Društvo

Nasilje svuda oko nas

Drago Kovacevic RSS / 22.06.2009. u 20:19

Grozna slika šamaranja i ponižavanja profeseorke u Sremskoj Mitrovici za koju smo doznali tek zahvaljujući slučaju i jutjubu, a ne od onih koji su bili dužni da to saopšte i koji se evo i dalje upinju da stvar relativizuju na način da ministar prosvete formira neku komisiju koja će ispitati slučaj, ili direktora škole koji nikako da stvar nazove pravim imenom, suočava nas sa još groznijom istinom da je nasilje u našim životima u našoj svakodnevnici toliko prisutno da mu se istinski, sistematski ne možemo i ne znamo suprostaviti.

Da je nasilje u školama veoma česta pojava znana je stvar. Znana je naročito onima koji imaju svakodnevni doticaj sa školom, nema veze kojom. Nasilni su đaci prema đacima, profesori prema đacima, đaci prema profesorima, svi prema svima.Eto, samo pre neki dan dvojica đaka neke škole uhvaćeni su pri pokušaju da siluju svoju školsku drugaricu. Pominje li to iko više? Pre četiri - pet godina dvojica đaka ubila su na velikom odmoru đaka iz iste škole. Sudski postupak još nije okončan. Negde u Banatu, na časovima veronauke, sveštenik,predavač je znanje učenicima uterivao žaračom. Ako đak ne zna on ga malo pecne.Bez ikakvih posledica. Dugačak je niz tih primera, a za njih saznajemo uglavnom slučajno. Žrtvama nasilja je neprijatno da o tome govore, direktori škola gledaju da zataškaju svaki incident jer tako su bolji direktori, ministarstvo obrazovanja to radi po istome receptu, društvo i država pokazuju nesposobnost da se menjaju i reformišu, i kao posledicu imamo tu neprekinutu spiralu sa višeznačnim lošim refleksijama.

Ako o ovome pokušamo razmišljati moramo postaviti sami sebi a i svima oko sebe neka pitanja. Koliko sami doprinosimo nasilnoj atmosferi, u kući, na poslu,za volanom, u komunikaciji sa drugim ljudima, u komunikaciji sa institucijama?

Koliko nasilju doprinose institucije svojim nesolidnim radom direktno utičući na to da se kod značajno velikog broja ljudi formira stav da je sve najlakše izboriti nasiljem samo ako si dovoljno jak i drzak, ili ako računaš na zaštitu nekoga moćnoga u kasnijoj fazi?

Kako je moguće da bilmez sa snimka koji ima manje od 16 godina onako hladno ustane i muči profesorku, otkuda mu ideja..Ne verujem da je rođen kao rđav. Gde je usvojio taj obrazac kao normalan i isplativ? Čemu su ga učili kod kuće i u prethodnom školovanju? Šta ga je presudno formiralo da se ponaša tako kako se ponaša?

U kolopletu zbivanja koja se pred našim očima događaju svakoga dana lako se povesti za tim da se zlo isplati. Da se ono na adekvatan način ne goni i ne kažnjava, da se, čak šta više, nagrađuje i promoviše.

Da se onome što je dobro i plemenito, što je vrednst, daje oznaka čudaštva i naivnosti. Učiti, poštovati druge ljude, biti pošten, biti strpljiv i radan, to je potpuno aut..

Deca vide šta se oko njih događa.Vide korupciju, vide nepravdu, vide nepotizam, vide lopovluke svih vrsta. I vide da agresivni, nasilni, bezobrazni i nepošteni žive bolje od onih koji nemaju takve osobine.

Evo, ovo danas. Čoveku nađu u stanu silan eksploziv, oružje, municiju. I nikome ništa. Zašto? Pa hajde, da li je iko od vas pomislio da nije pušten zbog toga što mu je supruga na nekoj visokoj funkciji u vladajućoj nomenklaturi? Da je to sve nađeno kod nekog običnoga smrtnika, pa bog ga ne bi spasao bajbokane do zadnjega dana u kontinuitetu.

I šta će građanima Srbije na milione komada oružija sa dozvolom. Šta će čoveku 9 komada lovačkoga oružija, šta lovi time? Oružije i nasilno ponašanje, pa to je uvek jedno uz drugo. 

 



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 20:26 22.06.2009

ovo mi je

omiljeni deo-ako izuzmemo da mi je i ministar omiljen, ovog puta mislim samo na tehnologiju izbegavanja.

a ne od onih koji su bili dužni da to saopšte i koji se evo i dalje upinju da stvar relativizuju na način da ministar prosvete formira neku komisiju koja će ispitati slučaj,

pre svega odgovornost- to pitanje niko u srbijici ne spominje, a posle ni funkcionasanje zakona-shta sve chovek svakodnevno moze da prochita u novinama, ali samo kao informaciju- a posle nema sankcija za ta nedela-bash chudan neki bambilend!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:28 22.06.2009

Re: ovo mi je

pre svega odgovornost- to pitanje niko u srbijici ne spominje, a posle ni funkcionasanje zakona-shta sve chovek svakodnevno moze da prochita u novinama, ali samo kao informaciju- a posle nema sankcija za ta nedela-bash chudan neki bambilend!

Blago tebi pa nisi ovde...
selica_nena selica_nena 21:22 22.06.2009

Re: ovo mi je

Nasilje u školama, čudna mi čuda! Dešava se toliko često da je postalo redovna školska aktivnost. I zaboravlja ako nisi lično pogođen. Naravno, svi koji imamo veze sa školom smo i lično ugroženio, ali... Valjda je lakše zažmureti i sačekati da se desi nešto gore tamo nekom kome ni ime ne znaš. A mene će da zaobiđe, valjda, ako se sklanjam i pravim da mi nije stalo? Jer treba obične građanske hrabrosti da se neko suprotstavi tom zlu, a mi te hrabrosti odavno nemamo. Jer znamo da iza tog školskog siledžijstva uvek stoji neko moćnije, pred kojim nemaš ni hrabrosti ni mogućnosti da se odbraniš.
Pre mesec i po dana, u mojoj školi je sin lokalnog moćnika sa petoricom pomagača pretukao dečaka iz drugog odeljenja jer ga je poprskao vodom! Razdvajali ih direktor, domar i profesori. Odmah na lice mesta izašla policijska patrola, ispitali svedoke i razredne starešin, sastavili zapisnik i obećali da će hitno slučaj proslediti tužiocu. Sve ličilo na istinsku istragu i rešenost da se jednom stane u kraj takvom divljaštvu, a onda se pojavio moćni tata i zagalamio: "Zar se tako radi? Što ga nisi sam tuk'o, p**** jedna?" Ostatak razgovora nije dospeo u javnost (ako smo mi profesori uopšte neka javnost). Samo smo videli kako ga direktor ispraća nekako pogružen i popreko gleda razrednog starešinu žrtve. Valjda što je dozvolio da neko nagazi senku malog siledžije? A da, usput smo čuli da prestupnik ume da zabrani celom odeljenju da se pojavi u školi, da zbog dresa pogrešnog tima možeš da dobiješ batine i da se zna kad mu ko kupuje cigarete i ostale sitnice. I da to nije prvi put da nekog uči poslušnosti uz pomoć svojih "gorila". Doduše, ranije je to radio van škole. E sad, što još nije prešao na profesore samo znači da je zadovoljan ocenama koje smo mu ispoklanjali. Srećom na zanatu je, pa računamo - izvući ćemo se i mi i on nekako.
Onaj momak unakažen od batina dve nedelje nije pohađao nastavu. Što zbog uboja, više od stida. Za to vreme dnevnik više puta pomno proučen, zabeleženi svi njegovi izostanci i ocene. Valjda da se proveri koliko je nevin u ovom slučaju. Valjda nije dovoljno što su ga šestorica tukli štanglama i gazili. Valjda tako treba da bi se našlo opravdanje za nasilje koje je istrpeo. Uostalom, ko ga je terao da se igra vodom i zar nije čuo da se to ne sme! Za to bi moglo da se leti iz škole, al' eto njemu ćemo izaći u susret zbog pretrpljenog bola i pustiti ga da se sam ispiše.
Nasilnik ukoren i sasvim ozbiljno mu zaprećeno da će biti prvi izbačeni učenik u poslednjih 10 godina, ako nastavi tako ružno da se ponaša! Ostalim učesnicima ni to nismo mogli jer su odavno prestareli za školu. Što se tiče policije i tužilaštva - proces je u toku, a školska godina upravo završena.
Što reče jedan kolega danas: "Ma ćuti, bre, dobro smo mi i prošli. Šta misliš da je nekog od nas uhvatio na zub? Gde da tražiš posao u ovim godinama?"
AlexDunja AlexDunja 21:33 22.06.2009

trolcina!!!

divan ti onaj blog,
poslednji. neno.
hajkula1 hajkula1 21:51 22.06.2009

Re: ovo mi je

selica_nena
Nasilje u školama, čudna mi čuda! Dešava se toliko često da je postalo redovna školska aktivnost. I zaboravlja ako nisi lično pogođen. Naravno, svi koji imamo veze sa školom smo i lično ugroženio, ali... Valjda je lakše zažmureti i sačekati da se desi nešto gore tamo nekom kome ni ime ne znaš. A mene će da zaobiđe, valjda, ako se sklanjam i pravim da mi nije stalo? Jer treba obične građanske hrabrosti da se neko suprotstavi tom zlu, a mi te hrabrosti odavno nemamo. Jer znamo da iza tog školskog siledžijstva uvek stoji neko moćnije, pred kojim nemaš ni hrabrosti ni mogućnosti da se odbraniš.
Pre mesec i po dana, u mojoj školi je sin lokalnog moćnika sa petoricom pomagača pretukao dečaka iz drugog odeljenja jer ga je poprskao vodom! Razdvajali ih direktor, domar i profesori. Odmah na lice mesta izašla policijska patrola, ispitali svedoke i razredne starešin, sastavili zapisnik i obećali da će hitno slučaj proslediti tužiocu. Sve ličilo na istinsku istragu i rešenost da se jednom stane u kraj takvom divljaštvu, a onda se pojavio moćni tata i zagalamio: "Zar se tako radi? Što ga nisi sam tuk'o, p**** jedna?" Ostatak razgovora nije dospeo u javnost (ako smo mi profesori uopšte neka javnost). Samo smo videli kako ga direktor ispraća nekako pogružen i popreko gleda razrednog starešinu žrtve. Valjda što je dozvolio da neko nagazi senku malog siledžije? A da, usput smo čuli da prestupnik ume da zabrani celom odeljenju da se pojavi u školi, da zbog dresa pogrešnog tima možeš da dobiješ batine i da se zna kad mu ko kupuje cigarete i ostale sitnice. I da to nije prvi put da nekog uči poslušnosti uz pomoć svojih "gorila". Doduše, ranije je to radio van škole. E sad, što još nije prešao na profesore samo znači da je zadovoljan ocenama koje smo mu ispoklanjali. Srećom na zanatu je, pa računamo - izvući ćemo se i mi i on nekako.
Onaj momak unakažen od batina dve nedelje nije pohađao nastavu. Što zbog uboja, više od stida. Za to vreme dnevnik više puta pomno proučen, zabeleženi svi njegovi izostanci i ocene. Valjda da se proveri koliko je nevin u ovom slučaju. Valjda nije dovoljno što su ga šestorica tukli štanglama i gazili. Valjda tako treba da bi se našlo opravdanje za nasilje koje je istrpeo. Uostalom, ko ga je terao da se igra vodom i zar nije čuo da se to ne sme! Za to bi moglo da se leti iz škole, al' eto njemu ćemo izaći u susret zbog pretrpljenog bola i pustiti ga da se sam ispiše.
Nasilnik ukoren i sasvim ozbiljno mu zaprećeno da će biti prvi izbačeni učenik u poslednjih 10 godina, ako nastavi tako ružno da se ponaša! Ostalim učesnicima ni to nismo mogli jer su odavno prestareli za školu. Što se tiče policije i tužilaštva - proces je u toku, a školska godina upravo završena.
Što reče jedan kolega danas: "Ma ćuti, bre, dobro smo mi i prošli. Šta misliš da je nekog od nas uhvatio na zub? Gde da tražiš posao u ovim godinama?"


Mogu samo jednom da preporucim ovaj post, na zalost.
selica_nena selica_nena 22:00 22.06.2009

Re: ovo mi je

Hvala. Jooooj, kad bi post mogao nešto da promeni na bolje, kad bi sva naša nastavnička i ostala veća napravila makar mali korak. Ali odavno smo mi samo dijagnostičari, a meni više muka od tih praznih priča iza kojih ne stoji istinska namera da se nešto preduzme.
Nemamo, bre, hrabrosti! Nemamo ni mogućnosti, doduše, ali to je druga priča.
Dr M Dr M 22:01 22.06.2009

Re: trolcina!!!

divan ti onaj blog,
poslednji. neno.


I ostali, i ostali...

Ko ne procita, mnogo je propustio.
Meni se vise nece desavati, stavio na listu.

Korisna trolcina, AD.
Hvala.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:59 23.06.2009

Re: ovo mi je

Što reče jedan kolega danas: "Ma ćuti, bre, dobro smo mi i prošli. Šta misliš da je nekog od nas uhvatio na zub? Gde da tražiš posao u ovim godinama?"


ujebote. to mi lici na ono kad je pukla hemija u pancevu '99: "dobro je, otrovni oblak se krece prema Obrenovcu, nece ici na Beograd...dobro je!".
ko razume, shvatice.
purenjak purenjak 08:37 23.06.2009

Re: ovo mi je

reče

Nazalost...toga ima skoro svuda.U svakom gradu u Srbiji je slicna situacija
drug.clan drug.clan 18:19 23.06.2009

Re: ovo mi je

Nasilje u školama, čudna mi čuda!



Pojam "nasilje u skolama" je kao "kisa u vasinoj ulici". Kada pada pada svuda u svim okolnim ulicama, celom gradu... Nasilje u skolama je samo posledica nasilja svuda pa i u skolama!
bodawg bodawg 03:57 25.06.2009

Re: ovo mi je

ja mislim da bi u skole trebalo uvesti predmet borilacke vestine ili nesto slicno. gde bi djaci imali malo kardio trening malo ucenje tehnika udaranja, samoodbrane i sl. ovde u usa mnoge teretane imaju takve programe i na njih dolaze i zene i muskarci raznih zivotnih dobi i razlictih fizickiih konstitucija. i svako radi onim tempom kojim moze i onoliko ponavljanja koliko moze. mislim da bi se deca na taj nacin trosila, bila bi manje agresivna posle toga ali i imala vise samopouzdanja. takodje trebalo bi im objasnjavati iznova i iznova da ako zele da se dokazu i potuku sa nekim ko isto to zeli neka to urade samo u slucaju da je taj neko izgleda makar jednako snazan ili snazniji od njih. ako napadaju ili pocinju tucu sa slabijim onda neka se posle tuce pogledaju u ogledalo i neka priupitaju sebe sta su. odgovor nece biti ono sto bi oni zeleli da budu. hrabri i jaki. odgovor je pichke i kukavice balave.
selica_nena selica_nena 21:54 28.06.2009

Re: ovo mi je

bodawg
ja mislim da bi u skole trebalo uvesti predmet borilacke vestine ili nesto slicno. gde bi djaci imali malo kardio trening malo ucenje tehnika udaranja, samoodbrane i sl. ovde u usa mnoge teretane imaju takve programe i na njih dolaze i zene i muskarci raznih zivotnih dobi i razlictih fizickiih konstitucija. i svako radi onim tempom kojim moze i onoliko ponavljanja koliko moze. mislim da bi se deca na taj nacin trosila, bila bi manje agresivna posle toga ali i imala vise samopouzdanja. takodje trebalo bi im objasnjavati iznova i iznova da ako zele da se dokazu i potuku sa nekim ko isto to zeli neka to urade samo u slucaju da je taj neko izgleda makar jednako snazan ili snazniji od njih. ako napadaju ili pocinju tucu sa slabijim onda neka se posle tuce pogledaju u ogledalo i neka priupitaju sebe sta su. odgovor nece biti ono sto bi oni zeleli da budu. hrabri i jaki. odgovor je pichke i kukavice balave.


Onomad pita jedna koleginica: "Koliko šamara moram da istrpim pre nego što uzvratim?"
Izgleda mnogo.
mostarac mostarac 20:35 22.06.2009

Problem oruzja

"I šta će građanima Srbije na milione komada oružija sa dozvolom. Šta će čoveku 9 komada lovačkoga oružija, šta lovi time? Oružije i nasilno ponašanje, pa to je uvek jedno uz drugo. "
Nije to problem samo Srbije.
Sjeti se samo onih ubistava po skolama sirom Amerike, Njemacek, Finske...
Htjeli smo demokratiju i slobodu.
Imamo je.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:36 22.06.2009

Re: Problem oruzja

Nije to problem samo Srbije.

Ovo me ne teši...
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:41 22.06.2009

Re: Problem oruzja

mostarac

Sjeti se samo onih ubistava po skolama sirom Amerike, Njemacek, Finske...
Htjeli smo demokratiju i slobodu.



Hteo bi da svi zapamtimo da se zemljak mostarac izjasnio - gde je sloboda i demokratija. Još samo da nam i ti sistemi postanu uzor, kao što su i zemljaku, nadam se.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:13 22.06.2009

Re: Problem oruzja

mostarac
"I šta će građanima Srbije na milione komada oružija sa dozvolom. Šta će čoveku 9 komada lovačkoga oružija, šta lovi time? Oružije i nasilno ponašanje, pa to je uvek jedno uz drugo. "
Nije to problem samo Srbije.
Sjeti se samo onih ubistava po skolama sirom Amerike, Njemacek, Finske...
Htjeli smo demokratiju i slobodu.
Imamo je.



Pa bas ta "ubistva sirom Amerike" pokazuju do cega dovodi stalno prisutno nasilje kao recimo sukobi u koje je Amerika direktno ukljucena. Ovo ludilo kod nas je isto tako ogledalo skorasnje istorije, neresenih socio-ekonomskih prproblema,politike koja je usla u svacije domove i postala najvaznija tema razgovora, a koja ne donosi nikakve rezulate.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:25 22.06.2009

Re: Problem oruzja

Jelena Pavlović

Pa bas ta "ubistva sirom Amerike" pokazuju do cega dovodi stalno prisutno nasilje kao recimo sukobi u koje je Amerika direktno ukljucena. Ovo ludilo kod nas je isto tako ogledalo skorasnje istorije, neresenih socio-ekonomskih prproblema,politike koja je usla u svacije domove i postala najvaznija tema razgovora, a koja ne donosi nikakve rezulate.



Ma neće biti tako jednostavno. Onda bi USA bila usamljeni jedinstveni primer. Problem je dublji i nema jednostavnog rešenja, eh da je samo socijalna tema problem... Slažem se doduše da politički aspekt u našem društvu igra važnu ulogu.
AlexDunja AlexDunja 20:36 22.06.2009

e, drago

ovo nema smisla.
nikakvog.
nasilje se pravda i relativizuje.
danima. ovde na blogu.

kad ja nemam snage za poeziju,
veruj da je strasno:)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:37 22.06.2009

Re: e, drago

kad ja nemam snage za poeziju,
veruj da je strasno:)

Verujem...
dali76 dali76 20:38 22.06.2009

sutimojer ne znamo bolje?

Zasto okrecemo glavu?
Svako gleda svoja posla. Manjina se ponasa kako se ponasa ,jos veca manjina je spremna dignuti glas a ostali?
Vecina cuti pod parolom : sta da se mjesam kao da ce moj glas tu nesto pomoci.
Manjak solidarnosti, ne shvatanje da cutanjem radimo upravo protiv sebe.
Drustvo je i van dnevnog boravka , kupatila ,ili ofisa na poslu.
Kad bude bilo bolje bit ce kad mi svhatimo da smo odgovorni za to drustvo bas kao I za taj nas dnevni boravak.

Znam da po zakonu ime maloljetnog prekrsitelja zakona jeste zasticeno ,ali znaju li se doticni roditelji ovog “sokola” koji je nasao tuci vlastitu profesorku?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:40 22.06.2009

Re: sutimojer ne znamo bolje?

Manjak solidarnosti, ne shvatanje da cutanjem radimo upravo protiv sebe.

Da....to je refleks ovoga što živimo..na žalost.
dali76 dali76 21:04 22.06.2009

Re: sutimojer ne znamo bolje?

pa onda kao sto kaze Djole:
Putuj Evropo lepo smo se druzili ,nama je dobro ; taman kako smo zasluzili.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 20:52 22.06.2009

liberalno društvo

Ako ništa drugo, ovo nasilje je pokazatelj da se brzo odmičemo od orijentalne despotske discipline


ka društvu evropskog i američkog liberalizma. Možda jedino što naši pedagozi još nisu shvatili da u novom društvu oni mogu biti samo žrtve, ali nikako nasilnici. Shvatiće i oni - ubrzo.

http://www.guardian.co.uk/education/classroomviolence

Sa gornjeg sajta možete pročitati o:
-namernom trovanju učitelja,
-3,000 namernih požara u školama u dve godine,
-Roditelji napadaju učitelje,
-Policija intervenisala 7,000 puta u britankskim školama u jednoj godini
-Deca nose noževe, dovojčica ubodena u oko.


Dosta se piše o tome da se kultura nasilja prenosi sa roditelja na decu.

Možda je ipak bilo bolje u 19tom veku kada su pedagozi bili "nasilnici", stariji ljudi ipak mogu kontrolisati svoje nasilje bolje nego deca. Tj. koristili su nasilje pedagoški. Iako ni Volter ni Balzak nisu bili srećni zbog količine batina i raznoraznih kazni koje su iskusili, to im nije izgleda sputalo mentalni razvoj.
adam weisphaut adam weisphaut 20:57 22.06.2009

E to je Drago,

Gde je usvojio taj obrazac kao normalan i isplativ? Čemu su ga učili kod kuće i u prethodnom školovanju? Šta ga je presudno formiralo da se ponaša tako kako se ponaša?

ključno pitanje na koje, bojim se nismo još spremni da kao društvo odgovorimo, jer to zahteva da se dobro pogledamo u ogledalu...
petar_p petar_p 20:59 22.06.2009

svakog cuda

3 dana dosta. To je drzavna politika Srbije!

Citam ove izjave ministara, to je sramotno!
Verovatno zato sto su i ministri bili problematicnog vladanja u skoli i imali keca iz hemije. Ali ne zato sto nisu ucili, nego mrzeo ih profesor. Pa razumeju svu dusevnu bol ucenika, zaista, tesko je to shvatiti onima koji nisu bili u njegovoj kozi -- sa kecom iz vladanja i kecom iz hemije!

Bravo sinko, ne daj na sebe, a vec vidim -- buduci ministar!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:23 23.06.2009

Re: svakog cuda

Verovatno zato sto su i ministri bili problematicnog vladanja u skoli i imali keca iz hemije.

javlja mi se da su svi nasi ministri imali keca iz maternjeg jezika. volsebno, matematika im je bila jaca strana...
Dr M Dr M 09:03 23.06.2009

Re: svakog cuda

javlja mi se da su svi nasi ministri imali keca iz maternjeg jezika. volsebno, matematika im je bila jaca strana...


Najbolje oduzimanja (para), a zatim i sabiranja (funkcija), mnozenja (laganja) i deljenja(naroda).
aramon aramon 21:32 22.06.2009

Kad sam video

Zgrozio sam se. On grmalj, na malu zenicu. Mada, ona je njega prva udarila.

Nego...
"čak šta više" - Pleonazam : )
aramon aramon 21:42 22.06.2009

Re: Kad sam video

"malu zenicu" - takodje xD
mimi09 mimi09 21:42 22.06.2009

Re: Kad sam video

Policija intervenisala 7,000 puta u britankskim školama u jednoj godini

a zasto kod nas ne intervenise?
zasto ti bilmezi sto slikaju mobilnim ne okrenu 92, ili posalju sms?
niko im nije objasnio da nasilje nije normalno, da treba zvati policiju kad se tako nesto desava
cabot cabot 21:33 22.06.2009

Raslojavanje...

Bice incidenata i dalje ali sve ce doci na mesto kada se raslojavanje zavrsi... Bogati ce imati svoje skole sa ljubaznim i dobro placenim profesorima...U drzavne skole ici ce sirotinja koja ce otprilike ocenjivati sama sebe jer se profesori nece preterano mesati... To zbog kreativnosti ucenika...I svuda ce uglavnom vladati mir, na opste zadovoljstvo...
Ribozom Ribozom 22:12 22.06.2009

zrelost dece

Pitao koleginicu zasto u Norveskoj nema ispisanih grafita po skolama i zgradama. - 'Zabranjeno je', kaze.
U pravu su, vecina pisaca grafita, zapravo nema sta da kaze.
Da li je klipan znao da to sto radi je podlozno krivicnom zakonu? Nije. Niko mu nije rekao, a izgubio osecaj. E, osecaj nek povrati u Krusevcu.
Treba izpolitizovati slucaj. Sta je uradjeno 9 godina u obrazovanju? Skracivanje lekcija, zabrana maltretiranja ucenika...i tu se stalo.
To sto nema kod nas masovnih ubistva je zato sto jos ta deca veruju da ce nakon zavrsene skole otici negde van. Sta kada shvate da nema odlaska (mislim za vecinu).
Za pocetak neka se drzava pobrine da idoli dece budu skormni, dobri ljudi (sportisti, muzicari, umetnici...)

adam weisphaut adam weisphaut 22:23 22.06.2009

Re: zrelost dece

Sta je uradjeno 9 godina u obrazovanju?

Pa nije se radilo 9 godina, samo godinu i po-tim oko Gaše i onda je došla ona DSS idiotkinja...
ElectricDreams ElectricDreams 22:41 22.06.2009

Re: zrelost dece

adam weisphaut
Sta je uradjeno 9 godina u obrazovanju?

Pa nije se radilo 9 godina, samo godinu i po-tim oko Gaše i onda je došla ona DSS idiotkinja...


Slažem se.
Smuči mi se kad se setim da je idiotkinja izbacila engleski, kompjutere, darvina... užas!
loader loader 01:11 23.06.2009

Re: zrelost dece

Adam: " ... i onda je došla ona DSS ... "
Već sam objavljivao ovo na blogu, ali, ne mari.. :)


loader loader 23:33 22.06.2009

Godine rezultata

D.Kovacevic: "Deca vide šta se oko njih događa.Vide korupciju, vide nepravdu, vide nepotizam, vide lopovluke svih vrsta. I vide da agresivni, nasilni, bezobrazni i nepošteni žive bolje od onih koji nemaju takve osobine. "
To je to. Odlično rečeno.

Imali smo godine zapleta, pa godine sapleta, pa godine krvavog bauljanja...
Ovo su godine rezultata. Većina rezultata stiže sa odloženim efektom. Stiglo je i sabilo se u relativno kratak period sve ono što se ovde godinama i godinama radilo (uništavanje svakog zdravog kriterijuma, lopovluk, osionost, promocija nasilništva, lakoća ratovanja, tehno-stupido-folk muzika, banalizacija stvarnosti, rastakanje porodice, antimoral, poltronstvo...). Najbolnije posledice vezane su za decu: rađa ih se nedovoljno, najobrazovanija deca odlaze u inostranstvo, a u grupi one dece koja skoro sigurno ostaju ovde upadljivo je povećana sklonost ka nasilju.

miloradkakmar miloradkakmar 00:10 23.06.2009

Moglo

bi se postaviti pitanje : Ko nam pokvari decu ?
Ali , neizbežno je i : Ko pokvari nas ?
petar_p petar_p 00:25 23.06.2009

Re: Moglo

miloradkakmar
bi se postaviti pitanje : Ko nam pokvari decu ?
Ali , neizbežno je i : Ko pokvari nas ?

Da, da, neverovatno mi je da odrasli ljudi kazu da treba "utvrditi sve cinjenice onoga sto se desilo", a na snimku se vidi da je bitanga fizicki nasrnuo na nastavnicu i udario joj 2 samara! I sad, kao, ajde da vidimo sta se desilo?? Je*** ti tu politicku korektnost, pa ovo je nacuveno! I onda ministar kaze da "dete" nije ispisano iz skole, sta, bio bi to problem mozda sada na kraju godine, jel?? Taj tip ce jos da polozi razred!!!! (eto, ministar garantuje!)

Covece, pa tim ljudima nista nije sveto!
loader loader 00:34 23.06.2009

Re: Moglo

miloradkakmar: " .Moglo bi se postaviti pitanje : Ko nam pokvari decu ?
Ali , neizbežno je i : Ko pokvari nas ? "
Golema je priča tek to.
Tokom i nakon II sv. rata u Srbiji je pobijeno, nagnano u emigraciju, ili gurnuto na senovite margine društva skoro sve što bi u nekom normalnom razvoju predstavljalo onaj zdrav građanski sloj, i elitu. Postavljene su surogat-vrednosti. Takvo društvo je nakon kratkotrajnog entuzijazma krenulo da tone u probleme koji su jednoga dana neminovno morali da izazovu potpuni kolaps sistema.

Sledeća etapa je otpočela krajem 80-tih, kad je vladajuća nomenklatura, grčevito braneći privilegije (na svim nivoima), mogućnost zaokreta pretvorila u nemogućnost izlaska iz već ustanovljenog sistema vrednosti, poturajući sukobe, ratove, iracionalne zaključke o uzrocima i posledicama... - tako da je još dve-tri generacije ljudi temeljno upropašćeno (uz onih prethodnih nekoliko).

Kad se sve to ima na umu, baš ni malo ne čudi što je kod nas stanje (pre svega mentalitet i društvena odgovornost) na tako niskom nivou, nivou koji uslovljava veoma spora pomeranja na bolje.
dragoljub92 dragoljub92 11:47 23.06.2009

Re: Moglo

Tokom i nakon II sv. rata u Srbiji je pobijeno, nagnano u emigraciju, ili gurnuto na senovite margine društva skoro sve što bi u nekom normalnom razvoju predstavljalo onaj zdrav građanski sloj, i elitu.

baš sam se pitao kad će neko da potegne čuveno-komunisti su krivi za sve-a turci njih si zaboravio ili su se vremenom izlizali
a tek šta oni ameri uradiše indijancima pa oziji onim njihovim...atek što su katolici spalili i opljačkali carigrad ,skoro..tamo početkom trinestog veka.....
za tvoje i obaveštenje ostalih protekcionizam i korupcija se proteže kroz celo postojanje ovog naroda i države ,bez obzira na trenutno državno uređenje,setimo se samo domanovićai nušića dovoljno je.
loader loader 17:24 23.06.2009

Re: Moglo

To da su elementi korupcionaštva i poltronstva uvek postojali nije sporno.

Ajmo, onda, jednostavnije: da li je temeljno uništavanje građanske klase i elite ovom društvu pomoglo, ili odmoglo?
AlexDunja AlexDunja 00:12 23.06.2009

e, ja dobila mejl

od mladjeg sina:

naslov:

shit bre =(
sadrzaj:
ko moze da kaze da ovo nije nasilje

loader loader 00:20 23.06.2009

Re: e, ja dobila mejl

:(
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:15 23.06.2009

Re: e, ja dobila mejl

jeste AD.
imala jednog klinca (spec. odeljenje matematičke gimnazije) koji je svake godine išao -
kaže, sve što naučim, naučim tamo.

a za tebe, AD: :)
AlexDunja AlexDunja 06:26 23.06.2009

Re: e, ja dobila mejl

sve što naučim, naučim tamo.

da, i moj sin je isao na programiranje.
neverovatnoje koliki podstrek daje petnica mladima,
koliko lakse posle organizuju vreme...

i hvala, sm :)
bas prija uz prvu kafu:))
lula953 lula953 13:28 23.06.2009

Nasilje svuda oko nas


Crtani filmovi: Puno nasilja.
Reklama za koka-kolu: " Ti si jedna odvratna, debela lazljivica"
Roditeljski vokabular
Strani filmovi: Sto vise nasilja i ubistava - to bolje.
Domaci filmovi i serije: Sto vise psovki
Informativne emisije: Nasilje, kradje, ubistva.
Politicke emisije i skupstina: ne sankcionisano verbalno sa tendencijom fizickog nasilja.
Skolstvo: nasilje
Gradski prevoz, ulica, restorani, kafici, bioskopi.....
Kazimo deci gde da nadju parce plavog neba.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:15 23.06.2009

Re: Nasilje svuda oko nas

lula953

Crtani filmovi: Puno nasilja.
Reklama za koka-kolu: " Ti si jedna odvratna, debela lazljivica"
Roditeljski vokabular
Strani filmovi: Sto vise nasilja i ubistava - to bolje.
Domaci filmovi i serije: Sto vise psovki
Informativne emisije: Nasilje, kradje, ubistva.
Politicke emisije i skupstina: ne sankcionisano verbalno sa tendencijom fizickog nasilja.
Skolstvo: nasilje
Gradski prevoz, ulica, restorani, kafici, bioskopi.....
Kazimo deci gde da nadju parce plavog neba.

Lepa kulturna matrica...
E, sad, zanimljivo mi je šta bi kazali oni koji tvrde da je 90 posto grđana Srbije deklarisano kao vernici.
arianna arianna 15:02 23.06.2009

Postavljene su surogat-vrednosti

Nažalost, kulturna matrica nam i jeste baš kao što je i napisala lula953 i sve ono što je napisao loader stoji, samo je žalosno što čitavo društvo čeka da dese neka promena na bolje, a niko ne radi na rešavanju problema nasilja, naročito medju mladima.

Ljudi, najčešće reaguju kada je već nasilje postalo vidljivo, osudjuju ga, neki ignorišu, a onda se vremenom samo pomera tolerantnost na isto.
Šta činiti?
Baš kao što je i mnogo puta rečeno, nepohodna je primarna prevencija.
Prevencija u porodici, školi, na medijima- kroz afirmaciju drugačijeg vrednosnog sistema.
Danas su škole nažalost, postale samo obrazovne ustanove, i bez obzira što u samom nazivu stoji da su škole vapsitno-obrazovne ustanove, vaspitna funkcija škole je zanemarena.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:30 23.06.2009

Re: Postavljene su surogat-vrednosti

Prevencija u porodici, školi, na medijima- kroz afirmaciju drugačijeg vrednosnog sistema.

Slažem se...to je ključ. Samo, glavna bitka se vodi oko vrednosnog sistema. Upravovo imamo društvenu promociju toga sistema koji rezultira nasiljem..
arianna arianna 15:57 23.06.2009

Re: Postavljene su surogat-vrednosti

Drago Kovacevic

Samo, glavna bitka se vodi oko vrednosnog sistema. Upravovo imamo društvenu promociju toga sistema koji rezultira nasiljem..


Tacno ... glavna bitka se i vodi oko vrednosnog sistema koji nam je krojen i kreiran godinama unazad.

Pitanje je kad će se kod ljudi probuditi svest da ćemo sutra imati vrednosni sistem koji se kreira danas. A danas se po pitanju prevencije nasilja ne radi ništa, već se samo konstatuje postojeće stanje.
Rekla bih da NE postoji državna strategija za prevenciju nasilja, izuzev izvesnog "kodeksa ponašanja" koji je usvojen u malom broju škola u Srbiji.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:20 23.06.2009

Re: Postavljene su surogat-vrednosti

arianna
Drago Kovacevic

Samo, glavna bitka se vodi oko vrednosnog sistema. Upravovo imamo društvenu promociju toga sistema koji rezultira nasiljem..


Tacno ... glavna bitka se i vodi oko vrednosnog sistema koji nam je krojen i kreiran godinama unazad.

Pitanje je kad će se kod ljudi probuditi svest da ćemo sutra imati vrednosni sistem koji se kreira danas. A danas se po pitanju prevencije nasilja ne radi ništa, već se samo konstatuje postojeće stanje.
Rekla bih da NE postoji državna strategija za prevenciju nasilja, izuzev izvesnog "kodeksa ponašanja" koji je usvojen u malom broju škola u Srbiji.


Gledam večeras našu mladu reprezentaciju u fudbalu. Momci između 18 - 21 godinu i svi igraju negde u Evropi. U svojim timovima su ok, igraju profesionalno i deluju integrisano. Ali kad su zajedno i kad se napravi "domaća" atmosfera, postaju potpuno neadaptibilni. Udaranje, šamaranje, prostačko opsedanje sudije. I naravno, dva isključenja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:27 23.06.2009

preporuka

Drago,
preporuka za tekst. Aktuelna tema. Šta reći, gde god zaviriš mnogo toga ne valja.A problem o kome pišeš tičese nas svakoga svakodnevno.
Neka mi bude dozvoljeno da podsetim na moj tekst na istu temu

evo
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:38 23.06.2009

Re: preporuka

i predlog
Možda je rešenje da se zabrane tzv.gorile ili bodigard-ovi pa kad počnu da dobijaju batine neki od uticaja ili njihovi valjda će iskloristiti uticaj da utiču da organi reda drže red a organi pravosuđa da odmeravaju kazne ni po bosu ni po članovima i klanovima već po učinjenom prekršaju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:15 23.06.2009

Re: preporuka

Milan Karagaća
i predlog
Možda je rešenje da se zabrane tzv.gorile ili bodigard-ovi pa kad počnu da dobijaju batine neki od uticaja ili njihovi valjda će iskloristiti uticaj da utiču da organi reda drže red a organi pravosuđa da odmeravaju kazne ni po bosu ni po članovima i klanovima već po učinjenom prekršaju.

Znaš da ti ovo nije loše....Mada, snašli bi se oni...
freefall freefall 23:43 23.06.2009

odavno nisam imao ovako odvratan osecaj...

odavno nisam imao osecaj da se neka velika nepravda desava, a da ce drustvo preci preko te cinjenice i da ce na taj nacin napraviti plodno tle za sve gore i gore dogadjaje koji ce uslediti.

zena je pokazala da ima dostojanstva, da nije sve na prodaju, da ne moze tek tako neko da vrslja i primenjuje silu okolo... sta bi je kostalo da se pokorila nasilniku? ona je ipak imala u sebi nekog ponosa. imam osecaj da je to uradila u ime nekog viseg cilja, a ispasce da je prekrsila pravila... strasno...

imam osecaj kao da je to uradila umesto svih onih koji svakog dana prave kompromise, koketiraju sa nasilnicima, zabijaju glavu u pesak... ne znam... imam grozan, odvratan, osecaj zbog ovoga, kao da se neko ruga pravdi i na taj nacin pokazuje svoju moc.

mislim da nasilniku treba pruziti priliku jer svako treba da ima pravo na to, ali najpre mora da se zna ko je ovde kriv, a ko prav, ko je branio cast, a ko se ponasao kao siledzija.

imam snazan osecaj da je potrebno da se nesto uradi zbog toga. ovde, na blogu, nisam aktivno ucestvovao u diskusijama - uglavnom citam komentare. zato bih zamolio one koje ovde imaju kredibiltet da pokusaju da poguraju ovu stvar dalje - na blogu, na b92, facebook-u... da pokusamo svi zajedno da napravimo snazniji pritisak na drzavu da se suoci sa sustinom problema. b92 je medij na kome je to moguce izgurati i ja bih zamolio ljude koji imaju uticaj na b92.net, blog b92 ili redakciju informativnog programa da pokusaju i da licno zaloze da ova teme ne ode u zapecak u naradnih nekoliko dana.
arianna arianna 12:33 24.06.2009

Re: odavno nisam imao ovako odvratan osecaj...

freefall
mislim da nasilniku treba pruziti priliku jer svako treba da ima pravo na to, ali najpre mora da se zna ko je ovde kriv, a ko prav, ko je branio cast, a ko se ponasao kao siledzija.


respect

leopold_lady leopold_lady 09:02 24.06.2009

Ja sam ona generacija...

koja nije dobijala packe od profesora - ni u osnovnoj,srednjoj školi,pa ni na fakuletu.... Ni to nisam videla... Jeste da su neke psihičke i emotivne torture bile,ali to je valjda tako - normalno....

Mi smo vaspitavani da slušamo profesore,da ih poštujemo.... Naše je da učimo....

Razočarana sam današnjom omladinom u više stavki.... Aii nasilje nikad nisam podnosila.... To što se sami potuku ,što snimaju sami sebe kao seksualne objekte itd,itd - ne razumem isto,ali rade sami sebi.... Ipak,udariti profesorku zbog ocene.... Nemam reči...

Problem današnjih roditelja je što ne znaju svoju decu.... Nemaju vremena za njih.... Tako da se otac tog malog umalo nije šlogirao....Bar tako kažu....

Ja gledam Luku i ne znam - on ako uskoro ne bude otišao na neki sport - ne znam šta će biti sa njim.... Tolika agresivnost u detetu od 4 godine za mene je malo čudna.... Moj Petar je bio mirno dete.... Nikakvih problema sa njim nismo imali.... Ni sa mnom se nešto nije tukao.... Možda zato što je išao u muzičku školu,učio Engleski kao mali,želeo je i kretao da igra tenis,košarku,fudbal,kasnije se okrenuo nekim drugim stvarima - koje su normalne....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana