<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Bravo za Španiju! | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</link>
		<description>Milan M. Ćirković</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 22 Nov 2009 11:49:22 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/464/4464.jpg			</url>
			<title>Milan M. Ćirković</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Failing Turing</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k288011</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Dilan Dog</b></div>da se ne bavite Vi izradom nove teorije diskriminacije koja ce se uskoro naci u prodaji?</blockquote><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 07 Jul 2008 09:05:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>angela92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k286236</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milan M. Ćirković</b></div>Pogresno. Zalazem se za priznavanje razlicitosti, a ako ne razumes da razlicitosti nije rasporedjena samo duz jedne linije, nego duz mnogo razlicitih dimenzija, i da je besmisleno govoriti &quot;manje&quot; ili &quot;vise&quot;, jer manje ili vise podrazumeva linearnu uredjenost, onda to nije doista moj problem. Nema nikakve potrebe govoriti o &quot;manje&quot; i &quot;vise povlascenim&quot; ljudima, samo eventualno &quot;povlascenim na razlicit nacin&quot;.</blockquote> Nije bitno duz koliko dimenzija je rasporedjena, to ne menja sustinu pitanja da li priznavanje razlicitosti za konsekvencu treba da ima i razlicit tretman. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Mada je naravno, cela prica o polascenosti rezultat tvoje levicarske idiosinkrazije.</blockquote> Ne, prica je posledica mog opazanja tvog stava o 'povlascenosti'. Kako ces klasifikovati stav koji se razlikuje od tvog, uopste ne utice na tu cinjenicu. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I odgovorio sam, mada priznajem da me to pitanje ne zanima previse.</blockquote> <b>Nisi.</b> <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>U pitanju jeste provokacija, a tvoje tumacenje tog istorijskog dogadjaja smatram tipicnim primerom teorije zavere. Posto sam na iste alergican (i ne, necu objasnjavati zasto; cf. K. R. Popper, &quot;Socijalna teorija zavere&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />, uzdrzacu se od elaboriranja.</blockquote> <br />
Prema tvojoj definiciji, provokacija je svako pitanje na koje nemas adekvatan odgovor, dok je 'teorija zavere' nesto sto mozes da diskvalifikujes bez ikakvog objasnjenja. Posto je tvrdnja da je neki iskaz istovremeno i jedno i drugo apsurdna, ocigledno je da sa tim pitanjem imas neki problem, pa ni ne ocekujem 'elaboraciju'. <br />
<br />
Izjava da je napr. Nikejski sabor odrzan '<u>namerno</u>', a ne 'slucajno', i da je Konstantin trazio da se selektuju Jevandjelja i ostalo sto ce uci u 'konacnu verziju', a sto je u suprotosti sa tvojim stavom o potpuno 'spontanom razvoju', nikako ne implicira da je u pitanju 'teorija zavere'. Ovo sto radis je pokusaj negiranja istorijskih cinjenica. <br />
<br />
Naravno, svako ima pravo da 'veruje' u nesto, nezavisno od cinjenica :)<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 30 Jun 2008 21:26:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Astrid</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k285983</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Logicka veza: zalazes se za odbacivanje superiornog odnosa ljudske<br />
vrste prema drugim vrstama, ali ne i za odbacivanje takvog odnosa<br />
coveka prema drugom coveku. <br />
'Licne slobode' sam pomenula jer ih deklarativno velicas, a oduzeo bi<br />
neke od th sloboda 'manje povlascenim' ljudima. Samim tim ce i stvarno<br />
postati manje povlasceni :) <br />
</blockquote><br />
Pogresno. Zalazem se za priznavanje razlicitosti, a ako ne razumes da razlicitosti nije rasporedjena samo duz jedne linije, nego duz mnogo razlicitih dimenzija, i da je besmisleno govoriti &quot;manje&quot; ili &quot;vise&quot;, jer manje ili vise podrazumeva linearnu uredjenost, onda to nije doista moj problem. Nema nikakve potrebe govoriti o &quot;manje&quot; i &quot;vise povlascenim&quot; ljudima, samo eventualno &quot;povlascenim na razlicit nacin&quot;. Mada je naravno, cela prica o polascenosti rezultat tvoje levicarske idiosinkrazije. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Valjda? :) <br />
Malopre sam navela zasto. <br />
</blockquote><br />
I odgovorio sam, mada priznajem da me to pitanje ne zanima previse. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Na prethodnom blogu si ovo isto pitanje nazvao provokacijom, a sada si mi odgovorio. Zanimljivo :)<br />
<br />
Imati 'funkciju' i 'duboki i tajanstveni smisao' nije isto. Nije to<br />
slucajan dogadjaj, vec je Hriscanstvo, i to jedna mala 'sekta', da to<br />
tako nazovem, od raznih verovanja koja su paralelno postojala, izabrana<br />
i proglasena zvanicnom. Ako malo bolje pogledas, imala je sve potrebne<br />
elemente pogodne za laksu kontrolu nad tako velikim i heterogenim<br />
Carstvom, uopste, za upravljanje drustvom. Sem toga, kasniji dogadjaji,<br />
kao sto su modifikacije Biblije, to potvrdjuju. <br />
Tvoja tvrdjnja da je 'puki slucaj' zaista deluje kao izbegavanje<br />
posledica prihvatanja suprotnog stava. Mislim, tesko mi je da poverujem<br />
da to stvarno mislis. :)<br />
</blockquote><br />
U pitanju jeste provokacija, a tvoje tumacenje tog istorijskog dogadjaja smatram tipicnim primerom teorije zavere. Posto sam na iste alergican (i ne, necu objasnjavati zasto; cf. K. R. Popper, &quot;Socijalna teorija zavere&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />, uzdrzacu se od elaboriranja. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 30 Jun 2008 12:42:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k285816</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milan M. Ćirković</b></div>Pitanje je glasilo:da ako se zalazes protiv 'antroposovinizma' i za licneslobode, da se nikako ne mozes zalagati za 'raslojavanje' ljudiTe dve stvari nisu u logickoj vezi. Zapravo tri stvari, posto je antroposovinizam jedna, licne slobode druga, a raslojavanje treca. Neko ko sugerise da je cudno ako se ja zalazem za 1 (zapravo protiv 1), 2 i 3 treba da objasni zasto je to kontradiktorno, odn. cudno. Ne treba ja da objasnjavam zasto imam nekoliko stavova po pitanjima koja su logicki nezavisna. Ja tu ne vidim nista cudno.</blockquote><br />
Logicka veza: zalazes se za odbacivanje superiornog odnosa ljudske vrste prema drugim vrstama, ali ne i za odbacivanje takvog odnosa coveka prema drugom coveku. <br />
'Licne slobode' sam pomenula jer ih deklarativno velicas, a oduzeo bi neke od th sloboda 'manje povlascenim' ljudima. Samim tim ce i stvarno postati manje povlasceni :) <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><u>Valjda ne treba da bude, otkud znam</u>, zasto je to relevantno za bilo sta o cemu se vodila diskusija??</blockquote> <b>Valjda? :)</b> <br />
Malopre sam navela zasto. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pre svega, ne prihvatam nuznost funkcionalistickih objasnjenja istorijskih fenomena. Ne mislim da je moguce logicki konzistentno tvrditi da sve u istoriji &quot;ima neku funkciju&quot;...<br />
That said, zaista mislim da je puki slucaj zasto je hriscanstvo, a ne recimo mitraizam, postalo dominantno u Rimskom carstvu, te da to nema ama bas nikakav &quot;duboki i tajanstveni smisao&quot;. </blockquote><br />
Na prethodnom blogu si ovo isto pitanje nazvao provokacijom, a sada si mi odgovorio. Zanimljivo :)<br />
<br />
Imati 'funkciju' i 'duboki i tajanstveni smisao' nije isto. Nije to slucajan dogadjaj, vec je Hriscanstvo, i to jedna mala 'sekta', da to tako nazovem, od raznih verovanja koja su paralelno postojala, <u>izabrana</u> i proglasena zvanicnom. Ako malo bolje pogledas, imala je sve potrebne elemente pogodne za laksu kontrolu nad tako velikim i heterogenim Carstvom, uopste, za upravljanje drustvom. Sem toga, kasniji dogadjaji, kao sto su modifikacije Biblije, to potvrdjuju. <br />
Tvoja tvrdjnja da je 'puki slucaj' zaista deluje kao izbegavanje posledica prihvatanja suprotnog stava. Mislim, tesko mi je da poverujem da to stvarno mislis. :)<br />
<br />
P.S. Zasto si mi obrisao odgovor na komentar o 'zrnu graska' na proslom blogu??? Bio je pristojan. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 30 Jun 2008 01:28:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Astrid</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284866</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Ne vidim ni ja, pa sam ocekivala da mi pojasnis svoje stavove. <br />
</blockquote> <br />
Pitanje je glasilo:<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>da ako se zalazes protiv 'antroposovinizma' i za licne<br />
slobode, da se nikako ne mozes zalagati za 'raslojavanje' ljudi</blockquote><br />
Te dve stvari nisu u logickoj vezi. Zapravo tri stvari, posto je antroposovinizam jedna, licne slobode druga, a raslojavanje treca. Neko ko sugerise da je cudno ako se ja zalazem za 1 (zapravo protiv 1), 2 i 3 treba da objasni zasto je to kontradiktorno, odn. cudno. Ne treba ja da objasnjavam zasto imam nekoliko stavova po pitanjima koja su logicki nezavisna. Ja tu ne vidim nista cudno. <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Ima veze sa diskriminacijom, samo je pitanje prema kom kriterijumu.<br />
Mislis, u okviru 'povlascene klase' treba da bude 'povlascenijih' i<br />
'manje povlascenih'?<br />
</blockquote> <br />
Ne razumem pitanje. Valjda ne treba da bude, otkud znam, zasto je to relevantno za bilo sta o cemu se vodila diskusija?? <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Nisi mi odgovorio na pitanje na tvom pethodnom blogu: &quot;Koja je, prema<br />
tvom misljenju, bila funkcija Hriscanstva u Rimskom carstvu?&quot;, pa ga<br />
zato ponavljam. Nisam marksista, ne brini :)<br />
</blockquote><br />
Pre svega, ne prihvatam nuznost funkcionalistickih objasnjenja istorijskih fenomena. Ne mislim da je moguce logicki konzistentno tvrditi da sve u istoriji &quot;ima neku funkciju&quot;. Mnoge stvari su u istoriji (kao i u drugim naukama, matematika je od Gedela i Kolmogorova najbolji primer) jednostavno jesu ili nisu i to *bez razloga*, tj. slucajno. Drugi cesto koriscen termin je &quot;kontingentno&quot;. Dakle, to pitanje ne mora uopste nuzno da ima odgovor. Funkcionalisticke teorije istorije (medju koje ne spada samo marksizam, vec i Kont/Spenserov pozitivizam, Spenglerov organicizam, Tojnbijeva kulturna dinamika, Dirkemov fizikalizam, Sorokinova teorija, dakle izbor je veliki) insistiraju na toj nuznosti funkcije, naravno, sa raznih polazista. Meni su licno bliza shvatanja poput francuske istorijske skole Annales ili MekNila ili formalista, da nemamo nikakvu duznost da kontingentne dogadjaje objasnjavamo u terminima &quot;cemu sluze&quot;. That said, zaista mislim da je puki slucaj zasto je hriscanstvo, a ne recimo mitraizam, postalo dominantno u Rimskom carstvu, te da to nema ama bas nikakav &quot;duboki i tajanstveni smisao&quot;. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 28 Jun 2008 01:13:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284845</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Milan M. Ćirković</b></div>Ne vidim logicku vezu.</blockquote><br />
<b>Ne vidim ni ja, pa sam ocekivala da mi pojasnis svoje stavove.</b> <br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Oba ta slucaja su prava suprotnost istinskom slavljenju razlicitosti. I jedan i drugi se zalazu za unutargrupnu uniformnost, sto mi je svakako odvratno. To nema cak ni veze sa diskriminacijom.</blockquote> <br />
Ima veze sa diskriminacijom, samo je pitanje prema kom kriterijumu. Mislis, u okviru 'povlascene klase' treba da bude 'povlascenijih' i 'manje povlascenih'?<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Mani me tih levicarskih floskula tipa &quot;servis vladajuce klase&quot; i &quot;odrzanje strukture moci&quot;. Marksizam sam polozio sa uspehom, hvala na pitanju, prilicno davno, i zelim sto manje da imam daljih kontakata sa istim. Ditto za relativisticki postmodernizam koji ni o cemu drugom ne prica nego o &quot;strukturama moci&quot;. Sto sve, naravno, ne znaci da podrzavam ikakvu crkvu, pa ni Crkvu. Ali podrzavam (mada je rec neadekvatna, pa i glupava) religiju kao jednu od velikih oblasti ljudske stvaralacke delatnosti. </blockquote><br />
Nisi mi odgovorio na pitanje na tvom pethodnom blogu: &quot;Koja je, prema tvom misljenju, bila funkcija Hriscanstva u Rimskom carstvu?&quot;, pa ga zato ponavljam. Nisam marksista, ne brini :)<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 28 Jun 2008 00:29:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Astrid</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284760</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div>Nepazljivi citalac bi stvarno dosao u zabludu i<br />
pomislio da ako se zalazes protiv 'antroposovinizma' i za licne<br />
slobode, da se nikako ne mozes zalagati za 'raslojavanje' ljudi :) <br />
</blockquote><br />
Ne vidim logicku vezu. Osim ako ne mislis da ce raslojavanje promeniti samo znacenje termina antroposovinizam, sto je svakako donekle tacno, ali se moze korigovati jednostavnim preciznijim izrazavanjem. Bas obratno, licna sloboda treba da ukljucuje i pravo da promenis svoju formu, pa cak i svoju biolosku osnovu. Samim tim, licne slobode podrzavaju ono sto nazivas raslojavanjem. Svaka vrsta razlicitosti je dobrodosla.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Kako bi opisao kastinski sistem u Indiji, a kako, na primer uredjenje u<br />
Hakslijevom 'Vrli, novi svet'? Kakva vrsta diskriminacije je u pitanju?<br />
</blockquote><br />
Oba ta slucaja su prava suprotnost istinskom slavljenju razlicitosti. I jedan i drugi se zalazu za unutargrupnu uniformnost, sto mi je svakako odvratno. To nema cak ni veze sa diskriminacijom.<br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Astrid</b></div><br />
Malo off-topic, ali samo malo :) Zaista ne razumem, kako ti, kao<br />
samoproklamovani protivnik totalitarizma, mozes da podrzavas Crkvu, taj<br />
obican servis vladajuce klase, istorijski gledano, ciji je osnovni cilj<br />
odrzanje strukture moci, a osnovni mehanizam respresija, od<br />
najogoljenije, pa sve do sputavanja slobodnog misljenja. <br />
</blockquote><br />
Mani me tih levicarskih floskula tipa &quot;servis vladajuce klase&quot; i &quot;odrzanje strukture moci&quot;. Marksizam sam polozio sa uspehom, hvala na pitanju, prilicno davno, i zelim sto manje da imam daljih kontakata sa istim. Ditto za relativisticki postmodernizam koji ni o cemu drugom ne prica nego o &quot;strukturama moci&quot;. Sto sve, naravno, ne znaci da podrzavam ikakvu crkvu, pa ni Crkvu. Ali podrzavam (mada je rec neadekvatna, pa i glupava) religiju kao jednu od velikih oblasti ljudske stvaralacke delatnosti. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:57:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>reply</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284737</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ma da, personhood schmersonhood. Ako to nesto ima neki badass personhood, tipa humankind is too retarded, let's exterminate, ima da jede protonsko torpedo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:39:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>noboole</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Bravo za Spaniju!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284526</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pada mi na pamet da mozda i nije bas slucajno sto su se Spanci dosetili da pokazu ovakav odnos prema zivotinjama. <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Milan M. Cirkovic<br />
... Kortes je pred donošenjem istorijske odluke o davanju prava životinjskim vrstama evoluciono bliskim čoveku, što je prvi slučaj u istoriji da se u primeni univerzalnih etičkih načela otišlo dalje od tradicionalnog antropocentrizma.</blockquote><br />
<br />
Nisu u pitanju samo covekoliki veliki majmuni, voli Spanci i druge zivotinje. <br />
Tako postoji jedna narodska izreka:<br />
 La mujer es un adversario. Un adversario a veces  digno de estima, pero un adversario. El caballo es, ante todo,  un amigo, <br />
sto u slobodnom prevodu znaci: Zena je protivnik. Protivnik ponekad dostojan postovanja, ali ipak - protivnik. Konj je, pre svega, prijatelj.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 18:36:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vladimir petrovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284388</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Skoro preminuli George Carlin je povodom abortusa izjavio nesto u fazonu (totalno parafraziram): &quot;Hirscanska desnica izgleda opsednuta pred-natalnim pravima deteta. Oni kazu da zivot pocinje u momentu oplodnje jajne celije. Ja kazem da je zivot poceo pre mnogo miliona godina i da je to proces koji traje.&quot;</blockquote><br />
<br />
Upravo sam ovo gledala, cini mi se da odgovara ovoj temi <img src='/gfx/emoticons/biggrin.gif' alt='' /><br />
<br />
<object type='application/x-shockwave-flash' data='http://www.youtube.com/v/3Djohakx_FE' width='425' height='350'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/3Djohakx_FE'></object><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 16:20:53 GMT</pubDate>
				<dc:creator>chobanica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Povlasceni</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284338</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>...definiciju prava utemeljenu na konceptu ličnosti. Ovaj presedan španskog parlamenta otvara put za zakonodavstvo budućnosti u kome neće biti diskriminacije na osnovu forme (generalna odlika svih istorijskih rasizama) ili antropošovinizma (što je izvor brojnih nehumanih postupaka prema prirodnoj sredini i drugim živim vrstama)</blockquote>Nepazljivi citalac bi stvarno dosao u zabludu i pomislio da ako se zalazes protiv 'antroposovinizma' i za licne slobode, da se nikako ne mozes zalagati za 'raslojavanje' ljudi :) <br />
Kako bi opisao kastinski sistem u Indiji, a kako, na primer uredjenje u Hakslijevom 'Vrli, novi svet'? Kakva vrsta diskriminacije je u pitanju? <br />
<br />
Malo off-topic, ali samo malo :) Zaista ne razumem, kako ti, kao samoproklamovani protivnik totalitarizma, mozes da podrzavas Crkvu, taj obican servis vladajuce klase, istorijski gledano, ciji je osnovni cilj odrzanje strukture moci, a osnovni mehanizam respresija, od najogoljenije, pa sve do sputavanja slobodnog misljenja. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 14:51:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Astrid</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ne razumem...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284283</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ej, pa jesi gledao ti Bladerunner-a?</blockquote><br />
upravo Bladerunner mi je pao napamet dok sam citala tekst. slucajno vec mesec dana objasnjavam detetu kako replikant moze imati zelju za zivotom iako je mu je projektovani vek trajanja cetiri godine :))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 13:16:47 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284278</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
granica je odredjena onim momentom kada za zdravlje zene prekid trudnoce operacionim putem postaje rizican. nakon toga se prekid izvodi izazivanjem pobacaja, i tu je postavljena granica - potrebni su dodatni papiri vezani za socijalni status isl.<br />
fetus nije nigde u prici.</blockquote><br />
<br />
&quot;Srbija ima prilično liberalan Zakon o uslovima za izvršenje namernog prekida trudnoća, kojim se prekid dozvoljava jedino uz podneti zahtev i ograničenje da trudnoća ne sme da bude starija od 10 nedelja.&quot; <a href='http://www.politika.co.yu/rubrike/tema-dana/Petsto-abortusa-dnevno.lt.html' target='_blank' class='crvenoNormal'>link</a><br />
<br />
Koliko je rizicniji abortus u 13. nedelji od ugradnje silikonskih implanata u dojke? <br />
<br />
Do 12, a ponekad i do 14. nedelje (ako je lekar dovoljno strucan) abortus se obavlja na isti nacin kao i pre 10. nedelje, tj. vakuum aspiracijom.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 13:12:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>chobanica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284277</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Oni kazu da zivot pocinje u momentu oplodnje jajne celije. Ja kazem da je zivot poceo pre mnogo miliona godina i da je to proces koji traje</blockquote><br />
kada bi ljudi drzali paznju na ovome iz trenutka u trenutak (za sta je u pocetku potrebno malo truda) svet bi, naravno, bio jedno mnogo bolje mesto. u tome nas istocnjacke filozofije sisaju 100%. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 13:11:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: A bikovi?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284274</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Meni je ipak potez kom se divim postavljanje Carme Chacon (u 8mom mesecu trudnoce) za ministarku odbrane. </blockquote><br />
ovo je i mene oborilo, ali danasnja vest mi je i dalje na visokom prvom mestu :)))<br />
<br />
ovakav stepen odgovornosti mi kao vrsta mozemo ispoljiti na vrlo mali broj nacina bez vece &quot;zrtve&quot;. antropocentricnost je u korenu svih problema koje ova planeta ima sa nama. ako je smanjimo makar malo, dobit ce biti velika - verujem da to funkcionise na principu pozitivne povratne sprege. svest - dobrobit - dobrobit svesti - osvescena dobrobit.... ritam, respekt i relax, sto rece Vesna na svom blogu.<br />
<br />
ama divota :)))<br />
<br />
bas sam ponosna. nije da nismo daleko stigli.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 13:04:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284256</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Skoro preminuli George Carlin je povodom abortusa izjavio nesto u fazonu (totalno parafraziram): &quot;Hirscanska desnica izgleda opsednuta pred-natalnim pravima deteta. Oni kazu da zivot pocinje u momentu oplodnje jajne celije. Ja kazem da je zivot poceo pre mnogo miliona godina i da je to proces koji traje.&quot;					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 12:43:10 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284252</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sto nas pak dovodi na pitanje abortusa. Cini mi se da je nase zakonodavstvo proizvoljno odredilo granicu do kada zena moze da abortira na sopstveni zahtev, i to na osnovu toga kada fetus pocinje da &quot;lici&quot; na ljudsko mladunce. Logike nema, ali takav je mehanizam. Ako lici - ima prava. </blockquote><br />
granica je odredjena onim momentom kada za zdravlje zene prekid trudnoce operacionim putem postaje rizican. nakon toga se prekid izvodi izazivanjem pobacaja, i tu je postavljena granica - potrebni su dodatni papiri vezani za socijalni status isl.<br />
fetus nije nigde u prici.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 12:37:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284238</link>
				<description>
					<![CDATA[
						E da, u pravu ste ovde - zaboravih to da kazem, ali vrlo jak argument u prilog personhood-based rights jeste da postaje moguce utvrditi, makar u principu, kad tacno embrion postaje licnost, odnosno do kog trenutka je abortus dozvoljen. To je umnogome pitanje neuronauka, ne politike ili religije. U pravu ste da je za sad to dobrim delom arbitrarno, ali Hughes i ostali upravo ukazuju da je to jedno mesto gde nauka moze, u saradnji sa zakonodavnim organima, da pomogne da se nedoumice razrese i najbolje resenje donese.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 12:14:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Arbitrarnost</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284216</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Najpre me je ovo podsetilo na Dokinsovo objasnjenje altruizma (ponasamo se altruisticki prema onima koji su nam fizicki slicni, jer to znaci da se geni koji uslovljavaju takvo ponasanje najverovatnije nalaze i u tim jedinkama, a genima je jedino bitno da oni opstanu). Ali gde je ta granica? Koliko slicno je dovoljno slicno?<br />
<br />
Sto nas pak dovodi na pitanje abortusa. Cini mi se da je nase zakonodavstvo proizvoljno odredilo granicu do kada zena moze da abortira na sopstveni zahtev, i to na osnovu toga kada fetus pocinje da &quot;lici&quot; na ljudsko mladunce. Logike nema, ali takav je mehanizam. Ako lici - ima prava. <br />
<br />
I jos nesto - ako je nebitno da li je fetus/embrion licnost ili nije, vec je bitno kakav mu je genetski materijal (100% ljudski btw) nema vise ni in vitro oplodnje? Mnogo, hmm, ljudi (?) biva ubijeno svake godine u tim laboratorijama, jer se samo neki embrioni iskoriste za implantaciju, ostali se odbacuju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 11:38:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>chobanica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ili malo preciznije ...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284215</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>E, sad je problem, sto, matematicki govoreci, uvek ima neki Buda koji je gluplji od pneumokoke ili bar moje macke (koja je moralni kreten, inace pametna.) Tako da je Test besmislen. Nema trece. Ili Test, ili komitet mocnih (koga sam pomenuo u drugom thread-u.)</blockquote><br />
Gresite. Za pocetak, mi pravimo diskriminaciju u drustvu po inteligenciji, odnosno po osdustvu spoljne manifestacije inteligencije. Retardirane osobe, psihicki bolesne osobe, pa cak i mentalno zdrave osobe bez mogucnosti komunikacije (!) nisu poslovno sposobne. Drustvo im priznaje da su ljudi, ali ne i da su jednako vredni kao ostatak populacije.<br />
<br />
Tako da prica o tome da ce se pojam coveka svesti na najnici zajednicki sadrzalac (tj. na najglupljeg zivog coveka na planeti) ne stoji - drustvo vec diskvalifikuje osobe ispod odredjenog stepena spoljne manifestacije inteligencije i niko u tome ne vidi problem.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 11:36:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: A bikovi?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284194</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>P. S. Ovi danasnji Spanci, narocito sa Sapaterom na celu vlade, umeju da iznenadjuju svet. Tako je bilo kada su izglasali zakon o istopolnim brakovima, te postali jedna od samo TRI drzave u Evropi koje su to zvanicno ucinile </blockquote><br />
Meni je ipak potez kom se divim postavljanje Carme Chacon (<b>u 8mom mesecu trudnoce</b>) za ministarku odbrane. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 11:06:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>antioksidant</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ili malo preciznije ...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284189</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pobrkali ste dve stvari. Ja tvrdim da nema dokaza za Vasu tvrdnju o preklapanju ta dva skupa, a onda posle kazem da mi je to logicnije od relativizma. Nisam tvrdio da Vasa tvrdnja ne stoji ZBOG toga sto je alternativa relativizam. Tu postoji velika razlika. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 11:01:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: pozdrav</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284188</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vishnja</b></div>gosn Cirkovicu <br />
<br />
po meni, ovo je vest decenije. pocelo je :))<br />
nevidjeno sam zadovoljna. toliko da mi se izgubio tekst. kad mi se sve malo slozi u glavi, javicu se opet.<br />
ama potpuno sam zadovoljna<br />
<br />
ps - koliko vidim, najveci strahovi u vezi sa temom vezani su za mogucu potrebu prelaska na vegetarijanstvo :)<br />
pps - clanak o ustavnoj zabrani kloniranja je sjajan</blockquote><br />
Pa javite se svakako ponovo, draga Visnja! Uvek ste dobrodosli, kao sto je poznato!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 11:00:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: A bikovi?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284184</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vladimir petrovic</b></div>Zanimljivo. Cenim vas (naucnicki) entuzijazam, g. Cirkovicu, za spansku<br />
inicijativu da se (velikim) majmunima daju (ljudska) prava na zivot i<br />
slobodu. <br />
Medjutim, pitam se otkuda to dodje bas od Spanaca, koji tako primitivno<br />
do dana danasnjeg, postupaju sa - bikovima (koride). Uvek sam se<br />
zgrazavao snimcima spanskih korida i cekao kada ce borci za &quot;ljudska&quot;<br />
prava da traze da se zabrani to sadisticko mucenje i ubijanje bikova<br />
radi stvaranja ugodjaja dokonoj publici, kako muskoj tako i zenskoj.<br />
Dizem svoj glasic protiv ubijanja bikova. Neka tu Spanci urade nestos<br />
konkretno (veliki majmuni su za njih, ipak, apstrakcija, jer ne zive u<br />
Spaniji, te ih narod moze videti jedino u zooloskim vrtovima ili cuti<br />
da se na njima vrse istrazivanja u naucnickim kabinetima). Ako treba,<br />
glasacu i protiv klanja goveda za covekovu ishranu... mic po mic, mi<br />
bismo svi morali da postanemo vegeterijanci! <br />
<br />
P. S. Ovi danasnji Spanci, narocito sa Sapaterom na celu vlade, umeju<br />
da iznenadjuju svet. Tako je bilo kada su izglasali zakon o istopolnim<br />
brakovima, te postali jedna od samo TRI drzave u Evropi koje su to<br />
zvanicno ucinile (Srbija, izgleda, nije medju njima!).</blockquote><br />
Pa delimicno je to rezultat upravo gnusanja ogromnog dela spanske javnosti nad koridom. Verovatno Vam je poznato da je korida zabranjena odlukama lokalnih vlasti u (ako se ne varam) polovini spanskih provincija, a postoji i ozbiljna inicijativa o kojoj se vise puta raspravljalo u parlamentu da vlada zabrani koridu na nacionanom nivou. To ce se verovatno i desiti u najskorije vreme.<br />
<br />
Uostalom, ako je britanski Parlament mogao da zabrani lov na lisice, sto je bila jos duza i ozbiljnija tradicija u GB nego sto je korida u Spaniji...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 10:59:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Milan M. Ćirković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ne razumem...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284162</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Turingov test je test kojim se testira &quot;inteligencija&quot; &quot;mislece&quot; masine. Ideja je da covek prica sa nekim i da ne zna da li je to covek ili masina. Takav test se ponovi mnogo puta, i na kraju se vidi da li je covek bio u stanju da prepozna sta je koji sagovornik bio.<br />
<br />
Ako covek nije u stanju da razlikuje masinu od coveka, ispada da je masina...  nesto... i tu nastaje veliko pitanje sta je to &quot;nesto&quot;?. Da li je masina koju covek ne moze da razlikuje po nivou inteligencije od coveka zaista inteligentna?<br />
<br />
To se moze dalje primeniti i na emocije i sve ostalo sto mi smatramo &quot;ljudskim&quot;.  Kako mi znamo da masina nije inteligentna, ako se ona ponasa inteligentno? Kako mi mozemo da znamo da li je emocija &quot;prava&quot; ili &quot;masinska&quot; kada je njena spoljna manifestacija ista?<br />
<br />
Da li postoji nesto sustinskije od spoljne manifestacije pa da mozemo jednu i drugu vrstu inteligencije da proglasimo manje vrednom?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 10:14:54 GMT</pubDate>
				<dc:creator>wk</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>pozdrav</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284139</link>
				<description>
					<![CDATA[
						gosn Cirkovicu <br />
<br />
po meni, ovo je vest decenije. pocelo je :))<br />
nevidjeno sam zadovoljna. toliko da mi se izgubio tekst. kad mi se sve malo slozi u glavi, javicu se opet.<br />
ama potpuno sam zadovoljna<br />
<br />
ps - koliko vidim, najveci strahovi u vezi sa temom vezani su za mogucu potrebu prelaska na vegetarijanstvo :)<br />
pps - clanak o ustavnoj zabrani kloniranja je sjajan					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 09:00:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vishnja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Korak u buducnost!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284132</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>antioksidant</b></div>da, ali problem je sto je nekima tesko da prihvate da inteligencija postoji i van mraka njihove lobanje</blockquote><br />
&quot;Glave drugih ljudi isuvise su bedno mesto da bi u njima obitavala istinska sreca.&quot; <br />
Sopenhauer					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 08:37:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dilan Dog</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Korak u buducnost!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284123</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nazalost, meni se cini da ce se to ili promeniti jako jako brzo, ili cu morati da stanem na stranu pobunjenh masina za koju deceniju :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 08:19:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Korak u buducnost!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284118</link>
				<description>
					<![CDATA[
						da, ali problem je sto je nekima tesko da prihvate da inteligencija postoji i van mraka njihove lobanje					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 08:12:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>antioksidant</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: вива (е)спања</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284117</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>да су рецимо мајмуни консултовани дали уопште желе да се . . са љуцком вртом почињу изједначавати,</blockquote><br />
U potpunosti se slazem sa ovom izjavom, ali nadam se da Zakon nece biti imperativnog karaktera tj da ce majmuni imati mogucnost izbora zelel li takvo izjednacavanje ili ne					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 08:11:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>antioksidant</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Korak u buducnost!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284093</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ovo je sjajno. Bravo za Spaniju, nadam se da nece mnogo trebati da se slicne legislacije prosire i na druge drzave. Nisam se smeo ni nadati da ce nesto ovog tipa ikada proci kod ljudi bilo gde na planeti; ovo je bas jedna od onih vesti zbog koje se covek podseti kako to izgleda nadati se boljem sutra.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Međutim, mnogo važnije jeste da se time uvodi presedan za ono što mnogi mislioci - naročito oni futurističkog i transhumanističkog opredeljenja - odavno sugerišu: definiciju prava utemeljenu na konceptu ličnosti. (OK, jako je teško to prevesti adekvatno na srpski, ko ima ideju, nek pomogne: engl. personhood-based rights)</blockquote><br />
<br />
Nemam pojma kako bih to bolje preveo na srpski, ali me takve ideje uvek podsete na kraj Second Renaissance (sa Animatrix omnibusa), kada kaze: &quot;This is the very essence of the second renaissance - bless all forms of intelligence.&quot;					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 07:01:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dawngreeter</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284092</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ovo potonje je predmet kontroverze od doba Tjuringa, tj. od nastanka oblasti veštačke inteligencije: ako sačinimo mašinu koja misli i ako mašinu neko poseduje (bilo država ili privatno lice) - zar to nije jednako robovlasništvu?</blockquote> to ce verovatno biti jedan od prvih zakljucaka do kojih ce doci prva masina sa vestackom inteligencijom ... istog trenutka kada postane inteligentna :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 06:52:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>d j o l e</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Majmuni/bikovi</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284088</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Naknadno pogledah jos jednom ukupan post, pa da dodam:<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> Milan M. Cirkovic<br />
Kortes pred donošenjem istorijske odluke o davanju prava životinjskim vrstama evoluciono bliskim čoveku, što je prvi slučaj u istoriji da se u primeni univerzalnih etičkih načela otišlo dalje od tradicionalnog antropocentrizma.</blockquote><br />
<br />
Hm. Neko ce reci da su majmuni &quot;evoluciono bliski coveku&quot; a bikovi nisu. Takav stav meni nista ne kaze. Iako ne smem sebi da dozvolim pravo da se protivim evolucionizmu (naucnoj teoriji prema kojoj se sve sto postoji nalazi u procesu evolucije, postupnog razvitka) imam u glavi decacku zbunjenost kako to da je bas covek TOLIKO evoluirao, a taj njegov &quot;blizak rodjak&quot; nije, nego je ostao ono sto je i bio - obican majmun, samo malo vecih gabarita. No, nije mi namera da pokrecem to pitanje, hteo sam samo reci da mi je zao - bikova, te da bi se Spanci njima morali pozabaviti na civilizovan nacin. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 06:42:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vladimir petrovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>A bikovi?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284083</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Zanimljivo. Cenim vas (naucnicki) entuzijazam, g. Cirkovicu,  za spansku inicijativu da se (velikim) majmunima daju (ljudska) prava na zivot i slobodu. <br />
Medjutim, pitam se otkuda to dodje bas od Spanaca, koji tako primitivno do dana danasnjeg, postupaju sa - bikovima (koride). Uvek sam se zgrazavao snimcima spanskih korida i cekao kada ce borci za &quot;ljudska&quot; prava da traze da se zabrani to sadisticko mucenje i ubijanje bikova radi stvaranja ugodjaja dokonoj publici, kako muskoj tako i zenskoj.<br />
Dizem svoj glasic protiv ubijanja bikova. Neka tu Spanci urade nestos konkretno (veliki majmuni su za njih, ipak, apstrakcija, jer ne zive u Spaniji, te ih narod moze videti jedino u zooloskim vrtovima ili cuti da se na njima vrse istrazivanja u naucnickim kabinetima). Ako treba, glasacu i protiv klanja goveda za covekovu ishranu... mic po mic, mi bismo svi morali da postanemo vegeterijanci! <br />
<br />
P. S. Ovi danasnji Spanci, narocito sa Sapaterom na celu vlade, umeju da iznenadjuju svet. Tako je bilo kada su izglasali zakon o istopolnim brakovima, te postali jedna od samo TRI drzave u Evropi koje su to zvanicno ucinile (Srbija, izgleda, nije medju njima!).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 06:28:16 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vladimir petrovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>вива  (е)спања</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#k284077</link>
				<description>
					<![CDATA[
						ија небитан поздрављам одлуку Кортеса да се  мало озбиљније позабавимо ми <b>хумана врста </b>у davanju prava životinjskim vrstama evoluciono bliskim čoveku. само, вазда има само , нисам нигде прочитао да су рецимо мајмуни консултовани дали уопште желе да се  . . са љуцком вртом почињу изједначавати, па макар и у правима.<br />
<br />
наравно Браво <b>за актуелност састава </b>Вам следи г Ćirković 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 27 Jun 2008 06:07:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Черевићан</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/3295/Bravo%20za%20%C5%A0paniju%21/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
