Društvo| Gost autor| Život

Okrenete glavu na drugu stranu...

NNN RSS / 21.06.2009. u 20:44

ili ipak, ne? Šta radite kada ste svedok nekog neprijatnog događaja ili znate ružne činjenice o nekome? Komšija tuče ženu, prijateljica zlostavlja dete, brat ima ljubavnicu, sestić se kocka... Sve ove stvari se događaju i neko je njihova žrtva. Reći, ćutati, pomoći, zažmureti? To su moralne dileme čije razrešenje uključuje puno faktora, emotivnih, racionalnih, svakakvih..  A kada su "manje" stvari u pitanju? Neko bezrazložno nekog uvredi, neko " nafiluje" priču da bude zanimljivija, niko ne ustaje Romkinji sa bebom u prevozu.. Da li smo "otupeli" na tuđe nepodopštine, na ljudske probleme, naročito one sitnije i saosećamo samo u velikim tragedijama, a bunimo se samo kada nepravdu osetimo na svojoj koži? Ili i dalje nosimo duh Don Kihota i stalno se  sudaramo sa ružnom realnošću bez namere da se povučemo i pomirimo? Blogerka ines08 kaže: Mirna duša je najbolja ležaljka za odmor. Šta dušu čini mirnom? Koliko puta ste pomislili da je trebalo reagovati na nešto, a niste? Da li bi vam duša bila mirnija da jeste?

 

EDIT: Na predlog blogokolega i koleginica  ipak otvaramo blog za komentare. :)



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

edi-va edi-va 21:36 21.06.2009

...

Šta dušu čini mirnom?

Cista savest.
scabies scabies 14:55 22.06.2009

Re: ...

A vec ste pomislili da me nema jer nemam mirnu savest?
Bila sam zauzeta, a kad sam sinoc virnula na blog, kod vas bilo zakljucano... Inace bih sigurno bila prva
A mirna savest? Ne verujem da ima mnogo nas obicnih smrtnika mirne savesti... Cesto se iza mirne savesti krije manjak samokriticnosti, rekla bih...
sentinel26 sentinel26 21:44 21.06.2009

Ležaljka za odmor

Prvo obezbijedim praktičnu primjenu V amandmana a potom zovem redom: 92, 93 ili 94, roditelja, prijatelja, u zavisnosti od procjene i ne kajem se nikada u takvim slučajevima.

Ako pod "mirnom dušom" podrazumijevate mirnu savjest važi moj gornji odgovor, a ako to nije slučaj, onda ja ne znam šta je to "duša" i odustajem od diskusije.
edi-va edi-va 22:00 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

šta je to "duša"


To ti je ona veza: racio - srce ... kod nekih radi punom parom, kod drugih je malo uspavana, ima i sluchajeva gde je u prekidu, i na zalost ima i onih kod kojih veza nikada nije uspostavljena.
mariopan mariopan 22:03 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

E , izvini, ali ja to resavam odmah, glasno i jasno. Dosadilo mi je da to gledam i slusam, tu bahatost i bezobrazluk i odmah to resavam.

Stojimo u redu u posti, red veliki, stoje i dve mlade Romkinje, jedna je trudna i drzi u narucju dete od mozda dve godine a druga je sa malom bebom u kolicima. Niko ih ne propusta a lepo stoji nalepnica da majke sa bebama i trudnice idu preko reda.

Lepo i GLASNO kazem tim majkama da one treba preko reda da idu na salter sve nadajuci se da ce bilmez koji je sada na redu da ih propusti...mlad, zdrav..nista...on se progura i obavi svoje a red se cak zbija i guraju se napred. Cuju to jos dve tri zene iz reda pa zajedno pocnemo da zvocamo. Ne govorimo nikome posebno ali glasne smo, dosadne smo i narod se najzad razamakne. One, kazem vrlo mlade, nisu navikle da ih neko uzima u zastitu. Porumenele, izvinjavaju se....ne , vi imate to pravo i samo napred.

Bilo mi je drago zbog te male pobede.

Ne cutim vise nikom. Nemam ja dva zivota da cekam da se ljudi sami od sebe uljude, mada zivim u dosta pristojnom okruzenju. Te ljude treba samo malo opomenuti i posramiti.

Bezobraznici su navikli da pristojni ljudi ne galame, ne guraju se, ne insistiraju na nekim svojim pravima ..... i zato ostaju bez njih a bahati se guraju, obave sve sta imaju i odu, onda dodje neko drugi bahat i izgura sve one pristojne....svega toga sam se nagledala za duzi period zivota i resila da to ne dozvolim gde god vidim.

Cutati i gledati je najgore. Neko trpi a nama ostaje ruzan utisak pre svega o sebi.
edi-va edi-va 22:09 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Cutati i gledati je najgore. Neko trpi a nama ostaje ruzan utisak pre svega o sebi.


Samo se treba zamisliti u tu situaciju, i pitati se kako bi bilo da sam ja ta/taj koji trpi, okruzen ljudima koji cute i ne reaguju.
libkonz libkonz 22:13 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Šokirala me je pre par meseci priča o Poljaku koji je svoju ženu držao u svinjcu, sa svinjama, gde je ona boravila 24 sata dnevno. Slučajno su je pronašli neki borci za prava životinja koji su obilazili to mesto da vide u kakvim uslovima se drže svinje. Nije mene šokirao postupak tog Poljaka. Uvek je bilo i biće psihopata. Zapanjila me je činjenica da su komšije znale za to mesecima! I ćutali.
shumska shumska 22:47 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

da se složim, yes
nekad je dovoljan šapat, a nekad malkice i povikati
ali rešiti
ne okretati glavu
setim se uvek rečenice Eduarda Limonova "ovaj svet je propao kad je prvi put čovek rekao drugome "to je tvoj problem" "
eh
maricacarica maricacarica 23:04 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Nisu ljudi uvek svesni da nije njihov problem najveći i da ima gorih.... Svako je iz nekog razloga stao da čeka red, ali svako misli da je on posebniji slučaj od ostalih... Tek kad im neko skrene pažnju, a ni tada baš uvek, su spremni da pogledaju oko sebe... Pitanje je šta ko vidi...A vidi - jedino ako želi da vidi.
NNN NNN 23:20 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Nisu ljudi uvek svesni da nije njihov problem najveći
Svakome je njegova muka najteža.
+
Tuđa ruka svrab ne češe.

(eto, nekad narodne izreke ne rade za "opšte dobro" )
nimulid nimulid 23:47 21.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Cutati i gledati je najgore. Neko trpi a nama ostaje ruzan utisak pre svega o sebi.[



Dogodilo se nedavno.Ulazim u zgradu sa bebom i cujem urlanje, natprirodne krike, zverske. Ugledam izbezumljenu zenu koja vuce (pretpostavljam sedmogodisnju)devojcicu za kosu, baca je ispred sebe, zatim je podize i nogom ubacuje u lift.Devojcica sve vreme place i vristi. Za njima, pognutih glava u lift ulaze dvoje, malo starije dece.

Prizor je bio stravican. Svasta mi je proslo kroz glavu, sta bih mogla da uradim. Bila sam ljuta, besna...Htela da zovem policiju, nekoga....Ali nisam. Nisam cak ni uspela da vidim na koji su sprat otisli.
Cesto se setim toga. I ni sada ne znam sta sam trebala da uradim.

Ko moze da zastiti decu od roditeljskih `cuski`?

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:10 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Dosadilo mi je da to gledam i slusam, tu bahatost i bezobrazluk i odmah to resavam.

Mene je brat iznenadio kad mi je pre nedelju dve rekao: Više ne ablendujem da upozoravam na policiju. Kako voze idioti, i treba da ima naplaćuju kazne.

A tukao sam se sa idiotima na benzinskoj stanici. Da ne pričam kako sprovodim trudinice preko reda. Da vidim da neko zucne
NNN NNN 00:46 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Ko moze da zastiti decu od roditeljskih `cuski`?

To su one stvari koje pre svega imam na umu. Nemalo puta mi se desilo da dođem kući i da do kraja dana ne mogu da se otmem utisku da je trebalo nešto uraditi ili reći jer sam videla majku koja vuče dete kao lutku i dere se pri tome, jer sam videla detence od 7 godina koje vuče kesu sa lepkom, jer nas je umalo zagzio policijski džip koje je prošao na crveno (bez rotacije), jer sam otćutala neljubaznoj doktorki u DZ, jer ... Hiljadu "sitnih" stvari koje opterećuju našu savest.. Jer nismo Don Kihoti već obični ljudi.
antioksidant antioksidant 08:52 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

A tukao sam se sa idiotima na benzinskoj stanici. Da ne pričam kako sprovodim trudinice preko reda. Da vidim da neko zucne

a sta bude ako neko zucne? zavalis ga pesnajom u vugla?

reci mi, u cemu je tacno razlika izmedju tebe i ovog idiota koji lupa pesnicom profesorku?
mariopan mariopan 09:26 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Milutin Milošević
Dosadilo mi je da to gledam i slusam, tu bahatost i bezobrazluk i odmah to resavam.

Mene je brat iznenadio kad mi je pre nedelju dve rekao: Više ne ablendujem da upozoravam na policiju. Kako voze idioti, i treba da ima naplaćuju kazne.

A tukao sam se sa idiotima na benzinskoj stanici. Da ne pričam kako sprovodim trudinice preko reda. Da vidim da neko zucne

dara3 dara3 10:47 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Naravno, Mariopan, sasvim se slazem. Cini mi se da bih ja bila i glasnija od samog pocetka. Kao sto Balasevic kaze: "Krivi smo mi, sto smo ih pustili".
ladyhawk ladyhawk 12:17 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

nimulid
Ko moze da zastiti decu od roditeljskih `cuski`?

Devojcici iz odeljenja moje cerke, kada je bila u drugom razredu je umrla mama.Inace smo i komsije u ulici.Ostala je s ocem i sestrom. Otac je poznati "manijak" u komsiluku, odrastao tu, svi mu se sklanjaju, ni sa kim ne komunicira.Jos kao momcic je napadao devojke u mraku, svlacio se, ma strasno. Jednom je devojcica dosla u skolu sva natecena po licu od modrica. Cerka mi je to rekla i ja sam otisla u skolu da razgovaram s uciteljicom. Skrenula sam joj paznju o cemu se radi i zatrazila da nesto preduzmu, makar da odrze tribinu o nasilju nad decom i nacinima da se deca zastite, da im se kaze da imaju pravo da se pozale. Ostalo je na tome, nista nije preduzeto. Onda sam razgovarala s jednim inspektorom i pitala ga sta ciniti. Kaze, mozes da prijavis, ali ce taj kad-tad saznati ko je "anonimni dojavljivac" i imaces muku, a ne zaboravi da i ti imas zensku decu. Ostala sam zgranuta i uzasnuta nad sudbinom tih devojcica.
NNN NNN 13:14 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

u cemu je tacno razlika izmedju tebe i ovog idiota koji lupa pesnicom profesorku?
Razlika je kvalitativna.
Neko zaslužuje batine (legnu mu k'o budali šamar), a neki ne zaslužujemo.
Biljana 77 Biljana 77 13:14 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

antioksidant
A tukao sam se sa idiotima na benzinskoj stanici. Da ne pričam kako sprovodim trudinice preko reda. Da vidim da neko zucne

a sta bude ako neko zucne? zavalis ga pesnajom u vugla?

reci mi, u cemu je tacno razlika izmedju tebe i ovog idiota koji lupa pesnicom profesorku?

U tome što je Milutin gospodin čovek i džentlmen. U tome što ne tuče ženu već idiote ( verovatno baš takve kao onaj sa snimka). I ne verujem da bi iko zucnuo iz prostog razloga što se ljudi posrame kad im se ukaže na njihov sopstveni bezobrazluk i uglavnom se povuku. Posebno ako im na taj bezobrazluk ukaže krupniji gospodin. Mislim da uglavnom nema potrebe za pesnajama. Bila sam prisutna kad su dva obesna srednjoškolca grubo vređala sredovečne žene u autobusu i svi su ćutali. Onda je jedan fini, krupni momak sa naočarima skinuo iste, pružio ih jednoj gospođi i rekao: Momci vi sad izlazite? Odmah su izašli. Ne jednom sam zažalila što nisam muškarac od dva metra... zato što tada rečenica: -A što vi idete preko reda? ima mnogo veću težinu.
antioksidant antioksidant 13:38 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

U tome što ne tuče ženu već idiote (

znaci ok je da samaras dok pazis koga?

nasilje je nasilje i koliko god bilo zavodljivo pozeleti neki put "biti muskarac od 2 metra" to je put ka losem

veruj muskarcu od 2 metra, nije u tome poenta. uostalom, sama si rekla dole

Ne, u Srbiji prvo treba da profunkcioniše sudski sistem, da žrtve nasilja imaju zaštitu policije, da sud brzo i efikasno rešava slučajeve, a socijalne službe odrađuju deo posla.

Biljana 77 Biljana 77 13:43 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

eruj muskarcu od 2 metra, nije u tome poenta. uostalom, sama
sam rekla gore:
I ne verujem da bi iko zucnuo iz prostog razloga što se ljudi posrame kad im se ukaže na njihov sopstveni bezobrazluk i uglavnom se povuku. Posebno ako im na taj bezobrazluk ukaže krupniji gospodin. Mislim da uglavnom nema potrebe za pesnajama.

antioksidant antioksidant 13:49 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

I ne verujem da bi iko zucnuo iz prostog razloga što se ljudi posrame kad im se ukaže na njihov sopstveni bezobrazluk i uglavnom se povuku. Posebno ako im na taj bezobrazluk ukaže krupniji gospodin. Mislim da uglavnom nema potrebe za pesnajama.

dakle podrzavas nasilni obrazac ponasanja dok god su oni veliki na tvojoj strani?

kapiras sta je posledica toga?
Biljana 77 Biljana 77 14:00 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

dakle podrzavas nasilni obrazac ponasanja dok god su oni veliki na tvojoj strani?

Ajde da nacrtam: Ja sam devojčica od metar i po i veliku želju da porastem i napomenem bahatim dečacima da ne vređaju gospođu od pedeset godina zato što je loše obučena. Oni meni da oladim da ne dobijem po nosu. Isto to im sugeriše napred pomenuti momak sa naočarima, oni saviju šiju i siđu iz busa. Ne podržavam nasilni obrazac ni u kom slučaju.
antioksidant antioksidant 14:08 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Isto to im sugeriše napred pomenuti momak sa naočarima,


a kad tebi neko tako nesto "sugerise" onda se osecas kao zrtva?

nije bitno da li neko "zasluzuje" samar, problem je u tome da se resavanje problema samarima (ili "sugerisanjem" uci da je to pravilan nacin resavanja situacija.

to - je nasilje. znaci nasilje je ok.

pazi, ja ti pricam iz pozicije nekog ko je u stanju nasiljem da resi svoje probleme sa vecinom ljudi oko sebe (da sam mladji rekao bih sa svim ljudima oko sebe) i veruj mi - to je pogresan nacin pristupa problemu. zavodljiv ali pogresan

dark side of the force
Biljana 77 Biljana 77 14:16 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

problem je u tome da se resavanje problema samarima (ili "sugerisanjem" uci da je to pravilan nacin resavanja situacija.

Naprotiv, dala sam primer verbalnog rešavanja problema. Kako bi ga ti rešio?
antioksidant antioksidant 14:28 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

dala sam primer verbalnog rešavanja problema

verbalno sugerisanje koje je jednako pretnji tj nasilje

Kako bi ga ti rešio?

na zalost, verovatno na isti nacin ali bih to shvatio kao poraz i ne bih se hvalisao time okolo
Biljana 77 Biljana 77 14:34 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor


antioksidant
dala sam primer verbalnog rešavanja problema

verbalno sugerisanje koje je jednako pretnji tj nasilje

Kako bi ga ti rešio?

na zalost, verovatno na isti nacin ali bih to shvatio kao poraz i ne bih se hvalisao time okolo

Ok. A šta je rešenje, a nije poraz? Čisto teorijski pošto bi odgovor na to pitanje bio ujedno i rešenje za mirnu dušu...
antioksidant antioksidant 15:18 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Ok. A šta je rešenje, a nije poraz?

ne znam

jos uvek trazim


Biljana 77 Biljana 77 15:34 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

ne znam

jos uvek trazim
I to je nešto.
antioksidant antioksidant 15:37 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

za mene sve sto imam
teodorakaze teodorakaze 15:48 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Ok. A šta je rešenje, a nije poraz? Čisto teorijski pošto bi odgovor na to pitanje bio ujedno i rešenje za mirnu dušu...


Ja sam stava da lude i glupe ne mozes nauciti, vec samo istrenirati.
maricacarica maricacarica 17:21 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

Ne znam odgovor, ali kad mi neko prospe piće na haljinu iz bahatosti, ja sam bila u stanju da opalim šamar za to....
scabies scabies 17:26 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

ali kad mi neko prospe piće na haljinu iz bahatosti
Mislis kad neko prospe namerno ili kad nije dovoljno pazljiv?
antioksidant antioksidant 17:28 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

maricacarica
Ne znam odgovor, ali kad mi neko prospe piće na haljinu iz bahatosti, ja sam bila u stanju da opalim šamar za to....

a da li bi mu oprostila jer je pice prosuo jer su mu ruke zadrhtale pri pomisli sta je ispod haljine?
mariopan mariopan 22:07 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

NNN
u cemu je tacno razlika izmedju tebe i ovog idiota koji lupa pesnicom profesorku?
Razlika je kvalitativna.
Neko zaslužuje batine (legnu mu k'o budali šamar), a neki ne zaslužujemo.

mariopan mariopan 22:12 22.06.2009

Re: Ležaljka za odmor

antioksidant
Ok. A šta je rešenje, a nije poraz?

ne znam

jos uvek trazim



Ako ne znas, sedi jedan !
miloradkakmar miloradkakmar 22:22 21.06.2009

Spokojstvo

Šta dušu čini mirnom?

Rekao bih , mirnijom , jer ne verujem da postoji čovek " mirne duše ". Da duša postane mirnija ne treba nauditi drugome, a ako mu se pomogne to je već znak za put ka spokojstvu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:38 21.06.2009

Re: Spokojstvo

Duša je mirna kad sluša savest...jedino što neki savesti nemaju, shodno tome se im i duša u pitanje dovodi.
NNN NNN 22:55 21.06.2009

Re: Spokojstvo

miloradkakmar
Evo čekam da ti kažem (i da smirim dušu), moja dva dobra prijatelja (a oni su najbolji drugovi od detinjstva, jedan je kum drugome):
Dobili, jedan sina, drugi ćerku (sa nekoliko sati razmaka)!
(pa sam se setio one tvoje priče o kumovima)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 21.06.2009

Re: Spokojstvo

Jelica Greganović
Duša je mirna kad sluša savest...jedino što neki savesti nemaju, shodno tome se im i duša u pitanje dovodi.

"Послаше по доктора да му пусти крв, али видеше да је прокурор само тело без душе. Тек су тад, сажаљевајући, дознали да је покојник збиља имао душу, иако је, због своје скромно-сти, никад није показивао."

Николај Гогољ: Мртве душе
miloradkakmar miloradkakmar 23:12 21.06.2009

Re: Spokojstvo

NNN
miloradkakmar
Evo čekam da ti kažem (i da smirim dušu), moja dva dobra prijatelja (a oni su najbolji drugovi od detinjstva, jedan je kum drugome):
Dobili jedan sina, drugi ćerku sa nekoliko sati razmaka!
(pa sam se setio one tvoje priče o kumovima)

Drago mi je. Čestitam.
To su trenuci koji osvežavaju savest i umiruju dušu. I jačaju kumstvo !
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:13 21.06.2009

Re: Spokojstvo

"Послаше по доктора да му пусти крв, али видеше да је прокурор само тело без душе. Тек су тад, сажаљевајући, дознали да је покојник збиља имао душу, иако је, због своје скромно-сти, никад није показивао."

Николај Гогољ: Мртве душе


Majstor!
mungos92 mungos92 22:49 21.06.2009

Izlišno je...

... i pomišljati na sAvest, ako nema izgradjene SVESTI. To je početni preduslov, koji je, čini mi se, sve deficitarniji - i na ovima prostorima a i diljem nekada lijepe naše planete.

Zatvaranje očiju pred nepravdom, ma kakvom i kolikom, jedan je od najgorih zločina
Najveći uspeh koji čovek može da ostvari za života je da, na njegovom samom kraju, svakoga može da mirne duše da pogleda u oči.

Mungos, The Svestan
Blade Runner Blade Runner 22:56 21.06.2009

!

Šta dušu čini mirnom?

Misli lepo sebi i drugima
NNN NNN 23:36 21.06.2009

Ne znam

Nekad je sve jednostavno. Ili nije?
Hipotetička (ili možda ne) situacija br.1: Neko je nekog u mom prisustvu uvredio. Ja ću nesumnjivo da reagujem. Jer mi je situacija jasna i nemam nikavih zadrški. Neki drugi prisutni neće, iako su svesvni da je izrečena uvreda. Zašto? Da li je nekad povod nedovljno "bombastičan" da bi se reagovalo?
A nekad nije jednostavno. Ili jeste?
Hipotetička (ili možda ne) situacija br.2: Osoba koju jako volim je (bila) u vezi sa kretenom. Ja to nisam mogla tako da joj kažem. A baš to sam mislila.. da je kreten, da je edipovac klasičan (podseti me Djina neki dan na njeg s onom pričom), da je vređa i ponižava, a da ona ništa od toga ne zaslužuje. Kako nekome, ko nekog voli, reći da voli kretena?
Btw. duša, savest, meni to izađe na isto. Nema jednog bez drugog.

Biljana 77, BFN, The lenja da se loguje
jesen92 jesen92 00:37 22.06.2009

Re: Ne znam

Kako nekome, ko nekog voli, reći da voli kretena?
..tesko, vrlo tesko lose ces se osecati i ako kazes i ako ne kazes....Svaki takav "slucaj" je prica za sebe...Imala sam drugaricu iz skole sa kojom se nisam bas nesto druzila ali posle mnogo godina zivot nas je spojio preko dece koja su bila zajedno u obdanistu....U medjuvremenu sam upoznala i njenog muza za koga sam cula da je "nezgodan"....E sad, covek je prema meni bio vise nego ljubazan...medjutim, kroz druzenje sa njima videla sam da njoj zivot nije sladak...to je bilo tipicno psihicko zlostavljanje...sve sto ona progovori on kaze suprotno uz komentare kako je glupa i sl...i ona po automatizmu promeni misljenje pa se kao slaze sa njim a on i na to ima primedbu....Vremenom smo prestali da se druzimo bez nekog posebnog razloga, prosto su nastupile takve zivotne okolnosti....Nisam mogla nista da joj kazem zato sto nismo bile na taj nacin bliske a pored toga njen muz je bio uvek korektan prema meni pa i zbog njega nekako ne bi imalo smisla da ga pljujem.....komplikovano je sve to...
builderka builderka 00:41 22.06.2009

Re: Ne znam

Hipotetička (ili možda ne) situacija br.2: Osoba koju jako volim je (bila) u vezi sa kretenom. Ja to nisam mogla tako da joj kažem. A baš to sam mislila.. da je kreten, da je edipovac klasičan (podseti me Djina neki dan na njeg s onom pričom), da je vređa i ponižava, a da ona ništa od toga ne zaslužuje. Kako nekome, ko nekog voli, reći da voli kretena?

Kad je kreten i neviđena lažovčina, i svi to vide osim nje, ja se ujedem za jezik i na najfiniji način kažem:
hajde molim te razmisli još malo, možda to što ti govori baš i nije istina
i dobijem odgovor: ne sećam se da sam te pitala za mišljenje
i začepi mi usta zauvek

ja sam morala da kažem, ali odluka (i posledice) su njene
shumska shumska 00:49 22.06.2009

Re: Ne znam

e baš to - kao "to su tudji odnosi, šta ću ja sad tu"....a tamo neko....strada i stradava - a mi nemamao pojma.
ovaj primer je čest a ima baš puuno varijacija na temu.
maricacarica maricacarica 00:50 22.06.2009

Re: Ne znam

Bila u takvim situacijama, i u 18, i u 28, i u 38,a biću verovatno i u 48 godina.....Onda negde shvatiš da je dosta ljudi u nekim "glupavim" vezama zato što im tako odgovara, inače ne bi ni bili u njima. Potrebno je da taj neko sam shvati da je zaljubljen u kretena. Kako pomoći toj osobi da to shvati i da li je moje subjektivno mišljenje ispravno? Da li njoj baš takav odgovara? Mnogo šta mi prolazilo kroz glavu... I da li ja imam pravo da uopšte ukažem nekom na nešto kao što je izbor partnera? Mnogo je tu još uvek pitanja.
loader loader 00:41 22.06.2009

Soroš mi dođe 350 evra :)

Ja sam "zbog petljanja u stvari koje me se ne tiču" do te mere pokvario međuljudske odnose... da će Soroš ili kogod sličan morati da mi uplati neki aranžman, za opuštanje :)
NNN NNN 00:57 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

zbog petljanja u stvari koje me se ne tiču

I to je pitanje.. šta su stvari koje nas se ne tiču. Neko će reći: -Ma šta se mene tiču cigančići koji duvaju lepak na ulici? Nekog se tiču, ali nema hrabrosti da nešto uradi, npr. mene. I jedan od mojih heroja za sva vremena je neki momak koji je dok je nas četvoro ušuškanih u toplom kafiću komentarisalo -Kako je strašno šta su toj deci uradili i bla..bla.., prosto prišao, najurio nekog matorog klošara koji je bio sa njima i pokupio im kese. Nije rešio problem, ali je definitivno otišao kući mirnije savesti od mene. Da li mu je bilo i "lakše na duši", što kažu babe? Ne verujem...
maricacarica maricacarica 01:10 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Ovo sad nije pitanje za Soroša, već teoretsko.

Recimo da vidiš muža svoje drugarice u gradu kako se ljubi, drži za ruke i ne znam šta još... sa nekom drugom ženskom. Tvoja drugarica ima dvoje dece. Šta uraditi? Prećutati? Ako ona sazna, tebi će prebaciti - znala si, a nisi mi rekla... Kazati - pa ili ćeš ispasti zavidna na njihovoj "srećI", ili doprineti nekom razvodu. Naravno, postoje i neke pete mogućnosti, ali nisu u praxi dokazale dovoljnu brojčanost, pa ih izuzimam....
jesen92 jesen92 01:25 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Recimo da vidiš muža svoje drugarice
..ako ti je drugarica bas dobra drugarica(bliska) ja nemam dilemu, mislim da treba reci.....a kako ce oni da rese problem to je vec njihova stvar...
loader loader 01:29 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Svaka kapljica naše svetloplave stvarnosti tiče nas se. Ama baš svaka. E, sad, drugo je to, u šta sve možemo da se mešamo. Tu našu pozvanost ne određuje neki univerzalni recept, već razni faktoru, u koje spadaju i lična zrelost, i moć stvarnog prepoznavanja situacije...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:31 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

ko ti je kriv kad cackas mecku
salu na stranu, nikad ne znas zasto neko ne vidi ili "ne vidi" stvari. takodje, oni koji zaista ne vide mozda nisu spremni da menjaju stvari. ako pozele, daj im podrsku ali mislim da je to ipak cackanje mecke. ja inace imam odnos sa ljudima (prijateljima i porodicom) da mi sve kazu sto vide, sve, i na tome uvek insistiram. mnogi od men traze isto jer kazu da samnom uvek znaju na cemu su, koliko god je neprijatno (mozda nije tacno ali je ono sto vidim). i oni to uglavnom i rade. postoje mnogi ljudi koji ne zele da im se kaze ono sto oni vec znaju jer ne zele da se pomere iz toga sto imaju (a dao toga je verovatno OK pa izmere da je bolje da tako i ostane). takodje, mnogi ljudi vole da trpe. meni je to cudno, ali tako je.
ps. soros je puk'o, moras da nadjes nekog novog...puk'o i GM...try JP Morgan!
loader loader 01:36 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

jesen92:
" ... ja nemam dilemu, mislim da treba reci..... "
Eto..! A u svakom narednom slučaju ljudi i način njihovog života su sasvim drugačiji. Svaki par je drugačiji. Nekome bi pomoglo, dok bi nekoga to "prijateljsko dojavljivanje" emotivno ojadilo. I ne samo emotivno. Nikad se ne zna šta može da usledi. Lomovi, psihofizičke interakcije, razvod... A možda je prevara bila sasvim površnog i prolaznog karaktera, pa nikakvih posledica po vezu ovo dvoje ne bi bilo. U takvom slučaju, bolje je da drugarica ne sazna,
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:40 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

maricacarica
Ovo sad nije pitanje za Soroša, već teoretsko.

Recimo da vidiš muža svoje drugarice u gradu kako se ljubi, drži za ruke i ne znam šta još... sa nekom drugom ženskom. Tvoja drugarica ima dvoje dece. Šta uraditi? Prećutati? Ako ona sazna, tebi će prebaciti - znala si, a nisi mi rekla... Kazati - pa ili ćeš ispasti zavidna na njihovoj "srećI", ili doprineti nekom razvodu. Naravno, postoje i neke pete mogućnosti, ali nisu u praxi dokazale dovoljnu brojčanost, pa ih izuzimam....

a sta ako drugarica zna ali nece da i ja znam tj, da ona zna da ja znam? to su jako pipave stvari. neki partneri varaju svoje partnere i nikom nista ne smeta ili zaista ne znaju i zive tako srecno. zasto to kvariti? mislim da je kljuc odgovora da li joj reci ili ne njen sam odnos prema prevari i odnos sa nama kao prijateljima. ako smo pravi prijatelji, onda znaci da smo prosli vec neke neprijatne stvari zajedno i da znamo kako bi ta druga strana reagovala.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:42 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

A u svakom narednom slučaju ljudi i način njihovog života su sasvim drugačiji. Svaki par je drugačiji. Nekome bi pomoglo, nekoga bi to "prijateljsko dojavljivanje" emotivno ojadilo. I ne sammo emotivno. Nikad se ne zna šta može da usledi. Lomovi, psihofizičke interakcije, razvod... A možda je prevara bila sasvim površnog i prolaznog karaktera, pa nikakvih posledica po vezu ovo dvoje ne bi bilo. U takvom slučaju, bolje je da drugarica ne sazna,

loader loader 01:47 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

BebaOdLonchara:
" ... ps. soros je puk'o, moras da nadjes nekog novog...puk'o i GM...try JP Morgan! ... "
Babye, hvala vam na toj inf. Da se ne nadam zalud.

Inače, kad je u pitanju to doznavanje pikantnih i nepikantnih činjenica koje nas se privatno tiču, mislim da treba ostaviti i jednu meru tajne. A onda se igrati. Situacijom, sobom...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:02 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Inače, kad je u pitanju to saznanje o stvarima "koje nas se lično tiču", mislim da treba ostaviti i jednu meru tajne. A onda se igrati. Situacijom, sobom...

pa ja volim da cujem, to mi govori o meni ali i o ljudima koji mi govore stvari o meni
eto, odala sam moju tajnu srecom, ni jedan moj prijatelj (ne-virt) nije na blogu (sem jednog koji ovo nece citati)
loader loader 02:13 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Kad vam neko govori ne baš povoljne informacije koje vas se najdirektnije tiču, može biti da vam taj, ogoljenom istinom, želi dobro, tj. hoće da vas učini spremnijom za suočavanje sa realnošću, za rešavanje nekih situacija... No, ima i ona varijanta da u doturanju takvih, ne baš prijatnih činjenica preteže zadovoljstvo kod onoga ko ih dotura. I da vam ih dotura tako, da vas suptilno povređuje. Naravno, i to je krajnje iznijansirana stvar, koja nema pravila i kreće se od slučaja, do slučaja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:22 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

No, ima i ona varijanta da u doturanju takvih, ne baš prijatnih činjenica preteže zadovoljstvo kod onoga ko ih dotura. I da vam ih dotura tako, da vas suptilno povređuje. Naravno, i to je krajnje iznijansirana stvar, koja nema pravila i kreće se od slučaja, do slučaja.

ima, ali smo valjda profi do sad da znamo ko nas lozi, ili ne? evo recimo, meni je drugarica pre oko godinu dana rekla odredjenu stvar koju nisam htela da cujem ali sam je prihvatila i arhivirala. danas znam da je bila toliko upravu u tom momentu sam mogla pogresno da presudim, ili sam intuitivno negde znala da je u pravu? bice da je to...

evo, ja cu tebi sad reci nesto sto je ogoljena istina jer ti zelim dobro (a i sebi): sada je 3:05h i treba da spavamo, jer je to dobro za nas
ps. ne da spavamo zajedno...!
loader loader 10:25 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Babye,
sa vama nema neizvesnosti ! :))
jesen92 jesen92 23:56 22.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

No, ima i ona varijanta da u doturanju takvih, ne baš prijatnih činjenica preteže zadovoljstvo kod onoga ko ih dotura. I da vam ih dotura tako, da vas suptilno povređuje. Naravno, i to je krajnje iznijansirana stvar, koja nema pravila i kreće se od slučaja, do slučaja
....ovo ste lepo rekli na kraju da je to iznijansirana stvar koja nema pravila i krece se od slicaja do slucaja....Moj komentar se, medjutim, odnosio na konkretnu situaciju koju je neko pomenuo..".muz dobre drugarice se ljubi sa nekim na ulici"...ako mi je drugarica dobra , ponavljam, ja nemam dilemu...ako mi nije bas neka mnogo bliska(a to znaci da ne znam bas mnogo o njenom licnom zivotu i osecanjima), precutala bih jer bi to bilo mesanje u neciji zivot...Za prvi slucaj nemam dilemu zato sto doticni ocigledno zeli da se nesto sazna cim se javno pokazuje...ako nesto vec svi znaju neposteno je da ne zna onaj koga se to najvise tice.....
loader loader 00:55 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Jesen: ".... muz dobre drugarice se ljubi sa nekim na ulici"...ako mi je drugarica dobra , ponavljam, ja nemam dilemu...
Šta ako je... poljubio pa se odmah pokajao, shvativši da svoju ženu ipak ceni više od tih prolaznih..?! A vi ocinkate drugarici da ima paralelnu vezu! Sledi drama. Drugarica nervozna, dobro gađa tanjirima, izdržljiva u svađi, i suviše ponosna da oprosti ?!

Ili... - šta ako je... samo čestitao nekoj koleginici rođendan i - ...?!
A vi odete i ocinkate kako ima ljubavnicu.. :)

Jeseni, priznajte,
koliko ste do sada brakova tako upropastili ?! :))
jesen92 jesen92 01:18 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Jeseni, priznajte,
koliko ste do sada brakova tako upropastili ?! :))
ni jedan do sada , casna pionirska ....

btw...ma pustite vi to, koleginicin rodjendan.....pokajao se istog trenutka i sl.....ja pricam o situaciji koju je navela, cini mi se, maricacarica...a tu nema dileme da je u pitanju neki kreten....i ne bi ja to tek tako na prvu loptu...malo bi se raspitala za sllucaj pa tek onda reagovala....bas nemate poverenja u mene...
loader loader 10:26 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Daleko bilo da nemam poverenja u vas! Pu, pu...

Znači, vi prvo pratite, fotografišete, zaključujete ne-na prvu loptu, a zatim izvršite opštu premetačinu, obavite ispitivanje osumnjičenih... - pa tek potom, ako su rezultati na preljubu pouzdano pozitivni, odlazite kod drugarice i kažete joj: "Onaj tvoj ništak spava sa drugom! I pri tom uživa ! I, nema nameru da prestane ! " .. :)))

Da, veliko dobro joj time učinite :))
jesen92 jesen92 16:41 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

mr Loader, vi to mene zezate, zar ne?...
Znači, vi prvo pratite, fotografišete, zaključujete ne-na prvu loptu......
....tamanposla....uh... ovo mi lici na klevetu... ...bas mi zao sto imate takvo misljenje o meni.. ... Nemam ja vremena da se bavim tudjim zivotima a i ne zanimaju me...medjutim, to ne znaci da sam corava, jos uvek ne nonosim naocare a ono sto mi je pred nosom vidim bas dobro.....U svom komentaru sam uvek "koristila" buduce vreme...sta bih ja uradila kada bi se nasla u opisanoj situaciji a ni jednog trenutka nisam rekla da sam nesto vec uradila....
maricacarica 02:10 22.06.2009 Re: Soroš mi dođe 350 evra :)
Ovo sad nije pitanje za Soroša, već teoretsko.
Recimo da vidiš muža svoje drugarice u gradu kako se ljubi, drži za ruke i ne znam šta još... sa nekom drugom ženskom.
...
loader loader 16:59 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

mr Loader, vi to mene zezate, zar ne?...
Ne (daleko bilo), nego pričamo pomalo se i šaleći.. :)
jesen92 jesen92 18:26 23.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

Ne (daleko bilo), nego pričamo pomalo se i šaleći.. :)
..e onda dobro
maricacarica maricacarica 18:16 24.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

U tome i jeste hettrik... Da li ja imam pravo na osnovu minimalnih ulaznih podataka da kažem više od - učinilo mi se da sam videla..... I da li imam prava uopšte - ne zaboravite i dvoje dece je u pitanju
NNN NNN 12:55 25.06.2009

Re: Soroš mi dođe 350 evra :)

btw. da l' naslov (komentara) ima veze sa ovim?
mashha mashha 02:25 22.06.2009

Okrenem glavu na drugu stranu...

...najčešće uspem da izbrojim do deset, udahnem duboko i onda reagujem najmirnije i staloženije moguće. Ranije nisam uvek ovako postupala, kajala se više puta kad sam ćutala a nije trebalo ili reagovala ishitreno a nije bilo razloga... i to mi je ostalo za nauk.
Ali ipak, nekako mislim da nereagovanje može biti štetnije nego reagovanje... A pravi prijatelji te nikada neće ostaviti zbog iskrenosti... ako ti okrene leđa (zauvek), znači da nije pravi.
A dušu čini mirnom ljubav, dobrota, razumevanje, lepe misli, reči i dela ili po Kantovom najvišem moralnom zakonu, kategoričkom imperativu- Postupaj tako da maksima tvoje volje uvek može važiti kao princip opšteg zakonodavstva.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:39 22.06.2009

Re: Okrenem glavu na drugu stranu...

A pravi prijatelji te nikada neće ostaviti zbog iskrenosti... ako ti okrene leđa (zauvek), znači da nije pravi.

ljudi nekada okrenu ledja jer ne mogu da podnesu sramotu...stid je sto si videla njenog muza sa drugom, to je njen gubitak, ona se oseca lose, oseca se ne dovoljno vrednom, izdanom, i ne zeli da je gledas takvu. ima i toga i to dosta.
gorran2 gorran2 03:22 22.06.2009

Nije teško pitanje

Šta dušu čini mirnom?
Bezosećajnost, ravnodušnost i otupelost.
ines08 ines08 06:59 22.06.2009

Re: Nije teško pitanje

gorran2
Šta dušu čini mirnom?

Bezosećajnost, ravnodušnost i otupelost.

Takvi i nemaju dušu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:36 22.06.2009

Re: Nije teško pitanje

Zamislite kako je bilo starim Egipćanima, koji su verovali da čovek ima 7 duša...
Biljana 77 Biljana 77 14:07 22.06.2009

Re: Nije teško pitanje

koji su verovali da čovek ima 7 duša...

Meni se nekad na ovom blogu čini da mi treba 7 jezika da objasnim meni se čini jednostavne stvari. .. lako dolazi do nesporazuma...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:25 22.06.2009

Re: Nije teško pitanje

Svakom se ono što on misli čini jednostavnim.
NNN NNN 21:23 22.06.2009

Re: Nije teško pitanje

Svakom se ono što on misli čini jednostavnim.

To je verovatno i najčešći uzrok nesporazuma.. naročito u pisanoj (da ne kažem kucanoj) komunikaciji. Pomažu smajlići, ali nekad nedovoljno.

Biljana 77, aka BFN
hogubadagri hogubadagri 03:25 22.06.2009

hm

Ja sam se prvo uplitao direktno i skontao da sam najgore prodjem na kraju, a i da ne umem uvek da procenim kojoj strani treba pomoc, onda sam zvao nadlezne, ali posto ni njih nije bilo briga preterano odustao sam blagovremeno od tada pratim svoje instikte nekada produzim dalje, uglavnom ni ne primetim da se bilo sta desava, a ponekad i reagujem manje ili vise uspesno.

Dusu cini mirnom ako si siguran da si dao sve od sebe i ako je to propraceno adekvatnim uspehom sve drugo izaziva potrese i krivi sliku koliko granice toliko i kvalitet same slike.
natasavb natasavb 07:32 22.06.2009

Reagovati ili ne ?

Uglavnom da i ako se desi da posle sebi kazem , sta ti je ovo trebalo. A onda opet kad se nadjem u slicnoj situaciji, istu stvar uradim. Ne zbog savesti ili sitnog sevapa sto bi rekli u Bosni, vec jednostvno ne mogu da gledam kada je neko ugrozen, bilo o kakvoj ugrozenosti da se radi.
Borba sa vetrenjacama ili ispravaljanje krive Drine, neki bi rekli. Mozda i jesu upravu, ali nekima i to sudjeno da rade.....

Unfuckable Unfuckable 07:58 22.06.2009

Re: Reagovati ili ne ?

ovo je majka svih pitanja : ponekad, ako reaguješ - pokaješ se, ali mislim da je mnogo češće kajanje usled - nereagovanja.
Osim toga, različite su situacije kada nekoga poznajemo ili kada je osoba potpuno nepoznata.
bindu bindu 10:00 22.06.2009

.

Reći, ćutati, pomoći, zažmureti?




meni je zaista cudno da "normalan" svet moze biti u dilemi.
stvarno pitanje je kako pomoci nekome ko je u nevolji.
.

jasnaz jasnaz 10:43 22.06.2009

...ne sudite .........

pointofview_gun pointofview_gun 10:55 22.06.2009

kome reci?

Prosla kroz nasilje u porodici. Pokusavala da prijavim nekoliko puta. Iz centra za socijalni rad ga zvali da mu kazu, no - no, nemoj vise. Iz policije nisu ni dosli. Kad sam ja pobegla da prijavim, i jedni i drugi me vracali kod njega, govorili da treba da se pomirimo. Kao da je to obicna verbalna razmirica. Tukao i dete. Nije bilo kamere da to snimi, a moja se rec nije uzimala za dokaz. Razveli se, jedva,( "zbog poremecenih porodicnih odnosa" kaze sud). Jos uvek pravi probleme, jos uvek nikakve pomoci od institucija. Cak obratno. Za te institucije, ja sam problem. Sta ima koji djavo da se bunim toliko? Sta ima ja da trazim neka prava?

I kome ja da prijavim kad neko maltretira zenu ili dete? Gledala majku kako vredja i bije cerku od 12 godina, otvoreno, pred devojcicinim drugaricama i predamnom. Kome da je prijavim, kad je ona cenjeni clan ove zajednice a ja problem. Doslo mi bilo da devojcicu zagrlim i poljubim kad joj je majka otisla. Pruzala sam utociste poznanicama, koje muzevi maltretiraju. One, znajuci kako sam ja prosla pri razvodu, koliko moje dete trpi ogovaranje okoline, nisu i nece napustiti muzeve. Ovako su javno uspesne, udate za uspesne muskarce, imaju uvazavanje okoline.

I zato cutim. Ne spavam nocu, svadjam se sama sa sobom, al cutim.
maricacarica maricacarica 11:26 22.06.2009

Re: kome reci?

Imaju uvažavanje okoline, ali da li uvažavaju same sebe i da li će ih njihova sopstvena deca uvažavati jednog dana?
maricacarica maricacarica 11:39 22.06.2009

Re: kome reci?

Onda je prostitucija potpuno ok zanimanje....
A mi, kao društvo, bi trebalo da radimo da se otvori veći broj sigurnih kuća i da se zaposli veći broj žena u policiji.
bindu bindu 12:09 22.06.2009

Re: kome reci?

A mi, kao društvo, bi trebalo da radimo da se otvori veći broj sigurnih kuća i da se zaposli veći broj žena u policiji.


da, ali to nije dovoljno.u srbiji treba uvesti POD HITNO na univerzitetima katedru za zenska izucavanja. bogamu, kako to smesno zvuci na srpskom, dok na engleskom, women's studies (wiki) zvuci tako prirodno.
u okviru takvog programa za zenska svetska izucavanja i u poredjenju sa domacim srpskim zenskim dostignucima.
pa da vidimo onda kako stvari stoje. dogod se ne uspostavi jedan takav curiculum, srbija ce biti zaostala zemlja.

a sto se tice ministra prosvete ili vec kako se zove, za njega mogu samo da kazem da je najobicniji seljak. tako mi se barem cini. nisam bas mnogo upoznata sa njegovom licnoscu.

srbija je mala zemlja i ovakvi dogadjaji nasilja u skolama je trebalo da ga zainteresuje odavno.
nisam primetila da je nesto prokomentarisao.da li postoji neki uvid u to sta on sve radi. cime je doprineo ili bilo sta u okviru tog njegovog posla.
maricacarica maricacarica 12:21 22.06.2009

Re: kome reci?

Uh bindu, to je tema za potpuno novi blog. Jesi čitala kod lule i margos? Pa opet posle par dana.....
bindu bindu 12:24 22.06.2009

Re: kome reci?

maricacarica
Uh bindu, to je tema za potpuno novi blog. Jesi čitala kod lule i margos? Pa opet posle par dana.....


ne znam tacno na sta mislis.

to sto sam navela gore je sve od cega ljudi kod nas okrecu glavu. tu je i uzrok i posledica.
maricacarica maricacarica 12:34 22.06.2009

Re: kome reci?

Možda možeš da nađeš textove u arhivi. Dva 17-godišnjaka pokušali da siluju svoju drugaricu iz razreda... Roditelji rekli da se deca šalila?!?, a Ministarstvo.... bolje pročitaj sama.. Upravo videh sentinel pstavio blog o SM
bindu bindu 12:40 22.06.2009

Re: kome reci?

maricacarica
Možda možeš da nađeš textove u arhivi. Dva 17-godišnjaka pokušali da siluju svoju drugaricu iz razreda... Roditelji rekli da se deca šalila?!?, a Ministarstvo.... bolje pročitaj sama


ma znam ali ko j. ministarstvo, oni su bre saka morona sa oprostenjem. to sto kazem mi nemamo; glas.razumes.GLAS.
a za to covek(zena) mora da se izbori.pogledaj ti malo ovo;women suffrage nista se nije dobilo za dz.to je proces, koji kod nas nije ni poceo.

ps; kakva sala bre. to da su uradili mojoj cerki, tuzila bi ih sudu u strazburgu ili vec gde je to, ako treba.
Biljana 77 Biljana 77 13:03 22.06.2009

Re: kome reci?

da, ali to nije dovoljno.u srbiji treba uvesti POD HITNO na univerzitetima katedru za zenska izucavanja.

Ne, u Srbiji prvo treba da profunkcioniše sudski sistem, da žrtve nasilja imaju zaštitu policije, da sud brzo i efikasno rešava slučajeve, a socijalne službe odrađuju deo posla. Ženske studije već postoje, ali osvešćivanje već osvešćenih neće pomoći onima koji im nemaju pristup. Poenta dileme nije da li prijaviti nasilje, to se podrazumeva, već da li i na koji način reagovati prema žrtvi ili (u nekim drugim slučajevima) u javnosti.
Biljana 77 Biljana 77 13:05 22.06.2009

Re: kome reci?

Dva 17-godišnjaka pokušali da siluju svoju drugaricu iz razreda... Roditelji rekli da se deca šalila?!?, a Ministarstvo.... bolje pročitaj sama..
Molim vas da se ne bavimo time pošto informacije o tome šta se desilo koje su se pojavile na blogu su se vremenom menjale.
maricacarica maricacarica 13:10 22.06.2009

Re: kome reci?

Da to zanemarimo iz razmatranja sada - upravo i jeste problem kako osvestiti neosvešćene?
dara3 dara3 13:21 22.06.2009

Re: kome reci?


pointofview gun,
Zao mi je. Prosla sam kroz slicnu situaciju. Vestica iz centra za socijalni rad me je, za malo, navela na pomisao da sam ja, i iskljucivo ja, kriva za sve to. Ne mislim da su svi iz centra takvi, ali - ja sam dopala njoj. Moj bivsi muz nije tukao decu, ali im je govorio da ce mene, njihovu majku, seci na parcice... Sigurno bi im batine lakse pale...
Kako nikako nisam htela da ostanem u takvom braku, trazila sam pomoc dalje. Srecom, naisla sam na Gospodju Veru u Savetovalistu za brak i porodicu ( Ruska br. 4, preko puta sajma ). Da nije bilo njene strucne pomoci - u to sam duboko uverena - moj razvod bi se zavrsio tako sto bi on ubio mene i sebe, a nase dve divne devojcice bi ostale bez oba roditelja.
Moj razvod je bio vrlo dug i vrlo tezak ( svaki razvod je tezak, ali ne svi podjednako). Proslo je od tad osam godina. Ja zivim!. Da li treba da kazem da se ni jednog jedinog trenutka nisam pokajala?
I on se, u medjuvremenu, smirio. Sada mozemo kao roditelji da porazgovaramo o deci kad je to potrebno. Sve to dugujem Gospodji Veri. Vredi pokusati u Savetovalistu, to je besplatno, treba samo zakazati.
A druge zene koje pristaju da trpe? To je njihov zivot i njihova odluka. Ti izaberi za sebe ono sto tebi odgovara.
I nemoj da se svadjas sama sa sobom, jer si u pravu. Imamo samo jedan zivot.
Od sveg srca ti zelim da izdrzis i da budes dobro.
Da - jos nesto: Gospodja Vera mi je rekla da sam time sto sam, uprkos svemu, izasla iz takvog braka, poslala svojim cerkama vrlo vaznu poruku: da znaju da se iz takve situacije moze izaci.
Glavu gore!
Biljana 77 Biljana 77 13:26 22.06.2009

Re: kome reci?

kako osvestiti neosvešćene?

Obrazovanje, počev od osnovnog, koje će objašnjavati da nasilje nije metod, da postoje načini da se od nasilja zaštite. Socijalne službe koje imaju sredstava i volje da se posotojećim slučajevima bave savesno i temeljno, a ne kao u primerima koje su navele ladyhowk i pointofview_gun. I kao što već rekoh, sudstvo i policija koje će reagovati ante, a ne post festum. Dok se dođe do studija, već je kasno. Obrazac ponašanja stvara se mnogo ranije. Ima mnogo primera obrazovanih, samosvesnih žena koje su žrtve zlostavljanja.
bindu bindu 13:31 22.06.2009

Re: kome reci?

Poenta dileme nije da li prijaviti nasilje, to se podrazumeva, već da li i na koji način reagovati prema žrtvi ili (u nekim drugim slučajevima) u javnosti.


ne razumem sta prema zrtvi? zrtve ce do kraja zivota da zive sa tim sto su dozivele.
mislis da li treba cutati u vezi sa ztvama? to je glupo pitanje.pa to moze da se desi tebi, tvom detetu bilo kome.

ne razumem uopste sta ti pokusavas ovde da ustanovis.?sta da li treba cutati ili ne?

a sto se tice sudskog sistema, valjda ce profunkcionisati do 2100, mislim ovako kako razmisljate, mogu samo da vam pozelim srecno.
Biljana 77 Biljana 77 13:40 22.06.2009

Re: kome reci?

ne razumem sta prema zrtvi? zrtve ce do kraja zivota da zive sa tim sto su dozivele.
mislis da li treba cutati u vezi sa ztvama? to je glupo pitanje.pa to moze da se desi tebi, tvom detetu bilo kome.

ne razumem uopste sta ti pokusavas ovde da ustanovis.?sta da li treba cutati ili ne?

Mogla bi malo pažljivije da čitaš. Nije poenta baš svakog bloga da se svađamo. Reagovanje prema žrtvi se nije uopšte odnosilo na žrtve nasilja u bilo kom smilslu, nego na druge navedene primere. Npr. da li reći sestri da je muž vara? Zašto se ljudi ne bune kad neki rmpalija ide preko reda? Zašto se ne bune kada neko hendikepiranoj osobi kaže da je dobila posao zahvaljujući tome što ima hendikep? Da li je razumljivo što me grize savest što ne mogu da sprečim malenu decu na ulici da duvaju lepak? Čitaj malo i šta drugi pišu, a ne samo ono što hoćeš da vidiš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana