<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Bitka na Neretvi 65 godina kasnije | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</link>
		<description>zeka Novi Sad</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 19:08:12 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/557/5557.jpg			</url>
			<title>zeka Novi Sad</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>sramota</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k363079</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Vaše znanje je na nivou čitanke iz istorije za osnovnu školu iz zlatnog perioda vladavine belosvetskog avanturiste, bitange i dripca Joške Broza koji se raznim mahinacijama uvukao kao kukavičje jaje u rasturenu i rovitu srpsku državu, koja se našla potpuno nespremna u vrtlogu ratnih zbivanja izazvanih Hitlerovim ludilom. To danas zna svaka budala, jedino „ne znaju“ ne tako glupavi, ali indoktrinisani, srpski komunisti koji je Broz potkupljivao poklanjavši imovinu koju je pokrao od „buržoazije“. <br />
Zaboravljate, a verovatno i ne znate, da je vojska kraljevine bila LEGITIMNA školovana vojska, ista ona koja vam je bila dobra u prvom svetskom ratu, a u drugom su bili obični „četnici“. Hteli su da ubiju Jošku, a ne da se bore protiv svojih Srba partizana.Znala je dobro kraljevska vojska ko je Broz; Ubijao ih je na Ravnoj Gori kao austrougarski kasapin 1914, željan osvete. Eno mu na Petrovaradinskoj tvrđavi stoji pomen. Glupi Srbi mu stavili zato što ih je kasapio. Šta je on radio tu 1914? Iskonski je mrzeo je Srbe i osvetio im se na najgori mogući način. Vratio se kao vampir. U ofanzivama je samo svoje dupe gledao i slao goloruke i gologuze ljude u krvavi boj neštedimice; Na Sutjesci je OSTAVIO čuvene (bog da im dušu prosti) ranjenike i sirotog, naivnog Savu Kovačevića. U Batini su ginula šesnaestogodišnja srpska deca, dok se on guzio na Visu. Prokletnik. Dabogda se prevrtao po paklu, đavo ogavni.<br />
Sram vas bilo. I možete slobodno da izađete iz šuma i gora. Rat je odavno završen.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 27 Oct 2008 08:27:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blekmedzik1964</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Dokle?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k338082</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Citam ovu raspravu i vidim da u Srbiji nema buducnosti. Sto se tice takozvanih desnicara tj opanak imperijalista, pocevsi od DSS preko radikala pa do nacista njih ne vredi ni pominjati koliko su mizerni. Zao mi je sto se levicari ponasaju kao oni. Suvise se ide u krajnosti.<br />
Besmisleno je tvrditi da je komplet JVUO bila na strani Nemaca. Smejte se spasavanju pilota i ordenu Drazi. To je istina koja moze da boli ostrascene ljude, ali je istina. Takodje, poternica za Mihailovicem nije nikakva laz vec cinjenica.<br />
Prica o JVUO je kompleksna i ne moze se generalizovati.<br />
Ukratko, bilo je saradnje s Nemcima i tu nema govora. A bogami bilo je nesto i sa Partizanske strane (sta je Vladimir Velebit radio u Zagrebu 1943?). Sto nije nista nenormalno u ratu. Cetnici su, naravno, neuporedivo vise saradjivali sa Nemcima, ali uglavnom su to bile razne igre preko Drazinih ljudi u Nedicevoj vladi. Oni koji su otvoreno vodili kolaboracionisticku politiku i cinili zlocine nad civilima su pretezno bili Cetnici ili odmetnuti od komande ili samozvane vojvode.<br />
Ono sto je strasno, sto su vojvode-banditi tipa Djujica posluzile kao sablon za danasnje cetnicke postovaoce lika i dela Karadzica i Mladica. Klati sve sto nije srpsko, imati prljavu bradu, lokati rakiju....to je taj sablon. Isto tako ti poklonici Bulajicevog cetnistva pojma nemaju da je jedan od glavnih Drazinih ljudi od poverenja bio Hrvat Zvonko Vuckovic, da je Slovenac Ivan Fregl streljan od strane Nemaca, da je medju ova dva naroda bilo pripadnika JVUO, kao i medju Muslimanima (Mustafa Mulalic).<br />
Ono sto mi nije jasno da se cetnickom pokretu daje fasisticki predznak. Ne znam kako Zivko Topalovic, istaknuti predratni socijalista i jedan od prvih clanova Socijalisticke radnicke partije (ili vec kako se zvala pre KPJ), moze biti fasista? Kako mogu biti fasisti oficiri koji se nisu predali u aprilskom ratu?<br />
Mislim da se Drugi svetski rat kod nas mora vec jednom zavrsiti! Levicari grese sto u istorijskom pogledu gledaju na JVUO kao kolaboracionisticku snagu. Treba igrati otvoreno i reci da je to bio sukob dve ideologije. Jedna, u to vreme, progresivna, i druga zastarela, zardjala i jadna.<br />
Ima jos toga da se prica, ali iako mislim da je Tito genije nad genijima (hvala mu za detinjstvo), da je komunizam u truloj kraljevini bio sasvim prirodna pojava, da su Partizani zasluzeno nosioci antifasisticke borbe u ratu, da je cetnicka politika u najmanju ruku bila jadna, bedna i konfuzna, ne treba kriviti cinjenice i biti ostrascen.<br />
Na zalost, ono sto je Veljko Bulajic napravio od cetnika u filmovima, Seselj unapredio devedesetih, postalo je stvarnost.<br />
Ici iz krajnosti u krajnost i valjati se u blatu proslosti (pogotovo ako je nismo potpuno proucili) je znak da ovde buducnosti nema i da se jos uvek zivi u drugom ratu. Ne samo zbog otrcanih Cetnika vec i zbog levicara koji me sve vise podsecaju na KGB. Ako se ne misli u milimetar isto, metak u glavu!<br />
Sa takvim stavovima se lakko potpada pod uticaj nekih matorih prdonja iz SANU i njihovih naslednika i ucenika koji ce sutra opet promeniti stranu i vratiti se &quot;voljenom komunizmu&quot; i Titu koga su ljubili u analni otvor, nista ne radili, dobijali plate, pa su posle lajali na njega.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 27 Sep 2008 17:09:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vonsavoy</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Reakcije</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k244883</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Drago mi je da je moj komentar o streljanju cetnika izazvao toliku buru. Iskreno nisam bio u stanju sve da pratim, a nemam ni zelje ni energije. Konkretna zamerka koju je dosta ljudi imalo na moj komentar je bila cifra. Priznajem, nemam nikakvih dokaza niti se time bavim. Znaci, da li je bilo 100, 1000, ili 10000 u krajnjoj liniji je nebitno. Ono na sta sam hteo da ukazem jeste da su Titove snage (ili Partizani) cinili ratne zlocine tokom rata, a bogami i posle njega. To nije nikakva tajna. Ljudi su streljani bez suda. Da li su zrtve tog zlocina bili &quot;cvecke&quot; ili ne potpuno je nebitno, jer ljudi su ljudi, i zlocin je zlocin. A takodje nije tajna da to nije ni prvi ni jedini put da komunisti ljude streljaju bez suda.<br />
<br />
Apsolutno odbijam bilo kakvu insinuaciju da ja ovom tvrdnjom na neki nacin podrzavam Cetnike, Ustase, Fasiste ili Naciste. Glupost! Nikome ko cita moje komentare ne ovim stranama bilo kakvo objasnjenje nije potrebno. Ovo je bio primer kulture linca koja vlada na blogu B92 u najboljem svetlu!<br />
<br />
Takodje ne dozvoljavam da se zamenom teze udaljava od onoga sto je moja sustinska kritika Zekinog teksta. A to je <b>glorifikacija perioda komunisticke vlasti u SFRJ</b> i komunista sa ovih prostora. Neko ko se rodio u post-Milosevicevskoj Srbiji bi mozda i poverovao u ovu verziju istorije. Ne zaboravit samo da jos ima zivih &quot;Ibeovaca&quot; i &quot;golootokasa&quot;. Svaka cast komunistima na njihovoj antifasistickoj borbi. Ali to im ne moze biti &quot;oprost&quot; od svih zlocina koje su oni pocinili na ovim prostorima.<br />
<br />
Nije ovo prvi put da Zeka objavljuje pro-komunisticki blog. Nemam ja nista protiv njegovog levog uverenja, pa cak i da je pravi pravcati komunista (ako jeste). Ali mi to formira misljenje o njegovom kredibilitetu i sposobnosti da stvari sagleda objektivno kada je u pitanju komunisticka ideologija. <br />
<br />
Toliko. Necu vise odgovarati na komentare, mada me zivo zanimaju odgovori na moj!<br />
<br />
Pozdrav svima!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 02 May 2008 17:45:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>oldtajmer</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Neretva</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243786</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dragoljube, ovde nema ko da kaze:<br />
</blockquote><br />
Sad moze da kaze sta je babi milo. Pre sedamnaest godina je ispaljivao ustaške parole. Posle petnaest godina se izvinjavao. U svako doba je bio na liniji interesa. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 20:59:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>KRALJMAJMUNA</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ulica partizanskih žrtava</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243238</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ma slazem se. Hteo sam da kazem da MOJ Mostar vise ne postoji. Kao sto ni MOJA Jugoslavija vise ne postoji. ne kao drzava nego kao zajednicki prostor. Ali sa ulaskom svih ex-yu drzava u EU vratice se i taj zajednicki prostor. Zato su svi ovi Nacional-fasisti toliko protiv EU					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 11:11:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>LjokaKraka</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243190</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju &quot;asisstenciju&quot;, </blockquote><br />
koji be ruski tenkovi od 41 do skoro kraja 44 rusa nije bilo ni na vidiku,a o dozvoli da ruske trupe uđu iz bugarske isličnom,naravno ti neznaš ili ćeš da kažeš da je to komunistička propaganda.samo je vaša demagogija koju prosipate i kojom trujetze ovu današnju omladinu istna.od tolike mržnje koju prosipate tako obnevideli više i ne vidite kakvu štetu pravite današnjoj srbiji.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 09:45:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragoljub</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243167</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mada si hteo da ispadnes duhovit, ispao si samo glup</blockquote><br />
dragi moj prepametni nikime,šta bi ja bez tebe na ovom jalovom blogu.kakav bi mi bio život da nije tvojih korektivnih podpitanja,besmislen do bola verovatno.<br />
aj sad posle obostranih izliva nežnosti da se malo uozbiljimo ,mada ja kao ovakav nikakav samo remetim tvoj uzvišni um.<br />
prvo za razgovor o ovim stvarima bilo bi potrebno da znam koliko godina uopšte imaš,iz tvojih pdpitanja nisam mogo da razumrm da li si stručno vezan za ovu tematiku,predpostavljam da nisi,znači pričaš na osnovu svojih osećanja i nesistematski skupljenog znanja o temi nam,isto kao i ja.<br />
e sad smo došli na to da i ja a bogami i ti zastupamo svoje ,ničim dokazano,subjektivno viđenje istorije.ako su se komunisti ogrešili o tebe ili tvoju porodicu mogu da razumem tvoj stav,ali ako nisu onda nemaš pravo da glumiš nekog ojađenog tipa.ko niusi lično proživeo torturu o kojoj pričaš nego ti je neko pričao onda si i ti indoktriniran a meni zameraš isto samo što je ta indoktrinacija suprotna tvojoj.<br />
da se vratim na temu.šta je tačno bilo u doba glasanja nećemo saznati nikad ,nažalost,zato što svako priča svoju priču ,ako imaš više od 45god. onda znaš koliko ljudi lažu da bi izvukli i najmanju korist a kamo li kad je potrebno da se iskažu kao pravoverni.<br />
navešću ti jedan primer.ja sam 76 god.rešio da idem u crkvu na veliki petak,ne zato što sam vernik nago što sam smatrao da je to moja tradicija u onolikoj niškoj sabornoj crkvi bilo je 50tak vernika i nas svakakvih još 20tak plus nešto pijanih budala napolju koji su na svoj tužan način pojačavali ovaj u osnovi tužan povod za okupljanje.nije potrebno da ti napominjem kako je moguće da se moje ime našlo na nekom dosijeu ,takvo je vreme bilo,zar ne?<br />
nadalje sledećih 10tak godina smo se skupljali u istom brojnom stanju .početkom devedesetih više nisam mogo da stignem do ulaza u crkvu od svih onih ,,starih vernika koji su mi objašnjavali kako oni oduvek slave i dolaze u crkvu&quot;(zašto me asocira tvoj stav na te ljude?)<br />
komunizam je mrtav i niko ovde ne pokušava da ga oživi .a ti ako želiš celog tvog života da prosipaš otrov na svakog ko ti se učini sumnjiv na volju ti.<br />
pozdrav od tvog glupog dragoljuba.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 09:14:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragoljub</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>ulica partizanskih žrtava</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243152</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Rane su duboke.<br />
To je činjenica koja se nikad ne može prenaglasiti.<br />
Rane su <b>zaista</b> duboke.<br />
<br />
Mnogo otrova je posejano po tim gradovima. Mnogo zla se valjalo tim ulicama. Mnogo bola je ostalo. Mnogo povređenosti, straha, krivice, odbojnosti. Mnoge su nevine žrtve nepriznate, mnogi zločinci nekažnjeni.<br />
To sam i rekao. Rane. Mnogo bola.<br />
<br />
Ono što je na nas ostavilo pozitivan utisak, ono što nas je u stvari impresioniralo, je taj novi život, život koji se obnavlja. Cvijeće koje izniče na groblju.<br />
I posebno nas je impresioniralo - štaviše, ganulo - to što je taj novi život u velikoj meri neopterećen, slobodan od mržnje. Čak na neki način opušten.<br />
A ne kao na nekim drugim mestima, koja su mnogo manje stradala - na primer, Srbiji - i dalje zatrovan nacionalizmom.<br />
<br />
Tačno je da je mostar podeljen. Tačno je da Mostara nema. To jest, bar oni koji nisu u Mostaru mogu sebi priuštiti tu privilegiju da to kažu.<br />
Oni koji su ostali - ne mogu.<br />
Oni su ipak uspeli da pokažu jednu stvar: da dokažu da je moguć.<br />
Mostara nema, ali je Mostar moguć.<br />
Štaviše, polako raste. Život polako čini da neke rane zarastaju. Avetinjske koće bez prozora i krovova više ne izazivaju osećaj straja - samo bola.<br />
Tom Mostaru mi želimo sve najbolje i taj Mostar podržavamo.<br />
<br />
<img src='http://www.antifasizam-nob.org.yu/images/20044.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
<img src='http://www.antifasizam-nob.org.yu/images/20045.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
<img src='http://www.antifasizam-nob.org.yu/images/20046.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
<img src='http://www.antifasizam-nob.org.yu/images/20047.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
<img src='http://www.antifasizam-nob.org.yu/images/20040.jpg' alt='' border='0' /><br />
<br />
Inače, Vaša šala o Titu i ranjenicima je zaista odlična <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />)<br />
I u Mostaru sam čuo jednu - ne tako dobru, ali možda simpatičnu: kao što je poznato, Velež ne može da koristi svoj stadion - uzurpirao ga je Zrinjski. Nakon nedavne utakmice kad je Partizan tamo zabio Zrinjskom šest komada, mostarska raja je &quot;pokrenula inicijativu&quot; da se promeni ime ulice u kojoj se nalazi stadion.<br />
Tako da bi adresa stadiona ubuduće trebalo da bude:<br />
Ulica Partizanskih žrtava broj 9.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 08:52:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243118</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ja sam mislio da pricamo ozbiljno.</blockquote><br />
&amp;<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali nas narod je tada ziveo tako, svojom odlukom, niko ga nije terao.</blockquote><br />
<br />
I onda govorimo o ozbiljnosti...<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Milosevic je tako sam dosao a milioni ljudi slegnuli ramenima u fazonu &quot;ma necu njega, al' kad je vec dosao co'ek..</blockquote><br />
Posto vidim da ste relativno mladi (to relativno iz razloga sto su u vasim godinama skojevce izbacivali iz omladinskih voda i gurali u svet odraslih) ne verujem da pamtite prve (druge, trece...) visepartijske izbore u Srbiji... da su bili fer-u medijskom i ostalim vidovima i posteni-da li su izborne komisije &quot;muvale&quot;- to niko ne moze da potvrdi. Milosevic je  preuzeo vlast u SKJ (i vasem SKOJ-u) i za njega je na tim izborima koju godinu kasnije po partijskoj pripadnosti odnosno svom socijalistickom uverenju glasao svaki skojevski simpatizer u to vreme, pripadnik ili potomak pripadnika IV licke, svaki podoficir u penziji koji je dobio stan u Sest kaplara ili na Limanu, verovatno bi i vi glasali da ste bili u uzrastu koji bi vam davao glasacko pravo...<br />
<br />
Oni koji se nisu slagali sa izborom SPS-a (SKJ &amp; SKOJ) ili nisu glasali ili su glasali za tada marginalizovane opozicione partije S-Reformskih-SJ, DS, SPO ili su jednostavno okrenuli svojoj buducnosti i iselili... ne verujem da se secate kada su pripadnici narodne milicije ( setih se i glavnog apartchika sadasnjih neoliberala koji je tada kao sef policijske stanice Rakovica tada aktivno ucestvovao na gusenju demonstarcija) pendrecima uteravali u glavu Borislavu Pekicu da nema sta da demonstrira ispred TV Bastilje ili kad su 9.marta  91. beogradskim ulicama protutjnjali T65 (tek 13 godina posle slicnog prizora u Pragu). Ostatak Srbije je sve to prihvatio jer je, naravno, na TV Pink isla svadba veka, sa blagim osvrtom na huligane i rusitelje Beograda...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 07:43:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Torpedo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243093</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Torpedo</b></div>Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju &quot;asisstenciju&quot;, Milosevica takodje nismo MI odabrali, sam je dosao i samo produzio vlast SKJ (kasnije znanog kao SPS) tj VASE partije. A Kostunicu ste sami odabrali, ja sam vec bio napolju...</blockquote><br />
<br />
A, pa dobro onda. Znaci mi nikada nismo imali vlast koju smo hteli. Milosevic je tako sam dosao a milioni ljudi slegnuli ramenima u fazonu &quot;ma necu njega, al' kad je vec dosao co'ek...&quot;. Ja sam mislio da pricamo ozbiljno.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 06:38:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243084</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pazi, stavka jedan - svaki narod ima vlast koju zasluzuje. Milosevica smo mi odabrali, Kostunicu smo mi odabrali, Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ako dodju radikali, mi cemo biti ti koji smo ih odabrali (ma koliko ja ne bio taj koji glasa za njih).</blockquote><br />
Tita i partiju nismo MI odabrali, dosli su nam uz pomoc ruskih tenkova odnosno uz tudju &quot;asisstenciju&quot;, Milosevica takodje nismo MI odabrali, sam je dosao i samo produzio vlast SKJ (kasnije znanog kao SPS) tj VASE partije. A Kostunicu ste sami odabrali, ja sam vec bio napolju...<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Stavka dva, mislim da je jasno da u svakom drustvu oni koji imaju mnogo cine znatno manju procentazu od onih koji imaju malo, te da cak i da svi ti koje si naveo nisu bili za SKOJ i dalje bi bili nadglasani, sto znaci da je narod izabrao.</blockquote><br />
<br />
Posto si potomak tih skojevaca ni ne mozes da razumes pojam privatnog vlasnistva i ono sto sam napisao, nisam pisao o nadglasavanju, pisao sam o otimacini, proterivanju i ubistvima politickih protivnika i celih naroda koje su sprovodili skojevci a sve to u vreme mira (hajde da im oprostimo ratna &quot;dejstva&quot;, zaigrala se zlocesta deca pa ako i pobise par hiljada politickih protivnika '44-te to im se i moze oprostiti). Dobro je sto vi novoskojevci (iliti neoliberali) zlostavljanje i fizicke likvidacije &quot;manjine&quot; izvrsenih od 1944-1952 ne svrstavate u isti kos sa slicnim akcijama srpskih nacionalista 1991-1995, dobro je sto su srpski genocidni nacionalisti gresni a skojevski koljaci i zulumcari nevini, jos bolje je sto se vi bez trunke srama ponosite njihovim delima. I da razjasnim, nisam pisao samo o ljudima koji su imali fabrike, trgovine( o Miskovicima ili MKosticima toga doba), pisao sam i o obicnom gradjaninu Beograda, Zagreba, Skopja, Plandista koji je imao veci stan, kucu ili parce zemlje od 20Ha, sve sto su stvarali ponisteno je, uzeto im je pola kuce ili stana (neretko i cela kuca), 10Ha zemlje za stvaranje seoskog kolhoza... a takvih je bilo mnogo u kraljevini YU, nisu oni bili minoran %.<br />
<br />
Uzgred, nijedni izbori (ili glasanja kako su tad voleli da kazu) posle II svetskog rata nisu bili slobodni, politicki aktivisti stranaka koje su u bivsoj kraljevini YU bile jake su uglavnom likvidirani 1944-45, gradjansko i seosko stanovnistvo je sistemski zastrasivano, zlostavljano i obasipano komunistickom odnosno antikapitalistickom propagandom. Stoga pisati o rome da je vecina stanovnistva ex-kraljevine YU bila za sistem koji su nam Rusi na tenkovima generala Zukova doneli je ordinarna laz, to nikada nije i realno provereno... zapravo provereno je na prvim izborima gde SKJ nije imao dominaciju (krajem 80-tih i pocetkom 90-tih), sem SPS-a i njegovog klona u Montenegru &quot;izvorni&quot; skojevci nigde nisu pobedili.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Stavka tri, to sto si ti naveo kao, pretpostavljam, primere nekog strahotnog ophodjenja prema ljudima (pre ovog napada patetike na kraju sa zivotima, zenama, dusama i malim slatkim cupavim zecevima) je bilo u skladu sa jednom ideologijom koja je htela da napravi bezklasno drustvo. Znamo sta se desilo sa svim pokusajima da se napravi komunisticka drzava - propali su. To znamo sada. U retrospektivi je jako lako smejati se, cinicno pljuvati po svima koji su tako nesto hteli ali to je u svojoj biti prilicno plemenita ideja za koju mnogi jesu svojevoljno zrtvovali kojesta. Ne opravdavam totalitarizam niti zelim ikada da izgleda kao da ga opravdavam. Nisam ni komunista, ne verujem u koncept diktature proletarijata. Mislim da su Marksove ideje mahom pogresno upotrebljene sirom sveta (da ne ulazim u to da je onog trenutka kada se odustalo od svetske revolucije komunizam ostao bez smisla jer po svojoj prirodi zagovara svetsku revoluciju - i Marks je rekao da jedna komunisticka zemlja ne moze da prezivi u ne-komunistickom svetu).</blockquote><br />
<br />
Kod vecine skojevaca u FNRJ je preovladao licni motiv, nije to imalo mnogo veze sa idejama Marxa, ljudi su zeleli da se iz svog lickog (hercegovskog ili crnogorskog) sela da se docepaju zivota u Beogradu, Zagrebu, Vojvodini... prosto zelja za necim boljim za njih licno. Zato su drugovi (pogotovo oni na vecim polozajima u skoju) prvo krenuli od kuca po Dedinju, Senjaku, Proleterskih brigada, stanova po Knez Mihajlovoj i Kalemegdanu... za podoficirsku boraniju iz IV licke su ostali Vozdovac, Zvezdara ili Zemun. Kasnije su poceli da im grade Novi Beograd. Skojevski vrh je dakle iz iskrenih komunistickih uverenja  prvo sebe namirio a ostatku NARODA (ili sto vi novoskojevci sada volite da kazete: gradjanstva) je bacio koske... prvo nama jer smo mi nosioci ideje a kad se ideja ostvari onda ce i svi ostali imati. Nije ni cudo da je samo 10-tak godina od politickog prevrata (koji su skojevci zvali revolucija) uprkos represalijama NAROD skovao izraz &quot;crvena burzoazija&quot;... dakle oduzeto je jednima (onima koji su uglavnom to i stvorili) da bi to postalo NASHE i &quot;preraspodelom&quot; unutar SKOJ-a to na kraju zavrsilo kao NECHIJE, naravno ne onoga koji je to i stvorio.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu ka propasti.<br />
*novo </blockquote><br />
<br />
Poenta je u sta se to izrodilo, u sta se SKOJ i njegovi jurisnici pretvorise... a da su bili zli bili su, protiv politickih protivnika zaostalih iz ex-kraljevine (uglavnom pobijeni ako nisu pobegli), protiv drugih naroda pogotovo podunavskih Svaba (sto proterali sto pobili, uglavnom 300 hiljada ljudi nestade za 3-4 godine), protiv klasnih neprijatelja (milom a daleko vise silom otese sta im je trebalo)...<br />
<br />
Zajednistvo naroda na teritoriji ex-YU nije ekskluzivna izmisljotina SKOJ-a i starijeg brata KPJ-a, ako ste upoznati sa istorijom na prostorrima zapadnog Balkana mozda ste i culi za Jugoslovenski Komitet, Antu Trumbica, Kraljevinu SHS... pokusano je to i pre komunista. <br />
<br />
Niko se &quot;sistemski ne ogradjuje&quot;, tvrdnja da je SKOJ na vlast dosao i odrzao se silom nije negiranje da je to deo nase istorije, nije ni neslaganje sa vladavinom Milosevica negiranje tog dela istorije, jednostavno ukazivanje da je SKOJ zlocinackim metodama dosao i obdrzao se na vlasti (sto je i jedan od glavnih uzroka danasnjeg stanja Srbije) je zelja da se Srbiji nikad vise ne dogode takvi ljudi. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 06:14:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Torpedo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>bitka za ranjenike</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k243046</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Za vreme bitke za ranjenike bilo je mnogo gladi. TITO je obilazio borce i video da neki jedu. On ih pita drugovi sta to jedete. A oni odgovaraju: traktorske gume Druze Tito. A Tito ih pogleda prekorno i kaze : Sram vas bilo, jedite felne a gume ostavite ranjenicima. Takav je bio drug Tito.<br />
<br />
Ja sam odrastao u Mostaru i prvi put posle rata ( i poslednji ) bio tamo pre 3 godine. Sreo sam svoja dva najbolja druga . jedan je Hrvat a drugi Musliman. Kada su me videli rekli su : samo nam je Srbin falio pa da zivimo ko pre rata. Mostarke Liske.... Kada sam ih pitao da li su se vidjali za vreme rata oboje su odgovorili : Jesi li lud, Pa ubili bi nas nasi da su znali...<br />
Mostar je jos uvek duboko podeljeni grad, i fale mu Mostarci. Pravi Mostarci zive po Svedskima, Kanadama i ostalim zemljamama ovog sveta.<br />
Video sam svoj stan i na balkonu decije pelene nekoga ko se u njega uselio. Pozeleo sam tom detetu koje zivi u otetom stanu da nikada ne prezivi ono sto su preziveli njegovi roditelji.<br />
Navecer sam se vratio u Sarajevo sa cudnim mirom u dusi. Mostar mi vise nece nedostajati zato sto Mostar vise ne postoji...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 30 Apr 2008 01:19:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>LjokaKraka</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242946</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hoochie coochie man</b></div>Dawngreeter  <br />
Da naravno da podrzavam ideju bezklasnog drustva al isto tako sam sada posle svega svestan da komunizam nije taj koji to moze ostvariti i zato sam protiv komunizma i njegovog propagiraja. <br />
Ne osudjujem idealiste iz tog vremena koji su (ma kako pateticno zvucalo) i zivot davali za ideju ali ako mi vec imamo njihovo iskustvo zasto ga ne iskoristiti. A njihovo iskusto govori da se taj ideal komunizmom ne moze postici, ine samo to sve se na kraju pretvara u zlo. <br />
Ideja anarhije ma koliko smatrao da je takodje utopisticka m je bliza od ideje komunizma. Naravno da ne bih ni sa time eksperimentisao pricam samo o simpatijama i antipatijama.<br />
Francuska revolucija jeste bila krvava i previse ali i pored svega bila je zacetnik necega sto se pokazalo dobrim. </blockquote><br />
<br />
Anarhizam nije nesto sto ja mislim da u opste treba gurati u prvi plan kao neposredno izvodivu ideju. Od jednog anarhiste sam jednom prilikom cuo parolu da je &quot;cilj = sredstvo&quot; sto mi kako vreme prolazi sve vise i vise zvuci smisleno. U ostalom, sve bitne revolucije su nastale u sred velikih katastrofa kada nije bilo mnogo toga da se izgubi. U Francuskoj su vec umirali od gladi, na primer. Bez takvih situacija kad i onako vise nemas nista, drustveno destruktivne aktivnosti jednostavno nisu prihvative. Ali zato mozemo u svakodnevni zivot ukljuciti ideje koje smatramo za vredne. Primera radi, vrlo je jednostavno samo podrzavati sto snazniju lokalizaciju vlasti u bilo kojoj drzavi.<br />
<br />
A sto se tice propagiranja komunizma... ja to nekako ne vidim kao propagiranje. Mislim, ok, postoji i direktno propagiranje, sa time se ne slazem bas toliko. Sumnjam da bi komunisticka partija kod nas dobila moj glas. Ali ja mislim da je zaista veoma vazno imati duzno postovanje prema pokusaju da se svet ucini boljim. Bez obzira na sve, komunizam je (u vecini slucajeva; sumnjam da su u Kambodzi bas imali to na umu) pretpostavljao da mi zaista mozemo biti najbolji moguci. Prosto mi izgleda kao vrhunska tragedija sto je sistem koji pretpostavlja da ce ljudi biti dobri kao bazicnu tezu neminovno osudjen na propast. A u isto vreme kapitalizam demonstrira neverovatan potencijal sistema koji pretpostavlja da smo svi djubratd neopevana.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 21:19:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242941</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hoochie coochie man</b></div>BlackboxTerate me da pricam o temi koja mi nije bila cilj. O ulozi pojedinih slojeva drustva u ratu. Da, znamo da su gradjanske stranke bile n srani kralja i njegove vlade u kojoj je Mihailvic kasnije postao ministar. Ali kako je neprimereno da se partizani optuzuju za kasnija zla koja su prozasla iz njihove borbe (sami rekoste da je jedan d ciljeva te borbe bio i komunizam) isto tako (bar isto tako) je neprimereno gradjanske slojeve optuzivati za zlocine koje su pocinili cetnici. Radi se o principijelnom gledanju na stvar. Licno sam ubedjen da bi ova drzava mnogo bolje prosla da se posle rata uspostavio gradjanski a ne komunisticki sistem. Brana tom uspostavljanju su bili komunisti i ovdasnji i beIosvetski.Voleo bih da mi kazete sta je to tolko lose uradila kraljica Natalija (osim njenih privatnih sukoba u porodici) a da bude strasnije od onoga sta je cuveni Leka radio po Kosovu, recimo pa da on vise zasluzuje naziv ulice.Za ilegalce, pa i AVNOJ se slazem. Mogu da razumem veru u komunizam u tom trenutku i da su ti SKOJevci mislili dobro i zaq to se zrtvovali, ali ne mogu da razumem nas sada sa ovim iskustvom da bi ponovo isto a videli smo kako se to zavrsava.</blockquote><br />
Mi iygleda govorimo o istim stvarima na rayli;it nacin i u osnovi se slazemo.Dakle, ne optuzujem gradjanske slojeve vec kazem da su rukovodstva gradjanskih partija, iyuzev pojedinaca, uglavnom bili na strani koja je iygubila, pa neposredno posle rata nisu bile ni organizovane gradjanske partije.Slazem se da je bilo bolje da je uspostavljen visepasrijski sistem i sa mogucnošću da i komunisti budu na vlasti ali da se izborima zamene.<br />
Sto se kraljice Natalije tice to mi pade na pamet a ne mislim ni da je uradila bas toliko od nacionalnog i istorijskog značaja. A što se Leke na Kosovu tiče, bas me zato čudi što mu ovi , koji se tako zdušno zalažu da nam Kosovo ostane sa svim Šiptarima u bratskoj slozi,ne dodeliše ulicu.<br />
Slažem se da bi bila glupost ponoviti isto kada je komunizam u pitanju, jer se samo budala uči na svojim promašajima, ali kod nas ništa nije isključeno pa smo i 90-ih reprizirali 2. svetski rat iako se znalo šta to nosi.<br />
Pa su i na Kosovu probali da repriziraju Lekine metode pa prošli kako smo prošli a neki bi opet.<br />
poydrav					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 21:13:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242934</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>Dawngreeter</b>  <br />
Da naravno da podrzavam ideju bezklasnog drustva al isto tako sam sada posle svega svestan da komunizam nije taj koji to moze ostvariti i zato sam protiv komunizma i njegovog propagiraja. <br />
Ne osudjujem idealiste iz tog vremena koji su (ma kako pateticno zvucalo) i zivot davali za ideju ali ako mi vec imamo njihovo iskustvo zasto ga ne iskoristiti. A njihovo iskusto govori da se taj ideal komunizmom ne moze postici, ine samo to sve se na kraju pretvara u zlo. <br />
Ideja anarhije ma koliko smatrao da je takodje utopisticka m je bliza od ideje komunizma. Naravno da ne bih ni sa time eksperimentisao pricam samo o simpatijama i antipatijama.<br />
Francuska revolucija jeste bila krvava i previse ali i pored svega bila je zacetnik necega sto se pokazalo dobrim. <br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 21:01:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242906</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>Blackbox</b><br />
Terate me da pricam o temi koja mi nije bila cilj. O ulozi pojedinih slojeva drustva u ratu. Da, znamo da su gradjanske stranke bile n srani kralja i njegove vlade u kojoj je Mihailvic kasnije postao ministar. Ali kako je neprimereno da se partizani optuzuju za kasnija zla koja su prozasla iz njihove borbe (sami rekoste da je jedan d ciljeva te borbe bio i komunizam) isto tako (bar isto tako) je neprimereno gradjanske slojeve optuzivati za zlocine koje su pocinili cetnici. Radi se o principijelnom gledanju na stvar. Licno sam ubedjen da bi ova drzava mnogo bolje prosla da se posle rata uspostavio gradjanski a ne komunisticki sistem. Brana tom uspostavljanju su bili komunisti i ovdasnji i beIosvetski.<br />
Voleo bih da mi kazete sta je to tolko lose uradila kraljica Natalija (osim njenih privatnih sukoba u porodici) a da bude strasnije od onoga sta je cuveni Leka radio po Kosovu, recimo pa da on vise zasluzuje naziv ulice.<br />
Za ilegalce, pa i AVNOJ se slazem.<br />
Mogu da razumem veru u komunizam u tom trenutku i da su ti SKOJevci mislili dobro i zaq to se zrtvovali, ali ne mogu da razumem nas sada sa ovim iskustvom da bi ponovo isto a videli smo kako se to zavrsava.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 20:31:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Eskurzija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242888</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>niki m</b></div>Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.</blockquote><br />
Ako su oni tj.partizani razbojnici, šta su onda Vaši- valjda bojnici ili bojovnici.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 20:19:58 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242884</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
<b>hoochie coochie man </b><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nije ali je bilo logicno da ucestvuju demokratska, radikalna, komunisticka...i koja sve hoce stranka.</blockquote><br />
Ima samo jedan problemčić. Na kojoj su strani tokom rata bila rukovodstva predratnih građanskih stranaka, gde je bio kralj i vlada dok su se partizani borili?<br />
I da ponovim, 1941.godine KPJ je, prema partijskim podacima, navodno, imala 12.000  članova na teritoriji cele Jugoslavije.Več krajem 1941.godine snage NOV i POJ brojale su oko 80.000 boraca, što će reći da najveći broj nisu bili komunisti.Naravno KPJ preuzela ulogu rukovođenja jedinicama ali i ortganizovanja organa vlasti na oslobođenoj teritoriji, uključujući i AVNOJ i proklamovala borbu za oslobođenje od okupatora ali i revolucionarne ciljeve tj. uspostavljanje komunističke vlasti. <br />
Pa i na kraju rata , kada je JA imala oko 800.000 boraca ne verujem da je bilo ni 20% članova partije. To su ti koji su oslobodili zemlju i zašto ih poistovećivati sa nekim komunistima koji su se ogrešili ne samo o ljudsko dostojanstvo nego i program partije. Pa nisu ni svi komunisti bili onakvi kakvim ih generalno prikazuju.<br />
Lično mislim da bi bilo poštenije nekoj ulici dati ime Aleksandra Rankovića nego npr. kraljice Natalije. Pa ako baš neko hoće da cepidlači, kako mogu ulice da nose imena turskih vazala Marka Kraljevića, Stefana Lazarevića, Carice Milice itd. ali ima valjda i istorijska dimenzija i nisam za to da se one ukinu, ali je bezobrazno ukidati nazive ulica koje nose iimena beogradskih ilegalaca koji su jedva punoletni ubijeni od strane Nemaca ili Nedićeve policije samo zato što su bili protiv okupatora, što su skrivali Jevreje.Ako je preimenovan bulevar AVNOJ-a zašto to ime nije dato nekom drugom bulevaru. Je li normalnije da postoji Krunska a ukinuta ul.Proleterskih brigada. To je sramotno.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 20:13:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242877</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ivana 23<br />
Ne radi se o tome vec o &quot;izborima&quot; 1945.<br />
Treba malo i znati.<br />
Pricao bih Vam jos ali posto zurite -putujte!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 20:04:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242811</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>niki m</b></div>Pa pitanje ste postavili cinicno. Pitanje nije bilo ni najmanje cinicno, bilo je ironicno. Vas je problem sto mozete da istaknete, kao nesto pozitivno, govor S Mesica kada vec dobro znate sta je vec sve i kada govorio. Mesic nije bio maloletan kada je slavio Pavelica i ustastvo vec covek u punoj fizickoj i mentalnoj snazi. Ostaje mogucnost da je u jednom od ovih govora lagao. Ukoliko ste spremni da poverujete da je lagao u Australiji, a govorio iskreno u Jasenovcu, onda je vama lepo u zivotu.</blockquote><br />
Ja se ne određujem vrednosno prema Mesiću već poruci koju je uputio i šta je rekao pre nekoliko dana u Jasenovcu i o fašizmu i ustašama. Prema tome, takvu poruku bih pohvalio da je bilo ko izrekao.<br />
Sasvim je druga tema šta ja mislim o Mesiću, ko je Mesić i šta je govorio u Australiji.<br />
Možda bi neko voleo da je Mesić u Jasenovcu ponovio ono što je govorio u Australiji a ja mislim da je mnogo bolje da je ovako govorio sada. Ako polazite od toga da je u jednom slučaju lagao zašto bi baš bili ubeđeni da sada laže, osim ako ne polazimo od stereotipa da su svi Hrvati ustaše.<br />
Sećam se kada je početkom 90-ih u Jasenovcu govorio Stipe Šuvar, kome se može prigovoriti sve ali nikako da je bio hrvatski nacionalista, iako je žestoko napao ustaštvo da su ga u Hrvatskoj HDZ i mediji hteli razapeti, ništa bolje nije prošao ni u beogradskim medijima koji su već duboko bili zatrovani nacionalizmom i šovinizmom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 19:24:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242736</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nije ali je bilo logicno da ucestvuju demokratska, radikalna, komunisticka...i koja sve hoce stranka.</blockquote><br />
E, pa Cercil nije dao, setite se malo...<br />
Poslao je Ivana Subasica da ucestvuje u Titovoj vladi kao predstavnik vlade u izbeglistvu...<br />
Dalje, trazite sami,  ne mogu bas celu istoriju tog vemena da prepricavam. Zurim.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 18:24:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ivana23</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Eskurzija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242731</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>. Da li mislite da je ijedna mala drzava u Evropi na kraju rata mogla da bira svoje politicko uredjenje?</blockquote><br />
<br />
Slazem se da su male zemlje imale male mogucnosti izbora ali  o tome ovde nije rec vec da li smo mi odabrali Tita i razbojnike. Ostaje cinjenica da ih nismo niti birali niti izabrali i ne vidim razloga zasto se ovde ipokusava da se oni promovisu kao legalno i legitimno izabrana vlast.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 18:18:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>niki m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242705</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>hoochie coochie man</b></div>Zato sto je to u prirodi komunisticke ideologije da na vlast dolaze silom i da svako razlicito misljenje kaznjavaju. I protiv propagiranja te ideologije sam.</blockquote><br />
<br />
Ok, alternativno vidjenje stvari. Komunizam je pokusaj primene Marksovih ideja u praksi. A to je globalna revolucija koja bi donela bezklasno drustvo. Kljucna rec je revolucija, naravno. Ni jedna revolucija nije mirna i bez zrtava, tu ukljucujuci i industrijsku revoluciju koja nema veze sa politikom.<br />
<br />
Da li mislis da je ideja bezklasnog drustva losa? Ako mislis, to je onda jedan pravac dalje diskusije. Verujem da bi vecina ljudi, ako bi se gledala samo ideja bez ideologije razlicitih pokusaja da se tako nesto sprovede u delo, zakljucila da je ideja bezklasnog drustva u sustini jedna pozitivna i nacelno pozeljna stvar. Utopisticka, svakako, al' i demokratija je svojevremeno bila daleka utopija. Prisetimo se francuske revolucije, koliko je bila krvava, koliko ljudi je poubijano bez ikakve potrebe. Bilo je uzasno, da. Ali se revolucija prosirila kroz vecinu civilizovanog sveta i sada se demokratija smatra normalnom stvari. Komunizam to nije uspeo (mada mu je onaj bezrazlozno krvavi deo u pojedinim slucajevima, nazalost, isao od ruke).<br />
<br />
Daklem, bezklasno drustvo se moze stvoriti samo revolucijom. Revolucije nisu mirne. Komunizam, dakle, po prirodi stvari ne moze nenasilno da se sprovede jer je esencija komunizma borba protiv eksploatatora drustva. Problem koji se tu javalja, koji zaista nije mali, je sto diktatura proletarijata podrazumeva nekakve predstavnike te diktature, vodje revolucije i tako dalje, a odatle je gotovo nemoguce ne skliznuti u pravcu ove ili one vrste autokratskog sistema. Postoji onda nada da ce Veliki Vodja dosledno sprovoditi ideje revolucije, sto se onda u velikoj meri svodi na prosvetljenu monarhiju, koja najcesce u opste nije prosvetljena. Zato anarhizam, koji se u osnovi slaze sa idejom bezklasnog sistema, ne prihvata diktaturu proletarijata.<br />
<br />
Ovo pricamo sada, toliko vremena posle globalnog pada komunistickih sistema svuda u svetu. Tada ljudi nisu imali prednost mudrosti stecene gledajuci u vec ucinjeno. Zeleli su bolji svet, isto kao i francuski revolucionari onomad. Metodologija se ispostavila kao nefunkcionalna i to je zaista tragicno, pogotovo u najkasnijim stadijumima. Ali makar mozemo uzeti da je SKOJ bio medju najboljim takvim sistemima u svetu. Zivelo se dobro, imalo se para, bili smo neverovatno bitan faktor u svetu. Moglo nam je biti mnogo, mnogo gore. Kao sto nam je i bilo, dovoljno ironicno, posle pada komunizma u Jugoslaviji.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 17:55:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242679</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>BLACKBOX</b><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da li je bilo logično da na pšosleratnim izborima učestvuju Nedić, Ljotić, Mihajlović, Pavelić na čelu svojih pristalica koje su porađene i pobegle sa Nemcima, ili su morali biti procesuirani.</blockquote><br />
Nije ali je bilo logicno da ucestvuju demokratska, radikalna, komunisticka...i koja sve hoce stranka.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Druga je stvar đto nije dozvoljen višepartijski demokratski sistem kasnije.</blockquote><br />
Da, o toj stvari govorim.Samo zasto kasnije, zasto ne onda kada su i odrzani &quot;izbori&quot;, zasto su ti izbori bili &quot;izbori&quot;?<br />
Pitam zasto a siguran sam da se slazemo oko razloga.  Zato sto je to u prirodi komunisticke ideologije da na vlast dolaze silom i da svako razlicito misljenje kaznjavaju. I protiv propagiranja te ideologije sam.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ja upravo pokušavam da kažem da se ne može niti je istorijski opravdano i ispravno zbog antikomiunizma negirati antifašizam i antifašistički karakter NOB.Nije pošteno da se brišu imena svih ulica koje nose imena boraca protiv fašizma a sve pod izgovorom rasčišćavanja sa komunizmom. Ne može se pod firmom antikomunizma rehabilitovati likovi kao što su Nedić, Ljotić, Mihajlović ili u Hrvatskoj Pavelić.</blockquote><br />
Ne naravno i to stoji u nekoliko mojih komentara da normalan covek ne moze partizanima negirati antifasizam. <br />
Plasim se opet onog zacaranog kruga i zato mi je stalo da napravimo granicu izmedju partizana i komunista svestan cinjenice da se ta granica ne moze bas precizno povuci. Dakle, svakako da je greska ono suludo i po nekoliko puta menjanje naziva ulica pogotovo ako se o partizanima radi. Ali evo, ja mislim, zanimljivog primera.<br />
Da li Aleksandar Rankovic treba da ima ulicu? Bio je nesumljivi antifasista.<br />
A za Nedica Miihailovica, Pavelica ....se svakako slazem oni se nicim ne mogu pravdati ali se postavlja pitanje da li to neko uopste radi. Ja svakako ne.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 17:33:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242632</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>to hoochie coochie man </b><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Logicno bi bilo da niko nikoga ne dovodi na vlast, vec da se na istu dodje slobodnim izborima ali neka to ostane za neki drugi put.</blockquote><br />
Naravno ali u normalnim uslovima i u miru, kao sto je i činjenica da posle gradjanskog rata na vlast dođu oni koji su pobedili.Da li je bilo logično da na pšosleratnim izborima učestvuju Nedić, Ljotić, Mihajlović, Pavelić na čelu svojih pristalica koje su porađene i pobegle sa Nemcima, ili su morali biti procesuirani.<br />
Druga je stvar đto nije dozvoljen višepartijski demokratski sistem kasnije.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Radi se(po ko zna koji put ponavljam) o tome da se ovde na ovom blogu velica komunisticka ideologija a pod maskom antifasizma. Ili cak bez ikakve maske.</blockquote><br />
Ja upravo pokušavam da kažem da se ne može niti je istorijski opravdano i ispravno zbog antikomiunizma negirati antifašizam i antifašistički karakter NOB.Nije pošteno da se brišu imena svih ulica koje nose imena boraca protiv fašizma a sve pod izgovorom rasčišćavanja sa komunizmom. Ne može se pod firmom antikomunizma rehabilitovati likovi kao što su Nedić, Ljotić, Mihajlović ili u Hrvatskoj Pavelić.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 16:25:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242628</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pa pitanje ste postavili cinicno. </blockquote><br />
<br />
Pitanje nije bilo ni najmanje cinicno, bilo je ironicno.  Vas je problem sto mozete da istaknete, kao nesto pozitivno, govor S Mesica kada vec dobro znate sta je vec sve i kada govorio. Mesic nije bio maloletan kada je slavio Pavelica i ustastvo vec covek u punoj fizickoj i mentalnoj snazi.  Ostaje mogucnost da je u jednom od ovih govora lagao. Ukoliko ste spremni da poverujete da je lagao u Australiji, a govorio iskreno u Jasenovcu, onda je vama lepo u zivotu.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 16:23:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>niki m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242616</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>niki m</b></div>niki mZato je Mesićev govor glas razuma ali bi takvih trebalo biti i kod nas.Na koji se Mesicev govor ovo odnosi? Jel na onaj iz Australije s kraja 80-ih u kome je velicao Pavelica i ustaski pokret? blackbox Pitanje se može postaviti i sa malo više pristojnosti, bez podmetanja.Bilo bi lepo da navedete sta je to nepristojno u mom pitanju. Nadam se da to sto ja ne zelim da zaboravim ono sto vi zelite da zaboravite ne spada u nepristojnost. </blockquote><br />
Pa pitanje ste postavili cinicno. Niste valjda mislili da ja mislim na Mesićev govor u Australiji.Znači, ako je jasno da mislim na njegov govor u Jasenovcu pitanje na koji govor mislim je izlisno, ukoliko nioste želeli da mi imputirate da me oduševilo ono što je govorio u Australiji.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 16:15:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242577</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>    niki m<br />
    Zato je Mesićev govor glas razuma ali bi takvih trebalo biti i kod nas.Na koji se Mesicev govor ovo odnosi? Jel na onaj iz Australije s kraja 80-ih u kome je velicao Pavelica i ustaski pokret? <br />
<br />
blackbox  <br />
Pitanje se može postaviti i sa malo više pristojnosti, bez podmetanja.</blockquote><br />
<br />
Bilo bi lepo da navedete sta je to nepristojno u mom pitanju. Nadam se da to sto ja ne zelim da zaboravim ono sto vi zelite da zaboravite ne spada u nepristojnost. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 15:25:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>niki m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Eskurzija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242576</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>niki m</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tita i partiju smo takodje mi odabrali. </blockquote><br />
<br />
<br />
Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.</blockquote><br />
<br />
Zato su srecom odrzani izbori na kojima smo odabrali cetnike, aman su se partizani nametnuli kao jedina opcija, pa eto nisu mogli siroti kvislinzi da nastave da vladaju.<br />
<br />
Ovo neprestano vadjenje stvari iz njihovog istorijskog konteksta je stvarno vec smijesno. Da li mislite da je ijedna mala drzava u Evropi na kraju rata mogla da bira svoje politicko uredjenje? Pa eto Italijani su uporno glasali za komuniste, ali bez obzira na to toj stranci jednostavno nije dozvoljeno da formira vlast, iako je na momente bila najveca parlamentarna stranka.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 15:22:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nemanja_d</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Bravo!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242567</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>KatarinaMedici</b></div>&quot;Dakle, fasizam je nesto sto u osnovi porice vrijednosti moderne zapadne civilizacije, dok ih komunizam afirmira&quot;. <br />
Jebote, Nemanja (izvini, mene učili da se imena pišu velikim slovom), jesi li ti normalan, ne mogu da verujem!?<br />
Koja to država afirmiše moderne zapadne civilizacije, u kojoj su postojali logori za neistomišljenike?<br />
Koja je to afirmativna država imala Goli otok, sibirske gulage, nemačke logore (mislim na one pre početka rata)?<br />
</blockquote><br />
<br />
Hajde nemojte tako Katarina, pa i SAD imaju Guantanamo pa ne velimo za njih da nisu demokratija. Imate sijaset primjera grubih krsenja osnovnih ljudskih prava u skoro svim zapadnim demokratijama, i to mislim na skoriju proslost. Znaci li onda da recimo americka ili australijska demokratija ne afirmisu te iste vrijednosti, iako recimo Australija trpa azilante u zatvore na tropskim ostrvima? Ili je po vama ok to raditi, tako, imigrantima i nazovi teroristima, ali ne politickim neistomisljenicima?<br />
<br />
I nemojte molim vas izjednacavati Jugoslaviju sa Sovjetskim Savezom. Nije Goli Otok Gulag, kao sto i Guantanamo nije Dachau. To ih naravno ne cini vrhunskim civilizacijskim dostignucima, ali moramo razlikovati i stepen i namjere tih institucija, ne znam kako da ih nazovem. Odaberite: kritkujte komunizam kao sistem politicke organizacije ili kao filozofiju, ili kritikujte Jugoslaviju kao drzavu koja je koristila odredjenu verziju tog sistema. Ali nemojte kaciti Jugoslaviji na dusu grijehe pocinjene od strane SSSRa, samo zato jer su obje bile komunisticke drzave.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 15:08:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nemanja_d</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ušle, ušle, nego šta</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242520</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>niki m</b></div>Zato je Mesićev govor glas razuma ali bi takvih trebalo biti i kod nas.Na koji se Mesicev govor ovo odnosi? Jel na onaj iz Australije s kraja 80-ih u kome je velicao Pavelica i ustaski pokret? </blockquote><br />
Pitanje se može postaviti i sa malo više pristojnosti, bez podmetanja.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 14:04:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Eskurzija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242506</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tita i partiju smo takodje mi odabrali. </blockquote><br />
<br />
<br />
Ovo je jednostavno neistina. Nikada nisu odrzani demokratski izbori na kojima su Tito i njegovi razbojnici pobedili. Nikada.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 13:35:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>niki m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242503</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu propasti.</blockquote>Lepo rečeno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 13:33:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Svaka cast</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242500</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Torpedo</b></div>Deo naroda, veliki deo a ne minoran, nije zeleo da tako zivi... svi oni kojima je oteto 3/4 kuce jer su imali celu kucu i to na mestu koje se svidelo nekome iz NOO, svi oni koji su imali radionicu ili fabriku pa se drugovima iz NOO cinilo  da je to previse za pojedinca i stoga to treba da postane nase, svi oni koji su imali vise od 10Ha zemlje jer FNRJ nije bila kulacka zemlja, svi oni koji su na svom imanju proizveli vise od 100kg zita jer po drugovima iz NOO i to je bilo previse za kulake... svi oni koji su tokom II svetskog rata gledali svoja posla i gledali da prezive te godine postenim radom skolama ili zanatima koje su izucili a drugovi iz NOO ih proglasili sradanicima sa okupatorima i odstranili ih sa zemljine povrsine, svi oni koji su svojim rodjenjem bili Nemci pa ih je nova vlast proterala ili potamanila jer su eto samim rodjenjem neprijatelji... dakle svi oni su svojom odlukom (jer ih niko nije terao) resili da zive u totalitarnom rezimu, svi su predali svoju dedovinu, svoje polozaje, zene, zivote drugovima iz SKOJA (sto rece nas mladjahni Dawn). Mnogo mocna tvrdnja care...<br />
</blockquote><br />
<br />
Pazi, stavka jedan - svaki narod ima vlast koju zasluzuje. Milosevica smo mi odabrali, Kostunicu smo mi odabrali, Tita i partiju smo takodje mi odabrali. Ako dodju radikali, mi cemo biti ti koji smo ih odabrali (ma koliko ja ne bio taj koji glasa za njih).<br />
<br />
Stavka dva, mislim da je jasno da u svakom drustvu oni koji imaju mnogo cine znatno manju procentazu od onih koji imaju malo, te da cak i da svi ti koje si naveo nisu bili za SKOJ i dalje bi bili nadglasani, sto znaci da je narod izabrao.<br />
<br />
Stavka tri, to sto si ti naveo kao, pretpostavljam, primere nekog strahotnog ophodjenja prema ljudima (pre ovog napada patetike na kraju sa zivotima, zenama, dusama i malim slatkim cupavim zecevima) je bilo u skladu sa jednom ideologijom koja je htela da napravi bezklasno drustvo. Znamo sta se desilo sa svim pokusajima da se napravi komunisticka drzava - propali su. To znamo sada. U retrospektivi je jako lako smejati se, cinicno pljuvati po svima koji su tako nesto hteli ali to je u svojoj biti prilicno plemenita ideja za koju mnogi jesu svojevoljno zrtvovali kojesta. Ne opravdavam totalitarizam niti zelim ikada da izgleda kao da ga opravdavam. Nisam ni komunista, ne verujem u koncept diktature proletarijata. Mislim da su Marksove ideje mahom pogresno upotrebljene sirom sveta (da ne ulazim u to da je onog trenutka kada se odustalo od svetske revolucije komunizam ostao bez smisla jer po svojoj prirodi zagovara svetsku revoluciju - i Marks je rekao da jedna komunisticka zemlja ne moze da prezivi u ne-komunistickom svetu).<br />
<br />
Ali poenta nije sve to. Poenta je da smo mi deca, unuci i praunuci ljudi koji su napravili SKOJ i SFRJ. To nisu radili zato sto su bili zli nego zato sto su verovali da rade ispravnu stvar. Mnogo toga dobrog je izaslo iz te cele stvari, ne najmanja od kojih je ideja duha zajednista nasih naroda koju ja i dalje smatram aktuelnom. Mi smo po prirodi stvari produzetak te ideje i bilo koji pokusaj demonizacije SKOJa je kontraproduktivan jer zelis da se ogradis od ogromne vecine sopstvenog stanovnistva. Ako mislis da nesto tada nije valjalo, radi na tome da se ne ponovi. Sistematsko ogradjivanje sebe od sopstvene istorije je samo dobar korak u pravcu ka propasti.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 13:28:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>žali bože vremena</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k242490</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Problem je u tome što na vas koji &quot;mislite&quot; <a href='http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#k241872' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>žlezdom</b></a> ne vredi trošiti vreme - iz očiglednih razloga.<br />
Ali hajde kad stve već toliko navalentni, par sekundi...<br />
<br />
<i><b>&quot;posetom Kardelja i Rankovića Zagrebu i tajnih razgovora sa Lerom o uništenju četnika&quot; </b></i>- u Zagrebu nisu bili Kardelj i Ranković nego Đilas i Velebit. Nisu razgovarali sa Lerom nego sa Glezom fon Horstenauom. Vredi li se ovde dalje upuštati u blato?<br />
<br />
<i><b>Nije mi jasna uloga 1. hrvatskog korpusa u bici na Neretvi i predaja većine &quot;boraca&quot;?</b> </i>- I hrvatski korpus je delovao ovako: <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%A1%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B0_%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%88' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>7. banijska divizija</b></a> je još od operacije <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9E%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0_%22%D0%92%D0%B0%D1%98%D1%81_I%22' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>Weiss I</b></a> igrala ulogu zaštitnice Operativne grupe Vrhovnog štaba, tako da je učestvovala i u operaciji &quot;Weiss 2&quot;, odnosno bici na Neretvi - u odbrani Prozora, u protivudaru kod Gornjeg Vakufa, i u prebacivanju ranjenika kroz Hercegovinu. <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%A8%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%88' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>6. lička</b></a> i dve brigade <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9E%D1%81%D0%BC%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%88' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>8. kordunaške divizije</b></a> uspele su da suzbiju italijansku ofanzivu u Lapačkom polju tokom februara 1943., da razbiju Italijane i da u protivofanzivi tokom marta i aprila oslobode celu Liku osim Gospića (napad na ustaše u Gospiću trajao je od 30. aprila do 2. maja). Daleko, ali zaista daleko od toga da se &quot;većina boraca predala&quot; (!?)  <img src='http://smileydatabase.com/smilies/490.gif' alt='' border='0' /><br />
<br />
<i><b>Nije mi jasna uloga 4. slavonske divizje i nesporovođenje naredbe VŠ, da udare po leđima nemačkih snaga ... ko je pomerio 4. slavonsku diviziju na drugi položaj i prelaz preko Save, mimo pisane naredbe VŠ ...</b></i> - imate li Vi neku predstavu gde je Slavonija, gde je Sava, a gde Neretva?<br />
<br />
<i><b>Nije mi jasno, a u tome slažu svi koji se razumeju u vojnu doktrinu, vezivanje tolikih partizanskih elitnih snaga na tako malom prostoru: 1. i 2. proleterska, 3. udarna divizija sa oko 15 000 vojnika?</b> </i>- nije se radilo o &quot;vezivanju&quot; tri divizije na malom prostoru, nego o ofanzivnoj operaciji na širokom prostoru između Tarčina i Raštelice kod Sarajeva s jedne strane, i Drežnice kod Mostara sa druge. <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9F%D1%80%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>Prva proleterska divizija</b></a> bila je leva pobočnica koja je imala zadatak da zaposedne i obezbedi komunikaciju Sarajevo-Konjic, <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>Druga proleterska divizija</b></a> bila je desna pobočnica koja je imala zadatak da zaposedne i obezbedi komunikaciju Mostar-Jablanica, dok je <a href='http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%A2%D1%80%D0%B5%D1%9B%D0%B0_%D1%83%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%88' target='_blank' class='crvenoNormal'><b>Treća udarna divizija</b></a> imala glavni zadatak - da likvidira italijanske garnizone Prozor, Rama, Jablanica, Ostrožac i Konjic, i nastavi nastupanje uz Neretvu u istočnu Hercegovinu.<br />
<br />
Dakle, primetićete da su neslaganja između činjenica s jedne strane, i Vaših naklapanja i slutnji s druge, ogromna i nepremostiva. Te da u svemo što ste rekli nema ni jedne jedine činjenice. Što zaista obesmišljava svaki eventualni napor komuniciranja s Vama.<br />
<br />
Žali bože vremena...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 29 Apr 2008 13:02:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/2877/Bitka%20na%20Neretvi%2065%20godina%20kasnije/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

