<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>中华人民共和国 - Šest decenija Narodne Republike Kine | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</link>
		<description>Milan Karagaća</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 19:20:08 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/194/3194.jpg			</url>
			<title>Milan Karagaća</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698502</link>
				<description>
					<![CDATA[
						vracamo se na pocetak, inflacija je bila rezultat reforme, izlaska iz komandne ekonomije ne uperena protiv specijalnih zona. Isti ljudi promovbisali su i prvo i drugo...<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Međutim, problem sa komunističkim i fašističkim narodnim usrećiteljima je jer su bez ikakve kontrole. ...Primeri Indije i Kine (kao i USA i SS, uostalom) govore da to ne mora biti slučaj za mega zemlje.</blockquote><br />
<br />
KPK, makar jos uvek vise nominalno u ovom trenutku, pokusava da uspostavi mehanizme kontrole koji nece biti zavisni od partije, sto bi trebalo da vodi transparentnosti, odgovornosti i ukupno boljem funkcionisanju drzavnih organa. Mene strasno zanimo hoce li to uspeti i da li ce KPk uspesno zavrsiti tranziciju od idoloske ka vladajucoj partiji. Uzimajuci u obzir teskoce praktikovanja demokratskog ustrojstva u zemlji velicine Kine sa jos uvek veoma niskim prosecnim obrazovanjem imati grupu sposobnih i obrazovanih birokrata ciji bi rad ipak bio pod lupom javnosti deluje kao realno resenje.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 10:27:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698495</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kako ne shvataš mehanizam? Pa naštampali su toliko para da su profite slobodnih zona potpuno zbrisali. Bilo je pokušaja da se krene i sa lokalnim valutama, ali je to unelo još veću konfuziju.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovo su dve zanimljive ideje - generalizacija o komunistima koji su kvarni i gramzivi, zanima me da li se slazes da su i nekomunisti (politicari) isto takvi?</blockquote><br />
Pa Deng Xiaoping je bio primer koji pokazuje da generalizaciji, ipak, nema mesta. Veliki čovek, bez sumnje. Da li je bio gonjen, delom, i osvetom zbog onoga što su mu radili tokom kulturne revolucije, ne znam, ali činjenica je da je prosečnom Kinezu dosta olakšao život. Što se političara tiče, ima ih svakakvih, ali mislim da su ogromnom većinom manijakalni egocentrici. Međutim, problem sa komunističkim i fašističkim narodnim usrećiteljima je jer su bez ikakve kontrole. Zato je, pretpostavljam, Churchill govorio da je parlamentarna demokratija najmanje loš od svih političkih sistema. Treba, ipak, imati u vidu da je on pre svega imao na umu zemlje veličine UK. Primeri Indije i Kine (kao i USA i SS, uostalom) govore da to ne mora biti slučaj za mega zemlje.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 10:01:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Doctor Wu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698481</link>
				<description>
					<![CDATA[
						ajde necemo u sitna crevca..medjutim, reformisti su rukovodili kineskom ekonomijom 80-tih tako da tvoja teza da su radili protiv specijalnih zona - mada jos ne shvatam mehanizam koji opisujes - ne drzi vodu.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sada je situacija drugačija, mada se kod komunista nikad ne zna- lično, nikad im ne verujem jer mislim da su kvarna i gramziva, uvek gladna gomila. S druge strane, prihvatam da su principi vladanja velikim državama, imperijama, drugačiji od onih koja važe za manje i male države.</blockquote><br />
<br />
ovo su dve zanimljive ideje - generalizacija o komunistima koji su kvarni i gramzivi, zanima me da li se slazes da su i nekomunisti (politicari) isto takvi?<br />
<br />
ovo o vladanju velikim drzavama - Kina je pravi test, jos uvek u procesu, da li postoji je drzava blagostanja moguca i bez demokratije i trzisne ekonomije na zapadnjacki nacin.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Što se tiče kineskog GDP-ja, odnosno kruženja novca, pretpostavljam da podatak koji iznosiš govori o iznosu privatnih investicija jer je private consumption u Kini još uvek na, za zapadne standarde, niskom nivou (čini mi se nešto ispod 40%, što je skoro duplo manje od razvijenih ekonomija). </blockquote><br />
<br />
Da investicije i proizvodnja...velikim delom omogucena stranim ulaganjima ali i aktivnostima lokalnog sektora. Ipak, drzava je na mnogo nacina odgovorna i za to.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Opet pišem, ništa od svega ovog ne bi bilo moguće da Kinezima nije omogućen slobodan pristup najvećem tržištu na svetu. </blockquote><br />
<br />
ovde se slazem ali treba shvatiti da je to bio kineski izbor (doduse poprilicno okasneli) i da se radi o win-win situaciji u kojoj i Amerika -  a i Evropa, Japan i ne znam ko ne - profitira. Medjutim, za razliku od Srbije mora se priznati da Kinezi imaj tri velike prednosti - snaznu i veoma sposobnu vlast, (potencijalno) najvece trziste na svetu i pogodnu medjunarodnu situaciju koja radi u njihovu korist.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 09:32:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698459</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Deng i Jiang su napravili potpuni comeback vec 92-ge, a Dengovi clanci bili su najvazniji nacin objavljivanja partiji i svetu da se nastavlja sa pro-reformskom politikom.</blockquote><br />
Da, ali Dengovi članci potpisani pseudonimom i ne u Ženmin Žibaou nego u lokalnim novinama. Što se tiče miniranja zona iz Pekinga krajem 80-tih, centralna vlada, nad kojom Deng očigledno nije imao nikakvih ingerencija, naštampala je pare i generisala inflaciju upravo sa ciljem obesmišljavanja slobodnih zona. To, očigledno, nije došlo uz Dengovu podršku i samo po sebi govori koliko je istomišljenika imao. Sada je situacija drugačija, mada se kod komunista nikad ne zna- lično, nikad im ne verujem jer mislim da su kvarna i gramziva, uvek gladna gomila. S druge strane, prihvatam da su principi vladanja velikim državama, imperijama, drugačiji od onih koja važe za manje i male države.<br />
<br />
Što se tiče kineskog GDP-ja, odnosno kruženja novca, pretpostavljam da podatak koji iznosiš govori  o iznosu privatnih investicija jer je private consumption u Kini još uvek na, za zapadne standarde, niskom nivou (čini mi se nešto ispod 40%, što je skoro duplo manje od razvijenih ekonomija). KPK još uvek kontroliše sve jer ona štampa pare, a deponovane devize i obveznice (Kinezi drže najveći procenat američkog duga, negde oko 800 milijardi u obveznicama i oko 2000 milijardi dolara u kešu) ulaže po Kini i svetu.<br />
<br />
Opet pišem, ništa od svega ovog ne bi bilo moguće da Kinezima nije omogućen slobodan pristup najvećem tržištu na svetu. Neke nacije (Kina) tu priliku umeju da koriste, druge (Srbija, početkom 80-tih), na žalost, ne.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 08:46:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Doctor Wu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698448</link>
				<description>
					<![CDATA[
						@wu<br />
<br />
ok, molim te na ti, makar bar zbog reciprociteta. :)<br />
<br />
Znas neke cinjenice ali ne i kontekst. Kada je Zhao Ziyang (reformator) smenjen tokom Tjenanmenskog talasanja, na njegovo mesto dosao je JIang Zemin, uz Dengovu saglasnost, kao gradonacelnik Sangaja u kojem su ekonomske reforme vec davale dosta rezultata, a one nisu obuhvatale samo 'specijalne zone&quot; vec i odgovarajuce promene odgovarajuce legislature, finansija itd. To sto niko do anti-reformista nije zamenio Zhao-a govori ti da je Dengova bila poslednja.<br />
<br />
DA bi obezbedio JIang-u da ucvrsti svoj polozaj, posto ovaj nije bio medju vodecim kadrom do tada i nije imao siroku podrsku, a pogotovo ne u vojnim krugovima, sto se i danas smatra ultimativno najvaznijim mestom,  Deng je prakticno ustupio svoju poziciju Jiang-u u Cenralnoj vojnoj Komisiji i izmanevrisao dvojicu prominentnih anti-reformista na druge funkcije, stvarajuci priliku ovome da ucvrsti svoju vlast. 92-ge, kada je situacija bila zrela, Jiang je nastavio sa dengovskim reformama.<br />
<br />
Politbiro nije listom bio protiv Denga, vec su se u njemu nalazili predstavnici i reformske i anti-reformske struje.KPK nije monolitna organizaciji, ni tada ni sada, kako mnogi zamisljaju. Ponavljam, u atmosferi propasti komunizma u svetu i tjenanmenskog pokreta, jedina prirodna reakcija komunista u tom trenutku bila je da zauzdaju reforme,  da ni Deng ni bilo koji drugi dalekovidiji reformista nije mogao u tom trenutku da uspesno lobira za nastavak reformi. Ali to ne znaci da je Deng izgubio vlast, vec da je pozicija anti-reformista bila u trenutku ojacana.  Deng i Jiang su napravili potpuni comeback vec 92-ge, a Dengovi clanci bili su najvazniji nacin objavljivanja partiji i svetu da se nastavlja sa pro-reformskom politikom. Tu dovijanje onih koji su rukovodili propagandom i medijima, tradicionalno konzervativni levicari = antireformisti, i njihovog krila da ne objavljuju te tekstove u centralnim medijima nije moglo nista da pomogne.<br />
<br />
<br />
<br />
65% Kineskog GDP-a danas pociva na privatnom sektoru. Medjutim partija i dalje ima komandnu ulogu, vodi strateski bitne sektore i direktno ili posredno ucestvuje u radu mnogih najvecih privatnih kompanija. Nije retkost da u upravnim odborima JV-a i dan danas, u ovoj ili onoj funkciji, sede politicki kadrovi. JV, specijalne zone i umesanost politike u ekonomiju u Kinu su posebna tema za koju treba puno prostora pa da ne duzim...<br />
<br />
<br />
Na kraju, da, politicka podrska SAD, u pocetku motivisana zeljom za geostrateskom prednoscu nad SSSR-om, je postojala za reforme, ali je moje misljenje da nije bila presudna za ekonomiju, osim u smislu sto je veliki broj naprednijih tehnologija nasao put do Kine masivnim kupovanjem od strane same kineske vlade. Slazem se da da je psiholoski efekat pak mogao da igra odredjenu ulogu.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 08:15:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698404</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ovo je, do u reč, pitanje vašeg ličnog tumačenja koje ovde predstavljate kao neku istinu. Ono što je činjenica je da je Deng, kao predsednik KP Kine, pokrenuo reforme, najpre uz malo a potom sve veće protivljenje Politbiroa. Prvi je, što je krajnje neuobičajeno za komunističkog lidera, pominjao da će neke oblasti Kine morati da se obogate pre drugih a catchphrase mu  je bila: &quot;To get rich is glorious&quot;. Šta još nije tačno? Da je ostavku na komandovanje vojskom dao posle Tjenanmena? Da je dao ostavku na članstvo u Politbirou 1992.? Da je posle 1992. pod pseudonimima pisao članke koji su bili protiv proklamovane politike Politbiroa? (Uzgred, čuvena izreka i beloj i crnoj mački koja lovi miševe nije Maovljeva nego njegova).<br />
<br />
Nije tačno da je čitava Kina &quot;vraćena&quot; na &quot;reformski kurs&quot; 1992. jer je &quot;reformski kurs&quot; bio primenjivan samo u nekim oblastima koje je odobrio Politbiro: isprva 4 (1980.) potom još 14 (1988.) a Šangaj Pudong oblast je otvorena 1990. Sve oblasti su vođene ekonomskom politikom koja se zasnivala isključivo na principima slobodnog tržišta (znači, profit a ne party driven), pri čemu su glavni vidovi ulaganja bili joint venturei i kompanije u vlasništvu stranaca. To je značilo da su i profite delili pojedinci koji su učestvovali u istim, a tu je Partija imala sve manje i manje uticaja- pretpostavljam da je to i bio glavni razlog protivljenja reformama. Pokušavali su da svoje ljude postavljaju kao kineske counter partove za JV, pogotovu na severoistoku Kine, ali ti su mahom bili vrlo korumpirani, a i brzo bi stradali u partijskim čistkama (neki su gubili i glave). Tek krajem 90-tih kada niko, pa ni ortodoksni komunisti nisu mogli da poreknu ekonomske uspehe Pudong oblasti je počelo otvaranje ostatka Kine (prvo gradova uz Jangce, a potom i ostatka zemlje).<br />
<br />
Što se tiče američke podrške, ona je bila prevashodno politička (sama Amerika je početkom 80-tih prolazila kroz recesiju tako da nije bila u stanju da ikome pomaže). Da nije bilo nje, ne bi bilo ni investitora (Japanaca, Tajvanaca i Malezijaca) o kojima pišete a kolike i kakve su unutrašnjepolitičke implikacije te podrške bile pokazuju ne isprazne fraze nego činjenice.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 05:54:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Doctor Wu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Kina nema vremena za slavlje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698388</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ja ovo shvatam kao čestitku kineskom narodu, koji je veoma ponosan na svoju državu.<br />
<br />
Činjenica je da je Kina u prethodnih šest decenija postigla jako puno. Od feudalne kolonije pretvorila se u modernu svetsku velesilu. To je nešto što Kinezi znaju i na šta su veoma ponosni.<br />
<br />
Tokom prethodnih šezdeset godina Kina je došivela i veoma mračne trenutke. Kulturna revolucija je trajala deset godina i odnela hiljade života. Komunistička partija Kine je zvanično osudila ovaj period, kao i kinesko društvo u celini. (Broj od 60 miliona žrtava se ne odnosi na kulturnu revoluciju nego na ukupan broj ljudi koji je stradao u Kini u građanskom ratu i nakon uspostave NR Kine, uključujući i one koji su umrli od gladi. Npr. samo u periodu &quot;Tri godine gladi&quot;, 1958-1961, u Kini je od gladi je umrlo više od 15 miliona ljudi, po nekim procenama i do 30).<br />
<br />
Život ide dalje i Kina ima šta da slavi. Međutim, Kina nema vremena za slavlje. Pred kineskim društvom su ogromni izazovi. Paradoksalno za jednu zemlju koja se naziva komunističkom, ali socijalne razlike i nedostatak socijalnog programa su veoma ozbiljni problemi.<br />
<br />
Ako nemaš para, u Americi će te hitna pomoć odvesti do sirotinjske bolnice. U Kini će te ostaviti ispred bolnice. Ovo su mi, ne bez gorčine, pričali sami Kinezi. O nekom programu pomoći za nezaposlene nema govora. Kada je počela ekonomska kriza u SAD, mnogi Kinezi su ostali bez posla, bukvalno na ulici. <br />
<br />
Kina je zemlja ogromnih kontrasta. Šangaj na razvijenom istoku izgleda futuristički, modernije od bilo kojeg grada u Americi. Na nerazvijenom zapadu još uvek oru sa bivolima.<br />
<br />
Kina mora da reguliše pravni sistem i iskoreni korupciju. (Danas se događa da sud ne može da radi jer optuženi nema advokata. A nema advokata jer niko od lokalnih advokata neće da se zamera sa šefom policije i tužilaštvom.) Nije neobično da vam se menadžer kineske privatne kompanije obrati sa &quot;poslovnim&quot; predlogom: kompanija će raditi jeftinije, a on će za to biti plaćen.<br />
<br />
Kina mora da razvije domaće tržište, kako bi održala visok privredni rast. A visok rast (7-9% godišnje) je neophodan za održavanje zaposlenosti i kakve-takve socijalne stabilnosti.<br />
<br />
Kina je zaustavila rast stanovništva, ali je zato veoma brzo očekuju problemi demografskog starenja nacije, poput onih u Zapadnoj Evropi i Rusiji.<br />
<br />
Pa ipak, uprkos svemu, mislim da Kinezi imaju razloga za optimizam. Pre svega zato što su kao narod veoma solidarni, imaju puno razvijeniji osećaj za kolektiv, za grupu kojoj pripadaju. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 03:47:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>znik</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698385</link>
				<description>
					<![CDATA[
						@wu <br />
<br />
baratas poluinformacijama ili tacnije informacijama koje pogresno tumacis. <br />
<br />
Sto se tice Denga: Pre svega, politbiro nije &quot;dao&quot; nista Dengu vec je prihvatio i sledio njegov put 'reformi i otvaranja'.  Postojala je anti-reformisticka struja kao sto su postojali i veci reformisti od Denga...ali je on bio vrhovni lider, i to ostao formalno ili neformalno, sve do 95-te i na neki nacin dealmaker izmedju dve struje. Inflacija 80-tih i Tjenanmen dala je anti-reformistima priliku da smanje uticaj reformista sto je rezultiralo smenama Hu Yaobanga i Zhao Ziyang-a kao i privremenim kocenjem reformi posle 89-te kada su se komunisti uplasili da ce pad svetskog komunizma, tjenanmenski efekat i ekonomske reforme u Kini neminovno da dovedu do politickih problema i pada KPK.  U tom smislu, Dengov reformizam bio je gurnut u stranu i anti-reformisti prevladali. Medjutim Deng je iskoristio svoj uticaj u kineskom politickom establismentu i kroz  &quot;Juznu turneju&quot; ( i clanke koje je objavljivao vezane za to) i politicke igre iz kulisa  vratio Kinu na reformski kurs vec 92-ge. Nevidjena brzina kojom su se reforme odvijale posle toga samo govori o njegovom uticaju i postojanju konsenzusa u politickom vrhu da su reforme neophodne a da je njihovo kocenje posle 90tih bio rezultat straha od raspada KPK. Cim je to prevazidjeno, reforme su nastavljene.<br />
<br />
Amerika u unutrasnjoj kineskoj politici tada , kao i sada, nema nikakvu ulogu, kao i bilo koja druga zemlja. Oni nemaju uticaj na donosenje bilo kakvih odluka, ne ponajmanje i zbog toga sto bi za bilo kog politicara bilo samoubistvo da se u toj sferi konsultuje sa strancima u zemlji koja je prosla kroz &quot; century of humliation&quot; cepkana od imperijalistickih sila. Inflacija i ekonomska kriza 80-tih takodje nema veze sa Amerikom ili borbom anti-reformista protiv 'specijalnih zona' vec je proizvod strukturalnih pomeranja tokom reformi. Americke firme u tom periodu nisu glavni investitori, vec kaskaju iza azijskih i investicija kineske dijaspore.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 02:15:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>selektivno pamćenje i taj rad</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698373</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<img src='http://3.bp.blogspot.com/_J8XZMb_iVVI/SrhoaTObS2I/AAAAAAAAARA/ll5Rb7miFK8/s400/tank_rock.jpg' alt='' border='0' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 03 Oct 2009 01:10:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>topcat</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Ubice slave</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698263</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Ma svaka im se dala i u narednih 60 godina...<br />
<br />
<br />
<img src='http://cnreviews.com/wp-content/uploads/2009/05/tiananmen-square-tank-man-02-640x402.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
<br />
<br />
 <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 21:41:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>tyson</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k698097</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>background noise</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>nije li malo uvredljivo nekome reći da nije mutav ni naivan?da li to znaci da je pokvaren?</blockquote><br />
<br />
U trenutku dok sam to pisao smatrao sam da nije. Naprotiv, ja cenim indirektan pristup.<br />
<br />
Sad kad si direktno pitao, vidim da je moglo i tako da se shvati.<br />
<br />
Žao mi je, sasvim je sigurno da mi namera nije bila da uvredim. Cak sam pomislio da je duhovito koristiti arhaično izrazavanje.</blockquote><br />
OK.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 19:27:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697990</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>nije li malo uvredljivo nekome reći da nije mutav ni naivan?da li to znaci da je pokvaren?</blockquote><br />
<br />
U trenutku dok sam to pisao smatrao sam da nije. Naprotiv, ja cenim indirektan pristup.<br />
<br />
Sad kad si direktno pitao, vidim da je moglo i tako da se shvati.<br />
<br />
Žao mi je, sasvim je sigurno da mi namera nije bila da uvredim. Cak sam pomislio da je duhovito koristiti arhaično izrazavanje.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 18:39:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>background noise</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Ovako, redom:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697783</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Slobodno trziste postoji ali su planski elementi jos uvek prisutni i presudni.Kina je postalo ovo sto je danas, izmedju ostalog, zbog nacina na koji je spojila i upotrebila ta dva.</blockquote><br />
Ovo je bespredmetno raspravljati i vrlo brzo se pretvara u kokoška jaje diskusiju. Činjenica je da su u Kini 50 godina postojali elementi planske ekonomije ali da taj sistem nikad ne bi proizveo rezultate koje je doneo razvoj tržišne privrede i, pre svega, nesputan pristup američkom tržištu a koji su Kinu doveli na mesto 3. industrijske sile sveta.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nacionalizam postoji ali niko, pogotovo ne u skolama, ne porice pripadnost kineza porodici homo sapiensa</blockquote><br />
Ne, nisam to napisao, nego da Kinezi poriču zajedničko nasleđe sa <i>afričkim</i> homo sapiensom koji je migrirao pre nekih 100K godina i od koga su, inače, nastali sve druge rase na zemlji, uključujući i nas, Evropljane. To je deo zvanične doktrine koja se podučava u kineskim školama. Probaću da ti nađem ime tog kineskog antropologa koji stoji iza teorije.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tjenanmenski pokret je bio pro-reformski sa jakim pro-demokratskim elementom.</blockquote><br />
Opet kokoška jaje pitanje, oko koga se možemo raspravljati unedogled bez čvršćih argumenata .Studentski pokret oko Tjenanmena je bio miš maš svega (bilo je tu maoista, reformista, svega). Džao Cijang, koji je bio Dengov čovek, je stao na stranu studenata i distancirao se od Politbiroa ,i Li Peng (hardliner) bezuspešno uvodio policijski čas. Kad su na posletku izašli tenkovi (za koje se nikad nije utvrdilo ko ih je poslao) to je bilo iskorišćeno za obračun sa &quot;tržištarcima&quot;. Deng je kasnije podržao vojnu akciju jer je mislio da Kini preti raspad ili građanski rat. Između nacije i slobode, izabrao je ovo prvo.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Deng Xiaoping nije proteran posle Tjenanmena, a njegova politika reformi i otvaranja je potpuna obnovljena posle 92ge. Izmedju 89te i 92ge, Dengova pozicija unutar kineskog vodjstva je bila oslabljena jel su anti-reformisti iskoristili Tjenanmen da ukazu na opasnosti koje reforma moze da donese. Kako god, Deng je ostao vrhovni lider i tokom tog perioda i na kraju u kratke tri godine uspeo da prevlada anti-reformsko krilo.</blockquote><br />
Ne, Deng se 1989., posle Tjenanmena povukao sa mesta vrhovnog komandanta kineskih vojnih snaga a 1992. je, potpuno izolovan, dao ostavku na mesto u Politbirou. Iste godine je počeo svoju čuvenu južnu turneju koja je imala velikog odjeka i koja je rezultirala bumom Zlatnog trougla oko Šangaja. Često je lokalnim novinama objavljivao članke koji su bili potpuno suprotstavljeni pozicijama Politbiroa. <br />
<br />
Inače je Deng reformisanje Kine počeo posle svoje čuvene posete Americi i Karteru 1979. godine. Kad se vratio u Kinu Politbiro mu je dao par slobodnih zona (jednu i u blizini Hong Konga) verujući da će ga to proći i da će inercija komunizma biti veća. Međutim, Amerikanci su zalegli iza Denga i pružili su mu značajnu podršku i te zone su počele da cvetaju. Politbiro je onda nastojao svim sredstvima da skrši te zone, što je naposletku dovelo do ekonomske krize s kraja 80-tih, inflacije i Tjenanmena. Iz ove perspektive ne bih isključio ni ulogu nekog od američkih &quot;investitora&quot; u tim gibanjima.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 15:29:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Doctor Wu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pekinski konsenzus</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697766</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Слажем се потпуно са Вама.<br />
Хвала Вам на коментарима.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 15:08:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Pekinski konsenzus</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697731</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mala ispravka prvo, Tri Predstavnika je koncept-vodilja  Jiang Zemin-a, prethodnog predsednika Kine. Danas je to Hu-ovo Harmonicno Drustvo, a pre njih bili su to Maoizm (misli Mao Zedong-a) i Dengov pragmatizam (Dengova teorija) etc. Ideologija je danas potpuno skrajnuta, bez prakticnih implikacija po kinesku politiku osim puko retorickih - poput toga da je krajnji cilj ostvarenje komunizma.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pokazuje li Kina da je reformisani socijalizam uspešniji od liberalnog kapitalizma i kapitalizma uopšte? U svakom slučaju, kinesko iskustvo može koristiti.</blockquote><br />
<br />
Iskustvo moze koristiti i danas se sve vise prica o &quot;Pekinskom Konsenzusu&quot; kao zameni za posrcuci &quot;Vasingtonski Konsenzus&quot;. Medjutim da bi uopste mogli da prodaju svoj &quot;reformisani socijalizam&quot; kako ga vi nazivate, Kinezi moraju da rese domace probleme nastale tokom reformi  i tako mu daju kredibilitet - pre svega da obezbede besplatne/jeftine socijalne programe i skolovanje, vece ucestvovanje naroda u vlasti, pravnu drzavu, materijalnu jednakost itd.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 13:52:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697721</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Wu, ne poznajes materiju bas najbolje. <br />
<br />
Slobodno trziste postoji ali su planski elementi jos uvek prisutni i presudni.Kina je postalo ovo sto je danas, izmedju ostalog, zbog nacina na koji je spojila i upotrebila ta dva.<br />
<br />
Nacionalizam postoji ali niko, pogotovo ne u skolama, ne porice pripadnost kineza porodici homo sapiensa<br />
<br />
Tjenanmenski  pokret je bio pro-reformski sa jakim pro-demokratskim elementom.<br />
<br />
Deng Xiaoping nije proteran posle Tjenanmena, a njegova politika reformi i otvaranja je potpuna obnovljena posle 92ge. Izmedju 89te i 92ge, Dengova pozicija unutar kineskog vodjstva je bila oslabljena jer su anti-reformisti iskoristili Tjenanmen da ukazu na opasnosti koje reforma moze da donese. Kako god, Deng je ostao vrhovni lider i tokom tog perioda i na kraju u kratke tri godine uspeo da prevlada anti-reformsko krilo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 13:26:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dragan Pavlicevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697645</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dakle ova tvoja replika u najmanju ruku nije fer, pogotovu što veći deo takvih stavova delimo.</blockquote><br />
Nije ni ova tvoja koja me je povukla.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ne pises ti nista bez razloga odnosno poruke, nisi ti ni mutav ni naivan.</blockquote><br />
nije li malo uvredljivo nekome reći da nije mutav ni naivan?da li to znaci da je pokvaren?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 09:55:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Komunizam opstaje....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697617</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I na kraju krajeva - Kineze baš briga šta neki proevropski i nadasve umišljeni VIP bloger misli o Kini.... <br />
</blockquote><br />
<br />
Zbog ove rečenice bih dao još nekoliko preporuka.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 09:06:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wukadin</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Komunizam opstaje....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697610</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>rayzippo</b></div></blockquote><br />
Transformisan u Socijalizam a ovaj ponovo u Sveti Kapitalizam, što je i bila prvobitna namera.<br />
<br />
dragan7557 cerski					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 08:50:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697599</link>
				<description>
					<![CDATA[
						I još nešto<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>neko afirmiše nasleđe desnice, neko levice</blockquote><br />
<br />
nije pitanje u tome šta ti afirmišeš, to je OK.<br />
<br />
Kina ovakva kakva je ne afirmiše ništa!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 08:16:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>background noise</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697595</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nisi ni ti mutav ni naivan, eto provali me da sam kineski pla'enik.</blockquote><br />
<br />
Ovo je tendenciozna replika, iz mog komentara ne može se izvesti zaključak o plaćeništvu, ti u svojim postovima činiš očigledann napor da afirmišeš i očuvaš neke vrednosti koje su na udaru tranzicionih brzopletih i kakvih sve ne privremenih kvazi-ideologija. To je slucaj i sa cestitkom Kini. Dakle ova tvoja replika u najmanju ruku nije fer, pogotovu što veći deo takvih stavova delimo.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sve države su monstrumi, velike veliki, male mali, ali daleko je vreme kada će društva moći funkcionisati bez države i kada će je moći ukinuti. To je već ona teorija o odumiranju države u komunizmu.</blockquote><br />
<br />
Opet isto - slazem se. Problem je u tome što je uzaludan pokušaj da Kinu vidimo kao nešto drugo osim još jednog monstruma.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sve što nestane tako što se prettopi u nešto kvalitativno novo i bolje, dobro je što nestane</blockquote><br />
<br />
Ovo je nedorečeno. Da li svojim nestankom postaje dobro ili je nestanak dobar? Ako je nestanak dobar, onda je to što je nestalo bilo loše. Moja poenta nije u dokazivanju da je Kina sama po sebi lošija od ostalih društava, o tome nismo ni otvorili diskusiju i bolje je da je ne otvaramo - biće beskrajna i jalova - već da ni po čemu nije bolja.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 08:13:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>background noise</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697588</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>u redu je da se ložiš na levicu i komunizam, tvoje pravo,</blockquote><br />
vidiš prijatelju, čovek u šestoj deceniji se ne loži jer je valjda shvatio da loženje znači i izgorevanje. Prema tome ne ložim se ni na levicu ni na desnicu ni na pravoslavlje ni na ateizam već pokušavam da budem objektivan, koliko uspevam ili koliko to neko tako vidi, druga je stvar.Sve ideologije pa i religija su samo instrumenti za zamagljivanje realnosti i prodavanje magle, instrument politike kojim vlada društvom, narodom.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ali Kina je postala ovo što je danas postala zbog dve stvari koje nemaju nikakve veze sa levicom: slobodno tržišne ekonomije (slobodne trgovine koju im je omogućio američki potrošač) i nacionalizma koji se graniči sa rasizmom</blockquote><br />
pa slobodno tržište nije vrednost ortodoksne levice već liberalnog kapitalizma, nacionalizam je takođe promovisan radi stvaranja država i tržišta, a uz njega su dobili mržnju, šovinizam pa i rasizam.U svakom slučaju, nacionalizam smatram retrogradnim pa makar to bio i kineski, francuski i naš.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>naime, u Kini je zvanična doktrina, koja se podučava i u školama, da Kinezi nisu nastali od homo sapiensa koji je migrirao iz Afrike pre nekih 100K godina, već da su potpuno poseban rukavac evolucije čoveka. </blockquote><br />
interesantno, a kod nas takvu teoriju o Srbima promoviše ekstremna desnica, te nismo mi Sloveni nego su svi Sloveni Srbi, nismo doselili već smo uvek ovde bili i od nas postali svi ostali					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 08:07:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Komunizam opstaje....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697582</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<object type='application/x-shockwave-flash' data='http://www.youtube.com/v/0LC38rBYK7c' width='425' height='350'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/0LC38rBYK7c'></object><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 07:57:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>malaramona</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697531</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>neko afirmiše nasleđe desnice, neko levice. </blockquote><br />
Karagaća, u redu je da se ložiš na levicu i komunizam, tvoje pravo, ali Kina je postala ovo što je danas postala zbog dve stvari koje nemaju nikakve veze sa levicom: slobodno tržišne ekonomije (slobodne trgovine koju im je omogućio američki potrošač) i nacionalizma koji se graniči sa rasizmom (naime, u Kini je zvanična doktrina, koja se podučava i u školama, da Kinezi nisu nastali od homo sapiensa koji je migrirao iz Afrike pre nekih 100K godina, već da su potpuno poseban rukavac evolucije čoveka. Ovakav, po svemu sudeći, nenaučan stav podržava KP Kine u sklopu svoje ideologije).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 06:58:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Doctor Wu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697518</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>buba_truba</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Tibor Jóna</b></div>Vi se salite?!?...<br />
Molim vas da mi kazete da ste se salili...</blockquote><br />
Isto sam pomislila i poželela. <br />
<br />
Ili možda samo nemate ideju o čemu biste pisali blog? Pa nije valjda pod moranjem... </blockquote><br />
a jel može neka ideja. unapred hvala.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 06:41:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697516</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Moj utisak je da tvoja cestitka nije samo cestitka, ne pises ti nista bez razloga odnosno poruke, nisi ti ni mutav ni naivan.</blockquote><br />
Nisi ni ti mutav ni naivan, eto provali me da sam kineski pla'enik.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ti cestitas na opstanku neceg sto bi trebalo da prenese i afirmiše onaj deo pozitivnog nasledja nekada moćne levice ( barem organizaciono, vojno itd.) . </blockquote><br />
neko afirmiše nasleđe desnice, neko levice.  <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali ja Kinu ne vidim kao takvu.Kina je monstrum, na drugi način u odnosu na SSSR, na SAD ali je monstrum koji guta sve pred sobom ni zbog čega do zbog sebe same, birokratski aparat je našao način da se hrani, goji i dalje opstaje.</blockquote><br />
sve države su monstrumi, velike veliki, male mali, ali daleko je vreme kada će društva moći funkcionisati bez države i kada će je moći ukinuti. To je već ona teorija o odumiranju države u komunizmu.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kina je najnovije uporište koncepta društva koje je će nadam se nestati pretopivši se u nešto kvalitativno novo ali nije generator novog.</blockquote><br />
sve što nestane tako što se prettopi u nešto kvalitativno novo i bolje, dobro je što nestane.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 06:39:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan Karagaća</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nadrealno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697504</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dobro bre, čestitku su joj uputile i SAD. Nije moja poenta na čestitki, to je prigoda.A najmanje što se može i pomisliti je da sam ja njima čestitao na čistkama i represiji i onom što je bilo loše, već na onome što je nesumnjivo dobro, što je fenomen. A fenomen je i to da se razmotri da li je u Kini i moguća klasična demokratija američkog tipa, i sve druge dileme vezane za fenomen Kine.</blockquote><br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne samo to, a malo li je, nego je postala treća trgovačka sila sveta i po mnogim rezultatima i trendovima će uskoro izbiti na prvo mesto, nije li to fenomen u datim okolnostima. Današnja Kina ipak nije ona koju je vodio Mao, nije ona od pre 10 godina.<br />
E sada , odmah meni pripisivati da sam pisao o Kini da bi pokazao oduševljenje sa socijalizmom ili komunizmom ne stoji, komunizam smatram utopijom a socializam mogućim, kao rezultat reformi postojećih sistema SAD i EU pa i same Kine, u smislu države kao javne uprave i društva sa optimumom socijalne pravde i visokog standarda.</blockquote><br />
<br />
Da probam onda ovako, mozda ce biti razumljivije.<br />
<br />
Moj utisak je da tvoja cestitka nije samo cestitka, ne pises ti nista bez razloga odnosno poruke, nisi ti ni mutav ni naivan. Ti cestitas na opstanku neceg sto bi trebalo da prenese i afirmiše onaj deo pozitivnog nasledja nekada moćne levice ( barem organizaciono, vojno itd.) . Te vrednosti stoje i stajaće doveka, bez obzira na to što je istorija te i takve levice donela nebrojena stradanja i samimi tim dovela u pitanje razloge zbog kojih se ideja i koncept daljeg razvoja društva u neko pravednije, sadržajnije itd i razvio. Ne ulazim u diskusije u kojoj meri je nešto utopija ili ne, pa i ideja o SAD bi u srednjem veku bila doživljena kao utopija, ideje utopije sežu do antike.<br />
<br />
Ali ja Kinu ne vidim kao takvu. Ne zbog kuturne revolucije, to je samo jedan u nizu masovnih eksperimenta bez obzira da li je sprovodi levica ili desnica. Kina, ovakva kakva je danas je &quot; legla na rudu&quot; i to do kraja, potpuno se uklopila u opšte tokove, ne nosi više sa sobom nikakvu poruku, ne afirmiše ništa od nekada &quot;novih&quot; vrednosti niti ikakve nove vrednosti danas nudi.<br />
<br />
Postala je ogromna zemlja, država koja je cilj sama sebi, danas Kineski narod postoji zbog Kine a ne obrnuto, na žalost izgleda da nikad nije ni bilo obrnuto. Diskutovati o tome kako je u drugim zemljama, šta su to drugi radili je opravdavanje jednog lošeg drugim lošim.<br />
<br />
Kina je monstrum, na drugi način u odnosu na SSSR, na SAD ali je monstrum koji guta sve pred sobom ni zbog čega do zbog sebe same, birokratski aparat je našao način da se hrani, goji i dalje opstaje.<br />
<br />
Dok su u izvesnoj meri neke zemlje zapadne Evrope, zahvaljujući u ogromnoj meri baš Kini i njenoj spremnosti da sopstvene ljudske resurse tako neštedimice stavi na raspolaganje, ne znajući šta će sa tolikim bogatstvom postale zemlje kakve takve socijalne pravde i /ili blagostanja, Kina je unapredila samu sebe kao državu. A njeni građani su srećniji koliko i ostali &quot;usrećen&quot; svet.<br />
<br />
Iz mračnog perioda represije ušlo se u masovno slepilo.<br />
<br />
Ja sam poslom upoznao ljude iz Kine, uključujući i one koji stvaraju prve Kineske brendove, one koji su počeli samostalni razvoj proizvoda, samostalne tehnologije. Upoznao sam vlasnike, menadžere i zaposlene.<br />
<br />
Kina je najnovije uporište koncepta društva koje je će nadam se nestati pretopivši se u nešto kvalitativno novo ali nije generator novog. Kao poslednji ogromni dinosaurusi koji su vladali svetom sve veći i veći do pred samo izumiranje.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 06:12:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>background noise</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Komunizam opstaje....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697500</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<img src='/gfx/emoticons/biggrin.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 06:03:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>rayzippo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: I ja čestitam</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697491</link>
				<description>
					<![CDATA[
						A vi ste se kanda uplašili?<br />
Ne persiram, ovo je množina, samo sam odabrao tvoj post za takav komentar...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 05:41:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wukadin</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: U svakom svakcijatom slučaju, </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697488</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I opet si pogrešno pročitao napisano. Prijetel, rezultat je 0:2 a tekma je završena. A oni farbaju li farbaju kosu.<br />
</blockquote><br />
<br />
Kraj istorije?!<br />
Nema toga ma koliko se neki trudili i želeli. A i ko je (bi) odsvirao kraj?!?<br />
To da neka zemlja neograničeno prosperira iako je u deficitu se kosi ne samo sa zakonima ekonomije, nego bogami i fizike. <br />
A za izmene rezultata prvo jedno pitanjce - Koliko je zemalja bojkotovalo OI Beijing 2008 zbog &quot;kršenja ljudskih prava&quot;??? Znam neke koji su to žarko želeli.<br />
A kad gledamo onako globalnije, sa još nekim nedemokratskim (ili &quot;nedemokratskim&quot; zemljama) naviru još neka pitanja:<br />
Kad će biti postavljen raketni štit u Češkoj?<br />
Kad će Gruzija u NATO?<br />
Hoće li suditi Al Baširu kao što su Miloševiću?<br />
Kad će izvesti demokratiju (ili revoluciju) u Iran?<br />
<br />
<b>Nije vino pošto prije bješe...</b><br />
A tvoji dragi Ameri imaju onu o kraju i debeloj dami <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 05:36:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wukadin</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: U svakom svakcijatom slučaju, </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697477</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ili onomad drug Tito :)</blockquote><br />
<br />
:))))))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 03:19:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>filantrop</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: U svakom svakcijatom slučaju, </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697476</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>filantrop</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>bez ijedne sede</blockquote><br />
:))))))))<br />
Isto i Svarceneger</blockquote><br />
Ili onomad drug Tito :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 03:17:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sveti_gral</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Komunizam opstaje....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697473</link>
				<description>
					<![CDATA[
						i ostaje ....  <br />
<br />
Čestitke Kini na 60 godina borbe sa ostatkom sveta i želje da u jednom društvu ljudima omoguće kvalitetan život.... <br />
<br />
I ma šta pisali ko zna kakvi ovde - a ne želim da ih imenujem,jer nisu to ničim zaslužili - činjenice su činjenice.... I ne mogu se zanemariti.... <br />
<br />
I na kraju krajeva - Kineze baš briga šta neki proevropski i nadasve umišljeni VIP bloger misli o Kini....  <br />
<br />
Nego,ovo danas naviklo da sve pada sa neba i da želi da sve pada sa neba...Razne donacije,razne špekulacije,igranje sa građanima Srbije kao da su mladi majmuni.... I ismejavanje i uništavanje zemlje u kojoj živiš.... Pod okriljem demokratije,prava .... Itd itd.... I da,naravno nevladinih organizacija..... Jedino Krugolininu i još par priznajem.... Ostale su samo za sticanje para nekih likova koji misle da to što žive u Beogradu (a ko zna odakle su došli) im daje za pravo da imaju svoje mišljenje..... Imaj ga - ali ga ne naturaj meni.... Piši na svom blogu šta hoćeš - ja ga ionako ne čitam.... Al,ne truj mi blogove ljudi koji ne razmišljaju na isti način kao i ti.... <br />
<br />
Lepo ja kažem - svako danas može da ima kompjuter i moj Novakoviću (znam na čijem sam blogu,ali verujem da će ovo videti) - trebalo bi još da nazadujemo,da ne može svaka šuša i baraba da sedne za računar.... <br />
<br />
Milane,tebi hvala za ovaj tekst.meni se svideo i meni znači....  Kao uostalom tvoje pisanje uopšte.... Znaš da uvek kažem šta mislim - pa znam da ćeš me shvatiti na pravi način.... BTW.,ako dotični zatraži - obriši komentar....  Nemoj da se slučajno čuje da sam ja njemu odgovorila na njegov komentar grubo.... Odmah mu njegova prava ugrožavam.... A moja prava - ko šiša !!! 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 02:59:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>leopold_lady</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: U svakom svakcijatom slučaju, </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697467</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>bez ijedne sede</blockquote><br />
<br />
:))))))))<br />
<br />
<a href='http://www.contactmusic.com/new/xmlfeed.nsf/story/arnie-dyes-his-hair' target='_blank' class='crvenoNormal'>Isto i Svarceneger</a>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 02:03:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>filantrop</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#k697463</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>a zbog vremenske razlike </blockquote><br />
Pa, da cestitamo onda i Juznoj Koreji  Dan oruzanih snaga  koji traje jos nekoliko sati ovde gde je jos oktobar prvi ?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 Oct 2009 01:39:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ninoslav Randjelovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12532/%E4%B8%AD%E5%8D%8E%E4%BA%BA%E6%B0%91%E5%85%B1%E5%92%8C%E5%9B%BD%20-%20%C5%A0est%20decenija%20Narodne%20Republike%20Kine/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

