РОМАН ЗА ИНТЕЛЕКТУАЛЦЕ - Војислав Стојковић: "ДОКАЗ"

amika RSS / 07.06.2009. u 09:03

7086.jpgВрста романа, наведена у наслову, може да постоји само условно и сваки списак дела био би другачији. Међутим, у сваком би се нашао «Доказ» Војислава Стојковића ("Народна књига", Београд, 2009).

Роман разматра најкомплекснија питања (сам «врх врхова») књижевности, теологије, филозофије и науке. То су теме о којима морате имати предзнање или широк дијапазон интересовања и интелектуалне радозналости да би овај роман, маскиран као убедљиви кримић, ишчитали негде до средине. А тада се текст «отвара», тешка артиљерија Џојса, Аквинског, Канта, Гедела, Њутна и правог језика самог Свевишњег прелива се у неколико животних прича које вас узимају под своје и воде уверљиво и убедљиво, са повременим изненађењима, до онога где мислите да је крај.

Ту изненађења тек долазе - «Доказ» има узбудљив крај са чак троструком поентом, преокрети се надовезују један на други да би све прекрили велом новог смисла. Херој романа, његов стварни и морални победник постаје вишеструки животни губитник а вас, читаоца, роман враћа тамо где вас је под своје и узео - у интелектуални миље оплемењен благом нотом пародије и изразите ироније, са посебном жаоком сачуваном за домаћи терен.

Антологијска је ситуација када писац - личност у роману - који је открио нову, велику истину сазнаје да она никога не интересује. Она свима смета, сви су се лепо сместили у предворјима компромиса и полуистина, бизнис одлука и закључака врховних органа. На крају, када се обрати Највишем Ауторитету Добра и Правде, и то на његовом, новооткривеном језику, добија одговор да је грешан за који не зна да ли је од Њега, цркве или електронике.

rukebog1.jpgПреведите ту ситуацију на ниже нивое и на шта хоћете и - бићете у праву. Грех писца у роману је «тежак» 67.398 «Оче нашa», 13.723 «Здраво Марија» и десетине других молитви које треба измолити за опроштај. Грех Војислава Стојковића је вероватно исто толики, а мој, као читаоца и тумача, око половине. Вас, као будућег или садашњег читаоца ослободићемо греха ако се јавно покајете и напишете своје мишљење о роману.

«Доказ» је несвакидашња, занимљива, интелектуално разрађена, провокативна, убедљива и узбудљива књига.

 

Најбоље странице:borkovic-GORDIJEV-CVOR.jpg

- Како се ствара бестселер и нестаје писац
- Сажети и прегледни, релативно јасни (зависно од предзнања) највиши научни, теолошки, филозофски и математички докази постојања Свевишњег,
- Њутново и у наставку ауторово занимљиво и уверљиво откриће «божјег језика»,
- Однос личности писца у роману са Рут и њихова путовања,
- Салаш у Мађарској и животна одисеја Симхе
- Крај романа и ватромет поенти са враћањем на пародијско-ироничан тон којим је роман и почео...

Слабости романа:

- концентрација «тешке артиљерије» у првој половини романа
- недовољно «персонализован» главни јунак - писац из романа
- поједностављен и недовољно уверљив однос између Рут и њеног «амиша»,
- повремено прибегавање стереотипима у стилу и споредним личностима.

2428784414_fdb401ab10_o.jpg

 

 Књижевни «греси» аутора су убедљиво мањи од вредности које има роман и добрим делом долазе од «маске» кримића коју носи. Материја коју разрађује испунила би, иначе, две-три стручне расправе, а укупна структура и утисак који се добија високо га издижу изнад термина «кримић».

Ипак - роман за интелектуалце. Прочитајте га, биће вам опроштени греси што залазите у највиша питања, а за остале се морате сами снаћи.

Миливој Анђелковић http://www.amika.rs

PS. Стојковићу је ово други роман - први, SUMMA CUM LAUDE  објављен је 2007. и - оно што знам - изазвао је више занимљивих дискусија и позитивних оцена на неким сајтовима...

 



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

amika amika 09:14 07.06.2009

Probni komentar, na našem jeziku

Samo da ne bude 0!

Dakle - Komentari (1) - i to je nešto. Mada nije na jeziku Svevivšnjeg...
miloradkakmar miloradkakmar 10:27 07.06.2009

Greh je ne pročitati

Iako, nam je Jeremija već približio i pružio više dokaza o " Dokazu ", treba čuti i reč stručnjaka, dobrih znalaca u prikazivanju književnih dela, a nema sumnje ti se jedan od njih.
Грех писца у роману је «тежак» 67.398 «Оче нашa», 13.723 «Здраво Марија» и десетине других молитви које треба измолити за опроштај.
Da li je autoru ovo predočeno?
Kako da dođem do knjige i okajem grehe?
zeks92 zeks92 12:52 07.06.2009

Re: Greh je ne pročitati

Kako da dođem do knjige i okajem grehe?


... i kako tu knjigu upotrebiti?
amika amika 13:15 07.06.2009

Re: Greh je ne pročitati

Грех писца у роману је «тежак» 67.398 «Оче нашa», 13.723 «Здраво Марија» и десетине других молитви које треба измолити за опроштај.Da li je autoru ovo predočeno?


Vojislav ima i rezervo rešenje - da napiše novi roman i neutrališe grdne grehe koje je navukao. Kaznu piscu u romanu ja shvatam kao blagoslov za novu knjigu.
amika amika 13:36 07.06.2009

Re: Greh je ne pročitati

i kako tu knjigu upotrebiti?


Kao roman za čitanje i priručnik sa rezimeom najtežih pitanja o kojima se retko govori u javnosti jer to malo ko zna.
dragan7557 dragan7557 14:44 07.06.2009

Re: Greh je

amika
i kako tu knjigu upotrebiti?


Kao roman za čitanje i priručnik sa rezimeom najtežih pitanja o kojima se retko govori u javnosti jer to malo ko zna.

"na osnovu PISA rezultata oko 43% učenika u Srbiji se mogu označiti kao učenici koji nisu dostigli najniži nivo funkcionalne pismenosti.........
......Dakle u Srbiji na uzrastu od 15 godina 40-50 % učenika, čak i nakon 9 ( islovima devet) godina školovanja moglo bi se označiti kao funkcionalno nepismeno........

Izvor: 'kavlitet i pravednost obrazovanja u Srbiji; obrazovne šanse siromašnih
Analiza podataka 2003-2006
strana 27

ako smatraš za trol onda briši.

dragan7557 cerski
amika amika 15:19 07.06.2009

Re: Greh je

"na osnovu PISA rezultata oko 43% učenika u Srbiji se mogu označiti kao učenici koji nisu dostigli najniži nivo funkcionalne pismenosti.........
......Dakle u Srbiji na uzrastu od 15 godina 40-50 % učenika, čak i nakon 9 ( islovima devet) godina školovanja moglo bi se označiti kao funkcionalno nepismeno........


Нисам знао да је проценат већ толики. То јесте страшно. А најгоре је што има структура друштва којима такво стање одговара. Ти ученици никада неће читати не само Доказ већ ни Домановића, Глишића, Лазаревића, а о Басари, Сарићу и Кецамовићу да и не говоримо. Гледаће ТВ, оно између реклама... И рекламе, наравно.
hajkula1 hajkula1 19:47 07.06.2009

Re: Greh je

dragan7557
amika
i kako tu knjigu upotrebiti?


Kao roman za čitanje i priručnik sa rezimeom najtežih pitanja o kojima se retko govori u javnosti jer to malo ko zna.

"na osnovu PISA rezultata oko 43% učenika u Srbiji se mogu označiti kao učenici koji nisu dostigli najniži nivo funkcionalne pismenosti.........
......Dakle u Srbiji na uzrastu od 15 godina 40-50 % učenika, čak i nakon 9 ( islovima devet) godina školovanja moglo bi se označiti kao funkcionalno nepismeno........

Izvor: 'kavlitet i pravednost obrazovanja u Srbiji; obrazovne šanse siromašnih
Analiza podataka 2003-2006
strana 27

ako smatraš za trol onda briši.

dragan7557 cerski



Dobio si preporuku al molim te objasni sta znaci, funkcionalna nepismenost. Na primer, ne umeju da popune razne formulare, obrasce...

nsarski nsarski 20:45 07.06.2009

Re: Greh je

Dobio si preporuku al molim te objasni sta znaci, funkcionalna nepismenost.

U USA se pod funkcionalnom nepismenoscu podrazumeva sledece: takvi ljudi umeju da prepoznaju slova i procitaju recenice, ali nisu u stanju da razumeju sire znacenje teksta. Recimo, oni umeju da procitaju tekst:
"na osnovu PISA rezultata oko 43% učenika u Srbiji se mogu označiti kao učenici koji nisu dostigli najniži nivo funkcionalne pismenosti.........
......Dakle u Srbiji na uzrastu od 15 godina 40-50 % učenika, čak i nakon 9 ( islovima devet) godina školovanja moglo bi se označiti kao funkcionalno nepismeno........

ali ne umeju da odgovore na pitanja, kao:
Koliko ucenika u Srbiji nije dostiglo najnizi nivo pismenosti?
Posle koliko godina skolovanja, oni nisu pismeni?
Ko je sakupio ove rezultate?

To je funkcionalna nepismenost.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 18:32 09.06.2009

Re: Greh je



U Britaniji procenat funkcionalno nepismenih je 47% za engleski I 42% za matematiku. Radi se o onima koji napuštaju školu sa 16 godina. (wiki)

Ali postoji i ovo: samo 3% Amerikanaca prevazilazi mentalnu zrelost od 17 godina.
Inner Party Inner Party 12:57 07.06.2009

Hvala na prikazu!

Zamalo da zaboravim da treba da potrazim ovu knjigu!
Verovatno sam je nekoliko puta vec preskocio po knjizarama zbog prilicno lose naslovnice koja izgleda kao da se radi o hriscansko-new age knjizi...
amika amika 13:22 07.06.2009

Re: Hvala na prikazu!

nekoliko puta vec preskocio po knjizarama zbog prilicno lose naslovnice


I sam naslov nije marketinški - svi su puni nekih dokaza, pa DOKAZ kao naslov nije najbolji. Previše je neutralan. Odgovara knjizi, ali ne tržištu i marketingu. Bolje bi bilo nešto u vezi sa azbukom Svevišnjeg.
sentinel26 sentinel26 13:06 07.06.2009

Summa cum laude

je prvi roman našeg Voja.
Hteo sam prvo njega da pročitam ali ga nijesam našao.

Čitanje ove (Dokaz ) još nijesam završio.
Zastao sam kod prikaza Palejevog tumačenja da Svijet mora da ima konstruktora a to je onda Bog.

Preporuka za post.
amika amika 13:33 07.06.2009

Re: Summa cum laude

Zastao sam kod prikaza Palejevog tumačenja


Da, to je prvi, teži deo knjige. Ono što ne ide pročitaj "dijagonalno", Vojislav se neće ljutiti. Kad dodješ do sredine, nećeš imati vremena za blog, Dokaz će biti važniji. Najzanimljivije je to što ideja božjeg jezika ima osnova u Njutnovim istraživanjima koji se 10 godina!!! time bavio, i ostavio tragove o tome...
cult cult 13:18 07.06.2009

Da...

udobno je u poluistinama.

Ovako energičan prikaz tera na akciju.
B92 shop, ako se ne varam.
ivana23 ivana23 13:25 07.06.2009

Re: Da...

cult
udobno je u poluistinama.
Ovako energičan prikaz tera na akciju.
B92 shop, ako se ne varam.

Knjiga moze da se kupi u knjizari Narodne knjige u Cetinjskoj 6.
Cena veoma pristupacna.

edit:

U istoj knjizari moze se naci i Summa cum laude
amika amika 13:49 07.06.2009

Re: Da...

Ovako energičan prikaz tera na akciju.


HVALA za ocenu prikaza. Ja volim da koristim parafrazu starog slogana BOLJE DA POSETITE SSSR NEGO SSSR VAS - samo prevedenu na UDBU.

Ovde bi se moglo reći

BOLJE DA UPOZNATE BOGA DOK ON NEMA VREMENA DA UPOZNAJE VAS
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:49 07.06.2009

Re: Da...

ivana23
Knjiga moze da se kupi u knjizari Narodne knjige u Cetinjskoj 6.

Ја сам ту, осим Доказа, купио још десетак књига ове недеље, будући да Народна књига у оквиру своје акције даје попуст од 50% на сва своја издања. Накуповао сам се и Гинтера Граса, и Ека, и Валзера, Најпола итд. Не сећам се кад сам за мање пара добио већу вредност.

Иначе, Војислављева књига чак је далеко динамичнија него што је и њему самом и Амики пошло за руком да дочара. То јој је, између осталог, једна од врлина. Њеним Б92-блог-читаоцима биће занимљиво да у њој препознају и многе од текстова и тема, сада већ разрађених и укомпонованих у једну целину, које је Војислав на блогу већ износио.

Ја сам део својих пара уложио у Војислава. И није ми било жао ;-)
amika amika 14:04 07.06.2009

Re: Da...

Knjiga moze da se kupi u knjizari Narodne knjige u Cetinjskoj 6.
Cena veoma pristupacna.

edit:

U istoj knjizari moze se naci i Summa cum laude


Sada ću i ja moći da kompletiram Vojislava.

Inače o prvoj knjizi je bilo zanimljivih diskusija na nekim sajtovima pa imam ceo fajl o tome. Zato sam se i poduhvatio čitanja i - nisam se pokajao. I moja intuicija još radi....

Evo samo ponešto o prvoj knizi:

Poslato: Pet Nov 02, 2007 12:04 am Naslov: SUMMA CUM LAUDE, roman
Mislim da je šteta što u sižeu na zadnjoj korici ne stoji da je reč o Tesli i njegovim istraživanjima u Kolorado Springsu. Deo o jonosferi i povtratnim uticajima na našu psihu je vrlo, vrlo provokativan.
PS: Zaboravio sam da kažem da sam roman pročitao u jednom dahu, bez prekida. To mi se odavno noje desilo!

Reč je, ne samo o Tesli, već o Harviju Fosteru mladom genijalnom fizičaru, koji je na prestižnom fakuletu u Americi diplomirao i doktoriro kvantnu fiziku sa najvišim ocenama "summa cum laude", a koji je još kao dečak bio opsesivni zaljubljenik u Teslino delo. On je ponovio deo Teslinih eksperimenata iz Kolorado Springsa, a zatim nastavio tamo gde je Tesla stao. U jednom intervjuu 1901.g. Tesla kaže da je bio zaplašen rezultatima svojih nalaza U Kolorado Springsu, jer je bio svestan da ti nalazi mogu biti od nemerljivih posledica za čovečanstvo.... Foster je fiktivni lik, ali da nije sve fikcija i da se i danas itekako istražuju fenomeni vezani za jonosferu koje je Tesla otkrio, potvrđuje HAARP projekat, (videti www.haarp.alaska.edu). Dakle, osnovna fabula romana jeste klasičan triler, ali ključno pitanje koje se čitavo vreme postavlja jeste: kuda nas nauka vodi?
amika amika 14:26 07.06.2009

Re: Da...

Ја сам ту, осим Доказа, купио још десетак књига ове недеље, будући да Народна књига у оквиру своје акције даје попуст од 50% на сва своја издања


Odlična informacija, hvala.

биће занимљиво да у њој препознају и многе од текстова и тема, сада већ разрађених и укомпонованих у једну целину, које је Војислав на блогу већ покретао.


Meni postaje važno jedno indsikretno pitanje - Vojislav je doktor - kojih nauka? Filozofija, fizika... Oseća se suverenost u poznavanju vrlo teških tema...
amika amika 14:36 07.06.2009

Re: Da...

Harviju Fosteru mladom genijalnom fizičaru


Pa taj Foster, sada i ja povezujem neke stvari, ključna je ličnost i Dokaza!

Slutim: treća Vojislavljeva knjiga biće o Fosteru!

Vojislave, kada će FOSTEROVA ENIGMA ili nešto slično?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:57 07.06.2009

Re: Da...

Harvi Foster je rođen 1935. godine u Viskonsinu. Njegov otac Ričard Foster bio je vlasnik omanje farme u okrugu Klark. Kad je pošao u školu, Harvi se ni po čemu nije razlikovao od druge farmerske dece sem što je voleo da čita knjige. U početku su to bile dečje slikovnice i bajke koje mu je, iz školske biblioteke, birao njegov učitelj. Kasnije je Harvi sam uzimao knjige i to redom, onako kako su bile složene u nekoliko polica skromne školske biblioteke.
Kad je sa nepunih deset godina pročitao sve knjige, Harvi je počeo da sa najgornje police uzima zbirke zadataka iz matematike, fizike i hemije i drugu stručnu literaturu namenjenu nastavnicima. Odmah je shvatio da matematičke zadatke nije dovoljno čitati, već ih treba rešavati. Rešavao ih je lako i brzo.
Njegov učitelj je slučajno saznao sa kakvom lakoćom jedanaestogodišnji dečak rešava složene matematičke probleme, doneo je svoje stare zbirke zadataka sa koledža i, provere radi, zadavao mu nove i sve teže i teže zadatke. Mali Harvi je i njih bez većih problema sve rešio.
Učitelj je pozvao Ričarda, Harvijevog oca i rekao mu:
-Ukoliko dečaka ostaviš na farmi, korist će imati samo tvoja farma. Ukoliko Harvi nastavi školovanje, korist će imati čitava Amerika.-
Teška srca otac se složio da mu sin jedinac ode sa farme i nastavi školovanje.
Harvi je u svim školma briljirao, a u završnici na MIT-u je diplomirao i doktorirao sa ocenom «summa cum laude».
Harvi je ostao na MIT-u kao istraživač i originalnim idejama oko svojih projekata okupljao i kolege istraživače i studente, naročito one najbolje.

(Summa cum laude, str. 90-91)

Dr Harvi Foster je centralni lik romana Summa cum laude, a njegovo enigmatičko naučno otkriće, koje direktno korespondira sa Teslinim eksperimentima u Log Ajlendu, i njegov iznenadni nestanak, nekoliko dana pre venčanja sa koleginicom sa MIT, fizičarkom Rut Gerhard, su osnova zapleta tog romana. Zato ih ne mogu otkriti, možda neko odluči da pročita taj roman.

Amika, hvala na prikazu knjige, a unfu hvala što je linkovao isti na svoj blog, koji je jedan od najposećenijih blogova b92.
amika amika 15:33 07.06.2009

Re: Da...

Amika, hvala na prikazu knjige, a unfu hvala što je linkovao


Војиславе, нас двојица, и сви учесници ове расправе, надамо се да ћеш нам израдити мање "опраштајница" него што је додељено теби.

Књига заслужује да се о њој пише а ево, већ почетак ове дискусије открива нове детаље и повезује прву и другу књигу, објашњавајући их међусобно.
mariopan mariopan 18:14 07.06.2009

Re: Da...

ivana23
cult
udobno je u poluistinama.
Ovako energičan prikaz tera na akciju.
B92 shop, ako se ne varam.

Knjiga moze da se kupi u knjizari Narodne knjige u Cetinjskoj 6.
Cena veoma pristupacna.

edit:

U istoj knjizari moze se naci i Summa cum laude

Da li salju pouzecem? Ako iko zna neka kaze ili da moljakam rodjake?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:43 07.06.2009

Re: Da...

mariopan
Da li salju pouzecem? Ako iko zna neka kaze ili da moljakam rodjake?

На жалост, знам поуздано да не шаљу. Дакле: рођаци...
mariopan mariopan 19:51 07.06.2009

Re: Da...

Predrag Brajovic
mariopan
Da li salju pouzecem? Ako iko zna neka kaze ili da moljakam rodjake?

На жалост, знам поуздано да не шаљу. Дакле: рођаци...

Hvala
Blade Runner Blade Runner 20:35 07.06.2009

Re: Da...

možda neko odluči da pročita taj roman

Ovaj post i komentari su dovoljno intrigantni da na citanje obe knjige navuku knjigoljubce. Amiki preporuka, a Jeremiji obecanje da cu "ga procitati" cim dodjem do njega (sledicu uputstva iz komentara).
mirelarado mirelarado 20:39 07.06.2009

Re: Da...

Predrag Brajovic

Иначе, Војислављева књига чак је далеко динамичнија него што је и њему самом и Амики пошло за руком да дочара. То јој је, између осталог, једна од врлина. Њеним Б92-блог-читаоцима биће занимљиво да у њој препознају и многе од текстова и тема, сада већ разрађених и укомпонованих у једну целину, које је Војислав на блогу већ износио.

Ја сам део својих пара уложио у Војислава. И није ми било жао ;-)


И мени се књига веома допала, заиста је вреди прочитати из свих наведених разлога.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:50 07.06.2009

Re: Da...

mariopan

Da li salju pouzecem? Ako iko zna neka kaze ili da moljakam rodjake?


Postoji mogućnost internet kupovine preko knjžara. com. isto važi i za prvi roman.
miloradkakmar miloradkakmar 23:12 07.06.2009

Re: Da...

Vojislav Stojković
mariopan

Da li salju pouzecem? Ako iko zna neka kaze ili da moljakam rodjake?


Postoji mogućnost internet kupovine preko knjžara. com. isto važi i za prvi roman.[/quot

Hvala, Vojislave.
Naručio.
vishnja92 vishnja92 12:02 08.06.2009

Re: Da...

Не сећам се кад сам за мање пара добио већу вредност.

da nema Predragea, jeremija bi ga morao izmisliti :)

hvala na svim informacijama
hvala amiki na podsticaju

i hvala jeremiji.... 'nako
jednatanja jednatanja 13:50 07.06.2009

Ispada

da "teška artiljerija" bije nonstop (?)

- концентрација «тешке артиљерије» у првој половини романа

....ишчитали негде до средине. А тада се текст «отвара», тешка артиљерија Џојса, Аквинског
amika amika 14:16 07.06.2009

Re: Ispada

Ispada #Link Replika: 0da "teška artiljerija" bije nonstop (?)

- концентрација «тешке артиљерије» у првој половини романа
....ишчитали негде до средине. А тада се текст «отвара», тешка артиљерија Џојса, Аквинског


Svakako nastavi, daćemo ti svu logističku podršku! Ako ne ide na glavnom pravcu, ti malo bočno, pa dijagonalno dok ne dodješ do Rut i Simhe.

Zanimljivo je da su Vojislavu ženski likovi uspelili od muških, što je retko kod pisaca muškog roda. Verovatno zato što su muške ličnosti opterećene teologijom, naukom a ženske pre svega životom....
bocvena bocvena 15:43 07.06.2009

Re: Ispada

Zanimljivo je da su Vojislavu ženski likovi uspelili od muških, što je retko kod pisaca muškog roda. Verovatno zato što su muške ličnosti opterećene teologijom, naukom a ženske pre svega životom....


Heh, svašta bih sad rekla, ali hajde ipak prvo da pročitam knjigu...
Moram priznati da volim kako Vojislav piše blogove i komentare, ali tema knjige me je odbijala u startu. Sada, posle ovako nadhnutog prikaza, nema mi druge - na čitanje.
amika amika 20:44 07.06.2009

Re: Ispada

nema mi druge - na čitanje.


Да те учврстим у намери, ево делића романа:

- Лези крај мене Патрик и држи ме чврсто за руку. Не дај ми да нестанем.
Лежим крај Рут у њеном кревету. Одевен. Грчевито ми стеже руку, нокте зарива у моју шаку, убрзано дише. Ускоро стисак постаје мекши, а њено дисање равномерно.
Рут спава.
Ја сам њен анђео чувар.
leopold_lady leopold_lady 14:42 07.06.2009

Čestitam ...

Svaka čast !!!!
amika amika 19:38 07.06.2009

Re: Čestitam ...

Svaka čast !!!!


Хвала.
Черевићан Черевићан 17:59 07.06.2009

неодлучности маам

колико пратим, док исчекујем (малко сам забачен) поменуте наслове г Стојковића , у његовим романима тема за размишљање има на претек ,а којих недорек им, уједно даје мамљивост читању. на упит ми пак . . . Верујеш ли у Бога? . . . . обично цитирам мени драгог енглеског писца Џулијана Барнса, који своју духовиту књигу о смрти Није то ништа страшно почиње реченицом : Мислим да Бог не постоји, али ми страшно недостаје.

са овим бих се могао сложити ,или можда став одложити , док ме Доказ неслуди начисто. . .
amika amika 19:29 07.06.2009

Re: неодлучности маам

Мислим да Бог не постоји, али ми страшно недостаје.


Свима нам недостаје, зато се Војислав толико и труди.
amika amika 19:35 07.06.2009

Re: .

bindu
za one koji veruju, dokaz je neoboriv.zasto/zato


Мислиш на њихов доказ или на "Доказ" В. С?

Оба су необорива.
mariopan mariopan 19:58 07.06.2009

Re: .

Amika , onaj linak gore da skines, opasan je......izgorela mi dzezva dok sam tamo tragala za UDBOM. Bolje ja nju nego ona mene? C,c,c,c......
amika amika 20:11 07.06.2009

Re: .

izgorela mi dzezva dok sam tamo tragala za UDBOM


Купиће теби УДБА две џезве... Још увек је боље да ти посетиш УДБУ него УДБА тебе...

УДБА је увек близу сумњивих места. Значи, погледај изнад Библиотеке...
mariopan mariopan 20:27 07.06.2009

Re: .

Tamo cu da se zabavim neko vreme, ako me nema na blogu tu sam.
amika amika 20:46 07.06.2009

Re: .

Tamo cu da se zabavim neko vreme, ako me nema na blogu tu sam


Немој предуго да се задржаваш у УДБИ, помислиће да си њихова.
amika amika 16:41 08.06.2009

Био у Цетињској...

Био у Цетињској... Комплетирао Војислава... Још само... само... САМО... да прочитам...

Имају Гинтера Граса, кога интересује Де Браун... Има доста лаких и популарних романа, страних и наших писаца

Јунг: Човек и његови симболи, 300 дин - 450 страна, са илустрацијама и фотографијама,(мало мутњикавим, али...
Мирче Елијаде: Историјски преглед религија, или тако некако...

Доста дечијих књига, од сликовница, књига са сличицама које се лепе (125 динара, док ваша узданица то обави имате слободан један сат), бајки, дечијих романа...

ПАЗИТЕ: 50% попуста је само на издања Народне књиге... Остале имају (НЕ)нормалне цене...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana