<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Je li JNA istjerana iz Slovenije (1991)? | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</link>
		<description>Dejan Jović</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 22 Nov 2009 10:14:05 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/133/10133.jpg			</url>
			<title>Dejan Jović</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k71354</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>yu1bcd</blockquote><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Danas se oko toga kvazi-demokraticnog referenduma pise slavna NOVA slovenacka istorija od 1991 godine. Istoriju naravno pisu pobednici. A mene kolege upozoravaju, da mogu izgubiti penziju zbog ovog!</blockquote><br />
lep pozdrav v deželo ! <br />
zaista mi nije jasno zašto bi to bio po vašem &quot; kvazi - demokratični referendum &quot; ? To mi zaista nije jasno !? Još manje mi je jasno ko je taj , koji bi zbog vašeg pisanja na ovom Formu smeo danas skinuti vašu zasluženu penziju ? Imam utisak da niste zadovoljni sa životom u deželi , ali po mojim informacijama slovenački penzioner , naprimer   penzionisano vojno lice bivše JNA ima za najmanje 50 odsto veću penziju , nego u Srbiji , računato u evrima itd Možda se možemo složiti oko toga da bi svi bolje živeli i svi bili već davno u EU da je bilo pameti i da smo se mirno razišli  ili da smo pokušali živeti u konfederaciji....Ipak mislim da je teža varijanta , ako se nismo ništa naučili iz tih krvavih vremena ...na velikom ispitu istorije je Srbija i tu će se videti koliko smo mudri , vidoviti i snažni u volji dokazivanja svetu ....					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Tue, 09 Oct 2007 17:38:53 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k68174</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ako navodite podatke tačno je da je ZA glasalo 88,5 odsto od svih upisanih birača.</blockquote><br />
Ja se u dezeli cesto cesto hvalim, da sam bio u 3% manjini na referendumu!  ZA je glasalo 97% izaslih biraca i takve ubedljive rezultate nije dostizao niti Milosevic sa manipulacijom Kosova.  Bila su samo 3 (i slovima tri) slovenacka intelektualca koja su se javno izjasnila protiv odcepljenja: Janez Stanovnik, Ivan Ribnikar in NN.  Danas se oko toga kvazi-demokraticnog referenduma pise slavna NOVA slovenacka istorija od 1991 godine.  Istoriju naravno pisu pobednici.  A mene kolege upozoravaju, da mogu izgubiti penziju zbog ovog!<br />
<br />
Za mene je prihvatljivo ekonomsko objasnjenje odcepljenja Slovenije kao jeftinije variante vracanja inostranih dugova.  Danas je tih oko 4.000 $ po glavi 2 miliona stanovnika, a porezi nikada nece pasti ispod 50%!  Nadam se, da su ekonomisti i to imali u vidu skupa sa osam godina stagnacije do povratka na standard pred odcepljenjem.  To se ovde dugo prodavalo kao &quot;Zgodba o uspehu&quot;, a pre toga je bila omiljena fraza &quot;Evropa zdaj&quot;.  Cekali smo 15 godina na taj dogadjaj koji nam je bio pred nosom u YU!  Ceh je naravno platila BiH...<br />
<br />
Lep pozdrav Grlici iz Ljubljane od Goluba Marijana M. Miletic'a, S56A<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Thu, 04 Oct 2007 18:51:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>yu1bcd</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65309</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Što se tiče Hrvata, oni su htjeli izbjeći rat, ali ne nužno i sačuvati Jugoslaviju u nekoj formi - naročito ne ako iz te Jugoslavije odlazi Slovenija. </blockquote><br />
<br />
Mislim da ste ovim rekli bit stvari.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 19:58:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65279</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dejan Jović</blockquote><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>izašlo je na glasanje 93.2 %, a za samostalnost je glasalo 88.2%.</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Iako, treba znati da taj referendum nije baš bio sasvim fair, jer nije bilo nijedne organizirane stranke ili grupe koja bi vodila kampanju protiv nezavisnost</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Iako, treba znati da taj referendum nije baš bio sasvim fair, jer nije bilo nijedne organizirane stranke ili grupe koja bi vodila kampanju protiv nezavisnost</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>referendumsko pitanje ostavljalo je mogućnost da nezavisna Slovenija uđe u savez s ostalim jugoslavenskim republikama, u nekom konfederacijskom obliku. Tako da je pomalo tendenciozno interpretirati taj rezultat kao da se glasalo samo za nezavisnost - i kvit!</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>nisu samo Srbi bili protiv konfederacije, nego i svi ostali osim možda Hrvata - i Bosanci i Makedonci, u trenutku</blockquote><br />
Ako navodite podatke tačno je da je ZA glasalo 88,5 odsto od svih upisanih birača .<br />
Ne može se tu ništa pomoći što se u Sloveniji nije registrovala neka recimo Slobina partija iz događnja naroda i jogurt revolucija , kojih u deželi nije bilo ..taj Vaš fair nije baš fair , jer ne znam kako bi vi iskontruisali formalno tu opoziciju ..istina JNA je nagovarala svoje i jugofile da ne glasaju ZA i ništa više...to nije bio referendum , nego plebiscit ...a sada na plebiscitno pitanje koje je samo ovako glasilo : <b>ALI NAJ REPUBLIKA SLOVENIJA POSTANE SAMOSTOJNA IN NEODVISNA DRŽAVA ?</b> U prevodu : Da li da Republika Slovenija postane samostalna i nezavisna država ? ...i ništa više od toga što vi navodite i odgovor je mogao biti samo Da ili NE ...<br />
Tačno je , za konfederaciju su , nažalost bili samo Slovenija , pa zatim i Hrvatska , a drugi još nisu ni znali šta se to događa , pa su u Sarajevu imali u to vreme miting , da se sačuva Jugoslavija , a neko je već planirao topove oko Sarajeva <br />
 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 18:50:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65251</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>grlica</b></div>Dejan Jović<br />
Ali ne znam šta će vam anketa , ako nemate smelosti ili objektivnosti reći kakav je bio rezultat plebiscita koji je preokrenuo istoriju na ovim prostorima i srušio SFRJ , kao što se srušio i berlinski zid.Vidim da ste upućen u te podatke i ja nemam nameru da ih prepisujem , ali moram reći da je na našu veliku žalost i sramotu što Sloveniji nismo prioznali te rezultate i učinili sve da što pre ostvari željenu nezavisnost . Ne mogu biti dva aršina za demokratiju : ili priznaješ volju naroda ili je ne priznaješ .Tačno je da je Kučan govorio i o ekonomskoj zajednici , ali tačno je i to da je Kučan i formalno predlagao konfederaciju kao konkretan pravni oblik nove zajednice suverenih država u Jugoslaviji ( pridružio mu se i Tuđman ) ,ali Sloba nije hteo ni da čuje . Kada sam juna 1996.godine pitao dr.Miru Marković , zašto onda nije prihvaćena opcija konfederacije , pa da se tako izbegnu ratovi , ona mi je odgovorila : &quot; Pa zaista ne znam zašto . Ja sam uvek bila za mir među narodima &quot; ...I nakon te licemerne izjave Miri je ostao cvet u kosi . </blockquote><br />
<br />
<br />
Slažem se s Vama da je Sloveniji trebalo priznati rezultate demokratski izražene volje građana, i znam naravno za rezultate plebiscita: izašlo je na glasanje 93.2 %, a za samostalnost je glasalo 88.2%. Dakle, vrlo uvjerljivo. Navodeći anketu, htio sam Vam samo ilustrirati razloge zbog kojih je slovenačka opozicija - a i Kučan - bila protiv takvog brzanja: oni nisu bili sigurni da li je podrška nezavisnosti dovoljna. (Uz ostale razloge). Pokazalo se da je i više nego dovoljnu - dakle, da su oni koji su predlagali oprez i odlaganje, bili preoprezni. To Janša i danas prigovara socijaldemokratima, i Kučanu osobno. <br />
<br />
Iako, treba znati da taj referendum nije baš bio sasvim fair, jer nije bilo nijedne organizirane stranke ili grupe koja bi vodila kampanju protiv nezavisnosti. Povrh toga, referendumsko pitanje ostavljalo je mogućnost da nezavisna Slovenija uđe u savez s ostalim jugoslavenskim republikama, u nekom konfederacijskom obliku. Tako da je pomalo tendenciozno interpretirati taj rezultat kao da se glasalo samo za nezavisnost - i kvit!<br />
<br />
Konfederacija nije uspjela iz niza razloga - od kojih je jedan u tome što je slovenačka vlada od tog koncepta odustala već u septembru 1990, poslije kninskih događaja. Kučan je još neko vrijeme htio konfederaciju, ali o tome je odlučivao parlament, a ne predsjednik Republike. Povrh toga, nisu samo Srbi bili protiv konfederacije, nego i svi ostali osim možda Hrvata - i Bosanci i Makedonci, u trenutku kad je još bilo moguće razgovarati. Što se tiče Hrvata, oni su htjeli izbjeći rat, ali ne nužno i sačuvati Jugoslaviju u nekoj formi - naročito ne ako iz te Jugoslavije odlazi Slovenija. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 17:52:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dejan Jović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65240</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dejan Jović</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Zbrzio se. Odluka je de facto donijeta tek 9-10 novembra 1990, na sastanku Demosovih poslanika u mjestu Poljče, a referendum je bio 23. 12. 1990. To je učinjeno uz protivljenje slovenske opozicije (SDP</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kučan je još 24. novembra 1990 govorio da bi bilo bolje govoriti o &quot;jugoslavenskoj ekonomskoj zajednici&quot;... Itd. itd. itd. </blockquote><br />
Eto pokušao sam biti &quot; malo strpljiviji &quot; , ali nešto ipak ne mogu prećutati : Plebiscit u Sloveniji je prvi pravi pravni čin raspadanja SFRJ i nikako ne mogu prihvatiti primedbe da je skoro godinu dana nakon raspada SKJ raspisivanje plebiscita o nezavisnosti jene od ravnopravnih republika čin nekog zbrzivanja , valjda mislite brzopletosti ...Pa koliko je trebalo proći vremena još ili koliko je to trebalo pre raspisati plebiscit da bi nekima u konzervisanoj i uspavanoj SFRJ proradili čipovi ? Uostalom koliko je to bilo  ili nije bilo na vreme za mene i za mnoge ljude , koji priznaju demokratske odluke je to potpuno irelevantno . Ali ne znam šta će vam anketa , ako nemate smelosti ili objektivnosti reći kakav je bio rezultat plebiscita koji je preokrenuo istoriju na ovim prostorima i srušio SFRJ , kao što se srušio i berlinski zid . Vidim da ste upućen u te podatke i ja nemam nameru da ih prepisujem , ali moram reći da je na našu veliku žalost i sramotu što Sloveniji nismo prioznali te rezultate i učinili sve da što pre ostvari željenu nezavisnost . Ne mogu biti dva aršina za demokratiju : ili priznaješ volju naroda ili je ne priznaješ .<br />
Tačno je da je Kučan govorio i o ekonomskoj zajednici , ali tačno je i to da je Kučan i formalno predlagao konfederaciju kao konkretan pravni oblik nove zajednice suverenih država u Jugoslaviji ( pridružio mu se i Tuđman ) ,ali Sloba nije hteo ni da čuje . Kada sam juna 1996.godine pitao dr.Miru Marković , zašto onda nije prihvaćena opcija konfederacije , pa da se tako izbegnu ratovi , ona mi je odgovorila : &quot; Pa zaista ne znam zašto  . Ja sam uvek bila za mir među narodima &quot; ...I nakon te licemerne izjave Miri je ostao cvet u kosi . 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 17:37:47 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65202</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dejan Jović</blockquote><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Sloveniji) bio je i u tome što je i Slovenija, a ne samo Hrvatska, pokušala napraviti separatni deal s Miloševićem</blockquote><br />
in medias res : partner Tuđmanu bio je Milošević , Miloševiću Kučan , Kučanu Tuđman ...o dealu Molim Vas da pogledate ko je prvi rekao , ja ili Vi ...Ne mislite da je valjda Peterle imao ili pokušao imati deal sa Miloševićem , ali nije ni Kučan , to je samo slobina propaganda , koju ste od negde prepisali , jer Slovenija ( Kučan ) nije sa Miloševićem imala nikakav deal ...to je Tuđman u jednoj prilici njegovog traktata o slovenačkom &quot; operetnom ratu &quot; spočitavao Slovencima ..deal je bio samo između Franje i Slobe , od Bačke do Bosne ... 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 16:02:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65164</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>grlica</b></div>Nakon plebiscita , koji se nikako nije zbrzio quote]<br />
<br />
<br />
Zbrzio se. Odluka je de facto donijeta tek 9-10 novembra 1990, na sastanku Demosovih poslanika u mjestu Poljče, a referendum je bio 23. 12. 1990. To je učinjeno uz protivljenje slovenske opozicije (SDP Cirila Ribičiča), koji je odmah rekao da je stvar prenagljena. Prema anketi javnog mnijenja iz Dela od 17. novembra 1990, 64 % Slovenaca je bilo za nezavisnost, 16 % protiv, a 19% nije bilo ni za ni protiv. 18. novembra je Tuđman rekao za Delo da su Slovenci &quot;pomalo nestrpljivi&quot;, kad se radi o nezavisnosti. Kučan je još 24. novembra 1990 govorio da bi bilo bolje govoriti o &quot;jugoslavenskoj ekonomskoj zajednici&quot;... Itd. itd. itd. <br />
<br />
Ja nikada nisam govorio o &quot;separatnom dilu MK-SM&quot;, nego o slovensko-srpskom sporazumu, a u njemu su glavnu ulogu imali slovenska vlada (a ne Kučan) i Milošević. To čak i ekspicitno kažem u prethodnom postu. Molim Vas čitajte pažljivije, i budite malo strpljiviji <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' /><br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 15:09:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dejan Jović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65139</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Dejan Jović/quote]<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>edan od razloga za zahlađenje hrvatsko-slovenskih odnosa u to doba (zbog čega Tudjman nije pomogao Sloveniji) bio je i u tome što je i Slovenija, a ne samo Hrvatska, pokušala napraviti separatni deal s Miloševićem. U Sloveniji se već od kolovoza 1990. sa skeptičnošću gleda prema prijateljstvu s Hrvatskom - jer se Slovenija boji da se ne uplete u savez sa zemljom u kojoj je već počeo etnički sukob. Ponuda Srbije, da se stvari rješavaju bilateralno i u sporazumu, je i dalje otvorena - i to ne</blockquote><br />
...Zahlađenje hrvatsko - slovenačkih odnosa ? Naravno da je i to bio cilj Miloševića , koji je , mora se priznati , delom i uspeo , ali pođimo redom . Nakon plebiscita , koji se nikako nije zbrzio - a to vidite iz rezultata , zar ne , - počeli su operativni dogovori između Zagreba i Ljubljane oko eventualne odbrane ,. zajedničke odbrane od intervencija saveznih snaga ( pre svega JNA ) i o tome kako proglasiti nezavisnost Slovenije i Hrvatske . Kao što je poznato to proglašenje se je dogodilo u jednom danu ( 25.juni 1991 ) . Tačno je , i to se je pokazalo , da je Tuđman pravio dil sa Miloševićem i kada je napadnuta Slovenija , pardon , kada je ustavna vojska SFRJ intevenisala u Sloveniji , Tuđman je ostao lojalan Beogradu i svom prijatelju Miloševiću i ostavio prijateljsku Slioveniju na cedilu . Te vaše priče o separatnom dilu MK - SM nemaju osnova , jer da je tako , zašto bi Milošević tražio napad na vitalne objekte u Sioveniji i pokoravanje republičkog vodstva Slovenije na čelu sa Kučanom . Treba znati da je Kučan svoje uprskao još 1988.godine , kada je dao uhapsiti Janeza Janšu ,. što mu ovaj nikad , ni danas , nije oprostio , a najmanje zaboravio . Kučan je bio posrednik u razgovorima , ali glavne konce u stvaranju nezavisnosti Slovenije vodio je Janša . Ta priča oko zamrzavanja odluke o nezavisnosti ima smisla jer da je Hrvatska podržala Sloveniju , Slovenija ne bi bila sama i do nezavisnosti bi došla puno pre i verovatno bi se krila i apetiti Miloševića pre podrezali .					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 14:46:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65124</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>mayo</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Blokade kasarni u dijelovima Hrvatske gdje je postojala fizička veza sa logistikom, (Srbijom, BiH), nije baš bila tako jednostavna.</blockquote><br />
Kada je bila opsada kasarni u Osijeku ? Varaždin se mogao osloboditi obruča sa tenkovskim prodorom iz Bjelovara , ali takvu opciju nije predlagao Trifunović . Zašto tražite izgovor na Osijeku i drugim &quot; logističko &quot; povezanim kasarnama sa Srbijom - BiH ? To je bilo nekoliko velikih koraka docnije . Ja govorim o 25.junu 1991.godine . Da je Tuđman imao smelosti ( a nije imao ) i poltičke volje ( a izgleda da je toga imao još manje ) i naredio blokiranje svih kasarni u Republici Hrvatskoj , vojna intervencija na Sloveniju bila bi ugrožena , Hrvatska bi tada bila u težoj situaciji , ali zajedno sa Slovenijom , a tako je Slovenija ostala osamljena , ali to se kasnije slomilo opet na Hrvatskoj . Ako to ne razumete , Bože pomozi . Ali eto vam još jedan primer . Pre Osijeka se dogodio u Pločama , skladištu naoružanja Ratne Mornarice SFRJ ...general( tada pukovnik ) Petar Šimac je u toku noći sa jedinicama Hrvatske vojske ( Zborno područje Split ) organizovao u toku noći napad na to skladište , zaposeo  u celini te počeo izvlačiti topove , mitraljeze i municiju . Ujutro ga je Tuđman pozvao i zabranio mu nastavak te akcije . Toliko o hrabrosti Tuđmana ili o njegovoj pokvarenosti . 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 14:23:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k65056</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Hvala na dodatnim pojašnjenjima. <br />
Puno još treba kamenčića da se složi mozaik.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 13:10:26 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64872</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mayo1</b></div>....</blockquote><br />
<br />
Jedan od razloga za zahlađenje hrvatsko-slovenskih odnosa u to doba (zbog čega Tudjman nije pomogao Sloveniji) bio je i u tome što je i Slovenija, a ne samo Hrvatska, pokušala napraviti separatni deal s Miloševićem. U Sloveniji se već od kolovoza 1990. sa skeptičnošću gleda prema prijateljstvu s Hrvatskom - jer se Slovenija boji da se ne uplete u savez sa zemljom u kojoj je već počeo etnički sukob. Ponuda Srbije, da se stvari rješavaju bilateralno i u sporazumu, je i dalje otvorena - i to ne samo od strane Miloševića, nego i od strane opozicije. Slovenci čekaju da vide šta će napraviti Vuk Drašković, i kad vide da je on veliki gubitnik na izborima u zimu 1990, okreću se jedinom tko tamo stvarno može napraviti sporazum - a to je Milošević. Slovenska vlada (DEMOS) gura prema punoj nezavisnosti, iako se Kučan tome protivi jer smatra da će ih dočekati potpuna međunarodna izolacija, a i zato što je sentimentalno još uvijek vezan za ideju Jugoslavije. Odluka o referendumu je zbrzana na veliku brzinu, upravo suprotno Kučanovoj poziciji, pa je on praktički gurnut u proglašenje nezavisnosti. O tome postoji već dovoljno memoarskih publikacija: sa hrvatske strane knjige Maria Nobila, Davorina Rudolfa i Vladimira Đure Degana, a sa slovenske: Janez Drnovšek i Janez Janša. <br />
<br />
Kad dolazi do rata, u ljeto 1991, Kučan na neki način dobiva političku satisfakciju, jer se stvarno pokazuje da međunarodni faktori prisiljavaju Sloveniju da zamrzne odluku o nezavisnosti i vrati se na pregovore (koje onda, za septembar te godine, organizira Carrington). EU praktički pomaže Kučanovoj liniji - ali u tom trenutku dolazi do ove odluke Predsjedništva SFRJ, i stvar se onda mijenja...<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 07:52:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dejan Jović</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64861</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mislim da se nismo razumjeli, ja ne dvojim da je JNA istjerana iz Slovenije, to je činjenica.<br />
Ono što si napisao o Tuđmanu, samo potvrđuje da iza njegovih velikih riječi nije stajalo previše relnih činjenica.<br />
Blokada varaždinske kasarne je specifičan primjer. Varaždin se nalazi &quot;duboko&quot; u Hrvatskoj, bez veze sa logistikom JNA, imao je mali broj ljudi (unatoč ogromnom naoružanju) i što je takođe važno, na hrvatskoj, varaždinskoj strani su bili pametni ljudi.<br />
Blokade kasarni u dijelovima Hrvatske gdje je postojala fizička veza sa logistikom, (Srbijom, BiH), nije baš bila tako jednostavna.<br />
Konkretno, u Osijeku je nakon blokade kasarne , JNA tri dana rušila grad, da bi na kraju sjela u tenkove i jednostavno se izvezla kroz barikade na poligon  van Osijeka, odakle je nastavila &quot;posao&quot; idućih mjeseci. ZNG i MUP ih nije imao čime zaustaviti.<br />
I to su isto tako činjenice...<br />
A da neki iz svih ovih događaja nisu ništa naučili...i to je činjenica.<br />
Zato se greške  plaćaju.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 07:40:55 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64829</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Možda nisam dobro shvatio razmimoilaženje u mišljenju, ali bez obzira na nesporne razgovore/dogovore Tuđmana i Miloševića, to nije bio razlog &quot;nepomaganja&quot; Sloveniji.<br />
Hrvatska u to vrijeme nije imala ni sredstva, a niti organizaciju za bilo kakvu vojnu pomoć</blockquote><br />
OK , ostanimo na temi : da li je JNA isterana - proterana iz Slovenije ? Ja tvrdm da jeste , jer je doživela i moralni i neočekivani vojni poraz od vrlo slabo naoružane slovenske teritorijalne vojske i policije ....<br />
Tuđman i Milošević su bili lica van vremena , puni sebe , kao naduvani baloni , koji su pukli na prvom udaru sa stvarnošću , posle njih , puno , puno stepenica nije bilo nikoga - dikatura i narcisoidnost - sve na štetu i jednog ( srpskog ) i drugog ( hrvatskog ) naroda , ali i svih ostalih naroda na prostorima bivše SFRJ .....<br />
Zašto Tuđman nije pomogao Slovenji : 1.- Da ne naljuti Milošević i dil sa njim potopi , 2.- U Tuđmanu je živela velika kukavica ( dovoljno je bilo blokirati kasarne - samo reći i to bi se učinilo - primer Varaždin i Trifunović ) 3.- Kada je Bavčar bio tamo zarad dogovora o odbrani , Tuđman ga nije ni slušao , nego je u jednom trenutku rekao : dođite da vidite kao se smenjuje najlepša straža &quot; u povijesnim odorama &quot;.....<br />
zaključak tebi i autoru : JNA je proterana iz Slovenije i to nije bilo tako veliki problem , kao činjenica da se drugi iz toga nisu ništa naučili , sve do dana današnjeg i na toj greški se može jednog dana izgubiti i Kosmet ( kada je reč o Srbiji )... 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 04:56:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64671</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ne kažem da Milošević nije preveslao Tuđmana, to nije sporno. I nije posljednji put.<br />
Ono što želim reći, da je postojala velika razlika između Slovenije i Hrvatske. Ne samo po vojno-političkom položaju, kao recimo, vanjskim faktorima, nego i ustroj same vlasti kao nekakvi unutarnji faktori.<br />
Vlast u Sloveniji nije bila isključivo koncentrirana u rukama jednog čovjeka - Kučana - nego je vlast bila raspoređena preko Vlade i Parlamenta.<br />
U Hrvatskoj je vlast bila isključivo u Tuđmanovim rukama. Vlada je bila tu da provodi njegove odluke, a Sabor da ih amenuje.<br />
Da potkrijepim, citat o sastanku hrvatske i slovenske delegacije 15.06.1991. <br />
Sjećanja Igora Bavčara (&quot;Death of Yugoslavia&quot<img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />:<br />
<i>&quot;Sastanak je bio zakazan za 26.lipnja. tada smo se dogovorili da ćemo to skupa učiniti 25. ili 26. Došli smo u Banske dvore. Ondje je bio Tuđman i njegovi ministri. Rekli smo mu što ćemo s carinom, policijom, zračnim lukama,granicama. Čudili su se našoj organiziranosti.&quot;</i><br />
Dalje, sjećanja D.Rupela:<br />
<i>&quot;Tuđmanu smo objasnili da smo izradili nove zakone,i da bismo htjeli uskladiti datume proglašenja neovisnosti, jer je Tuđman rekao da idu na to kad i mi. Bio je to više ili manje tajni dogovor. Krajnji je rok bio 26. lipnja. Mi smo se odlučili za 25. lipnja, a Tuđman je rekao da to trebamo učiniti istoga dana u isti sat. Slovenska se delegacija iznenadila što hrvatska vlada ništa nije pripremila. Došlo je gotovo do svađe između Tuđmana i njegova ministra Franje Gregurića, jer je Tuđman rekao :<br />
- I mi smo sve pripremili,sve zakone, sve je pripremljeno. - <br />
A Gregurić je rekao:<br />
- Ne, gospodine Predsjedniče, to nije točno. &quot;- </i><br />
Možda nisam dobro shvatio razmimoilaženje u mišljenju, ali bez obzira na nesporne razgovore/dogovore Tuđmana i Miloševića, to nije bio razlog &quot;nepomaganja&quot; Sloveniji.<br />
Hrvatska u to vrijeme nije imala ni sredstva, a niti organizaciju za bilo kakvu vojnu pomoć. Ne treba zaboraviti da je, za razliku  od Slovenije, JNA odvezla oružje hrvatske Teritorijalne obrane i ono najbolje što se tada imalo su bile uglavnom prošvercane automatske puške.<br />
I po tom pitanju Slovenija je bila daleko organiziranija.<br />
Da ne govorim o nekompetentnim ljudima kojima se Tuđman okružio i posljedicama njihovog &quot;djelovanja&quot;.<br />
No, to je već daleko proširivanje teme.<br />
Pozdrav.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 21:18:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64491</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ne bih se složio da je Hrvatska imala istu startnu poziciju sa Slovenijom...<br />
Milošević nije nikada ozbiljno mislio upokoriti Sloveniju. Pokušao jest, ali kada je naišao na &quot;tvrdo&quot;, odustao je. </blockquote><br />
Ustavno pravno gledano Slovenija i Hrvatska imale su doista iste startne pozicije : Sabor Republike Hrvatske i Državni zbor Republike Slovenije su istog dana ( 25.juna 1991.godine ) proglasili nezavisnost . JNA je najpre krenula na Sloveniju u akciju kažnjavanja . Tuđman je to kukavički prećutno podržavao i nije pokušao ništa , pa je pogazio i odluku sopstvenog Sabora i nije ni pokušao pomoći Sloveniji , iako je takva pomoć bila dogovorena . To je za Sloveniju bilo gore , slabije , ali za Hrvatsku će se docnije pokazati da je to bilo daleko slabije . To je dalo krila Miloševiću i on se nije zaustavljao u svojim pohodima sve do proleća 1999.godine kada je dobio fatalni udarac po pieutcki od kojega se nije oporavio do Haga . Tuđman je na tom putu Miloševića bio potreban Slobi . Sramota od borbe za Vukovar bila bi daleko veća i pitanje je šta bi dalje bilo da je Milošević osetio tvrdo , a bila je prilika , jer napad na Vukovar nije imao nikakvo strateško značenje ..To je bilo tvrdoglavo srljanje  i o tome se nerado govori u Beogradu i Zagrebu . To je sramota za Beograd i propuštena prilika za Zagreb . Slabo za istorisko pamćenje i pouku jest , što ove činjenice ne priznaju ni u Zagrebu ( HDZ i Tuđmanovi sledbenici ) ni u Beogradu ( Radikali i slobini sledbenici ) , ali ne i samo ovi navedeni . 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 18:23:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64299</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Za pametne ljude signal iz Ljubljane , pa zatim iz Zagreba bio je jasan : nema više kohezije SFRJ i treba se što pre dogovoriti o uzajamnom priznavanju svih republika </blockquote><br />
<br />
Slažem se, ali ovdje se ne radi o pametnim ljudima.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Hrvatska je morala biti dosledna , kao i Slovenija jer su imale iste startne pozicije</blockquote><br />
 Ne bih se složio da je Hrvatska imala istu startnu poziciju sa Slovenijom...<br />
Milošević nije nikada ozbiljno mislio upokoriti Sloveniju. Pokušao jest, ali kada je naišao na &quot;tvrdo&quot;, odustao je. <br />
U Sloveniji nije imao interes, nije imao ni formalno, klasično miloševićevsko opravdanje - &quot;ugroženih&quot; Srba.<br />
Priču o ugroženosti mogao je prodavati javnosti u slučaju Hrvatske.<br />
Iako je njemu  uvijek u prvom planu bio teritorij, a ne ljudi. <br />
Jednostranim odlaskom Slovenije, posao bi mu bio olakšan u Hrvatskoj.<br />
Tuđman nije podržao Sloveniju u ratnom sukobu, jer u to vrijeme apsolutno nije imao ni sredstava ni mogućnosti. On je inače puno toga obećavao i potpisivao, a što realno nije mogao ispuniti.<br />
Što se tiče pripreme i organizaciju države za osamostaljenje, tu je Slovenija bila daleko ispred Hrvatske.<br />
Kod Tuđmana su glavne stvari bile zastava i grb, a organizacija države...zakoni, propisi...to baš nije bilo tako važno.<br />
Pozdrav.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 13:08:34 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64264</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Mayo,<br />
izuzetno poštujem tvoje mišljenje. Vreme će pokazati kako se sve odvijalo, ali veruj mi bilo je u tom ratu obilje zločinačke prevare, sa figom i bez nje.<br />
No iz onoga što ja znam i zaključaka do kojih sam došao, Milošević i Tuđman su bili veoma lojalni saveznici. Čak mnogo lojalniji nego što im je to realni kontekst događanja i kontrola situacije na terenu, dopuštala.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 11:15:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64257</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>NN</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Gonzo</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Cudno je Drago da vi ne znate za prvu civilnu zrtvu rata u Hrvatskoj</blockquote><br />
<br />
(nisam Drago, ali...)<br />
<br />
Ah, pa to iz korena menja sve. Sad se zna ko je poceo rat. </blockquote><br />
<br />
Ne menja nista to je cinjenica a ja znam zasto sam to napisao gospodinu Kovacevicu.<br />
I uzgred receno da je SAO Zapadna Slavonija pala 1991. kao sto je i planirano Lika, Banija, Kordun i Sev. Dalmacija bi pale 1992. i desila bi se podela BiH.<br />
Jedan od ucesnika rata u Zap. Slavoniji<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>!....................TADA JE POSTOJAO &quot;DOGOVOR&quot; OKO &quot;KROJENJA&quot; ...&quot;SRPSKE ZEMLJE&quot;! <br />
A &quot;DOGOVARALI&quot; SU SE VEOMA POZNATI .....VELJKO DZAKULA I NEKAKAV &quot;TIM&quot; SEVERNOG DELA ZAPADNE SLAVONIJE..... <br />
<br />
PRVI DANI RATA NA ONOJ TERITORIJI SU VODJENI VEOMA HRABRO I BEZ IKAKVOG NAORUZANJA......CESTO SE NOSIO &quot;KALASNJIKOV&quot; SA JEDVA DESETAK METAKA I PO NEKA LOVACKA PUSKA <br />
<br />
&quot;BANJALUCKI KORPUS&quot; JE NA CELU SA &quot;DJEDOM&quot; ....IZIGRAVAO ZONU RAZGRANICENJA KOJA JE BILA POSTAVLJENA NA NAPLATNOJ STANICI AUTOPUTA.....gle ironije &quot;BRATSTVA I JEDINSTVA!! <br />
<br />
A &quot;SLOBODNE TERITORIJE&quot; U OKUCANIMA JE BILO JEDVA NEKIH 800 KVADRADNIH METARA....... <br />
<br />
U RAJICU JE SACICA LJUDI HRABRO BRANILA I ODBRANILA PRILAZ OD NOVSKE.......... <br />
<br />
Jos jedna opaska! <br />
<br />
Zapadna Slavonija bi &quot;pala&quot; jos odmah u pocetku 1991.g. da igrom slucaja i tvrdoglavosti jednog coveka nije ostala onako kako je ostala.... <br />
Naime taj isti je FALSIFIKOVAO PODPIS I NAREDBU DA SE OKUCANI MORAJU CUVATI.........I ODBRANITI......... <br />
Kada se saznalo sta je uradio....vec je bilo kasno, Okucani su bili odbranjeni.....zahvaljujuci hrabrosti mestana ali i VELIKOM BROJU DOBROVOLJACA od kojih je dosta na toj teritoriji i izginulo! <br />
</blockquote><br />
<br />
A vi iz Knina i Beograda i Zagreba ili vec odakle pocnite malo da mislite.</blockquote><br />
Za ovaj post i ono što sam hteo kazati nije bilo najbitnije ko je prva civilna žrttva. Ja sam to u mojoj knjizi detaljnije obradio, mada situaciju u Istočnoj i Zapadnoj Slavoniji ne poznajem baš u detalje.<br />
Ovo oko Okučana je verovatno tačno. I ja sam čuo tu priču. To je novembar i početak decembra meseca.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 11:06:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64256</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>U slučaju odlaska Slovenije, Hrvatska ostaje sama, a time i podložnija eventualnim (vanjskim i unutarnjim) pritiscima da ostane u Jugoslaviji. To definitivno nije odgovaralo Hrvatskoj.</blockquote><br />
Hrvatsku je skupo koštala takva kalkulacija i trgovanje ispod stola Tuđman i Miloševića . Hrvatska je morala biti dosledna , kao i Slovenija jer su imale iste startne pozicije , uistinu sa različtom specifičnom težinom ( srpski korpus puno veći u Hrvatskoj ) ....Ko je počeo rat ? Rat nastaje kao plod neshvatanja ili neprihvatnja nove političke realnosti koja je nastala u Sloveniji , koja je usledila u decembru 1990 kada se Slovenija plebiscitarno odlučila da napusti SFRJ . S time je bio najviše pogođen Milošević , koji je tada , da ne zaboravimo bio slavljen na brojnim mitinzima u događanju naroda . Prva reakcija bila je gruba , do tada nezamisliva - JNA je dobila zadatak da disciplinuje slovenske državne organe i to protiv volje slovenskog naroda . Za tako nešto JNA nije bila spremna i rat je bio neminovan . To je bit stvari . Hrvatska nije tako postupila iz straha da će JNA krvavije obračunati , a to je maslo kukavičkog Tuđmana , možda već prvi dogovor sa Miloševićem . Koliko je Milošević sposoban u upotrebi vojne sile pokazalo je događanje na Kosmetu 1999.godine , a rezultati se danas vide . Za pametne ljude signal iz Ljubljane , pa zatim iz Zagreba bio je jasan : nema više kohezije SFRJ i treba se što pre dogovoriti o uzajamnom priznavanju svih republika , kao samostalnih država i rata ne bi bilo , ne bi bilo ni Sarajeva , Srebrenice , Vukovara i Dubrovnika , Manjače i Gabele , kao simbola stradanja i razaranja , ne bi bilo ni Oluje sa zločinima koje je donela , ne bi bilo ni egzodusa srpskog naroda i potrebe da izbeglicama iz Banije predsednik pokrajine vlade Vojvodine koliko juče &quot; daruje &quot; seoska uimanja . Promislite sa razumum , a ne sa emocijama . Sve se svodi na to da svi nisu u stanju da to shvate na vreme . Prolevanje krvi je uzaludno i samo dokazuje istinu o Balkanu , koju nikako ne prizanjemo i ne želimo se učiti iz istorije .					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 11:03:03 GMT</pubDate>
				<dc:creator>grlica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64079</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Drago Kovacevic</b></div><br />
Rat u BIH nije počeo tako što je Čelo ubio svata na Baš - čaršiji. To je bio jedan od incidenata.<br />
Rat u BIH je počeo u martu 1992. godine kad je na Kupres izašao kninski korpus sa srpske strane a hrvatska vojska došla sa zbornog područija Split i na Kupresu imali prvu oruđanu bitku za kontrolu te strateške tačke. Tad se morala povući hrvatska vojska, ali kasnije, 1995. godine se odatle povlačila srpska vojska sve moleći Hrvate da dođu kako ne bi došli Bošnjaci kroz Bugojanska vrata, jer je po načelu teritorijalne podele već bilo jasno da to ide Federaciji BIH.<br />
Kad govorimo o predsedništvu bilo je dovoljno da Slovenci budu &quot;za&quot; što je uz 4 Miloševićeva glasa nosilo većinu.<br />
Mesić je samo taktički bio protiv, dok su glasovi Turpukovskoga i Bogićevića bili nebitni.</blockquote><br />
<br />
A da nisam odgovorio na ovo. Tacno nije poceo rat na &quot;cuvenoj&quot; svadbi.<br />
Ali je poceo jos 1991.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Takođe, neophodno je utvrditi i odgovornost za upad Hrvatske vojske u Ravno kod Trebinja 1. oktobra 1991. godine u kojem je poginulo 14 rezervista JNA[./quote]<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Rast napetosti u Republici BiH doveo je do masovnog ličnog naoružavanja i porasta broja incidenata.<br />
<br />
Od jeseni 1991. godine do početka rata, širom Bosne i Hercegovine dolazi do brojnih incidenata.</blockquote><br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>HDZ BiH je 12. novembra 1991. godine proglasio Hrvatsku zajednicu Posavine u Bosanskom Brodu, a 18. novembra 1991. godine u Grudama je proglašena i Hrvatska zajednica Herceg Bosna (HZHB).<br />
</blockquote><br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'> referendum srpskog naroda, 9. i 10. novembra 1991. godine sa namerom ostanka u SFRJ.</blockquote><br />
<br />
Naravno Bosnjacima Herceg-Bosna nije smetala 1991. i 1992. ali su zato 1993. i 1994. imali rat sa Hrvatima zbog HR HB.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:12:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>NN</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64067</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Gonzo</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Cudno je Drago da vi ne znate za prvu civilnu zrtvu rata u Hrvatskoj</blockquote><br />
<br />
(nisam Drago, ali...)<br />
<br />
Ah, pa to iz korena menja sve. Sad se zna ko je poceo rat. </blockquote><br />
<br />
Ne menja nista to je cinjenica a ja znam zasto sam to napisao gospodinu Kovacevicu.<br />
I uzgred receno da je SAO Zapadna Slavonija pala 1991. kao sto je i planirano Lika, Banija, Kordun i Sev. Dalmacija bi pale 1992. i desila bi se podela BiH.<br />
Jedan od ucesnika rata u Zap. Slavoniji<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>!....................TADA JE POSTOJAO &quot;DOGOVOR&quot; OKO &quot;KROJENJA&quot; ...&quot;SRPSKE ZEMLJE&quot;! <br />
A &quot;DOGOVARALI&quot; SU SE VEOMA POZNATI .....VELJKO DZAKULA I NEKAKAV &quot;TIM&quot; SEVERNOG DELA ZAPADNE SLAVONIJE..... <br />
<br />
PRVI DANI RATA NA ONOJ TERITORIJI SU VODJENI VEOMA HRABRO I BEZ IKAKVOG NAORUZANJA......CESTO SE NOSIO &quot;KALASNJIKOV&quot; SA JEDVA DESETAK METAKA I PO NEKA LOVACKA PUSKA <br />
<br />
&quot;BANJALUCKI KORPUS&quot; JE NA CELU SA &quot;DJEDOM&quot; ....IZIGRAVAO ZONU RAZGRANICENJA KOJA JE BILA POSTAVLJENA NA NAPLATNOJ STANICI AUTOPUTA.....gle ironije &quot;BRATSTVA I JEDINSTVA!! <br />
<br />
A &quot;SLOBODNE TERITORIJE&quot; U OKUCANIMA JE BILO JEDVA NEKIH 800 KVADRADNIH METARA....... <br />
<br />
U RAJICU JE SACICA LJUDI HRABRO BRANILA I ODBRANILA PRILAZ OD NOVSKE.......... <br />
<br />
Jos jedna opaska! <br />
<br />
<b>Zapadna Slavonija bi &quot;pala&quot; jos odmah u pocetku 1991.g. da igrom slucaja i tvrdoglavosti jednog coveka nije ostala onako kako je ostala.... <br />
Naime taj isti je FALSIFIKOVAO PODPIS I NAREDBU DA SE OKUCANI MORAJU CUVATI.........I ODBRANITI......... </b><br />
Kada se saznalo sta je uradio....vec je bilo kasno, Okucani su bili odbranjeni.....zahvaljujuci hrabrosti mestana ali i VELIKOM BROJU DOBROVOLJACA od kojih je dosta na toj teritoriji i izginulo! <br />
</blockquote><br />
<br />
A vi iz Knina i Beograda i Zagreba ili vec odakle pocnite malo da mislite.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 22:33:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>NN</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64063</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Cudno je Drago da vi ne znate za prvu civilnu zrtvu rata u Hrvatskoj</blockquote><br />
<br />
(nisam Drago, ali...)<br />
<br />
Ah, pa to iz korena menja sve. Sad se zna ko je poceo rat. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 22:21:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Gonzo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64048</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Drago Kovacevic</b></div><blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'></blockquote>Najpre, pozdravljam dolazako g. Dejana Jovića na blog i mislim da on sobom donosi jedan osoben kvalitet.<br />
<br />
A sada malo o temi.<br />
Mislim da su sva pitanja na mestu, ali ja imam u nekim nijansama različito mišljenje. SFRJ bi se raspala i da se JNA nije povukla iz Slovenije, ali je pitanje kako bi se tačno taj raspad događao i bi li bio toliko krvav. No u julu mesecu 1991. godine je već bila uveliko podignuta ratna energija. Početkom jula dok još nije bila doneta formalna odluka o povlačenju<br />
JNA iz Slovenije, imali smo direktan sukob JNA i hrvatskih snaga u predgrađu Vinkovaca, oko skladišta &quot;Vrapčana&quot;,negde između Vinkovaca i Mirkovaca sa većim brojem mrtvih. To je samo jedan slučaj a  od 2. maja, odnosno niza incidenata koji su se toga dana dogodili u Hrvatskoj, poput Borova sela, benkovačkog kraja i sela Kijevo kod Knina, incidenti sa JNA su bili svakodnevni. Već 6. maja smo imali pokušaj davljenja i ubistvo vojnog policajca u Splitu (Sašo Gešovski), blokadu vojnih objekata, isključivanje vode i struje i kampanju u javnosti koja je značila rat.<br />
Šta je Milošević dobio slovenačkom epizodom..Pa dobio je najpre to da može imati punu kontrolu nad JNA. Njeno povlačenje iz Slovenije značilo je da generali nemaju kuda nego direktno njemu pod skute. Nakon Slovenije najveći broj oficira hrvatske nacionalnosti je napustio JNA, skoro svi vojnici koji su mogli dezertirati su to uradili. Isto se dogodilo sa oficirima i vojnicima slovenačke nacionalnosti s tim što su slovenački vojnici regularno pušteni iz vojske<br />
Istovremeno postignut je dogovor da se oružije iz Slovenije izmesti u garnizone JNA van Slovenije pa se dogodilo da je to oružije uglavnom završilo u Hrvatskoj. Kad se tome doda da je Hrvatska uzela oružije u čitavoj  severozapadnoj Hrvatskoj, a samo u Varaždinu  je bio korpus i više od 100 tenkova, onda se može zaključiti da je tom &quot;operacijom&quot; izvršena podela vojnih efektiva između Miloševića i Tuđmana, a oružija preostalo da se naoružaju i sunarodnici u BIH <br />
i politički puleni HDZ i SDS, Boban i Karadžić.<br />
Treći &quot;dobitak&quot; je bio izrazito političke prirode. Tuđmanu i Miloševiću je odgovaralo da bude separatno priznata Slovenija i eventualno Hrvatska, kako bi rat iz Hrvatske mogli preneti u BIH i podeliti je. ostvariti dogovor iz Karađorđeva. Pa imali su, znamo to i zajedničku komisiju za razgraničenje u BIH. Smilju Avramov koja je tu komisiju vodila sa Miloševićeve strane i Dušana Bilandžića koji je vodio sa Tuđmanove strane.<br />
Međunarodno priznanje Hrvatske trebalo je da usledi na Vukovaru. Skoro stotinu dana je JNA taj grad razarala na parčiće bez ikakve vojne logike, a sa hrvatske strane se uglavnom insistiralo na vukovarskoj žrtvi i kad nije bilo dovoljan Vukovar za priznanje onda je Milošević preko JNA i crnogorskih saveznika otvorio Dubrovnik a Vukovar je mogao&quot;pasti&quot;.<br />
Kad su Slovenija i Hrvatska separatno priznate, Milošević i Tuđman su rat preselili u BIH, u Krajinu doveli UN snage i zamrznuli stvar dok ne okončaju BIH.<br />
Rat u BIH nije počeo tako što je Čelo ubio svata na Baš - čaršiji. To je bio jedan od incidenata.<br />
Rat u BIH je počeo u martu 1992. godine kad je na Kupres izašao kninski korpus sa srpske strane a hrvatska vojska došla sa zbornog područija Split i na Kupresu imali prvu oruđanu bitku za kontrolu te strateške tačke. Tad se morala povući hrvatska vojska, ali kasnije, 1995. godine se odatle povlačila srpska vojska sve moleći Hrvate da dođu kako ne bi došli Bošnjaci kroz Bugojanska vrata, jer je po načelu teritorijalne podele već bilo jasno da to ide Federaciji BIH.<br />
Kad govorimo o predsedništvu bilo je dovoljno da Slovenci budu &quot;za&quot; što je uz 4 Miloševićeva glasa nosilo većinu.<br />
Mesić je samo taktički bio protiv, dok su glasovi Turpukovskoga i Bogićevića bili nebitni.</blockquote><br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Glavnina napada na vojarne odigrala se od 14. do 19. rujna 1991. U tih šest dana, 36 vojarni i skladišta i 26 drugih vojnih lokacija su bile zarobljene ili su se predale. 27. rujna, plan Bilogora je pokrenut, koji je završio sa zarobljavanjem Bjelovarske i Koprivničke vojarne. <br />
Zarobljavanje vojarni popunilo je inventar HV-a vrijednom opremom. Samo Bjelovar i Varaždin su Hrvate opskrbili sa preko 140 tenkova, ili oko 7% ukupne tenkovske snage JNA.</blockquote><br />
<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Boljkovac: Cilj je bio rat po svaku cenu <br />
Bivši ministar unutrašnjih poslova Hrvatske tvrdi da je Josip Rajhl-Kir ubijen po nalogu državnog vrha, jer je smetao ratnoj opciji ekstremista <br />
<br />
Od našeg stalnog dopisnika <br />
Zagreb, 28. jula – „Danas sam siguran – Josip Rajhl-Kir je ubijen odlukom vrha hrvatske države, a Branimir Glavaš i Vladimir Šeks sproveli su tu odluku. Gudelj je samo realizator.” <br />
<br />
To u intervjuu najnovijem „Feralu” tvrdi tadašnji ministar unutrašnjih poslova RH Josip Boljkovac, u počecima stvaranja samostalne hrvatske države jedan od najbližih saradnika Franje Tuđmana, da bi se posle nekoliko godina politički razišao s njima i s Mesićem i Manolićem napustio HDZ. Tokom Drugog svetskog rata Boljkovac je bio istaknuti partizan na području Karlovca, a poslednjih godina živi povučeno u vikendici nedaleko od Karlovca i piše svoje memoare u kojima će imati mnogo toga da kaže. Jedna od tema je i likvidacija šefa policije u Osijeku Josipa Rajhl-Kira početkom leta 1991, čiji je ubica Ivan Gudelj nedavno izručen Hrvatskoj iz Australije. <br />
<br />
Boljkovac o tome takođe kaže: „Kir je ubijen 1. jula 1991. godine, a 27. juna došao je kod mene i rekao mi – ’Odluka je donesena, ja ću biti ubijen’. Nisam mu verovao. Spominjao je da mu preti opasnost od Glavaša i Šeksa. Morate znati da je Kir bio krunski svedok, bio je protiv rušenja srpskih kuća, pucanja po Borovu Selu i srpskim selima.” <br />
<br />
Eskalaciju nasilja u Osijeku Boljkovac dovodi u direktnu vezu sa sastankom Predsedništva SFRJ od 25. januara 1991, na kojem je u prisutnosti Tuđmana doneta odluka da se JNA stavi u prvi stepen pripravnosti i da se u Hrvatskoj razoruža rezervni sastav policije. Hrvatska je to, podseća Boljkovac, službeno prihvatila i vratila deo oružja, ali je istovremeno iz HDZ-a u Osijeku pozvan Rajhl-Kir i dat mu je zadatak da mobiliše i naoruža sve policijske rezerviste. „Takvu komandu potpisao je Ivan Cvitković, tadašnji predsednik osječkog HDZ-a. Drugim rečima, oni su u Osijeku srušili dogovor Predsedništva Jugoslavije i Hrvatske, a zna se da se tamo ništa nije događalo bez Šeksa i Glavaša. Gudelj je samo realizator”, objašnjava Boljkovac i napominje da je „Tuđman znao sve”, kao i da je „cilj bio rat po svaku cenu kako bi se stvorila mogućnost podele Bosne, a Kir je bio smetnja jer je bio za mirnu opciju”. „Rat nije bio nužnost, nego stvar dogovora, a krajnji je cilj bila podela Bosne i Hercegovine. To je bio plan Slobodana Miloševića i Franje Tuđmana”, kaže takođe Boljkovac. <br />
<br />
Među zanimljivim detaljima iz tih prevratničkih godina Boljkovac navodi i da, na primer, prva hrvatska žrtva u proteklom ratu nije bio policajac Josip Jović kako se to i službeno obeležava u Hrvatskoj, koji je poginuo prilikom policijske intervencije na Plitvičkim jezerima na „krvavi Uskrs” 1991. godine, već policajac srpske nacionalnosti Goran Alavanja ubijen iz zasede još 17. oktobra 1990. (krajem maja te godine je Tuđman preuzeo vlast u Hrvatskoj). Štaviše, navodi Boljkovac, Josip Jović je na Plitvicama ubijen singapurskim metkom iz američke „pumparice” kakve su tada imali samo hrvatski policajci. Znači, pogođen je u magli od svojih. <br />
<br />
Takođe je siguran da je iza rušenja preko tri hiljade antifašističkih spomenika u Hrvatskoj stajao Gojko Šušak, koji je bio „glavni iza Tuđmana”. „Šušak je naredio da se razori čak i cvet u Jasenovcu, a jedan od tih koji su dobili taj nalog danas je general. Međutim, dečki nisu hteli ići tako daleko. Znam i da je kad je dignut spomenik na Mirogoju kod vojnog ordinarija Jurja Jezerinca bila bogata večera kojom je obeleženo to rušenje. Iza takvih događaja stajala je desna frakcija državne vlasti i deo policije”, ukazuje Josip Boljkovac.</blockquote><br />
<br />
Tudjman prodaje najbolje tenkove M-84 bas u vreme &quot;bitke za Vukovar&quot; Kuvajtu.<br />
[quoteA]li Hamad, bivši oficir Al kaide(covek koji je svedocio na sudjenju Rasimu Delicu) <br />
Što se tiče oružja sa ovog prostora, pre raspada SFRJ bilo ga je, a kako nam je dolazio, ne znam. Znam da sam rukovao sa tim oružjem. Radilo se najviše o minobacačima raznih kalibara. Tada sam kao mladi vojnik čuo da je Osama bin Laden putovao za Hrvatsku kako bi se dogovorio s nekim ljudima iz vlade da kupi jednu količinu oružja od njih. Mislim da je to bila 1991. godina, a to potvrđuje i jedna informacija koju sam nedavno u štampi čitao za postojanje takve veze. Meni, kao običnom vojniku, nisu otkrivali sve detalje tih tajni.</blockquote><br />
<br />
A nije pocelo 2. maja nego 1. maja<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Napetost je pojačana, <b>kada pada prva civilna žrtva u Hrvatskoj.</b> Dok se vraćao sa prvomajskog uranka Srbina Stevana Inića, rođenog 1928. godine, ubija Hrvat Đuro Gelenčir, član HDZ-ovih paravojnih formacija</blockquote><br />
A prethodno su Hrvati,<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Prema opisu iz knjige Smrt Jugoslavije (L.Silber, A.Litl, str. 157), grupa aktivista HDZ, predvođena Gojkom Šuškom, političkim emigrantom i uspešnim kanadskim ugostiteljom (kasnije ministar odbrane), prišunjala se Borovu Selu i ispalila tri projektila “ambrust”. </blockquote><br />
<br />
2. maja Hrvati sa svojim jedinicima pokusali su da udju u Borovo Selo i pri tome je doslo do oruzanog sukoba pri cemu su ubijeni hrvatski policajci a ukupno ih je bilo poslato 150.<br />
<b>Cudno je Drago da vi ne znate za prvu civilnu zrtvu rata u Hrvatskoj.</b><br />
<br />
Uzgred treba pogledati kako je osvojena oblast Istocne Slavonije, obratiti paznju na situaciju oko Osijeka i kako je Osijeku ostavljen sirok prostor da ne bi bio okruzen iako su Srbi prakticno bili u predgradju Osijeka pa su morali da se povuku.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 21:49:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>NN</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k64029</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tuđmanu i Miloševiću je odgovaralo da bude separatno priznata Slovenija i eventualno Hrvatska, kako bi rat iz Hrvatske mogli preneti u BIH i podeliti je.</blockquote><br />
Ovo mi ne drži vodu. Miloševiću definitivno <i>jest</i> odgovaralo priznanje i time odlazak Slovenije, ali ne i Hrvatske.  Razlog zašto je Mesić glasovao &quot;protiv &quot;u Predsjedništvu je vrlo jednostavan.<br />
Jedan od uvjeta međunarodnog priznanja je i taj, da dotična država nema graničnih problema i da kontrolira svoju teritoriju. Slovenija je taj uvjet zadovoljavala, Hrvatska nije. <br />
U slučaju odlaska Slovenije, Hrvatska ostaje sama, a time i podložnija eventualnim (vanjskim i unutarnjim) pritiscima da ostane u Jugoslaviji.  <i>To</i> definitivno nije odgovaralo Hrvatskoj.<br />
Milošević je prvo htio sve  (cijelu YU), a onda je polako umanjivao svoje zahtjeve. U to vrijeme nikakvo priznanje Hrvatske [od strane Miloševića] u njenim granicama nije dolazilo u obzir. <br />
1991. Jugoslavija je postojala otprilike onako, kao što je Kosovo danas dio Srbije. Piše u Ustavu, ali...<br />
Što se tiče Vukovara...  istina da je Hrvatska na toj tragediji zaradila dosta poena i da je dosta toga oko Vukovara mutno. Ali treba znati da Hrvatska u to vrijeme ratuje na pola svog teritorija i da po opremljenosti i naoružanju nije bila ni blizu JNA i srpskim postrojbama. <br />
Osobno sam učestvovao u slavonskim događanjima i znam koliko smo bili inferiorni srpskoj strani. Jedno je braniti se, drugo napadati. Tadašnji ZNG i MUP nisu imali snage napasti dobro opremljene elitne gardijske jedinice oko Vukovara.<br />
Što se tiče srpske strane, odnosno JNA, mislim da je na djelu bila bahatost, nesposobnost i tvrdoglavost. Očekivala se brza pobjeda, &quot;stvar&quot; je zapela, a onda je sve postalo stvar časti.  Vukovar mora pasti.<br />
Problem je bio i u tome, što je JNA imala naoružanje, ali ne i previše voljno ljudstvo da gubi glavu za nešto što zapravo nitko nije znao zašto.<br />
Tu je Hrvatska bila u prednosti.<br />
Teorija dogovora Tuđman - Milošević...  nekakvih razgovora je svakako bilo, ali rekao bih, sa debelom figom u džepu.<br />
Ipak je tu bilo previše interesa koji se preklapaju za ozbiljniji dogovor.<br />
Poštovanje, Drago.<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 21:10:05 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mayo1</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>To je bio način...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63962</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Najpre, pozdravljam dolazako g. Dejana Jovića na blog i mislim da on sobom donosi jedan osoben kvalitet.<br />
<br />
A sada malo o temi.<br />
Mislim da su sva pitanja na mestu, ali ja imam u nekim nijansama različito mišljenje. SFRJ bi se raspala i da se JNA nije povukla iz Slovenije, ali je pitanje kako bi se tačno taj raspad događao i bi li bio toliko krvav. No u julu mesecu 1991. godine je već bila uveliko podignuta ratna energija. Početkom jula dok još nije bila doneta formalna odluka o povlačenju<br />
JNA iz Slovenije, imali smo direktan sukob JNA i hrvatskih snaga u predgrađu Vinkovaca, oko skladišta &quot;Vrapčana&quot;, negde između Vinkovaca i Mirkovaca sa većim brojem mrtvih. To je samo jedan slučaj a  od 2. maja, odnosno niza incidenata koji su se toga dana dogodili u Hrvatskoj, poput Borova sela, benkovačkog kraja i sela Kijevo kod Knina, incidenti sa JNA su bili svakodnevni. Već 6. maja smo imali pokušaj davljenja i ubistvo vojnog policajca u Splitu (Sašo Gešovski), blokadu vojnih objekata, isključivanje vode i struje i kampanju u javnosti koja je značila rat.<br />
Šta je Milošević dobio slovenačkom epizodom..Pa dobio je najpre to da može imati punu kontrolu nad JNA. Njeno povlačenje iz Slovenije značilo je da generali nemaju kuda nego direktno njemu pod skute. Nakon Slovenije najveći broj oficira hrvatske nacionalnosti je napustio JNA, skoro svi vojnici koji su mogli dezertirati su to uradili. Isto se dogodilo sa oficirima i vojnicima slovenačke nacionalnosti s tim što su slovenački vojnici regularno pušteni iz vojske<br />
Istovremeno postignut je dogovor da se oružije iz Slovenije izmesti u garnizone JNA van Slovenije pa se dogodilo da je to oružije uglavnom završilo u Hrvatskoj. Kad se tome doda da je Hrvatska uzela oružije u čitavoj  severozapadnoj Hrvatskoj, a samo u Varaždinu  je bio korpus i više od 100 tenkova, onda se može zaključiti da je tom &quot;operacijom&quot; izvršena podela vojnih efektiva između Miloševića i Tuđmana, a oružija preostalo da se naoružaju i sunarodnici u BIH <br />
i politički puleni HDZ i SDS, Boban i Karadžić.<br />
Treći &quot;dobitak&quot; je bio izrazito političke prirode. Tuđmanu i Miloševiću je odgovaralo da bude separatno priznata Slovenija i eventualno Hrvatska, kako bi rat iz Hrvatske mogli preneti u BIH i podeliti je. ostvariti dogovor iz Karađorđeva. Pa imali su, znamo to i zajedničku komisiju za razgraničenje u BIH. Smilju Avramov koja je tu komisiju vodila sa Miloševićeve strane i Dušana Bilandžića koji je vodio sa Tuđmanove strane.<br />
Međunarodno priznanje Hrvatske trebalo je da usledi na Vukovaru. Skoro stotinu dana je JNA taj grad razarala na parčiće bez ikakve vojne logike, a sa hrvatske strane se uglavnom insistiralo na vukovarskoj žrtvi i kad nije bilo dovoljan Vukovar za priznanje onda je Milošević preko JNA i crnogorskih saveznika otvorio Dubrovnik a Vukovar je mogao&quot;pasti&quot;.<br />
Kad su Slovenija i Hrvatska separatno priznate, Milošević i Tuđman su rat preselili u BIH, u Krajinu doveli UN snage i zamrznuli stvar dok ne okončaju BIH.<br />
Rat u BIH nije počeo tako što je Čelo ubio svata na Baš - čaršiji. To je bio jedan od incidenata.<br />
Rat u BIH je počeo u martu 1992. godine kad je na Kupres izašao kninski korpus sa srpske strane a hrvatska vojska došla sa zbornog područija Split i na Kupresu imali prvu oruđanu bitku za kontrolu te strateške tačke. Tad se morala povući hrvatska vojska, ali kasnije, 1995. godine se odatle povlačila srpska vojska sve moleći Hrvate da dođu kako ne bi došli Bošnjaci kroz Bugojanska vrata, jer je po načelu teritorijalne podele već bilo jasno da to ide Federaciji BIH.<br />
Kad govorimo o predsedništvu bilo je dovoljno da Slovenci budu &quot;za&quot; što je uz 4 Miloševićeva glasa nosilo većinu.<br />
Mesić je samo taktički bio protiv, dok su glasovi Turpukovskoga i Bogićevića bili nebitni.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 18:43:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Drago Kovacevic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: A zasto?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63961</link>
				<description>
					<![CDATA[
						otkud Goran Percevic na listi? taj je sedeo sa mnom u klupi, ako se ne varam. nema valjda dva.<br />
gde je on tu igrao ulogu, nesto sam porpustio?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 18:40:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Dejan Stanković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Isto a suprotno</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63839</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ono što ja hoću da kažem je da ne bi trebalo da postoji država koja ima moć da odredi da se u gradu u kome živi 70% stanovništva etničke grupe A i 30% stanovništva etničke grupe B odredi da ju školama u tom gradu ezik A obavezan. Država ne bi trebalo da bude ovlašćena ni da odredi da je jezik B u tom gradu obaveza.</blockquote><br />
<br />
Evo recimo primer iz Kanade. Odmah pored Vankuvera je RIchmond, u kome su vecina Kinezi. Da li treba u skoli kineski da bude obavezan, pa tako da se ostala deca skoluju na kineskom, a da engleski uce fakultativno? (BTW, Richmond, Vankuver i ostale okolne opstine cine prakticno jedan grad sa arbitrarnim opstinskim granicama, gde zivi cca 2mil ljudi i gde su Kinezi u celini manjina).					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 15:53:25 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Gonzo</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Istina je</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63777</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Ovo je sušta istina. Zaključujem to po jednom slučajnom razgovoru koji sam u to vreme vodio sa Dragoljubom Mićunovićem. On mi je, otprilike, rekao sledeće: &quot;Milošević trlja ruke što Slovenci odlaze iz Jugoslavije?! Sav je srećan zbog toga...&quot; Ni Mićunović, a ja još manje, nismo tada mogli znati šta to znači. A to je značilo samo jedno: Miloševića je interesovala samo ona teritorija kojom je mogao (ili je to u svojoj suludoj glavi zamišljao da može) vladati. Nikakvi Srbi, Jugoslavija ili socijalizam njega nisu interesovali. Njega je zanimala samo gola vlast, moć. I ništa više. Zato je naredio svojim pionima u predsedništvu da glasaju kako su glasali. Još jedan dokaz da su on i njegova kamarila odgovorni za većinu stvari koja će nam se kasnije dogoditi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:56:56 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Goran Marković</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63775</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Bože sačuvaj! Zar išta u mojim komentarima ukazuje na to?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:55:14 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63771</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Pa, složili smo se oko toga, koliko ja shvatam. Ili smatrate da multikulturalnost isključuje integraciju i obrnuto?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:39:45 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Je li JNA istjerana iz Slovenije (1991)?</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63764</link>
				<description>
					<![CDATA[
						4 armija na svetu<br />
svi se loze na gruvanje <br />
mozak ispran pricama o pertizanima turcima kosovu polju<br />
dali im grad, neprijatelja, rakije, i odresene ruke<br />
docekale budale svojih pet minuta<br />
<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:32:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gagonja</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63756</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>integracija ne bi trebalo da je uslovljena odustajanjem od nekih osnovnih ljudskih prava.</blockquote><br />
<br />
Opet se vraćamo na početak. Ovo što opisuješ ovdje, Gorrane, je asimilacija, ta strašna proždrljiva zvjerka. Integracija znači uključivanje i postajanje članom jednog društva (grupe), bez da se izgubi ili odriče vlastiti identitet, nego što više, taj identitet i tradicija koju pojedinac donosi u grupu ima funkciju obogaćivanja, na neki način mutacije većinske kulture.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:20:39 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63751</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ja bih rekla - integracij</blockquote>Integracija je nešto što bi trebalo da se podrazumeva. Za sve građane treba da postoji prohodnost, kako bi se mogli uključiti u društveni i privredni život.<br />
Samo, integracija ne bi trebalo da je uslovljena odustajanjem od nekih osnovnih ljudskih prava. Ne bi smelo da važi &quot;dobićeš posao, samo ne smeš reći da si Srbin - Hrvat - Musliman - ...&quot;<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:16:52 GMT</pubDate>
				<dc:creator>gorran</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Re:</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#k63745</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>zapravo, mislim da vecina vas ne razume sta je multikulturno drustvo i multikulturna politika. </blockquote><br />
<br />
Ovo zvuči malo prepotentno. Ne postoji jedna definicija multikulturalnosti, pojmovi se mijenjaju i dorađuju u skladu sa zahtijevima vremena.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sve ovo ostalo sto vi pricate (drustvo u kojem svako moze da bude sta zeli) je drustvo koje je rezultat asimilacije.</blockquote><br />
<br />
Ja bih rekla - integracije. Medjutim, čini mi se da je u ovoj diskusiji taj pojam potisnut, a ne da mi se ponavljati, niti inzistirati na nečemu što ne nalazi na prijem.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:09:50 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/929/Je%20li%20JNA%20istjerana%20iz%20Slovenije%20%281991%29%3F/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
