Boze, boze i to se moze!

lula953 RSS / 15.06.2009. u 14:56

 

Prosle godine, nekako pred kraj skolske godine, Nastavnicko vece skole u kojoj radim se jednoglasno  izjasnilo za iskljucenje dva sedamnaestogodisnja ucenika drugog razreda zbog pokusaja silovanja svoje drugarice u jednoj od ucionica skole. Jedan "skolski drug" joj je jednom rukom drzao ruke na ledjima, a drugom joj je zatvorio usta, dok je "drugi drug" uhvacen spustenih pantalona. Bila je popodnevna smena u vreme sedmog casa. Skola gotovo prazna. Spas je dosao od treceg ucenika koji je sasvim slucajno usao u ucionicu da prenese poruku jednom od njih da ga devojka ceka ispred skole.

Prosle nedelje smo dobili dopis Ministarstva za prosvetu kojim nas obavestava da ponovo razmotrimo ovaj slucaj jer, po njima, disciplinski postupak nije vodjen po zakonu. I to:

1. Ucenici nisu postupno kaznjavani.

To znaci da su za taj prekrsaj morali dobiti prvo ukor razrednog staresine, pa onda ukor odeljenjskog veca, pa onda ukor nastavnickog veca, pa onda eventualno iskljucenje. Izmedju izrecenih kazni mora da prodje odredjeni vremenski period.

2. U Pravilniku o disciplinskim prekrsajima izdatom od Ministarstva, u popisu "dela" koja se kaznjavaju iskljucenjem iz skole NEMA ovakvog prekrsaja, pa samim tim nema ni kazne. 

U Pravilniku pise da se ucenik MOZE (a i ne mora) iskljuciti iz skole SAMO ako dodje do fizickog kontakta, a posto ovde, ocigledno nije do toga doslo, Ministarstvo verovatno da bi sebe zastitilo, poslalo je predmet na ponovno razmatranje u skolu. Da sve bude po zakonu.

Od koga li Ministarstvo stiti djake? Od roditelja (koji rekose da su se momci samo salili), od nastavnika (koji su tu da maltretiraju)...? Pitam se: Kako da zastitimo decu od njih samih?


 



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 18:47 15.06.2009

A krivični postupak?

Da li je protiv te dvojice podignuta krivična prijava?
shumska shumska 19:57 15.06.2009

Re: A krivični postupak?

niccolo
Da li je protiv te dvojice podignuta krivična prijava?

ovo i meni pade na pamet, oni mogu biti krivično gonjeni kao maloletnici, u čemu je kvaka, kakvi crni ukori razrednog starešine, pa to je mrtvo slovo na papiru?

lula953 lula953 13:17 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Mislim da su roditelji podneli krivicnu prijavu. Znate li koliko ce trajati postupak? Najmanje 8 godina! Za to vreme ce mozda svako od njih osnovati svoju porodicu. Znate li kako rade nasi sudovi? U toku jedne godine se zakazuju 2-3 rocista. Poznato mi je da vrlo cesto izostane sudija sa rocista, ili se promeni, pa se sve vraca na pocetak. Da imamo pravnu drzavu ne bismo imali ovoliko nasilja medju veoma mladom populacijom dece. Setimo se kolika i kakva je kazna maloletnika za ubistvo. Sta je jedan pokusaj silovanja prema svim uzasima o kojima citamo i gledamo? Mislim da smo svi mi NEMOCNI u ovakvoj drzavi da se izborimo za dostojanstven i korektan zivot nas i nase porodice. Mislim da smo cak i POTPUNO nezasticeni.
margos margos 13:30 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Sta je jedan pokusaj silovanja prema svim uzasima o kojima citamo i gledamo?

Samo onaj ko ne zna problematiku i šta se dešava sa bićem nad kojim je pokušano ili izvršeno silovanje, može da ga stavlja u ravan sa drugim stvarima. Pritom ne govorim o tebi, da me pogrešno ne razumeš... Govorim o kriminalu i užasu koji proživi mlado biće i koji će je verovatno pratiti kroz ceo život.

Ja bih celu ulicu izlepila njihovim slikama - i mangupa i njihovih roditelja.... da makar jednom pocrvene dok zakon ne uradi svoje!
lula953 lula953 13:44 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Zar i nasi krivicni postupci nisu gotovo mrtvo slovo na papiru? Ako maloletnik ubije svog druga i dobije 4 godine zatvora, od kojih ce odlezati mozda dve i biti pusten zbog dobrog vladanja, o cemu mi pricamo? Mi u skoli najbolje osecamo "puls" tih mladih ljudi. Najvise se bavimo njima (pod uslovom da redovno dolaze u skolu). Mi, u skoli, poslednjih 5-6 godina, osecamo njihovu narastajucu agresiju i destruktivnost, i niko nas nikada nije pitao za misljenje (a toliko donesenih zakona o zastiti dece) sta bi trebalo preduzeti i gde svi mi najvise gresimo i kao roditelji i kao nastavnici i kao clanovi drustva. Verujte da bismo imali sto sta korisno da kazemo!
margos margos 14:41 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Lulo, ja isprovocirana napisak blog pa sam linkovala tvoj tekst, nadam se da je to ok.
:)
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:49 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Ja bih celu ulicu izlepila njihovim slikama - i mangupa i njihovih roditelja.... da makar jednom pocrvene dok zakon ne uradi svoje!

Ili ovo ili kao Čarls Bronson, Prljavi Hari, Pobesneli Maks...
margos margos 14:51 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Ili ovo ili kao Čarls Bronson, Prljavi Hari, Pobesneli Maks...

Ovo prvo je politički korektno.... a ovo drugo je prirodno.

PS Ja ne prestajem da psujem! Grrrr...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:55 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

lula953
Mislim da su roditelji podneli krivicnu prijavu. Znate li koliko ce trajati postupak? Najmanje 8 godina! Za to vreme ce mozda svako od njih osnovati svoju porodicu. Znate li kako rade nasi sudovi? U toku jedne godine se zakazuju 2-3 rocista. Poznato mi je da vrlo cesto izostane sudija sa rocista, ili se promeni, pa se sve vraca na pocetak. Da imamo pravnu drzavu ne bismo imali ovoliko nasilja medju veoma mladom populacijom dece. Setimo se kolika i kakva je kazna maloletnika za ubistvo. Sta je jedan pokusaj silovanja prema svim uzasima o kojima citamo i gledamo? Mislim da smo svi mi NEMOCNI u ovakvoj drzavi da se izborimo za dostojanstven i korektan zivot nas i nase porodice. Mislim da smo cak i POTPUNO nezasticeni.

onda treba kraci postupak. radikalan...da li treba da objasnjavam ili svako ima dovoljno razvijenu mastu u tom pravcu? samo zamislite da je vasa kcerka u pitanju i...
niccolo niccolo 17:28 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Ako maloletnik ubije svog druga i dobije 4 godine zatvora, od kojih ce odlezati mozda dve i biti pusten zbog dobrog vladanja, o cemu mi pricamo?

Ovo jeste jedan od problema našeg pravosudnog sistema...
Ja bih celu ulicu izlepila njihovim slikama - i mangupa i njihovih roditelja.... da makar jednom pocrvene dok zakon ne uradi svoje!

Koliko mi je poznato u Americi je bilo ozbiljnih rasprava o tome što se tamo spiskovi učiniolaca seksualnih dela objavljuju na internetu...ta tema (posmatrano čisto s strane prava) je suviše kompleksna i ozbiljna za formu bloga...
margos margos 17:52 16.06.2009

Re: A krivični postupak?

Ja bih celu ulicu izlepila njihovim slikama - i mangupa i njihovih roditelja.... da makar jednom pocrvene dok zakon ne uradi svoje!

Koliko mi je poznato u Americi je bilo ozbiljnih rasprava o tome što se tamo spiskovi učiniolaca seksualnih dela objavljuju na internetu...ta tema (posmatrano čisto s strane prava) je suviše kompleksna i ozbiljna za formu bloga...

Znam... i ne sumnjam da je kompleksna - ne samo sa pravne, već najpre sa ljudske strane.
Odgledah klip o poludeloj ženi koja je bila u američkom ''Menjam ženu'' - po meni ono NIJE za kamere, već za lečenje, a još manje da se uzima za reper bilo kakvog upoređivanja. Tako isto, neko ko nije normalan, može iz čista mira da napravi pakao nekom drugom.

Ali ovde je nesumnjivo da se desilo to što se desilo - Ministarstvo zamera na proceduri. Kakva procedura i postupnost u kažnjavanju njih dvojice u pokušaju silovanja????

Evo posle treće rečenice bih opet da psujem... pa najbolje da se zaustavim.
miloradkakmar miloradkakmar 19:57 15.06.2009

Ko ih

je učio takvim šalama ? Gde su dežurni nastavnici ? / ima li ih / Gde je školski policajac ? / postoji li / Gde su spremačice ?Znam da se prazne učionice / kabineti / zaključavaju ? Zašto to nije u ovom slučaju urađeno ? Zar u školi ne znaju kako se vode ovakvi postupci ili je Ministarstvo , neobavestivši , izmenilo Pravilnike ?!
Od koga li Ministarstvo stiti djake? Od roditelja (koji rekose da su se momci samo salili)

Možda pitanja nisu na mestu, ali ih postavljam kao potencijalne odgovore.
lula953 lula953 14:45 16.06.2009

Re: Ko ih

Dezurni nastavnici postoje i tome se veoma ozbiljno pristupa. Dezurstvo nastavnika se zavrsava zvonom za pocetak novog casa, jer svako od njih ide na svoj cas. Ne retko se desava da nastavnik dezura na cetvrtom spratu, a na prvom spratu ima cas. Jednostavno je neizvodivo da svako dezura na jednom spratu. Skolski policajac ne postoji, bar ne u srednjoj skoli. Postoje portiri kod ulaza, koji regulisu ko i kad ulazi i izlazi. Ali, ako skola ima skoro dve hiljade ucenika, KAKO se organizovati? Na svakom spratu je po jedna spremacica koja bukvalno pada na nos od posla. Postoje propisi koliko pomocnog osoblja skola moze da ima. Ministarstvo placa odredjen broj zaposlenih, sve ostalo placa skola iz svojih sredstava. Pa ko voli nek izvoli. Prazne ucionice se zakljucavaju posto se operu. Ako se u isto vreme isprazni pet ucionica sta ce se pre raditi: cistiti, provetravati, prati, ribati ispisane klupe, brisati prosut jogurt ili sok u klupama, ili zakljucavati tek ispraznjene ucionice? Problem je u tome sto Ministarstvo pojma nema sta se objektivno desava po skolama. Mnogo toga se i zataska od strane direktora jer niko ne voli da ga zovu iz Ministarstva i pitaju: "Je li sta se to kod tebe desava?" Mnoge greske u donesenim zakonima su napravljene upravo od strane Ministarstva. Ono u najboljoj nameri donosi sve novije i novije zakone koji sve vise i vise u krajnjem ishodu stete ucenicima.
Na prvo pitanje nemam odgovor. Ali pretpostavljam da su to njihovi roditelji cim znaju da je to bila mala sala.
A sada jedno retoricko pitanje. Ko od roditelja pouzdano sme da garantuje da njegovom detetu na pamet nece pasti neka druga "mala sala"? Ko moze da tvrdi da tako dobro poznaje svoje dete?
margos margos 01:10 16.06.2009

Strašno!!!

Više nego strašno.!
Sme li ovde da se psuje?
Pa da li su oni normalni? Kakvo postupno kažnjavanje? Šta bi bilo u slučaju da je silovanje izvršeno? Ne smem ni da mislim kako je devojci... Njima je to sprdnja i ne verujem da će se toga sećati kad im tate i mame završe srednju školu, a ona?
Ma da se nose u tri lepe!!!
Onaj momak kod Novog Sada šesnaestogodišnjak iz zezanja udario ženu nogom u glavu - i ona je od posledica udarca i pada umrla. Je l treba da mu se kaže ''No no, nije lepo nogom u glavu, trebalo je rukom?''

Zaista ne kapiram....
:(((((((((
lula953 lula953 15:36 16.06.2009

Re: Strašno!!!

Pre nekoliko godina moja koleginica je pozvala oca ucenika koji je pljunuo slajm na klupu. Verovatno mislite da nije bitno naglasiti da li je slajm ili ne. Vrlo je bitno jer smo gotovo svi oguglali na "obicne" ispljuvke u hodnicima i po ucionicama (ono sto vidjamo po ulicama). Otac je bio zgranut razredninim bezobrazlukom da ga zove za takvu glupost. " Pa svi smo mi to radili u njihovim godinama (16,17)" - rekao je i dodao da ga vise ne zove za takve gluposti jer on nema vremena za gubljenje.
Kada je jednom detetu sve dozvoljeno, prvo u porodici, pa u skoli (jer je apsolutno zasticeno od kaznjavanja), pa u drustvu..., koliko njih ce znati da prepozna granicu dobra i zla? Koliko njih ce znati da se zaustavi i kaze sebi "Dalje ne smem, ili dalje necu."
Mi u skoli smo stavljeni pred svrsen cin. Mi sa ovakvim zakonima smemo samo da im kazemo " No, no..."
margos margos 15:44 16.06.2009

Re: Strašno!!!

Mi u skoli smo stavljeni pred svrsen cin. Mi sa ovakvim zakonima smemo samo da im kazemo " No, no..."

Sećam se kad je moja kuma kao nastavnik geografije već klincima u osnovnoj školi poklanjala ocene zbog podivljalih roditelja sa kojima nije mogla da se nosi. :(((

PS Nedavno je neko napisao na blogu jedan incident koji je nastavnica doživela na času kad joj je učenik rekao,ako se dobro sećam ''nastavnice, *ebo bi vas''... pa sam se ja ceo dan crvenela od stida samo pročitavši.:(
medjutim92 medjutim92 14:35 16.06.2009

Postupno kaznjavanje, nego kako!

- A vi biste njemu presudili odmah?

- A, ne, ne! Odveo bih ga u planinu. Vezao za drvo. A onda... rez po rez, komad po komad! Sek'o bih ga mesec dana...

Nemam reci..
lula953 lula953 16:03 16.06.2009

Re: Postupno kaznjavanje, nego kako!


Kakav bi komentar bio da se radi o vasem detetu i u jednoj i drugoj situiaciji? Da li bi tada vazio citat iz Maratonaca?
medjutim92 medjutim92 08:31 17.06.2009

Re: Postupno kaznjavanje, nego kako!

lula953

Kakav bi komentar bio da se radi o vasem detetu i u jednoj i drugoj situiaciji? Da li bi tada vazio citat iz Maratonaca?


Uh.. nisam dovoljno agresivan, dal je dobro ili ne, ne znam..

Razmisljao sam o tom sta bih ja uradio, i otprilike bi bilo ovako.

Da sam roditelj cerke, na sledecem roditeljskom sastanku bih javno rekao roditeljima siledzija da kazu deci da paze kako prelaze ulicu, svasta se dogadja.. a posle toga bih dodao da bas nemaju smisla za humor, pa samo sam se salio.. a oni ce makar otprilike znati kako je drugoj strani..

Da sam roditelj siledzija.. nisam siguran sta bih radio, ali sigurno ne bih pricao da se dete salilo.. no, racunam da njihovi roditelji inace nisu nesto mnogo obracali paznju na njihovo ponasanje, cim su dozvolili da postanu monstrumi..
Biljana 77 Biljana 77 14:55 16.06.2009

Šala?

Od roditelja (koji rekose da su se momci samo salili)
Biće da je ovo ključ svih problema.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:56 16.06.2009

Re: Šala?

Od roditelja (koji rekose da su se momci samo salili)

onda i roditelje u planinu, za isto drvo...(vidi iznad).
lula953 lula953 16:09 16.06.2009

Re: Šala?

Na zalost - da. U lancu vaspitanja dece pokazalo se da su najslabija karika upravo roditelji.
maricacarica maricacarica 00:18 17.06.2009

Re: Šala?

Reči nemam. Ne znam, pošto ja fizički da očeve bijem, ne mogu, ali bih našla nekog ko može, pa onda i tu dvojicu "šaljivdžija", mamama sonu kiselinu, pa bih ih pitala kako im se dopada moja šala.... Pa vi kako hoćete...
drug.clan drug.clan 15:00 16.06.2009

kazne

Kada svi, bas svi budu znali da ce za takav ili slican postupak odlezati 5 godina u zatvoru i izgubiti sopstvenu buducnost prestace to da rade. Da bi se to usadilo u glavu svima mora da se pokaze primer. Neko mora biti prvi osudjen za primer drakonski.

Kada se za tucu bude izbacivalo iz skole bez prava upisa u bilo koju drzavnu skolu i kada se za uvredu nastavnika bude obnavljala godina agresija ce poceti da se smanjuje a deca ce poceti da se samokontrolisu. Niko tinejdzere od 17 godina ne moze da kontrolise ukoliko se oni sami ne kontrolisu bojeci se posledica.
margos margos 15:52 16.06.2009

Re: kazne

Da. Mora im se postaviti jasna granica - oni će uvek pokušavati da je sruše i to je u redu, ali moraju da znaju za posledice.

Sa dve koleginice sam vodila neke radionice tri meseca sa istom grupom mladih prikupljenih slučajno (znači da nisu ni iz iste škole, ni iz istog kraja, ni istih interesovanja) i jednom mangupčiću zvoni mobilni i on krene da psuje i kaže da mora da ide jer njegov brat (ortak) ima neku frku.... pa ide da se bije, on će da im **** mater.... i svašta nešto.... i samo ga kolegenica zamoli za minut razgovora, odvede ga na stranu i podseti ga da smo prethodni put gledali slike iz maloletničkog zatvora i čitali neke ispovesti, pa ''čisto da znaš....'' Reče mu i da ima puno poverenje u njega i klinac ode.
Javio nam se posle sat vremena da je sve u redu, da se nisu tukli da su se izmirili i idu na piće -a javio se jer je negde znao da brinemo, ali još više da se pohvali.
lula953 lula953 16:39 16.06.2009

Re: kazne

Pre desetak godina smo zbog tuce i nanosenja tezih telesnih povreda iskljucili ucenika iz skole. Ministarstvo ga je vratilo sa preporukom da svakog "problematicnog" ucenika drzimo do kraja njegovog skolovanja u skoli, jer ako nije u skoli onda je socijalni problem. I onda smo svi "legli na rudu" i tako je to krenulo...
Ono pred cim Ministarstvo zatvara oci je da nasi djaci uglavnom ne idu u skolu. Ako 30-35 ucenika napravi izmedju 980- 5.541 izostanaka. Nije tesko izracunati koliko meseci oni u proseku ne idu u skolu. Gde je 980 izostanaka tu je bar polovina neopravdanih, a gde je 5.541 tu ih je oko trideset. Svaki izostanak potvrde roditelji. Uvek postavim roditelju isto pitanje: " Znate li bar gde vam je dete u to vreme "dok je bolesno". Nikada mi niko nije nista odgovorio, ali moram priznati da posle toga mnogi ucenici izgube zastitu roditelja u pravdanju izostanaka.
margos margos 16:49 16.06.2009

Re: kazne

Ono pred cim Ministarstvo zatvara oci je da nasi djaci uglavnom ne idu u skolu. Ako 30-35 ucenika napravi izmedju 980- 5.541 izostanaka.

Užasan podatak!
drug.clan drug.clan 18:46 16.06.2009

Re: kazne

lula953
Pre desetak godina smo zbog tuce i nanosenja tezih telesnih povreda iskljucili ucenika iz skole. Ministarstvo ga je vratilo sa preporukom da svakog "problematicnog" ucenika drzimo do kraja njegovog skolovanja u skoli, jer ako nije u skoli onda je socijalni problem. I onda smo svi "legli na rudu" i tako je to krenulo...
Ono pred cim Ministarstvo zatvara oci je da nasi djaci uglavnom ne idu u skolu. Ako 30-35 ucenika napravi izmedju 980- 5.541 izostanaka. Nije tesko izracunati koliko meseci oni u proseku ne idu u skolu. Gde je 980 izostanaka tu je bar polovina neopravdanih, a gde je 5.541 tu ih je oko trideset. Svaki izostanak potvrde roditelji. Uvek postavim roditelju isto pitanje: " Znate li bar gde vam je dete u to vreme "dok je bolesno". Nikada mi niko nije nista odgovorio, ali moram priznati da posle toga mnogi ucenici izgube zastitu roditelja u pravdanju izostanaka.



Kada bi se bar ocena iz vladanja uvazavala kao kriterijum prilikom upisa na fakultet ili zaposljavanja kao sto je to slucaj u svetu mozda bi kazne tipa ukor i dvojka iz vladanja imale smisla ovako imate situaciju gde su neki frajeri i cice cool jer imaju jedinicu iz vladanja.

Ovako jedino resenje osim, naravno, zatvora u slucajevima gde postoji delovanje po krivicnom zakoniku moze biti trajno izbacivanje iz skole i drustveno koristan rad ili produzeno sluzenje vojske onima koji nisu zavrsili srednju skolu zbog vladanja.
Dr M Dr M 19:25 16.06.2009

Re: kazne

Pre desetak godina smo zbog tuce i nanosenja tezih telesnih povreda iskljucili ucenika iz skole. Ministarstvo ga je vratilo sa preporukom da svakog "problematicnog" ucenika drzimo do kraja njegovog skolovanja u skoli, jer ako nije u skoli onda je socijalni problem. I onda smo svi "legli na rudu" i tako je to krenulo...


Mislim da deo problema lezi i u reakcijama nastavnog osoblja.
Zasto niste odbili da primite ucenike i, ako treba, stupili u strajk?
Pomenuti ucenici i treba da budu socijalni problemi.
Zasto vas sindikat organizuje strajkove za par procenata plate a ne i za vasu zastitu na radu, fizicku i moralnu?
A onaj tata koji trazi da ga ne zovete za "takve gluposti" kao sto je pljuvanje po katedri, nek vodi kuci svog dragocenog sina pa neka nastavi da ga uci, dotad mu je lepo islo.
Dok se sami ne zastitite, nema vam (i nam) spasa.
Fali i vama jedna Krugolina...
Dr M Dr M 19:27 16.06.2009

Re: kazne

Kada bi se bar ocena iz vladanja uvazavala kao kriterijum prilikom upisa na fakultet ili zaposljavanja kao sto je to slucaj u svetu mozda bi kazne tipa ukor i dvojka iz vladanja imale smisla ovako imate situaciju gde su neki frajeri i cice cool jer imaju jedinicu iz vladanja.


Ovo je jedan od slucajeva u kojima se slazem, vise od 100%, sa komentarom.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:40 16.06.2009

Re: kazne

Dok se sami ne zastitite, nema vam (i nam) spasa.

zar nije trazeno pre nekako da prosvetni radnici dobiju taj status kao policija, medicinski radnici...ne znam kako se to zove ali da fizicki i neki drugi napad na prosvetnog radnika bude kaznjavano kao napad na policajca. mislim da su se bunili prosvetari oko tih stvari ali da nisu dobili ili se opet ceka skupstina da usvoji nesto.
pre par meseci je decak iz razreda mog bratanca maznuo uciteljici pare iz tasne. u pitanju je prvi razred Osnovne skole.

teodorakaze teodorakaze 09:14 17.06.2009

Re: kazne

Da. Mora im se postaviti jasna granica - oni će uvek pokušavati da je sruše i to je u redu, ali moraju da znaju za posledice.

Upravo tako. Za roditelje i njihove saljive sinove nemam reci. Ali je uzrocno posledicna veza vise nego ocigledna. I ne vidim kako ce ovi decaci biti obeshrabreni da na dalje ne primenjuju istu salu.

A citava ujdurma sa postupnim kaznjavanjem je budalastina, da ne pominjem nepostojanje odredbe. Pretpostavljam da su roditelji potegli vezu.



teodorakaze teodorakaze 09:16 17.06.2009

Re: kazne

Kada bi se bar ocena iz vladanja uvazavala kao kriterijum prilikom upisa na fakultet ili zaposljavanja kao sto je to slucaj u svetu mozda bi kazne tipa ukor i dvojka iz vladanja imale smisla ovako imate situaciju gde su neki frajeri i cice cool jer imaju jedinicu iz vladanja.

Apsolutno!
Blade Runner Blade Runner 15:02 16.06.2009

Šaljivo ministarstvo

može da ima samo šaljive razloge da ne sankcioniše ovakve "šale".
mariopan mariopan 15:15 16.06.2009

Re: Šaljivo ministarstvo

JAOOOOOO

Pa ne samo ministarstvo nego i tuzioca treba prozvati u ovom slucaju. To su 17 godisnjaci, nisu deca, znali su sta rade..................a da li se neko zapitao kako je toj devojci? 

BRUKA.
margos margos 16:16 16.06.2009

Re: Šaljivo ministarstvo

Za gospodu iz Ministarstva, za vrle roditelje, nestašne dečake i sve one koji misle da je šala, evo dela ispovesti jedne devojke, mnogo godina kasnije:

''Gori od čina silovanja jeste stid. Osećaj krivice, osećaj da ne vredim, da nisam bila dobra i da sam zaslužila da se to desi.

Dosta mi je. Dvadeset šest godina…Pravljenja pogrešnih izbora, trpljenja,umanjivanja sopstvene vrednosti, trošenja energije na sakrivanje stida i dokazivanja da vredim… Ali, zapravo, više od svega – dosta mi je posmatranja sveta, ljudi, ljubavi, seksa, odnosa, ponašanja – s v e g a – iz pozicije žrtve! Zaista mi je dosta! Dosta mi je pristajanja na različita ‘silovanja’ tokom svih ovih godina !!!''

lula953 lula953 16:49 16.06.2009

Re: Šaljivo ministarstvo

Svakog neko posmatra!
lula953 lula953 17:25 16.06.2009

Re: Roditeljske oci


Mi roditelji moramo promeniti stav prema svojoj deci. Svi znamo da su nasa deca najsladja, najpametnija, najbolja, naj... Ali, u jednom kolektivu, kada ima na desetine naj dece nase dete jeste naj, ali nije NAJ, NAJ.
A zbog toga pocinjemo da nalazimo opravdanja za sve njihove male i velike "sale".
Za sve ove godine rada u skoli samo sam jednom dozivela da je jedna majka veoma realno sagledala svog 18-ogodisnjeg sina. Zena je bila iz jednog sela kod Topole. Dosla je u skolu da vidi kako joj sin uci. Njen Milorad je imao tog maja 5 jedinica.
Pokazala sam joj ocene, i ispricala ono sto obicno pricamo svakom roditelju malo "tezeg" za knjigu deteta. Da je pametan momak, lep, naocit, ali lenj.
Saslusala me je pazljivo, namestila maramu na glavi, obrisala nadlanicom usta, i pogledala podsmesljivo.
" Razocarali ste me mlogo, profesorko. Moj Milorad pametan? Svasta! Ma nema glupljeg momka u selu od njega! Gledam ja sve te momce koji dolaze kod njeg. Svaki ume da rekne nesto pametno. A moj sin tutumrak. A da je lep, lep je. Da je naocit i to jes. Valjada ce na to da se ozeni."
Milorad je zavrsio skolu. Kako - ne znam. On je bio od onih ucenika koji su mogli i 100 godina da sede u skoli i da ne zapamte nista. Ali - trudio se.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:05 16.06.2009

Strasno

Mozemo da kazemop da je drustvo bolesno i da time skinemo odgovornost drustva sa ovog slucaja i mnogih drugih koji, sto se mene tice, pripadaju istoj "fascikli." drugim recima, skola + roditelji= vaspitavanje. I opet ono isto pitanje: A ko je gazda u kuci koju zovemo Srbijom, Amerikom, Timbaktuom itd?
drug.clan drug.clan 19:40 16.06.2009

Re: Strasno

A ko je gazda u kuci koju zovemo Srbijom, Amerikom, Timbaktuom itd?


A million dolar question!

Mozda i 700 billion dollar question
mariopan mariopan 20:07 16.06.2009

Re: Strasno

drug.clan
A ko je gazda u kuci koju zovemo Srbijom, Amerikom, Timbaktuom itd?


A million dolar question!

Mozda i 700 billion dollar question

Koliko god da ponudis dzabe ti je, nema gazde.
drug.clan drug.clan 20:42 16.06.2009

Re: Strasno

mariopan
drug.clan
A ko je gazda u kuci koju zovemo Srbijom, Amerikom, Timbaktuom itd?


A million dolar question!

Mozda i 700 billion dollar question

Koliko god da ponudis dzabe ti je, nema gazde.

To mi je jako neverovatno u ovom kapitalistickom svetu gde je samo privatna imovina sveta...

Mozda odgovor lezi u "700 billion dollar question-u"
hajkula1 hajkula1 20:58 16.06.2009

strasno


Imam sina, starije dete i cerku, mladje. Ne mogu da zamislim da moj sin tako nesto uradi. Vaspitavala sam ga da bude normalan. Srecom, cerka ima njega, zastitnika i savetnika. Doduse, on vise figurira kao zastitnik, prosto svi znaju da ima starijeg brata. To pomaze. Ona naravno ne zloupotrebljava.

Sto se skole tice, imamo nekolko losih iskustava i par svetlih primera. Nastavnici i profesori, uglavnom su ,,onako,,. Ima nekoliko koji su sjajni predavaci i pedagozi, nekoliko korumpiranih i nekoliko ne znam kako da ih nazovem, sto ubijaju u pojam. I onih slabo zainteresovanih sto poklanjaju ocene kada ih korumpirani stisnu... Svasta ima. Neki pravdaju casove, neki svaki neopravdani beleze. I zimus kada su bili zastoji, guzve. Moja cerka zbog kasnjenja sada ima 4 a mozda joj bude i 3 iz vladanja. I neka. Ali sta sa decom za koju znam da puno beze pa dobiju tek svaki 5-ti neopravdan? Ja sam onda kreten najveci sto ne pravdam.

Umorna sam veceras ali ne mogu da zaobidjem temu, pogotovo sto nisam procitala ni jedan kriticki post na racun nastavnika, profesora, direktora, skolskih psihologa, pedagoga. Sve sam Svetac

Roditelje sam apsolvirala tamo na temi o lecenju narkomana. Naravno da sve potice iz porodice ali porodici ni sredina, okruzenje, ni institucije i ustanove kojima je to obaveza ne pomazu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:00 16.06.2009

Re: strasno

Umorna sam veceras ali ne mogu da zaobidjem temu, pogotovo sto nisam procitala ni jedan kriticki post na racun nastavnika, profesora, direktora, skolskih psihologa, pedagoga. Sve sam Svetac

kao i u lekarskoj profesiji. i tamo su svi sveci.
margos margos 22:12 16.06.2009

Re: strasno

Umorna sam veceras ali ne mogu da zaobidjem temu, pogotovo sto nisam procitala ni jedan kriticki post na racun nastavnika, profesora, direktora, skolskih psihologa, pedagoga. Sve sam Svetac

Ma daleko je bilo ko od svetaca.
Na žalost, sada smo samo izlili svoja zgražavanja, besove, čuđenja... E sad, šta možemo još da uradimo? Problemi su sistemski, duboki, dugotrajni...Uvek je najveći teret i odgovornost na roditeljima. Čula sam da u 'mojoj' osnovnoj školi radi nastavnik 'overeni' pedofil... Ima više od godinu dana, raspravljali smo na blogu o nekom čuvaru koji je takođe pedofil.... Sve se to uzburka na dan ili dva... i posle porodice ostaju sa svojom mukom.

I cela priča mi na žalost liči na pričicu kad je dečak posle svake plime vraćao morske zvezde u more, pa mu jedan čovek rekao da radi jalov posao, jer će more sutra ponovo izbaciti zvezde na plažu i da ih on ne može sve sačuvati i spasiti, a dečak, podigavši jednu u vazduh i zamanuvši s njom u more reče ''Ne mogu sve, ali ovu danas mogu.''

Tako i ja računam, da spasimo jednu zvezdu večeras, valja se.

Ako neko zna neko rešenje, i šta možemo da uradimo, neka kaže.

pnbb pnbb 21:53 16.06.2009

skola

svasta se desava i ovde...

prosle godine je jedna devojka silovana na nekom skolskom kapovanju, zabavi, sta li, u srednjoj skoli gde je radila moja zEna..
direktor je savetovao roditeljima devojke da je najbolje da ne podizu nikakve optuznice, u stilu - nistsa strasno, zaigrala se deca... a i roditelji od tog decaka su slican pritisak vrsili na drugu porodicu...
posle je devojcica prebacena u drugu skolu... posle 2 nedelje je ponovo silovana...
sad sto su uglavnom deca sa socijalnim poremecajima u ponasanju, ali stvar je u tome sta sistem radi u prvenciji i kaznjavanju pocinjuoca...
nazalost koliko ja vidim, sve se svodi na akciju roditelja
debora debora 05:51 17.06.2009

zataskavanje

Moja majka je nastavnik u osnovnoj skoli.

Nazalost, cesto prica o zapustenoj deci koja prave haos u skoli i o roditeljima koji ne cine nista da to dete postuje znanje, nastavnike i skolu. U nekim slucajevima skola tj nastavnici dolaze u situaciju da zovu policiju za maloletnike, socijalnog radnika i sl. kako bi se resio narasli problem.

Sa druge strane, takva deca se jako tesko kaznjavaju jer to kvari prosek skole i njenu reputaciju, a sada, u nedostatku dece, svaka skola se bori da upise sto vise prvaka kako ne bi gasili odeljenja i otpustali nastavnike. Zbog toga direktori ublazavaju kazne, ukore, popravljaju ocene... I opet ih nezadovoljni roditelji problematicne dece tuze ministarstvu da ne rade dobro svoj posao.

Ova prica "igrala se deca silovanja" mi lici na to - neko se zalio Ministarstvu na kaznu koju su ti djaci dobili, pa je iskljucenje vraceno na ponovno razmatranje. Nazalost.
shumska shumska 15:10 17.06.2009

biću slobodna

da pozovem Lulu da nam nakon svega, još ponešto kaže o ovom slučaju. da znamo bar nešto više o raspletu (ako raspleta ima, uopšte?)
svakako bi bilo ok da znamo i (kakav - takav) dalji tok priče...
margos margos 15:50 17.06.2009

Re: biću slobodna

Hvala ti, Shumska - i ja sam jako zainteresovana šta se dešava + da li mi nešto pojedinačno i grupno, možemo da pomognemo da se situacija za mrvicu poboljša?
lula953 lula953 16:05 17.06.2009

Re: biću slobodna


Rasplet je u stvari u ovom slucaju zaplet.

Posle Nastavnickog veca sedeli smo i razgovarali o tom slucaju. Od odgovornih sam u razgovoru cula da Ministarstvo nije vratilo skoli slucaj vec sud kome su se zalili roditelji tih ucenika. Kako i zasto ne znam jer je od tada proslo godinu dana i ti ucenici nisu vise nasi djaci. Ne bih volela da ponovo dam stoposto neproverenu informaciju, koji sud, i ko ima tu mogucnost (sem ako se odnosi na nacin vodjenja disciplinskog postupka). Nisam imala taj dopis u rukama, te se ogradjujem od davanja ove informacije.

Dugujem IZVINJENJE i vama citaocima i Ministarstvu prosvete. Reagovala sam krajnje brzopleto i neodgovorno ne proverivsi tacne cinjenice.

Ceo kolektiv je ponovo glasao za iskljucenje iz skole.
margos margos 16:14 17.06.2009

Re: biću slobodna

Ceo kolektiv je ponovo glasao za iskljucenje iz skole.

Molim te nas obavesti, jer evo, zajedno s tobom, odgovorna sam za pljuvanje po Ministarstvu.
I ja se izvinjavam.

Ostaju mnoga pitanja otvorena.... ali je osnovno - ne smemo dopustiti dalje ruiniranje profesije, institucija, znanja. I prepuštanje dece da ih, kako su to nekad govorili - ulica vaspitava.
niccolo niccolo 17:28 17.06.2009

Re: biću slobodna

Od odgovornih sam u razgovoru cula da Ministarstvo nije vratilo skoli slucaj vec sud kome su se zalili roditelji tih ucenika.

Ako je sud onda su verovatno roditelji pokrenuli upravni spor...
dali76 dali76 18:40 17.06.2009

pitanje

Ja imam jedno pitanje:
Jeli postoji zvanican policijski izvjestaj o ovom nedjelu?
Sto ukljucuje sve zakonske norme kao izjavu djevojke I svjedoka.
Ako pak nema policijskog izvjestaja cija je to odgovornost?

lula953 lula953 14:24 18.06.2009

Re: pitanje




O daljem toku stvari nisam upucena.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana