<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Igrajmo se, ljudi! | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</link>
		<description>Milan M. Ćirković</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 17:52:50 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://static.b92.net/img/nema_mali.gif			</url>
			<title>Milan M. Ćirković</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Evo i moje liste :)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k295793</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Fina lita nema sta. Jedino sto mi strci je FEAR, koga smatram prosecnom pucacinom sa sjajnom grafikom. Isto vazi i za Crysis, samo 'sjajna' zameniti sa 'neverovatna'.<br />
<br />
@Milan - sve preporuke za Portal. Odavno ingracka industrija nije videla ovoliko originalnosti i duha na jednom mestu. Mala ali savrsena celina. Slatka ki bombona.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 25 Jul 2008 18:06:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Gassalasca</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Evo i moje liste :)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k294943</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Dakle, SVAKA CAST! I ne, na ovom postu nema persiranja (ma koliko da se generalno ne slazem sa tim da ne treba da ga bude na blogu generalno). I super je ovo sve sto si napisao, hvala puno. To se zove feedback, i tu nema zakasnjenja. Sad nesto nemam vremena da detaljnije diskutujem neke teze, ali samo da ti kazem da si me sa nekim stvarima (npr. Portal) bas zainteresovao. Moracu da ih proverim (vreme, vreme...).<br />
<br />
Eh taj King Crimson, super poredjenje... ;o))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 23 Jul 2008 21:44:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Evo i moje liste :)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k293466</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Tek sada sam u prilici da odgovorim na ovaj odličan blog. I nemoj misliti da sam spor, čovek po smrt da me pošalje. Ne. Igrom slučaja post sam pročitao tek pre dva dana . . . Nekako mi je promakao.<br />
<br />
Pre svega jedna tehnička stvar; Video sam da ovde često jedni drugima persirate, ali što se mene tiče na to zaboravite (ne persiram tebi Milane, već se obraćam u množini svima koji očekuju da im persiram :))) ).<br />
<br />
Što se tiče tvoje liste, mogu ti reći da se ona u 90 % slučajeva NE poklapa sa mojom listom. Ipak, prema njoj imam respekt sličan onom koji sam kao srednjoškolac gajio prema nekom ko je slušao recimo King Krimson (koji mi lično nisu bili interesantni) dok sam ja u to vreme preferirao isključivo ekipu oko Dejvida Silvijena. <br />
<br />
U svakom slučaju, čitajući ovo što si napisao, nisam mogao da odolim a da ne napišem i ja svoju ličnu top listu kompjuterskih igara (i upozoravam te da ne koristiš više termin »igrice« zbog mogućnosti da na sebe navučeš vudu kletvu najvećeg domaćeg autoriteta u ovoj oblasti: gosp. M. Kuzmanovića – Kuzmu).<br />
<br />
Medjutim, pre nego što počnem, biću slobodan da napravim dve male digresije. Prva će mi pomoći da dam malo »težine« sopstvenoj listi tako što ću na nju staviti 2 tone tešku predistoriju sopstvenog “kompjuteraškog” bekgraunda. Druga je psihološko-komunikacijska i pojasniće zbog čega nikada ne bih odgovarao ili reagovao na TV emisije tipa: »zavisnost od kompjutera« niti odgovarao pojedinim likovima koji pišu komentare na tvom blogu.<br />
<br />
Igre na kompjuteru “pičim” još od Spektruma 48K koga sam dobio, prošvercovanog, 1983. godine. U početku nisam znao ni da uključim mašinu, a onda, malo po malo, počeo sam sam da učitavam prve »igrice« (izvini Kuzmo), sa kasetofona. Ova epidemija je uskoro zahvatila celu školu tako da su svi počeli da se igraju i razmenjuju snimljene kasete. E sad . . . ja imam neku urodjenu manu, neki defekt u vaspitanju, da za svaku stvar koja me zainteresuje patološki želim da &quot;joj zavirim unutra«, »da vidim kako radi«. Tako mi nije puno trebalo da počnem da čeprkam po programskom kodu samih igara. Na spektrumu su tada, uslovno rečeno, praktično postojala samo dva programska jezika: bejzik i »mašinski« jezik, kako su ga zvali (u stvari, radilo o nativnim instrukcijama procesora Zilog Z80). Moje znanje programiranja, gledano iz perspektive vršnjaka, nije imalo nekih očigledno dobrih strana. Mislim, nisi mogao time da šarmiraš devojku ili da budeš glavni u društvu. Jedino što sam nekoliko puta u školskom dvorištu izbegao batinanje od strane starijih mangupa, jer sam im objasnio kako mogu da »ubace besmrtnost« u Manic Minera. <br />
<br />
Posle faze igranja “igrica” sam se, kao i svaki prosečan Srbin, bacio na kriminal :) - Počeo sam da »razbijam« zaštite na igricama. Na moju žalost, to sam radio bez ikakve materijalne koristi, iz čiste radoznalosti. Jedan kompjuterski časopis je tada pisao o meni jer sam (valjda) medju prvima »razbio« tada hi-tech zaštitu »Speedlock« koja je bila karakteristična zbog toga što je program učitavala preko &quot;same sebe&quot; na taj način menjajući spostveni kod. Ovo moje hakerisanje se pročulo, naravno, pa mi je jedan od najvećih.ako ne i najveći »pirat« (tako su u duhu tog vremena zvali osobe koje prodaju ilegalne kopije) slao originalne kopije programa da ih »razbijam«, skidam zaštitu i na glavnoj slici (koja se pojavljivala prilikom učitavanja) stavim ime i telefon njegove »firme«. U to vreme ja sam bio oduševljen što sam mogao ovo da radim jer sam dobijao besplatno najnovije igre dok je moj patron verovatno trljao ruke čudeći se mojoj naivnosti. <br />
<br />
Šta neumitno sledi posle faze »razbijanja zaštite« ? To je, naravno, pisanje sopstvene kompjuterske igre – kada te konačno mač, kojim si tako zadovoljno do samo pre par dana nehajno vitlao kud si stig’o, lupi po okoštaloj tintari. Igru je trebao da otkupi engleski Codemasters, ali je odustao zbog toga što je ista već piratovana i »bačena« u promet ispod tezgi. Jedna igra mi je ipak otišla u »mejdžor« distribuciju i o njoj su u ono vreme pisali svi (da - sva tri :) ) kompjuterski časopisi velike Juge.<br />
<br />
Onda sam otišao u vojsku. Kada sam se vratio upisao sam kliničku psihologiju i nikad više u životu nisam napisao ni jedan profesionalni program.<br />
<br />
Ali nastavio sam da se igram. :) Doduše - od tada na Pi-Siju, a imao sam ih sve. Kaži koji je postojao – imao sam ga. PC XT, 286, 386, 486, Pentium – imao sam. Naravno pošto nisam normalan čovek – svaki do jednog – sam lično sklopio iz delova, ali to je već druga priča.<br />
<br />
Druga stvar na koju sam hteo da se osvrnem, pre nego što konačno objavim svoju top listu, je tvoja polemika, Milane, sa userom pod korisničkim imenom Dragan7557. Možda iz svega ovoga što sam do sada napisao nećeš to očekivati, ali ja sa njime moram da se složim. Slažem se sa njime baš kao što se slažem sa mojim ocem koji kaže da je »motor najlakši način da izgubiš glavu na ulici«. Ja mislim nešto još gore – da je vožnja motora bukvalno »legalizovano samoubistvo«. Ipak, pored svega, ja se ne skidam sa motora, iako sam padao i (igrom srećnih okolnosti ipak) ostao živ. I naravno – ne nameravam da prestanem da ga vozim. Draganova »potpuna averzija prema beskorisnom i besciljnom traćenju najdragocenijeg što čovek ima a to je vreme« je sa matematičko-robotskog stanovišta potpuno tačna. Ko može to da mu ospori ? Kada bih sračunao sumu ukupnog vremena koje sam potrošio igrajući komp. igre i pretvorio je u neki koristan rad – do sada bih verovatno bio milioner, i umesto da ti kuckam ovo, igrao se žmurke sa tri plavuše u nekom jakuzziju na Karibima. A ti Milane ? Isto se može reći i za tebe. Verovatno bi sada tvoj fan, Stiven Hoking, tražio da mu se potpišeš na personalizovani primerak tvoje nove knjige. Medjutim, pošto nismo roboti, suština naših (inače besmislenih) života je upravo u tim trenucima &quot;beskorisnog i besciljnog traćenja&quot; vremena. U kojima naravno uživamo :)<br />
<br />
Ja inače, u najvećem broju slučajeva, nemam naviku da polemišem sa neistomišljenicima, ukoliko to neko nije inicirao većom svotom &quot;zelenih novčanica&quot; (kako je to govorila Vaša Visost). Ako imaš živaca objasniću ti i zbog čega. Prekretnica u mojim komunikaciono-društvenim navikama desila se na odeljenju za psihoze jedne psihijatrijske bolnice. Priznaj da si u ovom trenutku posmislio da su me tamo vezanog doveli posle 18 uzastopnih sati igranja Doom-a . . . . ali ne. Tamo sam bio &quot;službeno&quot; kao student na vežbama iz psihijatrije. I tako, jednog dana, pored ostalih pacijenata zapadne mi izvesni Vlada P. sa dijagnozom paranoje ili paranoidne šizofrenije, ne mogu sada tačno da se setim, ima tome više od petnaest godina. Pričao mi je kako ga kada god izadje proganjaju i prate neki crna kola a svaki put kada sedne da gleda televiziju, na svakom programu mu spikeri, glumci, muzicari - šalju poruke. Vlada se još šokirao da to meni nije delovalo očigledno i čudio se kako i ja to nisam primetio. E sad ja, majmun, potpuno neuk, došao tek do druge godine i prirodno naivan (u to vreme) pokušam da njega &quot;izbacim iz koloseka&quot;. Da mu u njegov paranoidni sistem ubacim &quot;logičku bombu&quot; kako bi makar malo u njegovoj svesti uspeo da poljuljam ovaj sistem sumanutih ideja. I tako - sat vremena sam proveo pokušavajući da ga na najraznovrsnije načine konfrontiram sa realnošću i činjenicama koje očigledno i nedvosmisleno pokazuju da nije u pravu. Ali ni makac. Na svaki moj argument - on je imao protivargument (nekad manje, nekad više bizaran) koji je uvek više-manje sledio neku “zdravorazumsku” logiku. <br />
<br />
I u tom trenutku mi sine.<br />
<br />
Njegov sistem nema za cilj, kao kod &quot;normalnih&quot; ljudi testiranje realnosti. Njegov sistem ima za cilj isključivo odbranu ličnosti. Reč je o kognitivnom sistemu naravno. U tom slučaju nikakvim argumentima na njegov sistem ne možete uticati, jer se on na činjenice ne prilagodjava, on se od njih brani. U tom slučaju, svaka priča predstvlja gubljenje vremena. E sad, ja sam naveo primer psihijatrijskog bolesnika, medjutim ova pojava je univerzalna i nalazi se obilato i u van-psihijatrijskoj populaciji. Pokušaj da objasniš nekom zatucanom srpskom nacionalisti kako smo mi narod kao i svaki drugi, ni gori ni bolji (dobro, možda smo ipak malo gori :) ) pa ćeš shvatiti o čemu pričam. Ono što sam hteo da kažem svim ovim pisanijem je da mi ne pada na pamet da polemišem u slučajevima kada primetim da se sagovornik u razgovoru rukovodi odbranom ličnosti umesto testiranja realnosti. Čini mi se da si ti u okviru ovog posta ulazio u ovakve polemike, ali ok.<br />
<br />
I eto . . . konačno da se dohvatimo kompjuterskih igara.<br />
<br />
Pre svega, da napomenem: ja nikako i nikada igre nisam mogao da igram danju. Isključivo ih igram noću, sa ugašenim svetlima i slušalicama na ušima. Slušalice su neophodne jer eliminišu spoljne uticaje koji ometaju uživljavanje u igru. <br />
<br />
Dok nisam počeo da živim sam, imao sam vernog pratioca; mog rodjenog brata koji je učesnik mnogih anegdota u zajedničkom putovanju kroz virtuelne svetove. Sećam se recimo, pre od prilike 15 godina, na PC XT-u i zelenom monohromatskom monitoru, instalirali smo Sim City. Čovek je uzeo ceo kompjuter i preneo ga - u krevet. Sve ovo zbog toga što je PC XT bio jako spor, a on je (u igrici naravno) besomučno trosio budžet, pa je morao satima da čeka da mu pristigne novac od poreza gradjana (takodje u igrici). Jednom je čak i zaspao u krevetu dok je Sim City uredno radio i filovao ga kešom od poreza. Mogu da se zakunem da sam ga tom prilikom video da je, onako komiran, zagrlio monitor. . . . Ili kad smo igrali igricu Lost Vikings (logička igra gde tri vikinga imaju različite individualne &quot;moći&quot; čijom uspešnom kombinacijom se prelaze logičke prepreke u nivoima). On je tada radio i budio se rano, a ja sam studirao i spavao od prilike do 12 posle podne. Igramo mi tako Lost Vikings do kasno u noć i već dva sata ne možemo da predjemo jedan nivo. Posle nekog vremena, kaže on: &quot;batali, odoh ja da spavam&quot;. Ujutru u zlo doba zvoni telefon i budi me majka, negde oko 9 sati - što je u vreme dok sam studirao bilo dozvoljeno samo u slučaju rata i opšte mobilizacije. Burazer na telefonu, kaže: &quot;budi se čoveče, sanjao sam sinoć rešenje, uključi kompjuter da vidimo da li radi&quot;. Obrišem krmelje, uključujem kompjuter nekako, učitam &quot;Vikingse&quot; - i on krene da mi preko slušalice bifla rešenje: &quot;Idi levo, uzmeš onaj eliksir, skočiš . . . &quot;. Beše čovek u pravu - stvarno ga je odsanjao.<br />
<br />
Svoju listu podelio bih na dva (istorijska) dela - jedan spektrumovski (Pre-PC) i jedan PC (post-spektrumovski).<br />
<br />
O igrama na spektrumu ovo prilikom ne bih detaljno, možda u nekom sledećem tekstu ukoliko bi reč bio o nostalgiji i o tome kako je sve počelo. Ipak ću nabrojati najlegendarije (trudiću se da od prilike budu po hronološkom redu): Psssst, Jet Pack, Manic Miner, Jet set Willy, Pyjamarama, Everyone`s a Wally, Knight Lore, Hobit.<br />
<br />
Što se tiče PC &quot;ere&quot; lista bi izgledala od prilike ovako:<br />
<br />
1. Tomb Raider. Znam da će u trenutku dok ovo čitaju igrači koji sebe smatraju za &quot;krem-dela-krem&quot; gejmerskog sveta prekriti rukom oči i napraviti &quot;izgubljeni slučaj&quot; grimasu. Da bih se odbranio posegnuću za analogijom iz moderne popularne muzike. Postoji jedna muzička grupa čije će vas pominjanje, ukoliko se to usudite u društvu osobe rafiniranog muzičkog ukusa, staviti u kategoriju &quot;šabana sa TV Palme&quot;. Da su ti momci finiširali svoj muzički angažman posle prvog (eventualno drugog) albuma - danas bi verovatno predstavljali prvi &quot;pik na draftu&quot; svakog avangardno orijentisanog tinejdžera. Medjutim miris novca a pogotovo mora i palmi na Bahamima gde su snimili treći album bio je jači od neopipljivog metafizičkog statusa ovih &quot;kilt heroja&quot; kako su ih u ono vreme zvali. Reč je o grupi Spandau Ballet i njihovom prvom albumu &quot;Journeys to glory&quot; koji, ukoliko je u popularnoj muzici to uopšte moguće, predstavlja ne samo zvučno već i konceptualno remek-delo. Moderna nauka je digla ruke, a beli magovi i astrolozi su ocenili kao nerešivo pitanje: &quot;Kako su genijalci koji su napravili &quot;Journeys&quot; uspeli da naprave takvo djubre kakvo je &quot;Parade&quot; (1985) ili &quot;Heart like a sky&quot; (1989) ???&quot; identična je situacija sa Tomb Raiderom. Revolucionaran i genijalan prvi deo. Genijalan drugi deo. A onda . . . sve crnje od goreg. Iskompromitovali su ime franšize toliko ozbiljno da su i okoreli fanovi počeli da se pitaju: &quot;Čekaj bre (ovo bre su govorili samo fanovi iz Srbije :) ) da li je i prvi deo vredeo nečemu uopšte ??&quot;. Ja ću samo, vrlo kratko, prepričati jedan dogadjaj iz vremena kada sam noći provodio trudeći se da dupence Lare Kroft izbegne sve one smrtonosne zamke. MIslim da je bila `96-`97 godina. Vozio sam tada brand-new biciklističkom stazom koju je otvorio novi gradonačelnik Zoki Djindjić. Prolazio sam ispod Kalemegdana tamo gde je sada, mislim, kafić &quot;Bela Vista&quot;. Iz te perspektive gledam u Kalemegdanske zidine i odjednom mi se učini da sam skoro negde video nešto slično. Pokušam da se setim o čemu se radi . . . Znam da nisam nigde putovao u skorije vreme. Gde bih mogao da vidim sličan prizor ? Nastavljam da vozim, ali nemam mira dok ne skapiram gde sam to video. I na kraju provalim - pa u Tomb Raideru. Toliko je svet u igri na mene delovao realsitično da sam `ladno pobrkao sa realnim sećanjem.<br />
<br />
Posle razočaranja koje je doneo treći Tomb Raider, pa četvrti - ni jedan nastavak više nisam odigrao - mada sam svaki kupio, instalirao i probao . . . I tako sve do skora, do najnovijeg brutalnog i podlog ataka na moje mučeno slobodno vreme - Tomb Raider Annyversary - replika TR keca u hi-tech next-gen game enginu.<br />
<br />
2. Doom / Quake / Doom 3 - Ne znam da li znaš, ali u jednom od ranih intervjua Carmack ili Romero (ne mogu tačno da se setim koji od njih dvojice) rekao je da se ono ID iz &quot;ID Software&quot; nikako ne čita &quot;aj-di&quot; već &quot;id&quot; jer se odnosi na jednu od instanci ličnosti u čuvenoj psihoanalitičkoj podeli - Id, Ego, Super-ego. Bilo je FPS igara i pre Wolfenstaina ali je Doom za mene ipak bio prekretnica. Za Quake čak mislim da je bio prva FPS igra na PC-ju u kojoj se prešlo na full 3D svet (osim neba i najudaljenije okoline, koja je i u najsavremenijim igrama danas samo 2D bitmapa). Doom 3 je jedna od retkih igara koju sam u sred igranja zabranio sebi da igram i deinstalirao je, zbog toga što strašne situacije stvara na veštački način. Naime - horor u Doom-u 3 nije izazvan situacijom ili suspensom (kao recimo u Half-Life 2 ili FEAR) već na najseljačkiji mogući način - kada predjete odredjenu zamišljenu nevidljivu liniju obično vam iza ledja, NIOTKUDA, izlazi čudovište, posle čega sledi skakanje sa stolice. Zajebi, neću srce da mi stane - makar ne zbog tako jeftinih fora. Uninstall.<br />
<br />
3. Half Life i Half life 2 - Ovde već pričamo o remek delu. U moru FPS bućkuriša, kada žanr več pada u ozbiljnu krizu i svi bivaju ubedjeni da tu ništa više novo ne može da se smisli, dolazi - Half Life. Skriptovani interaktivni &quot;film&quot; koji te u priču uvlači nespremnog da shvatiš šta te je snašlo. Prosto nije bilo bitno što je kraj onako nedorečen i konfuzan - zbog toga što je vožnja bila tako nezaboravna. <br />
<br />
A onda se desio &quot;rat endžina&quot;. ID Software je spremao novi Doom3 engine, plašeći Valve svojim tech-ingame demoima. Valve je spremao Source engin pokušavajući da odgovori istom merom. I jednima i drugima za završetak bila je potrebno vremena koliko i za pravljenje Keopsove piramide. Obe igre izašle su približno u isto vreme. E sad - nemoj neko da me laže da je Doom 3 bio igra. Doom 3 je isključivo bio technology demo za prodaju njihovog endžina, čije je licenciranje koštalo oko 0.5 mil. zelenih novčanica. A Half Life 2 ? On je predstavljao svojevrstan kuriozitet. Naime, kada jedna igra do te mere postavi standarde, ne samo u žanru, nego u čitavoj industriji - od njenog nasledika uglavnom se očekuje da otalja i na bazi starih poštovalaca ostvari dobru prodaju i to radi svakim sledećim nastavkom dok franšiza dušu ne ispusti. Medjutim Half Life 2 je ostvario neostvarivo. Bio je bolji od prvog dela. <br />
<br />
Da budem iskren i pre svega kažem da je priča na kojoj počiva Half Life 2 vešta simbioza nekoliko poznatih knjiga/filmova - pre svega Orvelove &quot;1984&quot; i &quot;Matrixa&quot; braće Vačovski. Medjutim, način na koji u priču bivate uvučeni i okruženje u kojoj se odvija predstavljaju do tada nevidjeni dragulj u sferi kompjuterskog gejminga. Ja sam, recimo, prvi sat igranja proveo samo u proučavanju okoline sabirne stanice Grada 17 - provocirao stražare, jurio se sa njima, ljuljao na ljuljašci, obrtao na točku u dečijem igralištu. . . Prosto sam se divio toj simbiozi veštačke inteligencije, skriptovanih sekvenci i više nego realne fizike. Do savršenstva su dovedeni i NPC likovi - prosto ne znate da li više oduševljava filozofska indoktrinacija Dr. Breena, Barnijeve šale ili &quot;propoved&quot; sveštenika iz Ravenholma. Završetak ? Ništa manje konfuzan i nedorečen od Half Life keca.<br />
<br />
4. Syberia. Ponovo ću malo da te sablažnjavam. Pre jedno 4-5 godina sam prolazio kroz fizički i mentalno iscrpljujuć period - u industriji u kojoj sam radio zavladala je kriza, svi smo se čupali kako znamo i umemo da &quot;preživimo&quot;. Ja sam i privatno imao mentalnih trzavica jer sam u to vreme kupovao stan. Ako nisi ovako nešto skoro radio - ne mogu da ti dočaram o kakvom je &quot;uživanju&quot; reč. Ako jesi - upoznat si sa svim lepotama poslovanja sa domaćim agencijama za nekretnine. Uglavnom - bio sam u situaciji da dnevno komuniciram sa tridesetak različitih ljudi u jednom furioznom tempu, pa sam uskoro počeo za zaboravljam šta sam, recimo, radio pre dva dana. Na kraju &quot;sezone&quot; to je dovelo do užasnog zamora materijala i sve što sam želeo je da odputujem negde potpuno SAM. Negde 20. septembra, te godine, otputovao sam u praznu Budvu. Poneo sam nešto stvari i jedan laptop sa 20 filmova koje nisam stigao da pogledam i jednom instaliranom igrom - Syberiom. Nikakav &quot;noćni život&quot; me nije interesovao, niti ga je bilo u to doba godine u Budvi. Moj dan je izgledao ovako - budjenje oko 12, onda izlazim klopam, lunjam po plaži koji sam izabrao za taj dan (Lučice, Trsteno, Plavi Horiznoti, Mogren, Sveti Stefan, šarao sam dosta i prelazio priličnu kilometražu). Vraćam se kući oko 20h da večeram, posle čega odem malo do starog grada na neko &quot;pićance&quot; (što bi rekao Šojić :) ) sa društvom koje sam tamo našao. Vraćam se u sobu oko 23h, iznosim laptop na terasu i startujem Syberiu. Ležem oko 4-5 ujutru.<br />
<br />
Pod krivičnom, materijalnom i moralnom odgovonošću mogu da tvrdim da ni jedna knjiga ili film nije uspela da me uvuče u lepše osmišljeni fantazijski (a tako realan) svet od onoga koji je stvorila kompjuterska igra - Syberia. Kada bi me neko pitao da mu kratko objasnim šta je to Syberia, morao bih da parafraziram Calvina i Hobsa u situaciji kada Calvin pita: &quot;Šta bi mi uradio kada bih te tresnuo ovim balonom punim vode ?&quot; a Hobs odgovara: &quot;Zamisli najgoru stvar na svetu. E pa nešto sto puta gore do toga&quot;. Slično važi i za Syberiju - zamisli najbolju knjigu koju si u životu pročitao - e pa Syberija je sto puta bolja od toga. Ne samo zbog predivne i gotovo nestvarno fantastične grafike koja slikovito dočarava predele u kojima tokom igranja prolaziš. Karakterizacija likova sa kojima stupaš u interakciju je savršena a dijalozi koje sa njima vodiš gotovo literarni. Kraj mi je došao nekako suviše brzo, poželeo sam da sve potraje još koji dan.<br />
<br />
5. F.E.A.R. - Pre nego što počnem da pričam o FEAR-u moram da se dotaknem jednog tehničkog pitanja koje do sada nisam pominjao. To je &quot;jačina&quot; konfiguracije na kojoj igra radi. I ranije sam zbog nekih igara činio tu nevidjenu glupost - upgrejdovao mašinu iako je na njoj sve (osim igre :) ) fantastično dobro radilo. Ali što se tiče FEAR-a radilo se o drastičnijem primeru od Doom-a 3 recimo. Mene neki ljudi (medju kojima je moj brat od tetke) ubedjuju da FEAR radi na 512 MB rama, pri čemu JA ZNAM da nema šanse da se igra ukoliko mašina nema makar jedan giga. Naravno, i ja znam da igra može da se startuje sa 512 MB - ali to zaboravi. Magija koju FEAR donosi sa sobom može se osetiti tek sa jakom mašinom, dobrom grafičkom karticom i puno memorije. Na svu sreću, u to vreme sam već zaradjivao toliko da sam bez ikakvih odricanja sebi mogao da priuštim hi-end konfiguraciju, kakvu je posedovalo, recimo, gornjih 5 % populacije (sada recimo imam 22&quot; TFT monitor, AMD X2 4200 AM2 procesor, 2 GB rama, Nvidia 8800 GT 512 Mb, aluminijumsko Cooler Master Centurion kućište i neko zversko napajanje - malo se &quot;puvam&quot; ali mislim da je to 5 % gornjih i sada). Moj, gorepomenuti, burazer koji ima neku &quot;krš&quot; konfiguraciju sa recimo ATI 9500 grafikom poznat je po tome što uzme najnoviju igru i sve grafičke parametre spusti na LOW pa kaže: &quot;E kod mene super radi&quot;. Ja mislim, kada bi grafika mogla da se “daungrejduje” na neki žičani model, on bi je tako startovao i pričao kako &quot;igra uveliko igricu i kako super radi i na njegovom kompu&quot;.<br />
<br />
Kao i Half Life 2 i osnova priče iz igre FEAR &quot;pozajmljena&quot; je iz filma Ring ali, ovoga puta, do te mere da meni prosto nije jasno kako ih ovi nisu tužili. Verovatno je pao neki dogovor &quot;ispod tezge&quot; pre nego što je i počelo da se radi na igri. U svakom slučaju - prvoklasni horor začinjen fenomenalnom grafikom i odlično uradjenim &quot;bullet time&quot; efektom. Ono što najviše fascinira je (za mene) do tada nevidjena veštačka inteligencija (ili što bi ovi &quot;napaljeni&quot; rekli AI :) ). Situacija iz recimo Half-Life 2 : da pobegnete Combine vojnicima u neku zgradu pa ih sačekate iza ulaza i naslažete rafalima jednog po jednog dok bezglavo naleću na metak - u FEAR-u jednostavno ne postoji. Naravno svako ko prvi put igra FEAR i sam će prvom prilikom pokušati da pribegne tom triku. Pošto sam tako pobegao iza vrata, ja sam se gotovo šokirao kada sam video da nikome od Paxton Fettelovih vojnika ne pada na pamet da mi natrči na metak. Stojim tako, čekam i slušam ih šta pričaju. Posle nekog vremena, njihov kapetan naredi nekom od njegovih vojnika da ipak krene kroz vrata i iznenadi me - na šta mu ovaj odgovara: &quot;NO FUCKING WAY !&quot;. Šta da kažem osim da 20 sekundi nisam uspeo da zatvorim labrnju od oduševljenja.<br />
<br />
6. Pandora`s Box - Jesam igrao ovu igru i završio je do kraja, ali ona za mene imam sasvim drugačiju vrednost i značaj. Naime, ubedjen sam da je ona mom ocu spasila život. On je pre nekih 6-7 godina imao infarkt. Jednostavno je jednog ranog jutra, keva ušla u moju sobu, probudila me i rekla da za 5 minuta dolazi hitna pomoć da vode ćaleta. Kada su ga vratili išao je posle na milion nekih ispitivanja, nosio je holter i sve živo, ali mu se ta aritmija nije povlačila. Vukao je tako aritmiju nekoliko meseci, lekari više nisu znali kako da mu pomognu. Da smo živeli na divljem zapadu, verovatno bi već uveliko oko njega počeli da kruže lešinari. Ja sam mozgao kako da mu pomognem, ali . . . . Bilo mi je jasno da su problemi koje ima sa srcem pre svega psihosomatski, a najviše zasićeni užasnom crtom ličnosti, bolešću koju je i meni nasledno preneo a koja bi se u jednoj rečenici mogla objasniti kao: &quot;Ne želim da to neko uradi umesto mene- ja to mogu bolje&quot;. I tako gledam ga kako se bakće i nervira oko svega i svačega i jednog dana mi sine: sklopim mu neki krš od kompjutera iz delova koji su mi se motali po sobi. Menjam se za drugarom za neki jadni polovni 17&quot; CRT monitor, sve mu to unesem u sobu, instaliram i počnem da ga posmatram kao labaratorijskog pacova. Odmah se uhvatio za karte i pasijans. Prvo je igrao po pola sata, pa sat, pa je duplirao, pa je počeo da se &quot;bije&quot; sa kevom ko će da igra na kompu i na kraju sam mu instalirao Pandoru. Umesto da se satima nervira oko svakodnevnih banalnosti, blejao je mirno u onaj monitor uz `ladan špricer pored miša. Završio je igru jedan put, drugi, treći . . . Živeli smo tada svi zajedno u jednom stanu i dešavalo mi se da se u 2-3 ujutru probudim da bi otišao u WC, prolazim pored njihove sobe i vidim njega, sedi go u belim gaćama ispred monitora i &quot;piči&quot; Pandoru. Kroz dva meseca otišao je na kontrolu i lekari su mu rekli da aritmije više nema.<br />
<br />
7. Heroes 3. Jedina igra na listi koja nam je zajednička. Uz malu napomenu da sam ja igrao SAMO Heroje trojku i druge verzije me nisu interesovale - i to zbog toga što je ovo jedina igra koju sam sebi lično zabranio da igram zbog njenog perfidnog uticaja na moju nejaku psihu poznatu kao: &quot;Samo još jedan potez&quot;. Ti si o igri dosta pisao, tako da ne bih da dužim.<br />
<br />
8. Tom Clancy`s Rainbow 6 / Hidden and Dangerous - Obe igre spadaju u neki pod-žanr FPS igara koje bi smo slobodno mogli nazvati taktički FPS i unose mogućnost vodjenja tima od 4 vojnika, pri čemu proizvoljno možeš voditi jednog od likova dok &quot;inteligenciju&quot; ostalih preuzima kompjuter (ili neki plan koji si unapred napravio). Osim ovoga obe igre imaju nešto - po čemu ću ih zauvek izdvajati od ostalih, a to je jedna nestvarna doza realističnosti. Trenutak kada sam u Rainbow Six na drugom nivou izašao iz naftne platforme i našao se na površini Oil Rig-a gledajući u otvoreno more zaista me je naterao da se naježim i da skoro osetim kapljice kiše. Slično je na mene delovao prvi nivo H&amp;D u kome je potrebno preći železnički most i učiniti randesvous sa pokretom otpora na suprotnoj obali.<br />
<br />
Osim ovoga, obe ove igre unele su revoluciju još u jednom segmentu koji sam ja, moram priznati, dugo priželjkivao. Milioni metaka koje primiš u sebe igrajući Doom - a koji iz tvog tela volšebno nestanu kada pokupiš slobodnolebdeći oklop - ovde su prošlost. Samo jedno nespretno izlaganje vitalnog dela tela protivničkom snajperu dovodi do smrtonosnog ishoda i natpisa &quot;Game Over&quot;.<br />
<br />
9. Portal - Ovo je poslednja igra koju sam igrao. Dobija se u kompletu koji se zove &quot;Orange Box&quot; a koji sačinjavaju Half Life: Episode 2 i Team Fotress. Ja se pitam: &quot;Da li postoji bolja zabava za uloženi novac od ovoga ?&quot;. Pošto završiš Episode 2, startuj Portal i uslediće iznenadjenje veće od onoga kada je Šešelj ušao u vladu SPS-a. Ufff ružno poredjenje, ovo je ipak fenomenalna igra. Čekaj da pokušam ponovo. Recimo da će uslediti iznenadjenje veće od onoga kada je . . . . ništa mi ne pada na pamet . . . Anyway. . . . Portal je izuzetno kratka igra (ja sam ga završio za dva dana igranja) u kojoj nećeš ispaliti ni jednog metka. Kroz igru te vodi kompjuter koji je Monty Python verzija Hala iz Odiseje 2001. Neodoljivo uvrnuti humor i vrcavost jednostavno ne dozvoljava da prekineš igranje dok ne rešiš &quot;još samo jednu zagonetku&quot;. Meni je nasmešniji detalj bio automatski robot koji besomučno puca na tebe čim mu se nadješ u vidokrugu. Kada posle teške muke uspeš nekako da ga oboriš/onesposobiš on dok pada, pre nego što se isključi, dečijim glasom otpeva: &quot;I don`t blame you&quot; :) :) :)<br />
<br />
10. Crysis / Call Of Duty 4 - Dakle ukoliko nemaš jak dvojezgarni procesor, 2 GB rama i minimum 8800 nvidiju - nemoj da se trudiš. Ne vredi. Ove dve igre su na listi samo zbog neverovatne realističnosti - i tu ne mislim samo na grafiku, već i na veštačku inteligenciju i motion capture svih likova u igri.<br />
<br />
Eto, toliko od mene. Nadam se da nisam smorio, baš sam se nakucao :) Pratim od sada tvoj blog, ubacio sam te na VIP listu, pa ako buden imao nešto pametno da dodam, biću slobodan . . . .<br />
<br />
Pozdrav,					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 20 Jul 2008 23:23:53 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vladdimir</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Opet sam zakasnio. Drat!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k291854</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Ja moram da se pohvalim da jesma cuo za Realms of the Haunting, ali samo zato sto sam u to vreme opsesivno citao SK i znao napamet layout svakog sveta igara (ah, the vagaries of a misspent youth).  <br />
Takodje, zameram odsustvo Fallouta s inace mnogo dobre liste liste. Zapravo, druga polovina se prakticno poklapa s mojom.. samo je kod mene Alpha Centaury bolje od svih Civilizacija. <img src='/gfx/emoticons/tongue.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Wed, 16 Jul 2008 14:32:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Gassalasca</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Mortal Kombat?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k283472</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nekoliko dana ne proveravah Vas blog, te sa zakasnjenjem uzivah u tekstu! Neko pomenu Another World, izostade odlicni decji <a href='http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_of_Darkness_%28game%29' target='_blank' class='crvenoNormal'>Heart of Darkness</a>, ali gde je bloody MK3?!?! <br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 26 Jun 2008 01:09:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Fragoje</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k278773</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div><br />
Čoveče, žestoko svaka čast kada je na redu Total recolllllllll, on Tera Incognita. Dođi na u posetu, il' se javi preko SETI ja.<br />
<br />
Jel' sad jasnije o čemu pišem?U međuvremenu bilo je i nekol'ko ratova, zemljotrese nismo brojali i crklo je nekoliko stotina miliona ljudi polovina leda na Arktiku i Antartiku se otopila nekoliko miliona kvadratnih kilometara Amazone je postalo pašnjak za Hamburger govedurine, Tajfune ne brojimo, pustinje su se proširile nekoliko miliona kvadratnih kilometara a našu hranu tankujemo u SUV ove etc,etc,etc................Svakih dvadeset minuta nestaje po jedna životinjska sorta itd.dragan755714 jun 2008[b][/b]</blockquote><br />
<br />
Covek bi pomislio da je osoba koja ovako propoveda svojim neposrednim zalaganjem sprecila makar jedan zemljotres i od topljenja spasla makar tri glecera na Grenlandu. I sacuvala od nestanka najmanje pet vrsta. <img src='/gfx/emoticons/rolleyes.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 17 Jun 2008 07:05:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Artur Dent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k278008</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>IvanDzo</b></div>Naime za vreme bombardovanja smo se skupljali kod naseg druga Dzonija u firmi njegovog oca i igrali Heroje na umrezenim racunarima. <br />
</blockquote><br />
Pozdrav Dzo, igralo se svasta tu u Durmitorskoj, pref, poker, vist, Axis &amp; Allies boardgame, a na kompjuterima jos i Football Manager i Panzer General. A te 1999. je u modi bio i Jagged Alliance 2, u igri rusis zlu diktatroku Deidrannu koja je pljunuta Mira Markovic (samo bez cveta u kosi, igre ipak dizajniraju ljudi koji imaju ukusa), koju rusis u stvarnosti. :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 16 Jun 2008 07:15:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Artur Dent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: zaboravih</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k278005</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>carly</b></div>gore da pomenem moj dodatak svakako Ghoust Recon verovatno jedna od najboljih <b>stratesko pucackih</b> ako smem da izmislim nov naziv za zanr i naravno odium ako se izuzme kraj igrice</blockquote><br />
Rainbow Six Las Vegas 2, juce sam ga probao, konacno u jednoj taktickoj pucacini ima pucanja iz zaklona, lepo zalegnes iza necega, izbacis samo pucu i polivas. :)<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 16 Jun 2008 07:08:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Artur Dent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277485</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Dexter</b></div>Kad sam zadnji put pogledao PLAYED timebilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes.... 129 dana, pa to je godinu dana igre po 8 sati dnevno!!!!</blockquote><br />
<br />
Imas pravo to je puno vremena.<br />
Ali TV ne gledam, pa uvece provedem 2-3 sata uz komp.<br />
<br />
Sad pravim pauzu jer cekamo prinovu u kuci, ali se vec radujem nastavku: WOW Wrath of the Lich King.<br />
Rekli su da ce na jesen da stigne:)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 15 Jun 2008 08:33:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>IvanDzo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277481</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hvala na toploj dobrodoslici.<br />
<br />
Obavezno se javi kad budes u ovim krajevima da odemo na neko pivo!!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 15 Jun 2008 08:22:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>IvanDzo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: тетрис</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277446</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Dobro je ovo prisecanje, u pravu ste, ja se secam svojevremeno kad sam prvi put bio u Petnici (kao predavac), prijatelj mi pokaza sjajnu tekstualnu igricu koju su napravili neku klinci polaznici na tadasnjim 286-icama, jako mnogo desavanja i pitanja, vrlo komplikovano zbivanje, nista nisam uspeo da uradim... ;o)) <br />
<br />
Inace, naravno, ono sto sam zaboravio da napomenem u samom tekstu, racunar jako dobro sluzi za vezbanje stvari kao sto su sah, bridge, preferans i slicno -- to je nekako van konkurencije, ali je svakako korisno prosirenje repertoara. Da ne govorimo da su sahovski programi danas toliko jaki da ih na visim nivoima ne vredi igrati uopste...<br />
<br />
I jos jedna stvar za koju ste mi dali sjajan slagvort: tetris je odigrao ogromnu ulogu u perestrojki i raspadanju totalitarnog sovjetskog sistema. Nedavno je napravljen neki dokumentarac o tome -- jos jedan primer kako igrice itekako imaju i siri znacaj...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 15 Jun 2008 02:31:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Games - Budget Disasters</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277119</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Penny Arcade je daleke '98. imao komentar na Romera i Ion Storm - <a href='http://www.penny-arcade.com/comic/1998/11/25/john-romero-artiste/' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.penny-arcade.com/comic/1998/11/25/john-romero-artiste/</a><br />
<br />
A sledece godine i komentar na Daikatana demo - <a href='http://www.penny-arcade.com/comic/1999/3/24/daikatana-is-dumb/' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.penny-arcade.com/comic/1999/3/24/daikatana-is-dumb/</a>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 16:25:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: auuu,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277056</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>u svakom slucaju hvala - razbiste mi predrasudu o igracima komjuterskih igara - aman, ljudi, kad ste stigli da se bavite svim tim raznim stvarima kad ste toliko verzirani u ovome? moram priznati da sam imala slican stav kao dragan7557, </blockquote><br />
Niste dobro čitali, ja nemam nikakav stav prema igračima igara oni su van mog interesa (sloboda izbora uključuje i način trošenja vlastitog vremena),<br />
već prema igrama i ne samo kompjuterskim već svim.<br />
dragan7557<br />
14 jun 2008					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 13:10:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>тетрис</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277054</link>
				<description>
					<![CDATA[
						као и сваки до сада прочитан одВас текст г Ćirković -у и ОВАЈ ми је пружио прилику за едуковање обзиром да у времена она поодавна кад је спектрум харао планетом ја открих . . . . тетриса . . . . и <i>тим нивоом </i> ха,ха, остах информисам до данас што се игрица треперавих тиче.на моју  штету и жалост, искрено говорећи.добро, било је ,како су нам деца стасала ,узњих покушаја да се примакнем оној . . .<i>prvoj generaciji računarskih igara koja se sastojala od tekstualnih igara u kojima je igrač kucao komande i tako određivao kuda se želi kretati ( no čisto zarad  jezičke pomoći potomstvu) a prisećam se malo kasnije i hibrida između tekstualnih i igara sa statičnom grafikom. upamtih i podatak da je Vodeći žanr između sedamdesetih i osamdesetih godina veka kljoknutog pripadao tekstualnim avanturama </i>. . . .<br />
<br />
елем, како за уживање у <i>игрицама мониторским</i> узраст <i>нетреба</i> да је препрека, ко зна , пензос , можда се и усмерим кањима . . . . додуше сам да није те титравостим  обзиром да <i>очни вид </i>попушта рапидно.<br />
<br />
е сад . . .<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 13:02:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Черевићан</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277052</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zatim prvi dungen-i za 5 ili 10 ljudi, i posle 3 meseca igranja prvi raid u Molten Core (40 ljudi mlati jedno cudoviste) i tu sam nacisto odlepio. Svaki petak vece mi je bio reservisan za raidovanje. Zena se grdno pokajala sto mi je to ikada donela. I dan danas skoro svaki dan odem on line cisto da vidim sta ima. Kad sam zadnji put pogledao PLAYED time bilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes....<br />
</blockquote><br />
Čoveče, žestoko svaka čast kada je na redu Total recolllllllll, on Tera Incognita. Dođi na u posetu, il' se javi preko SETI ja.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Dexter</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Kad sam zadnji put pogledao PLAYED time<br />
bilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes....  </blockquote><br />
<br />
129 dana, pa to je godinu dana igre po 8 sati dnevno!!!!<br />
</blockquote><br />
Jel' sad jasnije o čemu pišem?<br />
U međuvremenu bilo je i nekol'ko ratova, zemljotrese nismo brojali i crklo je nekoliko stotina miliona ljudi polovina leda na Arktiku i Antartiku se otopila nekoliko miliona kvadratnih kilometara Amazone je postalo pašnjak za Hamburger govedurine, Tajfune ne brojimo,  pustinje su se proširile nekoliko miliona kvadratnih kilometara a našu hranu tankujemo u SUV ove etc,etc,etc................<br />
<b>Svakih dvadeset minuta nestaje po jedna životinjska sorta itd.</b><br />
dragan7557<br />
14 jun 2008[b][/b]					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 13:00:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Odlicna lista, svaka cast!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277051</link>
				<description>
					<![CDATA[
						E, meni je zao sto nisam mogao da odem na koncert, no drago mi je ako je bio dobar. A hvala za link na abandoniu, to je odlican sajt i valja ga koristiti!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 12:57:44 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Games - Budget Disasters</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277049</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vladimir petrovic</b></div><br />
Estimated budget: Unknown. Epic.<br />
<br />
Once upon a time, John Romero could do no wrong. <br />
</blockquote><br />
Eh, za mnoge se to pricalo... Ali ovaj tip je zbilja faustovski lik. Hvala, Vladimire, na ovome!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 12:56:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: auuu,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277047</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vishnja</b></div>gosn Cirkovicu :)<br />
<br />
ovaj post i komentare razumem tek za nijansu slabije nego onaj Vas dijalog sa Zeljkom Buturovic o teleologiji i naturalizmu :)))<br />
u svakom slucaju hvala - razbiste mi predrasudu o igracima komjuterskih<br />
igara - aman, ljudi, kad ste stigli da se bavite svim tim raznim<br />
stvarima kad ste toliko verzirani u ovome? moram priznati da sam imala<br />
slican stav kao dragan7557, ali, evo, vas nekolicina ste zivi dokaz da<br />
treba da korigujem svoj pogled na celu pricu. <br />
<br />
tako da, eto, hvala jos jednom.<br />
o, sta cu sve jos cuti ovde :))</blockquote><br />
E pa draga Visnja (mada sam, u duhu ovih letnjih opustenih meseci, unapred izvinite, cuo i da Vas neki nevaljali blogeri prozivaju i Tresnjom <img src='/gfx/emoticons/ohmy.gif' alt='' />)), uvek mi je veoma drago kad ovde navratite! A eto, covek uvek naidje na nesto novo, kao sto sam onomad citirao Vilera, &quot;Ako niste u danu naisli na nesto cudno, dan vam je propao&quot;. A ako je jos to cudno propraceno odustajanjem od predrasuda, onda je to tek dvostruko korisno! A sta cete cuti.... uh, pa tesko je to predvideti, ali obecavam jos iznenadjenja! Jedan od mojih omiljenih vanzemaljaca, Alf sa Melmaka bi rekao &quot;Expect the unexpected!&quot;					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 12:54:19 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277045</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Dexter</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Kad sam zadnji put pogledao PLAYED time<br />
bilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes....  </blockquote><br />
<br />
129 dana, pa to je godinu dana igre po 8 sati dnevno!!!!<br />
</blockquote><br />
Ma covek je velikan, isao sam u skolu sa njim, nema kod njega labavo ;o)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 12:48:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k277030</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Uvodjenje ideje &quot;zavisnosti&quot; u drustvene fenomene vezane za kompjutere je jedna od stvari koje me stravicno iritiraju</blockquote><br />
Mene verovatno još više jer svaku polemiku oko zavisnosti od kompjutera svrstavan u zlonamernu idioteriju.<br />
Svako ko tvrdi da mašine (comp.) izazivaju zavisnost je ili potpuno blesav ili ima zle namere jer ne shvata da je u pitanju do sada najsvestraniji medijum a ne mašina. Iza ovog &quot;argumenta&quot; se krije neznanje, strah od novog i mnogo čega drugog (a o tome kad dođemo do Transhumanizma)<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Evo, nema problema, prihvatam da postoji neka misticna &quot;zavisnost od kompjutera&quot;</blockquote><br />
Ne znam kako ste došli do ovog zaključka o misterioznosti i šta pod tim misteriozno podrazumevate ali znam da nema nikakve misterije. Čini mi se da previše gledate samu mašinu a manje informativni medijum i njegov impakt svakodnevnice. Preveliko davanje značaja mašini sprečava ljude da razmišljaju o medijumu prenosu i dostupnost informacija, dok samo davanje prioriteta diskusiji o mašini a ne o kvalitetu medijuma sprečava da se od drveta vidi šuma.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Samo jednom neka neko pocne ozbiljno da prica o ljudima koji su ovisnici bilo koje druge drustvene pojave i istog momenta cu prihvatiti kompjutersku zavisnost (mobilni telefoni se ne racunaju</blockquote><br />
Ne mogu da se otmem utisku da mi pričamo o dve različite stvari gde vi težište stavljate na tehnologiju a ja ga opet stavljam na platformu kvaliteta upotrebe tehnologije.<br />
Dobar primer je i telefon (mobilni) koji se ne koristi da bi se poslala i primila poruka, već da bi se u beskonačnost trabunjalo bez fizičkog kontakta. Znači kreirana je veštačka potreba kako bi se saopštila neka poruka koja skoro da nema sadržaj ili  po svom karakteru nije zavisna od vremenskog repera .Ova budalaština je prodata kao slogan 'we are conecting people'. Pre ove konekcije šta beše? Diskonekcija ili šta?<br />
<br />
Tehnologija kao drštvena pojava i stupanj razvoja sveukupnih društvenih kretanja je od diktiranog razvoja od stane ljudi dostigla nivo u kojem ona diktira ljudima što je možda najpozitivnije što se ljudima moglo desiti jer je tehnologija daleko bolji &quot;diktator&quot; od ljudi.<br />
Još jednom ja ne pišem o zavisnosti od kompjutera jer ona i ne postoji već o zlupotrebi (sa izuzetcima) te iste tehnologije. Nije moguće osuditi mašinu a ni tehnologiju za promociju divljaštva, nasilja i ili agresije ali je svakako moguće osuditi mnoge igrice za ovo. Isti je slučaj i sa idiotom zvanim TV ili Film.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Al' da ne duzim, trazio bih prvo da se onda ustanovi sta se to moze raditi sa svojim vremenom pa da ono ne bude izgubljeno i/ili protraceno.</blockquote><br />
Živeti ovde i danas a ne pre nekoliko dana, ili doživljavati Kosovski boj u 2000 im a rat u BiH i Hrvatskoj smatrati nečim što je danas bitno ili doživljavati zajednički bol DS i SPS za svojim liderima a pri tome ne hteti znati da<br />
vas ovi koji to pričaju bezočno i bezobrazno lažu radi svojih interesa.Živeti u Palanci zvanoj Tera Nostra umesto <br />
u Tera Incognita.<br />
Traćenje vremena se ogleda i u činjenici da mi vreme označavamo u periodu od juče i danas (malo je privilegovanih koji žive danas ili juče) a o sutra niko ništa i ne spominje osim rekih poput mene jer sutra i ne postoji u njihovom vremenskom intervalu. Hleba i igara podrazumeva život prekjuče a slepoću u životu danas, jer danas se dešavaju stvari koje su bitne dok je ono od juče Istorija i nevažno. Odluke koje se tiču svih nas se donose danas bez naše prisutnosti jer mi glabamo hleb i gledamo igre od juče.<br />
<br />
Sadašnja tehnologija ( i ako užasno spora) pruža mogunost da živimo danas dok je juče definitivno bačeno u prošlost gde mu je i mesto, a traćenje vremena na gledanje fudbala i sve ostalo što predstavlja 'hleba i igara'<br />
je upravo u tom kontekstu aktuelno. Vreme koje imamo (24 h)  na ovom nivou razvoja i ljudi i tehnologije su ograničavajuči faktori (još nismo naučili da se krećemo kroz dimenziju vreme) te jednostavno svaki trenutak u životu jedinke postaje strahovito važan.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>argument koji jedino sta iskazuje je nedostatak familijarnosti sa predmetnom materijom.</blockquote><br />
U kontekstu gore iznesenog lako je uvideti i da je vaš kontra argument napriliku ono što Milan reče Maroviću u vezi sa spekulacijom.<br />
Igre bilo kog tipa i sadržaja su traćenje vremena ako se igra radi igre same ili ako je igra nametnuta zavisnošću prouzrokovane spoljnim faktorom. Gledanje fudbalske utakmice u kojoj 22 idiota do besveti trče šutirajuću naduvanu kožnu mešinu a nekoliko miliona idiota u ovome uživa se svakako ne može označiti kao nešto intelektualno.<br />
Familijarnost sa predmetnom materijom je neizbežna na ovoj planeti u ovo vreme ali pokušajte da zamislite gledanje sutrašnje ili preksutrašnje fudbalske utakmice, Ako dobro zamislite ovaj eksperiment i odradite ga <br />
mnogo će vam postati jasnije o čemu ja pišem.<br />
<br />
I ponavljam još jednom nemam ja ništa protiv da vama dati vremenski interval 24h koristite čak i za Tjanićeve svadbe, jer izbor je slobodan.<br />
dragan7557<br />
14 jun 2008					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 12:30:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276976</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Kad sam zadnji put pogledao PLAYED time<br />
bilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes....  </blockquote><br />
<br />
129 dana, pa to je godinu dana igre po 8 sati dnevno!!!!<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 11:09:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dexter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276975</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dragane, da li ste Vi uoste igrali nesto od novijih igara?</blockquote><br />
Ne,život mi je preozbiljan i toliko opterećen nedostatkom vremena pa ovakva vrsta zloupotrebe vremena mi do sada nije, niti će ikada biti prioritet.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mislim, to jeste zabava kao i svaka druga, a u zivotu se covek , jelte, i - zabavlja.</blockquote><br />
Ama, nemam ja ništa protiv zabave već protiv usvojenog načina zabave koja postaje patron (patern) života a ne tako retko ljude namerno odvlači od poimanja stvarnosti trenutka u kome se dešava život.<br />
U svakom slučaju  sloboda pojedinca predpostavlja i pravo na izbor prioriteta<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zavistan se moze biti i od hrane, seksa, neke osobe, neke navike itd... To ne znaci da su pomenute stvari same od sebe lose.</blockquote><br />
Mislio sam na veštački kreiranu zavisnost radi zloupotrebe ličnog prava na izbor (alkohol, droge, isl.)<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mislim da se vecina ljudi igra zato sto kroz igre prozivljavaju neka iskustva koja bi im bila nedostupna u zivotu na drugi nacin.</blockquote><br />
Meni je uvek sve u životu bilo dostupno te nemam iskustva takve vrste. Još se nisam sreo sa nečim što je nedostupno.Možda je to zbog toga što svoje prioritete i htenja,težnje i sl., postavljam isključivo u okviru realnih mogućnosti.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Bilo da je to zbog toga sto nisu u mogucnosti da takva iskustva priuste ili takva iskustva prevazilaze granice naseg sveta.</blockquote><br />
U ovakvim stvarima koristim mogućnostu svog mozga razmišljaje,zamišljanje i vizualizaciju. Vrlo često koristim &quot;viđenja&quot; drugih osobito SF.<br />
dragan7557<br />
14 jun 2008					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 11:06:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>auuu,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276972</link>
				<description>
					<![CDATA[
						gosn Cirkovicu :)<br />
<br />
ovaj post i komentare razumem tek za nijansu slabije nego onaj Vas dijalog sa Zeljkom Buturovic o teleologiji i naturalizmu :)))<br />
u svakom slucaju hvala - razbiste mi predrasudu o igracima komjuterskih igara - aman, ljudi, kad ste stigli da se bavite svim tim raznim stvarima kad ste toliko verzirani u ovome? moram priznati da sam imala slican stav kao dragan7557, ali, evo, vas nekolicina ste zivi dokaz da treba da korigujem svoj pogled na celu pricu. <br />
<br />
tako da, eto, hvala jos jednom.<br />
o, sta cu sve jos cuti ovde :))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 10:57:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Odlicna lista, svaka cast!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276938</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Od prisecanja, samo jednu stvar ste izostavili, avanture.<br />
Lucas arts (Day of tentacle, Sam&amp;max - najbolja avantura ikad :)) i Sierra (police quest, king's quest, Hand of fate...)<br />
I onda Lucas sa the Dig... eh.. good old days, mislio sam prvo da znam koje tacno igre hocu da spomenem, a sad onako naviru iz secanja, Lost in Time, Monkey Island 1&amp;2<br />
Inace, za sve old school gamere:<br />
<a href='http://www.abandonia.com' target='_blank' class='crvenoNormal'>www.abandonia.com</a><br />
imate dos emulatore, i tri tovara starih igrica koje su sada abandonware... sve hitic do hitica, za ljubitelje custom automobila, Street rod..  lotus challenge.. ima svastanesto<br />
Preporuka za text u svakom slucaju.<br />
p.s. mali troll niko na blogu ne spominje Marka Knopflera u areni, dal' je moguca da niko nije bio. Koncert je bio odlican inace..					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 09:38:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>yzma</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Games - Budget Disasters</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276833</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Video Games Home<br />
Big Budget Disasters<br />
Jun 12, 2008 <br />
<br />
Waterworld. Hudson Hawk. Showgirls. The movie world is replete with examples of projects that swallowed up vast amounts of cash only to sink beneath the waves, vanish into Bruce Willis' past, or disappear into our darkest nightmares. So too is the world of videogames, and although there's no game failure that can quite match the sheer scale of the movie world's excesses, there's still no shortage of games so unsuccessful that they brought down companies, destroyed careers, and shattered dreams. Here are seven of our favorites.<br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
Sims Online<br />
<br />
VIEW GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: $25m<br />
<br />
Although megapublisher Electronic Arts usually has a knack for delivering sales smashes, every time it's dipped its toe into the waters of massively multiplayer games since Ultima Online it's ended up badly burned. Its last effort, an online version of The Sims, should have been a smash hit, but, well, let's just say it underperformed a tad. Turns out the best way to make history's most successful videogame franchise into a massively multiplayer game is not in fact to remove most of the features players enjoy and then heap on a monthly fee. The Sims Online underperformed from day one, and although EA re-invented the game as &quot;EA-Land&quot; in February, it's currently marking time until the Grim Reaper comes to turn off the servers on August 1.<br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
Daikatana<br />
<br />
VIEW GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: Unknown. Epic.<br />
<br />
Once upon a time, John Romero could do no wrong. Flushed with his success at Id Software, where he was instrumental in designing classics like Doom and Quake, he left to form his own studio, Ion Storm, and develop a new first-person shooter. What followed was an intricate and marvelous tale of pride, massive dot-com spending excess, colossal hype, atrociously bad ads, and, once the game was finally released, terrible reviews. Romero's studio collapsed soon after, and with it went most of Romero's once-proud reputation. He reportedly claimed Daikatana actually sold enough copies to recoup its vast costs, but regardless of whether that's true it'll always be remembered as the game that brought down Ion Storm.<br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
The Last Express<br />
<br />
VIEW IGN GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: $6m<br />
<br />
Some games flop because they're over-hyped. Some games flop because they're terrible. Some flop because they just spent too much money. Prince of Persia creator Jordan Mechner's The Last Express made none of these mistakes, instead falling victim to a perfect storm of catastrophes, all beyond its control. It's still remembered as one of the finest adventure games ever made, but it was released in 1997, right as the gaming public was losing interest in the genre in favor of those new-fangled 3D shooters. The publisher's marketing department up and quit, leaving it with no ads, and a subsequent buyout meant the game vanished from stores soon after its release. Unsurprisingly, it sank without trace - but fortunately, courtesy of GameTap, it's now being distributed again. If you don't play any other games on this list - and, frankly, we wouldn't blame you if you didn't - play this one.<br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
Ultima 9<br />
<br />
VIEW ULTIMA X GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: Unknown. Nine-year development cycles are not cheap.<br />
<br />
Is there any PC role-playing game series that's as well-loved as the Ultima games? Created by the eccentric designer Richard &quot;Lord British&quot; Garriott, they dominated the genre for a full fifteen years, and remain close to the heart of many RPG aficionados. Garriott's good fortune came to a grinding halt with the 1999 release of Ultima IX: it was nine years in the making, required numerous redesigns and rewrites, and when it finally hit the streets it was a buggy, inconsistent mess with sky-high hardware requirements that excluded many fans. As if that wasn't bad enough, the coming of 3D action-adventures caused the designers to ditch the series' traditional deep, party-based combat and replace it with a system that owed more to Tomb Raider than Dungeons &amp; Dragons. Assorted patches improved the game somewhat, but it wasn't enough to redeem it, and among many Ultima devotees its name is still not spoken. Garriott's latest project, an MMO named Tabula Rasa, is still up and running - but our hunch is that you'll see it appearing in next year's version of this article.<br />
<br />
SEE MORE BIG BUDGET DISASTERS &gt;&gt;<br />
Shenmue<br />
<br />
VIEW SHENMUE II GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: $70m<br />
<br />
Legendary Sega designer Yu Suzuki created classics like OutRun, Space Harrier and Virtua Fighter before turning his attention to the adventure genre in this spectacular epic. For years it stood as the most expensive video game ever made, and it was single-handedly responsible for selling at least seven of Sega's equally ill-fated Dreamcast consoles. Was it any good? Eh, depends on who you ask. Some heralded it as the greatest console RPG ever made. Others just couldn't dig its free-form storytelling and repetitive gameplay. It was originally intended to be a trilogy, but the series looks to have ground to a halt after its second episode. If you've ever wanted to drive a forklift round a Japanese town looking for sailors, give it a go.<br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
The Getaway<br />
<br />
VIEW GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: City-sized<br />
<br />
Pop quiz: It's 2000, and you want to make a free-roaming driving game. Do you: a) start by hammering together a plot, a quick generic cityscape and a few gangster-type characters, or b) attempt to model 70 square miles of one of the world's busiest and most chaotic cities in exhaustive detail? If you answered mostly As, well done: you have what it takes to be a top games developer. If you answered mostly Bs, well done: you are probably already a top games developer, and you worked on The Getaway. The team trimmed back their ambitions to a &quot;mere&quot; ten square miles of central London, and it eventually saw the light of day in 2002 - a year after Grand Theft Auto 3's release, by which time everything The Getaway did had already been done, and better. Its sequel fared even worse, and a planned PS3 version was canned just days ago. <br />
<br />
<br />
--------------------------------------------------------------------------------<br />
<br />
E.T. the Extra-Terrestrial<br />
<br />
VIEW IGN GAME PAGE<br />
<br />
Estimated budget: over $50m (inflation-adjusted)<br />
<br />
No list of video game flops would be complete without the game that's widely credited with causing the great videogame crash of 1983. Atari paid somewhere around $25 million for the movie license, then had their programmers hammer out a game in a mere five weeks. The video games industry celebrated its release by disappearing into a recession that took years to cure, and Atari was broken up and sold just a year later. E.T. is still remembered as the worst game ever made. Still, if that hasn't put you off (perhaps you are a masochist or otherwise insane) head for the desert and start digging: untold millions of unsold E.T. cartridges were dumped in an Alamogordo, New Mexico landfill where they remain to this day. Best place for 'em.<br />
<br />
------------- <br />
Ima i nastavka... ko zeli, na Yahoo!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 05:47:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vladimir petrovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Heroiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276813</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>IvanDzo</b></div>Prvo pozdrav Ciro iz Londona.<br />
<br />
Uzivam u tvojim blogovima kao i sto sam uzivao slusajuci radio B92 dok si im pustao govore druga Starog.<br />
Hteo sam da dodam par mojih favorita: Minic Miner <br />
(ili tako nekako) jedna od prvih igara na ZX Spectrumu. Jesta da je to<br />
prosta platformaska igra, ali mi je bila prva prava kompjuterska zaraza.<br />
Zatim Panzer General, potezna igra sa WW2 tematikom, apsolutni must play mozda i danas.<br />
Slazem se sa tvojim izborom Civ-a, prva igra sa kojom sa proveo celu noc igrajuci se Boga.<br />
I onda su dosli Heroes of Might and Magic i oborili me sa nogu. Ali ne<br />
toliko single play verzija, vec prvi multiplay koji sam probao. Naime<br />
za vreme bombardovanja smo se skupljali kod naseg druga Dzonija u firmi<br />
njegovog oca i igrali Heroje na umrezenim racunarima. Nije postojao<br />
bolji osecaj od unistavanja heroja tvog najboljeg prijatelja koji je<br />
samo par metera od tebe i nervira se ko lud. Best days of my life, dok<br />
dusmani nisu poceli da gadjaju eletro postrojenja i prouzrokovali<br />
nestasice struje (i Heroja).<br />
Zatim je dosla duuga pauza i onda pre tri godine mi je zena donela WOW sa sluzbenog puta u UK.<br />
I to je bilo to.. Navukao sam se ko beba na cuclu. Prvo levelovanje mog<br />
junaka (Warrior naravno:) i istrazivanje prostanstava Kalimdora. Zatim<br />
prvi dungen-i za 5 ili 10 ljudi, i posle 3 meseca igranja prvi raid u<br />
Molten Core (40 ljudi mlati jedno cudoviste) i tu sam nacisto odlepio.<br />
Svaki petak vece mi je bio reservisan za raidovanje. Zena se grdno<br />
pokajala sto mi je to ikada donela. I dan danas skoro svaki dan odem on<br />
line cisto da vidim sta ima. Kad sam zadnji put pogledao PLAYED time<br />
bilo je 129 days, 7 hours, 33 minutes....<br />
</blockquote><br />
Vidividividi! Pa prvo dobrodosli, majstore, lepo te je cuti/citati! <br />
<br />
A zatim, nista ne razumem sta pricas to o drugu Starom, gde nadje bas na ovom mestu da me potkazujes, i to pod stare dane? Jel znas ti ko su ovde gazde? Hint: mnogi se nisu promenili... ;o))))))))) <br />
<br />
A zatim, zbilja tesko tebi kad pustas da ti zena donosi igrice po svom izboru... <img src='/gfx/emoticons/biggrin.gif' alt='' /> Shalu na stranu (pozdravi zenu, podrazumeva se, of kors, sto je nema u ovim cyber-vodama?), nemam pojma, nekako ne mogu da svarim te masivne mmorgove, ili kako god se to vec zivka ovih dana. Sta ces, uvek sam bio konzervativan, znas i sam. Nego, uzmi ti lepo Oblivion, ti si bas covek za to, intuicija mi govori!<br />
<br />
BTW, javljaj se ti i cesce (bre!), a takodje i javi kad ste u ovim krajevima! (Mada, mozda i ja budem u tim vasim negde u julu...)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 01:24:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: igrice</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276812</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pa hvala na potonjem u svakom slucaju! ;o)) A ovo, leto, opustencija, malo da ipak probas tu civilizaciju...? <img src='/gfx/emoticons/ohmy.gif' alt='' />)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 01:17:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Aaaa :)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276811</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milija Jovicic</b></div>Nisam bas zagrizeni gamer, ali za ovaj izbor ipak moram da kazem reci<br />
hvale. Ja bih ovde dodao neka izdanja Paradox Interactive-a:<br />
<br />
Europa Universalis (pogotovu drugi deo s vremena na vreme &quot;przim&quot; tokom<br />
raspusta, vidim da je i treci izasao pa bih morao i njega da nabavim),<br />
i nedavno sam igrao Hearts of Iron II: Doomsday (umesto da ucim za<br />
test, igrao sam ovo par dana i bukvalno &quot;olesio&quot; test na temu WWII :))</blockquote><br />
Hvala na recima hvale! I, hej, da, za taj Doomsday sam samo cuo, hvale ga na nekim review sajtovima, trebalo bi ga isprobati...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 01:14:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: moj top 10</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276810</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<img src='/gfx/emoticons/ohmy.gif' alt='' />)))))))))))) Razveseli me ovom veselom klasifikacijom u sitne nocne sate! Dobro, hajde da jezicke probleme i zanemarimo (da napravimo srpsku lokalizaciju civ-a? ;o)), ali ovi sto bi usrali motku ratujuci mislim da su pravi materijal na kome &quot;valja raditi&quot; (ako su, recimo, imperialistic i aggressive, po civ4 standardu)...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 14 Jun 2008 01:12:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276769</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dragan7557</b></div>Igre u funkciji simulacije ciljanog naučnog eksperimenta su ne samo opravdane već i preko potreban intrument i imaju svoju svrhu jer rezultiraju nadgradnjom bilo pozitivnom ili negativnom smislu, dok to nije slučaj sa igrama o kojima ovde govorimo jer cilj istih je zadovoljavanje navike a ne postizanje rezultata.<br />
<br />
[...]<br />
<br />
I na kraju nisam ja protiv igara već protiv uludog traćenja vremena koje iste izazivaju.</blockquote><br />
<br />
E sada bas. U opste ne znam kako da pocnem da nudim kontra argument kada mi pocetna premisa izgleda tak ostrasno arbitrarno definisana. Spominje se zavisnost i tracenje vremena. Ajd' prvo zavisnost.<br />
<br />
Uvodjenje ideje &quot;zavisnosti&quot; u drustvene fenomene vezane za kompjutere je jedna od stvari koje me stravicno iritiraju. Evo, nema problema, prihvatam da postoji neka misticna &quot;zavisnost od kompjutera&quot;. Evo, zavisnik sam, priznajem. Ali zahtevam da onda prvo uvedemo zavisnost od televizora, zavisnost od telefona, zavisnost od automobila, zavisnost od gradskog prevoza, zavisnost od dnevne, nedeljne i mesecne stampe, zavisnost od urlanja na tribinama, zavisnost od bioskopa i pozorista (Srbija je barem od ove dve stavke potpuno cista), pa se onda to dalje moze prosiriti i na zavisnost od mikrotalasne rerne, bojlera, toalet papira, tekuce vode, centralnog grejanja, struje, nocnog osvetljenja... Samo jednom neka neko pocne ozbiljno da prica o ljudima koji su ovisnici bilo koje druge drustvene pojave i istog momenta cu prihvatiti kompjutersku zavisnost (mobilni telefoni se ne racunaju, na njih se projektuje ista forma tehnofobije koja je vezana za kompjutere).<br />
<br />
Tracenje vremena. Pa, otprilike sve sto sam gore izlistao pod zavisnostima bi moglo i za ovu stavku da ide. Al' da ne duzim, trazio bih prvo da se onda ustanovi sta se to moze raditi sa svojim vremenom pa da ono ne bude izgubljeno i/ili protraceno.<br />
<br />
Za kraj, nadam se da je samo po sebi ocigledno koliko je definisanje kompjuterskih igara kao &quot;trosenja vremena u cilju zadovoljavanja navike&quot; argument koji jedino sta iskazuje je nedostatak familijarnosti sa predmetnom materijom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 23:00:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276765</link>
				<description>
					<![CDATA[
						@Dragan7557<br />
<br />
Dragane, da li ste Vi uoste igrali nesto od novijih igara?<br />
Mislim, to jeste zabava kao i svaka druga, a u zivotu se covek , jelte, i  - zabavlja.<br />
Ako se govori o zavisnosti ona opet ne moze biti argument za diskvalifikaciju igara. Zavistan se moze biti i od hrane, seksa, neke osobe, neke navike itd... To ne znaci da su pomenute stvari same od sebe lose.<br />
Na kraju, &quot;odvajanje od stvarnosti&quot; moze da bude bas super iskustvo ako se ne preteruje. Mislim da se vecina ljudi igra zato sto kroz igre prozivljavaju neka iskustva koja bi im bila nedostupna u zivotu na drugi nacin. Bilo da je to zbog toga sto nisu u mogucnosti da takva iskustva priuste ili takva iskustva prevazilaze granice naseg sveta.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 22:55:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dexter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276710</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dobro, ovde ima ozbiljnih pitanja. Ali ne bih to posmatrao na taj nacin. Vi insistirate na percepciji &quot;obicnog&quot; coveka, dok ja, kao ubedjeni nominalista, zaista ne znam sta taj pojam znaci.</blockquote><br />
Poštovani,<br />
nisam do sada imao vremena zbog zauzetosti (rezultati refernduma u Irskoj i nastanak krize u EU koju će ovaj izazivati teme mnogo važnije od ove ).<br />
Dakle ne vidim kako nominalizam vas sprečava da ne skinete navodnike i ili postavite direktno pitanje 'šta traže navodnici u tekstu?'  Krajnji rezultat bi bila univerzalnost pojma i problem bi bio rešen. Da bih izbegao detaljisanje pod običnim čovekom ja takođe podrazumevam pojedince ali i univerzalnost njihovih reakcija u sličnim ili istim situacijama. Ako se u ovome slažemo onda je u redu.<br />
Uzgred sada mi je mnogo jasnije zbog čega često izgubite živce u diskusijama pošto nisam znao da ste nominalista čak možda i veći od ubeđenog. Hvala na informaciji jer ona pomaže u sagledavanju ličnosti i olakšava komunikaciju.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>onda mi nije jasno sto pristupate celoj tematici sa ocigledno negativnom emocijom -</blockquote><br />
Nije negativna emocija u pitanju već potpuna averzija prema beskorisnom i besciljnom traćenju najdragocenijeg što čovek ima a to je vreme, za koje (još) nemamo dovoljno informacija kako bi mogli da ga zloupotrebljavamo i upotrebljavamo poput ostalih poznatih nam dimenzija sa kojima se uzgred ponašamo veoma neodgovorno čak može se reći i arogantno.<br />
<br />
Igre u funkciji simulacije ciljanog naučnog eksperimenta su ne samo opravdane već i preko potreban intrument i imaju svoju svrhu jer rezultiraju nadgradnjom bilo pozitivnom ili negativnom smislu, dok to nije slučaj sa igrama o kojima ovde govorimo jer cilj istih je zadovoljavanje navike a ne postizanje rezultata.<br />
Cilj su trenutni psihološki efekti koje igre imaju na konzumenta a ne zadovoljenje potrebe, ovo naravno ako naviku ne tretiramo kao potrebu što je individualno gledano veoma čest slučaj.<br />
<br />
Ja nisam pisao o primeni igara kao instrumenta već o impaktu igara na ponašanje individualne ličnosti a samim tim i masa. Sindrom Kasandre još odjekuje po Srbiji a njeni doživljaji su bili mnogo važniji nego bombardovanje koje je u to vreme bilo svakodnevnica. Sapunjara petorazrednog tipa je bila sigurno sklonište od jezive stvarnosti a ostalo su učinili zaštitni psiho mehanizmi. Dovoljno je reći da ova &quot;opera&quot; nikada nije stigla na ekrane Evrope.<br />
<br />
Fudbal (u toku) izaziva preseljenje čitavih čopora navijača ofarbanih kao indijanci iz loših kaubojaca i potpuno pijanih od alkohola i sporta koji nudi zabavu za ogromne pare dok je na drugoj strani izgubio sve osobine sporta i postao gola komercija merena milijardama euro profita.<br />
<br />
Primeri koje ste naveli su pozitivnog impakta na društvo u celini dok je najveći deo igrica obično tucanje vremena, ubijanje dosade ili zadovoljavanje veštački kreiranih navika konzumerizma potpuno oslobođenih od svega osim ogromnih profita koje narko dileri (Nintendo i sl,) trpaju na svoje račune a konzument narkoman<br />
u svojoj izolovanosti od mesta i realnosti okruženja za uzvrat ne dobija ništa osim zadovoljenje svoje zavisnosti.<br />
I na kraju nisam ja protiv igara već protiv uludog traćenja vremena koje iste izazivaju.<br />
Dragan7557<br />
14 jun 2008<br />
ps. tekst ste započeli sa .<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dobro, ovde ima ozbiljnih pitanja. Ali ne bih to posmatrao na taj nacin</blockquote><br />
i nije mi jasno zašto niste postavili ta pitanja bez obzira na moje insistiranje koje u stvari nije bilo dobro formulisano jer su svakako ozbiljna pitanja važnija od nesporazuma oko insistiranja na formulaciji &quot;običan&quot;(u tekstu spomenut jednom) zbog uticaja navodnika.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 21:51:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Homo ludens</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276476</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milan M. Ćirković</b></div>Dobro, ovde ima ozbiljnih pitanja. Ali ne bih to posmatrao na taj nacin. Vi insistirate na percepciji &quot;obicnog&quot; coveka, dok ja, kao ubedjeni nominalista, zaista ne znam sta taj pojam znaci. Ja vidim samo pojedince, a cak tesko mi je da pretendujem da razumem njihove percepcije, a kamoli da govorim o percepciji &quot;obicnog&quot; ili &quot;prosecnog&quot; coveka. <br />
<br />
Sa druge strane, cujte, ako vec raspravljamo o Simulation argumentu, onda mi nije jasno sto pristupate celoj tematici sa ocigledno negativnom emocijom -- neki bi rekli da je analiza i istrazivanje raznih mogucnosti u pravcu simulacije nasa racionalna (pa i moralna, ali hajde da ne ulazimo u to) obaveza. A najveci deo istrazivackog rada u tom pravcu se i desava u studijima za dizajn racunarskih igara. I to se u poslednje vreme priznaje i u najvisim high-brow akademskim krugovima. Kao primer navescu Vam nedavnu nagradu koju je dobio dr Endru Hemilton sa U. of Colorado u Boulderu, za najbolju graficku prezentaciju naucnih rezultata, a koja se odnosila na relativisticke i kvantne efekte u blizini horizonta crne rupe, a koju je eksplicitno napravio sa ljudima iz jednog game-dizajnerskog studija koristeci njihove rutine... Da ne govorimo o istrazivanju emergencije i emergentnih fenomena (nedavno i cela konferencija odrzana o tome na primerima iz World of Warcraft). </blockquote><br />
<br />
Tek sada sam video respons,<br />
Ok. što bi rekao nsarski fair enough, sada sam zauzet al ču detaljno odgovori osobiti u pogledu negativne emocije (nije toliko crno kao što izgleda) tokom večeri ili sutra.Ugodno veče,<br />
dragan7557					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 17:31:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dragan7557</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: moj top 10</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276449</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milan M. Ćirković</b></div>Dogovoreno. Pa javljaj the outcome...</blockquote>Srdja Popovic says: <br />
<br />
moguce ali jos 2001<br />
kad sam video na sta nam lici skupstina<br />
to je skroz tacno, <br />
ali tesko da bi 10% njih moglo da pobedi<br />
za pocetak pola ne zna englski<br />
druga trecina ne bi znala cemu sluzi koje svetsko cudo<br />
ostali bi usrali motku ratujuci<br />
sto otprilike ostavlja 5% kandidata					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 17:07:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ivan Marović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Nema bolje od Civilization</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#k276400</link>
				<description>
					<![CDATA[
						igrao sam sva cetiri dela! svaki je bio revolucija u odnosu na prethodni! od kada je izasla cetvorka ne igram nista drugo! kada je malo izgustiram ne igram jedno mesec, dva pa opet! bas sam jutros do 4 ostao! gore od droge! mislim da jeizasla  petica ali za playstation! jedva cekam za pc!! LONG LIVE SID MEIER !!!!!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 13 Jun 2008 16:12:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milos M</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3194/Igrajmo%20se%2C%20ljudi%21/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

