Ekonomija

Premijer Putin i biznismen Deripaska

Milan Karagaća RSS / 06.06.2009. u 14:47

Iako su ga rukovodioci oblasti pokušavali da odvrate, nudeći mu da poseti neku novu fabriku, Putin je obišao fabriku cementa ,uz komentar – «kakvo ste đubrište ovde napravili.»

«Ne možete me ubediti da ste uradili sve što je moguće da olakšate život stanovnicima Pikaljova»- rekao je Putin gubernatoru Serđukovu.

Putin je održao sastanak sa rukovodiocima oblasti, grada i fabrika, uz napomenu da je namerno došao da bi   «naterao autore svega ovoga, da dođu i svojim očima vide posledice svojih ambicija, neprofesionalizma ili prostačke alavosti «

«Autore», od kojih je glavni bio Oleg Deripaska,da su «skidali šlag sa torte a sve ostalo puštali da propadne- iz tri fabrike koje su bile povezane jedinstvenim tehnološkim procesom izvučena je najrentabilnija, ona koja je proizvodila cement i sodu, prekinut je proizvodni lanac, narušena zajednička infrastruktura, ostavili su jedni druge bez sirovina...». Dalje je rekao da problemi u Pikaljovu nisu vezani za svetsku ekonomsku krizu, već su počeli kad je fabrika podeljena.

Kada je Deripaska počeo da objašnjava uzroke takvog ponašanja, Putin mu je pružio ugovor kojim se garantuje obnavljanje rada preduzeća i rekao:» Ne vidim ovde vaš potpis, dođite i potpišite.» Deripaska je prišao i potpisao.

«A sada mi vratite penkalo»-  rekao je Putin.

Putin se potom obratio prisutnima:» Radnicima se moraju isplatiti lični dohoci, rok –danas.Mora se uspostaviti jedinstven proizvodni kompleks. Ako vi ne uspete da se dogovorite za tri meseca, to će biti urađeno bez vas. Srećno»

Stanovnicima Pikaljova sinoć je stigla plata, i to kompletan dug, za tri meseca. Fabrike «Bazel-cement-Pikaljevo» , «Pikaljovski cement» i «Metahim» čija je proizvodnja nedavno prestala, pripremaju se da nastave rad. Topla voda koja je bila isključena gotovo celom gradu zbog neplaćenih računa, počinje da stiže.

To je ukratko sadržaj i pouka članka u današnjoj «Politici» «Путин преслишао бизнисмене”.

U istom listu objavljen je i tekst "Свака чеврта приватизација неуспешна"

Navodi se da je u poslednjih sedam godina prodato je na tenderima i aukcijama 1,828 firmi, ali je privatizacija 420 firmi iz raznoratnih razloga poništena.

Kako kaže Miroslav Prokopejević , prvo su prodata najbolja preduzeća, cementare, duvanska industrija, posle je sve bilo teže.Sada se prodaju veliki dužnici, tehnološki tzastareli i teško je očekivati da će postići neku dobru cenu. Najveća korupcija je u društvenim preduzećima koja su u privatizaciji godinama.Tu sedešava tzv. spontana privatizacija, jer direktor i menadžment sklapaju štetne ugovore , a radnici odnose ono što mogu.

Prema objavljenim podacima, ostalo je još neprodato 395 preduzeća , 50 čeka tendersku prodaju. U preostalim društvenim preduzećima zaposleno je oko 47.000 radnika, 13 preduzeća su kandidati za podržavljenje a 6 za strateško partnerstvo sa državom, a 332 preduzeća su pred likvidacijom dok je za 53 pokrenut postupak likvidacije.

Prokopijević ističe da sve to pokazuje da da nije bilo pravih reformi i grinfild investicija koje bi povećale zaposlenost.

U dva navedena članka radi se o dve naizgled odvojene ali i dosta povezane priče.

Jedna je primer kako ruski premijer Putin komunicira sa njihovim tajkunima, a druga o problermima privatizacije kod nas. Ima sličnosti, ima i razlika.

Najveća sličnost je što u oba slučaja radnici ostaju kratkih rukava, a tajkuni se bogate.

Razlika je u nijansama reagovanja države pa bi ovaj primer  Putina mogao biti poučan i za našeg premijera kako se mora nastupati  jasno dok ne bude kasno.

Putin je očito odavno shvatio da država ne sme dozvoliti velike socijalne promašaje, jer je kapitalizam upravo propadao kada je pravio socijalne promašaja za razliku od socijalizma koji je dozvolio kapitalne promašaje pa propao.

I savremena ekonomska kriza ponovo potencira socijalnu funkciju države, a po nekima, i kraj čistog liberalnog kapitalizma.

Što se nas tiče, na svakom koraku se može čuti kako imamo naše Deripaske, Derikože, tajkune, vođe i članove organizovanih kriminalnih grupa, kao što je to slučaj u svim zemljama u tranziciji i samoj Rusiji. Međutim, primetno je i otsustvo energičnosti kakvu je pokazao i pokazuje Putin.

Ne bih se upuštao u vaganje ali nisam siguran da naš premijer nema mnogo više razloga od Putina da češće nastupi  upravo kao Putin u onom njihovom Pikaljovu.

 



Komentari (260)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drugtito drugtito 15:04 06.06.2009

premijer?

mi imamo premijera?
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:41 06.06.2009

Re: premijer?

drugtito
mi imamo premijera?

jašta.
djole63 djole63 15:23 06.06.2009

товарищ Путин

jedni ga hvale, drugi zale
treci kazu "E moj Brale" ...

nastavak znate, i ovde na Blogu je velika podela kad je u pitanju "lik i delo" tovarisca Volodje, Ja uporno cekam da moj kolega Milan napise onaj "koji se odavno krcka", ali nikako da se skrcka.

Kao prvo - da bi covek ovako nesto uradio mora da bude "licnost". Putin je skolovan u skolama, KGB-a - najboljim koje je tadasnji sistem SSSR-a imao. Po zanimanju spijun, a reklo bi se i po delanju.

Kao drugo, jedini nas premijer koji bi ovako nesto mogao da uradi (ne znam da li bi i uradio) je ubijen, a da li ce ikad otkriti ko je sve pucao - to vec ne znam.

Kao trece, sadasnji premijer je samo deo garniture koja se ne pita za mnogo toga, ali ima jasno definisanu agendu koju je definisao neko drugi, a koji je opet mnogo jeci od samog premijera.

Kao cetvrto - i u Rusiji i u Srbiji postoji u narodu duboko ukorenjeni caristicki sistem. Nas problem je u tome to je njihov car mnogo jaci, a cini mi se i mnogo bolji od naseg

P.S. odlican tekst
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:41 06.06.2009

Re: товарищ Путин

Hvala Djole
uglavnom se slažem, pogotovo sa tač.4, i m i i oni smo sigurniji da imamo vođu nego institucije koje funkcionišu bez obzira ko je vođa.Drugo je pitanje kakav nam je kroz istoriju bio odnos prema vođama, nije nam na čast.
E sada kod nas je car Dušan mnogo davno bio ali smo imali dinastije knezova, prestolonaslednika, naslednika i kraljeva.
Evo, naš prestolonaslednik sinoć bio gost kod onog Bajdena.
Male digresije, ali stvarno mislim da bi izvršna vlast morala da se ozbiljnije a nesamo verbalno pozabavi slučajevima kao što je onaj kojim ser bavio Putin. Kod nas ima mnogo više takvih slučajeva a socijalni i ekonomski kapaciteti za njihovo prevazilaženje su mnogo slabiji nego šzo su u Rusiji.
Već sam pisao o latentnoj opasnosti od socijalnij gibanja, a kad se zaljulja teško se zaustavlja i kontroliše.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:45 06.06.2009

Pazi sad...

... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.

mariopan mariopan 16:35 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Vojislav Stojković
... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.


Mislim da je obratno.
Cim ovo procitaju Miskovic, Beko i ostali kojima se ni ime ne sme pomenuti ...ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.
Kazezoze Kazezoze 17:03 06.06.2009

Re: Pazi sad...

mariopan
Vojislav Stojković
... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.


Mislim da je obratno.
Cim ovo procitaju Miskovic, Beko i ostali kojima se ni ime ne sme pomenuti ...ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.

po tom pitanju srbija vishe lichi na ameriku. tajkuni (korporacije) vladaju drzhavom, a ne drzhava korporacijama.
takav sistem se u vrema musolinija zvao fashizam, a sad ga neki zovu i demokratija.
sentinel26 sentinel26 17:15 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Vojislav Stojković
... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.
Eno Mišković već postrojio državne organe, čak i novinarske udruge i očitao im lekciju kako državni organi treba da vode rat protiv jednog manjeg biznis-mena koji odbija da prodaje njegove usrane novine i ima da ga primoraju na poslušnost.
Ko to smije njega da odbije.
Zna se ko je Gazda u Srbiji.
Istina, on ne znade da vozi MIG-29, nije ni važno,(samo su kursadžije tužni zbog toga ), njega voze drugi, a oni zajedno vozaju svija nas.

Još nije počelo vodanje sandala (opanaka ), ali kako je krenulo ima šansi i za to.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:28 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Dobro, nije važno ko koga postrojava, važno je da su oni svi u istom stroju.

dragan7557 dragan7557 17:47 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Vojislav Stojković
Dobro, nije važno ko koga postrojava, važno je da su oni svi u istom stroju.


Vojislav Stojković
Dobro, nije važno ko koga postrojava, važno je da su oni svi u istom stroju.


Ili "Stroj"-u.

dragan7557 cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:13 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Istina, on ne znade da vozi MIG-29, nije ni važno,(samo su kursadžije tužni zbog toga ), njega voze drugi, a oni zajedno vozaju svija nas.

a koj to znae da se voza s mizi?
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:16 06.06.2009

Re: Pazi sad...

Vojislav Stojković
... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.


može da se zove i radni sastanak.
011-495 011-495 14:22 07.06.2009

Re: Pazi sad...

mariopan
Vojislav Stojković
... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.


Mislim da je obratno.
Cim ovo procitaju Miskovic, Beko i ostali kojima se ni ime ne sme pomenuti ...ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.


A ja mislio da se to vec odavno tako radi
purenjak purenjak 08:52 08.06.2009

Re: Pazi sad...

mariopan

Vojislav Stojković... čim Cvele ovo počita, ima da postroji Miškovića, Matića, Beka i ostale.Mislim da je obratno.Cim ovo procitaju Miskovic, Beko i ostali kojima se ni ime ne sme pomenuti ...ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.



I da vrate penkalo!!!
silver bullet silver bullet 16:07 06.06.2009

Kicma

Premijer je u ovoj zemlji samo tehnicko lice, predradnik placen po projektu.
U stvari bi Tadic mogao da nauci ponesto od Putina. Ali kicmu ili imas ili nemas.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:26 06.06.2009

Re: Kicma

silver bullet
Premijer je u ovoj zemlji samo tehnicko lice, predradnik placen po projektu.
U stvari bi Tadic mogao da nauci ponesto od Putina. Ali kicmu ili imas ili nemas.

Po Ustavu nije tako jer je pozicija premijera jača nego predsednika.
A da je tako nešto uradio predsednik Republike odmah bi ga napali da radi ono za šta nema ustavna ovlašćenja.
Mislim da kod nas ima potrebe i da predsednik Republike reaguje politički, predsednik Skupštine takođe, a premijer i resorni ministri operativno. Šefovi stranaka, takođe, treba da insistiraju na borbi protiv kriminala i korupcije a ne samo kada je predizborna kampanja ili kada seradi o nekome iz drugih stranaka.
Eto i u jednoj Velikoj Britaniji vlada se nalazi u problemu.
Dobro sada, vidim da je kod nas DS dogovorio strateško partnerstvo sa Batićevom DHSS, valjda će ojačati kapacitete.
silver bullet silver bullet 20:21 06.06.2009

Re: Kicma

Po Ustavu nije tako jer je pozicija premijera jača nego predsednika.


Cujte, mi smo do ovde i dosli jer su se postovala mrtva slova na papiru, pocevsi od Kostunice koji je insistirao da se postuju zakoni i za lustraciju i za Milosevicevo izrucenje i za donosenje novog Ustava... A u praksi je radio ko sta hoce, a glavne konce vukli bivsi i sadasnji clanovi tajnih sluzbi.

Mi jednostavno nismo normalna drzava, ne mogu se kalemiti nova mrtva slova na papiru i gomilati papirna ovlascenja koja nicemu ne sluze dok su pravi centri moci na nekim drugim mestima.

Svakako ne u rukama sadasnjeg premijera.

Taj Gordijev cvor je pokusao da presece Djindjic.
Tadic i ne pokusava.
Nije tesko dokuciti zasto.
niki m niki m 20:24 06.06.2009

Re: Kicma

Taj Gordijev cvor je pokusao da presece Djindjic.


Kada je to pokusao?
dragoljub92 dragoljub92 20:35 06.06.2009

Re: Kicma

pocevsi od Kostunice koji je insistirao

milošević je instalirao zlo a koštunica ga je legalizovao
dragan7557 dragan7557 14:53 07.06.2009

Re: Kicma

Po Ustavu nije tako jer je pozicija premijera jača nego predsednika.

Ustavu koji predsednik ne ferma. (paralelna partijska funkcija) a
premijer je:

Premijer je u ovoj zemlji samo tehnicko lice, predradnik placen po projektu.


dragan7557 cerski
maricacarica maricacarica 16:22 06.06.2009

Čovek je Baja

Za mene, bar. Iz mnogo razloga. Ovo su ovde miševi....
vracarac92 vracarac92 09:32 07.06.2009

Re: Čovek je Baja

maricacarica
Za mene, bar. Iz mnogo razloga. Ovo su ovde miševi....

Da!
die hard die hard 21:51 07.06.2009

Re: Čovek je Baja

Čovek je Baja


Ma da, jedan divan, pravedan,castoljubiv,demokratican ... Jednom recju Baja - sta god to znacilo.
eizo eizo 16:30 06.06.2009

...

Kad bi to nas premijer uradio Miskovicu, ovaj bi mu zategao samarcinu...
Nema Srbija Putina.
Kazezoze Kazezoze 16:54 06.06.2009

Re: ...

eizo
Kad bi to nas premijer uradio Miskovicu, ovaj bi mu zategao samarcinu...
Nema Srbija Putina.

ma imala je, al' je odapeo u hagu, na srecu.
maricacarica maricacarica 17:53 06.06.2009

Re: ...@ Kazezoze

Imaj u vidu da V.V. Putin, ume da leti a i ima i s čim. (seti se vica o zeki i orlu u avionu). Abramoviču je dodelio da sponzoriše CSKA, otprilike rečima: Lepo što si kupio Čelzi, ali malo sponzoriši i ruski sport....
die hard die hard 21:54 07.06.2009

Re: ...

Nema Srbija Putina.


Je l to tebi kanda zao?
Jos bi nam samo to falilo.
purenjak purenjak 09:20 08.06.2009

Re: ...

eizo
Kad bi to nas premijer uradio Miskovicu, ovaj bi mu zategao samarcinu...Nema Srbija Putina.


PM.Izvinite..mislim...ovaj..ako ne smetam...
MM.Sta je?
PM.Ovaj...ja..ovaj mi..ovaj ja...sam mislio...
MM.Sta si mislio? Kako to ulazis? Vidis li vrata? Kucas i cekas da ti ja kazem slobodno.Jesi li kucao?
PM.Ovaj nisam,...ja sam samo hteo...
MM.Izadji i pokucaj. Nauci se redu vise.Napolje.
PM.Izvinjavam se.Odmah cu.
PM.Kuc-Kuc.....Kuc-Kuc.....Slobodno?
MM.Napolje!!!Nisam rekao slobodno!!!
PM.OK.Pardon.
MM.Dobro je ajde udji..Dosadan si mi vise..Sta je bilo?
PM.Sefe....U vezi onog ugovora znas...
MM.Od kad smo mi na ti??cccc pazi ubuduce znas!!!Ne moj da me ljutis!!Znas kakav sam kad se naljutim??
PM.Znam sefe.Izvini.Nego,u vezi onog ugovora....
MM.Kojeg?
PM.Znas onog...
MM.Ma pusti me molim te sa tim.Jel ti tu ugovor?
PM.Jeste.Evo ga.
MM.Odlicno.Nosi mi to sa ociju.
MM.CAO.
PM.Hmmmm
MM.E!!
PM.Molim sefe
MM.MOSHA!!!!!!HAHAHAHAHAH
MM.Uvek te zalomim na istu foru......hehehehe
MM.Cije ti je to penkalo?Bas je lepo.
PM.Moje.
MM.Odlicno.Ostavi ga.Sad je moje.
PM.Vazi...
MM.E?
PM.Znam za foru!!!Ne pali mosha kod mene bas svaki put.Hhehe
MM.Ko se zajebava?Zadnji put da te opominjem oko kucanja a oko ugovora smo se dogovorili prosli put.
MM. Kako je u Skupstini? Ne moj da se zajebavate tamo.
ZVRN-ZVRN..(tel)....
MM.Halo..ko je.? A ti si djomla...reci...tu je,jeste,nisam hteo da gledam....jel jasno?Cao
MM.CAO PM i pazi ubuduce....
PM.vazi sefe....

Legenda
MM-tata
PM.Prime minister
djomla-djomla.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:21 08.06.2009

Re: ...

Dobro napisano.
Stvar je da samo treba da im se zamene uloge kako bi bilo jasno da li država ima tajkune ili tajkuni državu.
fender_bender fender_bender 16:38 06.06.2009

Aha, bas tako

samo sto se energicnost i u Rusiji, CCCP da ne pominjem zvala malo drugacije - CVRSTA RUKA. Ako se malo vratimo u proslost bilo je i efikasnijih nacina da odgovorno lice uradi ovako nesto: telefonski poziv iz Kremlja, i ode Deripaska u 'socijalno bliske', na secu sibirskih suma, a nije ni da sam Putin nema odredjenih iskustva po tim i slicnim pitanjima.
Tajkuni su tajkuni, divlje privatizacije su divlje privatizacije, nepravda je nepravda, ali i pre svega - zakon je zakon. A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.
Jeste da lepo zvuci, Putin se 'pobrinuo' za radnike i njihove licne dohotke (?!), tople vode koliko 'oces, ali zakon niko ne pomenu, pa ni komentatori na koje se autor bloga poziva, a ni on sam.
Dakle - NIJE Putin 'socijalna funkcija drzave'. To su zakoni koji su davno, da ih ima ili da se primenjuju, trebali da obave ono sto je Putin sada u pomenutoj vukojebini obavio. Ili, pravosudni sistem koji je trebalo da se pobrine za one koji zakone ne postuju.
Zakone, inace, imaju i Rusija i Srbija. A premijeri nisu zakon. Niti na ponasanje kakvo je ponasanje bivseg komsomolca i mlade nade KGB-a imaju prava.
Ono do cega je Putinu bilo stalo i sto je, sudeci po sveopstem odusevljenju gestom, jeste jeftina popularnost. Na njoj je, sudeci po komentarima uspesno poradio.
Problem je sto vukojebina ima na hiljade, i tamo i ovde ima na hiljade. Tople vode za sve nema. Nema ni licnih dohodaka.
Ima tajkuna, ima premijera koji sa njima prave priredbe za javnost. Samo pridrzavanja zakona nema.

A takozvani analiticari neka u pruzenom nalivperu, ENERGICNOSTI i zadatim rokovima vide uzore za delovanje. Ako nista drugo - lepo zvuci. Lepse nego 'cvrsta ruka' u svakom slucaju. S njom, cvrstom rukom, imate samo jedan problem - kad zgrabi nikako ili vrlo tesko pusta. Skripi kicma sto se kaze. I to ponajmanje tajkunima. Oni se, kao sto je poznato, uvek izvuku.



dragan7557 dragan7557 17:50 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.

Kod nas je u modi Oštrenje.

dragan7557
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:57 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Moja poenta je upravo na pridržavanju zakona o čemu mora da brine zakonodavna, sudska i izvršna vlast.
Gore sam već napisao da nije suština u vođi koga ćemo jedno vreme voleti i poltronisati mu a onda ga pljuvati ili, kao što jesa mnogima bilo, ružno ukloniti. Stvar je u institucijama a predsednik vlade treba da bude energičan u poštovanju zakona od strane svih.
Ne bih pohvalio gest da je Putin tražio da mu potpiše neki privatni račun, a pretpostavljam da se radi o uigovoru o obavezama u privatizaciji koju taj Deripaska nije ni potpisao a maznuo je lovu. Tako sam ja shvatio poentu teksta.
Pa da se tražilo energično od strane nadleržnih da se potpisuju ugovori, da oni budu na zakonu zasnovani i sve što uz to ide, da li bi bilo afera oko zemljišta luke Beograd, da li bi se tako firme obezvređivale pa onda kupovale bez obaveze da nastavi proces proizvodnje.
A karakterističan slučaj koji sam čuo je da je neki kupio neku fabriku, osigurao je i zapalio. Naravno,naplatio od osiguranja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:59 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

dragan7557
A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.

Kod nas je u modi Oštrenje.

dragan7557

a još češće tupljenje.
sybil sybil 18:11 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Milan Karagaća
Moja poenta je upravo na pridržavanju zakona o čemu mora da brine zakonodavna, sudska i izvršna vlast.Gore sam već napisao da nije suština u vođi koga ćemo jedno vreme voleti i poltronisati mu a onda ga pljuvati ili, kao što jesa mnogima bilo, ružno ukloniti. Stvar je u institucijama a predsednik vlade treba da bude energičan u poštovanju zakona od strane svih.Ne bih pohvalio gest da je Putin tražio da mu potpiše neki privatni račun, a pretpostavljam da se radi o uigovoru o obavezama u privatizaciji koju taj Deripaska nije ni potpisao a maznuo je lovu. Tako sam ja shvatio poentu teksta.Pa da se tražilo energično od strane nadleržnih da se potpisuju ugovori, da oni budu na zakonu zasnovani i sve što uz to ide, da li bi bilo afera oko zemljišta luke Beograd, da li bi se tako firme obezvređivale pa onda kupovale bez obaveze da nastavi proces proizvodnje.A karakterističan slučaj koji sam čuo je da je neki kupio neku fabriku, osigurao je i zapalio. Naravno,naplatio od osiguranja.

milane, moj utisak je da je to samo marketinski trik.
zasto sam protiv putina i zasto dobijam prist kada vidim bracu srbe u istoj zamci u kojoj su bili 90-ih ovaj put sa putinom.
elem, taj lik se ponasa slicno kao sm, menja ustav, zakone, sve moguce samo da bi sto duze bio na vlasti, mislim da se obezbedio za narednih 20-30 godina. kada je vlast skoncentrisana u rukama jednog coveka, to po defoltu nije dobro radja despotiju, ubistva novinara, progon neistomisljenika i merketinske trikove gde pokazuje "cvrstu ruku" na opste odusevljenje priprostih narodnih masa. sustina putinove vladavine je SSSR despotija, vidi se da je pravljen po tom kalupu. treba li da pominjem ekstremno bogatu oligarhiju u rusiji (pokupovali pola londona) i narod koji radi za bedne pare, eto jos jedna slicnost sa sm rezimom. e, sada rusi imaju gas i naftu, tako da direktno poredjenje nije moguce, no sustina je ista.
deset_slukom deset_slukom 18:18 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Tajkuni su tajkuni, divlje privatizacije su divlje privatizacije, nepravda je nepravda, ali i pre svega - zakon je zakon. A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.


"Divlja" privatizacija ima i drugo ime - "lopovska". Ako bi se država zainatila, svi tajkuni bi mogli završiti u zatvorima, i to zakonito. To važi i za ove naše.
Za uzvrat što država nije inadžija, ruski tajkuni su shvatili da, kada im se tutne penkalo u ruke, treba da potpišu bez mnogo roptanja.
Dok od demokratije nema ni "d", kontraproduktivno je primenjivati samo one zakone koji odgovaraju manjini. Rusima je Bog lično poslao Putina.
Tu će me oni demokratski nastrojeni najžešće popljuvati, ali oni su u principu jako nepraktični ljudi, pa ne shvataju da se iz diktature i siromaštva ne dolazi preko noći do vladavine zakona i opšteg blagostanja.
sybil sybil 18:21 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Tu će me oni demokratski nastrojeni najžešće popljuvati, ali oni su u principu jako nepraktični ljudi, pa ne shvataju da se iz diktature i siromaštva ne dolazi preko noći do vladavine zakona i opšteg blagostanja.

ok je prosvecena diktatura, u nekim zemljama je mozda to bolji model, ali moja teza jeste da putin nije prosveceni diktator.
deset_slukom deset_slukom 18:25 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

treba li da pominjem ekstremno bogatu oligarhiju u rusiji (pokupovali pola londona) i narod koji radi za bedne pare, eto jos jedna slicnost sa sm rezimom.


Oligarhija je nastala za vreme Jeljcina, bilo je "sve po zakonu", a Evropa je aplaudirala...
sybil sybil 18:32 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
treba li da pominjem ekstremno bogatu oligarhiju u rusiji (pokupovali pola londona) i narod koji radi za bedne pare, eto jos jedna slicnost sa sm rezimom.Oligarhija je nastala za vreme Jeljcina, bilo je "sve po zakonu", a Evropa je aplaudirala...

a putin ne moze da preispita?
mariopan mariopan 18:36 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
treba li da pominjem ekstremno bogatu oligarhiju u rusiji (pokupovali pola londona) i narod koji radi za bedne pare, eto jos jedna slicnost sa sm rezimom.


Oligarhija je nastala za vreme Jeljcina, bilo je "sve po zakonu", a Evropa je aplaudirala...

Pa i nama aplaudiraju narocito za banke, dlanove oderase.
mungos92 mungos92 18:41 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

mariopan
deset_slukom
treba li da pominjem ekstremno bogatu oligarhiju u rusiji (pokupovali pola londona) i narod koji radi za bedne pare, eto jos jedna slicnost sa sm rezimom.
Oligarhija je nastala za vreme Jeljcina, bilo je "sve po zakonu", a Evropa je aplaudirala...
Pa i nama aplaudiraju narocito za banke, dlanove oderase.


Povrh sveka toga, (bivši?) nadležni minstar (na prevaru) prikuplja dodatne aplauze. Izgledaše k'o čovek, a ispade... aj, neću da me banuju sada, kada je najzanimljivije....

Mungos, The Putinovski Mariopanista

"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)
deset_slukom deset_slukom 18:51 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

sybil
a putin ne moze da preispita?


Pa tu je već potrebna analiza eksperata, zašto bi to bilo dobro, a zašto ne.

Verovatno je na obostranu korist da oni i dalje vode svoje poslove, ali da dodatno budu "oporezovani" na neki način. Jednog postavi za gubernatora, sa zadatkom da brine o dobrobiti cele gubernije (pomalo i "svojim novcima", jašta), ovoga natera da potpiše ugovor koji vodi računa i o "opštem interesu", a ne samo o njegovom džepu...
mungos92 mungos92 18:53 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
sybil
a putin ne moze da preispita?

Pa tu je već potrebna analiza eksperata, zašto bi to bilo dobro, a zašto ne.
Verovatno je na obostranu korist da oni i dalje vode svoje poslove, ali da dodatno budu "oporezovani" na neki način. Jednog postavi za gubernatora, sa zadatkom da brine o dobrobiti cele gubernije (pomalo i "svojim novcima", jašta), ovoga natera da potpiše ugovor koji vodi računa i o "opštem interesu", a ne samo o njegovom džepu...


WTF wrong about?

Mungos, The Neupućen
deset_slukom deset_slukom 19:11 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

mungos92
The Neupućen


"Vreme"
Godine 2000. Abramoviča biraju za gubernatora Čukotke, u koju ulaže ogroman kapital.


Negde sam čitao da ova ulaganja nisu baš spontani izliv velikodušnosti.
mungos92 mungos92 19:13 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
mungos92
The Neupućen

"Vreme"
Godine 2000. Abramoviča biraju za gubernatora Čukotke, u koju ulaže ogroman kapital.

Negde sam čitao da ova ulaganja nisu baš spontani izliv velikodušnosti.


I šta je bilo sa Abramovičem?

Mungos, The Još Neupućeniji
deset_slukom deset_slukom 19:27 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

mungos92


I šta je bilo sa Abramovičem?

Mungos, The Još Neupućeniji


Da je nešto bilo, već bi bio upućen!

Čovek je shvatio. Ako hoće Čelzi, mora da ima i guberniju - i to funkcioniše, na sveopšte zadovoljstvo.
mungos92 mungos92 19:34 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
mungos92

I šta je bilo sa Abramovičem?
Mungos, The Još Neupućeniji

Da je nešto bilo, već bi bio upućen!
Čovek je shvatio. Ako hoće Čelzi, mora da ima i guberniju - i to funkcioniše, na sveopšte zadovoljstvo.


Aha, samo ne može kući, što mu očigledno nije ni bitno.

Mungos, The Ultra-neupućen
deset_slukom deset_slukom 20:14 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

mungos92

Aha, samo ne može kući, što mu očigledno nije ni bitno.

Mungos, The Ultra-neupućen


Vidim na netu da je sada već bivši gubernator.

The Takođe neupućen
mungos92 mungos92 20:24 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
mungos92

Aha, samo ne može kući, što mu očigledno nije ni bitno.
Mungos, The Ultra-neupućen

Vidim na netu da je sada već bivši gubernator.
The Takođe neupućen


A, jadnik, tolike pare troši na obezbedjenje, svih vrsta, iz straha da ga ne "sačeka" neko iz Rusije koju je dooobro ojadio. Tako ti je to kada kradeš & lažeš "svoj" narod.

Mungos, The Totalno Neobavešten
maricacarica maricacarica 20:54 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Jeste, ali ih Putin tera da reinvestiraju pare u Rusiju. Takođe ih tera da naprave škole, bolnice, puteve po Gubernijama čiji su gubernatori. U Moskvi su plate prilične. U ostatku zemlje - nisu. Ali verovatno su i u Beogradu veća primanja nego na pr. u Vranju. Porezi na primanja su 13%, tako da sve manje ljudi radi na crno i počinje da prijavljuje normalna primanja. Spoljni dug vraćen, što opet naravno Zapadu ne odgovara. Stabilizacioni Fond... Diktator? Izvini, kada svaki dan imaš pokušaj šverca i ubacivanja oružja u Čečniju, visok stepen korupcije, ogromnu teritoriju, terorističke aktove, pa ne znam šta bi demokrata po meri Zapada radio? Pustio da svako radi šta hoće? Čisto sumnjam-.....
shumska shumska 21:49 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

maricacarica
Jeste, ali ih Putin tera da reinvestiraju pare u Rusiju. Takođe ih tera da naprave škole, bolnice, puteve po Gubernijama čiji su gubernatori. U Moskvi su plate prilične. U ostatku zemlje - nisu. Ali verovatno su i u Beogradu veća primanja nego na pr. u Vranju. Porezi na primanja su 13%, tako da sve manje ljudi radi na crno i počinje da prijavljuje normalna primanja. Spoljni dug vraćen, što opet naravno Zapadu ne odgovara. Stabilizacioni Fond... Diktator? Izvini, kada svaki dan imaš pokušaj šverca i ubacivanja oružja u Čečniju, visok stepen korupcije, ogromnu teritoriju, terorističke aktove, pa ne znam šta bi demokrata po meri Zapada radio? Pustio da svako radi šta hoće? Čisto sumnjam-.....

...a još nema ni neki tamo Gvantamo...
preporuka
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:14 06.06.2009

Re: Aha, bas tako

Marketinški sigurno, ali i opominjući za ostale tajkune.Ne sporim ni ostalo što ste rekli, niti sam baš oduševljen demokratskim uverenjima i opredelenjima Putina, ali da čovek zna da vlda - zna.Eto od okorelog komuniste postao je antikomunista i desničar. Ima on svoju grupu tajkuna i oligarha sa kojima verovatno razgovara i drugačije nego sa Deripaskom.
Nije mi bila namera da analiziram ni profil Putina ni vlasti u Rusiji, već jednostavno način na koji bi vlast-država trebala da reaguje u sličnim slučajevima i prema svima koji love u mutnom.
Pošto kod nas ima sve više poštovalaca lika i dela Putina, verovatno će se barem ugledati na njega i ovaj njegov gest u borbi protiv kriminala tajkuna.
Ono što mu se ne može osporiti je da je vratio autoritet vlasti u Rusiji, pa makar taj autoritet bio skoncentrisan u njemu, a vratio je i Rusiju na međunarodnu scenu tamo gde joj je objektivno mesto.
Sve ovo ne znači da verujem da će Putin zbog nas pokvariti i za promil odnosesa EU i SAD, osim u meri u kojoj je to u interesu Rusije.Tu mu se nema šta mnogo zameriti.
Što se tiče njegove autoritarnosti i oko toga ima ozbiljnih analiza i na Zapadu da u Rusiji mora postojati uvek jedna nijansa diktature i da demokratija zapadnog tipa ne bi bila funkcionalna. To je posebna tema koja prevazilazi ovaj post.
laluza laluza 11:33 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

deset_slukom
sybil
a putin ne moze da preispita?


Pa tu je već potrebna analiza eksperata, zašto bi to bilo dobro, a zašto ne.

Verovatno je na obostranu korist da oni i dalje vode svoje poslove, ali da dodatno budu "oporezovani" na neki način. Jednog postavi za gubernatora, sa zadatkom da brine o dobrobiti cele gubernije (pomalo i "svojim novcima", jašta), ovoga natera da potpiše ugovor koji vodi računa i o "opštem interesu", a ne samo o njegovom džepu...

I tako 100 puta svaki dan dok ne dovedes na onaj spomenuti nivo (vladavina prava i tako to..), lepo zamisljeno. Nama ostaje da uzivamo ...
hajkula1 hajkula1 12:52 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

Milan Karagaća
Moja poenta je upravo na pridržavanju zakona o čemu mora da brine zakonodavna, sudska i izvršna vlast.
.....

Pa da se tražilo energično od strane nadleržnih da se potpisuju ugovori, da oni budu na zakonu zasnovani i sve što uz to ide, da li bi bilo afera oko zemljišta luke Beograd, da li bi se tako firme obezvređivale pa onda kupovale bez obaveze da nastavi proces proizvodnje.


Stvar je u tome sto se sada iz Luke Beograd bune i prete tuzbama jer je sve po postojecem zakonu uradjeno. Po postojecem, tajkuni su mogli i da otkupe, zakupe, okupiraju zemljiste na primer, duz trase autoputa koji ce tek da se gradi. Po postojecem zakonu se mnogo sta loseg uradilo, iskoristila se blokada u radu Skupstine i manipulisalo blokadom u radu iste.

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:15 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

hajkula1
Milan Karagaća
Moja poenta je upravo na pridržavanju zakona o čemu mora da brine zakonodavna, sudska i izvršna vlast.
.....

Pa da se tražilo energično od strane nadleržnih da se potpisuju ugovori, da oni budu na zakonu zasnovani i sve što uz to ide, da li bi bilo afera oko zemljišta luke Beograd, da li bi se tako firme obezvređivale pa onda kupovale bez obaveze da nastavi proces proizvodnje.


Stvar je u tome sto se sada iz Luke Beograd bune i prete tuzbama jer je sve po postojecem zakonu uradjeno. Po postojecem, tajkuni su mogli i da otkupe, zakupe, okupiraju zemljiste na primer, duz trase autoputa koji ce tek da se gradi. Po postojecem zakonu se mnogo sta loseg uradilo, iskoristila se blokada u radu Skupstine i manipulisalo blokadom u radu iste.


Stoji. Ali ja ne vidim drugog načina osim da izabrani narodmni predstavnici donesu dobre zakone i da se onda striktno primenjuju.Tačno je, ima zakona koji su doneti prema trenutnim potrebama trenutne većine, ali bolje je i loš zakon nego bez zakona, stim da postoji dovoljno volje i pameti da se loši zakoni menjaju.
011-495 011-495 14:29 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

fender_bender
ali i pre svega - zakon je zakon. A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.
Jeste da lepo zvuci, Putin se 'pobrinuo' za radnike i njihove licne dohotke (?!), tople vode koliko 'oces, ali zakon niko ne pomenu, pa ni komentatori na koje se autor bloga poziva, a ni on sam.


Naprotiv, ima zakon (o privatizaciji) i on ga je sproveo u najmeksoj mogucoj formi. Drzava Rusija ima pravo u doticnom slucaju da nacionalizuje (ne otme nego plati) sve 3 fabrike - po zakonu. Takav azkon i kod nas postoji ali umesto muskaraca u politici, mi imamo malu grupu evnuha (nadam se da se nece javiti neka NVO za zastitu ljudskih prava evnuha ili sami evnusi).
dragan7557 dragan7557 14:58 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

Milan Karagaća
dragan7557
A nema zakona koji dozvoljava jednom premijeru da tutne nalivpero (penkalo) coveku u ruku i kaze - 'potpisi'.

Kod nas je u modi Oštrenje.

dragan7557

a još češće tupljenje.


E pa, dragi moj sve što se naoštri mora i da otu-pavi. Life long tupavost efikasno sprečava učenje.

dragan7557 cerski

Meni su ovde mnogi zamerili što sam napisao da pored New York Times čitam i Pravdu.
dragan7557 dragan7557 16:35 07.06.2009

Re: Aha, POUKA

Tako ti je to kada kradeš & lažeš "svoj" narod.

Zato kradi i laži i svoj i tuđi.

dragan7557 cerski
filantrop filantrop 18:31 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

maricacarica
Jeste, ali ih Putin tera da reinvestiraju pare u Rusiju. Takođe ih tera da naprave škole, bolnice, puteve po Gubernijama čiji su gubernatori. U Moskvi su plate prilične. U ostatku zemlje - nisu. Ali verovatno su i u Beogradu veća primanja nego na pr. u Vranju. Porezi na primanja su 13%, tako da sve manje ljudi radi na crno i počinje da prijavljuje normalna primanja. Spoljni dug vraćen, što opet naravno Zapadu ne odgovara. Stabilizacioni Fond... Diktator? Izvini, kada svaki dan imaš pokušaj šverca i ubacivanja oružja u Čečniju, visok stepen korupcije, ogromnu teritoriju, terorističke aktove, pa ne znam šta bi demokrata po meri Zapada radio? Pustio da svako radi šta hoće? Čisto sumnjam-.....


Da, da...
Koliki je prosecni zivotni vek muskaraca u Rusiji?
Kolika je stopa samoubistava? Rusija je na trecem mestu u svetu.
Koliki je prirodni prirastaj? Rusija je na 177 mestu u svetu.

Kakav je odnos prema homoseksualcima?
Zasto je Amerika puna emigriranih Rusa?


Life expectancy: 67.7 years (2007 est.)
–male: 61.5 years
–female: 73.9 years
Fertility rate: 1.40 children born/woman (2007 est.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Russia
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_territories_by_fertility_rate
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
maricacarica maricacarica 19:13 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

filantrop

Da, da...Koliki je prosecni zivotni vek muskaraca u Rusiji?Kolika je stopa samoubistava? Rusija je na trecem mestu u svetu.Koliki je prirodni prirastaj? Rusija je na 177 mestu u svetu.Kakav je odnos prema homoseksualcima?Zasto je Amerika puna emigriranih Rusa?Life expectancy: 67.7 years (2007 est.) –male: 61.5 years –female: 73.9 years Fertility rate: 1.40 children born/woman (2007 est.) http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Russiahttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrieht


Koliko je meni poznato, Rusi poslednjih godina uopšte ne pokazuju želju za emigriranjem. U vreme Jeljcina - da, posle sve manje. (Mislim da prosečan Srbin i dalje mašta o emigraciji). Na pr., imam druga koji je knjigovođa, njegova mesečna primanja su oko 4.000 EURA. Kaže da je ranije razmišljao da ode, ali poslednjih6-7 godina ne. Takođe, nećete ih videti na ulici da stoje pored drveta i vrše malu nuždu, jer na pr, na svakih 100m imate javne toalete, koji se održavaju.
Prema rečima Radmile Ivetić, predsednice Banke hrane, u Srbiji gladuje oko pola miliona ljudi, a socijalnu pomoć prima tek trećina.
U Srbiji se godišnje proda oko 32 miliona kutija sedativa
U Srbiji se godišnje ubije oko 90 tinejdžera
Stopa samoubistva u Srbiji je iznad svetskog i evropskog proseka.
Koliki je natalietet u Srbiji?
Kakav odnos je u Srbiji prema homoseksualcima i zbog čega su oni toliko bitni u ovoj priči oko deljenja plata?
filantrop filantrop 19:24 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

maricacarica

filantropDa, da...Koliki je prosecni zivotni vek muskaraca u Rusiji?Kolika je stopa samoubistava? Rusija je na trecem mestu u svetu.Koliki je prirodni prirastaj? Rusija je na 177 mestu u svetu.Kakav je odnos prema homoseksualcima?Zasto je Amerika puna emigriranih Rusa?Life expectancy: 67.7 years (2007 est.) –male: 61.5 years –female: 73.9 years Fertility rate: 1.40 children born/woman (2007 est.) http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Russiahttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_territories_by_fertility_ratehttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rateKoliko je meni poznato, Rusi poslednjih godina uopšte ne pokazuju želju za emigriranjem. U vreme Jeljcina - da, posle sve manje. (Mislim da prosečan Srbin i dalje mašta o emigraciji). Na pr., imam druga koji je knjigovođa, njegova mesečna primanja su oko 4.000 EURA. Kaže da je ranije razmišljao da ode, ali poslednjih6-7 godina ne.Prema rečima Radmile Ivetić, predsednice Banke hrane, u Srbiji gladuje oko pola miliona ljudi, a socijalnu pomoć prima tek trećina.U Srbiji se godišnje proda oko 32 miliona kutija sedativaU Srbiji se godišnje ubije oko 90 tinejdžeraStopa samoubistva u Srbiji je iznad svetskog i evropskog proseka.Koliki je natalietet u Srbiji?Kakav odnos je u Srbiji prema homoseksualcima i zbog čega su oni toliko bitni u ovoj priči oko deljenja plata?



Gospodjo, ako dobro razumem, u svom inicijalnom komentaru ste glorifikovali Rusiju, a ne Srbiju, pa shodno tome i moj komentar.

A tacno je da je u Srbiji situacija izuzetno losa, apsolutno se slazem.
Tuzno sto se Srbija uvek nalazi u drustvu najgorih.

Drug Clan ce reci da je US spoljni dug izuzetno visok, ali je npr. prosecni zivotni vek relativno visok, 30 mesto.
E sad , pitanje je
pare ili zivot.

A sto se tice emigriranja , u velikoj ste zabludi, Rusi zele da emigriraju kao nikad do sad, pa se sluze svakakvim metodama,
culi ste za Ruske mlade?


EDIT: homoseksualci nemaju veze sa platama, ali itekako imaju veze sa stepenom demokraticnosti jednog drustva jer pokazuju kakav je odnos vecine prema grupi koja ce uvek biti manjina i kao takva mora biti zasticena
maricacarica maricacarica 19:40 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

Gospodine,
te mlade su obično iz Ukrajine i Moldavije... A probajte da odete do Nice ili Milana, verujte da po radnjama uveliko govore ruski, pošto su im kupci sa tog govornog područja.....

Ja ne glorifikujem Rusiju, niti smatram da je Putin demokrata, ali je toj zemlji u onom trenutku on bio potreban i potpuno pravo rešenje, kao Predsednik. Kao Premijer, s moje tačke gledišta, opet vuče prave poteze. I šta - nije se smrzao od straha što NATO postavlja baze u Češkoj i Poljskoj, već su lansirali raketu koja je preletela preko cele Rusije, explodirala na Kamčatki, a Vi sami izračunajte koliko je to hiljada kilometara, mada je ovo više eizova sfera. (mislim na naoružanje)
filantrop filantrop 20:04 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

niti smatram da je Putin demokrata, ali je toj zemlji u onom trenutku on bio potreban i potpuno pravo rešenje


Ovde odustajem.
Hvala na paznji.
maricacarica maricacarica 20:28 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

wellcome
filantrop filantrop 20:58 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

maricacarica
wellcome


http://en.wikipedia.org/wiki/Wellcome
011-495 011-495 21:44 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

filantrop
niti smatram da je Putin demokrata, ali je toj zemlji u onom trenutku on bio potreban i potpuno pravo rešenje


Ovde odustajem.
Hvala na paznji.


Ne odustajte, i Franko je postavio Huana Karlosa za kralja i svog naslednika pa vidite gde je Spanija sada. Neki moji partneri Spanci mi stalno govore da su 70-ih kolektivno mastali da budu kao SFRJ. Rusija je tek 15 godina u kapitalizmu i od toga 8 bila u svekolikom raspadanju. Vi apriori govorite da ce Rusija uvek biti isto sto i SSSR - to su floskule SAD i onih koji im kruze oko guze sa isplazenim jezicima.
maricacarica maricacarica 21:58 07.06.2009

Re: Aha, bas tako

011-495

filantrop
niti smatram da je Putin demokrata, ali je toj zemlji u onom trenutku on bio potreban i potpuno pravo rešenjeOvde odustajem.Hvala na paznji.Ne odustajte, i Franko je postavio Huana Karlosa za kralja i svog naslednika pa vidite gde je Spanija sada. Neki moji partneri Spanci mi stalno govore da su 70-ih kolektivno mastali da budu kao SFRJ. Rusija je tek 15 godina u kapitalizmu i od toga 8 bila u svekolikom raspadanju. Vi apriori govorite da ce Rusija uvek biti isto sto i SSSR - to su floskule SAD i onih koji im kruze oko guze sa isplazenim jezicima.



pitala sam već nekoliko ljudi ovde da li su bili ikada u SSSR i Rusiji. Nije mi cilj da popularizujem turističke aranžmane, nego da istaknem da predstava koju ljudi imaju o Rusima je potpuno zastarela. Uporediti Rusiju, recimo 87, pa 93, 99 i 2004,5,6,7,8,9, - promene su ogromne. Ali, očigledno da neko želi da živi u ubeđenju kako je tamo sve i dalje onako kako bi Ameri želeli da bude....
nemanja_99 nemanja_99 04:27 08.06.2009

Re: Aha, bas tako

maricacarica

pitala sam već nekoliko ljudi ovde da li su bili ikada u SSSR i Rusiji. Nije mi cilj da popularizujem turističke aranžmane, nego da istaknem da predstava koju ljudi imaju o Rusima je potpuno zastarela. Uporediti Rusiju, recimo 87, pa 93, 99 i 2004,5,6,7,8,9, - promene su ogromne. Ali, očigledno da neko želi da živi u ubeđenju kako je tamo sve i dalje onako kako bi Ameri želeli da bude....


Pazite, Rusija je zahvaljujuci uglavnom rekordnim cijenama nafte i gasa uspjela da, nakon kolapsa privrede 1998, zabiljezi 10 godina privrednog rasta. Ali treba primjetiti i da uprkos tome, Rusija i do dan-danas nije dostigla nivo drustvenog proizvoda koji je imala za vrijeme Sovjetskog Saveza. Medjutim, ono sto se promjenilo je raspodjela dobara, koja je u SSSR bila koliko-toliko egalitarna, a danas je sve osim toga. Zato je normalno da je danas u Rusiji potrosacka roba sveprisutna, a nekad je nije bilo - onome ko ima novaca za BMW sad je sigurno bolje.

Problem je u tome sto Rusija nije iskoristila taj pogodan trenutak da izgradi demokratske institucije, da ojaca gradjansko drustvo, da napravi neke kljucne reforme u zdravstvu, skolstvu itd. U stvari , desilo se upravo suprotno - Putin je centralizovao vlast, onemogucio rad opoziciji, ugusio skoro sve nezavisne medije i pretvorio ih u drzavne, i time sebi obezbjedio vlast na dugi rok. Pitanje je po koju cijenu, i da li Rusija ovakva kakva je sad kadra da izdrzi pritiske koje ce osjecati zbog globalne ekonomske krize i pada cijena nafte i gasa.

Dakle mislim da nije pitanje, da li je Rusiji bolje pod Putinom? Pa vjerovatno jeste, pogotovo ako poredimo njegov period sa onim crnim post-sovjetskim 90ima. Pitanje je, da li je moglo biti bolje? U tom smislu, mislim da je i moglo i trebalo mnogo bolje.
Inner Party Inner Party 16:40 06.06.2009

Sluga

Nakon sto drzava stvori uslove za fer poslovanje (koji smanjuju korupciju na najmanju mogucu meru), premijer i Vlada treba da budu sluge biznismenima. Problem dakle nije u tajkunima vec u drzavi koja nije stvorila uslove za fer poslovanje u Srbiji. Naravno da ako je "dog eat dog" situacija da ce nekoliko najsposobnijih biznismena pojesti sve ostale konkurente i postati tajkuni. Regulacija trzista je najbitnija jer ona stvara mehanizam koji dugorocno omogucava posteno poslovanje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:07 06.06.2009

Re: Sluga

Inner Party
Nakon sto drzava stvori uslove za fer poslovanje (koji smanjuju korupciju na najmanju mogucu meru), premijer i Vlada treba da budu sluge biznismenima. Problem dakle nije u tajkunima vec u drzavi koja nije stvorila uslove za fer poslovanje u Srbiji. Naravno da ako je "dog eat dog" situacija da ce nekoliko najsposobnijih biznismena pojesti sve ostale konkurente i postati tajkuni. Regulacija trzista je najbitnija jer ona stvara mehanizam koji dugorocno omogucava posteno poslovanje.

Slažem se da bude sluga privrednicima ali i narodu, kao što i privrednici i narod služedržavi.Totalno izbacivanje države iz igre je pogubno, to čak i SAD sada priznaju. Pitanje je kako nastaju ti tajkuni, odakle im prvi milion, da li su redovno plaćali i plaćaju li poreze. Da li su baš svi tajkuni iliti bizmismeni , kako oni sami sebe zovu, i privrednici?
Država prvo ne sme dozvoliti lov u mutnom i ne sme sebi dozvoliti da bude sluga tajkunima, kriminalnim grupama, i da zatvara oči pred kapitalom sumnjivog porekla.
mariopan mariopan 18:26 06.06.2009

Re: Sluga

Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?

Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.

Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.

Mislite na te zakone?

mungos92 mungos92 18:30 06.06.2009

Re: Sluga

mariopan
Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?
Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.
Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.
Mislite na te zakone?

Samo ću reći "Mariopan"!

Mungos, The Putinovski Mariopanista

"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)

mariopan mariopan 18:40 06.06.2009

Re: Sluga

mungos92
mariopan
Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?
Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.
Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.
Mislite na te zakone?

Samo ću reći "Mariopan"!

Mungos, The Putinovski Mariopanista

"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)


Milan Karagaća Milan Karagaća 23:15 06.06.2009

Re: Sluga

mariopan
Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?

Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.

Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.

Mislite na te zakone?


Rupe u zakonima, zakonske rupe i rupe u glavama.
mariopan mariopan 13:53 07.06.2009

Re: Sluga

Milan Karagaća
mariopan
Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?

Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.

Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.

Mislite na te zakone?


Rupe u zakonima, zakonske rupe i rupe u glavama.

....i poneko koferce?
011-495 011-495 14:31 07.06.2009

Re: Sluga

mariopan
Koji zakon je omogucio tajkunima da legalno kradu i onda legalno da zadrze sve sto su ukrali?
Ili to bese nedostatak zakona?

Onda smo glasali za one koji su nam obecavali da ce bas te tajkune da pokupe pa ce im "sve po zakonu" ali te zakone treba prvo da donesu, a kako da donesu ako ne glasamo za njih? Da ih dovedemo na vlast i u Skupstinu. I mi glasali.

Onda Skupstina donese zakon da se ne sme retroaktivno ispitivati kako je neko "stekao" tolike pare. Dinkic nam se time toliko hvalio kao da treba i orden da mu damo zbog tog zakona.

Mislite na te zakone?



Slazem se, partizanim sme da se ispituje poreklo imovine ali novogazdama ne sme - ipak su dosli na demokratski nacin do imovine.
djole63 djole63 17:46 06.06.2009

Rusija nekad i sad

Koga ne mrzi, a i ko ima stomak, neka procita :
Dan opričnika - Vladimir Sorokin
maricacarica maricacarica 20:58 06.06.2009

Re: Rusija nekad i sad

Preporučujem da pročitaš par knjiga od Владимира Соловева, jednog, nećeš verovati - nezavisnog novinara, na pr Мы и Они
mungos92 mungos92 18:17 06.06.2009

Putine, The Lidere!

(može da zvuči "nezrelo", ali je delotvorno)
Prvo, čovek je MUŠKARAC, u najširem smislu te reči.

Samo, da bi se kod nas ustoličio takav, prvo je potrebna jaka i nekorumpirana vojna elita.

Mungos, The Putinovac

"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)
alselone alselone 18:29 06.06.2009

Re: Putine, The Lidere!

mungos92

"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)


Sjajno!

mariopan mariopan 19:09 06.06.2009

Re: Putine, The Lidere!

Dobro , gde su te preporuke?
Milane, ja sam tekst preporucila samo da se zna, dopao mi se.
Znam da hoces sve najbolje ali to kod nas tesko ide, vidis zasto.
Pozdrav i preporuka za tekst.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:27 06.06.2009

Re: Putine, The Lidere!

mariopan
Dobro , gde su te preporuke?
Milane, ja sam tekst preporucila samo da se zna, dopao mi se.
Znam da hoces sve najbolje ali to kod nas tesko ide, vidis zasto.
Pozdrav i preporuka za tekst.

Hvala ti za preporuku.
Ja nisam ni pisao zbog preporuka, a očito ljudi ne vole ozbiljne teme i probleme.
mariopan mariopan 07:43 07.06.2009

Re: Putine, The Lidere!

Milan Karagaća
mariopan
Dobro , gde su te preporuke?
Milane, ja sam tekst preporucila samo da se zna, dopao mi se.
Znam da hoces sve najbolje ali to kod nas tesko ide, vidis zasto.
Pozdrav i preporuka za tekst.

Hvala ti za preporuku.
Ja nisam ni pisao zbog preporuka, a očito ljudi ne vole ozbiljne teme i probleme.

Znam da nisi pisao zato , nego ja bas krenula ostro, tema o lopovima me uvek bocne u zivac, pa da ne pomislis da se ja to sa tobom prepirem, neee, znala sam zasto pominjes Putina i u kom kontekstu i sve se slazem. To sam propustila da kazem a krenula sa onolikim komentarima.

Nije rec o Putinu, znam, ali ja bih za jednog Putina glasala ODMAH ako bi se pojavio ovde da malo tresne sakom o sto i kaze "dosta vise, aman"...eto tako.
Pozdrav
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:19 07.06.2009

Re: Putine, The Lidere!

mariopan
Milan Karagaća
mariopan
Dobro , gde su te preporuke?
Milane, ja sam tekst preporucila samo da se zna, dopao mi se.
Znam da hoces sve najbolje ali to kod nas tesko ide, vidis zasto.
Pozdrav i preporuka za tekst.

Hvala ti za preporuku.
Ja nisam ni pisao zbog preporuka, a očito ljudi ne vole ozbiljne teme i probleme.

Znam da nisi pisao zato , nego ja bas krenula ostro, tema o lopovima me uvek bocne u zivac, pa da ne pomislis da se ja to sa tobom prepirem, neee, znala sam zasto pominjes Putina i u kom kontekstu i sve se slazem. To sam propustila da kazem a krenula sa onolikim komentarima.

Nije rec o Putinu, znam, ali ja bih za jednog Putina glasala ODMAH ako bi se pojavio ovde da malo tresne sakom o sto i kaze "dosta vise, aman"...eto tako.
Pozdrav

Nemojte prenagljivati i precenjivati želju za takvim ličnostima jer ako se naviknu teško se mogu vratiti u demokratsku proceduru i teško ih je oterari čak i ako bi ste želeli.
Jedno je autoritet, moć i uticaj demokratskih institucija pa i ličnosti demokratski izabranih a drugo diktature pojedinaca komesu potčinjene institucije.
niki m niki m 19:28 06.06.2009

pozoriste

naravno da je ovo pozoriste. Sve ovo je Putin mogao da obavi i telefonom ili cak samo da je rekao nekom svom sluzbeniku. Ipak, i ovo pozoriste ima smisla. Deripaska je javno doziveo ponizenje sto za nekoga sa toliko novca nije bas radosan dan. S druge strane, gradjanin Rusije je dobio poruku da nije ostavljen na milost i nemilost svakom dripcu koji se nakrcao milijardama dolara jer postoji veci baja od njih i spreman je da ih zastiti. Na zalost, gradjanin Srbije zna da nema nikakvih sansi protiv bilo kog majmuna koji ima nesto vise novca nego sto je to u ovoj zemlji uobicajeno. Nas trenutni Putin se potrudio da izracuna da gradjevinsko zemljiste bas i nije toliko vrredno kao sto to neki tvrde, a onaj drugi je isao u Kan da promovise izgradnju na zemljistu za koje tvrdi da se kao lav bori da ostane gradu, a ne onome ciji je gradjevisnki projekat onako zdusno promovisao.
Jeste pozoriste, ali leci. Tako nekako.
miloradkakmar miloradkakmar 19:29 06.06.2009

Zanat

Vladimir Putin je izučio zanat u SSSR, a primenjuje ga u Rusiji /RF /.
Naših su sa raznim školama !?
mizanas mizanas 19:48 06.06.2009

Banda

Oligarh bandu treba gazti,Svaka cast Vladimire Vladimiroviču ,Neka te Bog pozivi ,da te nije ,nebi bilo Ruskog imena Majke jedine nebi bilo .....Neka vidi banda i svaki dusmanin Rusije da je Rusija vaskrsla da se trgla kad se krvnik najmanje nada,Banda oligarha je dovedena u red u Rusiji oni su jedno veliko nista ,rade kako im se kaze ,jer moraju banda koja je pobegla iz Rusije nece jos dugo ,stici ce ih ruka Federalne bezbednosi oni su u strahu i kad jedu jer neznaju sta jedu mozda kavijar ,a mozda polonijum Zivio putin ,zivela Rusija ...Srbijo oprosti mi
dragoljub92 dragoljub92 20:36 06.06.2009

Re: Banda

mizanas
Oligarh bandu treba gazti,Svaka cast Vladimire Vladimiroviču ,Neka te Bog pozivi ,da te nije ,nebi bilo Ruskog imena Majke jedine nebi bilo .....Neka vidi banda i svaki dusmanin Rusije da je Rusija vaskrsla da se trgla kad se krvnik najmanje nada,Banda oligarha je dovedena u red u Rusiji oni su jedno veliko nista ,rade kako im se kaze ,jer moraju banda koja je pobegla iz Rusije nece jos dugo ,stici ce ih ruka Federalne bezbednosi oni su u strahu i kad jedu jer neznaju sta jedu mozda kavijar ,a mozda polonijum Zivio putin ,zivela Rusija ...Srbijo oprosti mi

tebi libela nije baždarena izgleda
mungos92 mungos92 20:42 06.06.2009

Re: Banda

dragoljub92
mizanas
Oligarh bandu treba gazti,Svaka cast Vladimire Vladimiroviču ,Neka te Bog pozivi ,da te nije ,nebi bilo Ruskog imena Majke jedine nebi bilo .....Neka vidi banda i svaki dusmanin Rusije da je Rusija vaskrsla da se trgla kad se krvnik najmanje nada,Banda oligarha je dovedena u red u Rusiji oni su jedno veliko nista ,rade kako im se kaze ,jer moraju banda koja je pobegla iz Rusije nece jos dugo ,stici ce ih ruka Federalne bezbednosi oni su u strahu i kad jedu jer neznaju sta jedu mozda kavijar ,a mozda polonijum Zivio putin ,zivela Rusija ...Srbijo oprosti mi

tebi libela nije baždarena izgleda

... a i visak mu / joj malo naginje, izgleda...

Mungos, The /Ne)Normalan
shumska shumska 21:35 06.06.2009

Re: Banda

Prvo, čovek je MUŠKARAC, u najširem smislu te reči.
Samo, da bi se kod nas ustoličio takav, prvo je potrebna jaka i nekorumpirana vojna elita.
Mungos, The Putinovac
"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)

Mungosu, sa kojim se slažem
snažno, zar ne?
mungos92 mungos92 21:45 06.06.2009

Re: Banda

shumska
Prvo, čovek je MUŠKARAC, u najširem smislu te reči.
Samo, da bi se kod nas ustoličio takav, prvo je potrebna jaka i nekorumpirana vojna elita.
Mungos, The Putinovac
"Obama mi je drag, ali Putin mi je draži!" (Aristotel & Ja Co.)

Mungosu, sa kojim se slažem
snažno, zar ne?


Kak si me najžeil, tovarišća Šumskaja, majku ti Božju!
Misliš ovo?

Россия — священная наша держава,
Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

Jako! At first, sooo Slavic!:)

Mungos, The Sloven
fender_bender fender_bender 22:09 06.06.2009

Re: Banda, prava elita....

....i pravi MUSKARCI. Na pravom mestu.


A evo i primerka pravog muskarca. Pretpostavljam
mungos92 mungos92 22:24 06.06.2009

Re: Banda, prava elita....

fender_bender
....i pravi MUSKARCI. Na pravom mestu.
A evo i primerka pravog muskarca. Pretpostavljam


Fendere, aj predji na Ibanez, kumim te! Em bolje zvuči, a i redje pucaju žice (ako znaš da sviraš)

P.S. A kakve veze ima Aco, The Svinja-Tomić?

Mungos, The The Gitarista
miloradkakmar miloradkakmar 22:50 06.06.2009

Re: Banda

Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

fender_bender fender_bender 20:56 06.06.2009

I tako dalje i tako redom...



Problem sa dodavanjem naliv pera ima samo jednu manu: za cas coveka navede na pomisao da da mig telohraniteljima, tak da ne trosi mastilo, a i da ovi ostanu u formi. A niko me ne ne moze ubediti da Putinu nije pala na pamet i pomisao sta bi tek ovaj potpisao posle odgovarajuce obrade u Lubjanki u trajanju od samo par dana: tajkuni i bagra oko njih se ni izbliza nisu pokazali kao tvrdi - setimo se samo 'Sablje' i od makovog zrna manjih na kratko osisanih tipova kojima je rastojanje od korena kose do obrva manje nego nausnice.
Problem je u sledecem: ili si demokratija ili nisi. Bas kao sto se ne moze biti malo trudan. Ili malo mrtav.
Tajkuni, pa i oni domaci, koje ostali replikanti pominju, nisu hladnim i ostalim oruzjem u mracnim prolazima presretali neduzne prolaznike i pljackali ih, mada ima i takvih, ne kazem. Oni su, po vezecim zakonima, dosli do toga do cega su dosli, a ja se nesto ne secam da je niti Putin niti iko od ovdasnjih tada digao glas. Sistemski, protiv losih zakona o privatizaciji. Kao sto ga nisu dizali ni kada su tenderisane i ostale privatizacije sprovodjene kako su sprovodjene i kada se muljalo kako se muljalo.
Ovako, ostaje samo jedan put - put demokratije i pridrzavanja zakona. I nastojanja da sistem konacno postane sposoban da se brine o sebi. Brani se. U interesu svih.
Obaska sto Rusija ima jednu prednost: nema medjuigru zvanu Milosevicev period. Ima da dovodi u red samo nasledje komunizma. Decja igra prema dovodjenju u red nasledja Miloseviceve ere, sa selektivnom tajkunizacijom, i svim pratecim pojavama (nije valjda da je pamcenje u Srbiji bas toliko kratko), sa tajkunizacijom postmilosevicevskog perioda, odnosno prilagodjavanjem tajkuna novonastaloj situaciji, sa svim i svacim sto se dogadjalo. A nije moralo - bilo je dovoljno pridrzavati se samo postojecih zakona, lupiti zbirno (mislim na gradjane Srbije) rukom o sto, pokazati nekolicini politicara/ministara neandertalske provenijencije gde im je mesto, pitati pojedine odakle im ponesto sto imaju a nisu imali, pustiti javne tuzioce da rade svoj posao, malo lustracije, tek da se po televiziji i novinama ne pojavljuju likovi iz nekadasnjih CK....
drug.clan drug.clan 21:22 06.06.2009

oli(demo)kratija

Kazezoze
ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.

po tom pitanju srbija vishe lichi na ameriku. tajkuni (korporacije) vladaju drzhavom, a ne drzhava korporacijama.
takav sistem se u vrema musolinija zvao fashizam, a sad ga neki zovu i demokratija.


Da prosto ne mogu da odmerim koji sistem vise potpada pod ovu definiciju. Dal ruski u kome nekolicina tajkuna radi sta hoce od prirodnog bogatstva zemlje (deripaska, abramovic...) ili americki gde predsednik trpa pare iz budzeta u dzepove najbogatijih u zemlji (bush - bechtel, hully burton Obama - banke i AIG)
mungos92 mungos92 21:27 06.06.2009

Re: oli(demo)kratija

drug.clan
Kazezoze
ima da postroje premijera i nase skupstinare ( i poziciju i opoziciju) i da im predaju spisak zahteva da potpisu. Da dignu dva prsta kada treba i da cute kada treba....a plata ce da stize tamo na racune i u sefove, kofercici ce da putuju i samo menjaju ruke.

po tom pitanju srbija vishe lichi na ameriku. tajkuni (korporacije) vladaju drzhavom, a ne drzhava korporacijama.
takav sistem se u vrema musolinija zvao fashizam, a sad ga neki zovu i demokratija.

Da prosto ne mogu da odmerim koji sistem vise potpada pod ovu definiciju. Dal ruski u kome nekolicina tajkuna radi sta hoce od prirodnog bogatstva zemlje (deripaska, abramovic...) ili americki gde predsednik trpa pare iz budzeta u dzepove najbogatijih u zemlji (bush - bechtel, hully burton Obama - banke i AIG)


Uf, druže, The Bliski, malo si se zalet'o... Načelno si u pravu, ali, ipak - polako! Ne moš tek tako da utrpavaš u koš, bez sortiranja.
Ne d'o Bog da spojiš grandmothers and (grand)frogs!!!!

Mungos, The Realista
maricacarica maricacarica 21:40 06.06.2009

Re: oli(demo)kratija

tajkuni (korporacije) vladaju drzhavom, a ne drzhava korporacijama.
takav sistem se u vrema musolinija zvao fashizam, a sad ga neki zovu i demokratija.



Meni sve više ovo liči na anarhiju.
Kazezoze Kazezoze 23:01 06.06.2009

Re: oli(demo)kratija

Da prosto ne mogu da odmerim koji sistem vise potpada pod ovu definiciju. Dal ruski u kome nekolicina tajkuna radi sta hoce od prirodnog bogatstva zemlje (deripaska, abramovic...) ili americki gde predsednik trpa pare iz budzeta u dzepove najbogatijih u zemlji (bush - bechtel, hully burton Obama - banke i AIG)

to su dve razlichite vrste tajkuna.
ruski tajkuni su tajkuni koje su ameri imali u svojoj prvoj razvojnoj fazi.
oni su sirovi, nepismeni i do bogatstva su doshli otimachinom. kod njih vlada zakon jacheg i zato putin ima, kao jachi, vlast nad njima. ipak je on bio visoki oficir kgb-a i zna tachno koju vrstu ljudi ima pred sobom i na koji nachin se treba njihovoj sirovosti suprostaviti.
sa druge strane imash drugu vrstu tajkuna koji su stvarani generacijama i koji su bili dovoljno pametni da izgrade sistem kontrole nad politicharima putem finansiranja. i ne kontrolishu samo politichare, nego i medije i sve ostalo shto im donosi moc.
mana i jednih i drugih je alavost i pohlepa. tu pucaju, shto se lepo videlo iz ove zadnje krize.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:42 06.06.2009

Re: oli(demo)kratija

Uf, druže, The Bliski, malo si se zalet'o... Načelno si u pravu, ali, ipak - polako! Ne moš tek tako da utrpavaš u koš, bez sortiranja.
Ne d'o Bog da spojiš grandmothers and (grand)frogs!!!!

Mungos, The Realista

Da. U pravu ste, ipak se ne može mešati fašizam i demokratija. Nije isto. Treba biti objektivan and the Realista.
maricacarica maricacarica 01:18 07.06.2009

Re: oli(demo)kratija

Kazezoze
Da prosto ne mogu da odmerim koji sistem vise potpada pod ovu definiciju. Dal ruski u kome nekolicina tajkuna radi sta hoce od prirodnog bogatstva zemlje (deripaska, abramovic...) ili americki gde predsednik trpa pare iz budzeta u dzepove najbogatijih u zemlji (bush - bechtel, hully burton Obama - banke i AIG) to su dve razlichite vrste tajkuna.ruski tajkuni su tajkuni koje su ameri imali u svojoj prvoj razvojnoj fazi.oni su sirovi, nepismeni i do bogatstva su doshli otimachinom. kod njih vlada zakon jacheg i zato putin ima, kao jachi, vlast nad njima. ipak je on bio visoki oficir kgb-a i zna tachno koju vrstu ljudi ima pred sobom i na koji nachin se treba njihovoj sirovosti suprostaviti. sa druge strane imash drugu vrstu tajkuna koji su stvarani generacijama i koji su bili dovoljno pametni da izgrade sistem kontrole nad politicharima putem finansiranja. i ne kontrolishu samo politichare, nego i medije i sve ostalo shto im donosi moc. mana i jednih i drugih je alavost i pohlepa. tu pucaju, shto se lepo videlo iz ove zadnje krize.



Za tvoju informaciju, ruski tajkuni imaju minimum jedan fakultet završen, a većina i više i to mnogo pre love. Prvobitna akumulacija kapitala, ako si to hteo da istakneš - u Rusiji davno završena. A veruj, par tih sa Forbsove liste, poznajem lično. I potpuno su kulturni, obrazovani, koji rade 7 dana u nedelji! A ako se ja dobro sećam, ko god da je napisao da Abramovič ne sme da dođe u Moskvu - malo je besmisleno, jer je bio na utakmici Čelzija. A da li vi iskreno verujete da je on, gde god bio, nedostupan? E - u tome i jeste razlika. Oni su - pljujte - ne pljujte - veliki narod. I imaju državu koja kad protera diplomate - to ima svoju težinu. A i imunih na plutonijum - slabije da ima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana