Društvo

Oj, Srbijo, među narcisima

Vojislav Stojković RSS / 01.06.2009. u 13:47

                                                

To da su naši politički lideri najsposbniji, najpametniji i najlepši, te da nam samo oni  mogu obezbediti blagostanje i odvesti  nas u srećnu budućnost, ne treba posebno dokazivati. Dovoljno je pogledati kako se ponašaju i poslušati šta govore. Dugo sam bio ubeđen i spreman da se kladim u velike pare da su gotovo svi naši političari veliki lažovi.  Međutim, vrlo je moguće da naši političari ne lažu, te da oni sami zaista čvrsto veruju da su najsposbniji, najpametniji i najlepši. Dakle, moguće je da naši politički i nacionalni lideri jesu iskreni, ali narcisoidni.

 

Visok stepen narcisoidnosti nije specifikum samo srpskih političara. Od svetski poznatih  političara Vilson, Ruzvelt i Čerčil bili su vrlo narcisoidne osobe. Na vlastitu sreću, a i sreću država koje su vodili, narcisoidnost nije bila dominantna crta njihovog karaktera, kao recimo kod Musolinija, Hitlera, Staljina ili Miloševića. Poslednja četvorica su, zbog svoje patološke narcisoidnosti, bili spremni da pre žrtvuju i državu i narod, nego da prihvate sopstveni poraz.

Narcisoidna crta u karakteru je velika prednost za političare koji svoju moć zasnivaju na populizmu. Ako su uvereni u svoje izvanredne sposbnosti i talente oni lakše pridobijaju sledbenike za svoju političku misiju. Ipak, u većini država narcisoidni lideri su izuzetak, a ne pravilo.  Socijalne grupe i narodi na čijem su čelu gotovo uvek narcisoidne ličnosti i same  su narcisoidne.

"Ako postoji narcisoidnost jednog  drustva, onda nikako ne mozemo izbjeci konstataciju o narcisoidnosti vodje, jer to jedno drugo uvjetuje. Osnovni uvjet za nastanak narcisoidnosti jednog  drustva jeste stvaranje saveza izmedju velikih i malih narcisa, da se vecina  malih narcisa identificira s vodjom i vodjama. Tako se stvara savez koji  omogucuje da se dijeli slava vodje, pamet i njegovi potencijali" (Rašković, Luda zemlja). Dakle, narcisoidna društva traže, nalaze i biraju narcisoidnog vođu.

Stepen grupne narcisoidnosti proporcionalan je nedostatku stvarnog  zadovoljstva kvalitetom  života članova grupe. Čak i najjadniji, najmanje poštovani, krajnje mizerni marginalci lako nalaze kompenzaciju u pripadnosti najjačoj političkoj partiji, odabranom ili najhrabrijem narodu. Istovremeno, narcisoidni nacionalni lideri i ne mogu ništa drugo da ponude svojim sledbenicima sem veličanja  zajedničke nacije. Razvoj i negovanje grupnog narcizma ne košta ništa, a podizanje kvaliteta života zahteva mnogo rada, sposobnposti i odricanja.

                                                                                                                                                 

Pojmove narcis, narcisoidnost i narcisoidan, najjednostavnije je definisati kao zaljubljenost u  idealizovanu predstavu o sebi, koju prati apsurdna uobraženost. Narcisima nazivamo one ljude čije su ambicije i aspiracije mnogo veće od njihovih vidljivih sposobnosti ili nadarenosti.

Većinu ključnih  obeležja patološkog narcizma ličnosti moguće je prepoznati i kod narcisoidnih grupa i naroda: grandioznost ( narod najmoćniji, najstariji, ratnički i nebeski ...), samovažnost (bez nas se ne može ni u okruženju, ni u EU, od nas zavisi stabilnost i mir na Balkanu, Evropi i svetu, mi smo jedini lider na Balkanu ...),  samodovoljnost ( nama nisu potrebni saveznici, mi sve možemo sami, drugi će nam doneti samo probleme, mi hoćemo u EU, ali pod našim uslovima...), verovanje u sopstvenu posebnost, odabranost i moć (naši su naučnici, umetnici, fudbaleri, teniseri...  najbolji na svetu; freske, manastiri i devojke su nam najlepše, a muškarci  najobdareniji...), nedostatak empatije (bezosećajnost za patnju i stradanje drugih naroda u ratovima i elementarnim nepogodama...), netolerantnost, impulsivnost, agresivnost i nemogućnost uočavanja i priznavanja posledica vlastitog delovanja na druge.                                                                                     

U navedenom nije teško prepoznati Srbiju s kraja dvadesetog veka, kada je narcistička halabuka sa margina intelektualnih, naučnih, umetničkih, estradnih i inih krugova omasovljena brojnim pripadnicima pseudograđanskog taloga, usmeravana i podržana od narcisoidnog vođe, njegove narcisoidne supruge i njegovog dvorskog okruženja, postala dominantno i vladajuće mišljenje. Eho nacionalnog narcizma ojačan svežim glasovima i danas odzvanja Srbijom.                                                                                                                                                                  

Erih From tvrdi da je grupna narcisoidnost jedan od najvažnijih izvora ljudske agresije, te da su međosobni sukobi dve ili više narcisoidnih socijalnih grupa izuzetno okrutni i krvavi. Kao primer navodi  masovnne pokolje između indusa i muslimana  u vreme podele Indije. Naša novija poražavajuća istorija, kroz krvavi raspad Jugoslavije, bez sumnje je potvrdila u kom pravcu vodi simbioza narcisoidnih slojeva društva i narcisoidnog lidera.

Savremeni narcis se bitno razlikuje od mitskog Narcisa koji nije mogao da odvoji pogled od svog odraza u vodi, ali i od narcisoidne ličnosti kako su je videli Frojd, njegovi sledbenici klasični psihoanalitičari, pa i Erih From.

                                                                                                                                 

Savremenog, (post)modernog, narcisa psiholozi, psihijatri, sociolozi, filozofi i politikolozi, prikazuju kao menadžera velikih korporacija, osobu koja dominira u javnim poslovima i političkim strankama. U svojoj profisionalnoj karijeri moderni narcisi postižu značajne uspehe, jer poseduju osbine koje se veoma cene u institucijama gde je manipulacija međuljudskim odnosima i spinovanje javnosti poželjno i nužno. Urušavanjem tradicionalnih odnosa liberalnog građanskog društva i prerastanjem industrijskog u neoliberalni korporacijskog poredak, širom su se otvorila vrata za uspon narcistoidnom tipu ličnosti. Kristofor Leš u studiji Narcistička kultura, sociološke implikacije savremenog narcizma vidi kao narastajući civilizacijski fenomen. U narcističkoj kulturi dominiraju hedonizam, a supstitut za pravu samorealizaciju ličnosti su statusni simboli i nametnuti obrasci potrošačkog društva. Nije potrebno isticati da (post)modernu kulturu karakteriše opsednutost telom, lepotom i mladošću, a (post)moderni čovek živi za trenutak, za samog sebe, a ne za svoju porodicu i potomke.

Mene lično što se tiče, ako već nemam izbora i moram da biram između savremenih narcisoidnih lidera i klasičnih političara lažova, od dva zla izabraću manje i opredeliću se za ove druge.

 

Atačmenti



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

r0811n r0811n 14:10 01.06.2009

xxx

Samo treba dodati još jedan detalj tog paradoksa.Naime, po pravilu kolektivna etnička narcisoidnost je u potpunoj srazmeri sa kulturnim primitivizmom dotičnog društva.
Zapravo ta narcisiodnost primitivizma je nesposobnost pojedinačne (a kako bi?) i kolektivne neodgovornosti.Ona je suptitucija za tu nesposobnost, glupava, primitivna i pre svega nesposobna.
jednatanja jednatanja 16:23 01.06.2009

Re: xxx

po pravilu kolektivna etnička narcisoidnost je u potpunoj srazmeri sa kulturnim primitivizmom dotičnog društva


Ne znam odakle vam ovo. Narcisoidnost jedne osobe jeste poremećaj ličnosti, psihološko/mentalno oboljenje koje samo psiholog ili psihijatar može da dijagnozira. Narcisoidni poremećaj nije vezan za nivo inteligencije ili za socijalni status, mada je istina što je Voja rekao da ove osobe često uspevaju u karijeri jer koriste osobine svoje ličnosti i druge ljude za ličnu korist, dok bi neko drugi možda bio veći diplomata ili skromniji.

Za kolektivnu narcisoidnost još nisam čula. Tačno je da kod Srba ima hvaljenja i samoveličanja, ali je to možda i posledica naše još uvek prevelike vezanosti za "slavnu istoriju" ili uticaj medija koji promovišu svaki naš uspeh nesrazmerno sa mernim jedinicama u svetu.

Kod Amerikanaca ima takođe dosta samoveličanja, još uvek me zovu prijatelji Amerikanci i čude se "Pa kako ti možeš da živiš u toj Evropi, ovde je najbolje!!", verovatno nastalo od neke vrste geografske izolacije.

Hoću reći, da treba biti pažljiv pre nego označimo čitav narod kao narcisoidan. Za političare pojedince se slažem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:56 01.06.2009

Re: xxx

jednatanja

Za kolektivnu narcisoidnost još nisam čula.


Ne znam da li je Erih From prvi obradio fenomen grupne narcisoidnosti, ali pozivam se na njegovu Anatomiju ljudske destruktivnosti, knjiga II, str. 28-30 (Naprijed, Zagreb, 1978).

jednatanja jednatanja 17:07 01.06.2009

Re: xxx

Vojislav Stojković

jednatanjaZa kolektivnu narcisoidnost još nisam čula.Ne znam da li je Erih From prvi obradio fenomen grupne narcisoidnosti, ali pozivam se na njegovu Anatomiju ljudske destruktivnosti, knjiga II, str. 28-30 (Naprijed, Zagreb, 1978).



Da, videla sam da si njega citirao, verujem ti...Kolektivna ili etnička narcisodinost je u svakom slučaju interesantan pojam i ne sumnjam da ima i toga. Jedino, iz ličnog ugla mi se čini da kao što su i kod pojednica uzroci narcisoidnosti veoma komplikovani, verovatno su još komplikovaniji kod jednog naroda, a u sledećem blogu možda možeš otkriti i njene uzroke, kao što si to pokušao da učiniš sa ratnim zločinima, "poreklom zla" i slično...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:29 01.06.2009

Re: xxx

r0811n
Samo treba dodati još jedan detalj tog paradoksa.Naime, po pravilu kolektivna etnička narcisoidnost je u potpunoj srazmeri sa kulturnim primitivizmom dotičnog društva.

Može i tako, ali samo pod uslovom da kulturni primitizam shvatimo i kao karakteristiku postmodernog društva.
Dakle, ukoliko tim pojmom obuhvatimo i neokulturni primitivizam potrošačkog društva - teror trendova i brendova, bildovanog tela i silikonski savršene lepote.
mashha mashha 19:17 01.06.2009

Re: xxx

U knjizi "Pobuna elita" Leš spominje formiranje nove "globalne aristokratije" - otuđene elite koja beži od odgovornosti i realnih društvenih problema ostalih ljudi (tj. masa na čijim mukama ova "aristokratija" zapravo najviše i profitira). Za njih kaže da im je bitna karakteristika arogancija moći, dakle smatraju da zaslužuju sve privilegije jer su glavni nosioci znanja, nikome ništa ne duguju, ne osećaju nikakvu obavezu (a često osećaju prezir) prema poreklu i okruženju iz kojeg potiču itd.. (zvuči tako poznato, zar ne?). To mogu biti ljudi raznih profesija- od korporacijskih menadžera, bankara, ljudi koji su u mogućnosti da upravljaju informacijama, analitičara, novinara, zabavljača, umetnika...
Tako da da, uočeno je da narcisoidnost osim individualnih ima i društvene implikacije (na višem nivou)...

Na žalost, istina je da je samoobuzetost karakteristika savremene kulture, i što je najgore, ne u smislu samousavršavanja, već samoočuvanja.... neretko i po svaku cenu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:31 01.06.2009

Re: xxx

mashha
zvuči tako poznato, zar ne?

Da, zaista zvuči veoma poznato, kao da o našoj nacionalnoj, a ne globalnoj, eliti govori.
r0811n r0811n 23:52 01.06.2009

Re: xxx

Vojislav Stojković
r0811n
Samo treba dodati još jedan detalj tog paradoksa.Naime, po pravilu kolektivna etnička narcisoidnost je u potpunoj srazmeri sa kulturnim primitivizmom dotičnog društva.

Može i tako, ali samo pod uslovom da kulturni primitizam shvatimo i kao karakteristiku postmodernog društva.
Dakle, ukoliko tim pojmom obuhvatimo i neokulturni primitivizam potrošačkog društva - teror trendova i brendova, bildovanog tela i silikonski savršene lepote.


Ne mislim da je ,,kultrutni primitivizam,, karakteristika postmodernog društva.
Taj pojam i iz njega izveden pojam kolektivno narcisoidnog kada je reč o srbima i njihovom kulturnom identitetu usko je vezan za u biti duboko reakcionarno biće te kulture - inferiorne i naravno narcisoidne.
Te karakteristike su naravno (po mom skromnom mišljenju) izvedene upravo iz krize identiteta tog (mog) naroda koji je nemajući snage da pronađe kontinuitet iz svetosavsko mita (kreativnost, performansu) skliznuo u izbor reakcionarno-statičnog, dakle nesposobnog za odgovornost, iliti za posprdno-ispraznu ,,superiornost,,.
Ne bih ovde da se pozivam na R.Konstantinovića, samo reć je mnogo više o socijalno-istorijsko patološkoj slici jednog kolektiviteta,ništa psihologija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:08 02.06.2009

Re: xxx

Kad govorimo o kolektivnom narcizmu u Srbiji devedesetih, slažem se. Međutim, savremeni (post)moderni narcizam ne razlikuje se bitno u Srbiji od onog na Zapadu.

Drugi deo mog teksta dotako je fenomen savremenog narcisa, dakle profila ličnosti koja dominira u javnim poslovima i političkim strankama. U svojoj profisionalnoj karijeri moderni narcisi postižu značajne uspehe, jer poseduju osbine koje se veoma cene u institucijama gde je manipulacija međuljudskim odnosima i spinovanje javnosti poželjno i nužno.

Čini se da nisam dovoljno jasno naglasio da se taj narcizam razlikuje od onog iz devedesetih i da je reč o globalnom, a ne samo srpskom fenomenu.
Blade Runner Blade Runner 14:54 01.06.2009

Mnogi narodi su narcisoidni

samo su neki veliki i bogati pa im se moze. Oni manji sa pogresnim politicarima na.ebu. Primere i za jedno i za drugo znamo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:11 01.06.2009

Re: Mnogi narodi su narcisoidni

Narcisoidnost, kao granični ili u težim slučajevima patološki poremećaj ličnosti , a u skladu sa normalnom distribucijom, verovatno je podjednak kod svih naroda i u svm sredinama.
Da li će neka socijalna grupa (stranka, religija, nacija, čitavo društvo) poprimiti narcisoidne karakteristike zavisi od istorijskih, materijalnih i mnogih drugih okolnosti. Stepen grupne narcisoidnosti proporcionalan je nedostatku stvarnog zadovoljstva u životu članova odnosne grupe.
Blade Runner Blade Runner 18:28 01.06.2009

Re: Mnogi narodi su narcisoidni

Stepen grupne narcisoidnosti proporcionalan je nedostatku stvarnog zadovoljstva u životu članova odnosne grupe.

Stepen nedostatka stvarnog zadovoljstva u životu (krace receno zivotni standard, jer na to se svodi) je stvar ciju granicu ljudi stalno pomeraju. Krace receno: svi hoce vise. Zato je ogromna vecina bilo kog naroda narcisoidna jer uvek misli da zasluzuje veci standard zivota, ma kako on dobar bio. Tu nema razlike izmedju npr. Srba i Amerikanaca. Mogucnost podizanja standarda vecini populacije je potpuno druga prica i tu izmedju istih ovih naroda postoji ogromna razlika. Ameri to mogu sebi da priuste (sredstva nebitna, vodja nebitan), a Srbi ne (nemaju sredstava, vodja nebitan).
libkonz libkonz 15:02 01.06.2009

Kad sabereš dva i dva

Dođemo do toga da nam ne gine novi Sloba.
Izgubili smo tolike ratove, toliki razbojnici su nas pokrali, ništa ne vredi.
Vojislave, svaka čast za tekst!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:08 01.06.2009

Re: Kad sabereš dva i dva

I drugi su imali svoje narcisoidne firere, ali nisu gubili ratove:



A kod nekih su narcisoidne vođe izgubile rat, ali su još uvek fireri:

libkonz libkonz 19:16 01.06.2009

Re: Kad sabereš dva i dva

Slažem se. Hteo sam reći da je logično očekivati da onaj ko izgubi rat postane trezveniji, dok drugi opijeni pobedom postaju još narcisoidniji. Ali kod nas to nije vredelo.
A ovaj drugi i Lukašenko su izgleda jedina dvojica neuništivih.
margos margos 15:04 01.06.2009

Još malo o narcisima:

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:34 01.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Tekst sam pročitao ranije, a posebno mi se svideo naslov: Narcis - u bašti, mitologiji i duši.
ines08 ines08 22:31 01.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

margos
Ines08

Vojislav Stojković
Tekst sam pročitao ranije, a posebno mi se svideo naslov: Narcis - u bašti, mitologiji i duši.

Hvala Margos , hvala Vojislave , odličan i naslov i tekst

Dok sam pisala tekst o narcisima, pored osoba koje lično poznajem i prepoznajem kao narcise padali su mi na pamet i naši vrli političari. Jedan od simptoma po kome se prepoznaju narcisi je i taj što zahtevaju od drugih da im se prekomerno dive, na dva načina: oni žele nagrade, komplimente, poslušnost drugih, kao i to da im drugi stalno zavide; žude da čuju kako je sve što oni rade bolje od onog šta rade drugi. Ovde se ne radi o tome da oni očekuju neku iskrenost, njima je bitno da im se to ponavlja što češće i što glasnije... Tipično za većinu na našoj političkoj sceni, rekla bih
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:17 02.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

ines, u svom tekstu sam planirao da obradim i mit o Narcisu i ponešto o narcisoidnim ličnostima, ali ti si svojim tekstom to već uradila, pa sam odustao.
Margos me je preduhitrila sa linkom.
Njoj se mora odati priznanje da potpalublje poznaje bolje nego palubu.
Dr M Dr M 09:01 02.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Margos me je preduhitrila sa linkom.
Njoj se mora odati priznanje da potpalublje poznaje bolje nego palubu


Da li ce , posle ovog, potpalublje da se zove Margosfera?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:43 02.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Margosfera.
ines08 ines08 22:41 02.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Evo još ponešto o nedostatku empatije kod osoba sa narcisoidnim poremećajem:

Narcisi nisu voljni ili sposobni da prepoznaju potrebe i osećanja drugih ljudi, niti da s njima saosećaju. Oni se "isključe" kad drugi ljudi pričaju o svojim problemima.

U kliničkom smislu, empatija je sposobnost prepoznavanja i tumačenja emocija drugih ljudi. Nedostatak empatije kod ljudi može da se manifestuje na dva različita načina:
(a) pravilna interpretacija emocija drugih ali ih ne dodiruje patnja drugih ljudi (često i uživaju kad vide druge da pate), što je karakteristika psihopata
(b) nesposobnost prepoznavanja i pravilne interpretacije emocija kod drugih ljudi, što je više karakteristično za narcisoidni poremećaj ličnosti.
Ovaj drugi slučaj poremećene empatije može čak (mada retko) da se manifestuje i kao alexithymia, ili nedostatak reči za opis emocija, a sreće se kod nekih psihosomatskih bolesti, kao npr. onih oboljenja kod kojih se emocije doživljavaju na somatski a ne psihički način.

Ljudi sa poremećajem ličnosti nemaju normalnu identifikaciju telo - ego, te smatraju njihova tela instrumentima, tj. nečim što je slično alatu koji im stoji na raspolaganju da bi došli do onoga što žele. U drugim slučajevima, oni na svoje telo mogu da gledaju kao na "tamnicu za mučenje" u kojoj su osuđeni na jednu besmislenu patnju.

Mnogi narcisi su svesni činjenice da su njihova osećanja različita od drugih ljudi, oni uglavnom osećaju slabije ili manje, ne samo u smislu inteziteta osećaja nego i njihove raznovrsnosti, (međutim, narcisi to tumače dokazom njihove vlastite superiornosti); neki od njih sami to opisuju u smislu kao da su "anestezirani" kad se radi o percepciji i razumevanju emocija kod drugih ljudi.
margos margos 01:53 03.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Vojislav Stojković
Margosfera.

Ljudi, nije ni čudo, margos = biser, a iz potpalublja smo izronili neverovatno lepe bisere, pa mu naziv, mimo mene i mog nika, dobro stoji.

Hvala vam, zbilja:)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:54 03.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

Prvenstveno, hvala kumu Dr M:
Dr M
Margos me je preduhitrila sa linkom.
Njoj se mora odati priznanje da potpalublje poznaje bolje nego palubu


Da li ce , posle ovog, potpalublje da se zove Margosfera?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:26 03.06.2009

Re: Još malo o narcisima:

ines08


Kako prepoznati narcisoidnog političara, potencijalnog firera iz našeg sokaka:

- beskonačno govori o svojim idejama, svojoj prošlosti, svojim planovima,
- on uvek sve zna bolje nego svi drugi,
- zaintersovan je samo za sebe, svoje želje , svoju misao, svoje čežnje,
- drugi ljudi su mu važni samo ukoliko mu služe i/ili mu se dive,
- svet je realan samo ukoliko se uklapa u njegove šeme,
- agresivan je, nasilan i osvetoljubiv,
- dok govori oči mu sijaju i deluje zaneseno,
- poseduje ličnu harizmu,

Može biti i hedonista, kao Musolini ili Broz, ali i asketa, kao Hitler.
loader loader 15:55 01.06.2009

Gornje dve slike i neprilike

Za onog levo mnoge Italijanke iz njegovog vremena su, koliko se meni čini, govorile da je poželjan muškarac, neodoljiv... A za ovoga desno je ogroman broj ljudi govorio (to sam već mogao da čujem) kako je "lep, pa pametan, pa ima visoko čelo..." E, kad publika krene tako da loži, kako da ne budu narcisi?! :)

Inače, ovdašnji konzumenti su dugo navikavani na diktatora, jednog čoveka, koji se za sve pita, koji o svima brine... Tako se i u ovim nedavno prošlim godinama zadržala navika očekivanja ili podržavanja "jednog čoveka", koji će da predvodi. Malo neizgrađenost, malo poltronstvo, malo i neke druge stvari (za koje ovde nema mesta) i eto ambijenta za vođu. Ko god da se u nekom času nađe na vrhu političke piramide, teško može da se odbrani od "preterane ljubaznosti i hvale".

No, i to je proces, kao i sve ostalo. Kako vreme prolazi, naš društveni organizam polako ozdravljuje od teške boleštine u kojoj se dugo zlopatio. Trajaće to ozdravljenje poprilično.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:48 01.06.2009

Re: Gornje dve slike i neprilike

loader
Kako vreme prolazi, naš društveni organizam polako ozdravljuje od teške boleštine u kojoj se dugo zlopatio.

Loader, zavidim ti na optimizmu: iz tvojih usta, u božje uši.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:36 01.06.2009

:)

Svojevremeno sam pisao skicu za tekst sa oksimoronskim naslovom 'Nacionalisti svih zemalja ujedinite se!', a koji bi bio svojevrsna lista ovoga o čemu je ovaj blog. Mrzi me sad da tražim među beležnicama, tako da ne mogu precizno da uporedim, ali većina se poklapa. Jedna stvar, koju sam iskusio da je zajednička za sve -- niko ih ne razume. Po pravilu je politička situacija/rat/građanski rat ili kajgod u čemu su trenutno tooooliko komplikovano da nijedan stranac to ne može da shvati (beyond comprehension). Zapravo je uvek jednostavno ko pasulj.

nedostatak empatije (bezosećajnost za patnju i stradanje drugih naroda u ratovima i elementarnim nepogodama...)
nešto mi sveže iskustvo u vezi ovoga.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:53 01.06.2009

Re: :)

Svojevremeno sam ja na tvoj post Obamamanija postavio ovaj komentar:

jeremija92 17:16 07.11.2008
Ko prvi devojci...
#Link Replika: 34
Budimac, ote mi temu.. a bio sam pri kraju.
Po naslovu i po prvoj rečenici vidim da smo na istoj frekvenciji.
Ne moram ni da čitam, znam šta piše.
Ipak, pročitaću da vidim da li si nešto prevideo. Pogrešio nisi, znam..:))


Ovog puta ti si zagubio svesku, znači 40:40.

A što se tiče empatije, nje kad ima ona lako menja agregatna stanja, iz apstraktnog u konkretno, i obrnuto.
Problem je kad empatije nema, a pogotovo je problem ako je nemaju čitavi narodi. Takvima ni Riverbend ne može pomoći.
jednatanja jednatanja 20:22 01.06.2009

Re: :)

nešto mi sveže iskustvo u vezi ovoga.


Budimac, danas sam pročitala da je Srbija jedna od 5 zemalja koja još nije potpisala sporazum (treaty) o zabrani "cluster" bombi. Istina, možda nije nedostatak empatije nego vremena, ali eto, još jedan šok...
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:50 01.06.2009

Re: :)

Istina, možda nije nedostatak empatije nego vremena, ali eto, još jedan šok...

A možda je vazalsko uvlačenje u pitanju, ko zna...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:18 02.06.2009

Re: :)

Biće da je baš to u pitanju.
sentinel26 sentinel26 18:07 01.06.2009

A gdje su tu šljive ?

Srbija medju šljivama je omiljena pjesma.
..ako već nemam izbora i moram da biram između savremenih narcisoidnih lidera i klasičnih političara lažova, od dva zla izabraću manje i opredeliću se za ove druge.
Mislim da je odluka dobra, narcisoidnost je izgleda neizlečiva a klasične lažove nije teško uloviti i neutralisati ako postoji čvrsta volja i u dovoljnom kvantitetu.

Mene zanima kako ćeš ih identifikovati - prostim oduzimanjem - od ukupnog zbira možda samo oduzeti narcisoidne ?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:52 01.06.2009

Re: A gdje su tu šljive ?

sentinel26

Mene zanima kako ćeš ih identifikovati - prostim oduzimanjem - od ukupnog zbira možda samo oduzeti narcisoidne ?

Klasični političari lažu okruglo, a narcisi okruglo, pa na ćoše.
hajkula1 hajkula1 18:09 01.06.2009

Vala bas tako


Pored navedenog, uocljiva je autisticnost, obuzeti su sobom, i nista drugo ne postoji za njih. Narcis bar voli vodu u koju se ogleda jer voli svoj odraz u njoj, Narcis voli svoje ogledalo, za razliku od politicara koji ogledalo nemaju.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:59 01.06.2009

Re: Vala bas tako

hajkula1, uz izvinjenje, zamolio bih da pročitaš ovaj post o autističnosti.
Inače, slažem se da političari nemaju ogledalo, umesto ogledala koriste savetnike i agencije za ispitivanje javnog mnenja, a koji ih, naravno, lažu.
natasavb natasavb 20:06 01.06.2009

Re: Vala bas tako

hajkula1, uz izvinjenje, zamolio bih da pročitaš ovaj post o autističnosti.

Hvala Jeremija
Kazezoze Kazezoze 20:15 01.06.2009

Re: Vala bas tako

Inače, slažem se da političari nemaju ogledalo

kako nemaju ogledala, pa njihovi birachi su njihova ogledala !
pa tu se i ochituje njihova narcisoidnost.
politichar kad god pogleda u svoje birache vidi svoju velichinu.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:21 01.06.2009

Re: Vala bas tako

Kazezoze

politichar kad god pogleda u svoje birache vidi svoju velichinu.

i političarka:


dunja73 dunja73 21:37 01.06.2009

Re: Vala bas tako

i političarka

"dobro jutro lepotice"- voditeljka...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:19 02.06.2009

Re: Vala bas tako

natasavb
hajkula1, uz izvinjenje, zamolio bih da pročitaš ovaj post o autističnosti.

Hvala Jeremija

Nema na čemu.
hajkula1 hajkula1 19:19 02.06.2009

Re: Vala bas tako

natasavb
hajkula1, uz izvinjenje, zamolio bih da pročitaš ovaj post o autističnosti.

Hvala Jeremija


Zasluzila grdnju. Izvinjavam se. U tekstu na koji si me, Jeremija poslao, natasavb je lepo objasila sta sam ja mislila da kazem ali i kako to zvuci i da povredjuje ljude koji imaju vise iskustva, direktan kontakt... Sta god jos da napisem, bilo bi jeftino izvlacenje.
Iskreno se izvinjavam.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:15 02.06.2009

Re: Vala bas tako

I ja sma grešio dok nisam pročitao taj tekst.
Često sam koristio sintagmu autistični vođa SM.
natasavb natasavb 22:22 02.06.2009

Re: Vala bas tako

Iskreno se izvinjavam.

Hvala sto si procitala i razumela.
Черевићан Черевићан 19:06 01.06.2009

шашалук

- Nisam narcisoidan, samo znam da cenim prave vrednosti. . . . вели афоризам г. Воје Радовановића
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:41 01.06.2009

Re: шашалук

Takvih ima još mnogo:
Doctor Wu Doctor Wu 19:21 01.06.2009

Mislim da je Rašković ovde...

Ako postoji narcisoidnost jednog drustva, onda nikako ne mozemo izbjeci konstataciju o narcisoidnosti vodje, jer to jedno drugo uvjetuje.

potpuno promašio temu. Englezi, Holanđani i Skandinavci su, na primer, vrlo narcisoidni a nemaju narcisoidne vođe (bar ne u onom smislu koji se ovde pominje). Mada je tačno i to da je Rašković tu izjavu dao (tj knjigu napisao) u određenom istorijskom trenutku, i da, kao takva, ima više političku nego neku (pseudo)naučnu konotaciju.

Drugo, i ovo poređenje maligno (Milošević, Musolini i neizbežni Hitler) i benigno narcisoidnih vođa (Churchill, Wilson, Roosevelt) je nategnuto i ima elemente naknadne pameti. Churchill je, na primer, bio ekstremno narciosodni vođa (do patologije), i to je Engleze u jednom kontekstu koštalo vrlo skupo (Galipolje) dok ih je u drugom spaslo (II Svetski rat i otpor fašizmu, koji je u Churchillovom slučaju imao elemente vrlo ličnog obračuna s Hitlerom). Ipak, Englezi su bili dovoljno pametni da ratnog pobednika skinu s vlasti na prvim poratnim izborima.
drug.clan drug.clan 19:52 01.06.2009

Re: Mislim da je Rašković ovde...

Doctor Wu
Ako postoji narcisoidnost jednog drustva, onda nikako ne mozemo izbjeci konstataciju o narcisoidnosti vodje, jer to jedno drugo uvjetuje.

potpuno promašio temu. Englezi, Holanđani i Skandinavci su, na primer, vrlo narcisoidni a nemaju narcisoidne vođe (bar ne u onom smislu koji se ovde pominje). Mada je tačno i to da je Rašković tu izjavu dao (tj knjigu napisao) u određenom istorijskom trenutku, i da, kao takva, ima više političku nego neku (pseudo)naučnu konotaciju.

Drugo, i ovo poređenje maligno (Milošević, Musolini i neizbežni Hitler) i benigno narcisoidnih vođa (Churchill, Wilson, Roosevelt) je nategnuto i ima elemente naknadne pameti. Churchill je, na primer, bio ekstremno narciosodni vođa (do patologije), i to je Engleze u jednom kontekstu koštalo vrlo skupo (Galipolje) dok ih je u drugom spaslo (II Svetski rat i otpor fašizmu, koji je u Churchillovom slučaju imao elemente vrlo ličnog obračuna s Hitlerom). Ipak, Englezi su bili dovoljno pametni da ratnog pobednika skinu s vlasti na prvim poratnim izborima.



A sto ste Staljina preskocili? On jeste bio smiren covek koji je govorio polako ali mu je kao i ostalim vodjama narcisizam bio jedna od glavnih osobina.

Iz svega ovoga mozemo zakljuciti da je to osobina svih vodja tj politicara i funkcionera. Verovatno je narcisizam i razlog zasto su postali to sto su postali i zasto se neko uopste i petlja u takvu profesiju kakva je politika.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:17 01.06.2009

Re: Mislim da je Rašković ovde...

Doctor Wu


Drugo, i ovo poređenje maligno (Milošević, Musolini i neizbežni Hitler) i benigno narcisoidnih vođa (Churchill, Wilson, Roosevelt) je nategnuto i ima elemente naknadne pameti. Churchill je, na primer, bio ekstremno narciosodni vođa (do patologije),

Poznato je da Čerčil nije patio od žestokih mentalnih posledica posle poraza na izborima 1948.g. te se na osnovu toga može zaključiti da njegova narcisoidnost, iako izražena, nije bila patološka.

Doctor Wu
Englezi, Holanđani i Skandinavci su, na primer, vrlo narcisoidni


Ne verujem da je to tako.
Doduše, za Engleze nisam siguran. Pored Čerčila, čuo sam da je i Dorijan Grej bio prilično narcisoidan tip.

Doctor Wu Doctor Wu 20:47 01.06.2009

Re: Mislim da je Rašković ovde...

Poznato je da Čerčil nije patio od žestokih mentalnih posledica posle poraza na izborima 1948.g. te se na osnovu toga može zaključiti da njegova narcisoidnost, iako izražena, nije bila patološka.

To sve zavisi od tačke gledanja. Kada bi pričali s Indusima ili Malajcima, čuli bi drugačija viđenja. Bio je žestok protivnik indijske nezavisnosti i sam je pričao "I will not preside over a dismemberment". Podsticao je sitan teror i zastrašivanje civilnog stanovništva. Pred kraj rata je bio jedan od glavnih pobornika bombardovanja Drezdena (koji je u to vreme bio prepun ranjenika, žene i dece), legendarno je njegovo manipulisanje engleskom javnošću i žrtvovanje Coventryja (kako bi učvrstio antihitlerovski sentiment), a ne treba ni podsećati kako je istorijski zajebao Poljsku, Čehoslovačku i Jugoslaviju.

Naravno, za druge je najveći Britanac koji je ikada postojao.
miloradkakmar miloradkakmar 22:33 01.06.2009

Problem

nije u čistoj narcisoidnosti individue. Šta fali ako ja mislim da sam lep i neodoljiv, ali da se ne gledam stalno u ogledalu i time ne hvalim !? Nažalost, neko pokupuje svu domaću proizvodnju ogledala i pride deo strane, privatizuje sve bistre potoke .. i osnuje privatnu školu o narcisoidnosti. To je već problem koji se jedino rešava razbijanjem svih ogledala , zamućivanjem ili isušivanjem bistrih potoka.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:22 02.06.2009

Re: Problem

miloradkakmar
nije u čistoj narcisoidnosti individue. Šta fali ako ja mislim da sam lep i neodoljiv, ali da se ne gledam stalno u ogledalu i time ne hvalim !?

Nije problem što narcisi misle o sebi, to što misle, problem je što teraju sve ostale da im se dive. I što umeju biti vrlo agresivni ukoliko se drugi ne slože sa njima glede njihovih navodnih kvaliteta.


baroniknez baroniknez 04:40 02.06.2009

Bajden

takst pokusava da nategne srpsko drustvo na celu konstrukciju. zato na primer:

grandioznost ( narod najmoćniji, najstariji, ratnički i nebeski ...)


a rusi?(pitaj njih o crkvama) a ameri?(ili ove o njihovom nacinu zivota) a francuzi? (ili ove za njihov jezik)

nedostatak empatije


a rusi? (gruzija) ameri? (iran) francuzi? (afrikanci)

i onda zakljucak:

pseudograđanskog taloga, usmeravana i podržana od narcisoidnog vođe


pa ne bih da dizem u nebesa ni ruse ni amere ni francuze, ali nije bas da tamo nema niceg osim pseudogradjanskog taloga


kazem ima u tekstu svega, ali ponajvise nategnutih konstrukcija i olakih zakljucaka
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:00 02.06.2009

Re: Bajden

baroniknez
takst pokusava da nategne srpsko drustvo na celu konstrukciju. zato na primer:

grandioznost ( narod najmoćniji, najstariji, ratnički i nebeski ...)


a rusi?(pitaj njih o crkvama) a ameri?(ili ove o njihovom nacinu zivota) a francuzi? (ili ove za njihov jezik)


Ako grandioznost pojedinca ili grupe ima realnu osnovu, onda je reč o hvalisavosti. Recimo u slučaju Kasijusa Kleja, ili kad Amerikanac ili Rus kaže da pripada najmoćnijoj naciji. Međutim, kad Srbi to govore ili se tako osećaju, onda se sa dosta osnove može zaključiti da je reč o narcizmu. Slažemo se oko toga, valjda, da Srbi nisu ni najmoćnija, ni najstarija nacija, a ni nebeski narod. Ipak, mnogi Srbin misli da je njegova nacija posebna.

baroniknez

nedostatak empatije


a rusi? (gruzija) ameri? (iran) francuzi? (afrikanci)

i onda zakljucak:


Ne kažem da svi drugi imaju visoko razvijenu empatiju, ali ukoliko se i nedostatk empatije javlja sa ostalim obeležjima narcizma, onda to dodatno ojačava zaključak o grupnoj narcisoidnosti. Bivša Yu je redovno reagovala u slučajevima velikih katastrofa i ratova u drugim zemljama, najčešće samo simbolično. Srbija kod onog velikog cunamija, nije reagovala uopšte.


baroniknez

pseudograđanskog taloga, usmeravana i podržana od narcisoidnog vođe


pa ne bih da dizem u nebesa ni ruse ni amere ni francuze, ali nije bas da tamo nema niceg osim pseudogradjanskog taloga


Evo šta sam napisao:
U navedenom nije teško prepoznati Srbiju s kraja dvadesetog veka, kada je narcistička halabuka sa margina intelektualnih, naučnih, umetničkih, estradnih i inih krugova omasovljena brojnim pripadnicima pseudograđanskog taloga, usmeravana i podržana od narcisoidnog vođe, njegove narcisoidne supruge i njegovog dvorskog okruženja, postala dominantno i vladajuće mišljenje.

Svega navedenog ima i kod drugih, ali ostaje na društvenim marginama, gde mu i jeste mesto. Međutim, u Srbiji devedesetih ta narcistička i nacionalistička halabuka zaglušila je sve druge razumne glasove.


baroniknez


kazem ima u tekstu svega, ali ponajvise nategnutih konstrukcija i olakih zakljucaka


Slažem se, ali za podrobniju analizu trebalo bi mnogo više prostora nego što omogućuje blog, i znanja nego što ga imam ja.
baroniknez baroniknez 10:47 02.06.2009

Re: Bajden

Ne kažem da svi drugi imaju visoko razvijenu empatiju, ali ukoliko se i nedostatk empatije javlja sa ostalim obeležjima narcizma, onda to dodatno ojačava zaključak o grupnoj narcisoidnosti. Bivša Yu je redovno reagovala u slučajevima velikih katastrofa i ratova u drugim zemljama, najčešće samo simbolično. Srbija kod onog velikog cunamija, nije reagovala uopšte.


to je bilo politicki u Jugi, na politickoj ravni su bile reakcije, a kao i ova sa Cunamijem, secam se ljudi su gledali na Cunami kao atak na drzavu SAD - sto je glupost ali je neka vrsta reakcije na ono sto SAD rade po svetu!!!!

Međutim, u Srbiji devedesetih ta narcistička i nacionalistička halabuka zaglušila je sve druge razumne glasove.


pa i ranije - secate se: nas sistem drustvenog samoupravljanja je jedinstven, mi smo od svih socijalistickih zemalja naj-ovo i naj-ono...

slazem se sa nekim vasim zakljuccima ali ne bas sa svim
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:03 02.06.2009

Re: Bajden

I ja sa tvojim primedbama, ali ne baš sa svim.
libkonz libkonz 08:54 02.06.2009

Paralele

Ovaj tekst Nsarskog o psihopatama je prvi koji sam dodao na listu favorita.
Ovaj tvoj tekst je, po meni, najbolji tekst od kad sam na blogu.
Poredeći ih, mišljenja sam da su sve psihopate narcisi, ali nisu svi narcisi psihopate, ali jesu veoma blizu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:41 02.06.2009

Re: Paralele

Tačno, nisu svi narcisi poremećene ličnosti. Svi smo mi, manje ili više, narcisoidni jer volimo sebe.

Frojd i klasični psihoanalitičari su smatrali da postoje dve vrste narcizma - primarni i sekundarni.

Primarni narcizam je normalni razvojni period u ranom detinjstvu. U toj fazi dete sebe doživljava prmarnim objektom ljubavi, centrom sveta.

Sekundarni narcizam javlja se u odraslom dobu, kao regresija. Odnosi se na različita stanja u kojima su ljudi patološki obuzeti sobom, a drugim ljudima pristupaju kao objektima za zadovoljenje svoje narcistoidne gladi. Ukoliko postane dominantna crta karaktera, sekundarni narcizam je patološke prirorode.

Sećam se profesorovog posta Psihopata, odličan post i komentari.

Dr M Dr M 10:14 02.06.2009

Naj, naj ...Naj!

Pitam se da li je ovo nase "Mi smo ..najlepsi, najbolji, naj.., naj..,ustvari, odbrana od osecaja da smo Naj.bali?

Mozda kompleks inferiornosti prikrivamo narcisoidnoscu?
Kao sto se nesigurnost prikriva arogancijom?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:11 02.06.2009

Re: Naj, naj ...Naj!

Psihološka inferiornost je uverenje da su drugi ljudi vredniji, sposobniji, bolji...To uverenje može biti i pogrešno.
Kod osoba sa takvim uvernjima može se razviti kompleks inferiornosti. One postaju stidljive, plašljive i nesigurne.
Ponekad prikrivaju osećanje inferiornosti pretvaranjem da su superiorni. Takvi su hvalisavci, siledžije i oni koji vređaju druge ljude na polnoj, rasnoj, etničkoj, verskoj i drugoj osnovi.

Narcisoidne osobe, nišata ne prikrivaju, one su zaista uverene u svoju izuzetnost, a to se verovatno može reći i za narcisoidne socijalne grupe. U realnom svetu doživljavaju poraz za porazom, ali krivicu ne vide u sebi, već u drugima.
Dr M Dr M 16:10 02.06.2009

Re: Naj, naj ...Naj!

Narcisoidne osobe, nišata ne prikrivaju, one su zaista uverene u svoju izuzetnost, a to se verovatno može reći i za narcisoidne socijalne grupe. U realnom svetu doživljavaju poraz za porazom, ali krivicu ne vide u sebi, već u drugima.


Hvala Vojislave,
u tom slucaju, politicari nisu krivi sto su takvi, to je jace od njih,, za sve sto nas snalazi krivi su drugi, to smo mi sami.
Ako im verujemo, znaci da smo inferiorni.
Nije ni cudo sto smo Naj...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:00 02.06.2009

Re: Naj, naj ...Naj!

Da smo nahebali - jesmo, a da smo za to sami krivi - jesmo.
NNN NNN 15:26 02.06.2009

I' bre, Jeremija, al' nas ocrni

samo zato što smo najnajbolji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:57 02.06.2009

Re: I' bre, Jeremija, al' nas ocrni

Ma, znamo mi nas....

ines08 ines08 22:43 02.06.2009

Re: I' bre, Jeremija, al' nas ocrni

Ma, nek' je nama nas
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:51 03.06.2009

Re: I' bre, Jeremija, al' nas ocrni

ines08
Ma, nek' je nama nas

... valjaćemo mi nama, a za druge baš nas briga.
mirelarado mirelarado 23:01 02.06.2009

Берлуска

Поред гафова, необразованости, популизма, Берлусконија "краси" и огромно самољубље.
О томе се све зна: пластичне операције, пресађивање и бојење косе, афере са телевизијским најављивачицама...



Мислим да није чудно што нарцисоидност данас буја, савремена култура је по многу чему површна и своди се на појавност, а од тога до заљубљености у властити лик не треба много.
baroniknez baroniknez 00:22 03.06.2009

Re: Берлуска

to presadjivanje kose je nesto najodvratnije sto mogu da cujem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:45 03.06.2009

Re: Берлуска

Evo, kako to radi narcis Berluskoni:



Klip je već negde, naravno prva, okačila ivana23.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:55 03.06.2009

I nije neki težak izbor

Mene lično što se tiče, ako već nemam izbora i moram da biram između savremenih narcisoidnih lidera i klasičnih političara lažova, od dva zla izabraću manje i opredeliću se za ove druge.


Ovi prvi, pokraj drugih problema oko održavanja, svakako i lažu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:49 03.06.2009

Re: I nije neki težak izbor

Svakako, dok dobri stari političari samo lažu.:))
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:56 03.06.2009

Političari bez ljudskog lika

Alal vera majstore. Preporuka velika koliko god hoćeš.
E odavno nisam pro;itao bolji portret naših političara, pa evo samo ću te citirati.
Stepen grupne narcisoidnosti proporcionalan je nedostatku stvarnog zadovoljstva kvalitetom života članova grupe. Čak i najjadniji, najmanje poštovani, krajnje mizerni marginalci lako nalaze kompenzaciju u pripadnosti najjačoj političkoj partiji, odabranom ili najhrabrijem narodu. Istovremeno, narcisoidni nacionalni lideri i ne mogu ništa drugo da ponude svojim sledbenicima sem veličanja zajedničke nacije. Razvoj i negovanje grupnog narcizma ne košta ništa, a podizanje kvaliteta života zahteva mnogo rada, sposobnposti i odricanja.


Većinu ključnih obeležja patološkog narcizma ličnosti moguće je prepoznati i kod narcisoidnih grupa i naroda: grandioznost ( narod najmoćniji, najstariji, ratnički i nebeski ...), samovažnost (bez nas se ne može ni u okruženju, ni u EU, od nas zavisi stabilnost i mir na Balkanu, Evropi i svetu, mi smo jedini lider na Balkanu ...), samodovoljnost ( nama nisu potrebni saveznici, mi sve možemo sami, drugi će nam doneti samo probleme, mi hoćemo u EU, ali pod našim uslovima...), verovanje u sopstvenu posebnost, odabranost i moć (naši su naučnici, umetnici, fudbaleri, teniseri... najbolji na svetu; freske, manastiri i devojke su nam najlepše, a muškarci najobdareniji...), nedostatak empatije (bezosećajnost za patnju i stradanje drugih naroda u ratovima i elementarnim nepogodama...), netolerantnost, impulsivnost, agresivnost i nemogućnost uočavanja i priznavanja posledica vlastitog delovanja na druge.

A ovo je odlična dijagnoza ali i recept kakvi političari ne trebaju biti ako hoće da budu normalni ljudi.To je i uputstvo narodu kakve nikada ne treba da biraju.
Dobro bi bilo da se na raznim kursevima za mlade lidere, recimo onaj koji drži Fond za političku izuzetnost, upravo ovo uzima kao primer profila političke isčašenosti i političara bez ljudskog lika.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:20 03.06.2009

Re: Političari bez ljudskog lika

Narcisoidne političare nije lako prepoznati na početku njihovog političkog uspona. Tek kad se popnu na vrh piramide vlasti, njihov narcizam je uočjiv, ali tada je već kasno.

Možda je rešenje u prethodnom sistematskom pregledu, koji bi obuhvatio i mišljenje psihijatara.
Tako je, recimo, Z. Đinđić uradio. Sve buduće ministre iz svoje vlade uputio je na sistematski pregled na VMA pre nego je formirao vladu.

Ovo deluje logično, jer ako vozač tramvaja mora proći sistematski pregled pre nego mu daju da upravlja tim komplikovanim šinskim vozilom, onda je realno da i recimo, predsednik, ministar vojni etc. prođu, ako ne strožiji pregled, a ono bar kao vozač tramvaja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:51 03.06.2009

Re: Političari bez ljudskog lika

Ne samo ministri nego i poslanici, pomoćnici ministara, savetnici i svi koji po političkoj osnovi dolaze na javne funkcije.Kod nas je veliki problem u sistemskom pravljenju narcisoidnih i nadobudnih, jer ako nekog nesvršenog ili tek svršenog studenta po stranačkoj ili rođačko-prijateljskoj osnovi postaviš za portparola, direktora, pomoćnika ministra ili na visoke dužnosti u državnoj administraciji taj će svoju nekompetentnost i neznanje kompenzovati arogancijom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana