Impotentnost političkog diskursa

Nebojša Spaić RSS / 11.06.2009. u 11:59

Protiv stvarnosti

Razmimoilaženje između slike stvarnosti koju stvara politika i samog života toliko je da je struna koja ih spaja napregnuta do pucanja. Već je jedna velika nit prekinuta i ošinula je gradski DS na lokalnim izborima, a preti i da popuca u potpunosti. Ta opasna napetost vibrira na sve strane - osim na loklanim izborima, naročito izoštreno na temi korupcije.

Tako su dvojica najjačih državnih funkcionera, Tadić i Dačić (za drugu priliku otkud baš njih dvojica i koji se pokazuje kao jači), najavili borbu protiv korupcije tako oštro da smo svi pomislili da će uhapsiti bar jednog tajkuna ili makar tri ministra, kad ono - pade neki predsednik Aranđelovca, pa još opozicionar i to neomiljeni, za vrednost jednog luksuznijeg stana u Beogradu. Dobro, uhvatili lopova, još sud da dokaže, nemam ništa protiv. I pomislili bismo da je to deo tekućeg policijskog posla, da nije Tadić lično, i to iz inostranstva, sa regionalnog samita na Cetinju, onako odrešito, strogo, stisnute vilice, čeličnog pogleda i smrknutih veđa, govorio o državnoj odlučnosti, pa ga potpomogla još i izjava tužioca Radovanovića. Prethodno je, da pocrta burlesknu nemoć države, Dačić povukao ono što je bilo zazvučalo kao ozbiljna pretnja.

To li je, dakle, ta nemilosrdna bitka sa mangupima u sopstvenim redovima: ode radikal! A ni reči ni o jednom ozbiljnom korupcionaškom pregnuću, ni o jednoj sumnjivoj kupoprodaji, ni o jednoj neutemeljenoj dozvoli, o zakonu ili uredbi donetim da bi se ostvario nečiji interes, na uštrb interesa države, ni o jednoj trgovini i poslovima sklopljenim sa državom, ali ne u njenu korist, već na štetu, ni o jednom monopolu, sukobu interesa, nameštanju procenata, manje ili više otvorenoj krađi... Tu i tamo, pomene se još po koji lekar za par stotina evra, profesor za manje i kraj, a država ne samo da tone u korupciju, ne samo da potplaćivanje, mito i ugrađivanje postaju model ponašanja i način na koji radi sistem, nego korupcija postaje svrha, a sistem joj je u službi. No, to se već uveliko vidi golim okom, oštro da oštrije ne može biti, i ne treba nikakav medij da kaže šta bi bila borba protiv korupcije, a šta je pokušaj pukog zamazivanja očiju.

Ili, drugi primer, sad ovo oko lokalnih izbora. Zapeli bili na sve strane, pa poklanjaju kompjutere od par stotina evra, farbaju šaltere i za manje, posećuju izbeglice, hendikepirane ili kojegod manjinske grupe čiji je predstavnik blizu i zgodan je da se poseti, pa beše gužva u onoj nekoj romskoj organizaciji (niko da se dohvati kontroverznih gejeva, to još uvek više odvlači nego što privlači glasove), utrkuju se u ispraznim obećanjima, zatrpavaju upaljačima, skakuću sa TV na TV k'o kuglica u fliperu, nesvesni da je svima jasno da pokušavaju da tom sićom i jeftinim pričicama kupe propusnicu za hiljadama puta veće opštinske budžete i mogućnosti sklapanja poslovnih aranžmana. Pa što ih je više po medijima, što više predizbornih akcija organizuju, to gore prolaze - odziv pokazuje da de facto nisu izašli da glasaju ni svi članovi stranaka, uprkos partijskoj disciplini i ličnom interesu. DS, budući na vlasti, po prirodi stvari je u vreme krize, pa još na loklanim izborima na kojima se opozicija lakše mobiliše, loše prošao, ali poruku bi valjalo da shvate i svi drugi: prazna priča i jeftine doskočice ne rade. A sva ta obećanja, tako van konteksta političke temperature koja se dobija na nacionalnim izborima, ne samo da se pokazuju kao šuplja, neostvariva i prazna, nego se vidi sva njihova licemernost, hipokrizija i neistinitost, što do pornografije ogoljuje neutemeljenost i impotentnost političkog diskursa.

Počelo je zamenom teza, da je svrha politike doći na vlast, kao da vlast nije samo tek najbolje sredstvo za ispunjavanje političkih ciljeva, ideologije, interesa socijalne osnove stranaka... Kada je vlast postala cilj po sebi, onda je i upotrebljena na jedini tome sledstven način - za korist, pre ličnu, mada ponekad i stranačku. Politička sfera, sa svojim orbitama medija, poslova i trećerazredne međunarodne diplomatije počela je da funkcioniše u čistoj samodovoljnosti. Ostala je bez ipak neophodne joj supstance realnog, stvarnog života, koji ju je prozreo čim se od te političke sfere odvojio, shvativši da ona ni na koji način ne utiče istinski niti na jedno relevantno pitanje, od takozvanih državnih i nacionalnih, do onih drugih, životnih, svakodnevnih, običnih. Obesmišljena i ispražnjena, politička sfera će morati ili da nađe smisao nazad u realnosti, što će joj biti teško jer se čak ni svetska ekonomska kriza nije pokazala dovoljno stvarnom da ih trgne, ili će otpultati u potpuno ništavilo, a neki novi sistemi i strukture će je zameniti. Samo ona politička struktura koja prepozna mogućnost ponovnog priključivanja stvarnosti, ima šanse da opstane i da predupredi neminovnu dekompoziciju političkog i društvenog sistema.

(objavljeno u Borbi)



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 12:13 11.06.2009

: )

To li je, dakle, ta nemilosrdna bitka sa mangupima u sopstvenim redovima: ode radikal!
antonacci antonacci 12:29 11.06.2009

Re: : )

antioksidant
To li je, dakle, ta nemilosrdna bitka sa mangupima u sopstvenim redovima: ode radikal!


Pa da. Smešno je, ali je istovremeno i vrlo tužno.
loader loader 01:58 12.06.2009

Re: : )

Čitam juče kako se zahuktava borba protiv kriminala. Izraz je malo prejak, zar ne? Ali, nekakva borbica se kako-tako sprovodi. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je srpsko društvo godinama sprovodilo borbu protiv skoro svega normalnog, a proizvodilo kriminal i na njemu praktično počivalo - ova hapšenja pokazuju da se danas pokušava kretanje u jednom suprotnom smeru, tj. manje kriminala, koga još uvek ima u ogromnoj količini, a više nekih normalnih vrednosti. E, sad, ako neko očekuje da će najedanput biti pohapšena većina onih za koje se šuška da su na protivzakonit način došli do kapitala - onda se uzalud nada. To se ovde dugo neće desiti. Bezakonje je toliko ugrađeno u temelje ovog društva, i sveopšta je pojava, da je svaka nada u relativno brz obračun sa kriminalom iluzorna. Ta nada pokazuje želju, a ne objektivnu procenu. U Srbiji ne može da se sprovede ni zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama, a kamo li nešto ozbiljnije, kao što je sistematsko iskorenjivanje kriminala. Na žalost, tako je.
AlexDunja AlexDunja 12:31 11.06.2009

?

Obesmišljena i ispražnjena, politička sfera će morati ili da nađe smisao nazad u realnosti, što će joj biti teško jer se čak ni svetska ekonomska kriza nije pokazala dovoljno stvarnom da ih trgne, ili će otpultati u potpuno ništavilo, a neki novi sistemi i strukture će je zameniti.


koji?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 13:50 11.06.2009

Re: ?

koji?

Nemam pojma.
loader loader 02:19 12.06.2009

Re: ?

koji?
Sistem povezanih NVO koje će delovati poput džinovskog, člankovitog organizma :)
Naravno, u tim strukturama će, masovno, biti ljudi koji sada zaposedaju političke stranke.

Skoro mi jedan pričao kako će on da napravi svoju političku stranku, koja će da bude "takva i takva..." - ispravna, poštena, dosledna... Ali, u drugoj fazi razgovora, nikako nije mogao da reši pitanje, koje ljude će uopšte uzeti kao članove, odnosno, kako će sprečiti da mu se u stranku učlane ljudi koji su tipični predstavnici našeg mentaliteta (podaničko-vlastoljupski karakter, načelo koristi, nepostojanje političke kulture, dvoličnost...), jer predstavnici kojeg mentaliteta bi mu se učlanili u stranku, nego ovog, koji ovde tako suvereno vlada. Na kraju je ćutao, shvatajući da se bavi iluzijom, a da je vođenje politike (čiste, odgovorne politike) težak, rudarski posao gde se stvari pomiču tek milimetar po milimetar, s tim što ima i faza kad se stvari uopšte ne pomiču.
vracarac92 vracarac92 12:34 11.06.2009

Pa sad?

Kazes:
Tako su dvojica najjačih državnih funkcionera, Tadić i Dačić (za drugu priliku otkud baš njih dvojica i koji se pokazuje kao jači), najavili borbu protiv korupcije tako oštro da smo svi pomislili da će uhapsiti bar jednog tajkuna ili makar tri ministra, kad ono - pade neki predsednik Aranđelovca, pa još opozicionar

Da krenu da 'apse onako kako bi trebalo, ne bi ostalo vise od 5 poslanika u parlamentu a ni vise od jednog ministra u vladi (ukljucujuci jednog od dvojice najmocnijih...onog sa kofercetom)
Ruka ruku mije....drze jedni druge bez obzira ko je na vlasti. Stite ledja jedni drugima.

Miloseviceve vlade nisu hapsile lopove iz prethodnih (SKPJ) vremena
Djindjiceva vlada nije dirala Miloseviceve kriminalce i tajkune
Zivloviceva je nastavila sa tom praksom
Kostunicine vlade se ponasaju identicno a jos stite i razne Janjusevice, Kolesare i ostale "demokratske" lopuze i kriminalce.
Cvetkoviceva vlada nastavlja isti trend i jos pod svoju zastitu stavlja i kostunicine lopuze...
A sve vlade su veoma uspesno razvijale svoje "kontraverzne biznismene" i "tajne finansijere"

kako stvari stoje trend "zasticenih lopuza, kriminalaca, tajkuna..." se sa svakom novom vladom siri geometrijskom progresijom.
Tesko mi je poverovati da to rade iz pukog neznanja i neobavestenosti bez ikakve finansijske koristi.

I onda neka mi neko kaze da izadjem na izbore i glasam za nekoga od tih likova zato sto ce mi biti bolje, sto ce me uvesti u EU, sto ce mojoj deci obecati buducnost!
Nikad.
Za njih je jedino fekalno obradjena motka dobra...i pansion u Zabeli.
antonacci antonacci 12:46 11.06.2009

Re: Pa sad?


I onda neka mi neko kaze da izadjem na izbore i glasam za nekoga od tih likova zato sto ce mi biti bolje, sto ce me uvesti u EU, sto ce mojoj deci obecati buducnost!
Nikad.
Za njih je jedino fekalno obradjena motka dobra...i pansion u Zabeli.


Uopšte, nažalost, i nije važno da li ćemo mi glasati za njih ili ne, jer je trenutno takva politička situacija da će oni svakako ostati na vlasti.
vracarac92 vracarac92 12:48 11.06.2009

Re: Pa sad?

Uopšte, nažalost, i nije važno da li ćemo mi glasati za njih ili ne, jer je trenutno takva politička situacija da će oni svakako ostati na vlasti.

Tacno.
ONI ce i dalje biti na vlasti bez obzira na boju dresa koji trenutno nose.
Mnogo su isti. Nema nikakve razlike medju ponudjenim politickim strankama.
Sve rade u svom interesu i postoje zarad dobrobiti i blagostanja par ljudi koji se nalaze u samom vrhu stranaka. Biracko telo je samo izborni ukras kojim se zakite mesec-dva pre glasanja...nesto kao garnirung uz becku sniclu, stoji na tanjiru da bi obrok izgledao lepse a na kraju zavrsi u kanti za djubre jer je pojedeno samo meso, za ukrase od povrca ko jos mari. Niko nece sa tim da opterecuje stomak, svi radije cekaju tajkunski desert!
markonio92 markonio92 13:56 11.06.2009

Re: Pa sad?

vracarac92

Miloseviceve vlade nisu hapsile lopove iz prethodnih (SKPJ) vremena
Djindjiceva vlada nije dirala Miloseviceve kriminalce i tajkune
Zivloviceva je nastavila sa tom praksom
Kostunicine vlade se ponasaju identicno a jos stite i razne Janjusevice, Kolesare i ostale "demokratske" lopuze i kriminalce.
Cvetkoviceva vlada nastavlja isti trend i jos pod svoju zastitu stavlja i kostunicine lopuze...

Jbt, k'o one ruske lutke što se meću jedna u drugu. Otvaraš i otvaraš, nikad kraja...
AlexDunja AlexDunja 14:03 11.06.2009

Re: Pa sad?

Jbt, k'o one ruske lutke što se meću jedna u drugu. Otvaraš i otvaraš, nikad kraja...

vracarac92 vracarac92 14:04 11.06.2009

Re: Pa sad?

Jbt, k'o one ruske lutke što se meću jedna u drugu. Otvaraš i otvaraš, nikad kraja...

Babuske!!!
Majku mu, tek sad mi je jasno zasto su NIS jeftino prodali Rusima!!
Ali kakve onda lutke imaju Ameri kada su mufte pazarili Zelezeru Smederevo?
Verovatno neke na naduvavanje sa anatomski ugradjenim otvorima?
drug.clan drug.clan 14:57 11.06.2009

Re: Pa sad?

Miloseviceve vlade nisu hapsile lopove iz prethodnih (SKPJ) vremena
Djindjiceva vlada nije dirala Miloseviceve kriminalce i tajkune
Zivloviceva je nastavila sa tom praksom
Kostunicine vlade se ponasaju identicno a jos stite i razne Janjusevice, Kolesare i ostale "demokratske" lopuze i kriminalce.
Cvetkoviceva vlada nastavlja isti trend i jos pod svoju zastitu stavlja i kostunicine lopuze...
A sve vlade su veoma uspesno razvijale svoje "kontraverzne biznismene" i "tajne finansijere"


Jedino su se komunisti obracunali sa lopovima iz perioda karadjordjevicevske tiranije pa to sluzilo bogami par decenija kao upozorenje onima koji su bili na vlasti. Posle je i to izbledelo pa su i komunisti poceli da rade isto.

Mada gledajuci iz ove perspektive i to ne samo u Srbiji, vise su paznje na potrebe naroda i dobro drzave obracali nasi komunisti u jednopartijskom sistemu nego danasnja vladajuca elita u vise i dvo pratijskim sistemima u mnogim zemljama sveta.
gorran2 gorran2 15:05 11.06.2009

Re: Pa sad?

Jedino su se komunisti obracunali sa lopovima iz perioda karadjordjevicevske tiranije pa to sluzilo bogami par decenija kao upozorenje onima koji su bili na vlasti.
Zanimljivo je da su o jednoj stvari su komunistički i ravnogorski ideolozi imali isto mišljenje: naime, da je prethodna vlast bila korumpirana, da je prokockala poverenje i da je treba radikalno izmeniti, i preispitati njene posledice.
Ravnogorski ideolozi su, nal primer, proklamovali ideju "ispitivanja porekla imovine" svih koji su se obogatili 1918-1941.
vracarac92 vracarac92 15:16 11.06.2009

Re: Pa sad?

Jedino su se komunisti obracunali sa lopovima iz perioda karadjordjevicevske tiranije

I sa lopovima i sa neistomisljenicima i sa onima na ciju su imovinu bacili oko za sebe.
Na kraju su postali crvena burzoazija!
drug.clan drug.clan 15:19 11.06.2009

Re: Pa sad?

vracarac92
Jedino su se komunisti obracunali sa lopovima iz perioda karadjordjevicevske tiranije

I sa lopovima i sa neistomisljenicima i sa onima na ciju su imovinu bacili oko za sebe.



Istina medju tim bogatima bilo je i postenih ali sasvim malo kao i sada!
vracarac92 vracarac92 15:57 11.06.2009

Re: Pa sad?

Istina medju tim bogatima bilo je i postenih ali sasvim malo kao i sada!

Tada to nikoga nije zanimalo. I posteni bogatasi su zavrsili u masovnim grobnicama u Jajincima.
A imetak je razdeljen raznim crvenim genaralima i komesarima neposredno pre toga pristiglim sa planine.
Njihova deca i dan danas zive u kucama ljudi koje su njihovi roditelji pobili iz ideoloskoh razloga...cudno je samo to sto se nisu solidarisali sa ostatkom potlacene radnicke klase i otisli da zive po raznim Rakovicama vec su za sebe izabrali Deinje, Senjak i Neimar...tu se valjda nisu osecali neprijatni mirisi radnicke klase za koju su se "borili"
zilikaka zilikaka 00:09 12.06.2009

Re: Pa sad?

A ko je smatran bogatim?!
-Svako ko je imao više od 10ha obradive zemlje
-Svako ko je imao više od jedne stambene jedinice (ako je kuće npr. imala tri jednosobna stana, ostavljan je jedan)
Svako ko je imao privatnu trgovinu, apoteku i sl.
Svako ko je imao više od ??grla stoke (koje je sam namirivao)....

Nemojmo takve izjave, i to javno.
Bilo je to vreme OPŠTE OTIMAČINE, gde su unesrećene hiljade, možda stotine hiljada, časnih ljudi.
Nemam uvida koji je procenat ekstremno bogatih postojao, i na koji način su dolazili do kapitala, ali uzimajući u obzir ukupnu vrednost sve oduzete imovine iz tog vremena, smem da tvrdim da je ogromnom većinom oteta od srednjeg sloja koji ju je možda generacijama sticao.
drug.clan drug.clan 14:11 12.06.2009

Re: Pa sad?

zilikaka
A ko je smatran bogatim?!
-Svako ko je imao više od 10ha obradive zemlje
-Svako ko je imao više od jedne stambene jedinice (ako je kuće npr. imala tri jednosobna stana, ostavljan je jedan)
Svako ko je imao privatnu trgovinu, apoteku i sl.
Svako ko je imao više od ??grla stoke (koje je sam namirivao)....

Nemojmo takve izjave, i to javno.
Bilo je to vreme OPŠTE OTIMAČINE, gde su unesrećene hiljade, možda stotine hiljada, časnih ljudi.
Nemam uvida koji je procenat ekstremno bogatih postojao, i na koji način su dolazili do kapitala, ali uzimajući u obzir ukupnu vrednost sve oduzete imovine iz tog vremena, smem da tvrdim da je ogromnom većinom oteta od srednjeg sloja koji ju je možda generacijama sticao.


Onih koji su potpadali pod 1 i 2 je bilo manje od 1%,
pod 3. vlasnistvo nad sredstvima za rad je ukinuto pa se oduzimanje podrzaumevalo
A za ovo poslednje: vrlo su retke drzave koje ne oporezuju, oduzimanje jedne krave od pet je umeren porez od 20%. Danas uzimaju i 50% od onoga sto zaradimo pa se niko ne buni!
Probaj danas u Americi na primer da ne platis jos veci porez na imovinu ili zaradu pa ces da vidis kako krave idu na dobos.

Nazalost i neki posteni su stradali ali je u sistemu pre komunista stradavalo mnogo vise postenih. Nazalost ni jedan sistem nije savrsen samo su neki bolji za vecinu.
zilikaka zilikaka 23:11 13.06.2009

Re: Pa sad?

Onih koji su potpadali pod 1 i 2 je bilo manje od 1%,

Nadam se ovaj podatak možeš dokumentovati!
Meni deluje vrlo sumnjivo, jer ako govorimo o poljoprivrednoj populaciji u Vojvodini, 10ha je sasvim prosečno domaćinstvo. U selima sa 2-3 hiljade žitelja, onih koji su imali više od toga je bilo na desetine, ali govorimo o domaćinstvima (prosečno najmanje četiri osobe) Znači, prostim računom, imamo 500-700 domaćinstava, i bar 50 onih sa više od 10ha. To mu nekako dodje višeod 1%.
Uzgred, za nepoljoprivredno stanovništvo je važilo maximalno oko 3ha, ostalo se oduzimalo!
Za stambene jedinice je to važilo uglavom u gradovima. Poznajući opet strukturu npr. kuća po vojvođanskim gradovima, tvrdim da ih je bar 20% u to vreme imalo više od jednog stana. Skromnog, dvorišnog, ali stana..
I opet mi taj podatak od 1% zvuči neverovatno.
A što se tiče grla stoke, tu pravila nisu postojala. Uglavnom je zavisilo od lokalnih moćnika.
Ima toga opisanog i u literaturi (Mladen Markov).
Nazalost ni jedan sistem nije savrsen samo su neki bolji za vecinu

A ko je većina? Koji procenat je onih kvalitenih koji mogu da "vuku" društvo napred? I šta se dobija takvim uravnilovkama, osim udvaranja toj većini zarad što dužeg opstanka na vlasti?
Čime se stimuliše pojedinac koji može i hoće?
Jesam za humano društvo, ali nismo svi u svemu jednaki, i ne smemo da budemo!

markonio92 markonio92 14:02 11.06.2009

Ispala

Mali trol, ali ovi "sveži" Mladićevi snimci i ekipa kod Miletića me
podsetila na sličnu ispalu onomad kod gos'n Spaića i bloga
o fantomu sa sprejom.
vracarac92 vracarac92 14:07 11.06.2009

Re: Ispala

markonio92
Mali trol, ali ovi "sveži" Mladićevi snimci i ekipa kod Miletića me
podsetila na sličnu ispalu onomad kod gos'n Spaića i bloga
o fantomu sa sprejom.

Nacu valjda i ovde biti banovan zbog objavljivanja intervjua sa Zoranom Djindjicem???
Izgleda da Mileticu nas pokojni premijer ne lezi pa se trudi da izbrise svaki pomen njegovog imena ali gosn Spaic je ipak ozbiljan, zreo covek razvijenih demokratskih shvatanja.
U svakom slucaju, necu "kaciti" Djindjiceve snimke.
gorran2 gorran2 14:16 11.06.2009

Bankrot političkog diskursa

Nebojša Spaić
IMPOTENTNOST POLITIČKOG DISKURSA
Počelo je zamenom teza, da je svrha politike doći na vlast, kao da vlast nije samo tek najbolje sredstvo za ispunjavanje političkih ciljeva, ideologije, interesa socijalne osnove stranaka... Kada je vlast postala cilj po sebi, onda je i upotrebljena na jedini tome sledstven način - za korist, pre ličnu, mada ponekad i stranačku.
S obzirom na to, pravilnije bi bilo govoriti o bankrotu političkog ili idejno inspirisanog delovanja bilo koje vrste.

Naime, formirao se mehanizam tajkunsko-političarskog sistema spojenih sudova, i on se pokazao otpornijim i realističnijim od bilo kakvih i bilo čijih ideja.

S tim što tajkuni ostaju isti, a političarski sloj se s vremena na vreme osvežava regrutacijom kroz izbore...
drug.clan drug.clan 15:00 11.06.2009

Re: Bankrot političkog diskursa

gorran2
Nebojša Spaić
IMPOTENTNOST POLITIČKOG DISKURSA
Počelo je zamenom teza, da je svrha politike doći na vlast, kao da vlast nije samo tek najbolje sredstvo za ispunjavanje političkih ciljeva, ideologije, interesa socijalne osnove stranaka... Kada je vlast postala cilj po sebi, onda je i upotrebljena na jedini tome sledstven način - za korist, pre ličnu, mada ponekad i stranačku.
S obzirom na to, pravilnije bi bilo govoriti o bankrotu političkog ili idejno inspirisanog delovanja bilo koje vrste.

Naime, formirao se mehanizam tajkunsko-političarskog sistema spojenih sudova, i on se pokazao otpornijim i realističnijim od bilo kakvih i bilo čijih ideja.

S tim što tajkuni ostaju isti, a političarski sloj se s vremena na vreme osvežava regrutacijom kroz izbore...



Postali smo zemlja slicna latino-americkim drzavama od pre par decenija. Mafija, korupcija i politicari pijuni!
vracarac92 vracarac92 15:19 11.06.2009

Re: Bankrot političkog diskursa

Naime, formirao se mehanizam tajkunsko-političarskog sistema spojenih sudova, i on se pokazao otpornijim i realističnijim od bilo kakvih i bilo čijih ideja.

S tim što tajkuni ostaju isti, a političarski sloj se s vremena na vreme osvežava regrutacijom kroz izbore...

Postali smo zemlja slicna latino-americkim drzavama od pre par decenija. Mafija, korupcija i politicari pijuni!

Potpisujem.
vracarac92 vracarac92 15:49 11.06.2009

Spaicu....

...da li ste tu?
Imate goste na blogu a ne posvecujete im ni minimum paznje.
jaksa scekic jaksa scekic 18:31 11.06.2009

Re: Spaicu....

vracarac92
...da li ste tu?
Imate goste na blogu a ne posvecujete im ni minimum paznje.


Brani slobodu profesije na javnom servisu, Spaja nam je bio


J


PS:Moram da ga pitam , gde ima vise citalaca ovde ili u Borbi
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 23:13 11.06.2009

Re: Spaicu....

Moram da ga pitam , gde ima vise citalaca ovde ili u Borbi

Rekao bih ovde, u svakom slucaju reakcije su ovde
mungos92 mungos92 17:56 11.06.2009

Ili...

... "Hipererekcija politikantskog kursa"?

Mungos, The Deflorisan
vracarac92 vracarac92 18:16 11.06.2009

Re: Ili...

Mungos, The Deflorisan

Onda treba da castis!
za mene pivo.
mungos92 mungos92 18:51 11.06.2009

Re: Ili...

vracarac92
Mungos, The Deflorisan

Onda treba da castis!
za mene pivo.


To se za prave likove uvek podrazumeva! :)

Mungos, The Beerokrata
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:21 11.06.2009

"Narod ima očekivanja"


1.- Na centralnoj proslavi dana policije u Nastavnom centru MUP-a u Makišu u Beogradu Ivica Dačić izjaavio je da je osnovni zadatak policije borba protiv kriminala i korupcije.

2.- On je naveo da u toj borbi postoji apsolutno jedinistvo svih državnih organa i da niko neće biti zaštićen.

3.- Prema njegovim rečima prethodnih godina kriminal je navikao da bude jači od države.

4.- “Vara se svako ko misli da je jači od države. Vara se svako ko misli da će biti pošteđen zakona i zakonskih sankcija ukoliko počini krivično delo”, poručio je Dačić.

5.- “Ovde su neki navikli da vlada zakon jačeg i da silom, pretnjom i ucenama mogu da urade sve.
6.- Varaju se svi koji to misle.
7.- Varaju se svi oni koji zato što su kupili sve u Srbiji, misle da su kupili i Srbiju", rekao je ministar.

8.- I predsednik Srbije Boris Tadić rekao je da u zaštiti zakona, reda i mira neće biti pošteđeni ni predstavnici polčitičkih partija, ni ljudi bliski vlasti, ali ni predstavnici krupnog kapirala.

9.- "Borićemo se tako što će državni organi ispitati da li je neko kupio nešto na nezakonit način. Ukoliko se to dokaže, imovina će mu biti oduzeta i taj će biti procesuiran", rekao je Tadić.
Dakle, odgovori na navedene konstatacije i obećanja, za sada bi mogli biti sledeći:
1.- Tačno
2.- Možeda bidne, ne mora da znači
3.- Tačno
4.- kako se uzme, oni koji su sigurni i osigurali se i ne varaju se
5.-Tačno
6.- zavisi na osnovu koga i čega misle
7.- to tek treba da se vidi
8.- Naravno i pravilno
9.-Pravilno, samo da dokazivanje ne bude izgovor za "malo morgen" procesuiranje
Mislim da je ipak ključno da serazjasni seledeće:
Ako potpredsednik vlade i ministar policije kaže "Varaju se svi oni koji zato što su kupili sve u Srbiji, misle da su kupili i Srbiju" to je politički vrlo hrabro i odgovorno, a podrazumeva:
- da ministar zna ko je ili koji su ti što su kupili
- kako su kupili
- odakle im pare, kako su ih stekli, i
- da u što kraćem roku iznese konkretna imena i šta je preduzeto
Što bi rekao predsednik Tadić ranije "narod ima očekivanja" i sada s pravom očekuje da se ono što su izjavili počne vidljivo realizovati, a glavno pitanje je kada će i kako odgovoriti na pitanja koja su sami postavili.
Ako tako ne bude, onda sami sebi daju autogolove.
Dr M Dr M 00:03 12.06.2009

Re: "Narod ima očekivanja"

8.- I predsednik Srbije Boris Tadić rekao je da u zaštiti zakona, reda i mira neće biti pošteđeni ni predstavnici polčitičkih partija, ni ljudi bliski vlasti, ali ni predstavnici krupnog kapirala.


Jedino sto u ovome verujem je da je Predsednik to rekao. Ostalo..
gorran2 gorran2 00:04 12.06.2009

Re: "Narod ima očekivanja"

Ako potpredsednik vlade i ministar policije kaže "Varaju se svi oni koji zato što su kupili sve u Srbiji, misle da su kupili i Srbiju" to je politički vrlo hrabro i odgovorno, a podrazumeva:
- da ministar zna ko je ili koji su ti što su kupili
- kako su kupili
- odakle im pare, kako su ih stekli, i
- da u što kraćem roku iznese konkretna imena i šta je preduzeto
Što bi rekao predsednik Tadić ranije "narod ima očekivanja" i sada s pravom očekuje da se ono što su izjavili počne vidljivo realizovati, a glavno pitanje je kada će i kako odgovoriti na pitanja koja su sami postavili.
Ako tako ne bude, onda sami sebi daju autogolove.
Ma šta kupili, političari im dozvolili da uzmu džabe. Šta dozvolili, molili da uzmu džabe "jer su smatrali da je to u interesu građana"

Bilo kako bilo, dok se ne razjasne nedoumice - da ne kažem drske, drastične i očigledne laži - oko finansiranja stranaka i imovine političara, sve će ovo uglavnom ostati populistički cirkus u kome s vremena na vreme nekoga i žrtvuju, ali Sistem preživljava...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:12 12.06.2009

Re: "Narod ima očekivanja"

Dr M
8.- I predsednik Srbije Boris Tadić rekao je da u zaštiti zakona, reda i mira neće biti pošteđeni ni predstavnici polčitičkih partija, ni ljudi bliski vlasti, ali ni predstavnici krupnog kapirala.


Jedino sto u ovome verujem je da je Predsednik to rekao. Ostalo..

Ali i pod br. 1., 3. i 5 je tačno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:13 12.06.2009

Re: "Narod ima očekivanja"

Bilo kako bilo, dok se ne razjasne nedoumice - da ne kažem drske, drastične i očigledne laži - oko finansiranja stranaka i imovine političara, sve će ovo uglavnom ostati populistički cirkus u kome s vremena na vreme nekoga i žrtvuju, ali Sistem preživljava...

Slažem se.
Dr M Dr M 00:29 12.06.2009

Re: "Narod ima očekivanja"

Ali i pod br. 1., 3. i 5 je tačno.


Tacno da je tacno.
To je 1/3.

Cekamo da i ostalo bude tacno.
Dokle da cekamo?
milivojeee milivojeee 10:51 13.06.2009

Borba !?

Vidim da piše da je uvodni članak objavljen u Borbi --- da li to čudo od novina još postoji, te, ako postoji, za koga radi ?
Kolike su to novine bile nekada, ljudi moji !
Ne znam nikoga ko je čitao one gluposti koje su objavljivane tamo --- sem poslednje, sportske, strane !
vracarac92 vracarac92 12:27 14.06.2009

Re: Borba !?

Vidim da piše da je uvodni članak objavljen u Borbi --- da li to čudo od novina još postoji, te, ako postoji, za koga radi ?

Prilikom podele izbornog plena "Borba" je pripala LDP-a.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana