Da li sam slobodan 20 godina poslije?

Neven Anđelić RSS / 04.06.2009. u 11:23

Borac za slobodu
Borac za slobodu
Godina je 1989. Pocetak juna. Socijalisticki rezimi pocinju kolapsirati jedan za
slobodan borac protiv slobode
slobodan borac protiv slobode
drugim. Poluslobodni izbori odrzani su u Poljskoj. Prvi nekomunista na celu vlade u istocnoj Evropi. Trzisne ekonomske reforme se krecu od zapada prema Uralu. U Beogradu Milosevic pise govor za Gazimestan. Necka se da li da prijeti i spominje oruzje. Na kraju ostaje da razmisli ali cini mu se da ‘ni oruzane bitke nisu iskljucene'. Pomogla mu je vijest iz Kine. U centru Pekinga, na Trgu Tiananmen konacno su ugusene visemjesecne demonstracije. Sedam hiljada ranjenih i 241 ubijena osoba. Ovo su sluzbeni podaci kojima mnogi ne vjeruju. Nekoliko hiljada ubijenih je nezvanicna verzija kojoj se moze ali i ne mora vjerovati.
Identitet covjeka u bijeloj kosulji koji mase ispred tenka kineske armije nikada nije postao poznat. Samim time ni njegova sudbina. Jedan od najubjedljivijih imidza ako ne dvadesetog vijeka, ono sigurno 1989. godine. Slike koje mi se pojavljuju prve u sjecanju iz te godine su covjek i tenk u centru Pekinga pocetkom juna, rusenje zida u Berlinu pet mjeseci kasnije i govor Milosevica na Gazimestanu krajem istog mjeseca.
Poredao sam ih po vaznosti koja se da prodiskutovati.
Naime, svim srcem sam na strani hrabrog covjeka u bijeloj kosulji koji pokusava voljom srca a ne razuma da uradi nesto za slobodu, za svoje drugove, za svoj narod, za sebe. Nije uspio. Volio bih da mu saznam ime i sudbinu. Gubitnik je. Mozda je to dodatni razlog zasto mi se dopada. Medjutim da je on pobijedio, da je istinsku slobodu ostarila milijarda ljudi u Kini kao sto je slobodu dozivjelo nekoliko stotina miliona ljudi komunisticke Evrope (ukljucujuci nekadsnji Sovjetski Savez) da li bi Milosevic rekao onu o oruzju na Vidovdan i ugrozio mi zivot kao i vama koji ovo citate.
Siguran sam da je moj zivot dobrim dijelom odredjen upravo dogadjajem na pekinskom trgu Tiananmen cetvrtog juna 1989. godine. Ubijedjen sam da Milosevic ne bi onako zvonko spomenuo oruzane bitke koje nam predstoje da tenkovi nisu izasli na ulice u dalekoj Kini. Vidio covjek da moze da prodje ali je malo precijenio sebe i svoju naciju. Kina je potrebna cijelom svijetu, danasnja ekonomija, citav zivot se zasniva na kineskoj proizvodnji. Sta god se desi u Kini, odrazava se cak i u Kosovu Polju, barem u radnji koja prodaje kinesku robu. To je promjena u posljednje dvije decenije. A cak i tada, prije punih dvadeset godina, neuspjeh covjeka u bijeloj kosulji naveo je Milosevica da otvoreno zaprijeti svima u svojo blizini. Jedno vrijeme je izgledalo kao da je nesupjeh jednog uvjetovao uspjeh drugog (u onoj njegovoj bolesnoj namjeri da tenkovima obezbjedi ostvarenje svojih ideja). Imali su potpuno suprotne stavove i ideale, jedan je neznani pozitivac a drugi znani negativac. A obojica su zrtve danasnjeg svijeta, stanja ljudskog poretka. Da je Kinez osvojio slobodu, Slobodan se ne bi drznuo tako lako da oproba na Balkanu recept protiv slobodoljubivog Kineza. Primjer kineskih tenkova nije sprijecio rusenje zida u Berlinu. Tenk na Tiananmenu i zid u Berlinu znacili su Milosevic na vlasti. Padom zida, bilo je pitanje vremena kada ce i on i rezim propasti. Potrajalo je i uspio je mnoge unesreciti. Ali zamislite da zid u Berlinu nije srusen.
A sada zamislite da znamo ko je bio covjek u bijeloj kosulji. Mozda bismo sada pricali o Milosevicu kao kratkoj, crnoj epizodi u srpskoj istoriji. Nas mali, balkanski kutak svijeta bio bi posve drugaciji ali isvijet bi bio bitno drugaciji bez ovakve danasnje Kine. Nisam sigran da li bi svijet bio bolji. Balkan sigurno bi ali Balkan je skoro beznacajan za planetu. To je razlog zasto spominjem da sam srcem na strani covjeka u bijeloj kosulji ali da mi razum povremeno govori da je mozda ispalo dobro sto mu nikada nisam saznao ime.

Atačmenti



Komentari (29)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:29 04.06.2009

tank man

A sada zamislite da znamo ko je bio covjek u bijeloj kosulji


Little is publicly known of the man's identity or that of the commander of the lead tank. Shortly after the incident, British tabloid the Sunday Express named the man as Wang Weilin
(王维林), a 19-year-old student[5] who was later charged with "political hooliganism" and "attempting to subvert members of the People's Liberation Army"[6]; however, the veracity of this claim is dubious. Numerous rumors have sprung up as to the man's identity and current whereabouts, but none are backed by hard evidence.[citation needed]

There are several conflicting stories about what happened to him after the demonstration. In a speech to the President's Club in 1999, Bruce Herschensohn—former deputy special assistant to President of the United States Richard Nixon—reported that he was executed 14 days later[citation needed]; other sources say he was killed by firing squad a few months after the Tiananmen Square protests[4]. In Red China Blues: My Long March from Mao to Now, Jan Wong writes that the man is still alive and is hiding in mainland China.

The People's Republic of China government has made few statements about the incident or the people involved[citation needed]. In a 1990 interview with Barbara Walters, then-CCP General Secretary Jiang Zemin was asked what became of the man. The Chinese leader first stated (through an interpreter), "I can't confirm whether this young man you mentioned was arrested or not." Jiang then replied in English, "I think never killed." [sic][7] A June 2006 article in the Hong Kong Apple Daily stated that there are rumours that the man is now residing in Taiwan.[8]

i jos nesto:
This event has inspired many references within lyrics and album art - both in political and non-political usages.

The British rock band The Cure, during a concert in Rome on 4 June 1989, dedicated their last encore, "Faith," to "everyone that died today in China." Singer Robert Smith extended the song with improvised lyrics about a person who has a gun held to their mouth and urged to say "Yes" to the question "Do you love me?", but finally refuses to do so. The bootlegged recording of this 15 minute version is known as "Tiananmen Faith". In the same year, Joan Baez wrote and recorded her folk anthem "China" to commemorate the democratic revolt. Billy Joel's history-themed single "We Didn't Start the Fire", released late 1989, mentions the event in the line "China's under martial law."

The song Tin Omen by the Canadian industrial band Skinny Puppy is a reference to this uprising and massacre.

Progressive rock group Marillion wrote a song titled "The King of Sunset Town" that uses imagery from the Tiananmen Square incidents, such as "a puppet king on the Fourth of June" and "before the Twenty-Seventh came". The song was released on their album Seasons End in September 1989.

The band System of a Down referred to the event in the opening lines to the song "Hypnotize", which are, "Why don't you ask the kids at Tiananmen Square, was fashion the reason why they were there?"

Shiny Happy People by REM is supposedly an ironic reference to a piece of roughly translated Chinese propaganda regarding the massacre, two years before the song was released.[102] The inference apparently relates to how politics is controlled by those with children in powerful positions, not idealistic revolting unhappy students on the ground in Tiananmen Square. The idea that propaganda is often used to cover up stark weaknesses in political systems. The song is mockingly played to encourage unknown political candidates to be upbeat even under fire.

American thrash metal band Slayer released a song "Blood Red" on their 1990 album titled "Seasons in the Abyss", which was inspired by the Tiananmen Square incident. The song includes the lines: "Peaceful confrontation meets war machine, Seizing all civil liberties... No disguise can deface evil, The massacre of innocent people." The same year, another American thrash metal band Testament released the song "Seven Days in May" protesting the Beijing massacre (though the assault on Tiananmen Square took place on 3 June, not in May) on their "Souls of Black" album, including the words: "In the square they play the game, That's when the tanks and the army came... They called the murders minimal, Described their victims as criminals... Dead souls like you and me, Who only wanted free society".

British anarchist pop band Chumbawamba released a song called "Tiananmen Square" on their 1990 album Slap!. The lyrics are built around the fact the People's Liberation Army murdered the people. The Tank Man is also referenced ("You must've seen it, the boy in the white shirt".

Sinéad O'Connor, on her 1990 album I Do Not Want What I Haven't Got, referenced the killings in her song "Black Boys on Mopeds" with the following opening lines: "Margaret Thatcher on TV, Shocked by the deaths that took place in Beijing".

British goth rock outfit Siouxsie and the Banshees recorded the song "The Ghost in You" for their album Superstition in 1991. It is about a person who witnessed the massacre returning to Tiananmen Square and remembering the terrible emotions he/she experienced there.

Roger Waters referred to the massacre on the song "Watching TV" from his 1992 album Amused to Death. In 1996, Nevermore released the track titled "The Tiananmen Man" on their The Politics of Ecstasy album. The song is about the Tank Man who famously stood in front of the tanks in the Square. The song "Hypnotize" on the 2005 album Hypnotize by System Of A Down is based on the event.

In 2006 a Chinese folk singer Li Zhi wrote a song titled "The Square", where the sound of bullets and ambulance and voice of TAM mother Mrs. Ding were sampled.[103] In 2007 Hed PE wrote a song entitled "Tiananmen Squared" on their Insomnia album.

Calogero (French singer) also has a song called Tien An Men.

Portuguese band Kalashnikov has a song called Tiananmen Tiananmen. The chorus of the song says "Tiananmen Tiananmen, kill another yellow men"

The Italian band CCCP Fedeli alla linea included a song called "Tien An Men" in their 1990 EP Ragazza Emancipata.
___________________________________________________
Mislim da bi Slobica postojao i sa i bez Tianmena, ne znam zasto.


Neven Anđelić Neven Anđelić 12:15 04.06.2009

Re: tank man

hvala na zaista iscrpnim informacijama. jedino i dalje ne znam tacno sta bi s covjekom.
a 'glede' slobice, moguce, lako moguce....
loader loader 11:36 04.06.2009

Dakle, sloboda se stalno vaja ..

Da li sam slobodan 20 godina poslije?
Nikad niste slobodni. To jest, nikad niste dovoljno slobodni.
Jer:
vreme pred nama je veliki tenk
a svi mi
odreda
jesmo čovek u beloj košulji pred tenkom
silver bullet silver bullet 12:09 04.06.2009

Re: Dakle, sloboda se stalno vaja ..

Da li sam slobodan 20 godina poslije?


Mozda je bolje ovako:

Da li sam Slobodan 20 godina posle?
mizanas mizanas 14:04 04.06.2009

Re: Dakle, sloboda se stalno vaja ..

Ja sam tenkista ,gas gas
d_sandic d_sandic 11:53 04.06.2009

Uhapšen

Negde, nekad sam čitao da je uhapšen i osuđen na dugogodišnju robiju. Mislim da se tim slučajem bavio i Amnesti int..
mizanas mizanas 14:15 04.06.2009

Re: Uhapšen

mislim da se Kineski Zmaj ,mnogo ne uzbudjuje sto se tim slucajem bavio Amnesti int
drug.clan drug.clan 13:24 04.06.2009

pobeda - poraz sve je relativno

Naime, svim srcem sam na strani hrabrog covjeka u bijeloj kosulji koji pokusava voljom srca a ne razuma da uradi nesto za slobodu, za svoje drugove, za svoj narod, za sebe. Nije uspio. Volio bih da mu saznam ime i sudbinu. Gubitnik je. Mozda je to dodatni razlog zasto mi se dopada. Medjutim da je on pobijedio, da je istinsku slobodu ostarila milijarda ljudi u Kini kao sto je slobodu dozivjelo nekoliko stotina miliona ljudi komunisticke Evrope (ukljucujuci nekadsnji Sovjetski Savez) da li bi Milosevic rekao onu o oruzju na Vidovdan i ugrozio mi zivot kao i vama koji ovo citate.


Ubijedjen sam da Milosevic ne bi onako zvonko spomenuo oruzane bitke koje nam predstoje da tenkovi nisu izasli na ulice u dalekoj Kini. Vidio covjek da moze da prodje ali je malo precijenio sebe i svoju naciju.



Eto taj neznani kinez je porazen ali je njegova zemlja od tada postala ekonomska velesila a njegov narod dosao na put nezapamcenog napretka (ekonomskog, kulturnog i politickog). Da je on pobedio Kina bi verovatno postala sirotinjska udavaca NGO vladavine ljudskih prava (citaj globalnih korporacija) a njegov narod ostao obespravljen u siromastvu bez nade za bolje sutra.

Sa druge strane Sloba je te 1989. trijumfovao a potom sve krenulo nizbrdo. Na kraju je izgubio zemlju, narod je potpuno osiromasio, izginuo i doveden do ivice propasti (a mozda i preko ivice). On je umro u kavezu a sahranjen je bez familije u dvoristu vikendice kao pseto. Da je Sloba izgubio Srbija bi sigurno prosla bolje (verovatno ne bi mnogo napredovala znacajno ali bar zasigurno ne bi ovako propala - znaci bilo bi bar 10 puta bolje)

Ko je u stvari bio pobednik te 1989?
loader loader 00:58 05.06.2009

Re: pobeda - poraz sve je relativno

drug.clan: " ... znaci bilo bi bar 10 puta bolje "
Znači plata 2-3 hiljade evra! :) Pa, to ni gazda Jezda nije obećavao u svojim predizbornim spotovima !! :) Vikah ja - Nemojte slobu - a oni uzvraćahu - Hoćemo samo Slobu! Lep je, pametan...!" - i izabraše slobu. I to više puta. I ne znadoše posle šta ih je snašlo, odakle ih grad bije, odakle zemlja trese..!! I čuvaše slobu i dalje. I čuvaše slobu i tajkuni. I to se čuvanje nastavi, sve dok tajkuni ne rekoše - E, sad imamo moć, možemo i bez slobe! I pustiše slobu niz vodu. I videše da im je i bez slobe dobro.
drug.clan drug.clan 03:59 05.06.2009

Re: pobeda - poraz sve je relativno

loader
drug.clan: " ... znaci bilo bi bar 10 puta bolje "
Znači plata 2-3 hiljade evra! :) Pa, to ni gazda Jezda nije obećavao u svojim predizbornim spotovima !! :) Vikah ja - Nemojte slobu - a oni uzvraćahu - Hoćemo samo Slobu! Lep je, pametan...!" - i izabraše slobu. I to više puta. I ne znadoše posle šta ih je snašlo, odakle ih grad bije, odakle zemlja trese..!! I čuvaše slobu i dalje. I čuvaše slobu i tajkuni. I to se čuvanje nastavi, sve dok tajkuni ne rekoše - E, sad imamo moć, možemo i bez slobe! I pustiše slobu niz vodu. I videše da im je i bez slobe dobro.



Nije sve u plati. U tih 10 puta ulazi i kvalitet zivota se meri i drugim stvarima (placeno zdravstveno, obrazovanje, socijalno, dobra infrastruktura, kvalitet zivotne sredine itd., vannastavne aktivnosti za decu, zastitu potrosaca ...). Zatim odbij par stotina evra za mito i korupciju za politicare, lekare, policajce, profesore koje ne bi morao da dajes mesecno itd.
Inner Party Inner Party 13:30 04.06.2009

Kadijevic

Eh, kamo srece da je Kadijevic onomad poslao jos vise tenkova na trgove... Mozda bi tamo neki Slovenac bio pregazen, ali bi politicari bili naterani da se jos jednom dogovore o pravednijem modelu raspada SFRJ. Ako treba da biram izmedju diktature i haosa, ja biram diktaturu.

PS

Kina je uveliko bila na putu reformi kada se desio Tienanmen, drugaciji ishod tadasnjih demonstracija je mogao biti samo rat i raspad Kine.

mizanas mizanas 13:54 04.06.2009

Trijumf Kine-zalost USA

Odgovor pravne drzave na na Pekinskom trgu Tiananmen pokazao je šaci suldih studenata da nemogu nametati svoje misljenje milijardi Kineza,sta se moglo dogoditi sa Kinom da si ti nesrecnici ostvarili svoj naum najbolje pokazuje pakao kroz koji je Rusija prosla (na svu srecu trgla se u poslednjem momentu) Kina danas dozivljava najveci uzlet ,prosperitet u svim segmentima rusi sve ekonomske parametre kada je u pitanju napredak,15 godina ekonomski rast preko 10 % to ekonomska teorija nije predvidjala...U jednom se slazemo Tenk na Tiananmenu je stvarno uspio mnoge unesreciti ,unesrecio je neprijatelje Kine ,kojima ostaje samo da placu kao ostavljene devojke i da gledaju uzlet Kine
Inner Party Inner Party 14:06 04.06.2009

Re: Trijumf Kine-zalost USA

mizanas
Odgovor pravne drzave na na Pekinskom trgu Tiananmen pokazao je šaci suldih studenata da nemogu nametati svoje misljenje milijardi Kineza,sta se moglo dogoditi sa Kinom da si ti nesrecnici ostvarili svoj naum najbolje pokazuje pakao kroz koji je Rusija prosla ...



libkonz libkonz 15:00 04.06.2009

Re: Trijumf Kine-zalost USA

Inner, ti se sa ovim slažeš???
Inner Party Inner Party 19:27 04.06.2009

Re: Trijumf Kine-zalost USA

libkonz
Inner, ti se sa ovim slažeš???


Da.
sinergija92 sinergija92 14:36 04.06.2009

Na prvi i na drugi pogled...

Mislim da je u vreme o kojem je rec (kraj osamdesetih), bipolarni svet vec okoncao svoju egzistenciju, a da uticaj rezima u Kini sigurno nije bio ni izdaleka tako veliki na ovdasnja (balkanska) zbivanja, kako se to prezentuje u tekstu. "Covek u belom" je simbol borbe za slobodu, medjutim, sloboda nije jednoznacni pojam, moze to biti sloboda kretanja, sloboda govora, ali i ekonomska sloboda....cini se da su prve dve privremeno bile suspendovane zarad ove trece, koja umnogome omogucuje svekoliku slobodu. U to vreme nismo tako razmisljali, ali, kako vec rekose prethodni komentatori, sada imamo dovoljno dokaza da tvrdimo da bi gradjani Kine krenuli put nekog drugog "ropstva" savremenog, kapitalistickog neokolonijalizma, da je uspelo "uvozenje demokratije".
Ne verujem ni da se rezim u Srbiji zavaravao mogucnoscu da bi Kina (kao ni Rusija '99.) mogla i htela da se suprotstavlja mocnijima zarad nekih "maglovitih" interesa, slazem se da je Balkan skoro beznacajan u svetskim okvirima.
‘.....ni oruzane bitke nisu iskljucene'.........
......da li bi Milosevic rekao onu o oruzju.......

Ne vidim sta je sporno u ovim recima? Da li je bilo oruzanih bitaka? Da.
Meni je vise licilo na ne tako tesko predvidjanje a manje na pretnju (uostalom, prete li i oni iz "slobodnih" drzava??)
Drugo, da li je oruzje i uopste ratovanje ishta drugo nego produzena ruka politike? Legalna stvar. I najdemokratskije zemlje posezu za upotrebom oruzja, ratovima, pa i zlocinima, pa? Da li to nesto menja u njihovom unutrasnjem ustrojstvu? Ne. Zasto instruisu "ispiranje mozga", da je apsolutno nedozvoljena upotreba sile (samo mirna, diplomatska sredstva-i to se ponavlja kao mantra), zemljama poput nase i slicnima? Pa upravo da bi zadrzali to ekskluzivno pravo samo za sebe...
Naravno, ako se misli na upotrebu oruzja u smislu golog ocuvanja komunisticke vlasti, onda se mora priznati da je Milosevic upotrebio tenkove (pasivno) za smirivanje demonstranata '91., bilo je dvoje nastradalih (demonstrant i policajac), kao i vise politickih ubistava, ali ipak je njegova diktatura koristila daleko perfidnije metode od ogoljene oruzane sile.
A ako se misli na upotrebu oruzja u ratovima na teritoriji ex-Yu, tu se nikako ne mozemo ograniciti na tumacenje da je to bilo samo odrzavanje u zivotu prevazidjenog sistema, nego je to bio gradjanski rat sa kompleksnijim uzrocima, istorijskim, nacionalnim, verskim, politickim ....

.................................................................................................................
Neven Anđelić Neven Anđelić 18:44 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

ovo vuce na duzi odgovor sa djelimicnim saglasjem i djelimicnim neslaganjem. u svakom slucaju bila bi dobra diskusija. na zalost, trenutno nemam dovoljno vremena. 'deadlines' na nekoliko frontova. samo kratk ostoga. nisam mislio da je kina bila uticajna na balkanska zbivanja vec da je jedan covjek vidjevsi sta prolazi nekaznjeno pomislio mogao bih i ja uz pomoc armije. i bi tako. i petog marta 91. na ulicama beograda, ali i sirom tadasnje zajednicke domovine. a da je rat u raznim zemljama nekadasnje domovine imao dodatne atribute i karakteristike, to je tacno. da je bio cisto gradjasnki rat, nije potpuna istine vec je samo jedan od atributa to bio. nedostatak vremena me tjera da samo kratko naglasim: da vojska nije dopustila da joj oruzje i druga mts (materijalno-tehnicka sredstva - je li tako bila jna skracenica) budu pristupacni direktno partijski kontroliranim paravojskama, ne bi bilo rata. barem ne u onakvim razmjerama. da se nisu stavili na jednu stranu, ne samo jednog naroda vec jedne politickeo pcije unutar tog naroda, ne bi bilo moguce ni milosevicu da tako ratuje. ali odoh nadaleko. hvala na inspirirajucim mislima.
Doctor Wu Doctor Wu 19:05 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

Mislim da je u vreme o kojem je rec (kraj osamdesetih), bipolarni svet vec okoncao svoju egzistenciju, a da uticaj rezima u Kini sigurno nije bio ni izdaleka tako veliki na ovdasnja (balkanska) zbivanja, kako se to prezentuje u tekstu.

Tako je. Na Gazimestanu je bilo najviše srpskih, jako puno američkih, australijskih i Union Jack zastava i nijedna kineska ili ruska zastava. Milošević je više nade polagao u Amerikance nego u Ruse a da je John Scanlan ostao američki ambasador, 90-te bi sasvim drugačije izgledale za Srbiju. Uzgred, na Gazimestanu su sedeli i Miloševiću tapšali i Stipe Šuvar i Ante Marković i Raif Dizdarević kao i čitav diplomatski kor sa ambasadorima USA i svih članica EU.
drug.clan drug.clan 19:07 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

Doctor Wu
Mislim da je u vreme o kojem je rec (kraj osamdesetih), bipolarni svet vec okoncao svoju egzistenciju, a da uticaj rezima u Kini sigurno nije bio ni izdaleka tako veliki na ovdasnja (balkanska) zbivanja, kako se to prezentuje u tekstu.

Tako je. Na Gazimestanu je bilo najviše srpskih, jako puno američkih, australijskih i Union Jack zastava i nijedna kineska ili ruska zastava. Milošević je više nade polagao u Amerikance nego u Ruse a da je John Scanlan ostao američki ambasador, 90-te bi sasvim drugačije izgledale za Srbiju. Uzgred, na Gazimestanu su sedeli i Miloševiću tapšali i Stipe Šuvar i Ante Marković i Raif Dizdarević i čitav diplomatski kor sa ambasadorima USA i svih članica EU.



I Hitleru su 30. septembra 1938. svi aplaudirali
Doctor Wu Doctor Wu 19:18 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

I Hitleru su 30. septembra 1938. svi aplaudirali

Pa? Kakve sad to veze ima? Ne znam da li kapirate da ovde nije reč o toliko puta prežvakanom i izakanom poređenju Hitlera i Miloševića, nego o političkim očekivanjima potonjeg. Nećete, valjda, sad i o Hanibalu i guskama?
drug.clan drug.clan 19:21 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

Doctor Wu
I Hitleru su 30. septembra 1938. svi aplaudirali

Pa? Kakve sad to veze ima? Ne znam da li kapirate da ovde nije reč o toliko puta prežvakanom i izakanom poređenju Hitlera i Miloševića, nego o političkim očekivanjima potonjeg. Nećete, valjda, sad i o Hanibalu i guskama?



Ista ocekivanja (da ce da ga puste da radi sta hoce) je i hitler imao pa se presao to je veza a ne ono sto su radili
Neven Anđelić Neven Anđelić 22:51 04.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

mislim da su mnogi od njih, ako ne vecina, tamo bili po sluzbenoj duznosti. bio bi skandal da nisu. a nisam implicirao znacaj kine na balkanu vec da je uvidjevsi mogucnost nekaznjene upotrebe sile protiv naroda, vjerovatno stvori ozakljucke koj isu ga rukovodili nesto kasnije....
gorran2 gorran2 02:57 05.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

Uzgred, na Gazimestanu su sedeli i Miloševiću tapšali i Stipe Šuvar i Ante Marković i Raif Dizdarević kao i čitav diplomatski kor sa ambasadorima USA i svih članica EU.
Na vikipediji piše da su Gazimestan bojkotovali i Šuvar i Zimmermann i EU/Nato ambasadori.
Za Stipu nisam siguran, ali Warrenn je sigurno bojkotovao Gazimestan, pa za uzvrat Milošević posle nije hteo da primi njega, i... ostalo je legenda...
Unfuckable Unfuckable 19:12 05.06.2009

Re: Na prvi i na drugi pogled...

nije bilo US ambasadora na Gazimestanu, stativa Wu
Goran Vučković Goran Vučković 21:41 04.06.2009

Montogmeri za raspad Bosne?

Nevene, ne znam da li si ovo primetio? Ja sam po običaju očajno informisan o politici, ali se nešto ne sećam da je Montogmeri baš ovakve ideje ranije propagirao.
Neven Anđelić Neven Anđelić 22:47 04.06.2009

Re: Montogmeri za raspad Bosne?

hvala za link. nisam bio vidio. nesto su se uzbudili bivsi uticajni stranci na ovim prostorima. umrtvili su se nekoliko godina ali, kao odjednom, vrlo glasno se javljaju. ne slazem se u mnogim dijelovima ni s montgomeryjem, ni s ashdownom ali ipak su to sve nekakvi signali. ukoliko ne na moguce promjene politike, onda ka razlozima zasto su sada opet glasni. ashdown izda najnovije izdanje memoara i iznenada je jako zainteresovan za bosnu, drzi predavanja i pise u nyt. montgomery mislim da nije nestro objavio posljednjih dana ali covjek nikada ne zna mogucnosti i skoru buducnost. a oko promjene misljenja i stavova..... hm..... valjda ima nesto i u izvoru prihoda. u diplomatskoj sluzbi nije bas mogao iznositi stavove koji........
a sada ne znam da li su stavovi licni ili opet u interesu neke sile, drustva, grupe ljudi ili istinski ljudski stavovi covjeka koji, eto, poznaje stvari..... hvala gorane, jos jednom.
Goran Vučković Goran Vučković 22:51 04.06.2009

Re: Montogmeri za raspad Bosne?

hvala gorane, jos jednom.

Nema na čemu - nisam hteo da pravim poseban blog o ovome zato što su mi te teme podele u principu mučne i stvar bi se sigurno pretvorila u pljuvaonicu. Više volim da stavim ovo što sam upravo stavio
grol grol 10:22 05.06.2009

Dok sve petokrake...

"Dok sve petokrake, svi ideoloski znaci ne odu u muzeje Srbija nece biti slobodna i ne mozemo da kazemo da smo zavrsili svoj posao"- rekao je 23. februara 1997. Zoran Djindjic. Obecanje je poceo da ispunjava skidanjem petokrake sa Starog dvora

dunjica dunjica 18:44 05.06.2009

Re: Dok sve petokrake...

svi ideoloski znaci

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana