Čitajte sitne, blede stavke ugovora pre svih ostalih!

Tatjana Momčilović RSS / 30.06.2009. u 12:28

Izgleda sam malo ostarila. Sve što je bilo pre, više mi se svidja nego ovo danas. Od stalnog posla bez otkaza do kraja radnog veka, muzike pa čak i mode. Čak mi se i stari lopovi čine nekako normalnijim nego ovi danas. Znalo se, lepo, nekada da treba da čuvaš novčanik u prevozu, pasoše u inostranstvu i da čuvaš lovu u čarapama, unutrašnjim džepovima ili djonovima kad ideš u neku turističku meku - na primer Italiju. Danas se izgleda pravila tek uspostavljaju u lopovskom svetu. Opet, sad su te organizacije ozbiljne korporacije sa direktorom personala i razvojnim timom pa ne znaš da li da ih se plašiš ili da im veruješ. Od kada me ujela ljuta guja kradje podataka s kreditne karice bacila sam se u proučavanje metoda savremenog lopovluka. Nije da sama nisam osetila na svojoj koži kako se otima i kako se bori za svaki evro. Hoću samo da kažem da se današnjim lopovlukom bave ljudi organizovano sa naučnim pristupom pa mi šaner u troli 41 dodje kao romantična predstava starih dana.

Evo nekoliko divnih primera kako su me namagarčili razvoji timovi:

 

1. Sklopila sam ugovor sa novim provajderom za mobilni. Rekoše mi da dobijam 3 meseca u test fazi bolju tarifu koja mi automatski prelazi u tarifu koju sam želela. Jedino mi nisu rekli da moram pismeno da otkažem test tarifu jer će u protivnom da mi naplaćuju bolju tarifu 12 meseci sa mogućnošću žalbe posle 6 meseci i sa doplatom od 5o evra.   

Evo me i dan danas plaćam danak svoje lakomislenosti

 

2. Odem kod savetnika za porez. Na kraju pitam: Koliko? A on mi kaže oko 500 evra. Gledam čovek je fin i stariji gospodin. Neće slagati - ima bar 30 godina iskustva. Kažem: OK - pružim ruku i izadjem. Stigao mi raćun na 1300 - kaže - podcenio količinu posla. Išala sam i na sud sa njim - ma ništa. Platila sam sve, uključujući i advokata.

 

3. Moja Nina išla na neki balet. Balet izgleda tako što deca uvek kasne po 10 minuta, učiteljica kao glumi stogoću a pušta ih 5 minuta ranije jer dolaze novi. Sve u svemu za vožnju, presvlačenje i maltretiranje po gužvi u petak u 17h - trebalo mi je oko 2h a deca djuskaju svega 30 minuta.

 Dogovorim se sa Ninom da otkažemo balet i da nadjemo nešto prikladnije ( ja sam odmah nudila karate kao zamenu, fudbal ili plivanje). Stigne mi pismo da sam u obavezi da plaćam 3 meseca do isticanja kvartala. Čitam i ne verujem - znaći 3 meseca do isticanja kvartala je ceo kvartal jer je 12:3=4.

Znači moram da plaćam 6 meseci. Šta ću - plaćam i ćutim. Kad sam potpisala takavu ugovor ostaje mi samo da kukam.

 

4. Popunila sam neku online bazu na netu. Da mi stižu novi poslovi. Nisam proćitala najsitnijim svetlim slovima, da piše, ukoliko ne otkažem u probnom periodu - stiže račun od 150 evra. Mogli su da napišu i da će me ubiti - nisam videla, nisam pročitala.

 

Ima ovih primera još milion. Gledala ja na TV-u  u mojoj omiljenoj emisiji TV Stern da čitavi timovi proučavaju psihologiju potrošača i kako da im doskoče i uzmu još neku paricu. 80 miliona ljudi - nek svakog prevare za euro pa vi vidite. Sve je lepo legalno, ugovorom zaključano. 

Gde ste lopovi iz trole - vratite se!



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:41 30.06.2009

Nije sve sto je moderno

i dobro,,,,a lepo nam je jos Sterija kazivao...ali ne vredi, dok se sami ne opecemo!
bkc
shunjich92 shunjich92 13:15 30.06.2009

a uh...

pa vama treba cela jedna plata da plaćate ono što je napisao sitnim slovima, a niste videli... :)

Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:20 30.06.2009

Re: a uh...

pa dobro nije bas tako. ovaj porez sam samo jednom platila
shunjich92 shunjich92 14:22 30.06.2009

Re: a uh...

ha ha, salim se...
drug.clan drug.clan 13:38 30.06.2009

u

U da vidis kako je u americi!
Nemacka na kvadrat!

Ja sam prilikom kupovine TV-a dobio ponudu da upisem svoj email da bi osvojio na lutriji 20 dolara back. Posle su mi skidali svaki mesec 10 dolara za nesto - neki protection ili insurance. Kazu upisivanje email-a je bila saglasnost da mi uzimaju pare sa kartice koju im je dala firma kod koje sam kupio TV a koja nije deo njihove firme.
milojko92 milojko92 13:51 30.06.2009

Re: u

drug.clan
U da vidis kako je u americi!
Nemacka na kvadrat!

Ja sam prilikom kupovine TV-a dobio ponudu da upisem svoj email da bi osvojio na lutriji 20 dolara back. Posle su mi skidali svaki mesec 10 dolara za nesto - neki protection ili insurance. Kazu upisivanje email-a je bila saglasnost da mi uzimaju pare sa kartice koju im je dala firma kod koje sam kupio TV a koja nije deo njihove firme.
Resenje je vrlo prosto, nikad ne prihvataj apsolutno nikakve dodante ponude i nikad ne ostavljaj svoj email (bar ne pravi :)).

gorran2 gorran2 13:54 30.06.2009

Re: u

Resenje je vrlo prosto
Rešenje je vrlo prosto:
1. Nikad ne izlazi iz kuće
2. Nikad ne otvaraj prozor
3. Nikad se ne kači na internet
4, Nikad ne uključuj kompjuter
5. Šta kompjuter, ma ni svetlo!

Šalim se, naravno.
Ni ovo nije rešenje - ja prob'o, ali ipak stigao račun, i morao sam da platim.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:55 30.06.2009

Re: u

ha hahahah - probacu
4krofnica 4krofnica 14:00 30.06.2009

Re: u

drug.clan
.


hohohhooho!
drug.clan drug.clan 14:08 30.06.2009

Re: u

4krofnica
drug.clan
.


hohohhooho!



Ja se samo pitam zasto ljudi placaju porez ako ne da ih drzava koristeci te pare zastiti od lopova!
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 14:12 30.06.2009

Re: u

da bi i lopovi nesto zaradili pa da bi drzava i od njih naplatila pporez
4krofnica 4krofnica 14:26 30.06.2009

Re: u

nema -samo vrlo vrlo oprezno....
moj zet je prvi recimo dobio na sudu parking servis jer nije hteo da plati kaznu za parkiranje.
samo policija moze da te kazni za nepropisno parkiranje
oprezno ili uporno...
tompinchns tompinchns 13:48 30.06.2009

Nema ti dovoljno opreza

Ne vredi vam da se sekirate, oni su tu nauku studirali godinama, to - kako da vas i nas prevare. Jutros Gorica i Dragan na Dizanju pricaju kako savremeni lopovi za 30 sekundi ukradu dzip. Vezbali vredno momci, a trebalo je to navezbati, i sad postali majstori. Nema meni velike razlike, ako je uopste i ima, izmedju ovih "vasih" i "specijalaca" za dzipove. Jedino ovi vasi imaju papir. U pravu ste, dzeparosi mu dodju cista romantika!
Mi obicnjaci nemamo sanse.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:54 30.06.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

cista romantika- jeste....
noboole noboole 14:50 30.06.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

Ma ne vredi ni velika paznja. Ugovor o mobilnom provajderu je 70% u sitnim slovcima koje moze da razume jedino pravnik. Npr, "flat-rate" na O2 u Nemackoj, koji je u stvari, 5 giga up 10 giga download. Samo, to cete procitati na trecoj strani ugovora, negde skrajnuto fontom 1. I, jos nisam siguran da li sam im dao pravo na "fair use" kontrolu i throttling.

Jelena Gall Jelena Gall 15:05 30.06.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

Npr, "flat-rate" na O2 u Nemackoj, koji je u stvari, 5 giga up 10 giga download. Samo, to cete procitati na trecoj strani ugovora, negde skrajnuto fontom 1. I, jos nisam siguran da li sam im dao pravo na "fair use" kontrolu i throttling.


:)))
ervetor ervetor 19:04 30.06.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

tompinchns
Ne vredi vam da se sekirate, oni su tu nauku studirali godinama, to - kako da vas i nas prevare. Jutros Gorica i Dragan na Dizanju pricaju kako savremeni lopovi za 30 sekundi ukradu dzip. Vezbali vredno momci, a trebalo je to navezbati, i sad postali majstori. Nema meni velike razlike, ako je uopste i ima, izmedju ovih "vasih" i "specijalaca" za dzipove. Jedino ovi vasi imaju papir. U pravu ste, dzeparosi mu dodju cista romantika!
Mi obicnjaci nemamo sanse.


Uopste se ne slazem. To nije nikakva nauka nego naprotiv oni se svi hrane Vasim strahom od nepoznatog, strahom od ugovora i sl.
Ja sam recimo jako jako alergican na sve te pokusaje. pa meni svaki dan neko pokusa na taj nacin da zvuce neke pare, a oko nove godine mi postom stigne stotine nekih racuna, upozorenja, ucena i pretnji. medjutim ja to nista ne postujem i ne primam se na te fore. Oni neka tuze mene sto im nisam platio.
I da vidite cuda, niko me ne utuzuje...
Ja ih prvo lepo pri takvom pokusaju kradje opomenem da cu da im otkinem glavu ili odgrizem uvo pre nego sto cu im bilo sta platiti i da vidite kako me ostave na miru. S tim sto se ja stvarno ne salim i stvarno bi im to uradio. Ma dosta mi je bre svega. Svi bi bez motike leba a meni kao pare izlaze na donju pipu...
Naravno, da se razumemo, svaki posten dogovor i uredno izvrsenu uslugu placam. S te strane nikome nista ne dugujem. Ali ovi fazoni, da u zemlji Srbiji nema unosnijeg posla i bolje zarade nego kad ostanes nekom duzan ili zaboravis da platis racun ili otkazes ugovor, to je najobicniji pokusaj otimacine, navlacenja, prodavanja cigle... ..naziva za istu stvar koliko hoces.
A prva se time bavi drzava, koja uporno odbija da postavi jasna pravila u zoni poreskih obaveza i koja se bavi zelenasenjem i zaradjivanjem na kamatama na dugovanja o kojima duznici godinama pojma nemaju jer ih niko ne obavestava. Da li je to zakonski ?
Pa nije. Ne moze se obracunavati kamata godinama a da se navodni duznik nijednom ne upozori, ne opomene i slicno...

mrvicak mrvicak 22:42 30.06.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

Ja ih prvo lepo pri takvom pokusaju kradje opomenem da cu da im otkinem glavu ili odgrizem uvo pre nego sto cu im bilo sta platiti i da vidite kako me ostave na miru


Hm, i jest i nije. Ja pokusam, al upali samo kad sam jaaako besna pa stoga i uverljiva...
A kad ne upali, onda tek pobesnim...
Moram da vezbam ludilo face pred ogledalom... a i bicepse bogme
tompinchns tompinchns 13:57 01.07.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

Sve je to tacno, ali je stvar u tome sto smo razliciti i sto nismo svi na oprezu. Nekima, kao sto je Tatjana, ne pada na pamet da onaj ko ti prilazi s ugovorom ima i neku zadnju nameru. Neka se to zove naivnost ili bilo kako drugacije, ali meni smeta sto oni koji pisu te ugovore vec od starta krecu od toga da bi mogli nas naivne da predju. Danas mi je stigao mejl s ovakvom sadrzinom:

OVO JE OBAVESTENJE OD JEDNE PRIZNATE NOVOSADSKE ADVOKATSKE KANCELARIJE.
Na zalost, nije sala!
Valja znati, a bogme treba i proslediti

Telekom pokušava da nas optereti dodatnim troškom:
Na poleđini poslednjih računa za fiksni telefon,
sasvim sitnim i jedva vidljivim slovima,nude nam promotivne usluge
"Omnifon" paketa (konferencijsko telefoniranje,pozivi na čekanju,....)
koje će nam od 01.08.2009. fakturisati sa dodatnih oko 200 din. mesečno uz redovne račune,
kao da ih koristimo, ukoliko ih ne odjavimo na tel.9813 ili mob 064-1789!
Ovo je klasičan APP (ako prođe-prođe) pokušaj prevare i takvo zasnivanje novih usluga je apsolutno ništavo.
Institut prećutnog produženja ugovora ( tacita reconductio)
može da se primenjuje samo kod već zakonito zasnovanih ugovora,
saglasnom izjavom obe ugovorne strane,
ako se u dužem vremenskom periodu ugovor uredno izvršava pa je istekao rok primene ugovora,
a stranke se i dalje ponašaju na način koji ukazuje da one žele nastavak tog odnosa.
Nikakvo zasnivanje NOVIH prava i obaveza,na osnovu postojećih,
nije zakonito i nije dozvoljeno bez izričite saglasnosti ugovornih strana
a nedostatak otkazivanja nametnutih i izmišljenih obaveza nikada neće prerasti u zakonito proširenje ugovora.
Ali"Telekom" verovatno smišljeno ulazi u ovaj pokušaj prevare,
koja dok se konstatuje i formuliše,dok sudovi odreaguju i zauzmu stav
(saglasno svojoj stručnosti i ažurnosti (!?) oni će nepovratno prikupiti nekoliko miliona dinara,
korisnici će godinama obigravati njihove poslovnice i pokušavati da se izbrišu iz sistema usluga koje nisu tražili
(i za koje većina nema ni takve specijalne tel.aparate da bi ih koristila)
a "ispravka u kompjuteru" je kod nas poslovično nenaučena lekcija....


Ne znam da li je od vas jos nekome stiglo nesto slicno i da li je to tacno. Volela bih da cujem vise o tome.
elastigirl elastigirl 18:20 03.07.2009

Re: Nema ti dovoljno opreza

Greska je 'ispravljena':

Sa linka: Za novu Telekomovu uslugu, građani treba da se prijave posle 1. decembra

U obaveštenju, koje je na poleđini računa za prošli mesec „Telekom Srbija“ poslao svim korisnicima, stoji da će građanima koji ne odjave ovaj paket usluga biti nastavljena isporuka po ceni od 119 dinara plus PDV. Čitaoci „Blica“ koji su se juče javili bili su ogorčeni zato što su na broju 9813 mogli odmah da otkažu ovaj paket samo ako pozovu sa kućnog broja i izdiktiraju jedinstveni matični broj građana, što je pravilo probleme onima čije je radno vreme duže od radnog vremena „Telekomovih“ poslovnica u koje se mora lično otići ukoliko se usluga ne otkazuje sa telefonskog broja na koji se odnosi.
U „Telekomu“ kažu da je ova nepravilnost ispravljena tokom dana i da oni neće nastaviti sa isporučivanjem ovog paketa usluga građanima koji se za njega lično ne prijave. O pojedinostima korišćenja ovog paketa, dodaju u „Telekomu“, korisnici će osim preko medija biti obavešteni na poleđini računa za fiksni telefon koji stiže u julu.
gagonini gagonini 14:57 30.06.2009

evo već dva dana..

ja pokušavam da provalim račun koji mi je stigo za telefon od mobilnog operatera..
i ne mogu i ne shvatam ga...
a glup nešto posebno nisam , nisam nešto posebno ni bistar,
ali mislim da imam dovoljno znanja iz matematike , pa položio sam matematiku 1, na faxu,
trebalo bi koliko toliko da se razumem u brojke..mada ovde nisu samo brojke u pitanju..
ima nešto malo ekonomije i puno puno filozofije..
kao sat vremena besplatnog razgovora a nigde ne piše ni listing ni nešto slično tome,
pa da vidim kog sam i kada zvao, i kako sam prebacio limit...

šta je tu je, plaćam i ćutim..
nisam ni ja pročitao sitna slova...
možda su i zato jedan običan ugovor napravili na 5 strana, da ne bi stigo da pročitam sve...
već samo prvu i drugu stranu...
Jelena Gall Jelena Gall 15:17 30.06.2009

knjige

ne znam da li je ovo svajcarska specijalnost, pretpostavljam da ipak nije.

porodim se ja u svajcarskoj i stigne mi neki poklon-paket od nemam pojma koje firme, neke decje. nista, lepo, obradujem se, vidi kakva prijateljska firma. kremice, pelenice, prve igrackice i nekakav katalog. u principu nikad ne gledam kataloge i reklame, ostavim sve ne stranu i cudnim cudom ne bacim taj papir.

prodje mesec dana, stignu neke slikovnice od iste firme. tu se vec zacudim. pogledam propratno pismo, a u pismu pise da ako u roku od npr. 3 nedelje ne vratim slikovnice firmi i ne otkazem dalje posiljke, stici ce mi racun i sledeca posiljka s novim slikovnicama. zinem. isceprkam onaj prvi katalog, a u njemu sitnim slovcima pise da ako eksplicitno ne otkazes posiljke, oni ce ih ubuduce slati.

poludim. resim da ih ignorisem. stigne mi nova posiljka i racun za slikovnice, pa stigne prva opomena, pa druga opomena - okrenem prokleti telefon (sve cekajuci da se neko javi dobrih 5 minuta (ne znam posto je bio impuls, jel)), javi se neka zena i ja ospem paljbu. kaze ona "zakon je zakon" - ma kakav bre zakon, kazem da me brise tamo sa spiska i da se ne zezaju, ako mi stigne jos neka knjiga ili racun, nece tuziti oni mene nego ja njih.

ali moram priznati da mi je najgore to sto su me prosto doveli u situaciju da MORAM nekako da reagujem. kako god da okrenem, nesto moram da uradim.

spocitnula mi ta zena preko telefona da onda bar moram da vratim dosadasnje posiljke. rekla sam joj da dodju po njih, nemam nista protiv, ja sasvim sigurno malim prstom vise necu mrdnuti.

domisljati su lopovi, zaista, nije cudo da su tolike knjige o njima napisane! :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:48 30.06.2009

Re: knjige

isto kao naš SBB. početkom godine oni besplatno pustili sve pakete, od onih sportskih do pornografskih. i to je trebalo da traje 3 meseca. Međutim posle ta tri besplatna meseca, svi paketi i dalje bili dostupni. međutim stigne meni račun posle mesec dana sa prilično uvećanom sumom od one koji sam do tada plaćao. I to tačno za razliku koja odgovara cenama svih paketa. Zovem da pitam a ženska sa druge strane mi kaže "Pa niste otkazali". i tu ja popizdim. Šta da otkažem kad nisam ni zakazao, da ne kažem tražio ostale pakete! Dernjava je trajala neko vreme a na kraju se završilo što sam ipak morao da platim započeti mesec.
Tako da ta varijanta "niste otkazali" funcioniše svuda.
milojko92 milojko92 16:47 30.06.2009

Re: knjige

Jelena Gall
poludim. resim da ih ignorisem. stigne mi nova posiljka i racun za slikovnice, pa stigne prva opomena, pa druga opomena - okrenem prokleti telefon (sve cekajuci da se neko javi dobrih 5 minuta (ne znam posto je bio impuls, jel)), javi se neka zena i ja ospem paljbu. kaze ona "zakon je zakon" - ma kakav bre zakon, kazem da me brise tamo sa spiska i da se ne zezaju, ako mi stigne jos neka knjiga ili racun, nece tuziti oni mene nego ja njih.

ali moram priznati da mi je najgore to sto su me prosto doveli u situaciju da MORAM nekako da reagujem. kako god da okrenem, nesto moram da uradim.
Fora je bas u tome znati dal mozes ili ne da ih ignorises. Ako mozes samo treba ignorisati i nikako ne reagovati.
Ja sam imao problema sa kirijom za stan. U ugovoru lepo pisalo placa se do 5. u mesecu za tekuci mesec, a ja sam uglavnom placao pre 1. Medjutim jednom mi se desi da platim 3. ili 4. i malte ne istog dana kad sam platio ili sutradan stigne mi opomena da sam zakasnio i racun od dodatnih X para da platim za kasnjenje. Ja to lepo ignorisao. Sledeci mesec stigne nova opomena i ono X se udvostrucilo na 2X. I to je tako raslo iz meseca u mesec do nekih 6X sto je bilo pola kirije. Ja u medjuvremenu pisao pisma slao kopije uplatnica, objasnjavao. Oni se prave blesavi. Onda ja resim da se pravim blesav. Sve dokaze o uplatama imam, ugovor imam, pa reko' neka teraju na sud bas da ih vidim. Od tada proslo jos pola godine, odjavim se ja iz tog stana (nasao u medjuvremenu drugi), to sto mi bezobrazno traze nisam naravno platio, a ni oni me naravno nisu tuzili iako su vise puta pretili tuzbom. Cak su mi za divno cudo oslobodili i depozit za stan, doduse posle jednog preteceg pisma.
I proslo otad par meseci i stigao obracun za raznorazne dazbine (tipe grejanje), koji se obracunava krajem godine i ispalo da oni treba da mi vrate neke pare. Medjutim tu su se nasli pametni i prebili ovo sto ja njima "dodjem" i jos je ispalo da im nesto sitno dugujem.
Ja opet sednem presavijem tabak i napisem pretece pismo da ce moj advokat u roku od 3 dana da pokrene tuzbu ukoliko mi ne vrate ono sto moraju.
Vratise mi oni pare za 2 dana, i od tad ih vise nisam ni cuo ni video.
thebee269 thebee269 17:01 30.06.2009

Re: knjige

da li je neko od vas citao poledjinu racuna za fix telefone telekoma, pa ako ne otkazete...
ivana23 ivana23 17:45 30.06.2009

Re: knjige

thebee269
da li je neko od vas citao poledjinu racuna za fix telefone telekoma, pa ako ne otkazete...

Sad bas pogledala, ne pise nista osim broja poziva u mesnom i medjumesnom saobracaju.
Sta pise kod tebe?
ervetor ervetor 20:33 30.06.2009

Re: knjige

Šta da otkažem kad nisam ni zakazao, da ne kažem tražio ostale pakete! Dernjava je trajala neko vreme a na kraju se završilo što sam ipak morao da platim započeti mesec.


Joj bre Srdjane !
Pa nisi morao nista da platis.
Evo ja im sam obracunavam koliko sam im duzan nevezano za njihove lepe zelje koje mi salju u vidu racuna.
Kad sam sklopio ugovor 2003 godine dogovorena je cena od 96 dinara. I ta cena bogami stoji u ugovoru. Kabl su sproveli divljacki preko krova tako da sam ja morao sam da busim vrata od terase i razvodim to po svom stanu kako znam i umem. U medjuvremenu, sledecim potrosacima su to uveli pristojnije sa kanalicama i slicno, dok meni i dalje kada duva vetar televizor krci i cvrci... ... a oni su se na mnogobrojne pozive i reklamacije jednostavno pravili blesavi.
Takodje, vremenom cena je od ugovorene na volseban nacin stigla do ne znam ni ja 600 ili 700 dinara mesecno.
Pa cekaj bre majku mu, po cemu ja to moram da platim ? Ja sam ih i pismeno i usmeno obavestavao da za punu cenu koju naplacuju ostalima oni moraju meni da obezbede i isti kvalitet ali nisam dobio odgovor.
To sto je neko tamo seo za racunar i smislio koliko njemu treba za pristojan zivot pa u skladu s tim poslao meni neko pismo sa nekom cifrom, stvarno ne znaci da ja to moram da platim.
Oni nek me iskljuce, a voleo bih da me tuze za taj dug, da vidim po kom ugovoru samo...
Dakle nemojte odmah kad dobijete racun misliti da ste automatski i duzni da ga platite samo zato sto ga je neko poslao !
ervetor ervetor 21:11 30.06.2009

Re: knjige

A da ne govorim o primeru vrtica, kada je moja zena dogovorila sa drzavnim vrticem da dete krene na privikavanje i potpisala tamo sa njima taj neki ugovor. I platimo mi lepo 8000 din. unapred i dete krene 3 dana po 2 sata i jednostavno odustanemo jer nije nam odgovaralo, bili su jako neljubazni, neprofesionalni itd.
Tako da smo dete vratili u privatni vrtic u koji je pre toga islo.
To je bio novembar. Dete je islo ukupno 3 dana u vrtic a placen je ukupan iznos za mesec dana. I sad, meni ostane u glavi da smo mi debelo preplatili uslugu al dobro, ja sam stvarno covek koji je spreman da prihvati cinjenicu da ti negde nekad nesto mora iscureti. Sto ne platis na mostu platices na cupriji nema veze.
Da ne govorim o tome da se upravo tih dana dese ozbiljni zdravstveni problemi sa detetom, da smo bili u jezivoj frci, da je dete trebalo na operaciju i tako dalje...
I tako prodje novembar, prodje decembar, prodje januar da bi se u februaru javila jedna osoba zenskog porekla koja je moju suprugu dovela do placa pa me je supruga zamolila da ja preuzmem.
Naime ta osoba se javila cetiri meseca kasnije sa zahtevom da se izvrsi uplata prostalog duga jer nismo otkazali ugovor. Pri tome nije ni pitala da li je dete zivo !
Ja rekoh, najpre uljudno da se stvarno izvinjavam sto nismo i formalno raskinuli ugovor, ali da to stvarno nije ni fer ni ljudski ni kako god hocete da takav propust sad mene treba da kosta jos 200 EUR ?
Uostalom, zapitah je zasto zove bas u ovom momentu, zasto se nije javila krajem novembra kada su oni meni bili duzni da vrate visak novca koji sam uplatio ?
Ili jos bolje, zasto u skladu sa manirom drzavnih sluzbi republike Srbije nisu sacekali nekoliko godina pa ispostavili racun od nekoliko hiljada evra ?
Medjutim, znate, ta zena sa druge strane bila je vrlo rigidna i u meni i mom detetu videla iskljucivo uplatnicu i lebac za svoju familiju verovatno, te hladnokrvno rece da ona nema nista sa tim i da JA MORAM TO DA PLATIM.
E tu mi je pukao film te ja rekoh ako je tako, onda u redu, ali ako Vi meni hocete da naplatite cinjenicu da se ja Vama nisam javio da otkazem ugovor, onda cu i ja Vama da ispostavim fakturu sto se ni Vi meni niste javljali 4 meseca da se raspitate za zdravstveno stanje deteta niti zasto ga nema u vrticu. Rekoh, to ce Vas kostati 8000 EUR i sacu da dodjem tamo da Vam J.... ma....r.
Zao mi je sto sam morao tako, ali bog mi je svedok da sam pola sata pokusavao da vodim normalan razgovor. Sustina je da takve gluposti da placam necu jer nisam toliko bogat... ... to sto je situacija teska, sto se ljudi dovijaju, sto pokusavaju, sve to razumem, ali tesko je i meni pa ne zaradjujem na zelenasenju !
I molim vas sa tim ugovorima, moramo prestati da mistifikujemo moc ugovora i to sto smo nesto potpisali ne mora znaciti da je to zakonito. Kod nas je sada odomaceno misljenje da vazi svaki dogovor koji potpisu dve strane. Pa se tako jedna strana moze drugoj krvi napiti ako ova prva nije dobro proucila sva sitna slova, a da pri tom prilikom potpisivanja ugovora, obicno Vam ga usmeno izdeklamuju, napravimo dogovor a ugovor nam poture kao formalnost zbog "gazde". A onda se pozivaju na sitna slova, na nevidljiva slova. Da stvarno, zasto najbitnije delove ugovora ne pisu mikroskopski malim ili slovima koje vide samo pod IC lampom ?
Dakle, vec cinjenica da sto je pasus bitniji utoliko je manje uocljiv, vec sama po sebi jeste odraz lose namere,nepristojnosti i nevaspitanja onoga ko Vam ugovor daje na potpis, pa stoga ni ja nemam dilemu da li sa takvima treba biti pristojan i uljudan.
Majke mi moje, sto rece gore Tatjana, vise postujem najobicnije otimanje tasne na ulici. Tu se bar stvari nazivaju svojim imenom i tacno se zna ko je napadac a ko zrtva.
gorran2 gorran2 21:52 30.06.2009

Re: knjige

javila jedna osoba zenskog porekla
Takve su osobe najopasnije
ervetor ervetor 22:05 30.06.2009

Re: knjige

gorran2
javila jedna osoba zenskog porekla
Takve su osobe najopasnije


Da, nisam to slucajno napisao. Naime, osoba zenskog porekla je osoba koja je nekad bila zena.
To nema veze sa u sustini plemenitom zenskom vrstom...
Hansel Hansel 22:10 30.06.2009

Re: knjige

ivana23
thebee269
da li je neko od vas citao poledjinu racuna za fix telefone telekoma, pa ako ne otkazete...
Sad bas pogledala, ne pise nista osim broja poziva u mesnom i medjumesnom saobracaju. Sta pise kod tebe?
Ako si račun već platila, ne možeš ništa da vidiš, jer je taj odsečak uzela banka/pošta. Piše (ne svima, ne mogu oni sve to odjednom da pouključuju) da su pustili usluge identifikacije, poziva na čekanju, konferencijske veze i preusmeravanja poziva promotivno do 1. avgusta. Ako do tada to ne odjaviš - naplaćivaće ti omnifon uslugu (koja to sve objedinjuje) 119 din. + PDV. Toliko. A nigde uputstva za ljude kako da koriste te usluge, ako im uopšte i trebaju. Mene je ovaj bezobrazluk samo "inspirisao" da im odjavim i poziv na čekanju koji sam uveo u vreme kada još nisam imao mobilni...

Jednostavan način da proverite da li su vam "pustili" dodatne usluge (ako ste račun platili, a trebalo bi da jeste, rok je prošao! ), a nemate telefon s CID displejom, ili ste identifikaciju već plaćali: kad razgovarate s nekim, pozovite svoj fiksni broj s mobilnog, recimo; ako ne pokaže zauzeće - u "mreži" ste (onoj za ribarenje, mislim)...
ivana23 ivana23 22:28 30.06.2009

Re: knjige

Hansel
kad razgovarate s nekim, pozovite svoj fiksni broj s mobilnog, recimo; ako ne pokaže zauzeće - u "mreži" ste (onoj za ribarenje, mislim)...

A kad pokaze da je fiksni busy?
Hansel Hansel 23:24 30.06.2009

Re: knjige

Onda znači da ti (još) nisu pustili te dodatne usluge. Što ne znači da neće. I, što ne znači da te administrativno ne vode kao da su to pustili, a neko u centrali nije odradio (ovde je ovs reč potpuno adekvatna) svoje... najsigurnije je da pogledaš naličje uplatnice, ali ako si platila račun, to onda više nemaš... videćemo da li će na junskom da podsete... Sumnjam... Ja sam, inače, iznenađen koliko pametnih ljudi nije primetilo da im nešto piše na poleđini računa - valjda mislili da su neke reklame, kao dosad...

Imaju sve više trikova, kao da, jadni, nemaju dovoljno prihoda... Više u računima ne prikazuju broj impulsa, iako se obračun, realno, obavlja na taj način, nego samo govore o lokalnim i međumesnim razgovorima, što bi moglo da bude OK, kada ne bi postojala jeftinija tarifa. Samo se pitam koja je mućka (možda u najavi) iza takvog zabašurivanja... spremaju li se krađe impulsa iza vela tako mutne specifikacije?

Što je najgore, Telekom je još uvek firma u većinskom vlasništvu države, što implicira da nas na ovaj način potkrada sama država koja bi, valjda, od toga trebalo da nas štiti!?!
tompinchns tompinchns 14:02 01.07.2009

Re: knjige

thebee269
da li je neko od vas citao poledjinu racuna za fix telefone telekoma, pa ako ne otkazete...


Danas sam dobila mejl s upozorenjem. Gore sam ga citirala, ali cu pogledati kad dodjem kuci. Kako se odbraniti?
Strongman Strongman 15:52 30.06.2009

Same here

Meni se nakacio eki sajt koji mi skida 12 dolara svakog meseca. Nikako ne mogu da ga resim. Odem lepo u banku i otkazem karticu. To bilo aprila. Pre neki dan poteram bankofamerica.com kad tamo otkazani bankovni racun is back!?!?

drug.clan drug.clan 16:29 30.06.2009

Re: Same here

Strongman
Meni se nakacio eki sajt koji mi skida 12 dolara svakog meseca. Nikako ne mogu da ga resim. Odem lepo u banku i otkazem karticu. To bilo aprila. Pre neki dan poteram bankofamerica.com kad tamo otkazani bankovni racun is back!?!?



Na statementu pored tog charg-a ima broj koji je u stvari broj telefona pa zovi i kazi da ti vrate sve pare.
meni je radilo

firma se zvala RESERVATION REWARDS 800-7327031 CT a ovaj broj je telefon.
pnbb pnbb 18:00 30.06.2009

Re: Same here

Meni se nakacio eki sajt koji mi skida 12 dolara svakog meseca

pa sto si kuco broj kartice u neki sajt...
kad god koristis karticu, pokrijes je rukom ispod kaputa, u mraku, brojeve citas pipanjem, a posle upotrebe progutas... posle je cekas napolju, odma iza coska

nije bio neki xxx sajt, nije?
leilalooy leilalooy 16:40 30.06.2009

brrrr kakvi lopovglavi lljdozderi..

Tolika razmisljanja o tome da li ce ti neko ukrasti ovoliko ili onoliko dolara, evra i dinira -UMARAJU...i sve to vodi pravo u ruke psihoterapeuta koji jos vise umore.... Necu ni ugovore, ni kartice, ni kredite... Odoh u sivu zonu
gorran2 gorran2 16:47 30.06.2009

Re: brrrr kakvi lopovglavi lljdozderi..

Savremenoj civilizaciji je u osnovi podla zavera psihoterapeuta, sa ciljem da ljude zaplaši, izazove osećaj nesigurnosti, ugroženosti, i frustraciju.
Sa očiglednim ciljem da na tome debelo profitiraju.

Just follow the money.
gorran2 gorran2 16:50 30.06.2009

Re: brrrr kakvi lopovglavi lljdozderi..

Tačnije, unija psihoterapeuta, vlasnika salona za masažu i proizvođača suicide kit opreme.
milojko92 milojko92 16:52 30.06.2009

Re: brrrr kakvi lopovglavi lljdozderi..

gorran2
Tačnije, unija psihoterapeuta, vlasnika salona za masažu i proizvođača suicide kit opreme.
Mislis ovo.
gorran2 gorran2 17:01 30.06.2009

Re: brrrr kakvi lopovglavi lljdozderi..

Milan tarot je predsednik tajne svetske vlade.
leilalooy leilalooy 18:00 30.06.2009

huuaaa...lulaa...olla...lol..

U bele mantije obuceni pomagaci izgubljenih dusa i presmikane zene u cipelama za dva broja manjim....Samo mi izazivaju smeh... to je vasarska lakrndija, tako ih zamisljam i zamisljam da sve to psohoterapeuti organizuju.."Zurka za zemaljske spasitelje ljudskih dusa"...
pnbb pnbb 18:09 30.06.2009

objektivno

dajte ljudi, nije sve tako crno..
za sve sto nude dzabe od raznih usluga, servisa... dovoljno je da pitas za koliko moze da se otkaze... i koliko unapred... i mora li licno ili automatski.. pa procenis vredi li zezati se

uglavnom je zastita potrosaca toliko jaka , da sve bez pogovora vracaju osim ako nije neki teski monopol...

naucis na prvom ugovoru za internet.. mobilni, satelit.. .. pa se posle valjda ne primas na slicne fore?

pa kad je i gw provalio.. fool me once... shame on.... ..... .. you? mislim...
NNN NNN 19:21 30.06.2009

Manično čitam sitna slova :)

U reklamama su obavezni da navedu "prave činjenice".
Tako da kad kažu da XYZ šampon skida 30% više peruti (2 puta veći volumen, 15 puta veći sjaj...), sitnim slovima u trajanju, od pola sekunde, piše nešto kao "izmereno u našoj laboratoriji na uzorku od 10 ljudi, u odnosu na Najgori Šampon s Kineskog Buvljaka" ili "rezultati su izmišljeni" , jedan od načina da se to vidi je da se zamrzme kadar (uslika) i poveća screenshot.

Sećam se i onih bilborda "nov auto za samo 99 evra mesečno", a onda najsitnijim slovima piše cena je bez carine i PDV-a uz 40% učešća na 84 mesečne rate....
dolybell92 dolybell92 21:51 30.06.2009

Treba proveriti

Telekom pokušava da nas optereti dodatnim troškom:
Na poleđini poslednjih računa za fiksni telefon,sasvim sitnim i jedva vidljivim slovima,nude nam promotivne usluge "Omnifon" paketa (konferencijsko telefoniranje,pozivi na čekanju,....) koje će nam od 01.08.2009. fakturisati sa dodatnih oko 200 din. mesečno uz redovne račune,kao da ih koristimo,ukoliko ih ne odjavimo na tel.9813 ili mob 064-1789!

Ovo je klasičan APP(ako prođe-prođe) pokušaj prevare i takvo zasnivanje novih usluga je apsolutno ništavo.
Institut prećutnog produženja ugovora ( tacita reconductio) može da se primenjuje samo kod već zakonito zasnovanih ugovora, saglasnom izjavom obe ugovorne strane,ako se u dužem vremenskom periodu ugovor uredno izvršava pa je istekao rok primene ugovora, a stranke se i dalje ponašaju na način koji ukazuje da one žele nastavak tog odnosa.

Nikakvo zasnivanje NOVIH prava i obaveza,na osnovu postojećih,nije zakonito i nije dozvoljeno bez izričite saglasnosti ugovornih strana a nedostatak otkazivanja nametnutih i izmišljenih obaveza nikada neće prerasti u zakonito proširenje ugovora.Ali"Telekom" verovatno smišljeno ulazi u ovaj pokušaj prevare,koja dok se konstatuje i formuliše,dok sudovi odreaguju i zauzmu stav (saglasno svojoj stručnosti i ažurnosti (!?) oni će nepovratno prikupiti nekoliko miliona dinara,korisnici će godinama obigravati njihove poslovnice i pokušavati da se izbrišu iz sistema usluga koje nisu tražili (i za koje većina nema ni takve specijalne tel.aparate da bi ih koristila) a "ispravka u kompjuteru" je kod nas poslovično nenaučena lekcija....


Pojma nemam da li je ovo tačno, jer ne mogu da proverim,
pošto sam bacila poslednji račun - dodatak... a volela bih
da znam da li stvarno to piše na poleđini poslednjeg računa.... ?
ervetor ervetor 22:15 30.06.2009

Re: Treba proveriti

Pojma nemam da li je ovo tačno, jer ne mogu da proverim,
pošto sam bacila poslednji račun - dodatak... a volela bih
da znam da li stvarno to piše na poleđini poslednjeg računa.... ?


TACNO JE !
Sad sam uzeo racun i pogledao !

Sutra cu da im posaljem racun za krecenje telekoma koji cu da okrecim prekosutra ako oni u toku sutrasnjeg dana ne posalju pismom da nece da im se okrece prostorije...
ervetor ervetor 22:28 30.06.2009

Re: Treba proveriti

Ja pozivam sve ljude koji imaju svoje firme , radnje, preduzeca ili ako znate nekoga, da svi posaljemo Telekomu obavestenje o tome da su stekli pravo na nase usluge, koje ukoliko ne odjave do 01.08.2009 godine mi cemo ih fakturisati.
Takodje, ovo obavestenje treba otprintati na poledjini dokumenta i poslati postom na njihovu adresu.

Ukoliko nam budu, fakturisali taj njihov Omnifon, to ce znaciti da prihvataju takav vid poslovne komunikacije i ugovaranja, pa nece biti sanse da izbegnu placanje nasih faktura koje onda bez problema mozemo sudski naplatiti !
dolybell92 dolybell92 22:38 30.06.2009

Re: Treba proveriti

Hvala na proveri i odgovoru...
Ja sam to dobila od koleginice
kao e-mail (koji je za forward...)
samo nisam bila sigurna da li je hoax ...
ili pak, tačno...
dolybell92 dolybell92 22:42 30.06.2009

Re: Treba proveriti


Ja ću verovatno odjaviti fiksni telefon,
koji i skoro ne koristim - pa da vidim šta će
onda da mi naplaćuju....
a to bi mogla i većina imalaca mobilnih....
alselone alselone 10:43 01.07.2009

Re: Treba proveriti

dolybell92

Ja ću verovatno odjaviti fiksni telefon,
koji i skoro ne koristim - pa da vidim šta će
onda da mi naplaćuju....


Al' ces im doskociti! Bravo!
dragisa321 dragisa321 21:54 30.06.2009

Sitne stavke...

Kao sto rece neko u svom komentaru, tu mozes da se zeznes samo jednom. Zna se da sve treba da se cita. Ali, bar pise... negde i ne pise. To ti je kao reklama za auto ili bilo sta drugo. Niko ne kaze za svoj auto da trosi npr. 20 l/100, ali zato kaze da ide preko 200 km...
miloradkakmar miloradkakmar 22:34 01.07.2009

Prošlost

Gde ste lopovi iz trole - vratite se!

Neko ćete optužiti da ti je žao prošlosti.
leopold_lady leopold_lady 08:45 02.07.2009

Problem je ...

što više i nema tih sitnih lopova... To što je bilo ili se promanupiralo i postalo imućno ... Ili su propali....

Najjgori lopovi koji vladaju Srbijom su sem banaka - oni za komunalije,vodu,struju.... Svesna sam ja da sve to mora da se plaća i plaćam.... Svesna sam da su cene takve kakve jesu....Ali,zaštoi ja koja u godini živim sama u stanu skoro 10 meseci - plaćam i za tri ostala člana koja ne žive sa mnom to vreme???
drug.clan drug.clan 13:37 02.07.2009

Re: Problem je ...

leopold_lady
što više i nema tih sitnih lopova... To što je bilo ili se promanupiralo i postalo imućno ... Ili su propali....

Najjgori lopovi koji vladaju Srbijom su sem banaka - oni za komunalije,vodu,struju.... Svesna sam ja da sve to mora da se plaća i plaćam.... Svesna sam da su cene takve kakve jesu....Ali,zaštoi ja koja u godini živim sama u stanu skoro 10 meseci - plaćam i za tri ostala člana koja ne žive sa mnom to vreme???



Zasto bi ti uopste placala po coveku a ne po potrosnji.

Ljudi su razliciti i neki trose mnogo vode neki malo a neki se uopste i ne kupaju.
Ako cemo pravi socijalizam onda neka uzmu porez od svih i neka ne naplacuju komunalije od ljudi pojedinacno!
dunja73 dunja73 10:09 02.07.2009

//

Tri puta meri ,jednom seci..
ugovori , da
na netu sve sto popunis / ne moras da im platis !!!
Pismeno im se obrati samo!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana