Gradjanske inicijative| Zdravlje

Ministre, ne može ovako!

Krugolina Borup RSS / 02.06.2009. u 14:37

 

"Inspekcijski nadzor i vanredna provera kvaliteta stručnog rada u Domu zdravlja Novi Beograd i u Univerzitetskoj dečjoj klinici konstatovali su poštovanje predviđenih stručnih procedura tokom postavljanja dijagnoze i lečenja preminule devojčice N.T. Konstatovani su ozbiljni propusti u medicinskoj dokumentaciji Doma zdravlja Novi Beograd", kazao je ministar Milosavljević.

 

Ministre, šta vam ovo gore, pobogu, znači?!

Kako su to poštovane predviđene procedure tokom postavljanja dijagnoze, kad svi znamo da majka devojčice tvrdi da test za meningitis nije urađen?

Da li ste svesni da gornjom izjavom tvrdite jednu od sledeće dve stvari:

a) procedura ne predviđa test za meningitis
b) majka N.T. laže

Šta god da od ove dve stvari tvrdite - ne valja, ministre. Ništa ne valja!

Ajte vi, blago meni, nadugačko i naširoko objasnite narodu Srbije sve što piše u tom nalazu inspekcije, da mi konačno znamo sve činjenice, i nemojte se više zaklanjati iza opštih tačaka, ostavljajući nam prostor za nagađanja.

I onda se, najljubaznije vas molim, vi lično odredite prema tom nalazu inspekcije. Mislite li da je u redu, da je obavljen stručno, da je prihvatljiv? Drugim rečima, nemojte se više zaklanjati iza drugih institucija.

Vi ste predstavnik svih tih institucija.

U vama mi vidimo odraz svih tih institucija.

Te institucije svejedno ne funkcionišu kako treba, i od svih institucija jedino ste vi do sad pružili ruku nama trinaestim prasićima, nudeći direktnu komunikaciju. Ovi ostali smatraju da je komunikacija s nama fuj-fuj, no-no i kakano!

Molim vas, nemojte nas izneveriti.

Objasnite nam sve, potanko, natenane, nadugačko i naširoko. Bez opštih mesta.

Verujem da vam neće biti problem zainteresovati medij koji bi to preneo, ali ako zapne - evo, nudim ja svoj blog. Objaviću vaše potanko objašnjenje laicima koji žele da znaju i moraju da znaju sve što u tom izveštaju inspekcije piše!

A nas zanima sledeće:

1. Koje su stručne procedure uopšte predviđene, a za koje izveštaj inspekcije tvrdi da su poštovane?

2. Koje to stručne procedure izveštaj inspekcije tvrdi da jesu sprovedene u slučaju male N.T., i na osnovu čega? Na osnovu medicinske dokumentacije ili na osnovu izjava lekara? Ili nečeg trećeg?

3. Koje i kakve "ozbiljne propuste u medicinskoj dokumentaciji" je inspekcija konstatovala. Listom, jedan po jedan, detaljno objašnjeni. Sve do jednog.

Eto, to ako biste mogli da nam odgovorite, ministre, moli vas Krugolina najljubaznije.

Pa da onda znamo šta nam je činiti, dal' na ulice izlaziti, glađu štrajkovati ili pak prste seći.

Jer - ovako se više stvarno ne može, dragi moj ministre.

Doteralo cara do duvara.

Nema dalje.

 



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:41 03.06.2009

Vesti

Falsifikovali su i karton preminule bebe
Autor: Sonja Todorović, Ana Milojković | 03.06.2009. - 07:55


Kako „Blic” pouzdano saznaje, obrazloženje da lekarke u Domu zdravlja „Novi Beograd” nisu počinile grešku odnosi se na činjenicu da je analizom likvora (tečnost između moždanih ovojnica) utvrđeno da dete nije imalo meningitis 11. i 13. maja, kada su je roditelji vodili u Dom zdravlja. Zaključak dva stručnjaka iz Instituta za majku i dete, dr Predraga Minića i dr Borisava Jankovića, koji su radili vanredni stručni nadzor, jeste da meningitis kod preminule devojčice nije trajao duže od 24 sata od dijagnostikovanja. Po tome se može reći da se meningitis razvio tek 14. maja, kada je N. T. hitno upućena iz Doma zdravlja u Univerzitetsku dečju kliniku u Tiršovoj.

Međutim, obrazloženje ministra da su doktorke radile po proceduri je kontradiktorno i nelogično jer je medicinski karton prepravljan. Zašto bi neko prepravljao karton ako je postupao po proceduri, ako je uradio sve što je bilo potrebno i moguće?

Kako „Blic” saznaje, doktorke su inspekciji rekle da su detetu uradile neurološki pregled. Međutim, o tome postoji trag samo u elektronskom zdravstvenom kartonu, ali ne i u standardnom kartonu, koji se u ovom domu zdravlja vodi uporedo.

Ako su doktorke korektno lečile malu N. T., nema razloga za brisanjem ili dodavanjem. Ipak, da je karton prepravljan, prva je posumnjala Zorana Tešić, majka N. T. Ona je ranije objasnila da je videla da su precrtavali i dodavali neke stvari. U kartonu je pisalo, a to su joj i pokazali, da je detetu urađena leukocitarna formula i da je neurološki nalaz bio uredan. Ubeđivali su je da je to urađeno, dok majka tvrdi da su detetu samo pregledali grlo i poslušali pluća.

Rezultat zdravstvene inspekcije i vanrednog stručnog nadzora za Davida Kecmana, ujaka preminule N. T., šokantan je.

- Ovo je nečuveno. Šokiran sam izjavom ministra da je propust urađen samo kada je dokumentacija u pitanju, a ne i u postavci dijagnoze. Šta to znači? Dijagnoza mi je dobra , ali nije dobro napisana! Stvarno mi ništa nije jasno. Pa, valjda se dokumentacija vodi na osnovu dijagnoze i pregleda pacijenta - kaže Kecman.

(...)
maricacarica maricacarica 09:51 03.06.2009

Re: Vesti

Meni to liči na Veselinova i njegovog vozača, samo što sad Beli Mundiri na čelu kolone sa Tomicom, pokrivaju jedni druge....
maricacarica maricacarica 10:12 03.06.2009

Re: Vesti

* CENE OPERACIJA NA "CRNO":

Karcinom pluća - 5.000 evra
Ugradnja kuka - 3.000 evra
Carski rez - 1.000 evra
Porođaj - 500 evra


* BEOGRAD - Ministar zdravlja Tomica Milosavljević odbacio je optužbe da je zataškavao otimačinu nekoliko miliona evra iz budžeta Beograda koje je na njegov račun iznela Dragana Jovanović, gradska sekretarka za zdravstvo i protiv nje pokrenuo krivični postupak zbog klevete. Ona, međutim, ponavlja da za tvrdnje ima dokaze i najavljuje otvaranje drugih afera u zdravstvu, u kome je do sada proćerdano puno novca.

* Milosavljević: Korupcija u zdravstvu je sporadična pojava
četvrtak, 19 februar 2009 12:18

* Ministar zdravlja Tomica Milosavljević izjavio je novinarima da kapitacija, kao način plaćanja za rad u domovima zdravlja nije cilj po sebi, već sredstvo reformisanja primarne zdravstvene zaštite.

- Svaki građanin Srbije treba da ima svog izabranog lekara i mora da zna kako se zove njegov lekar. To je put vraćanja poverenja u zdravstveni sistem. Kroz projekat koji finansira EU preko EAR u 28 domova zdravlja širom Srbije sprovodiće se pre svega edukacija zaposlenih, uvođenje informacionih sistema i primena i razvoj druga dva projekta, a to su izrada elektronskog zdravstvenog kartona i jačanje kapaciteta fonda zdravstvenog osiguranja. Reč je o ozbiljnim sistemskim promenama - objasnio je ministar Milosavljević.(mart 2008)

Sve pritužbe na rad zdravstvenih radnika građani mogu prijaviti dežurnom zdravstvenom
inspektoru na telefon 011/333-40-03, ili direktno policiji, kao i 24 sata na "beli telefon"
0700/111-700.2


* U ZAVISNOSTI od dogovora sa Hitnom pomoći, pojedina pogrebna preduzeća daju dojavljačima u ovoj ustanovi od 50 do 300 evra! Ova informacija nije šokirala samo Beograd, već i Niš i Novi Sad, u kojima se takođe plaća za dojavu o smrti. Kada je reč o Beogradu većina tih pogrebnika radi "na divlje", ne plaća državi ceo porez i nema adekvatna vozila za prevoz pokojnika. Tako, kada se sahrana organizuje posredstvom Hitne pomoći košta više od 50.000 dinara, što je skoro duplo više nego kada to radi neko drugo pogrebno preduzeće.

* Okružno tužilaštvo u Beogradu pokrenulo je istragu zbog navoda da su dva lekara Hitne pomoći dobijala novac od privatnih pogrebnih preduzeća tako što nisu pokušala da reanimiraju 49 bolesnika. Porodica je jedina koja bi trebalo da obaveštava Javno komunalno preduzeće Pogrebne usluge o smrti pacijenta.

Ministar zdravlja smatra da je neprimereno da ekipa Hitne pomoći umesto porodice kontaktira s pogrebnicima i dodaje da će svi slučajevi biti preispitani. Ako bude dokazano da su neki lekari krivi, kako je to tvrdio smenjeni direktor Hitne pomoći, biće razrešeni dužnosti.

"Oni nemaju šta da traže u kontaktima s pogrebnim preduzećima. Ako se to dogodi, to je prekršaj i za to su odgovorni i direktor Hitne pomoći i zaposleni", kaže Milosavljević.

Direktor Hitne pomoći Borko Josifovski juče je smenjen sa te funkcije zbog neprimerenog iznošenja navoda o neetičkim, pa i kriminalnim radnjama dva lekara, a da prethodno nije to izneo pred nadležne organe




Jel treba još?
deberzerak deberzerak 11:47 03.06.2009

Re: Vesti

Marice, svaka cast. Svakome ko hoce da razmisli je jasno koju igru igra nas ministar zdravstva. Ljudi , morate da shvatite da nikakvi apeli nece uticati na tog coveka, nikakve humane pobude, nas ministar zdravlja je trgovac u belom mantilu, covek koga najmanje interesuje zdravlje a najvise njegova pozicija i ciljevi interesne grupe kojoj pripada. Da ne bi bilo ugrozeni bas ti ciljevi , on je eto tu sa nama, pravi se da slusa a zatim nam servira "mudre" odgovore u koje mnogi ljudi cesto i poveruju.
Oni koji su malo bolje upuceni u stanje naseg zdravstva znaju da problem koji postoji dolazi od vrha, od ministarstva. Zasto? Zato sto ministarstvo ne cini nista da bi situaciju promenilo na bolje vec cesto cini suprotno. Mediji tu zavrsavaju lavovski deo posla, bes se usmerava na propuste pojedinih lekara a skrece se paznja sa sistemskih gresaka (ili namernih propusta?) ciji je tvorac ministarstvo. Direktori se postavljaju po partijskoj pripadnosti, doktori se zaposljavaju ne putem konkursa, umeca ili znanja vec telefonskim pozivom sa "vise instance". Mladi ljudi ne mogu da se zaposle ako nemaju vezu, specijalizacije se ne odobravaju, ili se odobravaju ljudima koji za njih cak nisu ispunili ni uslove i to opet sve preko veze ili tako sto se plate desetine hiljada evra . Kakvu selekciju onda dobijamo, kakvi ljudi dolaze u poziciju da nas lece?
Vakcine se uvoze iz inostranstava po cenama koje su x50 cene po kojoj bi mogao da ih proizvodi Torlak, ali Torlak vise vakcine ne proizvodi..ne umeju valjda, ili nema novca da se pokrene proizvodnja. Ali imamo novca za francuske, nemacke, americke vakcine... Godinama se prica o prevenciji bolesti kao cilju naseg ministarstva a onda se kao prvi korak u prevenciji odredjeni lekovi skidaju sa liste preparata koji idu na recept i naplacuju se sve dok oboleli ne krene putem bez povratka, tj sve dok ne krenu prvi znaci slepila u slucaju ljudi obolelih od secerne bolesti. Prevencija !!?? .Godinama se prica kako postoje viskovi u nasem zdravstvu, istina je da postoji zestok manjak zaposlenih, samo na Novom beogradu nedostaje 20 tak lekara , sto specijalista , sto lekara opste prakse. Sve to zna nas ministar, nije glup. Samo je ..da budem korektan..bezobrazan.
bocvena bocvena 11:16 03.06.2009

Poslato!

Zahvaljujući Krugolini i svima vama počinjem da verujem da pritisak javnosti nečemu služi. Šta radimo sledeće?
Sutra to može da bude moje dete.
anastasija.p anastasija.p 11:17 03.06.2009

ostavka

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=06&dd=03&nav_category=12&nav_id=363902

Đilas traži ostavku direktorke
3. jun 2009. | 07:22 | Izvor: B92
Beograd -- Gradonačelnik Beograda traži ostavku direktorke novobeogradskog Doma zdravlja, posle smrti šesnaestomesečne N.T. Tim slučajem će se baviti i Lekarska komora.
maca22 maca22 11:25 03.06.2009

Re: ostavka

Da, li to nije jedina smrt izazvana nemarom lekara. Zasto se SAMO sada ovako teatralno sada oglasavaju? Zasto ne postoji uredni mehanizam koji sankcionise krivce( (to zelim zapravo)? Evo samo ovde ima slucajeva ostecenih ljudi. O cemu se, bre, radi?
mrvicak mrvicak 11:55 03.06.2009

Re: ostavka

maca22
Da, li to nije jedina smrt izazvana nemarom lekara. Zasto se SAMO sada ovako teatralno sada oglasavaju? Zasto ne postoji uredni mehanizam koji sankcionise krivce( (to zelim zapravo)? Evo samo ovde ima slucajeva ostecenih ljudi. O cemu se, bre, radi?


Eh, na žalost sada se teatralno oglašavaju samo zato što se digla dževa...
Znači, treba je dizati - ako to treba da bude prvi korak ka odgovornosti - i to do neba, i ne posustajati...

A, grozno zvuči, ali da, lakše je dići sveopštu frku kada je u pitanju dete, jer takva bahatost koja rezultira smrću devojčice od 16 meseci će dirnuti i okorelo srce iza sedam oklopa, pa možda čak lakše pokrenuti i medicinsku javnost (nema tu onih klasičnih izgovora o histeričnim pacijentima, retardiranim roditeljima i sl.) ili je makar naterati na manje arogantnu i bahatu odbranu..(jer vide da moraju nešto da urade il će da rade one "čokoladirane motke" )
A onda još to što smrdi da je bilo falsifikovanja dokumentacije... oooo
A onda izjava zvaničnika: tuc muc, možda jest malo nepravilno, al nije opasno, daj da zbrljamo pa zataškamo - ma, i direktor DZ da leti zbogradi ono komandne odgovornosti, al ni ove 2 slučajno da ne leče više decu..

E, samo vas gledamo i čekamo... al ne 10god koliko se vidim ovakvi slučajevi razvlače... hitno da reagujete - dževa neće da stane. Prevršilo svaku meru!
baroniknez baroniknez 11:31 03.06.2009

Ministar zdravlja

Kada je voz zakasnio u Japanu bio je onaj ministar sto je ponudio ostavku...

Pricalo se o vakcinama koje je ministar Milosavljevic obecao ali nista od toga.... da je bilo te vakcine dete bi prezivelo

OSTAVKA!
kauckim kauckim 11:41 03.06.2009

Re:ostavka

poslato i prosledjeno dalje.

osim ostavke trajno bih im zabranila da se bave bilo kojim poslom kojim mogu da ugrozavaju ljudske zivote.
tamaramag tamaramag 11:54 03.06.2009

Pišite ministru

poslala i prosledila dalje!
anamarkana anamarkana 12:03 03.06.2009

OSTAVKA i nista drugo!


Koliko je izgubljenih zivota zbog nesavesnog nestrucnog, neodgovornog rada

lekara potrebno da bi aktuelni ministar podneo ostavku ili da bude smenjen?

Imamo li taj standard?


Poslala...
MarkoPustolov MarkoPustolov 13:39 03.06.2009

i ja da nesto kazem

Da odmah kazem, da nisam od onih kojima su doktrori uvek i za sve krivi po automatizmu. Ali imam i licnog iskustva da mogu da budu krivi!

I TO IZ CISTE OBESTI! Moja sestra je bila pred sepsom nakon jedne operacije, lekar nije skroz ocistio, drenovi su rano izvadjeni nakon otpusta dobila je +40 temperaturu. Ja i otac smo je opet odveli u bolnicu. Na pitanje hirurgu koji je operisao, sta da radimo, rekao sta me briga ja sam od danas na odmoru, kad je moj otac pitao a gde je vodimo rekao je vodi je gde hoces, sta me bol kuraci.

Tad sam bio mladji i ludji i isamarao sam ga. Sprecili su me da ga polomim od batina. Ne otac ni cuvar koji je utrcao nego sestra jednom recju, idemo.

Otisli smo preko veze na VMA. Na srecu tamo su sve ispravili.

Od tada je proslo vise od 10 godina. I cinilo mi se kao da je sve to samo relik vremena u kome smo ziveli, Miloseviceve godine, ali AVAJ!

Pomenuta doktorka Zagorka je i izabrana lekarka moje dve devojcice.
Kako? Pa po automatizmu, kad nam se M rodila, ona je bila slobodna pitali nas jel zelimo da na nastavi, mi rekli da, i tako.

Sto se tice pregleda do sada mogu da kazem da je bila korektna, delovala je strucno i da prati trendove. Doduse i za moj ukus previse odbojna, samouverena, bez preterane zelje da nam obajni detalje i sl (tipa sa komentarima eto tako i zato sto tako treba). Ljutila se sto smo M stavljali u dubak (M je prohodala sa 10.5 meseci).

Mozda zbog svega toga ali najvise zato sto ne mogu da idem u dom zdravlja kad mi je neka od princeza bolesna, pa da mi kazu vasa doktorka radi sutra popodne pa dodjite tada ili cekajte 4h da dodjete na red, idem kod privatnog pedijatra.

Lakse mi je, dostupan mi je na telefon, prati kako se razvija, mogu da ga zovem u po noci ili on me zove da vidi kako se odvija lecenje. Mogu to da platim. Nije ni skupo. Bilo bi jos jeftinije kad bi zdravstveno pkrivalo bar deo troskova.

April, obe devojcice bile boelsne, prvo jedna pa druga. Visoka temperatura. +40. Na srecu starija je nakon brufena odmah skakala na noge i temperatura je brzo padala.

Kod druge, bebica od 6 meseci to nije islo.

Nakon prvih simptoma bolesti (nije smrcala, grlo je bilo dobro, pluca takodje), i male temp, sutradan je skolia, radili smo sve analize (mokraca, leukociti, CRP) i ukljucio nam je antibiotik. Privatni pedijatar nas je zvao i pre podne i po podne da dodjemo da uradi jos jedan pregled i uvek je gledao sve i neuroloski pregleda. I odmah je rekao ukoliko temperatura ne pada pravac Institut ili Tirsova. Tako je i bilo. Maloj L nikako to popodne da padne temperatura (drugi dan) i mi smo otisli.

Na trijazi je sestra dala lek, rekla da sacekamo u redu (oko 80 ljudi je cekalo sa decom), rekla da se naoruzamo strpljenjem i da ako nesto nije ok da se javimo, par puta nas je obisla da vidi kako je i jel pala temperatura. Mi smo na red stigli u PONOC posle 4 sata cekanja! Ne zato sto su doktori pili kafu, pravili pauze, ili sto su ljudi ulazili preko reda nego zato sto na ceo BEOGRAD postoje 2 DEZURNA! Pa vi vidite. Malecnu smo smestili na klinku, posle 2 dana temp je pala i ok Hvala Bogu sve je dobro.

Privani pedijatar nas je stalno zvao proveravao kako je mala pacijenkinja i uvek rekao sta god vam i kad god vam trebam javi te mi se. Cena pregleda kod njega (sa sve kontorlama) je 3,000 DIN.

Sta hocu da kazem.
1. Da je ovakav tretman imao mali jadni adjelcic NT ovo se ne bi desilo (pocivaj u miru malena, mi smo krivi kao drustvo, nismo uspeli da te sacuvamo, ali ima nas koji ce se potruditi da se ovo vise ne desi nikomei)
2. Da je tuznim roditeljima male NT bilo moguce da pozovu kad god hoce i da odmah traze savet sta i kako mozda se ovo ne bi desilo
3. Da je Ministar malo pokazao interesovanje pa video da svake veceri u dezurnoj decijoj klinici ljudi cekaju i po 4 sata da bi bili primljeni onda bi ili postavio jos jednu kliniku da radi ili povecao broj dezurnih doktora
4. Da Ministar ima barem maro slifa ponudo bi svoju ostavku, pro forme, makar
5. Izgleda da je u ovoj zemlji razlika izmedju zivota i smrti u tome jel ti roditelji imaju 3,000 dinara da plate privatan pregled ili ne

A ako ikada jos jednom cujem da drzava nema para za bolje, povraticu od muke, jer na 2 dinara koliko zaradim jedan dan drzavi kroz poreze, doprinose i PDV a 1 ostane meni. Turci su uzimali 10%!




hajkula1 hajkula1 23:13 04.06.2009

Re: i ja da nesto kazem

MarkoPustolov
......

1. Da je ovakav tretman imao mali jadni adjelcic NT ovo se ne bi desilo (pocivaj u miru malena, mi smo krivi kao drustvo, nismo uspeli da te sacuvamo, ali ima nas koji ce se potruditi da se ovo vise ne desi nikomei)
2. Da je tuznim roditeljima male NT bilo moguce da pozovu kad god hoce i da odmah traze savet sta i kako mozda se ovo ne bi desilo
3. Da je Ministar malo pokazao interesovanje pa video da svake veceri u dezurnoj decijoj klinici ljudi cekaju i po 4 sata da bi bili primljeni onda bi ili postavio jos jednu kliniku da radi ili povecao broj dezurnih doktora
4. Da Ministar ima barem maro slifa ponudo bi svoju ostavku, pro forme, makar
5. Izgleda da je u ovoj zemlji razlika izmedju zivota i smrti u tome jel ti roditelji imaju 3,000 dinara da plate privatan pregled ili ne
A ako ikada jos jednom cujem da drzava nema para za bolje, povraticu od muke, jer na 2 dinara koliko zaradim jedan dan drzavi kroz poreze, doprinose i PDV a 1 ostane meni. Turci su uzimali 10%!


Insajder smo gledali ali mi Insajder zivimo. Kazu, nema para. Ma nemoj!
apach92 apach92 15:56 03.06.2009

evo male dopune

sta sam ja poslao Ministru:


Postovani Ministre,

Posedujem otpusnu listu moje sestricine Natalije Tesic iz Tirsove gde pise da je exitus letalis nastupio 27.05.2009 godine u h. Ostala dokumentacija koja nam je urucena kaze da se smrtni ishod desio 30.05.2009 u 20.01h. Sta mislite, kako ce javnost reagovati na ovo?

Srdacan pozdrav,

David Kecman

maricacarica maricacarica 16:50 03.06.2009

Re: evo male dopune

Davide,

Izvini, samo da proverim - Znači Natalija je 27., a ta tri dana do 30. su šta? Gde su ta 3 dana? U (pre)pravljenju dokumentacije?

E pa, nećemo tako Tomice. Vidim da ćemo se .......
Hansel Hansel 16:54 03.06.2009

Re: evo male dopune

Ovo je horor bez kraja! Da li sam dobro razumeo - da je Natalijina smrt skrivana?!? Od javnosti, od roditelja? Ako sam dobro pratio, tek je 1. juna javljeno, znači ni da 30. maj nije tačan!?!?
apach92 apach92 17:22 03.06.2009

Re: evo male dopune

pa, po recima moje sestre beba je bila ziva, tj imala je otkucaje srca na monitoru a i ona je medicinska sestra i majka pa sam sklon da joj verujem da je dete ipak bilo zivo do 30.05 uvece 20.01h kako stoji u umrlici

Ono sto hocu da naglasim jeste nacin vodjenja dokumentacije........procedure ostaju da se razjasne...

pozz
maricacarica maricacarica 17:46 03.06.2009

Re: evo male dopune

apach92
pa, po recima moje sestre beba je bila ziva, tj imala je otkucaje srca na monitoru a i ona je medicinska sestra i majka pa sam sklon da joj verujem da je dete ipak bilo zivo do 30.05 uvece 20.01h kako stoji u umrliciOno sto hocu da naglasim jeste nacin vodjenja dokumentacije........procedure ostaju da se razjasne...pozz

Strašno. Vrlo precizno vode dokumentaciju....

Stvarno mislim da bi i ostavka ministra bila moralan čin.
Hansel Hansel 21:21 03.06.2009

Re: evo male dopune

Da nisu u pisanju pomešali datum kada su ustanovili moždanu smrt?
Unfuckable Unfuckable 21:32 03.06.2009

obratite pažnju na ovaj deo

Kako „Blic” pouzdano saznaje, obrazloženje da lekarke u Domu zdravlja „Novi Beograd” nisu počinile grešku odnosi se na činjenicu da je analizom likvora (tečnost između moždanih ovojnica) utvrđeno da dete nije imalo meningitis 11. i 13. maja, kada su je roditelji vodili u Dom zdravlja. Zaključak dva stručnjaka iz Instituta za majku i dete, dr Predraga Minića i dr Borisava Jankovića, koji su radili vanredni stručni nadzor, jeste da meningitis kod preminule devojčice nije trajao duže od 24 sata od dijagnostikovanja. Po tome se može reći da se meningitis razvio tek 14. maja, kada je N. T. hitno upućena iz Doma zdravlja u Univerzitetsku dečju kliniku u Tiršovoj.


dakle, urađena je analiza likvora - ako je istina da je urađena, pošto koliko sam primetio - roditelji nisu naveli da se to desilo.
Ako jeste urađena, onda se sumnjalo na meningitis, već 11. maja, što bi bacilo novo svetlo na celu priču.
Ili je i podatak o analizi likvora falsifikovan.
Ovo je poprilična enigma.
A ovo sa datumom smrti me je - dotuklo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:39 03.06.2009

Re: obratite pažnju na ovaj deo

dakle, urađena je analiza likvora - ako je istina da je urađena, pošto koliko sam primetio - roditelji nisu naveli da se to desilo.


Gde si video da se analiza likvora radi u Domu zdravlja?
Ja sam ovo shvatila da je urađeno tek nakon što je dete prebačeno u Tiršovu, a onda su bajajući taj likvor zaključili da je meningitis nastao 24 sata pre nego što su ga oni bajali - dakle, tek nakon što je dete kući poslato drugi put.

Ono što bih ja sad volela čuti jeste da mi neko stručno lice objasni da li se na osnovu likvora može videti kad je nastao meningitis, unazad. I s kolikom pouzdanošću.

Ako majka devojčice kaže da u prva dva navrata nije rađeno ništa do slušanja pluća i gledanja grla - ja joj verujem.
Verujem joj više nego lekarkama koje tvrde suprotno (ako tvrde suprotno? kriju taj izveštaj ko zmija noge, pa moramo da nagađamo).
I verujem joj više nego "dokumentaciji" (ako to dokumentacija uopšte tvrdi, jer kriju izveštaj ko zmija noge, pa moramo da nagađamo).
Hansel Hansel 21:57 03.06.2009

Re: obratite pažnju na ovaj deo

To koliko je meningitis trajao možda se može saznati i obdukcijom - da li je na kraju urađena ili nije?

I, ako se iz respiratorne infekcije može razviti meningitis, čak i da ga u ovm slučaju nije bilo u početku, da li se moglo zaključiti da se može razviti? Sigurno ne ako su mislili da je virusna infekcija u pitanju! A da li su, najpre, makar mogli da razlikuju virusnu od bakterijske? A ako su mogli, onda su morali da daju adekvatne antibiotike, a onda možda ne bilo ni tako teškog meningitisa, možda ga ne bi bilo uopšte!
Unfuckable Unfuckable 21:58 03.06.2009

Re: obratite pažnju na ovaj deo

ima da te banuju što svuda kačiš iste komentare
scabies scabies 22:01 03.06.2009

Re: obratite pažnju na ovaj deo

Hansel, ajde predji na novi blog, bice lakse...
maca22 maca22 22:21 03.06.2009

Re: obratite pažnju na ovaj deo

Krugolina, nisam strucna, ali evo ti tek moje razmisljanje:
Po svemu sto sam citala ovih dana - meningitis je bolest kod koje su u pitanju sati.
Zbog toga nagadjam da ga mala JOS UVEK nije imala 11. maja.
A 13. kad su vraceni kuci, mozda jeste.

Zato mozda bajaju do jedan dan unatrag. (nagadjam)
medana medana 23:06 03.06.2009

Peticija

Evo i ovde...ko zeli, neka potpise.

Ako se skupi dovoljan broj potpisa, peticija ide Ministrastvu zdravlja, Premijeru i Predsedniku Republike.

Hvala.
hajkula1 hajkula1 23:28 04.06.2009

Re: Peticija

medana
Evo i ovde...ko zeli, neka potpise.

Ako se skupi dovoljan broj potpisa, peticija ide Ministrastvu zdravlja, Premijeru i Predsedniku Republike.

Hvala.



Gde?

Inace ni Predsednik ne sme da se izostavi. Ova smrt je prelila svaku casu. Ne mogu da verujem da ga nisu obavestili. A i on sam da ne bude radoznao bar sta se ovde pise, prosto ne mogu da verujem da nije u toku. A ako nije, ne zelim da ostane neinformisan.

I jos nesto, molim Vas razmislite o procedurama.
Treba da postoji procedura - javljanje na salter, sestra pita za razlog dolaska kod lekara, ne bi li reagovala ako je neko hitan slucaj da se odmah pregleda i sl, sestra popunjava generalije, recepte, upute i dr.
Procedura u lecenju, ne! Oni to uce na fakultetu. Oni su zavrsili fakultet i diploma mora da podrazumeva znanje sta sve sadrzi pregled!
Ako se uvedu procedure, bice to zbog stednje, da se slucajno ne uradi neki test vise a lekarima se pruza mogucnost da se sakriju iza procedure. Ako se uvedu procedure, pa sta ce nam onda lekari? Studiraju 6 godina, oni koji zele da nauce, nauce. Ko uci kroz praksu, nauci. Ko prati novosti, pratice. Onaj ko nije naucio, ko nece da uci, ko ne zna da radi ili nece da radi, otkaz! Kao na svakom poslu. A za krivicno delo se ide u zatvor. Zasto bi bili postedjeni? U nasem zdravstvu je problem u tome sto ocekuju mito, sto neki ne znaju da rade, sto neki nece da rade, sto postoji neprimereni rivalitet i sujeta medju lekarima. A pacijenti trpe.

Ili neka ovi koji cine vlast, koji imaju mogucnost, ovlascenja i obavezu da nesto urade ili neka se sklone ili da im mi pomognemo da odu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana