Akcija: Pišite gradonačelniku Đilasu!

Krugolina Borup RSS / 03.06.2009. u 12:47

 

Dragi gradonačelniče Đilas,

Pišem vam s molbom da meni, i ostatku naše javnosti, pomognete da dođemo do odgovora na pitanja o sadržaju zapisnika inspekcije ministarstva zdravlja, a koji se odnosi na slučaj lečenja šesnaestomesečne N.T. u DZ "Novi Beograd", blok 44.

Pisali smo juče i ministru zdravlja, tražeći odgovore na neka pitanja koja smatramo važnim, ali odgovor ne dobismo. S obzirom da je ministar zdravlja javno izjavljivao da je DZ "Novi Beograd" u bloku 44 u nadležnosti grada, kao i da ste vi javno pozivali načelnicu te ustanove da podnese ostavku, nadamo se da ćete vi imati više sluha za potrebu javnosti da sazna sve detalje u vezi s ovim slučajem. Dve rečenice kojima je ministar prepričao zaključke iz nalaza inspekcije, nažalost, ne zadovoljavaju tu potrebu. Mi želimo na uvid celokupan nalaz inspekcije. A posebno smo zainteresovani da dobijemo odgovore na sledeća pitanja.

1. Koje su stručne procedure uopšte predviđene, a za koje izveštaj inspekcije tvrdi da su poštovane?

2. Koje to stručne procedure izveštaj inspekcije tvrdi da jesu sprovedene u slučaju male N.T., i na osnovu čega se to tvrdi? Na osnovu medicinske dokumentacije ili na osnovu izjava lekara? Ili nečeg trećeg?

3. Koje i kakve "ozbiljne propuste u medicinskoj dokumentaciji" je inspekcija konstatovala. Listom, jedan po jedan, detaljno objašnjeni. Sve do jednog.

S nadom da ćete imati sluha za potrebu javnosti da dobije odgovore na ova pitanja, unapred vam se zahvaljujem.

S poštovanjem,

Branka Stamenković
Građanska inicijativa "Majka hrabrost"
www.MajkaHrabrost.com

****

Pozivam sve blogere da gornji tekst prekopiraju, potpišu svojim imenom, i pošalju gradonačelniku Đilasu preko formulara na vebsajtu Grada Beograda:

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=2577

Nadam se da će brojnost zahteva za objavljivanjem zapisnika inspekcije ministarstva zdravlja ohrabriti našeg gradonačelnika da isti učini dostupnim javnosti.

Pokažimo mu koliko smo zainteresovani za odgovore na gornja pitanja!

 



Komentari (235)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 23:10 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Ko pouzdano zna da je bio bakterijski, a ne virusni meningitis?
4krofnica 4krofnica 23:10 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

prvo iskljuciti najgore

da trebalo bi da se i pridrzavaju toga
Savijanje glavice je test

znam,znam,
e poludi covek, jer znam kako tamo rade, mislim u d.z. 44, sa decom, to jest neznam sta bi sve trebalo da rade
srecom nisam kod Krsticke, ali mi je kuma, prosli mesec se 3 puta vraca sa klincem, kome nije zaleceno/izleceno uvo... ,mislim trecu nedelju se vraca...sa istim
scabies scabies 23:13 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

De ti meni odgovori na ovo.
Napismeno!
Ne mogu, ko sam ja da sudim...

Ko pouzdano zna da je bio bakterijski, a ne virusni meningitis?
To je dijagnoza iz Tirsove.
pix3lchick pix3lchick 23:14 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

scabies
cekaj more Kru, pa imas cesto viruse koji idu tako visoko i neskidaju se
Kazu doktori da je zlatno pravilo: prvo iskljuciti najgore, a onda je najverovatnije ono sto je najcesce...

Ovde nije prvo isključeno najgore, i na to se i svodi cela greška... ili nemar, kako god.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:16 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Ko pouzdano zna da je bio bakterijski, a ne virusni meningitis?


Novinari.

Sumnje u izveštaj ministarstva zdravlja o smrti male Natalije.
maca22 maca22 23:17 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

ivana23
Ko pouzdano zna da je bio bakterijski, a ne virusni meningitis?

Od bakterijskog se ovako umire. Toliko znam.
maca22 maca22 23:22 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Krugolina Borup

Scaby, srećo, ako detetu 2 dana ne može neko da skine temperaturu, šta se tada radi?
Jel' poslušaju pluća, pogleda grlo i kaže: "To je normalno" i "Šta hoćete, majka, pa skinuli ste temperaturu s 40 na 39".
Ili se, možda, ipak naručuju neki testovi??????

To mi reci, Scaby.


Krug, vec je receno, na ovom blogu kod osobe koja rece da je na spec. iz pedijatrije (a ja joj poverovah):
Ukoliko u njegovoj diferencijalnoj dijagnozi postoji i najmanja sumnja da bi dete moglo imati ozbiljnu infekciju tipa meningitisa, upale pluca, bakteremije itd, doktor salje dete u bolnicu, da bi se uradile dodatne analize i dete eventualno hospitalizovalo i pocela terapija.


Ako je klinicka prezentacija takva da ne mozemo iskljuciti meningitis i sepsu (ili inicilajni lab rezultati ukazuju na to), onda radimo sve jako brzo, jer kod meningitisa kod dece sati prave veliku razliku u ishodu.

Jesu li 13. proverili "klinicku prezentaciju", savili glavu?
ivana23 ivana23 23:22 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

maca22

ivana23
Ko pouzdano zna da je bio bakterijski, a ne virusni meningitis?

Od bakterijskog se ovako umire. Toliko znam.

Opasniji je virusni, teze se i dijagnostikuje, stavila sam link gore.
Za njega cesto nema ni leka.
scabies scabies 23:24 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Opasniji je virusni, teze se i dijagnostikuje, stavila sam link gore.
Za njega cesto nema ni leka.
Nije opasniji-pogledaj Unfa
maca22 maca22 23:27 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Krugolina Borup
Sumnje u izveštaj ministarstva zdravlja o smrti male Natalije.


Кобно друго враћање кући

Неколико педијатара са дугогодишњим искуством са којима смо разговарали, кажу да је некада заиста тешко утврдити менингитис. Међутим, они истичу да дете које долази други пут у дом здравља са изузетно високом температуром која траје више од 24 сата, мора бити послато у болницу, без обзира на то да ли се сумња на менингитис или на неко друго обољење.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:30 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Krug, vec je receno, na ovom blogu kod osobe koja rece da je na spec. iz pedijatrije (a ja joj poverovah):


Ma, verujem i ja, nego nije to poenta.
Hoću da čujem od Scaby.
Napismeno.
maca22 maca22 23:32 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

scabies
Opasniji je virusni, teze se i dijagnostikuje, stavila sam link gore.
Za njega cesto nema ni leka.
Nije opasniji-pogledaj Unfa

Sad sam to htela da kazem.

Ivana, ne razmisljas pravilno. Ne cini bolest opasnom to sto se teze dijagnositfikuje, ni to sto nema leka, vec je cini to sto se od toga UMIRE. E pa virusni meningitis nije opasniji.

EDIT: i Hansel prica o razlikovanju virusne od bakterijske upale pluca, jer je devojcicu, prema izvestaju, ubila bakterija sa pluca, pneumokok, koja je zahvatila mozak.
maca22 maca22 23:42 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

maricacarica
Lako posle bitke biti general, ali ja bih još drugog dana zapucala ili u Tiršovu ili na Institut. Negde ovo nadjoh za simptome.Antrfile:

Prvi znaci slični gripu

Meningokokne bakterije prenose se vazduhom, odnosno kašljanjem, kijanjem i direktnim kontaktom, ali klice, srećom, ne opstaju dugo izvan tela, pa bolest ne može da se dobije kupanjem u bazenima i reci, kao ni vodom iz vodovoda. Simptomi nisu lako prepoznatljivi u početku jer bakterijski meningitis ili gnojna upala moždanica najčešće počinje simptomima koji su slični i gripu - kijavica, kašljanje, povišena temperatura, a onda počinje glavobolja i povraćanje i obolelom smeta svetlo. Klasičnim neurološkim pregledom mogu da se utvrde promene koje prate meningitis. Inkubacija je od dva do deset dana. Čim se oboljenje otkrije, oporavak vrlo brzo sledi.

Simptomi kod beba

- povišena temperatura, groznica
- povraćanje i odbijanje hrane
- jaukanje na sav glas
- bezizražajno lice, bleda i bubuljičava koža
- beba ne voli da se dira, razdražljiva
- teško se budi
- deo temena može da bude ispupčen
- vrat ukočen, tj brada ne može da dotakne grudi

E sad, valjda neko sa toliko prakse, kome kroz ordinaciju dnevno prodje desetine dece, zna za ovo


E ovako, ko je ovo pisao, taj se zajebo.
Tako se prenosi virus izazivac meningitisa.
A meningokok bakterija ne. Ona recimo meni, i vecini nas, uredno zivi u grlu i nista ne smeta. Zasto, kome i kada podivlja, to je bila misterija, barem bila kada sam ucila mikrobiologiju pre hiljadu godina. (nisam strucnjak)
A koliko vidimo, devojcici je meningitis, izazvala bakterija koja napada pluca, pneumokok.

Scabies, molim vase misljenje.
ivana23 ivana23 23:48 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

maca22

Ivana, ne razmisljas pravilno. Ne cini bolest opasnom to sto se tze dijagnositfikuje, ni to sto nema leka, vec je cini to sto se od toga UMIRE. E pa virusni meningitis nije opasniji.
EDIT: i Hansel prica o razlikovanju virusne od bakterijske upale pluca, jer je devojcicu, prema izvestaju, ubila bakterija sa pluca, pneumokok, koja je zahvatila mozak.

Sto ne rece da si lekar?
Hansel nije spomenuo upalu pluca, vec respiratornu infekciju. Znas sta su respiratorni organi, zar ne?
scabies scabies 23:49 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Scabies, molim vase misljenje.
Bojim se da nisi u pravu...
maca22 maca22 23:50 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

ivana23
maca22
Ivana, ne razmisljas pravilno. Ne cini bolest opasnom to sto se tze dijagnositfikuje, ni to sto nema leka, vec je cini to sto se od toga UMIRE. E pa virusni meningitis nije opasniji.
EDIT: i Hansel prica o razlikovanju virusne od bakterijske upale pluca, jer je devojcicu, prema izvestaju, ubila bakterija sa pluca, pneumokok, koja je zahvatila mozak.

Sto ne rece da si lekar?
Hansel nije spomenuo upalu pluca, vec respiratornu infekciju. Znas sta su respiratorni organi, zar ne?

Nisam lekar, to svaki put po blogu naglasavam, eno pogledaj. Al' ne moram ni biti da bih ono napisala.
Ovo drugo sto kazes, nije mi najjasnije. Pluca nisu respiratorni organ?
maca22 maca22 23:56 03.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

scabies
Scabies, molim vase misljenje.
Bojim se da nisi u pravu...

Ok, reci pliz, sta je? (ne gugla mi se)
scabies scabies 00:01 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Ok, reci pliz, sta je?
I bakterije izazivaci meningitisa se prenose kapljicno (kijanje, kasljanje, tako to)
maricacarica maricacarica 00:04 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

I da se recimo odmah dao penicilin, da se posumnjalo na bakteriju, ishod bi možda, bio drugačiji?
maca22 maca22 00:08 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

scabies
Ok, reci pliz, sta je?
I bakterije izazivaci meningitisa se prenose kapljicno (kijanje, kasljanje, tako to)

Aha, ok, hvala.. Ali ima vise bakterija izazivaca meningitisa. Ja sam konkretno svoju pricu ogranicila na bas bas meningokok (jer sam iz teksta shvatila da misle samo na njega. mada je logicnije da su u novinama tako nazvali aktulenog izazivaca koja god bakterija bila). A za bas bas meningokok vazi ovo sto napisah. (ako ne, ne moramo offtopikovati na blogu ovde).
scabies scabies 00:10 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

I da se recimo odmah dao penicilin, da se posumnjalo na bakteriju, ishod bi možda, bio drugačiji?

Stvarno previse tesko pitanje... Mozda... Mozda i ne.
U svakom slucaju suvisno je sada o tome govoriti. To je ŠBBKBB. Da je sve islo pravim tokom-mi sad ne bi imali razloga da razgovaramo...
scabies scabies 00:17 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

A za bas bas meningokok vazi ovo sto napisah.
Zivi meningokok kod nekog broja zdravih u nazofarinxu (to je valjda grlo?) ali se i prenosi kapljicno. Znaci-nemaju svi zdravi N.meningitidis u zdrelu, a oni koji imaju kasljanjem i kijanjem mogu da prenesu onima koji nemaju.
ivana23 ivana23 00:20 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Vrlo je nezahvalno bilo sta zakljucivati sa tako malo (nepouzdanih) informacija.
Kako se samo sa Bogdanom Diklicem iskomplikovalo... a sumnjam da nije imao adekvatan tretman.
scabies scabies 00:24 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Vrlo je nezahvalno bilo sta zakljucivati sa tako malo (nepouzdanih) informacija.
Ivana, potpuno se slazem sa tobom.
Unfuckable Unfuckable 06:08 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

malo mi je neukusno i nepristojno da raspravljam na ovoj i ovakvoj temi bilo šta o sebi pre 30 + godina, pa još i na duhovit i šaljiv način, ako me razumete, tako da će par pitanja postavljenih gore ostati bez odgovora.
Ja sam imao sreće, našao se neko ko je sprečio moje putovanje i spasao mi život, iako je virusni meningitis - koliko sam shvatio kasnije - daleko lakše oboljenje koje po pravilu ne ostavlja posledice.
Dakle - imao sam sreće, za razliku od ove male devojčice, ne zaboravimo koji je povod za ovaj blog, a da se šalimo - pa to možemo uvek - ali nege drugde
scabies scabies 07:30 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

malo mi je neukusno i nepristojno da raspravljam na ovoj i ovakvoj temi bilo šta o sebi pre 30 + godina
Naravno da nisam ocekivala da raspravljamo o tebi, cak ne ni ovoliki opis situacije. Uostalom ja te nisam nista ni pitala sem Im'o si meningitis? I izvinjavam se svima za neodmereno ponasanje.
centaura centaura 08:16 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

INTERNET sajt objavio , a tekst napisao

Ass. dr Goran Vukomanović, pedijatar

centaura centaura 08:45 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

maricacarica

Simptomi kod beba

- povišena temperatura, groznica
- povraćanje i odbijanje hrane
- jaukanje na sav glas
- bezizražajno lice, bleda i bubuljičava koža
- beba ne voli da se dira, razdražljiva
- teško se budi
- deo temena može da bude ispupčen
- vrat ukočen, tj brada ne može da dotakne grudi



Moram da odkomentarisem.Moja cerka je sa godinu dana imala ove simptome, plus dijareja. Kako nije bilo poboljsanja , nakon dva dana smo ponovo otisli kod lekara.
Nikad , nikad necu zaboraviti onaj momenat kad joj je doktor savio glavicu!!!Za te tri sekunde cekanja njene reakcije , meni je vreme stalo!!!

Inace , u pitanju je bio stomacni virus , pola grada je bilo zarazeno - ovo ne preuvelicavam , jer su apoteke ostale bez elektrolita , probiotika , formula koje se koriste kao zamena za mleko u slucaju dijareje...najvise su bila pogodjena mala deca!Imali smo ga i ja i muz , baba, sestre od tetke , braca od strica...

ALI , sve ovo nije navelo doktora na zakljucak DA NEMA POTREBE DA SAVIJE DETETU GLAVICU I PROVERI DA LI JE KOJIM SLUCAJEM DETETU UKOCEN VRAT!
tajcica92 tajcica92 09:47 04.06.2009

Re: naknadno čitanje

pa dobro i da je pocelo kao respiratorna infekcija, zar se dete sa 40 temperaturom salje kuci? postoje i respiratorne infekcije koje mogu biti smrtonosne za malu decu....mislim nema opradanja uopste... da se ne uradi nijedan test nista? meni doktor kaze do 38 temp je virus i cekamo , a preko 38 temp koja se ne spusta je verovatno bakterija i onda radimo testove da vidimo sta je...
apach92 apach92 10:04 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

znam ja, U slucaju moje sestricine bakterije su pri lumbalnoj punkciji isticale u mlazu.....
maca22 maca22 11:24 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

scabies
Zivi meningokok kod nekog broja zdravih u nazofarinxu (to je valjda grlo?) ali se i prenosi kapljicno. Znaci-nemaju svi zdravi N.meningitidis u zdrelu, a oni koji imaju kasljanjem i kijanjem mogu da prenesu onima koji nemaju.

Ali nikog ja nisam ubila kad sam ga poljubila.
mrvicak mrvicak 12:15 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Ako majka devojčice kaže da u prva dva navrata nije rađeno ništa do slušanja pluća i gledanja grla - ja joj verujem.


Pa dobro, hoće li ijedna instanca (pre suda - po privatnoj tužbi) uzeti u obzir svedočenje roditelja!!!?
Meni je to skandalozno... naravno da će ispitati lekare, i njihovu dokumentaciju... i onda kad uvide tj. nakon što su uvideli propuste u dok. ili još gore sumnju u falsifikovanje dokumentacije (zaprećeno do 5 godina zatvora samo za to krivično delo, btw) - hoće li se udostojiti da uzmu u obzir i reči roditelja!!!
Je li to roditelj svedok nižega ranga? Zašto?

Kakva se papazjanija pravi! - digni prašinu da zamutiš sliku, pa onda sve lepo zataškaj i guraj dalje...
mrvicak mrvicak 12:33 04.06.2009

Re: Najnovija vest na B92

Bitno je da test za meningitis (spuštanje glavice, dizanje nogu) NIJE URAĐEN.
Da je urađen, i da se pokazao kao negativan - lekarke bi bile oprane.

Ono što mene zanima jeste: da li je taj prosti test za meningitis deo "propisane stručne procedure" ili nije? Ako nije za prvi pregled, pa ne mogu da shvatim da nije propisan za drugi pregled, kada majka nakon 48 sati dolazi s detetom i žali se da ne može da spusti temperaturu s 40 na niže od 39.

Pobogu, ne mogu da shvatim da majka tog 13. maja nije bila ozbiljno shvaćena.
Ne mogu da shvatim da se tog 13. maja nije radila ni leukocitarna formula, ni test za meningitis ni ništa.


E, to je ono što me zanima.
Mogući razvoj događaja kod meningitisa ovog i onog je jasan.
Jasno je i da se smrtni slučajevi dešavaju čak i uz sleđenje preporuka najbolje kliničke prakse.
Ono što nije jasno je:
- Koje su to procedure obavezne u datom slučaju kod nas?
- Da li su urađene?
- Na kojim dokazima počivaju tvrdnje da jesu? / Na kojim da nisu?

Tj. more, uvid u izveštaj inspekcije - kompletan!
Potom, uvid u izveštaj obdukcije - čim bidne, također! (dr. Stanković kaže u roku od 15 dana bi morao biti završen)

Pitanje za roditelje i apach-a: da li vas je iko konačno kontaktirao iz Ministarstva ili LKS i počeo da vas obaveštava? Ili i dalje preko medija sve saznajete?
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 17:01 03.06.2009

Vecerasnje Uvecanje na B92 Info

Uvećanje o greškama lekara

Večeras u emisiji "Uvećanje" na TV B92 Info, tema je lekarska greška.

Gosti su Tatjana Radosavljević, predsednica Lekarske komore, Zoran Stanković, patolog i sudski veštak, Hajrija Mujović, profesor medicinskog prava i Snežana Avramović, advokat iz Udruženja za zaštitu prava pacijenata.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:02 03.06.2009

samo da javim

- poslato

Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 17:15 03.06.2009

poslao

a bre krugolina, kad će neko da ode na robiju za ovo?
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:54 03.06.2009

Re: poslao

To bi i Krugolina volela da zna.
miloradkakmar miloradkakmar 17:42 03.06.2009

Poslao !

PS Da li mora pod pravim imenom i prezimenom ili može samo nik ? Ako mora, moram ponovo i ministru da šaljem!
maca22 maca22 17:49 03.06.2009

Re: Poslao !

Ja mislim da treba pravo ime i prezime i verujem da smo svi tako slali?
Tako je kanda ozbiljnije, jer smo i mi ozbiljni ovde.
Pa Kru nije Krugolina neko Branka.
anamarkana anamarkana 18:07 03.06.2009

Re: Poslao !


Upravo poslala pod punim imenom i prezimenom.....

P.S. Pozdrav i podrska Krugolini!
maricacarica maricacarica 18:20 03.06.2009

Re: Poslao !

Ja iza svog stava stojim imenom i prezimenom, pa i pisama Ministru i Gradonačelniku, a mislim da bi svi oni više trebalo da se boje nas, tj javnog mnenja, nego mi njih.
miloradkakmar miloradkakmar 18:28 03.06.2009

Re: Poslao !

maca22
Ja mislim da treba pravo ime i prezime i verujem da smo svi tako slali?
Tako je kanda ozbiljnije, jer smo i mi ozbiljni ovde.
Pa Kru nije Krugolina neko Branka.

Poslao ponovo i Ministru i Gradonačelniku sa punim imenom i prezimenom, adresom i brojem mobilnog telefona.
AlexDunja AlexDunja 18:33 03.06.2009

Re: Poslao !

Poslao ponovo i Ministru i Gradonačelniku sa punim imenom i prezimenom, adresom i brojem mobilnog telefona.

ako te zovu na mob, da ti daju odgovor,
vodim te na kafu:)
nelinet nelinet 18:50 03.06.2009

Re: Poslao !

Pa naravno punim imenom i prezimonom i adresom i JMBG ako treba!
Ko da oni to i neznaju
miloradkakmar miloradkakmar 22:09 03.06.2009

Re: Poslao !

AlexDunja
Poslao ponovo i Ministru i Gradonačelniku sa punim imenom i prezimenom, adresom i brojem mobilnog telefona.

ako te zovu na mob, da ti daju odgovor,
vodim te na kafu:)

Prihvatam.
Možda će srednje ime da odluči.
mrvicak mrvicak 12:49 04.06.2009

Re: Poslao !

Pa naravno punim imenom i prezimonom i adresom i JMBG ako treba!
Ko da oni to i neznaju


Neg kako! Ja još nisam telefon ostavljala, al i ime i prezime i br LK, ko peticiju da potpisujem svaki put..
nelinet nelinet 18:47 03.06.2009

PISITE GRADONACELNIKU

Pisala
i komentar poslat al im kanda nesto "nefercera
' brojac
danube danube 19:01 03.06.2009

Poslato

Poslala,pod punim imenom i prezimenom!
nimulid nimulid 19:04 03.06.2009

Re: Poslato


Naravno, pod punim imenom i prezimenom
kalimero23 kalimero23 20:04 03.06.2009

Poslato

i ja i moj suprug.
bocvena bocvena 20:07 03.06.2009

Poslato!

Da li je iko dobio bilo kakav odgovor?
maricacarica maricacarica 20:31 03.06.2009

Kad sam je videla, a i čula

G-đu Tatjanu Radosavljević, ne znam što joj dve stolice ne dadoše, jedna puca pod njom, znači njena ostavka takođe. Pod HITNO! Svi gledaoci uključeni u program lekari (1 bila kul), i baba iz Valjeva koja sluša sebe na tv-ju. Komentare Dr Stankovića, kako eto i kod nas ima suđenja, čak 3 ili 4 lekarima, kao wow, slomi onoj stvari rebro....Svi se štite, a protokoli treba da služe za zaštitu Belih Mundira. A šta i ko štiti pacijente? Tačno je da smo mi napravili kult od lekara, ali kad ti se dete razboli ili si bolestan, moraš kod njih. Pa nagrade za obavljanje svog posla, što avansno, što po obavljenom poslu. Slošilo mi se,, slušajući ih i gledajući onako zadrigle. al' će oni nama da objasne da je gojaznost bolest.FUJ! A tek onaj lik iz KG, mislim na direktora.... Pa klinci u osnovnoj školi su manje providni, da ne kažem transparentni.
OSTAVKE! OSTAVKE! OSTAVKE!
I uvođenje materijalne, ne samo krivične odgovornosti i to pod hitno!
angie01 angie01 20:38 03.06.2009

Re: Kad sam je videla, a i čula

OSTAVKE! OSTAVKE! OSTAVKE!
I uvođenje materijalne, ne samo krivične odgovornosti i to pod hitno!

uros_vozdovac uros_vozdovac 21:10 03.06.2009

Da se svi nasmejemo

iako nema razloga, ali ajde. Naime država je jedna ozbiljna stvar i lep je običaj da komunicari sa građanima sa izvesnim dostojanstvom i dignitetom. Banalne greške su kod ozbiljnih država isključene, jer kada nešto država izdaje ili se obraća, to rade ozbiljni profesionalci birokrate. I to zaista jedino tako i ima smisla, tako se čuva ugled i ozbiljnost institucija. A kako naši (što su baš nama zapali, majko mila...) rade:



Ni iz jednog ministarstva na svetu koje drži do sebe i svog ugleda ovakva banalna greška ne bi smela da se vidi, tamo svako saopštenje prolazi kroz pet ruku i svaka se reč vaga, a ovde...
maricacarica maricacarica 21:27 03.06.2009

Re: Da se svi nasmejemo

Ma videla još juče, nego sam bila grrrrrrrrrrrr

Kao što sam sad kad sam videla LKS Tanju

Umorila se jadna, kucajući toliki tekst, sa puno složenih i stručnih termina, koncentracija potrebna, da sve bude dobro shvaćeno, a ništa ne rečeno, pa joj pred kraj, (znaš ono kad pomisliš, gotovo je), pade ista ta koncentracija pa se dobilo Isnsiszxvrtzjshdf
leopold_lady leopold_lady 22:11 03.06.2009

Poslala

sada .... Nisam stigla pre....
MarkoPustolov MarkoPustolov 22:25 03.06.2009

grrrrrrrrrrrrrrrrr

http://www.dznbgd.com/aktuelno.htm

SAJT DOMA ZDRAVLJA:

Saopštenje za javnost

- Direktor i kolektiv Doma zdravlja“Novi Beograd“ su duboko potrešeni smrću Natalije Tešić.
- Primedbe vezane za vođenje medicinske dokumentacije se ispituju, a izveštaj će biti prosleđen nadležnom organu.
- Direktorka za sada nema komentara.



PR Manager Doma zdravlja „Novi Beograd“
dr.Aleksandra Sekulić

A odmah ispod

KUCNI RED DOMA ZDRAVLJA „ NOVI BEOGRAD“



DRAGI PACIJENTI



Imate pravo,a imate i obaveze:

1.Poštujte radno vreme lekara
2.Dolazite u smenu izabranog lekara,sa uredno overenom knjižicom
3.Na dežurstvo dolazite ako ste akutno oboleli, i takvi pregledi ne podrazumevaju izdavanje planiranih uputa, potvrda ili recepata
4.Ukažite dužno poštovanje sestri na šalteru kao službenom licu,koja ima pravo da trijažira i ukaže na vreme kada cete biti pregledani
5.Da se ponašate korektno pocev od šaltera,pa do ordinacije i da budete svesni da ce se svako nekulturno,agresivno ili vulgarno ponašanje sankcionisati
6.Pridržavajte se propisane terapije i saveta lekara,u protivnom preuzimate punu odgovornost za posledice i komplikacije lecenja
7.Dolazite pristojno odeveni u Dom zdravlja,iskljucite svoje mobilne telefone pri ulasku u ustanovu
8.Za svaku dobru saradnju potreban je korektan i uvažavajuci partnerski odnos,pa se nadamo da cemo tako funkcionisati i u ovoj ustanovi,na obostrano zadovoljstvo



STO NISTE PRVO STAVILI KOJA PRAVA IMAMO!!!!!!!!!
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:37 03.06.2009

Re: grrrrrrrrrrrrrrrrr

I na ovoj stranici ima link za web stranu dizajnera/webmastera. I ajde pogodite....

Address Not Found


Za sada 3 od 3, staro pravilo mafije, ne ostavljaj tragove
leopold_lady leopold_lady 23:19 03.06.2009

Re: grrrrrrrrrrrrrrrrr

Imate pravo,a imate i obaveze:


Aha ....

1.Poštujte radno vreme lekara


Može,ako oni poštuju svoje radno vreme - a ne dolaze kako kome padne na pamet.....


4.Ukažite dužno poštovanje sestri na šalteru kao službenom licu,koja ima pravo da trijažira i ukaže na vreme kada cete biti pregledani


Da mi nije muka - smejala bi se.... Dečko je u mom Domu zdravlja došao sa temperaturom 39 i kaže sestri da je hitan slučaj jer već dva dana ne može da skine temperaturu - na šta će ona njemu kod kog lekara hoće...On govori da je njegov doktor na bolovanju..... Ona se dere na njega kako može da izabere sve osim nekog XZ (nisam zapamtila ime) na šta dečko,kojem je evidentno loše kaže da hoće baš kod tog doktora (jer je nije čuo) na šta ona kreće da urla.... I on onako bolestan joj kaže - Prestanite,da vam ne bi došao -a vidi se da jedva stoji na nogama.... I sestrica kreće da ga izaziva - Hajde dođi,hajde ako smeš.... Hajde,da te vidim....

5.Da se ponašate korektno pocev od šaltera,pa do ordinacije i da budete svesni da ce se svako nekulturno,agresivno ili vulgarno ponašanje sankcionisati

Odgovorila pod 4....

6.Pridržavajte se propisane terapije i saveta lekara,u protivnom preuzimate punu odgovornost za posledice i komplikacije lecenja


Da,da... Da sam ja slušala savete doktorke - sada bi bila 5-7 godina na Orlovači..... Pošto je umislila da bolujem od neizlečive bolesti i lečila me 3 x dnevno po 400 miligrama Brufena + 2 puta dnevno po 500 mg zamene za Penicilin (ne sećam se naziva leka) - pošto sam na penicilin alergična..... Naravno,otišla sam na Infektivnu,sa Infektivne na Vma,sa Vma na Institut za kardiovaskularno Dedinje i već 5 godina pijem Inderal.... BTW - srce mi je stradalo od sindroma - slomljenog srca,a ne od neizlečive bolesti - koju je doktorka konstatovala.....


7.Dolazite pristojno odeveni u Dom zdravlja,iskljucite svoje mobilne telefone pri ulasku u ustanovu


Može - ako oni isto tu urade čim uđu u Dom Zdravlja....

8.Za svaku dobru saradnju potreban je korektan i uvažavajuci partnerski odnos,pa se nadamo da cemo tako funkcionisati i u ovoj ustanovi,na obostrano zadovoljstvo


Da,da... Vi da se derete od šaltera do doktora,da postavljate lažne dijagnoze,da lečite ljude kako lečite - ma važi....

P.S. Ja moram priznati da ima izuzetaka i dosta dobrih lekara sa kojima sam se sretala kroz ceo svoj život i kojima sam zahvalna što sam uopšte i živa.... Kao i svojoj doktoresi u Domu Zdravlja u kojem se lečim - od kako se ne lečim na Studentskoj Poliklinici (gde mi je i uspostavljena pogrešna dijagnoza - a doktorka je odavno suspendovana - i ne može da se više bavi lekarskim pozivom...) ....
angie01 angie01 23:24 03.06.2009

Re: grrrrrrrrrrrrrrrrr

je l'ovo neko zajebavanje?
maca22 maca22 01:32 04.06.2009

Re: grrrrrrrrrrrrrrrrr

leopold_lady
od kako se ne lečim na Studentskoj Poliklinici (gde mi je i uspostavljena pogrešna dijagnoza - a doktorka je odavno suspendovana - i ne može da se više bavi lekarskim pozivom...) ....

ko, pliz? (moze in private)
leopold_lady leopold_lady 03:45 04.06.2009

Re: grrrrrrrrrrrrrrrrr

ko, pliz? (moze in private)


Ne radi više ta doktorka tamo .... Dr Olga Prelić - kardiolog .... Mislim,bila je kažnejna.... Ali,ko zna šta se danas sve dešava..... Ne verujem da su je vratili,ali - ko zna.... Bila se zamerila nekom većem od mene.... Ja je nisam tužila..... Ja sam samo otišla dalje - i to zahvaljujući jednoj drugoj doktorici koju ne mogu da otkrivam - povrenje je poverenje .... Nije ova o kojoj pišem ispod....

Najjbolja doktorka koja je ikada radila i mislim da radi i danas tamo je Dr Vera Savić - internista ..... Za ostale možemo i preko pp da pričamo.....
medana medana 23:02 03.06.2009

Peticija...potpisite, molim!

Ovo je ono sto sam ja mogla da uradim.
Ako se skupi dovoljno potpisa, peticija ide dalje u Ministarstvo zdravlja, Premijeru i Predsedniku Republike.
titlis titlis 23:16 03.06.2009

analiza likvora....

....je sterilna procedura koja se radi u bolnickim uslovima (ja ne znam, ali bi me jako iznenadilo da je rade u Domovima Zdravlja). Roditelji moraju da daju odobrenje za istu. Svrha same procedure je dijagnosticka: da se na osnovu prvobitnog rezultata, proceni da li je veca verovatnoca da je u pitanju bakterijska ili virusna infekcija,ili infekcije nervnog sistema nema. Prvobitni rezultat se dobija jako brzo (za oko 30 minuta) i sastoji se od izgleda tecnosti (cista, sa gnojem itd), broja leukocita, i leukocitnih podgrupa, broja eritrocita, nivoa proteina i glukoze. Kao sto rekoh, preliminarni rezultati daju smernicu, ali ne iskljucuju da ce se terapija sa antibioticima odmah zapoceti, jer dok se ne dobiju rezultati kulture likvora, ne moze se tvrditi sa sigurnoscu da nije u pitanju bakterijska infekcija. U analizu likvora ulazi i analiza na viruse, ako lekar zahteva da se i to uradi. Sama procedura je dosta brza, i radi se pre nego sto se zapocnu intravenski antibiotici, da bi se dobio uzrocnik i na koje je antibiotike uzrocnik senzitivan, da bi terapija bila sto uspesnija i sa sto manje posledica. Nisam sigurna kako su na osnovu analize likvora male Natalije utvrdili da je infekcija bila prisutna tacno 24 sata, ali sta ja znam u poredjenju sa ovim velikim strucnjacima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:28 03.06.2009

Re: analiza likvora....

Nisam sigurna kako su na osnovu analize likvora male Natalije utvrdili da je infekcija bila prisutna tacno 24 sata, ali sta ja znam u poredjenju sa ovim velikim strucnjacima.


Pre svega, puno hvala što se trudite da nama laicima pojasnite stvari, iako znamo da radite i po 80 sati nedeljno.
Samo bih vas zamolila da nam malo elaborirate ovo što sam gore citirala... tj. koliko se precizno tako nešto može utvrditi? Jel' utvrđuju takve stvari po toj Truloj Americi?
Unapred zahvalna za svaki sekund koji odvojite za nas nesrećnike s kojima lokalni Beli Mundiri ne žele uopšte da razgovaraju.
titlis titlis 07:12 04.06.2009

Re: analiza likvora....

Krugolina Borup
Nisam sigurna kako su na osnovu analize likvora male Natalije utvrdili da je infekcija bila prisutna tacno 24 sata, ali sta ja znam u poredjenju sa ovim velikim strucnjacima.Pre svega, puno hvala što se trudite da nama laicima pojasnite stvari, iako znamo da radite i po 80 sati nedeljno.Samo bih vas zamolila da nam malo elaborirate ovo što sam gore citirala... tj. koliko se precizno tako nešto može utvrditi? Jel' utvrđuju takve stvari po toj Truloj Americi? Unapred zahvalna za svaki sekund koji odvojite za nas nesrećnike s kojima lokalni Beli Mundiri ne žele uopšte da razgovaraju.



Kru, nema na cemu, zao mi je sto ne mogu vise da pomognem sem svog malog doprinosa preko bloga... dakle, da pojasnim: uradis lumbalnu punkciju na pacijentu,posaljes tecnost u lab,i za pola sata dobijes odgovor da li je broj belih krvnih zrnaca uvecan i koliko, nivo proteina, nivo glukoze. I to je to, nema bajanja, nema magije...za to vreme se kultura "zasadi" i inkubira u laboratoriji, i za 24 casa dobijes preliminarni rezultat . Kad gledas prvi izvestaj (broj leukocita, proteini,glukoza) ti mozes da pretpostavljas (ali samo pretpostavljas) koliko je infekcija uznapredovala (ako su leukociti i proteini jako uvecani, a glukoza jako smanjena),ali ne mozes da utvrdis precizno kada je infekcija tacno pocela. Tako da to ovde ne utvrdjujemo, vec radimo lumbalnu punkciju u svrhu boljeg lecenja pacijenta.
Mislim da su lekari u Tirsovoj ocigledno adekvatno reagovali i uradili sve sto treba uraditi. Ali najverovatnije je bilo vec prekasno, jer smrtnost od meningitisa prouzrokovanog Streptokokom pneumonije je velika i kad se zapocne terapija na vreme (negde oko 25%), a kamoli kad se sa terapijom zakasni. Ako je ta nesrecna majka dosla po drugi put u taj Dom Zdravlja, sa molbom da joj dete nije dobro i da je temperatura i dalje jako visoka i posle dva dana, cak i ako dete nije imalo meningitis u tom trenutku, trebalo je da bude upuceno u bolnicu gde ce se uraditi sve analize i zapoceti intravenski antibiotici sto pre. Cak i ako su te doktorke uradile meningealne znake (savijanje glavice..),pa neka su i bili negativni, opet su trebale dete da posalju u bolnicu sto pre. Jer kod male dece ovi znaci nisu vrlo pouzdani, kao sto ni njihovo odsustvo ne znaci da dete nema meningitis. Cak i ako su sumnjale na "samo" virusnu infekciju, sa ovakvom prezentacijom pacijenta, morale su da iskljuce nesto ozbiljnije. Sasvim je bilo dovoljno sto dete ima tako visoku temperaturu par dana, i sto majka tvrdi da je detetu sve gore i gore, da ga bez razmisljanja posalju u bolnicu da bi se iskljucila ili utvrdila bakterijska infekcija. U tom njihovom vracanju majke i bolesnog deteta, izgubljeno je dragoceno vreme, sto je imalo velikog uticaja na ovakav ishod.
Sad sam procitala da je patolog-sudski vestak Dr. Stankovic izjavio da je izvestaj komisije skandalozan. I potpuno se slazem sa njim.
maricacarica maricacarica 23:31 03.06.2009

Baš ih nažuljalo

"Саопштењем за јавност огласио се и Синдикат лекара и фармацеута Србије који протестује због новинарског извештавања о овом случају. Новинаре је, да подсетимо, критиковао и сам министар здравља, који је истицао да су они осудили докторке пре суђења. Синдикат лекара и фармацеута наводи да „медицина, лечење, брига о здрављу, без обзира на то колико је то људима важно, не сме бити начин за подизање тиража дневних новина или за добијање политичких поена”.
A sad još jednom "медицина, лечење, брига о здрављу, без обзира на то колико је то људима важно, "

Da ne bi novinara, pola ne bi ni čuli šta se sve tu izdešavalo
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:34 03.06.2009

Re: Baš ih nažuljalo

Da ne bi novinara, pola ne bi ni čuli šta se sve tu izdešavalo


Ja napisah odu novinarima, iz istog razloga.
maricacarica maricacarica 23:49 03.06.2009

Re: Baš ih nažuljalo

Ti znaš da ja volem tvoje blogove.... Iseliću se na Kubu, jes da su veća sirotinja, ali su im lekari među najboljima na svetu
pix3lchick pix3lchick 23:35 03.06.2009

Pobogu...

Ovo stvarno nema smisla...
Sada će spinovati stvar tako da ispadne da je u pitanju u stvari politički obračun:
Link

Ministar Večiti mi se upravo vinuo među prvih pet na šit-listi... mislim da je to možda najmunjevitiji uspon ikada.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:37 03.06.2009

Re: Pobogu...

Ministar Večiti mi se upravo vinuo među prvih pet na šit-listi... mislim da je to možda najmunjevitiji uspon ikada.


A mene što je razočarao... i kao čovek, i kao komunista.
maca22 maca22 23:48 03.06.2009

Re: Pobogu...

Pa nije iskljuceno da se tamo negde neko medju njima bije za svoje racune...
maricacarica maricacarica 23:52 03.06.2009

Re: Pobogu...

maco, ima nečeg u tome. Žao mi je što Apach nije učestvovao u Uvećanju, ali kaže da je to danas bilo prosto nemoguće za njih
scabies scabies 23:55 03.06.2009

Re: Pobogu...

Sada će spinovati stvar tako da ispadne da je u pitanju u stvari politički obračun:
Link
Nisam u toq-sta je Dragana Jovanovic uradila/izjavila i kako je zloupotrebila funkciju?
maricacarica maricacarica 00:08 04.06.2009

Re: Pobogu...

Imas malo u današnjoj politici
Др Јовановић: Град нема овлашћења у контроли квалитета лечења

Др Драгана Јовановић, секретар за здравство града Београда, каже да је она још у петак упутила допис директорки Дома здравља „Нови Београд” тражећи да јој достави извештај шта се догодило у случају лечења мале Наталије Тешић.

– Колико сам упозната, будући да сам на одмору изван Београда, директорка ДЗ „Нови Београд” је доставила тражени извештај Секретаријату. Треба бити пажљив у оваквим случајевима и не треба човек да се око некога огреши док се све не испита. Ако се утврди да је посреди лекарска грешка, онда онај ко је погрешио треба и да одговара – истакла је др Драгана Јовановић.

Она објашњава да они и у овом случају могу да буду само посматрачи, јер иако су граду пренета оснивачка права над институтима, болницама и домовима здравља, није и могућност надзора над њима.

– Граду су дата права да улажу у здравствене установе, али не и да контролишу квалитет пружања медицинских услуга. То је аномалија, нешто што није нормално. Покушала сам да променим такав систем и да оснујем одсек који ће се бавити квалитетом рада у болницама и домовима здравља. Међутим, моја заменица Божица Новановић, иначе члан странке Г 17 плус, направила је примедбе на предлог те моје систематизације а уједно и допис где се каже да то потпада под надлежност Министарства здравља и да ми не можемо тиме да се бавимо – сматра др Драгана Јовановић.

Она додаје да је дефинитивно неопходно свакодневно дежурство обе дечје клинике, јер би тада родитељи водили болесну децу у ону најближу, и не би морали да пропутују пола града да би стигли до оне која тога дана прима пацијенте и самим тим губили драгоцено време.

scabies scabies 00:19 04.06.2009

Re: Pobogu...

Hvala, Maricecarice.
maca22 maca22 01:43 04.06.2009

Re: Pobogu...

Ma sta god da je, ne zelim da se resi SAMO ovaj slucaj zbog politicke frtutme, a da se sitemski nista ne promeni.
Hansel Hansel 10:35 04.06.2009

Re: Pobogu...

Ne videvši citat iz Politike na ovom mestu, i ja sma ga jutros linkovao ispod prvog pominjanja Sekretarijata i sekretarke...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:49 04.06.2009

evo iz leskovca

maricacarica maricacarica 07:17 04.06.2009

Nasmejte se i vi....

Kampanja Ministarstva zdravlja
Ministarstvo zdravlja pokrenulo kampanju informisanja korisnika - "Imate pravo"


Pacijent treba da zna koja su mu prava


BEOGRAD - Prvo pravilo lekarske etike je da ne naudi pacijentu, ali uvek može da se desi greška i zato treba da postoji profesionalna, etička i moralna odgovornost, ali i pravna zaštita oštećenog pacijenta. Kako oni uglavnom ne znaju svoja prava i ne znaju kome treba da se obrate, pokrenuli smo kampanju "Imate pravo" koja o tome treba da ih informiše - najavio je juče ministar zdravlja Tomica Milosavljević najavljujući kampanju.

On je rekao da će 400.000 brošura biti podeljeno pacijentima u različitim zdravstvenim ustanovama koje će ih informisati gde mogu da se požale na probleme koje imaju u vezi sa lečenjem. Međutim, osim kazni koje su predviđene za lekare i zdravstvene ustanove koje rade bez dozvole, ministar je rekao da očekuje i od Komore lekara i od Etičkog komiteta Srpskog lekarskog društva da reaguju i javno osude onog za koga se utvrdi da je prekršio lekarsku etiku - jer to nema pravnu, ali ima veliku moralnu snagu.

- Pacijent ima pravo da od zdravstvenog radnika traži obaveštenje o dijagnozi i prognozi bolesti, efektu preduzimanja i nepreduzimanja medicinskih procedura, rizicima, načinu lečenja, kao i eventualnim posledicama predloženog tretmana - navela je Maja Ivetić, savetnik za zaštitu prava pacijenata u Ministarstvu zdravlja.

Te informacije mogu da se uskrate pacijentima samo u izuzetnim slučajevima kad zdravstveni radnik proceni da bi obaveštavanjem ozbiljno ugrozio pacijentovo zdravlje i tad ga daje članu porodice. Pacijent ima pravo da izabere lekara sa istaknutog spiska, da ga iz zakonom predviđenih razloga promeni, potom na zaštitu privatnosti i poverljivosti o dijagnozi i terapijskoj proceduru.

U brošurama koje će svima biti dostupne istaknuto je i da pacijent ima pravo na prigovor koji u pisanoj formi, odgovor mu se dostavlja u roku od osam dana, a ako je nezadovoljan, može da se obrati zdravstvenoj inspekciji ili filijali Zavoda za zdravstveno osiguranje.

Pacijent ima pravo i na nadoknadu štete ukoliko mu zdravstveni radnik stručnom greškom pogorša zdravstveno stanje, povredi ili unakazi mu telo.
Kampanja je počela juče, a trajaće mesec dana. Ministar će se u okviru te akcije sastati sa direktorima zdravstvenih ustanova u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu.

(Glas javnosti 20.06.2007.)

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:41 04.06.2009

Re: Nasmejte se i vi....

- Pacijent ima pravo da od zdravstvenog radnika traži obaveštenje o dijagnozi i prognozi bolesti, efektu preduzimanja i nepreduzimanja medicinskih procedura, rizicima, načinu lečenja, kao i eventualnim posledicama predloženog tretmana - navela je Maja Ivetić, savetnik za zaštitu prava pacijenata u Ministarstvu zdravlja.

super, bravo majo sedi pet.
mene zanima sta da radim ako se lice zdravstveni radnik oglusi o moja prava iz navoda? znam ja vrlo dobro da policija ne sme ta stiti krimose, pa ih stiti, samo sto ne znam sta da radim s tom informaciJom?

ovo kao pisem pa mi odgovore, a kao ja uspem da Dokazem da je lice zdravstveni radnik povredio moja prava...? mislim, koje lice zdravstveni radnik je ikada krivo u bilo kom slucaju?! u srbiji, mislim.
bokaiv bokaiv 07:13 04.06.2009

Re: Saljem!

Poslato!
dubravkaml dubravkaml 07:45 04.06.2009

Dom zdravlja blok 44

Postovani,
Imam potrebu da i ja nesto kazem o spornom domu zdravlja posto imam dvoje dece od 10 i 11 godina koje lecim u gore pomenutoj ustanovi.
Svih 11 godina imam uglavnom pozitivna iskustva sa pedijatrima uz par casnih izuzetaka,ali o organizaciji rada i specijalistickoj sluzbi(ovde mislim na ORL) mislim sve najgore!
Pitala bih nadlezne da li je normalno da posla sat i vise cekanja kod pedijatra sa bolesnim detetom koji ima temperaturu,posle satiima cekate da vas primi ORL spec. zajedno sa odraslim ljudima koji cekaju na ispiranje usiju,proveru sluha i slicno.Da ne spominjem da vam se moze desiti da naivno cekate satima pa onda konstatujete da je vasu knjizicu sestra drsko premestila u gomilu za popodnevnu smenu a da pritom nije nasla za shodno da vas pita zasto ste tu ni da vas obavesti sta je uradila.Ne treba zaboraviti da se posle pregleda treba opet vratiti kod pedijatra da vam da recept za odg terapiju koju je ORL napisao!To je ipak nedopustivo,a to se odgovorno tvrdim desava godinama.
Svaki put i dan danas kad mi se neko od moje dece pozali da ga boli uvo ja se najezim od golgote koja me ceka u toj cekaonici iako su mi deca sada velika pa ipak koliko toliko i mogu da odcekaju sat dva i vise.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:21 04.06.2009

Lajavi krelac

Shodno mom blesavom poslu po dva dana ne mogu na net pa mi redovno promaknu sve diskusije....
Ponoviću još jednom, ajde da se angažujemo da MI NJIMA nabavimo te proklete protokole!Prisustvovala sam porođaju u Miami, Florida, koleginica je prihvatila da tu budu i dve premed studentkinje koje su vrtele nekakvu knjigu i pratile svaki pokret babice i doktora!
Bacila sam pogled, porođaj opisan po fazama i milion napomena za svaki momenat ŠTA je komplikacija a šta normalno i koji je postupak!!!!!
TITLIS, ti si na savršenom mestu, daj svoj bolnički protokol, da ga iskopiramo, prevedemo i guramo pod nos svakom mamlazu koji sebe naziva direktorom DZ, i uzgred, hvala na pojašnjenjima!
MARICACARICA, i ti si napolju živela, kontaktiraj pedijatre dotične zemlje i vidi šta možeš...
Ja ću Kubu, vidim da se spominje...
KRUGOLINA! Pa oni će samo da pokrivaju svoje dupe i da razvlače dok mogu, ovako im je lakše, ništa im nije obaveza, po sadašnjim protokolima sve je na proceni samog lekara i može da radi šta god hoće! A pacijenti, mi, nemamo za šta da se uhvatimo da bi ih tužili i progonili!
Djina
PS: Pitala pametnije od mene, tačnije majku moje koleginice koja radi kao torakalni hirurg na John's Hopkins, da li može iz likvora da se ustanovi kad je nastala infekcija.... Može, ali čisto sumnjam da je to u Srbiji izvodljivo! takvu aparaturu (e, sad to ne umem da prevedem, ali možda elektromasenispektro... ne znam), imaju tek neke vrhunske bolnice u USA. Ako je uzorak sačuvan, MOŽDA bi mogla da se uradi naknadna, forenzička analiza.
Izvinjavam se za nestručan prevod.
Mislim da je ta bolnica dovoljan autoritet.
maricacarica maricacarica 09:37 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

Na izvršenje!
Razumem, komandante (Mark)!
Krećem!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 10:02 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

Marice, ja skroz ozbiljna i verujem da bi makar pojačali artiljeriju kojom Kru bije, ali vidim da me niko ne hebe ni 2%...
Odustajem
Djina
maricacarica maricacarica 11:12 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

baka Evdokija i unuka Djina
Marice, ja skroz ozbiljna i verujem da bi makar pojačali artiljeriju kojom Kru bije, ali vidim da me niko ne hebe ni 2%...OdustajemDjina

Ej, i ja sam, već sam se udubila da nađem sve moguće tekstove o tome. Da ne bi sve završilo na našim pismima, već da probamo i nešto konkretnije da uradimo. A moja šala (očigledno neuspela) je u stvari aluzija na Bele Mundire i Vukove sa blogova, pa mi onda tu logično, treba i Komandant Mark
Izvini još jednom na šali
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 11:37 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

Ne, ti primi izvinjenje....
Malo sam nervozna, i ja imam dete i mogu da zamislim, samo da zamislim kako im je....
A nervira me ovo što gledam i čitam (ne odnosi se na blogere), svi nešto cokću, gunđaju, išuđavaju se i krste i svima im jako žao....
I to je to.
Niko da kaže, hej, stop, dosta! Ajde da uradimo TO i TO!
Krugolina se bori lavovski, glavu dajem da bi radije provela dva sata dnevno igrajući se sa svojim sinom nego blogovati, ali je sabrala da je na duže staze korisnije da mu malo zakine vreme sa mamom i obezbedi bolji svet u kojem će odrastati...
Ali, Kru ima totalno neravnopravnu borbu, njih je 843678326518924912874 miliona a ona je jedna!
I muka mi je od tapkanja po ramenu i tovarenja tema i tereta na nju, ajde Kru porodilišta, ajde Kru, pedijatrija, ajde Kru lečenje od steriliteta...
A AJDE MALO SVI ZAJEDNO!
Kru nek im hebe milu majku (kulturno) na TV, a mi da joj pripremamo municiju i logističku podršku!
Sto glava pametnije od jedne....
Šta je problem?
Nisam lekar, ali prostom statistikom, najčešča reč je PROTOKOL pa ajde da prepišemo prokletinju!
Raška škola je u tradiciji Srbije....
Muka mi je od peticija, protestnih pisama i vrtenja glavom!
Mi kliknemo SEND oni kliknu DELETE i puj pike ne važi....
Za sedam dana, novi slučaj, sveža rana i zaboraviće na Nataliju....
Hajde da nabavimo te protokole, pa kad im Kru vrisne uradite nešto, a oni kažu važi, oćemo, neka to bude vrisak uradite OVO!!!!!!
Pa da se ima na osnovu čega raspravljati!
A ne ovako, u prazno, da li su trebali ili ne, mogli ili hteli!!!
Ma, kad odvezem bre auto na popravku, zna se procedura, po redu, motor, kočnice, elektrika, limarija...
A ljude, decu nam bre leče po nahođenju, bajaju tamo i gledaju u pasulj.... I znaš zašto nikome od njih neće faliti ni dlala sa glave, nego će još po 30 godina da isto ovako leče decu?
Zato što ne postoji crno na belo šta su morali a nisu uradili!!!!!!!
Djina
maricacarica maricacarica 12:01 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

Zajebato je što su protokoli razbijeni po oblastima (što je i logično), pa se trudim da pohvatam opšte crte
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 12:11 04.06.2009

Re: Lajavi krelac

Ali postoje!!!
POSTOJE PROTOKOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SVUDA OSIM KOD NAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KOLIKO JAKO DA SE DEREM DA ME NEKO ČUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Djina
maricacarica maricacarica 12:37 04.06.2009

Re: Lajavi krelac


U nekom od tekstova našla sledeće, u mom prevodu. - Lekar nema pravo da stavlja pod sumnju profesinalnu kvalifikaciju drugog lekara ili bilo kojim drugima načinom diskreditovati. Profesionalne primedbe na adresu kolega moraju biti argumentovane, urađene u neuvredljivom tonu, poželjno u ličnom obraćanju, pre nego što se proslede medicinskom društvu (Lek komora) ili iznesu pred Etičku komisiju. Lekarsko društvo (komora) je obavezna da pruži pomoć lekaru u obnavljanju svoje profesionalne reputacije.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:59 04.06.2009

Vesti

Blic - http://www.blic.rs/hronika.php?id=95621

Zagorka Radović-Krstić i Lidija Manić, doktorke koje su u DZ “Novi Beograd” lečile malu N. T., pobijaju navode iz izveštaja da dokumentacija nije bila uredno vođena i naglašavaju da nisu napravili grešku u lečenju.

Kako je „ Blic“ već pisao, inspekcija je utvrdila da je propust u dokumentaciji taj što je u elektronskom kartonu N. T. navedeno da je obavljen neurološki pregled, a da taj podatak ne postoji u standardnom zdravstvenom kartonu.

- To uopšte nije tačno. Inače, za dete tog uzrasta neurološki pregled se sastoji u oceni opšteg stanja, a ona je bila svesna i pokretljiva. U zdravstveni karton se ne upisuju svi pregledi koji se rade, već samo oni koji imaju pozitivan nalaz odnosno kada nešto nije uredu s zdravtsvenim stanjem pacijenta. S obzirom na to da je dete bilo svesno i pokretljivo, nije bilo potrebe da se to upisuje. Nije napravljena greška i stojim iza svog rada. Što se tiče nalaza inspekcije, on se odnosi na vođenje dokumentacije u čitavom Domu zdravlja, a ne u ovom slučaju. Popunjavanje elektronskog kartona nije naša obaveza, a papirnati karton je validna dokumentacija - kaže za “Blic” dr Zagorka Radović-Krstić.

Obe doktorke kažu da je inspekcija dala pozitivnu ocenu njihovog rada i ističu da nisu prepravljale detetov karton, iako Zorana Tešić, majka N. T., sumnja da je to urađeno.

Dr Zagorka Radović Krstić prva je pregledala N.T. Majka je dete dovela u ponedeljak, 11. maja u 11 sati i 18 minuta, jer je imalo visoku temperaturu.

- Poslušala sam dete i uradila sve ono što je potrebno za uzrast deteta od 16 meseci. Proverila sam da li je dete svesno, razdražljivo, uplašeno, da li se pokreće. To je neurološki pregled koji se radi deci uzrasta od 16 meseci. Ništa nisam zapazila. Rekla sam da se urade hitno leukocite i posle dvadesetak minuta izveštaj leukocita je bio 6,8 što ukazuje na virusnu infekciju. Rekla sam da detetu daju dosta tečnosti, skidaju temperaturu i obavezno da se jave ako se pogorša detetovo zdravlje – priča dr Radović Krstić, dodajući da dete više nije videla.

U sredu posle podne malu N. T. roditelji su doveli kod dr Lidije Manić oko 13 sati.

- Otvorila sam karton i videla da su bili pre dva dana. Mama je rekla da dete već drugi dan ima temperaturu 40 stepeni Celzijusa. Pitala sam ima li još nešto, odgovorila je da nema. Pogledala sam dete koje je bilo svesno, meškoljilo se, nije bilo poremećene svesti i nije povraćalo. Bilo joj je blago crveno grlo, videlo se da ima malo sekreta. Zbog toga sam ih ponovo uputila da hitno urade analizu leukocita i opet je pokazivalo da se radi o virusnoj infekciji – objašnjava dr Manić.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:00 04.06.2009

Re: Vesti

Da rezimiramo najvažnije:

Lekarke tvrde da majka laže.
sensus sensus 10:26 04.06.2009

Re: Vesti

Treba da je sramota kad izjavljuje ovako nesto!
Zanima me koliko je imala slucajeva dijagnostikovanja meningitisa u svojoj karijeri, pa tako cvrto stoji iza svog rada. Mislim nijedan!
Unfuckable Unfuckable 10:36 04.06.2009

Re: Vesti

Zanima me koliko je imala slucajeva dijagnostikovanja meningitisa u svojoj karijer

doktor samo postavlja sumnju na meningitis, a konačnu dijagnozu daje laboratorija
centaura centaura 11:17 04.06.2009

Re: Vesti

da je propust u dokumentaciji taj što je u elektronskom kartonu N. T. navedeno da je obavljen neurološki pregled, a da taj podatak ne postoji u standardnom zdravstvenom kartonu.


A koliko je komplikovano naknadno promeniti podatke u elektronskom kartonu , mislim da li negde postoji trag o momentu azuriranja?
Znamo da papir trpi sve ispravke ...
sensus sensus 11:53 04.06.2009

Re: Vesti

doktor samo postavlja sumnju na meningitis, a konačnu dijagnozu daje laboratorija.


U ovom slucaju izostala i sumnja, a izgleda i laboratorijska analiza!
maricacarica maricacarica 12:07 04.06.2009

Re: Vesti

Mislim da neko ko se time bavi, može da utvrdi i da li je i kada menjan el karton
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:08 04.06.2009

Još vesti...

B92 - http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=06&dd=04&nav_category=12&nav_id=364124

Beograd -- Izveštaj Ministarstva zdravlja o slučaju bebe koja je umrla od meningitisa je skandalozan, ocenio je za B92 patolog i sudki veštak Zoran Stanković.
ivana23 ivana23 10:19 04.06.2009

Re: Još vesti...

U Blicu pise jos:

Što se tiče nalaza inspekcije, on se odnosi na vođenje dokumentacije u čitavom Domu zdravlja, a ne u ovom slučaju. Popunjavanje elektronskog kartona nije naša obaveza, a papirnati karton je validna dokumentacija - kaže za “Blic” dr Zagorka Radović-Krstić.

Zasto onda inspekcija to nije naglasila, vec dovodi do jos jedne nedoumice i zbunjivanja javnosti.
Ministarstvo zdravlja da objavi izvestaj inspekcije i imena lica koja su je vrsila!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana