<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - V deo | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</link>
		<description>Krugolina Borup</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 08 Nov 2009 10:12:24 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/485/7485.jpg			</url>
			<title>Krugolina Borup</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>pravna poduka i iskustvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k361858</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nisam krivičar ali se bavim pravom u Srbiji. Ovde jeste sve naopako, ali...<br />
Protokoli, ma koliko oni bili bolnički nisu iznad Zakona, i ako u Zakonu piše da je nešto kažnjivo, nikakav protokol ne bi trebalo da može da to poništi. Podvlačim da je kod nas sve naopako, ali ovo jeste dovoljno jak argument.<br />
<br />
Moja majka me je rodila 1977. godine u &quot;Narodnog Fronta&quot;. O njenom tamošnjem i tadašnjem iskustvu govore dve činjenice: ja sam jedinac, ona više u životu nije prošla tom ulicom.<br />
Nisam kadar da govorim o samom porođaju, znam da je bio težak (ili otežan), a njenom iskustvu nije pomoglo ni to što je njen otac tada bio visoki funkcioner, ni što je moj ćale prošvercovao toki-voki, ni što je ona sama po svojoj prirodi borbena osoba. Ono što znam iz priče (ne samo majčine) je da su pokušali da je otpuste kući bez bebe tj. mene.<br />
<br />
Ne bih da ovde skrećem sa teme, ali osećam potrebu, naročito posle pročitanog posta &quot;suma sumarum&quot; od &quot;devojke iz solitera&quot; da ispričam nešto.<br />
Moja majka je krajem prošle godine imala moždani udar, uspešno se oporavila, sa medicinske tačke gledišta doživela je najblažu varijantu, sad je sve ok... Zaposleni u Urgentnom centru su odradili svoj deo posla koreknto, a doktor na Neurohiruškoj je bio fantastičan i sve mi je potanko objasnio kada sam ga pitao. Operacija nije bila potrebna. Sestre na Neurohiruškoj su bile katastrofalne. Nisam imao novca za potplačivanje, jer nisam znao koliko će sve da košta. Otvoreno su tražile mito u obliku pomoći pri zapošljavanju njihove rodbine na primer.<br />
Posebno napominjem da sam miran i staložen tip, da sve konflikte brzo rešavam verbalno i tako, vaspitan sam i da su žene &quot;slabiji pol&quot;... Ali kada sam video kako joj iz ruke curi krv na patos od igle iz ispražnjene infuzije koja je pokidala bromilu u majčinoj ruci i to za vreme posete, otišao sam u sobu za sestre uzeo jednu od njih i krenuo da joj urlam u lice. Pustio sam je tek kada sam shvatio da su reveri na njenom mantilu popustili. Od tad pa do kraja boravka moje majke u toj ustanovi nije se desilo da ona mora da ih doziva satima ili da joj ne uklone infuziju koja je istekla.<br />
Kasnije me majka pitala kako su sve sestre odjednom postale ljubazne i uslužne rečima: &quot;Koliko si im dao?&quot;. Moj odgovor je bio: &quot;Onoliko koliko je bilo potrebno.&quot;<br />
<br />
Možda su se kod mene stekli uslovi za ovakvo ponašanje jer sam fizički velik čovek, veoma glasan i jer sam advokat. Možda tim sestrama i nije stalo, ali im treba pripomoći da im bude stalo, na ovaj ili onaj način.<br />
<br />
Kada se moja žena bude porađala, voleo bih da vidim tog junaka da proba da me udalji ili da joj ne prinese dete odmah, ili da lupeta nešto o protokolima. Pa posle neka oni dokazuju moja krivična dela, a ja ću lako da dokažem da sam bio bitno smanjeno uračunjiv prilikom činjenja istih. Ogledalo ne krivi sliku samo u jednu stranu, samo ga treba znati koristiti. Osim toga, smatram da je tačno da mi Srbi treba da izumremo od bele kuge. Ako budem imao dete, potrudiću se da ne bude Srbin (ma koliko to smešno zvučalo).<br />
<br />
Moram da se još jednom ogradim od svakog pokušaja da se ovaj tekst ili njegovi delovi smatraju pozivom na vršenje nasilja. Tekst pretstavlja istinito životno iskustvo koje govori da nasilje rađa nasilje, a dobrota dobrotu.<br />
<br />
Prosto nije bilo drugog načina da se u datim okolnostima odužim majci, makar zato što je davne 1977. godine uspela da me izvede živog i zdravog iz onog porodilišta.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 25 Oct 2008 13:40:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Armitage</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: *</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k355929</link>
				<description>
					<![CDATA[
						mislim da je &quot;razjebavanje&quot; vrhunski deminutiv!vise mi deluje kao kada odes u mesaru i lepo te mesar pita da li zelis vise/manje masnu schnitzlu i onda sec,sec a komadi mesa lete unaokolo ...i jbt,da ne dozvole majci da makar zadrzi bebu 2 sekude u rukama????WTF???je*eni polupriuceni mesari....ma ova zemlja ne zasluzuje ni jednu bebu! :(					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 19 Oct 2008 09:05:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>bane_lala_iz_banata</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: I još se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k350376</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Krugolina,<br />
<br />
ne znam da li je i to u planu, pa cisto ako nije, nemojte slati samo elektronskim putem ove price na adrese onih koji su od nasih para placeni da budu odgovorni, nego sve to i stampajte, pa saljite na fizicke adrese u ustanovama zdravlja itd...<br />
To sve treba i lepiti po oglasnim tablama, narocito prokazenih ustanova sa losijom reputacijom, da svima koji tamo rade bude pred ocima da ih neko ipak posmatra!!!!!<br />
<br />
<br />
Ako bude trebao neki dobrovoljni prilog za to, prijavljujem se!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 12 Oct 2008 09:35:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>plavioblacic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>OTPUSTATI, OTPUSTATI, OTPUSTATI ! ! !</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k350373</link>
				<description>
					<![CDATA[
						&quot;...isti brijač za bogtepita koliko žena zaredom&quot;<br />
<br />
posle ovoga opet ne mogu dalje da citam, sve je jasno.<br />
<br />
<br />
OTPUSTATI, OTPUSTATI, OTPUSTATI, OTPUSTATI STOKU KOJA NE ZASLUZUJE DA RADI POSAO KOJI NE RADI SAVESNO!!!!!!<br />
<br />
<br />
Ima puno mladih ljudi sa srednjom medicinskom ili visom skolom bez posla, vrlo brzo bi naucili da rade posao u porodilistima, i sigurno bi to radili savesno jer bi bili zahvalni sto nisu dobili posao preko veze!!!<br />
<br />
Zaposliti njih!<br />
<br />
Jer takvi rade kod privatnika za 12, 15, u najsrecnijem slucaju 20.000 dinara uz sve to bez 'stalnog' zaposlenja, sto je mnogo manja nagrada za rad od onih koji rade u porodilistima, i ponasaju se tamo kao da im je rodjeni deda ostavio taj posao do kraja zivota...<br />
<br />
E pa nece vise moci!<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 12 Oct 2008 09:27:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>plavioblacic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>suma sumarum</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349922</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kao zena koja planira da se u narednih par godina porodi u Srbiji, da ponovim najbitnije: <br />
<br />
1. pre nego sto zatrudnim da se bacim u ozbiljnu stednju finansijskih sredstava neophodnih za porodjaj - pritom ne mislim na lekarske preglede vec novac ukoliko zatreba da se neko podmiti i  apartman koji je ocigledno jedino mesto na kome mozes da budes postedjen post-porodjajnih maltretiranja;<br />
<br />
2. kada dodjem u bolnicu da bih se porodila, odmah da pocnem da urlam na sve oko sebe, narocito na medicinske sestre a.k.a. babice jer  je to jedini nacin da bilo sta postignem, recimo, da me saslusaju, da ih obavestim da mi  nije dobro, da mi je nesto, (o bezobraznosti li!) je potrebno itd. Pritom, da pokazujem znake agresivnosti i spremnosti da se potucem sa nekim ukoliko ne budem bila saslusana (sto ce mi zbog moje visine, pretpostavljam, biti lakse nego nekoj prosecnoj trudnici);<br />
<br />
3. da se odmah nakon porodjaja potrudim da zadrzim prisebnost duha i ponovim proces dranja na babice da bi mogla da dotaknem sopstveno dete;<br />
<br />
4. sve dok ne izadjem iz bolnice da ponavljam gorepomenuti obrazac ponasanja, jer je to ocigledno jedini nacin da proizvedes bilo kakvu reakciju.<br />
<br />
To sve, naravno, pod uslovom da sve bude u redu, da porodjaj ne mora da se indukuje, da budem sposobna da se porodim prirodnim putem itd. U tim situacijama, mozda da povedem gdina Gengura sa sobom da to cini umesto mene?<br />
<br />
Sad, bez sale, osecam neverovatan bes, a istovremeno i bespomocnost kad citam kroz kakve su sve muke zene prolazile na porodjaju. Iako i dalje imam zelju za tim, na raniji strah od toga kako ce sve to da izgleda, da li ce da boli i sve ostalo sto jedna zena bez porodjaja za sobom oseca, imam dodatni strah od toga da li ce mi se zalomiti dobra smena ili cu da zavrsim sa SS babicom, a tada ne odgovaram za svoje postupke. Kao buduci advokat moci da se branim na post-porodjajnu neuracunljivost:)<br />
<br />
Zbog Vasih blogova sam se registrovala i zelim da vam kazem da i saosecam sa Vama i podrzavam celu Vasu aktivnost, koliko god ona mozda bila sizifovska. I za kraj jedna prica iz 1983. Moja majka je po drugi put zatrudnela i otisla na prvi pregled u Narodni Front. Tamo joj je ginekolog rekao da treba da abortira, jer je trudnoca rizicna i nece moci da je iznese. Tek tako, bez vecih pregleda, analiza, savetovanja sa drugim lekarima,a na osnovu cega - boga pitaj! Moja nezna i mirna majka je ustala, rekla mu dovidjenja i nikada se nije vratila kod njega. Tada nije bilo vreme kad si se zalio na takve stvari. Trudnoca samnom je protekla bez i jednog problema, a sam porodjaj, od prvih kontrakcija, do mog rodjenja je trajao 2 i po sata. <br />
<br />
Pozdrav, Marija.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 16:15:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>devojka.iz_solitera</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ja sam ruska škola....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349868</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>takamatsu</b></div>Znate, kad sam bila mlađa žena, mislila sam da je nekog ko je neotesan, nekulturan, netaktičan, nemoguće kroz posao ili školovanje naučiti nekim osnovama toga, a sada mislim (znam :) da jeste.<br />
<br />
...i to je živi dokaz kako se itekako hitro MOŽE određenim merama neotesana seljačina naučiti da nešto nauči....:). U Srbiji :). </blockquote><br />
To ne osporavam. <br />
Prisrafljeni, svi bi oni poceli da pevaju kako gazda svira.<br />
I to je minimum s kojim bi bilo lepo poceti. Nek nas postuju, makar iz obaveze.<br />
<br />
Ono sto sam ranije napisala, o konzilijumu i profilima, to je cista utopija. Naravno da ne verujem da je tako nesto ostvarivo. Zato i rekoh ono &quot;I ako jos zamislimo...&quot; :)<br />
<br />
Ali, lako cemo s nedostatkom empatije u salterske sluzbenice. <br />
Nas ocigledno mnogo vise boli bezosecajnost medicinskog osoblja, u trenucima kada smo slabi, preplaseni i ranjiviji. Nekako mislim da bi ljudi mnogo lakse progutali sve nesrece/bolesti koje su ih zadesile, sav jad i bedu nasih zdravstvenih ustanova kada bi dobili tretman dostojan ljudskog bica. <br />
Pa ljudi smo, znamo mi da ni njima nije lako, vidimo u kakvim uslovima rade, znamo da su im plate nikakve. Ali ipak, kao sto je rekao Dr M: &quot;Mislim da bi medicinski radnici morali prvi da pruze ruku razumevanja&quot;, jer oni su ti koji su &quot;jaci&quot; u toj situaciji, oni su ti koji nisu bolesni, uplaseni i (pre)osetljivi, i sigurna sam da bi povratna reakcija bila jednako ugodna.<br />
<br />
A onda dolazi ono sto ste sami rekli: &quot;Mislim da bi medicinski radnici morali, na prvom mestu, da ZNAJU.&quot;<br />
<br />
Biti covek. E to je ono cemu se neko ne moze nauciti.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 13:00:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>j.bre</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Kako je posle porodjaja u Holandiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349764</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Branini, hvala na priči.<br />
Kengurica 027.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 09:04:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Od jutros se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349762</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Schnappi_m, pa hvala na ovim informacijama! Sve sam downloadovala i na brzaka pregledala, a proučiću detaljno kasnije. Da, primetno je da su ocene najniže kada je reč o zdravstvenoj zaštiti žena. Međutim, nijedna od ovih njihovih anketa nije uperena na porodilišta, koliko ja vidim.<br />
<br />
Iako nabrzaka pregledan, Status medicinskih sestara obećava buduću plodnu prepisku s Komorom.<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />)))<br />
<br />
Još jednom, hvala!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 09:03:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Naravno, ALI: ja sam ruska škola....:)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349687</link>
				<description>
					<![CDATA[
						problem je sto kod nas nadredjeni postaju ljudi koji nisu sami profesionalno ostvareni, tako da kad dodju u poziciju da odlucuju prvo moraju da namire svoje (profesionalne) apetite: da idu na kongrese, jedino oni pricaju na predavanjima, idu na usavrsavanje u inostranstvo ... to su sve stvari koje u UK ljudi prolaze za vreme edukacije. kad postanu specijalisti oni vec imaju svoje odeljenje (gde su, za razliku od srbijice, jedini specijalista) a gde posao obavljaju specijalizanti i prespecijalizanti (SHOs, HOs) a oni licno nose odgovornost za sve sto se tu desava i jedna od glavnih funkcija im je edukacija mladjih lekara i organizacija rada na odeljenju i ambulanti.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 06:59:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ana WithAFamilyNameTooHardToPron</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Kako je posle porodjaja u Holandiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349648</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kada se već opet govori o &quot;Beloj kugi&quot;, da ubacimo i te brojeve. Cifre nikad ne lažu.<br />
<br />
Republički zavod za statistiku Republike Srbije<br />
<b>Link: </b><a href='http://webrzs.stat.gov.rs/axd/drugastrana.php?Sifra=0013&amp;izbor=odel&amp;tab=1' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://webrzs.stat.gov.rs/axd/drugastrana.php?Sifra=0013&amp;izbor=odel&amp;tab=1</a><br />
<br />
(Predpostavljam da ćete u onom trenutku kada budete izašle u javnost preko medija ili vas udostoji G. Ministar imati veću težinu ako raspolažete i konkretnim brojkama umesto samo opšte-poznate sintagme  &quot;Bela kuga&quot;!)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 03:56:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schnappi_m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Od jutros se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349643</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Evo i neki papiri na srpskom - (izvor: http://www.zdravlje.sr.gov.yu)<br />
Ne dozvolite da nespremne da idete u boj! :) Ovo je možda važnije proučiti nego inostrane papire!<br />
<br />
1. Upitnik o zadovoljstvu korisnika radom službe za zdravstvenu zaštitu žena - <b><a href='http://www.minzdravlja.info/downloads/2008/MinZdr/Istrazivanje%20Zadovoljstva/Upitnici/Ginekologija.pdf' target='_blank' class='crvenoNormal'>Ginekologija.pdf</a></b><br />
<br />
2. <b><a href='http://www.minzdravlja.info/downloads/2008/MinZdr/Istrazivanje%20Zadovoljstva/Rezultati/Zadovoljstvo%20korisnika%202007.pdf' target='_blank' class='crvenoNormal'>Zadovoljstvo korisnika 2007.pdf</a></b>- interesantno poglavlje: Služba zdravstvene zaštite žena<br />
<br />
3. <b><a href='http://www.zdravlje.sr.gov.yu/mz-uploads/dokumenta/Vodici/Zdravstvena%20zastita%20zena%20u%20toku%20trudnoce.pdf' target='_blank' class='crvenoNormal'>Zdravstvena zastita zena u toku trudnoce.pdf</a></b><br />
<br />
4. <b><a href='http://www.zdravlje.sr.gov.yu/mz%2Dadmin/downloads/zakoni1/Statut%20Komore%20Medicinskih%20Sestara%20I%20Zdravstvenih%20Tehnicara%20Srbije.pdf' target='_blank' class='crvenoNormal'>Statut Komore Medicinskih Sestara I Zdravstvenih Tehnicara Srbije.pdf</a></b> - interesantan Član9:<br />
<br />
p.s. svaki boldovan tekst je ujedno i link ka tom dokumentu na Internetu!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 02:58:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schnappi_m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Naravno, ALI:  ja sam ruska škola....:)</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349642</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>u UK se zaposljavaju glumci koji imaju zadatak da maksimalno provociraju i ponasaju se nerazumno.</blockquote><br />
<br />
To je jako lep način, gđo Ana, ali ja imam malko manje profinjen stav: po meni, iz mog kratkog i dosadnog profesionalnog iskustva, načelnik odeljenja može VRLO brzo, za tren, i vrlo lako da kultiviše sve što prođe kroz odeljenje. <br />
Za to je potrebno - naravno - da načelnik bude apsolutno kompetentan, autoritet, da ima određene osobine ličnosti i odgovarajuću moć, ali - i da ne postoji mogućnost da načelniku (hirurgu) direktor kliničkog centra za rukicu dovede mladu ženu (zubnog tehničara!) i opušteno kaže - kolega, ovo vam je nova medicinska sestra.... I onda joj ne može ništa, jer zna ko stoji iza nje. <br />
Ova pričica ima srećan kraj, jer je konkretna &quot;sestrica u pokušaju&quot; pokazala realno zanimanje, za narednih par godina ispolagala više od 10 ispita razlike za medicinsku sestru, i postala jedna prava hirurška sestra, ali viđalo se i drugačije.... Ja sam &quot;tvrda struja&quot; :). 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 02:46:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>takamatsu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: hajde da razjasnimo nešto</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349640</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Da li Vi znate sta je egzaktna nauka?<br />
<br />
Ovde treba da naglasim da ste vi naveli primer protokola lecenja a ne bolnickog protokola koji se primenjuje na sve pacijente a koji sam ja gore kritikovao. Ne moze se isti protokol ma kako on dobar i nov bio primenjivati na porodilju i na zenu posle odstranjenog tumora a u nasim bolnicama bas to rade. </blockquote><br />
<br />
Ne znam :). Mislite na ovako šta?<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Hard science is a term used to describe natural sciences and physical sciences as distinct from social science. The hard sciences are believed to rely on experimental, empirical, quantifiable data or the scientific method and focus on accuracy and objectivity.</blockquote><br />
<br />
I, da, ja sve vreme govorim o protoklu lečenja, zato sam to jasno i rekla, kao odgovor Zayebanom (ako se dobro secam), za razliku od protokola o kojem vi govorite. Mislim, znam da govorimo o dve različite stvari, ako na to mislite? :)<br />
<br />
Što se tiče bolničkog protokola u &quot;vašem&quot; smislu, tu ne znam šta da kažem a da zvuči inteligentno... Na odeljenju sam radila malo (2-3 godine) i vrlo davno, i tada je to zavisilo direktno od stava načenika, i njegovog direktnog naređenja. Kakav nam je tada bio načelnik i kako je sve funkcionisalo, to je za serijal, a ne za jednu epizodu, ali pisani protokol nije postojao, osim onog termina posete pacijentima. Sve se radilo prema naređenjima načelnika, a apsolutno prema PS-u, korigovano njegovim zdravim razumom, pokoj mu duši. I funkcionisalo je sjajno.... Onda, nekada. To odeljenje se vrlo jasno razlikovalo od, recimo, ondašnje abdominalne hirurgije (načelnik političar od formata, a nezainteresovani mediokritet kao lekar), gde su sestre sa crvenim noktima vodile kolo kad mačke nema, a to je opet jedna druga priča.... Ne znam kako je sad, ali okom posmatrača, &quot;Gazde&quot; kao da nema, na mnogim odeljenjima i dispanzerima gde sam bila u prolazu. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 02:29:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>takamatsu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Kucni porodjaj u selu</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349610</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>epiziotomija </blockquote><br />
<br />
Kada Dr M već pominje epiziotomiju, evo nešto zanimljivo!<br />
Link: <a href='http://www.bebac.com/index.php?show=category&amp;int_catID=137' target='_blank' class='crvenoNormal'>http://www.bebac.com/index.php?show=category&amp;int_catID=137</a><br />
<br />
&quot;Kako da negujem ranu od epiziotomije?<br />
<br />
Najbolja nega rane od epiziotomije je sušenje. Dakle, nikako nemojte da oblačite gaćice (ako je to baš neophodno onda navucite specijalne mrežaste)...&quot;<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 22:35:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schnappi_m</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: hajde da razjasnimo nešto</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349570</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>takamatsu</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Medicina nije egzakna nauka pa tumacenje situacije svakog slucaja ponaosob je kljuc uspesnog lecenja. Protokol pokusava da uvede prirodni zakon tamo gde takav zakon ne postoji i tako ugrozava pacijente, trosi vreme i sredstva ne postizuci nista osim rasterecenja od rada i oslobadjanja od krivice. </blockquote><br />
<br />
Ovde moram da vam oponiram: medicina jeste egzaktna nauka, s tim što do jedne određene granice protokol lečenja itekako ima svoju funkciju, a u slučaju &quot;egzotičnih&quot;, ili vrlo kompleksnih situacija lečenje nadalje zavisi od znanja i konkretnog iskustva dotičnog doktora, najzad - uvek može da formira konzilijum, ako se &quot;zaglavi&quot;. <br />
Šta hoću da kažem: ako dobijete malenu bakicu sa hipertenzivnom krizom (72 godine, 210/110, disciplinovan pacijent sa odgovarajućom terapijom, kardijalno kompenzovana, svesna, došla na svojim nogama itd.), MORA da postoji protokol koji će da kazni lekara koji joj da Lasix i PUSTI JE KUĆI. Ako vam bakica još i kaže da je pola sata pre toga, pokazivala i znake tranzitorne moždane ishemije, vi je možete (morate) uputiti &quot;spisku specijalista&quot;, ali ne bez vrlo određene terapije u primarnoj zaštiti. Itd. Itd. <br />
<br />
Po meni, protokol lečenja (ne protokol &quot;ponašanja u bolnici&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> ne može nijednom doktoru dati &quot;ono nešto&quot; što razlikuje sjajnog dijagnostičara i terapeuta od nikakvog, ali itekako može ustanoviti vrlo jasna pravila po osnovu kojih dotični doktor mora da ima taj neki minimum znanja i odgovornosti, i ustanoviti momenat kada treba da traži pomoć jer situacija nadilazi njegovu kompetenciju. <br />
Protokoli koje sam videla, se na žalost i nesreću, bave maltene osnovnim fakultetskim znanjem, dakle - podrazumevaju nešto što bi čovek sa završenim medicinskim fakultetom MORAO da zna.... Daj Bože da grešim.... <br />
<br />
vodiči za dobru kliničku praksu....:<br />
<br />
http://www.zdravlje.sr.gov.yu/showpage.php?id=145<br />
<br />
</blockquote><br />
Da li Vi znate sta je egzaktna nauka? <br />
<br />
Ovde treba da naglasim da ste vi naveli primer protokola lecenja a ne bolnickog protokola koji se primenjuje na sve pacijente a koji sam ja gore kritikovao. Ne moze se isti protokol ma kako on dobar i nov bio primenjivati na porodilju i na zenu posle odstranjenog tumora a u nasim bolnicama bas to rade. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 20:23:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Carski rez i intenzivna nega</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349522</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Meni svrake (tj. deca) mozak popile, i potpuno sam zaboravila da napišem najvažniju stvar: poslednji dan koji sam provela u apartmanu u GAK Narodni Front, donesoše u moju sobu ženu pravo sa carskog reza. Ona još uvek napola pod anestezijom, gola golcata, vire neke cevi iz nje. Sestre su dolazile na pola sata da je obiđu .<br />
<br />
Moje pitanje je: zbog čega žene posle carskog moraju da budu smeštene na odeljenje intenzivne nege, u tešku izolaciju i neke trtmrt sterilne uslove, kada je žena bila smeštena zajedno sa mnom u sobu koja sigurno nije sterilna kao odjel IN? Imala sam posete po ceo dan, i pošto sam to popodne izašla, u sobu su ulazili bebin otac, babice, žena iz bolničke administracije i fotograf. Takođe je došao i muž te žene. I ne sećam se da je preminula od sepse ili već čega. Odeljenje sa apartmanima proma posetioce od zore do mraka, u jednokrevetnim apartmanima je čak i noćila devojčica od desetak godina čekajući da joj se mama porodi. Žena iz moje sobe je mogla da vidi bebu kada je došla k sebi.<br />
<br />
Čemu kazamat iz Krugolininog posta, pod izgovorom da su neophodni sterilni uslovi i konstantan nadzor? Kada je očigledno da to nije slučaj.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 18:59:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>pix3lchick</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ja sam ruska škola....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349448</link>
				<description>
					<![CDATA[
						slazem sesa takamasu. covek se svemu da nauciti. umesto etike sa istorijom medicine treba uvesti predmet vestinu komunikacije sa etikom gde bi se kroz prakticne probleme lekarske svakodnevice studenti, a i postdiplomci ucili kako treba postupati sa ljudima u teskim situacijama. za polaganje ovog predmeta u UK se zaposljavaju glumci koji imaju zadatak da maksimalno provociraju i ponasaju se nerazumno.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 16:22:22 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Ana WithAFamilyNameTooHardToPron</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: ja sam ruska škola....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349428</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Rekla bih da bi u medicinskim skolama, pa onda i na medicinskom fakultetu (ili u prosvetnom sistemu uopste) morao da postoji psiholog, ili jos bolje, konzilijum koji bi odlucivao o tome da li pojedinac odgovara psiholoskom profilu potrebnom za jednog zdravstvenog radnika.<br />
<br />
I ako jos zamislimo da bi (strucnjaci koji cine konzilijum) bili nepotplativi... </blockquote><br />
<br />
Znate, kad sam bila mlađa žena, mislila sam da je nekog ko je neotesan, nekulturan, netaktičan, nemoguće kroz posao ili školovanje naučiti nekim osnovama toga, a sada mislim (znam :) da jeste. <br />
Na žalost, moja afirmativna iskustva na tu temu su samo sa službenicima banaka (da ne nabrajam slučajeve neotesanog ponašanja prema meni, gde su se posle moje energične žalbe branch manager-u ili čak samo call centru ITEKAKO brzo i efikasno stvari postavljale na svoje mesto, čak i sa ličnim izvinjenjem onog koji me je &quot;oterao&quot; i tome slično), ali i to je živi dokaz kako se itekako hitro MOŽE određenim merama neotesana seljačina naučiti da <i>nešto nauči</i>....:). U Srbiji :). <br />
<br />
Ne vidim što to ne bi moglo i u zdravstvu, samo ne znam kako... :(. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 16:06:49 GMT</pubDate>
				<dc:creator>takamatsu</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Tri luda i nezaboravna iskustva</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349275</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Svaka ti čast! (još da si prebila nekog.. :))))))))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 12:36:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>NNN</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Kako je posle porodjaja u Holandiji</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349255</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Nisam prihvatila vase upozorenje te sam sada procitala tekst ( ne mogu da cekam do aprila !) a trudna sam. Sad sam se malo smirila pa odmah pristupam pisanju. Pretopstavljam da ste vec srecno izasli i da je sin zdrav i prav!<br />
Videla sam i poneke komentare o postojanju protokola itd. Evo kakvo je moje iskustvo pri porodjaju u Holandiji. Samo da kazem da je zdravstvo ovde u najmanju ruku cudno po nogim pitanjima, ali vecina zena se slaze da je srecna sto se porodila ovde.<br />
<br />
Ovde, kao prvo, ne mozetre da zakazete epiduralnu, i ne mozete da je dobijete samo na zahtjev. I ja nisam ni htjela. Ali posto je prvi porodjaj trajo predugo (36 sati) u jednom trenutku mi je babica koja je dosla kod mene u kucu na kratku vizitu u 8 uvece nakon  citavih 12 sati poslije pucanja vodelnjaka predlozila da bi trebalo da razmislim o epiduralnoj, ja sam se odlucila za to. Ovde morate da trazite da se poradjate u bolnici, i ukoliko nema terapijskih indikacija za to, zapravo se poradjate u poliklinici uz prisustvo jedino babice. Mada poucena mojim iskustvom, babicama vjerujem vise nego ovdasnjim ginekolozima. Vecina zena se poradja u kuci.<br />
<br />
Posto sam se odlucila na epidural onda sam u 12 nocu primljena u pravu bolnicu, i oko 2 nocu mi je konacno ukljucen epidural. Moje iskustvo nije toliko lepo, ja se valjda vise bojim igle od bola, ali bar smo mogli muz i ja da odspavamo. Njemu su donijeli extra krevet pa je spavao pored mene u nasoj porodjajnoj sobi.<br />
Sledeci dan oko pola tri sam se porodila. Oprali su me ali ne i presvukli.<br />
<br />
Odmah su mi izvadili infuziju. Epidural je prekinut jos prije porodjaja - to je ovde protokol - i imaju pravo - beba treba da se rodi sa minimumom anestezije u krvi. Zato prekidaju anesteziju kada krenu naponi. Odmah nakon porodjaja su mi dali sok od narandze , jos u porodjajnoj sobi i kolacic - koji je ovde tradicija prepeceni hljeb premazan margarinom posut secernim mrvicama sa ukusom anisa - roza boje za devojcicu, plave za decaka. Mi smo dobili plavi <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' /><br />
<br />
I premjestili su me u poslijeporodjajnu sobu sa jos jednom porodiljom. <br />
Na zalost, prekasno sam stigla u sobu i promasila rucak. Pa sam morala da cekam do vecere - a tu sam dobila holandski obrok par tankih reznjeva hljeba i par tankih reznjeva sira. <br />
Sin je sve vrijeme bio sa mnom. Kao i muz. Sestre su mi odmah objasnile neophodnost kretanja i rekle da se trudim da se krecem sto vise. Kreveti su boli ukljuceni u struju, srecom. I one su pomagale oko svega. <br />
Ali najbitnije sin je sve vrijeme bio sa mnom. I one ne smiju, NAPOMINJEM, NEMAJU ZAKONSKO PRAVO da mi ga odnesu, bez moje dozvole. <br />
<br />
Muz je morao da ode u 9 uvece. Sin je jadnicak preplakao noc. Pa sam i ja preplakala sa njim. <br />
Sestra se malkice  bunila da ova druga zena ne moze da spava. Predlagala je da ga prepustim sa drugim bebama njenoj strucnoj pomoci. Ja sam pristala pod uslovom da vidim gdje ce ga odnijeti i da provjerim druge bebe. I sve su bile drugacije, ni jeda nije bola slicna mom sinu. To je bilo opustajuce, pa sam prihvatila ponudu. To je bilo poprilicno poslije ponoci.<br />
Sledeci dan su mi donijeli injekciju protiv antitela , pogledali (ne pregledali) sina i poslali nas kuci - bili smo vec poslijepodne kuci. <br />
Da je porodjaj bio bez anestezije, poslali bi me kuci 3 sata poslije porodjaja. <br />
To je sve.<br />
<br />
I ovde je bio , opet zakonski problem - nisu htjeli da nas otpuste bez da im dokazemo da imamo zakonski propisano sjediste za bebe. Posto smo mi imali nekuu kosaricu iz Srbije koja ne odgovara propisima, umalo da nam se ne desi da ne mozemo da idemo.<br />
<br />
Pred stanom nas je cekala patronazna sestra. Ovde patronazna sestra dolazi kuci prvu sedmicu i ostaje da pomogne oko bebe od 5 do 8 sati dnevno u zavisnosti od osiguranja. Tako je nama umjesto majki i baba, prvo kupanje bebe pokazivala patronazna sestra. Raspremala kucu, krevete, prala ves i slicno.<br />
<br />
Eto tako je to proslo. <br />
<br />
Poslije porodjaja u kucu su nam dolazili razni predstavnici vlasti i zdravstva, ukljucujuci babice, raznorazne socijalne radnike, predstavnike sluzbe za ispitivanje kojekakvih bolesti isl.<br />
To je sve organizovala patronazna sestra. <br />
Iz opstine smo dobili poklon CD sa muzikom za opustanje beba. Od velikih lanaca prodavnica djecije opreme smo dobijali poklone (tipa paket baby pelena, igrackice, carapice, flasice, portiklice - prakticne i korisne stvari). Ovde je natalitet bar 10 puta veci nego u Srbiji. Ipak svako novo dijete ima isti tretman i dobrodoslo je. A niko od nase troclane porodice u tom trenutku nije imao holandsko drzavljanstvo. <br />
<br />
Izvinjavam se sto ovoliko pisem, ali prosto sam morala. Specijalno kada sam vidjela komentar od Unfuckable sa temom &quot;hajde da razjasnimo nesto&quot; i koliko zapravo gluposti ima usadjenih u nama od komunizma kada su ljudi tretirani kao brojevi a ne kao ljudi, morala sam da reagujem. <br />
Bijela kuga u Srba vece postoji mada se eto mi &quot;hrabriji &quot; borimo protiv nje svud po svijetu. Trebalo bi trudnice i porodilje tretirati kao ljude - normalne zdrave i zdravorazumne ljude a ne kao maloumne bezvrijedne zivotinje koje su dosle da im se izvadi ko zna sta vec .......<br />
<br />
<br />
p.p.s. Sto se ostalih zdravstvenih pitanja u Holandiji tice - cula sam i vidjela svakakve horore. Stvar je sto se ovdje trudnoca i porodjaj tretiraju kao nesto normalno a ne kao bolest. I kada razmislite - sve to i jeste normalno!!!!!!<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 12:23:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>brananl</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349092</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>1. Da mi ovdi što smo se skupili iznedrimo taj nekakav predlog o ponašanju osoblja u porodilištima, sa sve primerima šta se u praksi dešava.</blockquote><br />
Primera samo na ovom blogu ima vise nego dovoljno...inspiracija nam ne manjka.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>2. Da se onda sroči jedan zahtev ministru u kome će se od njega tražiti:<br />
- da se pothitno taj dokument zvanično nametne svim porodilištima u Srbiji<br />
- da oformi radnu grupu unutar ministarstva koja će se baviti isključivo porodilištima i voditi računa o kontroli primene, kao i redovno obaveštavati javnost dokle se stiglo, i šta su uradili<br />
</blockquote><br />
Verovatnoca da ce oni to i uraditi je nistavna. Gotovo kao i verovatnoca da ce prihvatiti porodiljinog advokata. Ali barem treba pokusati.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>3. Da se sa gornja dva dokumenta izađe u javnost kao s peticijom, da se traži potpisivanje iste.<br />
Za tu radnu grupu, ja bih čak dala predloge kako i šta imaju raditi, tj. možemo mi ovdi doći na ideje kako bi oni mogli kontrolisati primenu.</blockquote><br />
Zvuci odlicno. Podrzavam sve tacke. Neka se sada jave blogeri ovde da vidimo da nisu dosli samo da kukumavce, nego nesto i da urade. <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 10:00:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>branovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349074</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sta mislite?</blockquote><br />
<br />
Evo, ja razmišljala još od prethodnog vašeg posta, pa smislila sledeće:<br />
<br />
1. Da mi ovdi što smo se skupili iznedrimo taj nekakav predlog o ponašanju osoblja u porodilištima, sa sve primerima šta se u praksi dešava.<br />
2. Da se onda sroči jedan zahtev ministru u kome će se od njega tražiti:<br />
- da se pothitno taj dokument zvanično nametne svim porodilištima u Srbiji<br />
- da oformi radnu grupu unutar ministarstva koja će se baviti isključivo porodilištima i voditi računa o kontroli primene, kao i redovno obaveštavati javnost dokle se stiglo, i šta su uradili<br />
3. Da se sa gornja dva dokumenta izađe u javnost kao s peticijom, da se traži potpisivanje iste.<br />
4. Da se pošalje ministarstvu<br />
<br />
Za tu radnu grupu, ja bih čak dala predloge kako i šta imaju raditi, tj. možemo mi ovdi doći na ideje kako bi oni mogli kontrolisati primenu.<br />
<br />
Kako ovo zvuči?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 09:39:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349066</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Krugolina Borup</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kako ih naterati da primene pravila?</blockquote><br />
<br />
Ne znam.<br />
<br />
Dizanje frke dok se ne primeni?</blockquote><br />
<br />
To svakako. Oko toga smo se svi slozili. Ali, ja bih predlozila, da se zahteva da se u svako porodiliste dovede nezavisan porodiljin advokat koji ce zaista raditi svoj posao. Recimo, da cita te upitnike, prisustvuje porodjajima i sl. Mogu da budu i volonteri, treba samo da imaju kredibilitet kod Ministra ili gde god. Znaci, ako taj posvedoci i porodilja potvrdi, nema sale. Mislim da bi to bilo dovoljno, samo da im neko sedi za vratom i da ih opominje. Pa nije slucajno rekao vajni Ministar da ocevi na porodjaju smetaju.<br />
Sta mislite?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 09:28:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>branovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349044</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kako ih naterati da primene pravila?</blockquote><br />
<br />
Ne znam.<br />
<br />
Dizanje frke dok se ne primeni?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 09:14:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349039</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Što se vaših predloga tiče - dosta toga se tiče bolničkih protokola. I to je problem, i to treba rešavati, ali smo, čini mi se, rešili da se u prvom trenutku fokusiramo na ono što je najlakše i najjeftinije promeniti: odnos osoblja prema porodiljama.</blockquote><br />
Ali kako cete to definisati? To je sve samo ne najlakse promeniti. Slovo u zakonu postoji,  ali treba zahtevati mehanizme da se to i primeni. Kako cete dokazati da vam je neko rekao &quot;izvadjen je u pet do tri&quot;? Kako cete stvoriti uslove da sprecite bahate sestre da vam se objacaju sa &quot;siri noge&quot;? Ja mislim da je jedino ostvarljivo resenje anonimni upitnik, ali treba stvoriti okruzenje u kome ce to neko i da procita. <br />
Ono sto hocu da kazem, nije dovoljno u tom dokumentu samo napisati kako ne bi smelo. Da su ti ljudi iole humani i kulturni, takve stvari bi se same po sebi podrazumevale. Ali svi znamo da nije tako. Mora se predloziti i neko efikasno resenje kako ih sankcionisati.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ma, imaju oni to! Moje porodilište je 2004. meni dalo brošuru u kojoj piše da porodilja sama bira da li hoće ili neće brijanje i klistir. Međutim, kad sam došla na klanje, ta opcija više nije bila opcija. Brijanje i klistir MORAJU. Opcija je samo u brošuri.<br />
</blockquote><br />
Isti slucaj kao i pre: postoje pravila ali se ne primenjuju. Kako ih naterati da primene pravila?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 09:08:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>branovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: carski rez</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349029</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ja sam u Svajcarskoj bila na paracetamolu od drugog dana posle carskog reza. Prvi dan su mi davali intravenozno painkiller-e. Posle manje od 24h sam ustala iz kreveta. Naravno, prvo ustajanje nikad nije lako. Ali jednom kada sam ustala, vise nije bilo problema... <br />
<br />
Od 5 dona nisu mi bili potrebni lekovi, cak ni paracetamol, jer je bol gotovo bio nestao. Doktorka koja me je operisala mi je objasnila da je izuzetno pazila da sacuva integritet nerava i napravi sto manji rez, tako da odsustvo bola nije bilo slucajno...A beba je imala 4.500g! Rez je stvaaarno mali!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:52:31 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ana.ch</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349004</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Slazem se, tu imamo samo jedan problem: hocemo li naci podrsku u medijima za tako nesto? </blockquote><br />
<br />
Oćemo!!!<br />
MORAMO!!!!!!<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I drugo, hoce li gosn. Ministar posle prvog puta kada bude opljuvan uopste prihvatiti da dolazi u emisiju? Ja sam skepticna po tom pitanju.</blockquote><br />
<br />
Vrlo moguć scenario. Ali, bar neće moći da održi nijednu konferenciju za štampu o bilo čemu, a da ga bar jedan novinar tom prilikom ne ispropituje oko porodilišta. I, onda će na kraju nešto MORATI!<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Osim toga, postoji i nekakav Savet za borbu protiv bele kuge ili tako nesto, ne znam kako se tacno zove ali se uz njega pominjalo i Ljajicevo ime, mozda ne bi bilo lose zakucati i kod njih.</blockquote><br />
<br />
Definitivno bi trebalo.<br />
Proučiću.<br />
<br />
Što se vaših predloga tiče - dosta toga se tiče bolničkih protokola. I to je problem, i to treba rešavati, ali smo, čini mi se, rešili da se u prvom trenutku fokusiramo na ono što je najlakše i najjeftinije promeniti: odnos osoblja prema porodiljama.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>1. Svako porodiliste mora obavezno da istakne uputstva za porodilje, sta poneti u porodiliste, kako se pripremiti (na primer, ako insistiraju na klistiranju i brijanju, napomenuti porodiljama da je bolje da to odrade same)</blockquote><br />
<br />
Ma, imaju oni to! Moje porodilište je 2004. meni dalo brošuru u kojoj piše da porodilja sama bira da li hoće ili neće brijanje i klistir. Međutim, kad sam došla na klanje, ta opcija više nije bila opcija. Brijanje i klistir MORAJU. Opcija je samo u brošuri.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:21:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: I još se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k349003</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Opet bi se pozvali na bolnički protokol. Fizičko zlostavljanje bi teško dokazala, a sto se tiče psihičkog zlostavljanja situacija je još gora. Trebalo bi dokazati nameru nekog da to čini. Oni bi se u svakom slucaju pozivali na protokole.<br />
čak ne bi mogla da ih optužis ni za nesavesno poslovanje, pa ni za zloupotrebu službenog požaja ni nesavesno lečenje.... jer su protokoli tako napisani. Sustina, po meni , celog problema je izvršti pritisak na zdravstvo da promeni protokole. Mislim da se ne možemo mesati u neke medicinske aspekte promene protokola...o tome treba da odlucuju lekari katear ili ne...jedan dan ili 3...ali ono sto treba zahtevati i na sta imamo pravo je profesionalna komunikacija, pitam dobijam odgovore, uljudno objašnjavanje proplema, pa i osmeh, zasto ne. Mislim da ljudska reč i osmeh imaju jače terapijsko dejstvo od stučnosti i puke upotrebe medikamenta. Za mene je to sustina problema koji si ti pokrenula. Jednostavno HUMAN i PROFESIONALAN odnosI to se ne odnosi samo na porodilista nego i na pedijatriju i na hirurgiju, da ne pričam o neuropsihijatriji, tamo je tek strava i uzas.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:20:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>miniko63</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Oh, dear!</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348996</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Draga moja Krugolina,<br />
<br />
ako mislis da su ovo najteze faze... porodjaj ,dojenje... hehe.. cekaj dok stignes do vakcina, kontrola,raznih decijih lekova koje zdravstveno ne pokriva, pogresnih dijagnoza, maltretiranja i roditelja i dece, obdanista<br />
 (  nuzno zlo ili korisno za decu?),nezainteresovanih lekara, neobrazovanih i nevaspitanih vaspitacica... Mnogo tema tu,ocajnih u nasem drustvu koje se ticu dece ima. Zato cuvaj snagu, zivce ponajvise, ja sam i dalje pristalica toga da je ljubaznost i vaspitanje uvek prolaze.Zato ti da lepo budes vesela i raspolozena, jer to je ono sto tvoje dete od tebe preuzima.Jer ono i ne zna oko cega se ti nerviras i zasto. Ono hoce maminu toplinu,osmeh i ljubav. A kad pocne sve ovo sto sam ti gore nabrojala... zaboravices da ti se ikad desio porodjaj na srpski nacin!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:13:47 GMT</pubDate>
				<dc:creator>sandramj</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Od jutros se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348992</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mislim da samo treba prevesti australijski model, ili modele iz UK, odnosno drugih zemalja koji su ti dostupni i to okačiti na sajt, i ako se kontaktira Ministarstvo zdravlja RS  to poslati i njima. Zaista mislim da pacijenti, odnosno gradjanji nisu ti koji predlažu kodekse, protokole, pravilnike. To radi struka u svakom slučaju. U normalnim zemljama, prilikom izrade ovih dokumenta učestvuju predstavnici struke, no pre toga rade istraživanja (upitnici, ankete sa svojim klijentima, u ovom slučaju to bi trebalo da budu pacijenti). Rezultati tih istraživanja se uključuju u dokumente (kodekse, pravilnike, procedure, protokole). Kada se jednom sačine, primena ovih dokumenta se prati (kroz ankete pritužbe i sl) . Ako postojie razlozi oni se menjaju i unapredjuju konstantno.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:11:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>miniko63</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Peticija</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348988</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Krugolina Borup</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nesto se razmisljam, da li je u Srbiji uopste moguce zatraziti i dobiti prijem kod ministra zdravstva? </blockquote><br />
<br />
Skeptična sam ne u zakazivanje audijencije, već u svrsishodnost iste.<br />
Ajde, recimo, zakažem ja audijenciju, odem tamo, udarimo ministar i ja čapras divan uz kahvu i slatko.<br />
Ja sve nabrajam šta ne valja.<br />
On sve potvrđuje da ne valja.<br />
I obeća da će popraviti.<br />
I ne uradi ništa.<br />
Gde si bio, nigde. Šta si radio, ništa.<br />
<br />
Ja sam više za varijantu više stotina hiljada svedoka.<br />
Ono: tu ja, tu on, tu novinar, tu kamere, tu široki auditorijum.<br />
Pa ga ja propitujem, a on da odgovara pred svedocima.<br />
Pa sutradan repriza.<br />
Pa za mesec dana opet repriza.<br />
Pa za dva meseca opet poziv u istu emisiju.<br />
Pa izveštaj šta ko kome kako kad je uradio.<br />
I tako to.<br />
</blockquote><br />
<br />
Slazem se, tu imamo samo jedan problem: hocemo li naci podrsku u medijima za tako nesto? I drugo, hoce li gosn. Ministar posle prvog puta kada bude opljuvan uopste prihvatiti da dolazi u emisiju? Ja sam skepticna po tom pitanju.<br />
Osim toga, postoji i nekakav Savet za borbu protiv bele kuge ili tako nesto, ne znam kako se tacno zove ali se uz njega pominjalo i Ljajicevo ime, mozda ne bi bilo lose zakucati i kod njih.<br />
I u pravu je gosn. Unfackable. Izgleda da svima ovaj blog dodje malo kao odusak, eto malo smo otkukali i ispricali smo sta nam je lezalo na srcu, i sta sad? Niko nista da predlozi.<br />
Ja bih vasem protokolu ili sta god bude to sto ce se sastaviti i predloziti ministru dodala jos ponesto:<br />
1. Svako porodiliste mora obavezno da istakne uputstva za porodilje, sta poneti u porodiliste, kako se pripremiti (na primer, ako insistiraju na klistiranju i brijanju, napomenuti porodiljama da je bolje da to odrade same)<br />
2. Dozvoliti da se donesu spavacice, ulosci, odeca za bebu i sl. (ovo spada u protokol, ali nije lose napomenuti dvaput)<br />
3. Pre izlaska iz porodilista obavezno i anonimno da se popuni upitnik slican onome koji ste vi ovde sastavili za blog. Da li ste zadovoljni, jeste li imali problema itd. Naravno, obezbediti da dezurni lekari i sestre nemaju uvida u upitnik, nego slati direktno visoj instanci.<br />
4. Obezbediti mehanizam za ekspresno kaznjavanje grubih krsenja osnovnih pravila kulture (oslovljavanja, slucajevi tipa &quot;sta bre hoces&quot;, &quot;izvadjen u pet to tri&quot;, &quot;sta se dernjas&quot; i slicno) i higijene (bube, usrana kupatila i sl.). Dodati pod Krugolininu tacku oslovljavanje.<br />
5. Pojednostaviti i produziti proceduru za dobijanje decjeg dodatka barem na sest meseci (ona koja sada tera mame da se vucaraju po salterima sa bebama mladjim od tri meseca).<br />
6. Ako u porodilistu znaju da su kratki sa opremom, npr. nemaju konaca ili pelena ili bilo cega, napomenuti porodiljama da je bolje da same donesu, nego da ih usivaju plasticnim koncem. I slicno.<br />
Ima toga jos. Ali neka malo predlazu i drugi.<br />
Mozda nije lose Krugolina da sastavite nekakvu skicu tog dokumenta pa da polako dodajemo, svi pomalo.<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:09:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>branovic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: I još se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348986</link>
				<description>
					<![CDATA[
						A kad bih zvala da prijavim psihičko i fizičko zlostavljanje?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:08:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: I još se nešto mislim...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348983</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Na žalost ne bi bila u pravu, ne bi mogla da prijaviš kidnapovanje, bolnica bi se pozvala na bolnički protokol. Policija se ne bi ni pojavila u tom slučaju to ti garantujem.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:00:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>miniko63</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: *</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348981</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hm... Malo sam zbunjena....<br />
<br />
U Srbiji sam imala operaciju adenofibroma na dojci 1997 u Kragujevcu. Pod opstom anestezijom, naravno.<br />
Nisam provela u intezivnoj ni dana. Naravno, bila sam u sok sobi dok se nisam probudila iz anestezije. Ali cim su videli da sam budna i sposobna da odgovaram na pitanja, vratili su me u moju sobu. <br />
<br />
Znaci, intezivna nije neophodna posle svake hirurske intervencije?!? Dipl. veterinar sam po struci i znam da carski rez i operacija benignog tumora na dojci nisu operacije iste tezine. Mada su nas ucili da svaka operacija pod totalnom anestezijom nosi svoj rizik i da nema kategorizacije na &quot;teze&quot; i &quot;lakse&quot; u smislu da kod totalne uvek moze nesto da krene naopako. Ali opet, i jela sam i pila cim sam dosla k sebi. I to ne plazmu, secam se bila je pileca dzigerica u kajmaku...moj omiljeni srpski specijalitet. Mozda je to ipak  zato sto sam imala dobru &quot;vezu&quot; za tu operaciju?!? Sto opet govori da to NIJE toliko opasno po zivot, vec upravo sto Krugolina kaze, njima je lakse, nece da se cimaju ako nesto slucajno krene lose. <br />
<br />
Sto se tice carskog reza, kao sto sam vec rekla na drugom mestu, moj je u Svajcarskoj radjen pod epiduralnom anestezijom, tako da to ne mogu da poredim. U ovom slucaju nema ni sata u sok sobi, direktno posle opearcije idete u svoju sobu sa sve bebom, tatom, sirom i uzom rodbinom, prijateljima...svima onima kojima vi to dozvolite.<br />
<br />
P.S. posle operacije zivotinje piju vodu cim to pozele. Uglavnom se savetuje da se hrana ne daje jedno 12 sati, ili ako je operacija uvece, onda do sutradan ujutru. Ali, mace i kuce svakako jedu jedanput dnevno, tako da ovo i nije neka deprivacija od hrane.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 08:00:13 GMT</pubDate>
				<dc:creator>ana.ch</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Tri luda i nezaboravna iskustva</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#k348979</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zbog svog (i tuđih) porodiljskih iskustava, pretvaram se u pobesnelog križanca Atile Hunskog i Godzile koja bljuje vatru, kad god mi neki nesrećnik spomene frazetinu &quot;bela kuga&quot;. Obično skačem direkt u oči sa &quot;ITREBADAIZUMRUODBELEKUGE,PZDMTRNDIMJBMSVPSPSKU!!!&quot; I treba da izumru. Narod koji sa više dostojanstva tretira masan papir od bureka, nego novi život, i treba da izumre.</blockquote><br />
<br />
<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />)))))<br />
Moramo, od sve muke i da se nasmejemo.<br />
A način razmišljanja (a bogami i transformacije u križanca Atile Hunskog i Godzile) nam je isti.<img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' /><br />
<br />
Hvala za priče.<br />
Kengurica 026.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 10 Oct 2008 07:57:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Krugolina Borup</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/4839/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20V%20deo/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
