Društvo

skola

Aleksandar Stosic RSS / 20.06.2009. u 22:50

Ne znam sta da kazem, osim da je ovo potpuno nenormalno

 Ucenik tukao profesorku

EDIT: Posto je snimak skinut sa jutjuba, evo kako je bilo:Ucenik, ko od stene odvaljen, stoji ispred profesorske klupe i smeker nece da se pomeri dok mu prof. ne pokaze dnevnik. Ona nece da mu ga da, on se tu muva i pokusava da joj ga uzme. Onda u jednom momentu, ona ga odgurne da bi prosla, jer joj on sve vreme blokira prolaz, a on je onda bokserski opali po glavi. Onda pritrce drugi djaci da ga obuzdaju, ali on se otrgne pa je udaari jos jednom po glavi, a onda jos jednom, pa joj onda otme dnevnik i baci ga na pod i prilicno ga osteti. Tada ga ostali vode iz ucionice. Ceo snimak traje pet minuta



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 02:19 21.06.2009

nema

makli video
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:29 21.06.2009

Re: nema

dabome da makli. to bi skinuli i sa onog hardcore tube-a...
juce mi prica snaja kako je hteo da je bije osmogodisnjak. ej, uhvatio je za obe ruke i poceo da joj ih uvrce...jak kao mali bik. sreca da su mu roditelji bili razumni kad je isla da se zali. a drugar iz razreda njenog starijeg sina (prvi osnovne) je maznuo uciteljici kintu iz novcanika na casu, dok je ona pomagala jednom uceniku.
mali bik ima osam, a mali lopov sedam godina. sta treda da se desi u medjuvremenu da oni ne tuku profanku u petom razredu?
ps. nije moglo da se udje ovde na blog, neko valjda ispravio u medjuvremenu...
miloradkakmar miloradkakmar 11:10 21.06.2009

Re: nema

mali bik ima osam, a mali lopov sedam godina. sta treda da se desi u medjuvremenu da oni ne tuku profanku u petom razredu?

Uškopiti male i velike bikove .
Unfuckable Unfuckable 02:34 21.06.2009

iznervirao se

mališan
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:02 21.06.2009

Re: iznervirao se

PIČKA JEDNA. Kao i onaj idiot iz Novog Sada. Ej, matoru ženu udarati, pa to može samo maloumnik. Da sam im ja otac, ne bih da tukao, nego bih doveo trojicu sličnih i pustio ih da se medjusobno tuku. Pa da vidi, kreten jedan
mariopan mariopan 12:26 21.06.2009

Re: iznervirao se

Milutin Milošević
PIČKA JEDNA. Kao i onaj idiot iz Novog Sada. Ej, matoru ženu udarati, pa to može samo maloumnik. Da sam im ja otac, ne bih da tukao, nego bih doveo trojicu sličnih i pustio ih da se medjusobno tuku. Pa da vidi, kreten jedan

To je uradio moj sin

Imali smo u porodici dete koje je nesto treniralo ali je "trenirao" i malo se izivljavao na svoj drugoj deci. Cujemo mi da deca nesto muvaju u sobi, cuje se stenjanje, udje moj sin ( vec bio 15-16 godina i on) pa video da su druga deca na ivici suza, obrazi im crveni od samara, a onaj sto je "trenirao" kaze da im je samo pokazivao neke zahvate. Kaze moj sin da i njemu pokaze

Krene onaj mali ( a vec nije bio ni tako mali i njemu bilo oko 14) ali stigao je samo do patosa,nimalo nezno, na veliku radost sve druge dece. Posle je jako pazio da to vise ne radi ili bar da ne radi ovoj nasoj deci. Cujemo da je u skoli imao grupu "obozavalaca" istih kao on. Bilo je to daaavno, ali mali je zavrsio medicinu i sada radi kao doktor.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:33 21.06.2009

Re: iznervirao se

Imali smo u porodici dete koje je nesto treniralo ali je "trenirao" i malo se izivljavao na svoj drugoj deci. Cujemo mi da deca nesto muvaju u sobi, cuje se stenjanje, udje moj sin ( vec bio 15-16 godina i on) pa video da su druga deca na ivici suza, obrazi im crveni od samara, a onaj sto je "trenirao" kaze da im je samo pokazivao neke zahvate. Kaze moj sin da i njemu pokaze

Čisto malo da ga upozna sa nečim sto se zove Empatija
Ne radi drugima ono što ne želiš da tebi drugi rade

zavrsio medicinu i sada radi kao doktor.

Potpuni obrat naposletku
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:36 21.06.2009

Re: iznervirao se

zavrsio medicinu i sada radi kao doktor.

Potpuni obrat naposletku

Batina je iz raja izašla
mariopan mariopan 13:47 21.06.2009

Re: iznervirao se

Milutin Milošević
zavrsio medicinu i sada radi kao doktor.

Potpuni obrat naposletku

Batina je iz raja izašla

I ja kazem! Za neke samo tako moze, ako ne moze lepo, onda samo tako.
mariopan mariopan 13:51 21.06.2009

Re: iznervirao se

Tako je Bojane, mora na vreme da se pocne sa tom decom, inace nista od njih.
adam weisphaut adam weisphaut 13:52 21.06.2009

Re: iznervirao se


I ja kazem! Za neke samo tako moze, ako ne moze lepo, onda samo tako.

Mene interesuje gde je ovaj, bicu toliko slobodan, kreten naucio da ovako resava probleme?
Kladim se da je kuci i da je imao "oprobane" modele vaspitanja...
mariopan mariopan 14:33 21.06.2009

Re: iznervirao se

adam weisphaut

I ja kazem! Za neke samo tako moze, ako ne moze lepo, onda samo tako.

Mene interesuje gde je ovaj, bicu toliko slobodan, kreten naucio da ovako resava probleme?
Kladim se da je kuci i da je imao "oprobane" modele vaspitanja...

Ne mora da znaci Adame.

Sasvim sigurno znam da ovo nase dete , "siledzija u pokusaju" niko ni percetom nije pipnuo, cak sasvim obratno, mazeno, pazeno i razmazeno deriste. Ali mali je trenirao strogocu na slabijima od sebe i uzivao u tome. Uzivao je kljucna rec.

Moj sin se nikada nije tukao, bio je previse krupan i snazan, mogao je jednim udarcem ozbiljno da povredi nekoga i ja sam se uplasila sto je to i uradio. Da sam znala, sprecila bih to, ali desilo se tako brzo da mi sve to saznajemo kasnije, ispricala su nam druga deca.

I znas kakva je bila reakcija njegove majke koja je sve vreme bila sa nama u drugoj sobi? Zagrlila je svoga sina da ga utesi. Nije joj palo na pamet da tako zagrli neko dete koje je njen sin povredio. Biranim recima mu je govorila da to nije lepo i slicno, verujem da mu je to govorila i ranije ali dok nije zveknuo na parket svom snagom nije razumeo.

Ne mora da znaci da je ovoga neko tome naucio, da je on tucen kod kuce i slicno, jednostavno , niko ga na vreme nije zaustavio. Niko mu nije postavio granice, nesto sto ne sme da radi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:59 21.06.2009

Re: iznervirao se

I ja kazem! Za neke samo tako moze, ako ne moze lepo, onda samo tako.

nemoj da ti sad dodju filantrop i vucko, proglasice te siledziju
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:03 21.06.2009

Re: iznervirao se

Niko mu nije postavio granice, nesto sto ne sme da radi.

e u tom grmu lezi zec.
adam weisphaut adam weisphaut 16:06 21.06.2009

Re: iznervirao se


Sasvim sigurno znam da ovo nase dete , "siledzija u pokusaju" niko ni percetom nije pipnuo, cak sasvim obratno, mazeno, pazeno i razmazeno deriste

Pa ja radim s decom i po mom uzorku a i mojih kolega s kojima sam razgovarao na temu "siledjije u pokusaju" mahom dolaze iz porodica gde se nemilice mlati i zlostavlja, pa tako ako dete vidi da npr. otac zlostavlja majku on samo prihvata model ponasanja koji mu se nudi...
Ne mora da znaci da je ovoga neko tome naucio, da je on tucen kod kuce i slicno, jednostavno , niko ga na vreme nije zaustavio. Niko mu nije postavio granice, nesto sto ne sme da radi.

Ne mora da znaci, ali sta mislis sta je verovatnije: d aje ovaj bilmez imao permisivne roditelje ili da je imao roditelje koji su resavali svoje zivotne situacije na ovaj nacin (koliko puta se srecemo s atakvim ljudima,u saobracaju, u samoposluzi, kod saltera...)? Iskustvo mi kaze ovo potonje.
"Uspostavljanje granice" ne moze da bude eufemizam za batine, postoje i drugi nacini za to...
mariopan mariopan 16:31 21.06.2009

Re: iznervirao se

BebaOdLonchara
I ja kazem! Za neke samo tako moze, ako ne moze lepo, onda samo tako.

nemoj da ti sad dodju filantrop i vucko, proglasice te siledziju

E, sve cesce sebe hvatam u tom raspolozenju da bih mogla da bijem mora da sam bolesna.

Bolje da me preskoce ovaj put
mariopan mariopan 16:36 21.06.2009

Re: iznervirao se

: d aje ovaj bilmez imao permisivne roditelje

Mislim da taj bilmez nije ni imao roditelje.
Imao je krov nad glavom, da jede i da spava, da se obuce, nekoga ko je sve to zaradio..........ali nije imao roditelje.
filantrop filantrop 17:34 21.06.2009

Re: iznervirao se

nemoj da ti sad dodju filantrop i vucko, proglasice te siledziju


Drago mi je da nas razgovor nije bio uzaludan.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:35 21.06.2009

Re: iznervirao se

Batina je iz raja izašla

Pitanje je samo - zašto? Jer da joj je tamo dobro bilo sigurno ne bi otišla.
mariopan mariopan 17:45 21.06.2009

Re: iznervirao se

Jelica Greganović
Batina je iz raja izašla

Pitanje je samo - zašto? Jer da joj je tamo dobro bilo sigurno ne bi otišla.

Ma neee, imala je posla napolju
filantrop filantrop 17:59 21.06.2009

Re: iznervirao se

mahom dolaze iz porodica gde se nemilice mlati i zlostavlja

"Uspostavljanje granice" ne moze da bude eufemizam za batine, postoje i drugi nacini za to...

hajkula1 hajkula1 19:46 21.06.2009

Re: iznervirao se

filantrop
mahom dolaze iz porodica gde se nemilice mlati i zlostavlja

"Uspostavljanje granice" ne moze da bude eufemizam za batine, postoje i drugi nacini za to...




Predubedjenje za porodice. Tacnije, rekla bih, nedovrsena misao. Ima mnogo primera da su porodicni odnosi ozbiljno poremeceni a deca primerna, prosecna, obicna, neprimetna, pristojna... Kada se desi eksces, onda se ispituje porodicna istorija pa se kaze da je vecina agresivaca iz poremecene porodice. Neka deca koja su iz porodice gde su svedoci pa i trpe agresiju, isto trpe i u skoli, i od okoline.
adam weisphaut adam weisphaut 20:59 21.06.2009

Re: iznervirao se

Tacnije, rekla bih, nedovrsena misao.

Sta je tacno nedovrseno? Tvoj non sequitur zakljucak? Naravno da sva deca iz porodica u kojima je zastupljeno zlostavljanje i sami ne postaju zlostavljaci, ali je veca verovatnoca da ce zlostavljac/siledzija biti iz takve porodice. Ne reaguje svako na istu sredinu, svako od nas nosi drugaciji genetski potencijal ali je takva sredina plodno tle za "razvoj" buduceg/potencijalnog zlostavljaca, a price da je "batina iz raja izasla" ostavimo instant psiholozima: Antonicu, Zeljki i Banetu Lopati...
filantrop filantrop 23:42 21.06.2009

Re: iznervirao se

Predubedjenje za porodice


Pa vidi Hajkula,
niko od nas nije pao sa Meseca. Sve je nas neko vaspitavao na odredjeni nacin, vaspitanje je cak i ako se detetom niko ne bavi.
Iako ucis dete da nasilje nije odgovor, i dalje moze da se desi da posegne za nasiljem u odredjenom trenutku (zavisi od x broja faktora)
ali
ako ucis dete da nasilje jeste Ok i svojim primerom (kroz kaznjavanje batinama npr) mu to pokazujes tesko da mozes da ocekujes nesto dobro.
Ja ne mogu danas ponovo da prolzaim broz blogovskog toplog zeca, bi mi dosta onaj dan kod Margo.
Ali odsustvo zelje da se razume odakle nasilje dolazi je zabrinjavajuce.
Bez razumevanja korena nasilnog ponasanja nema ni adekvatnog odgovora.
Emocionalne reakcije na nasilje su sasvim razumljive, ali su i prva zamka u koju se upada u odgovoru na ispoljeno nasilje.
Nasilje nikad nije odgovor, i nasilje nije uzrok. Nasilje je posledica.
filantrop filantrop 00:00 22.06.2009

Re: iznervirao se

Adame neizgovorljivog prezimena,

Slazem se, posebno bih da se osvrnem na popa Lopatu .
Rekoh onaj dan na blogu , kad je bilo aktuelno, da roditelji koji su potpisali i platili da im neko prebija decu su i sami primenjivali (verovatno ogromno) nasilje prema svojoj deci.
Kad vise nisu mogli sami da ih tuku, platili su nekog da to radi za njih.
Cak i kad se cela Srbija zgrozila, neki od njih su i dalje smatrali da su postupili ispravno, da je to za njihovo dobro.
Pita se covek da li su ti momci sada narkomani uopste imali sansu kraj takvih roditelja.
Nemoguce je da miroljubivi ljudi pristanu i plate da im neko onako zverski prebija dete a da i sami to nisu radili kad su mogli.
Problem je sto batina ima dva kraja. Zavisi na kom se kraju nadjes.

Aleksa, mozda izgleda kao trol, mozda ne.
Obrisi ako ti smeta.

Ali ,
meni je neshvatljivo da nastavnica udari (tudje) dete. Ona je ipak skolovani pedagog. Shvatam da se nasla u izazovnoj situaciji u naelektrisanoj atmosferi ,kojoj je mozda i sama doprinela, mozda ne samo na tom casu, ne znamo kakva je bila kao nastavnik cele godine, kako da znamo da nije udarala decu i ranije, nepokazivanje ocena je veoma frustrirajuce.
Ali ona , kao profesionalac, kao skolovani pedagog je trebalo da pacifikuje uzavrelu atmosferu a ne da je dodatno podgreje nasiljem.
Smatram da je mali apsolutno pogresio, ali i nastavnica ima debelog udela.
Kao da su se dva kruga nasilja dotakla u jednoj tacki.
margos margos 01:44 22.06.2009

Re: iznervirao se

Rekoh onaj dan na blogu , kad je bilo aktuelno, da roditelji koji su potpisali i platili da im neko prebija decu su i sami primenjivali (verovatno ogromno) nasilje prema svojoj deci.
Kad vise nisu mogli sami da ih tuku, platili su nekog da to radi za njih.

Ne mora biti tačno.
Slučajno sam tih dana saznala za jednog momka koji je bio 'na lečenju' u Crnoj reci - iz komentara njegove sestre na nekom sajtu - koja se zahvaljuje Ocu Branislavu. Za to dete znam da nije tučeno u porodici -ali nisu batine jedini vid nasilja i nebrige prema detetu. Za njega pouzdano znam da je zanemareno dete, razmaženo dete, dete koje nikada nije imalo nikakva ograničenja jer su roditelji imali preča posla.

Tačno - vaspitanje je i kada se dete ne vaspitava.Mogla bih da se kladim da ni ovaj silos nije žrtva batinanja u porodici, već nebrige i nevaspitavanja.

S druge strane - ma koliko bila zgrožena snimkom i drskošću i pogotovo snimanjem (ko reče da su i oni koji su snimali saučesnici - slažem se) - kažem, bez obzira na zgroženost, vidim profesorku i njega kao 'plesni par'. Njena reakcija i njeno ponašanje ne mogu da razumem, jednako kao ni njegovo što ne mogu da opravdam.
adam weisphaut adam weisphaut 06:30 22.06.2009

Re: iznervirao se

Slučajno sam tih dana saznala za jednog momka koji je bio 'na lečenju' u Crnoj reci - iz komentara njegove sestre na nekom sajtu - koja se zahvaljuje Ocu Branislavu. Za to dete znam da nije tučeno u porodici -ali nisu batine jedini vid nasilja i nebrige prema detetu. Za njega pouzdano znam da je zanemareno dete, razmaženo dete, dete koje nikada nije imalo nikakva ograničenja jer su roditelji imali preča posla.

Znas pouzdano, iz komentara njegove sestre, koji si procitala na internetu?

Tačno - vaspitanje je i kada se dete ne vaspitava.Mogla bih da se kladim da ni ovaj silos nije žrtva batinanja u porodici, već nebrige i nevaspitavanja.

A mozda je silos resio da "izleci" profesorkino ponasanje pastirskopsiholoskim metodama Baneta Lopate. ko zna...
vidim profesorku i njega kao 'plesni par'

"Profesorka je nosila mini suknju."
margos margos 13:57 22.06.2009

Re: iznervirao se

Znas pouzdano, iz komentara njegove sestre, koji si procitala na internetu?

Adame, pouzdano znam da taj mladić koji je ''lečen'' u Crnoj Reci - a što sam pročitala iz komentara njegove sestre na internetu koja se potpisala punim imanom i prezimenom - a znam ih i poznavala sam im pokojnu majku i godinama sam im odlazila u kuću - u kući nije dobijao batine ali je dobijao svakojake ćuške od toga da je glup, nesposoban i bezvredan do toga da je on najbolji i bolji od svih drugih, zavisno od maminog raspoloženja.

"Profesorka je nosila mini suknju."

Ne, ni to nisam ni rekla ni mislila. Već na zajedničku odgovornost i udeo oboje u toj sceni. Ona se s njim od početka prepire na način koji nije adekvatan već vodi ka onakvom kraju.

Najužasnija scena je za mene kad ona staje na sred učionice i briše maramicom pljuvačku sa sebe i kao da je sve u savršenom redu ona nastavlja ''da drži čas''.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:15 22.06.2009

Re: iznervirao se

Ali ,
meni je neshvatljivo da nastavnica udari (tudje) dete. Ona je ipak skolovani pedagog. Shvatam da se nasla u izazovnoj situaciji u naelektrisanoj atmosferi ,kojoj je mozda i sama doprinela, mozda ne samo na tom casu, ne znamo kakva je bila kao nastavnik cele godine, kako da znamo da nije udarala decu i ranije, nepokazivanje ocena je veoma frustrirajuce.
Ali ona , kao profesionalac, kao skolovani pedagog je trebalo da pacifikuje uzavrelu atmosferu a ne da je dodatno podgreje nasiljem.
Smatram da je mali apsolutno pogresio, ali i nastavnica ima debelog udela.
Kao da su se dva kruga nasilja dotakla u jednoj tacki.



evo primera jednog "pedagoga":
moj stariji bratanac (prvi razred OS) svira klavir i dogovaraju se u razredu ko ce sta na priredbi da peva/recituje. on se javi i kaze da bi mogao da odsvira nesto jer ide u muzicku skolu, a Skolovana Prosvetna Radnica/Pedagog mu odgovori: "jes, bas ce samo zbog tebe da dovlace klavir...". eto, takva nam je ta Skolovana Pedagoska Horda - uglavnom.
angie01 angie01 19:55 22.06.2009

Re: iznervirao se

meni je neshvatljivo da nastavnica udari (tudje) dete.


ma bash si me ganuo,..nastavnica, upola manja od (tudjeg) deteta, koje se nezashticeno nadvilo nad njom, preprechilo joj put i josh pljuje i mashe joj ispred nosa onolikim rucherdama, ochigledno u miroljubivim namerama, a svi sede i josh dvojica prishla-opet tudjinci, koji su tek na kraju probali da odvuku ovog nevinog.
filantrop filantrop 21:13 22.06.2009

Re: iznervirao se

angie01
meni je neshvatljivo da nastavnica udari (tudje) dete.ma bash si me ganuo,..nastavnica, upola manja od (tudjeg) deteta, koje se nezashticeno nadvilo nad njom, preprechilo joj put i josh pljuje i mashe joj ispred nosa onolikim rucherdama, ochigledno u miroljubivim namerama, a svi sede i josh dvojica prishla-opet tudjinci, koji su tek na kraju probali da odvuku ovog nevinog.


Izvlacis iz konteksta i izvrces:
Smatram da je mali apsolutno pogresio, ali i nastavnica ima debelog udela


Ako ne znas sta znaci podvucena rec, potrazi u recniku.
filantrop filantrop 21:14 22.06.2009

Re: iznervirao se

"jes, bas ce samo zbog tebe da dovlace klavir...".


Bas onako pedagoski i stimulativno.
hajkula1 hajkula1 22:16 22.06.2009

Re: iznervirao se

margos

Najužasnija scena je za mene kad ona staje na sred učionice i briše maramicom pljuvačku sa sebe i kao da je sve u savršenom redu ona nastavlja ''da drži čas''.


I ja gledam sta ce profesorka da uradi. Vrata su daleko. A sta je iza vrata? Hm, kako se oseca i sta razmislja neko ko samo sto je bio zrtva nasilja? Je li to nesto nauceno, naviknuto? Koliko ljudi, zena, dece trpi nasilje a da se po njima to ne vidi? Komsiluk, poznanici, rodjaci, prijatelji - pojma nemaju o tome.

angie01 angie01 23:27 22.06.2009

Re: iznervirao se

Izvlacis iz konteksta i izvrces:


iz kog konteksta je shta izvucheno???,...a izvrnuta je samo profesorkina ruka,...nazalost i na sramotu!
4krofnica 4krofnica 08:45 21.06.2009

nemoze ni sad da se udje

nego Talicni dao link....
Moja drugarica radi u istoj skoli, ona ih mnogo voli, decu koja su u skoli, ali kaze da su neki klinci temp.mombe...neznaju sta ce sa sobom, sve decaci...
a ovaj je ocigledno bio cirke..
meni ovde je mnogo pozitivno sto su ostali ustali da brane profanku...
znaci, ima budala ali je vise normalnih
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:57 21.06.2009

ko nije video moze da precita

evo vesti:
MTSMONDO

inace, ovako je bilo (za sve koji nisu viudeli). Ucenik, ko od stene odvaljen, stoji ispred profesorske klupe i smeker nece da se pomeri dok mu prof. ne pokaze dnevnik. Ona nece da mu ga da, on se tu muva i pokusava da joj ga uzme. Onda u jednom momentu, ona ga odgurne da bi prosla, jer joj on sve vreme blokira prolaz, a on je onda bokserski opali po glavi. Onda pritrce drugi djaci da ga obuzdaju, ali on se otrgne pa je udaari jos jednom po glavi, a onda jos jednom, pa joj onda otme dnevnik i baci ga na pod i prilicno ga osteti. Tada ga ostali vode iz ucionice. Ceo snimak traje pet minuta

niccolo niccolo 10:12 21.06.2009

Re: ko nije video moze da precita

evo vesti:
MTSMONDO

Video još sinoć kad si okačio, ali nije moglo da se uđe na tekst...Zaista strašno, a evo vidimo i po ostalim komentarima da ima još takvih slučajeva po školama koji nisu poznati široj javnosti. Definitvno bi trebalo barem otvoriti raspravu o tome šta se sve događa u školama i šta ovo društvo nudi mladima i koliko radi na njihovoj edukaciji u smislu odrastanja u normalne osobe, eto pre par dana smo imali onaj blog o pokušaju silovanja, ovde imamo telesne povrede (dal' lakše ili teže teško je reći na osnovu snimka), ranije je bilo raznih premlaćivanja učenika i učenica od "drugova"...
bandina bandina 10:37 21.06.2009

.....


A jel se radi o osnovnoj ili srednjoj skoli?
4krofnica 4krofnica 10:45 21.06.2009

Re: .....

nikola tesla mu dodje tehnicka srednja
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:57 21.06.2009

Re: .....

Piše lepo u vesti na Mondu:

Učenik Srednje tehničke škole "Nikola Tesla"
bandina bandina 11:04 21.06.2009

Re: .....


Nisam procitala vest, ali cisto me zanimalo da li je nasilje uzelo maha i u osnovnim skolama...
AlexDunja AlexDunja 11:19 21.06.2009

Re: .....

Nisam procitala vest, ali cisto me zanimalo da li je nasilje uzelo maha i u osnovnim skolama...

naravno da jeste.
bandina bandina 11:29 21.06.2009

Re: .....



Zavrsila sam osnovnu pre osam godina i secam se da tada nije bilo kao danas...Pokusavam da shvatim sta se u medjuvremenu desilo...
zilikaka zilikaka 12:07 21.06.2009

Re: .....

Dok mi tražimo odgovore zašto, oni sve više divljaju.
Činjenica da je ponašanje pojedinih učenika takvo da ga ni policija na stadionu ne bi tolerisala.
I biće tako dok ne budu snosili posledice svog ponašanja.
Konkretno, ovaj učenik bi morao da bude izbačen iz škole, bez prava upisa u bilo koju državnu školu. A roditelji bi morali da "calnu" DOOBRU kaznu + odštetu profesorici.
Nikad nismo imali više stručnjaka za ponašanje mladih, i nikad se mladi nisu tako idiotski ponašali.

Nakon svakog ovakvog incidenta, nastupe horde onih koje objašnjavaju kako je društvo u celini uticalo na ponašanje tog učenika, te kakve bi on posledice po emotivni razvoj imao ako bi mu neko rekao nešto ružno povodom takvog postupka, itd..
Verujte, iz ličnog iskustva znam da mladi ismevaju takve stavove. Duboko su svesni da to nije normalno.
Moraju postojati jasna pravila i jasni mehanizmi represije za one koji ih ne poštuju. Dok to ne uspostavimo, dešavaće nam se ovakve stvari.
zilikaka zilikaka 12:07 21.06.2009

Re: .....

Dok mi tražimo odgovore zašto, oni sve više divljaju.
Činjenica da je ponašanje pojedinih učenika takvo da ga ni policija na stadionu ne bi tolerisala.
I biće tako dok ne budu snosili posledice svog ponašanja.
Konkretno, ovaj učenik bi morao da bude izbačen iz škole, bez prava upisa u bilo koju državnu školu. A roditelji bi morali da "calnu" DOOBRU kaznu + odštetu profesorici.
Nikad nismo imali više stručnjaka za ponašanje mladih, i nikad se mladi nisu tako idiotski ponašali.

Nakon svakog ovakvog incidenta, nastupe horde onih koje objašnjavaju kako je društvo u celini uticalo na ponašanje tog učenika, te kakve bi on posledice po emotivni razvoj imao ako bi mu neko rekao nešto ružno povodom takvog postupka, itd..
Verujte, iz ličnog iskustva znam da mladi ismevaju takve stavove. Duboko su svesni da to nije normalno.
Moraju postojati jasna pravila i jasni mehanizmi represije za one koji ih ne poštuju. Dok to ne uspostavimo, dešavaće nam se ovakve stvari.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:18 21.06.2009

Re: .....

Dok mi tražimo odgovore zašto, oni sve više divljaju.

pa u tome i jeste probelm: ne teba mi da nadjemo odgovore, vec oni koji su odgovorni za stanje po skolama. sta radi ministarstvo prosvete po tom pitanju? koliko GODINA vec ovo traje? nije prvi put! pa zar nismo imali pre neki dan pokusaj silovanja u skoli? roditelji treba da calnu ali posle sudskog procesa. a tak kreten treba da bude izbacen iz skole + da radi kao baba-sera na zelenom vecu - dzabe, jedno godinu dana, pod prismotrom. prosto da shvati koji je njegov realni nivo.

iskreno, ovi sto snimaju su mi gnusniji. to me je toliko hevi...
adam weisphaut adam weisphaut 13:24 21.06.2009

Re: .....


naravno da jeste.

Da, s tim sto su oni koji cine verbalno i(li) fizicko nasilje u nekoj OS jos posebno zasticeni jer skola gotovo da ne moze da ih izbaci po sadasnjem zakonu za razliku od srednjih...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:07 21.06.2009

Re: .....

Da, s tim sto su oni koji cine verbalno i(li) fizicko nasilje u nekoj OS jos posebno zasticeni jer skola gotovo da ne moze da ih izbaci po sadasnjem zakonu za razliku od srednjih...

pa onda i taj problem treba da udje u razmatranje. nek se otvori posebno odeljenje ili neka klinac ima zabranu kretanja i prilazenja deci, pa ako prekrsi, nek ode na jedno mesec dana u vespitno.popravni dom.
sad ce opet da mi kace etiketu da sam radikalna...
filantrop filantrop 17:39 21.06.2009

Re: .....

BebaOdLonchara
Da, s tim sto su oni koji cine verbalno i(li) fizicko nasilje u nekoj OS jos posebno zasticeni jer skola gotovo da ne moze da ih izbaci po sadasnjem zakonu za razliku od srednjih...pa onda i taj problem treba da udje u razmatranje. nek se otvori posebno odeljenje ili neka klinac ima zabranu kretanja i prilazenja deci, pa ako prekrsi, nek ode na jedno mesec dana u vespitno.popravni dom.sad ce opet da mi kace etiketu da sam radikalna...


Nece
Drago im je da si razmislila.
anastasija.p anastasija.p 10:11 22.06.2009

Re: .....

Konkretno, ovaj učenik bi morao da bude izbačen iz škole, bez prava upisa u bilo koju državnu školu.


Ucenik NE MOZE da bude izbacen iz osnovne skole. Mogu samo roditelji AKO ZELE da ga/je prebace u drugu skolu.
Znam da se ovo desili u srednjoj, ali ta deca pocnu da se "ponasaju" mnogo ranije. Zakon predvidja samo smanjenje ocene iz vladanja.

E kad bi zakon bio takav da zabrani uceniku upis u druge drzavne skole posle odredjenih postupaka, RODITELJI bi drugacije prostupali vaspitanju.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:45 21.06.2009

Evo snimak



Potpune istine radi, obratiti paznju na trenutak kad profesorica konacno
gubi stpljenje i prva udara ucenika sakom dva puta u glavu,
sto takodje spada u potpuno nedopustiv model ponasanja.



sentinel26 sentinel26 12:02 21.06.2009

Re: Evo snimak

bojan ljubomir jugovic
Potpune istine radi, obratiti paznju na trenutak kad profesorica konacno
gubi stpljenje i prva udara ucenika sakom dva puta u glavu,
sto je takodje spada u potpuno nedopustiv model ponasanja.
Kako te nije sramota !
Koliko puta je profesorka pokušala da izadje i bila spriječena fizički ?
Šta je trebalo da mu dopusti da joj oduzme dnevnik ?
Ostali učenici su to sve posmatrali snimali i uživali.
Čak se i nijesu nešto trudili da ga spriječe u fizičkim nasrtajima na nju.

Potpune istine, ovaj bahati učenik je očigledno imao saučesnike i pripremu u odeljenju, a ovi učenici su obične ništice da ne upotrebim neku drugu riječ.

Profesorka nije obučavana za ovakve situacije.
Trebala je da pošalje radara po direktora škole a za sljedeći čas da se sama obezbijedi od ovakvih govana.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:14 21.06.2009

Re: Evo snimak

Polako, polako S. da ne bude zabune, naravno da
osudjujem njegovo ponasanje, ne pada mi na pamet
da opravdavam nasilje, hteo sam samo da ukazem na
detalj koji je previdjen
4krofnica 4krofnica 12:15 21.06.2009

Re: Evo snimak

posmatrali snimali i uživali

neslazem se-jednostavno, on je ocigledno problematican i klinci uvek prezaju pred takvim, kad je fizicki krenuo na nju,odmah su reagovali, neverujem da je iscenirano i ja vidim da su ostali zbunjeni i nespremni...
i naravno da je zena reagovala u afektu kad se grdosija unosila i kad je krenuo da joj otima dnevnik, to je prosto samoodbrana...
sentinel26 sentinel26 12:29 21.06.2009

Re: Evo snimak

bojan ljubomir jugovic
Polako, polako S. da ne bude zabune, naravno da
osudjujem njegovo ponasanje, ne pada mi na pamet
da opravdavam nasilje, hteo sam samo da ukazem na
detalj koji je previdjen

Bez podvale Jugoviću !
Ko je "previdjeo" taj detalj ?

Fizičko nasilje je započeo učernik koji je 3-4 puta fizički onemogućio profesoricu da napusti prostoriju.
Ako ne znaš šta je to - to je protivpravno onemogućavanje slobode kretanja, ozbiljan prekršaj.
Plus pokušao je da joj oduzme dnevnik.

"On je problematičan" a ostali nijesu ?
Ali su pripremili (dvije ?) kamere za snimanje i uživanje.
Šta ili ko je uticao da kabadahija prestane da udara profesorku ? Učenici ?
shumska shumska 12:38 21.06.2009

Re: Evo snimak

što mu, k vragu, nije dala da pogleda taj dnevnik?!
ovo sve je od prve sekunde na ivici konflikta, čemu sve ovo?
da me neko ne razume pogrešno, ne odobravam nikakvo nasilje, nikako, ali kud mu ne dade taj dnevnik da pogleda?
Unfuckable Unfuckable 12:41 21.06.2009

Re: Evo snimak

neslazem se-jednostavno, on je ocigledno problematican i klinci uvek prezaju pred takvim, kad je fizicki krenuo na nju,odmah su reagovali, neverujem da je iscenirano

ja ne mislim da je inscenirano, ali ima nečega u tome što je klinac od početka snimao ceo događaj.

Osim toga, evo šta ja vidim na tom snimku :
vidim razmaženog morona kome niko nikada nije rekao "ne" tokom njegovog mizernog bitisanja na Kugli, koji je navikao da sve dobije na tacni i bez ikakvog truda i koji je navikao da mu se u svemu ugađa i povinuje, kao i da mu se ne postavlja mnogo pitanja.
Otuda toliki gnev na profesoricino neuslišavanje njegove želje / zapovesti
mariopan mariopan 12:43 21.06.2009

Re: Evo snimak

Klinci koji su branili profesorku su dvaput manji od sivonje i verujem da ga se plase. Te siledzije treniraju strogocu i na drugovima iz razreda, nije svejedno suprotstaviti se takvom.

Moze on i da ih saceka iza coska, jer, kao sto sve ide u ovoj zemlji, neki uticajan faktor ce sve ovo da gurne pod tepih i "dete" ce slobodno da se seta okolo i vraca milo za drago i ovima sto su ga sprecavali da napravi vece sr*****nje od ovoga sto je vec napravio.

Ima kod Margos jos gori slucaj , pokusaj silovanja usred bela dana u skoli, slucajno spreceni i slobodni, necija "deca" samo se salili, kazu roditelji. I bice da se i ovaj samo "salio". Niko nece pitati profesorku da li joj je bilo smesno. Grozno.

Posebno je strasno sto je profesorka starija zena, on je udara i udara.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:50 21.06.2009

Re: Evo snimak

Potpune istine radi, obratiti paznju na trenutak kad profesorica konacno
gubi stpljenje i prva udara ucenika sakom dva puta u glavu,
sto takodje spada u potpuno nedopustiv model ponasanja.

nazalost, u pravu si. mene samo brine kako niko od ucenika nije istrcao napolje da potrzi pomoc? koga zvati u takvoj situaciji? ovo sve traje vise od 5 minuta? ona mu pokazuje taj dnevnik vise puta i sta on hoce jos? da mu ga da da ga iscepa, ispravi ocene, sta hoce vise?!
ona gubi strpljenje jer je on na to navodi. prosto, mora da postoji mehanizam sta se desava kada mamino zlato izgubi kontrolu i krene da se ponasa tako kao pre udaranja? @thefirstplace, kako sme tako da se ponasa, da joj stane na put, blokira? gde su oni policajci po skolama sto su bili uvedeni? i ne kapiram jos jednu sadisticku uzivanciju: sedeti i snimati sve to mobilnim bez zelje da odes po pomoc, da probas da urazumis drugara iz razreda...

neko rekao da je pička? to sam i ja juče rekla za one kretene na utakmicama. najjaci su u grupi, na glavi profanke u skoli, mladjoj deci...kakvi slabići!
bandina bandina 13:03 21.06.2009

Re: Evo snimak

mene samo brine kako niko od ucenika nije istrcao napolje da potrzi pomoc?


I meni je to najuzasnije. Ljudi su postali toliko neosteljivi na nasilje. A sigurna sam, mnoge stvari krecu iz kuce. Ako je normalno da otac udara kevu, i kada je to sasvim prirodno u nekim porodicama, tim klincima je ok da se tako ponasaju kad izadju na ulicu i kada oduu skolu...Zalosno
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:10 21.06.2009

Re: Evo snimak

Klinci koji su branili profesorku su dvaput manji od sivonje i verujem da ga se plase.

pa zar nije neko od njih mogao da trkne po profane iz susednih razreda?! sigurno i dosli.

Te siledzije treniraju strogocu i na drugovima iz razreda, nije svejedno suprotstaviti se takvom.

izbegavas ga koliko mozes ali ako bas nema efekta, skola treba da reaguje i da ga izbaci. onda mu taku etiketu siledzije nalepiti na dokumente pa gde god proba da se upise, imace problem. ako ne odmah, shvatice kasnije sta moze u zivotu bez zavrsene srednje skole...
mislim da zakon mora jako da se promeni oko toga jer sve ovo nije nikada bilo po skolama i nemas na osnovu cega da sankcionises kretena.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:14 21.06.2009

Re: Evo snimak

što mu, k vragu, nije dala da pogleda taj dnevnik?!

?? i onda sledece bi bilo 'sta joj smeta da je malo spreci da izadje iz ucionice?', pa 'sta joj smeta, malo je cusnuo, ko da ne dobija od muza ist svaki dan?'...dokle da se popusta?!
ako se niti jednom uceniku ne daje dnevnik na uvid, samo njihovim roditeljima, zasto bi Moron bio izuzetak?! ako se pusti jednom, onda si pustio sve...i dokle tako? dok ne prete ubistvom?
mariopan mariopan 13:58 21.06.2009

Re: Evo snimak

BebaOdLonchara
Klinci koji su branili profesorku su dvaput manji od sivonje i verujem da ga se plase.

pa zar nije neko od njih mogao da trkne po profane iz susednih razreda?! sigurno i dosli.

Te siledzije treniraju strogocu i na drugovima iz razreda, nije svejedno suprotstaviti se takvom.

izbegavas ga koliko mozes ali ako bas nema efekta, skola treba da reaguje i da ga izbaci. onda mu taku etiketu siledzije nalepiti na dokumente pa gde god proba da se upise, imace problem. ako ne odmah, shvatice kasnije sta moze u zivotu bez zavrsene srednje skole...
mislim da zakon mora jako da se promeni oko toga jer sve ovo nije nikada bilo po skolama i nemas na osnovu cega da sankcionises kretena.

Naravno , tu si u pravu.

I ja se pitam sve vreme dok sam gledala snimak, kada ce neko da istrci i da makar pocne da vice i doziva pomoc, neko bi dosao? Ili ne bi? I svi imaju mobilne telefone, mogli su nekoga da pozovu i telefonom, porukicom, da siledzija i ne sazna ko je zvao?Ako je mogao to da snimi i da okaci na net mozda je bas zeleo slavu za snimak, boli ga uvo za batine i profesorku? Grozno.

I samo snima, pazi da ne ispusti profesorku iz kadra, drzi fokus na njoj jer zna (?) da ce se ovaj vratiti jos koliko puta?
zilikaka zilikaka 19:01 21.06.2009

Re: Evo snimak

A šta bi bio sledeći zahtev? Da ona u dnevnik možda nešto upiše, ili bi on sam već to uradio..?
Znači, dečko ima preku narav, pa hajde da izbegavamo konflikte sa takvima i pustimo ih da rade šta žele.
Koliko je meni poznato, ako je bilo nekih nedoumica oko sadržaja u dnevniku, za to je nadležan razredni starešina. Ako kojim slučajem on ne odradi, ili baš sa njim postoji nesporazum, tu je direktor, pedagog i konačno i prosvetna inspekcija.
Znači, postoji način kako se takvi problemi rešavaju. Uvek je postojao.
A dnevnik nikad nije bio predviđen da se po želji stavlja na uvid kad kome padne na pamet.
hajkula1 hajkula1 20:31 21.06.2009

Re: Evo snimak

BebaOdLonchara]
Klinci koji su branili profesorku su dvaput manji od sivonje i verujem da ga se plase.
pa zar nije neko od njih mogao da trkne po profane iz susednih razreda?! sigurno i dosli.

I ja se pitam sve vreme dok sam gledala snimak, kada ce neko da istrci i da makar pocne da vice i doziva pomoc, neko bi dosao? Ili ne bi? I svi imaju mobilne telefone, mogli su nekoga da pozovu i telefonom, porukicom, da siledzija i ne sazna ko je zvao?Ako je mogao to da snimi i da okaci na net mozda je bas zeleo slavu za snimak, boli ga uvo za batine i profesorku? Grozno.

I samo snima, pazi da ne ispusti profesorku iz kadra, drzi fokus na njoj jer zna (?) da ce se ovaj vratiti jos koliko puta?




Nisam se pitala kada ce neko da istrci iz ucionice i pozove pomoc, jer bi nastradao, mozda bas pred zgradom u kojoj stanuje.

Porukicom da pozovu nekog??? A koga? Kome sms da posalju?? Mislis da su imali broj mobilnog nekog iz stanice milicije? Broj mobilnog tel. direktora?? Da li bi direktor reagovao i kako? Smeo bi? Roditelji bi mozda negirali.

Verujem da je mozda ucenik koji je snimao hteo da se za slucaj zna, da izazove reakciju, jer mu se smucilo sve sta se desava. Cula sam da deca i tako urade jer roditelj ne veruje kako mu se zlato ponasa, neki profesor ga stiti...

Davno, potukli se neki, sevnuo noz i smrtno je stradao moj drugar. Nije bio ucesnik u tuci, samo je prolazio (guzva kod ringispila) nije ni video tucu. Svoju decu ucim da ako vide sukob, da se sklone. Brizna sam, jer znam da mogu do izvesne granice da se kontrolisu, ali sta kasnije? Nasilnik moze nekada, negde da ih saceka. Pre desetak godina, siledzija-ubica, kod benzinske pumpe video nekoga ko ga je u osnovnoj skoli sprecio u ispoljavanju sile. Tada je tu, kod benzinske pumpe imao pistolj, i iz cistog mira upucao mladica koji je u svemu bio normalan.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 09:18 22.06.2009

HS

nazalost, u pravu si. mene samo brine kako niko od ucenika nije istrcao napolje da potrzi pomoc? koga zvati u takvoj situaciji? ovo sve traje vise od 5 minuta? ona mu pokazuje taj dnevnik vise puta i sta on hoce jos? da mu ga da da ga iscepa, ispravi ocene, sta hoce vise?!
ona gubi strpljenje jer je on na to navodi. prosto, mora da postoji mehanizam sta se desava kada mamino zlato izgubi kontrolu i krene da se ponasa tako kao pre udaranja? @thefirstplace, kako sme tako da se ponasa, da joj stane na put, blokira? gde su oni policajci po skolama sto su bili uvedeni? i ne kapiram jos jednu sadisticku uzivanciju: sedeti i snimati sve to mobilnim bez zelje da odes po pomoc, da probas da urazumis drugara iz razreda...


Slazem se u potpunosti B. Takodje delim misljenje Unf i Mariopan, da klip nije isceniran, i ovde se zaista otvara mogucnost tumacenja da li je ucenik koji je snimao uzivao ili je zeleo da zabelezi situaciju kao dokaz. U svakom slucaju - evidentna je prisutna slabost da se nasilniku bilo ko u ucionici suprostavi. Ono sto mene interesuje, sta uopste mislite o objavljivanju ovih klipova, s jedne strane "dobro" je sto je ucenik snimao zbog ociglednog dokaza - time je nasilnik i trajno obelezen - blogerska zajednica je u mogucnosti da reaguje - a opet sa druge strane grubo je naruseno dostojanstvo jedne osobe - u ovom slucaju profesorice - zbog koje snimak ne bi trebao da se objavljuje / par ljudi je jako dobro dole pomenulo ono sto uvek pomislim kod ovakvih slucajeva - zamislite da je vasa majka u pitanju - siguran sam da niko ne bi voleo da igde postoji snimak kako neko tuce njegovu/njenu majku ili bilo koju drugu blisku osobu.

Evo mali trol - ali pojava koja svakako zasluzuje poseban post - aktuelna je tema u Velikoj Britaniji ali ne mogu da tacno znam koliko je pojava ucestala - mozda Stosic i vi koji zivite vani nesto vise znate - a zovu je HAPPY SLAPPING, ili veselo samaranje, kada se ucenici osnovnih skola sa svojim kamerama na mobilnim telefonima vrlo planirano okome na penzionere, zene, mladje ljudi koji nisu u stanju da im uzvrate. Kako Tena pise u svojoj kolumni - postoje razne varijante - jedan klinac "reditelj" snima situaciju u kojoj vise njih, grupno, samaraju osobu u npr. gradskom prevozu. Ili se jedan zaleti, udari osobu, odalami joj samar i bezi sa lica mesta dok vise njih snima reakciju zrtve. Takvi snimci onda postaju nedeljama hit u skoli.
zilikaka zilikaka 10:18 22.06.2009

Re: HS

Takvi snimci onda postaju nedeljama hit u skoli
.

Mislim da je to bio jedini motiv snimanja. Zabava!
Apsolutno se slažem sa onima koji su zgroženi nereagovanjem ostalih učenika.
Sa druge strane, na mnogim TV kanalima se redovno emituju snimci raznoraznih tipova nasilnog ponašanja, ponižavajućih ispovesti i sl., a sve u svrhu zabave.
Klinci nemaju prave repere za društveno prihvatljivo ponašanje. Verovatno je i nereagovanje ostalih dobrim delom poticalo od želje da zabava što duže potraje.
anastasija.p anastasija.p 10:18 22.06.2009

Re: Evo snimak

Nastavnik mora javno da zakljuci ocene, ne mora da pokazuje ucenicima dnevnik za koji je odgovoran.
Skolski policajcu su vrlo problematicna stvar. Dodeljeno im je po nekoliko skola, u skoli pored mene policajac ima 3 skole za koje je zaduzen i plus izigrava pozornika na udaljenosti od 10 minuta peske od tih skola.

Zakon o skolstvu NE VALJA.
Ima po skolama jos mnogo sto ne valja, ali i to bi se dalo srediti tim zakonom.
mariopan mariopan 11:23 22.06.2009

Re: HS

Bojane, nazalost, to "samaranje" koje neko snima desilo se i kod nas ali sa smrtnim ishodom.

Vest sam procitala u nekim novinama a snimak odgledala sa uzasom, snimio je drugi mladic.

Stara zena je isla svojim putem kada se na nju zaleteo iz cista mira mladic od 16 - 17 godina i nogom je udario u glavu. Zena je pala u jarak i ostala da lezi. Kada se probudila ustala je i otisla kuci gde je zivela sama. Posle dva dana nasli su je mrtvu u njenoj kuci. Misljenje patologa je da je umrla prirodnom smrcu - sve dok familija nije cula za taj snimak, svi su ga odgledali i ostali zapanjeni surovoscu sa kojom je ona napadnuta, snimanjem ( znaci saucesnik postoji, sve snima i uziva) i sve to radi neke slave u virtuelnom svetu gde kace te gadosti.

Ne znam sta je dalje bilo sa maloletnim siledzijom , to se desilo pre par meseci samo i mozda je jos u sudskom procesu, ne znam epilog. Stiglo je i kod nas. Zato sumnjam, kada vidim ovakve snimke, ne znam sta da mislim. Da li je to slucajno snimljeno, kao dokaz, ili je snimano za slavu siledzije i snimatelja?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:59 22.06.2009

Re: HS

Mislim da je to bio jedini motiv snimanja. Zabava!


Naravno Zilikaka, zabava na tudji racun i nesrecu, nista drugo.

Uzasna prica Mariopan, uzasna.
Evo reakcija:


Državni tužilac Slobodan Radovanović zahteva hitnu reakciju nadležnog tužilaštva u Sremskoj Mitrovici i pokretanje sudskog postupka protiv učenika srednje tehničke škole u tom gradu koji je brutalno tukao profesorku, izjavio je Tanjugu portparol tužilaštva Tomo Zorić u nedelju uveče.

"Očekujemo da izgrednik koji je brutalno tukao profesorku bude priveden pravdi i da tužilaštvo u Sremskoj Mitrovici pokrene protiv njega odgovarajući sudski postupak", rekao je Zorić. Prema njegovim rečima, republički tužilac zahteva i utvrđivanje svih okolnosti povodom tog incidenta i utvrđivanje eventualnih propusta rukovodstva škole "Nikola Tesla" i nadležnog tužioca. Republički tužilac zahteva da se utvrdi zašto se kasnilo sa reakcijom i prijavljivanjem incidenta nadležnim državnim organima, rekao je Zorić. On je istakao da je ovo poruka svima drugima da će tužilac energično reagovati na sve pojave nasilja i najozbiljnije oblike kriminala.


Molim vas da obratite paznju i na statistiku gledanosti ovog klipa.
Juce je imao neznatan broj gledanja a pogledajte sad -


#1 - Most Discussed (Today) - Education
#8 - Most Viewed (Today) - Education - Germany
#2 - Most Viewed (Today) - Education - Australia
#2 - Most Viewed (Today) - Education - Canada
#60 - Most Viewed (Today) - Education - United Kingdom
#17 - Most Viewed (Today) - Education - Ireland
#12 - Most Viewed (Today) - Education - New Zealand
#1 - Most Viewed (Today) - Education
#76 - Most Viewed (Today) - Education - Spain
#10 - Most Viewed (Today) - Education - France
#13 - Most Viewed (Today) - Education - Italy
#17 - Most Viewed (Today) - Education - Netherlands
#4 - Most Viewed (Today) - Education - Russia
#6 - Most Viewed (Today) - Education - Czech Republic
#4 - Most Viewed (Today) - Education - Sweden
#97 - Most Viewed (This Week) - Education - Australia
#72 - Most Viewed (This Week) - Education - Canada
#30 - Most Viewed (This Week) - Education
#9 - Top Favorited (Today) - Education


Prica polako obilazi citav svet.
margos margos 14:06 22.06.2009

Re: HS

Prica polako obilazi citav svet.

Uh Bojane, hvala ti i na ovom ''uglu posmatranja'' - deluje zastrašujuće. :(
mariopan mariopan 15:44 22.06.2009

Re: HS

Mislim da je neko okacio na blog kod nas na B92 ovu nesrecnu scenu sa tom zenom sto je udarena, pogledacu pa cu naci, mada sam nasla i u novinama.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:55 23.06.2009

Epilog

Prosvetna inspekcija zatražila pokretanje disciplinskih postupaka i protiv nastavnice hemije i učenika u srednjoj školi u Sremskoj Mitrovici.

Inspekcijska komisija Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje je, na osnovu inspekcijskog nalaza, konstatovala da je nastavnica hemije u srednjoj stručnoj školi "Nikola Tesla" u Sremskoj Mitrovici Marija Mošić prva udarila učenika, a da joj je on uzvratio udarcima i nedoličnim ponašanjem.

"Zapisnikom prosvetne inspekcije, direktoru škole je naloženo da pokrene disciplinske postupke i protiv nastavnice i protiv učenika i da, u skladu sa utvrđenim činjenicama, preduzme mere iz svoje nadležnosti", navedeno je saopštenju Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.


Link
sima2000 sima2000 12:59 21.06.2009

nekad i sad

Nije ovde reč samo o fizičkom nasilju.. svaka sekunda ovog klipa je skandalozna i predstavlja sliku i priliku propasti, ako ne društva u celini, ono barem našeg školstva.

U srednju školu sam išao od 88 do 92. godine. Napravio bih neka poređenja:

Zahtevati od profesora da pokaže dnevnik i upisane ocene - nezamislivo u moje vreme
Stajati pored katedre i raspravljati na bilo koju temu sa profesorom - nezamislivo na kvadrat
Nedozvoljavati profesoru da izađe iz učionice - apsolutno nezamislivo.. ni najvećem delikventu (a takvih je itekako bilo i u moje vreme) to nikada ne bi palo na pamet
Otimati dnevnik iz ruku profesora - da je ovo neko uradio, to bilo sutradan na naslovnim stranama svih novina u bivšoj Jugi
Udarati profesora pesnicom u glavu - ovde je poređenje na žalost nemoguće

Sećam se kako smo ushićeno zavirivali u dnevnik kada profesor pošalje đaka u zbornicu da mu ga donese, a mi kurira presretnemo u hodniku.. to su bili retki i jedini trenuci da ga možemo videti. Ustajanje iz klupe i šetanje po učionici je bilo moguće samo uz dozvolu profesora i jedina dva razloga su odlazak do wc-a ili izlazak na tablu da odgovaraš..

Naravno da je ovaj majmun kriv i da treba da bude surovo kažnjen, ali bi u nekoj dubljoj analizi ipak odgovornost prebacio na profesore. Kvalitet nastave od njih zavisi, a degradacija kvaliteta nam se pred očima dešava već dvadeset godina.. Pretpostavljam da je i u ovoj profesiji na delu negativna selekcija.. pre svega zbog malih plata. Prvo su počeli da tolerišu pričanje na času, pa onda šetanje po učionici za vreme časa, pa su počeli da ulaze u rasprave sa đacima.. i tako postepeno dođosmo do pesnica u glavu..A da niko nije primetio. Kao ona žaba što se lagano kuvala na šporetu i zaboravila da iskoči..
mariopan mariopan 14:16 21.06.2009

Re: nekad i sad

Imas pravo, u nase vreme to je sve bilo nezamislivo.

Moja sestra je radila kao profesorka matematike u jednoj beogradskoj gimnaziji, uzela je otpremninu i pre vremena otisla u penziju. Kada je pocela da se plasi da ode na posao, kada je zbog par pijanih i drogiranih ucenika kojima niko ni na senku nijee smeo da stane pocela da se trza kakvu ocenu da upise i da tako osteti i drugu decu koja su ucila i nesto znala, kada od takvih nije mogla da predaje niti da zavede red a zastiitu nije imala nikakvu, jednostavno je otisla.

Ona je mogla da ode, muz joj tako dobro zaradjuje da ona nikada nije ni morala da radi, samo je to volela. Ostali su oni koji moraju, za bilo koju platu i za bilo kakvo maltretiranje. Da li je ovo toga vredno? Mislim da nije.Ali covek mora da jede, da plati racune, ima i decu....pa onda mora i ovo da otrpi? E, ovde se setim one batine sto je iz raja izasla.

pointofview_gun pointofview_gun 14:19 21.06.2009

tolerancija na nasilje

je neverovatna stvar. Nije da ga se ti drugi ucenici plase, nego je najpametnije praviti se da nisi tu, ako vec nisi "hrabar" da ucestujes.

Nasilnici svuda prolaze dobro. Malo guzve ovde na net-u, pa ce njegovi roditelji da zabasure stvar, a nastavnica ce sledece godine da bude jos tisa, od prvog dana zabrinuta za svoju bezbednost. Ne postoji mehanizam kaznjavanja, zakonski, a onaj drugi, ljudski, je nestao s godinama tolerisanja nasilja u svim aspektima zivota. Postoje oni, nasilnici, kojima je zivot zabava, i oni drugi, zrtve, kojima je zivot pakao.

I jos mi je nesto upalo u oci. Tehnicka skola, sve muskarci, a toliko kukavica na jednom mestu. Nisu oni branili nastavnicu od siledzije, jer da jesu to bi odmah uradili cim je poceo problem. Oni su samo branili njega u slucaju da uleti neko, da ga ne strpaju u zatvor odmah.

Mene samo zanima kada ce zrtve shvatiti da nikad ne mozes biti dovoljno mali, da ne izazoves nasilnika. I kada ce ovi posmatraci shvatiti da su zapravo i oni nasilnici.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:10 21.06.2009

Re: tolerancija na nasilje

Mene samo zanima kada ce zrtve shvatiti da nikad ne mozes biti dovoljno mali, da ne izazoves nasilnika. I kada ce ovi posmatraci shvatiti da su zapravo i oni nasilnici.

pravo u metu!
ladyhawk ladyhawk 16:43 21.06.2009

Re: nekad i sad

Mesto: odeljenje osmog razreda. Vreme: pre dvanaest-trinaest godina, pocetak skolske godine. Mlada nastavnica kojoj je to prva generacija, a dobila je odmah deset odeljenja (nekih 250-270 djaka) primeti da nesto nije u redu, da ima viska djaka. Redari nista nece da prijave. Pocne da proziva i vidi da ima "padobranaca". Zamoli ih ljubazno da napuste cas, ali se oni prepiru. Nakon bezuspesnih molbi ona podje da napusti cas i prijavi direktoru slucaj, ali je momci prestizu u hodniku i nalecu upravo na direktora. On se s njima pozdravlja kao sa starim drugarima. Nastavnica ovjasnjava sta se dogodilo a direktor joj, sve tapsuci momke po ramenima i smejuci se kaze: "Vi ste koleginice ovo preozbiljno shvatili, nemate jos iskustva s decom." I 'ladno je oduva pred mangupima. Ona se vraca na cas i podeli keceve vecini djaka, pocev od redara, eto, ima i ona moc. A onda trijumfalno pocne da place i tako do kraja radnog dana nije stala. Bio je ovo tezak poraz za nju, a najbolnije je ponizenje kojim je pocascena od direktora. Pedagoske jedinice su, naravno, tokom narednih dana sve prepravljene. Deca su zlatna, ali su bili i oni uplaseni onih "mrga".
sybil sybil 01:45 22.06.2009

Re: nekad i sad

Naravno da je ovaj majmun kriv i da treba da bude surovo kažnjen, ali bi u nekoj dubljoj analizi ipak odgovornost prebacio na profesore. Kvalitet nastave od njih zavisi, a degradacija kvaliteta nam se pred očima dešava već dvadeset godina.. Pretpostavljam da je i u ovoj profesiji na delu negativna selekcija.. pre svega zbog malih plata. Prvo su počeli da tolerišu pričanje na času, pa onda šetanje po učionici za vreme časa, pa su počeli da ulaze u rasprave sa đacima.. i tako postepeno dođosmo do pesnica u glavu..A da niko nije primetio. Kao ona žaba što se lagano kuvala na šporetu i zaboravila da iskoči..

ne mogu da povezem ili opravdam maloletnicku delikvenciju i pad kvaliteta profesora i nastave. ovo sto smo videli nema ama bas nikakve veze i ne moze se pravdati kvalitetom nastave i profesora. ove je clockwork orange, zbog toga se ide na robiju, nema diskusije.
sima2000 sima2000 06:00 22.06.2009

Re: nekad i sad

ne mogu da povezem ili opravdam maloletnicku delikvenciju i pad kvaliteta profesora i nastave.


Stvar je vrlo jednostavna. Delikventi ne rade ono što je nezamislivo. 2009. godine u Srbiji je nezamislivo da učenik izvadi pištolj i upuca profesora za katedrom. I to delikvent nije uradio. Uradio je ono što je u njegovoj glavi zamislivo i opravdano.

Gore sam napisao šta je pre 20 godina bilo nezamislivo, pa ti sam izvedi zaključak u kom pravcu se krećemo.

Možeš li ti da zamisliš da nezadovoljni vozač zavali pesnicu u glavu ženi saobraćajcu koja mu piše kaznu za učinjeni prekršaj? Ja ne mogu. Nisam čuo da je ikada iko to uradio, a nešto ni na youtube nema snimaka na tu temu.
Nema mi druge nego da pomislim da su ratovi i tranzicija više naudili sistemu školstva nego sistemu saobraćajne policije..


jesen92 jesen92 16:04 21.06.2009

vec vidjeno

Posto je snimak skinut sa jutjuba, evo kako je bilo
...kako je bilo videli smo jos pre neki dan na vestima tv b92...
Bili Piton Bili Piton 16:13 21.06.2009

Jbt


ovo je strasno.

Znaci CCTV u svaku ucionicu, ako vec ne moze po pandur da sedi u zadnjoj klupi i nadgleda sta se desava...dokle je to doslo....

Mi jesmo sludjivali gimnazijske profesore ali to je bio crtani film u odnosu na ovo, ovo je slika totalnog urusenja svih kriterijuma, svih obzira i svakog autoriteta. Cudi me da niko iz razreda nije izasao da pozove nekog (valjda ima neki odrastao ablebodied muskarac pod tim krovom) mozda ih se sve to "nije ticalo" ili im je cak bilo zabavnije da gledaju i snimaju citavu besplatnu predstavu...grozno.

teodorakaze teodorakaze 16:13 21.06.2009

Pa ljudi

...da li je ovo normalno?! Ma kakvo izbacivanje iz skole, ovo je za hapsenje. Mislim, stvarno sramota! I pritom se na snimku vidi da je zena navikla na slicno ponasanje. Strasno!
mariopan mariopan 17:24 21.06.2009

Re: Pa ljudi

Razmisljam nesto, da je mene tako "pipnuo" neki mangup, moj sin (ili brat, drug) bi mu kosti polomio a nije nasilan, nimalo.

Moze ta profesorka da odcuti i ne kaze kod kuce sta joj se desilo, bas zato da joj dete ne krene u "obracun" i nastrada ( na svaki nacin bi nastradao, i emotivno i fizicki a verujem i zakon bi ga odmah klepio po glavi ) ali moze sin to i sam da vidi na netu i da krene da vrati siledziji kusur od onih bokserskih vestina koje je isprobavao na njegovoj majci. Kada neko hoce, nebitno je koliko moze, nadje se nacina.

Eto toga se bojim. Kada procitam ovako nesto, pa jos kada Zakon ne reaguje, nismo daleko od toga da svako uzme pravdu u svoje ruke jer oni koji treba to da rade - ne rade. Kao u slucaju "pokusaja" silovanja. Za mene, to silovanje je vec uradjeno, silom su je drzali, zapusili usta, uhvacen sa spustenim pantalonama, koliko straha je to? To je vec silovanje.I to u skoli u po bela dana.

Nasilje radja nasilje i kod obicnih, mirnih ljudi. Kada im prekipi. Steta je visestruka.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:33 21.06.2009

Re: Pa ljudi

Razmisljam nesto, da je mene tako "pipnuo" neki mangup, moj sin (ili brat, drug) bi mu kosti polomio a nije nasilan, nimalo.

ps. a jel mogu da dobijem cell tvoga sina, za svaki slucaj? mislim, kad ja budem imala decu u skoli da priskoci u pomoc?
mariopan mariopan 17:39 21.06.2009

Re: Pa ljudi

BebaOdLonchara
Razmisljam nesto, da je mene tako "pipnuo" neki mangup, moj sin (ili brat, drug) bi mu kosti polomio a nije nasilan, nimalo.

ps. a jel mogu da dobijem cell tvoga sina, za svaki slucaj? mislim, kad ja budem imala decu u skoli da priskoci u pomoc?

Pa malo je daleko ali veruj da bi dosao u tom slucaju
hogubadagri hogubadagri 17:11 21.06.2009

hm

U principu da ga nije ona udarila ne bi ni on nju. Sto je mozda i bolje jer bi prosao sa "strasnim" ukorom nastavne zajednice, a ovako mozda dobije i adekvatnu kaznu za neprilicno ponasanje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:18 21.06.2009

Re: hm

helou? u principu, da li je on nju sprecio da izadje iz ucionice ili ona njega? da li ga je slala da sedne na mesto a on nije hteo? o cemu pricamo ovde?!
mariopan mariopan 17:37 21.06.2009

Re: hm

U principu

Bas je dobro sto je ona dobila batine jer bi se on izvukao sa manjom kaznom?
Hajde malo razmisli, da je to bila tvoja keva? Sta bi rekao?Da li bi brinuo o njegovoj manjoj ili vecoj kazni? Ili bi brinuo sto ti majka sluzi kao bokserski dzak jednom bilmezu?
hajkula1 hajkula1 21:08 21.06.2009

Re: hm

hogubadagri
U principu da ga nije ona udarila ne bi ni on nju. Sto je mozda i bolje jer bi prosao sa "strasnim" ukorom nastavne zajednice, a ovako mozda dobije i adekvatnu kaznu za neprilicno ponasanje.


Ugrozio je njenu privatnost, kako se to zove, kada se neko isuvise priblizi? (Jos smrdi na alkohol, BLJAK). Nije hteo da se udalji, na agresivan nacin je sprecavao da se profesorka udalji. Nije imala kud da uzmakne, mozda da iskoci kroz prozor? A vidi gde su cak vrata.
Sta, znaci tako treba da se ponasaju ucenici? Da ne daju profesoru da prodje? Sta je bilo pre toga pa je drugar iz odeljenja snimao pa zakacio snimak na net, pazi, nisu oni naivni, to je inkriminisuci snimak.

Znam za slucaj gde su bilmeza stitili neki profesori, direktor a o roditelju mladunca ne treba da pricam... E, kada se pojavio snimak, morali su da reaguju. Mladunca su roditelji upisali u drugu skolu.
bodawg bodawg 01:06 22.06.2009

Re: hm

u principu zena je verovatno pocela da panici jer se ocigledno osecala totalno bespomocna u datoj situaciji.
darkonduty darkonduty 01:28 22.06.2009

Re: hm

bodawg
u principu zena je verovatno pocela da panici jer se ocigledno osecala totalno bespomocna u datoj situaciji.

Potpuno normalna reakcija u takvoj situaciji. Nema ničega lošeg i agresivnog u njenom nastupu. Čista samoobrana.
hogubadagri hogubadagri 03:02 22.06.2009

Re: hm

Mislim da je mogla da naredi nekom da ode po nekog drugog nastavnika, direktora ili koga vec i ne bi bilo tuce, mogla je da ostavi dnevnik i da ode i ne bi bilo tuce, shvatam ja da je ona prsla zbog njegovog ponasanja boli je i za dnevnik i za njegovu ocenu, ali definitivno je ne bi udario da ona njega nije. Isto tako ovaj ne bi dobio kaznu koju je zasluzio (i bez udaranja), a ovako ce bar biti nekog procesa. Ne kazem ja da mi je drago sto joj je vratio niti bi voleo da se iko nadje u takvoj situaciji samo komentarisem ono sto se vec desilo. Drugim recima valjda ce da uvedu neki zakon koji regulise takve incidente, a ne da se svodi na keca iz vladanja, izbacivanje u skolu preko puta i skretanje paznje roditeljima sta je njihovo dete uradilo. Jer u tom slucaju bice jedno veliko nista press ce da ima 100000 pregleda stranice na interenetu, ovom nece biti nista svi ce da cute, nastavnica ce povremeno da se streca ali bice ok i to je to. I nije nasilje na relaciji nastavnik ucenik i obrnuto novost znam za slucajeve od po pre trideset i vise god gde je ucenik izazvao pobacaj kod nastavnice udarcem u stomak iz istog razloga iz kojeg je ovaj isamarao ovu sa snimka i nista "mali je bio pobogu" kao sto nista nije bilo ni onom od pre deset godina ni onom od juce ni vecini profesora koji maltretiraju ucenike . Incidentni su oduvek postojali, a i dalje nema resenja za njih nego se provlace kroz razne rupe. Ne mislim da se spreci to je nemoguce nego da se adekvatno kazni. Deca i profesori su maltene kao crkva. U skoli sta se desi svi zivi zataskvaju bruse coskove ogradjuju maglom itd.
ssvetlana92 ssvetlana92 17:45 21.06.2009

Profesori!

Da ne bude zabune, protiv sam bilo kakve agresije..ali mi nije jasno zašto profesorka nije dala dnevnik na uvid!? Moja sestra je profesor i uvek je pokazivala deci ocene koje su u dnevniku. Tu su zapisane njihove ocene i djaci imaju pravo na uvid.
Jedan sestrin kolega zapisuje ocene u svoju svesku, koju nosi kući i niko do kraja godine ne zna koju ocenu ima! Zar to nije frustrirajuće?
Poštuj drugog, i nadaj se poštovanju! Ovako svako kroji svoju pravdu!
ladyhawk ladyhawk 20:30 21.06.2009

Re: Profesori!

Valjda zato sto je mladic hteo da prepravi ocenu, kako ja shvatih.
filantrop filantrop 00:42 22.06.2009

Re: Profesori!

Jedan sestrin kolega zapisuje ocene u svoju svesku, koju nosi kući i niko do kraja godine ne zna koju ocenu ima! Zar to nije frustrirajuće?


Verujes li da znam iz licnog iskustva!
Imali smo takvu profesorku u srednjoj skoli. Tek kad su roditelji dosli na roditeljski na polugodistu saznali smo koje ocene smo imali.
Zalili su se direktoru skole, i nista.
I dalje se ponasala isto , zapisivala u svesku , na tromesecju nije bilo ocena (Jel to zakonito?), tek na kraju godine je dala ocene i to neposredno pred upisivanje u knjizice!
Zamisli one kojima je zakljucila keceve a cele godine im nije dala sansu da poprave!
I one koji su se borili za prosek.
anastasija.p anastasija.p 10:34 22.06.2009

Re: Profesori!

Ona je DUZNA da im KAZE ocene, a ne da im daje dnevnik.
bodawg bodawg 00:56 22.06.2009

STA MI MOZES

citam razne komentare ovde.
"Da ne bude zabune, protiv sam bilo kakve agresije..ali mi nije jasno zašto profesorka nije dala dnevnik na uvid!? Moja sestra je profesor i uvek je pokazivala deci ocene koje su u dnevniku. Tu su zapisane njihove ocene i djaci imaju pravo na uvid.
Jedan sestrin kolega zapisuje ocene u svoju svesku, koju nosi kući i niko do kraja godine ne zna koju ocenu ima! Zar to nije frustrirajuće?
Poštuj drugog, i nadaj se poštovanju! Ovako svako kroji svoju pravdu!"
hahaha. pijani silos zlostavlja slabasnu zenu a ona kroji svoju sudbinu. pardon pravdu. junak udario na zenu.
ne ali ajmo ovako. zamislite da je ovo vasa majka.
voleo bih da cujem vase komentare onda. da li biste i dalje bili puni razumevanja za siledziju koji nesrecnoj zeni dok je maltretira uzvikuje 'sta mi mozes'.
ssvetlana92 ssvetlana92 09:21 22.06.2009

Pravilo ponašanja!

Postoji pravilo ponašanja za sve. Ne samo za djake, koji su se oteli kontroli. Profesori takodje moraju da poštuku taj kodeks ponašanja. Mnogi od njih su nezadovoljni platama, svojim životom i na času isteruju pravdu i inat. Ova profesorka se inatila od samog starta sa ovim djakom. Valjda je dovoljno odrasla da proceni kakvi su joj učenici. Imala je vreme na raspolaganju.
Ne vidim zašto je zategla situaciju i dovela do nemilog dogadjaja.
Profesor ima obavezu prema svakom djaku, da pokaže ocenu koju je zapisala. Da se djak obavesti i popravi ocenu ako želi. Inat ne vodi ničemu.
Odnosno niko sada ne spominje šta sve rade profesori po školama i kako se (neki) istresaju, koriste takodje silu i moć koju imaju.
Naravno da je odvratno što je djak udario, nije se iskontrolisao..
Nisam u stanju da zamislim svoju majku u toj situaciji, jer je moja majka blaga i dobar pedagog.
Moja sestra je radila u ozloglašenim gimnazijama u Beogradu i uvek je znala da se postavi prema svoj deci. Danas kada idemo ulicom, prilaze joj razni ljudi i ljube je, zahvaljuju joj se jer je u tim godinama uspala da ih razume i zainteresuje za učenje i školu.
Čestitaju joj Novu godinu i rodjendan, razne generacije za koje se borila.
Samo je sa roditeljima imala probleme, sa decom...nikada!
antioksidant antioksidant 09:28 22.06.2009

Re: Pravilo ponašanja!

Samo je sa roditeljima imala probleme, sa decom...nikada!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana