<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Protestno pismo Koalicije udruženja izbeglica u Srbiji | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</link>
		<description>Drago Kovacevic</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 18:26:14 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/899/3899.jpg			</url>
			<title>Drago Kovacevic</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729340</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I slicno je bilo na najvecem delu teritorije nekadasnje RSK ... posto ja nisam tako jednostran kao vi mogu naravno da prihvatim i da je bilo nekih primera na toj istoj teritoriji gde su mozda i Hrvati bili vecina i gde se slicno nesto desilo pa bi se i tu moglo govoriti o nekoj okupaciji od strane Srba ... ali sam ubedjen da je to neuporedivo redji slucaj posto se daleko najvecim delom radi o prostorima gde su Srbi bili vecina ...</blockquote><br />
Jese vi Vasilije ustvari prezivate Jarcevic?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 19:38:49 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729270</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Što je legalna vlast trebala učiniti?<br />
...<br />
Ako ništa drugo, g. Vasilije, još jednom se možemo složiti da se - ne slažemo. <br />
</blockquote><br />
<br />
Pa nije bas da se ne slazemo u svemu - evo slozismo se da je Hrvatska htela i zapocela vojni sukob (vi se sloziste malo &quot;indirektno&quot; ali bolje i tako nego nikako<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />  ). Ok, vi smatrate da nije imala izbora i tu se ne slazemo ali boze moj, ne moramo se u svemu bas sloziti ... Uostlom slazem se ja i sa mnogim stvarima koje ste vi napisali. <br />
<br />
Ovde gore ste napisali samo jednu stvar koja nema mnogo smisla: ono o <b>okupiranju</b>. U Kninu su Srbi ziveli vekovima a JNA bila decenijama tako da je smesno govoriti da su ga oni okupirali. Kako vas ne mrzi da pisete takve stvari ... evo ja se ne slazem sa nezavisnoscu Kosova a ne bi palo na pamet da kazem da su ga Albanci okupirali. Mnogo bi bilo logicnije i blize istini reci da je Knin okupirala Hrvatska olujom, proterala ljude sa njihovih vekovnih ognjista i naselila Hrvate sa strane. Kud cete bolji primer za okupaciju i etnicko ciscenje istovremeno? <br />
<br />
I slicno je bilo na najvecem delu teritorije nekadasnje RSK ... posto ja nisam tako jednostran kao vi mogu naravno da prihvatim i da je bilo nekih primera na toj istoj teritoriji gde su mozda i Hrvati bili vecina i gde se slicno nesto desilo pa bi se i tu moglo govoriti o nekoj okupaciji od strane Srba ... ali sam ubedjen da je to neuporedivo redji slucaj posto se daleko najvecim delom radi o prostorima gde su Srbi bili vecina ...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 18:21:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729191</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zasto nije bila regularna? Zasto sto je to rekao Franjo?</blockquote><br />
Virtualni vaso i dalje glumi francusku sobaricu.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 16:50:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729175</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>JNA je povlacenjem sa onih<b> delova na koje Srbi nisu pretendovali </b>pokazala da ne zeli nikakav rat nit zeli da okupira Hrvatsku ... da jeste ne bi se ni povlacila ...</blockquote><br />
<br />
Pa to i govorim... htjeli su oteti od Republike Hrvatske dio teritorija. I <b>okupirali</b> su trećinu teritorija. <br />
Ne kao JNA (jer više ne postoji), nego kao srpska vojska. Sa jasnim ciljem pripojenja Srbiji.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da nije Tudjman hteo da stavi RSK vojnim sredstvima pod kontrolu, rata u Hrvatskoj ne bi ni bilo!!! </blockquote><br />
Što je legalna vlast trebala učiniti?<br />
Hrvatska je presječena, jug zemlje odsječen... naravno da će svaka vlast htjeti uspostaviti kontrolu.<br />
Da je JNA  bila <i>regularna</i> vojska kao što vi tvrdite, ona je trebala intervenirati <u>protiv</u> onih koji ugrožavaju ustavni poredak Hrvatske, postavljaju balvane, sprečavaju saobraćaj, maltretiraju ljude...<br />
U to vrijeme Hrvatska nije imala vojnih jedinica, u Knin je poslana policija, što i treba, a vojska i nije imala što tražiti na ulicama osim u slučaju neposredne ratne opasnosti.<br />
De facto, &quot;JNA&quot; je i svojim napadom na MUP Hrvatske prekoračio i &quot;regularne&quot; ovlasti.<br />
<br />
Bloger pavinho je puno toga rekao, da se ne ponavljam.<br />
<br />
Ako ništa drugo, g. Vasilije, još jednom se možemo složiti da se - ne slažemo. <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 16:34:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729113</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mayo1</b></div>JNA je pod prijetnjom rušenja MUP-ovog helikoptera zabranila intervenciju.<br />
Znači ustala je protiv civilne vlasti, legalno izabrane na izborima. </blockquote><br />
<br />
Pa ok, aj' da probamo ovako: da zamislimo da je sve to ovako kako vi kazete - Srbi u delovima u kojima su bili vecina nisu hteli da prihvate legalnu i (i predivnu) Tudjmanovu vlast i armija je u tome podrzala.  <br />
<br />
Ali opet ostaje cinjenica: hrvatske snage su napale kasarne JNA sa ciljem da je oteraju iz Hrvatske i onda zauzmu/stave pod svoju kontrolu Krajinu ... Mozemo mi 15 dana (godina) da diskutujemo o ustavu, (i)legalnosti secesije, pravu na samopredeljenje etc. <b>da nije Tudjman hteo da stavi RSK vojnim sredstvima pod kontrolu, rata u Hrvatskoj ne bi ni bilo</b>!!! I zasto bi? JNA je povlacenjem sa onih delova na koje Srbi nisu pretendovali pokazala da ne zeli nikakav rat nit zeli da okupira Hrvatsku ... da jeste ne bi se ni povlacila ...<br />
<br />
pozz<br />
<br />
ps. mozete i vi bolje <img src='/gfx/emoticons/tongue.gif' alt='' /> ... ustvari ovo gore sto sam napisao bi moralo da bude jasno i klincu u osnovnoj skoli ... pod uslovom da mu nisu decenijama punili usi sa &quot;nicim izazvanom agresijom&quot; <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 15:27:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729081</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A sto se tice rata u Hrvatskoj cinjenica ostaje da je PRAVI, OZBILJAN rat poceo napadom hrvatskih snaga na regularnu vojsku (do)tadasnje zemlje (koja armija na svetu ne bi odgovorila u toj situaciji). Ne znam tacno na sta bas mislite kad govorite o nekoj Mladicevoj pobuni u Kninu, ali, realno gledano, ne vidim kakvu je on pobunu mogao tamo da pravi i zasto.</blockquote><br />
Dajte, g.Vasilije, znate vi i bolje...<br />
Ali dobro, ako hoćete &quot;pravno&quot;. <br />
U Hrvatskoj su održani višestranački izbori, pobijedio je HDZ, to se može nekome sviđati ili ne, ali legitimnu vladu je sastavio HDZ.<br />
U ljeto 1990. je počela balvan-revolucija u Kninu, blokirane prometnice, nasilje, nepriznavanje rezultata izbora. Martić &amp; co su,  odbijajući priznati vlast u Zagrebu, preuzeli vlast i između ostalog, zauzeli policijsku stanicu - <b>državni instrument vlasti </b>- i kada je republički MUP, u skladu sa zakonom i  ustavom poslao policiju da uspostavi red, deblokira prometnice i vrati policijske stanice pod legalnu vlast, što se dogodilo?<br />
JNA je pod prijetnjom rušenja MUP-ovog helikoptera zabranila intervenciju.<br />
Znači ustala je <b>protiv civilne vlasti, legalno izabrane na izborima</b>. <br />
JNA je istovremeno oduzela sve oružje u vlasništvu TO Hrvatske i naoružavala pobunjenike.<br />
Ovo je svjedočeno u više navrata od strane oficira JNA i pobunjeničkih lidera u Haag-u.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pa sta moze jedna NARODNA armija drugo da uradi nego da stane na stranu naroda koji to od nje trazi.</blockquote>Ovo je vrlo zanimljiva akrobacija.<br />
JNA  znači  <u>jugoslavenska</u> ..., što će reći svih naroda.<br />
Onog trena kada je stala na stranu <b>jednog</b>  naroda, a protiv drugog, ignorirajući legalno izabranu vlast, automatski je prestala biti regularna vojska. <br />
U normalnim društvima se to zove državni udar.<br />
Prema tome u ljeto 1990. više nije bilo nikakve &quot;JNA&quot;, nego neprijateljska vojska koja tajno/javno djeluje protiv Republike Hrvatske i otvoreno podržava pobunjenike. <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tudjmanova Hrvatska je htela i zapocela vojni sukob sa jasnom namerom i (vojno) neuporedivo jacim protivnikom ... </blockquote><br />
Još jedna legenda...<br />
Tuđman je do posljednjeg trenutka odbijao ući u sukob sa JNA, vjerujući Kadijeviću i &quot;pregovarajući&quot; sa Miloševićem.<br />
Zaboravljate da je Bush stariji dao Beogradu &quot;otvorene ruke&quot; u postupanju sa Slovenijom i Hrvatskom. Embargo na oružje koji je nametnut, bio je klasična farsa i voda na srpski mlin, jer je JNA imala oružja i municije za tri rata i nije ionako ništa uvozila. <br />
Tom odlukom je ionako podređeni vojni položaj Hrvatske  postao još podređeniji.<br />
<br />
Određena podrška je počela dolaziti tek početkom 1992., kada je Hrvatska već izdržala glavni vojni srpski udar i kada se nisu ostvarili strateški ciljevi srpske kampanje: izlazak na granicu Virovitica - Karlovac - Karlobag.<br />
Podršku je uvelike ubrzalo srpsko postupanje - teška bombardiranja i razaranja, prvenstveno Vukovara i Dubrovnika. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 14:58:44 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729067</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>pavinho</b></div>Potpuno suprotno,prvi izrazi secesionizma nisu bili sa hrvatske strane,vec od srpskih pobunjenika u krajini,u tz.balvan revoluciji.</blockquote><br />
<br />
Srpski &quot;secesionizam&quot; se odnosio na to da nisu hteli da se izdvoje iz Yu ... da li se to onda uopste moze zvati tako? I nisu hteli da pristanu da budu pod Tudjmanovom pro-ustaskom vlascu (sto bi moralo da bude prilicno razuljivo)... nije isto secesionizam od nepostojece drzave i secesionizam od medjunarodno priznate drzave ...<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>pavinho</b></div><br />
btw.zar stvarno mislis da bi hrvati tek tako napali kakto ti sam kazes visestruko nadmocnijeh neprijatelja u vrijeme kad drzava nije uopce bila priznata.a da je hrvatska imala tako jakog saveznika mislis li da bi rat trajao 4 god uz ogromne zrtve i razaranja na hrvatskoj strani???<br />
</blockquote><br />
<br />
Pa sta ima ja da &quot;mislim&quot; ... to su cinjenice - kasarne JNA po Hrvatskoj su svuda bile napadnute, sta je ko &quot;racunao i ocekivao&quot; je druga stvar ... i Milosevic je ocekivao pomoc Rusa i Kineza (mozda) pa ih nije dobio. To da je Hrvatska imala podrsku zapada mora biti jasno i malom detetu ... Da su oni zbilja mislili ozbiljno sa onim sankcijama na uvoz oruzja, kako bi se ona uopste naoruzala? Ne bi valjda preko Srbije?  <br />
<br />
NATO u ono vreme jos nije bio dovoljno &quot;zreo&quot; da se odluci na direktnu intervenciju ... nije to ni 1999. bas bilo jednostavno ... A i u danasnjoj situaciji tesko da bi se ponovo odlucio na tako nesto ...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 14:46:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729050</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Virtuelni Vasilije</b></div><br />
MayoOvo jednostavno nije točno....Sve se to događa krajem osamdesetih godina...Otcjepljenje nije početak i uzrok ratnih nesreća, naprotiv: zahtjev za samostalnom Hrvatskom i rat su neizbježni rezultat višegodišnje srpske [Miloševićeve] politike.Hehe g. Mayo, dobro je da se bar slazemo u vezi &quot;prava na otcepljenje&quot; Ko je za sve kriv je druga tema o kojoj smo diskutovali vec vise puta. Da ste malo objektivniji, onda ne biste za pocetak uzeli kraj 80-ih nego njihov pocetak. Kad Milosevic jos nije bio na vlasti, ali su tenkovi bili na ulicama da suzbiju pobunu Albanaca koji su hteli &quot;republiku&quot; (a ustvari nezavisnost kao sto svi dobro znamo). A ni Albanci nisu sve bas iz cista mira izmislili nego im je osnov za zahteve bio kontradiktoran i protivrecan ustav iz 1974. Pa kad dodjemo do sedamdesetih onda moz' da se sretnemo i sa maspokom ... sa desetinama hiljada &quot;dobrovoljno&quot; iseljenih Srba sa Kosova itd. Naravno ne poricem ja ni odgovornost SM kao jednog od glavnih odgovornih za sve ... pokusavam samo da ne budem tako jednostran kao neki drugi ...A sto se tice rata u Hrvatskoj cinjenica ostaje da je PRAVI, OZBILJAN rat poceo napadom hrvatskih snaga na regularnu vojsku (do)tadasnje zemlje (koja armija na svetu ne bi odgovorila u toj situaciji). Ne znam tacno na sta bas mislite kad govorite o nekoj Mladicevoj pobuni u Kninu, ali, realno gledano, ne vidim kakvu je on pobunu mogao tamo da pravi i zasto. JNA po samoj definiciji i svrsi svog postojanja nije mogla da bude na strani sesesionistickog pokreta u Hrvatskoj ... a u Kninu (i krajini) je i tako imala punu (90 postotnu) podrsku naroda. Pa sta moze jedna NARODNA armija drugo da uradi nego da stane na stranu naroda koji to od nje trazi. I svi mi znamo da bi se ona bez borbe povukla iz onih delova Hrvatske u kojima nije imala vecinsku podrsku naroda. To nije samo moglo da se desi preko noci (sa svom tehnikom i sredstvima) - mozda bi trajalo mesec, pola godine ili godinu dana, ali je to jos uvek mnogo krace nego sto je rat posle toga trajalo.Znaci za MIRNE pregovore bi ostalo samo sta sa onim delovima HR gde su Srbi bili vecina ... Mozda bi zapad bio na strani Hrvatske pa bi se isti rezultat postigao samo pritiscima i sankcijama protiv Srbije. A mozda bi RSK imala ili neku autonomiju ili bila nezavisna. Sa sadasnjeg Hrvatskog stanovista i posle njenog priznavanja Kosova bilo bi logicno i da se prizna samostalnost RSK ... valjda? U svakom slucaju ne bi bilo rata i razaranja. Ali Papa Tudjman je po svaku cenu hteo Krajinu (bez Srba) ... to je i postigao ... <b>ali onda bar nema smisla pricati neke besmislice o 'nicim izazvanoj agresiji' - Tudjmanova Hrvatska je htela i zapocela vojni sukob sa jasnom namerom i (vojno) neuporedivo jacim protivnikom ... verovatno je pri tome znala da ce imati podrsku jos neuporedivo jaceg saveznika ... i to je to.p</b>ozz</blockquote><br />
<br />
Potpuno suprotno,prvi izrazi secesionizma nisu bili sa hrvatske strane,vec od srpskih pobunjenika u krajini,u tz.balvan revoluciji.(prvi poginuli u ratu je hrvatski policajac u kninu,u teroristickom napadu na stanicu policije(sramota me ali zaboravih mu ime))ti i sam kazes da je JNA &quot;branila&quot; taj narod.inace taj narod je bio u potpunoj kontroli beograda odnosno milosevica(putem svojih politickih voda).prava agenda RSK nije bila ni autonomija ni samostalnost vec je bila orude milosevicu u pokusaju stvaranja velike srbije.<br />
btw.zar stvarno mislis da bi hrvati tek tako napali kakto ti sam kazes visestruko nadmocnijeh neprijatelja u vrijeme kad drzava nije uopce bila priznata.a da je hrvatska imala tako jakog saveznika mislis li da bi rat trajao 4 god uz ogromne zrtve i razaranja na hrvatskoj strani???NATO je srbiju porazio u mjesec dana i to bez trupa na tlu(u ratu u RH to su mogli biti hrvatski vojnici).pa sad vidi koliko bi potrajala RSK da je hrvatska uistinu imala tako jakog saveznika,pa makar i cijela JNA ostala ratovati u RH.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 14:27:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>pavinho</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729039</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mirakulus</b></div>Ta armija vise nije bila regularna. Vec tada nisu postojali organi trodiobe vlasti koji bi funkcionirali. Niti vlada SFRJ, niti predsjednistvo niti parlament nisu postojali.</blockquote><br />
<br />
Zasto nije bila regularna? Zasto sto je to rekao Franjo? Tacno je da je ta Armija bila u losem stanju i raspadu ... kao sto je bila i cela zemlja ... Ali su i zemlja i armija bile najregularnije sto je u tom trenutnku postojalo ... Neces valjda da kazes da su hrvatske jedinice bile ragularne (ili drzava koja je samo postojala u na papiru kojim se proglasava njeno postojanje)? One jedinice koje su se naoruzale neregluarnim/krijumcarskim kanalima i sredstvima ustaske emigracije ... a njeno vodjstvo zastupalo tu istu ustasku ideologiju, jednu od najcrnjih u ljudkskoj istoriji, kojoj su i njeni uzori nacisti &quot;odavali priznanje&quot; da su ih prevazisli u zverstvima i nedelima???<br />
<br />
Ili si mozda zaboravio da ovde diskutujemo na temi o rusevinama koje nisu posledica vojnih operacija vec su srusene SAMO zato sto su njihovi vlasnici bili srpske nacionalnosti? ...<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>pavinho</b></div><br />
p.p.s.nazalost od pitanja prava na naknadu stete zrtvama terorizma,opet smo zavrsili na pitanju prava na samoodredenje i ostalih gluposti koje su trebale biti odavno apsorbirane<br />
</blockquote><br />
<br />
slazem se <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 14:16:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k729035</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Mayo</b></div>Ovo jednostavno nije točno.<br />
...<br />
Sve se to događa krajem osamdesetih godina<br />
...<br />
Otcjepljenje nije početak i uzrok ratnih nesreća, naprotiv: zahtjev za samostalnom Hrvatskom i rat su neizbježni rezultat višegodišnje srpske [Miloševićeve] politike.<br />
</blockquote><br />
<br />
Hehe g. Mayo, dobro je da se bar slazemo u vezi &quot;prava na otcepljenje&quot; <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /><br />
<br />
Ko je za sve kriv je druga tema o kojoj smo diskutovali vec vise puta. Da ste malo objektivniji, onda ne biste za pocetak uzeli kraj 80-ih nego njihov pocetak. Kad Milosevic jos nije bio na vlasti, ali su tenkovi bili na ulicama da suzbiju pobunu Albanaca koji su hteli &quot;republiku&quot; (a ustvari nezavisnost kao sto svi dobro znamo). A ni Albanci nisu sve bas iz cista mira izmislili nego im je osnov za zahteve bio kontradiktoran i protivrecan ustav iz 1974. Pa kad dodjemo do sedamdesetih onda moz' da se sretnemo i sa maspokom ... sa desetinama hiljada &quot;dobrovoljno&quot; iseljenih Srba sa Kosova itd. Naravno ne poricem ja ni odgovornost SM kao jednog od glavnih odgovornih za sve ... pokusavam samo da ne budem tako jednostran kao neki drugi<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> ...<br />
<br />
A sto se tice rata u Hrvatskoj cinjenica ostaje da je PRAVI, OZBILJAN rat poceo napadom hrvatskih snaga na regularnu vojsku (do)tadasnje zemlje (koja armija na svetu ne bi odgovorila u toj situaciji). Ne znam tacno na sta bas mislite kad govorite o nekoj Mladicevoj pobuni u Kninu, ali, realno gledano, ne vidim kakvu je on pobunu mogao tamo da pravi i zasto. JNA po samoj definiciji i svrsi svog postojanja nije mogla da bude na strani secesionistickog pokreta u Hrvatskoj ... a u Kninu (i krajini) je i tako imala punu (90 postotnu) podrsku naroda. Pa sta moze jedna NARODNA armija drugo da uradi nego da stane na stranu naroda koji to od nje trazi. I svi mi znamo da bi se ona bez borbe povukla iz onih delova Hrvatske u kojima nije imala vecinsku podrsku naroda. To nije samo moglo da se desi preko noci (sa svom tehnikom i sredstvima) - mozda bi trajalo mesec, pola godine ili godinu dana, ali je to jos uvek mnogo krace nego sto je rat posle toga trajalo.<br />
<br />
Znaci za MIRNE pregovore bi ostalo samo sta sa onim delovima HR gde su Srbi bili vecina ... Mozda bi zapad bio na strani Hrvatske pa bi se isti rezultat postigao samo pritiscima i sankcijama protiv Srbije. A mozda bi RSK imala ili neku autonomiju ili bila nezavisna. Sa sadasnjeg Hrvatskog stanovista i posle njenog priznavanja Kosova bilo bi logicno i da se prizna samostalnost RSK ... valjda?<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> <br />
<br />
U svakom slucaju ne bi bilo rata i razaranja. Ali Papa Tudjman je po svaku cenu hteo Krajinu (bez Srba) ... to je i postigao ... ali onda bar nema smisla pricati neke besmislice o 'nicim izazvanoj agresiji' - Tudjmanova Hrvatska je htela i zapocela vojni sukob sa jasnom namerom i (vojno) neuporedivo jacim protivnikom ... verovatno je pri tome znala da ce imati podrsku jos neuporedivo jaceg saveznika ... i to je to.<br />
<br />
pozz<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 14:07:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728918</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Virtuelni Vasilije</b></div><br />
pavinhoRH je(za razliku od RSK) po jugoslavenskom ustavu()tada vazecem) imala pravo na osamostaljenje ako tako odluci vecina gradana na referendumu.to se i dogodilo.i sta onda JNA(srbija) ima cekat UN???za njih je najvisi zakon Ustav jugoslavije koji kaze da je RH samostalna drzava koja je jasno rekla da tu istu JNA ne zeli na svom teritoriju.Hm, Pavinho, ja mislim da si ti malo pobrkao loncice. Evo nadjoh na netu odlomak iz Ustava iz 1974. koji govori o tom pitanju a i objasnjenje (ocigledno) strucnog coveka (USTAVNA NACELA I USTAV SFRJ I SECESIJA - potrazi u drugom delu dugackog teksta - oznaceno je plavom bojom) ...Ustav naime kaze: Narodi Jugoslavije, polazeci od prava svakog naroda na samoopredeljenje, ukljucujuci i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izrazene volje u zajednickoj borbi svih naroda i narodnosti u narodnooslobodilackom ratu i socijalistickoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim teznjama, svesni da je dalje ucvrscivanje njihovog bratstva i jedinstva u njihovom zajednickom interesu zajedno sa narodnostima s kojima zive ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalisticku federativnu zajednicu radnih ljudi - Socijalisticku Federativnu Republiku Jugoslaviju...A covek posle objasnjava: Iako je osnovni smisao ove odredbe zamagljen tipicnim kardeljevskim parolastvom kojemu uopste tu nema mesta, dobronamernom jezickom i logickom tumacenju nije tesko konstatovati da je rec o tome da su se narodi Jugoslavije prilikom donosenja odluke o ujedinjenju rukovodili nacelom prava na samoopredeljenje, ukljucujuci i pravo na odcepljenje, a ne da su odlucili da pravo na samoopredeljenje ukljucujuci pravo na otcepljnje ugrade u ustav kao trajno pravo koje ce kao Damoklov mac biti nad glavama naroda i gradanaAko se pazljivo procita i jedno i drugo onda je prilcno jasno da je covek u pravu. Ali ja bih dodao svemu jos nesto sto je vrlo vazno - cak iako prihvatimo da je to pravo otcepljenja vazilo i u buducnosti: gore se govori O PRAVU NARODA a ne pravu republika!!! Znaci ako to pravo imaju Hrvati onda ga imaju i Srbi. U velikim delovima Hvatske su Srbi bili vecina pa prema tome ako Hrvati vec i hoce da iskoriste to svoje pravo sta onda imaju da traze da i Knin izdvaja kad je u njemo (bilo) 90% Srba?! Za BiH je to jos jasnije i ociglednije tamo su zivela tri naroda pa je jasno da nema sta da se otcepljuje republika BiH nego bi to onda mogli samo narodi u njoj ...I jos nesto na kraju: ako zanemarimo sve ovo gore: Hrvatska nije imala pravo na NASILNO otcepljenje a u njoj su secesionisticke snage (ustaske provinijenicije) odmah napale kasarne REGULARNE armije. Drugim recima ako se cak i odlucila na puta secesie Hrvatska je mogla da izabere MIRAN put ... i da pregovara. I to bi sigurno trajalo ali bar ne bi bilo zrtvi i razaranja. Uostalom niko ne bi imao nista protiv da su Hrvati hteli da se otcepe u granicama u kojima su bili vecina. Proglasiti danas nezavisnost a sutra vec napasti regularnu armiju i tvrditi da je ona agresorska je obicna budalastina. I to posebno na prostorima gde je ziveo drugi narod kao vecinski (koji je sa istim argumentima mogao da se poziva na eventualno pravo na otcepljenje kao i Hrvati) ...</blockquote><br />
<br />
Istina Vaso,samo malo dalje u tom istom ustavu pise:&quot;...narodi i narodnosti ostvaruju svoja suverena prava u socijalistickim republikama,i u socijalistickim autonomnim pokrajinama <b>u skladu s njihovim ustavnim pravima</b>...<br />
RSK za razliku RH nije bila ni republika ni autonomna pokrajina<br />
<br />
Ustav socijalisticke RH:&quot;Hrvatski narod zjedno sa srpskim narodom i narodnostima...te uspostavio svoju drzavu Socijalisticku Republiku Hrvatsku na temelju prava na samoodredenje,ukljucujuci i pravo na otcjepljenje i udruzavanje s drugima narodima,svojom slobodno izrazenom voljom a radi zastite svoje nacionalne nezavisnosti i slobode...<br />
nadam se da ti ovo daje dublju sliku u ustav SFRJ i ko je na sta imao pravo<br />
p.s.potpune se slazem s mayom sta se tice kasarni i toga<br />
p.p.s.nazalost od pitanja prava na naknadu stete zrtvama terorizma,opet smo zavrsili na pitanju prava na samoodredenje i ostalih gluposti koje su trebale biti odavno apsorbirane					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 12:54:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>pavinho</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728858</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I jos nesto na kraju: ako zanemarimo sve ovo gore: Hrvatska nije imala pravo na NASILNO otcepljenje a u njoj su secesionisticke snage (ustaske provinijenicije) odmah napale kasarne REGULARNE armije. </blockquote><br />
Ta armija vise nije bila regularna. Vec tada nisu postojali organi trodiobe vlasti koji bi funkcionirali. Niti vlada SFRJ, niti predsjednistvo niti parlament nisu postojali. Ta armija je postupala &quot;samoinicijativno&quot; to jest vec je tada slusala zapovjedi paralelnog lanca zapovjedanja udruzenog u zlocinancku skupinu koja je od kraja osamdesetih rusila ustavni poredak SFRJ s ciljem majoriziranja drzave i nametanja jednostranih rjesenja sluzeci se nasilnim batinaskim metodama koje referirju postupcima SA odreda u zacetcima vladanja nacionalsocijalizma u njemackoj. Uostalom i sama vladavina Slobodana Milosevica obiljezila je Srbiju s Nacionalnim i socijalistickim demagoskim floskulama te samim time ima dodirnih tocaka s nacional socijalizmom AH.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 12:16:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728849</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>To je balkanski način vođenja politike....ito ćemo gledati još dugo. I onda nam se i mali korak učini velikim.<br />
Nego, hoće li se Sanader vratiti...Ako to želi mislim da se prevario. Ko jednom &quot;pusti uzde&quot;, teško ih može više dohvatiti.</blockquote><br />
Navodno postoje naznake o njegovom skorom povratku u politiku. Osnovno je pitanje kozmetike posljednjihistraga o koruptiranosti drzave to jest vlade te da li ce te istrage smoci snage da idu do vrha piramide korupcije na kojem je nesumnjivo stajao Sanader. Uostalom jos uvijek nisu razjasnjene okolnosti njegova odlaska iz vrha vlasti a koje bi mogle imati veze s vecim dijelom dosadasnjih afera. Kako vidimo Livjanic koji je cini mi se takodjer zadarski kadar a bio je kod Kalmete drzavni tajnik iznenada se odlucio posvjetiti starim i nemocnim roditeljima, polancec je odlucio malo pomoci zeni u pospremanju kuce, pomaganju djeci oko zadaca te vjerojatno i u peglanju rublja. mozemo ocekivati uskoro jos neka prosvjetljenja i nalazenja novih duhovnosti i samaritanskih sklonosti. <br />
U svemu tome Pupovac i Uzelac ostali su privjesak koji nema mnogo utjecaja te ne moze rjesavati ona pitanja koja su u interesu srpske etnicke zajednice. No niti druga ozbiljna opcija u vidu SDP-a ne nudi dovoljnu razlicitost u odnosu na HDZ s kojom bi mogli biti prepoznati kao prava alternativa ovome sto je danas u Hrvatskoj.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 12:10:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728649</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> jos nesto na kraju: ako zanemarimo sve ovo gore: Hrvatska nije imala pravo na NASILNO otcepljenje a u njoj su secesionisticke snage (ustaske provinijenicije) odmah napale kasarne REGULARNE armije. Drugim recima ako se cak i odlucila na puta secesie Hrvatska je mogla da izabere MIRAN put ... i da pregovara</blockquote><br />
<br />
Ovo jednostavno nije točno.<br />
Zahtjevi i razgovori o novim načinu organizacije SFRJ počeli su još u vrijeme dok je SKJ bio u sedlu.<br />
Primjer je posljednja sjednica CK SKJ gdje su svi slovenski prijedlozi i amandmani o drugačijem ustrojstvu države odbačeni i ismijani od strane Miloševića &amp; co, što je dovelo do odlaska slovenskih i hrvatskih delegata.<br />
Milošević je odbijao bilo kakav razgovor o bilo kojoj drugoj opciji osim unitarne države u kojoj bi on [Srbija] vodio glavnu riječ.<br />
Raspad Jugoslavije je počeo Milošević svojim &quot;mitinzima istine&quot;, ukidanjem autonomija, upadom u monetani sistem i pljačkom deviznih rezervi.<br />
Sve se to događa <b>krajem osamdesetih go</b>dina, dok je SK vladao i dok je npr Stanko Stojčević bio šef SK Hrvatske.<br />
Srpska pobuna u Kninu je bila sredinom 1990.<br />
&quot;Slučajno&quot; je kninskim garnizonom tada zapovijedao Ratko Mladić... o njegovoj &quot;regularnosti&quot; i opredjeljenjima ne treba trošiti riječi.<br />
Čovjek se dokazao na terenu.<br />
Napadi na kasarne su počeli u drugoj polovici 1991. godine kada je JNA bila daleko od regularne armije i kada se očito već stavila na stranu srpskih pobunjenika u Hrvatskoj - zapravo ih sama naoružavala i organizirala.<br />
Kao što u slučaju izbjeglih hrvatskih Srba sve počinje 5.kolovoza 1995., a postoji amnezija za događaje i njihova djelovanja od 1990 - 1995. na okupiranim područjima, tako za Srbiju sve počinje 1991. i hrvatskim [slovenskim]otcjepljenjem.<br />
Zaboravljaju se svi događaji i srpska [Miloševićeva] djelovanja u vrijeme dok su slobodni izbori i Tuđman bili nepoznat pojam.<br />
<b>Otcjepljenje nije <u>početak i uzrok </u>ratnih nesreća, naprotiv: zahtjev za samostalnom Hrvatskom i rat su  neizbježni <u>rezultat</u> višegodišnje srpske [Miloševićeve] politike.</b>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 09:28:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728582</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>pavinho</b></div>RH je(za razliku od RSK) po jugoslavenskom ustavu()tada vazecem) imala pravo na osamostaljenje ako tako odluci vecina gradana na referendumu.to se i dogodilo.i sta onda JNA(srbija) ima cekat UN???za njih je najvisi zakon Ustav jugoslavije koji kaze da je RH samostalna drzava koja je jasno rekla da tu istu JNA ne zeli na svom teritoriju.</blockquote><br />
<br />
Hm, Pavinho, ja mislim da si ti malo pobrkao loncice. Evo nadjoh na netu odlomak iz Ustava iz 1974. koji govori o tom pitanju a i objasnjenje (ocigledno) strucnog coveka (<a href='http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/' target='_blank' class='crvenoNormal'>USTAVNA NACELA I USTAV SFRJ I SECESIJA</a> - potrazi u drugom delu dugackog teksta - oznaceno je plavom bojom) ...<br />
<br />
Ustav naime kaze: <br />
<br />
<i>Narodi Jugoslavije, polazeci od prava svakog naroda na samoopredeljenje, ukljucujuci i pravo na otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izrazene volje u zajednickoj borbi svih naroda i narodnosti u narodnooslobodilackom ratu i socijalistickoj revoluciji, a u skladu sa svojim istorijskim teznjama, svesni da je dalje ucvrscivanje njihovog bratstva i jedinstva u njihovom zajednickom interesu zajedno sa narodnostima s kojima zive ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti i stvorili socijalisticku federativnu zajednicu radnih ljudi - Socijalisticku Federativnu Republiku Jugoslaviju...</i><br />
<br />
A covek posle objasnjava: <i>Iako je osnovni smisao ove odredbe zamagljen tipicnim kardeljevskim parolastvom kojemu uopste tu nema mesta, dobronamernom jezickom i logickom tumacenju nije tesko konstatovati da je rec o tome da su se narodi Jugoslavije <b>prilikom donosenja odluke o ujedinjenju rukovodili nacelom prava na samoopredeljenje, ukljucujuci i pravo na odcepljenje, a ne da su odlucili da pravo na samoopredeljenje ukljucujuci pravo na otcepljnje ugrade u ustav kao trajno pravo</b> koje ce kao Damoklov mac biti nad glavama naroda i gradana</i><br />
<br />
Ako se pazljivo procita i jedno i drugo onda je prilcno jasno da je covek u pravu. Ali ja bih dodao svemu jos nesto sto je vrlo vazno - cak iako prihvatimo da je to pravo otcepljenja vazilo i u buducnosti: <b>gore se govori O PRAVU NARODA a ne pravu republika!!!</b> Znaci ako to pravo imaju Hrvati onda ga imaju i Srbi. U velikim delovima Hvatske su Srbi bili vecina pa prema tome ako Hrvati vec i hoce da iskoriste to svoje pravo sta onda imaju da traze da i Knin izdvaja kad je u njemo (bilo) 90% Srba?! Za BiH je to jos jasnije i ociglednije tamo su zivela tri naroda pa je jasno da nema sta da se otcepljuje republika BiH nego bi to onda mogli  samo narodi u njoj ...<br />
<br />
I jos nesto na kraju: ako zanemarimo sve ovo gore: Hrvatska nije imala pravo na <b>NASILNO</b> otcepljenje a u njoj su secesionisticke snage (ustaske provinijenicije) odmah napale kasarne REGULARNE armije. Drugim recima ako se cak i odlucila na puta secesie Hrvatska je mogla da izabere MIRAN put ... i da pregovara. I to bi sigurno trajalo ali bar ne bi bilo zrtvi i razaranja. Uostalom niko ne bi imao nista protiv da su Hrvati hteli da se otcepe u granicama u kojima su bili vecina. Proglasiti danas nezavisnost a sutra vec napasti regularnu armiju i tvrditi da je ona agresorska je obicna budalastina. I to posebno na prostorima gde je ziveo drugi narod kao vecinski (koji je sa istim argumentima mogao da se poziva na eventualno pravo na otcepljenje kao i Hrvati) ...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 06 Nov 2009 08:26:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728265</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Virtuelni Vasilije</b></div>Dragec, jedno pitanje za tebe (ili nekog drugog ko zna):Vidim da su u Kninu sad Hrvati vecina (valjda dvotrecinska) ali nisam imao prilike da procitam na cijoj zemlji i u cijim kucama oni zive ... Da li je njima Hrvatska izgradila nove kuce? I sta je sa onima koje se pripadale srpskim stanovnicima koji su nekad cinili 90% populacije? Stoje prazne ... razrusene ... zauzete?</blockquote><br />
<br />
neke kuce su novoizgradene kako je vec netko napisao.vecinu kuca su kupili od srba kojima je obnovljena imovina a koji se nisu zeljeli vratiti(zapravo)nego su samo prodali imovinu i stavili koju paru u dzep.neki(mali postotak)su jos nelegalno u objektima ciji su vlasnici srbi koji se jos ne vracaju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 21:24:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>pavinho</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728257</link>
				<description>
					<![CDATA[
						mirakulusOpet grijesis jer Hrvatska je samostalna drzava od osmog listopada tisucudevetstodevedeset prve godine i od tog dana JNA je strana sila na prostoru Hrvatske. Kako je tada vukovarska operacija bila u punom zamahu a dozivjela je konac mjesec i pol nakon sve je jasno.Ma Hrvatska je mogla da proglasi nezavisnost i pet godina ranije ... ono sto je merodavno je priznavanje od strane internacionalnih faktora ... i odluka Badinterove komisije. Sve dotle se nije moglo ni znati da li ce ona biti nezavisna i u kojim granicama(pa proglasila je valjda i RSK neku svoju nezavisnost?). ... Ako zamislimo da neka partija koja ima vecinu u Dalmaciji ili Istri organizuje referendum za samostalnost, dobije vecinu i proglasi nezavisnost ne znaci da je ona automatski nezavisna dok to ne prizna i druga strana ili bar dovoljno veliki deo medjunarodnih faktora ... Jedna medjunarodno priznata drzava se ne moze deliti voljom samo jednog (manjeg) dela nejnih gradjana, nego samo samo odlukom VECINE svih gradjana ...pozzps. evo sad nadjoh na netu da dokle Mesic bio predsednik Yu: 30. jun/lip. — 3. okt/lis. 1991., formalno dao ostavku 5. dec/pro. 1991.</blockquote><br />
<br />
Kakve veze ima priznanje UN-a????<br />
RH je(za razliku od RSK) po jugoslavenskom ustavu()tada vazecem) imala pravo na osamostaljenje ako tako odluci vecina gradana na referendumu.to se i dogodilo.i sta onda JNA(srbija) ima cekat UN???za njih je najvisi zakon Ustav jugoslavije koji kaze da je RH samostalna drzava koja je jasno rekla da tu istu JNA ne zeli na svom teritoriju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 21:16:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>pavinho</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Vidiš</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728092</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>maricacarica</b></div>kako lepo umeš da pišeš / kopiraš kad hoćeš....</blockquote><br />
Kad bih znao Marice šta je tu lepo...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 19:03:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728090</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mirakulus</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sanader je spolja ličio na lidera..Imao je tu neku evropsku agendu koju je gurao..To u Srbiji ne postoji.<br />
Ovo što se sada vidi, zapravo je unutrašnja strana njegove i hdz politike...i to svakako nisam kalkulisao u &quot;sanaderizaciju&quot;..Pojam &quot;sanaderizacija&quot; je politički pojam skovan u Srbiji i odnosi se na političke procese u Srbiji a ne u Hrvatskoj...</blockquote>Izvana gladac iznutra jadac.</blockquote><br />
To je balkanski način vođenja politike....ito ćemo gledati još dugo. I onda nam se i mali korak učini velikim.<br />
Nego, hoće li se Sanader vratiti...Ako to želi mislim da se prevario. Ko jednom &quot;pusti uzde&quot;, teško ih može više dohvatiti...<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' /><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 19:02:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: SRB U hr</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k728085</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>nivano</b></div>cijenim iskrenost...nadam se da me niste pogresno shhvatili, znam jako mnogo slicnih primjera<br />
<br />
pozdrav</blockquote><br />
Ha, stvari tako stoje...I čovek nikad ne može preko vlastite senka...<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' /><br />
Pozdra i tebi..<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 18:59:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Vidiš</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727956</link>
				<description>
					<![CDATA[
						kako lepo umeš da pišeš / kopiraš kad hoćeš....					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 17:25:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>maricacarica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727898</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>(slicno je sa direktnim ucescem regularnih hrvatskih jedinica u BiH)<br />
</blockquote>Ucesce regularnih jedinica iz Hrvatske treba podijeliti u nekoliko dijelova i ti se djelovi te tvoja tvrdnja ne stoji recimo za boravak regularnih postrojbi Hrvatske nakon splitskog sporazuma izmedju Tudjmana i Izetbegovica. <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ma Hrvatska je mogla da proglasi nezavisnost i pet godina ranije ... ono sto je merodavno je priznavanje od strane internacionalnih faktora ..</blockquote>Tu nisi u pravu. Sve medjunarodne institucije u svim dokumentima uzimaju osmi listopad kao datum prestanka svih veza hrvatske s Jugoslavijom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 16:40:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727879</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sanader je spolja ličio na lidera..Imao je tu neku evropsku agendu koju je gurao..To u Srbiji ne postoji.<br />
Ovo što se sada vidi, zapravo je unutrašnja strana njegove i hdz politike...i to svakako nisam kalkulisao u &quot;sanaderizaciju&quot;..Pojam &quot;sanaderizacija&quot; je politički pojam skovan u Srbiji i odnosi se na političke procese u Srbiji a ne u Hrvatskoj...</blockquote>Izvana gladac iznutra jadac.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 16:29:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727876</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sam datum je krajnje problematican.</blockquote><br />
Po cemu je datum problematican?<br />
Hrvatska je 25.06.1991. donijela odluku o razdruzivanju od Jugoslavije. Nakoj Brijunskog sporazuma odgodjena je primjena odluke te je osmog listopada istekao rok ugovoren brijunskim sporazumom. I u svim medjunarodnim dokumentima te dokumentima suda u Hagu osmi listopad se vodi kao datum pocetka samostalnosti republike Hrvatske. Znaci nista sporno u tom datumu.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 16:27:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mirakulus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: SRB U hr</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727730</link>
				<description>
					<![CDATA[
						cijenim iskrenost...nadam se da me niste pogresno shhvatili, znam jako mnogo slicnih primjera<br />
<br />
pozdrav					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 14:54:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nivano</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: SRB U hr</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727725</link>
				<description>
					<![CDATA[
						e moj vasilije, dodji ti malo u hr pa vidi koji su stvarni problemi srba ovdje.....<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 14:51:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nivano</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Može ....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727572</link>
				<description>
					<![CDATA[
						samo pod uslovom da na istom mestu sagrade nove građevine - kuće ili zgrade (ne čitah,pa ne znam šta je bilo)  i da se Srbi vrate na svoja ognjišta ....  Mislim,oni koji nisu prodali tu svoju imovinu koju su imali tamo za bud zašto....  Ostalo - mi je stvarno nelogično....  Ma koliko drugima bilo logično.... 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 12:22:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>leopold_lady</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pitanje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727445</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I na kraju jos samo jedna stvar. Ne tako davno gospodin Kovacevic je isticao primjer Sanadera te je predlagao Sanaderizaciju Srbije no danas vidimo sto je i kako sanader radio i na koji je nacin upravljao drzavom.</blockquote><br />
Sanader je spolja ličio na lidera..Imao je tu neku evropsku agendu koju je gurao..To u Srbiji ne postoji.<br />
Ovo što se sada vidi, zapravo je unutrašnja strana njegove i hdz politike...i to svakako nisam kalkulisao u &quot;sanaderizaciju&quot;..Pojam &quot;sanaderizacija&quot; je politički pojam skovan u Srbiji i odnosi se na političke procese u Srbiji a ne u Hrvatskoj...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 10:00:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727435</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovo jednostavno nije tacno, ali recimo sama cinjenica da ti to tako shvatas dovoljno govori o percepciji. da je bilo procesa, da su postojale liste, jesu, ali daleko[ od toga da je 'svaki odrasli muskarac mogao da racuna sa sudom za ratne zlocine'.</blockquote><br />
<br />
evo jedan koji nije:<br />
<br />
<a href='http://http://www.jutarnji.hr/jovan-gundelj--nisam-mogao-ni-sanjati-da-ce-mi-hrvatska-obnoviti-kucu/269807' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.jutarnji.hr/jovan-gundelj--nisam-mogao-ni-sanjati-da-ce-mi-hrvatska-obnoviti-kucu/269807</a><br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 09:46:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727430</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Točno, ali je donesen na osnovu činjenica koje je vrlo lako dokazati.</blockquote><br />
<br />
netacno, mayo. 'cinjenice' su vrlo rastegljiv pojam i sigurno nije na SG da ih dokazuje, a naprotiv ovaj izvestaj sadrzi pausalne ocene a ne cinjenice. Samo rezolucije Saveta bezbednosti su obavezujuci dokumenti (i ponekad Generalne skupstine kao npr inicijativa 'ujedinjeni za mir) ali da sad ne sirimo temu. <br />
<br />
Uostalom to ce se i najbolje videti pred ICJ, ukoliko Hrvatska u medjuvremenu ne odluci da povuce tuzbu. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 09:44:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mikimedic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727420</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ovo je ono najbitnije u cemu se ne slazemo ... ti ocigledno zastupas formalisticki pristup pa sve opravdavas nepostojanjem formalnih zahteva ... ja sa tim nisam tacno upoznat i verujem da je tako kako ti kazes.</blockquote><br />
<br />
naprotiv vaso, samo se trudim da baratamo cinjenicama i da ne mesamo babe i zabe. hrvatsku mozemo optuzivati za milion stvari, ali ne i da nije bilo (sustinski) obnove kuca. jos jednom tvrdim -- svako ko je ispunjavao uslove predvidjene zakonom za obnovu i ko je podneo zahtev dobio je pomoc za obnovu. mislim da je u jedno vreme i bila mogucnost novcane pomoci umesto same obnave (po principu 'uradi sam') i to jeste sustinski a ne zadovoljenje forme. potpuno je druga prica sto su mnogi pomoc za obnovu dobili a nisu se vratili, a jos gore ako su uzeli samo novac (koji nije neka prevelika suma, da se ne lazemo). ali i dalje mislim da velika vecina onih koji su ispunjavali uslove za obnovu nisu ni podneli zahtev -- i mnogi bas iz tih razloga o kojima ti pricas. e sad, sta je tu stvar percepcije a sta objektivne okolnosti tesko je utvrditi. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>ima ih jos - recimo da je svaki odrasli muskarac mogao da racuna sa sudom za ratne zlocine)</blockquote><br />
<br />
ovo jednostavno nije tacno, ali recimo sama cinjenica da ti to tako shvatas dovoljno govori o percepciji. da je bilo procesa, da su postojale liste, jesu, ali daleko[ od toga da je 'svaki odrasli muskarac mogao da racuna sa sudom za ratne zlocine'.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 09:37:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mikimedic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727397</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ovo je SG report Generalnoj skupstini koji nema pravnu snagu. </blockquote><br />
<br />
Točno, ali je donesen na osnovu  činjenica koje je vrlo lako dokazati.<br />
Ovakvih i sličnih dokumenata raznih međunarodnih institucija ima jako puno.<br />
Uostalom  kroz  haaške procese upletenost  SRJ/ SiCG  i njena odgovornost  za ratne događaje u Hrvatskoj je nedvosmisleno i u više predmeta dokazana.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 09:18:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: SRB U hr</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727393</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>a koje uslove gosp drago vama drzava hr mora ispuniti da se vratite???'??</blockquote><br />
Ja imam uslove za povratak.....Mogu se vratiti u očevu kuću koja je, hvala bogu, obnovljena.<br />
Stan u mom vlasništvu, dakle nije stanarsko pravo nego vlasništvo, još mi nije vraćen, a kad će, bog zna...<br />
Imam i neki lokal od 26 kvadrata koji mi također nije vraćen.<br />
Mogao bih živeti na očevu imanju i baviti se nekim privatnim poslom. Verujem da ne bih imao egzistencijalnih problema.<br />
No, deca nemaju nameru da se vrate, a ja im ovde u Beogradu još neko kratko vreme  trebam i samo sam zato tu...<br />
Mentalno, ja nikada nisam ni otišao...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 09:15:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727381</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mikimedic</b></div>obezbedjivanje povratka, krova nad glavom svima koji su zeleli da se vrate je obezbedjeno. </blockquote><br />
<br />
ovo je ono najbitnije u cemu se ne slazemo ... ti ocigledno zastupas formalisticki pristup pa sve opravdavas nepostojanjem formalnih zahteva ... ja sa tim nisam tacno upoznat i verujem da je tako kako ti kazes. Problem vidim samo u tome da je NEDVOSMISLENO jasno da je godinama (doskoro?) Hrvatska drzava cinila SVE da ti ljudi nisu mogli ni da se usude da razmisljaju o povratku (neke primere sam vec navodio - ima ih jos - recimo da je svaki odrasli muskarac mogao da racuna sa sudom za ratne zlocine) ... Tako da meni to sve lici na onaj Tudjmanov poziv jos za vreme Oluje ljudima da ne beze ... a istovremeno su bombardovali kolone izbeglica i posle nedeljama palili kuce u ubijali ponekog zaostalog starca .... Ali vec pocinjemo da se vrtimo u krug ...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 08:55:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Virtuelni Vasilije</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ruševine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#k727380</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Report of the Secretary-General</blockquote><br />
<br />
Ovo je SG report Generalnoj skupstini koji nema pravnu snagu. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 05 Nov 2009 08:55:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mikimedic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/13260/Protestno%20pismo%20Koalicije%20udru%C5%BEenja%20izbeglica%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

