B92 Blog    Članovi    mungos92    The D-Day - 65 godina

mungos92
22:10
SUB
06
JUN

The D-Day - 65 godina

Ceo dan sam čekao "naše dežurne anti-fašiste" da se oglase i obeleže, ali valjda su zauzeti proslavom, krkanlukom ili toplim vremenom, koje, nažalost, nisu imali priliku da iskuse milion angloameričkih boraca koji su, na današnji dan, odlučno krenuli na Hitlerovu višemilionsku borbenu mašineriju, jednim od najgorih mogućih puteva i na skoro najgorem mestu.

Samo u prvom danu invazije na oslabljenoj liniji odbrane Trećeg Rajha u Normandiji, naša civilizacija je izgubila preko 10.000 hrabrih ratnika, odlučnh da poraze zlo zauvek.

Za dodatne informacije, molim Vas da konsultujete OVAJ LINK

Neka im je večna slava i hvala!

Mungos, The Anti-fašista



Tagovi  Normandija, D-day, fašizam, sloboda, Saveznici




Komentari (91)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos  22:25 06.06.2009
Preporuka: 1

Neka im je večna slava i hvala!

#Link  Replika: 12
Beše to čudo od 'operacije'. I sećam se da mi je to ''Dan D, Normandija, Saveznici....'' tako odzvanjalo u glavi kao maloj. Baš onako - s puno ponosa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  22:31 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Neka im je večna slava i hvala!

margos
Beše to čudo od 'operacije'. I sećam se da mi je to ''Dan D, Normandija, Saveznici....'' tako odzvanjalo u glavi kao maloj. Baš onako - s puno ponosa.


Wow, Margie, The Dear, ja ne bih imao .... ono, veruj mi! Jes da sam hrabar, blesav, lud ko struja, ali... isplivavati pravo pod artiljerijsku kišu.... Uhhhhhh....Ti momci su bili čudo!

Mungos, The Respectful
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:38 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Svojevremeno sam čitala neke 4 knjige (hrvatsko itdanje iz nekih kasnih sedamdesetih) ''Velike obmane Drugog svetskog rata'' i u njima su obrađivane sve koordinisane špijunske, vojne i političke akcije. Pisano je vrlo nepristrasno - dati su primeri obe strane - i tamo gde su Saveznici prevareni veštom akcijom Nemaca, a i obrnuto.

Iskrcavanje u Normandiji je bila jedna ogromna koordinisana akcija. Posebno je bilo važno skrenuti Nemcima pažnju na nešto drugo. Ne sećam se detalja - ali svakako delim tvoje emocije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  22:44 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Neka im je večna slava i hvala!

margos
Svojevremeno sam čitala neke 4 knjige (hrvatsko itdanje iz nekih kasnih sedamdesetih) ''Velike obmane Drugog svetskog rata'' i u njima su obrađivane sve koordinisane špijunske, vojne i političke akcije. Pisano je vrlo nepristrasno - dati su primeri obe strane - i tamo gde su Saveznici prevareni veštom akcijom Nemaca, a i obrnuto.
Iskrcavanje u Normandiji je bila jedna ogromna koordinisana akcija. Posebno je bilo važno skrenuti Nemcima pažnju na nešto drugo. Ne sećam se detalja - ali svakako delim tvoje emocije.


Lepo od tebe & hvala ti, ali, samo probaj da podeliš emocije sa onima koji se još sećaju ili njihovim bližnjima. Moje emocije u vezi sa "Normandijom" su NULETINA u odnosu na njihove, svakako!
Imao sam prilike da se u SAD sretenm sa učesnicima D-day-a ili članovima njihovih porodica... Samo pomen na to izaziva suze u njihovim očima! Strašno su ponosni i jako je dirljivo! ...osim što je bilo toliko hrabro....
Pomisli samo da trčiš preko polja na kojem samo JEDAN puca na tebe, bar iz pištolja. Da li bi?

Mungos, The Oseća
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:48 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Imao sam prilike da se u SAD sretenm sa učesnicima D-day-a ili članovima njihovih porodica... Samo pomen na to izaziva suze u njihovim očima! Strašno su ponosni i jako je dirljivo! ...osim što je bilo toliko hrabro....

Zavidim ti - oseća se i u tvojim rečima ...
Pomisli samo da trčiš preko polja na koje samo JEDAN puca na tebe, bar iz pištolja. Da li bi?

Zavisi šta je s druge strane polja.
Mislim da bih. Ne tvrdim, ali mislim da bih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:06 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: Neka im je večna slava i hvala!

margos
Imao sam prilike da se u SAD sretenm sa učesnicima D-day-a ili članovima njihovih porodica... Samo pomen na to izaziva suze u njihovim očima! Strašno su ponosni i jako je dirljivo! ...osim što je bilo toliko hrabro....

Zavidim ti - oseća se i u tvojim rečima ...
Pomisli samo da trčiš preko polja na koje samo JEDAN puca na tebe, bar iz pištolja. Da li bi?

Zavisi šta je s druge strane polja.
Mislim da bih. Ne tvrdim, ali mislim da bih.


A da pucaju iz "Flak"-a (88mm)?



Mungos, The U...an
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  23:36 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Neka im je večna slava i hvala!


Haha, mungose, nisi valjda maketar?

Respect za blog.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:40 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Neka im je večna slava i hvala!

tyson

Haha, mungose, nisi valjda maketar?
Respect za blog.


Hvala!

P.S. Nisam još toliko puk'o

Mungos, The Anti-fašista Nemaketar
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  23:41 06.06.2009
Preporuka: 2

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Pomisli samo da trčiš preko polja na kojem samo JEDAN puca na tebe, bar iz pištolja. Da li bi?


Nikako mi mi nije jasna ta neverovatna hrabrost, verovatno smo mi u ovim vremenima postali mekani i nehrabri.
Toliko postujem tu njihovu zrtvu ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  00:01 07.06.2009
Preporuka: 4

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Pomisli samo da trčiš preko polja na kojem samo JEDAN puca na tebe, bar iz pištolja. Da li bi?


Ja se stalno pitam sta ti ljudi misle ( mislili ) kad idu na " keca " sa bilo kim ko puca na njih.Bio sa ove strane - mobilisan- u ogavnom napadu na Vukowar i razmisljo sta li taj narod misli - kakvi smo?E, da mislili su i za mene da sam neki koji hoce da im zivot prekrati.A ja nisam nikako bio takav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  00:11 07.06.2009
Preporuka: 4

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Amerika i Engleska se ponose sa njima, Evropa im odaje dužno poštovanje.
Sa čime se Srbija ponosi, kome odaje dužno poštovanje, a za vreme iskrcavanja nu Normandiji i ovde se neko žestoko borio protiv fašista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  00:31 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: Neka im je večna slava i hvala!

Milan Karagaća
Amerika i Engleska se ponose sa njima, Evropa im odaje dužno poštovanje.
Sa čime se Srbija ponosi, kome odaje dužno poštovanje, a za vreme iskrcavanja nu Normandiji i ovde se neko žestoko borio protiv fašista.


Ovde je, nažalost, "in" da se pljuje po partizanima, 6. ličkoj itd...

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  12:03 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Neka im je večna slava i hvala!

mungos92
margos
Beše to čudo od 'operacije'. I sećam se da mi je to ''Dan D, Normandija, Saveznici....'' tako odzvanjalo u glavi kao maloj. Baš onako - s puno ponosa.


Wow, Margie, The Dear, ja ne bih imao .... ono, veruj mi! Jes da sam hrabar, blesav, lud ko struja, ali... isplivavati pravo pod artiljerijsku kišu.... Uhhhhhh....Ti momci su bili čudo!

Mungos, The Respectful




Respect svakako, momcima koji su iskrcani, svim zrtvama i prezivelima.

Operacija je bila TAJNA. Vojnici, nizi, ,,srednji,, oficiri, velika vecina ucesnika te operacije nisu znali ni gde idu ni opasnosti, nista. TAJNA OPERACIJA. Ljude su dovezli i iskrcali. Iza ledja okean, ispred bunkeri. Nisu imali kud. Ajk je bio svestan da zrtvuje mnoge svoje vojnike. Ti ljudi su, ruzno receno bili topovsko meso, ti ljudi su bili neciji sinovi, braca, muzevi, verenici, roditelji. Postovanje i slava za svakog od njih. A ogorcenje i bes prema kreatorima i prema onima koji su podrzavali Hitlera i odobravali mu pohode.

Prica o rendzerima je zaista prica o vojnicima koji su se nasli na pravom mestu u pravi cas. Nailazili su na nemacka utvrdjenja koja su uglavnom lako osvajali, Nemci su se predavali. Cudno, ali i ne bas. Kriterijum za mobilizaciju u Nemackoj je spusten, Istocni front je za Nemce bio nocna mora. Imali su velike zrtve. Strah od Hitlerove reakcije ako se povuku sa obale Normandije. Najjednostavniji izlaz bio je da se predaju Amerikancima i Kanadjanima (jer njima i nisu uradili velika zlodela, jer su te sile demokrate, jer su postovali konvencije...).

Ruske i ukrajinske zrtve su ogromne i cast i zahvalnost oslobodiocima. Po recima moje bake, nista ne bi uradili sami da nije bilo Rusa, mnogo ih je izginulo, i njihovih ,,kacusa,, koja kad grune, zemlja se zatrese. O aprilskom bombardovanju Beograda je pricala, o okupaciji takodje a o saveznickom je izbegavala da prica, uz komentar, ne razumem se ja u politiku. Od nje sam prvi put cula, kad se volovi valjaju, buve stradaju.





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen92  22:33 06.06.2009
Preporuka: 0

HVALA!!

#Link  Replika: 0
...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bjes  22:39 06.06.2009
Preporuka: 1

Слава им!

#Link  Replika: 10
Генерале Муногсе, врло добро!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  22:45 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: Слава им!

bjes
Генерале Муногсе, врло добро!


Hvala druže Maršale! Služim medjunarodu!

P.S. Dozvolite da se udaljim.

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:58 06.06.2009
Preporuka: 0

***

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:01 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: ***

ivana23


Hvaala, Ivana, The Charmiest, ali, mislim da je malo medalja. Ustvavri, i ne postoji adekvatna medalja za toliku ljudskost i hrabrost.

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  23:09 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Слава им!

eh, ja čekam "dežurne anti - fašiste" još od jutros, negde oko pola šest kad čuh za obljetnicu iskrcavanja u Normandiju - emisija tv tipa "desilo se na današnji dan" ( ) no, nema ih....
može biti krkanluk (kao što sam autor pretpostavlja), ili to što vole jeftini senzacionalizam (kad se kod nas nešto skaredno desi) ah, onda pišu pamflete, ubirajući The poene, onda su tu...
vječnaja pamjat ratnicima hrabrim -
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:11 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Слава им!

shumska
eh, ja čekam "dežurne anti - fašiste" još od jutros, negde oko pola šest kad čuh za obljetnicu iskrcavanja u Normandiju - emisija tv tipa "desilo se na današnji dan" ( ) no, nema ih....
može biti krkanluk (kao što sam autor pretpostavlja), ili to što vole jeftini senzacionalizam (kad se kod nas nešto skaredno desi) ah, onda pišu pamflete, ubirajući The poene, onda su tu...
vječnaja pamjat ratnicima hrabrim -


Vječnaja! Za to vreme su milioni Rusa izginuli na Istočnom frontu. Od beba do metuzalema...

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mimi09  23:18 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: Слава им!


Colleville-sur-Mer
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  23:24 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: Слава им!

Da li su znali gde idu , šta ih čeka? Hrabri momci.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  00:02 07.06.2009
Preporuka: 3

Re: Слава им!

mungos92
shumska
eh, ja čekam "dežurne anti - fašiste" još od jutros, negde oko pola šest kad čuh za obljetnicu iskrcavanja u Normandiju - emisija tv tipa "desilo se na današnji dan" ( ) no, nema ih....
može biti krkanluk (kao što sam autor pretpostavlja), ili to što vole jeftini senzacionalizam (kad se kod nas nešto skaredno desi) ah, onda pišu pamflete, ubirajući The poene, onda su tu...
vječnaja pamjat ratnicima hrabrim -


Vječnaja! Za to vreme su milioni Rusa izginuli na Istočnom frontu. Od beba do metuzalema...

Mungos, The Anti-fašista

Prijatelju, do jutros moj posto o antifašizmu bio prisutan. Niko se nije seti da pomene iskrcavanje u Normandiji jer je kod nas antifašizam potisnut. Sve su glasniji oni koji pokazuju više simpatija za one koji su bili na strani ili se nisu borili protiv fašista. Vade se na svoj antikomunizam. A nije ni Ajzenhauer bio komunista pa je bio antifašista.
Gde je naša delegacija na obeležavanju iskrcavanja, zaborave da odu i u Aušvic. Dok Obama posećuje Buhenvald kod nas drže sliku upravnika Banjičkog logora.
Svaka čast za tekst and the preporuka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  00:20 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Слава им!

Milan Karagaća

Prijatelju, do jutros moj posto o antifašizmu bio prisutan. Niko se nije seti da pomene iskrcavanje u Normandiji jer je kod nas antifašizam potisnut. Sve su glasniji oni koji pokazuju više simpatija za one koji su bili na strani ili se nisu borili protiv fašista. Vade se na svoj antikomunizam. A nije ni Ajzenhauer bio komunista pa je bio antifašista.
Gde je naša delegacija na obeležavanju iskrcavanja, zaborave da odu i u Aušvic. Dok Obama posećuje Buhenvald kod nas drže sliku upravnika Banjičkog logora.
Svaka čast za tekst and the preporuka.


Zahvaljujem!
Problem je što se mi ovde u Srbiji sudaramo sa jednom drugom formom fašizma, na koju sam nedavno pokušao da Vam ukažem, al me tada, nažalost, niste baš najbolje shvatil.

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  10:21 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Слава им!

niste baš najbolje shvatil.

Šta to nisam shvatio, možda je previd?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eizo  23:25 06.06.2009
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 8
Bas dansa gledam, i setio sam se tek tamo negde oko tri sata posle podne da je danas sesti jun, sramota.
98% gubitaka u prvom talasa, i nisu stali...
Slava im.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:30 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

eizo
Bas dansa gledam, i setio sam se tek tamo negde oko tri sata posle podne da je danas sesti jun, sramota.
98% gubitaka u prvom talasa, i nisu stali...
Slava im.


E, matori... Muda ko luft-baluni, zar ne? A bez droge il alkohola! Koji to samo borbeni moral bio!!!
I, danas se ceo dan "prisećah" toga, dok sam po Adi gledao ove naše Srballje...

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  23:39 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: ...

98% gubitaka u prvom talasa
Ih, da je bilo 98% operacija ne bi uspela. Da ne preterujemo.




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  23:41 06.06.2009
Preporuka: 0

Re: ...

tyson
98% gubitaka u prvom talasa
Ih, da je bilo 98% operacija ne bi uspela. Da ne preterujemo.


U prvom talasu su stvarno skoro svi izginuli! Ali, išlo se dalje...

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  23:47 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

Ih, da je bilo 98% operacija ne bi uspela. Da ne preterujemo.


Da je bilo strasno, bilo je.Potpuno neverovatna stvar, da su Usa mladi momci davali zivote za Evropske vrednosti je toliko ljudski ..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eizo  01:31 07.06.2009
Preporuka: 4

Re: ...

Pre pocetka invazije, petog juna, vreme se iznenadno pokvarilo, avijacija je potpuno promasila svoje ciljevi, na nekim mestima i po 15km, tako da na plazi nije bilo kratera koju su u teoriji trebali da daju odredjenu zastitu trupama na plazi, prve desantne camce docekali su na gotovs topovi iz bunkera, spremna mitraljeska gnezda i polje mina.
Covek koje je dizajnirao "Atlantski bedem" Ervin Romel, je jedan od najvecih vojskovodja u istoriji covecanstva, jedina stvar koja je spasla saveznike su dela Huana Puzola i nedostatak opreme i ljudstva da se bedem u potpunosti pokrije, a da je hitler dozvolio da se tenkovi koriste onako kako je Romel to zamislio, saveznici bi za 4-5 sati bili unisteni na obali.
Njegove cuvene reci, vidite ovih 100 metara od mora do vrhova bunkera, kada dodju, udarice jako, i udarice brzo, ako ih ovde ne zaustavima, stvorice silu koju necemo moci da obuzdamo, kazem vam prijatelju, ovde, moramo uciniti sve da ovo bude veoma dugacak dan za Amerikance, najduzi dan njihovog zivota, smesno zar ne, o sudbini rajha odlucuje sto metara peska, ali ne brinite sprema se nevreme, po ovakvim talasima invazija je nemoguca.

On je 4 ili 5 otisao u Nemacku, u cetri sata ujtru Ajzenhauer je potpisao svoju ostavku i preuzeo svu odgovornost za neuspeh operacije, kada je cuo da se vreme pogorsalo, tolika je bila neverica u uspeh operacije.

U 6:27 prvi desantni camci su spustili rampe (pravi prvi talas je promasio Omaha plazu i doveo do pometnje na juno i gold plazama), desetak minuta kasnije, od 536 vojnika bilo je zivo 26, ali su i dalje nastavili da se bore, za njima je dosao jos jedan talas, pa jos jedan ....
Ubi me sto sad ne mogu da se setim kako se zvao Nemacki vojnik koji je preziveo ima njegovo svedocanstvo na netu negde, zamenio je 4 cevi na mitraljezu i isplaio negde oko 10 000 metaka.

U prvom talasu jedino su Kanadjani (ko bi drugi) uspeli da stignu do pescanih nasipa.
Bez obzira sta mislili o SAD danas, bez ikakve zelje da umanjujem zrtve drugih naroda, ono sto su saveznicke trupe uradile tog 6 juna je malo reci bilo herojsko delo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  05:45 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

eizo

U 6:27 prvi desantni camci su spustili rampe (pravi prvi talas je promasio Omaha plazu i doveo do pometnje na juno i gold plazama), desetak minuta kasnije, od 536 vojnika bilo je zivo 26, ali su i dalje nastavili da se bore, za njima je dosao jos jedan talas, pa jos jedan ....


Sad mi zena rece, njen dedujak je bio u tom trecem talasu. Preziveo je, ali nikad nikom nije hteo da isprica bilo sta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
solanik  13:51 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: ...



Bili su na Speedu i Njemci i Saveznici. O Crvenoj Armiji i votki i da ne govorimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  17:07 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

srdjan.pajic
eizo

U 6:27 prvi desantni camci su spustili rampe (pravi prvi talas je promasio Omaha plazu i doveo do pometnje na juno i gold plazama), desetak minuta kasnije, od 536 vojnika bilo je zivo 26, ali su i dalje nastavili da se bore, za njima je dosao jos jedan talas, pa jos jedan ....


Sad mi zena rece, njen dedujak je bio u tom trecem talasu. Preziveo je, ali nikad nikom nije hteo da isprica bilo sta.


Evo i kumov deda, isti slucaj. Kakvi ljudi, a mog dedu samo pitaj nesto malo, ima da prica ceo dan kako se vitlao sa cetnicima i ustasama po vrletima nase bivse zemlje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
taube  23:47 06.06.2009
Preporuka: 2

,

#Link  Replika: 7
lepo podsećanje na slavnu operaciju ' overload '
svima bih preporučila knjigu OD INVAZIJE DO POBEDE koji je napisao AJZENHAUER lično, u originalu : REPORT BY THE SUPREME COMMANDER TO THE COMBINED CHIEFS OF STAFF ON THE OPERATIONS IN EUROPE of the ALLIED EXPEDITIONARY FORCE 6 june 1944 to 8 may 1945,
Ajzenhauer je ovo napisao 50-ih godina , neposredno posle rata sa još vrlo svežim sećanjima.
Malo ko zaista iskreno respektuje koliki je značaj ove operacije jer hitler se oporavio od zimskog poraza pred <moskvom, počeo da napreduje prema Volgi i kavkazu i ugrožavao izvore nafte, koji su predstavljali životno pitanje za Crvenu armiju. Romel je stajao na egipatskoj granici. London i Engleska bili su bombardovani, a nemačke podmornice skoro svakodnevno potapale mnoge savezničke brodove. Ni u aziji stanje nije bilo mnogo utešnije. Nije čudo što su se pesimizam i malodušnost uvlačili u čitave narode, pa i u mnoge vojničke krugove. kad je to Ajzenhauer primetio i u svom štabu, odmah je najenergičnije istupio i pozvao sve defetiste i pesimiste da napuste štab, jer im tu nema mesta.
General Ajzenhauer je dao najbolji dokaz o svom ličnom optimizmu, ali i o jedinstveno visokoj svesti o zajedničkim interesima svih saveznika, kada je trebalo olakšati tešku situaciju Crvene armije. Hvala mu na tome. Spasao nas je, mislim na Evropu )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  23:58 06.06.2009
Preporuka: 1

Re: ,

Hvala ti Taube na toj 'slici' - kako je to izgledalo na mapi Evrope i Sveta u tom trenutku - time je njihovo junaštvo još uočljivije i jasnije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  17:02 07.06.2009
Preporuka: 4

Re: ,

Malo ko zaista iskreno respektuje koliki je značaj ove operacije jer hitler se oporavio od zimskog poraza pred <moskvom, počeo da napreduje prema Volgi i kavkazu i ugrožavao izvore nafte, koji su predstavljali životno pitanje za Crvenu armiju. Romel je stajao na egipatskoj granici. London i Engleska bili su bombardovani, a nemačke podmornice skoro svakodnevno potapale mnoge savezničke brodove. Ni u aziji stanje nije bilo mnogo utešnije.
Malo si pomešala godine; stanje koje opisuješ je bilo otprilike 1942, a iskrcavanje se dogodilo 6. juna 1944. godine.

Wehrmacht je tada bio hiljadama kilometara daleko od Volge, Kavkaza i izvora nafte a Crvena Armija se spremala da izbije na granice Poljske posle velike ofanzive (operacija Bagration, počela 22. juna 1944. godine) u kojoj će potpuno razbiti nemačku grupu armija Centar.
Romel je odavno bio izbačen iz Afrike a saveznici su dan pre invazije u Normandiji zauzeli Rim.
London je bio bombardovan letećim bombama V-1; nemački avioni su bili izuzetno retka pojava nad nebom Engleske u to vreme.
Bitka za Atlantik je bila dobijena, Nemci su gubili više podmornica nego ikada.
Japan je u Aziji odavno zaboravio kako izgleda osvajanje novih teritorija.

Savezničko iskrcavanje na evropsko tlo je svakako označilo početak brzog kraja Nemačke, a situacija je bila daleko, daleko od tvog dramatičnog opisa.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
taube  20:56 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: ,

tyson
Malo ko zaista iskreno respektuje koliki je značaj ove operacije jer hitler se oporavio od zimskog poraza pred Malo si pomešala godine; stanje koje opisuješ je bilo otprilike 1942, a iskrcavanje se dogodilo 6. juna 1944. godine.Wehrmacht je tada bio hiljadama kilometara daleko od Volge, Kavkaza i izvora nafte a Crvena Armija se spremala da izbije na granice Poljske posle velike ofanzive (operacija Bagration, počela 22. juna 1944. godine) u kojoj će potpuno razbiti nemačku grupu armija Centar.Romel je odavno bio izbačen iz Afrike a saveznici su dan pre invazije u Normandiji zauzeli Rim.London je bio bombardovan letećim bombama V-1; nemački avioni su bili izuzetno retka pojava nad nebom Engleske u to vreme.Bitka za Atlantik je bila dobijena, Nemci su gubili više podmornica nego ikada.Japan je u Aziji odavno zaboravio kako izgleda osvajanje novih teritorija.Savezničko iskrcavanje na evropsko tlo je svakako označilo početak brzog kraja Nemačke, a situacija je bila daleko, daleko od tvog dramatičnog opisa.

ok. onda je Ajzenhauer u svojoj autobiografiji malo preterao, malo više.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  22:02 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: ,

ok. onda je Ajzenhauer u svojoj autobiografiji malo preterao, malo više
Verovatno je opisivao situaciju pred američko iskrcavanje u severnoj Africi, novembra 1942. godine.




(sramota me je da priznam, imam tu knjigu godinama ali je još uvek nisam pročitao)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
taube  22:09 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: ,

tyson
ok. onda je Ajzenhauer u svojoj autobiografiji malo preterao, malo višeVerovatno je opisivao situaciju pred američko iskrcavanje u severnoj Africi, novembra 1942. godine.(sramota me je da priznam, imam tu knjigu godinama ali je još uvek nisam pročitao)

u pravu si, to je stanje u trenutku kad je Ajzenhauer postao '' komandujući general '' otprilike u to vreme koje ti opisijueš i kad je otputovao za London da priprepa napad za oslobođenje Evrope. Ja sam čitala knjigu za ispit ali kad sam komentarisala sam je na brzinu prelistala i zato je došlo do greške, hvala što si me ispravio :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  01:06 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: ,

to je stanje u trenutku kad je Ajzenhauer postao '' komandujući general '' otprilike u to vreme koje ti opisijueš i kad je otputovao za London da priprepa napad za oslobođenje Evrope.
Pa, kad smo već krenuli da cepamo dlaku pretpostavljam da opisano stanje na frontovima više odgovara vremenu kada je Ajzenhauer bio u Londonu kao komandant američkih snaga u Evropi (druga polovina 1942.) a pre nego što je poslat da komanduje iskrcavanjem u severnoj Africi (novembar 1942.) gde je kasnije postao vrhovni komandant savezničkih snaga na Mediteranu i gde je boravio sve do januara 1944. godine kada se vraća u Londoh kao komandant savezničkih invazionih snaga - misli se na invaziju Evrope.
U januaru 1944, kada je u Londonu skoro godinu i po dana od kako je tu boravo prethodni put, stvari su se drastično promenile na svim frontovima i nisu više izgledale onako kako si ti prenela u svojoj originalnoj poruci.

Eto, malo smo se zabavljali utvrđivanjem terminusa ante i post quem




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
taube  14:26 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: ,

tyson
to je stanje u trenutku kad je Ajzenhauer postao '' komandujući general '' otprilike u to vreme koje ti opisijueš i kad je otputovao za London da priprepa napad za oslobođenje Evrope.Pa, kad smo već krenuli da cepamo dlaku pretpostavljam da opisano stanje na frontovima više odgovara vremenu kada je Ajzenhauer bio u Londonu kao komandant američkih snaga u Evropi (druga polovina 1942.) a pre nego što je poslat da komanduje iskrcavanjem u severnoj Africi (novembar 1942.) gde je kasnije postao vrhovni komandant savezničkih snaga na Mediteranu i gde je boravio sve do januara 1944. godine kada se vraća u Londoh kao komandant savezničkih invazionih snaga - misli se na invaziju Evrope.U januaru 1944, kada je u Londonu skoro godinu i po dana od kako je tu boravo prethodni put, stvari su se drastično promenile na svim frontovima i nisu više izgledale onako kako si ti prenela u svojoj originalnoj poruci.Eto, malo smo se zabavljali utvrđivanjem terminusa ante i post quem

jesmo, i ti si u pravu,najdefinitivnije )to je stanje kada je Ajzenhauer bio u Londonu, tako je, tako je :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:02 07.06.2009
Preporuka: 2

***

#Link  Replika: 1

A British Royal Navy veteran, Harry Buckley, 84, leaves a remembrance cross Friday on the beach of Colleville-Montgomery, where he landed during the 1944 allied operations in France. Saturday marks the 65th anniversary of the June 6, 1944, Allied landings in France, then occupied by Nazi Germany.

P.S. Izvinjavam se zbog velicine slike.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:25 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: ***


ДОДЕЛА ОРДЕЊА – Француска гарда приноси ордење „Легије части” који ће бити додељени некима од ветерана и учесника у опрацији „Оверлорд”, познатијој као „Дан Д” (Фото АФП)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  00:24 07.06.2009
Preporuka: 0

Da li se iko od vas...

#Link  Replika: 1
... ikada našao pod kišom protivničkih metaka ili granata?

Mungos, The Zainteresovan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rayzippo  08:29 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Da li se iko od vas...

the vise puta...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
r0811n  00:30 07.06.2009
Preporuka: 9

xxx

#Link  Replika: 8
O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.
Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?

Ruben the anarchy
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mungos92  00:36 07.06.2009
Preporuka: 4

Re: xxx

r0811n
O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.
Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?
Ruben the anarchy


Rubene, u pravu si, ali ovde govorimo o UČESNICIMA te klanice, NE O KREATORIMA.
I ja sam besan na toliku (nepriznatu) žrtvu Rusa i Ukrajinaca, ali... Ovi momci su bili lavovi, mora se priznati!

Mungos, The Anti-fašista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lutherblisset  06:57 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: xxx

O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.
Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?



Sa ovim se slažem. Ali, tačno je i ovo:

Rubene, u pravu si, ali ovde govorimo o UČESNICIMA te klanice, NE O KREATORIMA.
I ja sam besan na toliku (nepriznatu) žrtvu Rusa i Ukrajinaca, ali... Ovi momci su bili lavovi, mora se priznati!



Treba tu održati neki balans.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
r0811n  11:33 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: xxx

Treba tu održati neki balans.


Ah, što volim te ,,balanse,, naročito u istoriji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
solanik  13:55 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: xxx

r0811n
O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.
Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?

Ruben the anarchy


Hajd jednostavnije pitanje:
Da li iko zna sta se u isto vrijeme (Juni 44) dogadjalo na Istocnom frontu. To Disovery nikada ne prikazuje a veoma je interesantno. Po ishod drugog Svjetskog rata vjerovatno i vaznije od uspjesnog (da li?) iskrcavanja u Normandiji. Hajde da cujem ali bez Wikipedije. Svi znamo za Moskvu, Staljingrad, poneko i za Kursk ali Istocni front 44? Zast je to tako. Sta vi mislite?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  14:08 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: xxx

r0811n
O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?Ruben the anarchy

to je tacno. ali isto tako je tacno da su nemci sklopili sporazum sa rusima (staljinom) o nenapadanju pred WW II. ruse nije bilo briga ko je i sta je hitler, oni su kalkulisali i gledali korist za sebe. bas ih je bilo briga sto se zapad unistava. treba pogledati staljinov govor pred pocetak ww II gde se jasno vidi kalkulacija i nada u korist za sebe.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  17:08 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: xxx

Da li iko zna sta se u isto vrijeme (Juni 44) dogadjalo na Istocnom frontu
Bagration (22. jun). Dramatičan poraz - potpuno uništenje - nemačke grupe armija Centar. Stari san Žukova je najzad ostvario; imao je fiksaciju na grupu armija Centar još od 1941. Izbijanje Rusa na granice Poljske i par meseci kasnije na Vislu.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
necudavamkazem  18:35 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: xxx

r0811n
O.K. Naravno.But, to iskrcavanje je došlo sramotno kasno, pošto su rusi iskrvavili sa milionskim žrtvama i krenuli ka Berlinu.tek tada ameri u panici kreću ne da pobede Hitlera (i to naravno) već da spreče ruse da ne dođu do obale Normandije i tako uzmu celu Evropu.
Dakle svo poštovanje žrtvama , ali dragi antifašiti znate li uopšte datume bitke kod Kurska, probijanja Staljingrada, Moskve, Leningrada?

Ruben the anarchy


Apsolutno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  16:41 09.06.2009
Preporuka: 0

Re: xxx

mungos92

I ja sam besan na toliku (nepriznatu) žrtvu Rusa i Ukrajinaca, ali... Ovi momci su bili lavovi, mora se priznati!

Mungos, The Anti-fašista


Tog 6. Juna 1944. ishod WWII rata je vec bio odlucen a tada je poceo hladni rat tj. borba za pozicije u posleratnoj Evropi.

Bez znanja u koji rat su otisli ti momci su bili svesni da idu u smrt i na tome im vecno hvala. Zasluzili su i vise od obelezavanja okrugle godisnjice svakih 5 godina.

Sa druge strane zrtve koje su odredile ishod rata 1943. se retko pominju a godisnjice su sve redje i redje iako ih je vise ginulo u pojedinacnim bitkama nego engleza, amera i ostalih ukupno u celom ratu u evropi.
Ko pominje njihove zasluge...?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
radojicic92  00:37 07.06.2009
Preporuka: 6

...

#Link  Replika: 5
i sa njima Mr. Robert Capa
"If your picture isn't good enough, you're not close enough."
kasnije su mu u laboratoriji sprzili sve sem nekoliko snimaka
ostala je ova, mozda najpoznatija




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eizo  01:38 07.06.2009
Preporuka: 3

Re: ...

Verovali ili ne na omaha plazi gospodin Robert Capa je bio u prvim redovima, i ostao je ziv, poginuo je od mine u Vijetnamu valjda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  20:35 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: ...

radojicic92
i sa njima Mr. Robert Capa
"If your picture isn't good enough, you're not close enough."
kasnije su mu u laboratoriji sprzili sve sem nekoliko snimaka
ostala je ova, mozda najpoznatija

Po sopstvenom opisu, iako je već bio veteran (Španija) toliko su mu se tresle ruke da je jedva mogao da promeni film u aparatu. Ispucao je dve rolne i vraćen na neki logistički brod. Od silnog uzbuđenja laborant koji je razvijao filmove ih je malko ispekao tako da je preživelo samo deset fotografija.

U Budimpešti sam video zajedničku izložbu fotografija braće Capa. Samim tim originale, španskog borca, ovu sa iskrcavanja iz Normandije i meni omiljenu pilota RAF-a



Ono što me je fasciniralo je da su te fotografije male, možda nešto veće od razglednice (u svakom slučaju ne neki izlagački format), a deluju neverovatno. Naime, tamo sam ukapirao razliku između reprodukcije i originala fotografije.

Sorry za troll, ponelo me, volim Capu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
radojicic92  21:49 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

Sorry za troll, ponelo me, volim Capu.

i ja Budimac, a i nije trol
inace rodjen u Budimpesti, kasnije u Parizu promenio ime da mu lici na Frenk Kapra jer sa pravim mu nije bas nesto islo:)
Autobiografiju nazvao po navodnoj gresci (koja crna greska, u rano jutro skoro bez svetla, menja film sa rukama iznad vode dok pljusti na sve strane) koju su mu pripisali ovi iz LIFE kad su mu upropastili snimke sa iskrcavanja, Slightly out of focus
zatim osnovao Magnum sa Bresonom, malo divljao po Holivudu dok mu se nije smucilo i na kraju nagazio na minu u Indokini, sto kaze eizo
Kapa je legenda




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  22:08 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

i meni omiljenu pilota RAF-a
Hm, u pitanju je američki avion P-40 (koga su doduše na Mediteranu leteli i Englezi i njihovi dominioni), a pilot nosi američku pilotsku kapu. Ako bih morao da se kladim stavio bih pare na opciju da nije u pitanju RAF.




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  18:48 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: ...

tyson
i meni omiljenu pilota RAF-a
Hm, u pitanju je američki avion P-40 (koga su doduše na Mediteranu leteli i Englezi i njihovi dominioni), a pilot nosi američku pilotsku kapu. Ako bih morao da se kladim stavio bih pare na opciju da nije u pitanju RAF.

U pravu si, ne znam zašto mi se u glavi urezao pogrešan naziv fotografije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  01:16 07.06.2009
Preporuka: 1

.

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  01:39 07.06.2009
Preporuka: 6

Tačka preokreta = moćni Rendžeri

#Link  Replika: 3
Popodne sam gledao jednu malu sjajnu emisiju o Iskrcavanju, malo distanciranu od zvaničnih "glory days" priča.
Naime, tip je sagledavao količinu krvi i mesa utrošenih u tom herojskom jurišu, kao i opravdanost te klanice. Bilo je dosta tih sedih glava starih boraca, sa suzom u oku ponegde, i strašnih a jednostavnih priča, uglavnom o Omaha plaži, za koju svi pouzdano tvrde da je bila najveće gubilište ali i presudna tačka cele operacije.
Pošto đavo nit' ore nit' kopa, a ni vodu ne nosi, i Tamo je morao umešati malo svoje prste :
Naime, Saveznici su imali totalnu kataklizmu i preteću katastrofu cele, tako brižljivo planirane i sa toliko perfektnih varki zamišljenje operacije (da ne ulazimo sada u te sjajne detalje koji čine jedno tkanje tako raskošnim)
da je to bilo skoro sigurno,- mislim, sva ta propast u najavi - sve do momenta dok se u opštoj gunguli, jedna jedinica Rendžera nije našla na mestu na kom nikako nije trebala biti. Opšti metež, rekli smo.
Pogrešno vreme i pogrešno mesto ispostavili su se kao pravo vreme i pravo mesto, jer su upravo tih 500 rendžera napravili sudbonosni prodor iza leđa Nemaca odakle su ih zasuli paljbom i omogućili predah i stabilizaciju, a potom bili faktor sprečavanja fašističkog protivudara, što je jezičak na vagi u situacijama kada nešto što osvajate nameravate da zadržite.
Bio je to pravi početak kraja rata, tačka preokreta - tako slučajno udešena ali sa toliko srca i lične hrabrosti pečatirana.

edit :
nadam se da komentar nije predugačak
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  01:43 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Tačka preokreta = moćni Rendžeri

tip je sagledavao količinu krvi i mesa utrošenih u tom herojskom jurišu,

da.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  08:02 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Tačka preokreta = moćni Rendžeri

Bravo za tekst. Ko bi se drugi setio?

Kako lako zaboravljamo kome da zahvalimo za mir, za prestanak ludila.
Koliko zrtava je moralo da padne da bi sve to ludilo prestalo, da bi mi danas imali zivot oni su polozili svoje zivote, za nas.
Hvala im i slava za sva vremena.
Tebi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
solanik  13:57 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: Tačka preokreta = moćni Rendžeri

mariopan
Bravo za tekst. Ko bi se drugi setio?

Kako lako zaboravljamo kome da zahvalimo za mir, za prestanak ludila.
Koliko zrtava je moralo da padne da bi sve to ludilo prestalo, da bi mi danas imali zivot oni su polozili svoje zivote, za nas.
Hvala im i slava za sva vremena.
Tebi


I da li se Evropa zahvalila Crvenoj Armiji?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  10:37 07.06.2009
Preporuka: 0

Antihitlerovska koalicija

#Link  Replika: 0
Ne treba zaboraviti da su Čerčil, Ruzvelt i Staljin na sastanku u Teheranu dogovorili otvaranje zapadnog fronta kako bi rasteretili istočni front.
Na tom sastanku bilo je govora i o Balkanu i oni su tada jasno rekli da će ubuduće podržati partizanski pokret kao jedinog saveznika antihitlerovske koalicije na Balkanu a da đeneralu Draži ukidaju pomoć jer se nebori protiv okupatora.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  10:42 07.06.2009
Preporuka: 0

slava im

#Link  Replika: 0
mungose, pogledaj film patton ako nisi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Patton_(film)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  10:46 07.06.2009
Preporuka: 4

Zašto su se uopšte iskrcavali?

#Link  Replika: 14
Ako bi bilo po logici nekih naših velikih patriota, onda bi neki njihovi istomišljenici u SAD mogli da postave pitanje da li je taj Ajzenhauer namerno poslao toliko mladića da izginu kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.
Ili možda , po njima, nije trebalo ni iskrcavanje u Normandiji ni Sremski front već je trebalo čekati da se Hitler sam povuče iz Evrope, kao što su neki ovde čekali da se Nemci samopovuku iz Srbije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milisav68  15:21 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Ako bi bilo po logici nekih naših velikih patriota, onda bi neki njihovi istomišljenici u SAD mogli da postave pitanje da li je taj Ajzenhauer namerno poslao toliko mladića da izginu kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.
Ili možda , po njima, nije trebalo ni iskrcavanje u Normandiji ni Sremski front već je trebalo čekati da se Hitler sam povuče iz Evrope, kao što su neki ovde čekali da se Nemci samopovuku iz Srbije.


mnogo ste jaki
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  16:57 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Milan Karagaća
Ako bi bilo po logici nekih naših velikih patriota, onda bi neki njihovi istomišljenici u SAD mogli da postave pitanje da li je taj Ajzenhauer namerno poslao toliko mladića da izginu kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.
Ili možda , po njima, nije trebalo ni iskrcavanje u Normandiji ni Sremski front već je trebalo čekati da se Hitler sam povuče iz Evrope, kao što su neki ovde čekali da se Nemci samopovuku iz Srbije.



Nemacka je ubrzano razvijala tajno oruzje (nuklearna bomba i jos nesto).
Hitler je imao velike osvajacke ambicije.
Amerikanci su se u zadnji cas odlucili da se umesaju. U to vreme su bile stravicne zrtve na Istocnom frontu, Rusi su se ipak solidnije drzali, brojcano nadmocniji, na svom terenu a Nemci su imali problem u snabdevanju, da popune ljudstvo...

Odluka da se otvori Zapadni front nije doneta zbog SSSR-a. Evropa, uglavnm okupirana, cutala i nadala se, da ce se Hitler i Staljin uzajamno dotuci. Stanje na Istocnom frontu - Rusi se solidno drze, i informacije o tajnom oruzju doprinose da se donese ta odluka o otvaranju Zapadnog fronta i da se Amerikanci aktivnije ukljuce.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
deset_slukom  17:05 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Milan Karagaća
... kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.


"Samo Srbe"? To je besmislica. Ovo tvrde "naši veliki patrioti", ili tvrdiš ti?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:59 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

deset_slukom
Milan Karagaća
... kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.


"Samo Srbe"? To je besmislica. Ovo tvrde "naši veliki patrioti", ili tvrdiš ti?

Ti izgleda nisi čitao mnoštvo komentara raznim povodima kako su partizani mobilisali mladost Srbije i poslali na sremski front neobučene da izginu.
Dakle, ne tvrdim ja već samo iznosim ono što neki uporno tvrde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  19:01 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

milisav68
Ako bi bilo po logici nekih naših velikih patriota, onda bi neki njihovi istomišljenici u SAD mogli da postave pitanje da li je taj Ajzenhauer namerno poslao toliko mladića da izginu kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.
Ili možda , po njima, nije trebalo ni iskrcavanje u Normandiji ni Sremski front već je trebalo čekati da se Hitler sam povuče iz Evrope, kao što su neki ovde čekali da se Nemci samopovuku iz Srbije.


mnogo ste jaki

u kom smislu smo jaki??
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
deset_slukom  19:13 07.06.2009
Preporuka: 2

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Milan Karagaća

Ti izgleda nisi čitao mnoštvo komentara raznim povodima kako su partizani mobilisali mladost Srbije i poslali na sremski front neobučene da izginu.
Dakle, ne tvrdim ja već samo iznosim ono što neki uporno tvrde.


Čitao sam, zato i reagujem.
Eto, moj otac nije bio Srbin, pa je ostao invalid na sremskom frontu, u dvadesetoj godini života. Da li je on bio izuzetak?
Pre bih rekao da je mobilizacija izvršena na teritorijama koje su bile oslobođene, a tu još nije spadao veći deo Vojvodine. Takođe, Mađari i Švabe su već bili, većinom, mobilisani u okupatorskim vojskama. Osim toga, verovatno su sa njima oslobodioci imali neke "druge planove", a ne da ih mobilišu... Ko zna?
Uglavnom, nije vršena selekcija na onaj način kako to "patrioti" tvrde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  19:34 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Milan Karagaća
... kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.

Ti izgleda nisi čitao mnoštvo komentara raznim povodima kako su partizani mobilisali mladost Srbije i poslali na sremski front neobučene da izginu.Dakle, ne tvrdim ja već samo iznosim ono što neki uporno tvrde.

Nešto ti se razlikuju tvrdnje u jednoj istoj replici.

Prva je besmislica. O drugoj bi se dalo raspravljati, ali gledajući kako se upinješ da isprovociraš da ti neko odgovori čini mi se da ću zažaliti što sam uopšte kliknuo na "citiraj".


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  20:11 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

tyson

Milan Karagaća... kao što su kod nas partizani mobilisali i baš samo mobilisane, i samo Srbe , slali namerno na sremski front.
Ti izgleda nisi čitao mnoštvo komentara raznim povodima kako su partizani mobilisali mladost Srbije i poslali na sremski front neobučene da izginu.Dakle, ne tvrdim ja već samo iznosim ono što neki uporno tvrde.Nešto ti se razlikuju tvrdnje u jednoj istoj replici.Prva je besmislica. O drugoj bi se dalo raspravljati, ali gledajući kako se upinješ da isprovociraš da ti neko odgovori čini mi se da ću zažaliti što sam uopšte kliknuo na "citiraj".


nešto i nema razlike, niti se upinjem da mi neko odgovori , niti mi trebaju nečiji odgovori a pogotovo ne objašnjenja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  22:22 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

niti mi trebaju nečiji odgovori a pogotovo ne objašnjenja.
Pa poenta bloga su upravo odgovori i objašnjenja (= rasprava; utisci i komentari čitalaca; odgovori autora).

Bolje da si napravio sopstveni sajt pa tamo kačio svoje misli, naravno bez mogućnosti interakcije sa plebsom.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  23:17 07.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

tyson
niti mi trebaju nečiji odgovori a pogotovo ne objašnjenja.Pa poenta bloga su upravo odgovori i objašnjenja (= rasprava; utisci i komentari čitalaca; odgovori autora).Bolje da si napravio sopstveni sajt pa tamo kačio svoje misli, naravno bez mogućnosti interakcije sa plebsom.

Ne vidim uopšte otkud ti potreba da se svađaš.
Da li je korektan i čemu služi tvoj sledeći stav?
ali gledajući kako se upinješ da isprovociraš da ti neko odgovori čini mi se da ću zažaliti što sam uopšte kliknuo na "citiraj".

Sada bih ja mogao tebi reći da napraviš svoj sajt pa sam sebe citiraj, valjda nećeš onda zažaliti.
Ne mislim da se moramo u svemu , pa ni uopšte slagati, ali u jednom bi trebalo a to jeda korektno polemišemo sa stavovima. Ja nastojim da sa svakim polemišem kao da se gledamo u oči i bez vređanja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  01:14 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Ne svađam se, samo iznosim dva svoja stava:

1. Ne mislim da je ovaj blog tekst mesto, a ne mislim ni da je povod adekvatan da se opet otvara još jedna od rasprava na temu NOVJ/JVuO i tvoje poruke na tu temu ovde smatram neadekvatnim a svakako intoniranim tako da izazovu nečiju reakciju (što samo po sebi nije loše samo, kao što rekoh, jel' mora (i) ovde, i sada?).

2. I dalje mislim da stav "niti mi trebaju nečiji odgovori a pogotovo ne objašnjenja" potpuno odskače od prirode bloga i da više odgovara jednosmernoj komunikaciji kakvu pruža klasičan web sajt.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milisav68  03:25 08.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

u kom smislu smo jaki??


uvek i na svakom mestu mora da se naznači KO je patriota(svetac) a KO je izdajnik(koljač)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  07:41 08.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

1. Ne mislim da je ovaj blog tekst mesto, a ne mislim ni da je povod adekvatan da se opet otvara još jedna od rasprava na temu NOVJ/JVuO i tvoje poruke na tu temu ovde smatram neadekvatnim a svakako intoniranim tako da izazovu nečiju reakciju (što samo po sebi nije loše samo, kao što rekoh, jel' mora (i) ovde, i sada?).

Sa ovim se slažem, treba se držati teme. A moj komentar se odnosio upravo na one koji koriste svaku priliku da guraju svoju priču o Sremskom frontu.
2. I dalje mislim da stav "niti mi trebaju nečiji odgovori a pogotovo ne objašnjenja" potpuno odskače od prirode bloga i da više odgovara jednosmernoj komunikaciji kakvu pruža klasičan web sajt.

sa ovim se i ja slažem ali se odnosili na ono tvoje da kao iznuđujem odgovor.

Eto, drago mi je da po tim pitanjima delimo mišljenja.
pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
deset_slukom  09:55 08.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zašto su se uopšte iskrcavali?

Milan Karagaća
A moj komentar se odnosio upravo na one koji koriste svaku priliku da guraju svoju priču o Sremskom frontu.


Malo je bilo nejasno koji su tvoji motivi, pa sam se upecao na priču, na pogrešnom mestu. Sorry.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  10:51 07.06.2009
Preporuka: 0

počast veteranima

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  12:39 07.06.2009
Preporuka: 2

Transformisali su nas

#Link  Replika: 0
Pozdarav i poštovanje palima u borbi protiv fašizma, od mene Kralja Antifašista, koji su danas postali majmuni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  17:38 07.06.2009
Preporuka: 1

Svo postovanje antifasistima

#Link  Replika: 1

Slava poginulima i prezivelima.

Ali ipak sam ubedjena da nam 27. mart nije bio potreban. Bilo je lako u Srbiji u Beogradu, da se izvede narod na ulice, na proteste. Sta je sa ostalima? Onda samo u Srbiji, kao odmazda 100 za jednoga. Moje ubedjenje je cvrsce narocito danas, posle raspada Jugoslavije i svih dogadjaja koji su prethodili i pratili raspad. Zalim sto je moja domovina rasturena, niko me nije pitao, sta je tu je, sada zivimo svako u svom toru, tajkunima na milost i nemilost.
U II svetskom ratu, Srbi su podneli ogromne zrtva koje se cesto nipodastavaju, minimalizuju. Nisam cula da je neko zagovarao da ce Nemci sami da se povuku, tek tako ali sam ubedjena da nam je 27. mart doneo mnogo stete, rezultirao mnogim bespotrebnim zrtvama. Da ne napominjem sta mislim o ofanzivama, napadima na magacine i nemacke mlkekadzije. Mala korist za covecanstvo a velika steta po Srbe. Da je bilo pameti, da mirujemo slicno kao Francuska. Onda ni NDH ne bi bas tako slobodno trpala Srbe i Jevreje (najvise) u logore ... vrsila genocid (a onda su na kraju rata presli na stranu pobednika, i sta im falilo?). Bilo bi manje stradanja a kad je kucnuo cas da se Nemci poteraju, vise energije i vojno sposobnih za to.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  18:09 07.06.2009
Preporuka: 1

Re: Svo postovanje antifasistima

hajkula1
Slava poginulima i prezivelima.Ali ipak sam ubedjena da nam 27. mart nije bio potreban. Bilo je lako u Srbiji u Beogradu, da se izvede narod na ulice, na proteste..

Puc je izvela vojska, zbacivsi namesnistvo, na ulice je narod izasao tek nakon toga...

27. МАРТ 1941.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
necudavamkazem  18:29 08.06.2009
Preporuka: 0

Smešno.

#Link  Replika: 0
Pff... trebalo im je oko milion ljudi da bi osvojili jednu plažu... i to uzimajući u obzir da je većina švapskih snaga bila duboko u unutrašnjosti, postavili su najgore jedinice na obale, uglavnom nesposobne da učestvuju na Istočnom frontu sa vrlo malo transportnih sredstava.
ŠBBKBB "Šta bi bilo kad bi bilo"
Nemci su imali ogromne šanse da pobede i da zaštite obruč, da su kojim slučajem bili drugačji uslovi kao što su mogli biti... ispalo bi skroz drugačije.
Ovde je sreća bila presudan faktor.

Ne navijam za Švabe, ali ovo je čista nesposobnost Saveznika, koja je godinama kasnije propagandom preuveličana.
Ja bih se stideo da sam na njihovom mestu.
Al' ajde, čega pametan stidi, budala se...

By the way, ovo samo pokazuje da su Ruje tate ovog zanata...
Rusi savladaše vuka, saveznici odraše kozu.

Smešno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  18:55 08.06.2009
Preporuka: 3

Kad smo već kod godišnjica

#Link  Replika: 2
Danas je 42. godine od jednog mini vojnog sukoba (poginulo 34 američka mornara) za koji jako malo sveta zna.
Pokoj im duši.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tyson  23:17 08.06.2009
Preporuka: 1

Re: Kad smo već kod godišnjica

Bojan Budimac
Danas je 42. godine od jednog mini vojnog sukoba (poginulo 34 američka mornara) za koji jako malo sveta zna.
Izrael vs. USS Liberty, a?

Na internetu se mogu naći dva zanimljiva (dokumentarna) filma na tu temu - Dead in the sea, u produkciji BBC, i The loss of Liberty.

Ko želi može i da ih kupi




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  07:56 09.06.2009
Preporuka: 1

Re: Kad smo već kod godišnjica

Ko zna, zna . Tačno Tysone. Eto, posle 42 godine jedan od preživelih i zaslužan što brod nije potonuo Terry Halbardier je dobio srebrnu zvezdu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA