Ljudi i Popovi...

eizo RSS / 01.06.2009. u 03:03

Zvezdica vise nema...

Nesto sam ovih dana zapeo za religiju, ne toliko za nju koliko za crkvu, mozda sam to samo ja, ali dal ste primetili, sto su crkve vece to je ljudi manje u njima, mislim nadje se da bude puno ljudi unutra, ali opet su prazne, niko tu nije onako zato sto treba svi nesto na moranje, nikom bas nije jasno zasto.

I lepe su one, ciste, svasta naslikano i sta ti ja znam, stanes pa gledas ne znas gde im je kraj, od hrama Svetog Save do gotskih katedrala, lepe su, impresivne.

Ja nikako da shvatim o cemu se tu radi, evo kako je to u mojoj familiji reseno...

 

 

 Jebem ti oca, i majku, i sve sto imas i kuce ti jebem. Jebem ti crkvu i boga i sve svece sa sve svetim Petrom, i nemoj da bezis ja ovako mator da te jurim, dolazi vamo' il palim crkvu, selo ti jebem sa sve livadom, ti ces meni dete da bijes krista ti jebem najsvetijeg.

Ovako je moj pradeda sa caletove strane, strane koju je moja baba sa mamine strane oslovljavala sa pogresna strana, strana koja je juce sisla sa planine ili strana koja kvari dete raskrstio sa crkvom, od tad je nasa familija u nemilosti pred bogom, svim svecima, Isusom i kucetom doticnog popa.

Koliko sam ja shvatio, sve je pocelo kad je neki pop negde nekad osamario mog dedu, u to vreme pop je u selu bio bog, tek kasnije su dosli ucitelji i uciteljice, oni su vam onda bili na drugom mestu po vaznosti u selu, jebote ako si pop u selu pa tu ne sme ni kisa da pada ako ti nisi odobrio, iza njih ucitelji i uciteljice, ako si ucitelj pre komunizma ti si odmah tu negde do boga, ali bog vise voli ove svoje iz partije, ovo ce se promeniti kad komunisti dodju na vlast, tada su prosvetni radnici postali face ali do tad, popovi.

Tu se i pojavio problem, kad si najveca faca u selu odnosno pop, ti si eee, nema ti kraja, ali kako je tu izbio neki taj rat, ko ce ga znati koji po redu, celo selo se ispraznilo, i sad svi u rat osim popa, i dok su se ovi setali po Grckoj, pop, sto bi rekao moj deda, pase govna po selu.

I eto problema proso rat, ono malo sto se vratilo, vratilo se, i tu je iskrso problem, moj pradeda (jel pradeda cale dede, ebem li ga ne znam) dosao sa sve konjem, ko gospodin oficir a otiso ko obican seljak, cudo jebote, nekako do sad je pop bio bog a sad kad imas oficira u selu problem bog te vido kaki.

Mislim cudno vama ovo, ali niste vi svesni cinjenice da nisu sve budale jednake, neki imaju oho ho iskustva, prosto stane covek pa gleda gde se budala skolovala, jer ne moze bas ni toliko gluposti samo priroda da podari coveku, stanes pa mislis dal' je priridno glup ili je isao u skolu za to.

Ali opet, kako su se sreli moj deda i pop, nikom nije jasno, uglavnom tih dana se vise tugovalo nego radovalo, od celog sela, dakle nekih dvesta dvadeset  ljudi, jedva se tridesetak vratilo, a to nije bilo lako ljudima objasniti, u to vreme onaj ko se vrati sa cinom kuci, na njemu je da dovede sve te ljude kuci, pa ako nikog ne dovede, njemu na dusu da sam sa sobom raspravlja.

Al eto bas tih dana, nekako moj pradeda je dosao kuci, i normalno kupio sve i svasta, jer i tada je vazilo pravilo da se sa puta vracas sa kesama u rukama, ne znam koliko su puta moj deda i cale to prepricavali, kako se pradeda zalio za sve ono sto ga nisu Austrijanci ubili a ubi ce ga ove gluposti sto je teglio iz Grcke svojoj zeni. 

Uglavnom kupio je svasta ali dedi su bili vazni samo pravi stakleni klikeri, u to vreme bacati staklo na klikere, nema sanse, ali eto on ih je imao jedini klinac u selu, mozete da zamislite nova igracka, uglavnom kako je dosao taj dan u skolu on je klikere izdelio i normalno niko popa koji je drzao cas nije sljivio ni dva posto, u to je pop iz pedagoskih razloga mom dedi opalio samar zato sto ne slusa na casu.

Moj deda u soku posto u mojoj familiji niko nikad ne tuce decu, iz nekog meni nepoznatog razloga, je uhvatio maglu iz skole i pobego kuci, kad su najzad iz mog dede izvukli sta se desilo moj pradeda je odlepio, izvukao svoju sablju i krenuo da juri popa oko skole dok se nije smrklo, bar tako kaze legenda.

Tu su oni raskrstili sa religijom. Jos su se slave i sve ostalo postovali, ali popa u kucu, ma ni po cenu zivota, cak ni na sahranu, nije se moja familija posvadjala sa Bogom koliko sa njegovim zastupnikom na zemlji.

Al su se bar komsije site nasmejale, pop se nije puno smejao jer nije dugo ostao u selu.

 

Moj deda kog sam obozavao, kao sto mozete da pretpostavite takodje nikad nije bio odusevljen crkvom, ali kako se narodni oslobodilacki rat pretvarao u borbu za revoluciju mom dedi se to sve manje dopadalo, mislim nije on to nista razlikovao, rat je docekao kao oficir u kraljevoj vojsci, a komunisti pre rata nisu nista radili, oni vole da pricaju kako su oni organizovali proteste zbog pakta sa Nemackom, on je od prvog do poslednjeg dana pricao kako komunisti tog dana nisi ni izasli na proteste.

Uvek se zezao kako u ratu prvo napred ide pesadija, pa konjica, pa artiljerija, pa kurve, lopovi i secikese, a na paradama obrnuto, jedna velika mudrost koju sam i ja doziveo da vidim, doduse bilo je manje konja nego sto bi ocekivali.

Moj deda je zezno stvar sa partijom kad se ozenio mojom babom, al bio je blesav covek, verovatno jedini covek od kog su se umorili na golom otoku, iz njega izlazio nekoliko puta da bi na ulazu napravio sranje, i opet se vratio unutra, kad je izasao poslednji put sa njim je izasao i jedan od cuvara do zadnjeg dana su bili najbolji drugari, cak su i umrli nedelju dana jedan iza drugog.

Stalno se zezao kako je tamo negde ostavio jedan prst na Sutjesci a jedan na otoku  za sve dusmane, jedan za ove nase i jedan za one njihove.

Pod stare dana je bas zbog toga, odlucio da ce deca da mu budu krstena, ma cisto da podjebava celu drzavu, bar sam ja tako mislio. Doduse on je govorio da je to zato sto moras da imas mogucnost da pogresis da bi uradio nesto kako valja, ako nisi sam izabrao pravu stvar, onda nista nisi uradio.

Govorio je, ja necu ali uvek ima neko ko hoce, a ako on ne sme sam, moram i ja sa njim.

Tako da ga se ja secam da smo stalno bre nesto slavili, bas u ono vreme kad se nije smelo, uvek mi to islo na onu stvar, kad kazu kako se nekad nije smelo, siguran sam da je to bilo tamo negde pedesetih ali od tad, on je sve zivo slavio, sa sve uskrsom, ja nista od toga nisam razumeo ali sam uvek bio odusevljen kolacima, jer su se moje dve babe uvek takmicile ko ce da nahrani decu bolje, pa ako ja i moja sestra ne pojedemo bar jedno deset kila kolaca ko da nismo ni jeli, i naravno posle toga komentar pa da, vidim ja da vi ne jedete...

 

I moj cale je jos manje bio zainteresovan za religiju, on je po zadatku naucio decu sta je religija, nikad u crkvu nije otisao, ali po duznosti, po naredjenju svog oca, da znamo sta smo, da imamo pravo da budemo nesto, pa posle mozemo ko kako bude hteo da nikad ne udjemo u crkvu ako nam tako dune, ali nikad nam nije oduzeo to pravo da budemo kakvi hocemo.

Nije tad bilo puno ljudi u crkvi, ali bila je puna, nija bila guzva ali je bila puna.

I on je ispusio po partiskoj liniji, on je bas retko pricao sta je radio u ratu, to je mene uzasno plasilo, on je samo jednog dana dosao kuci, ja sam sa mojim drugarom razbijao kapiju loptom, on je seo pored mene i tako sedeo sa mnom nekih desetak minuta, pricao je o tome kako one lesnike dole kod tarabe treba obrezati i okopati, onda se pokupio i otisao u kucu.

Nisam znao sta se dogadja tamo po Bosni niti sta je rat, ali sam okvirno znao da tata ne treba da mi bude kuci jer su svi klinci iz kraja bili bez svojih jer su svi otisli negde. On je nesto zeznuo ali ja nisam znao sta.

Tako da sam nasao coveka koji je video sta je on to zeznuo, njemu su naredili da dodje u domet Vukovara, i njemu su istovarili cetri kamiona municije i rekli pucaj, i meni covek prica sta njegov oficir, moj cale, odgovara, on pita na koga da pucam, i taj neki pukovnik mu odogovara, ma nije bitno samo pucaj i isprazni ove kamione pozadi.

On komanduje artiljeriskim divizionom, moze grad u prah da pretvori za sat dva.

I prica mi covek, da vidis ludaka, skida brate kapu, spusti je na zemlju nama naredi da odstupimo, nesto sapnuo onom iz komande i ode, brate sad kad se setim iz kakvog nas je sranja izvadio, nisu nas posle ni ovi slali nazad, sve nas skinuli brate.

On je mnogo voleo svoj posao, mnogo, sve je dao za njega, bas ceo zivot, ovo ne kazem zato sto je moj cale, ali on je slika iz udzbenika kako jedan oficir treba da se nosi.

Zamislite da tako lako kazete ne, gotovo, bacite ceo svoj zivot u trenu, date sve sto imate i onda kad nemate vise nista vi i to date, nije on zaustavio granatiranje jednog grada, niti je mogao, ali on je meni dao nesto sto ni sam nije u stanju da razume. Rekao bih mu kad bi i ja znao sta je to.

Moj cale je svoj zadnji zadatak dobio od te stvari koju je meni dao, pored nas je ziveo covek kog sam ja zvao deda Joska i baba Ruza, njeno ime je bilo Roza, stalno je pravila neke kolace za mene posto nisu imali dece, a covek se zvao Johan jeste Johan, secam se da mi je stalno kupovao igracke, tamo negde tih tuznih godina kad su neki prazni ljudi dosli da ih isteraju zato sto se nisu zvali kako treba, ili njihova crkva nije bila kao i nasa ili ko zna zasto.

On je poslednji put obukao svoju uniformu narodne armije bas tog dana, izasao na ulicu stao ispred njihove kuce, otkopcao svoju futrolu, izvadio svoj pistolj, i stajao tako u zagrobnoj tisini pred tom masom ljudi, posle pet minuta oni su se razisli.

 

Primetio sam u poslednje vreme kako stari, primetio sam kako vreme hoce da ga otme. Ne znam kako bih mu uopste rekao sta je on to za mene uradio, koliko me je puta spasla ta slika njega pred tom masom, kazu ne postoji crno i belo, sve je sivo, ja u to ne verujem, je verujem u svetlo kao sto znam za tamu.

Oni koji kazu da je svet siv, ne znaju sta pricaju, tama od vas ne trazi nista, dovoljno je da nista ne uradite, svetlost je mnogo teza stvar, ono od vas trazi sve.

 

Ja crkve zaobilazim, pre neki dan sam morao da cekam nekog ispred, ali gledam ove klince pre neki dan, koji idu u te crkve, jedan ulazi sa mladicevom majcom u crkvu, neki tip dolazi u majci JSO. Te crkve i religije dokle su nas dovele, ili su ljudi doveli crkve nisam siguran.

Nisam siguran ali mislim da idu iz pogresnih razloga u crkve, ljudi, ovih dana, ja znam zasto ne idem, ali nisam siguran da oni znaju zasto idu.

Bas nesto ovih dana sam primetio kako ima vise ljudi u njima, bude i guzva nekad, posebno za ove svece i slicno.

Mislim da su ovih dana crkve, puste i prazne vise nego ikad pre.



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srki92 srki92 04:08 01.06.2009

Stvarno bre dobro pises ove blogove.

I mog dedu je olesilo u crkvi iz nekog tupavog razloga, zbog nekih kupina koje je usput negde maznuo i pojeo i mada niko nije dosao da bije popa u njegovo ime, on u crkvu vise nikad nije usao. Evo osam i po banki ima i ne pada mu napamet, iako bi to ocekivano bilo od skoro svakog starca. Bio partizan u ratu, posle ga smotali u partiju, pa ga odatle jos brze izbacili, tako da smo mu mi potomci ostali nekrsteni i u partiju neprimljeni...

Nemam zato iskustva sa ovom "pravom" crkvom, ali mene nisu ni u Savez Omladine primili u osnovnoj. I to mi je jedna od najvecih nerazresenih misterija iz detinjstva. Pazi, bio sam najbolji djak u razredu, nikad problema ni sa kim i onda dosao onaj 7 razred kad se deca rutinski primaju u SO. I ja dodjem u skolu i tamo me nastavnik odvoji sa strane i kaze - znas sta, odluceno je da ti neces biti primljen u SO, zajedno sa jos jedno sedam osam mojih drugara za koje jedino sumnjivo sto su sa 13 godina imali u biografiji je sto su bili najlosiji djaci. I sad ja nisam imao blage veze sta je to SO, ali sam se osecao ko da me je neko sa rodjendana izbacio na ulicu (ili mi opalio ban na blogu a da nisam nikom ni majku opsovao, ko Budimac juce, jer nisam hteo da odam priznanje njegovoj smorenoj irak-blogerki). Valjda to spada u kategoriju traume iz detinjstva, ali mene vise kopka zasto?

I sad, pazi, posle par dana je neko od roditelja poslao novinare u skolu da ispitaju sta se to desilo. Trebalo je da dodju na cas, kao da razgovaraju sa decom o tome. I mene pred taj poslednji cas saceka neki nastavnik u hodniku, posle je postao SPS direktor, i kaze mi da je bolje da ja ne prisustvujem. Ja sta cu, poslusno dete, mada mi nista nije jasno, odem lepo kuci. I posle par dana izadju te novine i secam se samo naslova: "Nasa stvar!". I u tekstu ne pise ama bas nista. Uglavnom ja ga ispusio za Partiju. Nema veze, ali eto, ostade misterija....















margos margos 06:30 01.06.2009

Re: Stvarno bre dobro pises ove blogove.

Jes' vala, piše, svaki put mi napravi putovanje kroz vreme i prostor, očas posla.

U varošici moga oca, preko puta njegove rodne kuće - crkva. A mi, ni kao mali tamo nismo odlazili, sem na Markovdan, kad je vašar. Niko, ni stric, ni strina, ma niko tamo nije išao. Posle čujem, pokojna baba nije nešto marila za popove još od onog rata, a tek od Drugog joj se smučili...

Naime, rat, a za Slave, pop tražio da se prave dva kolača, jedan za kuću, jedan za njega. Pa sve onako od belog brašna, pravi slavski, iako je bio rat, iako je bila beda. Ko nije imao ta dva kolača, njemu ni kuću ni kolač nije hteo da okadi. A kako je pola varoši slavilo Đurđevdan, nakupi se tu po dve vreće slavskih kolača da je posle popadija svinje njima hranila - dok su ljudi gladovali. Otad niko iz familije za njih nije mario - baba presudila.


PS Pozdravi tatu. :)
dragan7557 dragan7557 08:06 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

Jebem ti oca, i majku, i sve sto imas i kuce ti jebem. Jebem ti crkvu i boga i sve svece sa sve svetim Petrom, i nemoj da bezis ja ovako mator da te jurim, dolazi vamo' il palim crkvu, selo ti jebem sa sve livadom, ti ces meni dete da bijes krista ti jebem najsvetijeg.

Ako je tvoj pradeda ovako govorio (a znam da jeste, jer je i moj govorio isto) onda nije ni čudo što sada imamo ovako retardirani jezik koji se sastoji od stalne upotrebe organa za seksualno opštenje i nekoliko glagola vezanih za isto opštenje.

Baš sinoć sam gledao domaći film "Mrtav i hladan" u kojem je ovaj kulturološki fenomen psovanje veoma izražen.
Jedini jezik koji se može takmičiti sa srpskim po broju psovki je engleski koji je nastao na dnu društva i koji u nedostatku jezičkog obrazovanja psovanje uzima kao izražajno sredstvo .

Ali ovo bi bio trol jer post ima drugi sadržaj i poruku. Izvini nisam mogao da odolim jer mi smeta ovoliko psovanje kako na filmu još više u običnoj svakodnevnici.

dragan7557 cerski
maksa83 maksa83 08:13 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

Ako je tvoj pradeda ovako govorio (a znam da jeste, jer je i moj govorio isto) onda nije ni čudo što sada imamo ovako retardirani jezik koji se sastoji od stalne upotrebe organa za seksualno opštenje i nekoliko glagola vezanih za isto opštenje.

Pusti pradedu na miru, nego se za taj problem obrati Vuku Stefanoviću Karadžiću (ćopavi austrijski špijun čija je romantizirana varijanta karijere opisana u jednoj domaćoj seriji) i njegovom Riječniku koji je na to na šta se žališ srezao srpski jezik.

(Lele sad kad me vidi Brajović, I'm fucked)

Jedini jezik koji se može takmičiti sa srpskim po broju psovki je engleski koji je nastao na dnu društva i koji u nedostatku jezičkog obrazovanja psovanje uzima kao izražajno sredstvo .

Ištenem dragan7557, ovo nije tačno - susedni i prijateljski mađarski je kudikamo koloritniji i ekspresivniji po tom pitanju. Engeski je tu i spram srpskog totalni siroma'.

Ne znam da li hoćeš da kažeš da je engleski nastao na dnu društva, ili da postoji određeni engleski koji je nastao na dnu društva? Prvo ne bi bilo tačno, pošto je engleski kakav danas znamo nastao mešanjem uticaja Normana i Saksonaca, pa je zapravo (shvatiti ovo dosta uslovno) - "mešavina francuskog i nemačkog". Onaj "niži" seljački i šljakerski deo je uglavnom saksonskog porekla, a onaj francuski normanskog (plemstvo). Tako da npr. imaš dve reči za istu stvar u zavisnosti da li je nešto hrana ili životinja (pig (saksonski svinja) vs porc (na engleskom znači svinjetina, a na francuskom opet - svinja), itd. itd.
debora debora 09:13 01.06.2009

Re: Stvarno bre dobro pises ove blogove.

margos
da je posle popadija svinje njima hranila - dok su ljudi gladovali.


To ne mogu da razumem.... Da uzmu sirotinji poslednji dinar, da bez para nece da sahrenjuju ili vencavaju. Gde su osnovne zaposvesti svih vera o blagosti i darivanju? Nazalost, popovi ih stalno zaboravljaju.
antioksidant antioksidant 10:59 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

Ne znam da li hoćeš da kažeš da je engleski nastao na dnu društva, ili da postoji određeni engleski koji je nastao na dnu društva? Prvo ne bi bilo tačno, pošto je engleski kakav danas znamo nastao mešanjem uticaja Normana i Saksonaca, pa je zapravo (shvatiti ovo dosta uslovno) - "mešavina francuskog i nemačkog". Onaj "niži" seljački i šljakerski deo je uglavnom saksonskog porekla, a onaj francuski normanskog (plemstvo). Tako da npr. imaš dve reči za istu stvar u zavisnosti da li je nešto hrana ili životinja (pig (saksonski svinja) vs porc (na engleskom znači svinjetina, a na francuskom opet - svinja), itd. itd.


i ja to znam od volter skota.
miloradkakmar miloradkakmar 16:39 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

Ištenem dragan7557, ovo nije tačno - susedni i prijateljski mađarski je kudikamo koloritniji i ekspresivniji po tom pitanju. Engeski je tu i spram srpskog totalni siroma'.

Zašto onda ovdašnji Mađari psuju na srpskom? Ja znam . Zato što su naše psovke poetičnije , mekše ... od njihovih brutalnih .
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:21 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

maksa83
Pusti pradedu na miru, nego se za taj problem obrati Vuku Stefanoviću Karadžiću (ćopavi austrijski špijun čija je romantizirana varijanta karijere opisana u jednoj domaćoj seriji) i njegovom Riječniku koji je na to na šta se žališ srezao srpski jezik.

(Lele sad kad me vidi Brajović, I'm fucked).

Преосвјашченјеиши, боголјубезнеишии и всјелјубезнјеиши брате Максимилијане83,

Аз долу подписавши сие мое писание будем на Вук от Стефанович Караџич обратил, ашче то ест сад и здје невазможно, будет се случил во времје друго, ибо на мене (и Њега) тешко обвињеније свалисте.

Предраг от Браиович

P.S.
Драги су ми примери попут еизовог оца: часни поступци у рђавим временима (његов последњи пут потегнути пиштољ) махом увек су дело појединца. А злочинства су много лакша у групи.
maksa83 maksa83 18:40 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

Evo, šta sam rekao.

Аз долу подписавши сие мое писание будем на Вук от Стефанович Караџич обратил, ашче то ест сад и здје невазможно, будет се случил во времје друго, ибо на мене (и Њега) тешко обвињеније свалисте.


Sa nestrpljenjem iščekujem to времје друго.
deset_slukom deset_slukom 19:00 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

miloradkakmar

Zašto onda ovdašnji Mađari psuju na srpskom? Ja znam . Zato što su naše psovke poetičnije , mekše ... od njihovih brutalnih .

Ne, nisi u pravu. Na srpskom psuju oni Mađari koji žive u mešovitim sredinama, uglavnom mlađi, koji u razgovor ubacuju i druge srpske reči, u zavisnosti od toga koja im prvo padne na pamet. Asimilacija, valda...
Čisto je uživanje slušati talentovanog psovača na mađarskom. Interesantno - ženama, rekao bih, psovanje mnogo bolje leži. Maštovitije su. Jedna psovka - monodrama...
Otkuda ti to, da su njihove psovke brutalne, a naše nisu? Ima ih ovakvih, onakvih i svakakvih, ali vredelo bi i jezik učiti zbog njih.


dragoljub92 dragoljub92 22:20 01.06.2009

Re: Od j.b.nja ne dižu glavu

pošto je engleski kakav danas znamo nastao mešanjem uticaja Normana i Saksonaca, pa je zapravo (shvatiti ovo dosta uslovno) - "mešavina francuskog i nemačkog".

pročitah negde da je 75% engleskih reči francuskog porekla.ali to je podatak od pre 30ak godina.
dali76 dali76 07:19 01.06.2009

popovi ipak jesu samo ljudi stoga ...

Ko popa radi u crkvu ne ide ili ide taj je nesto gadno propustio.

srki92 srki92 08:30 01.06.2009

Re: popovi ipak jesu samo ljudi stoga ...

dali76
Ko popa radi u crkvu ne ide ili ide taj je nesto gadno propustio.



Reko' pa poreko, ne mogu da odolim.

Elem, zeni mi se ovih dana drugar, kolega i kum, za nasu Beogradjanku. Ona zapela - mora u crkvi!. A drugar, pola Irac, pola Meksikanac, pa jos ateista. Ali briga njega, propravoslavice se, sta ima veze, sve za ljubav. I sad otisli oni u neku ispostavu SPC u nasem malom gradu na divljem, divljem Zapadu, a koja se slepuje u jednoj bratskoj crkvi sa Balkana, jer nema se da se iznajmi neki depo. Da vide kako to sve ide. I sad ih tu saceka mlad & ambiciozan pop, recimo neka bude otac Dragovan. Reklo bi se da je mladji od nas jedno 5 godina i sa smesno malom kilometrazom. Poslalo ga nedavno iz neke manastircine u juznoj Srbiji pravo preko okeana da poveca broj pravoslavaca u ovoj nekrst zemlji. Sto ga uopste ne sprecava da glumi nekakav autoritet. Otisli dakle njih dvoje tamo da traze neki papir, uz ciju pomoc mogu da se vencaju u crkvi, u Beogradu. Ja im rek'o da spreme odma sto evrica, dolarica. Medjutim.

Objasnili oni ocu Dragovanu situaciju, drugar se vec masio za svoj slajpik, a pop onako sa visine dubokijem glasom na engleskom kakvim govore pripadnici jednog naseg naroda zaposleni u lokalnom Target-u, odgurujuci rukom novcanik, prevodim: A, ne, nikako, taman posla, pa ne moze to tako, na sta to lici?! Nego da vas dvoje pocnete da dolazite svake srede i nedelje na liturgiju! I da procitate ovo malo raznijeh knjiga, pa da onda ponovo dodjete kod mene na kanal, za jedno dva tri meseca, pa da vidimo. Vratio kolega slajpik na mesto, njih dvoje se snuzdili i krenuli da idu, a pop ih onako u odlasku pita: da li znaju jos Srba nekrsta okolo, da mu daju emejlove i fejsbuk adrese, da on sve te ovcice pozove na saborm jer sramota je kako smo samo mi Srbi u dijaspori razjedinjeni. E, tu ja zamalo da ostanem bez svog drugara, jer je hteo da mi ga zavuce i da da popu moju adresu. Srecom da je bio pametan.

Dakle, dodju oni kuci i sad krene savetovanje. Mislim, kakva je bre to glupost - u sred radnog dana oni da idu u neku crkvestinu, alo nije bre ovo Beograd, ljudi su ponekad na poslu u to vreme. A preko vikenda da se cimaju tamo ovamo do te crkvice u drugom srezu, zbog lista papira, ma pali. I nista, tako oni kuliraju popa, misle da ih je ovaj otpalio i odluce da to lepo obave u Srbiji, gde se zna u koju rupu turis svojih 100 evrica i krsten si i moz' se zenis.

Kad, pre neki dan, stize email mom drugaru: the pop se bogznakako uljudno i ljubazno izvinjava i kaze da se plasi da ih mozda nije necim uvredio cim se ne javljaju i kaze im da uopste nema nikakvih problema da odma dobiju taj papir, ne treba nikakav trening, nista testovi, 100 dolara ako daju daju, neme ni veze. I tako, stvar se razresila sama od sebe.

Sad se mi kao nevernici dok cekamo u redu za pakao pitamo: sta je tu prevagnulo?
a) pop se uplasio da nece biti 100 evrica?
b) pop se uplasio da nece biti 100 evrica, niti ce biti drugih kandidata u nasoj okolini da mu dodju na kanal?
c) pop se uplasio da nece biti 100 evrica i da ce ovi da se pozale nekom crkvenom organu u Beogradu, pa da mu to posle osvane tamo u profilu na linked-in-u?
d) pop je skapirao da gubi klijentelu svojim nadmenim ponasanjem pa odlucio da nesto promeni u svom PR-u.

Ne znamo.















maksa83 maksa83 08:35 01.06.2009

Re: popovi ipak jesu samo ljudi stoga ...

Ne znamo.

e) Pop je od strane nekoliko ISP-ova proglašen za open spam relay i sav njegov outgoing mail je blokiran.
(A bilo je tako lako uz božju pomoć (dvokliknimo s ljubavlju) poslati mejl na 100000 adresa).
srki92 srki92 08:53 01.06.2009

Re: popovi ipak jesu samo ljudi stoga ...

maksa83
Ne znamo.


(A bilo je tako lako uz božju pomoć (dvokliknimo s ljubavlju) poslati mejl na 100000 adresa).




Idi bre Makso, upade mi macak u akvarijum!




mimi09 mimi09 13:15 01.06.2009

dvokliknimo s ljubavlju

Tekst zivota, kao i svi prosli, pa jos i bez zvezdica umesto izvesnih reci.
Samo nemoj, molim te, kad ti ponude da se preselis na gornju palubu, ovo je kao Rive gauche ili Latinski kvart i ovde se druze pravi likovi. Steta sto nema nekih zlatnih preporuka...

d_sandic d_sandic 08:18 01.06.2009

Al' ste...

Vi ste, bre, neka mnogo zaguljena familija. Skoro k'o moji Sandići...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:44 01.06.2009

Ne mogu da odolim...

Eh, eizo, uvek me razgališ....
Vidi sad ovaj balkanski bućkuriš:
Mitar (crnogorac) i Evda (šumadinka) rodili ćerku Danu, a na drugom kraju, Vefa (jevrejka) i Điđo (italijan) napravili Stefana, a Dana i Stefan mene....
E, sad, sve moje tetke i babe, zadužene su za religijsko obrazovanje mladih naraštaja.....
Samo, ove moje, ne da me uvuku u svoju crkvu, nego da mi objasne zašto njihova ne valja i zašto je bolje da idem u onu drugu ili treću.
Evda mi objašnjava kako se popu moralo platiti, makar ti deca bila gladna, ili u kuću neće da uđe, tetka Franceska, objašnjava kako je njihov pop prozivao sa predikaonice njihovu familiju mesecima kao loše katolike jer je moj deda oženio jevrejku, pa je prababa postila i išla u crkvu svki dan da dobije oprost za sinovljeve grehe, a opet, baba Vefa, tvrdi sa su jevreji najgori, jer nit možeš u restoran koji oćeš, zbog košer klope, niti se u jevreje računaju deca nejevrejskih žena, ma ko da im je otac.....
Na sve to, upišu me u školu gde je 90% klinaca anglikanske vere ( a 9,9% muslimani iz Indije, ja onih 0,1%), sa obaveznim verskim časovima... koji za mene naravno nisu bili obavezni, jer nisam tih vera a nisu mogli da ustanove koje jesam, pa me ostavili na miru....
Ja sam super sa svim popovima, sveštenicima, rabinima, imamima,mujezinima, fratrima, đakonima, pastorima i ostalima, a moj lekar je adventista, nego, nešto mi onaj indijanski Manitu mnogo dobro zvuči, gde staviš totem, tu ti je svetilište, lep ukras u sobi a i zgodno za čiviluk....
Djina
maricacarica maricacarica 09:53 01.06.2009

Dobar

U mojoj porodici se slava uvek slavila, ali oduvek, otac bi je uvek celu prestojao na nogama, Uskrs i Božić, a deda i otac u crkvu ne išli. Svi kršteni, davno još. U crkvu sam išla na Badnje veče, a prestala da idem otkad je narod poče da puši u crkvi i razvaljuje portu da bi ušao (neki navijači, bili, čini mi se). Ili ja počela da gledam na stvari drugim očima. Niko nije bio član komunista, da jeste, možda bi materijalno bolje stajali. Vaspitali nas da činimo dobro, i da u ljudima gledamo dobro, a ne nacionalnu i versku pripadnost. Mnogo ti je lep tekst, upitah se gde li je to dobro iz ljudi nestalo?
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:33 01.06.2009

Oficirska čast

On je mnogo voleo svoj posao, mnogo, sve je dao za njega, bas ceo zivot, ovo ne kazem zato sto je moj cale, ali on je slika iz udzbenika kako jedan oficir treba da se nosi.

On je poslednji put obukao svoju uniformu narodne armije bas tog dana, izasao na ulicu stao ispred njihove kuce, otkopcao svoju futrolu, izvadio svoj pistolj, i stajao tako u zagrobnoj tisini pred tom masom ljudi, posle pet minuta oni su se razisli.

To je oficirska čast i poštovanje zakletve date narodu-građanima, a ne samo jednom narodu,jednom nacionalnom vođi.Nije zakletva značila da ćemo se ubijati međusobno već braniti od spolja. Da je bilo mnogo.mnogo više takvih oficira a ne onih koji su za činove odmah pojurili u nacionalne torove, ne bi bilo onako kako je bilo devedesetih.
Da je bilo više takvih ljudi ne bi bilo rata Čojstvo je uvek bilo i biće veće no junaštvo.
Da je pameti, kao što na ovim prostorima nema i nikada nije bilo, taj primer bi bio izučavan i veličan kao dostojanstven u udžbenicima istorije a ne neki drugi oficiri koji su odgovorni za Medačke džepove, Koranske mostove, Srebrenice, Bratunce, Sarajevo, Oluje, Bljeskove i druge mračne i zločinačke poduhvate.
PREPORUKA KO VRATA.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:49 01.06.2009

Mešanje politike i crkve

Ja crkve zaobilazim, pre neki dan sam morao da cekam nekog ispred, ali gledam ove klince pre neki dan, koji idu u te crkve, jedan ulazi sa mladicevom majcom u crkvu, neki tip dolazi u majci JSO. Te crkve i religije dokle su nas dovele, ili su ljudi doveli crkve nisam siguran.

Nisam siguran ali mislim da idu iz pogresnih razloga u crkve, ljudi, ovih dana, ja znam zasto ne idem, ali nisam siguran da oni znaju zasto idu.

Ako ih uče da Evropa nije hrišćanska a oni u to poveruju onda nije ni čudo.
Evo šta Amfilohije propoveda
" Mitropolit je u crkvi Svetog spasa, u Toploj kod Herceg Novog, rekao da Evropa ne počiva na hrišćanskim vrednostima.
- Integrisati se u Evropu, koja je sve više Evropa bez Boga, Evropa protiv Boga, čiji Ustav izbegava da zapiše da se ona temelji na hrišćanskim vrednostima, to znači gubiti svoj kompas, svoj mir duhovni, svoj smisao, znači odreći se svega onoga na čemu je sagrađeno sve što jesmo i što imamo kroz našu istoriju ".
E sada, ako je neko toliko neinformisan da ne zna da su u EU Poljska i Španija kao najkatoličkije i Grčka kao najpravoslavnija nacija, pa još i Rumunija i Bugarska, onda je vrag odneo pamet Bogu.
A mitropiolit Amfilohije to vrlo politički&hrišćanski obrazlaže i traži da se "Evropa da se vrati Bogu"
i "da integracija Crne Gore u EU ima smisla samo ako se Evropa vrati Bogu".
Biće da se gospodin mitropolit mnogo više bavi politikom nego Bogom, pa čak i dezinformiše vernike.
Dr M Dr M 10:58 01.06.2009

Re: Mešanje politike i crkve

Biće da se gospodin mitropolit mnogo više bavi politikom nego Bogom


To mu, verovatno, proizlazi iz ranga, on je mitropolit(kom).
A trebalo bi da bude Bogo slov.
Ali nije.
GajaR GajaR 11:11 04.06.2009

Re: Mešanje politike i crkve

antioksidant antioksidant 10:52 01.06.2009

...

Oni koji kazu da je svet siv, ne znaju sta pricaju, tama od vas ne trazi nista, dovoljno je da nista ne uradite, svetlost je mnogo teza stvar, ono od vas trazi sve


znas ali da ponovim posto svoje reci nemam..

gadjas metu sinko, gadjas
dunja73 dunja73 11:52 01.06.2009

--

Pa ne znam sta bih ti napisala ..Popove uglavnom raja po selima nije volela ,
evo u mestu gde zivim u Bajernu ista prica kod katolika , i imam utisak
u toj proslosti da je bivalo jos radikalnije (za neke stvari)
medjutim , moji pradede i ostali su svi ucili veronauku ,a posle onoga rata
jedan deda je bio u partiji drugi nije ...
Taj sto je bio u Partiji , je mene mnogim stvarima i naucio
(kako se treba krstiti , pa sta je greHota , pa sin i Bogorodica..
Drugi je uvek slavu slavio Petrovdan , kolac i fazoni , jos u vreme kada Slava nije bila kao danas
"iN" ,slika Kralja , sveca i kandilo i taj rad
mislim da sam jedina uvek i znala o Svetom Savi pesmicu i "Oce nas" (jos mnogo pre skole)
Zajednicko oboma je da se "Bog " nikad opsovao , da je TA psovka bila
nesto - ja ne umem da pronadjem rec da bih objasnila ..Na ljude koji su je koristili ,
gledalo se kroz posebne "naocare"
Ja sam se sama krstila sa 20 godina ( moderno ,maksimalno
I smatram , da Vernik biti , nema veze dal ti je "djedo" popa gotivio il´ ne , i obratno ..
ElectricDreams ElectricDreams 19:30 01.06.2009

Re: --

dunja73
Drugi je uvek slavu slavio Petrovdan , kolac i fazoni


Tri puta sam čitao i pitao se "kakav kolac?" I onda mi sinulo... kolač
Bar sam se nasmejao :)
topcat topcat 19:45 01.06.2009

Re: --

dunja73
Popove uglavnom raja po selima nije volela ,

Ovisi. Fratri su u Dalmaciji imali posebno mjesto.
Btw, bijah na ovom koncertu iz klipa.
dunja73 dunja73 21:10 01.06.2009

Re: --

Tri puta sam čitao i pitao se "kakav kolac?" I onda mi sinulo... kolač
Bar sam se nasmejao :)

e nek´ si...
GajaR GajaR 11:17 04.06.2009

Re: --

da sam ja neka vlast na blogu, najstrožije bih zabraio upotrebu ošišane latinice

P:S: Vikipedija banuje sve koji pišu sa ASCI II
meliboea meliboea 12:17 01.06.2009

polutrol

"...a komunisti pre rata nisu nista radili, oni vole da pricaju kako su oni organizovali proteste zbog pakta sa Nemackom, on je od prvog do poslednjeg dana pricao kako komunisti tog dana nisi ni izasli na proteste."

Pa i nisu - organizacija je bila u rukama rojalista, uz zdusnu podrsku izvesnih "zapadnih sila".

Sorry ako je trol.

Tekst je sjajan. Viseslojan. Ja jos uvek pokusavam da dokucim aspekte i dileme vojnog morala nekad i sad... bilo bi lepo citati vise o percepcijama istog. Pozdrav!!!!
elizabetha elizabetha 12:36 01.06.2009

Za sada...

...(a verovatno i u budućnosti) sam samo "čitač"...
Dopada mi se način na koji pišeš , iako ima većih prelaza s jedne teme na drugu...
(detaljista, šta ćeš )
Imaš preporuku , kao i do sada, sa razlikom što ovaj put pišem komentar...
Pozdrav.
tea11 tea11 12:39 01.06.2009

pop

Svi koristimo ovde rec pop, a oni to bas i ne vole, vole da ih zovu svestenicima, a vole i da kradu, kad i sta stignu, i da ne dodju ako im ne das dovoljno para, da ne odrade obicaje kako treba jer nisu dovoljno placeni, da utvrde fiksnu cenu za nesto gde vazi obicaj daj koliko das,,,,, i kao takvi, vecina njih ne vodi se hriscanstvom! Pa ih je zato i tesko postovati! U crkvu, naravno, da ne treba ici zbog njih, ali verujem da postoje ljudi koji znaju zasto tamo odlaze.
chaosinmotion chaosinmotion 13:46 01.06.2009

...

Oni koji kazu da je svet siv, ne znaju sta pricaju, tama od vas ne trazi nista, dovoljno je da nista ne uradite, svetlost je mnogo teza stvar, ono od vas trazi sve.


-Our generation will have to repent not only for the words and acts of the children of darkness, but also for the fears and apathy of the children of light.
-Human salvation lies in the hands of the creatively maladjusted.
-Rarely do we find men who willingly engage in hard, solid thinking. There is an almost universal quest for easy answers and half-baked solutions. Nothing pains some people more than having to think.
-The question is not whether we will be extremists, but what kind of extremists we will be... The nation and the world are in dire need of creative extremists.
MLK

preporuka
eizo eizo 16:21 01.06.2009

...


mariopan mariopan 17:26 01.06.2009

Re: ...

Ljudi koji idu u crkve znaju zasto to rade, ima pravih vernika. Ne treba to smetnuti sa uma.

Na groblju se okupilo nas desetak, najuza familja pokojnika koji je umro mlad, ostavio iz sebe dvoje dece i mladyu, bolesnu zenu ( umrla i ona ubrzo) a plata u to vreme bila je nekoliko maraka. Deca gladuju vec dugo i mi im pomazemo kako ko zna i ume sve pazeci da ih ne uvredimo ponudama.

Dajemo pomen od 40 dana a brat pokojnika je pravi vernik, ide u Crkvu i pomaze toj porodici koliko god moze. On je vec bio u Crkvi da potrazi popa ali su mu rekli da je pop na groblju, i vidimo ga, dole malo dalje. Odlazi taj nas rodjak do popa, razgovara malo i kratko i vidimo kako se besno i brzo vraca..........kaze da mi pocnemo bez popa. Zapalimo svece, setimo se pokojnika pa kada smo se vracali on krene da psuje bas onako kao tvoj deda Eizo. Pop je trazio za opelo 50 maraka iako zna da su ta deca sama na svetu. Nije ih dobio ali nam je ostala ta uvreda kao samar da nam je udario. Za taj novac kupljene su zimske perjane jakne i patike deci i znam da je ta ista suma za sve to bila dovoljna. Stric je to dao deci..

On i dalje ide u Crkvu. Veruje u Boga a ne u Crkvu.
eizo eizo 19:03 01.06.2009

Re: ...

Naravno, nisam mislio da ovim prozivam neke koji Boga vide onako na svoj nacin svako u sebi kako treba, pa u crkvu idu iz nekih normalnih razloga, nego na ove novo-komponovane sto idu u "ovu" crkvu zato sto neko drugi ide u "onu" drugu, a da ovaj drugi ne ide u tu tudju crkvu, ovaj prvi crkvu je ne bi ni pogledao.

Mene malo zulja taj cenovnik od 50 maraka u ljudima, nikako svi ljudi koji idu u crkvu.
Ako je neko shvatio da sam ja napao sad sve koji idu u crkvu, izvinjavam se to nije bio cilj.
ElectricDreams ElectricDreams 19:28 01.06.2009

Re: ...

eizo
Naravno, nisam mislio da ovim prozivam neke koji Boga vide onako na svoj nacin svako u sebi kako treba, pa u crkvu idu iz nekih normalnih razloga, nego na ove novo-komponovane sto idu u "ovu" crkvu zato sto neko drugi ide u "onu" drugu, a da ovaj drugi ne ide u tu tudju crkvu, ovaj prvi crkvu je ne bi ni pogledao.

Mene malo zulja taj cenovnik od 50 maraka u ljudima, nikako svi ljudi koji idu u crkvu.
Ako je neko shvatio da sam ja napao sad sve koji idu u crkvu, izvinjavam se to nije bio cilj.


Meni su extra oni koji se krste u tramvaju dok prolazi pored neke crkve. Ili oni što kače badnjak na branik automobila.
Par puta sam viđao i umrlice na šoferšajbni... to mi još uvek nije jasno...
mariopan mariopan 19:37 01.06.2009

Re: ...

eizo
Naravno, nisam mislio da ovim prozivam neke koji Boga vide onako na svoj nacin svako u sebi kako treba, pa u crkvu idu iz nekih normalnih razloga, nego na ove novo-komponovane sto idu u "ovu" crkvu zato sto neko drugi ide u "onu" drugu, a da ovaj drugi ne ide u tu tudju crkvu, ovaj prvi crkvu je ne bi ni pogledao.

Mene malo zulja taj cenovnik od 50 maraka u ljudima, nikako svi ljudi koji idu u crkvu.
Ako je neko shvatio da sam ja napao sad sve koji idu u crkvu, izvinjavam se to nije bio cilj.

Pa nisam tako ni razumela, rekoh ima nas raznih
Ne brini, ja tebe sasvim dobro razumem, nema zabune.
srki92 srki92 20:24 01.06.2009

Re: ...

eizo
Naravno, nisam mislio da ovim prozivam neke koji Boga vide onako na svoj nacin svako u sebi kako treba, pa u crkvu idu iz nekih normalnih razloga, nego na ove novo-komponovane sto idu u "ovu" crkvu zato sto neko drugi ide u "onu" drugu, a da ovaj drugi ne ide u tu tudju crkvu, ovaj prvi crkvu je ne bi ni pogledao.

Mene malo zulja taj cenovnik od 50 maraka u ljudima, nikako svi ljudi koji idu u crkvu.
Ako je neko shvatio da sam ja napao sad sve koji idu u crkvu, izvinjavam se to nije bio cilj.


U pravu si, nesto je jako trulo o toj organizaciji.

Evo malopre mi ovaj drugar iz gorepomenute price rekao da su otisli juce kod tog oca Dragovana, po papir i ispalo je da jos nije stigao to da im spremi, ali je iskoristio priliku da drugaru ocita bukvicu o tome kako mu je drago sto ce postati pravoslavac, jer je pravoslavlje jedina prava religija, dok su svi ostali, narocito katolici obicni prevaranti. Valjda je u medjuvremenu zaboravio da mi je drugar Irac/Meksikanac, krsten u katolickoj crkvi kad se rodio, mislim gde je njemu nasao da kenja o tome, sreca da je ovaj ateista i zabole ga sta pop prica, inace bi bilo svasta posto kao i vecina Iraca ima jaaako kratak fitilj.

Ovo mi se isto desilo u Srbiji u nekom manastiru, gde smo svratili posle pecinarenja, onako bez veze, jer lepo izgleda u toj vukojebini. I tamosnji svestenik je opleo po katolicima ko da su najgore zlo na zemlji. A meni devojka koja je bila tu sa nama - katolik. Mislim, meni je to prilicno priglupo koliko je bezobzirno.










ipsi ipsi 20:29 01.06.2009

Re: ...

Pa, i komunisti su isto tvrdili, kao sto i kapitalisi tvrde da je komunizam najvece zlo....valjda je to normalno kad propovjedas "jedino" ispravno...
dunja73 dunja73 22:29 01.06.2009

Re: ...

Meni su extra oni koji se krste u tramvaju dok prolazi pored neke crkve

e pa da ti velim , ziva istina ( pricala mi Maca moja drugarica )
"Ono kad bejahu sankcije ,al one najzesce ,te ti godine
zapucah ja iz Beograda pravac Sumadija autobusom ,a on pun k´o trn..
Sedoh tako do nekog decka , par godina mladjeg (ne zato sto je mladji ,vec tu bese prazno mesto)
I kako "paklena masina " Ibarskom odmice (a jesen neka , sumorna i zuta )
taj "sputnik" cim bi ugledao neku Crkvu ,prekrstio bi se ..
Ja , inace po prirodi znatizeljna ne odoleh da ne priupitam (jer tad satvarno ,ali stvarno to videh prvi put u zivotu)
- bato ,sto se ti krstis kad vidis Crkvu?
Momak ,me pogleda i rece da radi neki posao pri crkvi ,bla bla
ja rekoh da sam u Nemackoj ,
i tu on meni objasni da je mene Bog postavio do njega da sednem ,naime u selu nekom okolina Cacka
ima dete operisano tu i tu u Nemackoj i trebalo bi "to i to"
da se odnese ..
Tako da neki put ...znas, nije sve To bas tako...."


miloradkakmar miloradkakmar 16:50 01.06.2009

Opasna porodica


Opasan ti je bio pradeda, opasan deda , ali ćale ti je najopasniji. U sred rata odbiti naredbu, zna se šta sledi?!?!
Zamislite da tako lako kazete ne, gotovo, bacite ceo svoj zivot u trenu, date sve sto imate i onda kad nemate vise nista vi i to date, nije on zaustavio granatiranje jednog grada, niti je mogao, ali on je meni dao nesto sto ni sam nije u stanju da razume. Rekao bih mu kad bi i ja znao sta je to.

Iz tvojih ranijih tekstova saznao sam da ti imaš, u ogromnim količinama, isto to što i tvoj ćale. Nije važno kako se " to " zove , bitno je da postoji. Ne moramo mi sebe da razumemo , nego da nas drugi razumeju i prihvate kao takve.

PS Ko , bre, sme da se namerači na vašu porodicu?
gargamela gargamela 22:44 01.06.2009

Re: Opasna porodica

miloradkakmar

Opasan ti je bio pradeda, opasan deda , ali ćale ti je najopasniji. U sred rata odbiti naredbu, zna se šta sledi?!?!
[

PS Ko , bre, sme da se namerači na vašu porodicu?



a sestra?
eizo eizo 23:32 01.06.2009

Re: Opasna porodica

Sestru i njene postupke ne smem da komentarisem dok se ne zavrsi sudski postupak, njena teorija je da je kordon policje nastradao u samoodbrani...al ovako dobro dete...
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:13 01.06.2009

:)))

Preporuka...

obično ih dajem tiho...
ines08 ines08 23:07 01.06.2009

Re: :)))

Bojan Budimac
Preporuka...

obično ih dajem tiho...

Potpisujem!!!
Ovaj put samo još i da čestitam davno zasluženi VIP status
Blade Runner Blade Runner 17:15 01.06.2009

Neko ovde stvarno ne voli popove

Kad si unapredjen?
eizo eizo 19:08 01.06.2009

Re: Neko ovde stvarno ne voli popove

Ne pitaj sta sam morao da radim za to
Supermod Supermod 20:25 01.06.2009

Re: Neko ovde stvarno ne voli popove

eizo
Ne pitaj sta sam morao da radim za to



Bolje ne pitaj šta nije hteo da uradi
Blade Runner Blade Runner 20:33 01.06.2009

Re: Neko ovde stvarno ne voli popove

Nije valjda VIP-ovanje!!?
mimi09 mimi09 21:08 01.06.2009

Re: Bolje ne pitaj šta nije hteo da uradi

eizo eizo 21:09 01.06.2009

Re: Neko ovde stvarno ne voli popove

Ma citaces u novinama
mashha mashha 23:07 01.06.2009

Blade, da li ti su ti poznate ove reči:

I jos nesto posebno, bi'a rekao nesto o raznim Modovima i Supermodovima koji jos nisu nasli za shodno da se meni pokloni potrebna paznja i da mi se najzad dodeli VIP+ status, kao najzasluznijem ovde, ali o njima cu kad nisu tu.

Bilo je tu ko zna čega, ne daj se zavarati, iako se eizo i supermod prave šašavi... (mis'im, kad eizo nešto kaže- on je rekao)
Šalim se... eizo, VIP zaslužen 100% kao i + za muziku
eizo eizo 23:35 01.06.2009

Re: Blade, da li ti su ti poznate ove reči:

Da, da, kad ja nesto kazem i komarce zasvrbe m...
Blade Runner Blade Runner 01:45 02.06.2009

Re: Blade, da li ti su ti poznate ove reči:

supermod

sta supermod! Licno vaspitacica
mashha mashha 02:34 03.06.2009

Re: Neko ovde stvarno ne voli popove

Bolje ne pitaj šta nije hteo da uradi

Znam, nije hteo tako lako da se odrekne zvezdica! *****! A da li to znači da je morao i da piše preko dana, dok se ne vide zvezde?
maricacarica maricacarica 17:51 01.06.2009

Čestitke želje pozdravi

I zasluženo VIP! Svaka čast! Nastavi da pišeš ovako lepo....
eizo eizo 19:29 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

Kako nije zasluzeno pa 100 evra je 100 evra, posteno placeno
ElectricDreams ElectricDreams 19:33 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

eizo
Kako nije zasluzeno pa 100 evra je 100 evra, posteno placeno


Dž!
maricacarica maricacarica 19:33 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

Uvek sam se pitala zašto je sve 100 Evrića. Zašto nije na pr. 83? Ili 114?
ElectricDreams ElectricDreams 20:04 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

maricacarica
Uvek sam se pitala zašto je sve 100 Evrića. Zašto nije na pr. 83? Ili 114?


Ma ko će da šeta gradom sa tri evrića u džepu... taj sitniš samo cepa farmerke bezveze...
maricacarica maricacarica 20:26 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

Znaš li ti šta sve može da se kupi tim novcima?

A i Evro po Evro - dva Evra
ElectricDreams ElectricDreams 21:08 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

Znaš li ti šta sve može da se kupi tim novcima?


Ne znam koliko je u srbiji trenutni kurs... ovde kod nas je 1:1 Za tri evra - jedva bigmek :) dakle ništa za nas debele
maricacarica maricacarica 21:54 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

Brale, pljesak 220 gr, prilog luk, urnebes, paradajz i sl... Pivo 0.5 l kod mene točeno češko 1.1 Evro. Pileća krilca na žaru 1 kg+ pomfri 0.6 Evra..... pazi sve u BG. A tek kad malo mrdneš iz njega.... A tek na pijacu kad zađeš... Ručak spremim za 3 Evra, dduše, posan

Nigde se ne klopa kao ovde, trast mi, posle 8 god jako skupog inosranjstva, odgovorno tvrdim
gargamela gargamela 22:42 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

maricacarica
Uvek sam se pitala zašto je sve 100 Evrića. Zašto nije na pr. 83? Ili 114?



to je sada mladunce od cuvenih 100 MARAKA!!

za to si zivot mogao da kupis
eizo eizo 23:37 01.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

E, sta je bilo 100 maraka, cudo, kad te neko plati sto maraka ko da ti kucu zlatom poplocao...
gargamela gargamela 14:31 02.06.2009

Re: Čestitke želje pozdravi

eizo
E, sta je bilo 100 maraka, cudo, kad te neko plati sto maraka ko da ti kucu zlatom poplocao...



to ti 'zem!
ElectricDreams ElectricDreams 18:15 01.06.2009

Ekipa

Extra tekst... vraća me u detinjstvo...

Međutim, gledam ovu ekipu koja zdušno staje na stranu suprotnu popovima, i priča svoje priče koje su jezive, a kojih sam ja čuo mali milion... počevši od svadbe na kojoj pop kaže kumu: ajde da me dobro častiš... do sahrane za koju pop traži brdo love da bi onda pijan krenuo da "peva" ko zna šta...

Elem... gledam ekipu i pitam se gde je kad Peđa krene da pljuje po crkvenim glavešinama koji su dobro zaslužili svako pljuvanje. Čini mi se da je tada na komentarima mnogo glasnija ona druga ekipa koja brani te "sveštenike"... Ili mi je statistika loša?
Nema veze, važno je zezanje...
mariopan mariopan 18:53 01.06.2009

Re: Ekipa

Vidis, kada Pedja obuce Patrijarhu ruzicaste gace ja mislim da je to neukusno i uvredljivo.
Kada Pedja "krstava Srpcad" mokracom po njima onda je to uvreda.
Da je obukao gace Papi ja bih ga opomenula, to je uvreda za katolike.
Da je Alahu...hm ne smem ni da pomislim, vec bi fatvu imao za petama jelda?
To se zove sirenje verske mrznje.

Ovde se niko time ne bavi, pisu ljudi sta im se desavalo.Pisu o ponasanju pojedinih popova a jos ne vidim da neko vredja Crkvu kao instituciju ili se podsmeva vernicima. Ostavljena je sloboda svakome da bude ili ne bude vernik. I to je ono sto razlikuje ovaj blog od Pedjinih.



ElectricDreams ElectricDreams 19:26 01.06.2009

Re: Ekipa

mariopan
Vidis, kada Pedja obuce Patrijarhu ruzicaste gace ja mislim da je to neukusno i uvredljivo.
Kada Pedja "krstava Srpcad" mokracom po njima onda je to uvreda.
Da je obukao gace Papi ja bih ga opomenula, to je uvreda za katolike.
Da je Alahu...hm ne smem ni da pomislim, vec bi fatvu imao za petama jelda?
To se zove sirenje verske mrznje.

Ovde se niko time ne bavi, pisu ljudi sta im se desavalo.Pisu o ponasanju pojedinih popova a jos ne vidim da neko vredja Crkvu kao instituciju ili se podsmeva vernicima. Ostavljena je sloboda svakome da bude ili ne bude vernik. I to je ono sto razlikuje ovaj blog od Pedjinih.


Ja sam viđao da ljudi pljuju po Peđi i kad priča isto ono što ljudi ovde pričaju...
Što se tiče krštavanja i gaća - stvar ukusa... meni je bilo izuzetno zabavno... U stvari, nije toliko stvar ukusa nego sve zavisi kako shvatiš priču... Neko shvati ovako - neko onako...
Misliš li da je bilo ok što se onomad digla cela frka oko onih stripova sa alahom? Ja mislim da nije... Misliš da je u pitanju širanje verske mržnje? Ja mislim da nije.
Da je peđa rekao da sve hrišćane treba pobiti - to bi bila verska mržnja. Obući nekome lepe roze čipkaste gaćice, uh.. daleko je to od verske mržnje. Pre bih to okarakterisao kao mržnju prema popovima koji su nam onoliko zla naneli...
Raspisah se...
wintermute wintermute 19:55 01.06.2009

Re: Ekipa

mariopan

Ovde se niko time ne bavi, pisu ljudi sta im se desavalo.Pisu o ponasanju pojedinih popova a jos ne vidim da neko vredja Crkvu kao instituciju ili se podsmeva vernicima. Ostavljena je sloboda svakome da bude ili ne bude vernik. I to je ono sto razlikuje ovaj blog od Pedjinih.


Problem je u tome što je institucija neodvojiva od ljudi. Ljudi su je kreirali i oni je i održavaju. E sad, kad veliki broj ljudi koji čine tu instituciju jedan za drugim krenu da prave sranja a onaj drugi deo ih ne osuđuje i pravi se mutav, onda ti dođe da se zapitaš zar nije nešto trulo u samoj toj instituciji?
srki92 srki92 22:02 01.06.2009

Re: Ekipa

mariopan
Vidis, kada Pedja obuce Patrijarhu ruzicaste gace ja mislim da je to neukusno i uvredljivo.
Kada Pedja "krstava Srpcad" mokracom po njima onda je to uvreda.



A kad se na mig crkve iz skupstine povuce predlog zakona koji se direktno tice Pedje i diskriminisanog dela nase, nista manje srpske populacije, sta je onda to? Kad divljaci prebijaju pripadnike Pedjing dela diksriminisane srpske populacije, a pri tome se kunu u tu istu crkvu (mi ne kaznjavamo vas, mi kaznjavamo vas greh), sta je onda to? Jel' zavrsio neko u zatvoru od tih batinasa? Jel' ih crkva izbacila i saopstila na RTS-u da oni sa tim primitivcima nemaju nista? Ne secam se da jeste, nego je pokusala da stopira donosenje zakona koji ce da ih zastiti. Mislim, sta ce bre uopste crkva na kilometar od Parlamenta? Izvni, ali meni je to uvredljivo.

Ne ulazim u to koliko je Pedjina metoda efikasna, ali mislim da razumem njegov jed i bas se nesto ne osecam prozvanim kad "krstava" srpcad i igra se sa makazicama i html-om. Crkva je njegov neprijatelj i za razliku od nas "obicnih" koji mozemo da se sprdamo sa popovimalopovima i da im na kraju ne damo 100 evrica za krstenje, on nema sta da je zali i da bude obziran.



maricacarica maricacarica 22:21 01.06.2009

Re: Ekipa

Čekaj... Počeli ljudi da slave slave po kafanama.... Biraju za kuma nekog ko ima lovu ili uticaj...... Odbijaju se kumstva..... Rekla da sam prestala da idem u crkvu. "88. Ništa ja zajedničko sa tom ruljom u Sabornoj crkvi ne imala, a i nemam. Odem ponekad na neki veliki praznik. Niti sa popom za 100 Evra. Svo ostalo vreme i psujem i molim se Bogu, negde u nekom mom uglu.... Nije vera stvar za modu. A ni tradicija. A ni čast. A ni čojstvo. A ni junaštvo...A ni ljudskost, a bre, i muda treba imati
margos margos 22:27 01.06.2009

Re: Ekipa

Čekaj... Počeli ljudi da slave slave po kafanama....

Pre neku godinu, poznanik koji je sve tradicionalno slavio, odjednom traži neku muziku da angažuje za Slavu. Pita ga prijatelj ''Pobogu, otkud ti tražiš muziku za Slavu? Šta si se i ti pokondirio?'' a ovaj mu odgovori
''E, ne mogu više da slušam priče o politici i partijama. Dođu ljudi na Slavu i samo o politici ... Manji mi je greh da se peva i veseli, nego da mi se gosti svađaju.''
maricacarica maricacarica 23:52 01.06.2009

Re: Ekipa

Svejedno. Ili slavi kako treba, ili izvedi goste na muziku neki drugi dan
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:59 01.06.2009

Re: Ekipa

Ili slavi kako treba

a kako treba?
jel to znaci da ne moze sa muzikom ili ne moze da se peva? to je, kanda, jeres? non capisco.
margos margos 00:02 02.06.2009

Re: Ekipa

maricacarica
Svejedno. Ili slavi kako treba, ili izvedi goste na muziku neki drugi dan

Samo me podsetilo na tu pričicu... meni je svejedno, nek rade kako im volja.
Meni najviše prijaju intimna porodična okupljanja kada su porodični praznici u pitanju.
maricacarica maricacarica 00:05 02.06.2009

Re: Ekipa

Ne. Bar ne bi trebalo. Danas - očigledno sve može. Uostalom, ko slavi duži niz pokoljenja, on i zna, a pomodare - teško naučiti
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:10 02.06.2009

Re: Ekipa

Ne. Bar ne bi trebalo. Danas - očigledno sve može

pa ti rece malo iznad da je vera nesto intimno i to ako sam te dobro razumela(?), pa reko, onda valjda svi mozemo to intimno da proslavimo kako zelimo, right?
naravno da moze muzika. moji slave slavu since forever, i uvek je tu ćale sa gitarom. jedna od retkih slavskih proslava gde nema price o politici, samo pesma&hrana i naravno, dobro raspolozenje.

batali pravila.

edit: posto si menjala koment nakon mog odgovora, ne uklapa se ni ova recenica:
Uostalom, ko slavi duži niz pokoljenja, on i zna, a pomodare - teško naučiti


eto, moji slave (kao moji roditelji) vec mnogo decenija, i obe im roditeljske familije slavile isto tako. veoma duga tradicija.
ako vera nije crkva, i nije pop, ako je vera nesto intimno, ako je slava deo tradicije, zasto onda postoje Pravila da sve to utegnu?

da ponovim, batali pravila.
slava je proslava pre svega.
maricacarica maricacarica 00:16 02.06.2009

Re: Ekipa

I ne kažem, meni se gade kafanske priče. A za ostalo se raspitati. Nije stvar u tome da se ispoštuje 1 dan. Treba i ostalih 364 živeti kao čovek, u skladu sa nekim svojim kanonom. Još su mi gadnije da ljudi zovu za kumove POZNANIKE, samo zato što misle - ma, bezveze objašnjavati
maricacarica maricacarica 00:27 02.06.2009

Re: Ekipa

Al ako te baš zanima
Неумерене гозбе, карактеристичне за данашње славе али и друге светковине су карактеристичан пример изопачивања обичаја. Приношење хране, пића и других намирница је такође проистекло из култа мртвих. То се не чини само на славу, на дан мртвих или посету гробовима, већ се то чинило свакодневно, сваки пут пре обеда, одвајала се симболична количина хране и остављала прецима. Чак и данас ћете често приметити да старији људи, у било којој прилици пре него што натегну из флаше, мало проспу (често се и прекрсте и изговоре неку молитву). У свкаом случају, са храном и пићем се у таквим ситуацијама не претерује, већ се то ради симболично.

Сама слава је породичан обичај. Обредима везаним за славу присуствују чланови породице и ближи пријатељи. Не прави се од тога светковина. Чак и првославни обреди не подразумевају неопходност било каквог другог деловања осим да се на тај дан спомене светац који је заштитник породице. Не постоји обавеза ни паљења свеће, ни ломљења колача, ни долазак попа, ни прављење гозбе.

Вера у старих Срба беше многобожачка - идолопоклоничка. Триглав им беше - бог над боговима; Перун - бог громовник; Сварог - бог неба; Стрибог - бог ветра; Дајбог или Бјелобог - бог свега добра; Црнобог - бог свега зла; Радгост - бог гостољубља; Коледо - бог сунца и свјетлости; Давор - бог рата; Усуд - бог судбине; Пров бог правде; Световид - бог четири годишња времена: Додол - бог кише; Лада - богиња лепоте и љубави; Љела - богиња дружбе; Жива богиња живота; Морана или Мора богиња смрти.
Срби вероваху још и у виле: загоркиње, бродарице и видариде, па у змајеве, дивове, вештице, вампире, вједогоње, море, вукодлаке, здухе и друге измишљотине.

Осим тога сваки српски дом имао је посебног свога кућњег, домаћег бога.
Свима овим боговима приношене су жртве крвне и бескрвне - животвњске и биљне.
Свештеници, који принашаху жртве зваху се жрецови. Сам обред принашања крвне жртве (клање животиња) звао се кољиво.
Па с тога се и данас зове „кољиво" оно зготовљено слатко жито, које се приноси на крсно, име и задушнице, јер и то је жртва, али бескрвна.
Све до под крај овога доба сви Срби беху још многобошци, осим оних јужних староседилаца у Солунској Србији, Маћедонији, Арбанији, Црној Гори, Боки и Далмација, Ови југо-западди Срби примише веру неки још од првих апостола Христових, светог Павла, Силе, Тимотија, Андрије, Луке и Тадије, а остали од апостолских ученика.

Примајући крст и јеванђеље, Срби место свога старог многобожачког домаћег бога узимаху за кућњег заштитника онога свеца хришћанског, у који дан су примили Хришћанство и слављаху тај дан сваке године, а то је крсно име Србиново или слава или свето.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:38 02.06.2009

Re: Ekipa

Сама слава је породичан обичај. Обредима везаним за славу присуствују чланови породице и ближи пријатељи. Не прави се од тога светковина. Чак и првославни обреди не подразумевају неопходност било каквог другог деловања осим да се на тај дан спомене светац који је заштитник породице. Не постоји обавеза ни паљења свеће, ни ломљења колача, ни долазак попа, ни прављење гозбе.

znaci nista nije obavezno? sto znaci da se moze kako se zeli? meni jedino tako i ima smisla.
tradicija nije nastala odjednom, to je proces. menjalo se, oduzimalo, dodavalo, na jedan nacin u selu na drugi u gradu, okolnosti, nemastina ili pak imastina...sve su to faktori koji uticu na stvaranje tradicije.

pritom, mislim da se tradicija stvara, a ne cuva.
maricacarica maricacarica 00:43 02.06.2009

Re: Ekipa

Ako misliš da treba stvarati tradiciju slavljenja slave u kafani - samo napred.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:46 02.06.2009

Re: Ekipa

Ako misliš da treba stvarati tradiciju slavljenja slave u kafani - samo napred.

ne pazis na casu. nisam pomenula kafanu niti u jednoj recenici. porodica&dom&prijatelji + hrana + moj ćale sa gitarom.
margos margos 00:54 02.06.2009

Re: Ekipa

pritom, mislim da se tradicija stvara, a ne cuva.

Aj se nađemo na pola - da čuvamo i stvaramo.


maricacarica maricacarica 00:55 02.06.2009

Re: Ekipa

sve su to faktori koji uticu na stvaranje tradicije.pritom, mislim da se tradicija stvara, a ne cuva.[/quote

maricacarica maricacarica 00:59 02.06.2009

Re: Ekipa

Ako i ostali misle da se tradicija stvara, onda to neminovno vodi ka slavama u kafanama. No šalu moju na stranu, mislim da je gitara sasvim ok.
maricacarica maricacarica 01:04 02.06.2009

Re: Ekipa

No što smo se uvatili slava... Ja navedoh za mene bar, mnogo bitnije stvari....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:04 02.06.2009

Re: Ekipa

pazi ovako: ako neko ima 20 ljudi koji ce mu doci na slavu, inace najblizih prijatelja i rodjaka, a zivi u garsonjeri od dvajs' kvadrata, gde da taj covek slavi slavu? gde da smesti sve te ljude?

moze i kafana ali ne 200 zvanica i pevaljka+band. mada...ko zna?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:08 02.06.2009

Re: Ekipa

No što smo se uvatili slava

samo mi zasmetalo ono to 'slavi kako treba ili...'.
eto
ps. za mene je ta slava nesto super i znacajan je deo tradicije moje porodice...iako nisam biliver.
Blade Runner Blade Runner 01:40 02.06.2009

Re: Ekipa

I to je to? A izlazak ispred bloga na sorku? Ja mislio sad ce cat fight, spremio kokice da grickam, a vi nista! i gotovo.

maricacarica maricacarica 08:52 02.06.2009

Re: Ekipa

Šo? Meni Bebini komentari potpuno u redu.
mariopan mariopan 11:42 02.06.2009

Re: Ekipa

wintermute
mariopan

Ovde se niko time ne bavi, pisu ljudi sta im se desavalo.Pisu o ponasanju pojedinih popova a jos ne vidim da neko vredja Crkvu kao instituciju ili se podsmeva vernicima. Ostavljena je sloboda svakome da bude ili ne bude vernik. I to je ono sto razlikuje ovaj blog od Pedjinih.


Problem je u tome što je institucija neodvojiva od ljudi. Ljudi su je kreirali i oni je i održavaju. E sad, kad veliki broj ljudi koji čine tu instituciju jedan za drugim krenu da prave sranja a onaj drugi deo ih ne osuđuje i pravi se mutav, onda ti dođe da se zapitaš zar nije nešto trulo u samoj toj instituciji?

Da , jeste trulo, vidimo to svaki dan, na primer ono mlacenje lopatom, pop pedofil pa jos bez prave kazne i slicno...ne da treba da kazemo nego treba da vicemo o tome. Samo mislim da postoji kulturniji nacin da se to sve kaze. Zasto je potrebno da sve vernike uvredi na neki verski praznk i da sve ali bas sve strpa u isti kos. Nisu svi popovi pedofili i ne tuku svoje sticenike niti su svi vernici zasluzili da im praznik cestita Pedja nekom svojom nakaradnom cestitkom, recimo za Uskrs slika bebe sa kokardom, krvav noz i slicno.

U nasem narodu ces naci gomilu gluposti i primitivizama ( kao i u bilo kom drugom) ali to sve kada izvuces i samo tako predstavis ceo narod dobija se slika koja nas sve svrstava u onaj cosak gde su "obrazovci" a to nije prava slika Srbije. Ima ovde i Ljudi.
mariopan mariopan 11:48 02.06.2009

Re: Ekipa

srki92
mariopan
Vidis, kada Pedja obuce Patrijarhu ruzicaste gace ja mislim da je to neukusno i uvredljivo.
Kada Pedja "krstava Srpcad" mokracom po njima onda je to uvreda.



A kad se na mig crkve iz skupstine povuce predlog zakona koji se direktno tice Pedje i diskriminisanog dela nase, nista manje srpske populacije, sta je onda to? Kad divljaci prebijaju pripadnike Pedjing dela diksriminisane srpske populacije, a pri tome se kunu u tu istu crkvu (mi ne kaznjavamo vas, mi kaznjavamo vas greh), sta je onda to? Jel' zavrsio neko u zatvoru od tih batinasa? Jel' ih crkva izbacila i saopstila na RTS-u da oni sa tim primitivcima nemaju nista? Ne secam se da jeste, nego je pokusala da stopira donosenje zakona koji ce da ih zastiti. Mislim, sta ce bre uopste crkva na kilometar od Parlamenta? Izvni, ali meni je to uvredljivo.

Ne ulazim u to koliko je Pedjina metoda efikasna, ali mislim da razumem njegov jed i bas se nesto ne osecam prozvanim kad "krstava" srpcad i igra se sa makazicama i html-om. Crkva je njegov neprijatelj i za razliku od nas "obicnih" koji mozemo da se sprdamo sa popovimalopovima i da im na kraju ne damo 100 evrica za krstenje, on nema sta da je zali i da bude obziran.




Ok, o tome kakva nam je drzava i Skupstina mogli bi do sutra i tu se sasvim slazem sa tobom. Moze Pedja da ospe paljbu po njima i onim batinasima, samo ne treba da zaboravi da su obicni ljudi, vernici, najmanje krivi za to sto je Srbija takva kakva je. Da su je uredili politicari onako kako su nam obecali a slagali te kazne za batinase bile bi rigorozne, naucili bi se ljudi pameti, a Crkva bi bila tamo gde joj je i mesto, negde sa strane na uslugu svojim verinicma a ne da nam oni kroje zakone. I ja zelim takvu drzavu, ne samo zbog Pedje vec i svih nas, jer nemam pojma koga ce sledeceg da tuku, mozda mene sto imam plave oci?
anabras anabras 19:03 01.06.2009

Djuro, divni su ti tekstovi

Ne merem da se cimam do biblioteke za dozu dnevne pripovetke. Hvala ti na ovim divnim pričama. I muzika kao i uvek adekvatno izabrana, da užitak bude potpun
ipsi ipsi 19:50 01.06.2009

Moj djedo

mi govorio....."dijete, cuvaj se ljudi koji te ubjedjuju da je jedino na njihovoj strani istina....zvali se popovi ili komesari....oni ti ne odredjuju ko si i sta si, vec tvoje srce, razum i savjest...srbin si po rodjenju, trudi se da budes covjek"

Ja ostah ono po rodjenju, a kazu da sam i ovo drugo.

U crkvu pravoslavnu redovno idem, bez obzira na "popove".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:31 01.06.2009

ili mozda ovako?

jeBem ti Ooca, i mAAjku, i sve stoimAs i kUce tije Bem. JeBem ti crkvu i boga isvesvEece sasve svEtim Petrom, i nemOj da bezIiis ja ovako mAator da te jUrim, dolAzi vAmo' il palim crkvu, selo tije Bem sasve livAdom, ti ces meni dete da bijes krista tije Bem nAaaajsvetIijeg.

NNN NNN 22:35 01.06.2009

Re: ili mozda ovako?


BoL, vidi se da imaš SLUH!
NNN NNN 22:05 01.06.2009

...

..
i meni covek prica sta njegov oficir, moj cale, odgovara, on pita na koga da pucam, i taj neki pukovnik mu odogovara, ma nije bitno samo pucaj i isprazni ove kamione pozadi.
Dugo već nameravam da napišem blog o ćaletovom vojevanju, pa nikako.. nije jednostavno i bojim se nekih pogrešnih konotacija.. skrpljeni delići pričica ovde i onde, tek sećam se da je prva stvar koju smo čuli posle mnogo godina od kad se vratio: - A što gađamo one kuće kad nikog nema već danima tamo da zapuca? - Gde god da padne (granata), a da nije u njivu, dobro je! Pošle mu suze..
BFN
eizo eizo 23:44 01.06.2009

Re: ...

Ako hoces, ali da znas da ti se verovatno nece dopasti posao a kako god okrenes zakrivices istinu na svoju stranu, to je do svakog coveka tako, to svi rade od istoricara do obicnih ljudi po kafanama.

Al ako sastavis svaka cast, ja u neko duboko vojevanje moje familije nisam ulazio, mozda cu jednom, ali ni svoje ne pamtim bas najbolje.

Pravo da ti kazem, ja sam odusevljen cinjenicom da moj cale nije nista radio, otisao na Trebinje po neku familiju, tamo ostao par dana, i vratio se sa tim njihovim klincima.
99 dosla maca na vratanca kad su dosli da ga pitaju sta on misli o nekim njihovim mapama i taktikama za Vojvodinu, da iznese svoje misljenje, posle mi je keva rekla da je svetleo od srece nedelju dana zbog toga.

Meni je covek, uz silno potezanje veze izneo na sto sve sto ima o njemu, i rekao mi da ga zovem kad zavrsim, ja desetak minuta nisam otvarao te fascikle jer nisam bio siguran sta ce biti unutra. Hvala bogu nije bilo nista.
Tako da cisto znas u sta se upustas kad preturas po istoriji (ne kazem da ces nesto naci), ali eto cisto da znas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana