<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Prevara u Srbiji | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</link>
		<description>Velimir Ćurgus Kazimir</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Fri, 10 Feb 2012 19:19:02 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://static.b92.net/img/nema_mali.gif			</url>
			<title>Velimir Ćurgus Kazimir</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Uz Dunav</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k385165</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Naravno da moze i mora da se uvede red u gradjevinarstvu.Putem uvodjenja strucnih,poslovnih i finansijskih atesta i garancija.Jasno definisanih rokova.Veoma je zabrinjavajuce da se ovim poslom bave ljudi iz kriminalnog miljea,sa vrlo malo skole i poslovnog iskustva.Vreme je pokazalo da ni stambene zadruge,i drugo udruzivanje gradjana zarad izgradnje stanova ,nisu bas najpouzdaniji nacin obezbedjivanja krova nad glavom.<br />
Srecna je okolnost da se i ovde sve cesce u posao izgradnje stanova,kao investitori, ukljucuju banke i druge finansijske institucije,recimo Hypo banka.Tako je i u nekim zemljama u okruzenju.To je vec sigurniji partner,posebno ako u svakom trenutku ima neprodatih,a zavrsenih stanova.<br />
Deda Velimir imao je bolju  soluciju - da za pare koje bi skucao u sivu fazu kupi 'rumenu' kucicu na Dunavu,2o-tak kilometara od Beograda,kao sto su mnogi uradili,a svoj stan ustupi sinu,snaji i unuku.<br />
Danas ,uz internet i lap top, ne mora se u Beogradu biti non-stop!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 20:03:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aguero</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje - Velimire</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k385053</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>maksa83</b></div>Kao što već rekoše, dobar deo odgovornosti za to što vam se desilo snosite sami. <br />
<br />
Ako nešto zvuči suviše dobro da bi bilo istinito, onda verovatno i nije istinito.<br />
<br />
U kraju u kome se cena kvadrata kreće od 1500 do 1800 EUR pa i više, cena od 300 ili 700 EUR može biti samo prevara, tim pre što su te cene duplo ispod i na granici proizvodne cene. Ako niste svesni toga onda ste sami odgovorni što ste se u celu stvar upustili bez sagledavanja konteksta i činjenica. A ako ste bili svesni svega toga onda vam je jasno da ste se prosto kockali - i izgubili. <br />
<br />
Naravno, to ne amnestira državu što celu stvar ostavlja ovako neregulisanu i dozvoljava da se time bavi svakakav bašibozuk. A težak i opasan bašibozuk je u pitanju.</blockquote><br />
<br />
Platis i KLATIS<br />
Platis &quot;mafiozu&quot; zadnju crkavicu. <br />
Ti se posle smeskas.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 18:24:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>49 41</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: prevare</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384976</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Neefikasnost pravosudja, komplikovane procedure, birokratizacija i nepostovanje ljudskih prava su standardni problemi naseg drustva i svakako da predstavljaju osnov za normalno odvijanje privrednih aktivnosti. Ali ima i jos jedan problem. Recimo, zasto niko ne zida na praznim parcelama sirom grada, gde moze izgraditi tri puta vise stanova, nego su to sve adaptacije postojecih objekata?<br />
Pa nema infrastrukture, nema vodovoda, nema kanalizacije, telefona, struje... niceg... A firme (vodovod, elektrodistribucija, telekom) koje bi trebale da se bave uvodjenjem istih sede skrstenih ruku i naplacuju &quot;uvodjenje&quot; prikljucaka na postojece &quot;adaptirane&quot; objekte. I zato raste cena kvadrata.<br />
Rado bi investitori gradili negde gde je jeftinije. Rado bi i banke davale investicione kredite za izgradnju stanova i poslovnog prostora. Rado bi ljudi davali pare privatnim stambenim fondovima za kupovinu buduceg stana ili kuce. Da nije tog malog problema nedostatka vodovodne, kanalizacione i elektro infrastrukture. Ne bi bilo problema sa gradnjom, a izgradnju bi vrsile ozbiljne kuce potkrepljene bankarskim garancijama. A samim tim ne bi bilo ni prevaranta.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 16:40:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>subwire</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>prevare</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384737</link>
				<description>
					<![CDATA[
						ove  i druge vrste su moguce zbog neefikasnosti pravosudja i zbog komplikovanih procedura dobijanja dozvola - zato je i cena gradjevinskog zemljista u Bgd-u medju najskupljim u Evropi.<br />
Kada bi se sudski proces protiv AL zavrsio za mesec dana sa sve zalbenim postupkom i AL odgulio 10-15 godina u zatvoru nikome ne bi palo napamet da vara.<br />
Takodje kad bi postojalo 2-3 papira koje investitor treba da podnese pre pocetka radova, i dokaze svoj kredibilitet ( citaj &quot;IMA PARE&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> ne bi ostajalo prostora za muljacinu pa bi na trzistu ostali samo oni koji stvarno mogu da grade i da zavrse to sto je obecano.<br />
U zadnjih 20tak godina BGD je MEKA za gradjevinske prevarante - bas zato sto je sistem kaznjavanja i sistem dobijanja dozvola idealno napravljen za prevarante.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 13:30:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>nesha92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>суинвеститори...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384702</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Сада се тас правде сручио на ширим круговима мање познатог Лукића, а шта је са суинвеститором? Његово име, презиме и надимак, у коме се на  кицошки начин држе цигарете на крајичку усана, познати су и џивџанима.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 12:58:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>benevolent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>бостан република...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384696</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ovo je bostan republika!<br />
<br />
...а ми смо га колективно обрали!        					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 12:51:06 GMT</pubDate>
				<dc:creator>benevolent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>главни архи...мафијаш</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384691</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Главни архитекта (садашњи) као и бивши,  су чланови президијума урбанистичко-грађевинске мафије.<br />
Зато се некажњено и догађају поменута недела.  					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 12:47:47 GMT</pubDate>
				<dc:creator>benevolent</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: O dvoličnosti moje otadžbine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384681</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mogu da vam kazem da je to slucaj i u SAD i u Nemackoj, zivela sam u obe drzave.  Cim se oglusis, oni te secnu, naplate ti, a kad ti nesto treba od njih, e pa....tu mozes i da se nacekas, na racun ti dodaju neke stvari koje nisi ni hteo, osiguranja nece da ti plate pa se ganjas sa njima mesecima.  Sve LEGALNO!<br />
<br />
Ne zelim da uporedjujem, shvatam da je situacija u Srbiji jos gora, ali samo da znate.  Standardi za nas, i njih, pokazite prstom bilo gde na mapi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 12:32:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>jednatanja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Beograd je glavni grad Srbije i...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384575</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ovo je bostan republika!</blockquote><br />
bez uvrede za bostan:)))					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 10:43:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Exitus Letalis</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384519</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ја сам већ ово коментарисао поводом идиотског предлога Драгослава Шумарца да се оснује секција инвеститора при Инжењерској комори Србије. Погледајте у вестима, да не пишем поново. Елем, нема потребе да се измишљају, издају и одузимају лиценце (јер лиценца може да покрива само професионалну, тј. етичку одговорност а од тога Ви као оштећена страна немате ништа), већ је потребно да ова држава усвоји закон којим ће се улога, обавезе и одговорност свих учесника у грађењу тачно одредити и који ће све њих обавезати на ОСИГУРАЊЕ.<br />
<br />
Тиме се штите сви учесници у градњи, али и трећа лица (нпр. они несретници што су им потонуле куће на Врачару), а подстиче се и економија у држави (осигурања и томе служе). Тако се ради свуда у Европи, а зашто не и овде, питајте &quot;умове&quot; из ДС, попут Шумарца.<br />
<br />
Такође, мој савет СВИМА који имају намеру да купују или граде - ангажујте адвоката и питајте га за савет, то не кошта пуно, а може много да Вам значи. Захтевајте гаранцију банке од извођача или продавца стана ако плаћате унапред за некретнину која није готова или тек треба да се гради. Немојте очекивати да ће држава да вас штити ако то сами не учините. Много просто.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 09:18:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>rankot</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Gadno i nepodnošljivo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384496</link>
				<description>
					<![CDATA[
						 Pre svega ne slazem se sa ocenom nekih komentara da je to &quot;zabrinjavajuce niska cena&quot;...nije. To je cena grubih radova a posle dolazi slag na tortu jer radovi koji treba da se obave da bi stan bio funkcionalan  visestruko povecavaju tu cenu. i niko jos nije izbegao da plati i sve ostale troskove koji prate izgradnji , samo ih je prolongirao na neko vreme, dok ne prikupi sredstva za zavrsavanje ili za placanje dazbina drzavi (opstini)...znaci ta cena je normalna i u njoj je i zarada izvodjaca radova. Meni je uradjen projekat za neke radove od strane ovlascenog projektnog biroa i u tom projektu cena radova je procenjena na oko 150 evra po kvadratu u gruboj verziji, samo temelj, zidanje i pokrivanje. Ako je cena 300 evra po kvadratu onda su tu izvodjaci uracunali svoj rad i tu je sve u redu.<br />
<br />
 Ja sam samo renovirala kucu, promenila prozore i uradila fasadu i potrosila 8 000 evra, pa zar mislite da ce taj stan biti bez fasade ili prozora...a tek instalacije i sve ostalo? Ima tu da se doda jos mnogo para i investitor (kupac) to zna , ali lakse je kada ne mora sve odmah da plati nego da radi sam ili sa jeftinijim majstorima ili materijalom, kasnije.<br />
<br />
  One koji varaju tako ocigledno treba poslati na dugogodisnju robiju jer je i onaj prevareni godinama skupljao novac, stedeo i odricao se necega a sada ostao bez icega zato sto su nam zakoni takvi da im to omogucavaju.Kazne su male a &quot;zrada&quot; je velika , pa tesko je raditi, zaraditi i ustedeti toliki novac, to je uradio kupac, i fer je da prevarant robija onoliko godina koliko je kupac skupljao taj novac? Nekome je to zivotna ustedjevina. Da li je fer?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 08:46:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Gadno i nepodnošljivo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384453</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Dragi moj Kazo ne slažem se sa Tobom da je to što nas odžepare u prevozu, ošamare u bakalnici kada kupujemo za svoje pošteno zarađene pare provijant, što nikada nema sitnog novca za kusur gadno ali podnošljivo. To je i gadno i nepodnošljivo! Tako nas sistematski pripremaju da nas &quot;ošamare po novčaniku&quot; kad god im padne na pamet. <br />
Na malim krađama se lopov prepozna. Ne postoje mali ili veliki lopovi. Lopov je lopov i tačka. <br />
Da lokalna uprava, ne mora obavezno, da bude ugrađena u marifetluk i tu se ne slažem sa Tobom. Ona je upravo ugrađena time što ne reaguje na način koji sam navodiš, a to je: inspekcijski nadzor, zabrana rada prevarantima i njihovim pomagačima i sl. Ne bi oni radili to što i kako rade da neznaju da smo ovce koje samo pognu glavu dok ih šišaju. Ako ne zakukaš do neba lokalna uprava i ne haje, a ne haje i kad zakukaš, pa kako onda nisu i sami umešani? Umešani su i nečinjenjem!<br />
Prošle godine sam upoznao bakalina u Mirijevu koji drži nekoliko kilograma sitnine u kancelariji,i  kaže: &quot;Zar da se brukam i potkradam komšije koji mi hlebom rane decu?&quot; Ovakvih ljudi je malo, ja više nijednog ne poznajem.<br />
On se ne plaši zakona, plaši se Boga!<br />
Eh, kad bi se svi plašili Boga ili bar za posao kojim decu hrane!?   					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 07:06:01 GMT</pubDate>
				<dc:creator>normalan1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384446</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>pre 30 godina je moja prijateljica ušla u kuću izgrađenu na taj način, znači u sivoj fazi. <br />
to jest, to je bilo završeno po ugovoru i kuća 6 kilometara od centra ljubljane koštala je <br />
ko garsonjera u centru, gotova.</blockquote><br />
 Možeš ti i u Srbiji da kupiš stan u pretprodaji i da mirno spavaš, ali ne od bilo koga, i ne za 300 (?!?) ili 700 EUR po kvadratu, na teritoriji grada, krajem godine 2008.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 06:12:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>maksa83</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Beograd je glavni grad Srbije i...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384411</link>
				<description>
					<![CDATA[
						prestonica KORUPCIJE!<br />
KORUPCIJA je balkanska Kolumbija.<br />
Ili, Domanovićevski rečeno, STRADIJA!<br />
<br />
Ma kakva banana republika!<br />
Ovo je bostan republika!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 01:08:29 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Filip Mladenović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: O dvoličnosti moje otadžbine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384405</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ako neki tajkun gradi poslovni objekat </blockquote><br />
baš tako. u mojoj ulici neki baja dobio sve dozvole da sruši zgradu koja bi komotno mogla u &quot;muzej secesije&quot;, znate vi koji ste iz bg, bivša japanska ambasada, još pod zaštitom države, dakle da je sruši i da gradi hotel sa milion zvezdica gde su wc šolje (verovatno iz japana) one koje vam oma rade analizu.<br />
hotel je 50 metara od predsedništva.<br />
a ako mrdneš malo od dramskog, kućerak do kućerka, sve sklono padu, niko ne gradi.<br />
u takovskoj, strana preko puta pošte, ali niže ispod botaničke bašte isto, o mekenzijevoj da ne govorimo.<br />
ali ne, baja oće tu i bog.<br />
može mu se. <br />
platio. <br />
dobio dozvole.<br />
i biće hotel. kakva secesija, kakvi bakraći.<br />
ovo nije beograd, ovo je dubai.<br />
šta radi glavni arhitekta bg?<br />
piso nekad blogove. mislim na bivšeg.<br />
u njegovo vreme dobijena dozvola za ovaj 'otel.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 00:52:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Exitus Letalis</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384399</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Cena kvadrata u sivoj fazi ne može da bude 300 EUR, a ni 700 već jako dugo.<br />
A i sama ta pojava siva faza je kockanje, koja god cena bila.</blockquote><br />
ne, nije kockanje. jeste u srbiji.<br />
pre 30 godina je moja prijateljica ušla u kuću izgrađenu na taj način, znači u sivoj fazi. <br />
to jest, to je bilo završeno po ugovoru i kuća 6 kilometara od centra ljubljane koštala je <br />
ko garsonjera u centru, gotova.<br />
da napomenem da kuća ima 3 spavaće sobe i sve što ide uz to (dnevna, kuhinja, trpezarija, 2 kupatila, špajz, podrum).<br />
završili su je sami za još toliko para. <br />
dakle, u sloveniji siva faza je postojala i pre 30 godina i bila regularan način rešavanja<br />
stambenog problema.<br />
što je u srbiji sve nelegalno pa i siva faza jer živimo u zoni sumraka 'de tunjavi bivši ministar obrazovanja<br />
može da naštekuje milione, i kazimiru je moglo ovako nešto da se dogodi.<br />
srbija je čist mrak za pošten svet.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 00:40:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Exitus Letalis</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: O dvoličnosti moje otadžbine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384385</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>&quot;...dodju dva službenika Elektrodistribucije do ormara...&quot; </blockquote>To su oni s početka Kafkinog &quot;Procesa&quot;... Onda je to znak da ste mnogo zabrljali.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 00:15:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>loader</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>O dvoličnosti moje otadžbine</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384383</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kada ne platim na vreme, do 20. u mesecu, račun za telefon, TELEKOM mi ga isključi.<br />
Ako ne plaćam redovno el. energiju, dodju dva službenika Elektrodistribucije do ormara sa strujomerima u prizemlju<br />
paviljona gde živim i zapečate ga, tj. iseku mi struju,<br />
Ako ne platim INFOSTAN, on me posle 6 meseci tuži sudu.<br />
Ako ne platim ratu za kredit ili ako udjem u nedozvoljeni minus, banka odmah reaguje: šalje mi opomene, ukida mi čekove, preti tužbom sudu i zaplenom imovine.<br />
Ako parkiram auto na nedozvoljenom mestu, dolazi PAUK da ga odnese!<br />
Ako kao pešak predjem ulicu na crveno, policajac mi naplaćuje mandatnu kaznu od 3 000 dinara.<br />
<br />
Ali...<br />
Ako neki tajkun gradi poslovni objekat pa premaši dozvoljeni broj kvadrata za više HILJADA, onda...<br />
Ako neki preduzimač uzima novac od gradjana za izgradnju stanova, pa ih ne izgradi, onda...<br />
Ako neki trgovac uzima pare od nas potrošača ugradjujući u cene monopolske marže, onda...<br />
<br />
OVDE SE RAZUME JEDINO ARGUMENT SILE!<br />
Zašto se mi gradjani masovnije ne organizujemo! Kao oni hrabri ljudi u odbrani Petog parka? Kao oni uporni gradjani<br />
u ulici Vojvode Stepe? ZAŠTO!?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Nov 2008 00:11:19 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Filip Mladenović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>nije lako</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384356</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Razumem razocarenje kad dogovorena cena sa 300 ode na 700 evra.  Ne razumem odakle ideja da drzava treba sve to da &quot;garantuje&quot;.  Da bi drzavala garantovala cenu kvadrata prethodno mora da garantuje fiksnu cenu; cementa, sljunka, cigle, drvenarije, metala, eksera,  benzina, telefona .... i svega sto ulazi u proces izgradnje.  Sve cene stalno skacu i neko mora da plati razliku.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 23:42:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dusanj92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Private message to Strongman</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384328</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ne znam šta ćemo sa vašim slučajem... Jedino da zamolimo Strongmena da se uključi. Čuo sam da je izvanredan pravnik. Ima advokatsku kancelarijicu u nekom noćnom baru u SAD. Sve slučajeve do sada rešio je u svoju korist. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 23:24:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>loader</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384326</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>covek je rekao da je to cena kvadrata u sivoj fazi i zbog toga ne moze da se poredi sa cenama gotovih stanova.</blockquote><br />
 Cena kvadrata u sivoj fazi ne može da bude 300 EUR, a ni 700 već jako dugo.<br />
 A i sama ta pojava <i>siva faza</i> je kockanje, koja god cena bila.<br />
<br />
 Veruj mi, kupio sam stan na Zvezdari pre godinu i po dana i nadrndao sam se sa tim nekretninašima onoliko, i znam kako se kreću cene ovde.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 23:23:38 GMT</pubDate>
				<dc:creator>maksa83</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384306</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>maksa83</b></div>Kao što već rekoše, dobar deo odgovornosti za to što vam se desilo snosite sami. <br />
<br />
Ako nešto zvuči suviše dobro da bi bilo istinito, onda verovatno i nije istinito.<br />
<br />
U kraju u kome se cena kvadrata kreće od 1500 do 1800 EUR pa i više, cena od 300 ili 700 EUR može biti samo prevara, tim pre što su te cene duplo ispod i na granici proizvodne cene. Ako niste svesni toga onda ste sami odgovorni što ste se u celu stvar upustili bez sagledavanja konteksta i činjenica. A ako ste bili svesni svega toga onda vam je jasno da ste se prosto kockali - i izgubili. <br />
<br />
Naravno, to ne amnestira državu što celu stvar ostavlja ovako neregulisanu i dozvoljava da se time bavi skakakav bašibozuk. A težak i opasan bašibozuk je u pitanju.</blockquote><br />
covek je rekao da je to cena kvadrata u sivoj fazi i zbog toga ne moze da se poredi sa cenama gotovih stanova. Osim toga stan je placen unapred sto na placenu cenu dodate 15% kamate godisnje jer je kupci finansiraju izgradnju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 23:13:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>pravna drzava</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384302</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Razmišljam o merama koje bi država, a posebno lokalne uprave morale da preduzmu u ovakvim slučajevima. Kao prvo, pored nadoknade štete obavezno bi bilo oduzimanje licenci svim onima koji su zloupotrebili svoju profesiju, bez obzira na položaj, zasluge i poznanstva. Inspekcijske službe bi morala mnogo direktnije da se mešaju u kontrolu i ostvarivanje prihvaćenih projekata, rokove i kvalitet radova. Morao bi se takodje uvesti kompjuterski sistem izbora inspektora koji odobravaju i prate razne gradjevinske projekte. Opština, ili grad, koji odobravaju izvodjačima gradjevinske projekte morali bi da zahtevaju polaganje finansijskih garancija u obliku depozita da se ne bi desilo da hiljade ljudi ostane bez stanova iako su za njih platili odredjena sredstva. Zašto, naime, država može da garantuje za uloge u bankama a ne za uloge u stanove? </blockquote><br />
<br />
<br />
Drzava treba da obezbedi samo jedno a to je pravna drzava u kojoj zakoni imaju smisla i mogu efikasno da se primenjuju. Sve ovo drugo je sporedno!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 23:10:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>drug.clan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Strasno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384288</link>
				<description>
					<![CDATA[
						je sve to sto se desava sa gradjevinom u Srbiji. Nazalost moram da priznam da ne prestajem da se iznenadjujem kako se kod nas i dalje veruje skoro &quot;na rec&quot; ljudima sa kojima treba da se napravi posao. <br />
Sto se tice mera,delimicno se slazem. Totalno se ne slazem sa idejom da drzava &quot;treba&quot; da vraca novac, iz prostog razloga zato sto tu nije sklopljen posao izmedju drzave i privatnog lica nego izmedju dva privatna subjekta (fizicko i pravno lice). Drzava ne treba ni stednju da vraca osim ako nije u pitanju drzavna banka. Velika je greska bila sto je drzava vratila-vracala novac od Dafiment i Skandi banaka ili kako su se vec zvale. To je samo stvorilo kod gradjana uslovni refleks da je drzava &quot;duzna&quot; da to ucini-a nije. Drzava je duzna da stvori mehanizme koji ce spreciti ili smanjiti na najmanju mogucu meru prevarante da varaju ljude. To moze da se radi obaveznim osiguranjem gradjevinskog posla,depozitima na posao i sl. ali nikako placanjem prevarenim ljudima.<br />
Iskreno mislim da pravite gresku sto ovde javno ne iznesete imena preduzeca/privatnika za koje kazete da su Vas prevarili, to bar moze da pomogne nekim drugim ljudima, mada kao sto vidimo u slucaju Delta Legal DOO, ni sve svinjarije doticnog vlasnika u prethodnim kompanijama i gradilistima nisu zaustavile ogroman broj ljudi od potpisivanja ugovora sa njim i davanja, krvavo ili ne, zaradjenog novca.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 22:59:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>011-495</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>mišljenje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384220</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kao što već rekoše, dobar deo odgovornosti za to što vam se desilo snosite sami. <br />
<br />
Ako nešto zvuči suviše dobro da bi bilo istinito, onda verovatno i nije istinito.<br />
<br />
U kraju u kome se cena kvadrata kreće od 1500 do 1800 EUR pa i više, cena od 300 ili 700 EUR može biti samo prevara, tim pre što su te cene duplo ispod i na granici proizvodne cene. Ako niste svesni toga onda ste sami odgovorni što ste se u celu stvar upustili bez sagledavanja konteksta i činjenica. A ako ste bili svesni svega toga onda vam je jasno da ste se prosto kockali - i izgubili. <br />
<br />
Naravno, to ne amnestira državu što celu stvar ostavlja ovako neregulisanu i dozvoljava da se time bavi svakakav bašibozuk. A težak i opasan bašibozuk je u pitanju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 21:40:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>maksa83</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384203</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Žao mi je što ste došli u ovu situaciju i nadam se da ćete uspeti da rešite problem.<br />
<br />
Kod mene u kraju ima nekoliko zgrada koje stoje nedovršene, i to već duži vremenski period.<br />
Mislim da bi jedna od mera zaštite kupaca bila i strogo poštovanje rokova u toku gradnje. Zna se kojim tempom se može napraviti jedna zgrada, pa kad izvođač radova probije rok onda bi morao da plaća penale i u najgorem slučaju ostane bez licence za rad. Možda bi ih to nateralo da rade savesnije.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 21:23:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>cassiopeia</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Mere</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384200</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Razmišljam o merama koje bi država, a posebno lokalne uprave morale da preduzmu u ovakvim slučajevima. Kao prvo, pored nadoknade štete obavezno bi bilo oduzimanje licenci svim onima koji su zloupotrebili svoju profesiju, bez obzira na položaj, zasluge i poznanstva. Inspekcijske službe bi morala mnogo direktnije da se mešaju u kontrolu i ostvarivanje prihvaćenih projekata, rokove i kvalitet radova. Morao bi se takodje uvesti kompjuterski sistem izbora inspektora koji odobravaju i prate razne gradjevinske projekte. Opština, ili grad, koji odobravaju izvodjačima gradjevinske projekte morali bi da zahtevaju polaganje finansijskih garancija u obliku depozita da se ne bi desilo da hiljade ljudi ostane bez stanova iako su za njih platili odredjena sredstva.</blockquote><br />
<br />
Slazem se sa predlozenim merama. Jos bih dodao da bi trebalo uvesti mogucnost da onaj koji ne ispunjava svoje obaveze na vreme izgubi gradjevinsku dozvolu tako sto bi ista bila prodata na javnoj prodaji, a novac pribavljen javnom prodajom da se iskoristi za naknadu stete.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zašto, naime, država može da garantuje za uloge u bankama a ne za uloge u stanove?</blockquote><br />
<br />
Razlozi zbog koje drzava garantuje za uloge u bankama je drugaciji od razloga zbog kojih predlazete garantovanje uloga u stanove, tako da mi se cini da to u ovom trenutku nije realno...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 21:18:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>niccolo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: 300e?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384194</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Uz duzno postovanje, kako ste mogli da poverujete u cenu od 300 e/m2? </blockquote><br />
To ja zovem ZABRINJAVAJUCE DOBROM CENOM!Treba da znate da je nulta cena stanova (primar,sekundar,gr.dozvole,materijal....) minimum 650 - 8oo e.Plus zarada &quot;investitora&quot;,odnosno organizatora posla i graditelja.Vrlo niska cena (pa i za sivu fazu) znak je za uzbunu!Verovatno da tu nema ni gradjevinske dozvole.<br />
Ako ste od besa posiveli u licu - onda je to to - siva faza koju su vam i obecali!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 21:14:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>aguero</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>300e?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#k384187</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Uz duzno postovanje, kako ste mogli da poverujete u cenu od 300 e/m2? Zna se kolka je cena kvadrata na Zvezdari, vec tada je trebalo da posumnjate na ekipu sa kojom imate posla; to malo podseca na ono radikalsko hleba za 3 dinara, pa kako?<br />
pozdrav nadam se da cete izaci na kraj sa prevarantima					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Nov 2008 21:10:24 GMT</pubDate>
				<dc:creator>smokvica92</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/5748/Prevara%20u%20Srbiji/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>

