<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Decentralizacija Srbije | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/13198/Decentralizacija%20Srbije/</link>
		<description>Saša Radulović</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 18:36:24 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/308/308.jpg			</url>
			<title>Saša Radulović</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Opet tema decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730693</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Organizovati jednu trećinu države u administrativnu jedinicu pod plaštom decentralizacije vređa moju inteligenciju</blockquote><br />
<br />
Oko ovog se slažem, kao što sam  i ranije naveo u mojim komentarima. Nešto drugo ćemo se teško složiti, oko lokalnih samouprava. Mislim da definisanje nekih pojmova i nadležnosti, ne shvatamo isto. No pisaćemo se  i čitati još, valjda ćemo približiti neke stavove. Sigurno nećemo uspeti da promenimo i decentralizujemo Srbiju sa ovog bloga ali možemo da uživamo u argumentovanoj raspravi, ako se potrudimo <img src='/gfx/emoticons/thumbsup.gif' alt='' /><br />
<br />
Pozdrav,  Ilija Čvorović  <img src='/gfx/emoticons/ph34r.gif' alt='' /> <img src='/gfx/emoticons/lol_2.gif' alt='' /> , ( a što nisam brat Djura Čvorović  <img src='/gfx/emoticons/sad.gif' alt='' />  )					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 08 Nov 2009 14:10:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>rastinjak</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Opet tema decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730651</link>
				<description>
					<![CDATA[
						None whatsoever, mada me uvrediste me na početku posta. Čime, ostaviću vam na procenu.<br />
<br />
Moje dogme su: ekonomska opravdanost, efikasnost, upravljivost. Mislim da su ove dogme potrebe građana. Moji kriteriji nisu &quot;istorijska opravdanost&quot;, potrebe birokrata, partija i partijskih kadrova i želje nekih građana.<br />
<br />
Da Srbija ima samo 7.5 miliona stanovnika i da je manja od Istambula je činjenica. Da su opštine premale za funkcionalnost i releventnost je činjenica Da su opštine leglo birokratije je takođe činjenica.<br />
<br />
Da li se radi o 20, 15 ili 40 jedinica lokalne samouprave, kako će se zvati, kako će unutar sebe biti organizovane, nije moja dogma. Samo predstavih jedan način gledanja koji zadovoljava gornje dogme. Kao i moje mišljenje da centar vlasti ispod republičke treba da bude u rukama guvernera/načelinka okruga, i da su opštine u njegovoj/njenoj ingerenciji i bez glomaznih skupština, javnih preduzeća, ustanova itd. Da okruzi dobiju slobodu organizovanja i vlastite prihode.<br />
<br />
Organizovati jednu trećinu države u administrativnu jedinicu pod plaštom decentralizacije vređa moju inteligenciju. I sve moje dogme.<br />
<br />
Svoja mišljenja zastupam sa punom ozbiljnošću. Ne zato što mislim da sam ja važan, već zato što mislim da je su teme važne. I dok god ne komentarišete mene i niste maliciozni, zastupajte svoje sa istom ozbiljnošću i istrajnošću.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 08 Nov 2009 12:58:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Opet tema decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730625</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Poštovani gospodine Čvoroviću,</blockquote><br />
<br />
Bar smisla za humor vam ne nedostaje <img src='/gfx/emoticons/roflmao.gif' alt='' /><br />
<br />
Što se tiče imena i prezimena, ni to nije problem, ako imate želju da uz kafu prodiskutujemo temu decentralizacije , imate pp, rado ću se odazvati <br />
<br />
<object type='application/x-shockwave-flash' data='http://www.youtube.com/v/mEn-L9-PObc' width='425' height='350'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/mEn-L9-PObc'></object><br />
<br />
Ako ste na ovo mislili, ja pak mislim da su nam uloge obrnute, dogme nisu moj stil  <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /><br />
<br />
No hard feelings <img src='/gfx/emoticons/flowers.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 08 Nov 2009 12:23:49 GMT</pubDate>
				<dc:creator>rastinjak</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730112</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Tvrdite stvari koje nisam rekao niti ih mislim. Suštinu teksta uporno zaobilazite. Niko ne predlaže ukidanje opština. Isto kao što ni jedan sud nije ukinut. Organizovani su u jedinice u okviru osnovnih sudova. Isto kao što bi opštine trebale biti u okviru okruga. Argumentujete sami sa sobom. Presaviste se naopako da iskonstruišete nešto oko čega ćete biti maliciozni. Zašto, to verovatno sami znate.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Držite se tekstova gde zaista imate nešto smisleno da kažete, tema kao sto je poreska politika, konkurencija i slobodno tržište, tekstovi o tim temama su vam odlični Decentralizaciju zaboravite.</blockquote><br />
<br />
Ako niste u stanju ovake stvari da zadržite za sebe, molim vas da ne ostavljate komentare na mom blogu. Odakle vam samo ideja da ovakve stvari možete ikome da kažete i da je iko spreman ovakve stvari da sluša. Toliko bahato  i nepristojno.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 07 Nov 2009 20:22:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730100</link>
				<description>
					<![CDATA[
						U pravu si Oljacat, istorija je najbolja učiteljica života, i da ima pravde Leskovac bi dobio to obeštećenje. Ali pravde nema. Fabrike leskovackih industijalaca su uvaljane negde drugde, ti ljudi (njihovi naslednici) i da dobiju neko obeštećenje, ono će biti realno simbolično, a Leskovac nikad više neće biti Srpski &quot;Mančister, jer su svi mančisteri sada na dalekom istoku. Volim tvoj grad, možda sam zato i tako neosecajno realan.<br />
 <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pokušala sma sam da kažem da se decentralizacijom dotičemo i mnogih drugih bitnih problema, ali da se istovremeno u ovoj državi sve radi stihijski, neplanski, da se npr donosi (staljinistički, bez da se pitaju građani koji žive u Srbiji) Zakon o regionima bez Zakona o povraćaju imovine lokalnim samoupravama, Zakona o restituciji, Zakona o ...... sam dodaj. Time se suštinski obesmišljava država kao takva, jer meni iskreno rečeno izgleda potpuno nedoraslo. I to već godinama. </blockquote><br />
<br />
Sve što si napisala  ovom pasusu je neverovatno tačno.  I da, super je što imaš jaku ambiciju i jaku volju, možda i ima nade, zato želim ti sve najbolje i da se &quot;čudo&quot; desi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 07 Nov 2009 20:15:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k730074</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Ne, naprotiv. Vrlo sam jasan i svi moji stavovi su potkrepljeni ciframa i komparativnim primerima iz Evrope, dok okruzi kako ih vi zamišljate ne postoje nigde u svetu (barem u demokratskim zemljama, koliko ja znam, a vi me razuverite).<br />
<br />
Ali hajde da vidimo gde vi gresite<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ni reogranizacija sudova u Srbiji ne ukida sudove u pojedinim opštinama. Tako ni ova regoranizacija ne bi ukinula opštinske uprave kojima je šef guverner. Ali bi ih svela na minimalnu meru. Ne bi ukinula ni lokalne školske savete, ni mesne zajednice ni ...</blockquote><br />
<br />
Prvo, reorganizacija <b>ukida opštinske sudove, oni više ne postoje</b>, ako meni ne verujete pogledajte zakon koji se bavi tom materijom. Sudnice i sudjenja ostaju, ali to nije isto, opštinskih sudova više nema. <br />
Drugo, reorganizacija sudova i meni deluje OK što sam i sam spomenuo u mom komentaru.  <br />
<br />
E sad da odemo na ono što vi ne razumete i užasno brkate. Pravosudje je uvek i svugda u nadležnosti centralnih vlasti.  Lokalni poslovi kao što su urbanizam, komunalne usluge, predškolske ustanove kao i neke druge lokalne stvari su u demokratskim državama deo ingerencija lokalne <b>samouprave</b>, a one nisu deo centralne vlasti.  Zaposleni u lokalnim administracijama nisu deo državne uprave. <br />
<br />
A reforma koju vi predlažete, uvedjenje tzv. okruga, bi definitivno ukinula opštine, a ostavila neku dekoncentrisanu administraciju tih okruga u nekadašnjim oštinskim centrima I onda bi za vodosnabdevanje u Indjiji stvarno bio odgovoran neki guverner u Sr. Mitrovici, isto kao i za predškolske ustanove u Rumi ili Staroj Pazovi . A to je za građane tih opština centralizacija.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Vlast i novac treba koncentrisati na nivou okruga. Izvršnu vlast. Skupštine okruga su nadzor guvernera. Okruzi su od oko 400.000 stanovnika i kao takvi ekonomski održivi, konkurentni i relevantni. Guverner bi bilo ekonomski relevantan i imao sredstva da se stara o okrugu.</blockquote><br />
<br />
Okruzi koje vi predlažete  su u ustvari regioni, ono sto u  statističkoj klasifikaciji EU redstavlja tzv, NUTS 3, od 150 000 - 800 000.). A koncentracija moci i sredstava je tolika da je pozicija   predsednika IV Vojvodine smešna u poredjenju sa tim guvernerima. I jezivu koncentraciju moći.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Vlast i novac na nivou opštine, čak i ovako malo novca, je administrativno ludilo. Opštine ne mogu biti ni ekonomski održive, ni konkurentne ni relevantne. Na tom nivou se ne može voditi ekonomski razvoj.</blockquote><br />
<br />
Zato nikom sem vama u Evropi nije palo na pamet da ukine opštine (kako vi to nazivate kao izvršnu vlast).  Zato ostavite srpske opštine i gradove (koje su by the way medju najvecim u Evropi pa samim tim i održive) i ne uvlačite Srbiju u utopije (kako vi kažete &quot;administrativno ludilo) koje nigde ne postoje. Doduše nisam proučavao kako je u Ruskoj federaciji i Kini, možda oni imaju takve okruge i takve guvernere.<br />
<br />
Držite se tekstova gde zaista imate  nešto smisleno da kažete, tema kao sto je poreska politika, konkurencija i slobodno tržište, tekstovi o tim temama su vam odlični  Decentralizaciju zaboravite.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 07 Nov 2009 19:49:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Opet tema decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k729737</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Poštovani gospodine Čvoroviću,<br />
<br />
Informativni sadržaj vašeg posta se svodi na dve stvari: uvredu i neslaganje sa tekstom. Ovo drugo niste ni obrazložili. Ali posle uvreda, nema ni smisla. Meni je lično neverovatno vaše poimanje moje slobode, šta bih trebao ili ne bih trebao da radim i šta sebi dozvoljavate, koje slobode sebi dopuštate i sa njima povezane pristojnosti na mom blogu. I to sve bez imena i prezimena.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Srbija ima samo 7.5 miliona stanovnika. Jednoj skupini od toliko malo ljudi (Istanbul ima više ljudi od nas) je potreban jedan nivo zakonodavne vlasti, jedan nivo sudske vlasti i dva nivoa izvršne vlasti. </blockquote><br />
<br />
Informativini sadržaj mog tekst se svodi na gornji citat, koji u suštini znači dve stvari: ekonomske potrebe i efikasnost/upravljivost kao osnovni kriteriji decentralizacije. Kao dobar primer koji zadovoljava ove kriterije sam uzeo novu organizaciju sudova. Potrebe nepotrebnih administratora i &quot;potrebe&quot; nekih građana da imaju vlastitu administraciju nisu relevantni, po mom mišljenju, koje je očigledno na silu i predstavlja silu.<br />
<br />
<br />
Za ovaj post zaslužujete <a href='http://blog.b92.net/text/12999/Za%C5%A1to%20volim%20Fejsbuk/' target='_blank' class='crvenoNormal'>Venea</a> pa vam ga evo i uručujem.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 07 Nov 2009 12:15:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Opet tema decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k729696</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Saša, opet se hvatate teme koja je u poslednje vreme aktuelna i ''In'', evo i Mladja je na silu progurao Zakon o regionalizaciji, kao što je Koštunica proturio nakaradni Ustav, možemo tu da dodamo i ujurdumu oko Vojvodine. Zajedničko tim aktima je što su progurani maltene na silu bez dovoljna javne rasprave. Nekako mi i vaši tekstovi koji se tiču decentralizacije imaju sličan pristup. Očigledno imate jasno definisanu viziju, vašu sopstvenu i od nje ne odstupate, što je u suštini legitimno ali nije, kako bih rekao, pristojno. Kada postavim tekst očekujem da se otvori rasprava i da razmenjujemo argumente bez obaveze da dodjemo do zajedničkog zaključka, ali uz obavezu da na tvrdnje odgovaramo argumentovano.  Vaši odgovori su prilično cinični i sebi dajete za pravo da vaše tvrdnje postavljate kao dogme. <br />
<br />
Decentralizacija i lokalna samouprava verujte nije vaša tema, iskreno se nadam da nećete imati uticaja prilikom donošenja odluka o decentralizaciji Srbije. Mnogi takvi stručnjaci su se igrali nama, da bi posle više decenija rekli kako je u vreme donošenja to bila odluka koja je izgledala kao najbolja ali eto, prevarili smo se i sada bi to uradili bolje. Srbija nema više vremena za popravne ispite.<br />
Ukoliko  želite da se bavite ovom temom, bilo bi korisno da je malo bolje izučite, ovako kvarite opšti utisak Vaših tekstova koje volim da čitam, izuzev ovih o decentralizaciji, koji pomalo iritiraju, kao da su plaćeni, naručeni da budu takvi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 07 Nov 2009 09:41:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>rastinjak</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k728328</link>
				<description>
					<![CDATA[
						sinergija92 <br />
<br />
Hvala na pohvali! <br />
Ovo mi je priprema... spremam se ozbiljno 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 22:21:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Oljacat</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k728326</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Aleksandre, ja nekako mislim da je istorija najbolja učiteljica, pa stoga ispravljanje istorijskih nepravci nije ni malo beznačajna stvar. Naravno da me u svemu tome pre svega zanima KINTA ILI PARE.Jer ako se ove istorijske nepravde isprave, Leskovac će tražiti obeštećenje od države i to ne samo od Srbije, već i od Slovenije, Hrvatske, itd. Pa će biti mnogo bogatiji i svi će da se tuku oko njega ko oko Vojvodine nam mile gde evo već znam i koji vrabac je jutros poleteo. <br />
 Veruj mi da o svemu ovome još uvek jako malo znam , na  žalost, jer se sve krije pod tepihom i ne dao ti bog da zucneš ili da pomisliš da se raspitivaš. Priznajem, možda sam previše emotivna. Možda imam previše ambicija, pa želim da promenim svet oko sebe. No najteže je pohvatati konce, a to pokušavam tek godinu dana. <br />
Pokušala sma sam da kažem da se decentralizacijom dotičemo i mnogih drugih bitnih problema, ali da se istovremeno u ovoj državi sve radi stihijski, neplanski, da se npr donosi (staljinistički, bez da se pitaju građani koji žive u Srbiji)  Zakon o regionima bez Zakona o povraćaju imovine lokalnim samoupravama, Zakona o restituciji, Zakona o ...... sam dodaj. Time se suštinski obesmišljava država kao takva, jer meni iskreno rečeno izgleda potpuno nedoraslo. I to već godinama.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 22:17:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Oljacat</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k728310</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>aleksandarmarinkovic</b></div>Na žalost tvoj komentar nema veze sa decentralizacijom Srbije, već sa nepravdama iz prošlosti. I drugo, decentralizacija neće rešiti problem Leskovca i drugih nerazvijenih gradova i opština Srbije jer ti problemi nisu nastali iz razloga centralizacije i decentralizacije, već imaju, kao što rekoh svoju istorijsku konotaciju.  </blockquote><br />
Nepravda nije prisutna samo u proslosti, vec je i danas i te kako prisutna. Centralizacija jeste znatno doprinela ovakvom stanju u nerazvijenim krajevima...Poznato je da je danas internet ono sto su nekada bili (auto)putevi i da se uz taj resurs, moze, poput drugih razvijenih drzava, izvrsiti decentralizacija drzavnog aparata (uzmimo primer Ustavnog suda koji prelazi u Sremske Karlovce) i kada bi recimo u Leskovcu bilo locirano ministarstvo privrede, pa Agencija za privatizaciju, pa republicki Fond za PIO ....u tim drzavnim organima se zaposli domicijelno stanovnistvo, pa onda iz cele Srbije krenu stranke put Leskovca, pa se poboljsa putna infrastruktura (putevi, pumpe, restorani...) pa onda se prehrambena proizvodnja uveca, usluzne delatnosti imaju veci promet, svi koji su krenuli da zavrse neki posao kupe leskovacki rostilj...e, tako to ide, a ne svaki birokrata iz republicke administracije olako telefonom poruci strankama iz cele republike da se pojave na njihovom salteru, a onda svi za BG, pa svi u saobracajnu guzvu...<br />
................................<img src='/gfx/emoticons/kafa.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 22:05:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sinergija92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k728252</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Na žalost tvoj komentar nema veze sa decentralizacijom Srbije, već sa nepravdama iz prošlosti. I drugo, decentralizacija neće rešiti problem Leskovca i drugih nerazvijenih gradova i opština Srbije jer ti problemi nisu nastali iz razloga centralizacije i decentralizacije, već imaju, kao što rekoh svoju istorijsku konotaciju. </blockquote><br />
<br />
Ovo nije tačno. Istorijska konotacija postoji ali nije relevantna. Centralizacija je sredine kao što je Leskovac učinila invalidima i zavisnicima od centra. Centar daje na kašičicu i ne dozvoljava ljudima da stanu na svoje noge. Šta god da hoćete da radite, morate da ili pitate ili molite nekog tridesetogodišnjetg ćatu iz centra sa ogromnim iskustvom i ljubavlju za vaš kraj.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 21:12:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k728246</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Puni ste kontradikcija u tome što ste rekli, pretpostavljate stvari koje niko nije rekao i onda oko njih argumentujete. A onda je teško razgovarati.<br />
<br />
Ni reogranizacija sudova u Srbiji ne ukida sudove u pojedinim opštinama. Tako ni ova regoranizacija ne bi ukinula opštinske uprave kojima je šef guverner. Ali bi ih svela na minimalnu meru. Ne bi ukinula ni lokalne školske savete, ni mesne zajednice ni ...<br />
<br />
Objasnio bih  kako stvari treba da rade sa Sremskom Mitrovicom. Naravno ne kako vi iskarikiraste. I šta znači minimalna mera. I kako se postiže konkurencija komunalnih preduzeća  itd.<br />
Ali pošto bi taj i takav razgovor bio krečenje dok gori kuća, ja se zadržah na najvažnijim stavkama:<br />
<br />
Vlast i novac treba koncentrisati na nivou okruga. Izvršnu vlast. Skupštine okruga su nadzor guvernera. Okruzi su od oko 400.000 stanovnika i kao takvi ekonomski održivi, konkurentni i relevantni. Guverner bi bilo ekonomski relevantan i imao sredstva da se stara o okrugu.<br />
<br />
Vlast i novac na nivou opštine, čak i ovako malo novca, je administrativno ludilo. Opštine ne mogu biti ni ekonomski održive, ni konkurentne ni relevantne. Na tom nivou se ne može voditi ekonomski razvoj.<br />
<br />
Uradismo dobru stvar sa sudovima. Uvidesmo da u opštini sudija je u rodu sa trećinom stanovnika, lično poznaje drugu trećinu, a one preostale iz viđenja. Još samo sa opštinama i eto nam relevantnih ljudi koji će isforsirati decentralizaciju. Hteli to &quot;Beograd&quot; i &quot;Novi Sad&quot; ili ne.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 21:09:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k727689</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Na žalost tvoj komentar nema veze sa decentralizacijom Srbije, već sa nepravdama iz prošlosti. I drugo, decentralizacija neće rešiti problem Leskovca i drugih nerazvijenih gradova i opština Srbije jer ti problemi nisu nastali iz razloga centralizacije i decentralizacije, već imaju, kao što rekoh svoju istorijsku konotaciju.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 14:26:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k727676</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali i prenošenje nadležnosti sa opština na te iste okruge,<br />
<br />
Naravno.</blockquote><br />
<br />
To znači da će ta skupština i guverner u Sr. Mitrovici biti zadužen za vodovod u Indjiji, biti zadužen za biblioteku u Rumi, za vrtić u Šidu i Dom kulture u Staroj Pazovi. Ili guverner u Šapcu za kanalizaciju u Loznici. Ili Guverner u Užicu za muzej u Prijepolju. Ne znam, ne deluje mi logično. <br />
Slažem se da ne moze (I NE TREBA) svako mesto (citaj selo) da bude opština (odnosno neki nivo vlasti) kako je to u većini zemalja centralne evrope ali da opstine koje imaju od 20 000 do 50 000 stanovnika treba ukinuti da bi umesto njih <b>stvari koje se ticu njih </b>obavljao neki centar u nešto većoj opstini ili gradu ne deluje mi logično. Jednostavno recept koji primenjen u ovoj reformi pravosudnog sistema i sedištima sudova (gde se potpuno slažem sa tobom da je logičan i &quot;pije vodu&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> jednostavno je nemoguće preslikati na nivo lokalne samouprave jer su to dve potpuno različite stvari. To je ta fina razlika između dekoncetntracije i decentralizacije. I drugo, naše lokalne samouprave (opštine/gradovi) su mahom i stvorene na nekim prirodnim karaktestikama, to je uglavnom to je uglavnom grad ili varoš/varošica sa selima u okolini. I da, one nisu državna vlast i administracija, već lokalne samouprave i ustavna kategorija (baš kao u Nemačkoj).<br />
<br />
A to,<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Koliko Bavarska ima stanovnika? Bavarska je država. Land kako kažete.<br />
Koliki joj je GDP?<br />
Kolika joj je površina?</blockquote><br />
pa to nema veze sa ovim o cemu pricamo, ja sam to iskoristio samo da bi ti plastično objasnio gde grešiš i pritom naglasio da ne želim biti maliciozan. Ali bas ako moram, Bavarska teritorija je nesto manja od Srbije, ima skoro duplo više stanovnika i pretpostavljam najmanje 20 puta veći GDP.  E pa sad, takva Bavarska ima još preko 70 okruga podeljenih u preko 2000 opština!!! i pride 25 gradova sa statusom tih okuga. Znači nekoliko nivoa izvršne vlasti što je suprotno tezi koji ti zastupaš <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Srbija ima samo 7.5 miliona stanovnika. Jednoj skupini od toliko malo ljudi (Istanbul ima više ljudi od nas) je potreban jedan nivo zakonodavne vlasti, jedan nivo sudske vlasti i dva nivoa izvršne vlasti. </blockquote><br />
<br />
I da ne zaboravim, ja se slažem u mnogim stvarima sa tobom,  ali ovde jednostavno mašiš suštinu. Jedna od osnovnih stvari zašto je lokalna samouprava demokratska tekovina je to što je bliža građanima od centralnih vlasti. I zato bi predloženi okruzi (pored toga što kao takvi i te veličine skoro da nigde ne postoje) i njihovi guverneri  bili mnogo daleko od građana i njihovih konkretnih problema kojima bi trebalo da se bave (vodovod, kanalizacija, čistoća, zelenilo, urbanizam, lokalne takse, lokalni kulturni centri, biblioteke, osnovne pa i srednje škole, domovi zdravlja. urbanistički planovi). I zato ne bi trebalo praviti te lažne tvorevine koje ti predlažeš. A lokalne skupštine ne moraju imati 60tak odbornika (dovoljno je dvadesetak), i njihove sednice mogu predsednici opština voditi (kao u mnogim evropskim zemljama) a ne izmišljati funkciju predsednika skupština, i još puno stvari se može racionalizovati da bi se smanjila nepotrebna administracija.<br />
<br />
I da završim sa nečim što mislim da je jako važno. Nije najveći problem Srbije loša teritorijalna organizacija pa čak i centralizacija (ona jeste problem i treba raditi na decentralizaciji) već nizak nivo socijalnog kapitala njenog stanovništva. A za rešavanje tog problema, na žalost, potrebne su godine, ako ne i decenije.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 14:19:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k727262</link>
				<description>
					<![CDATA[
						@Oljacat, <br />
<br />
Svaka cast na komentarima (ne samo ovom prilikom), trebalo bi da napises i koji tekst, mislim da bi imala sta da kazes...<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 02:11:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sinergija92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k727212</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Znam da se intenzivno radi na prostornim planovima, i to ne zbog toga što Srbija to hoće, već zbog toga što je svetska banka dala 1 milijardu dolara kako bi se u čitavoj Srbiji napravio katastar nepokretnosti. Postoje tu mnogobrojni problemi, kao što i sam znaš. Sa ovakvom teritorijalnom organizacijom (1964 godine Leskovcu su nasilno pripojeni Vučje, Grdelica i Brestovac kako bi mogli da učestvuju na saveznim izborima, komunisti odlučili da to tako trebada bude , i tu se stalo) čak i ako se donese Zakon o restituciji i Zakon o povraćaju imovine lokalnim samoupravama, ukoliko ostane ovakva organizacija 60% seoskog stanovništva upravljaće sa 100% urbane imovine, što je povraćaj na proleterijat. Zbog toga mi insistiramo da se prvo izvrši reorganizacija i da nasilno pripojene opštine ponovo povrate svoju samostalnost, pa da svako raspolaže svojom imovinom. Ukoliko želiš, poslaću ti studiju koja pokazuje kako je Leskovac (koji je pre IIsvetskog rata bio po razvijenosti odmah iza Beograda) potpuno uništen nakon rata. Preko 80 fabrika (BIP pivara, Tigar Pirot, Tekstilna industrija, Fartmaceutsak industrija ..........) je trajno odnešeno iz Leskovca, vlasnici ubijeni ili oterani na Goli otok, itd. Užasne su to stvari,a užasno je i to što se u Beogradu i dalje BLOKIRA  u potpunosti (i iz mojih saznanja, pošto su juče na trbini bili i neki jako stari ljudi koji mnogo pamte - već 30 godina ova ista inicijativa ide u Beograd i već 30 godina se sklanja u fioku a nepodesni kadrovi koji insistiraju na ovome se uklanjaju). <br />
Ovo je naravno sve u vezi sa decentralizacijo, i naravno da si potpuno u pravu u svemu. Samo što nema ko da sluša. MOžda je rešenje da se jednostavno i mi otcepimo ko Vojvodina, priključimo se Grčkoj ili Bugarskoj koje su nam blizu, i gradimo neki novi svet bez Srbije. Ili , što je verovatnije, svi ćemo da odemo odavde. I obistniće se prorčanstva Tarabića. Srba koliko pod šljivu. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 23:12:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Oljacat</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k727157</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Jako tužno.<br />
<br />
NIP treba ukinuti.<br />
<br />
Fond za razvoj treba ukinuti.<br />
<br />
Državu decentralizovati na nivou okruga. Centralnu državu smanjiti.<br />
<br />
Poreski sistem učiniti progresivnim. Najveću koristi bi imali najsiromašniji okruzi. Umesto da na neto platu od 18.000 din, 11.000 din daju na poreze i doprinose za svakog zaposlenog, progresivan sistem bi dao 0. I slovima 0. Pa da ne šaljete 160 miliona evra u Beograd, a on da vam vraća. Mislim na &quot;Beograd&quot;, ne na grad Beograd. A onda kad privatni investitori investiraju, to im bude ogroman razlog da dođu u Leskovac, a ne u Beograd.<br />
<br />
Pitanje za vas: da li Leskovac ima urađene prostone planove? Ako investitor dođe da gradi fabriku, da li to može da počne za 3 meseca? Na ledini, u industrijskoj zoni, koja ima neophodne priključke. Ako ne, zašto ne? To je prva stvar kako da pomognete sami sebi.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 22:10:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Osvescivanje </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726871</link>
				<description>
					<![CDATA[
						 U Leskovcu je juče održan okrugli sto na temu Decentralizacije, pod projektom Niške Protecte , a Leskovački krug, organizacija koja već 5 godina vodi bitku za teritorijalnu reorganizaciju ovog grada, bila je realizator stola. Još jedan će biti održan 10. novembra. Okrugli stolovi biće održani i u Kikindi, Paraćinu, Sjenici, Valjevu i Kragujevcu. <br />
<b>13.186 </b>građana Leskovca je pre TRI godine potpisalo inicijativu koja je zvanično podneta republičkim, lokalnim i regionalnim vlastima, da se pod hitno izvrši teritorijalna reorganizacija i decentralizacija. To je 10% ukupne populacije koja živi na ovoj teritoriji. Za one koji ne znaju , Leskovac je grad na jugu Srbije koji ima 156.000 stanovnika, nastanjenih u 144 naseljena mesta na 1.025 kvadratnih metara i u JEDNU JEDINU  teritorijalnu jedinicu u okviru koje treba zajednički da odlučuju 140 sela, 3 varoši i jedan grad. 118 naseljenih mesta , uključujući i grad Leskovac, zahvaćeno je procesom izrazite depopulizacije. <br />
Na osnovu studije &quot;Regionalni razvoj juga Srbije&quot; koju je uradio Socijalno-ekonomski savet grada (jedan od 5 u Srbiji koji još uvek kako tako funkcioniše) daću vam samo kratak uvid u činjenično stanje: <br />
1. U strukturi ukupnog broja zaposlenih u 2007 godini najveće je učešće grada Beograda (30,9%) i Južno-Bačkog okruga (10,7%) , dok učešće SVIH OSTALIH  okruga ne prelazi 5%! Najniže učešće u zaposlenosti imaju Toplički, Borski i Jablanički okrug <br />
2.Indeks siromaštva : najsiromašnije stanovništvo živi u regionu jugoistočne Srbije, koje čini četvrtinu ukupnog broja siromašnih, stopa 18,2 %<br />
3. Najviši kvalitet života po okruzima imao je grad Beograd (0.876) , zatim Južno -bački okrug (0.823). Najmanju vrednost imali su Jablanički, Pčinjski i Toplički okrug (PRIMETITE DA JE OVO POGRANIČNI POJAS SA KOSOVOM) <br />
4. Najnižu stopu pismenosti imaju Toplički (91.3 %) i Jablanički okrug (91.5%)<br />
5. Koncentracija fiksnih fondova : PREKO 70% stalne imovine privrede Srbije otpada na grad Beograd (59.1%) i Južnobački okrug (11.1%). Manje od 0, 5% zajedno imaju Toplički, Zaječarski i Pirotski okrug. <br />
6. Najniži društveni proizvod po stanovniku ostvaren je u Jablaničkom okrugu (41% republičkog proseka) , dok je u Beogradu zabeležen 161,8% od republičkog proseka. Obim regionalnih razlika meren nivoom društvenog proizvoda po stanovniku Beograda i Jablaničkog okruga iznosi 3,9 prema 1. <br />
7. Iz sredstava NIPa za 2008 godinu, 552 000 000 evra za razvoj i izgradnju industrijskih zona odabran je sledeći raspored sredstava: <br />
- Za formiranje industrijskih zona na području Vojvodine oko 100.000.000 evra <br />
- Za industrijske zone u Kragujevcu, Svilajncu, Lapovu, Jagodini i Paraćinu 2.000.000 evra <br />
- Za industrijske zone u Loznici, Negotinu, Pirotu i Čačku 1.700.000 evra <br />
Dakle, mapira se najveći broj industrija u NAJRAZVIJENIJIM REGIJAMA, dok se najnerazvijeniji regioni u kojima je jeftinija radna snaga planiraju sa samo deset industrijskih zona. <br />
8. Koridor 10 - reflektuje polarizovanu regionalnu sliku Srbije, sa upečatljivim disproporcijama na relaciji sever-jug. NAJNERAZVIJENIJA PODRUČJA  nalaze se u onim predelima gde nije izgrađen auto put, odnosno u Južnoj Srbiji. Na ovom prostoru beleži se ekstreman depopulacija (međupopisni period 1991-2002 smanjen je broj stanovnika za 20% ) <br />
9. Pčinjski i Jablanički okrug imaju svega 22 pretplatnika fiksne telefonije na 100 stanovnika, što je 61,4% od republičkog proseka <br />
10. Fond za razvoj republike Srbije : analizirajući teritorijalni aspekt, okruzi koji su najviše participirali u ukupno odobrenim sredstvima fonda su:<br />
Beogradski okrug-17%<br />
Šumadijski okrug -6,6% <br />
Raški okrug  - 6,3 % <br />
ostali okruzi imali su manje od ovih procenata, dok su NAJSIROMAŠNIJI  Jablanički i Pčinjski okrug imali NAJMANJE  UČEŠĆE (3,5% u ukupnim sredstvima za 177 programa) . Do 1990 Fond za razvoj je izdvajao 66% sredstava za NERAZVIJENA područja <br />
<br />
Ovo su samo neki izvodi iz jednog malog dokumenta koji ne znači nikom ništa. Pa šta ja da mislim kao građanka Leskovca? Da su političari Beogradski prodali , pored Kosova i Jug Srbije albancima . DA se ovde vrši čišćenje teritorije (svi mladi ljudi odlaze , odlaze, odlaze). Da državu nije briga za nas. I nije je briga. PA ko je lud da se bakće sa siromašnim, neobrazovanim seljacima koji pošteno zarađuju, kad se toliko lakih prevara i pronevera može završiti. I ne vidim da će se iko odreći lepog života u Begišu da bi pomogo nekom ko daje pare u zajedničku kasu (Leskovac, ovako siromašan, u republičku kasu izdvaja 160.000.000 evra godišnje, a vraća mu se 100.000.000 evra, sa onih 60.000.000 finansira siromahe u Beogradu) . I da ne bude zabune. Ne mrzim beograđane i znam da veliki broj njih JAKO  loše živi. Ne zavidim im na tome što infrastruktura njihovog grada ne može da izdrži pritisak navale seljaka iz druge Srbije, ona koja ne postoji za ni jednu vladu. <br />
<br />
 <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 16:40:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Oljacat</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Nije da se ne slazem, ali</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726429</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Idemo sideways. Problem je u ustavu.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 08:03:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Decentralizacija Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726425</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kada dođe neko novi na vlast, koji bi prihvatio Vaše predloge, neće moći ništa da uradi jer će skočiti čitava bulumenta<br />
i protestovati zbog ukidanja autonomije.</blockquote><br />
<br />
To imamo i danas i pre usvajanja zakona.<br />
<br />
Treba menjati ustav. Ludilo administracije je zakucano u ustav. I opštine i pokrajina i 7% budžeta pokrajinskoj administraciji (za projekte proverenih kadrova i njihovih vizija razvoja) i 250 poslanika i blanko ostavke su zakucane u ustav.<br />
<br />
Kod promene ustava, tu bi tek bila bulumenta. Svi kadrovi iz svih opština bi se digli na noge. Lebac im uzimate. Njih desetine hiljada.<br />
<br />
Statut i zakon govore samo ono što im omogućava ustav. Naravno, statut je pokušao da progura i malo više.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 08:02:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Izbori</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726420</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dobar korak ka decentralizaciji bio bi povratak na vecinski izborni sistem.</blockquote><br />
<br />
Da . I nov zakon o finansiranju političkih stranaka.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 07:56:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Decentralizacija Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726385</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Šta će biti kada usvoje zakon? <br />
<br />
Kada dođe neko novi na vlast, koji bi prihvatio Vaše predloge, neće moći ništa da uradi jer će skočiti čitava bulumenta<br />
i protestovati zbog ukidanja autonomije.<br />
<br />
To je realnost... <br />
<br />
Ljudi ovde nisu dovoljno svesni da prepoznaju na vreme probleme koje će njihove odluke proizvesti. Vode se samo kratkoročnim interesima.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 04 Nov 2009 06:27:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bobandjole</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Izbori</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726251</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Dobar korak ka decentralizaciji bio bi povratak na vecinski izborni sistem. <br />
<br />
Gradjani bi glasali za ljude iz svoje sredine i ne bi moglo da se desi da pola Skupstine Srbije bude iz jednog grada.<br />
<br />
Da ne pominjem to sto bi onda i poslanici bili prinudjeni da vise vuku za svoj region (izbornu jedinicu), kako bi i na narednim izborima ljudi glasali za njih.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 03 Nov 2009 21:48:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>predrag_blagojevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Nije da se ne slazem, ali</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726235</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ukoliko smem da primetim mi se upravo krecemo u suprotnom pravcu:<br />
<br />
<a href='http://www.srbija.gov.rs/extfile/sr/119932/nacrt_zakona_nadleznost_ap_vojvodina021109_cyr.doc' target='_blank' class='crvenoNormal'>&quot;Ustav Vojvodine&quot;</a>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 03 Nov 2009 21:17:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gogo23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k726159</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali i prenošenje nadležnosti sa opština na te iste okruge,</blockquote><br />
<br />
Naravno.<br />
<br />
Što se Evrope tiče a posebno Nemačke, mašite suštinu. Onako kilometarski.  Koliko nivoa vlasti i skuština treba nije funkcija želja ili fiksan broj, već zavisi od broja stanovnika i teritorije kojom upravljate.<br />
<br />
Koliko Bavarska ima stanovnika? Bavarska je država. Land kako kažete.<br />
Koliki joj je GDP?<br />
Kolika joj je površina?<br />
<br />
Da vam ponovim onaj tra-la-la deo: <br />
<br />
Srbija ima samo 7.5 miliona stanovnika. Jednoj skupini od toliko malo ljudi (Istanbul ima više ljudi od nas) je potreban jedan nivo zakonodavne vlasti, jedan nivo sudske vlasti i dva nivoa izvršne vlasti.<br />
<br />
I ko uopšte pominje dekret i ko kaže preko noći !?? :) Naravno da treba pažljivo. I sa poreskim sistemom i sa decentralizacijom. Ali pažljivo ili ne, dva i dva je četiri. Ovo je moj pokušaj da se ljudi probude i da počnu da razmišljaju o ovoj temi. I da vide i prepoznaju dva plus dva, pa kada predlažu nešto ili glasaju za nečiji predlog, uvek vode računa o četiri. I tako prepoznaju kadrove koji niđe veze.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 03 Nov 2009 19:26:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725982</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Saša Radulović</b></div>.Nije racionalizacija (koja se podrazumeva) već decentralizacija. Prenošenje nadležnosti izvršne vlasti sa republike na okruge po mom viđenju.</blockquote><br />
<br />
<br />
Ali i prenošenje nadležnosti sa opština na te iste okruge, Am I right? To je mozda za nijih tzv centralizacija. Na primer, za SId ili za vec spomenutu (uspesnu) Indjiju mozda je Sr. Mitrovica vestacki centar, kazem mozda, treba njih pitati.<br />
<br />
Ono što sam ja mojim komentarom hteo da potaknem da se klonimo generalnih prebrzih rešenja. Model koji si ti napomenuo  postoji u Evropi samo u UK  i to u suptilnijem obliku (a UK sigurno nije  najdecentralizovanija zemlja u Evropi). <br />
<br />
Pritom si u samom tekstu naveo da si ziveo u Nemackoj i da je volis i da te je Svaba naucio tra-la-la ( i ovo citiram). Nijednog trenutka ne zelim da budem maliciozan, ali ta Nemačka ima 16 država (Land), pa zatim 429 okruga (št urbanih, što ruralnih), a posle jos nesto preko 12 000 opstina,. i sve on imaju svoje skupštine. <br />
Naravno, tih 16 država imajuci u vidu veličinu zemlje su nešto uporedivo sa našom centralnom vlašću. I opet to je mnogo vise skuptina nego u ovoj Srbiji sada, i opet  to tamo funkcioniše.<br />
Milsim i meni to deluje preterano, i ja se slazem sa tobom previse skupstina, previse politicara, previse javnih preduzeca ali samo hocu ponovo da naglasim da nije samo dovoljno doneti dekret i reci &quot;od danas to funkcionise ovako&quot;. Niti da ima gotovih resenja. I da se te stvari (reforma teritorijalne organizacije države)  rade kroz koncenzus koji cesto ne dovodi do najboljih resenja. <br />
I da, da sam mozda ja jedan od tvojih saveznika u ovim razmisljanjima-).<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 03 Nov 2009 15:09:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725932</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Okruzi postoje na papiru. To je suština komentara. Okruzi nemaju ni skupštine ni javna preduzeća. Imaju načelnike i malu administraciju. Taman pogodno za određeni broj kadrova i njihovo uhlebljenje.</blockquote><br />
<br />
Човек Вам је лепо одговорио. (Управни) окрузи су органи деконцентрације. Децентрализација је измештање места одлучивања (decision makers) док је деконцентрација стварање &quot;филијала централне власти&quot;. Деконцентрација је видљива у Француској, Русији и другим земљама са централизаторским тенденцијама.<br />
<br />
Слажем се да треба укинути АП јер јесу ништа друго до централизаторских појава, у случају АПВ, са тенденцијом стварања државног раздора.<br />
<br />
Кључни проблем је у томе што се нико озбиљно не бави тим питањем у Србији. Војвођански сепаратисти и националисти у покушају (покрајински ДС, ЛСВ) вуку на своју страну. Динкић ту види нову прилику за лов у мутном (Странка региона), локални општински буздовани подгрејани војвођанерским популизмом (ди су наши новци, доста Београдизације) такође вребају своју прилику да усићаре политички моменат док се извршна власт (Тадић и ДС централа) налази у небраном грожђу и гледа како да пресече и опет остави утисак да она све држи под контролом и да је стабилизирајући фактор.<br />
<br />
Бојим се да на одговорним местима нема никога ко има најосновнију представу о томе шта је децентрализација, чему служи нити који су најбољи (по упоредној пракси) механизми за њену примену.<br />
<br />
Радуловићев предлог је макар покушај једног појединца и као такав заслужује похвалу. Мислим да се о томе недовољно размишља у Србији изван страначко-демагошког агит-пропа. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 03 Nov 2009 14:05:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Igor_Jaramaz</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: BRAVO!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725374</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ima i snage i volje a bogami i ličnog interesa. Tako da nisam baš najbolji da pišem o ovome.<br />
<br />
Restituciju je trebalo obaviti 1990., pa 2000., pa 2001., pa 2002., pa 2003... Po meni naturalnu. Ali nekako nismo stigli od svog ostalog posla koji smo obavili. Kao na primer privatizaciju. Katastrofalnu ali privatizaciju nevertheless.<br />
<br />
Međutim. Kada govorimo o naturalnog restituciji, moramo govoriti i o teretima koji su postojali na imovini pre nego što je oduzeta. Ako je država nacionalizovala npr. banke koje su imale terete, onda ta imovina i nije niti može biti samo vraćena. Ovaj deo ljudi nekako &quot;zaboravljaju&quot;.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 19:51:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Decentralizacija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725367</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Što bi rekli braća amerikanci: &quot;write to Your congressman&quot;</blockquote><br />
<br />
Osim toga treba i pričati sa drugim ljudima u vašoj sredini. Kada shvatite koliko je ovo suštinski važno, pokušajte da u to uvučete i ljude oko vas. I da oni urade isto to. Da to postane opšte mesto. Demokratija je spora i traži angažman građana. Ako iko misli da će doći samo, mislim da se vara.<br />
<br />
Zaista mi je žao i Niša i Vranja i Novog Pazara i Zaječara. Nikakvu autonomiju nemaju. Čekaju na mrvice iz &quot;Beograda&quot; (mislim na republičke kadrove ne na Beograđane). Ovi transferi lokalnim samoupravama su katastrofalan sistem. Umesto da reformišu poreski sistem. A &quot;Beograd&quot;, a među njima i lokalni niški i ini političari koji su se odlično snašli u tom i takvom &quot;Beogradu&quot;, održavaju ovakvo stanje jer im odgovara. <br />
<br />
Nišu trebaju pare. Ne poklonjene pare, već njihove pare. Za njih, pare se nalaze u porezu na imovinu i porezu na dohodak. Ovi porezi se ne mogu povećati dok se ne smanje drugi porezi (na primer doprinosi). Nišlije plaćaju ogromne &quot;doprinose&quot; na bruto zarade koje kupi Republika i krpi protočni bojler penzije i održava skup, monopolizovan i centralizovan zdravstveni sistem.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 19:44:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Školstvo i zdravstvo iz lokalnih izvora?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725356</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nije jedan deo odluka. Republika piše zakon koji svi moraju poštovati. Propisuje standarde. Propisuje programe. Propisuje kriterije. Republika u zakonu propisuje i nadzor koji vrši Ministarstvo prosvete. Republika u zakonu može da propiše i deo finansiranja. Po meni to treba da radi za siromašnije delove zemlje.<br />
<br />
Ali upravljanje školama ne sme biti na nivou Republike. Niti zapošljavanje prosvetnih radnika.<br />
<br />
Pružanje zdravstvenih usluga treba u dobroj meri privatizovati. Tako da taj deo neću komentarisati.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 19:34:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725349</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nepotrebni detalji i objašnjenja. Opština ima preko 160 i to sve sa skupštinama. To što su beogradske opštine organizovane u grad je ono što treba da se desi sa svim drugim opštinama i njihovim okruzima. Odlično je što nemaju javna preduzeća. Loše je što su zadržale skupštine, poslanike i ostale političke funkcije. I niške i beogradske.<br />
<br />
Okruzi postoje na papiru. To je suština komentara. Okruzi nemaju ni skupštine ni javna preduzeća. Imaju načelnike i malu administraciju. Taman pogodno za određeni broj kadrova i njihovo uhlebljenje.<br />
<br />
Odabrao sam reč guverner jer mi se sviđa. Ako vam se više sviđa, upotrebite reč načelnik. Neki vole predsednik. Kako to zovu u drugim zemljama je takođe irelevantno. Ništa ne menja na suštini.<br />
<br />
Kada bih ulazio u objašnjenja svih nepotrebnih detalja ne bi li pokazao da razumem materiju, pogubio bih suštinu argumentacije i usput i čitaoce. Odlučih da izostavim  Dozvolite mi malo slobode izražavanja i da odlučim o releventnom. Evo vi pojasniste ono što ste mislili da je potrebno da se pojasni.<br />
<br />
Nije racionalizacija  (koja se podrazumeva) već decentralizacija. Prenošenje nadležnosti izvršne vlasti sa republike na okruge po mom viđenju.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 19:28:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Saša Radulović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Sadašnji sistem</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725319</link>
				<description>
					<![CDATA[
						opština u Srbiji ništa ne valja, osim u Beogradu. E tu je - katastrofalan.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 19:00:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>uros_vozdovac</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725219</link>
				<description>
					<![CDATA[
						slazem se potpuno 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 16:50:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>alexlambros</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>decentralizacije Srbije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#k725200</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Sigurno je da je Srbija centralizovana zemlja, i da mnogo stosta treba poraditi da se ova zemlja decentralizuje. Sasa, ja mnogo volim tvoje tekstove, i ovaj nije los, ima tu jako puno istine, ali mislim da ovo bas i nije tvoja materija. <br />
Na primer, spomenuo si da postoji okruzna vlast (na papiru), ali to nije posebna vlast, nego centralna vlast, tzv. dekoncetrisana u okruge. <br />
To znaci da u Srbiji ipak postoji samo centralni nivo, pokrajne Vojvodina i Kosovo (gde Srbija ne vrsi vlast iz vec dobro poznatih razloga) i lokalne samouprave, tj. gradovi i opstine kojih bez Kosova ima<b> 145</b>, a ne 160 jer gradske opstine Beograda (17) i Nisa (5) nisu jedinise lokalne samouprave, tj njihovi gradovi svojom odlukom mogu da ih ukinu. To u prevodu znaci da za 100 lokalnih samouprava (ili nesto manje od 5,000, 000 ljudi postoji samo centralna i lokalna vlast), no nazalost one nisu nista bolje nego onih 45 gde postoji i taj pokrajnski nivo vlasti, cak su u proseku gore (sto opet nema veze sa samom pokrajnom, nego sa istorijskim nasledjem, ali o tome cu kasnije).<br />
E, sad kako sam video, ti predlazes da imamo oko 25 okruga (koji bi ustvari bili jednince lokalne samouprave) i koji bi bili jedini nivo vlasti pored centralne. Tako nesto otprilike postaji  ( mislim u Evropi, nasem konitinentu) samo  u Velikoj Britaniji, ali ni oni nemaju guvernere nego gradonacelnike ili predsednike opstina.  U tom smislu, to je legitimno, ali mislim da je nerealno, pogotovo imajuci u vidu nadleznosti koje si im predvideo. <br />
Ono sto ti  predlazes je pre svega ukidanje nepotrebne administracije a to se zove racionalizacija a ne decentralizacija.  U tom smislu pokrajna jeste decentralizacija, e sad koliko je efikasna i racionalna, to je drugo pitanje. <br />
Mislim, ja se slazem sa tobom u dobroj meri, samo mislim da stvari treba nazvati pravim imenom. I drugo, mislim da celom procesu decentralizacije treba prici pazljivo trazeci dugorocno odrziva resenja i da ne treba davati resenja na prvu loptu, pogotovu imajuci evropski kontekst . Ali da je reforma potrebna, potrebna je i to relativno brzo. <br />
Tu ne bi trebalo imati &quot;zasticenih krava&quot; kao sto je na primer autonomna pokrajna, ali  u njima videtu svo zlo i centralizaciju takodje nije tacno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 16:26:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aleksandarmarinkovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13198/Decentralizacija%20Srbije/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

