Teorija Zemlje

nsarski RSS / 13.06.2009. u 01:01

 lg_bloomsday_03.jpg?1224432775

Nameravao sam da napisem tekst o teselaciji (popločavanju) hiperboličkih ravni, i da vas zaintrigiram vezom izmedju takvih, Ešerovskih, geometrijskih struktura i oblika kopna na našoj planeti. Tektonske ploče na Zemlji su nastane površinskim hladjenjem i pucanjem kopna po ''šavovima'', ali ovo nije bio sasvim slučajan proces. (Proces je slican fizici pucanja blata na isusenom zemljistu). Šavovi su u velikoj meri nastali kao posledica sferne geometrije planete, i u formiranju kontinenata postoji odredjena mera uredjenosti. Nekada je sva kopnena masa bila zajedno (Pangea), a onda se raspala na delove, u više etapa, dok nije nastala geografija na kakvoj danas postojimo.
Pre oko 200 miliona godina, kopnena masa, Gondwana, je izgledala ovako.

 

Sears2Fig3_1000.gif 

U matematičkom žargonu, koristeći Šlaflijevu kovenciju, ovo bi se zvala {3,6} teselacija (bez zasecanja ili obrubljivanja) Rimanove 2-sfere.
To sam sve hteo da napišem, i mnogo više. Ali sam se predomislio, i o toj matematici ću pisati drugom prilikom.
Najvažniji zaključak je, zapravo, da smo nekada imali samo jedan prostor za život (mada, mi, ljudi, tada nismo postojali), a onda smo se razišli, prateći geometriju prirode, na različite strane. To nam je donelo raznovrsnost, ali i nesporazume, kao one kod gradjenja Vavilonske kule. Da li je to dobro ili loše, niko nije pametan da kaže.
Medjutim, nekoliko skorašnjih postova na blogu me uveravaju da se nikad nismo ni razdvajali - muke su postale globalne.
Zato, umesto matematike, evo jedne priče.


Живео једном један човек који је желео да се издвоји од жамора својих комшија и отишао да живи сам у колиби коју је направио далеко у шуми. У почетку је био задовољан, али га је оштра зима натерала да посече дрвеће око колибе како би се огрејао. Следећег лета му је било претопло и неудобно, јер није више имао сенке дрвећа да заштите колибу, и он се горко жалио на сурову и немилосрдну природу.

Направио је малу башту и кокошињац, али зечеве је привукла храна у башти и они су је већином појели. Човек је отишао у шуму и у замку ухватио лисицу, коју је потом припитомио и научио да лови зечеве. Али, лисица је, уз зечеве, нападала и човекове кокошке и пилиће. Човек је убио лисицу и проклињао лукавост и превртљивост шумских звери.

Човек је увек бацао своје отпадке на под колибе и убрзо се у колиби накупило много гамади. Он је онда направио генијални систем ужади и кука и котурова, тако да је све што има у колиби могло да буде окачено о таваницу колибе, не додирујући под. Али, убрзо је оптерећена таваница попустила и колиба се урушила. Човек је гунђао због лошег квалитета колибе и изградио себи нову.

Једнога дана се хвалио једном свом рођаку из старог села миром и лепотом природе и обиљем животиња којима је окружен у шуми. Рођак је био задивљен и испричао ово својим комшијама, који су почели да долазе у тај део шуме на излете и у лов. Човеку је ово сметало и проклињао је насртљивост људских бића. Почео је да поставља знаке упозорења, замке, и пуцао је на оне који су се сувише приближили његовом обитавалишту. За освету, групе дечака би се ноћу прикрале колиби да га плаше и да понешто украду. Човек је почео да спава сваке ноћи на столици поред прозора, са напуњеном пушком уз себе. Једне ноћи се окренуо у сну и испалио себи метак у стопало. Сељане је растужио овај несрећан догађај и од тада су избегавали овај део шуме. Човек је постао усамљен и проклињао је бездушност својих бивших комшија. И све ове проблеме је човек видео као да потичу однекуд ван њега, па су га због тога, и због његове техничке вештине, сељани прозвали Американац.

Za par dana će opet Bloomsday, Džojsov, ruminacija i noćna mora (Mighty Nora, ali ne Barnacle) čoveka i njegove istorije iz koje pokušava bezuspešno da se probudi. Nekada se moglo pobeći u drugu zemlju (za Džojsa samo preko uskog morskog kanala), mada, kaže Frojd, od svojih neuroza čovek ne može pobeči nikud. Još ranije, kada se u centru Zamlje nalazilo more (Mediteran), Aristofan se izrugivao ljudima koji oko njega žive kao Žabe oko bare.
Danas znamo, ili mislimo da znamo, da je sve ovo zabluda. There is no there there, kaže V. Vulf za Armoriku. Za jednog there je drugom here. Samo mi, svi zajedno, na predvidljivoj teselaciji sferne površi. Srećam vam Bloomsday, vama koji slavite.
See ya there.

 



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 01:09 13.06.2009

:))

Petougli se, kanda, mogu sasvim uspešno "složiti" samo po sferi, u ravni nikako ne mogu.
Interesantno.
A posle kažu - ne postoji osa petog reda.
Pih!
Naravno da postoji, samo nije prava nego - kriva.
Elementary.


E, ulepša mi početak vikenda - onoliko!

nsarski nsarski 01:12 13.06.2009

Re: :))

Heh, ovako izgleda obala Misisipija kad su se prolecne vode povukle.



Nema petouglova? :))))))))
petar_p petar_p 01:19 13.06.2009

Re: :))

jel zna neko kako izgleda distribucija uglova na pukotinama? jel pik na 120 stepeni?
nsarski nsarski 01:25 13.06.2009

Re: :))

petar_p
jel zna neko kako izgleda distribucija uglova na pukotinama? jel pik na 120 stepeni?

Pretpostavljam da se to zna, donekle. Zavisi sve, naravno, od lokalne geometrije. Na ravom zemljistu su sestougaonici (120 stepeni), ali na celoj Zemlji su stvari drugacije. Evo jedne sjajne studije:
How many plates?

Prema teselaciji koja je pokazana na slici gore, treba da ima 12 ploca (sto je tacno, od kojih je 7 najvecih)
vishnja92 vishnja92 08:24 13.06.2009

Re: :))

kad su se prolecne vode povukle

vesele godine, srecni dani,
ko prolecne vode prohujase oni...


(i sad, iz kog dela glave mi je ispalo ovo? jel to Turgenjev, zna li neko?)

profesore - to je pentagonalni dodekaedar, eve ga, prava studentska beleska iz nacrtne geometrije:
Kazezoze Kazezoze 08:59 13.06.2009

Re: :))

nadjoh nedavno ovaj video sa teorijom da zemlja kao i sve ostale planete ustvari raste i da se svi kontinenti nepogreshivo uklapaju jedan u drugi. pre 65 miliona godina nije bilo okeana, samo manja mora, zemlja je bila u jednom komadu i bila je manja.



zainteresovan, kopao sam malo po netu na ovu temu, te sam naletio da je i tesla bio zagovornik ove teorije.
on je u herald tribuneu 1935. napisao: ''kondenzacija primarne supstance se odvija konstantno, po dokazanom merilu, jer ja sam to utvrdio eksperimentima koji odaju bez ikakve sumnje da sunce i druga nebeska tela stalno rastu u masi i energiji te da u konacnici moraju eksplodirati vracajuci se primarnoj supstanci.''
bauer. bauer. 09:00 13.06.2009

Re: :))

to je pentagonalni dodekaedar, eve ga, prava studentska beleska iz nacrtne geometrije:

nije loš, ali ako dodamo malo šestougaonika u celu priču, dobićemo daleko savršeniju sferu...



A da ne pričamo o fraktalima, uzburkaćemo duhove
nsarski nsarski 09:07 13.06.2009

Re: :))

vishnja92
kad su se prolecne vode povukle

vesele godine, srecni dani,
ko prolecne vode prohujase oni...


(i sad, iz kog dela glave mi je ispalo ovo? jel to Turgenjev, zna li neko?)

profesore - to je pentagonalni dodekaedar, eve ga, prava studentska beleska iz nacrtne geometrije:

Da. Preciznije, o ovome se radi:


Detaljnije se moze naci na Truncated-icosahedral breakup of Laurasia and Gondwana and anorogenic magmatism
marta l marta l 09:47 13.06.2009

Re: :))

vesele godine, srecni dani,
ko prolecne vode prohujase oni...

ovo je visnjo tako dobro pasovalo uz pentagonalni dodekaedar na onoj zelenoj tabli pa ako trepnes ne znas vise gde da gledas
a ne k'o danas, sve masinski
dragan7557 dragan7557 10:03 13.06.2009

Re: :))

Kazezoze
nadjoh nedavno ovaj video sa teorijom da zemlja kao i sve ostale planete ustvari raste i da se svi kontinenti nepogreshivo uklapaju jedan u drugi. pre 65 miliona godina nije bilo okeana, samo manja mora, zemlja je bila u jednom komadu i bila je manja.

zainteresovan, kopao sam malo po netu na ovu temu, te sam naletio da je i tesla bio zagovornik ove teorije.
on je u herald tribuneu 1935. napisao: ''kondenzacija primarne supstance se odvija konstantno, po dokazanom merilu, jer ja sam to utvrdio eksperimentima koji odaju bez ikakve sumnje da sunce i druga nebeska tela stalno rastu u masi i energiji te da u konacnici moraju eksplodirati vracajuci se primarnoj supstanci.''

Ništa to nije čudno, jer je nauka odavno Dogma u službi interesa onih koji je finansiraju, kao i sve ostalo.
Korupcija kao osnovni vid ljudskog ponašanja. Dok je išlo u račun gazda, Zemlja je bila Ploča pa je onda ponovo postala "okrugla". Naučni šovinizam i korupcija kao ni korupcija Religije od strane Crkve nema granice.


Kaz preporuka od opozicije "Naučnoj Misli"

dragan7557cerski
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:19 13.06.2009

Re: :))

nsarski
Heh, ovako izgleda obala Misisipija kad su se prolecne vode povukle.



Nema petouglova? :))))))))


vishnja92 vishnja92 14:24 13.06.2009

Re: :))


ovo je visnjo tako dobro pasovalo uz pentagonalni dodekaedar na onoj zelenoj tabli pa ako trepnes ne znas vise gde da gledas

e, mene je bas razveselilo kad sam to pronasla, zamalo da okacim i prodor prizme kroz kupu kao bonus...
stari92 stari92 22:15 13.06.2009

brate,Kazu-Kazzu,neki,

da Zemlja dishe (zziva je !) ..
i da Bog dishe (i Vaseljena je zziva !) i tako (Bing-Beng)se radja beskonachan br. paralelnih univerzuma ..
i,i,i, ..
to je to
(valjda?)


D
bauer. bauer. 00:35 14.06.2009

Re: :))

e, mene je bas razveselilo kad sam to pronasla

Čista poezija. Meni je senčenje najdraže.



A još kad je u ugaonoj perspektivi. Pa onda, pravoizvodne površi, pa prodori tela.... Nekad bilo, sad se spominjalo
nsarski nsarski 02:39 16.06.2009

Re: :))

bauer.
e, mene je bas razveselilo kad sam to pronasla

Čista poezija. Meni je senčenje najdraže.



A još kad je u ugaonoj perspektivi. Pa onda, pravoizvodne površi, pa prodori tela.... Nekad bilo, sad se spominjalo

Ovde se sakupilo drustvo nostalgicnih arhitekata?
vishnja92 vishnja92 09:51 16.06.2009

Re: :))

jeste, profesore - sorta koja izumire.... naime, na Arhitektonskom fakultetu u Bgd-u je, prema mojim saznanjima, pre nekoliko godina ukinut taj bespotreban i zaludan predmet, nacrtna geometrija.

pretpostavljam da se kreator nastavnog programa uzdao u... u sta li se uzdao? u introspektivnost i samospoznaju kuca buducnosti, moze biti. ti ugrubo zamislis a ona sama uradi ostalo, tako nesto.
bauer. bauer. 14:58 16.06.2009

Re: :))

naime, na Arhitektonskom fakultetu u Bgd-u je, prema mojim saznanjima, pre nekoliko godina ukinut taj bespotreban i zaludan predmet, nacrtna geometrija.

Višnja, jeli ovo moguće?
vishnja92 vishnja92 15:42 16.06.2009

Re: :))

da, zamisli.

takodje su betoni-statike-mehanike sto ukinuti, sto svedeni na minimum. ustvari, ekipa je poukidala sve sto zahteva iole mozga, a uvela predmete tipa "Autorski stav u arhitekturi". u nacelu nemam nista protiv, ali me zivo zanima ko to predaje i kako.
ukidaju sebi nadolazecu konkurenciju, eto sta rade.
a na gradjevinskom je jos gore...

(dugujem kafu svom bivsem asistentu vec par meseci pa cu ovih dana da odem u izvidnicu i da javim detalje)

gordanac gordanac 22:04 16.06.2009

Re: :))

Stvarno ne bi bilo zgoreg da se igramo nacrtne geometrije ili tesalacije :))

vishnja92 vishnja92 22:10 16.06.2009

Re: :))

evo nje s njim :)))

(ovo je reakcija na prvo gledanje. drugo, s linkovima, nastupa sutra - kada stigne kablovski internet u moj vise nego topli dom :))). ale aleeeeee!!!!...... )

helou, gordanac
gordanac gordanac 22:54 16.06.2009

Re: :))

helou, gordanac

helou , čestitam kablovski, may the strong signal be with you
nsarski nsarski 23:11 16.06.2009

Re: :))

gordanac
helou, gordanac

helou , čestitam kablovski, may the strong signal be with you

If not, UZD4S!!!
gordanac gordanac 23:25 16.06.2009

Re: :))

:)))))
...
If not, UZD4S!!!

and kill the dial-up!
nsarski nsarski 03:47 17.06.2009

Re: :))

Evo i danasnjeg pomena Bloomsday-a u NYT.



But Always Meeting Ourselves
margos margos 01:11 13.06.2009

U Irskoj?

Nije valjda da je selidba završila u Irskoj? Ili sam ja pobrkala lončiće?
nsarski nsarski 01:13 13.06.2009

Re: U Irskoj?

margos
Nije valjda da je selidba završila u Irskoj? Ili sam ja pobrkala lončiće?

Ne, moja se zavrsava u Srbiji:)) See ya there.
margos margos 01:30 13.06.2009

Re: U Irskoj?

See ya there.

Sad kapiram Dijaspora gubi jednog dopisnika, matica ojačava. :)
See ya here.
nsarski nsarski 02:25 13.06.2009

Re: U Irskoj?

See ya here.

Naravno, gdegod da je here. Looking forward to it.
Ovo, naravno, ne vazi za Bauera, Dzeka Bauera, koji zivi u sred pustinje i misli da zivi negde.
mirelarado mirelarado 02:33 13.06.2009

Re: U Irskoj?

nsarski
margos
Nije valjda da je selidba završila u Irskoj? Ili sam ja pobrkala lončiće?

Ne, moja se zavrsava u Srbiji:)) See ya there.


Овде стигле и ране вишње, а трешње су већ на измаку :))


Unfuckable Unfuckable 02:37 13.06.2009

Re: U Irskoj?

koji zivi u sred pustinje i misli da zivi negde.


mali znak odbrane prijatelja Bauera, Džeka Bauera... - mali
meni javilo ovo pod desert girl
a imaju i onu Branu blizo...
a gde je brana i riba ima
i, tako...i to je Negde.
Ima riba, dakle - dobro je.
nsarski nsarski 02:43 13.06.2009

Re: U Irskoj?

Овде стигле и ране вишње, а трешње су већ на измаку :))

Pa, bing cherries (te gore) sazrevaju nesto ranije

Rainier cherries ce me docekati,

dragan7557 dragan7557 09:32 13.06.2009

Re: U Irskoj?


Ne, moja se zavrsava u Srbiji:)) See ya there.

Ako se dobro sećam to reče u isto vreme prošle godine.

Nostalgija je zajebana stvar naročito kod Srba.

dragan7557 cerski
nsarski nsarski 09:53 13.06.2009

Re: U Irskoj?

Ako se dobro sećam to reče u isto vreme prošle godine.

Nostalgija je zajebana stvar naročito kod Srba.


Da, to je bila tehnicka greska u koracima. Sada vec imam kartu, razdelio imovinu, vakcinisao kuce...

Nostalgija za cim? (Ja sam ovde vise ziveo nego tamo.)
dragoljub92 dragoljub92 11:27 13.06.2009

Re: U Irskoj?

margos
See ya there.

Sad kapiram Dijaspora gubi jednog dopisnika, matica ojačava. :)
See ya here.

илити узгубњето у преводу - прелаз са страног плаћеника на домаћег издајника
Ovo, naravno, ne vazi za Bauera, Dzeka Bauera, koji zivi u sred pustinje i misli da zivi negde.

()
dragan7557 dragan7557 11:38 13.06.2009

Re: U Irskoj?


Nostalgija za cim? (Ja sam ovde vise ziveo nego tamo.)

Izgubljenim rajem na Zemlji.

Mnogo sreće!!!

dragan7557 cerski
sladjamk sladjamk 01:21 13.06.2009

Lepo kaze narod

"Mozes bezati i na kraj sveta ali od sebe ne mozes nikuda da pobegnes."
Lep tekst i sretan Bloomsday, slavljenicima, naravno!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:22 13.06.2009

bloomsday

topcat topcat 01:28 13.06.2009

Re: bloomsday

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:31 13.06.2009

Re: bloomsday

nsarski nsarski 01:34 13.06.2009

Re: bloomsday

Hvala na fotkama!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:40 13.06.2009

Re: bloomsday

Hvala na fotkama!

plessure is all mine:)
mirelarado mirelarado 01:52 13.06.2009

Re: bloomsday



И један Норин портрет:

mirelarado mirelarado 01:59 13.06.2009

Re: bloomsday

Џојс у Трсту:

nsarski nsarski 02:17 13.06.2009

Re: bloomsday

Aleksandar Stosic
Hvala na fotkama!

plessure is all mine:)

Samo me zanima koliko bi se Dzojs "obradovao" da vidi ove svoje prikaze u gradu iz kojeg je izbegao...
nsarski nsarski 02:39 13.06.2009

Re: bloomsday

mirelarado
Џојс у Трсту:


Ne podsecaj me, please. On i Zvevo me jednom umalo kostase zivota...:))
mirelarado mirelarado 03:01 13.06.2009

Re: bloomsday

nsarski
mirelarado
Џојс у Трсту:

Ne podsecaj me, please. On i Zvevo me jednom umalo kostase zivota...:))



Ууупс, sorry, јамачно је било нешто погибељно... :))


mimi09 mimi09 22:27 13.06.2009

Re: bloomsday

Bloom House, Szombathely

An inscription on the house draws attention to the fact that Leopold Bloom, hero of James Joyce's famous book, Ulysses, claimed to originate from Szombathely.



There was indeed a Blum family living in Szombathely in the mid 1800's. Some of their descendants changed their name to the Hungarian equivalent of 'Virág' ('Bloom'). The writer might have met a member of that family whilst living in Trieste. The entire novel is set on one day, the 16th June, now celebrated as Bloomsday with artistic events in several cities around the world, Szombathely included.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:39 13.06.2009

james joyce bridge s pogledom na kucu...

... u kojoj je ziveo (crvena, prva do bele)
gordanac gordanac 01:39 13.06.2009

poetska...

...teselacija "događaja dnevnog", a u malo slika, tako da se lako može pretvoriti u "događaj noćni"...

Nedostaje slika okamenjenog James Joyce-a, postavljenog u St.Stephen`s Green, najprostranijeg parka koji je istovremeno i trg u gradu Dublin





Ovogodišnji Bloomsday biće i u znaku 250 godina Guinness.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:49 13.06.2009

Re: poetska...

u St.Stephen`s Green, najprostranijeg parka

zapravo je Phoenix park, najveci park u Dablinu, ali i u Evropi:)
Inace, St. Stephens green je zaista u samom centru Dablina, ali nije previse veliki
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:46 13.06.2009

What did U do in the Great War?

I wrote Ulysses, what did you do?
Unfuckable Unfuckable 01:54 13.06.2009

pucanje

po "šavovima" nikada nije sasvim slučajan proces.
Tektonske ploče na Zemlji su nastane površinskim hladjenjem i pucanjem kopna po ''šavovima'', ali ovo nije bio sasvim slučajan proces.

Ponekad su šavovi prejako ušnirani ili ne mogu da prate rastući (ne obavezno i konstruktivni) potencijal materije koju spajaju.
Kao što ni svako "pucanje po šavovima" ne mora biti loše i destruktivno.
nsarski nsarski 02:18 13.06.2009

Re: pucanje

Ponekad su šavovi prejako ušnirani ili ne mogu da prate rastući (ne obavezno i konstruktivni) potencijal materije koju spajaju.

(Eto sta ostane od coveka kad iz njega ispari alkohol!)
Eto sta ostane od coveka sa cvrstim savovima kad iz njega ispari sastavni materijal. Samo savovi!
Od macke iz Cesajra ostao samo osmeh:))))))))))))))
Unfuckable Unfuckable 02:46 13.06.2009

Re: pucanje

boktemolovo, a zamisli Čoveka bez šavova - samo go mat'rijal !
E, to bi bilo nešto.
nsarski nsarski 09:23 13.06.2009

Re: pucanje

Unfuckable
boktemolovo, a zamisli Čoveka bez šavova - samo go mat'rijal !
E, to bi bilo nešto.

Uzgred, evo jednog savrsenog teksta o regularnim teselacijama hiperbolicke ravni. Lepo i za oko.
Hyperbolic Planar Tesselations
bekasa bekasa 02:54 13.06.2009

Teorija Zemlje - predvidjanja

nsarski nsarski 03:07 13.06.2009

Re: Teorija Zemlje - predvidjanja

Lepo, lepo!
Izgleda da se na tim skalama (vremena) ponesto moze i predvideti. Kladim se da ce neki od sudara delova da proizvedu nove Himalaje, ali, nazalost, nece biti nikog da se na njih popne.
Hvala na klipu.
bauer. bauer. 03:06 13.06.2009

...

Почео је да поставља знаке упозорења, замке, и пуцао је на оне који су се сувише приближили његовом обитавалишту.




Nema nam druge Šarski (ljudskoj vrsti) nego da kolonizujemo svemir. Ova planeta će već našim unucima biti pretesna. A ti umesto da nešto doprineseš po tom pitanju, ti ideš u penziju. Sada kada si nam najpotrebniji. Ovde negde.
nsarski nsarski 03:10 13.06.2009

Re: ...

A ti umesto da nešto doprineseš po tom pitanju, ti ideš u penziju.

Koju, bre, pemziju? Jel si, bre, ti normativan? Ja nastavljam da se borim, i na jednom i na drugom kontinentu.
(Strogo govoreci, nastavljam sve ovo ovde, sve isto, samo sto sam telom u Srbiji - i to sporadicno).
bauer. bauer. 03:30 13.06.2009

Re: ...

nastavljam sve ovo ovde, sve isto, samo sto sam telom u Srbiji - i to sporadicno

Ma i ja isto tako, samo ovde. Za sada mi je dobro, a kako će biti sutra? Videćemo. Nego kad pišeš ovo o Srbiji u sadašnjem vremenu, jel' ima tu neko skriveno značenje? Drugim rečima, jesi li stigao tamo?
nsarski nsarski 03:31 13.06.2009

Re: ...

bauer.
nastavljam sve ovo ovde, sve isto, samo sto sam telom u Srbiji - i to sporadicno

Ma i ja isto tako, samo ovde. Za sada mi je dobro, a kako će biti sutra? Videćemo. Nego kad pišeš ovo o Srbiji u sadašnjem vremenu, jel' ima tu neko skriveno značenje? Drugim rečima, jesi li stigao tamo?

Ne jos, ali ubrzo. Veoma ubrzo:)))
bauer. bauer. 03:49 13.06.2009

Re: ...

Ajde, dok si još tu, gvirni na NBC, igraju Detroit i Pitsburg poslednje minute poslednje utakmice Stenli kupa. Da imaš za čime da žališ kada odeš:))) Mali delić istorije se upravo dešava.
bauer. bauer. 03:57 13.06.2009

Re: ...

Aaargh Puče bruka, izgubio Detroit kod kuće. Nema pravde na ovome svetu, u pravu si Šarski.
nsarski nsarski 04:13 13.06.2009

Re: ...

bauer.
Aaargh Puče bruka, izgubio Detroit kod kuće. Nema pravde na ovome svetu, u pravu si Šarski.

Nazalost, to su za mene strane reci. Detroit? Tamo prave GM vozila?
Ne pratim stvar uopste.
Ja volim da se sam bavim sportom, ne da gledam kako drugi to rade. Znas, kaze R. Pryor, kada si gladan, ne ides u restoran da gledas kako drugi jedu nego sebi nabavis hranu...
bauer. bauer. 04:40 13.06.2009

Re: ...

Detroit? Tamo prave GM vozila?

I ne samo GM, ali ne u istoj meri kao nekada. Sve će to FIAT da pokupuje. Fix it again Tony, sećaš se? A ni ovi nisu mnogo bolji bili. The world is coming to an end, definitivno.
nsarski nsarski 04:48 13.06.2009

Re: ...

Sve je jasno. Idem da spavam. Da se riba ne probudi pre mene....
GajaR GajaR 07:08 13.06.2009

Re: ...

Sve je jasno. Idem da spavam
... i sanjam portret umetnika u mladosti...
dragan7557 dragan7557 09:23 13.06.2009

Re:da nisi preterao u Iluminacija Kosmosa

Nema nam druge Šarski (ljudskoj vrsti) nego da kolonizujemo svemir.

Naravno sa našim Normama i Vrednostima tamo nas nestrpljivo očekuju, kako bi i oni doživeli sudbinu Indijanaca koji su i posle 500 godina Indijanci a nikad neće biti Amerikanci.
Uzmi i pročitaj (po meni unvolendete) misli Ćirkovića o tom pitanju (Against the Empire).

Naravno mi ćemo njihov glupav sistem zameniti sa našim pursuit of korporativne sreće i demokratije a posle ovako srećne i zadovoljne poslati Našem Bogu na Istinu.
Vreme je za kolonizaciju i proširenje naše prostorne imovine jer ostale dimenzije su već zauzeli neki drugi.
Osim toga i Holly See će uskoro izaći sa novom Biblijom u kojoj će božiji dekret o vlasništvu nad planetama božijih sinova stvorenih po njegovom obličju (fizičkom al' ne i duhovnom), biti proširen na razmnožavanje i po ostalim delovima sunčevog:
(ubuduće korporativnog) sistema. U svojoj bezgraničnoj ljubavi prema svojoj deci Bog će se predomisliti i korporativnom čojku (Rabu Korporativnom) dati pravo na posed i uživanje ostatka kosmosa za nesmetano razmnožavanje a za sebe potražiti nove prostore.
Strašni Sud će biti Ukinut božijim Dekretom, a Greh koji je odavno sinonim našeg ponašanje će dobiti zasluženo i dugo osporavano mesto koje mu sleduje kao jedinoj ispravnoj normi i vrednosti ponašanja.

Novi i moderniji Enterprajzi će jezditi po džadama božijim sve u potrazi za novim Lebens Raum-om za novu korporativnu sreću a početci Mike ,Pere i Laze će služiti kao novi Aksiom Zvezdane Ekonomske Teorije dok će svaki građanin u početku dobiti jednu planetu u vlasništvo, koju će mu kasnije neko po Svetom Pravu Jačega oteti.

KKS= Korporativna Kosmička Sreća će na Planetu Tera vukljati sve što je skupo i retko pa zato i skupo; Zlato i naravno Nafta iz vascelog kosmosa će biti prenešeni na našu planetu (najsigurnije mesto) a S. Miloševićev model ekonomije (svi bilioneri) će u svom sjaju biti evaluiran u istu ravan sa Vajmarskom Res Publicum.

Mi Srbi kao Nebeski Narod, dobićemo na uživanje (zbog izuzetnih zasluga) svak po jednu planetu a naše svađe,razmirice, ratovanja i neslaganja oko granice tako uvećane Srbije dobiće kosmičke razmere koje odavno zaslužuju.

Dan Simonsov Epos "Hyperion" biće spaljen a rečeni škrabalac sa istomišljenicima nabijen na kolac na drinskoj ćupriji kao primer umnog razvrata i prostitucije, prema osudi Vrhovnih Sudova za Zaštitu Korporativnih Interesa, dobara i sfera uticja.............

In nomine Patris et ............

dragan7557 cerski
nsarski nsarski 09:28 13.06.2009

Re: Re:da nisi preterao u Iluminacija Kosmosa

Naravno mi ćemo njihov glupav sistem zameniti sa našim pursuit of korporativne sreće

Xe, xe. Ona prica gore je prevod uvodnog paragrafa Slaterove knjige "Pursuit of loneliness".
miloradkakmar miloradkakmar 11:06 13.06.2009

Re: ...

Ja volim da se sam bavim sportom, ne da gledam kako drugi to rade. Znas, kaze R. Pryor, kada si gladan, ne ides u restoran da gledas kako drugi jedu nego sebi nabavis hranu...

Govorimo li o gubljenju ili ne pronalaženju sebe ili pucanju po svim šavovima, neravnomernom slaganju i sleganju unutrašnjih " ploča " / dasaka /.. ? Koliko je gledanje " kako drugi jedu " ljudsko , a koliko blisko fikciji radi zadovoljavanja unutrašnjeg ljudskog? Gde čovek da pobegne kad nestane šuma ?
Pitanja koja su mi se nametnula čitajući tekst.
Čuo sam jednom da neko kaže : " ne mogu se složiti sa tobom , dok se ne složim sa sobom ".
dragan7557 dragan7557 12:04 13.06.2009

Re: Re:da nisi preterao u Iluminacija Kosmosa

nsarski
Naravno mi ćemo njihov glupav sistem zameniti sa našim pursuit of korporativne sreće

Xe, xe. Ona prica gore je prevod uvodnog paragrafa Slaterove knjige "Pursuit of loneliness".

Nije mi poznata, a gornje sam skovao jutros u znak protesta na umnu razvratnost same ideje kolonizacije.
Ako navedeni ima slične ideje (molim te stavi puno ime i prezime) brzo ću se složiti i postati jednoumnik.

Naslov je aluzija na info. o ideologiji Iluminati, Bilderberg, Trilateralnu i slične poremećene Ideologije

dragan7557 cerski
Dr M Dr M 12:21 13.06.2009

Re: ...

Da se riba ne probudi pre mene....


Nije strasno, strasno je kad riba zaspi pre tebe..
dragan7557 dragan7557 12:28 13.06.2009

Re: Re:da nisi preterao u Iluminacija Kosmosa

Ako navedeni ima slične ideje (molim te stavi puno ime i prezime) brzo ću se složiti i postati jednoumnik.

Nađoh, Philip Slater, Pursuit of Lonelines.
Videću ima li sličnosti između njegovih i mojih spoznaja. Moje su proizvod vlastitog iskustva u asocijalnim civilizacijskim
ponašanjima of the Goods own Kidd, jednog razmaženog klipana koji je uobrazio da je dovoljno odrastao da zameni oca svog.

A mogu ti reći da moje mudrolije nazvane nebuloze, već rađaju Komplimente.

dragan7557 cerski
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:12 13.06.2009

Re: ...

miloradkakmar
Ja volim da se sam bavim sportom, ne da gledam kako drugi to rade. Znas, kaze R. Pryor, kada si gladan, ne ides u restoran da gledas kako drugi jedu nego sebi nabavis hranu...

Govorimo li o gubljenju ili ne pronalaženju sebe ili pucanju po svim šavovima, neravnomernom slaganju i sleganju unutrašnjih " ploča " / dasaka /.. ? Koliko je gledanje " kako drugi jedu " ljudsko , a koliko blisko fikciji radi zadovoljavanja unutrašnjeg ljudskog? Gde čovek da pobegne kad nestane šuma ?
Pitanja koja su mi se nametnula čitajući tekst.
Čuo sam jednom da neko kaže : " ne mogu se složiti sa tobom , dok se ne složim sa sobom ".


Nema bezanja!
mariopan mariopan 16:57 13.06.2009

Re: ...

samo sto sam telom u Srbiji - i to sporadicno


Pola - pola?

Mozemo li da biramo koja polovina nama? Recimo njima astralno i sporadicno a nama sve sto ostane?
nsarski nsarski 17:01 13.06.2009

Re: ...

Mozemo li da biramo koja polovina nama? Recimo njima astralno i sporadicno a nama sve sto ostane?

He, he, nije potrebno. Situacija je prosta - preselicu se u Srbiju i tamo cu ziveti, ali cu dolaziti ovamo svako malo, jer ipak ovde imam i posao i kancelariju, i ostalo...
Medjutim, najveci deo vremena cu biti tamo. Eto. Prosto.
marta l marta l 17:49 13.06.2009

Re: ...

Situacija je prosta - preselicu se u Srbiju i tamo cu ziveti, ali cu dolaziti ovamo svako malo, jer ipak ovde imam i posao i kancelariju, i ostalo...
Medjutim, najveci deo vremena cu biti tamo. Eto. Prosto.

prosto?!!! PROSTO... mozda zamisao, ali realizacija.....
bravo majstore. a BU?
dragan7557 dragan7557 10:04 14.06.2009

Re: ...teško izvodivo

nsarski
Mozemo li da biramo koja polovina nama? Recimo njima astralno i sporadicno a nama sve sto ostane?

He, he, nije potrebno. Situacija je prosta - preselicu se u Srbiju i tamo cu ziveti, ali cu dolaziti ovamo svako malo, jer ipak ovde imam i posao i kancelariju, i ostalo...
Medjutim, najveci deo vremena cu biti tamo. Eto. Prosto.

Ja sam to radio više od deset godina (bolje rečeno pokušavao da radim) na isti način, a na manjoj udaljenosti od Srbije i znam da je to vrlo teško (ako ne i nemoguće) izvodivo.
Najlakši je finansijski deo a najteži kulturološki jaz koji Srbiju deli od ostatka sveta (isto važi i za druge kulture).
Najveći deo ljudi koje poznajem i koji su pokušali isto, se završio: razočarenjem u domovinu i ljude, prihvatanjem diktata društva za koje se opredelio/la i što znači rešavanjem unutrašnjeg sukoba pri čemu je nezbežno poređenje dve kulture odlučujuće za donošenje odluke "gde je bolje?, (manje zlo)" pri čemu dolazi do sukoba između materijalnog i emotivnog plana.

Kod najvećeg broja mojih poznanika je prevagnuo jedan od dva plana.
Najvažnije je da tvoja očekivanja ne donesu razočarenje na emotivnom planu (ostavljaju bolne i dugotrajne posledice) dok je finansijsko ekonomski deo relativno lako rešiv i izgubljeno je lako nadoknaditi.

U svakom slučaju MNOOOGOOO USPEHA.

dragan7557 cerski
mariopan mariopan 20:03 14.06.2009

Re: ...

nsarski
Mozemo li da biramo koja polovina nama? Recimo njima astralno i sporadicno a nama sve sto ostane?

He, he, nije potrebno. Situacija je prosta - preselicu se u Srbiju i tamo cu ziveti, ali cu dolaziti ovamo svako malo, jer ipak ovde imam i posao i kancelariju, i ostalo...
Medjutim, najveci deo vremena cu biti tamo. Eto. Prosto.

Dobrodosao ti nama, kako god , samo da znas kako lipe mirisu, nenormalno.
nsarski nsarski 02:40 16.06.2009

Re: ...teško izvodivo

Hvala i tebi i mariopan na lepim zeljama. Trudicemo se...
Doctor Wu Doctor Wu 09:09 13.06.2009

:)

See ya there.

Samo ako u međuvremenu ne promašimo nogu i upucamo sebe instead.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:24 13.06.2009

Re: :)

Kad počnete ovako da pričate o sirotoj Zemlji, kroz geometriju, mene 'vati neka tuga...znam da može i tako, možda i mora, a i nema razloga da ne...ali nekako meni se stuži...a tako je lepa

gordanac gordanac 09:31 13.06.2009

Re: :)

Doctor Wu
See ya there.

Samo ako u međuvremenu ne promašimo nogu i upucamo sebe instead.


:)))))))))))))))))))

Joyce, Doctor Wu, Joyce, ne Hemingway
Melancholy&longing while dreaming "upucava" ponekad isto tako efikasno kao dvocevka, samo je "obdukcija" malo komplikovanija
gordanac gordanac 09:36 13.06.2009

Re: :)

Kad počnete ovako da pričate o sirotoj Zemlji, kroz geometriju, mene 'vati neka tuga...znam da može i tako, možda i mora, a i nema razloga da ne...ali nekako meni se stuži...a tako je lepa

E, vešta ženo, odoh danas da gledam "cvetanje Tise"...počelo je...
Neopisana dahzaustavljajuća lepota...
nsarski nsarski 09:41 13.06.2009

Re: :)

Vidi lepoteeee!
Pazi sada ovu podvodnu stvar Half moon koralni greben u Belizeu:

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:28 13.06.2009

Re: :)

Sestro po metli, uživaj i za mene...fala za zazubice...a ti učitelju, prošćavaj za trolče
gordanac gordanac 03:15 14.06.2009

tiski cvet...

...danas





..i muzika gudačkog kvarteta sa plutajućeg splava...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:46 13.06.2009

Džojsove i druge selidbe

Džojs je rođen u otmenom Dablinskom predgrađu Ratgaru. Njegov otac Džon Stanislaus, inače kako ga je sin Džejms opisao: student medicine, veslač, tenor, glumac amater, bučni političar, sitni zemljoposednik, sitni preduzimač, pijanac, dobričina, pripovedač, nečiji sekretar, nešto u nekoj pecari, sakupljač poreza, bankrot, a pri kraju hvatatelj sopstvene prošlosti, tragajući za svojim pravim zanimanjem vukao je porodicu u sve veću bedu i ponižavajuće selidbe iz elitnog dela Dablina na sve neuglednije adrese.

Tako je mladi Džojs upoznao Dablin koji će postati središete njegovog literarnog sveta. Sam je govorio, da kad bi irska prestonica bila uništena u kakvom požaru ili zemljotresu, mogla bi se ponovo izgraditi samo na osnovu onogo što je zapisano u njegovim knjigama.

Posle Dablinskih selidbi, sledi Pariz, gde je umesto medicine studirao boemiju, zatim London, Pula, Rim, Trst, Cirih; ponovo Trst i Pariz, pa opet Cirih.

Kada je napustio Dablin Džojs je izjavio: Neću služiti onome u šta više ne verujem, zvalo se to moj dom, moja domovina ili moja crkva.
Oni koji pročitaju, bilo deo ili sva Džojsova dela, brzo i lako će shvatiti da Džejms Džojs nikad nije napustio Dablin i Irsku i da je više služio Dablinu od svih svojih sugrađana koji su čitav život proveli u njemu.

Dakle, svi koji su napustili svoj Dablin, pa kako god da se zvao, i žive preko velikih bara i planina, ustvari nisu nikuda otišli, iako mnogi misle da jesu.
nsarski nsarski 10:03 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

Dakle, svi koji su napustili svoj Dablin, pa kako god da se zvao, i žive preko velikih bara i planina, ustvari nisu nikuda otišli, iako mnogi misle da jesu.

Da, to je tako u oba pravca. A oni koji nisu istinski ziveli na jednom mestu, ne mogu istinski ziveti ni na bilo kom drugom.
dragan7557 dragan7557 11:58 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

Da, to je tako u oba pravca. A oni koji nisu istinski ziveli na jednom mestu, ne mogu istinski ziveti ni na bilo kom drugom.

Da ti pravo rečem, ja sam sa 15 godina napustio rodni grad i od tada bazam po svetu što nameravam da činim do kraja života. Zavičaj mi je svuda na planeti gde je lepa priroda i dobri ljudi. Jedno vreme sam bio navalio na zavičaj 90ih pa sam dolazio u Srbiju jednom u dve nedelje. Posle sam provodio za vreme Haosa po 6 meseci u Srbiji.

Od kada su uvedene demokracke "slobode" dolazim retko (zadnji put pre skoro 4 godine) pošto zavičajne slobode sve više liče na Euroamerske, koje mi baš nisu omiljene.

Ova planeta je toliko lepa da ljudi ne bi trebali ništa drugo da rade osim da po njoj putuju i dive se Ultimnoj lepoti kreacije kojoj ni jedna umetnost nikada neće biti ni približna.

Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.

dragan7557 cerski
bindu bindu 12:04 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta...mislim koja nebuloza
dragan7557 dragan7557 12:08 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

bindu
Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta

Zašto molim ??? Bar se od tebe može očekivati da se sa ovim složiš.

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 12:10 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

bindu
Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta...mislim koja nebuloza

Hvala na komplimentu!!!!

dragan7557 cerski
bindu bindu 12:24 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

dragan7557
bindu
Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta...mislim koja nebuloza

Hvala na komplimentu!!!!

dragan7557 cerski


ne vidim sta tu ima toliko smesno
dragan7557 dragan7557 12:36 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

dragan7557
bindu
Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta

Zašto molim ??? Bar se od tebe može očekivati da se sa ovim složiš.

dragan7557 cerski

bindu

Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.



svasta...mislim koja nebuloz

Prvo je bilo samo svašta pa onda dorada :' mislim koje nebuloze'.
Tekst i moj i tvoja dopuna je pisan u istom vremenu a da se ne bi ljutila evo

dragan7557 cerski
bindu bindu 12:56 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

a da se ne bi ljutila evo


ma ne ljutim se uopste nego mi nije jasno sta je vam je...mislim ne kapiram, pa zato kazem nebuloze.
bindu bindu 13:02 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

dragan7557
bindu
Svako ko se na bilo koji način vezuje za samo jedan deo (zavičaj i sl.) ne zaslužuje da bude na ovoj lepoti, a samim tim nije ni živeo na ovoj planeti. Oni koji slave urbani deo = Pakao nikada neće spoznati lepotu naše najdraže Mame Zemlje.


svasta

Zašto molim ??? Bar se od tebe može očekivati da se sa ovim složiš.

dragan7557 cerski


kako da se slozim sa ovim, zato kazem nebuloza. sta zanci to ne zasluzuje da bude na ovoj planeti. sta uopste ti zans ko i zasto je na ovoj planeti. ko tebi daje za pravo da pricas ko zasluzuje a ko ne zasluzuje.

dragan7557 dragan7557 13:48 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe


kako da se slozim sa ovim, zato kazem nebuloza

Draga bindu,

ja nisam tražio ničije slaganje sa Ovim.
sta zanci to ne zasluzuje da bude na ovoj planeti. sta uopste ti zans ko i zasto je na ovoj planeti.

Onaj ko živi isključivo u urbanim sredinama (osobito veliki gradovi) nema prilike da iz svog zatvora vidi sve prirodne lepote ove planete već živi u svom nadrealističom svetu betona i kamena sa po neki drvetom, pacovima iz kanalizacije i teško bolesnim pticama. O drugim polucijama i sporadičnim živim bićima neću da pišem.
Životinje odnosno njihove delove sreće u mrtvačnicama zvanim kasapnice a mrtve biljke u mrtvačnicama zvanim piljarnice. Ostatak živih bića vidi na TV.
ko tebi daje za pravo da pricas ko zasluzuje a ko ne zasluzuje.


Ovo demokratsko pravo je garantovano Deklaracijom ljudskih Prava UN.

dragan7557 cerski
bindu bindu 14:04 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

dragan7557

kako da se slozim sa ovim, zato kazem nebuloza

Draga bindu,

ja nisam tražio ničije slaganje sa Ovim.
sta zanci to ne zasluzuje da bude na ovoj planeti. sta uopste ti zans ko i zasto je na ovoj planeti.

Onaj ko živi isključivo u urbanim sredinama (osobito veliki gradovi) nema prilike da iz svog zatvora vidi sve prirodne lepote ove planete već živi u svom nadrealističom svetu betona i kamena sa po neki drvetom, pacovima iz kanalizacije i teško bolesnim pticama. O drugim polucijama i sporadičnim živim bićima neću da pišem.
Životinje odnosno njihove delove sreće u mrtvačnicama zvanim kasapnice a mrtve biljke u mrtvačnicama zvanim piljarnice. Ostatak živih bića vidi na TV.
ko tebi daje za pravo da pricas ko zasluzuje a ko ne zasluzuje.


Ovo demokratsko pravo je garantovano Deklaracijom ljudskih Prava UN.

dragan7557 cerski


mislim ako nekapiras na sta zelim da ti skrenem paznju, onda zaista ne znam sta da ti kazem jos.
a nije ni bitno toliko.kad nespavam onda pocnem da tripujem da se kao nesto strasno desava a ustvari nista.
izvini. nisam htela da te uvredim, mada jos uvek ne kapiram sta sibhteob da kazes ali nije vise ni bitno.


drug.clan drug.clan 14:05 13.06.2009

Re: Džojsove i druge selidbe

Sam je govorio, da kad bi irska prestonica bila uništena u kakvom požaru ili zemljotresu, mogla bi se ponovo izgraditi samo na osnovu onogo što je zapisano u njegovim knjigama.



Ja verujem (i nadam se) da bi ljudi i njhovo drustvo (ma kako "gresno" tada bilo) mogli biti obnovljeno na osnovu njegovih zapisa posle ovog svakolikog ljudskog unistenja (a pre svega moralnog) kojeg smo svedoci

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana