<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Ako ćutiš onda si saučesnik | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</link>
		<description>Dejan Bizinger</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 17:12:51 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/52/52.jpg			</url>
			<title>Dejan Bizinger</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k75513</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<a href='http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=44365&amp;lang=2' target='_blank' class='crvenoNormal'>nemam reč</a>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 16 Oct 2007 08:14:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>snezana mihajlovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Ima vise faktora</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74610</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Zelim da dodam jedan komentar na ovu raspravu.<br />
U potpunosti ste u pravu sto kazete da smo nezainteresovani i da cutimo. To nam je negde usadjeno u nasim malim mozgovima - znate ono &quot;prljav ves se ne iznosi napolje, ni svoj ni tudj&quot;. I onda je mnogo lakse ne uplitati se u rasprave. Medjutim ima tu jos jedna stvar koja nas tera da budemo takvi kakvi jesmo. Nedostatak sistema koji nas stiti. Evo o cemu je rec:<br />
Pre nekoliko godina bila sam na jednom seminaru na kojem su ucestvovale zene koje rade na SOS telefonu za zrtve nasilja. Prica je sledeca. Zenu tukao muz, ona prijavila niko nije dosao. On je ponovo tukao i tukao i nakon nekoliko prijava dosao milicioner-cuvar reda i mira (vodite racuna, ona je sama uspela da pozove miliciju, a niko iz komsiluka se prethodnih dana nije setio da uradi to isto). I dodje gospodin cuvar reda i mira, udje u kucu, sedne da poprica sa nasilnikom (MOLIM VAS SEDNE DA POPRICA!!!!!!). Odrzi mu kobajagi predavanje o tome kako to nije lepo tako da radi i da se tako ponasa prema zeni. Nakon te kratke pridike, zamoli zenu da donese jednu domacu da lepo njih dvojica nazdrave, DA SE NASILNIK SMIRI!!!!!!!!!!!!! A onda kao epilog odrzi zeni predavanje kako nije lepo da vice i urlice, da uznemirava kucni red i mir i druge komsije, da treba svoje probleme da rese kao ljudi!!!!!! ZAMISLITE MOLIM VAS!!!!!! ON DRZI NJOJ PREDAVANJE I JOS ONA SLUZI NJIH DVOJICU DOMACOM!!!!!<br />
E tu lezi nas problem, dragi moji. Svaki peti komsija bi mozda i prijavio nasilnika, ali treba da postoji institucija sistema koja ce stiti i porodicu nasilnika i one koji su prijavili. Ljudi se vrlo cesto boje za svoj zivot i zivot svoje dece. Koliko puta ti isti nasilnici maltretiraju nakon prijave sve komsije i prete im. I onda je posledica - da ljudi sledeci put nece da prijave tako nesto. I da ne treba verovati recima &quot;NECU NIKAD VISE&quot;!!!! Rehabilitacija je dug proces i jedna izjava ne znaci nista.<br />
PS Ja sam poslala protesno pismo RTS-u, jer je to trenutno jedini nacin na koji mogu da reagujem protiv njih. <br />
Tanja<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 15 Oct 2007 07:41:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>tanjapsi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Kumulativna agresija ..!!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74543</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Ušli smo u jako loš period - period kad se spajaju (najmanje) dva negativna faktora.<br />
<br />
Jedan je to da kod nas još uvek vlada dosta jak unutarporodični sistem gde dominantni muškarac-domaćin shvata sebe kao posednika svoje žena i svoje dece i lako se odlučuje da njihovu nedovoljnu lojalnost fizički kažnjava, a drugi faktor je to što su ekstremno stresne prethodne godine uticale da danas u velikoj meri bude narušeno mentalno zdravlje građana. <br />
<br />
Jednostavnije rečeno - po tradiciji ionako blizak nasilju u porodici, naš prosečni muškarac je usled latentne depresije postao još skloniji agresiji.  <br />
<br />
To je dakle samo još jedna od mnogobrojnih posledica našeg sistematskog samouništavanja (najviše) tokom 90-tih.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 23:11:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Vujanović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74515</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>margos</b></div><br />
ivana23.Pa ne mozete plakat imati pri ruci, ali ako kupite novine, mozete iskrojiti deo - vazni telefoni - i imati ga uvek prisebi. Zar ne.Ivana, niste me razumeli... nije plakat za mene... plakat je za sve, a posebno za žrtve koje se uglavnom dugo premišljaju da zatraže pomoć... da one vide plakat, da ih podstakne na razmišljanje i donošenje odluke.Novine su za mene.</blockquote><br />
Ali rekli ste: ''<i>mislila sam da to treba da imamo pri ruci kad je osoba spremna da čuje.</i>'', pa sam razumela da bi br.tel. trebalo ponuditi osobi kojoj je potreban.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 21:02:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74510</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>ivana23</b></div>.Pa ne mozete plakat imati pri ruci, ali ako kupite novine, mozete iskrojiti deo - vazni telefoni - i imati ga uvek prisebi. Zar ne.</blockquote><br />
Ivana, niste me razumeli... nije plakat za mene... plakat je za sve, a posebno za žrtve koje se uglavnom dugo premišljaju da zatraže pomoć... da one vide plakat, da ih podstakne na razmišljanje i donošenje odluke.<br />
Novine su za mene.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 20:51:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74506</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>margos</b></div><br />
bravarDa bi zrtva resila da zatrazi pomoc ona mora da razmislja o tome. Zato sam mislila da bi plakati sa kompletnim informacijama na svakom koraku doprineli tome da se zrtva lakse odluci.Ma da... upravo to... mora biti na oku... da bi mogle da krenu da razmišljaju o tome, sa tim se slažem.... I ok Ivana, ima... ja npr ne kupujem dnevne novine (ok, kupicu pa ću videti i zabeležiti) - mislila sam da to treba da imamo pri ruci kad je osoba spremna da čuje.</blockquote><br />
Pa ne mozete plakat imati pri ruci, ali ako kupite novine, mozete iskrojiti deo - vazni telefoni - i imati ga uvek pri<br />
sebi. Zar ne.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 20:25:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74505</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>bravar</b></div>Da bi zrtva resila da zatrazi pomoc ona mora da razmislja o tome. Zato sam mislila da bi plakati sa kompletnim informacijama na svakom koraku doprineli tome da se zrtva lakse odluci.</blockquote><br />
Ma da... upravo to... mora biti na oku... da bi mogle da krenu da razmišljaju o tome, sa tim se slažem.... <br />
I ok Ivana, ima... ja npr ne kupujem dnevne novine (ok, kupicu pa ću videti i zabeležiti) - mislila sam da to treba da imamo pri ruci kad je osoba spremna da čuje.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 20:20:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Na zalost,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74484</link>
				<description>
					<![CDATA[
						dogodila se jos jedna porodicna tragedija:<br />
<a href='http://www.blic.co.yu/_print.php?id=16139' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.blic.co.yu/_print.php?id=16139</a><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 19:28:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74478</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Da bi zrtva  resila da zatrazi pomoc ona mora da razmislja o tome. Zato sam mislila da bi plakati sa kompletnim informacijama na svakom koraku doprineli tome da se zrtva lakse odluci.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 19:20:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bravar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74466</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mariopan</b></div>Margos u pravu si..treba da se aktivno pomogne a ne samo ovako da sejavno govori ...to je dobro ali nije dovoljno. Medjutim isla sam skoro kod lekara i u cekaonici stoji veliki plakat gde pise za je zlostavljanje zlocin i da se ne sme cutati...e sad ...na tom plakatu nije pisalo i KOME DA SE OBRATE ZRTVE...to jest pise ko je stampao plakat a ono najvaznije ..brojevi telefona SOS centra ili drugi neki nacin... bilo kakvo uputstvo za one koji bi se nekom obratili....e toga nema.</blockquote><br />
Brojeve telefona imate u svakim dnevnim novinama.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 19:07:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74462</link>
				<description>
					<![CDATA[
						  Margos u pravu si..treba da se aktivno pomogne a ne samo ovako da sejavno govori ...to je dobro ali nije dovoljno. Medjutim isla sam skoro kod lekara i u cekaonici stoji veliki plakat gde pise za je zlostavljanje zlocin i da se ne sme cutati...e sad ...na tom plakatu nije pisalo i KOME DA SE OBRATE ZRTVE...to jest pise ko je stampao plakat a ono najvaznije ..brojevi telefona SOS centra ili drugi neki nacin... bilo kakvo uputstvo za one koji bi se nekom obratili....e toga nema.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 19:04:19 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74442</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Samo toliko. </blockquote><br />
Da, i ja mislim da to treba da bude 'na oku'. <br />
Al evo, sad mi pada na pamet, to bi trebalo svako od nas ko zna za 'slučaj' da ima kod sebe zabeleženo - adrese, telefone, pa onda kad je osoba iz 'slučaja' spremna, da joj doturimo. Šta mislite? <br />
<br />
Moj stav je da u svakoj situaciji, onaj koji je svesniji je dužan da odreaguje - pouči, poduči, pokaže, pomogne...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 18:29:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Vidite da se svi bave politikom</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74325</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da je &quot;obican narod&quot; odredjivati kao jadan u krajnjem neukusno...</blockquote><br />
Za Vas ''jadan'' ima ocito negativnu konotaciju, za mene NE i ja smatram da su za zaostalost naroda/gradjana krivi prvenstveno inteligencija i vlast. Nasa inteligencija u vreme komunizma je gledala svoja posla, bogatila se, slala svoju decu na skolovanje u inostranstvo a tudju na ''privremeni rad'' odakle se nikad nisu vratili. Mozda ste i Vi jedan od tih, ja to ne znam. Znam samo da cenzura medija, udbasenje, kontrola sudstva,... sve to dovodi do zaostalosti gradjana i njihovog sistematskog siromasenja po ''logici'' sto narod manje zna to bolje za vlastodrsce.<br />
O Vasem predlogu da direktor nacionalne televizije predlaze zakone u Skupstini ne bih da diskutujem jer je to krajnje stupidan predlog.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 13:35:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>marumi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74288</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Niste me najbolje razumeli. Naravno da se odnos prema drugim ljudima gradi u porodici. Mozda sam naivna, ali mislim da te nalepnice deluju, a primer koji sam navela nije bio bas najprikladniji (sto se tice teme).<br />
Posto informacija u XXI veku znaci da je gotovo pola posla zavrseno, mislila sam da bi bilo dobro da se na javnim mestima (autobusi, prodavnice, domovi zdravlja) ljudima predoci kako bi mogli da se jave na pravo mesto. Govorila sam o plakatu sa PRAVOM informacijom. Nisam bas sigurna da zrtva nasilja ima dovoljno vremena da gleda TV, da slusa reklame, da zabelezi telefon, adresu. Ali, ako bi ta ista zrtva bila u situaciji da svakodnevno gleda taj plakat, da ga procita, mozda bi joj doprlo do svesti da postoji nacin da se zastiti.<br />
Samo toliko.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 11:23:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bravar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>To Geronimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74255</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Geronimo</b></div>I.....................................  nego <b><u>otici kod svog poslanika</b> i zahtevati da</u> takav nekakav zakon predlozi u nasoj Skupstini. Jestel' culi da je neko to uradio? Tek da mu skinem kapu, nista vise.</blockquote><br />
<br />
Evo (uz naknadu svih troškova) potpisujem vam punomoćje da vi nadjete tog &quot;poslanika&quot; i da uradite to umjesto mene. Neka prvo primijene postojeće zakone dok ne donesu taj novi.<br />
<br />
Kad udjete tamo ne biste morati da skidate kapu čak ni ako na njoj pisalo  &quot;Zig .... &quot;. <br />
Ovo nije sugestija već konstatacija.<br />
<br />
Vi izgleda ne živite u Srbiji duže vrijeme.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 09:31:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sentinel26</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Vidite da se svi bave politikom</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74246</link>
				<description>
					<![CDATA[
						I dalje mislim da sam rekao samo da problem nije posledica lociranosti nas na f...n Balkanskom poluostrvu, da komunizam/socijalizam mozemo povezati sa bilo cim sto nam padne na pamet ali sa nasiljem, pogotovo u porodici ne, da je &quot;obican narod&quot; odredjivati kao <u>jadan</u> u krajnjem neukusno...i to je otprilike sve. <br />
Zemlja koju sam linkovao ima zakon koji zlostavljanje u porodici kaznjava kao najtezi kriminal. Sljepni dete po guzi i ti si kriminalac. Oduzima ti se pravo na vaspitavanje. Prosto. Mnogo je privlacnije pisati sastave o tome da treba smeniti Tijanica nego otici kod svog poslanika i zahtevati da takav nekakav zakon predlozi u nasoj Skupstini. Jestel' culi da je neko to uradio? Tek da mu skinem kapu, nista vise.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 08:51:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Geronimo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Vidite da se svi bave politikom</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74231</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sve u svemu, hajde Jovo nanovo <u>o Srbiji kao zemlji u kojoj zive neki primitivci koji samo oblikom podsecaju na ljudsku rasu. </u>Oko 10 (DESET!) dece je ubijeno svake godine u krugu porodice! Jedna zena je ubijena od muza ili bivseg muza svakih pet nedelja! Prosle godine je 20.000 zene i dece trazilo pomoc zbog nasilja u porodici! Ovo su podaci ne iz Srbije nego iz zemlje koja je po svim izvorima najvise uradila i radi na problemu zastite svojih stanovnika od tzv. kucnog nasilja. Nemaju ljudi ni Gucu, za Kostunnicu nisu ni culi, za komunizam znaju iz filmova a brojke su da se smrznes. Hajde bar jedanput da prodiskutujemo sta treba raditi da toga bude sto manje, da pogledamo sta drugi cine po istom problemu a ne odmah da iz rukava kao vrhunske argumente izvlacimo balkanski mentalitet i sve sto uz to ide. Pa, ako je cena to da se ne dobije neki oliticki poen nego da se nasilje smanji za bar samo jedan jedini slucaj - nek se plati.</blockquote><br />
Nije fer obrtati tudje reci i stavljati ih u sopstveni negativni kontekst. Poznata je osobina nasig prostora da se SVE ama bas SVE dozivljava kao napad i da se automatski zauzima defanzivni stav sto je samo po sebi glupavo. Niti je ko ovde rekao da u Srbiji ''zive neki primitivci koji samo oblikom podsecaju na ljudsku rasu'' niti je na to mislio, ali ako takva pomisao postoji u nekom ko reaguje ja tu nista ne mogu.<br />
Pruzanje prsta na druge (iskljucivo poremecene) nam nista nece dobro doneti. Stalno gledanje u tudje dvoriste je bez veze, mi treba da uredjujemo svoje. Isti problem postoji svuda ali svako ga resava, ili barem suzbija, na sopstveni nacin. Da li je neko sa druge strane sveta kriv sto se u Indiji/Pakistanu/Bangladesu....i gde sve jos deca koriste za poboljsanje zivotnog standarda slanjem na teske fizicke poslove od strane njihovih roditelja? Naravno da nije. Ali to je druga tema i ne bih da je nacinjem jer se ovde radi o jednoj sasvim drugoj problematici, o nasilju.<br />
Ja se slazem i pobornik sam za to da je svaki spasen covek spaseno covecanstvo.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 07:45:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>marumi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: strašno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74223</link>
				<description>
					<![CDATA[
						još pre par godina sam pomislila kako ćemo <i>tek </i>videti koliko smo se razboleli<br />
zaboravila sam samo na subjekat ove aktivnosti - ako nas je sve više bolesnih - ko će da gleda?<br />
<br />
'ajd da se nadam da nisam (nismo) u pravu i da je lečenje još uvek moguće<br />
<br />
a glede metoda - nasilnik ne vole kad ga se bije, on se boji, nasilnik je samo kad nema ko da mu se suprotstavi - ukoliko država stane [i]zakonima[/i ]iza žrtava, sve će ih biti manje, a samim tim se lanac prekida <br />
<br />
i dobro je što su se ovakve teme konačno pokrenute					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 07:17:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>snezana mihajlovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>strašno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74213</link>
				<description>
					<![CDATA[
						u srbiji se ovakve stvari dešavaju, pa skoro da sam siguran, na dnevnoj osnovi. gotovo da ne prođe dan a da ne vidite u štampi na stranicama crne hronike: <i><b>ubistvo u porodici, ubio suprugu sekirom, prerezao sebi vrat mesarskim nožem, isekao komšiju i komšijinog sestrića na komade i bacio ih u reku, trostruko ubistvo, četvorostruko, sedmostruko</b>...</i><br />
<br />
čini mi se da problem u srpskom društvu nije u metodama <i>sprečavanja</i> - <b>pozoveš muriju, ili uvedeš zakone i naučiš raju da ih se pridržava</b> <br />
- već da je daleko složeniji i stravičniji. često se pitam da li je za <i>lečenje</i> ovog društva već postalo prekasno?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 14 Oct 2007 05:35:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Srđan Fuchs</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Vidite da se svi bave politikom</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74174</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali ne i kod nas na prostorima balkanskog poluostrva/U stvarnosti, obican narod nam je jadan/ komunistickog sistema...</blockquote> sve u svemu, hajde Jovo nanovo o Srbiji kao zemlji u kojoj zive neki primitivci koji samo oblikom podsecaju na ljudsku rasu. <br />
Oko 10 (DESET!) dece je ubijeno svake godine u krugu porodice! Jedna zena je ubijena od muza ili bivseg muza svakih pet nedelja! Prosle godine je 20.000 zene i dece trazilo pomoc zbog nasilja u porodici! Ovo su podaci ne iz Srbije nego iz <a href='http://www.police.govt.nz/safety/home.domesticviolence.html' target='_blank' class='crvenoNormal'>zemlje</a> koja je po svim izvorima najvise uradila i radi na problemu zastite svojih stanovnika od tzv. kucnog nasilja. Nemaju ljudi ni Gucu, za Kostunnicu nisu ni culi, za komunizam znaju iz filmova a brojke su da se smrznes. Hajde bar jedanput da prodiskutujemo sta treba raditi da toga bude sto manje, da pogledamo sta drugi cine po istom problemu a ne odmah da iz rukava kao vrhunske argumente izvlacimo balkanski mentalitet i sve sto uz to ide. Pa, ako je cena to da se ne dobije neki oliticki poen nego da se nasilje smanji za bar samo jedan jedini slucaj - nek se plati.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 22:22:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Geronimo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Resenje ima vise faktora</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74140</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ivana, i to je tacno. Mnogi zlostavljani o tome cute, a deca ne znaju ni kome bi rekla. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 20:58:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Olivera Vujnović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Bizi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74132</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Drzava je duzna da hapsi i zatvara dilere droge. Oni su ti koje treba ''leciti'' zakonom a ne obicni ljudi koji su njihove zrtve. Dileri su najvece zlo! </blockquote><br />
<br />
Sta biste vi uradili da ste u Americi; a komsinaca gospodja u penziji- koja je  i sada celni faktor u tom delu grada<br />
kaze:<br />
<br />
Zatvori su PUNI; otpustaju policiju jer je kriza ekonomska. Policija zbog punih zatvora otpusta iz zatvora-posle mesec dana; one koji bi trebali biti tri i vise meseci. Zadrzavaju samo teske KRIMINALCE.<br />
<br />
???					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 20:43:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>49 41</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74128</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dopada mi se akcija GSB - na svakom autobusu zalepljena je nalepnica da ustupimo mesto trudnici . To je to slicno i verujem da bi pomoglo.</blockquote><br />
<br />
Draga bravarko,<br />
Tesko, da su meni mogle NI kao balavcu NI SADA; da pomognu IKAKVE nalepnice ili UPOZORENJA.<br />
Skakao sam i sedamdesetih kao &quot;OPAREN&quot; u tramvaju ili autobusu; ako, sam ugledao, starca, staricu, trudnicu, majke sa malom decom- sto vecina mojih vrsnjaka to nije cinila.<br />
Postojale su s licne nalepnice i 70-tih u tim istim autobusima. Cak se i znalo koje autobuske linije i za gde i kakve su.<br />
Kao, uostalom verovatno i danas.<br />
Kodeks ponasanja se nosi iz: KUCE i SKOLE. Ako oba faktora omanu-omanu kasnije mnogo toga.<br />
<br />
Ziveci nekad u Nemackoj; a sada OPET i jos dalje mogao bih vam napisati roman gde mnoga drustva PADAJU pa i nase.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 20:33:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>49 41</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Resenje ima vise faktora</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74127</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Olivera Vujnović</b></div>Treba zarmisljati kako pomocui ugrozenima. Kod nas ce komsinice nedeljama na kafama da pricaju kako neki tamo tue zenu, a nece postaviti pitanje: &quot;a kako da joj pomognemo?&quot;. Cak i da postave to pitanje, podrske nema, kome da se obrate? Ja mislim da je resenje u stvari kombinacije dve stvari. Prva je da se zaista prijave policiji slucajevi zlostavljenja u porodici, a druga je da sistem zaistai kazni zlocinca i to posteno, a ujedno i da zastiti porodicu. </blockquote><br />
Neki put je tesko i okolini da nasluti nasilje - tekst iz sutrasnjih novina (14.10.):<br />
<a href='http://www.blic.co.yu/_print.php?id=16080' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.blic.co.yu/_print.php?id=16080</a> 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 20:32:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Resenje ima vise faktora</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74124</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Treba zarmisljati kako pomocui ugrozenima. Kod nas ce komsinice nedeljama na kafama da pricaju kako neki tamo tue zenu, a nece postaviti pitanje: &quot;a kako da joj pomognemo?&quot;. Cak i da postave to pitanje, podrske nema, kome da se obrate? <br />
Ja mislim da je resenje u stvari kombinacije dve stvari. Prva je da se zaista prijave policiji slucajevi zlostavljenja u porodici, a druga je da sistem zaistai  kazni zlocinca i to posteno, a ujedno i da zastiti porodicu.  <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 20:15:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Olivera Vujnović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dejane</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74115</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Niste me baš dobro razumeli, ali nadam se da je sada jasnije</blockquote><br />
O.K. moja reakcija je usledila zbog navike da se strahuje i ne prihvata sugerisanje cak i kad je ono dobronamerno. Nije ni onima koji su vani lako da ugode onima koji su unutra. O tome kako se tzv. ''gastosi'' tretiraju u matici ne bih da trosim reci.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 19:50:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>marumi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Bizi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74108</link>
				<description>
					<![CDATA[
						cesto se ovde pominje drustvo, policija, vlast sudstvo, kao neko ko treba &quot;nesto &quot; da preduzme, a niko ne shvata da to &quot;drustvo&quot;, policija, sudstvo smo zapravo Mi, nasi rodjaci, komsije, prijatelji. Ti pocinioci takvih dela nisu dosli sa strane, oni su tu medju nama, svakoga dana ih srecemo, to je zapravo nase &quot;drustvo &quot; koje ovde prozivamo da nesto ucini. U stvari sve kritike ovde upucujemo sami sebi. Problemi takve prirode tesko se resavaju deklarativno, peticijama i zahtevima grupe gradjana. Te probleme stvara ili resava sazrevanje svesti. <br />
Ovo ne znaci da treba igrati ulogu nemog posmatraca, ali treba biti i svestan  mogucnosti.<br />
Patrijahalna porodica koja se ovde pominje u negativnom kontekstu nije nastala kao takva sama po sebi, vec kao potreba vremena i uslova zivota. Pa prema tome ne moze se smatrati necim negativnim. Kako vreme odmice, i kako se namecu nove porebe, tako ce se i porodica ukoliko opstane kao osnovna celija drustva menjati. iz patrijahalnog danas koje ne lici ni najmanje na patrijahalno  proslih vekova, prelazi se u novi oblik koji namece vreme u kome se zivi. U kakav oblik ce preci, znacemo ili mi ili generacije koje dolaze ali svakako silovati vreme ne mozemo.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 19:11:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>anonimni</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>...'ladno mu kaže da ga je on prijavio...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74088</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da li treba da kažem da je to da nije pokosio travnjak upravo video na roštilju na koji je bio pozvan i gde je jeo!?</blockquote><br />
Znaci, nije mu tu odmah, na rostilju rekao da ce ga prijaviti ako ne pokosi travnjak. Nego se dobro nakrkao, napojio, ispricao srdacno sa komsijom, na rastanku mu pozeleo laku noc, a onda ujutro podneo prijavu... He, ne znam zasto, ali nikada ne bih voleo da zivim u Svajcarskoj!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 17:24:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Spadalo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dejane</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74050</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>    Mnogi su otišli da žive u Ameriku, Nemačku, Norvešku... Kada posle mnogo godina za praznike dođu kući pričaju<br />
<br />
<br />
Da li to oni koji dodju iz Amerike, Nemacke, Norveske.... treba da cute i nista ne pricaju kad dodju kuci?</blockquote><br />
Jaoj bože, naravno da ne treba da ćute :))) Odakle vam to? Mislim, ovako možemo na svaku rečenicu koja počinje sa &quot;taj i taj je rekao&quot; ili &quot;oni govore&quot; da postavimo pitanje &quot;da li to znači da ne treba da govore&quot; :) Odsekli ste mi rečenicu na pola i još iz toga izvukli da mi smeta nešto što samo najbenignije moguće konstatujem.<br />
<br />
Nisam uopšte pričala o tome da li ljudi koji dođu iz Amerike, Norveške, Nemačke... imaju ili nemaju edukativnu odgovornost, niti o tome da li treba ili ne treba da nam sole pamet. Pričala sam o nama koji slušamo i čini mi se često pogrešno primenjujemo ili pogrešno shvatamo to što čujemo.<br />
<br />
Naravno da treba da učimo i da primenjujemo ono što je najbolje, samo mi se čini da to nije uvek tako nego je često obrnuto. Recimo kada je poenta priče da ne treba da blejimo u debelog čoveka mi onda shvatimo da ne treba da primetimo ništa na ulici pa tako čak ni kada baka padne. Tako da, nisam rekla da treba da budemo debeli nego da je bezveze blejati u debele ljude na ulici.<br />
<br />
Niste me baš dobro razumeli, ali nadam se da je sada jasnije.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 14:56:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Bizi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74038</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mariopan</b></div>Kako reagovati?Evo primer iz ulice...malo dalje od nas zivi porodica gde je sin narkoman..pa lecen..pa nedolecen...on je sve po kuci rasprodao ali u besu i polupao...razvaljena je ograda po kuci vise nema celog namestaja...njegova majka se obracala za pomoc i lekarima..oni kazu da on nije lud i ne mogu da ga smeste negde ( a ona je to tarzila)..nije ni kriminalac pa da ga policija zatvori u neki zatvor...majka mu je na sedativima koje mora da krije po komsiluku jer on sve njene lekove popije....a otac mu je kao senka...sta sve dozivljavaju to se samo pretpostaviti moze. O tome niko ne cuti...to se zna..roditelji trazili pomoc od svih za koje su znali i nista......da ne spominjem da novca nikad nemaju...nikad...sta jedu...na cemu spavaju i da li smeju da zaspu pored njega takvog? Kako njima da pomogne ako neko iz komsiluka pozove miliciju ..pa zovu je i roditelji i on se opet sutra vrati...jos besnji i ludji.</blockquote><br />
Drzava je duzna da hapsi i zatvara dilere droge. Oni su ti koje treba ''leciti'' zakonom a ne obicni ljudi koji su njihove zrtve. Dileri su najvece zlo! 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 13:59:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>marumi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Dejane</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74037</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mnogi su otišli da žive u Ameriku, Nemačku, Norvešku... Kada posle mnogo godina za praznike dođu kući pričaju</blockquote><br />
Da li to oni koji dodju iz Amerike, Nemacke, Norveske.... treba da cute i nista ne pricaju kad dodju kuci?<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Onda za sledeći praznik ponovo dođe neko iz Amerike, Nemačke, Norveške... i priča</blockquote><br />
Da li to neko ko dodje iz Amerike, Nemacke, Norveske... ima edukativnu odgovornost ili dolazi kuci da se odmori?<br />
Mislim...malo mi deluje polazirirajuce - oni koji dolaze otuda sole pamet nama koji smo ovde''... itsl. <br />
Meni se bas cini da mi treba da ucimo od drugih naroda i njihovih kulura, da selektiramo ono najbolje i primenjujemo, umesto da ih imitiramo (ako su oni debeli treba i mi to da budemo, ako tamo... treba i mi....).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 13:55:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>marumi</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re:  Dejane-Ne mesaj se kad nju NJEN muz t</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74024</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>onda sud uzme olaksavajuce okolnosti sto je neko pijan ili ...</blockquote><br />
<br />
E to mi nikad nije bilo jasno, i molila bih nekog pravnika da mi, ako moze, objasni: zasto bi pijanstvo bilo olaksavajuca okolnost? Meni bi logicno bilo da to bude, naprotiv, otezavajuca okolnost - snositi odgovornost za napijanje do mere kad se vise nema kontrole za sopstveno ponasanje.<br />
Biti psihicki bolesnik je van kontrole same osobe (OK, uz ogradu da treba da se lece, sto jeste licna odgovornost), ali na pijanstvo se svesno odlucuje. Zar ne?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 13:18:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>miljanah</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Bizi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74021</link>
				<description>
					<![CDATA[
						  Kako reagovati?<br />
<br />
  Evo primer iz ulice...malo dalje od nas zivi porodica gde je sin narkoman..pa lecen..pa nedolecen...on je sve po kuci rasprodao ali u besu i polupao...razvaljena je ograda po kuci vise nema celog namestaja...njegova majka se obracala za pomoc i lekarima..oni kazu da on nije lud i ne mogu da ga smeste negde ( a ona je to tarzila)..nije ni kriminalac pa da ga policija zatvori u neki zatvor...majka mu je na sedativima koje mora da krije po komsiluku jer on sve njene lekove popije....a otac mu je kao senka...sta sve dozivljavaju to se samo pretpostaviti moze. O tome niko ne cuti...to se zna..roditelji trazili pomoc od svih za koje su znali i nista......da ne spominjem da novca nikad nemaju...nikad...sta jedu...na cemu spavaju i da li smeju da zaspu pored njega takvog? Kako njima da pomogne ako neko iz komsiluka pozove miliciju ..pa zovu je i roditelji i on se opet sutra vrati...jos besnji i ludji.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 13:08:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Bizi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k74010</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Juche sam prochitala tu starashnu vest i ne mogu da se otmeme utisku kako se uvek takve stvari isto tretiraju u medijima-ne znma kako se koriste iste rechenice isti pridevi, komshije isto kazu u slichnim sluchajevima-prosto ko da je sve jedno ko je u pitanju i kako se DOPUSTILO (kao i mnogo puta pre toga) da se i pored jasnih znakova upozorenja dogodi najgore.<br />
<br />
A u inostranstvu-tamo gde je organizovana pravna varijanta svega i svachega, mogu da te prijave shto ti plache dete , kada ima grcheve, pa da ti dodje socijalna sluzba na vrata, ali se zato deca do 12 godine stalno drze pod pratnjom, zbog pedofila i raznih manijaka koji istu targetiraju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 12:53:40 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>bez naslova</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#k73989</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Svakog normalnog coveka ovakav dogadjaj natera da se zapita u kakvom drusatvu zivi i gde ovakva situacija vodi.<br />
Dok se nisam prikljucila blogu o sigurnoj kuci nisam znala gotovo nista. Ni sada ne znam mnogo vise. A kako ce o istom znati maltretirana zena, covek ili dete.<br />
Vecina onih koji trpe nasilje u porodici nema ni vremena (mozda ni TV) da sazna na koji nacin moze da se zastiti.<br />
Tolike reklamne kampanje za razne proizvode, a gotovo nigde o tome da se kaze stop nasilju u porodici, skoli, radnom mestu...<br />
<br />
Posto ovde govorimo o porodici predlozila bih da se u pomoci ugrozenima oglasi drzava u svakoj prodavnici, svakom domu zdravlja, autobuskoj stanici. Dovoljan je jedan dobro osmisljen plakat sa pravim imformacijama i telefonima. Jer, ljudi se cesto stide da priznaju da su zrtve, pa se kriju. Strah ih je da pitaju da ne bi bili ismevani. Podrska na javnom mestu u svakako bi doprinela da se ljudi javljaju i to na prava mesta.<br />
 Dopada mi se akcija GSB - na svakom autobusu zalepljena je nalepnica da ustupimo mesto trudnici . To je to slicno i verujem da bi pomoglo.<br />
<br />
Znamo kako nam izgledaju gradovi i sela u vreme predizbornih kampanja;( Od bilborda i plakata ne moze da se dise.<br />
Dobar plakat, dostupan u svakom trenutku, to je ono sto bi nam trebalo.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 13 Oct 2007 12:20:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bravar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1087/Ako%20%C4%87uti%C5%A1%20onda%20si%20sau%C4%8Desnik/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

