letite domace

antioksidant RSS / 28.05.2009. u 17:25

verovatno ste culi da postoji "problem" sa carter letovima za tursku ovog leta.

u gornjoj vesti postoji i sledeca recenica:

"U pismu vazduhoplovnim vlastima Turske, Direktorat izražava nadu da će kolege iz Turske uvažiti stav srpskih kolega i omogućiti turistima iz Srbije da ih prevozi srpska avio-kompanija."

 

moje pitanje je:

 

da li je turistima iz srbije bas toliko stalo da ih prevozi srpska avio-kompanija?



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bojan Budimac Bojan Budimac 17:36 28.05.2009

Nemam pojma

Znam da letim Jatom zato što je skoro upola jeftiniji od THY iliti Turkish airlines (zimus povratna karta JAT 207 evra, THY 375 evra). No ja nisam turista
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:58 28.05.2009

Re: Nemam pojma

Pretpostavljam da je ATR u pitanju, a da li je biznis klasa?



antioksidant antioksidant 18:09 28.05.2009

Re: Nemam pojma

Bojan Budimac
Znam da letim Jatom zato što je skoro upola jeftiniji od THY iliti Turkish airlines (zimus povratna karta JAT 207 evra, THY 375 evra). No ja nisam turista

argument direktorata nije "mi smo jeftiniji, mi smo brzi. mi smo kvalitetniji"

argument je "mi smo srpski, srpski turisti treba da se prevoze srpskim prevoznikom"

zameni srpski sa kineski, opet je isto - nelogicno
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:33 28.05.2009

Re: Nemam pojma

Vojislav Stojković
Pretpostavljam da je ATR u pitanju, a da li je biznis klasa?

Ne, prošli put (naglasio sam to na blogu) sam leteo avionom, ne ATR-om (traktor sa krilima).
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:34 28.05.2009

Re: Nemam pojma

antioksidant
Bojan Budimac
Znam da letim Jatom zato što je skoro upola jeftiniji od THY iliti Turkish airlines (zimus povratna karta JAT 207 evra, THY 375 evra). No ja nisam turista

argument direktorata nije "mi smo jeftiniji, mi smo brzi. mi smo kvalitetniji"

argument je "mi smo srpski, srpski turisti treba da se prevoze srpskim prevoznikom"

zameni srpski sa kineski, opet je isto - nelogicno

ma, naravno, ja sam trolovao, jer ionako ne mogu da koristim čarter letove
lotr lotr 21:58 28.05.2009

Re: Nemam pojma

Pogledajte trenutno cene JAT a i Turkish, otidjite na njihove sajtove. Turkish airlines je jeftiniji od JAT. Prijateljica koja dva puta mesecno leti za Istanbul, otkad je uveden Turkish iskljucivo leti sa njima , zato sto su jeftiniji. Pa cak joj se ne isplati ni ona besplatna karta nakon 5 letova od JAT, opet je Turkish airlines jeftiniji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:57 29.05.2009

Re: Nemam pojma

Bojan Budimac
Vojislav Stojković
Pretpostavljam da je ATR u pitanju, a da li je biznis klasa?

Ne, prošli put (naglasio sam to na blogu) sam leteo avionom, ne ATR-om (traktor sa krilima).


Traktor sa krilima za zaprašivanje useva ima dva mesta "biznis klase" odmah iza kokpita. To su dva najskuplja i dva najgora mesta, jer je prostor za sedenje najmanji.
Inače, službenice JAT tvrde da je to najsigurniji JAT-ov avion. Verovatno zato što leti nisko.
drug.clan drug.clan 13:33 29.05.2009

Re: Nemam pojma

Vojislav Stojković
Bojan Budimac
Vojislav Stojković
Pretpostavljam da je ATR u pitanju, a da li je biznis klasa?

Ne, prošli put (naglasio sam to na blogu) sam leteo avionom, ne ATR-om (traktor sa krilima).


Traktor sa krilima za zaprašivanje useva ima dva mesta "biznis klase" odmah iza kokpita. To su dva najskuplja i dva najgora mesta, jer je prostor za sedenje najmanji.
Inače, službenice JAT tvrde da je to najsigurniji JAT-ov avion. Verovatno zato što leti nisko.



ATR jeste najbezbedniji Jatov avion iz prostog razloga zato sto nije mlazni avion. Naime svi turbofan avioni su bezbedniji jer se manje oslanjaju na propulziju pa u situacijama gde otkazuju morori imaju znatno bolje sanse prezivljavanja a posto su manji lakse se i prizemljuju na prinudna mesta. Mlazni avioni padaju kao kamen kada im iskljucite motore.
vishnja92 vishnja92 13:41 29.05.2009

Re: Nemam pojma

TR jeste najbezbedniji Jatov avion iz prostog razloga zato sto nije mlazni avion

i zato sto mase krilima...
teodorakaze teodorakaze 13:48 29.05.2009

Re: Nemam pojma

i zato sto mase krilima...

Bili Piton Bili Piton 14:24 29.05.2009

Re: Nemam pojma

drug.clan
ATR jeste najbezbedniji Jatov avion iz prostog razloga zato sto nije mlazni avion. Naime svi turbofan avioni su bezbedniji (...)


To ne znam ali oba aviona iz flote JATa (737-300 i ATR72) su prilicno matori modeli i sve redje se srecu u flotama prevoznika u Evropi. Boing odavno menjaju Airbusi 319 i 320 a za ATR postoji jos vise novijih alternativa (neki vrlo "sleek" Embraer mlaznjaci sa 50-70 sedista koje imaju npr. Alitalija, Lufthanza i LOT) kao i Avro RXJ 100, popularan i ekonomican model.

ATR je prebucan i trosi suvise goriva u poredjenju sa novijom konkurencijom.



drug.clan drug.clan 15:30 29.05.2009

Re: Nemam pojma

Bili Piton

To ne znam ali oba aviona iz flote JATa (737-300 i ATR72) su prilicno matori modeli i sve redje se srecu u flotama prevoznika u Evropi. Boing odavno menjaju Airbusi 319 i 320 a za ATR postoji jos vise novijih alternativa (neki vrlo "sleek" Embraer mlaznjaci sa 50-70 sedista koje imaju npr. Alitalija, Lufthanza i LOT) kao i Avro RXJ 100, popularan i ekonomican model.

ATR je prebucan i trosi suvise goriva u poredjenju sa novijom konkurencijom.


ATR 72 koji Jat koristi nije uopste star model za standarde avioindustrije (samo 20 godina). ERJ 145 je iz iste godine a AVRO jos stariji.

A i nije tacno da trosi vise goriva, naprotiv zato sto je turboprop trosi znatno manje od jet aviona slicne velicine. Cak ce sa svom ovom manijom oko "antropogenog globalnog zagrevanja" turboprop avioni postati popularniji.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:43 29.05.2009

Re: Nemam pojma

ATR je prebucan i trosi suvise goriva u poredjenju sa novijom konkurencijom.

Aviokompanije cesto koriste ATR u Evropi na kratkim relacijama, pa cak i na srednjim. Recimo CSA vozi do Warszawe ATR-om, iz Londona i Manchestera do Wtareforda u Irskoj uvek letite ATR...
Bili Piton Bili Piton 15:55 29.05.2009

Re: Nemam pojma



Mozda si u pravu za ATRovu potrosnju (nisam merio, neko mi rekao ko se razume pa ja poverovao na rec) - ali je cinjenica da ih sve manje sreces po evropskim aerodromima. jedina dva koja sam opazio u poslednjih pet godina (osim Jatovih) su bili jedan Kroacijin (i to 42) na ciriskom aerodromu (koji je i sam izgledao prilicno izlupan) i jedan Austrian Airlines na poletanju iz BG.

S druge strane AVRO rules, svuda ces ih naci (verzije 85 i 100 - to je svakako novijeg datuma, mislim da je u pitanju apdejt starijeg modela).





A ja bih voleo da jos jednom u zivotu sednem u DC9 (tj kako li se vec danas zove taj model, valjda Boing 717) - to polece ko iz pracke, uz grmljavinu. Najlepsi avion na svetu, posle Karavelice :))



drug.clan drug.clan 19:20 29.05.2009

Re: Nemam pojma

Bili Piton


Mozda si u pravu za ATRovu potrosnju (nisam merio, neko mi rekao ko se razume pa ja poverovao na rec) - ali je cinjenica da ih sve manje sreces po evropskim aerodromima. jedina dva koja sam opazio u poslednjih pet godina (osim Jatovih) su bili jedan Kroacijin (i to 42) na ciriskom aerodromu (koji je i sam izgledao prilicno izlupan) i jedan Austrian Airlines na poletanju iz BG.

S druge strane AVRO rules, svuda ces ih naci (verzije 85 i 100 - to je svakako novijeg datuma, mislim da je u pitanju apdejt starijeg modela).

A ja bih voleo da jos jednom u zivotu sednem u DC9 (tj kako li se vec danas zove taj model, valjda Boing 717) - to polece ko iz pracke, uz grmljavinu. Najlepsi avion na svetu, posle Karavelice :))


Delta i American Airlines imaju mnogo (200-300) MD80 i MD88 aviona koji su jos slicnije verzije DC-9 pa ako kupis kartu za let izmedju dalasa, cikaga ili atlante i nekog osrednjeg grada na osrednjoj udaljenosti velika je verovatnoca da ce ti se zelja ispuniti.
Bili Piton Bili Piton 22:11 29.05.2009

Re: Nemam pojma

drug.clan

velika je verovatnoca da ce ti se zelja ispuniti.


Det vud bi najs



Nego, pronadjoh nesto povodom ovoga

drug.clan

ERJ 145 je iz iste godine a AVRO jos stariji.


The first of three ATR-72 development aircraft flew for the first time on October 27 1988, followed by the awarding of French and then US certification in late 1989. Entry into service was on October 27 1989 with Kar Air of Finland. Some other early operators are Foshing Airlines, NFD (later Eurowings), CSA, American Eagle, TAT, Air Littoral, LOT, and Olympic Aviation.

The ERJ-145's first flight took place on August 11 1995 with first deliveries from December 1996 to Continental Express. Continental's initial order for 25 was a major fillup for the program and opened the floodgates for a number of major sales.

The 146-200 based Avro RJ85 was the first member of the new family to fly, on March 23 1992. The biggest member of the family, the 146-300 based RJ100, first flew on May 13 1992. The 146-100 based RJ70 was delivered from late 1993 but due to low customer interest, only 12 were sold.

Sav data sa Airliners.net

Po ovome bi se reklo da je ATR ipak stariji kao erkraft dizajn od druga dva. A JATovi primerci su bili isporuceni very early on, mada ne medju prvima kao sto je bio slucaj sa njegovim boinzima.

Nadam se da ovaj trolcic ne iritira mnogo....
drug.clan drug.clan 19:06 03.06.2009

Re: Nemam pojma

Bili Piton
drug.clan

velika je verovatnoca da ce ti se zelja ispuniti.


Det vud bi najs

Nego, pronadjoh nesto povodom ovoga
drug.clan

ERJ 145 je iz iste godine a AVRO jos stariji.

The first of three ATR-72 development aircraft flew for the first time on October 27 1988, followed by the awarding of French and then US certification in late 1989. Entry into service was on October 27 1989 with Kar Air of Finland. Some other early operators are Foshing Airlines, NFD (later Eurowings), CSA, American Eagle, TAT, Air Littoral, LOT, and Olympic Aviation.

The ERJ-145's first flight took place on August 11 1995 with first deliveries from December 1996 to Continental Express. Continental's initial order for 25 was a major fillup for the program and opened the floodgates for a number of major sales.

The 146-200 based Avro RJ85 was the first member of the new family to fly, on March 23 1992. The biggest member of the family, the 146-300 based RJ100, first flew on May 13 1992. The 146-100 based RJ70 was delivered from late 1993 but due to low customer interest, only 12 were sold.

Sav data sa Airliners.net

Po ovome bi se reklo da je ATR ipak stariji kao erkraft dizajn od druga dva. A JATovi primerci su bili isporuceni very early on, mada ne medju prvima kao sto je bio slucaj sa njegovim boinzima.

Nadam se da ovaj trolcic ne iritira mnogo....


Nema problema na trolcicu a iako to nije ni bitno jer je par gdina u pitanju ipak da nastavimo trol

Iako je ERJ 145 prvi put komercijalno poleteo 1995. ipak se prvi put pojavio na Paris Airshow-u 1989. potom su ga neznatno doradjivali do 1991. Ne znam zasto mu je trebalo toliko da pocne produkcija ali mozda ima veze sa brazilskom uzrecicom "sve sto ne moras da uradis danas ostavi za sledeci mesec".
Sa druge strane Avro RJ85 je u stvari samo modifikovana verzija BAe 146-200 koji je prvi put poleteo 1982. sto ga cini starijim od ATR-a (cak i ATR 42).

Jeste ERJ 145 dobar avion ali je i ATR 72 sasvim dobar i relativno nov avion. Ono sto mene brine kod JAT-a je ispravnost i odrzavanje a ne sama starost.
cassiopeia cassiopeia 17:53 28.05.2009

Meni nije stalo

Interesuje me da je karta jeftinija a iskustvo mi govori da sam u poslednjih 8 godina birala druge avio kompanije a ne Jat samo zato što su imale povoljniju ponudu.
Meni je potpuna enigma da se jednom Swiss Air-u isplati da ponudi jeftiniju kartu na relaciji Bg-Ams sa presedanjem u Cirihu a Jat po pravilu ima više tarife a leti direktno.


verovatno ste culi da postoji "problem" sa carter letovima za tursku ovog leta.


Znala sam da smo negde diskutovali i sad se setih. Bilo lepih komentara.

Niccolo
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:57 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Није да сам љубитељ ЈАТа, али логично је да директан лет буде скупљи. Зашто би се иначе одлучила за лет са преседањем?
cassiopeia cassiopeia 18:03 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

marco_de.manccini
Није да сам љубитељ ЈАТа, али логично је да директан лет буде скупљи. Зашто би се иначе одлучила за лет са преседањем?


Ja i logika

Pa da vidim ciriški aerodrom, smažem čokoladu i odmaram oči gledajući lepe stjuarde umesto ovih naših smrknutih bakuta koje jedva održavaju ravnotežu a ne daj bože da ih pitaš za čašu vode.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:15 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Е па ето, све је јасно.

Ми имамо директан лет, може нам се, свакако га попунимо. Ко хоће јефтиније и бољу услугу нека лети преко Цириха, баш нас брига .

Кад стварно загусти, као у случају са турским чартерима, замолимо државу да нас брани (дужна нам је, запошљавамо јој најбоље људе) и мало дижемо српску прашину.
dunja73 dunja73 18:32 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Ima neki mali avioncic ,putuje duplo duze za Stutgart od velikog ,
i obozavam ga ,
tacno znam kad prelecemo Alpe
pirka u noge neki vetric ..
drug.clan drug.clan 19:05 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

cassiopeia
Interesuje me da je karta jeftinija a iskustvo mi govori da sam u poslednjih 8 godina birala druge avio kompanije a ne Jat samo zato što su imale povoljniju ponudu.
Meni je potpuna enigma da se jednom Swiss Air-u isplati da ponudi jeftiniju kartu na relaciji Bg-Ams sa presedanjem u Cirihu a Jat po pravilu ima više tarife a leti direktno.


Jat bolje pokriva bliskoistocnu vezu (Abu Dabi, Istambul, Kairo, Tel Aviv, Tripoli, Tunis...) zato je jeftiniji kada su letovi u tom pravcu u pitanju. Zapadnu evropu sa druge strane bolje pokrivaju neki drugi i tu Jat nema sta da trazi (skuplji i losiji).
Doctor Wu Doctor Wu 20:43 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Meni je potpuna enigma da se jednom Swiss Air-u isplati da ponudi jeftiniju kartu na relaciji Bg-Ams sa presedanjem u Cirihu a Jat po pravilu ima više tarife a leti direktno.

Pa možda zato što je Swiss Air privatna kompanija pa se finansira kreditima i čini sve da ih isplati, pa im je svako prazno mesto preveliki luksuz. JAT, s druge strane, je socijalistička, državna imperija koju poseduje svako i niko i ništa ne čini da bi prodao par poslednjih praznih mesta na avionu.

Ali, ono što mene uvek čudi je da je cena povratne karte London-Beograd do skora bila skoro do u peni jednaka ceni karte London New York. To jedino mogu da tumačim time da lavovski deo cene karte ode na aerodromske takse, koje su posebno visoke za Heathrow.
lotr lotr 22:03 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

marco_de.manccini
Није да сам љубитељ ЈАТа, али логично је да директан лет буде скупљи. Зашто би се иначе одлучила за лет са преседањем?


Cene avio karata zavise od mnogo faktora. Tako da ovo nije uopste nikakvo pravilo da direktan let bude skuplji od lete sa presedanjem. Cak bi trebalo u vecini slucajeva da je direktan let jeftiniji, iz prostog razloga sto je ide na manji broj aerodrom pa sam tim placa manje aerodromskih taksi. Znaci u direktnom letu se placaju dve aerodromske takse, a u letu sa presedanjem se placa onoliko taksi na koliko se aerodroma slece. Ali opet ni ovo nije pravilo, posto je ocigledno nas JAT iako je direktni let ipak skuplji od drugih avio kompanija.
Zakljucak je da je JAT direktni let skuplji zato sto je to JAT i moze mu se.
lotr lotr 22:11 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

drug.clan

cassiopeiaInteresuje me da je karta jeftinija a iskustvo mi govori da sam u poslednjih 8 godina birala druge avio kompanije a ne Jat samo zato što su imale povoljniju ponudu. Meni je potpuna enigma da se jednom Swiss Air-u isplati da ponudi jeftiniju kartu na relaciji Bg-Ams sa presedanjem u Cirihu a Jat po pravilu ima više tarife a leti direktno.Jat bolje pokriva bliskoistocnu vezu (Abu Dabi, Istambul, Kairo, Tel Aviv, Tripoli, Tunis...) zato je jeftiniji kada su letovi u tom pravcu u pitanju. Zapadnu evropu sa druge strane bolje pokrivaju neki drugi i tu Jat nema sta da trazi (skuplji i losiji).


Kao sto sam vec rekla Turkish airlines je jeftiniji od JAT za Istanbul. Cene preko JAT i Tunis air za Tunis su jednake, ali se dosta putnika odlucuje za Tunis air zato sto imaju bolju uslugu. Jedini je problem sto kad je u pitanju Tunis air se uglavnom rade aranzmani na 7 ili 14 dana. Sto se tice Egipta to su uglavnom sve carter letovi , i JAT i tu skuplji, jer je preko Lotus air (egipatska kompanija) cena avio karte ove godine jeftinija za 100 eura u odnosu na JAT, zato im i nije dopusteno da idu preko Beograda nego idu preko Osijeka.
Zato JAT i nedopusta da niko drugi obavlja letove, pogoto ne carter, jer niko onda nece sklapati ugovore sa JAT om, nego bi naravno svi turoperatori sklopili ugovore sa stranim aviokompanijama.
Znaci mi svi trpimo i placamo skuplje avio karte da bi se JAT zastitio.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:22 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Cene avio karata zavise od mnogo faktora. Tako da ovo nije uopste nikakvo pravilo da direktan let bude skuplji od lete sa presedanjem. Cak bi trebalo u vecini slucajeva da je direktan let jeftiniji, iz prostog razloga sto je ide na manji broj aerodrom pa sam tim placa manje aerodromskih taksi.


Прво лепо кажеш да цене зависе од много фактора, а затим да би требало да директни летови буду јефтинији. Не би требало. Не постоји требало.

Да дам драстичан пример. Једном сам летео за 80 долара повратна карта

Линколн - Минеаполис - Сан Хозе - Минеаполис - Линколн.

Из радозналости, проверио сам колико би ме коштала повратна карта само за део

Минеаполис - Сан Хозе - Минеаполис

за апсолутно исте датуме, време и исте авионе као у горњем примеру. Цена 300 долара.

Звучи веома накарадно да је лет из Линколна кроз Минеаполис за Сан Хозе са истом компанијом много скупљи него директан лет из Минеаполиса за Сан Хозе.

Али у конкретном случају постоји сасвим добар разлог за то, који ме мрзи да објашњавам. Своди се на то да Northwest има монопол у Минеаполису, а у Линколну нема (и да Northwest једини има директне летове из Минеаполиса за Сан Хозе).
lotr lotr 23:04 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

marco_de.manccini
Cene avio karata zavise od mnogo faktora. Tako da ovo nije uopste nikakvo pravilo da direktan let bude skuplji od lete sa presedanjem. Cak bi trebalo u vecini slucajeva da je direktan let jeftiniji, iz prostog razloga sto je ide na manji broj aerodrom pa sam tim placa manje aerodromskih taksi. Прво лепо кажеш да цене зависе од много фактора, а затим да би требало да директни летови буду јефтинији. Не би требало. Не постоји требало. Да дам драстичан пример. Једном сам летео за 80 долара повратна карта Линколн - Минеаполис - Сан Хозе - Минеаполис - Линколн. Из радозналости, проверио сам колико би ме коштала повратна карта само за део Минеаполис - Сан Хозе - Минеаполисза апсолутно исте датуме, време и исте авионе као у горњем примеру. Цена 300 долара. Звучи веома накарадно да је лет из Линколна кроз Минеаполис за Сан Хозе са истом компанијом много скупљи него директан лет из Минеаполиса за Сан Хозе. Али у конкретном случају постоји сасвим добар разлог за то, који ме мрзи да објашњавам. Своди се на то да Northwest има монопол у Минеаполису, а у Линколну нема (и да Northwest једини има директне летове из Минеаполиса за Сан Хозе).


Rec "trebalo" nisam upotrebila u tom kontekstu, ali moja greska pogresnu sam rec upotrebila. Poenta je da nije logicno da direktan let bude skuplji, jer sve to zavisi od jako mnogo faktora, tako da su obe varijante moguce , i da direktan let bude skuplji i da let sa presedanjem bude skuplji. Jedino da napomenem da ovde ne govorim o Low cost kompanijama, jer to je vec nesto drugo, mada i tu ima svega i svacega sto se tice cena.Zato uvek kad putujete avionom, treba uzeti sve varijante u obzir.
antioksidant antioksidant 23:08 28.05.2009

Re: Meni nije stalo

Zato uvek kad putujete avionom, treba uzeti sve varijante u obzir.

ja uzimam samo jednu varijantu - da avion ostane u vazduhu sto duze : )

ovi iz direktorata civilnog vazduhoplovstva insistiraju i na poreklu prevoznika..
Bili Piton Bili Piton 02:19 29.05.2009

Re: Meni nije stalo



Ni meni nije stalo.




Jeftini, tacni, ljubazni. I jos convenient povrh toga.
drug.clan drug.clan 13:38 29.05.2009

Re: Meni nije stalo

Doctor Wu
Meni je potpuna enigma da se jednom Swiss Air-u isplati da ponudi jeftiniju kartu na relaciji Bg-Ams sa presedanjem u Cirihu a Jat po pravilu ima više tarife a leti direktno.

Pa možda zato što je Swiss Air privatna kompanija pa se finansira kreditima i čini sve da ih isplati, pa im je svako prazno mesto preveliki luksuz. JAT, s druge strane, je socijalistička, državna imperija koju poseduje svako i niko i ništa ne čini da bi prodao par poslednjih praznih mesta na avionu.



Sve velike avio kompanije su socijalisticke i ne trude se da otplate kredite jer znaju da ce drzava to da uradi za njih. Setimo se samo pomenutog swissair 2002. godine ili velikih americkih kompanija koje bankrotiraju svake dve godine.
Razlika je samo u tome da za velike pare koje daju bogate drzave njihovi politicari ocekuju bolju uslugu.
maricacarica maricacarica 18:55 28.05.2009

ma da sam

barem jednom poletela JATom bez neke tehničke neispravnosti... Ovako sam počela da tražim druge aviokompanije, ako nije drastična razlika u ceni, jer ne mogu više da ulazim u avion, pa da nas iz istog vraćaju, ili još gore da uzletimo, pa da se zbog "manjih tehničkih neispravnosti" vratimo i prinudno sletimo, pa onda 3h čekamo Grunfa da opravi avion
vishnja92 vishnja92 20:49 28.05.2009

Re: ma da sam

jeste.

a skoro su im ovi iz "tehnike" pisali neki strog i ljutit dopis. odnosi su im kao izmedju Pizona i mene - totalna zbrka. avioni zbog toga uopste nisu onakvi kako bi trebalo da budu (avioni zapravo ne treba da postoje, al o tome cemo posle kad se razidje guzva). niko ih ne opravlja po ps-u.

a i duva promaja.

u svakom slucaju - u tom otvorenom pismu pojavljuje se i broj aviona koji su prinudno sleteli u poslednjih godinu dana (a o cemu se u jatu inace mudro cuti). detalje nisam zapamtila, bilo je suvise bolno. mene bi iz takvog jednog prinudno sletelog mogli samo da iznesu sa nogama napred.
Unfuckable Unfuckable 19:24 28.05.2009

odma' troll koji to i nije :

pošto...turizam, je l' te ...
dakle, postoji neko ko o našim turističkim potencijalima ima bolje mišljenje čak možda i od nas samih
antioksidant antioksidant 19:27 28.05.2009

Re: odma' troll koji to i nije :

: )

nisam zeleo da se ponavljam ali ako insistiras...
Unfuckable Unfuckable 19:30 28.05.2009

Re: odma' troll koji to i nije :

pa to ti velim : mi smo u stvari puni peneza i glavna smo fora u Regionu, aišire !
topcat topcat 06:30 30.05.2009

Re: odma' troll koji to i nije :

stvaraju dojam da Slovenci "kradu" potencijalne goste iz Srbije koji bi inače otišli na hrvatsko more, piše u srijedu ljubljansko "Delo".

3 grada na Sovenskom primorju - Portorož, Piran i Izola i još ti treba viza.
Hrvatska je skupa, da se ne lažemo...mada...nisu se ni Slovenci baš ubili od popusta. Recimo da su sa Slovencima bolji odnosi...ali opet - realno - koliko i kolike plakate bi Slovenci trebali staviti da stvarno "ukradu" goste? Helou?

Btw, čitala sam negdje da su čarteri Bg - Pula rasprodani.
894-815 894-815 20:44 28.05.2009

o letenju uopšteno

Možda zvuči neobično ali mene ne pušta the mama da letim Jatom.
Moja roditeljica smatra da Jat nije pouzdan i u skladu sa tim, u zavisnosti od destinacije letim glavnom nacionalnom ili kako god avio-kompanijom. Ona plaća kartu po sistemu šta košta da košta.
Tako sam za ovih 20 godina svojih, letela dva puta AirFrance-om u Pariz i British Airwaysom u London i sa njima (the mamom i the tatom) Al Italijom, pogađate gde...
Inače nema ništa protiv samog letenja, the tata svaka dva tri meseca negde putuje zbog posla, njoj je sve to super, ali evidento ne voli Jat, a mislim da to nije samo zbog ne služenja sladoleda kao u AlItaliji ili čokoladnog tarta kao u avionima Air France-a.
teodorakaze teodorakaze 21:57 28.05.2009

Uh

Ja sam jos uvek besna na Velju Ilica zbog low cost kompanija i niskog aerodroma.

Jedina prednost JAT-a je sto ima direktne letove za neke destinacije za koje ih druge kompanije nemaju. Secam se da je pre par godina cak British Airways imao duplo nizu cenu za direktan let za London nego JAT. Pa mislim, stvarno! (Pre par dana sam kupovala kartu Amsterdam - Beograd, pa sam pod besnim utiskom jos uvek - sve mi u glavi odzvanja "low cost low cost".

A da ne pominjem da im se avioni raspadaju. Secam se da smo pre par godina cekali druga da doleti iz Nemacke - prvi put leti JAT-om (ne znam ni sama zasto), inace uvek Lufthasa (cale mu jos i radi tamo ceo zivot, pa ima jeftiniju kartu). Uglavnom, avion je kasnio tricavih 12 sati. Zasto? Hteli su da polete sa neispravnim motorom, pa ih je kontrola vratila da isti oprave. Bunili se oni, kao - "Ma joooooook, sta je mali dim iz motora za nas Srbe", al ih dusmani vratise na popravku posto su vec krenuli da rulaju pistom. Zove drug oca i zali se, a ovaj mu kaze: "Ma ne brini, JAT-ovi piloti nikad nisu izgubili avion". Istog trenutka sam zamislila kako se tamo na nebu sigraju ratnih igrica iz ciste zabave.


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:18 29.05.2009

Re: Uh

Ja sam jos uvek besna na Velju Ilica zbog low cost kompanija i niskog aerodroma.

ako bih sada kupio Ryanair povratnu kartu na liniji Budapest_Dublin za decembar platio bih je po ceni od 1evra, kada bi se tome dodale taxe karta ne bi iasla vise od 60-7evra... A onda narucis Geu pa platis jos 40evrica pa vizu za Madjarsku (tranzitni snegne) po ceni od 35 pa etoooo - Veljo, jbm ti ,,,, !!!!!!!!!!
Stvarno smo jadni, kada pogledam samo mapu wizzaira ili easy jeta pa onda sazencene samo srbija i BiH stvarno te bude blam, svet ode a ti ostajes u zasranoj crnoj rupi...
ps. CUjem da ce Jat da promeni ime u Air Serbia ili tako nesto.... to je najvaznije - ime, posle cemo lako...i obavezno da ga ofarbaju u crveno!
dunja73 dunja73 02:30 29.05.2009

Re: Uh

kada pogledam samo mapu wizzaira ili easy jeta pa onda sazencene samo srbija i BiH stvarno te bude blam,

Pojma nemam kako za ostale zemlje ,ali naprimer 3 godine poslednje " germanwings "svakodnevno leti za Bg iz (mislim) Kelna i Stutgarta (to su ti jeftini letovi ,pod uslovom ako se unapred rezervisu)
Ja sam nekad dobijala za 80 € da povratnu .Ove godine su cene na gore otisle(primecujem ) ..
maksa83 maksa83 05:28 29.05.2009

Re: Uh

Ja sam jos uvek besna na Velju Ilica zbog low cost kompanija i niskog aerodroma.

Ovo bih podvukao kao dodatni razlog da se Govedo uhvati i vrati u štalu.

Lauda Air je sve sredio, čak se i naoglašavao po srpskim i austrijskim novinama, a onda je Miki Lauda (brat od Nikija) koji drži avio kompaniju bio prizvan ovde kod Velje koji je bahato rekao "e ne može" (valjda ovaj siroma nije skontao da treba da ponudi Neki Deo, ili je Deo bio Neadekvatan), ili je Govedo namislilo da JAT proda Rusima, kojima bi ovaj onda bio neprivlačan ako bi najfrekventnije linije bile pokrivene low cost kompanijama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:18 29.05.2009

Naravno,

meni ništa u životu nije tako bitno kao da letim srpskom kompanijom, veće sreće i dokazivanja izvorne nacionalno-državne pripadnosti za mene nema. Uostalom, ne vidim što se ovakvo osećanje, poput mog, ne bi i ozakonilo, pa bi srpski državljani imali ne samo potrebu, no i zakonom bi bili obavezni da lete samo srpskim kompanijama. Još ako su iste u državnom vlasništvu, utoliko bolje, u kom slučaju bi zakonom propisane sankcije za kršenje trebalo da budu drastičnije. Uostalom to bi bilo za naše dobro.
antioksidant antioksidant 12:51 29.05.2009

Re: Naravno,

veće sreće i dokazivanja izvorne nacionalno-državne pripadnosti za mene nema

e vidis nisam odmah uocio ovaj detalj

sta je bitnije za avio prevoznika: nacionalno ili drzavno?
teodorakaze teodorakaze 12:58 29.05.2009

Re: Naravno,

meni ništa u životu nije tako bitno kao da letim srpskom kompanijom, veće sreće i dokazivanja izvorne nacionalno-državne pripadnosti za mene nema. Uostalom, ne vidim što se ovakvo osećanje, poput mog, ne bi i ozakonilo, pa bi srpski državljani imali ne samo potrebu, no i zakonom bi bili obavezni da lete samo srpskim kompanijama. Još ako su iste u državnom vlasništvu, utoliko bolje, u kom slučaju bi zakonom propisane sankcije za kršenje trebalo da budu drastičnije. Uostalom to bi bilo za naše dobro.

Ja podrzavam ovu inicijativu, i molim da se u kazne doda i samobicovanje
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:04 29.05.2009

Re: Naravno,

naročito za nas iz dijaspore koji smo još podložniji otuđenju i zaboravljanju naših izvora i korenja.
teodorakaze teodorakaze 14:11 29.05.2009

Re: Naravno,

naročito za nas iz dijaspore koji smo još podložniji otuđenju i zaboravljanju naših izvora i korenja.

Tako je!
Bili Piton Bili Piton 22:41 29.05.2009

Breaking news

ecce-florian ecce-florian 23:52 29.05.2009

Re: Breaking news

popušili
emanuelo emanuelo 23:59 29.05.2009

Jad i beda

Leteo sam proletos Turkish Airlines-om iz Stockholma za Istanbul i nazad. Atmosvera 5 zvezdica. Za vreme leta emituje se film, 7-8 radio stanica na raspolaganju. Rucak: dobija se meni odakle birate klopu. Pice: u neogranicenim kolicinama. Bila kafa u pitanju, sok, whiskey, vino... Osoblje uvek nasmejano i potvrdno klima glavom. Vas ne zanima kako ce ispuniti ono sto ste trazili, za kratko vreme stize porudzbina pa makar bila i improvizacija, ako bas preterate. Stvar je u tome da su beskonacno usluzni i SAMO VAMA na usluzi.
Nedugo zatim odletosmo za Srbiju. Pri samom ulasku u jat-ov avion stvara mi se muka od svih tih laznih osmeha, naravno cast izuzecima. Koristio sam bezbroj puta priliku da ne progovaram sa njima srBski vec engleski, i to mi naravno daje prostora za manevrisanje i analizu. Prvo, u letu od 3 i po sata sluze se dva bljutava trouglasta sendvica. odokativnom kalkulacijom shvatih da je za 80 putnika (odprilike izbrojah) bilo potrebno ne vise od 3 konzerve tunjevine. To je stvarno smesno na sta lice obroci u jat-ovim avionima. Moja supruga koja inace ne govori srBski, zatrazila je jos jedan nazovipaket uz obrazlozenje da je previse hleba i da zeli od unutrasnjosti svih sendvica napraviti jedan, posto ne jede hleb. Jedva se izvukoh da ne treba ja da zatrazim... jer vec sam predosecao odgovor. Na iznenadno, neocekivano i skoro uvrednjivo pitanje, gospodja stjuardesa-sefica ili kako vec, na kojoj skoro da puca dva broja manja uniforma, sa nakitima gde je lakse nabrojati mesta gde ih nema i sa pola kile *ratnickih boja* stavljenih da (pre sakriju nego) ulepsaju matoro lice, munjevito je rasirila oci i rekla: -zao nam je ali NEMA!!! naglasivsi to 'nema' na svercersko-engleskom jeziku. Supruga je smireno pogleda i nastavi: Kamon, iz it posibl that ju dont hev more? Stjuardesa: (srpski, lakse) Ne, nemamo nazalost... sve je tu tacno po broju putnika! Supruga: Ne, ne verujem, molim vas da proverite posto ja ne jedem hleb. Vas obrok je pretrpan ovom namirnicom. Meni je potrebno nesto drugo! Zato vas molim da mi pomognete da ne ostanem gladna. Stjuardesa: Zar vi ne razumete?! NEMA!! U tom trenutku prilazi stjuart sto gura ona jadna kolica sa djakonijama i pita na srpskom u cemu je problem. Stjuardesa ovlas odgovara: -Ma nista, samo... Gde moja supruga uskace i obraca se doticnom. On pristojno odgovara: Hmm... mislim da cemo srediti, sacekajte momenat, i obraca se sefici: pa da, ona ne jede hleb i zeli od dva... Stjuardesa : ma sta ti je, videla sam da nema... itd. da skratim pricu. Decko je pokusao da je ubedi da postoji jos sendvica i da ce uraditi to sto klijent (u ovom slucaju moja supruga) trazi. Sto mi se cini normalno, ako neko bas ima potrebu za duplom porcijom, pa makar bacio pola. Na sta je njena reakcija bila: Boze, ovako nesto jos nisam cula! Da neko uzme dva sendvica i napravi jedan!!! ALOOOOO!!!!!!!! Ne pijes kafu sa komsinicom pa da blebeces svasta. Tu si da radis i da sluzis klijenta koji debelo placa tu kartu. Niko te nije pitao za misljenje. Jednostavno, bio je trazen jos jedan sendvic... Eto to je JAT.
Bili Piton Bili Piton 00:32 30.05.2009

Re: Jad i beda



Oduvek su Jatovi cabin crews bili poznati po tome da umeju da budu drski, ponekad i direktno nevaspitani, a skoro uvek barem nadmeni i prilicno unhelpful, cast izuzecima.

Sto se ostalog tice, ja imam utisak da su svi pritegli kais....i drugde dobijes sendvicic na jedan zub....al bar ne prave pitanje kad trazis dva...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:20 30.05.2009

Re: Jad i beda

to se ostalog tice, ja imam utisak da su svi pritegli kais....i drugde dobijes sendvicic na jedan zub....al bar ne prave pitanje kad trazis dva...

bas tako.... ili tri,
plus ja volim da kad me pitaju:"cfee or tea" da trazim kafu pa onda dve limenke pivca 'ladnog...
vishnja92 vishnja92 06:29 30.05.2009

Re: Jad i beda

Ne, nemamo nazalost... sve je tu tacno po broju putnika!

:).....
meni su na pitanje da li mogu dobiti sendvic bez mesa odgovorili da imaju jedan ali je taj rezervisan za strance, pa cu ga dobiti ako niko drugi ne bude hteo. sreca sreca rados'. ulepsali su mi dan glupostima u mimohodu.
pravimse.englez pravimse.englez 20:23 31.05.2009

Bojkot kao jedino resenje

Ljudi, jedini nacin da se bilo kojoj kompaniji naudi, je da joj se zavrne slavina za prihod. Kad nema para, onda se ljudi zapitaju sta se desava. Dok god mi fino dajemo pare, oni teraju po svome, i tu se prica zavrsava.

Ja zivim u Engleskoj jos od 90ih, i leteo sam JAT-om samo jednom. Zasto? Zato sto se ispostavilo da je British Airways jeftiniji za isti direktni let. Swiss Air sa presedanjem u Cirihu isto.
JAT mi trazi £240 za direktan let, a Swiss Air mi trazi £180 za dva leta, i presedanje sa pauzom od 1 sat. I ko je sad ovde lud?

Zasto ja nebi seo i sacekao sat ili dva, i uzeo te pare i dao majci, zena u penziji, znaci joj svaki dinar?

Da ne govorimo da sam za Stokholm leteo Ryanair-om za £60, za Geteborg za £50, za Katowice za £65, za Madrid za £120 i to u letnjoj sezoni. OK, Ryanair je najjeftinija firma, u to nije uracunato nista, ako hocete pice, to se placa, hrana isto tako. Ali za ove kratke letove, prezivecu bez hrane par sati, ili cu poneti sendvic.

I umesto da mi krenemo da privlacimo turiste, da dolaze kod nas u provod, da omogucimo nasima preko da dolaze cesce, sto bi reko Strongman, BOLJE NE! Ja licno bi dolazio 3-4 puta godisnje da je karta £70-80, ovako 1 jer mi se ne isplati dolazak na par dana za £200.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana