<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Javni servis: 48 sati NASILJE - 2. deo | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</link>
		<description>Jelena Krajšić</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 22 Nov 2009 15:43:09 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/714/2714.jpg			</url>
			<title>Jelena Krajšić</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>emisiju nije trebalo prikazati</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68691</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ja imam slucaj nasilja u porodici (moja tetka je sistematski godinama mlacena). Imaju dvoje odrasle dece, sina i cerku. Cerka s vremena na vreme malo potkaci muza, ali on trpi zato sto zivi u njenoj kuci i zato sto zna da bi maltretirala dete ako ne moze njega pa trpi. Nema kud. Sin ne vrsi fizicku torturu ali psihicki terorise koga stigne.<br />
I sad zamislite sledecu situaciju (pretpostavljam, ne tvrdim)<br />
Nakon sto su se pomirili, sede tetka i teca i ostali  gledaju na TV-u 48 sati svadba. I cuju pricu mladenaca. I cuju kako mlada priznaje da dobije malo batine ali da je zasluzila i sva srecna sa TV ekipom odlazi da kupi vencanicu i da se uda za istog (koji onda moze nesmetano da je mlati bez da prelazi prostornu udaljenost ne bi li isterao &quot;pravdu&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />. I onda teca/cerka/sin kazu: pa sto se vi bunite koji $!%^&amp;*( ?? Vidis i da ovaj nju tuce a ona se sva srecna udaje za njega i to je jos na televiziji. I onda oni na svadbi svi pevaju i proslavljaju to? Vidis da njoj ne smeta sto je tuce? Nije bila dobra i on je izmlatio. Vidis da ni televizija ne misli da je to lose cim im posle tog priznanja prave svadbu i svesno ih pustaju da zive pod istim krovom? To je normalno. Zato cu te tuci svaki put kada nisi dobra i nemoj da cujem da se bunis. To je moje pravo.<br />
E ZATO EMISIJA NIJE TREBALA BITI EMITOVANA. Zato sto ohrabruje nasilnike i gura u pesak nemocne zrtve. Skandal					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 14:38:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Radmilinja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68686</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Obrisan je jedan moj i dva tuđa komentara zbog trolovanja. Tema komentara nije imala nikakve veze sa temom posta. Svi dalji pokušaji da se ovde govori o drugim blogerima, o meni, o cenzuri i o svemu što nije tema biće brisani, a komentatori banovani.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 14:34:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Lakše...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68639</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dakle, moju kumu je tukao njen bivsi muz (clanak u Glasu). Moj skolski drug, uvek miran tih i povucen. Izuzetno inteligentan. Upoznali su se na zurci mog (razlicitog) skolskog druga gde je isla sa mnom.</blockquote><br />
Lidija, sta je kuma konacno zavrsila od skole?  Da li ekonomski zavisna od Milana?  Nadam se, da pitanje nije neumesno?  Procitao sam jednu zanimljivu ispovest o maltretiranju mirnog muza od histericne zene.  <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 13:26:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>yu1bcd</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Lakše...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68628</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>On je slobodan, iako postoji poternica za njim.</blockquote><br />
Lidija, bilo bi mi lakse, da sam ovo ovlas procitao!  Problem sa &quot;inteligentnim&quot; Milanom je trebalo resiti u Holandiji jer je su Srbiji gornji slucajevi kronicni.  Nazalost smo i mi u Sloveniji stitili naseg gradjanina visestrukog ubicu koji je ubijao i po Srbiji.  Nedavno si je presudio sam u zatvoru.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 13:15:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>yu1bcd</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68609</link>
				<description>
					<![CDATA[
						I da je sve tako &quot;ona zeli da je bije, posto je to mala cena za ono sto dobija&quot;, prikazati to na RTS-u je pogresno. One koji misle da je u redu da ih tuku treba edukovati da je to pogresno. A ne pravdati to narodnim obicajima.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:54:49 GMT</pubDate>
				<dc:creator>lidiaz</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ali zasto ne objaviti?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68586</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Izvinjavam se i ja zbog prejake reakcije. <br />
<br />
Mislim da imamo izvesno neslaganje sta je zapravo to oko toga oko cega se mi ne slazemo.<br />
<br />
Ja se slazem da je mentalitet naseg naroda, pogotovo na selu... <i>problemetican</i> (da upotrebim eufemizam). Da, postoji upravo to kalkulanstvo, u najnegativnijem smislu. Shvatanje morala je takodje blago diskutabilno. Imao sam i ja kontakta sa takvim svetom, i nije da mi se svidelo. Daleko od toga. I ne znam zasto je to tako. Ne verujem da je samo nedostatak obrazovanja u pitanju, jer eno ceo pravni iz Kragujevca u zatvoru, a svi imaju doktorate. <br />
<br />
Ali to je manje-vise nebitno sada. Ponavljam ono sto mislim da je poenta: ona ima pravo da kalkulise. Nase je pravo da je zbog toga volimo ili ne volimo. Ali niko nema pravo da je bije. I niko nema pravo da kaze da je to normalno. To jeste rasprostranjeno, ali to nije normalno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:28:40 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68583</link>
				<description>
					<![CDATA[
						I ja sam stekla utisak da je ona ta koja forsira vezu i brak sa njim po svaku cenu. I da je ona ta koja je ubacila batine u proračun.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:23:47 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vesna75</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ali zasto ne objaviti?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68579</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pardon, nisam ga kopirao, samo sam ponovo otkucao svoje vidjenje stvari.<br />
<br />
Izvinjavam se ako Vam se moj postupak ucinio malicioznim, to mi nije bila namera.<br />
<br />
Imate moj odgovor na prethodnoj strani.<br />
<br />
Pozdrav do veceras, posao ceka....					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:21:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>patriot</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68575</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Drage gospodje,<br />
<br />
Snezana Mihajlovic i Jelena Krajsic <br />
<br />
kao i dragi WK<br />
<br />
<b>Ne da je strasno ovo sto sam napisao vec je nenormalno.</b><br />
<br />
Ali je tako kako sam napisao.<br />
<br />
Ziveo sam u slicnoj sredini 2 godine. Ne biste verovali koliko je fizicko zlostavljanje zene prihvacena pojava kao i kakva je filozofija zena iz te sredine koje svesno ulaze u brak sa nasilnicima. <br />
<br />
Ne nalazim dovoljno dobrih reci da vam opisem tu patopsihologiju.<br />
<br />
Pogledajte moj poslednji post na drugojj strani, na kraju sam opisao slucaj sa kojim sam se susreo, vise zaista ne znam sta da vam kazem osim onoga sto smatram da je istina.<br />
<br />
Pozdrav.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:15:49 GMT</pubDate>
				<dc:creator>patriot</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ali zasto ne objaviti?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68565</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ako si vec izvoleo iskopirati svoj post sa prethodne strane u ovaj novi post, mogao si onda da sa te strane iskopiras i nase odgovore.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:08:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>48 sati</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68559</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mislim da nije problem što su to objavili, jer je to slika Srbije danas. Makar jedna od slika. <br />
Imam problem sa tim što moram da plaćam pretplatu i da finansiram takve programe. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:05:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>tom</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Ali zasto ne objaviti?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68553</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Zasto ne emitovati takvu emisiju? Zar ne bi bilo licemerno snimiti takvu emisiju, a potom je cenzurisati ili pak ne emitovati uopste? Ni govora o tome da sporna emisija propagira nasilje u porodici, upravo suprotno, ona ga demistifikuje do samog korena primitivizma ove pojave.<br />
<br />
Da obrazlozim:<br />
<br />
Glavni akteri sporne emisije su mladi par sa skromnim obrazovanjem koji su odrasli i zive u ruralnoj sredini lisenoj svakog plemenitog osecaja i moralne savesti. Ljudi tog nivoa obrazovanja su inace velike &quot;racundzije&quot; , verujte mi na rec jer sam imao prilike da zivim u takvoj sredini par godina. Ukoliko pazljivo pogledate emisiju i analizirate postupke aktera pre i za vreme iste neminovno cete uociti cinjenicu da je devojka ta koja ih je prijavila za ucesce kao i njen nama neverovatan stav da on nju bije ali da ga ona voli i da zato to trpi. <br />
<br />
Nema te ljubavi koja bi mogla da anulira bezrazlozno fizicko zlostavljanje.<br />
<br />
Znaci da je nesto drugo posredi.<br />
<br />
Ako pogledamo iz njene perspektive, opste prihvacene drustvene norme njenog okruzenja nalazu joj da se uda. I to da se uda sto bolje. Naravno, u jednom malom mestu izbor potencijalnih kandidata je veoma suzen te se i ona ocito rukovodi maksimom &quot;daj sta das&quot;. Ne bih komentarisao njegovu licnost jer je on za analizu njihovih medjusobnih odnosa nebitat, naime on je sirovina koja se nalazi u boljoj poziciji jer je fizicki nadmocniji. Meni je ona interesantna jer ima mogucnost izbora, a opredeljuje se za, po meni, a verujem da je to i vas stav, najgore resenje.<br />
<br />
Sagledavsi stvari najpribliznije njenom uglu gledista, a koliko mi moje skromne intelektualne mogucnosti dopustaju da se priblizim tom nivou, dolazim do zakljucka da se zapravo radi o socioloskoj racunici mlade dame. U njenom okruzenju zlostavljanje zene se ne dozivljava kao pozitivno ponasanje ali se tretira kao nuzno zlo i kao takvo ne nailazi na siroku osudu njene okoline. Sa druge strane, ostati usedelica predstavlja totalni neuspeh na planu socijalizacije u okvirima pomenute okoline. Stoga, fizicko zlostavljane od strane svoga buduceg muza ona dozivljava kao opravdanu zrtvu na oltaru drustvenog uspeha olicenog u instituciji braka sa imucnijim od sebe i ulaska u ugledniju porodicu.<br />
<br />
Da, sve ovo vama zvuci jako primitivno, ali tako je. To vam je takozvana &quot;seljacka filozofija&quot;<br />
<br />
A da u svemu tome ima i primesa mazohizma govori mi i njen stidljivo-ponosni osmeh dok oborenih ociju govori o tome kako je njen buduci muz fizicki zlostavlja. Kao i potpuno odsustvo gorcine u glasu dok obrazlaze kako i zasto dolazi do toga. U njenim ocima znaci, fizicko ispoljavanje nadmoci nad njom njega cini &quot;pravim, snaznim muskarcem&quot; , a nju ponosnom sto ima tako &quot;muzevnog&quot; supruga. Razumite da je to njen izbor prouzrokovan njenim intelektualnim nivoom i nacinom rasudjivanja njene sredine. Za njih je to sasvim normalno rasudjivanje.<br />
<br />
U prilog ovom mom razmisljanju navescu kao primer dogadjaj kome sam licno prisustvovao pre par godina u jednom selu u Rasinskom okrugu.<br />
<br />
Svrativsi kod lokalnog vulkanizera da izbalansiram tockove zatekao sam ga kako iz sve snage udara <b>glavu</b> jedne mlade devojke <b>u haubu</b> automobila parkiranog ispred radnje, govoreci joj pritom, parafraziracu: &quot; Kurvo udaj se i idi iz kuce vec jednom, ne mogu vise da te gledam, udaj se za tog i tog kad ti kazem, on je iz bolje kuce&quot;.<br />
Devojka je bila njegova mladja sestra, kako sam kasnije saznao i nije se preterano uzbudjivala zbog nedolicnog postupanja sa njom. Dosta kasnije sam saznao i da se udala za preporucenu joj stranu, da je dobila dete, da ocekuje jos jedno i da je, pored neosporne cinjenice da je muz redovno mlati, izuzetno srecna u braku po recima njenih komsija. <br />
<br />
Pa vi vidite protiv kakvog psihopatoloskog mentaliteta zelite da se izborite.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 12:03:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>patriot</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: emisija je bila Ok</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68524</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nije mi jasno zbog čega ljudi kažu da je emisija propagirala nasilje nad ženama kao prihvatljivo?</blockquote><br />
Još uvek vam nije jasno? Hajde evo još jednom, samo za vas - Emisija je propagirala nasilje nad ženama kao prihvatljivo zato što su pričali o tome kako on nju tuče, pa su posle toga sa osmesima odlepršali da kupe venčanicu. Emisija je zabavna, a ne istraživačka. Ako je istraživačko novinarstvo onda je istraživačko novinarstvo i može naravno da doprinese da se neke stvari menjaju na bolje, da da kontekst u kom će se ozbiljne teme ozbiljno sagledati. Ovo nije bilo istraživačko novinarstvo. Voditeljka kaže da to nije dobro, pa se posle toga kikoće i priča o tome koji će bend svirati na svadbi. Takav kontekst za priču o nasilju je svakom normalnom čoveku neprihvatljiv. Ne obračunavamo se mi preko leđa nedužnih ljudi, nego Emotion i javni servis zarađuju novac preko leđa nedužnih ljudi, tako što ih snimaju i posle emituju u emisiji čiji je jedini cilj novac i gledanost (što opet znači novac).<br />
Je l jasnije?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 11:27:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68523</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>patriot</b></div><br />
Nemojmo da se zavaravamo, ona je svesna svega sto joj se desava i zna sta valja, a sta ne. Jednostavno proracunala je da joj se to isplati. To vam je takozvana &quot;seljacka filozofija&quot;.</blockquote><br />
<br />
Da, ona je to sama proracunala, tu se slazem.<br />
<br />
Da ona zivi na nekom drugom mestu proracunala bi drugacije.<br />
<br />
Mi sada mozemo da tvrdimo da je svaki sistem vrednosti jednako dobar, pa da time ne mozemo da tvrdimo da je njen sistem vrednosti sam po sebi gori od naseg. Dakle, deluje da je i ona je jednako u pravu kao i mi.<br />
<br />
Medjutim, tu postoji jedna znacajna razlika. U &quot;nasem&quot; sistemu vrednosti nema batina. Te batine su nesto sto je apsolutno lose, i zato ipak mozemo da tvrdimo da je sistem njoj nametnut sistem vrednosti los.<br />
<br />
Ona ima pravo da bude proracunata. Ali niko nema pravo da joj u proracun ubacuje batine kao parametar. I to parametar koji nece biti varijabla, nego konstanta.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 11:27:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68509</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovo što si napisao je strašno</blockquote><br />
Strašno, nego šta.<br />
Ali već se, kao što verovatno znaš, zaukavaju dušebrižnici da govore o pravu na različito mišljenje i da traže argumente zašto je strašno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 11:16:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68502</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Verujte mi na rec da nema nikakve potrebe sazaljevati tu devojku jer je ona veci &quot;<b>racundzija</b>&quot; no ja i Vi zajedno. Slojevi stanovnistva sa<b> nizim nivoom obrazovanja</b>, <b>liseni plemenitih misli i osecanja</b> usled surovosti zivota i <b>sirovosti umova</b> sve svoje socijalne postupke proracunavaju do najsitnijih detalja u cilju izvlacenja sto vece individualne koristi.</blockquote><br />
ježim se od ovog što si napisao<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 11:09:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>snezana mihajlovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68496</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
   <b>WK</b><br />
<br />
Slazem se sa vasim stavovima. Opste prihvacene drustvene norme se cesto razlikuju po strukturama stanovnista, a direktno su povezane sa socijalnom strukturom i nivoom obrazovanja. Stoga ni najmanje ne krivim devojku zbog njene vrhovne ambicije da se uda.<br />
<br />
No, svi mi moramo da razumemo jednu stvar. Sa njenog stanovista, pojave koje mi smatramo apsolutno neprihvatljivim i intelektualno-moralno degradirajucim, su razumna zrtva zaradi veceg cilja koji je olicen u instituciji braka. <br />
<br />
Stoga, ako posmatramo stvari iz njenog ugla, prihvatanje i pomirenje sa fizickim maltretiranjem je razumna cena koju je neophodno platiti radi ostvarivanja opste prihvacene drustvene norme njene okoline.<br />
<br />
Verujte mi na rec da nema nikakve potrebe sazaljevati tu devojku jer je ona veci &quot;racundzija&quot; no ja i Vi zajedno. Slojevi stanovnistva sa nizim nivoom obrazovanja, liseni plemenitih misli i osecanja usled surovosti zivota i sirovosti umova sve svoje socijalne postupke proracunavaju do najsitnijih detalja u cilju izvlacenja sto vece individualne koristi. <br />
<br />
Ona je ta koja ih je prijavila za ucesce u emisiji. Ona je ta koja je izjavila da je momak, a sada vec muz mlati ali da se ona miri sa tim. U misli mi se urezao njen stidljivo-ponosni smesak dok prica o tome. On (njen muz) jeste sirovina, ali ona je ta koja proracunava. Nemojmo da se zavaravamo, ona je svesna svega sto joj se desava i zna sta valja, a sta ne. Jednostavno proracunala je da joj se to isplati. To vam je takozvana &quot;seljacka filozofija&quot;.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 10:56:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>patriot</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68480</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>patriot</b></div>...</blockquote><br />
Da, postoje mazohisti koji zele da budu maltretirani. Zao mi je sto si imao nesrecu da budes u vezi sa jednom takvom osobom.<br />
<br />
Problem je sto ova nesretna devojka iz ove nesretne veze ovekovecene u jos nesretnijoj emisiji &quot;48 sati svadba&quot; verovatno nije mazohista. Da jeste, verovatno bi neka terapija slicna onoj koju je prosla tvoja bivsa devojka dala rezultate. Ovde je problem drugaciji.<br />
<br />
Prvo treba pogledati okolinu. Zasto to kazem - mi ne gledamo sebe van drustva nego sebe kao deo drustva. Dokaz za to? Sta je kazna u nasem drustvu - zatvor. Sam po sebi zatvor nije posebna kazna - jedes, pijes, spavas. Ali je kazna jer si izolovan. Nisi vise deo drustva. Za nas, drustvena bica koja su ono sto jesu jer su deo drustva biti izopsten iz onog cega si deo predstavlja kaznu.<br />
<br />
Da se vratim na temu. Ova jadna devojka vrednuje sebe kao deo drustva. Drustvo postavlja norme. Jedna norma je da mora da se uda. Ona nema mnogo alternativa, reklo bi se, u ovom trenutku. Moze da se uda za spomenutog kretena ili moze da ostane neudata i da nosi drustvenu stigmu. Ne, ona nije 30+-godisnja nezavisna novinarka sa Menhetna koja ima vise cipela nego ja carapa; ona je siromasna devojka koja se verovatno nikada nece udati ako se ne uda za ovog bolesnika.<br />
<br />
U njenom sistemu vrednosti - kojeg nije ona birala nego joj ga je nametnula okolina - bolje je istpreti par samara nego biti drustveno stigmatizovan. Ako se doda na to da ona verovatno sebe ni ne moze da izdrzava, jer radi lose placen posao, njene dileme skoro da nema. Ako na kraju dodamo i to da je ona verovatno cula za gomilu zena i devojaka koje trpe batine, ona i to mora da smatra normalnim.<br />
<br />
Da li nesto zavisi od nje? U principu da. Zasto ljudi postavljaju pitanje sto to ona nesto ne uradi? Zato sto ljudi ne shvataju koliko je tesko odbaciti stavove i shvatanja kojima nas zatruju jos od rodjenja. Ona ne mora da pristane na to. Zrtva ce da bude velika po nju, ali ne mora. Medjutim, ona ni ne zna da ne mora da pristane na zrtvu. Ona verovatno ni ne razmislja u tim kategorijama. Zasto ne razmislja? Zamislite neku devojku koja je u identicnoj situaciji kao sto je ona, ali nije ona. I onda tako gleda svoju omiljenu emisiju na Javnom servisu. Naravno da joj je omiljena, jer i ona jedva ceka da se uda. U emisiji vidu devojku u poziciji kao sto je ona. I sta onda ona sazna? Da i nju bije njen verenik... Kakvo olaksanje, znaci svi to rade! I onda odlucuje da je i njoj najbolje - da se uda za bolesnika.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 10:30:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>javni servis 48 sati</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68477</link>
				<description>
					<![CDATA[
						hej ljudi to Emotion prodaje za dobre pare					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 10:25:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>toplanaadks</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: emisija je bila Ok</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68413</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A to da Tijanic treba da 'visi', to se slazem, ali ne zbog 48 sati svadba, vec zbog svega sto je radio i pisao.<br />
Nazovite prave stvari pravim imenom, i prestanite da se obracunavate sa Tijanicem &amp; kompanijom preko ledja neduznih ljudi. Eto, samo to.</blockquote><br />
<br />
Slažem se sa ovim. <br />
<br />
Nije mi jasno zbog čega ljudi kažu da je emisija propagirala nasilje nad ženama kao prihvatljivo?<br />
<br />
Kad neko snimi emisiju o trgovini ljudima, prostituciji, ratnim zločinima onda je to pozitivno, skretanje pažnje na probleme, izvlačenje problema ispod tepiha, trasiranje puta ka katarzi.... To je onda istraživačko novinarstvo, a nije propagiranje takvog ponašanja.<br />
Kad se prikaže par, gde muškarac tuče ženu, a voditeljka kaže da to nije dobro, onda je to propagiranje nasilja u porodici?! Nije mi baš jasno....<br />
 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 09:07:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Princ</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Moje iskustvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68412</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Vidim da ste skoro svi zabrinuti za sudbinu dece iz brakova u kojima je dominantni način ponašanja nasilje. I ja sam. Na Lidijinom blogu sam napisala kako je ovde teško prekinuti krug nasilja, jer je primarni stav da se posle razvoda ( iako do njega dođe užasnim nasiljem koje sprovodi muškarac prema ženi i to u prisustvu deteta) moraju izgraditi normalni odnosi deteta sa ocem (koji sa moje tačke gledišta kad je nasilnik nije normalan). Ako je taj muškarac kao izgovor za nasilje koristio dete (što je po mnogim studijama o nasilju čest slučaj) on itekako koristi svoje pravo da viđa dete kao izgovor da nastavi nasilje nad bivšom ženom i detetom. <br />
Nasilnici su itekako svesni stava društva da im se nikad i pod nikakvim uslovima pravo da viđaju svoju decu neće uskratiti (iako u zakonu postoje jasne odrednice da se roditeljsko pravo može ukinuti zbog na primer neplaćanja alimentacije, a tek o nasilju da ne govorimo).<br />
Da bi se prekinuo krug nasilja nije dovoljno da se par razvede. Moraju se ograničiti prava nasilniku, ili se makar od strane strogo kontrolisati ponašanje nasilnika prema deci i njegovoj tada bivšoj ženi. Ako se nasilje nastavi i posle razvoda treba mu ukinuti sva prava.<br />
Ja sam situaciju gore opisala jednoj socijanoj radnici koja me ubeđivala da se mora dozvoliti ocu da vodi dete sa sobom ovako i jasnije ne umem: <b>To vam je isto kao da pobegnete iz kaveza sa lavom noseći dete u naručju, pa vas posle teraju da to isto dete s vremena na vreme ubacite u taj isti kavez , pa šta bude.</b>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 09:06:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Lilu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>nasilje u porodici nije privatna stvar!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68383</link>
				<description>
					<![CDATA[
						nasilje u porodici u Srbiji je svakodnevlje, sveprisutno: pochinje se uvek  nasiljem nad decom, koja kasnije, kada i sama odrastu i stasaju u jadne, sazaljenja dostojne osobe vrlo tupih osecanja- (jer  zivot im je uslovljen i zasniva se na potiskivanju kao  samo  prirodnom  obliku odbrambenog mehanizma) i sama tuku svoju decu: i tako to ide sa kolena na koleno- mi, dakle, u Srbiji imamo zacharani krug, centrifugu nasilja- koje se bazira, naravno, na mushkoj tiraniji. <br />
ali, ni zene nisu mnogo bolje; kada se radi o nasilju nad decom, svakako;  zapravo, chesto su iz nemoci spram svojih jebeno glupih i bezosecajnih mushkraca, dodatno rastrojenih alkoholom i bedom, vrlo okrutne ka svojoj deci.<br />
<br />
delim tvoju osudu te  &quot;javno-servisne&quot; emisije, iako je nisam pogledao. jer ti znash o chemu je rech.<br />
<br />
budi mi pozdravljena, draga.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 08:29:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>surabya johnny</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68379</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Lično se nadam da se po pitanju nasilja u porodici i oni slažu da treba sankcionisati i osuđivati i da imaju problem samo sa načinom na koji je pažnja skrenuta na tu temu.</blockquote><br />
<br />
</blockquote><br />
Voleo bih da se povodom toga pomenuti useri sami izjasne, ukoliko im je uopšte još uvek dozvoljeno da ovde ostave komentar. <br />
<br />
<i>pa nam je iz razloga što nismo složni danas ovako kako je.</i><br />
<br />
potpuno se slažem u vezi navedene situacije (5.oktobar) - jer, to je bilo nešto što je bilo moguće izvesti <i>samo u gomili</i>...<br />
Međutim, izvodljivo je i to da se stavovi konfrontiraju<i> pojedinačno</i> (blog)...nije potrebna gomila. Mislim da je svaki od komentatora dovoljno inteligentan da brani ili zastupa svoj stav - kao što je dovoljno inteligentan da se povuče kada bude nadvladan argumentima ( a ne pretnjama banovanjem) i da mu ne treba &quot;horska&quot; pomoć.<br />
&quot;Horovi&quot;, paradoksalno - štete upravo onome kome pretenduju da &quot;pomognu&quot;. <br />
  U svakom slučaju, hvala ti za civilizovan i neostrašćen odgovor. Lično : prezirem nasilnike i nasilje, pogotovo prema ženama i deci. Kada bih napisao kako bih sankcionisao te psihopate ispao bih krajnje....hm - <i>radikalan</i>... - ali, nevezano sa tim - cenim istinu i principe. <br />
Napisao sam već jednom, izvinjavam se što ponavljam - hajde da probamo da nagazimo tog Tijanića na nekom boljem &quot;slučaju&quot;... ako se već do sada nije &quot;namestio&quot;, ako je baš tako - treba sačekati bolju šansu, ili bolje tražiti ( u fudbalu : <i>ne šutiraj na gol svaki put kad dobiješ loptu</i> )<br />
  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 08:19:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Unfuckable</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Postoji definicija....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68378</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Danas se vidjamo, sa vremena na vreme, (iskljucivo u intervalima ne cescim od sest meseci) lepo se ispricamo, druzimo se najnormalnije tih par sati. Pricamo o njenim emotivnim problemima sa novim momcima.... Prosle dogadjaje ne pominjemo.<br />
</blockquote> Ja bih ti preporucila da izbegavas to najnormalnije druzenje s vremena na vreme....sve ti je jasno a opet slusas o njenim emotivnim problemima...Ona i dalje ima probleme!... stavi prst na celo!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 08:11:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>jesen</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>predrasude...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68375</link>
				<description>
					<![CDATA[
						...vs. činjenice:<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>„Stvarno ne razumem to definisanje pojma zrtve nasilja u porodici, neko te maltretira i ti ostajes i dalje sa njim, vracas mu se po hiljadu puta,a onda se to predstavlja kao nasilje u porodici i povod za dzapanje dusebriznika iz neznam kog razloga. Ne, to je ponasanje dve osobe sa problemima u karakteru, podjednako odgovorne za zivotnu situaciju u kojoj su se nasli.”<br />
(komentar sa bloga : javni servis 48 sati – nasilje)</blockquote><br />
Citirano su - predrasude.<br />
A sledeće su činjenice:<br />
1. <b><u>Svako</u></b> <i><b>nasilje je društveni problem, ne postoji nasilje koje ima opravdanje, obrazloženje ili objašnjenje. Lista razloga za nasilje je - prazna</b>.</i><br />
2.<i> <b>Nasilje</b> </i><u><b>uvek</b> </u><i><b>prekida žrtva</b></i>, <u><b>nikad</b></u> <i><b>nasilnik</b>.</i><br />
<br />
<u>Lista stavova koji su takođe </u><u>predrasude</u>:<br />
a) crncima ne smeta da budu robovi<br />
b) deci je lakše kad ih istučeš<br />
c) prirodno je da se navijači potuku<br />
d) ja tučem samo kad sam pijan/a<br />
e) on/ona prosto traži batine<br />
f) batinjanje učenika, njihovo fizičko kažnjavanje, doprinosi njihovm uspehu<br />
g) svoje zaposlene moraš maltretirati da bi bili disciplinovani<br />
i) psihičko i verbalno nasilje se ne može utvrditi<br />
<u>Lista činjenica (odnose se na Srbiju) koje pobijaju navedene predrasude</u>:<br />
a) crnci imaju stav prema ropstvu kao i bilo ko drugi - i oni su morali da ga prekinu, zakonima<br />
b) decu možeš tući samo dok su manja od tebe, batine onemogućavaju komunikaciju, zabranjeno zakonom zlostavljanje dece<br />
c) tuča navijača, kao neprirodna, zabranjena zakonom<br />
d) pijanstvo, osim što nije opravdanje, nije ni olakšavajuća okolnost pred zakonom za tuču<br />
e) niko nikada &quot;ne traži&quot; batine, ovaj argument nije validan na sudu pred kojim se nasilnik usudi da se tako brani<br />
f) batinanje učenika zabranjeno zakonom<br />
g) maltretiranje zaposlenih zabranjeno zakonom<br />
i) i psihičko i verbalno nasilje se može utvrditi i zabranjeno je zakonom<br />
<br />
Svaka rasprava o tome postoji li ili ne nasilje u porodici, u školi, na sportskim terenima, pri verbalnoj komunikaciji je rasprava o temi za koju je ZAKONIMA utvrđeno da POSTOJI i da je KRIVIČNO DELO.<br />
Svaka takva rasprava je identična je raspravi o tome DA LI u društvu POSTOJI krađa, prolazak kroz crveno svetlo, zloupotreba službenog položaja, obijanje stana, pedofilija, silovanje, trgovina ljudima, trgovina ljudskim organima, nesavesno lečenje.....i, naravno, postoji i razlika između navedenih krivičnih dela i navedenih dela nasilja u porodici - predrasude prema drugim krivičnim delima su mahom mrtve, predrasude prema krivičnom delu nasilja u porodici su još uvek vrlo živahne. Treba vremena da postanu &quot;mrtve&quot; odnosno neprihvatljive za bilo kakvu argumentaciju.<br />
Upravo zato izazivaju interesovanje - prisustvovaćemo višegodišnjem &quot;umiranju&quot; i tih i drugih predrasuda.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 08:10:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gordanac</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68370</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> nikoga da se seti da i petar i audrey imaju pravo da kažu svoje mišljenje - i da brani to njihovo pravo....<br />
Pomenutim komentatorima upućujem komplimente za hrabrost što su se usudili da u moru istih ili sličnih komentara izdvoje svoje mišljenje, i da ga - uprkos svemu navedenom - brane dostojanstveno i argumentovano.</blockquote><br />
Naravno da imaju pravo na svoje mišljenje. I da ga brane kako god (nisam sigurna za ono distojanstveno i argumentovano- zvuči nekako kao politička ideologija koja se čuje u skupštini). Ali ni oni nisu prezali od vređanja neistomišljenika, jedini je problem što su njih dvoje u ovoj situaciji bili u manjini. <br />
Lično se nadam da se po pitanju nasilja u porodici i oni slažu da treba sankcionisati i osuđivati i da imaju problem samo sa načinom na koji je pažnja skrenuta na tu temu.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Lako je u gomili biti jak.Pitajte radikale</blockquote><br />
Neka gomila se 5. oktobra 2000. izborila da se nešto promeni. Nažalost posle toga se pocepala u male deliće i tako ostalo do danas, pa nam je iz razloga što nismo složni danas ovako kako je.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 08:05:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Lilu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68354</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>na &quot;emotivnom pristupu temi&quot; ;-)</blockquote><br />
<br />
</blockquote><br />
pa ako sam nesuvislost ili nerealnost <i>nekih</i> komentara ovde pripisao pojačanim emocijama komentatora ...mislim da sam učinio dobru uslugu i meni i njima..ne vidim problem u tome. Zaista mislim da je većina reagovala više emotivno nego racionalno, što ne osuđujem - samo primećujem.<br />
  Glavni razlog mog obraćanja ovde bila je nekorektna hajka na dvoje komentatora ovde kao i nekoliko pitanja koja su se sama po sebi nametnula nakon toga. <br />
   Ako bi ljudi uložili malo više energije u razmišljanje o onome što im druga strana poručuje, a malo manje u etiketiranje i &quot;tople zečeve&quot; blog bi bio daleko bolje mesto. <br />
Ovo je krajnje lični stav...svaka čast Kolibrima, ali - što sam stariji -  preferiram <i>solo</i> pevanje					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:33:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Unfuckable</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Da li je tačna primedba?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68353</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hercule, ne bih ni znala ko si da se nisi prijavio.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Ishmael</b></div>A sa nama koji ne pijemo i ne bijemo, žene brišu patos.</blockquote><br />
<br />
Zamisli tek da je Ishmaela bila u pitanju.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Ishmaela</b></div>Sa nama zenama koje ne pijemo i ne bijemo, muskarci brisu patos.</blockquote><br />
<br />
Ili je agresivno-alkoholicarska abstinencija jedino sto nudite Hercule?<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pod se briše namenskim sredstvima (pačavra, mop) a ne članovima obitelji.</blockquote><br />
<br />
ovo je argument? Kazi to Ishmaelu. <br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:30:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sonja k.</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68346</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne razumem aluziju.<br />
Na čemu temeljiš upit ? Ne mislim kao većina ovde, shodno tome &quot;oči su mi širom zatvorene&quot; ?</blockquote><br />
<br />
na &quot;emotivnom pristupu temi&quot; ;-)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:25:44 GMT</pubDate>
				<dc:creator>skamenkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68341</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sirom zatvorenih ociju ??</blockquote><br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
Ne razumem aluziju.<br />
Na čemu temeljiš upit ? Ne mislim kao većina ovde, shodno tome &quot;oči su mi širom zatvorene&quot; ?<br />
Počelo etiketiranje ?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:18:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Unfuckable</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68340</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Unfuckable</b></div>Odakle znas???pa gledam..po gradu, po tv-u...po blogu..</blockquote><br />
<br />
<br />
Sirom zatvorenih ociju ??					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:16:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>skamenkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68339</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Odakle znas???</blockquote><br />
<br />
pa gledam..po gradu, po tv-u...po blogu..					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:15:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Unfuckable</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Poprilicnio nerealnih komentara </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68334</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Unfuckable</b></div>ovde ima...ali to je nešto što se pojavljivalo i na prošlom blogu u vezi ove teme, i predpostavljam da je glavni uzrok tome emotivan pristup temi - tj..nadam seNeću da nabrajam sve, najilustrativniji primer je komentar usera &quot;skamenkovic&quot;...no, neću da polemišem.<br />
<br />
<br />
Mozda si u pravu ;-)<br />
<br />
<br />
Mislio sam da ljudi koji se zalažu za poštovanje mnogih prava, poštuju i drugačije mišljenje. Ispada da se <br />
neistomišljenici svuda žigošu, što je poprilično kontradiktorno i tužno.I nikoga da se seti da i petar i audrey imaju pravo da kažu svoje mišljenje - i da brani to njihovo pravo....Pomenutim komentatorima upućujem komplimente za hrabrost što su se usudili da u moru istih ili sličnih komentara izdvoje svoje mišljenje, i da ga - uprkos svemu navedenom - brane dostojanstveno i argumentovano.Loše je - ne samo zbog stila, nego i zato što bi trebalo da se zalažemo, ali zaista, a ne samo deklarativno - za uvažavanje suprotnog mišljenja ( a ne da odmah kačimo etikete, etc )<br />
<br />
<br />
I o tome moze da se govori ali mislim da si ovaj put promasio temu<br />
<br />
<br />
Lako je u gomili biti jak.Pitajte radikale</blockquote><br />
<br />
Odakle znas???<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:11:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>skamenkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Nasilje u porodici</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68331</link>
				<description>
					<![CDATA[
						...uglavnom nad ženama i decom nažalost je stvarnost i mnogo sređenijih država. Ogroman, ozbiljan problem.<br />
<br />
Ovde je problem pre svega što se državna televizija koja bi trebalo da je javni servis građana na ovako prizeman i nadasve neadekvatan način &quot;bavi&quot; tim problemom tako što ga tretira kao nešto gotovo normalno ili čak poželjno jer eto čak takvima plaća svadbu. Sve to je već rečeno.<br />
<br />
Da li je državna tv napravila grešku? Da li treba nekoga pozvati na odgovornost? Najlakše je zapitati se šta bi u takvoj situaciji učinio recimo BBC koji je arhetip javnog servisa. Siguran sam da ne bi prošlo ovako.<br />
<br />
Ali, kakvi ste vi Englezi...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:05:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Srđan Kusovac</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Da li je tačna primedba?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#k68329</link>
				<description>
					<![CDATA[
						[<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Većina muškaraca trpi pošto im prija. Inače bi digli sidro.</blockquote><br />
Nisam bas siguran.<br />
Ovo mi po malo lici na stereotip.<br />
Ne tvrdim da toga nema, mozda je i u vecini slucajeva tako, ali zivot je ipak malo komplikovanija igra:)<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 05 Oct 2007 07:01:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1009/Javni%20servis%3A%2048%20sati%20NASILJE%20-%202.%20deo/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
