<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Deklarativna ili autentična religioznost | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</link>
		<description>Nikola Knežević</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 19:27:41 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/53/11053.jpg			</url>
			<title>Nikola Knežević</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>evo zasto recimo ja NISAM religiozan: </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594426</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Zato sto bi covek kao ja koji je na direknoj liniji sa Bogom bio religiozan? Meni ne treba broker da popricam sa svevisnjim, sve se mi lepo dogovorimo u cetiri oka. U tom smislu, popovi, crkva, biblija, dzamija... sve je to smejurija za mene i ko mi sta moze?<br />
<br />
Mislim da bi i ostali ljudi mnogo brze pronasli Boga kada bi se okanuli religije.<br />
<br />
Bog nije religiozoan ljudi shvatite to vec jednom! Bog uopste nije upoznat sa Judaizmom, Hriscanstvom, Islamom a kamoli sa Pravoslavljem i Katolicanstvom, ma to ga uopste ne interesuje religije su mu zadnja rupa na svirali. Pricam vam to jer ZNAM. <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Jun 2009 03:38:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Filip2412</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594425</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
A sto crkva da stvara sredinu u kojoj mozemo slobodno i svojom voljom da razvijamo svoju duhovnost, ne razumem? I kad je to crkva bilo gde stvorila sredinu u kome covek moze slobodno da se razvija? Otkud vam ideja da su samo religiozni ljudi duhovni? </blockquote><br />
Pa valjda zato sto Bog zauzet pa preneo ovlascenja na svoje cinovnike....<br />
<br />
ili mozda zato sto mi manje duhovno razvijeni nemamo pristup do Boga nego mora sve da nam objasne njegovi sluzbenici na zemlji koji bolje znaju...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Jun 2009 03:29:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Filip2412</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: promene</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594269</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>drug.clan</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da tamo religija odavno ne igra nikakvu ulogu?</blockquote><br />
ovo nije tačno.<br />
<br />
dragan 7557 cerski</blockquote><br />
<br />
<br />
jel moze pojasnjenje?<br />
<br />
Obrati paznju na na rec &quot;religija&quot;.</blockquote><br />
Za navedeno delo Mao nije moguće dati sažet komentar jer sama knjiga ima oko 1.000 stranica a religija je marginalno prisutna skoro svuda.<br />
<br />
Ai zato evo sledećeg što je vrlo indikativno (članak je u celosti)<br />
<br />
World Wide Religios News <br />
<b>www.wwrn.org</b><br />
<br />
All Continets- Legislation<br />
&quot;China statute uses 'religion' for first time&quot;<br />
&quot;PTI,&quot; October,22. 2007<br />
<br />
Beijing, China- China's ruling Comunist Party on Sunday made a significant amendement to the party's constitution to mention &quot;religion&quot; for first time,<b> <u>signaling a pragmatic attitude towrds growing number of religious beliefs in officialy atheist nation</u>.</b><br />
<br />
&quot;For the first time in its history, the Comunist Party of China (CPC) has mentioned the word 'religion' in an amendement to its constitution, adopted at the closing session of the 17th CPC National Congress&quot; local media said. To insert CPC's guiding principles and politics in religios work in the Party Constitution is conductive to their full implementation, according to a resolution on the amendement to the costitution.<br />
<br />
It said the insertion has been made to meet the demands posed by the &quot;new situation and new tasks&quot;: <b><u>The CPC with 73 million members has been widely known as atheistic since its founding in 1921.</u><br />
</b><br />
<br />
Bold i podvlačenje je moje.<br />
<br />
dragan7557 cerski</blockquote><br />
<br />
<br />
Da pojava religije u kini je nova stvar. Mnogo su se nakotile ekspoziture nekih americkih protestantskih crkava a i katolicka je sve mocnija. <br />
<br />
U Maovo vreme bilo je drugacije, sem u nekoliko gradova (odakle Mao nije potekao jer je sa sela) religije skoro da i nije bilo. Nekih verovanja je bilo i budizma je bilo malo u nekim oblicima ali je Kina sustinski vec dugo vremena (vekova) nereligiozna drzava.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 20:37:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594182</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>evo molim te, ako te ne mrzi pogledaj.unapred hvala.</blockquote><br />
<br />
mane mrzi me i hvala tebi,...moram sad da idem,<br />
kiss!<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 19:11:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie01</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Eh..</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594175</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Gde bi se teisti i ateisti sukobljavali da nije Nikolinih blogova.. <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 19:05:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dexter92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594165</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>-akomerazumesh.</blockquote><br />
<br />
pa razamem te i ne razumem te u isto vreme. budizam je rasprostranjen po aziji i zapadu i ima raznih skola da ne pricamo sada o tome. ali jedno je jedinstveno za sve osnova i baza svih budinih ucenja, a to je <a href='http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Noble_Truths' target='_blank' class='crvenoNormal'>four noble truth-wiki.</a><br />
<br />
hocu da kazem, nije lako, pogotovu njima tamo.pola covecanstva zivi u nedostatku ciste vode i hrane. sta vise da ti kazem. u tom smislu ti i ja smo privilegovane vrste.<br />
<br />
<a href='http://video.google.com/videosearch?hl=en&amp;rlz=1B3GGGL_enME281ME281&amp;ei=O6sySqCHFpjKMI2i6YkK&amp;resnum=0&amp;q=four+noble+truth&amp;um=1&amp;ie=UTF-8&amp;ei=PqsySq3mJdu_twfg8Jz5Dg&amp;sa=X&amp;oi=video_result_group&amp;resnum=4&amp;ct=title#' target='_blank' class='crvenoNormal'>a ovaj link stavljam specijalno za tebe. ovde je celokupno budino ucenje o four noble truth ili 4 plemenite istine </a> <br />
evo molim te, ako te ne mrzi pogledaj.unapred hvala.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 18:53:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bindu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594135</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovo mi zvuci veoma jednostrano i totalno iz ateistickog ugla gledanja.</blockquote><br />
<br />
ko je rekao da sam ateista?<br />
<br />
ja sam reagovala na definisanu iskljuchivost- kao da je to postulat-a nije!<br />
<br />
niti sam ja onim shto sam napisala negirala mogucnost da vera nekima pomaze da se pronadju ili kako god to zvali,..a nisma sigurna da je sladjana bash pravi primer-da ne razradjujem sad njen sluchaj,..jer mi je ideja bila, da nije vera ta koja choveka pravi chovekom,, na kraju krajeva i to je samo jedno uchenje, koje je chovek izmislio.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>na kraju sumnjam da covek moze da se &quot;razvije&quot; ili duhovno evoluira, u pozitivnom smislu i samo verom u sebe.</blockquote><br />
<br />
pa nisam mislila tako banalno- da do toga dodjesh treba mnogo truda, znanja i rada na sebi i ne vidim da je za to potreban pastir i neko izmishljeno bice, koje postavlja pravila i nadgleda,...narochito, shto mu taj nadzor nije bash neki- u ime razno nazvanih bogova, prolila se najveca krv nevinih u istoriji chovechanstva,..htedoh reci, da je kljuchna svest i razum, za ono shto si ti definisao da moze jedino verom.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> budisti veruju u three jewels,sto je kad pogledas u to, i malo bolje razmislis skoro isto sto i verovanje u boga.</blockquote><br />
<br />
hm, da,..ja zivela na Tajlandu i imam shto shta da kazem o krvolochnosti tih istih Budista,...opet je to tamo samo chovek, na nekom stadijumu svesti, chija vizura ne ide dalje od lichnog i niskih strasti, samo na drugi nachin,....posmatranje Budizma na zapadu je mnogo idilichnije, nego shto se ta vera primenjuje u praksi, pretezno verujuceg stanovnishtva-akomerazumesh.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 18:25:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie01</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594102</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>angie01</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ljudsko biće postaje ličnost tek onda kada izađe iz individualističkog načina postojanja , kada počne da živi život ljubavi i požrtvovanja prema bližnjem, a da bližnji predstavlja svakog čoveka u potrebi. Tako, oboženje, preko bića koje biva oboženo, deluje i na svet koji ga okružuje šireći blagodat i oslikavajući Hrista, noseći sa sobom neugasivi plamen spasonosne vere. Oboženje nema samo soteriološki karakter, već i psihofizički jer definiše osobu u celosti, ono preobražava kompletnu ličnost i menja duhovni i materijalni vid čoveka.</blockquote><br />
<br />
ovo zvuchi kao definicija i malo je neprirodno da u 21. veku lichnost podrazumeva Boga i veru-bez da iste na bilo koji nachin zelim da vredjam, jer uz punu ispravnost mnogih stvari koje vera propisuje-kao 10 Bozijih zapovestinpr-ona je ipak dogma, koja je u svim svojim oblicim kroz istoriju u glavnom sluzila manipulaciji u politichke svrhe i nikakve veze sa razvojem lichnosti nema, a osobine koje bi ljudsko bice, kao razumno trebalo da ima, razvijaju se na druge nachine- pre svega verom u sebe.<br />
</blockquote><br />
<br />
ovo mi zvuci veoma jednostrano i totalno iz ateistickog ugla gledanja. tvoja tvrdnja da vera u boga nema veze s razvojom licnosti jednostavno ne stoji. ne mogu da verujem da ne poznajes ama bas nikoga ko je doziveo duhovnu transformaciju kroz veru u boga i tako postao/la bolje ljudsko bice.  ja  poznajem dosta takvih., i na zapadu i u srbiji.<br />
ukratko, dacu ti za primer <a href='http://www.youtube.com/watch?v=xXCTojjAZ74&amp;feature=related' target='_blank' class='crvenoNormal'>sladjanu milosevic</a> koja je prvo bila yu zabavljacica pa onda sve njene faze i lutanja i na kraju se uozbiljila i pronasla kroz &quot;ideju&quot; boga.<br />
<br />
na kraju sumnjam da covek moze da se &quot;razvije&quot; ili duhovno evoluira,  u pozitivnom smislu i samo verom u sebe. budisti  veruju u <a href='http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Jewels' target='_blank' class='crvenoNormal'>three jewels,</a>sto je kad  pogledas u to, i malo bolje razmislis skoro isto sto i verovanje u boga.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 17:53:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bindu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: promene</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594077</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>drug.clan</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da tamo religija odavno ne igra nikakvu ulogu?</blockquote><br />
ovo nije tačno.<br />
<br />
dragan 7557 cerski</blockquote><br />
<br />
<br />
jel moze pojasnjenje?<br />
<br />
Obrati paznju na na rec &quot;religija&quot;.</blockquote><br />
Za navedeno delo Mao nije moguće dati sažet komentar jer sama knjiga ima oko 1.000 stranica a religija je marginalno prisutna skoro svuda.<br />
<br />
Ai zato evo sledećeg što je vrlo indikativno (članak je u celosti)<br />
<br />
World Wide Religios News <br />
<b>www.wwrn.org</b><br />
<br />
All Continets- Legislation<br />
&quot;China statute uses 'religion' for first time&quot;<br />
&quot;PTI,&quot; October,22. 2007<br />
<br />
Beijing, China- China's ruling Comunist Party on Sunday made a significant amendement to the party's constitution to mention &quot;religion&quot; for first time,<b> <u>signaling a pragmatic attitude towrds growing number of religious beliefs in officialy atheist nation</u>.</b><br />
<br />
&quot;For the first time in its history, the Comunist Party of China (CPC) has mentioned the word 'religion' in an amendement to its constitution, adopted at the closing session of the 17th CPC National Congress&quot; local media said. To insert CPC's guiding principles and politics in religios work in the Party Constitution is conductive to their full implementation, according to a resolution on the amendement to the costitution.<br />
<br />
It said the insertion has been made to meet the demands posed by the &quot;new situation and new tasks&quot;: <b><u>The CPC with 73 million members has been widely known as atheistic since its founding in 1921.</u><br />
</b><br />
<br />
Bold i podvlačenje je moje.<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 17:14:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594032</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ljudsko biće postaje ličnost tek onda kada izađe iz individualističkog načina postojanja , kada počne da živi život ljubavi i požrtvovanja prema bližnjem, a da bližnji predstavlja svakog čoveka u potrebi. Tako, oboženje, preko bića koje biva oboženo, deluje i na svet koji ga okružuje šireći blagodat i oslikavajući Hrista, noseći sa sobom neugasivi plamen spasonosne vere. Oboženje nema samo soteriološki karakter, već i psihofizički jer definiše osobu u celosti, ono preobražava kompletnu ličnost i menja duhovni i materijalni vid čoveka.</blockquote><br />
<br />
ovo zvuchi kao definicija i malo je neprirodno da u 21. veku lichnost podrazumeva Boga i veru-bez da iste na bilo koji nachin zelim da vredjam, jer uz punu ispravnost mnogih stvari koje vera propisuje-kao 10 Bozijih zapovestinpr-ona je ipak dogma, koja je u svim svojim oblicim kroz istoriju u glavnom sluzila manipulaciji u politichke svrhe i nikakve veze sa razvojem lichnosti nema, a osobine koje bi ljudsko bice, kao razumno trebalo da ima, razvijaju se na druge nachine- pre svega verom u sebe.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 16:23:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie01</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: neistinita tvrdnja</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k594011</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da tamo religija odavno ne igra nikakvu ulogu?</blockquote><br />
ovo nije tačno.<br />
<br />
dragan 7557 cerski</blockquote><br />
<br />
<br />
jel moze pojasnjenje?<br />
<br />
Obrati paznju na na rec &quot;religija&quot;.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 16:02:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: neistinita tvrdnja</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593993</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da tamo religija odavno ne igra nikakvu ulogu?</blockquote><br />
ovo nije tačno.<br />
<br />
dragan 7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 15:47:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: neistinita tvrdnja</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593804</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mao je iz Kine a tamo religija odavno ne igra nikavu ulogu!</blockquote><br />
Ovo je netačno a drug Član treba da pročita:<br />
<br />
<b>Mao,The Unknown Story<br />
<br />
izdavač Jonathan Cape  London, Globalflair Ltd , London  2005<br />
Autor:  Jung Chang <br />
Koautor: Jon Halliday<br />
ISBN 90 225 4200 9<br />
</b><br />
dragan7557 cerski</blockquote><br />
<br />
<br />
Sta nije tacno da je Mao iz Kine ili da tamo religija odavno ne igra nikakvu ulogu?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 12:01:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: budući</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593732</link>
				<description>
					<![CDATA[
						@alexlambros<br />
<br />
Kada već navodiš Hitlera, mogao bi da navedeš i deo o značaju propagande. Jasno je da je Hitler svoju <i>religioznost </i>koristio u te svrhe (kao i sve ostalo;čovek se predstavljao kao zaštitnik radnika da bi kasnije zaoštrio kapitalizam do krajnjih granica).<br />
 <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Moje osecanje kao hriscanina usmerava me ka Gospodu i spasitelju kao<b> borcu</b>. Usmerava me na coveka koji je u osami, okruzen nekolicinom sledbenika, prepoznao sta su stvarno ti Jevreji i okupio muskarce <i>da se <b>bore </b></i>protiv njih, i koji je, tako mi Boga, bio najveci ne kao pacenik vec kao<b> borac</b></blockquote><br />
<br />
Ne znam gde možeš u Bibliji naći idel borca protiv jednog naroda. Javi ukoliko to uspeš, bilo bi to veliko dostignuće na kome bi ti i tvoj Svevišnji, Hičens, pozavideo.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sto se tice konstantacije da teorija evolucije nije delo religioznih fanatika ... pa slazem se, nijedna naucna teorija nije delo religioznih fanatika. Znamo sta su dela religioznih fanatika.<br />
<br />
Ne brine me to sto je nauka provalila fisiju atoma, brine me sto tim otkricem mogu da se posluze tipovi poput Musharafa, Ahamadinejada i Busha, sve sami vrli vernici ... <br />
“We believe that atomic energy is a blessing given by God&quot; (iranski predsednik Ahamadinejad)</blockquote><br />
<br />
Čini mi se da svesno ignorišeš ono na šta sam mislio kada sam pričao o naučnim dostignućima. Kao što su mnogi za zločine nalazili opravdanje u religijama, tako su mnogi kao sredstvo koristili naučna dostignuća. Ukoliko si dosledan (a jasno je da nisi), iste kriterijume kao kod religije bi morao da primeniš i u proceni odgovornosti same nauke. To bi te dovelo u nezgodnu poziciju, pošto bi shvatio koliko je takav način razmišljanja štetan i neproduktivan (najprimitivnija dijalektika).<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>O tome koliko je prosvetiteljstvo nanelo zla covecanstvu nemam komentar ... bez texta sam ... svaka cast na &quot;ostroumnom&quot; zapazanju .... pre nego vas ostavim da na miru verujete u kakve god budalastine hocete primeticu samo da nijedna naucna teorija za sebe nikad nije tvrdila da je konacna i nepogresiva i nepodlozna preispitivanju .... traje onoliko dok se ne dokaze da &quot;ne drzi vodu&quot; .... vi kao referentne postavljate neke praistorijske mitske budalastine i jos mi drobite o &quot;razlikovanju ideje i ideoloske demagogije&quot; ... bravo!</blockquote><br />
<br />
Ne projektuj svoje zablude na mene. Ja sam rekao da bi ovakvi oštroumni zaključci proistekli na osnovu tvoje logike, samo sa obrnutim premisama (kada bi se ispitivala odgovornost doktrine progresa). Što se tiče principa falsifikacije <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>nijedna naucna teorija za sebe nikad nije tvrdila da je konacna i nepogresiva i nepodlozna preispitivanju .... traje onoliko dok se ne dokaze da &quot;ne drzi vodu&quot; </blockquote> morao bi još i da dodaš da teorija može biti zamenjena samo ako postoje relevantna opravdanja za onu koja će je zameniti. Iako je danas passe na ovaj način ispitivati prednosti nauke ili religije (iznenadio bi se koliko naučnika za svoje najbolje sagovornike smatra teologe), čak i primenjući taj princip nećemo doći do dokaza o irelevantnosti religije. Da li je neko dokazao da Bog postoji? Da li je neko dokazao da ne postoji? Iz ovog beskonačnog regresa je nemoguće izaći.<br />
<br />
 <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>vi kao referentne postavljate neke praistorijske mitske budalastine i jos mi drobite o &quot;razlikovanju ideje i ideoloske demagogije&quot; ... bravo!</blockquote><br />
<br />
Na tvoju ciničnu opasku o praistorijskim mitskim budalaštinama ogovor su dali Fajerabend i Poper, primećujući da je nauka često bila inspirisana metafizikom (navedimo najpoznatiji primer atomizma). Cenim tvoje neprijateljstvo prema mitovima. Ali, u svom pravednom gnevu nisi svestan da je tvoj rat protiv mitova, i nada da će se čovek oslobađanjem od mitova osloboditi i svoje nesavršenosti, samo običan mit. Tu se mora priznati da su religije daleko manje mitomanskije od tebe. <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 10:39:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>lutherblisset</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Lepo, pre zaboravljeno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593711</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Пастири су за овце а овце су за шишање.</blockquote><br />
Bogami dobre su i kao zalogaj, a naročito jagnjad.<br />
A tek Alfa muškarac, zadovoljava i najveći pobednički egocentrizam.<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 09:59:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stil kojem se divim</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593708</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pa i crkva koju je stvorio Henri osmi je &quot;politicka tvorevina&quot;.... pa postoje anglikanski vernici itd.<br />
</blockquote><br />
Ova konstatacija je tačna (vizantijski model, sjedinjavanje dve poglavarske funkcije, verske i svetske), ali nije primenljiva za SPC jer Sveti Sava nije ujedinio funkcije u jednoj ličnosti.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><b>Teologija je najstarija čovekova nauka,</b> proučava odnos Boga i čovekovog sveta. Na Oksfordskom univerzitetu je zovu nauka nad naukama, science of sciences, jer su se od nje razvile sve druge nauke tj. znanja.<br />
</blockquote><br />
Ova arogancija (kao i druge) anglo saksonskog naučenjaštva je slična ili istovetna sa budalaštinom o helenističkoj (aristokratskoj demokratiji) i njihovim &quot;legalnim&quot; naslednicima Protektorima &quot;demokratije&quot;, primatu i nadmoćnosti  anglo saksonskog društvenog modela prakse i teorije svega.<br />
<br />
Kvazi teorije na pijedestalu nacional šovinizma verskog ili sekularnog vode ljudsko društvo u propast.<br />
<br />
dragan7557 cerski<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 09:51:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593706</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pa Staljin je bio vas kolega hriscanski svestenik (doduse pravoslavni)</blockquote>...jel to znaci da Nikola nije pravoslavne vere...? ...izgleda da sam neobavestena...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 09:47:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>jesen92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: još jedno,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593676</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>alexlambros</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne upropaštava je religija, već njeno pogrešno tumačenje. </blockquote><br />
<br />
Pogresno tumacenje? A papa je inace autoritet za &quot;pravilno&quot; tumacenje ili neki neobrazovani mula? Pa imali smo nebrojeno mnogo prilika kroz istoriju da vidimo ishode &quot;pravilnih&quot; tumacenja .... ne radi se o tumacenju vec o cistoj bezobzirnoj manipulaciji potpomognutoj zastrasivanjem.<br />
<br />
</blockquote><br />
Još jedno maliciozno tumačenje iz koga je vidljiva verska neobaveštenost prilikom napada na ličnosti ( vidi moju repliku Mao).<br />
<br />
Ovakve neosnovane laičke tvrdnje su sve učestalije.<br />
Bez namere da branim Crkvu ili veru preporučujem da se prvo informišete o načinu kreiranja Papskog Autoriteta i ko i šta sve stoji pre nego što Papski Autoritet agira kao takav u ime Vere.<br />
<b><br />
Pročitajte Deo Drugi<br />
Božija Volja str- 145........ do kraja<br />
<br />
PONTIFEX MAXIMUS<br />
<br />
naslov originala PONTIFF<br />
<br />
Gordon Thomas &amp; Max Morgan-Witts Productions Ltd., 1983<br />
<br />
ISBN 90 229 533238<br />
</b><br />
Dok ova primedba:<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>neki neobrazovani mula</blockquote><br />
nije vredna komentara.<br />
<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 08:58:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: sloboda</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593662</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Vera je <b>stvar ličnog izbora</b> i ovaj blog nije ovde da bi nekoga ubeđivao da veruje ili ne veruje. </blockquote><br />
Naravno po oprobanom modelu : 'kud svi tu i ćorava kvočka'<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 08:29:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: neistinita tvrdnja</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593658</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mao je iz Kine a tamo religija odavno ne igra nikavu ulogu!</blockquote><br />
Ovo je netačno a drug Član treba da pročita:<br />
<br />
<b>Mao,The Unknown Story<br />
<br />
izdavač Jonathan Cape  London, Globalflair Ltd , London  2005<br />
Autor:  Jung Chang <br />
Koautor: Jon Halliday<br />
ISBN 90 225 4200 9<br />
</b><br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 08:16:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593648</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><b>Odvojite molim vas</b> formu od suštine i nemojte mešati istorijske <b>greške hrišćanske crkve sa hrišćanskim učenjem.</b></blockquote><br />
Kako??<br />
<br />
Izbacivanjem Nikejskog kongresa iz Istorije ili vraćanje na Esene i njihovu kolektivnost???<br />
Dogmom na Dogmu nije rešenje već instant terapija primene manjeg zla.<br />
<br />
dragan 7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 08:05:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Indoktrinacija </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593639</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
ovo shto ti nazivash nagonom, odnosno urodjenim grehom, niti je urodjeno niti je nagon, nego je proizvod uticaja okoline kroz odrastanje. taj uticaj se steche kroz vaspitanje, shkolovanje ili imitiranjem ponashanja drugih. tako se stvara lichnost i sve shto je negativno kod choveka se nalazi u chovekovoj lichnosti, a nikako u njegovoj sushtini.</blockquote><br />
Indoktrinacija a potom kloniranje ljudi.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>biti prirodan znachi biti autentichan. ideologije, &quot;izmi&quot;, teorije,religije i sl kontejneri te izoblichavaju i daju izgled lazhne &quot;persone&quot;. ti kultivishesh svoj lik, sve shto potom pokazhesh nisi ti. realnost je izgubljena, </blockquote><br />
A ovde bi se moglo postaviti i pitanje realnosti koju naravno generacije putem indoktrinacije i kloniranja prenose na svaku sledeću, pod uticajem &quot;kultivacije&quot;.<br />
<br />
U realnosti u kojoj svaka jedinka svoj potencijal koristi isključivo na &quot;borbu&quot; za fizički opstanak sa Crkvom kojoj je potrebno 1800 godina da kroz Rerum Novarun &quot;primeti&quot; da nešto nije u redu (i to samo delimično) nije ni moguće raspravljati o bilo kakvoj promeni  u okviru vrednosti kao što je 10 Božijih zapovesti gde je ljubi bližnjeg svoga pretvoreno u zavidi i mrzi (bezraložno) bližnjeg svoga a ne ubi bližnjeg svoga je zapovest koju je crkva (hrišćanska i dr.) odavno pretvorila u ubi bližnjeg svoga na najgori mogući način recimo ispeci ga u vatri (Savonarola i dr.). Zlo je konirano a kloniranje se nastavlja i ubrzava eksponecijalno u &quot;našim vremenima&quot;.<br />
Manje zlo ne postoji već je izmišljeno.<br />
<br />
Da Bog nije imao ovu nameru je sigurno The Third Parable of Enoch i dr.<br />
<br />
Kaz preporuka.<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 07:59:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stil kojem se divim... :-)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593632</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Vladimir Maričić</b></div>SPC je od samog nastanka i politicka tvorevina<br />
<br />
Pa i crkva koju je stvorio Henri osmi je &quot;politicka tvorevina&quot;.... pa postoje anglikanski vernici itd. <br />
<br />
Kako može bilo koja čovekova institucija da ne bude vezana sa svetom. <br />
</blockquote><br />
<br />
O tome i govorim. Samo sto je po mom misljenu crkva suvise svezana prizemnim pitanjima. Ona je postala, tokom vremena nosilac mnogih znacajnih funkcija, od kojih je jedna ocuvanje identiteta naroda. U danasnjim vremenima, kada crkva vise nije tako dominantan deo kulture, za time vise nema potrebe. Mada, nisam hteo ovo da kazem. Zasto crkva uopste ima ideju da treba da brani Kosovo u Srbiji, da utice na politicke prilike? Kakve to veze sa hriscanstvom, i, recimo, sv. Franjom ima?    <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 07:47:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>noboole</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593613</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ne možete dokazati da Bog ne postoji.<br />
<br />
Dakle vaša religija (vera) je ateizam.</blockquote><br />
<br />
jer samo verujete da On ne postoji, a ne znate.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 07:08:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Vladimir Maričić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stil kojem se divim... :-)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593612</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>SPC je od samog nastanka i politicka tvorevina</blockquote><br />
<br />
Pa i crkva koju je stvorio Henri osmi je &quot;politicka tvorevina&quot;.... pa postoje anglikanski vernici itd. <br />
<br />
Kako može bilo koja čovekova institucija da ne bude vezana sa svetom. <br />
<br />
Većina ljudi na žalost ostaje na površini problema.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 07:05:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Vladimir Maričić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593607</link>
				<description>
					<![CDATA[
						gorran2: <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Marksizme, vrati se - sve ti je oprošteno! </blockquote><br />
<br />
Pa i za marksizam je potrebna vera. <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 07:00:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Vladimir Maričić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593552</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Zasto crkva da stvara sredinu za duhovni razvoj?  Bilo koja ustanova koja se brine za duhovni razvoj kolektiva se moze nazvati crkva.  Na zapadu je, eto, istoriski ova hriscanska crkva prevladala ostale ustanove koje su htele da cine istu funkciju.<br />
<br />
Postoji mnogo primera u kojima je crkva uradila izvanredne stvari.<br />
<br />
Iz trule rimske imperije Rimska crkva je izvukla nit civilizacije i reda, njeno ucenje je obuzdalo i civilizovalo horde uzasnih varvara zapadne i severne evrope i organizovalo ih u kraljevstva.<br />
<br />
Danas crkvene humanitarne organizacije hrane i skoluju milione gladne i beznadezne dece.<br />
<br />
Srpska pravoslavna crkva je odrzala narodno dostajanstvo i nadu u doba vladavine Turaka. A i danas ona predstavlja jedan od stubova naseg identiteta. U doba Nemaljica Srpska crkva je bila u samoj osnovi srpske drzavnosti, sto dokazuje jaka povezanost Nemanjica sa crkvom. A njihova drzavnost je bila zavidna za svoje doba. Takodje treba pomenuti da je vladavina Nemanjica pocela duhovnom reformom vladajuce klase, koja je presla iz paganstva i pseudo hriscanstva u prosveceno hriscanstvo.<br />
<br />
Onda imas i Dositeja Obradovica, vernika i crkvenjaka koji je izuzetno doneo prosveti Srba u novom dobu. Po meni je on nas najbolji primer verinka i prosvetitelja koji je pozitivno doprineo drustvu (pored Svetog Save).<br />
<br />
U srednjem veku, kada je vladalo sujeverje svugde, pa i u crkvi, ipak prvi ljudi koji su poceli da se bore protiv tog duhovnog mraka bili su crkvenjaci. Kopernik je bio svestenik, a i Galileo takodje. Da, da, kasnije ih je crkva 'progonila', ali prognio ih bi svako, jer su ta dvojica tada negirali najociglednija i najlogicnija zapazanja (&quot;zasto ljudi ne spadnu sa zemlje ako je ona okrugla?')<br />
<br />
Onda, moze se pomenuti i doba Mikelandjela i Italijanske renesanse. Istina, bilo je sukoba izmedju te nove umetnosti i crkve, ali ko su bili glavni pokrovitelji renesansnih slikara i vajara? To je svakako bila crkva. Jer ti slikari i vajari su slikali i vajali crkve, religiozne objekte, i religiozne teme.  Najlepsi primeri baroske arhitekture, for example, su crkve. A i najlepse zgrade u Beogradu i celoj Srbiji su crkve.<br />
<br />
Posle toga imas i Reformu, kada je stvorena protestantska crkva koja je razkrinkala i ponistila los uticaj katolicke crkve u vecem delu Evrope, sto je kasnije i katolicku crkvu nateralo na reforme. Silan broj naucnika i humanista su podrzavali i bili inspirisani reformom.  Etika koju su propovedali reformisti je kasnije dovela do slobodnog trzista i kapitalizma, tj izvela iz feudalnog poretka. Koji od tadasnjih pionira naucnika nije bio dobro ucen u teologiji? Svi redom su bili uceni u teologiji, mada, priznajem, to ne podrazumeva da su bili verni ni jednoj crkvi.<br />
<br />
U latinskoj americi medju najefektivnijim borcima protiv pohlepnih i eksploatativnih autokrata su aktivisti katolicke crkve.<br />
<br />
Jesuitski odred u katolickoj crkvi je dobro poznat po svom podrzavanju nauke. Osnovali su univerzitete sirom sveta, od amerike do azije, a proizveli su velike mislioce, izmedju ostalih Djuradj Boskovic i onaj sto je sastavio teriju o Big Bang-u.<br />
<br />
Katolicka crkva danas ima puno problema. Mene ta crkva zastrasuje, kao i mnoge ne-katolike,  ali ipak istorijski gleda no ovo sto sam naveo stoji.<br />
<br />
U Americi imaju mnoge jako lepe crkvene tradicije u kojima su odgajani veliki lideri i predsednici. Ni jedan Americki predsednik ne sme da se protivi religiji zbog toga.<br />
<br />
Zemlje u kojima se ne postuje religija su izuzetci, a ne pravila. Ti izuzetci danas su: Kina, Francuska, Severna Koreja..  Ostali nisu toliko utecajni na svet.<br />
<br />
I na kraju, ako se duhovna organizacija starih Jevreja shvati kao crkva, i ako se institucija starozavetnih proroka i ranih hriscanskih svetaca uzme kao crkvena,  tesko je izmeriti ogroman (pozitivan) uticaj na zapadni i svetski moral.<br />
<br />
Sta cini crkvu nego skupina ljudi koji se okupljaju u njoj?  Pricate o crkvi kao o nekoj zverki... Da su ljudi dobri u crkvi, bila bi i crkva dobra, dakle ne treba suditi crkvu kao instituciju, nego ljude koji zloupotrebljavaju tu instituciju.  Crkva ne unistava ljude, ljudi unistavaju ljude. Guns don't kill people, people kill people. Ti zli i naopaki svestenici bi, kada bi se ponistila crkva, prosto samo preselili u Partiju i onda bi u njoj radili ista sranja.  Kakav narod takav sistem, a ne obrnuto.<br />
<br />
To sto kod nas nazalost crkva ima osobine kakve ima, to ne govori o prirodi crkve nego o prirodi naseg naroda. To sto je Americka crkva u Juznim drzavama onakva kakva je, to takodje govori o tamosnjem narodu.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 02:05:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mitar.popovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593536</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Gde vi vidite problem što ja verujem u Vaskrsenje Hristovo? Da li to vas ugrožava?</blockquote><br />
<br />
Sto se mene tice mozete i u ruzicastog jednoroga da verujete, nemam nikakav problem sa tim.  Problem nastaje kada neki sumanuti bradati cilac koji veruje u Hristovo vaskrsenje misli da ima autoritet &quot;odozgo&quot; da nam prica kako cemo da zivimo i s punim pravom se mesa u poslove jednog sekularnog drustva ... kao svez primer na pamet mi pada ono ekumensko zapevanje povodom zakona protiv diskriminacije ... <br />
<br />
Inace, uvek me je fasciniralo kako se razne konfesije i sekte medjusobno mrze do istrebljenja a kako se brzinski mobilisu i jedna drugoj cuvaju ledja kada treba da se suprostave nekom napretku ... 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 00:19:40 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593533</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne treba crkva da resava probleme nego da stvora sredinu u kojoj mi mozemo slobdno i svojom voljom da razvijamo svoju duhovnost.</blockquote><br />
<br />
A sto crkva da stvara sredinu u kojoj mozemo slobodno i svojom voljom da razvijamo svoju duhovnost, ne razumem? I kad je to crkva bilo gde stvorila sredinu u kome covek moze slobodno da se razvija? Otkud vam ideja da su samo religiozni ljudi duhovni? <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 00:10:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593529</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dexter92</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> <br />
<br />
Ta recenica malkice tezi ka istini, ali su reci izabrane maliciozno da bi ponizile crkvu, a jos vaznije, u toj recenici se nalazi skrivena retoricka greska.<br />
<br />
Da li crkva imputira (to jest daje) ljudima krivicu? NE. Ta 'krivica' je prisutna u ljudima nezavisno od postojanja i delovalja crkve. Crkva tu 'krivicu' samo istice. E sad, to nije 'krivica' (mada ako bas hoces, mozes upotrebiti i tu metaforu), to je upravo ona karakteristika ljudi koja ih cini losim po defaultu... O njoj celo vreme pricam.<br />
 </blockquote><br />
Meni nije namera da ponizim crkvu.Crkva moze jedino sama seba da 'ponizi' vlastitim greskama.<br />
Ali ako crkva pokusava vekovima da imputira vernicima krivicu onda postoji osnovana sumnja da se iza toga ustvari krije zelja za kontrolom. Ti si kriv, ali te mi mozemo spasti pod tim i tim uslovima...<br />
Ja i dalje ne vidim razlog za ljudsku krivicu po rodjenju. Pa svi zemaljski zakoni imaju prezunkciju nevinosti, zasto bi sa Bozjim bilo drugacije?</blockquote><br />
<br />
Pa cesto se i krije zelja za kontrolom i treba sumnjati u crkvu. Ne treba crkva da resava probleme nego da stvora sredinu u kojoj mi mozemo slobdno i svojom voljom da razvijamo svoju duhovnost. Ja jesam pobozan, ali nisam veliki ljubitelj crkvi.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Nisam razumeo koja to karakteristika ljudi ih cini losim po defaultu?</blockquote><br />
<br />
Kako nisi razumeo Dexter, kako!?!?  Pa procitaj ovo gore sto je napisano, nije na Japanskom!<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 00:05:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mitar.popovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: budući</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593528</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Hitler je imao mnogo sofisticiranije metode</blockquote><br />
<br />
Aman covece, postoje jasna i nedvosmislena svedocanstva da je bio posveceni katolik. Taj argument je tolko vise truo i istrosen a pri tom je i cista budalastina. <br />
<br />
Jedan primer samo - &quot;Pao sam na kolena i zahvalio nebesima iz dubine svog srca sto su mi ucinila uslugu da zivim u ovo vreme&quot; (Mein Kampf) ... sem toga, opste poznato je da verovao u ucenje da su Jevreji ubili boga. Njihovo istrebljenje je zato mogao sprovesti bez imalo grize savesti, jer je samo radio kao osvetnicka ruka bozja.<br />
<br />
Hocete jos jedan? <br />
&quot;Moje osecanje kao hriscanina usmerava me ka Gospodu i spasitelju kao borcu. Usmerava me na coveka koji je u osami, okruzen nekolicinom sledbenika, prepoznao sta su stvarno ti Jevreji i okupio muskarce da se bore protiv njih, i koji je, tako mi Boga, bio najveci ne kao pacenik vec kao borac. <b>U bezgranicnoj ljubavi kao hriscanin</b> i kao covek, citao sam pasus o tome kako se Gospod najzad podigao u svojoj moci i zgrabio bic da protera iz Hrama zmisjko leglo. Kako strasna bese Njegova borba za svet protiv jevrejskog otvora ... kao hriscanin i ja sam obavezan svome narodu.&quot; (Iz Hitlerovog govora odrzanog 12. aprila 1922. )<br />
<br />
Sto se tice konstantacije da teorija evolucije nije delo religioznih fanatika ... pa slazem se, nijedna naucna teorija nije delo religioznih fanatika. Znamo sta su dela religioznih fanatika.<br />
<br />
Ne brine me to sto je nauka provalila fisiju atoma, brine me sto tim otkricem mogu da se posluze tipovi poput Musharafa, Ahamadinejada i Busha, sve sami vrli vernici ... <br />
“We believe that atomic energy is a blessing given by God&quot; (iranski predsednik Ahamadinejad)<br />
<br />
<br />
O tome koliko je prosvetiteljstvo nanelo zla covecanstvu nemam komentar ... bez texta sam ... svaka cast na &quot;ostroumnom&quot; zapazanju ....  pre nego vas ostavim da na miru verujete u kakve god budalastine hocete primeticu samo da nijedna naucna teorija za sebe nikad nije tvrdila da je konacna i nepogresiva i nepodlozna preispitivanju .... traje onoliko dok se ne dokaze da &quot;ne drzi vodu&quot; .... vi kao referentne postavljate neke praistorijske mitske budalastine i jos mi drobite o &quot;razlikovanju ideje i ideoloske demagogije&quot; ... bravo!<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 12 Jun 2009 00:05:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593518</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> <br />
<br />
Ta recenica malkice tezi ka istini, ali su reci izabrane maliciozno da bi ponizile crkvu, a jos vaznije, u toj recenici se nalazi skrivena retoricka greska.<br />
<br />
Da li crkva imputira (to jest daje) ljudima krivicu? NE. Ta 'krivica' je prisutna u ljudima nezavisno od postojanja i delovalja crkve. Crkva tu 'krivicu' samo istice. E sad, to nije 'krivica' (mada ako bas hoces, mozes upotrebiti i tu metaforu), to je upravo ona karakteristika ljudi koja ih cini losim po defaultu... O njoj celo vreme pricam.<br />
 </blockquote><br />
Meni nije namera da ponizim crkvu.Crkva moze jedino sama seba da 'ponizi' vlastitim greskama.<br />
Ali ako crkva pokusava vekovima da imputira vernicima krivicu onda postoji osnovana sumnja da se iza toga ustvari krije zelja za kontrolom. Ti si kriv, ali te mi mozemo spasti pod tim i tim uslovima...<br />
Ja i dalje ne vidim razlog za ljudsku krivicu po rodjenju. Pa svi zemaljski zakoni imaju prezunkciju nevinosti, zasto bi sa Bozjim bilo drugacije?<br />
Nisam razumeo koja to karakteristika ljudi ih cini losim po defaultu?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 11 Jun 2009 23:46:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dexter92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ateizam nije religija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593515</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Gde u Bibliji pise da Bog ne zna sta ce biti u buducnost i da ne postoje drugi Bogovi?</blockquote><br />
<br />
Ima li ijednog &quot;otkrovenja&quot; da se obistinilo a da nije bilo nategnuto uklapanje novozavetnih pricica u starozavetna prorocanstva na toliko providan nacin da je nemoguce ne primetiti? <br />
<br />
Citajte je i analizirajte.<br />
<br />
A onda citajte i nesto drugo. Biblija ne da nije sva mudrost ovog sveta vec je jedna krajnje  tupava knjizurina koja je u svetlu danasnjih saznanja tragikomicna i jadna.<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 11 Jun 2009 23:39:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593512</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da li stvarno verujes da bi se svet pretvorio u idealno mesto da nema religije?</blockquote><br />
<br />
Mozda ne idealno ali daleko, daleko bolje. Da, verujem.<br />
<br />
Btw, svi sekularni totalitarni rezimi, kako sam vec u nekom komentaru i napisao, izgradjeni su po modelu verskih totalitarizama ... ili su zeleli da zauzmu mesto religije ... <br />
Inace, treba li da vas podsecam na cvrsto saveznistvo fasizma i katolicanstva? I na, najblaze receno pasivan do otvoreno zastitnicki stav u odnosu na nacizam? Slicnih primera je pregrst ... katolicki svestenici otvoreno su ucestvovali u genocidu u Ruandi .... islam ovakav kakav je danas je svojevrsni oblik nacizma, aparhejd u Juznoj Africi kao i svojevremeno rasizam u Americi pravdani su &quot;verskim razlozima&quot; itd, itd ... <br />
<br />
O izopacenoj i licemernoj prirodi religije recito govore i sistematska silovanja i zlostavljanja dece od strane svestenstva u Americi i posebno Irskoj. Znate li za slucaj Irske? <br />
Nemojte mi reci da biste svoje dete mirne duse prepustili na staranje tim izopacenim monstrumima navodno &quot;obozenim&quot; i &quot;hristoljubivim&quot;?  .... Ne radi se o pojedinacnim ekscesima vec organizovanom zlocinu koji je trajao decenijama i u kome je ucestvovala citava crkvena organizacija (gde su vise istance zataskavale stvari i stitile nize) .... <br />
<br />
Takvu izopacenost mogla je da iznedri samo ogavna dokrina sexualne represije ... <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 11 Jun 2009 23:34:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dobra analiza</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#k593510</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>crkva imputira ljudima krivicu i u startu ih naziva losima zbog praroditeljskog greha.</blockquote><br />
<br />
Ta recenica malkice tezi ka istini, ali su reci izabrane maliciozno da bi ponizile crkvu, a jos vaznije, u toj recenici se nalazi skrivena retoricka greska.<br />
<br />
Da li crkva imputira (to jest daje) ljudima krivicu? NE. Ta 'krivica' je prisutna u ljudima nezavisno od postojanja i delovalja crkve. Crkva tu 'krivicu' samo istice.  E sad, to nije 'krivica' (mada ako bas hoces, mozes upotrebiti i tu metaforu), to je upravo ona karakteristika ljudi koja ih cini losim po defaultu... O njoj celo vreme pricam.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 11 Jun 2009 23:23:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mitar.popovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/10297/Deklarativna%20ili%20autenti%C4%8Dna%20religioznost/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

