<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>OLAKŠAVAJUĆA OKOLNOST | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</link>
		<description>Bojana Maljević</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 22 Nov 2009 13:12:33 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/269/2269.jpg			</url>
			<title>Bojana Maljević</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k60908</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hocete da kazete da nije moguce prebacivanje iz zatvora zatvor zatvorenog tipa u zatvor otvorenog tipa zbog dobrog vladanja. Procitajte barem ceo zakon. Jos jednom, ranije je Jugoslavija imala vise vrsta kazna lisenja slobode, danas samo jednu - zatvor, a o kakvoj ce se zatvorskoj ustanovi raditi ne zavisi presudno od tezine zlocina vec od vladanja.<br />
<br />
Sto se tice Istoka i Zabele, da li vam je poznato gde se nalazi Istok? A u Zabeli se tek gradi deo sa posebnim obezbedjenjem. Ipak je potrebno poznavati realije.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Mon, 24 Sep 2007 17:03:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: informisati se...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59745</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
Strogi zatvor je zatvor sa posebnim obezbedjenjem i takve ustanove kod nas jos NE PSOTOJE. Lepo je poznavati ZIKS, ali nije bas uvek dovoljno korisno, treba poznavati realnost kao i kod svakog propisa.<br />
<br />
Sto se tice rasporedjivanja. Jos jednom. Ranije je u Jugolsavije postojkalo vise od jedne kazne zatvora (robija, obican zatvor...) u zavisnosti od tezine dela. Danas postoji jedinstvena kazna zatvora, a osudjenici se upucuju u razlicite oblike zatvorskih ustanova. Poenta je u tome da svaki zatvorneik moze da zavrsi u svakoj zatvorskoj ustanovi. i onaj iz nehata ce zavrsioti u neotvorenom zatvoru ako pokusa da bezi, a najtezi ubica ce zavrsiti u zavoru poluotvorneog ili cak otvorenog tipa ako se dobro vlada.<br />
<br />
Poziv na vladajuce misljenje je upucivanje da je nesto vladajuce shvatanje. Dokazivanje togoa odnosno upcuivanje na desetine autora je nesto sasvim drugo. </blockquote><br />
<br />
Postoje dva kazneno-popravna zavoda zatvorenog tipa sa posebnim obezbedjenjem: Istok i Zabela.<br />
http://mpravde.mvcore.net/active/sr-latin/home/zatvori/tipovi_i_sedista_zavoda.html<br />
<br />
Vec sam vam naveo clanove zakona koji odredjuju kriterijume na osnovu kojih se zatvorenici upucuju u zatvorske ustanove. Uporno iznostite tvrdnje koje jednostavno nisu tacne (ukljucujuci i ideju da je vas stav vladajuce shvatanje). Ovo je i onako off topic i nemam nameru da dalje raspravljam o tome.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Sep 2007 09:25:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blejach</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: informisati se...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59703</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>blejach</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div>Izvinite, ali pozavinje na vladajuce misljenje je u pravnoj argumentaciji legitiman argument na koji se poziva i sudska praksa u svakoj ozbiljnoj zemlji. Zaista nisam hteo da vas omalovazim. Rekao sam vam da ste neinformisani i stojim iza toga. Evo ilustracije<br />
1. Takozvani strogi zatvor je institucija sa kojom ste mogli da se upoznate u Zakonu o izvrsenju krivicnih sankcija a koja (jos) NE POSTOJI. Dakle, tu se stvaran zivot razlikuje od norme, a ne mozete pricati o pravu takos sto citate zakon.<br />
2. Niste u pravu ni kada kazete da osudjenici za laksa krivicna dela idu u zatvore otvorenog i poluotvorenog tipa, a tezi zatvoreenici u zatvorene. Takav sistem je postojao kod nas pre 50 godina kada su tezi zatvorenici isli na takozvanu robiju, a laksi u zatvor. Danas je medjutim upravo drugacije. Postoji samo jedna kazna zatvora ciji je opsti maksimum po KZu 20 odnosno 30-40 godina. Kada dodjete u zatvor sa bilo kojom ulazite u zatvor zatvorenog tipa. Tu uprava gleda vase ponasanje, socijalnost, pokusa da vidi da li ste skloni bekstvu. SVAKO ko se dobro vlada biva posle izvesnog perioda koji obicno traje mesec dana prebacen u zatvor poluotvorenog tipa. To znaci da u zatvorima poluotvorenog i otvorenog tipa ne sede koa sto vi mislite &quot;laksi&quot; delikventi, vec sedi neko ko je iz nehata ubio pesaka na putu, pored Milanovica zbog koga je stradalo dvadesetak ljudi u RTSu, a odmah do njih sedi neko ko je silovao 3 zene i poslednju ubio. Eto o tome je pricam.<br />
<br />
Ja nisam rekao da du ovde ljudi duduci, samo sam rekao da svako ko iole zeli ozbiljno da pise o ovome treba da se informise.<br />
<br />
Pozivanje na vladajuce misljenje se vrsi tako sto se pozovete na neke sudske presude ili na neke poznate autore. Ako zelite da dokazete da je neko misljenje opsteprihvaceno onda vam treba dosta takvih citata i bar jedan citat nekog veoma cenjenog autora koji tvrdi da je takav stav opsteprihvacen. Pozivanje na vladajuce misljenje se ne vrsi tako sto cete reci &quot;svi kazu da sam ja u pravu&quot;. Ako se malo ozbiljnije pozabavite sudskom praksom i teorijom shvaticete da je veoma mali broj opsteprihvacenih stavova u pravu a bas ovo pitanje ne da nije opsteprihvaceno vec  je veoma sporno u nasem pravu, toliko da su razliciti sudovi odredjene cinjenice (bracnost recimo) uzimali nekad kao olaksavajucu okolnost, nekad kao otezavajucu. Zakon ovo pitanje ne definise dovoljno i ostavlja dosta mesta za tumacenja sto cini da je sudska praksa neujednacena. <br />
<br />
Mogao sam da se upoznam sa institucijom koja ne postoji? U pomenutom zakonu ne postoji pojam &quot;strogog zatvora&quot;.<br />
Zakon o izvrsenju krivicnih sankcija<br />
Clan 14.<br />
Tipovi zavoda<br />
Prema stepenu obezbedenja i nacinu postupanja sa osudenima, zavodi mogu biti otvorenog, poluoptvorenog, zatvorenog i zatvorenog tipa sa posebnim obezbedjenjem. <br />
<br />
Clan 39.<br />
Osudeni koji je ucinio krivicno delo iz nehata i lice koje je prvi put osudeno na kaznu zatvora do jedne ili, izuzetno, do tri godine, rasporeduje se u zavod otvorenog ili poluotvorenog tipa. <br />
Ostali osudeni rasporeduju se u kazneno-popravne zavode zatvorenog tipa.<br />
<br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
Strogi zatvor je zatvor sa posebnim obezbedjenjem i takve ustanove kod nas jos NE PSOTOJE. Lepo je poznavati ZIKS, ali nije bas uvek dovoljno korisno, treba poznavati realnost kao i kod svakog propisa.<br />
<br />
Sto se tice rasporedjivanja. Jos jednom. Ranije je u Jugolsavije postojkalo vise od jedne kazne zatvora (robija, obican zatvor...) u zavisnosti od tezine dela. Danas postoji jedinstvena kazna zatvora, a osudjenici se upucuju u razlicite oblike zatvorskih ustanova. Poenta je u tome da svaki zatvorneik moze da zavrsi u svakoj zatvorskoj ustanovi. i onaj iz nehata ce zavrsioti u neotvorenom zatvoru ako pokusa da bezi, a najtezi ubica ce zavrsiti u zavoru poluotvorneog ili cak otvorenog tipa ako se dobro vlada.<br />
<br />
Poziv na vladajuce misljenje je upucivanje da je nesto vladajuce shvatanje. Dokazivanje togoa odnosno upcuivanje na desetine autora je nesto sasvim drugo. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Sep 2007 07:58:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Deca su Boziji dar</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59669</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>babic</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Shumar</b></div><br />
Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.<br />
nashe drustvo jos uvek nema  dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...<br />
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.<br />
<br />
a sledeci je o kazni od  421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice<br />
to se moze videti ovde :<br />
A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.<br />
</blockquote><br />
Kastracija,sakaćenje,smrtna kazna se ne mogu kasnije opozvati u slučaju sudske greške.Ljudi koji na sva usta<br />
pljuju po našem (nesposobnom)pravosuđu,predlažu kastracije i smrtne kazne.Znači dali bi našem pravosuđu ovlašćenje da kastrira i ubija ljude,iako su svesni da su naši sudovi prilično loši,i da bi vrlo lako mogli pogrešiti.<br />
Kazna od 421 godine ili pokazuje koliko je američki sistem &quot;kvalitetan&quot; i &quot;razuman&quot; ili da Amerikanci imaju znatno duži životni vek.A nedavno su neke mlade crnce osudili zbog neka beznačajne tuče na stroge kazne kao za pokušaj ubistva,izgleda sa prilično smnjivom argumentacijom.<br />
SAD imaju i električne stolice,i gasne komore i smrtonosnom injekcijom u krivičnom sistemu,pa im je opet stopa kriminaliteta velika.<br />
</blockquote><br />
<br />
babicu, iako ste delom u pravu i shvatam vasu poziciju, primetite, kako ste me i sami citirali, da sam napisao &quot;ponovljenim prestupnicima&quot;, sto znaci da bi ova opcija sa pilulama (koja u stvari ima za cilj zastrasivanje i odvracanje drugih potencijalnih pocinioca ovih kriminalnih radnji, te je zato treba propagirati u javnosti ) data kao mera u kojoj sud tesko moze DVA PUTA ( ili ne daj Boze vishe puta)  da pogreshi.<br />
<br />
Smrtnu kaznu nigde nisam pominjao, ali zbog surovosti nekih zlocina, mozda bi je kao opciju mogli ponovo razmatrati, vishe u smislu pretnje, zastrasivanja i odvracanja od potencijalnih kriminalnih dela, nego sto bi ona u praksi zaista zazivela .<br />
<br />
U tom smislu je i americko sudstvo izricalo ovako stroge kazne i naglasheno ih objavljivalo u medijima : bas da bi pokusalo da zastrasi i odvrati potencijalne kriminalce od njihovih odluka da uopste izvrshe zlocin.<br />
<br />
Kratko i narodski : BOLJE  NEKAKO  POKUSHATI  SPRECITI   NEGO  LECITI.<br />
<br />
jer dzaba vam je sto ce neko biti kaznjen , pa makar i smrtno, ako vam je sopstveno dete vec stradalo.<br />
Nadam se da se ovde razumemo.<br />
<br />
<b> Znaci u pitanju je strategija sprecavanja i odvracanja  a ne sankcionisanja vec izrshenih kriminalnih radnji.<br />
<br />
ok ?</b><br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Sep 2007 03:41:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: B92</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59667</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Shumar</b></div><br />
<br />
Mere zastite od ovakvih kriminalnih radnji se razlikuju od slucaja do slucaja i ne mogu se generalizovati.<br />
<br />
Ovde imamo za temu  izuzetno osetljiv   slucaj sexualnog nasilja nad decom.<br />
Hemijska kastracija je samo jedna od opcija koja bi mogla da posluzi i kao odredjeni sistem odvracanja i zastrashivanja, da se zlocin slucajno ne bi ponovio.<br />
<br />
Slazem se sa Bojanom da nashe drustvo nedovoljno paznje poklanja zastiti prava dece i njamladjih i da su izrecene kazne vrlo cesto preblage.<br />
<br />
Ako neko ipak zeli da pametuje i da se igra  cika psihijatra, onda samo nek sebe stavi u poziciju roditelja silovanog deteta, pa ce moci  da realnije sagleda  tuznu situaciju u kojoj se ta familija nalazi.<br />
A o samom detetu i njegovoj buducnosti da i ne govorimo.<br />
</blockquote><br />
<br />
<br />
U stvari, citamo dalje izvestaj B92 :<br />
<br />
<br />
<a href=' http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&amp;mm=09&amp;dd=22&amp;nav_id=264647' target='_blank' class='crvenoNormal'>Opravdana kritika pravosuđa</a><br />
<br />
<br />
 Predsednik Evropskog suda za ljudska prava iz Strazbura Žan Pol Kosta je juče izjavio da su imenovanja sudija i korupcija osnovni problemi srpskog pravosuđa. On je rekao da je iznenađen načinom na koji se vrši izbor sudija, jer se tako ne mogu garantovati nepristrasnost i nezavisnost sudija.<br />
<br />
U Društvu sudija Srbije smatraju da su Kostine konstatacije o imenovanju sudija &quot;veoma osnovane&quot;. <br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Sep 2007 03:13:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: B92</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59665</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
<br />
Mere zastite od ovakvih kriminalnih radnji se razlikuju od slucaja do slucaja i ne mogu se generalizovati.<br />
<br />
Ovde imamo za temu  izuzetno osetljiv   slucaj sexualnog nasilja nad decom.<br />
Hemijska kastracija je samo jedna od opcija koja bi mogla da posluzi i kao odredjeni sistem odvracanja i zastrashivanja, da se zlocin slucajno ne bi ponovio.<br />
<br />
Slazem se sa Bojanom da nashe drustvo nedovoljno paznje poklanja zastiti prava dece i njamladjih i da su izrecene kazne vrlo cesto preblage.<br />
<br />
Ako neko ipak zeli da pametuje i da se igra  cika psihijatra, onda samo nek sebe stavi u poziciju roditelja silovanog deteta, pa ce moci  da realnije sagleda  tuznu situaciju u kojoj se ta familija nalazi.<br />
A o samom detetu i njegovoj buducnosti da i ne govorimo.<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 23 Sep 2007 02:55:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59331</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Zorane,<br />
<br />
ja nisam tražila sudijinu glavu. Već sam rekla da očekujem njenu smenu. A sve iz razloga skandalozne presude.<br />
Ne zato što se MENI ne dopada, već zato što je to sramno mala kazna za takav zločin. Sa sve sramotnim opravdanjem za najnižu kaznu. I to nije prvi put.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>...Zato što ne prihvatam da jedan zločin bude pokretač i opravdanje za nove zločine. </blockquote><br />
Pobogu Zorane, ja ne mislim da jedan zločin treba da bude pokretač ili opravdanje za nove zločine.<br />
Ne znam iz čega ste to zaključili? Možda iz mog predloga da takvm zločincima treba javno čitati kaznu?<br />
Mislite da je ta &quot;opšta sramota&quot; koju bi javno čitanje kazne stvorilo - novi zločin?<br />
Žao mi je što me pogrešno tumačite.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>I molim Vas, skinite onu sliku Isusa, mogao bi još neki sveštenik da je pogrešno protumači ...</blockquote><br />
Isusa nisam stavila ja. A sa bloga brišem u retkim slučajevima samo uvrede. Uprkos tome što mi je slika Isusa degutantna nemam razloga da je obrišem, jer uz nju ne stoji ništa što je razlog brisanja.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 17:34:40 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Bojana Maljević</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: B92</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59293</link>
				<description>
					<![CDATA[
						U danskoj se hemijska kastracija primenjuje kada oni na to pristanu, zasta je uslov veliki stepen svesti samih ucinioca krivicnih dela. Osim toga, u Danksoj se takva mera primenjuje samo prema silovateljima sa psihickim poremecajem, a to veliki broj silovatelja nije. Kod nas nije problem u kazni kao takvoj, vec u tome sto se UZ kazne ne izricu mere bezbednosti, kao sto je ona obaveznog psihijatrijskog lecenja. Takva mera ne bi bila primerena npr. kada muz siluje zenu, jer to su posebne situacije koje obicno nemaju veze sa neobuzdanim polnim nagonom sto i zakonodavac uvidja jer se silavnje supruznika goni krivinco samo po predlogu. Medjutim, kod tzv. manijaka mora se izricati i mera bezbednosti. Sa druge strane to se ne radi ne samo zbog nepedantnosti sudija, vec zato sto sudije znaju da kod nas takav zatvorenik ne bi imao gde da dobije adekvatan tretman. Nasa zatvorska bolnica u Beogradu, jedina takve vrste u zemlji specijalizovana je za narkomane i alkoholicare kao i trajnu hospitalizaciju dusevno poremecenih teskih slucajeva.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 16:45:53 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>B92</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59200</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
<br />
<br />
<a href=' http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&amp;mm=09&amp;dd=21&amp;nav_id=264564' target='_blank' class='crvenoNormal'>Male kazne za silovatelje</a><br />
<br />
21. septembar 2007. | 15:20 | Izvor: B92<br />
<br />
<br />
<br />
 Stručnjaci kažu da u Srbiji nije redak slučaj da silovatelj nakon izlaska iz zatvora ponovi krivično delo, a kao jedan od razloga navode i blage kazne.<br />
<br />
Silovanje se u Srbiji kažnjava zatvorom od dve do deset godina, dok se primera radi nad seksualnim prestupnicima u Danskoj se primenjuje čak i hemijska kastracija.<br />
<br />
Lepa Mlađenović iz Autonomnog ženskog centra kaže da silovatelj često ponavlja delo, a jedan od razloga je i to što su kazne za to delo smešne, kaže.<br />
<br />
&quot;Jedan od predloga u takvim slučajevima da se daje jedna doza hemijske supstance, koja onda zapravo onemogućuje bilo kakvu seksualnu radnju tom muškarcu i to je nešto sa čim su se mnoge ženske grupe u svetu složile zato što ne možemo da izađemo na kraj sa tom problematikom&quot;, objašnjava ona.<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 14:28:33 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re : ok</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59197</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div>Ako smatrate da je bilo drsko sto sam rekao da treba da vas je sramota - izvinjavam se. U pravu ste, mozda ja i nisam shvatio zasto ste to stavili. <br />
</blockquote> <br />
<br />
ok.<br />
<br />
Izvinjenje prihvaceno  <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 14:23:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Deca su Boziji dar</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59039</link>
				<description>
					<![CDATA[
						P.S. <br />
<br />
Ono sto je istinski drsko u ovoj prici je vasa blog-ne-kultura. Ukoliko ne zelite da neko komentarise vase psotove i slike, slobodni ste u desnom uglu postlati privatnu poruku kome zelite pa i Biljani. U suprotnom morate biti spremni na svaku vrstu kritike. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 11:20:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k59020</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ako smatrate da je bilo drsko sto sam rekao da treba da vas je sramota - izvinjavam se. Upravu ste, mozda ja i nisam shvatio zasto ste to stavili. Ali ako smatrate da sam drzak zato sto mislim da je ogromna opasnost po decu da roditelji nemaju elementarni eticki takt i da pricaju o kastracijama i ostalim merama kao o odlasku u samoposlogu, stojim iza toga, a vi mislite o meni sta hocete. To nije duh i okruzenje kakav je potreban liberalnom drustvu i savremenom vaspitanju.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 11:00:32 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Deca su Boziji dar</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58901</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Shumar</b></div><br />
<br />
Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.<br />
<br />
nashe drustvo jos uvek nema  dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...<br />
<br />
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.<br />
<br />
Samo juce i danas nalazim na dva clanka sa slicnom tematikom u US :<br />
<br />
Prosecutor Accused of Sex Attempt With 5-Year-Old Tries to Kill Himself<br />
<br />
a sledeci je o kazni od  421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice<br />
<br />
to se moze videti ovde :<br />
<br />
A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.<br />
<br />
Nasilju prema deci se mora stati  na put.<br />
Samo moramo biti  UPORNI i istrajni u tim nastojanjima !<br />
<br />
<br />
 14 A Isus  reče im: pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. 15 Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega. 16 I zagrlivši ih blagoslovi ih, stavljajući ruke na njih.<br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
<br />
Treba da vas je sramota da stavite tog Isusa, ili sta je vec i da pricate o kastraciji bez pristanka i slicnim stvarima. Velika je opasnost po decu polni nagon nekoga, ali verujte mi, velika opasnost je i nedostatak elementarnog etickog takta kod roditelja. </blockquote><br />
<br />
<br />
Ne mogu da verujem da ste tako drski da mi se obracate ovakvim tonom.<br />
<br />
Boyana je autor ovog bloga i shvatice zasto sam stavio Isusovu sliku kako blagoslovi decu.<br />
<br />
Zamolio bih vas da mi se ubuduce ne obracate  ovakvim tonom da ne bi smo nepotrebno doshli u sukob koji zasigurno nije cilj ovakvih tema<br />
<br />
Hvala vam na razumevanju.<br />
<br />
<br />
Shumar<br />
<br />
<br />
<br />
 <br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 05:46:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Shumar</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58893</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hajde da rezimiramo. Niste stručnjak u oblasti prava. Nije Vaš posao da detaljnije sagledate ceo slučaj. Ne želite da detaljnije sagledate ceo slučaj. Ali ste javno zatražili smenu sudije, imenom i prezimenom, jer Vam se nije dopala njena presuda.<br />
Vi ste javna ličnost, Vaša reč za razliku od moje ima težinu. I ovaj blog, iako je samo blog, ima neku težinu. Tako da kada sa njega tražite nečiju glavu, mislim da bi morali malo više da se informišete, bar da saslušate priču druge strane. Sudije, ne osuđenika.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>U potpunosti se slažem sa Vama. Ni ja ne smatram da takve reakcije vode ka bilo čemu konstruktivnom.<br />
Ali morate priznati, da su čak i takve reakcije razumljivije od presude suda.</blockquote><br />
Ne mogu da se složim sa Vama. Zato što ne prihvatam da jedan zločin bude pokretač i opravdanje za nove zločine. Da li prethodni ratovi nisu dali dovoljno primera, da li smo malo puta čuli <i><b>oni su prvi počeli</b></i>? Oni su uradili ovo i ovo, e zato smo mi njima onda ... Ne, Bojana, ne mogu da prihvatim da je prizivanje robijaša da počine isti ili gori zločin kao vid osvete razumljiviji od presude suda koja uzgred nije oslobađajuća.<br />
<br />
I molim Vas, skinite onu sliku Isusa, mogao bi još neki sveštenik da je pogrešno protumači ...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 22 Sep 2007 04:46:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Zoran 3211</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: cudo od pravnog sistema</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58825</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zahvaljujem na razjašnjenju.<br />
<br />
Da li težina zločina ima ikakav uticaj na tu odluku?<br />
Da li ubica i recimo džeparoš jednako brzo dobiju privilegije ako poštuju kućni red?</blockquote><br />
Pošto nisam bio u zatvoru ne znam da li džeparoš i ubica imaju isti tretman za dobijanje privilegija.<br />
To je faktička stvar,zavisi od stava upravnika i korektivnog osoblja,a u zatvorima sem ovog formalnog sistema(osoblje,čuvari,upravnik) postoji i neformalni sistem(grupe i klanovi osuđenika) a i od njih zavise neke stvari.Postoje 3 vrste zatvora,zavisi od visine kazne i da li je u pitanju prva osuda.<br />
Sasvim je moguće da ubica koji 2-3 godine poštuje kućni red dobije beneficije pre nekog sitnog džeparoša koji u toku svoje kratke kazne od nekoliko meseci pravi neke prekršaje.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 21:53:58 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58814</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ovo znači da ste ipak videli neku uslovnu osudu za silovanje,što je nemoguće jer se za silovanje ne može uopšte izreći uslovna osuda.</blockquote><br />
Da, videla sam. Na jednom slučaju koji je povezan sa trgovinom ljudima. Dobio čovek 8 meseci uslovno.<br />
Silovao maloletnu žrtvu trgovine ljudima ( i ne samo nju). U Mladenovcu.<br />
Nemam nameru da Vam to dokazujem. Taj slučaj zna svako ko se ikada bavio ovim problemom.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 21:36:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Bojana Maljević</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se bolje informisite</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58754</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<a href='http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&amp;mm=09&amp;dd=21&amp;nav_id=264564' target='_blank' class='crvenoNormal'>Male kazne za silovatelje</a>					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 20:22:43 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>informisati se...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58639</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div>Izvinite, ali pozavinje na vladajuce misljenje je u pravnoj argumentaciji legitiman argument na koji se poziva i sudska praksa u svakoj ozbiljnoj zemlji. Zaista nisam hteo da vas omalovazim. Rekao sam vam da ste neinformisani i stojim iza toga. Evo ilustracije<br />
1. Takozvani strogi zatvor je institucija sa kojom ste mogli da se upoznate u Zakonu o izvrsenju krivicnih sankcija a koja (jos) NE POSTOJI. Dakle, tu se stvaran zivot razlikuje od norme, a ne mozete pricati o pravu takos sto citate zakon.<br />
2. Niste u pravu ni kada kazete da osudjenici za laksa krivicna dela idu u zatvore otvorenog i poluotvorenog tipa, a tezi zatvoreenici u zatvorene. Takav sistem je postojao kod nas pre 50 godina kada su tezi zatvorenici isli na takozvanu robiju, a laksi u zatvor. Danas je medjutim upravo drugacije. Postoji samo jedna kazna zatvora ciji je opsti maksimum po KZu 20 odnosno 30-40 godina. Kada dodjete u zatvor sa bilo kojom ulazite u zatvor zatvorenog tipa. Tu uprava gleda vase ponasanje, socijalnost, pokusa da vidi da li ste skloni bekstvu. SVAKO ko se dobro vlada biva posle izvesnog perioda koji obicno traje mesec dana prebacen u zatvor poluotvorenog tipa. To znaci da u zatvorima poluotvorenog i otvorenog tipa ne sede koa sto vi mislite &quot;laksi&quot; delikventi, vec sedi neko ko je iz nehata ubio pesaka na putu, pored Milanovica zbog koga je stradalo dvadesetak ljudi u RTSu, a odmah do njih sedi neko ko je silovao 3 zene i poslednju ubio. Eto o tome je pricam.<br />
<br />
Ja nisam rekao da du ovde ljudi duduci, samo sam rekao da svako ko iole zeli ozbiljno da pise o ovome treba da se informise.</blockquote><br />
<br />
Pozivanje na vladajuce misljenje se vrsi tako sto se pozovete na neke sudske presude ili na neke poznate autore. Ako zelite da dokazete da je neko misljenje opsteprihvaceno onda vam treba dosta takvih citata i bar jedan citat nekog veoma cenjenog autora koji tvrdi da je takav stav opsteprihvacen. Pozivanje na vladajuce misljenje se ne vrsi tako sto cete reci &quot;svi kazu da sam ja u pravu&quot;. Ako se malo ozbiljnije pozabavite sudskom praksom i teorijom shvaticete da je veoma mali broj opsteprihvacenih stavova u pravu a bas ovo pitanje ne da nije opsteprihvaceno vec  je veoma sporno u nasem pravu, toliko da su razliciti sudovi odredjene cinjenice (bracnost recimo) uzimali nekad kao olaksavajucu okolnost, nekad kao otezavajucu. Zakon ovo pitanje ne definise dovoljno i ostavlja dosta mesta za tumacenja sto cini da je sudska praksa neujednacena. <br />
<br />
Mogao sam da se upoznam sa institucijom koja ne postoji? U pomenutom zakonu ne postoji pojam &quot;strogog zatvora&quot;.<br />
<i>Zakon o izvrsenju krivicnih sankcija<br />
Clan 14.<br />
Tipovi zavoda<br />
Prema stepenu obezbedenja i nacinu postupanja sa osudenima, zavodi mogu biti otvorenog, poluoptvorenog, zatvorenog i zatvorenog tipa sa posebnim obezbedjenjem. <br />
<br />
Clan 39.<br />
Osudeni koji je ucinio krivicno delo iz nehata i lice koje je prvi put osudeno na kaznu zatvora do jedne ili, izuzetno, do tri godine, rasporeduje se u zavod otvorenog ili poluotvorenog tipa. <br />
Ostali osudeni rasporeduju se u kazneno-popravne zavode zatvorenog tipa.<br />
</i><br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 18:03:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blejach</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se informisite prvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58581</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Kao sto je neko ovde vec napisao, ovde niko nema nameru da se prepucava ko je bolje &quot;uradio domaci zadatak&quot;. O svemu napsianom moglo bi se napisati jos milion puta toliko, postaviti hiljadu pitanja, hiljadu relativizacija, ali to nije svrha. Zato nije na mestu sto ste tako razdvojeili ono sto sam napisao i napisali uz svaku moju tvrdnju nesto jeste a i nije tacno a pritom bez ikakvog osnova relativizuje to sto sam ja napisao.<br />
<br />
Kod nas postoji dva koloseka u krivicnom pravu i tada se misli na opste krivicno pravo a ne na maloletnicko. Mere bezbednosti su jedan kolosek, kazne drugi. Bez obzira na naziv u zakono prema svom SMISLU sve ostale sankcije se mogu podvesti pod jedan od ta dva POJMA (ne izraza). <br />
<br />
Navodjenje oslobodjenja od kazne je bio ilustrativni primer da sankcija nekada nije potrebna ni kada je utvrdjeno da postoji krivicno delo, ondonos ilustrativni primer da je sankcija izraz svoje svrhe - preventivnog delovanja, a ne retribucija uciniocu. Moj primer je i bio nehatan i ne vidim sta je tu problem.<br />
<br />
Ne postoji u vecini drzava slicna kazna od 30-40 godina. <br />
<br />
Stara je kriminoloska istina da nije za svakoga zatvor kazna i o tome imate milijardu tekstova napisano. To mozda jeste slikovit i uopstavajuci nacin izrazavanja ali sustina je netaknuta. Ako oduzimanje slobode jeste svakome zlo - sto pritom nije tacno -, onda to jos ne znaci da je oduzimanje slobode takvo da je kazna, a sustina kazne nije u zlu, vec u narocitom zlu kojim se utice na ucinioca da shvati svoj postupak, ne cini to vise etc. Gde zlo nema takav efekat, nema ni kazne. Razmislite malo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 17:07:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Deca su Boziji dar</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58446</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Shumar</b></div><br />
Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.<br />
nashe drustvo jos uvek nema  dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...<br />
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.<br />
<br />
<br />
<br />
a sledeci je o kazni od  421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice<br />
<br />
to se moze videti ovde :<br />
<br />
A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.<br />
</blockquote><br />
Kastracija,sakaćenje,smrtna kazna se ne mogu kasnije opozvati u slučaju sudske greške.Ljudi koji na sva usta<br />
pljuju po našem (nesposobnom)pravosuđu,predlažu kastracije i smrtne kazne.Znači dali bi našem pravosuđu ovlašćenje da kastrira i ubija ljude,iako su svesni da su naši sudovi prilično loši,i da bi vrlo lako mogli pogrešiti.<br />
Kazna od 421 godine ili pokazuje koliko je američki sistem &quot;kvalitetan&quot; i &quot;razuman&quot; ili da Amerikanci imaju znatno duži životni vek.A nedavno su neke mlade crnce osudili zbog neka beznačajne tuče na stroge kazne kao za pokušaj ubistva,izgleda sa prilično smnjivom argumentacijom.<br />
SAD imaju i električne stolice,i gasne komore i smrtonosnom injekcijom u krivičnom sistemu,pa im je opet stopa kriminaliteta velika.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 14:21:19 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Pravosudje</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58439</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Pa trenutno jeste problem u Nadi Živić, koja je takvu presudu potpisala. Iza koje je stala. da predsednik sudskog veća nije stao iza ovakve presude, teško da bi presuda ostala takva.<br />
A problem će biti u Višem sudu, kada do njega dodje.<br />
Trenutno se bavimo ovim što je SADA problem. Što je trenutna BRUKA.<br />
</blockquote><br />
Presudu mora da potpiše  predsednik veća,bez obzira kako je glasao.U zapisniku,koji je zapečaćen,piše kako su glasali predsednik i članovi veća.Ovaj zapisnik može samo da otvori viši sud prilikom razmatranja žalbe,što se nije još desilo.<br />
Tako da sem Živićke i članova veća i zapisničara,niko u Srbiji ne zna kako je ona glasala.<br />
A ona se ovde pribija na stub srama,naziva &quot;problemom&quot; i &quot;brukom&quot; bez ikakvih dokaza,čak se i ne zna da li je glasala za kaznu od 3 godine.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 14:05:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58425</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
 Bez ikakvih dodatnih informacija traži se glava sudije Nadežde Živić koja je presedavala u ovom postupku. Ne bih želeo da izigravam njenog advokata niti da tvrdim da je ispravno postupila, daleko od toga. Jednostavno pre nego što osudim, pre nego što zatražim njenu smenu, hteo bih da čujem još detalja.</blockquote><br />
Bez obzira na to koliku grešku počini sudija on se zbog svoje odluke ili uzraženog pravnog stava ne može i ne treba pozivati na odgovornost ili smenu.Čak i da je očiglednom silovatelju izrekla oslobađajuću presudu.To su legitimne odluke u skladu sa slobodnim sudijskim uverenjem.Sudija ima jedan odgovoran i težak zadatak i moguće su greške.Zbog takvih grešaka koje su vrlo verovatne,postoji žalba i drugostepeni postupak(a i trećestepeni),inače ne bi sva zakonodavstva predviđala žalbu<br />
Sudije treba da se pozivaju na odgovornost zbog korupcije,neažurnosti usled koje nastupa zastarelost,zaturanja predmeta po raznim skrivenim mestima,odugovlačenja postupka itd,a ne zbog svojih stavova izraženim u presudama.  <br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Ne sporim Vašu dobru nameru i još jednom da ponovim ni na kraj pameti mi nije da branim sudiju Nadeždu Živić, ne znam apsolutno ništa o njoj, niti da opravdavam njenu presudu. Ali stvaranje ovakve amosfere linča ničemu nas ne vodi. <br />
</blockquote><br />
Ljudi koji dižu dreku protiv pojedinih sudija misle da će to uticati na bolji rad sudova.Efekat je suprotan.<br />
Sudija koji bude javno isprozivan u medijima,može lako biti razrešen,ali samo ako moćnici odluče da taj sudija bude &quot;žrtveni jarac&quot;,da on nastrada a da se stvori privid da se nešto u pravosuđu preduzima.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 13:52:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58412</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Babicu,<br />
<br />
citajte pazljivije.<br />
rekla sam OD uslovne kazne OD KAZNE OD TRI GODINE. (dakle od najmanje do TE najvece, iako zakon propisuje i stroze kazne za ovo krivicnod delo)<br />
<br />
Nemojte se tako ponasati prema sagovornicima.<br />
I pokusajte shvatiti poentu - KAZNE SU MALE. A DELA STRAŠNA.<br />
Nikada nisam rekla da postoji kazna od 3 godine uslovne kazne.<br />
</blockquote><br />
Verovatno nisam dobro shvatio,pa se izvinjavam,u pogledu &quot;uslovne osude od 3 godine&quot;<br />
<br />
No,ipak ste napisali<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Imala sam prilike da vidim presude za neka silovanja dece koja su bila od &quot;uslovne&quot; kazne do 3 godine</blockquote><br />
Ovo znači da ste ipak videli neku uslovnu osudu za silovanje,što je nemoguće jer se za silovanje ne može uopšte izreći uslovna osuda.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 13:33:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se informisite prvo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58403</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div>1. Srbija spada medju zemlje sa najstrozijim (najvisim) predvidjenim krivicnim sankcijama u Evropi. Tako na primer kod nas se moze dobiti maksimalna kazna od 20 godina + narocita kazna od 30-40 godina zatvora. Maksimalne kazne u vecini razvijenih zemalja iznose od 10 do 15 godina (i za najteza ubistva), a to je 3 puta manje nego u Srbiji.</blockquote><br />
U većini država postoji slična kazna kao ova naša od 30-40 godina.Negde postoji dožiivotno lišenje slobode a negde ovakve duže vremenske kazne.<br />
Do 90-tih,u vreme SFRJ mi smo imali jedno od strožijih kr.zakonodavstava,sa oko 40-50 kr.dela za koje je propisana smrtna kazna.<br />
Sada se naše zakonodavstvo nalazi negde na sredini po strogosti.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
. Tako se dogadja na primer da muz odgovoran za smrt svoje supruge u saobracajnoj nesreci bude osudjen ali oslobododjen od kazne, jer je sam dogadjaj vec kazna po sebi.</blockquote><br />
Ovo je moguće samo za krivična dela iz počinjena iz nehata.Silovanje i slična dela se ne mogu učiniti iz nehata.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
3. U Srbiji postoji takozvani sistem dvostrukog koloseka, a to znaci da pored kazni postoje i mere bezbednosti kao krivicnopravne sankcije. One mogu trajati i DOZIVOTNO, a sastoje se iz smestaja u psihiajtrijsku usanovu i slicnog. Prema tome, ucinilac nekog krivicnog dela moze i za svagda biti zatvoren tako da ne moze nikome nista.</blockquote><br />
Tačnije postoje 4 koloseka,kazne,mere upozorenja,mere bezbednosti ii vaspitne mere prema maloletnicima.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
 Jedino sto u Srbiji ne valja kada je u pitanju krivicnopravna sankcija je izvrsenje kazni, jer mnogi zatvorenici odleze kaznu u boljim uslvoima od onih koje imaju kuci - a to nije kazna.</blockquote><br />
Lišenje slobode je uvek kazna,čak i da su zatvori hoteli A kategorije,u skladu sa starom izrekom,&quot;nije robija teška,nego robijaši&quot;.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 13:25:12 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58390</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Babicu,<br />
<br />
citajte pazljivije.<br />
rekla sam OD uslovne kazne OD KAZNE OD TRI GODINE. (dakle od najmanje do TE najvece, iako zakon propisuje i stroze kazne za ovo krivicnod delo)<br />
<br />
Nemojte se tako ponasati prema sagovornicima.<br />
I pokusajte shvatiti poentu - KAZNE SU MALE. A DELA STRAŠNA.<br />
Nikada nisam rekla da postoji kazna od 3 godine uslovne kazne.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 13:09:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Bojana Maljević</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Linč</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58388</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Bojana Maljević</b></div><br />
I još nešto: ovo nije prva takva presuda. Imala sam prilike da vidim presude za neka silovanja dece koja su bila od &quot;uslovne&quot; kazne do 3 godine. Ne znam da je iko dobio u ovoj zemlji više za takve stravične zločine.<br />
A volela bih da postoji takav primer.<br />
</blockquote><br />
Nemoguće je izreći uslovnu osudu od 3 godine zatvora.Uslovna osuda može biti najviše 2 godine.<br />
Za silovanje nije moguće izreći uslovnu osudu,ni po starom Zakonu koji je važio 30 godina ni po novom koji je stupio 1.1.2006.Za silovanje je zakonski maksimum kazne 10 godina,a za takva dela Krivični Zakonik,ranije Krivični <br />
zakon Jugoslavije(koji se jedno vreme zvao Opšti Krivični Zakon),isključuje mogućnost uslovne osude.<br />
Tako da ne postoji nijedan slučaj uslovne osude za krivično delo silovanja unazad 30 godina.<br />
Ako Vi imate takav slučaj,ja bih voleo da ga ovde prezentujete jer bi to bio pravi biser i raritet sudske prakse.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 13:03:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>babic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Deca su Boziji dar</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58319</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Shumar</b></div><br />
<br />
Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.<br />
<br />
nashe drustvo jos uvek nema  dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...<br />
<br />
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.<br />
<br />
Samo juce i danas nalazim na dva clanka sa slicnom tematikom u US :<br />
<br />
Prosecutor Accused of Sex Attempt With 5-Year-Old Tries to Kill Himself<br />
<br />
a sledeci je o kazni od  421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice<br />
<br />
to se moze videti ovde :<br />
<br />
A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.<br />
<br />
Nasilju prema deci se mora stati  na put.<br />
Samo moramo biti  UPORNI i istrajni u tim nastojanjima !<br />
<br />
<br />
 14 A Isus  reče im: pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. 15 Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega. 16 I zagrlivši ih blagoslovi ih, stavljajući ruke na njih.<br />
<br />
</blockquote><br />
<br />
Treba da vas je sramota da stavite tog Isusa, ili sta je vec i da pricate o kastraciji bez pristanka i slicnim stvarima. Velika je opasnost po decu polni nagon nekoga, ali verujte mi, velika opasnost je i nedostatak elementarnog etickog takta kod roditelja. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 10:42:51 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se bolje informisite</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58318</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Jelena Krajšić</b></div>Luc, takvo je krivično pravo kod nas? Onda kritikujem krivično pravo kod nas. Takvo je krivično pravo u EU? Onda kritikujem krivično pravo u EU. <br />
Zbog toga što ako nama laicima malo zvuči tri godine, malo zvuči i potencijalnim silovateljima. Da li će potencijalnog silovatelja pre zaustaviti kazne od 18 meseci ili kazne od 40 godina? Možda neće ni jedna ni druga, ali možda i hoće. I samo zbog ovog &quot;možda hoće&quot; mislim da treba da se izriču strože kazne.<br />
<br />
Zar zaprećene kazne ne bi trebalo da deluju i preventivno? O tome niste ništa napisali? Ako nije predviđeno da deluju preventivno, opet kritikujem sistem, jer mislim da treba da deluju preventivno. Ako ni u EU nije predviđeno da deluju preventivno, kritikujem sistem u EU.<br />
<br />
Niste ništa napisali ni o autorkinom pitanju &quot;Da li će iko ikada u ovoj zemlji za silovanje deteta dobiti maksimalnu kaznu po zakonu&quot;? Da li su te kazne samo formalno predviđene na papiru, a nikada se ne izriču? To je isto neko pravilo? <br />
<br />
Da, i običnan narod, laici, svakakav narod, ima stav i emociju i ima potrebu da iskaže taj stav i tu emociju, koliko god vam to čudno zvučalo. A ako bi se diskvalifikovalo svako mišljenje javnosti zbog toga što nije stručno, malo bismo imali glasača na izborima.<br />
<br />
Možda ste vi sve u pravu, ali stavom &quot;prvo se raspitajte&quot; nećete mnogo postići. Šta vas je koštalo da umesto toga napišete &quot;razumem brigu, razumem uplašene roditelje, ali...&quot;?</blockquote><br />
<br />
<br />
Mozda ste i u pravu. Samo nisam mogao da razumem da ljudi kritikuju krivicni zakonik, sudsku praksu etc., a da nisu barem ni sporni clan procitali. Nije to bilo svima ovde upuceno. Ako sam vas kojim slucajem uvredio, izvinjavam se. Samo sam bio sokiran stepenom slobode da se bez ikakve upucenosti u materiju prica o raznim stvarima.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 10:37:21 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se bolje informisite</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58315</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Jelena Krajšić</b></div>Luc, takvo je krivično pravo kod nas? Onda kritikujem krivično pravo kod nas. Takvo je krivično pravo u EU? Onda kritikujem krivično pravo u EU. <br />
Zbog toga što ako nama laicima malo zvuči tri godine, malo zvuči i potencijalnim silovateljima. Da li će potencijalnog silovatelja pre zaustaviti kazne od 18 meseci ili kazne od 40 godina? Možda neće ni jedna ni druga, ali možda i hoće. I samo zbog ovog &quot;možda hoće&quot; mislim da treba da se izriču strože kazne.<br />
<br />
Zar zaprećene kazne ne bi trebalo da deluju i preventivno? O tome niste ništa napisali? Ako nije predviđeno da deluju preventivno, opet kritikujem sistem, jer mislim da treba da deluju preventivno. Ako ni u EU nije predviđeno da deluju preventivno, kritikujem sistem u EU.<br />
<br />
Niste ništa napisali ni o autorkinom pitanju &quot;Da li će iko ikada u ovoj zemlji za silovanje deteta dobiti maksimalnu kaznu po zakonu&quot;? Da li su te kazne samo formalno predviđene na papiru, a nikada se ne izriču? To je isto neko pravilo? <br />
<br />
Da, i običnan narod, laici, svakakav narod, ima stav i emociju i ima potrebu da iskaže taj stav i tu emociju, koliko god vam to čudno zvučalo. A ako bi se diskvalifikovalo svako mišljenje javnosti zbog toga što nije stručno, malo bismo imali glasača na izborima.<br />
<br />
Možda ste vi sve u pravu, ali stavom &quot;prvo se raspitajte&quot; nećete mnogo postići. Šta vas je koštalo da umesto toga napišete &quot;razumem brigu, razumem uplašene roditelje, ali...&quot;?</blockquote><br />
<br />
Odgovoricu na oba vasa pitanja. <br />
Sto se tice preventivnog dejstva kazne, to jeste vazan kriminoloski aspekt kod takozvanih planiranih racionalnih krivicnih dela gde buduci ucinilac uzima u obzir ne samo visuinu zaprecene kazne vec i mogucnost da bude otkriven. Npr. to je slucaj sa organizovanim &quot;pljackama&quot;. Kod krivicnih dela koja su ne plenarina i neracionalna to upravo nije slucaj, a skolski primer su seksulani delikti. Prosto, tu se radi o nagonu koji gura svaku racunicu razuma (aha, kazne je tolika i tolika) u stranu. Mislim da svi mozemo da se slozimo da da je tom ceveku u trenutku kad je silovao to dete radio razum ne bi bilo potrebno da razmisla a visini kazne vec bi bilo dovoljno da razmisli sta radi. Zar ne?<br />
<br />
Sto se tice pitanja da li ce nasi sudovi ikada izreci maksimalnu kaznu, ja sam delimicno odgovorio na njega. Prvo, imajte u vidu da je kazna samo jednim malim delom odraz tezine dela a vecim sudijske procene koliko je potrebno vremena da kazna an ucinioca deluje. Drugo, imajte u vidu da je zakonski raspon ogroman je predvedja razne slucaje koji su <i>znatno tezi</i> od ovoga o kome je rec. Zamislite da se neko redovno svake veceri izivljava nad svojom cerkom ili maloletnom komsinicom svaki dan? A to se onda sve racuna kao jedno (&quot;produzeno&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /> krivinco delo. Tu je stepen neravnopravnosti znatno visi, pa mora i kazna i biti. Kada bi sud za relativno lakse sluicajeve se priblizio maksimumu takva presuda bi sigurno pala pred visim sudom koji mora da pazi na paritet kazni u odnosu na razlicitu tezinu dela u konkretnom slucaju, a pala bi lagano i pred Ustavnim sudom ili u Strazburu. I konacno, tacno je da je kaznena politika nasih sudova generalno gledano blaga. To nije medjutim zato sto su oni retardirani, vec zato sto je kontinuitet sa praksom iz vremena vrlo restriktivne primene zakona u doba socijalisticke Jugoslavije kada je sudska praksa narocito pedesetih i sezdesetih godina odigrala herojsku ulogu u obuzdavanju nerecaionalne i ideoloske kaznene politike socijalistickog prava.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 10:33:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Kazna do 10 godina</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58310</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>blejach</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div>Protivrirodni blud vise ne poostoji kao krivicno delo.<br />
<br />
Naravno da sam po sebi protivprirodni blud nije krivicno delo ali ako je ucinjen pod prinudom onda spada u silovanje (cl.178), ako je nad nemocnim licem spada u cl. 179, ako je sa detetom - cl. 180 itd.<br />
Formulacija (recimo cl. 180) kojom se i on obuhvata je: &quot;Ko izvrši obljubu ili sa njom izjednačen čin sa detetom, kazniće se zatvorom od jedne do deset godina.&quot;<br />
Upravo u ovom slucaju se radi o protivprirodnom bludu a ne o obljubi, procitajte ponovo vest koju je Bojana prenela.<br />
Inace sam izraz jeste arhaican i prevazidjen ali nemamo za sad adekvatniji kojim bi pristojno opisali tu radnju.</blockquote><br />
 U bojaninoj vesti se protivprirodni blud pominje jer je coveku sudjeno po starom Krivicnom zakonu, koji je takvu formulaciju poznavao i koji je vazio u vreme izvrsenja i bio blazi po ucinioca.<br />
Izbacivanje formulacije &quot;protivpridoni blud&quot; nije slucajno i nije beznacajno. To je bila tzv. stara koncepcija u kojoj su seksualni delikti bili protiv morala, a sada se uzima da su protiv polne slobode licnosti. To ima i znacajne prakticne posledice - npr. moguce je saizvrsilastvo u svakom obliku etc.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 10:20:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>RE</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58307</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Izvinite, ali pozavinje na vladajuce misljenje je u pravnoj argumentaciji legitiman argument na koji se poziva i sudska praksa u svakoj ozbiljnoj zemlji. Zaista nisam hteo da vas omalovazim. Rekao sam vam da ste neinformisani i stojim iza toga. Evo ilustracije<br />
1. Takozvani strogi zatvor je institucija sa kojom ste mogli da se upoznate u Zakonu o izvrsenju krivicnih sankcija a koja (jos) NE POSTOJI. Dakle, tu se stvaran zivot razlikuje od norme, a ne mozete pricati o pravu takos sto citate zakon.<br />
2. Niste u pravu ni kada kazete da osudjenici za laksa krivicna dela idu u zatvore otvorenog i poluotvorenog tipa, a tezi zatvoreenici u zatvorene. Takav sistem je postojao kod nas pre 50 godina kada su tezi zatvorenici isli na takozvanu robiju, a laksi u zatvor. Danas je medjutim upravo drugacije. Postoji samo jedna kazna zatvora ciji je opsti maksimum po KZu 20 odnosno 30-40 godina. Kada dodjete u zatvor sa bilo kojom ulazite u zatvor zatvorenog tipa. Tu uprava gleda vase ponasanje, socijalnost, pokusa da vidi da li ste skloni bekstvu. SVAKO ko se dobro vlada biva posle izvesnog perioda koji obicno traje mesec dana prebacen u zatvor poluotvorenog tipa. To znaci da u zatvorima poluotvorenog i otvorenog tipa ne sede koa sto vi mislite &quot;laksi&quot; delikventi, vec sedi neko ko je iz nehata ubio pesaka na putu, pored Milanovica zbog koga je stradalo dvadesetak ljudi u RTSu, a odmah do njih sedi neko ko je silovao 3 zene i poslednju ubio. Eto o tome je pricam.<br />
<br />
Ja nisam rekao da du ovde ljudi duduci, samo sam rekao da svako ko iole zeli ozbiljno da pise o ovome treba da se informise.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 10:17:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Luc</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se bolje informisite</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58286</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Luc, takvo je krivično pravo kod nas? Onda kritikujem krivično pravo kod nas. Takvo je krivično pravo u EU? Onda kritikujem krivično pravo u EU. <br />
Zbog toga što ako nama laicima malo zvuči tri godine, malo zvuči i potencijalnim silovateljima. Da li će potencijalnog silovatelja pre zaustaviti kazne od 18 meseci ili kazne od 40 godina? Možda neće ni jedna ni druga, ali možda i hoće. I samo zbog ovog &quot;možda hoće&quot; mislim da treba da se izriču strože kazne.<br />
<br />
Zar zaprećene kazne ne bi trebalo da deluju i preventivno? O tome niste ništa napisali? Ako nije predviđeno da deluju preventivno, opet kritikujem sistem, jer mislim da treba da deluju preventivno. Ako ni u EU nije predviđeno da deluju preventivno, kritikujem sistem u EU.<br />
<br />
Niste ništa napisali ni o autorkinom pitanju &quot;Da li će iko ikada u ovoj zemlji za silovanje deteta dobiti maksimalnu kaznu po zakonu&quot;? Da li su te kazne samo formalno predviđene na papiru, a nikada se ne izriču? To je isto neko pravilo? <br />
<br />
Da, i običnan narod, laici, svakakav narod, ima stav i emociju i ima potrebu da iskaže taj stav i tu emociju, koliko god vam to čudno zvučalo. A ako bi se diskvalifikovalo svako mišljenje javnosti zbog toga što nije stručno, malo bismo imali glasača na izborima.<br />
<br />
Možda ste vi sve u pravu, ali stavom &quot;prvo se raspitajte&quot; nećete mnogo postići. Šta vas je koštalo da umesto toga napišete &quot;razumem brigu, razumem uplašene roditelje, ali...&quot;?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 09:10:57 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Malo se bolje informisite</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58229</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Luc</b></div><br />
purenjak[Vidim da si informisan.Razumes se u materiju.Domaci radis redovno.Samo me interesuje da li bi tako pametno objasnjavao i branio zakon o krivicnom postupku (pod 2 i 3) kada bi se na mestu ovog nesretnog deteta naslo ne daj boze tvoje dete,sestra,majka,brat...Nisam siguran da bi se tada tvoji komentari bili bitno drugaciji.Upravo njie ni bitno sta bi ja mozda u afektu, pod stresom i nervnim slomom rekao da je moje dete u pitanju, vec je bitno onoi sto je racionalno i pravicno. Krivicno pravo nije satasfakcija za zrtve, vec nacin da se utice na ljude da ne vrse vise krivicna dela. Nikakve ja domace ne radim redovno, vec sam napisao ono u sta verujem i ono sto je svugde prihvaceno u evropskom kulturnom krugu. I zlocinci su ljudi. A neko je lepo rekao da vecina predloga tipa vesanje na Terazijama, kastracija, stogodisnja kazna, samo su izraz duboko poremecene i ne odrasle licnosti onih koji se za to zalazu.</blockquote><br />
opet se nismo razumeli.Ti smatras da je kazna od 3,4,5 god sasvim dovoljna za ovakvo delo?ne govorim ja o vesanjima,kastracijama i sl vec pitam da li bi ti posle presude za silovanje tvog detete(opet ne daj boze)ustao u sudu i uz aplauz sudskom vecu povikao'PRAVEDNO!!Onda zagrlis dete i pomazis ga po glavi uz&quot;Ovo je sine pravda.ciko je se malo zaneo i samo je hteo da se opusti.moras ga razumeti.nece on dugo biti u zatvoru.brzo ce on napolje.obecao je da nece vise nikad da radi tako nesto.on je u stvari dobar covek.treba mu pruziti sansu.A sada moramo da krenemo jer nas ceka psihijatar vezano za tvoje zdravlje(mentalno)koje je ovaj ciko unistio a onda cemo do psihologa da popricamo o tim tvojim nocnim morama i depresijama.Hvala g-djo sudija i dovidjenja&quot;<br />
ma dajjjj....<br />
P.s.nisu ljudi nego zivotinje.Zasto?Zato sto covek razmislja o svojim postupcima i svestan je svega a zivotinja postupa nagonski!kao ovaj gospodin.Zivotinje u kavez.<br />
pozz					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 06:29:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>purenjak</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ritchi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58228</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sad pored 'zastarelosti slucaja' imamo i 'olaksavajucu okolnost'</blockquote><br />
... ili beskrajna odugovlacenja po formalnim osnovama. Koliko moze da se vidi, svakoj prici o zastiti prava po bilo kom osnovu prethodi &quot;ako imate dovoljno vremena, zivaca i novca da trazite zastitu prava na sudu&quot; (ovoj recenici izgleda da je trenutno mestu i u samom ustavu, koliko se cesto rabi). Na racun odugovlacenja, odavno je isprican i vic o ocu i sinu advokatu, i prvom danu sina advokata na radnom mestu, verovatno ste ga culi do sada.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 06:29:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>d j o l e</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Ritchi,</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#k58206</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Bebo,<br />
<br />
ovako stoje stvari sa serijom &quot;Moderno ropstvo&quot;. Završili smo šestomesečno istraživanje (uz 17 stručnih konsultanata), na osnovu koga je napisano 13 epizoda serije. Scenarije su pisali: Igor Bojović, Djordje Milosavljevic, Milena Markovic i drugi nasi odlicni pisci....Zavrsene su kompletne predpripreme i veliki deo priprema za seriju.<br />
<br />
Mali zastoj je nastao zbog cekanja na novu Vladu (i ostale probleme oko toga) jer je ovaj projekat podrzala i Vlada Srbije, bez čijeg učešca se serija ne može realizovati. <br />
Nadam se da ce uskoro da počne snimanje.<br />
Priče su veoma uzbudljive i potresne i sve epizode su napisane po istinitim dogadjajima.<br />
<br />
Serija je čak ušla u američki godišnji  izveštaj Kondolize Rajs :) o trgovini ljudima, koja se pohvalno izrazila o projektu (kao, konačno se i u Srbiji radi nešto u preventivne svrhe)  :))<br />
Istina. Konačno. Makar u nečemu.<br />
<br />
Pozdrav i hvala na interesovanju.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 21 Sep 2007 02:24:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Bojana Maljević</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/853/OLAK%C5%A0AVAJU%C4%86A%20OKOLNOST/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
