Jel stojite u redu za novi pasoš?

Jasmina Tesanovic RSS / 21.06.2009. u 14:05

Ja sam bogami odstajala: odnosno moja drugarica umesto mene. Čitavu noc a ja sam došla  rano ujutru i čekala da nas puste u stanicu milicije i podele brojeve. Ali nije to sve tako jednostavno kao što zvuči.

Dan ranije, spremajući se da krenem sabahajle pred moju stanicu gde se pravi narodni spisak po redu dolaženja, čujem od drugarice sa druge opštine da je kod njih doleteo neki besan građanin, ćapio spisak i jednostavno ga pocepao jer nije bio na njemu. A onda ga POJEO. Pošto taj narodni spisak nema nikakve veze sa policijom koja se ne meša u narod jer smo mi njima valjda svi isti, pod rednim brojem, onda je policija podelila te brojeve onako random, ko se tu našao u tom trenutku. 

Elem uplašena mogućnošću siledžijstva, moja drugarica i ja smo držale naš spisak strogo u svojim rukama. Krug žena i poneki muškarac koji su probdeli manje više ispred stanice milicije složno i strogo je podržao našu akciju čuvanje narodnog spisak od nasilnika. I kad se otvorio šalter, odredili su mene da stojim pored šaltera i da  kontrolišem izdavanje brojeva po spisku. A još pre otvaranja šaltera samoorganizovani građani su se postrojili na ulici u red po spisku tako da ne remete saobraćaj a ni naš red. Dakle ko kaže da srpski narod ne voli red i pravdu? Ja mislim da svi građani sveta vole red i pravdu, naročito kad njihovi lični životi zavise od tog uređenog društva. Stajali smo mirno i dostojanstveno u tom redu, kao da čekamo za hleb. Posle nekog vremena uopšte nije bilo ni važno šta čekamo: važan je bio red i to po spisku. Svaki građanin/ka kad prozvan bi odmah ponovio svoje ime i broj i zahvalio se meni i ostalima. Ja sam bila treća na spisku i nisam htela da ispustim papir iz ruke sve dok poslednji broj nije bio podeljen za taj dan. Tad sam na miru ušla u prostorije da mi se uradi biometrijski pasoš. 

Ta ista službenica koja je bila besna na mene što sam isuviše blizu stajala njenom šalteru kontrolišući red, sada me je fotografisala i legitimisala.

Kaže moja drugarice: kako je sve to ponižavajuce. Ti redovi, ti brojevi, te grozne fotke, ti otisci prstiju. Ja zapravo ne znam koju bih reč upotrebila za taj danonoćni provod, tako srpski za poslednjih dvadesetak godina. Kad se samo setim u kakvim sam sve redovima stajala i za šta sve. Znam da sam devedestih za vreme praznih radnji baš donela odluku da ne stojim po redovima jer mnogo stvari koje nemamo zapravo nam i ne trebaju. I da sam se onda zaista jednom osetila ponižena kad sam stajala za Novu godinu u redu na Kaleniću za vino točeno iz cisterni. Po hladnoći, po snegu, satima, da bih saznala kada je na mene došao red da je vino Arkanovo. Strašno.

Ovaj biometrijski pasoš je ipak jedini koji posedujem. Za američki green card sam se još više ponižavala a i fotka mi je još gora. Ali kao što rekoh, ne bih to zvala ponižavanjem. Pre bih rekla da je to neka vrsta igara za narod: dajte nam gladijatore, dajte nam koride i bikove, dajte nam redove, biometrijske i ostale vizne lilihipe i neka se zabavljamo, da ne mislimo na vlast. Međutim, u tom zamajavanju po redovima, kakve sve viceve i priče čovek može da čuje! Moram da priznam da trenutno Dačić ima najveću popularnost , njegove izjave citiraju se doslovce i s veselom nevericom. Njegov lik i delo sad već imaju neku zaokruženu priču još iz vremena Miloševića koja se proteže ka ujedinjenoj Evropi gde ga na primer čeka zagrljaj sa Berluskonijem.

Ono što sam ja naučila iz ovog danonoćnog reda jeste da sunce izlazi nešto posle četiri sata i da se svetla gase tačno pred zoru i da je taj momenat još uvek čaroban kao nekad kad sam kao klinka na Mljetu svako jutro čekala izlazak sunca. Može ta idila da se desi  i u centru Beograda, ispred jedne stanice milicije i to i  grupi manje više ljutih građana koji imaju iskonsku potrebu za redom i pravdom. Ja nam svima doduše  želim da tu  plemenitu težnju izdignemo sa biometrijskih pasoša na sve teme, od ličnih dokumenata do ratnih zločina.



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

crvenokossa crvenokossa 14:28 21.06.2009

Čekanje

Za američki green card sam se još više ponižavala a i fotka mi je još gora.


Meni je na ličnoj toliko ružna slika bila da sam išla da mijenjam dokument i da se ponovo slikam. I pitali su me za razlog, tamo u policiji, ja kažem, zato što mi je gadna slika. I svi kažu: "Ma dajte molim vas, pa nije to..." i onda pogledaju fotografiju, pa se smijulje i kažu: "Može, 'ajde, slikaj se". A nije do mene...

Baš dobar tekst. Dopada mi se to jutro... Kontekst se mijenja čim osvaneš negdje budan
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:45 21.06.2009

Re: Čekanje

Meni je na ličnoj toliko ružna slika bila da sam išla da mijenjam dokument i da se ponovo slikam.

za sve: donesite sliku koja vam se dopada (slikajte se u radnji u oba formata, za pasos i LK, kosta malo), i onda trazite da vam u Policiji skeniraju sliku, tako su meni. cak su me i pitali da li mi se svidja vise ta sto me oni slikaju ili ona skenirana.
crvenokossa crvenokossa 14:48 21.06.2009

Re: Čekanje

Ja "izbosne", ne prolazi to ovdje
hajkula1 hajkula1 16:46 21.06.2009

Re: Čekanje

BebaOdLonchara
Meni je na ličnoj toliko ružna slika bila da sam išla da mijenjam dokument i da se ponovo slikam.

za sve: donesite sliku koja vam se dopada (slikajte se u radnji u oba formata, za pasos i LK, kosta malo), i onda trazite da vam u Policiji skeniraju sliku, tako su meni. cak su me i pitali da li mi se svidja vise ta sto me oni slikaju ili ona skenirana.



A ja cula da cepaju te slike . U kojoj stanici su ti ucinili tu uslugu? Zamisli, cekam celu noc a onda me slikaju sa sve podocnjacima, podbulu od nespavanja. Inace uvek ispadnem lose za sluzbene fotografije ali bas .
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:43 21.06.2009

Re: Čekanje

A ja cula da cepaju te slike . U kojoj stanici su ti ucinili tu uslugu? Zamisli, cekam celu noc a onda me slikaju sa sve podocnjacima, podbulu od nespavanja. Inace uvek ispadnem lose za sluzbene fotografije ali bas .

stari grad, u majke jevrosime, ali je tamo mislim ubedljivo najgora guzva. ali ne cepaju slike, imaju skener i to...
ps. hint: ponesi ogledalo i korektor, rumenilo i karmin...i onda pre slikanja - make up
anastasija.p anastasija.p 22:48 21.06.2009

Re: Čekanje

Hoce da skeniraju sliku i da stave tu koju doneses AKO je slikana ako uputstvu koje je MUP poslao fotografima. Mislim da oci treba da budu na polovini slike. Onda tu sliku komp moze da prihvati.
Meni zena skenirala sliku i htela da stavi tu, ali nije moglo... Sad imam ovu sto hocu da menjam kao crevenokossa :)
Stavili one neonke skroz gore, slike su uzas...
miloradkakmar miloradkakmar 23:32 21.06.2009

Re: Čekanje

ps. hint: ponesi ogledalo i korektor, rumenilo i karmin...i onda pre slikanja - make up

Lako je vama.
Meni neće ni to da pomogne, a još prvi put u životu vadim pasoš.
stijak92 stijak92 08:01 22.06.2009

Re: Čekanje

Meni u Zvezdari nisu hteli da prihvate sliku koju sam donio... Kao - komplikovan im je aparat i puno se pomuče da skeniranu sliku prihvati - pa im je lakše slikati...

Naravno - katastrofa sam ispao - ali jedan sam od onih koje briga kako izgledaju na dokumentima... Slikao sam se kod fotografa samo zato jer sam mislio da treba...
mixailo92 mixailo92 12:50 22.06.2009

Re: Čekanje

BebaOdLonchara

stari grad, u majke jevrosime, ali je tamo mislim ubedljivo najgora guzva.


Nije ni Novi Beograd ništa bolji, ili bar nije bio u martu kada sam ja vadio pasoš. Ista priča, sa čekanjem od nekog ranog jutra, dočekao i izlazak sunca i gašenje svetla. Samo što to u martu bude kasnije nego sada, negde oko šest - pola sedam. Upisao se isto u taj narodni spisak, dočekao 8h i čiku policajca koji deli brojeve. I on podeli oko 70 brojeva, a ja 101. na listi. Nas četrdesetak ostadosmo k'o pokisli. Dođite sutra.

Posle sam se razmišljao da li da idem u Barajevo, Sopot ili Mladenovac.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:33 21.06.2009

novi pasos

Da li ce taj nov pasos moci da se dobije i u inostranstvu, ili samo u zemlji? Cini mi se da sam procitala da se izdaje samo u Srbiji. Redovi, salteri, a i psi lutalice od kojih je jedan ulazio mirno u zgradu milicije, pasosko odeljenje u B. Adzije u Beogradu, jesu neiscrpan izvor insiracije.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:40 21.06.2009

Uspela sam da

se dočepam nove lične karte i novog pasoša, od utisaka se još uvek lečim.
vracarac92 vracarac92 14:40 21.06.2009

Re: novi pasos

pasosko odeljenje u B. Adzije u Beogradu

U B. Adzije (sada Radoslava Grujica) primaju i bez famoznih brojeva posle (od prilike) 18 casova, t.j. kada zavrse sa ljudima koji su ranom zorom uzeli brojeve.
Ko zeli da se na vreme osigura sa brojem moze da dodje oko 15 do 8 i dobice broj sa kojim uredno dolazi na red oko 17 casova.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 14:46 21.06.2009

Re: novi pasos

Jelena Pavlović
Da li ce taj nov pasos moci da se dobije i u inostranstvu, ili samo u zemlji? Cini mi se da sam procitala da se izdaje samo u Srbiji. Redovi, salteri, a i psi lutalice od kojih je jedan ulazio mirno u zgradu milicije, pasosko odeljenje u B. Adzije u Beogradu, jesu neiscrpan izvor insiracije.

mozes u inostranstvu i to kulturno bez ikakvog cimanja. kada sam odlazila da mi uzmu podatke bilo nas je dvoje, pozvali me 3 nedelje kasnije da dodjem i uzmem pasos, kada sam dosla nije bilo nikog (da ceka).
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 14:49 21.06.2009

Re: novi pasos

a sto se tice dacica, ako uspe da ukine vize za US, glasacu za njega jebes mi mater.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:56 21.06.2009

Re: novi pasos

a sto se tice dacica, ako uspe da ukine vize za US, glasacu za njega jebes mi mater.



pa na to on i racuna. lepo sam rekla, covek Zna Znanje na nesrecu protivnika i saradnika. presisace ih sve. bice bolji i od Sanadera
sport.lili sport.lili 15:22 21.06.2009

Re: novi pasos

Gde u inostranstvu moze da se izvadi novi pasos?
Ja sam pokusavala da dobijem info iz ambasade u Den Haagu telefonom na koji se niko nije javljao nedeljama. Na kraju sam im poslala email i ovo je odgovor:

"Ambasada u Hagu nazalost i dalje nema nikakve informacije kada ce biti instalirana oprema za uzimanje biometrijskih podataka za nove srpski pasose niti kada ce poceti prijem zahteva. U Ambasadi se i dalje izdaju samo stari pasosi na obrascima SRJ.

S postovanjem,

Bojan Kljajic"
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 15:27 21.06.2009

Re: novi pasos

pa na to on i racuna.

neka on racuna na sta hoce. ako mi odradjuje posao glasacu da ostane da mi ga i dalje odradjuje. licna korist mi je vaznija od ideologije
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 15:30 21.06.2009

Re: novi pasos

Gde u inostranstvu moze da se izvadi novi pasos?

za london znam da sigurno da moze, i to vec nekoliko meseci. za druge ne znam, a na zalost nema neke mailing liste gde mozes da se prijavis pa da ti jave kada uvedu. tako da ti ostaje jedino da periodicno posecujes njihove sajtove i gledas jel ima nesto novo. ali, u svakom slucaju daleko je bolje od toga kako ceo proces izgleda u srbiji po onome sto citam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:34 21.06.2009

Re: novi pasos

anonymous_alcoholic
pa na to on i racuna.
licna korist mi je vaznija od ideologije

pa licna korist nas je i dovela dokle tu smo sad
nije ovde ideologija u pitanju al' da ne trolujemo.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 15:44 21.06.2009

Re: novi pasos

pa licna korist nas je i dovela dokle tu smo sad

hvala bogu, ja sam tacno tamo gde sam htela da budem (sve sa pasosem)
d133691 d133691 15:48 21.06.2009

Re: novi pasos

u Budimpesti ne moze..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:50 21.06.2009

Re: novi pasos

hvala bogu, ja sam tacno tamo gde sam htela da budem (sve sa pasosem)

??
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 15:53 21.06.2009

Re: novi pasos

u Budimpesti ne moze..

u washingtonu isto moze, tako da izgleda da idu po "vaznosti". bilo bi ipak lepo da objave neki spisak sa redosledom po kojem ce ambasade dobijati opremu.
palilula92 palilula92 16:22 21.06.2009

Re: novi pasos

mozes u inostranstvu i to kulturno bez ikakvog cimanja. kada sam odlazila da mi uzmu podatke bilo nas je dvoje, pozvali me 3 nedelje kasnije da dodjem i uzmem pasos, kada sam dosla nije bilo nikog (da ceka).


To je ok u koliko ti je Ambasada blizu. Meni nije, a treba licno da se ode dva puta. Znaci ja treba da se vozim 4 dana. Koliko znam u Americi su poceli da izdaju pasose.

------------------------------------------------------------------------------
Нови пасоши Републике Србије
Амбасада Републике Србије у Вашингтону обавештава држављане Републике Србије да је Амбасада почела да прима захтеве за нове биометријске пасоше 27. маја 2009.г. За подношење захтева за биометријски пасош је неопходно да се претходно закаже термин. Заказивање термина се врши искључиво електронским путем.

Путне исправе са ознаком “Савезна Република Југославија” (плави пасоши) ће важити до 31.децембра 2009. Прочитајте више

Закажите термин


http://http://www.serbiaembusa.org/cir/
sentinel26 sentinel26 16:23 21.06.2009

Re: novi pasos

sport.lili
Gde u inostranstvu moze da se izvadi novi pasos?
Ja sam pokusavala da dobijem info iz ambasade u Den Haagu telefonom na koji se niko nije javljao nedeljama. Na kraju sam im poslala email i ovo je odgovor:
"Ambasada u Hagu nazalost i dalje nema nikakve informacije kada ce biti instalirana oprema za uzimanje biometrijskih podataka za nove srpski pasose niti kada ce poceti prijem zahteva. U Ambasadi se i dalje izdaju samo stari pasosi na obrascima SRJ.
S postovanjem, Bojan Kljajic"

Evo zvaničnog spiska gradova gdje Diplomatsko-konzularna predstavništva Republike Srbije u Evropi izdaju nove biometrijske pasoše:

Pariz, Beč, London, Berlin, Diseldorf, Frankfurt, Štutgart, Hamburg, Minhen, Salcburg

DKP Republike Srbije
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 16:50 21.06.2009

Re: novi pasos

o je ok u koliko ti je Ambasada blizu. Meni nije, a treba licno da se ode dva puta.

to je zato sto i prvi i drugi put moras da das otisak. meni je bukvalno iza coska (kad nekog hoce....), tako da mi je iskustvo skroz pozitivno. dok onaj plavi je mogao da se naruci postom, tako da je moj utisak da ambasade izlaze u susret gradjanima mnogo vise nego sto to rade drzavne sluzbe i matici. ja bar nemam primedbi ni na jednu sa kojom sam "poslovala".
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 16:52 21.06.2009

Re: novi pasos

Pariz, Beč, London, Berlin, Diseldorf, Frankfurt, Štutgart, Hamburg, Minhen, Salcburg

pa ovde nema washingtona, a malopre smo ustanovili da u DC-ju izdaju, tako da spisak nije azuriran od ko zna kada, tako da se ja ne bih oslanjala na to.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:34 21.06.2009

Re: novi pasos

d133691
u Budimpesti ne moze..


Ne moze ni u Cikagu koliko ja znam.
mara92 mara92 17:19 23.06.2009

Re: novi pasos

srdjan.pajic

d133691u Budimpesti ne moze..Ne moze ni u Cikagu koliko ja znam.


Исправка:
нови, биометријски пасоши се издају у сва три ДКП-а у САД, дакле у: Амбасади у Вашингтону, Генералном конзулату у Чикагу и Генералном конзулату у Њујорку (често се овде сврстава и Мисија при УН-у, али то је, је л', Мисија...)...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:41 21.06.2009

tu drugaricu

plati suvim zlatom za tu uslugu!
ja odstajala jos zimus, u dva tzuga. najveci problem je taj sto vecina policijskih stanica ne radi taj posao na zakazivanje, sto im pada sistem Non-Stop, sto rade na IE (to je blam blamova!) gde su svi nasi podaci dostupniji hakerima vise nego igde, sto mi mislimo sve u poslednji cas te pravimo guzve bez potrebe...jer mislimo samo na sebe u svakom momentu.

Ti redovi, ti brojevi, te grozne fotke, ti otisci prstiju.

??
Moram da priznam da trenutno Dačić ima najveću popularnost , njegove izjave citiraju se doslovce i s veselom nevericom. Njegov lik i delo sad već imaju neku zaokruženu priču još iz vremena Miloševića koja se proteže ka ujedinjenoj Evropi gde ga na primer čeka zagrljaj sa Berluskonijem.

pa zna covek sta i kako se radi, na nesrecu njegovih protivnika (a i saradnika).
nisam sigurna koliko je Berluskoni pravo ime EU

ElectricDreams ElectricDreams 23:36 21.06.2009

Re: tu drugaricu

BebaOdLonchara
... sto rade na IE (to je blam blamova!) gde su svi nasi podaci dostupniji hakerima vise nego igde..


Hvala bogu pa još nisu čuli za internet... tako da smo još malo zaštićeni..
Ono što sam video kad sam skoro vadio pasoš me prenerazilo... HP Vectra iz devedeset neke... sat vremena je trajalo uzimanje podataka, skeniranje otisaka, slikanje, skeniranje vize iz starog pasoša...
Međutim, uspeli su da mi izdaju novi pasoš za 3 dana!
werko01 werko01 14:52 21.06.2009

.

kretenska drzava.


p.s.
ispravka.drzava kretena
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:02 21.06.2009

Re: .

werko01
p.s.
ispravka.drzava kretena

Немој судити по себи, молим те.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:11 21.06.2009

Re: .

Немој судити по себи, молим те.

djole63 djole63 15:14 21.06.2009

Evo, ima ovde vec nesto napisano ...

Shalterusa

A ovde je moje, vise nego pozitivno iskustvo

Inace cestitam na pozrtvovanosti i pravdoljubivosti, a i opasci da mi VOLIMO red. Ima i kod Milana Karagace nesto na tu temu ...
gorran2 gorran2 16:55 21.06.2009

Kvazidržava

Sećate se priče o "kvazidržavama" - kao nemaju kvalitetnu istoriju, jezik, etničko pravo, međunarodno pravo, štatigajaznam...

A ova naša, kao fol, sve ima pa da bude prava država.

Što se mene tiče, država se sastoji samo u tome da organizovano zastupa i štiti interese društva i građana, kao i njihove slobode.
Ona koja to ne radi za svoje građane, za mene je kvazidržava.

Rade li to ovi naši što ih plaćamo za to?



Pitanje je, naravno, retoričko.

Niti možeš negde da putuješ u inostranstvo. Jer smo najgori od sve dece.
Niti, kad nas puste, ova "država" (koja opušteno poklanja milijarde eura tajkunima u raznim oblicima) može da izda par stotina hiljada pasoša (koliko u Srbiji ima ljudi koji uopšte mogu sebi da priušte neko putovanje) u "kratkom" roku od 1,5-2 godine.
Niti možeš da putuješ po Srbiji: na putu sve rupa do rupe, autobusi krševi-dušegupke, vozovi... he, he.
Neću da psujem, obećao sam detetu.
Niti možeš da putuješ po gradu.
Jer ima 2 i po mosta, pa večito gužva.
A i kad nećeš preko mosta, opet sranje.
Je su naši preplaćeni državni geniji (kojih ima na stotine hiljada, a osnovna svrha im je pražnjenje budžeta), izumeli čudo tehnologije koje nigde drugo nije poznato: crveni talas.
Kreneš, na primer, Novim Beogradom, od hotela "Jugoslavija", prema JAT-u i bloku 28.
Pa ide: jedan semafor - crveno (60 sec).
Na sledećem, dok prilaziš, gledaš kako se pali žuto. Tu je patrola sa radarom, za slučaj da poželiš da prođeš (Može, ali košta). Ovde - crveno od 90 sec.
Kad odremaš, i konačno prođeš, upravo se zatvara semafor 150 metara dalje. Još 60 sec.
Pa još jedan (60 sec).
I na kraju, 3. bulevar (Milutina Milankovića) - 120 sec.
Za kilometar i po, treba ti, brat bratu, 8-9 minuta. Prosek oko 15 km/h, pa makar vozio i poršea. Iako je, na primer, nedelja, i ulice puste.
Dok tako jurcaš, prođeš pored jedne patrole, zgrade sup-a, grupe od tri saobraćajca koji nešto čavrljaju, i na kraju još jedne patrole sa radarom.
Ako imaš sreće da si vezao pojas, i ako su već nekoga ukebali, prođeš bez kazne.

Možda tako mora, da bi se formirao zeleni talas u poprečnim ulicama?
Ma kakvi - poprečnih ulica, ili uopšte nema, ili su i one naštimane na "crveni talas" (Bul. Z. Đinđića, bul. M. Milankovića)

E sad, da li je njih - te ljude koje plaćamo da bi se brinuli o saobraćaju - uopšte briga za saobraćaj?
Sve me strah...
stile stile 17:05 21.06.2009

Pasosh

U ZR se ceka u redu oko sat-dva (moje i jos par iskustava) i pasos se dobije za 10-15 dana. Ne smeta mi uopste uzimanje otisaka, mogu i DNK da mi uzmu ako hoce - samo da se pasos dobije bez puno cimanja. Nesto ne planiram da se bavim kriminalom a bas ako na nekom mestu zlocina podmetnu nesto od mojih biometrijskih podataka - nadam se da cu za vreme kad se zlocin odigrao imati alibi.
( 'El vidite sta smo docekali - da nas najubedljiviji ministar bude Gljivica! Da mi je ovo neko pric'o... svasta bih mu rekao! )
Inner Party Inner Party 17:24 21.06.2009

Sta je to odjednom?!

Prosle godine sam radio ovaj novi pasos i u policiji nije bilo zive duse.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:36 21.06.2009

Re: Sta je to odjednom?!

Inner Party
Prosle godine sam radio ovaj novi pasos i u policiji nije bilo zive duse.


Jesi siguran da ti taj pasos vazi? Ili da je "ispravan"
galebrija galebrija 17:43 21.06.2009

Moze i brze...

Opstina Savski Venac zakazuje telefonom ili na salteru... doduse ceka se oko 2-3 meseca na zakazani termin, ali nema dolazenja pre zore, vec tacno na vreme i cela procedura traje ukupno 15 min, za licnu kartu i pasos, zajedno...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:54 21.06.2009

Re: Moze i brze...

cela procedura traje ukupno 15 min, za licnu kartu i pasos, zajedno...

ne pada mi sistem (Windows?)?! uje! neko se isprsio tamo. u majke jevrosime na svakog treceg padne sistem, pa onda unose podatke ponovo. kod mene baksuzu pao sistem dva puta...
apach92 apach92 18:28 21.06.2009

ja sam nekako.....

uspeo da ga izvadim ali iz drugog pokusaja - nije bilo dovoljno dobro doci u 7.00h trebalo je doci u 5.45h.

Bio sam ocajan, sve je tako ponizavajuce. Sad mi je jasno da sam ja zapravo supet prosao.....
slow slow 19:59 21.06.2009

Re: ja sam nekako.....

Jaoj, a kada ja da krenem??? Mislila sam da je dovoljno da dodjem u 7 h na Novi Beograd???
Sad ste me u nesvest bacili.
d133691 d133691 00:18 22.06.2009

Re: ja sam nekako.....

za novi beograd (ali za onu salu u kojoj je 10 boksova za slikanje!) kreni u 6 i bice sve ok. problem je kad preuzimas pasos jer za to nema broja a radi jedan sluzbenik kome je trebalo tacno 26 minuta da pronade moje ime po azbucnom redu i izvuce pasos iz gomile..strasno!
slow slow 20:14 21.06.2009

Ah, Savski venac...

U Savskom vencu zakazala sam jos u aprilu za jul mesec, ali mi iskrsla preka potreba da odradim pasos za cerku
ranije. U Savskom vencu me otkacila shalterusa i preporucila da idem u Barajevo ili na Novi Beograd. Tu saznadoh
da za dete treba prisustvo oba roditelja ili saglasnost onog roditelja koji nije prisutan. Posto mi je zmu preko bare,
morao je da overi saglasnost u konzulatu, pa dok je to stiglo, pa mi sefica ne da slobodan dan, pa imam opstu paniku od pasosa...
Pravda je bre da nam se ovo ne desava. Nema pravde
rape70 rape70 21:59 21.06.2009

Fotka za pasos

Fotograf sam po profesiji. Kad je izasao ovaj novi zakon o dokumentima,mislio sam da ce se ljudi naravno besplatno
slikati u policijskim stanicama, dok nije dosao red na mene, da me slikaju. Sad mi je jasno zasto ponovo svi idu kod fotografa.
Pa mogli su se bar malo potruditi!
sensus sensus 22:18 21.06.2009

Za preuzimanje

pasosa sam ja cekala 4h na Novom Beogradu. Opet formiranje nekih grupa od po 10 potvrda i cekanje do iznemoglosti.
zilikaka zilikaka 09:37 22.06.2009

Re: Za preuzimanje

Ja sam nakon čekanja od šest sati poslala protestne mail-ove nadležnima. Uglavnom nisu odgovorili, a biser je bio odgovor MUP-a da se za probleme vezane za organizaciju obratim tomitom nadležnom iz PU N. Bgd.
Pazi, on bio zadužen da organizuje službu, i to nije uradio, a njegovi pretpostavljeni me usmeravaju da se njemu žalim.
Da li u ovoj zemlji ima dna, i kad ćemo ga konačno dotaći?

loader loader 00:12 22.06.2009

Čekam, ali...

Jel stojite u redu za novi pasoš?
Da, čekam u redu, ali kod kuće :)
U toj poziciji se osećam nekako manje tlačeno..
Pomno pratim razvoj situacije, merkam koliko je njih još ispred mene... - pa ću, u nekom podesnom momentu, da napustim papuče, obujem patike i tako, zaputivši se ka ispostavi omiljene mi državne institucije, zađem u drugu, konkretnu fazu procedure ... :)
Jasmina, hvala na pitanju i Pozdrav .. :)
bocvena bocvena 11:53 22.06.2009

Re: Čekam, ali...

Mi smo ovih dana oteli državi pasoše za decu. Mnogo smo se namučili, i mi i policija, baba za dedu, deda za repu...i otesmo im. Jer valjda su građani tu zbog policije, a ne obrnuto.
A to što se umal' ne razvedosmo, deca ispadoše na slikama zrikava skroz naskroz, što su i od podizanja pasoša napravili celovečernji cirkus...ko će to da plati?
loader loader 23:04 22.06.2009

Re: Čekam, ali...

bocvena :
" Mnogo smo se namučili, i mi i policija, baba za dedu, deda za repu...i otesmo im. Jer valjda su građani tu zbog policije, a ne obrnuto.
A to što se umal' ne razvedosmo, deca ispadoše na slikama zrikava skroz naskroz, što su i od podizanja pasoša napravili celovečernji cirkus...ko će to da plati?

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 20:30 22.06.2009

slusali o redovima...

...pa kako iste ne podnosimo, trazili,trazili,trazili par dana veze i vezice i nasli u liku servirke u supu! i lepo zakazali, otisli u zakazano vreme i uslikalo nas, sve uz padanje sistema, al' moram kasti da su i frajle sto rade tamo polupismene, samo sam ocekivala da ce poceti s dizanjem tastature u svrhu obuzdavanja misa...i da ne duzim, trajalo je to slikanje pola sahata i takodje ispadosmo ko upisani razroki namrgodjeni grazdani, al ipak ispadosmo, hvala i sad ce(t)kamo da smaknu sve vize pa kidamo bilo gde, makar nas i ne prepiznali kad ovako leeepi banemo pred njine sken(j)ere...i sve i jedan koje znam tako su na vezu i vezicu uspeli da se domognu biometrijskih documenata...bar nekakve koristi i mi sitna buranija da imamo od sveobuhvatne korupcije! sad imam samo jednu dilemu - dal da pocnem da se pravim vazna kako imam veze u supu, ili da se stidim?
jerry92 jerry92 23:55 22.06.2009

podsećanje

Tako sam i ja čekao za ličnu kartu prošle godine u NS-u.Celu noć sam stojao pred stanicom policije sa još devet ljudi jer su tada radili po 10 komada dnevno,a za moj grad je to značilo 50 komada po danu.Slikao se kod fotografa i još me na kraju slikao policajac onako neispavanog sa sve podočnjacima i još neobrijanog.To mi je najružnija slika u životu.
gorran2 gorran2 00:16 23.06.2009

Ipak je vredelo

Posle ozbiljne i konstruktivne debate, konačno smo došli do jednoglasno prihvaćenog zaključka:

Najveći problem sa izradom pasoša, i sa organizacijom uprave kod nas uopšte, sastoji se u tome što na slikama nismo toliko lepi koliko to zaslužujemo!
bocvena bocvena 09:06 23.06.2009

Re: Ipak je vredelo

Najveći problem sa izradom pasoša, i sa organizacijom uprave kod nas uopšte, sastoji se u tome što na slikama nismo toliko lepi koliko to zaslužujemo!

Ne, najveći problem je to što ništa od ovog nije smešno. Što gubiš vreme, novac i živce, a država je servis tebi na usluzi. Ili nije?
tikili74 tikili74 05:19 23.06.2009

Dobijanje pasosa u inostranstvu

Ja nemam pojma sta je gore, da li to sto se ceka 2 meseca ili sto od mene ocekuju da letim sa zapadne na istocnu obalu 2 puta da bih predala i podigla pasos...A o ekipi u nasoj ambasadi u Londonu necu ni da govorim...to je valjda jedina ambasada na svetu iz koje sam izasla smrdeci na duvan kao da je najgora kafana na Ibarskoj, gde pritom nisu pusile stranke nego staff ....
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 09:36 23.06.2009

Re: Dobijanje pasosa u inostranstvu

A o ekipi u nasoj ambasadi u Londonu necu ni da govorim...to je valjda jedina ambasada na svetu iz koje sam izasla smrdeci na duvan kao da je najgora kafana na Ibarskoj, gde pritom nisu pusile stranke nego staff ....

zanimljivo, ja kada sam bila, ne samo sto niko nije pusio, nego se tip raspricao o tome kako mrzi pusenje (inace, u zivotu, ne na radnom mestu).
sanja_idf sanja_idf 10:42 23.06.2009

Ambasada na usluzi...

Moja majka je krajem PROSLE godine predala zahtev za sastanak (za dobijanje novog pasosa), nakon 4 meseca dobila je sastanak... pasos je bio gotov posle 3 meseca... :) u Parizu, tj. u nasoj ambasadi. Ja sam predala zahtev pre par meseci, jos nisam dobila niti sastanak... pitanje je, cini mi se, da li cu dobiti "mogucnost" da dobijem novi pasos, a s obzirom na to da stari vaze do 31.12 ove godine - haha, verovatnoca je velika da cu ostati bez srpske isprave (na neko vreme...). No, koga briga ako postoji IDEJA da u SAD idemo bez vize...

I da, price iz ambasada su neverovatno simpaticne - covek koji radi na izdavanju viza u Parizu ne samo da je komunikativan vec i daje zenama preporuke oko uzimanja/ne uzimanja/menjanja prezimena u devojacko...

Mada, priznajem, barem tamo nikada nisam cekala u redu - ambasada zvrji prazna, a ceka se mesecima na izradu pasosa (koji ce moja majka opet morati da menja, jer nije uradjen kako treba...).

drug.clan drug.clan 16:23 23.06.2009

if (Ђ = Đ = D) or (Ђ = DJ) else

Danas sam cuo pricu jednog naseg coveka na ovu temu. Covek ima slovo Đ u imenu (dva cak) upisana kao DJ u vazeci plavi pasos. On je pre skoro dva meseca otisao u Srbiju na dve nedelje i podneo zahtev za novi pasos i dobio obavestenje da se on od prekosutra kada dobije novi pasos vise nece zvati Djordje vec Dorde. Naime neko novo interno pravilo MUP-a (bas bi voleo da cujem ko ga je smislio i koji su motivi za to) od aprila meseca 2009. (ranije nije bilo problema dobiti DJ u novi biometrijski pasos umesto Đ) kaze da se svima mora upisati slovo Đ u pasos. To slovo se naime u masinski citljiv deo u dnu strane (koji je strancima jedino merodavan) upisuje kao D jer International Civil Aviation Organization koji zahteva te podatke ne poznaje slovo Đ i umesto njega pise D.

Tako je drzava Srbija ili bolje reci neki birokratski pojedinac koji se krije iz drzave nasilno promenio ime neduznom gradjaninu koji je preko noci umesto DjorDje postao DorDe sto je napravilo kosmar od njegovog zivota. Na njegovu nesrecu covek nema americko drzavljanstvo ili Green Card te je i dalje njegov osnovni identifikacioni dokument pasos. Pred njim je produzavanje vozacke i ljudi u DMV ce mu traziti da upise novo ime u vozacku, za to ce morati da promeni SSN karticu i osiguranje. Potom ce morati da promeni sve podatke u banci i na kreditnim karticama, zatim da plati advokata kako bi poslao zahtev o promeni imena americkim vlastima koji mu izdaju radnu vizu. Glavni problem koga se on pribojava je da ce prilikom trazenja pravog posla (sada je postdoc) njegova Phd diploma iz US i svi naucni radovi i reference sa nekim drugim imenom staviti sumnju na njega.

Sve ovo zbog interne odluke nekog birokrate u MUP-u?
Istovremeno mnogi sugradjani (desetine hiljada sa slovom Đ u imenu ili prezimenu) a koji su slucajem srecnih okolnosti dobili pasos samo par dana pre njega nemaju problem koji on ima.

Dokle ce ova drzava tj. grupa pojedinaca u njeno ime da maltretira i diskriminise sopstvene gradjane nasilno menjajuci im imena i zagorcavajuci im zivot iz cistog hira jer realnog razloga za to nema i ne moze biti?

Ako svi ti pasosi sa DJ vaze i dalje zasto novi sa DJ ne bi? Mozda je to samo privremeno jer kako ministar kaze citiram "Dačić je najavio i unapređenje softverskog sistema za izdavanje biometrijskih pašosa koji će omogućiti da se u bimotrijski čip ugradi i otisak prsta, što je u skladu sa evropskom praksom. " opet cemo uskoro menjati pasose.
Znaci sada se otisak ne upisuje u pasos? Znaci pasos nije biometrijski?


Da li znate da je najbolje resenje za Ђорђетa da zvanicno promeni ime u ДjорДjе!?
muvabezglave muvabezglave 03:18 24.06.2009

Sta!!!

Ne stojimo ajd zdravo , mislim stvaaarno ... ti i tvoja drugarica ...
leopold_lady leopold_lady 09:24 24.06.2009

Ne ....

Još uvek ne ....

Astrolog mi je rekao da ću se udati u drugoj polovini ove godine - pa čekam da se udam,a onda tek menjanje pasoša.... Još samo da znam za koga .... Šalim se.....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana