Mirna duša je najbolja ležaljka za odmor

ines08 RSS / 21.06.2009. u 19:54

 

Šta zračiš - to privlačiš.

Ono što tražimo to ćemo i naći, a ono što se nalazi u nama to ćemo i privući.

Ono što želite, to želi vas.

Kakve su ti misli, takav ti je život.

Jednom kad odlučite da krenete u avanturu, vrata se sama otvaraju.

Velika srca vole, dok mala čekaju da budu voljena.

Ponekad oni koji vas najviše povrede su zapravo oni koji su vam najviše pomogli.

Ništa što nam se dogodilo ne možemo da promenimo, niti da žalimo zbog toga. Kako god bilo, to su lekcije koje je trebalo da prodjemo nebismo li iz njih naučili nešto. Kako ćeš da upoznaš zadovoljstvo ako ne znaš šta je bol?

Svi mi koji tragamo, na kraju i pronađemo to što smo tražili. Nije ni malo lako i ne postoje čudesne pilulice koje će vam preko noći pomoći. Za sve dobre stvari potrebno je vreme.

Intuicija je naša veza sa samim sobom, onaj unutrašnji glas koji nam govori kako se osećamo i šta je za nas dobro a šta nije. I pre nego što znaš, osećaš.

Svrha života nije samo u tome da gledamo sebe i svoje interese već i da budemo tu jedni za druge.

Poštujem ljude koji imaju stav i mišljenje, ali ne i one koji mi vređaju inteligenciju i zdrav razum. I Hitler je imao stav, zar ne? 

Čovek pre svega, pa onda stručnjak (expert).

I kao što neko ovde reče, najopasniji je onaj nevidljivi poremećaj u glavi, jer ga oni koji ga imaju nisu svesni ili im sujeta i samozadovoljavajući egoizam ne dozvoljava da vide dalje od svog nosa...



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mashha mashha 20:08 21.06.2009

!!!

Potpisujem!
Inače, ja poprilično verujem u zakon privlačnosti o tome se govori u filmčiću The Secret... nije ništa preterano ali vredi ga odgledati.
(PS. Ne stigoh da ti se zahvalim za pesmicu na prethodnom blogu )
ines08 ines08 20:16 21.06.2009

Re: !!!

Taj film sam odgledala pre nekih godinu i po, i možda je previše reći da mi je promenio život, ali je mnogo uticao na moj način razmišljanja i sled nekih događanja u mom životu.
Hvala ti Mashha

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:13 21.06.2009

Re: !!!

The Secret

ovaj oprin deo intervjula kod larija je jedna od najneverovatnijih prica. hvala ti mašo za hint o zakonu privlacnosti, koji je sooo true!



ines08 ines08 22:39 21.06.2009

Re: !!!

Hvala Ivana što si postavila ove klipove.

Po zakonu privlačnosti, kad imamo neku misao u isto vreme privlačimo slične misli. Jer, misli su poput magneta i imaju frekvenciju. Kada razmišljamo, šaljemo misli u svemir i one magnetskom energijom privlače sve slične stvari na istoj frekvenciji. Sve što je poslato, vraća se izvoru - nama, i naše misli postaju stvarnost...
Tako kažu u "Tajni".
edi-va edi-va 22:51 21.06.2009

Re: !!!

Hvala Ivana što si postavila ove klipove


Hvala, zaista.

Izdvojila bih sledece sto sam uspela da zapamtim:

Zivot je fizicka manifestacija tvojih misli ... tvoje misli i tvoja osecanja kreiraju tvoj zivot.

jecullence jecullence 20:09 21.06.2009

:)

Još jedan super tekst Ines :) Htela sam citirati nešto, ali ona bih morala sve!
ines08 ines08 20:25 21.06.2009

Re: :)

Thanks Jeco

U životu dobijamo ono što jesmo, a ne ono što mislimo da želimo.
edi-va edi-va 21:28 21.06.2009

...

Jednom kad odlučite da krenete u avanturu, vrata se sama otvaraju.


Ovo ne da je tachno (pored svega ostalog, naravno) nego je zakon - nazovimo ga zakon avanture, nista mi pametnije ne pada na pamet - ali iz lichnog (trenutnog) iskustva, samo mogu da potvrdim.

ines08 ines08 21:39 21.06.2009

Re: ...

edi-va
Jednom kad odlučite da krenete u avanturu, vrata se sama otvaraju.


Ovo ne da je tachno (pored svega ostalog, naravno) nego je zakon - nazovimo ga zakon avanture, nista mi pametnije ne pada na pamet - ali iz lichnog (trenutnog) iskustva, samo mogu da potvrdim.


O tome ću pisati... uskoro. Na tuđem primeru, mada imam i neke svoje, koji nisu tako veliki i značajni za javnost.

ines08 ines08 21:34 21.06.2009

NNN-ovima

Želim da se zahvalim NNN-ovima što su linkovali moj tekst i dali onako lep uvod kojim su pronikli u suštinu - da se nad sobom zamislimo šta je ono što nam dušu čini mirnom.

Reagovanje ili nereagovanje? Činjenje ili nečinjenje?

Desilo mi se ovih dana da sam odreagovala na nečiju oholost, bezosećajnost, sebičnost, a sve iz najbolje namere jer mi je ta osoba ipak bila draga. Želela sam da pomognem, jer sam sigurna da greši.

Šta vi radite kad vas ne čuju, kad ne žele da vas saslušaju, kad gubite nekog ko vam je drag, kad vas taj neko odmah svrsta u neprijatelje jer mu niste pružili slepu podršku?

Nije dovoljno biti dobar i raditi dobro, ako tako ne postupaju i ljudi oko vas. A kako uticati na druge, kad vidite šta se sve oko vas događa?
edi-va edi-va 21:52 21.06.2009

Re: NNN-ovima

Reagovanje


Činjenje


Cista savest - to sam i tamo napisala.

Sad bih ovde mogla malo da prosirim i dodam: problem koji nastaje kad reagujes je taj da i sam rizikujes da dobijes po nosu. Konkretno - vidis kako skinsi lupaju nekog stranca i umsesas se direktno, onda rizikujes da budes polupan. No, ono sto je moguce uraditi je, pogotovu danas kada svi imamo mobilne telefone - malo se skloniti, nazvati policiju i sacekati dok ista dodje i usput pokusati mobilisati jos po nekog prolaznika da vam se pridruzi u reagovanju ili cinjenju.

Evo i jos jedan primer. Juce u gradu guzva jer je u toku gurmanska nedelja, i odemo malo da se naklopamo kojekakvih perverzija i u guzvi primetim klinca, kako trazi pogledom - nekoga. Ucini mi se da je se izgubio i zastanem i kazem osobama koje su bile sa mnom da sacekaju da nesto proverim ... i u tom vidim da je klinac nasao svoje, da bih kasnije kada sam objashnjavala zasto sam zastala dobila malo glupav komentar: pazi ti nju ona vodi rachuna i o tudjoj deci ... prvo nisam znala sta da kazem, zatechena komentarom prvo malo precutim i onda dodam (sto smatram da je nepotrebno ikome pojashnjavati) da je u pitanju dete i da nije bitno chije je to dete.

Na zalost, ne razmishljaju svi tako.
NNN NNN 23:09 21.06.2009

Re: NNN-ovima

Najiskrenije, ja poslušam svoju savest ako je dovoljno glasna

(nekad čujem kao nešto nejasno romori, kao negoduje, a samo kažem "ne čujem, ali ako nastaviš, ubošću te štapićem za uši!"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:30 22.06.2009

Re: NNN-ovima

... i u tom vidim da je klinac nasao svoje, da bih kasnije kada sam objashnjavala zasto sam zastala dobila malo glupav komentar: pazi ti nju ona vodi rachuna i o tudjoj deci ... prvo nisam znala sta da kazem, zatechena komentarom prvo malo precutim i onda dodam (sto smatram da je nepotrebno ikome pojashnjavati) da je u pitanju dete i da nije bitno chije je to dete.

to ja stalno radim, pogotovo od kad su pokusali da otmu mog bratanca-ljubimca, Vuka.
libkonz libkonz 21:35 21.06.2009

Auuu

Ines, koliko si samo tema pokrenula u ovom tekstu.
Intuicija je naša veza sa samim sobom, onaj unutrašnji glas koji nam govori kako se osećamo i šta je za nas dobro a šta nije. I pre nego što znaš, osećaš.

Ti kažeš intuicija, ja Bog. Ali poenta jeste da se slažem sa svim gore napisanim.
Kao i uvek, odličan blog !
r0811n r0811n 21:41 21.06.2009

Re: Auuu

Picaso je čini mi se smatrao, tačnije nije podnosio dobrotu i mediokritete.
ines08 ines08 22:09 21.06.2009

Re: Auuu

libkonz
Ti kažeš intuicija, ja Bog. Ali poenta jeste da se slažem sa svim gore napisanim.
Kao i uvek, odličan blog !

Hvala Lib
Verovanje je ono što nam daje snagu, što nas vodi. Za nekog je to Bog, za nekog intuicija, pozitivna energija, sadašnji trenutak...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:36 22.06.2009

Re: Auuu

Picaso je čini mi se smatrao, tačnije nije podnosio dobrotu i mediokritete.

pikaso je bio genijalni umetnik. navedi mi vise od dva genijalna umetnika koji su bili sasvim OK sa samim sobom, akomerazumes?
najveca umetnicka dela nastaju u najgorim vremenima i od ne bas najdobronamernijih ljudi. umetnici su cesto musicavi ili su prosto - kreteni, ali zato ostavljaju za sobom ono zbog cega idemo u muzeje i na koncerte. nobody's perfect, but art is.
r0811n r0811n 21:39 22.06.2009

Re: Auuu

BebaOdLonchara
Picaso je čini mi se smatrao, tačnije nije podnosio dobrotu i mediokritete.

pikaso je bio genijalni umetnik. navedi mi vise od dva genijalna umetnika koji su bili sasvim OK sa samim sobom, akomerazumes?
najveca umetnicka dela nastaju u najgorim vremenima i od ne bas najdobronamernijih ljudi. umetnici su cesto musicavi ili su prosto - kreteni, ali zato ostavljaju za sobom ono zbog cega idemo u muzeje i na koncerte. nobody's perfect, but art is.


Sve si lepo rekla.Sve si razumela.
myredneckself myredneckself 21:37 21.06.2009

ines,

Intuicija je naša veza sa samim sobom, onaj unutrašnji glas koji nam govori kako se osećamo i šta je za nas dobro a šta nije. I pre nego što znaš, osećaš.

nekad se uplašim kako mi je intuicija dobra, obično me ne prevari
nekad bih jednostavno htela da ne bude istina ono što mi govori moj "unutrašnji glas", koji mi ne da mira
ines08 ines08 21:48 21.06.2009

Re: ines,

myredneckself
Intuicija je naša veza sa samim sobom, onaj unutrašnji glas koji nam govori kako se osećamo i šta je za nas dobro a šta nije. I pre nego što znaš, osećaš.
nekad se uplašim kako mi je intuicija dobra, obično me ne prevari
nekad bih jednostavno htela da ne bude istina ono što mi govori moj "unutrašnji glas", koji mi ne da mira


Pre nego što sam stavila ovih par rečenica na blog, pročitah u jednom dahu knjigu "Tišina govori", Ekarta Tola, koja govori o unutrašnjem miru, smirenosti i spokoju, kada iz unutrašnje tišine proradi intuicija bez ega i raznoraznih uslovljenosti.
Taj unutrašnji glas nikada ne greši
edi-va edi-va 21:55 21.06.2009

Re: ines,

Taj unutrašnji glas nikada ne greši


Da, i cini mi se da sam bas kod tebe na jednom blogu nesto slichno komentarisala.

ines08 ines08 22:53 21.06.2009

Re: ines,

edi-va
Taj unutrašnji glas nikada ne greši


Da, i cini mi se da sam bas kod tebe na jednom blogu nesto slichno komentarisala.

Yes

Dobar instinkt po pravilu će ti reći šta da radiš mnogo pre nego što tvoja glava shvati o čemu je reč
miloradkakmar miloradkakmar 21:48 21.06.2009

Samoća

Svrha života nije samo u tome da gledamo sebe i svoje interese već i da budemo tu jedni za druge.

Šta čovek može sam ? Da žvaće samoću, nalazi sreću u tome, dok ima snage. Kada nje nestane, nestaje i čovek , a samoća i sreća i dalje " rade svoj posao ", ali za nekog drugog..
Njima je svjedno, nama ne bi trebalo da bude .

ines08 ines08 22:02 21.06.2009

Re: Samoća

miloradkakmar
Svrha života nije samo u tome da gledamo sebe i svoje interese već i da budemo tu jedni za druge.

Šta čovek može sam ? Da žvaće samoću, nalazi sreću u tome, dok ima snage. Kada nje nestane, nestaje i čovek , a samoća i sreća i dalje " rade svoj posao ", ali za nekog drugog..
Njima je svjedno, nama ne bi trebalo da bude .

Da Milorade, baš tako.
Bićemo onoliko srećni koliko uspemo da usrećimo druge. Isto važi i za uspeh u poslu, za ljubav...
mariopan mariopan 22:10 21.06.2009

Re: Samoća

Preporuka za tekst, mada sam dosta toga i sama iskusila, dugo se zivi, svasta se nauci, a ucim u trku i dalje. Pa i ovo valja drzati u sebi, u nekoj fiokici, ako zaboravimo da nas opomene.

Pozdrav
ines08 ines08 22:17 21.06.2009

Re: Samoća

mariopan
Preporuka za tekst, mada sam dosta toga i sama iskusila, dugo se zivi, svasta se nauci, a ucim u trku i dalje. Pa i ovo valja drzati u sebi, u nekoj fiokici, ako zaboravimo da nas opomene.

Pozdrav

Hvala Mariopan
Da, baš tako, brzo se živi, nema se vremena.
Tužno je kad u toj trci s vremenom zaboravimo čak i na svoje najbliže...
maricacarica maricacarica 22:36 21.06.2009

Re: Samoća

Zašto bila draga osoba?

Mene su u životu povređivali uglavnom postupci ljudi koji su mi dragi. Ostali te i ne dotiču na taj način.... Kroz neko vreme, kad se stišaju strasti.... Ili se bliskost produbi, ili se prekriži....Ali treba vreme
ines08 ines08 22:42 21.06.2009

Re: Samoća

maricacarica
Zašto bila draga osoba?

Mene su u životu povređivali uglavnom postupci ljudi koji su mi dragi. Ostali te i ne dotiču na taj način.... Kroz neko vreme, kad se stišaju strasti.... Ili se bliskost produbi, ili se prekriži....Ali treba vreme

Dobro zapažanje... Hm... U pravu si, videćemo šta će biti kad se stišaju strasti.
Stvarno si carica, hehe
NNN NNN 23:22 21.06.2009

Re: Samoća

Mene su u životu povređivali uglavnom postupci ljudi koji su mi dragi. Ostali te i ne dotiču na taj način....
Tačno.
maksa83 maksa83 23:42 21.06.2009

Re: Samoća

Mene su u životu povređivali uglavnom postupci ljudi koji su mi dragi.

Znaš kako kažu Japanci - kad nekog voliš, daješ mu u ruke štap kojim može da te bije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:49 21.06.2009

Re: Samoća

Znaš kako kažu Japanci - kad nekog voliš, daješ mu u ruke štap kojim može da te bije.

kazu da ako nekog volis, pusti ga da ide kad vidis da zeli.

a dalmatinci da je covek kao pesak u saci; ako ga previse stisnes, iscurice ti izmedju prstiju, ako ga previse pustis vetar ce ga oduvati sa dlana. treba pronaci pravu meru da pesak ostane u saci.
ines08 ines08 23:51 21.06.2009

Re: Samoća

maksa83
Mene su u životu povređivali uglavnom postupci ljudi koji su mi dragi.
Znaš kako kažu Japanci - kad nekog voliš, daješ mu u ruke štap kojim može da te bije.

Da, sve dok možeš da trpiš...
maricacarica maricacarica 00:33 22.06.2009

Re: Samoća

To je pitanje tvoje ravnoteže sa samom sobom i spremnosti na kompromise i ustupke, a ne sa nekom drugom osobom. Doduše, što si stariji, te se imaginarne granice pomeraju i to je, s moje tačke gledišta dobro....
niccolo niccolo 22:15 21.06.2009

Ju, naopako

pa ti o'šla u filozofe...
ines08 ines08 22:19 21.06.2009

Re: Ju, naopako

niccolo
pa ti o'šla u filozofe...


Juuu, šta ti je Nik, ja filozof?!?
Ovo su samo neke životne istine...
Blade Runner Blade Runner 22:50 21.06.2009

Re: Ju, naopako

Juuu, šta ti je Nik, ja filozof?!?

meni ovo deluje bas filozofski
Kakve su ti misli, takav ti je život.
natasavb natasavb 22:57 21.06.2009

Re: Ju, naopako

izgleda da su svi navikli da kod tebe ima muzike, pa evo da ih ne razocaramo.




ines08 ines08 23:01 21.06.2009

Re: Ju, naopako

Blade Runner

meni ovo deluje bas filozofski
Kakve su ti misli, takav ti je život.

I bogati plaču, zar ne?
Blade, for you
ines08 ines08 23:07 21.06.2009

Re: Ju, naopako

Hvala Nataša na odličnom izboru muzike, baš je legla.

Razmišljala sam da stavim neku pesmicu, no ništa prigodno mi nije palo na pamet.
niccolo niccolo 09:39 22.06.2009

Re: Ju, naopako

ines08

niccolopa ti o'šla u filozofe...Juuu, šta ti je Nik, ja filozof?!?Ovo su samo neke životne istine...

Nemoj sad da se vadiš kad smo te provalili
ines08 ines08 09:57 22.06.2009

Re: Ju, naopako

niccolo

ines08niccolopa ti o'šla u filozofe...Juuu, šta ti je Nik, ja filozof?!?Ovo su samo neke životne istine...Nemoj sad da se vadiš kad smo te provalili

...
margos margos 23:02 21.06.2009

Hm...

Duša je uvek mirna, samo što je mi ne percipiramo, ne čujemo...
Ono što mi kažemo mirne duše to je kada smo u saglasju uma i tela - što je zapravo retko.
Uglavnom smo u nesaglasju - u preispitivanju, u borbi.... ego tripovima kako se to danas popularno kaže.

Meni je pojam mirne duše zapravo spokojna selidba duše... kad je neko i na odru lep.
A od živih - ponekad... poneko... pa i ja ponekad:)
shumska shumska 23:09 21.06.2009

Re: Hm...

jedna od stvari koje mi se u ortodox religijskoj praksi jako dopadaju su: kod monaha - ispovedanje pomisli (teorijski, ne bi trebalo svakoj pomisli dati pažnju i na taj način je pustiti u srce)
stražarenje nad dušom
edit: kad bolje razmislim, čist misticizam :) /ima kod Sv. Grigorija Palame (zaštitnik Soluna, 14. vek) sjajnih zapisa, ali da ne trolujem/
shumska shumska 23:13 21.06.2009

Re: Hm...

ja komentarisala i tamo - i ovde
ines08 ines08 23:14 21.06.2009

Re: Hm...

margos
Duša je uvek mirna, samo što je mi ne percipiramo, ne čujemo...
Ono što mi kažemo mirne duše to je kada smo u saglasju uma i tela - što je zapravo retko.
Uglavnom smo u nesaglasju - u preispitivanju, u borbi.... ego tripovima kako se to danas popularno kaže.

Meni je pojam mirne duše zapravo spokojna selidba duše... kad je neko i na odru lep.
A od živih - ponekad... poneko... pa i ja ponekad:)

Dozvoliću sebi da citiram ono što je rekla Jelica Greganović
Margos, baš sam se pitala gde si, ovo su teme o kojima od tebe možemo dosta čuti i naučiti
ines08 ines08 23:20 21.06.2009

Re: Hm...

shumska
ja komentarisala i tamo - i ovde

Shumska, hvala na poseti i komentaru.

Naš sadašnji život odraz je naših prošlih misli.
Ali možemo ga osmisliti ponovo, jer ono što sada mislimo kreira naš budući život.
Svoj život stvaramo vlastitim mislima.
shumska shumska 23:27 21.06.2009

Re: Hm...

hoću reći, ovaj film "Secret" i cela ta filozofija....ortodoxy zna to vekovima! eto
da ne postanem taliban preko noći, odoh sad
margos margos 23:49 21.06.2009

Re: Hm...

Margos, baš sam se pitala gde si,

Pod jedan - ovo je meni default pa mi šašavo i da pričam, a posebno posle 2 dana po 11 sati pričanja o tome.:)

I uvek imam dodatak na ''Secret'' i uopšte ''positive thinking''. Ne kažu kako izaći na kraj sa starim navikama, uslovljenostima, sumnjama, strahovima koji iskaču iza ćoška. Treba paralelno raditi na čišćenju toga i sejanju novog, inače bude kao parfem stavljen na prljavo telo.

I da, da ne zaboravim - naš biokompjuter je bukvalan - ne zna žargon i podrazumevanje, treba biti jasan i precizan, kao i sa ovim kompjuterom. To što ja kucam komentar, ne znači da će biti i objavljen sve dok ne kliknem na ''objavi''. Mnogi samo nešto žele, ali ne donesu odluku da će to i postići (imati, uraditi)... ne stave tu želju u pogon.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:56 22.06.2009

Re: Hm...

Treba paralelno raditi na čišćenju toga i sejanju novog, inače bude kao parfem stavljen na prljavo telo.

bas sam odgledala Opru gde su svi ti predavaci bili gosti i jednog momenta jedan kaze (parafraziram): "vi ste besni na svog bivseg koji vas je ostavio, patili zbog njega, razvod vam je doneo dugove, blabla...a jako zelite da upoznate nekog novog. vase ruke kao da su pune tog bivseg. covek koji zeli da vas upozna prosto vidi da niste sami, jer se non stop bavite tim bivsim, vi ste i dalje sa bivsim, takvu energiju emitujete, niste slobodni."
naravno da ne moze odjednom ali postoji i onaj momenta kada kazu da treba da budemo zahvalni na svemu sto imamo i na svemu sto nam se desilo, cak i tom bivsem/bivsom koja nas je unesrecila, jer smo nesto naucili, jer znamo kako necemo drugi put...tajfazon.
ajde da postavim link za celu emisiju. nema je na youtube ali ima ovde:

http://www.guba.com/watch/2000938911

ps. ja sam prvi put sad na ovom blogu saznala za The Secret i vec skidam film. nikad nisam verovala u positive thinking, da budem iskrena, ali ovu ljudi mi objasnjavaju kako cela stvar radi. nije kljuc u pozitivnom misljenju. postoje tri stvari: prvo smislis, ona osetis pa radis. ne moze jedno bez drugog. kazu da ljudi koji se trude i rade ko crnci da bi imali kuce/pare/blabla a to im ne uspeva, nemaju sve tri stvari savladane. energija nam se ne vraca odmah, potebno je vreme...mozda sam odlepila, ali meni sve to ima smisla.
Kazezoze Kazezoze 10:46 22.06.2009

Re: Hm...

margos
Mnogi samo nešto žele, ali ne donesu odluku da će to i postići (imati, uraditi)... ne stave tu želju u pogon.

ja se drzhim parole: zhelim da ne zhelim.
da pokusham da to i pojasnim...zhelja je produkt ega. ego postoji zato shto nastavljamo okretati pedale zhelje, zato shto nastavljamo tezhiti da dobijemo neshto, zato shto skachemo ispred samih sebe. upravo to je fenomen ega - skok ispred sebe, skok u buducnost, skok u sutrashnjicu. skok u ono shto ne postoji stvara ego.skok u iluziju.

zbog toga shto potiche iz nepostojeceg, on je nalik na fatamorganu. to se sastoji od zhelje i nichega vishe. to se sastoji samo od zhedji i nicheg vishe. ego nije u sadashnjosti, on je u buducnosti. zhelja i ego postoje u suradnji, oni koordiniraju. ako si u buducnosti, tada je, chini se, ego vrlo supstancijalan. ako si u sadashnjosti, ego je opsena, pochinje ishchezavati. stvarnost se dogadja samo kada zhelja prestane. dakle, ovo je dilema. shto da se radi? zhelja je tu, a mudre osobe stalno govore da zhelja mora biti zaustavljena, i nastavljaju odmah zatim govoreci da ne mozhesh zaustaviti zhelju. pa shta onda da se radi?
zhelja mora da se razume.

mozhemo je razumeti... potrebna je neposredna percepcija, i potrebno je neposredno prodiranje. pogledash u zhelju, samo vidish shta je to, i videt cesh lazhnost toga, i videt cesh da to ne postoji. i zhelja padne i, istovremeno, u tebi neshto pada. ego ne mozhe postojati bez zhelje, zhelja ne mozhe postojati bez ega. zhelja je projektovani ego, ego je introprojekcija zhelja. oni su zajedno, dva aspekta iste pojave.

osho je rekao (parafraziram): "...onog dana kada je prestalo zheljenje, osetio sam se vrlo beznadezhno i bespomocno. nema nade, jer nema buducnosti. nema se chemu nadati, jer se pokazalo da je svako nadanje uzaludno, to ne vodi nikuda. idesh u krugovima, to nastavlja da se njishe pred tobom, to nastavlja da stvara nove opsene, stalno te poziva: 'ajde, trchi brzhe, stici cesh.
ali koliko god ti brzo trchao, nikada ne stizhesh. zbog toga, Buda to zove iluzijom. to je kao horizont koji vidish oko zemlje. on se prichinjava, ali ne postoji. ako krenesh, on se stalno udaljava od tebe. shto brzhe trchish on se brzhe udaljava. shto sporije idesh, on ce se sporije udaljavati. ali jedna stvar je sigurna - rastojanje izmedju tebe i horizonta ostaje apsolutno isto. chak ni za jedan jedini pedalj ne mozhesh smanjiti rastojanje izmedju sebe i horizonta. ne mozhesh smanjiti rastojanje izmedju sebe i svoje nade.
nada je horizont. ti pokushavash premostiti sebe do horizonta, do nade, do projektovane zhelje. zhelja je most, most od sna - jer horizont ne postoji, ne mozhesh praviti most ka njemu, mozhesh samo sanjati o mostu."

mozhda bi bilo potrebno na ovakav nachin razmisliti o new-age filmu 'secret', i u opshte o fantazijama koji preko opre i njoj slichnih dobijaju medijsku reklamu.
margos margos 13:03 22.06.2009

Re: Hm...

ja se drzhim parole: zhelim da ne zhelim.

Kaz, zar nije ovo jedna od onih želja koja mnogima, na najsuptilniji i najpogunbiji način jača ego?
Kazezoze Kazezoze 14:32 22.06.2009

Re: Hm...

margos
ja se drzhim parole: zhelim da ne zhelim.

Kaz, zar nije ovo jedna od onih želja koja mnogima, na najsuptilniji i najpogunbiji način jača ego?

ne,upravo suprotno ukoliko se zhelja razume.
margos margos 15:05 22.06.2009

Re: Hm...

ne,upravo suprotno ukoliko se zhelja razume.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:20 22.06.2009

Re: Hm...

ne,upravo suprotno ukoliko se zhelja razume.

a sta je sa zeljama za nekog drugog? kad zelis da uradis nesto veliko za nekog drugog? znaci, zelim da odem i radim za doktore bez granica jer zelim da pomazem ljudima, a ne da sedim kao direktor nekog doma zdravlja. sta onda? kako tu stojimo sa egom?
Kazezoze Kazezoze 22:01 22.06.2009

Re: Hm...

BebaOdLonchara
ne,upravo suprotno ukoliko se zhelja razume.

a sta je sa zeljama za nekog drugog? kad zelis da uradis nesto veliko za nekog drugog? znaci, zelim da odem i radim za doktore bez granica jer zelim da pomazem ljudima, a ne da sedim kao direktor nekog doma zdravlja. sta onda? kako tu stojimo sa egom?

ukoliko kao direktor doma zdravlja ne pomazhesh ljudima, onda to sigurno necesh ni kao doktor bez granica, tako da ta zhelja predstavlja samo hranu za tvoj ego.
dali76 dali76 08:17 22.06.2009

Sokrat mi e drag,al istina...

“Ne vredi slepom crtati,gluvom govoriti I glupom objasnjavat”i…
Nije li to citat kome si bas ti Margos dala preporuku samo par sati ranije?
Mirne duse dakako.
Slusaj Ines…prijateljima govori sto mislis a ne sto oni mozda ocekuju d aim kazes. Umet ce da to cene jer za to prijatelji I postoje.
Preporuka za tekst I za hrabrost.

ines08 ines08 09:54 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

dali76
Slusaj Ines…prijateljima govori sto mislis a ne sto oni mozda ocekuju d aim kazes. Umet ce da to cene jer za to prijatelji I postoje.
Preporuka za tekst I za hrabrost.

Dali, znam da je tako, i da pravi prijatelji znaju da cene iskrenost. Ali zaboli kad za nekog misliš da je pravi, kad sa njim deliš neku intimu i izgleda ti da se savršeno razumete, a onda se sve sruši kao kula od karata, i to samo zato što odreaguješ normalno, ljudski.

Oprez nije na odmet kad odlučiš da nekome otvoriš srce i dušu, a ja to nikako da naučim, pa mi se često obija o glavu.

Ovim tekstom nikoga ne vređam, a ako se neko pronađe ugroženim i povređenim, neka se zapita zašto je to tako?
maricacarica maricacarica 11:32 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

Ines, otvaranje srce i duše znači da ih imaš. Daješ zato što imaš šta da daš. A bol negde znači da si živ....
margos margos 13:18 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

dali76
“Ne vredi slepom crtati,gluvom govoriti I glupom objasnjavat”i…
Nije li to citat kome si bas ti Margos dala preporuku samo par sati ranije?
Mirne duse dakako.
Slusaj Ines…prijateljima govori sto mislis a ne sto oni mozda ocekuju d aim kazes. Umet ce da to cene jer za to prijatelji I postoje.
Preporuka za tekst I za hrabrost.


Dalibore, uopšte ne vidim vezu između mog i tvog komentara, kao ni tvoju potrebu da me prozivaš i nastavljaš da produbljuješ nerazumevanje.

Ako je i ovaj tekst nastavak rata - onda vama duša sigurno nije mirna - a procenu tuđe, ostavite njima samima.

Ko si ti da mi sudiš? Dugujem ti nešto ili si se može biti proglasio mojim duhovnim učiteljem, a da ja to ne znam?
jecullence jecullence 14:27 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

Oprez nije na odmet kad odlučiš da nekome otvoriš srce i dušu, a ja to nikako da naučim, pa mi se često obija o glavu.



I meni je to često problem Ines...Mada ima jedna rečenica iz Biblije koja kaže: " Ne bacaj bisere pred svinje!"

A ono što je dali rekao je istina, mada su takvi prijatelji retki, i treba ih čuvati.
ines08 ines08 22:35 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

margos
Dalibore, uopšte ne vidim vezu između mog i tvog komentara, kao ni tvoju potrebu da me prozivaš i nastavljaš da produbljuješ nerazumevanje.

Ako je i ovaj tekst nastavak rata - onda vama duša sigurno nije mirna - a procenu tuđe, ostavite njima samima.

Ko si ti da mi sudiš? Dugujem ti nešto ili si se može biti proglasio mojim duhovnim učiteljem, a da ja to ne znam?

Margos, kad sam rekla da od tebe možemo dosta naučiti i čuti, nisam očekivala da ću čuti ovako nešto.

Ako ste ti i Dali u sukobu (mišljenja, stavova, ne znam čega) ovaj blog sigurno nije planiran kao poprište za nastavak tog sukoba, kao ni mesto gde ćemo mi ostali "da zauzimamo strane".

Moji blogovi su uvek bili mesto sa positive thinging i tom nekom pozitivnom energijom - bar ih ja tako doživljavam, a sada osećam neki naboj i netrpeljivost, a za tim nema potrebe.
margos margos 23:06 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

Margos, kad sam rekla da od tebe možemo dosta naučiti i čuti, nisam očekivala da ću čuti ovako nešto.

A izvini, zašto se meni obraćaš a ne Daliboru kad on mene proziva?
Ja sam njemu replicirala svaki put.
Ako treba da ne odgovaram - reci.
Čemu ovakav ton? Čemu cinizam?

Zašto vidiš cinizam u preporukama?
Očigledno je da postoje ljudi koji neće da se konfrontiraju niti da diskutuju i na to imaju puno pravo. Kada si to nazvala cinizmom, obezbedila si sebi ubuduće leptiriće i cvetiće na positive thinking blogovima - ali diskusiju teško da ćeš imati.

Ako kvarim taj pozitivni talas - izvinjavam se, neću ti više smetati.
Srećno

ines08 ines08 23:53 22.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

margos
A izvini, zašto se meni obraćaš a ne Daliboru kad on mene proziva?
Ja sam njemu replicirala svaki put.
Ako treba da ne odgovaram - reci.
Čemu ovakav ton? Čemu cinizam?
Zašto vidiš cinizam u preporukama?
Očigledno je da postoje ljudi koji neće da se konfrontiraju niti da diskutuju i na to imaju puno pravo. Kada si to nazvala cinizmom, obezbedila si sebi ubuduće leptiriće i cvetiće na positive thinking blogovima - ali diskusiju teško da ćeš imati.

Ako kvarim taj pozitivni talas - izvinjavam se, neću ti više smetati.
Srećno

Možda Dalibora više volim, pa sam pristrasna?
Ako ti drugo ništa ne pada na pamet, mada mislim da znaš zašto.

Pogrešna interpretacija - ne vidim cinizam u preporukama nego u tvom komentaru, a pitam se što ne komentarišu i ti koji daju preporuke. Ali i to si mi objasnila, tako da mi je sad mnogo jasnije.

Diskutovaću sa onima koji hoće samnom da diskutuju, bez cinizma, arogancije i nadobudnosti, a takvih će, nadam se, uvek biti.

I šta fali leptirićima i cvetićima, ja to baš volim. Šta ću kad sam The nežna... A ovoliko cvetića nikada nisam dobila. Hvala ti

A za pozitivni talas - ma ne brini, ne kvariš, ja sam i dalje u fazonu positive thinking...
margos margos 00:48 23.06.2009

Re: Sokrat mi e drag,al istina...

Ako ti drugo ništa ne pada na pamet, mada mislim da znaš zašto.

Upravo sam o tom parfemisanju govorila u svom komentaru.
Ujedate i grizete svojim nežnim zubima, uredno sređenim dental flosovima i osveživačima daha.... Fali još samo parfem i voilà svet odmah postane bolje mesto. Blagiš vama.

Evo još cveća...

dali76 dali76 14:28 22.06.2009

sudije napred ostali stoj!!

Zanimljiv mi je taj fenomen :ko si ti da sudis”?
Znaci da bih osudio nesto ja moram imati licencu advokatske komore?
Moram biti papa rimski il mozda sport billy il oboje pomalo?
Mislim znaci ako odcutim na ono sto smatram pogresnim. Uvrede,diskriminacija moze I treba proci bez reagovanja jer eto ko sam ja da sudim.
Eto dobrog pitanja za sve nas?
To sto smo nesto odcutali,nismo reagovali uvek imamo super razlog ; izvinte nemamo licencu sudije.
Eto primjer iz uvodnog teksta Biljane na ovaj tekst od Ines.
Znaci slobodno okrenite glavu od neceg sto vidite I smatrate pogresnim jer eto ne samo da se vas ne tice vec niste vi sudija treceg okruznog suda.
A naravno nip o bozijem zakonu nije osudjivati dobro nit davati svoj sud naravno.
Sem ako niste pobogu licencirani ucitelj duhovni.

margos margos 15:03 22.06.2009

Re: sudije napred ostali stoj!!

Pitanje nije za sudije... pitanje je mnogo šire, ali opet u svojoj ostrašćenosti nisi u stanju da sagledaš.
Šteta.
ines08 ines08 22:42 22.06.2009

Re: sudije napred ostali stoj!!

margos
Pitanje nije za sudije... pitanje je mnogo šire, ali opet u svojoj ostrašćenosti nisi u stanju da sagledaš.
Šteta.

Ako se već vodi ovakva diskusija pitam se gde je još komentara (vidim ovde 6 preporuka), jer meni nešto nije jasno...

Čemu ovakav ton? Čemu cinizam?
sedma sedma 16:35 22.06.2009

secret... is out!

Zvuci kicerski ali ja sam upravo sad ukapirala toliko toga!
Evo u ovom trenutku ja mogu da kazem Aha Eureka!
Zadnjih par meseci prozivljavam upravo ono o cemu govore - ono cega sam se plasila sad moram da prezivim....
Hmmm....


P.S. Margos i Dali: Neko je davno rekao... Choose your fights! Chill... chill out. Ovo je blog a ne ratiste.
margos margos 16:53 22.06.2009

Re: secret... is out!

Margos

E fala i tebi, da mi ne reče.... :)))

EDIT
Da dodam da se ne gasi vatra benzinom .

ISPRAVKA EDITOVANOG, ali nek ostane torta s Vračarčevog rođendana:)
Chill out by Sedma
sedma sedma 19:15 22.06.2009

Re: secret... is out!

Margos ... slazem se sa tobom. Hvala za link
dali76 dali76 21:51 22.06.2009

Re: secret... is out!

Glupost se izrazava u onom koliko drugoga lako mozete nnazvati glupim a ne koliko vas takvim nazivaju.
Rece mi jedan prijatelj poodavno ; ne ljepi etikete drugima ako nisi u stanju pokazati njihove reci koji govore o njima kao takvima.
Sem,ako se naravno ne smatras Bogom pa je tvoja rijec zapisana u steni.
Ja znam da Bog nisam pa stoga I pokazujem I citiram.
Onaj ko sebe smatra Bogom moze I meni reci kako sam glup il ostrascen I zakljuciti kako je to steta . Po mene naravno.
Licemerno nema sta.
Nazoves nekog takvim I konstatujes ,sa zaljenjem, da taj nije u stanju razgovarati. Argumenti ,zaboga potrebni nisu.


margos margos 22:15 22.06.2009

Re: secret... is out!

Argumenti ,zaboga potrebni nisu.

E vala pored onih koje ti pružaš sa svakom svojom salvom rečenica, moji argumenti bi bili suvišni.
Ja uopšte nemam niti želju niti interes da se sa tobom raspravljam - i lepo bi bilo da prestaneš da radiš ono što ne želiš tebi da se radi. Kažem, bilo bi lepo, ali ne očekujem.

Etikete by Dalibor (u poslednjem neostrašćenom komentaru):
Onaj ko sebe smatra Bogom

Licemerno nema sta.



reanimator reanimator 11:57 23.06.2009

Re: secret... is out!

Uuu...fajt :)
Nemam pojma o čemu se radi, al ću se stavim na stranu Margite i Ines! :)
Reanimator The Svrstan
niccolo niccolo 12:07 23.06.2009

Re: secret... is out!

reanimator
Uuu...fajt :)
Nemam pojma o čemu se radi, al ću se stavim na stranu Margite i Ines! :)
Reanimator The Svrstan

Hm, a da linkujemo ovo na naslovnu i prodajemo karte za fajt,a?

Niccolo The Uvek Spreman Za Biznis
ines08 ines08 12:21 23.06.2009

Re: secret... is out!

reanimator
Uuu...fajt :)Nemam pojma o čemu se radi, al ću se stavim na stranu Margite i Ines! :)Reanimator The Svrstan

Re, pa gde si ti?
Vidiš šta se desi kad tebe nema?
I nemoj se svrstavaš, fajt okončan, prebrojavam cvetiće
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:11 24.06.2009

Re: secret... is out!

Hm, a da linkujemo ovo na naslovnu i prodajemo karte za fajt,a?

neeeee, stavi na facebook!
ines08 ines08 09:55 24.06.2009

Re: secret... is out!

BebaOdLonchara
niccolo

Hm, a da linkujemo ovo na naslovnu i prodajemo karte za fajt,a?!

neeeee, stavi na facebook!

A vi da navijate i pravite biznis?
A ja posle da se obrišem odavde?
E, neće moći
mashha mashha 16:50 25.06.2009

!?

Baš mi je žao što se ovako lep blog pretvorio u "fajt", "rat" i "pregrupisavanje".
Koliko ja znam, rasprava se vodi argumentima i ono što se napada jesu argumenti a ne ljudi... Podrška ili protivljenje ne treba da se daje isključivo nečijem imenu nego argumentu! Nisam ni ja uspela na vreme da ispratim kad i odakle je sve počelo, ali koliko znam, radi se o tome hoćemo li osuditi vređanje ili ne?
Ja osuđujem svako vređanje, bespotrebno etiketiranje, aroganciju i sve ono čemu nije mesto u raspravi! I sama sam ranije pisala blog o komuniciranju, pa ko želi može da pročita .
ines08 ines08 20:15 25.06.2009

Re: !?

mashha
Baš mi je žao što se ovako lep blog pretvorio u "fajt", "rat" i "pregrupisavanje".
Koliko ja znam, rasprava se vodi argumentima i ono što se napada jesu argumenti a ne ljudi... Podrška ili protivljenje ne treba da se daje isključivo nečijem imenu nego argumentu! Nisam ni ja uspela na vreme da ispratim kad i odakle je sve počelo, ali koliko znam, radi se o tome hoćemo li osuditi vređanje ili ne?
Ja osuđujem svako vređanje, bespotrebno etiketiranje, aroganciju i sve ono čemu nije mesto u raspravi! I sama sam ranije pisala blog o komuniciranju, pa ko želi može da pročita .

Masha, apsolutno saglasna sa tvojim komentarom. To sam i pokušala da uradim, ali dobih i etiketu, i aroganciju, a bogami me i povredilo...
A svi ostali ćute...
mashha mashha 22:23 25.06.2009

Re: !?

A svi ostali ćute...

Okretanje glave na drugu stranu
ines08 ines08 21:46 25.06.2009

Pre igre

Zažmuri se na jedno oko
Zaviri se u sebe u svaki ugao
Pogleda se da nema eksera da nema lopova
Da nema kukavičjih jaja
Zažmuri se na drugo oko

Čučne se pa se skoči
Skoči se visoko visoko visoko
Do navrh samog sebe

Odatle se padne svom težinom
Danima se pada duboko duboko duboko
Na dno svoga ponora

Ko se ne razbije u paramparčad
ko ostane čitav i čitav ustane
Taj igra

V. P.
mashha mashha 22:08 25.06.2009

Re: Pre igre

kknonius kknonius 00:28 27.06.2009

Re: Pre igre

Misli lutaju prljavim nebom
Lete u beskraj gde nicega nema
Ovog trena mislim telom
Jer srce moje I dusa drema

Prazno sve je, svuda pustinja
Prepuno sve je totalnog besa
Svaka moja misao je odbegla
Negde tamo u nebesa

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana