<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Porezi - Zašto baš mene moja država subvencioniše | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</link>
		<description>Saša Radulović</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 18:44:22 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/308/308.jpg			</url>
			<title>Saša Radulović</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k716146</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mislim da je vreme da prekinemo</blockquote><br />
<br />
Zaista je vreme da prekinete.<br />
<br />
Inače, slažem se s tobom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 20:18:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>krkar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k716099</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>U praksi, ono sto se naziva flat tax je isti procenat za sve + neoporezivi deo prihoda (deduction). To je mozda, u teoretskom smislu progresivni porez sa jednom lestvicom, ali je kao takav ipak sustinski razlicit od progresivnih poreza u praksi.</blockquote><br />
<br />
Okrećete se u krug. I teroetski i praktično i suštinski radi se o istoj stvari.  Čim imate jednu stepenicu, imate progresivan porez.<br />
<br />
Netačno je da je jedan sistem jeftiniji. Jedna formula nije jeftinija od druge.<br />
<br />
Ni jedna uspešna zemlja u svetu nema flat-tax.<br />
<br />
Milton Friedman nije zastupao flat-tax. Ljudi koji zastupaju flat-tax su ili u zatvoru ili na FOX TV.<br />
<br />
Ovi komentari su za druge čitaoce ne za vas.<br />
<br />
Mislim da ne razumete baš najbolje ono o čemu strastveno govorite. Ipak je potrebno malo više od interneta, googla i Wikipedie. Ja pokušah da objasnim. Očigledno mi ne ide. Vi mislite obratno: da sam ja proizvoljan. Izneli ste svoje stavove. Mislim da je vreme da prekinemo.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 18:34:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stupidity's loss Switzerland's gain</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715897</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Igor_Jaramaz</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Zverilla</b></div>+ svajcarska iz tvog primera je opet specifican slucaj, jer je jos jedan sustinski parazit ostatka sveta zahvaljujuci njihovoj supertajnosti bankovnih racuna. <br />
</blockquote><br />
Без злонамерности, сасвим је супротно,<b> паразит је онај ко се лако прими</b> на егалитаријанизам  чим установи најблаже обрисе меритократије. Чим се испостави да постоји неко богатији и успешнији који тај нужно <b>у главама паразита бива проглашен неправедним</b> и поквареним, уместо паметнијим, вреднијим, успешнијим (срећнијим).<br />
<br />
Нису Швајцарци паразити већ само паметни јер су нашли начина да профитирају на туђој глупости, неодговорности, незнању, политичкој слабости (према примитивним поривима бирача -  популизмом), деструктивности и мржњи. </blockquote><br />
<br />
ti svajcarski bankari su mnogo fin svet<br />
npr.<br />
http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_bank#Swiss_Banks_and_World_War_II<br />
<br />
i hvala ti sto me zoves parazitom. obzirom da dolazi od tebe, smatracu to za kompliment.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 10:36:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Zverilla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715863</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><br />
<br />
Ovim ste definisali progresivni porez:<br />
Progresivan porez = Flat tax + neoporezive stepenice.</blockquote><br />
<br />
Vi govorite o teoriji, ja o praksi. U teoriji flat tax = svi placaju isti iznos, apsolutno (pravilniji naziv je poll tax)<br />
Flat rate tax = svi placaju isti procenat<br />
Progressive tax = sto se se vise zaradjuje, veci se procenat placa.<br />
<br />
U praksi, ono sto se naziva flat tax je isti procenat za sve + neoporezivi deo prihoda (deduction). To je mozda, u teoretskom smislu progresivni porez sa jednom lestvicom, ali je kao takav ipak sustinski razlicit od progresivnih poreza u praksi.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da li imate jednu ili dve ili tri stepenice, ništa ne menja na suštini.</blockquote><br />
<br />
Mozda ne menja u pogledu na definiciju, ali u praksi, sustinski - da.<br />
<br />
Jedna je stvar da iznos potreban za puko prezivljavanje (ili mozda humanije, sa pristojan ali vrlo skroman zivot) oslobidmo oporezivanja, a sve ostalo da oporezujemo jednako (flat tax u praksi, ili kako bi ste vi rekli progresivan porez sa jednom lestvicom).<br />
<br />
Sasvim druga je stvar da mi sad celu lepezu prihoda podelimo na razrede, pa onda odlucujemo o tome ko na koliko treba da plati 10, a na koliko 20, a na koliko 30%.<br />
<br />
Prvo je humanost, drugo je centralizovana preraspodela bogatstva.<br />
<br />
Prvo je lako i jednostavno napraviti, drugo nosi mnoge komplikacije i zackoljice.<br />
<br />
Prvi sistem je jeftiniji, a drugi skuplji.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Na primer: Porez je 40%. Na prvih 100 evra, neoporezivo je 100%, na sledecih 200 50%, na sledecih 500 20%. Ovo je progresivan porez. Drugi način da se iskaže je:<br />
Na prvih 100 evra, porez je 0%. Na sledećih 200 evra, porez je 20%, na sledećih 500 evra porez je 40%, na preko 800 evra, porez je 40%.</blockquote><br />
<br />
Sasvim mi je jasno sta je progresivan porez, hvala.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pročitajte još jednom šta ste napisali :) Ako ste gore prihvatili da je parlamentarna demokratija civilizacijsko dostignuće, po istom principu je i progresivan porez. Sve najuspešnije zemlje sveta ih imaju.</blockquote><br />
<br />
Procitajte ipak vi jos jedanput sta sam napisao :) jer me niste razumeli bas najbolje.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Netačno je da progresivan porez stimuliše rupe u zakonu.</blockquote> <br />
<br />
Praksa ukazuje da je to drugacije.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>On je samo formula za izračunavanje i ništa više. Formula ima jedan parametar: ako neko zaradi X, porez je Y.</blockquote><br />
<br />
Koji nosi odredjene posledice.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> I vaši misaoni eksperimenti su puni proizvoljnih konstatacija i stvari koje se vama čine tačnim.</blockquote> <br />
<br />
Hm, interesantno.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>NIko nikada nije manje radio zbog progresivnog poreza.</blockquote><br />
<br />
Ja bih rekao da je ovo proizvoljna konstatacija.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Ako i jeste, pravi razlog je bio nešto drugo :)</blockquote><br />
<br />
Ova takodje. Vama se cini tacnim.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nema kredibilnih autora<br />
Ispričali smo se i previše, čitaoci će pročitati i proceniti. Pozdrav.<br />
</blockquote><br />
<br />
Milton Freedman - negative income tax (varijacija na temu flat tax)<br />
Hall i Rabushka - knjiga gore<br />
<br />
i jos njih, vala samo potraziti na internetu. ili je u pitanju proizvoljna procena, koja se vama cini tacnim, o tome ko je kredibilni autor :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 09:43:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715759</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Još jednom: navedene zemlje muku muče sa svojim poreskim sistemima jer su ostali iz socijalizma.  Od njih se na tom polju ne može ništa naučiti. Osim kako ne treba. Na drugim poljima svakako treba koristiti njihova iskustva.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 06:15:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715756</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Vecina flat tax rate sistema (u praksi, a i u teoriji) takodje ima olaksicu, tj. neoporezivi prihod. Do sume X placate 0% poreza, preko sume X svi placaju Y%.</blockquote><br />
<br />
Ovim ste definisali progresivni porez:<br />
Progresivan porez = Flat tax + neoporezive stepenice.<br />
Da li imate jednu ili dve ili tri stepenice, ništa ne menja na suštini.<br />
<br />
Na primer: Porez je 40%. Na prvih 100 evra, neoporezivo je 100%, na sledecih 200 50%, na sledecih 500 20%. Ovo je progresivan porez. Drugi način da se iskaže je:<br />
Na prvih 100 evra, porez je 0%. Na sledećih 200 evra, porez je 20%, na sledećih 500 evra porez je 40%, na preko 800 evra, porez je 40%.<br />
<br />
<br />
Pročitajte još jednom šta ste napisali :) Ako ste gore prihvatili da je parlamentarna demokratija civilizacijsko dostignuće, po istom principu je i progresivan porez. Sve najuspešnije zemlje sveta ih imaju.<br />
<br />
Netačno je da progresivan porez stimuliše rupe u zakonu. On je samo formula za izračunavanje i ništa više. Formula ima jedan parametar: ako neko zaradi X, porez je Y.<br />
<br />
I Ekonomist i mnogo drugih je palo u zamku kvazi liberalnih misaonih eksperimenata. Nigde nisu stigli niti mogu. I vaši misaoni eksperimenti su puni proizvoljnih konstatacija i stvari koje se vama čine tačnim. NIko nikada nije manje radio zbog progresivnog poreza. Ako i jeste, pravi razlog je bio nešto drugo :)<br />
<br />
Koliko se god okretali u krug, rezultat vam je isti: sve najuspešnije zemlje sveta imaju progresivan poreski sistem. I on je najpravedniji i jedini ekonomski održiv. Nema kredibilnih autora<br />
Ispričali smo se i previše, čitaoci će pročitati i proceniti. Pozdrav.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 22 Oct 2009 06:07:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715687</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sta su oni uradili kako treba, a mi nismo?</blockquote><br />
<br />
Ne bi trebalo da ste ozbiljni :)<br />
<br />
Treba sa njima da se poredimo i učimo na njihovom iskustvu i iskustvu svih država koje su ispred nas u tranziciji, ali ne kada govorimo o poreskom sistemu. I oni, kao i mi, izranjaju iz socijalizma i ne znaju gde udaraju po pitanju poreskog sistema. I njima, isto kao i nama, trebaju iskustva ozbiljnih država i njihovih poreskih sistema.<br />
</blockquote><br />
<br />
Jos jednom - da, ozbiljan sam skroz :)<br />
<br />
Taj izlazak iz socijalizma, apsolutni lom starog sistema i prelazak na novi moze itekako da bude prednost. U nekoj Nemackoj ili Francuskoj je pitanje progresivnog poreza tabu-tema, u SAD je ozbiljna poreska reforma nemoguca jer postoje snazni lobiji i vec &quot;uglavljeni&quot; interesi, itd. S druge strane, u novooslobodjenim (u ekonomskom smislu) zemljama gde lobiji nisu bili formirani, a stanovnistvo indeferentno prema ovakvim stvarima, bilo je moguce eksperimentisanje.<br />
<br />
Na kraju, ekonomska politika tih zemalja cesto nije bila produkt nekih lokalnih mozgova, nego se sve radilo uz konsultacije a nekad i pod direktnom palicom zapadnih ekonomista - dakle ekonomista koji su dosli iz tih drzava sa dugom poreskom istorijom i iskustvom i proucavali je pa na osnovu toga dovodili zakljucke. Ekonomski uspon Estonije poceo je tako sto je njihov premijer procitao <i>Free to Choose</i>.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 22:50:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715519</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><br />
Da sam rekao to kako kažete u citiranom tekstu, to bi bilo logički tanko. Ali ako i Amerika i Kanada i Australija i Francuska i Nemačka i Italija i Britanija i ... sve imaju progresivan porez već dugo dugo vremena, onda to za sobom povlači civilizacijsko dostignuće. </blockquote><br />
<br />
Ne povlaci :) To sto neki parametar poseduje uspesno drustvo moze da nam ukaze da je taj parametar bitan, ali to nije dokaz. Da li to sto su vrhunski fudbalski igraci sujeverni, povlaci da je sujevernost potrebna da se bude vrhunski igrac? :) Naravno da ne.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Na isti način, sve ove zemlje imaju parlamentarnu demokratiju već dugo dugo vremena. I parlamentarna demokratija je civilizacijsko dostigunuće. Dokazala se. Kao i privatno vlasništvo itd.</blockquote><br />
<br />
Ne sporim da je parlamentarna demokratija civilizacijsko dostignuce, no sve te zemlje su bile medju najuspesnijim na svetu i kada su bile apsolutisticke monarhije (SAD tada nisu postojale) ili oligarhije kojima su dominirali aristokrati. U moderno doba, Koreja i Tajvan su ostvarili fenomalni privredni rast i razvoj bez demokratije (do kraja 80ih/pocetka 90ih), a apologeti Pinocea navode razvoj Cilea kao argument u njegovu korist. Cile po strani, slozicemo se da je Koreja dokazana, uspesna moderna drzava (pa i Tajvan)?<br />
<br />
Samo pokusavam da kazem da &quot;tako je to u americi&quot; (ili bilo gde drugde) nije argument. Uvek ima kontra-primer.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Progresivan porez nije pitanje koliko više. To je lažna postavka. Progresivan porez je suštinski različit. Promišljanje iza njegovih razloga sam postavio u tekstu. Flat-tax nije održiv sistem. Zbog toga i ne postoji ni u jednoj uspešnoj zemlji. I duboko je nepravedan sa stanovišita crpljenja zajedničkog resursa. Jednostavne ekonomske simulacije pokazuju neodrživost flat-tax sistema. Ne znam da li ste se bavili ovim. Ja jesam. Broj ljudi u društvu odnosno na tržištu je ograničen, kao i GDP po glavi stanovnika. Količina novca koju je moguće crpiti iz tog zajedničkog resursa je ograničena.</blockquote><br />
<br />
Verujem vam na rec da ste radili simulacije, ali takodje citanjem o flat taxu (narocito podboden ovim blogom) pronasao sam mnoge ekonomiste koji misle drugacije. I ne, oni nisu Rush Limbaugh i ekipa sa FOXa. Za flat tax se zauzimao i ugledni <i>Economist</i> (jedan sasvim mainstream publikacija).<br />
<br />
Inace, http://www.amazon.com/dp/0817993118<br />
http://www.hoover.org/publications/books/3602666.html<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ako mislite da uspešnost uspešnih nije u potpunosti povezana sa postojanjem zajedničkog resursa i svih njegovih učesnika koji igraju po datim pravilima, već da su oni magično uspešni zato što su pametniji od drugih, i da resurs nije ograničen, onda smo iscrpeli dalju mogućnost diskusije.</blockquote><br />
<br />
Naravno da postoji zajednicki resurs, i naravno svi ga mi placamo. Pod flat tax rezimom (recimo 15%) ako Pera zaradjuje 1000 placa 150, a ako Zika zaradjuje 10000 placa 1500. Onaj koji je zaradio vise i vise profitirao na zajednickom resursu, vise je platio.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Progresivan porez kaže (iz drugog ugla gledanja) da je porez na crpljenje zajedničkog resursa 40%. Olakšica na privh 100 evra je 100%, na sledećih 200 je 50% itd. Porez snižavate (a ja se zalažem za sniženje poreza kroz sniženje javne potrošnje) tako što povećavate nivo za poresku olakšicu. Npr. da na prvih 150 evra poresko oslobođenje bude 100%. Time kada snizite porez, svi građani dobiju nazad istu sumu novca, u ovom slučaju 10 evra mesečno. Time dovodite do prosperiteta celog društva.</blockquote><br />
<br />
Vecina flat tax rate sistema (u praksi, a i u teoriji) takodje ima olaksicu, tj. neoporezivi prihod. Do sume X placate 0% poreza, preko sume X svi placaju Y%.<br />
<br />
Da se pozabavimo sledecim primerom:<br />
<br />
Pera je doktor i zaradjuje 100 evra po pacijentu.<br />
<br />
Recimo da na prvih 1000 evra ne placa porez. To je 10 pacijenata.<br />
Recimo da na sledecih 1000 evra placa porez od 10%. To je opet 10 pacijenata (ista kolicina rada), ali je sada zarada 900 evra. OK, kaze Pera, manje, je ali nije mnogo manje - isplati se.<br />
Na sledecih 1000 evra placa porez 20%. To je opet 10 pacijenata, ali je sada zarada 800 evra. Dobro, kaze Pera, jos manje, ali 800 evra je 800 evra - daj sta das.<br />
Da ne duzimo, primera radi neka na sledecih 1000 evra porez bude 40%. Pera u tom trenutku kaze - dobro, bre, sta je ovo? Sada samo 600 evra za 10 pacijenata? S obzirom da sam vec zaradio 2700, dosta mi je - ne primam vise pacijenata, idem da pecam. Pera odluci da tih dodatnih 600 evra nisu vredni njegovog truda, narocito ako je za taj isti trud prethodno zaradio vise (psihologija tu utice na odluke takodje), i on stane na 30 pacijenata. A pacijenti cekaju. Potrebna im Perina usluga. Sad, reci cete, doci ce neki drugi lekar Zika, pa ce biti vise lekara - samo sto broj lekara nije tako elastican (~10 godina skolovanja). Ima slicnih primera. Tako je bilo kada je Ontario ogranicio prihod doktora (uveli salary cap) jer su odlucili da previse zaradjuju. Efekat je bio taj da su doktori zatvarali svoje ordinacije po 2 meseca. Nisu hteli da rade za dzabe.<br />
<br />
Sad, mozda Pera ne bi odustao i tako se olako odrekao 600 evra - cifre su nebitne u ovom slucaju, nego koncept.<br />
<br />
Sta je ovde lose?<br />
<br />
Koliko je zaradila drzava? U ovoj varijanti 100+200 = 300 evra na 3000. To je efektivna poreska stopa od 10%.<br />
Recimo sada da je prvih 1000 evra oslobodjeno poreza, a sav preostali prihod se oporezuje po stopi od 10%.<br />
Pera onda odluci da uradi onu poslednju turu pacijenata, jer zna da nakon prvih 10, svakih sledecih 10 donose 900 evra. Uvek. I tako on zaradi ukupno 4000 evra, na 3000 se plati porez i hop - eto drzavi opet 300 evra, a troskovi (jednostavniji poreski sistem) su manji. Mozda ona Pera odluci da odradi jos jednu turu od 10 (pa drzava prihoduje 400), a mozda je flat rate porez recimo 12%, pa uzme 360 (ili 480).<br />
<br />
Sad recimo da je Pera ne samo samozaposleni doktor, nego vlasnik ordinacije u kojoj zaposljava druge ljude, sa istom racunicom (recimo da nema poreskih rupa, te se profit koji on sebi isplacuje racuna isto kao i plata, i isto oporezuje). Sada vise nije pitanje da li ce Pera raditi 4 ili 5 dana u nedelji, nego da li ce zaposliti dodatne radnike u njegovoj firmi.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Potpuno ste u pravu oko izbegavanja poreza i upravo sam u tekstu napisao kako jednostavno možete potpuno legalno plaćati daleko manju poresku stopu od fizičkog radnika iz Vranja. To su rupe u zakonu koje treba zatvoriti. Ali to nema nikakve veze sa progresivnim porezom.</blockquote><br />
<br />
Progresivan porez (sto progresivniji, sa vise razreda, to vise) stimulise stvaranje rupa u zakonu (jeste &quot;fer&quot; staviti stopu od 40% na prihod preko granice X, osim u slucaju Y, kada ipak nije fer, zbog razloga Z i W). Takodje stimulise izbegavanje istog. Npr. kada se pregovara sa poslodavcem o plati koja na granici dva poreska razreda, nekada se isplati zaposlenom da umesto plate vece za 10k (na god. nivou) dobije neku drugu vrstu kompenzacije od poslodavca (npr. pokrivanje nekog troska) jer onda na tih 10k ne placa porez (ili ne placa istu stopu). Znam licno za primere, i ponude gde lepo racunaju koliko ces platiti porez ako je plata X+10k a koliko ako je X a tih 10k dobijes drugacije.<br />
<br />
Naravno to se moze popraviti tako sto ce se i &quot;fringe benefits&quot; tretirati kao prihod i oporezivati zajedno sa platom ali to onda povlaci pitanje - kako razgraniciti izmedju dodatnog prihoda i stvarnog pokrivanja troskova? Placati zaposlenom internet jer radi od kuce je mozda pokrivanje troskova - kao i vozilo za putujuceg trgovca. S druge strane dati zaposlenom auto da se vozika privatno nije. I kako vrednovati sve te stvari? Koliki dodatni prihod predstavlja auto koji Tojota da svom zaposlenom? Je li cifra trosak Tojotin (troskovi proizvodnje - ili mozda i neostvaren profit zbog neprodavanja tog vozila) ili benefit zaposlenog (koliko bi on morao da auto plati, ako ga ne bi dobio?).<br />
<br />
To je sve moguce odrediti i resiti, ali povlaci za sobom<br />
<br />
1) armiju birokrata u poreskoj upravi<br />
2) armiju poreskih knjigovodja i advokata<br />
<br />
sto sve predstavlja resurse koji se mogu produktivnije uposliti.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Amerika ima tonu rupa u poreskim zakonima. I moraće ih zatvoriti. Zatvara ih. I zatvoriće ih. Ako ne, više neće biti najuspešnija zemlja na svetu. To je pitanje opstanka.<br />
</blockquote><br />
<br />
Nisam bas siguran sto se toga tice. (da ce uspeti) No, videcemo.<br />
<br />
Inace, o americkom progresivnom porezu, iz gorenavedene knjige: (str. 46)<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>The income tax has changed dramatically over<br />
time. Rates in the 1961 tax code ranged from 20 to 91<br />
percent. However, 88 percent of all tax returns paid a<br />
marginal rate in the 20 to 22 percent category. Ten percent<br />
were in the 23 to 31 percent range, and only 2<br />
percent exceeded 32 percent. For almost 90 percent of<br />
the taxpaying population, the 1961 tax code amounted<br />
to a 22 percent flat tax. By 1979, the picture was totally<br />
transformed: 45 percent of all taxpayers paid marginal<br />
tax rates of more than 23 percent. Millions of American<br />
taxpayers paid marginal rates that had been intended<br />
only for the very rich just two decades earlier.</blockquote><br />
<br />
Dakle, progresivni porez moze da se uradi tako da velika vecina stanovnistva (u datom primeru 88%) placa prakticno isti porez (naravno preko odredjene granice koja je oslobodjena, pise u tekstu marginal tax rate). Sa tim nemam problem. Imam problem sa onim sto je doslo posle. Nije poenta u tome da li milioneri placaju vecu stopu poreza od kafe-kuvarice, nego u tome da unutar same srednje klase dolazi do velike gradacije poreskih razreda. A srednja klasa je najveci generator potrosnje (jer trosi na vise nego puko prezivljavanje) a i stednje (jer ima para da stavi sa strane), te je zbog toga preveliko oporezivanje iste nepozeljno. Na kraju, nije pozeljno ni preveliko oporezivanje i bogatih, jer su oni najveci izvor investicija. (preterano oporezivanje nije pozeljno generalno :)) No, dzabe njima investicije ako nema potrosaca - pa se njima i isplati da mozda plate vecu stopu poreza. No, tu govorimo o vrlo bogatim, a ne dobrostojecim.<br />
<br />
I sad, da li je Amerika bila manje uspesna do 1961. nego sto je sada? Neki bi rekli - bas obrnuto, no to je druga tema.<br />
<br />
<br />
Na kraju jos nesto o progresivnom porezu kao civilizacijskom dostignucu.<br />
<br />
Progresivni porez se ustalio i postao opsteprihvacen. Ideje o njegovom ukidanju bivaju docekane na noz cesto ne zbog logike i ekonomskih argumenata, nego zbog emocija - &quot;nije fer da bogati placaju isto kao i ja!&quot; (a ne placaju, no dobro). Onda to vesti politicari iskoriste za svoje ciljeve i dobijanje glasova (narocito oni na levoj strani politicke scene). Ima tu mnogo interesnih grupa koje vide korist u statusu quo, mnogo emocija i zavisti, potezu se &quot;think of the children&quot; argumenti i slicno. Eto, Angela Merkel je u jednoj predizbornoj kampanji podrzali ideju flat rate poreza, pa se opekla o socijaldemokratsku spin-masineriju.<br />
<br />
Isto tako u Francuskoj ustaju i brane svoje raznorazne beneficije (pod kojim drzava grca jer ne moze da plati), pa i to (mnogi sasvim ozbiljno) smatraju za &quot;civilizacijsko dostignuce&quot;. Ima jos milion takvih primera.<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 19:08:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715462</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sta su oni uradili kako treba, a mi nismo?</blockquote><br />
<br />
Ne bi trebalo da ste ozbiljni :)<br />
<br />
Treba sa njima da se poredimo i učimo na njihovom iskustvu i iskustvu svih država koje su ispred nas u tranziciji, ali ne kada govorimo o poreskom sistemu. I oni, kao i mi, izranjaju iz socijalizma i ne znaju gde udaraju po pitanju poreskog sistema. I njima, isto kao i nama, trebaju iskustva ozbiljnih država i njihovih poreskih sistema.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 18:11:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715437</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zato ostavimo na trenutak zemlje sa 50, 100 ili 200 godina nesmetanog razvoja u demokratskom i kapitalistickom sistemu, pa se pozabavimo nekim drugim primerima nama mnogo slicnijim. Izabrao sam Estoniju i Cesku kao drzave koje su u poredjenju sa Srbijom bile vrlo uspesne (usput, imaju flat tax rezime :) doduse Ceska tek od 2007. - ali tu je i Slovacka kao primer, sa nesto duzim stazom) a pritom su joj slicne, da se pitamo - sta su oni uradili kako treba, a mi nismo?</blockquote><br />
Potpisujem. Od njih mozemo vise da naucimo gde gresimo i gde mozemo da se popravimo jer smo uporedivi po mnogo cemu. Prosto prebacivanje stranog modela koji je razvijen u potpuno razlicitom drustvenom i institucionalnom okruzenju je jako tesko primeniti, pogotovo na danasnju Srbiju.<br />
Principijelno ostajem mnogo vise naklonjen progresivnom nego &quot;flat&quot; porezu, ali moramo prvo da prohodamo da bi mogli da trcimo...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 17:45:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vlada_bg79</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715421</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>hazard</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Recimo, Estoniju ili Cesku?</blockquote><br />
<br />
Niste valjda ozbiljni ? :) Ja rekoh ozbiljnu, misleći uspešnu, značajnu zemlju. Na primer Amerika, Kanada, Australija, Nemačka, Italija, Britanija, Francuska, Švedska, Norveška ... tako te zemlje. Dokazano višedecenijski uspešne.<br />
</blockquote><br />
<br />
Naravno da sam ozbiljan. Naravno treba se porediti i sa SAD, Nemackom i sl. - ali u nekom trenutku ta poredjenja postaju besmislena, kada se uzmu u obzir svi faktori. Ponekad, porediti Srbiju i SAD je kao porediti babe i zabe.<br />
<br />
Zasto sam rekao Estonija ili Ceska? To su male evropske drzave (kao Srbija) koje su 50 godina bile pod komunizmom (kao Srbija), koje su prosle tranziciju (koju Srbija, nazalost, jos nije prosla skroz) i koje su postale clanice EU (cilj kome Srbija, deklarativno, stremi). Stavise, u istocnoevropskim drzavama isprobani su mnogi ekonomski &quot;noviteti&quot; ili resenja manje primenjena na Zapadu (kao npr. flat tax), zbog toga sto su u mnogo cemu pocinjale od nule, za razliku od Zapada gde su na delu mnoge ustaljene seme koje je tesko menjati sto zbog letargije sto zbog ustaljenih interesa sto zbog toga sto kao sto rekoh kada drzava stavi sapu na neki prihod, tesko se nje odrice.<br />
<br />
Zato ostavimo na trenutak zemlje sa 50, 100 ili 200 godina nesmetanog razvoja u demokratskom i kapitalistickom sistemu, pa se pozabavimo nekim drugim primerima nama mnogo slicnijim. Izabrao sam Estoniju i Cesku kao drzave koje su u poredjenju sa Srbijom bile vrlo uspesne (usput, imaju flat tax rezime :) doduse Ceska tek od 2007. - ali tu je i Slovacka kao primer, sa nesto duzim stazom) a pritom su joj slicne, da se pitamo - sta su oni uradili kako treba, a mi nismo?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 17:34:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715395</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne kazem da u datom slucaju nuzno nema kauzalnosti, ali reci &quot;tako je u Americi, Amerika je uspesna, dakle to je civilizacijsko dostignuce&quot; je logicki providan argument.</blockquote><br />
<br />
Niste ovo dobro promislili i olako izbacujete atribute neumesno.<br />
<br />
Da sam rekao to kako kažete u citiranom tekstu, to bi bilo logički tanko. Ali ako i Amerika i Kanada i Australija i Francuska i Nemačka i Italija i Britanija i ... sve imaju progresivan porez već dugo dugo vremena, onda to za sobom povlači civilizacijsko dostignuće. Na isti način, sve ove zemlje imaju parlamentarnu demokratiju već dugo dugo vremena. I parlamentarna demokratija je civilizacijsko dostigunuće. Dokazala se. Kao i privatno vlasništvo itd.<br />
<br />
Progresivan porez nije pitanje koliko više. To je lažna postavka. Progresivan porez je suštinski različit. Promišljanje iza njegovih razloga sam postavio u tekstu. Flat-tax nije održiv sistem. Zbog toga i ne postoji ni u jednoj uspešnoj zemlji. I duboko je nepravedan sa stanovišita crpljenja zajedničkog resursa. Jednostavne ekonomske simulacije pokazuju neodrživost flat-tax sistema. Ne znam da li ste se bavili ovim. Ja jesam. Broj ljudi u društvu odnosno na tržištu je ograničen, kao i GDP po glavi stanovnika. Količina novca koju je moguće crpiti iz tog zajedničkog resursa je ograničena.<br />
<br />
Ako mislite da uspešnost uspešnih nije u potpunosti povezana sa postojanjem zajedničkog resursa i svih njegovih učesnika koji igraju po datim pravilima, već da su oni magično uspešni zato što su pametniji od drugih, i da resurs nije ograničen, onda smo iscrpeli dalju mogućnost diskusije.<br />
<br />
Progresivan porez kaže (iz drugog ugla gledanja) da je porez na crpljenje zajedničkog resursa 40%. Olakšica na privh 100 evra je 100%, na sledećih 200 je 50% itd. Porez snižavate (a ja se zalažem za sniženje poreza kroz sniženje javne potrošnje) tako što povećavate nivo za poresku olakšicu. Npr. da na prvih 150 evra poresko oslobođenje bude 100%. Time kada snizite porez, svi građani dobiju nazad istu sumu novca, u ovom slučaju 10 evra mesečno. Time dovodite do prosperiteta celog društva.<br />
<br />
Potpuno ste u pravu oko izbegavanja poreza i upravo sam u tekstu napisao kako jednostavno možete potpuno legalno plaćati daleko manju poresku stopu od fizičkog radnika iz Vranja. To su rupe u zakonu koje treba zatvoriti. Ali to nema nikakve veze sa progresivnim porezom.<br />
<br />
Amerika ima tonu rupa u poreskim zakonima. I moraće ih zatvoriti. Zatvara ih. I zatvoriće ih. Ako ne, više neće biti najuspešnija zemlja na svetu. To je pitanje opstanka.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 16:58:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715369</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Recimo, Estoniju ili Cesku?</blockquote><br />
<br />
Niste valjda ozbiljni ? :) Ja rekoh ozbiljnu, misleći uspešnu, značajnu zemlju. Na primer Amerika, Kanada, Australija, Nemačka, Italija, Britanija, Francuska, Švedska, Norveška ... tako te zemlje. Dokazano višedecenijski uspešne.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 16:32:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Sve je to lepo u teoriji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715366</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nigde se ne pominju poreske olaksice u celoj prici (kojih takodje ima u svim tim zapadnim zemljama koje se pominju). Bez toga cela prica nema smisla.</blockquote><br />
<br />
Ima smisla i pomenute su u tekstu. Ali imate pravo, treba dodati i druge olakšice koje postoje u uređenom svetu. Na primer, poreska olakšica za svako dete.<br />
<br />
Pričati o tekovinama civilizacije kod nas nije smešno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 16:28:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Sve je to lepo u teoriji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715332</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Lakše je opljunuti nego pažljivo čitati :<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A onda postoje poreske olakšice ili poreska oslobađanja. Na prvih 25% prosečne plate, oslobađanje je 100%.  Od 25% do prosečne plate, olakšica je 50%. Na primanja preko 4x prosečna plata, nema poreskih olakšica.</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A poreska olakšica ili oslobađanje treba da kaže: na prvih 40.000 evra nekretnina, olakšica je 100%.<br />
</blockquote><br />
Malo li je ?<br />
Uzgred, u vezi 40 000 e : prosečan beogradski um jako će se iznenaditi kad se ispostavi da pojedine 'tanje' opštine u Srbiji nemaju više od dvocifrenog ili čak jednocifren broj poreskih obveznika po ovom osnovu.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 15:42:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nikvet pn</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Sve je to lepo u teoriji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715299</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nigde se ne pominju poreske olaksice u celoj prici (kojih takodje ima u svim tim zapadnim zemljama koje se pominju). Bez toga cela prica nema smisla. Nije isto kao kad neko izdrzava samog sebe ili nezaposlenu zenu i troje dece, kao i da li stedi ili trosi novac (znamo da je potrosnja potrebna kako bi u privredi postojala traznja). Bez svih tih detalja ova prica je suplja, jel praksa kod nas je poprilicno drugacija. Ovde se radi o obicnoj otimacini, drzavi je stalo do svakog dinara, u troskove zivota ne ulazi niti je to ovu vlast ikada zanimalo. Ovo je samo pokusaj da se zavuce ruka u dzep srednjoj klasi u nastanku, koja bi u sustini najvise nadrljala. U praksi bi dobar deo &quot;srednjeg&quot; sloja otisao u sivu zonu. Ponavljam, drzava to gleda sa tacke kako da napuni budzet a ne o &quot;civilizacijskim tekovinama&quot;.  Evo sta bi u praksi kod nas znacila ova izmena poreskih stopa, relano za zivot je potrebno recimo 90 000 din, prosecna plata je nesto preko 30 000 din. Da bi se budzet napunio potrebno je da se dobrano zahvati i od ovih sa ovom prosecnom platom inace osta budzet prazan, a ako bi se poreske stope &quot;tempirale&quot; po potrebama budzeta onda bi onaj ko zaradjuje 90 000 din bio proglasen za bogatasa, pri cemu mu se ne bi priznale poreske olaksice za normalan zivot jel jelte potrosacka korpa je 30 000 din zvanicno. To bi nas opet vratilo u komunizam gde smo svi jednaki (a nismo po svojim sposobnostima) i dobar deo srednjeg sloja u nastanku bi ili emigrirao (ko moze) ili otisao u sivu zonu. Pricati o tekovinama civilizacije kod nas je smesno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 14:37:19 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alex131</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715029</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><br />
<br />
I kažite nam, na koju značajnu zemlju treba da se ugledamo koja ima flat tax sistem? Prosvetlite nas :)<br />
</blockquote><br />
<br />
Cisto onako, da udarim kontru - a mozda Srbija treba da se ugleda na zemlje svoje velicine, sa slicnim (postkomunistickim) nasledjem, koje su u protekle 2 decenije bile jako uspesne po stopi privrednog rasta? <br />
Recimo, Estoniju ili Cesku?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 09:07:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715020</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div>Već da progresivno oporezivanje postoji u svim najuspešnijim zemljama u svetu i to već veoma dugo, dugo vremena. U svim. Samim tim je progresivno oporezivanje dokazano kao uspešan sistem i tako je postalo civilizacijsko dostignuće. Isto kao i demokratija.<br />
</blockquote><br />
<br />
Ovim srozavate nivo vasih argumenata Sasa - korelacija nije isto sto i kauzalnost.<br />
<br />
Ne kazem da u datom slucaju nuzno nema kauzalnosti, ali reci &quot;tako je u Americi, Amerika je uspesna, dakle to je civilizacijsko dostignuce&quot; je logicki providan argument.<br />
<br />
Dalje, neumesno je prebacivati onima koji su za flat rate tax da su sebicni i da su protiv toga da uspesniji i oni koji zaradjuju vise placaju vise. Niko ne prica o tome da svako treba da plati 1000 evra poreza po glavi ma kakav mu bio prihod. Ako je poreska stopa za sve 15%, onda opet oni koji zaradjuju vise - placaju vise.<br />
<br />
Dakle pitanje flat rate tax vs. progressive tax nije pitanje oko toga da li oni koji zaradjuju vise treba da placaju vise (jer se to desava u oba slucaja), vec <i>koliko</i> vise.<br />
<br />
Druga stvar je sto progressive tax u praksi najvise pogodi srednju klasu, koja je generalno motor razvoja i napretka jednog drustva. Siromasni ne placaju porez ili placaju vrlo mali, tako da nemaju nista protiv, dok bogati imaju armiju advokata, te sponzorisu politicare, pa mogu uvek da zakon skroje po svojoj meri.<br />
<br />
Tako da u praksi u svim tim zemljama koje navodite kao uspesne primere hedge fund menadzeri placaju porez po manjoj stopi od cistacice kancelarija tih menadzera (skorasnji primer iz Velike Britanije, ima takvih primera i u SAD).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 08:57:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: dobar blog i jedno pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k715011</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Porez je predmet previranja politike unutar države, nije statična brojka.</blockquote><br />
<br />
Mnogo više je statična brojka. Porezi se retko menjaju. Ali jeste činjenica da su jedno od centralnih pitanja političke borbe.</blockquote><br />
<br />
Porezi se retko menjaju iz jednog razloga - kada drzava krene da uzima novac odnekud, vrlo se tesko tog novca odrice. Tako je svet video mnoge &quot;privremene poreze&quot; (kanadski primer: income tax za vreme prvog svetskog rata i GST pocetkom 90ih) koji su postali stalni i opsteprihvaceni.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 08:48:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: PREPORUKA</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714878</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ako je poreski sistem takav da na prvih 10.000 nema poreza, a preko 10.000 porez je 10%, onda za nekoga ko zaradjuje 10.001 porez je:<br />
 (10.001 - 10.000)*10% = 1*10% = 0,1<br />
dinar, dolar, evro kako god.<br />
<br />
Znači ne dešava se ono što je gore opisano u zagradi.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 05:49:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: PREPORUKA</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714818</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nisam imao blagu predstavu da u Srbiji vec ne postoji progresivan porez bar u nekom smislu, jer je koncept vise nego smislen, i za drzavu i za pojedince koji nisu jednostavno zli ili jednostavno dovoljno sposobni da ignorisu realnost. Da je kapitalisticki sistem najbolji od svih ponudjenih je dokaziva cinjenica isto koliko i to da je zasnovan na eksploataciji drugih, i sasvim je logicno da to mora biti korigovano nekim merama.<br />
<br />
Sa druge strane, ako je neko dovoljno dokon, aj nek mi da konkretan odgovor, jer mi to nikad nije bilo sasvim jasno - ovako, wikipedija kaze:<br />
<br />
The key concept of progressive income taxation is that income is considered in different steps, where income earned between certain points will be taxed at a certain rate. This is done to avoid creating incentive traps, where earning more might actually decrease your income (e.g., if income up to 10,000 is untaxed and after 10,001 you pay 10%, you will receive 9,000.90 if you make 10,001 and 10,000 if you make 10,000). The size and severity of the different steps varies a great deal and the differences inside the term &quot;progressive&quot; can be enormous. In this sense, it is not surprising that most economists support progressive taxation to some degree - the primary differences come when looking at the maximum income taxes that the highest earners might have to pay.<br />
<br />
U glavnom, jel moze neko da mi objasni kako se zaista efektivno sprecava slucaj da neko ko zaradjuje 10001 ispada da <i>ne</i> dobija efektivno znatno manje od nekoga ko zaradjuje 10000? Jel se njemu onda taxuje onda samo taj 1 ili shta?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 21 Oct 2009 00:51:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>jxxx</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714535</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Али си на крају завршио у Србији где плаћаш најмању пореску стопу, као физичко и правно лице. .</blockquote><br />
Ovo je već krajnje nepristojno, pa bih vas zamolio da se suzdržite.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Иначе, твоје понављање мантре на страну, прогресивна стопа није уведена у САД због &quot;цивилизацијских достигнућа&quot;. 16. амандман на Устав САД је уведен 1913. да би се реформисао порески систем (и увела прогресивна пореска стопа) из страха од пљачкачкиш барона (Рокефелер, ЏП Морган итд.) за које је јавност почела да страхује да ће убрзо преузети целу земљу.</blockquote><br />
<br />
Niko nije ni rekao da je zato uvedena. Već da progresivno oporezivanje postoji u svim najuspešnijim zemljama u svetu i to već veoma dugo, dugo vremena. U svim. Samim tim je progresivno oporezivanje dokazano kao uspešan sistem i tako je postalo civilizacijsko dostignuće. Isto kao i demokratija.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 18:17:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714531</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Још једаред, нека буде равна стопа (flat tax rate)</blockquote><br />
<br />
Uh kako vas boli :) A ko ste vi? Odakle pišete? Očigledno vam je strašno stalo, pa kažite nam sa koje pozicije trolujete?<br />
<br />
I kažite nam, na koju značajnu zemlju treba da se ugledamo koja ima flat tax sistem? Prosvetlite nas :)<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 18:09:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714524</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ima, Kina </blockquote><br />
<br />
Niste ovo valjda ozbiljno mislili ? :)<br />
<br />
Zamislite ekonomski ekvivalentan pogled na progresivan porez: radi se o flat-tax porezu na rad od 40%, sa poreskim olakšicama. Prva olakšica je da se na prvih 100 evra prihoda mesečno ne plaća porez odnosno poresko oslobođenje je 100%, da sledećih 200 evra nosi poresko oslobođenje od 50%, odnosno samo na 50% od 200 evra se plaća porez od 40% (u prevodu porez je 20%).<br />
<br />
Da li mislite da ne treba imati poresku olakšicu za privh 100 evra prihoda? To je onaj prihod koji se pojede. Bukvalno.<br />
<br />
On zaista jeste cudotvorni lek :) On ne resava sve. Ali resava sivu ekonomiju i svodi je u normalnih 10% GDP-a. Nerazumno je očekivati da čovek koji zaradi 200 evra, 80 da državi. A ni od tih 200 evra ne može da nahrani sebe i svoju porodicu.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 18:05:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stupidity's loss Switzerland's gain</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714519</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>паразит је онај ко се лако прими на егалитаријанизам чим установи најблаже обрисе меритократије</blockquote><br />
<br />
Svakave pametnoće ovde prosipate i podmećete stvari koje niko nije rekao. Ova materija vam ne ide baš najbolje. A umete da se frljate sa frazama. Niko nema ništa protiv bogatih i bogaćenja. Svakom dobronamernom je to očigledno.<br />
<br />
Sve uspešne zemlje u svetu imaju progresivan porez. Sve. Stoga, progresivan porez je civilizacijsko dostignuće.<br />
Amerika koja je najliberalnija zemlja na svetu sa najjačim preduzetničkim sistemom ima progresivan porez. Od ovoga se ne možete sakriti koliko god to pokušavali. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 17:58:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714510</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da ukazem na malu nedoslednost u argumentima:</blockquote><br />
<br />
Nema nedoslednosti. Potpuno je nerazumno stvoriti sistem koji tera 80% stanovništva u sivu ekonomiju. Mi imamo oko 40% GDP-a u sivoj ekonomiji. Pola miliona ljudi. Valjda se u toj situaciji zapitate: da možda nema neki problem sa mojim sistemom?<br />
Sa druge strane, ako imate 0,5% bogatog stanovništva koje izbegava plaćanje poreza, to ne znači da sistem ne valja, već da ima toliko bogatih ljudi sklonih utaji poreza iz sebičnosti.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 17:51:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: preporuka</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714381</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ovo su sve proizvoljni odgovori koji nisu odgovorili na moje pitanje.<br />
<br />
Dakle to je porez na posedovanje. Zasto ja placam porez na posedovanje po nekoj procenjenoj prodajnoj ceni? Naravno da postoje objektivni troskovi (to se kod nas zove &quot;uredjenje zemljista&quot; je li) i ja treba da placam neki porez opstini, neku naknadu. Ali zar ne postoji neki objektivni parametar (tipa - toliko i toliko kvadrata, ta i ta lokacija gde je infrastruktura iz ovog ili onog razloga skuplja, itd.)? Zasto trzisna vrednost koja konkretno nije poznata dok ja objekat ne prodam?<br />
<br />
Recimo kao za automobile: registracija se na placa na osnovu trzisne vrednosti, nego kubikaze tj. tezine automobila sto je i logicno (vece vozila vise haba put, zauzima vise mesta na kolovozu, itd.). Mozda ja imam monstruma od 10000 kubika cija je trzisna vrednost nula u Srbiji, jer niko nece da ga kupi, ali ja ipak placam vecu registraciju od nekog ko ima Punta od 1800 kubika cija je trzisna vrednost dosta veca jer ima mnogo kupaca - jer postoje objektivni parametri za to. Zasto ne tako i sa kucama, stanovima?<br />
<br />
<br />
Ovo za ciku iz kraja sa cz-om je vec smesno. Sad ispada da je policija nekakva premija osiguranja? (da hocu osiguranje za kucu - platio bih, ta usluga postoji). Da ne govorimo da je naopak, jer najvise kriminala ima u najsiromasnijim krajevima, ali ti najsiromasniji placaju najmanju &quot;polisu&quot; (jer najmanje zaradjuju). Toliko o modelu &quot;osiguranja&quot; kada pricamo o policiji.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 14:49:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714375</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Zverilla</b></div><br />
<br />
btw. kolko ti ostane od tih neto 49k franaka nakon sto platis solidno penziono osiguranje, dobro medicinsko osiguranje za sebe i dvoje dece, i posaljes ih na dobar faks? <br />
(ako znas - nije zlonamerno pitanje, vec pokusavam da dodjem do fer poredjenja u skladu s onim sto dobijas u .de)<br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
Kad kazem &quot;porezi&quot; uracunavam sva ta davanja za penziono itd. U taj postotak u CH ulazi obavezno drzavno penziono (AHV) - ono sto bi nazvali 1. stub, jel - i uplate u grupni penzioni fond poslodavca (to je 2. stub, ili 3.?),  naravno mozes i sam da uplacujes u privatni. (sam porez je nesto nizi - oko 10-11%, sa svim tim izadje na 18-20%, naravno varira od kantona do kantona, dati primer je Cirih)<br />
<br />
Skolstvo u Svajcarskoj sigurno nije losije nego u Nemackoj ili Kanadi.<br />
Osnovne studije su koliko znam besplatne. (u Kanadi npr. znaju da kostaju - na drzavnim subv. fakultetima - do 10.000 godisnje)<br />
Master studije kostaju oko 600-700 franaka po semestru (ja sam u Kanadi placao 6000 godisnje, CHF:CAD je oko 1:1)<br />
Najskuplje zdravstveno osiguranje kosta oko 350-400 franaka mesecno - ima da se nadje i za 150, i za mnogo mnogo manje ako si student. Funkcionise tako sto su prvih 2000 franaka godisnje za zdravstvo tvoj trosak, sve ostalo pokriva osiguranje - opet ovo varira (moze da bude samo 300 franaka, a moze 3000) zavisno od toga koliko placas mesecno i sta sve hoces da ti pokriva, itd. itd. Za decu ne znam koliko kosta (predpostavljam da je jeftinije - evo wikipedija kaze u proseku se placa oko 75 CHF mesecno zajedno sa osiguranjem accident insurance).<br />
<br />
Nisam rekao da poreska stopa mora da bude 0. Samo da ne mora da bude 40-45%.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 14:37:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stupidity's loss Switzerland's gain</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714371</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Zverilla</b></div>+ svajcarska iz tvog primera je opet specifican slucaj, jer je jos jedan sustinski parazit ostatka sveta zahvaljujuci njihovoj supertajnosti bankovnih racuna. <br />
</blockquote><br />
Без злонамерности, сасвим је супротно, паразит је онај ко се лако прими на егалитаријанизам  чим установи најблаже обрисе меритократије. Чим се испостави да постоји неко богатији и успешнији који тај нужно у главама паразита бива проглашен неправедним и поквареним, уместо паметнијим, вреднијим, успешнијим (срећнијим).<br />
<br />
Нису Швајцарци паразити већ само паметни јер су нашли начина да профитирају на туђој глупости, неодговорности, незнању, политичкој слабости (према примитивним поривима бирача -  популизмом), деструктивности и мржњи. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 14:27:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Igor_Jaramaz</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714349</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div>Ovo je toliko netačno da boli.</blockquote><br />
Ништа не боли као истина.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>U svim državama u kojima sam živeo sam plaćao porez po najvišoj stopi. To nikada, ali nikada nije uticalo na moj &quot;dodatan napor&quot; niti me je &quot;teralo da emigiriram&quot; niti me je teralo da &quot;eskiviram&quot;.</blockquote><br />
Али си на крају завршио у Србији где плаћаш најмању пореску стопу, као физичко и правно лице. <img src='/gfx/emoticons/lol_2.gif' alt='' /><br />
<br />
Иначе, твоје понављање мантре на страну, прогресивна стопа није уведена у САД због &quot;цивилизацијских достигнућа&quot;. 16. амандман на Устав САД је уведен 1913. да би се реформисао порески систем (и увела прогресивна пореска стопа) из страха од <i>пљачкачкиш барона</i> (Рокефелер, ЏП Морган итд.) за које је јавност почела да страхује да ће <i>убрзо преузети целу земљу</i>.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 14:04:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Igor_Jaramaz</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Podrzavam, ali...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714346</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>ninasimone</b></div><br />
Saša RadulovićRavna stopa je u Srbiji. Zato nam i ide kako nam ide. Ona svakako ne odgovara velikoj većini građana. Odgovara samo NN bizmismenima i meni.Ja sam shvatila da je regresivna, sto vise zaradjujes, placas manje.</blockquote><br />
<br />
Situaciju komplikuju doprinosi za PIO, zdravstvo i nezaposlenost koje plaćaju samo oni koji su zaposleni. Kada se oni uzmu u obzir porez na rad (koji se sastoji od poreza na dohodak i svih doprinosa) je u Srbiji spektakularno regresivan.<br />
</blockquote><br />
Још једаред, нека буде равна стопа (flat tax rate) <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 13:56:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Igor_Jaramaz</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: preporuka</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714333</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hazard92</b></div><br />
Ja sam tih 225000 zaradio samo ukoliko kucu prodam, u tom slucaju trebalo da platim neki porez na kapitalnu dobit (tih 225000).<br />
</blockquote><br />
<br />
da. i taj. :)<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Da prosirimo primer - kupim kucu za 25000 - placam porez na tu vrednost<br />
20 godina kasnije kuca je procenjena na 250000 - placam porez 10 puta vise<br />
10 godina posle toga - real estate market crash, itd. - kuca je opet procenjena na 25000<br />
posle 2 god ja prodam kucu za 20000, 5000 manje nego sto sam je platio (dakle nisam zaradio nista, vec gledajuci te 2 cene izgubio pare).<br />
<br />
U medjuvremenu ja sam X broj godina placao porez na neku od 250.000, a da ja cent jedan od te sume nisam video. Dakle, zasto?</blockquote><br />
<br />
izmedju ostalog da ne bi doso cika iz kraja u plasticnoj trenerci za koju je zadenut cz99 i rekao ti &quot;lepa ti je kuca i vredna, ajd izadji iz nje, ocu ja u njoj da zivim/ da je prodam i kupim si ferari/whatever&quot; <br />
a sto ti je kuca vrednija, veca je sansa da ce on doci, right?<br />
a sto je veci rizik, veca je i premija osiguranja <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 13:25:58 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Zverilla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: preporuka</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714303</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hazard92</b></div>Ja sam tih 225000 zaradio samo ukoliko kucu prodam, u tom slucaju trebalo da platim neki porez na kapitalnu dobit (tih 225000).</blockquote><br />
Naravno, u slucaju prodaje, placa se porez na kapitalni dobitak na razliku u ceni. Ali, to je <u>drugi porez</u> i ne treba ga mesati sa <u>godisnjim porezom na imovinu</u>. Vrednost imovine se utvrdjuje jednom godisnje i za to postoje mehanizmi, ne idealni, ali prihvatljivi. Vrednost imovine je dinamicni parametar, pa je normalno da i godisnji porez na imovinu bude takav, nekada visi, nekada nizi. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hazard92</b></div>U medjuvremenu ja sam X broj godina placao porez na neku od 250.000, <u>a da ja cent jedan od te sume nisam video. Dakle, zasto?</u></blockquote><br />
Porez na imovinu je porez <u>na posedovanje</u>, a ne na profit, na oplodjenje kapitala, za to postoje neki drugi porezi, uostalom, ta kuca je kupljena od necega, u to vreme je toliko bilo potrebno i to je to.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 12:41:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sinergija92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: preporuka</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714260</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Zverilla</b></div><br />
placas porez za odlican poslovni potez od pre 20 godina. <br />
obzirom da ti kuca sada vredi 250hiljada, zaradio si 225000 dolara za 20 godina. <br />
</blockquote><br />
<br />
U tome je upravo kvaka - ja nisam zaradio <i>nista</i>.<br />
<br />
Meni ta kuca predstavlja tekuci trosak, ja u njoj zivim, ne izdajem je, ne prodajem je.<br />
<br />
Ja sam tih 225000 zaradio samo ukoliko kucu prodam, u tom slucaju trebalo da platim neki porez na kapitalnu dobit (tih 225000).<br />
<br />
Da prosirimo primer - kupim kucu za 25000 - placam porez na tu vrednost<br />
20 godina kasnije kuca je procenjena na 250000 - placam porez 10 puta vise<br />
10 godina posle toga - real estate market crash, itd. - kuca je opet procenjena na 25000<br />
posle 2 god ja prodam kucu za 20000, 5000 manje nego sto sam je platio (dakle nisam zaradio nista, vec gledajuci te 2 cene izgubio pare).<br />
<br />
U medjuvremenu ja sam X broj godina placao porez na neku od 250.000, a da ja cent jedan od te sume nisam video. Dakle, zasto?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 12:09:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hazard92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Опасна идеолошка изјава</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#k714217</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hazard92</b></div>Da ukazem na malu nedoslednost u argumentima:<br />
<br />
...<br />
<br />
A poreski sistem kakav je u Nemackoj nikom ne bi pozeleo. Tamo vam od 40.000 bruto godisnje plate ostane 21.000 (tako je bar bilo kada sam se poslednji put raspitivao za zaposlenje tamo). U Svajcarskoj od 60.000 franaka ostane 49.000, pa ne vidim da je Nemacka pozeljnija za zivot (naprotiv).<br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
Da ukazem na malu nedoslednost u argumentima:<br />
<br />
ovde ne pricas o porezu nego o ukupnim davanjima koja ukljucuju socijalno i medicinsko osiguranje.<br />
lepo je sve to ukinuti a porez smanjiti, al onda dobijas budjave skole (sem za burzuje), budjave il nikakve fakultete (sem za burzuje), budjavo medicinsko osiguranje (sem za burzuje), ako ostanes bez posla - ides na ulicu (sem ako si burzuj pa si se vec obezbedio)...<br />
<br />
btw. kolko ti ostane od tih neto 49k franaka nakon sto platis solidno penziono osiguranje, dobro medicinsko osiguranje za sebe i dvoje dece, i posaljes ih na dobar faks? <br />
(ako znas - nije zlonamerno pitanje, vec pokusavam da dodjem do fer poredjenja u skladu s onim sto dobijas u .de)<br />
<br />
+ svajcarska iz tvog primera je opet specifican slucaj, jer je jos jedan sustinski parazit ostatka sveta zahvaljujuci njihovoj supertajnosti bankovnih racuna. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 20 Oct 2009 11:32:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Zverilla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/12905/Porezi%20-%20Za%C5%A1to%20ba%C5%A1%20mene%20moja%20dr%C5%BEava%20subvencioni%C5%A1e/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

