<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>I rest my case | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/1285/I%20rest%20my%20case/</link>
		<description>Nietzsches Aprentice</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 15:31:05 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/411/7411.jpg			</url>
			<title>Nietzsches Aprentice</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Nije humano pustiti nekoga da umre</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k88616</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ja sam lekar u zemlji gde eutanazija nije dozvoljena i gde se lekari tuze svakodnevno, i ako izuzmeno Shipmana i nekolicinu retko optuzuju. A zasto? zato sto posoji jasno definisani kod ponasanja u datim okolnostima. Ko to ne savlada ne moze da radi kao lekar. O tome sam jednom vec pisala na blogu prosle godine, ali za novije clanove cu da ponovim 4 eticka principa:<br />
1 Autonomy - pravo svakog kompetentnog pojedinca da sam odlucuje o svom zivotu ako je kompetentan (postoji posebna procedura kojom se utvrdjuje da li je neko kompetentan da donosi odluke, tako da ako je pacijent bez svesti duznost lekara je da ga spasava, ali ako nije, onda nam je duznost da pokusamo da razumemo motive koji stoje iznad odluke koja je drugacija od nase). Ovde se jos podrazumeva cuvanje lekarske tajne osim ako pacijent ne zeli da lekar prenese informacije porodici, na primer<br />
2 Benefecance - uvek odlucivati sa stanovista sta je za pacijenta najbolje<br />
3 Non-malefciance - nikad aktivno ne naskoditi pacijentu<br />
4 Law - ako je bilo koji od gore navedenih principa u konfliktu sa zakonom (npr. ako lekar zna da mu je pacijent pijan a da ide da vozi avion, onda je duzan da obavesti nadlezne o riziku za veci broj ljudi otkrivajuci pritom samo minimum neophodnih informacija npr. vas pilot na liniji toj i toj nije fit to fly) <br />
Ovo su pravila koja mogu da se primene u svakoj eticki zahtevnoj situaciji i nemaju nikakve veze sa religijom					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 09 Nov 2007 10:33:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ana WithAFamilyNameTooHardToPron</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: samoubistvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k87264</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>[Koliko ja znam, samoubistvo nije dozvoljeno zakonom./quote]<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Izvini, al' ovo je prilichno smeshno- najblaze recheno, jer neko ko je namerachio da tako neshto uradi, namanje brine da li mu to zakon aminuje ili ne.<br />
<br />
A u ovom sluchaju bi pre postavila potanje zakoske prolaznosti sekte, koja svojimm vernicima postavlja takav postulat da dovede do smrti - jer nechija tupavost , josh uvek nije pokrice za ovakvu tregediju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 07 Nov 2007 15:18:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: samoubistvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k87242</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mislite: to je pasivno oduzimanje sopstvenog života?<br />
<br />
Niste me ubedili					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 07 Nov 2007 15:00:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>MilutinM</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Nije humano pustiti nekoga da umre</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k87054</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Znam zasto se uvek gomila pomamljenih okomi na nekoga ko kaze nesto u korist religije!</blockquote>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 07 Nov 2007 09:55:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Lucifer</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Nije humano pustiti nekoga da umre</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k87040</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ne znam sto se uvek gomila pomamljenih okomi na nekoga ko kaze nesto protiv religije?! Sta je u pitanju? Duboko vas pogadja? Rekao bi covek da zivimo u drustvu koje visoko ceni duhovne vrednosti... <br />
Zgrazavam se kolektivizma, ali mislim da je i pored toga, religija posluzila humanoj svrsi: spasila je propasti slabe i omogucila onima koji nisu imali podrsku drustva da je dobiju. <br />
Nisam siguran, ali mislim da je u nekim zemljama zabranjeno lekarima da prepuste pacijenta donosenju odluka o tome da li ce da zivi ili ne! Pravo na odluku o zivotu i smrti ta zena je mogla da donese nakon porodjaja, posto bi bila spasena od strane lekara. Mesanje &quot;vise sile&quot; u njeno spasavanje ne bi se kosilo sa njenim religijskim uverenjima i principima. Ona je uradila sta je mogla: vapila i molila da joj ne spase zivot da se ne bi udaljila od svog Boga, ali &quot;life sucks&quot; i djavo ponekad odnese pobedu...<br />
Pozdrav!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 07 Nov 2007 09:31:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>condescender</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>samoubistvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86875</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Milutine, samoubistvo podrazumeva aktivni cin oduzimanja sopstvenog zivota. Odbijanje tretmana koji potencijalno spasava zivot nije isto sto i samoubistvo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 22:45:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ana WithAFamilyNameTooHardToPron</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Što bi rekao drug Lenjin</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86641</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Religija je opijum za narod. Ovakvi slučajevi mu sami daju za pravo.<br />
<br />
Koliko god religije pomažu ljudima i nude okvir kojeg se treba pridržavati (sve su duboko u osnovi dobre i pravilne), toliko njihova praksa u najvećoj meri kvari svu tu dobrotu.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 15:14:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>MilutinM</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86637</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Poenta je da svi imamo pravo da donosimo odluke o svom zivotu/smrti.</blockquote><br />
<br />
Koliko ja znam, samoubistvo nije dozvoljeno zakonom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 15:09:58 GMT</pubDate>
				<dc:creator>MilutinM</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86607</link>
				<description>
					<![CDATA[
						U tome je zapravo i cela poenta. U raznim civilizacijama, bivsim i sadasnjim, bilo je i postoji na desetine naracija o tome kako je svet nastao, kakav je smisao naseg postojanja. Sa tacke gledista naracije, dakle, price kao price, nemoguce je napraviti kriterijum po kome cemo jednom objasnjenju dati &quot;prednost&quot; u odnosu na druga. Jedini nacin da to uradim je da uvedem neki <i>spoljasnji</i> kriterijum po kome cu takve naracije da vrednujem. To, koliko znam nije za sada uradjeno jer za tim nema potrebne. Biblijsko objasnjenje o nastanku sveta nije nista &quot;bolje&quot; ili &quot;losije&quot; od Majanskog, ili Grckog, ili Egipatskog. Te price, kao price, su sve podjednako &quot;valjane&quot;. One cak ne moraju da imaju ni logicku konzistentnost, ili da postuju prirodne zakone (letenje ljudi, cuda Hristova, itd.) i ljudi su slobodni da veruju u koju god zele, ili sve njih odjednom.<br />
Filozofom segrtu je zasmetalo sto se neko takvo verovanje pretvorilo u stetnu (da kazemo - medicinski otezavajucu) praksu. Odbijanje trasfuzije moze, u nekim situacijama, coveka da izlozi ozbiljnom zdravstvenom riziku, kao sto se desilo u opisanom slucaju. Ovu zenu je njena &quot;vera&quot; odvela u smrt, kao sto je i vernike u &quot;Heaven's Gate&quot; grupi njihova vera odvela u smrt. To je sve.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 13:47:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nsarski</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Kako funkcionise</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86582</link>
				<description>
					<![CDATA[
						automatski prenos vlasnistva nad pokretnom i nepokretnom imovinom na zajednicu (naprimer, gorepomenutu) nakon sto clan premine. Da li je istina da clan zajednice sva prava nasledja sa clanova porodice prenosi na sektu (i sta ce u tom slucaju desava sa decom, naprimer ...)<br />
<br />
p.s.<br />
<br />
Cuo sam za neke primere ... desili su se porodici koja je odavde otisle u UK (deca su sada na fakultetu) ... gde je sticaj okolnosti doveo do toga da je gorepomenuta zajednica pokrenula potrazivanje prava nasledja sudskim putem ... tako da izgleda da postoji neke istine u toj prici					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 12:52:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>jinks</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86576</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pa, kako praviti razliku?<br />
<br />
Pitam striktno kao Amazonac.</blockquote><br />
<br />
Ne bi trebalo praviti razliku. Mozda bi je samo trebalo konstatovati, ako je ima.<br />
Odgovaram striktno kao Butanac.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 12:31:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nestorijanac</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86459</link>
				<description>
					<![CDATA[
						meni verovanja drugih ljudi nisu smesna ali ne razumem sta tebi ovde nije jasno ako se vec ne zavitlavas......<br />
ljudima treba da pripadaju negde , kao sto vec rekoh gore<br />
na zalost ,  ajde da kazem 97% svega toga je  obmana.....a  jedna od najbitnih istina da je zivot patnja:) isusove muke,zar ne?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 00:46:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bronx</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86455</link>
				<description>
					<![CDATA[
						bronx, u pravu si - nisam sasvim ozbiljan, ali malo i jesam. <br />
Pazi, ovo gore je prica o tome da su Ti i Do, dva NLO objekta putovali sa Hale-Bop kometom, i da ce ovi dole, ako se otruju, legnu sa Nike patikama u krevet (njih 16, tek da se zna), uspeti da se &quot;kesaju&quot; ili sta vec na tu kometu koja ce ih odvesti na kapiju Raja. OK, deluje malo suvise.<br />
Sve u svemu, ovi su se tipovi tako i samoubili pomenutog datuma. Mozda nekome njihovo verovanje izgleda smesno - ali oni su, ocevidno, smrtno ozbiljni.<br />
E, sada, u &quot;uvazenim&quot; religijama, ima prica da je iz Raja (ili vec nekih Nebesa) dosao cova, Boziji sin, pa je tu patio i cinio cuda, i onda su ga obesili, i sahranili, i on se, tri dana kaznije uzdigao iz groba i otisao na nebo. Dobro, nije nosio Nike patike, ali ostalo je podjednako malo suvise. Nekome i ovakva prica moze da deluje malo far fetched (narocito ako zivis u Amazonskoj dzungli, na primer), ali i ovi su smrtno ozbiljni.<br />
 Pa, kako praviti razliku?<br />
<br />
Pitam striktno kao Amazonac.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 00:27:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nsarski</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86446</link>
				<description>
					<![CDATA[
						nesto se mislim da nisi ozbiljan o ovome a opet ko ce ga znati. sta ce tebi  savet, kad ti sve znas:).a srbi su ionako nebeski (kosmicki narod) tako ti kao clan te grupe si vec  tamo....samo budi strpljiv  i desice se (prosirenje vidika )... <br />
a dali ti mislis da to sa kometom i danom ustavnosti u srbiji ima nekiu narocitu i misticnu vezu...ne, jel'da?<br />
mene vise zanim napr. kakvi su u stvari srbi kao  ljudi i da li je istina da zbog tog osecaja visine  &quot;&quot;&quot;nebeskog  naroda&quot;, ne mogu da se snadju i prilagode  u vrlo jednostavnim okolnostima......tj bilo bi intresantno cuti  neku psiholosku zivotnu dramu coveka koji se bori da pripada negde (to belong)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 00:15:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bronx</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86438</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Naravno da jeste, jer nema nikakvog uticaja na sire javno mnjenje. Ljudi se slazu ili ne slazu. Niko nije povredjen/uvredjen istim, a i ako jeste, onda na toj osobi lezi zadatak da me ubedi da gresim. Ponovo, ako se neko oseca uvredjenim, uvek se setite da misljenje jedne osobe ne znaci previse (osim ako ta osoba nije Dzordz Bush).</blockquote><br />
osim:)))<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 06 Nov 2007 00:01:44 GMT</pubDate>
				<dc:creator>AlexDunja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Intervju za Vanzemaljcem</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86432</link>
				<description>
					<![CDATA[
						(documentarac, tema namesten / ne namesten intervju sa Vanzemaljcem) je ove gore okarakterisao cini mi se kao tela &quot;kontejnere&quot; koji nose istu ideju - poruku. U tom obazlozenju, nisu bitni sami kontejneri (od njih se i ne ocekuje neki &quot;doprinos&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />, nego samo prenosenje ideja.<br />
<br />
Zadnjih dana par &quot;blogova&quot; je imalo slican pristup, neke blogerske &quot;kontejnere&quot; nikakve cinjenice ne mogu da pomere od &quot;zajednicke ideje&quot;, kad je lider u pitanju sve je moguce opravdati  i braniti (nema veze ko je jahao cijeg konja ili zenu, i ostale dogodovstine)...<br />
<br />
Najverovatnije da bi i oni odbili krv u slicnoj situaciji opisanoj gore , samo ako im njihov Lider da neko smisleno objasnjenje...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 23:55:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Time Bandit</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86429</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>AlexDunja</b></div><br />
ovo nije &quot;skromno&quot; misljenje.<br />
</blockquote><br />
<br />
Naravno da jeste, jer nema nikakvog uticaja na sire javno mnjenje. Ljudi se slazu ili ne slazu. Niko nije povredjen/uvredjen istim, a i ako jeste, onda na toj osobi lezi zadatak da me ubedi da gresim. Ponovo, ako se neko oseca uvredjenim, uvek se setite da misljenje jedne osobe ne znaci previse (osim ako ta osoba nije Dzordz Bush).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 23:55:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Nietzsches Aprentice</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86427</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Za pocetak, zvanicno priznata crkva nije nista drugo do poveca sekta. Ima sva obelezja jedne (tj, obrnuto, vecina sekti za koje znam ima osnovna strukturna obelezja religije). I bicu precizniji: meni je, generalno, ideja religijske zajednice, bilo kog tipa, velicine i ideologije potpuno besmislena. Ono sto ja izvlacim kao zajednicku crtu ljudi koji istima aktivno pripadaju je zavisnost od necijeg drugog ucenja za formulaciju zivotnih principa, verovanja i vrednosti, sto te ljude stavlja u podredjenu poziciju nekoga ko uspe da ih ubedi da moze da ih vodi. Nisam dusebriznik, da se razumemo. Svako kroji svoju sudbinu. Ali, po mom skromnom misljenju, zavisna pozicija u koju se vernik postavlja je u sustini priznanje da sam covek nije sposoban da funkcionise i razmislja na svoj, jedinstven, nacin. Mala reklama za individualizam. Moje misljenje nije vezano ni za jednu konkretnu versku zajednicu vec za sve u celini, sa fokusom na sekte zbog slucaja koji je danas tema...</blockquote><br />
ovo nije &quot;skromno&quot; misljenje.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 23:51:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>AlexDunja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86425</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>u kom momentu, u obracanju, pravis razliku izmedju sekte i zvanicno priznate crkve? veoma ti je opasna ova generalizacija, pogotovo u zemlji gde se iskazuje veom visok stepen netolerancije (tacnije nasilja) prema manjinskim verskim zajednicama. primera radi, ja te pitam sad za neku manjinsku versku zajednicu: sta mislis o njoj? a ti prvi put cuo za nju, ali ces olako da je okarakterises (a, u svom postu vec jesi) kao sektu, a priori lose, i sledbenike te zajednice glupima, je l? </blockquote><br />
<br />
Za pocetak, zvanicno priznata crkva nije nista drugo do poveca sekta. Ima sva obelezja jedne (tj, obrnuto, vecina sekti za koje znam ima osnovna strukturna obelezja religije). I bicu precizniji: meni je, generalno, ideja religijske zajednice, bilo kog tipa, velicine i ideologije potpuno besmislena. Ono sto ja izvlacim kao zajednicku crtu ljudi koji istima aktivno pripadaju je zavisnost od necijeg drugog ucenja za formulaciju zivotnih principa, verovanja i vrednosti, sto te ljude stavlja u podredjenu poziciju nekoga ko uspe da ih ubedi da moze da ih vodi. Nisam dusebriznik, da se razumemo. Svako kroji svoju sudbinu. Ali, po mom skromnom misljenju, zavisna pozicija u koju se vernik postavlja je u sustini priznanje da sam covek nije sposoban da funkcionise i razmislja na svoj, jedinstven, nacin. Mala reklama za individualizam. Moje misljenje nije vezano ni za jednu konkretnu versku zajednicu vec za sve u celini, sa fokusom na sekte zbog slucaja koji je danas tema...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 23:47:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Nietzsches Aprentice</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86416</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>razliku izmedju sekte i zvanicno priznate crkve?</blockquote><br />
<br />
Na primer, ume li neko da mi kaze da li je <a href='http://www.heavensgate.com/' target='_blank' class='crvenoNormal'>Heraven's Gate</a> verovanje, ili neki cudan sistem razumevanja sveta, ili je u pitanju nova, perspektivna interpretacija kosmosa?<br />
<img src='http://www.heavensgate.com/img/srhg.jpg' alt='' border='0' /><br />
Njihov osnivac Marshall Herff Applewhite  <br />
<img src='http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e1/199982.3.png/130px-199982.3.png' alt='' border='0' /><br />
deluje mi veoma uverljivo. <br />
Prvi kontingent ljudi koju su dostigli Visi Nivo Evolucije su vec otisli NLO letilicom <b>Ti</b> (pratila ih je <b>Do</b>) one noci kad je kometa Hale-Bop bila najbliza (28 mart 1997 dan ustavnosti Srbije, bese li?). Astronauti Viseg Nivoa Evolucije, na slici dole:<br />
<img src='http://www.dhushara.com/book/death/after/gate2.jpg' alt='' border='0' /><br />
su nosili &quot;Nike&quot; patike, mnogi su bili kastrirani, i svi otrovani. Sada su u boljem svetu. Nedavno sam dobio brosuru novog kontingenta ljudi Viseg Nivoa Evolucije, pa sam mislio da li ja, kao Srbin, da se pridruzim kosmickom drustvu?<br />
Vera nas je odrzala - treba prosiriti vidike put kosmosa!<br />
Molim savet...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 23:31:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nsarski</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86397</link>
				<description>
					<![CDATA[
						krupan zalogaj, dakako, za jednog aprentice-a...<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Moj atak na sekte nije samo po liniji prakticnosti pripadnosti istoj</blockquote><br />
u kom momentu, u obracanju, pravis razliku izmedju sekte i zvanicno priznate crkve? veoma ti je opasna ova generalizacija, pogotovo u zemlji gde se iskazuje veom visok stepen netolerancije (tacnije nasilja) prema manjinskim verskim zajednicama. primera radi, ja te pitam sad za neku manjinsku versku zajednicu: sta mislis o njoj? a ti prvi put cuo za nju, ali ces olako da je okarakterises (a, u svom postu vec jesi) kao sektu, a priori lose, i sledbenike te zajednice glupima, je l? <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 22:49:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>KafaJeGotova</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>U pravu ste</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86354</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovdje se daju apokaliptična tumačenja, identična terminologiji koja neminovno vodi u krvoprolića i zločine.</blockquote>sa nekim stvarima (i nekim ljudima) ne valja se šaliti.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 21:42:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: strašno, strašno!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86353</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>i svi oni &quot;sami tumace Sveto Pismo&quot;! Pa oni će svi završiti u večnom ognju!</blockquote><br />
Veoma hrabra pretpostavka,mada rekla bih bez realnog osnova!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 21:40:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>eli</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>KRUPAN ULOG...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86345</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Moja komšinica je preko trideset godina u Jehovinim svedocima. Pre par godina joj je umrla ćerka. Nisam mogao da verujem koliko je bila mirna, bez suza, bez uzrujavanja..., prosto je neverovatno! <br />
<br />
DA LI JE TO DOBRA ILI LOŠA STVAR NE PLAKATI ZA POKOJNIKOM, IAKO TI JE TO ROĐENA ĆERKA.?<br />
<br />
 Nema te droge koja to može ućiniti. <br />
Psiha ljudskog mozga je čudo, to dobro znaju SVI oni koji žele da zavedu ljude kao što su vračare, popovi sektaši... i na kraju :<br />
<br />
SVAKA BUDALA IMA SVOJE VESELJE!!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 21:31:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vidomir pavlovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Problem </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86339</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Eli, rekla bih da se ne zgražamo nad istim. <br />
<br />
Štoviše, <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>oni će <b>svi</b> završiti u večnom ognju!</blockquote> ovdje se daju apokaliptična tumačenja, identična terminologiji koja neminovno vodi u krvoprolića i zločine.<br />
<br />
Kako bijaše ono Einsteinovo, &quot;svemir i ljudska glupost su beskonačni, ali za ovo prvo nisam siguran&quot;? Dodala bih, glupost <u>i</u> mržnja. Posebno mržnja prema nepoznatome, ta iracionalna mržnja rođena iz straha i zauzdanog uma.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 21:18:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>strašno, strašno!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86330</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Jehovini svedoci,Pentakostalci,Adventisti,Baptisti,Metodisti i td.</blockquote>i svi oni  &quot;sami tumace Sveto Pismo&quot;! Pa oni će svi završiti u večnom ognju!<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:55:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: epitomi gluposti</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86321</link>
				<description>
					<![CDATA[
						vera je u ljudskoj prirodi- chovek je oduvek verovao u neshto, u neku neobjashnjivu silu, u mnogo Bogova, u jednog Boga, u sudbinu , u sebe,....<br />
<br />
Da bi verovao, nije mu potrebna institucija, niti predstavnik, preko kojih je kontrolisan i dogmatski odredjen.<br />
<br />
 Organizovana verovanja su privlachna narochto nesigurnim i inertnim ljudima jer nude reshenja i objashnjenja, bez angazovanja oko lichne odluke- jedino treba biti poslushan, a jednom kada se ukljuchi u sistem, takva jedinka je i pod stalnim pritiskom straha, koji je do sada ne prevazidjeno sredstvo kontrolisanja.<br />
<br />
Istorija je pokazala i na zalost josh uvek, da su slepi manipulisani vernici- oni organizovani i kontrolisani,  (ma shta bilo to u shta se veruje), bili spremni da krvavo negiraju osnovne postulate ljudskosti. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:43:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angie</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Problem </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86317</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ma, Eli, niste me shvatili, meni je jasno. Zato i ne znam da li da se smijem ili počnem očajavati nad ljudskom lakomislenošću što šeće ruku pod ruku s ohološću.</blockquote><br />
Slazem se sa vama,zato sam i pisala kao da je ovo cas veronauke {znam koliko je nepopularna,pa ako vam smeta slobodno brisite} cisto da se uoci glupost,sebicnosti kao sto rekoste oholost.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:34:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>eli</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Problem </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86309</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ma, Eli, niste me shvatili, meni je jasno. Zato i ne znam da li da se smijem ili počnem očajavati nad ljudskom lakomislenošću što šeće ruku pod ruku s ohološću.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:24:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Problem </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86306</link>
				<description>
					<![CDATA[
						1.Grupa koja se odvaja od maticne religije,menja nacela ili deo njih,nema stalno mesto boravka.<br />
2.Jehovini svedoci,Pentakostalci,Adventisti,Baptisti,Metodisti i td.{ako vam i dalje nije jasno mogu jos}<br />
3.U Pravoslavnoj i RK Crkvi postoje sveti oci koju su protumacili svaku rec i ni jedno njihovo tumacenje ne vodi u ekstremne gluposti kao ova sa transfuzijom sto je zapravo i jedina stvar koja mi smeta u vezi J.svedoka.<br />
Sada je popularan izraz 'verske zajednice' pa,ako ce vam biti jasnije citajte tako.Inace, oduvek  su postojali tumaci Svetog Pisma,to sto protestanti odbijaju da ih prihvate dovodi do ovakve ekstreme u svim verskim zajednicama na koje su se podelili.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:19:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>eli</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86288</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Tacno. A mi koji prezivimo imamo pravo da njihovu odluku okarakterisemo kao glupu <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />))<br />
<br />
<br />
Salu na stranu, sta se desava kada ta odluka utice na tudji zivot (ili u konkretnom slucaju zivote)?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 20:00:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Nietzsches Aprentice</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86286</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nije poenta u tome da li bilo ko od nas neku odluku onog drugog smatra pozitivnom ili negativnom. Poenta je da svi imamo pravo da donosimo odluke o svom zivotu/smrti.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 19:57:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ana WithAFamilyNameTooHardToPron</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Problem </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86284</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pnbb, je li to sve?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 19:57:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: epitomi gluposti</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86275</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ok, i moja je greska, preko neta se gubi dosta od komunikacije oci-u-oci :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 19:48:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Nietzsches Aprentice</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Krupan zalogaj</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#k86272</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Give me something I can work with, sta ti smatras potencijalno pozitivnim u tome sto je neko odlucio da udje u sektu (bilo kakvu)?<br />
<br />
Moj atak na sekte nije samo po liniji prakticnosti pripadnosti istoj, dosta je siri od toga, ali on nema veze sa onime sto vidjamo ovde a to je ljudska glupost u situaciji zivot-smrt....					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 05 Nov 2007 19:46:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Nietzsches Aprentice</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/1285/I%20rest%20my%20case/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

