<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0" xml:base="http://blog.b92.net" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
	<channel>
		<title>Interkulturni dijalog | B92 Blog</title>
		<link>http://blog.b92.net/blog/940/Interkulturni%20dijalog/</link>
		<description>Jelena Krajšić</description>
		<language>sr</language>
		<docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs>
		<managingEditor>rss@b92.net</managingEditor>
		<webMaster>rss@b92.net</webMaster>
		<category>Blog</category>
		<generator>A-JE! RSS generator v0.3</generator>
		<lastBuildDate>Sun, 22 Nov 2009 11:30:05 +0000</lastBuildDate>
		<image>
			<url>
				http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/714/2714.jpg			</url>
			<title>Jelena Krajšić</title>
			<link>http://blog.b92.net/</link>
			<width>50</width>
			<height>50</height>
		</image>
				<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64953</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Znam ja to sve ali verujte mlade to ne zanima.</blockquote><br />
Mariopan, prvo da vas pitam na koga mislite kada kažete &quot;mladi&quot; jer i ja sam mlada (jos uvek ne bih mogla da imam punoletno dete), pa znam i zanima me. I znala sam i zanimalo me je i pre deset godina. Tako da, sorry ali, cela priča o mladima pada u vodu. <br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tekstova o drugima koji su isto tako gresni nema.</blockquote><br />
Ako očekujete da se tuđim gresima pravdaju naši gresi i da će naši gresi time biti umanjeni, onda i ne treba da bude tekstova o “drugima”.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>On nece shvatiti vase pisanje kao dobru nameru nego kao hajku.</blockquote><br />
Pa ne mogu ja zbog toga što neko neće shvatiti da lažem, da ublažavam, da relativizujem. Ne shvata onaj ko neće da shvati.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ja za godinu dana na blogu nigde nisam nasla clanak koji govori o stradanju Srba na Kosovu a nasla sam sijaset clanaka koji neumereno hvale Albance i velicaju njihove uspehe u zasttii ljudskih prava ,imovine sigurnosti... ...Ne moze se uspostaviti dijalog bez druge strane ,onda je to monolog. Druga strana su mladi Srbi i ja opet kazem da svako menjanje necega u Srbiji treba da krene od njih.</blockquote><br />
Ne Mariopan, druga strana su Albanci, koje vrlo, vrlo retko možete čuti u medijima u Srbiji. Srpsku stranu slušamo svi svakodnevno u neograničenim količinama. Da, ne može se uspostaviti dijalog bez druge strane, a druga strana je da ja na javnom servisu čujem šta kažu ljudi iz albanskog tima na pregovorima u Njujorku, a ne samo šta kažu Koštunica i Tadić, što nije slučaj. Tako na kraju dolazimo do toga, da ako nekome smeta da se iole, makar ovde na blogu, govori i o albanskoj strani, jer inače u većini medija slušamo uglavnom samo srpsku stranu, onda ne mogu da ne zaključim da nekome smeta što se albanska strana uopšte čuje.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A recimo i to da se pred sudom u USA vodi spor protiv Vatikana za povracaj opljackanog zlata i imovine pobijenih ljudi iz Jasenovca.Zato i kazem da se gresi svake crkve ostave njima i njihovim sudovima i savesti da se ne tovare mladima,nemaju oni nista sa tim.</blockquote><br />
Prvo, ovde sami sebi protivurečite, jer je suđenje u Americi upravo argument da se gresi crkve ne mogu uvek ostaviti crkvi da sama reši.<br />
Drugo, ponavljam iz dana u dan, iz sata u sat, iz minuta u minut, to što se dešava u Vatikanu, u Americi, u Austriji, bilo gde, nije i ne sme biti opravdanje za ono što se dešava ovde.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sun, 30 Sep 2007 10:47:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64620</link>
				<description>
					<![CDATA[
						  Znam ja to sve ali verujte mlade to ne zanima. Ovog casa,ako neko iz radoznalosti zaviri ovde procitace sta ste napisali,slozice se jer jeste tako... Onda ce sutra da opet dodje na blog i naci ce tekst opet o nekoj svinjariji koju je neki nas politicar ili svestenik ili ne znam ko drugi uradio i iz toga gomilu gadljivih komentara koji SVE SRBE pljuju. Osetice se upljuvanim. Prekosutra ce doci opet i naci ce tekst gde neka NVO pise da je srpski narod genocidan i on ce se lose osecati.<br />
<br />
 Otici ce odavde...o tome ja pisem a ne branim ,sacuvaj boze nijednog navedenog. Tekstova o drugima koji su isto tako gresni nema. On nece shvatiti vase pisanje kao dobru nameru nego kao hajku.Ja za godinu dana na blogu nigde nisam nasla clanak koji govori o stradanju Srba na Kosovu a nasla sam sijaset clanaka koji neumereno hvale Albance i velicaju njihove uspehe u zasttii ljudskih prava ,imovine sigurnosti.  Nadjoh ovih dana tvrdnju jednog autora da je on pisao takve clanke,verujem zasto da ne verujem ,ali kao ja nijednom nisam tako nesto nasla? Bilo bi mi lakse da znam da neko i na te ljude misli. Sto samo znaci da su ti tekstovi bili neuporedivo redji od onih drugih.<br />
<br />
 Ne moze se uspostaviti dijalog bez druge strane ,onda je to monolog. Druga strana su mladi Srbi i ja opet kazem da svako menjanje necega u Srbiji treba da krene od njih.Ako odu sa tema i ne vrate se vise ,nece se postici nista. Zasto bi ,recimo moj sin ,bio kriv za ono sto radi Filaret ili Pahomije? <br />
<br />
   A recimo i to da se pred sudom u USA vodi spor protiv Vatikana za povracaj opljackanog zlata i imovine pobijenih ljudi iz Jasenovca.Zato i kazem da se gresi svake crkve ostave njima i njihovim sudovima i savesti da se ne tovare mladima,nemaju oni nista sa tim.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 20:26:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64602</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Jelena Krajšić</b></div>nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'da, ali to ne opravdava ni malo ono što radi spc. ali baš ni malo. to što se možda nešto slično dešava u hrvatskoj nema ama baš nikakve veze sa onim što se dešava u srbiji.</blockquote><br />
Jelena, slažem se da to ne opravdava ništa - nema dileme ni za mene.<br />
Samo sam reagovala na komentar koji je Schneeztla dao, da to radi <i>samo</i> SPC, i ogradila sam se, nije 'jednačenje po sličnosti', samo činjenica.<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 20:10:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64312</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>Jelena Krajsic</b></div>jer sam procenila da to ne prija prisutnima, takođe mojim gostima, i meni, ne zbog sadržaja, nego zbog načina.</blockquote><br />
<br />
pa molim te sada, kao gost poshtovanu domacicu, da prochitash komentare svojih gostiju, gde pominju neku pozitivnu energiju i povecanu toleranciju a vezano za moje komentare...<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Tebe neću pratiti, jer nadam se, iskreno se nadam, da ćeš nadalje biti dovoljno uljudan.</blockquote><br />
<br />
naravno da cu biti uljudan...smatram da sam bio i od samog pochetka...<br />
i nije mi jasno zashto mislish da ja forsiram raspravu ovde samo sa tobom...nisi ti jedini vipovac na blogu...tiche se svih...dakle, trudim se da podstaknem raspravu na odredjene teme podstaktnute tvojim inicijalnim postom...sve po propisu i vezano za temu uz poshtovanje pravilnika...<br />
<br />
naravno da ti kao domacica mozes da reagujesh i raspravu u svojoj kuci usmeravash na nachin na koji ti mislish da je najbolje...poshtujem pravo i izvinjavam ti se ako mislish da je cela pricha uperena lichno na tebe...naprotiv...nisam te ama bash ni na jednom mestu prozvao i trazio neku tvoju lichnu procenu, osudu, reakciju...samo pokushavam da komuniciram...<br />
<br />
upozorila si me vishe puta, ja se iskreno izvinio, i probao da ti objasnim svoje vidjenje...<br />
<br />
ne, ne teram te da razgovarash jer je tema u tvojoj kuci dijalog...<br />
razgovaram sa svima...iznosim stavove...razmisljam o chitaocima...jeste da si domacica ali nisi trenutno u centru paznje...ako je to problem, ja se povlachim i prelazim da vodim dijalog ili javnu debatu o crkvi, sa ne preko 50 rechi po jednom komentaru...<br />
<br />
ne, ne vezbam lichno tvoju toleranciju, vec me zanima tolerancija svih ostalih iznoseci malo drugachije stavove koji i nisu bash neshto zastupljeni na ovom blogu, a koji ne sadrze nishta negativno u svojim osnovnim postavkama ali se o njima moze dosta raspravljati...naravno vezani su za sam dijalog na ovom, bash ovom, blogu gde si i ti gost...kao i mnogi drugi...i na krshenje pravilnika...<br />
<br />
ne, nisam verbalni silovatelj ili egzibicionista...zato sam ti uz izvinjenje i malo blize pojasnio svoj polozaj i nachin...a to shto se ti osecash direktno ili lichno ugrozeno mene dodatno veoma zbunjuje...<br />
<br />
u svakom sluchaju, nishta lichno...<br />
ovo je samo blog...<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 14:08:18 GMT</pubDate>
				<dc:creator>urbanosaurus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64304</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Urbani, jesam li ja tebi nešto dužna? Jesam li ti se zamerila? Je l ti neko drugi ovde nešto dužan?<br />
<br />
Hoćeš da pričamo o dijalogu? Ok. <br />
<br />
Hajde da zamislimo da je blog kuća. Hajde da zamislimo da je ovaj blog moja kuća. Hajde da zamislimo da si ti gost u mojoj kući. Držiš govor. Niko te ne prekida. Kad završiš onda te ja kao domaćica zamolim da ne držiš više govore jer sam procenila da to ne prija prisutnima, takođe mojim gostima, i meni, ne zbog sadržaja, nego zbog načina. Pa ti onda uzmeš da svima čitaš knjigu, pa ja ćutim i pustim te. Pa ti onda uzmeš još deblju knjigu i čitaš svima.<br />
<br />
Da li ti to liči na dijalog?<br />
<br />
I sad smo opet u toj kući, ali se vraćamo na momenat kada te ja zamolim da ne držiš govore. Ti onda meni objašnjavaš da ja moram sa tobom da razgovaram jer je tema u mojoj kući dijalog. Ja te zamolim da ne insistiraš ali ti i dalje insistiraš.<br />
<br />
Da li ti ovo liči na dijalog?<br />
<br />
I dalje smo u toj kući, sada već uveliko ti vodiš glavnu reč. Drugi pokušavaju da razgovaraju o nekim drugim temama, o crkvi recimo, ali ti uskačeš i prekidaš razgovor.<br />
<br />
Da li ti to liči na dijalog?<br />
<br />
I još mi otvoreno kažeš da ti to u stvari vežbaš moju toleranciju?<br />
<br />
Da ti kažem iskreno, kada bih ja imala takvog gosta u kući ispratila bih ga do vrata, vrlo brzo. <br />
Tebe neću pratiti, jer nadam se, iskreno se nadam, da ćeš nadalje biti dovoljno uljudan.<br />
<br />
Na kraju, znaš kako se inače zove kada je potrebno dvoje, ona recimo neće, a on ipak nastavlja?<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 13:27:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64300</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'</blockquote><br />
da, ali to ne opravdava ni malo ono što radi spc. ali baš ni malo. <br />
to što se možda nešto slično dešava u hrvatskoj nema ama baš nikakve veze sa onim što se dešava u srbiji.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 13:11:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64298</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>margos</b></div>Treba zaboraviti na generalizacije tipa '<b>uvek... nikad... svi..</b>.' pa pričati o konkretnim i pojedinačnim slučajevima ili primerima. Pa i tada, samo na ljudski način:)))</blockquote><br />
<br />
<b>chesto</b> se zapitam zashto <b>odredjeni</b> blogeri iz kaste VIPovaca <b>retko</b> reaguju na ochigledan nedostatak dijaloga i javne debate na temama gde se ochekuje njihovo pojachano prisustvo i aktivnost...<br />
na temama gde oni poput dostojno i demokratski izabranih reprezentativaca treba da pokazu kroz svoj lichni primer, trud i zalaganje, kako na odredjeni problem reagovati i kakve okvire za konstruktivnu raspravu napraviti...<br />
<br />
neke od konkretnih sluchajeva i primera sam vec naveo...<br />
<br />
mace pojele jezik ili VIPovci imaju i precha posla od pokazivanja polusvetu kako se vodi primereni dijalog i kako se brani pomenuti pravilnik o koriscenju, kao i pravci i ciljevi razvijanja ove ochito veoma perspektivne blogerske platforme...narochito prema broju rastucih chitalaca...<br />
<br />
miiiiislim konkretan sam, skoro do granice bana i brisanja komentara...kao i realne mogucnosti da svojim insistiranjem i tepisima postanem dosadan, svima, pa i samom sebi...<br />
<br />
treba jasnije...?!<br />
konkretnije mozda...?!<br />
<br />
uvazeni VIPovac radovan nastic na temi <a href='http://blog.b92.net/text/615/%C5%A0ta%20zna%C4%8Di%20biti%20URBAN%20%3F/' target='_blank' class='crvenoNormal'>sta znaci biti URBAN</a> bez blama zatvara temu od samog pochetka za komentare i van konteksta ostavlja externi link do komercijalnog web portala...lagano reklamica za DZ, protivno pravilniku...<br />
<br />
i shtaaa...nishta naravno...niko ni da bekne...<br />
<br />
sa viiiiishe primera...<br />
vaaaaaaazhi ali sutra...<br />
<br />
<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 13:06:46 GMT</pubDate>
				<dc:creator>urbanosaurus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64297</link>
				<description>
					<![CDATA[
						mariopan, pravoslavlju se najviše ruga upravo srpska pravoslavna crkva. <br />
<br />
tako što u svojim redovima ima pedofile, od kojih se nije ogradila, i popove sa mitraljezima, od kojih se nije ogradila. tako što ističe cenovnike u stranim valutama.<br />
... <br />
<br />
ta ista crkva je svakako u povlašćenom položaju, u mnogo boljem položaju nego što joj ustav garantuje, onaj isti ustav oko kog se gojko stojčević, političar, angažovao. taj isti patrijarh se upleo u priču o referendumu za ustav, upleo se u politiku, ničim izazvan, pa tako karikaturom nije bio kritikovan kao poglavar crkve već kao političar. kritikovan je građanin gojko stojčević, a ne crkveni poglavar. <br />
<br />
crkva je u toliko dobrom položaju da je dovoljno da isti taj pop sa mitraljezom gladuje između ručka i večere, pa da se oko njega na livadi, na kojoj inače nije dozvoljeno zadržavanje, sjate ministri i da mu odmah potom dignu crkvu. kakvo je trenutno stanje niko toj crkvi ne može ništa, sve i da hoće.<br />
<br />
ako vam je stalo do ugleda crkve i pravoslavlja, prava adresa za vašu kritiku je spc.<br />
<br />
znate, ne ruši ugled crkve to što neko piše o popu sa mitraljezom, nego pop sa mitraljezom.<br />
ne ruši ugled ove države emitovanje filma o srebrenici, nego genocid koji se dogodio u srebrenici.<br />
<br />
o opravdanjima &quot;ako mogu oni što ne bismo mogli mi&quot; nemam ništa lepo da kažem. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 13:03:30 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Jelena Krajšić</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64288</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dunjica</b></div>Stepinac je 1998. proglašen za blaženog, što je u katoličkoj Crkvi prvi međukorak do sveca. Kada će i hoće li uopće biti proglašen za sveca, taj također i bivši dobrovoljac Jugoslavenske legije što se borio na srpskoj strani na solunskom frontu, vidjeti ćemo.</blockquote><br />
E, hvala Dunjice... nisam znala taj detalj.<br />
Naime, ne menja mnogo moj komentar - jer sam ga napisala da pokažem da nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'... a i vernici u Katedrali se odnose prema njemu kao prema svecu.<br />
<br />
Rekoh, nije mi cilj da se jednačimo po glupostima, ali ne dam na Srbe, pa čak ni kad Srbi u besu pljuju po sebi:))) Kao što mi je uvek ružno kad neko o svom narodu govori najružnije, ne volim ni kad se preterano hvale, kao naj naj u bilo čemu. <br />
<br />
Skoro je Gordanac dala onaj zanimljiv tekst i na slici u zaglavlju je bilo 'pravilo' kako treba pričati i koje reči treba izbegavati. Treba zaboraviti na generalizacije tipa 'uvek... nikad... svi...' pa pričati o konkretnim i pojedinačnim slučajevima ili primerima. Pa i tada, samo na ljudski način:)))<br />
Pozz<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 12:40:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64282</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<br />
Mariopan,<br />
<br />
Ne pamtim da sam skoro procitao bolji komentar na blogu, svaka cast:)<br />
<br />
Pozdrav,<br />
Bojan					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 12:23:02 GMT</pubDate>
				<dc:creator>Bojan Zdravic</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64273</link>
				<description>
					<![CDATA[
						  ...ali,kao vi mislite da sve te napredne ljude koje ste pobrojali,i koje i ja licno preferiram ,posebno Pekica,kako zaista mislite da ih priblizimo mladima? Zar ne mislite da je bolje uticati na svest mladih nekim takvim primerima,kroz neke radionice im objasniti sta je to sto promovisemo,koliko ce se njihov zivot obogatiti razlicitim ZNANJIMA ,koliko je vazno da vise znaju o drugima. Eto ,koliko sam shvatila vi dizete ruke i kazete da nam nema spasa.. <br />
<br />
 ...a ja se ne mirim.Spasa iam samo treba mnogo vremena ,mnogo zivaca i drugaciji pristup. Moja snaja je katolicke vere ( sin ozenjen Poljakinjom) i meni nikad nije palo napamet da NJOJ na dusu stavljam grehe Katolicke crkve ,koja je posle drugog  svetskog rata  na svaki nacin pomogla da se zlocinci izvuku,da se odgovorni za logore i genocid bezbedno sklone pa ih je Simon Vizental lovio po svetu sledecih pedeset godina. Ona je to sama procitala ,zgadila se i sokirala ali nije prestala da bude vernik. Sta to ima veze sa njom? Po istom principu postupam i kad kazem da se gresi i politicara i crkve nepravedno bacaju na ledja ove mladosti koja nema odgovornost za postupke i crkve i politicara.<br />
<br />
  A da je to turbo-pravoslavlje potpuno se slazem ,ali svako ima pravo da  bira i model i nacin svoje vere. Evo ja sam Pravoslavne vere ,krstena u crkvi na Kosovu ,od tada usla u crkvu samo kao gost na vencanjima i krstenjima. Moze se reci da i nisam neki vernik jer nista i ne znam o tome . Ali kada sam videla karikaturu patrijarha Pavla na golom telu neke glumice zgadila sam se. Pritom nisam videla karikaturu Proroka Muhameda zbog koje je svet zabrujao i nisam videla glavu Pape na golom telu neke glumice. Ako hocete da se narugate osecanjima nekog celog naroda a da to ne bude sankcionisano nego dozvoljeno i cak pozeljno ,onda cete razjuriti te mlade ljude koji su zapravo jedina snaga koja moze ovde nesto da promeni. Nece to uraditi niko spolja,mora to da uradi neko odavde ,iz Srbije i to mladi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 11:53:08 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Stepinac</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64209</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Stepinac je 1998. proglašen za blaženog, što je u katoličkoj Crkvi prvi međukorak do sveca. Kada će i hoće li uopće biti proglašen za sveca, taj također i bivši dobrovoljac Jugoslavenske legije što se borio na srpskoj strani na solunskom frontu, vidjeti ćemo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 09:28:48 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64168</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ovo nije pravoslavlje vec, upravo, turbo-pravoslavlje, neka njegova vulgarna i pojednostavljena varijanta.</blockquote><br />
To ste potpuno u pravu.Pogledajte samo kolike krstače oko vrata i u kolima kače tzv.estradne zvezde i tajkuni, pa i ostali videći od njih, umesto da to bude diskretno.Pa osveštavanje prostorija BIA, skenera po bolnicama,kockarnica, ambasada, političke partije slave partijske slave. Informativne emisije nam počinju obaveštenjem koji je danas crkveni praznik. Ljudi se krste pomodarski svagde ne znajući ni zašto , ali je bitno da ih drugi vide. Slave se slave kao žurke i po restoranima, a ne kako je to oduvek bilo<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ko je vernik zbog Filareta, taj je budala. Pa nek se nadje uvredjenim koliko hoce. Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera</blockquote><br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.</blockquote><br />
Pa ne moramo se uvek takmičiti sa Hrvatima u ekstremizmu.Usput, taj Stepinac je bio dobrovoljac i borio se sa Srbima na Solinskom frontu, to što se posle 2.sv.rata nije svideo Titu je druga stvar. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 06:43:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64098</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vucko</b></div>Upravo.Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno. <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />Pa rekoše ovde da treba da tražimo sličnosti - pa tako i ja prokomentarisah prikladni komentar od Margos :)</blockquote><br />
Oh, silly me. Svakako. <img src='/gfx/emoticons/smile.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Sat, 29 Sep 2007 00:33:17 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schneetzla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64095</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Upravo.<br />
Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno. <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' /></blockquote><br />
Pa rekoše ovde da treba da tražimo sličnosti - pa tako i ja prokomentarisah prikladni komentar od Margos :)					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:32:58 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vucko</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64091</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vucko</b></div>Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.Braća po materi.</blockquote><br />
Upravo.<br />
Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno. <img src='/gfx/emoticons/wink.gif' alt='' />					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:28:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schneetzla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64084</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.</blockquote><br />
Braća po materi.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:18:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vucko</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64082</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>schneetzla</b></div><br />
Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera. Ta vrsta sizofrenosti, karakteristicna je za sve sto ta crkva radi.<br />
Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka. Upravo! Samo SPC antisemitu i nacistu proglasi za sveca, i onda prica o tolerantnom hriscanstvu. Alal im vera.<br />
</blockquote><br />
Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:16:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>margos</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64077</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>mariopan</b></div>U redu,ali vi kazete da je crkva leglo svih losih stvari u Srbiji ,a ovo je upravo zemlja sa vecinskim Pravoslavnim zivljem . </blockquote> <br />
Imajuci u vidu da je svo to zivlje (rec zvuci kao korov, svidja mi se) pravoslavno nekih petnaestak godina, u najboljem slucaju, ja ne bih govorio o nekakvom iskrenom religioznom uverenju, vise kao o pomodnosti ili duhovnoj izgubljenosti. Ovo nije pravoslavlje vec, upravo, turbo-pravoslavlje, neka njegova vulgarna i pojednostavljena varijanta.<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Ne zavijaju svi sa Cecom i posebno ne oni koji iz radoznalosti dolaze na ove teme ,procitaju ,pa kad vide da se bez mere i ukusa vredja njegova vera on ce da ode. Sta ste postigli? Nista.Problem vera u Srbiji ne bi trebao da se raspravlja samo kao kritika Pravoslavne vere,da li vi mislite da su druge vere bolje? Nisu.  </blockquote><br />
Ja ne vredjam religiju, njihovu religiju, ja naprosto iznosim svoje misljenje. Ne hajem mnogo za politickom korektnoscu, pa me ne zanima da li se neki mladi fundamentalista nasao uvredjenim necim sto ja drzim da je istina, i sto je, naposletku, samo moje misljenje. Ne vredjam religiju vec njenu zemaljsku ispostavu, a tu postoji velika razlika. Ko je vernik zbog Filareta, taj je budala. Pa nek se nadje uvredjenim koliko hoce. Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera. Ta vrsta sizofrenosti, karakteristicna je za sve sto ta crkva radi.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><br />
Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka. </blockquote><br />
Upravo! Samo SPC antisemitu i nacistu proglasi za sveca, i onda prica o tolerantnom hriscanstvu. Alal im vera.<br />
<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Ja opet mislim da se mora naci model koji bi mladi ljudi prihvatili,i lepo je neko predlozio radionice za takav dijalog,da se nauce deca sta je to biti razlicit. Ako se nista ne uradi nece se skoro u Srbiji pokrenuti sa mrtve tacke nista a mi treba ,bar tako ja mislim da menjamo tu Srbiju? Pa ko ce da je promeni?</blockquote><br />
Ali kako objasniti onim hormonima uzdrmanim malim manijacima zasto treba omoguciti, recimo, homoseksualcima pravo na brak ili usvajanje dece, kada oni mogu da slave rodjendan jednog Himlera! <br />
Ne, mariopan, ja ne verujem da im treba omoguciti da iskazu svoje ideje, i ne verujem da ih je moguce preobratiti. Niti to zelim. To nije interkulturalni dijalog, to je pregovaranje sa zlom. <br />
<br />
Interkulturalni dijalog je ono na cemu radi, na primer, izdavacka kuca Rende, objavljujuci u Srbiji dela hrvatskih i bosanskih knjizevnika. Interkulturalni dijalog je grupa Mediala; bar je to nekad bila. To su Kis, Pekic i Pavic i Filip David u svojim knjizevnim delima. Interkulturalni dijalog se, bar tako mislim, ogleda u trazenju slicnosti i proucavanju razlika, na osnovi bez predrasuda. Srednja Evropa - to je primer uspelog interkulturalnog dijaloga, jedna himericna umetnost, sasvim jedinstvena, neuhvatljiva i kompleksna. Vasko Popa, recimo. Marina Abramovic, Rasa Todosijevic, Zoran Popovic. Pre njih svih, za interkulturalni dijalog bili su zasluzni nadrealisti, posebno Ristic i Moni de Buli. Lazar Vozarevic, Sava Sumanovic. David Albahari. To je kod nas sve mrtvo i predmet proucavanja kunsthistoricara, daleko od trenutne kulturne realnosti. Kod nas je kultura jedan Matija Beckovic sa svojim primitivnim poetskim/policitickim iz-govorom. Miro Vuksanovic, taj nadri, taj sarlatan. Mi nemamo sa cim da ucestvujemo u dijalogu, to je ono o cemu pricam. Ovde vec skoro pola veka postoji jedan znacajan teatarski festival koji je svetu otkrio jednog Arabala, a na ovu ksenofobicnu scenu nije imao nikakav uticaj. Eto primera neuspesnog dijaloga i idiotluka prve klase! 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 23:05:59 GMT</pubDate>
				<dc:creator>schneetzla</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: Mi tu nemamo sta da trazimo</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64064</link>
				<description>
					<![CDATA[
						  U redu,ali  vi kazete da je crkva leglo svih losih stvari u Srbiji ,a ovo je upravo zemlja sa vecinskim  Pravoslavnim zivljem . Ne zavijaju svi sa Cecom i posebno ne oni koji iz radoznalosti dolaze na ove teme ,procitaju ,pa kad vide da se bez mere i ukusa vredja njegova vera on ce da ode. Sta ste postigli? Nista.<br />
<br />
  Problem vera u Srbiji ne bi trebao da se raspravlja samo kao kritika Pravoslavne vere,da li vi mislite da su druge vere bolje? Nisu. Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka. Sda ,to mladi znaju i bez vas. Ako nailaze na tekstove gde se samo Pravoslavna crkva razapinje na krst a drugi takvi ili slicni se ni ne pominju ( da ne uvredimo druge) onda ce taj opet da ode.I sta smo postigli?<br />
<br />
  Ja opet mislim da se mora naci model koji bi mladi ljudi prihvatili,i lepo je neko predlozio radionice za takav dijalog,da se nauce deca sta je to biti razlicit. Ako se nista ne uradi nece se skoro u Srbiji pokrenuti sa mrtve tacke nista a mi treba ,bar tako ja mislim da menjamo tu Srbiju? Pa ko ce da je promeni?					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 22:23:41 GMT</pubDate>
				<dc:creator>mariopan</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64035</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>sa druge strane imamo i one koji gde god da su, cvrsto drze do svojih korena i ubedjenja</blockquote><br />
Držanje do svojih korena samo po sebi nije loše.Loše je kad neko negira, izrugiva i poništava korene drugih a glorifikuje svoje, i plus da pri tome vređa.<br />
Što se ubeđenja tiče, to je već kompleksnija psihološko-sociološka, kulturološka, pa i obrazovna problematika, sa etničkim i , naročito, etičkim aspektima. Jedno su ubeđenja a drugo stereotipije i predubeđenja.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 21:19:35 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64031</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>dunjica</b></div>Eto, ostvarili smo dijalog (uz malu dozu opreza), mini-dijalog, baš u duhu teme Bloga. Pozdrav!</blockquote><br />
Drago mi je.Lep pozdrav i puno uspeha.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 21:10:11 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: . on i on:. </title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k64012</link>
				<description>
					<![CDATA[
						za nas, prvake<br />
nemoj &quot;žvake&quot;<br />
daaj &quot;kusur&quot;<br />
ko ufur<br />
s akcentom na minuli rad <br />
<a href='http://www.youtube.com/watch?v=BO0fmkSA80o' target='_blank' class='crvenoNormal'>duuuššššeeeeee</a><br />
- tušee					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 20:29:20 GMT</pubDate>
				<dc:creator>fixer</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63979</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>ljudi mnogo više liče po geografiji, nego po naciji</b><br />
<br />
generalno gledano da....<br />
<br />
sa druge strane imamo i one koji gde god da su, cvrsto drze do svojih korena i ubedjenja. 					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 19:17:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>andjelija</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63956</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<b>to Gordanac</b><br />
<br />
quote]ljudi mnogo više liče po geografiji, nego po naciji</blockquote><br />
<br />
Gordana<br />
potpoisujem sve što ste izneli, a i unapred što ćete reći.<br />
Problem je što je normalan čovek kod nas stalno u inferiornom položaju jer ne podiže ton , ne vređa, nije spreman da se bije, ne spušta se na prizeman prostački i psovački nivo.<br />
Šta bi bilo da ste vašem sagovorniku rekli da ni vo ne zna zašto je vo ali uvek ide u krdo gde su volovi a ne napr. kod konja. Pa da ste ga pitali u kakvim je odnosima sa rođenim bratom i najbližom rodbinom, kada se već busa kako smo svi mi Srbi braća. Pa zašto se onda ta braća tako tamane po beogradskom i novosadskom asfaltu i kafićima a puni su patriotizma.Zašto se braća navijači, kad nema klubova i navijača druge nacije, tako krvnički međusobno biju.<br />
Davnih sedamdesetih u Domu omladine je bila serija predavanja, posle maspoka i liberalizma, i tada je jedan ugledni profesor upravo rekao to što vi kažete da podneblje bitno utiče na mentalitet ljudi. Tako je sporio i Staljinovu i Lenjinovu definiciju nacije, pa je naveo primer da se Hrvat iz Zagorja razlikuje od Dubrovčanina i Dalmatinca, Srbin Ličanin i Krajišnik imaju više sličnosti sa Hrvatima i Muslimanima sa kojima žive nego napr. sa Srbima iz Pirota.A u samoj Srbiji poredio je Srbe iz Zapadne i Istočne Srbije pa i Srbe na Kosovu koji imaju ne samo naglasak nego i mentalitet sličan Albancima.I tako je on napravio uslovnu tipologizaciju, po kojoj bi na ovim prostorima bilo nacija koliko god hoćete.Setimo se samo kako je rogobatno zvučalo kada je Biljana Plavšić sarajevskim naglaskom izgovarala Predor, Sedinjene Američke Države, Osek, Reka,<br />
Uostalom, vidimo kada nema drugih onda se svađa rasplamsava međusobno.<br />
Dakle, samo po sebi se nameće da je na našim prostorima religija doprinela i doprinosi nacionalnoj netoleranciji.<br />
Na ovim prostorima ispada da je važno biti “Veliki” Hrvat, Srbin, Musliman ,Albanac itd, što najčešće znači busanje bez osnova, umesto da se bude veliki čovek, stručnjak, humanista, sportisa i kao takav će biti na ponos svoje porodice, nacije i čovečanstva.<br />
Ko nema ništa realno ide u imaginarno gde se oseća velikim samim tim što je u grupi.<br />
Da i ja citiram neke izreke iz serije ljudovanja a to je «sinko lako je mimo sveta ali treba sa svetom».<br />
Pošto budala kao ni krivog drveća nikada neće nestati ostaje da razumno i kulturno postupamo i prema njima, verujući da će se bar deo opameti, što će biti uspeh.<br />
Vi ste upravo jedan svetli primer koji tako radi i vaši javni nastupi su u svakom pogledu na evropskom nivou. Izvinjavam se što sam malo ličan , ali to je ne samo utisak nego i činjenica.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 18:29:37 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: nije...</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63884</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Jos jedan primer interkulturnog dijaloga. Samo sa druge strane Dunava i Save.<br />
Sta cu, sve mi smeta.<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>reda da bude, ja sam iz Vojvodine, ja kada sam i sama - ja stanem u red, red je dobar</blockquote><br />
A vi ste za nered?<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Vojvodina oduvek ima katastarske knjige, drugi delovi države (do skora) tapije i &quot;moje je majke mi!&quot; vlasništvo, u Vojvodini su poreznici izazivali strahopoštovanje, a ne žandari</blockquote><br />
Necemo autonomiju (dijalog?) zato sto smo razliciti, vec zato sto smo bolji? Niste nas dostojni?<br />
<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Kad gledate potrošnju &quot;na malo&quot; onda iz brojki izvlačite zaključak da su u Vojvodini za skoro 11% manje zarade nego u drugim delovima države, a kad pogledate podatke o zaradama vidite da to nije tačno - razlog je u tome što se PRVO ide da se plate svi računi (struja, telefon, stanarina, RTV pretplata, ...) pa ondaK za radnju - šta ostane.</blockquote><br />
Civilizovani za razliku od vas?<br />
Je li ovo interkulturni dijalog? Neka me neko pouci.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 16:53:36 GMT</pubDate>
				<dc:creator>hoochie coochie man</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63860</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Eto, ostvarili smo dijalog (uz malu dozu opreza), mini-dijalog, baš u duhu teme Bloga. Pozdrav!					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 16:12:09 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63854</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Amen/Amin znači na staro-hebrejskom doista, ili izvjesno je i istinito.</blockquote><br />
To ynam, nego sam se pitao ya kontekst.<br />
Sve je u redu. Hvala vam lepo.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 16:06:27 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63813</link>
				<description>
					<![CDATA[
						Amen/Amin znači na staro-hebrejskom <i>doista</i>, ili <i>izvjesno je i istinito</i>. Howgh, ako se dobro sjećam iz knjiga Karl Maya, se izgovara na kraju govora, nešto u smislu zaključivanja govora, označavanja završetka.<br />
<br />
Ovo sve skupa je značilo da se POTPUNO slažem s onim što sam citirala, pa sam smatrala važnim to i naglasiti. Doista mislim, slažem se: <blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Na ovim prostorima ispada da je važno biti “Veliki” Hrvat, Srbin, Musliman ,Albanac itd, što najčešće znači busanje bez osnova, umesto da se bude veliki čovek, stručnjak, humanista, sportisa i kao takav će biti na ponos svoje porodice, nacije i čovečanstva.</blockquote><br />
<br />
A ako je pitanje bilo zašto sam navela i amen i amin, onda je to zato što je jedno u duhu moje tradicije, a drugo u duhu većinske tradicije u Srbiji (al ajd da ne diskutiramo sada pitanje većinske tradicije i religioznu pripadnost, molim). Bilo je sve sasvim dobronamjerno, ako baš moram tako eksplicitno naglasiti.<br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 15:35:42 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63790</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Amen / Amin / Howgh / ...</blockquote><br />
Molim pojasnite.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 15:09:23 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63787</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Pametniji ne popušta. Pametniji samo bolje ocenjuje racionalnost vremena uloženog u komunikaciju, u odnosu na druge načine upotrebe istog</blockquote><br />
OK.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 15:07:07 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63782</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'><div style='background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-topleft.png) top left no-repeat;height:25px;padding-left:26px;color:#7B7B60;'><b>vucko</b></div>Pametniji samo bolje ocenjuje racionalnost vremena uloženog u komunikaciju, u odnosu na druge načine upotrebe istog.</blockquote><br />
<br />
ili shto bi nash naaaaapaceni narod rekao...<br />
<br />
<i>gluvim ushima je uzalud govoriti...</i><br />
<br />
<object type='application/x-shockwave-flash' data='http://www.youtube.com/v/GQ6stbwV6TA' width='425' height='350'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/GQ6stbwV6TA'></object><br />
					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 15:02:00 GMT</pubDate>
				<dc:creator>urbanosaurus</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63779</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Na ovim prostorima ispada da je važno biti “Veliki” Hrvat, Srbin, Musliman ,Albanac itd, što najčešće znači busanje bez osnova, umesto da se bude veliki čovek, stručnjak, humanista, sportisa i kao takav će biti na ponos svoje porodice, nacije i čovečanstva.</blockquote><br />
<br />
Amen / Amin / Howgh / ...					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:59:04 GMT</pubDate>
				<dc:creator>dunjica</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63776</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>Radi se o realciji a ne o vrednosnoj oceni i gradaciji.Nemojte bukvalno tuma;čti. Neko vam galamom ne dozvoljava da govorite i vi po principu pametniji popušta odete a on nastavi da galami i smatra da je u pravu.<br />
To vam je tek karakteristično kada su u grupi, nece vam dati ništa da kažete.</blockquote><br />
Pametniji ne popušta. Pametniji samo bolje ocenjuje racionalnost vremena uloženog u komunikaciju, u odnosu na druge načine upotrebe istog.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:56:28 GMT</pubDate>
				<dc:creator>vucko</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
						<item>
				<title>Re: blackbox....</title>
				<link>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#k63757</link>
				<description>
					<![CDATA[
						<blockquote style='border:1px solid #DADAAB;border-left:4px solid #DADAAB;margin-left:auto;margin-right:auto;width:95%;background-color:#F6F6DC;background:#F6F6DC url(http://blog.b92.net/gfx/quote-bottomright.png) bottom right no-repeat;padding-bottom:20px;padding-left:10px;padding-right:10px;padding-top:4px;'>A kad podiže ton, vređa, bije se, spušta se na prizeman, prostački i psovački nivo... onda je superioran? </blockquote><br />
Radi se o realciji a ne o vrednosnoj oceni i gradaciji.Nemojte bukvalno tuma;čti. Neko vam galamom ne dozvoljava da govorite i vi po principu pametniji popušta odete a on nastavi da galami i smatra da je u pravu.<br />
To vam je tek karakteristično kada su u grupi, nece vam dati ništa da kažete.					]]>
				</description>
				<comments>http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/#komentari</comments>
				<pubDate>Fri, 28 Sep 2007 14:21:15 GMT</pubDate>
				<dc:creator>blackbox</dc:creator>
				<guid isPermaLink="true">http://blog.b92.net/text/940/Interkulturni%20dijalog/</guid>
			</item>
				</channel>
</rss>
