Životni stil

Vino, čemu?

vladimir petrovic RSS / 01.07.2009. u 08:51

  Vino je od svih pića najkorisnije, od svih lekova najukusnije, od sve hrane najzdravije (Plutarh)

U vodi čovek vidi svoje lice, a u vinu vidi izraz svoje duše (Anon.)

       Vino je - za pesmu, rakija je - za svadju, a pivo...  pivo je - za pišanje (Anon.)

A jug of wine, a loaf of bread, and thou (Omar Khayyam)

Wine is bottled poetry (Robert Louis Stevenson)

Wine is the most civilized thing in the world (Ernest Hemingway)

                                    What is better than to sit at the table at the end of the day and drink wine with friends, or substitutes for friends? (James Joyce)

 

 

 

Leto je vreme za lagane teme.

1. Koliko često pijete vino?

Nemojte mi zameriti što sam ovako direktan. Nisam išao zaobilazno pa pitao da li vi uopšte volite da pijete vino, jer bi mi to izgledalo pomalo naivno. Smatram da nema čoveka na ovim našim prostorima koji, bar ponekad, ne popije malo vina. Makar malkice. Jer svi mi, manje ili više, idemo na dočeke Nove godine, slave, svadbe, rodjendane, godišnjice mature i slične fešte, na kojima se pije - vino. (Dobro, malo ću se korigovati pa reći: pije se i vino). Pritom, a ovo mi je važno, ne sme  se zaboraviti da je i šampanjac - vino. Pa čak i tzv. kuvano vino je - vino. A ako se tamo gde idete ne nude ni vino, ni šampanjac, pa ni kuvano vino, onda to i nisu - prave fešte, he, he, he.

Smatram, dakle, i neredovno pijenje vina dobrim znakom. Jer vodi oplemenjivanju čoveka. Ukoliko ga, usled eventualnog preterivanja, ne udavi, naravno. Tu se slažem sa jednim francuskim piscem koji trezveno kaže: "To što čovek voli dobro vino još nije razlog da su mu svaki dan puna usta njega".

Ovo moje pisanje o vinu dolazi nakon nedavnog pisanja -  o čaju. Tada sam bio inspirisan "Knjigom o čaju", predivnom knjižicom (knjižicom samo po debljini) japanskog autora Kakuze Okakure. A danas ne pišem o vinu zato što sam slučajno pročitao neku uzbudjujuću knjigu, ili bar pesmu, na tu temu, već zato što sam podstaknut jednim podatkom da je vino u našim životima veoma važno, više nego što smo spremni da u to poverujemo,  jer se vino pije od rodjenja do smrti čoveka. Ovo nije obična floskula - vino se konzumira kada se dete rodi, kada se krsti, kada završi neke škole, kada podje u vojsku, kada se ženi, kada dobije dete, pa i kada umre. Slično je i sa ženama, samo u manjim dozama. Prema tome, u manjoj ili većoj meri, vino prati naše živote od početka do kraja.

A zna se da umetnici reaguju na prave stvari, pa prema tome i na - vino. S pravom. Toliko mnogo ima pesama o vinu, "toj božanskoj tečnosti koja jača krv i greje dušu"! I knjiga u kojima se govori o vinu (u stilu: "vino može da uzvisi čoveka, da mu podari vedrinu i dar govorenja, da mu pojača strast voljenja"). I filmova u kojima glamurozne glumice ispijaju šampanjac za doručak. Deluje snobovski, ali se dogadja. Takav je život.

Neću opširno pisati o vinu, jer ne bi bilo skoro kraja, premda ja sebe lično i ne smatram nekim prevelikim vinoljupcem. Popijem ponekad, i - umereno, kako bi rekla moja baka.

Kaže se da vino ima veoma staru tradiciji. Vezuje se za Dionisa (po Grcima), Bahusa (po Rimljanima),  Noja (po Jevrejima), Ozirisa (po Egipćanima) i inih. I stari Persijanci su jako voleli dobro vino, te su nam neki njihovi pesnici ostavili divne stihove. Zapravo, neki veruju da vino poseduje istoriju dugu oko 8.000 godina, s tim da su prva vina nastala na prostoru današnjeg Irana i Gruzije. A sama vinova loza je, smatra se, čak starija od čovečanstva. Fosilni ostaci potiču iz paleozoika. (Eh, ti naučnici. Moram se složiti s njima, jer je meni teško da razlikujem paleozoik od mezozoika).

Poznati grčki filozof i naučnik, Teofrast, koji je živeo u IV veku pre nove ere, prvi je uočio značaj odnosa između sorti grožđa, klime i zemljišta i ustanovio da kvalitet vina zavisi upravo od ovih osnovnih činilaca. Grčka znanja o vinu uvažavali su i Rimljani vekovima kasnije. U zemljama gde nema puno sunca, te groždje od kojeg se pravi vino ne sadrži dovoljno šećera, vina su slabija. Stoga se u nekim od tih nesunčanih zemalja pribegava i pravljenju tzv. ledenog vina (Ice Wine), pa ko voli neka izvoli.

Dakle, o vinu ima mnogo lepih priča, u stilu da je to aristokratsko piće i simbol kraljeva na zemlji i  piće bogova na nebu, ali i «da je vino čovekova večita misterija», ma šta to moglo da znači. Bilo kako bilo, ispada da dobro poznavati vino i znati sa vinom (pa i pisati blog o vinu, he, he, he) jeste odredjeni izazov za čoveka.

A moram pomenuti (da ne čuju Alexlambros i njegova sabraća - dežurni mrzitelji svih živih i mrtvih religija), da vino ima poseban značaj u - hrišćanstvu (čuli ste za ono Hristovo pretvaranje «vode u vino», te pričestno pretvaranje «vina u krv Hristovu»). Ipak, mora se priznati da je vino oduvek pripadalo čitavom čovečanstvu, te da umeju da uživaju u vinu i oni koji s hrišćanstvom nemaju veze.

2. A vino svih vina jeste - šampanjac. Obično se kaže da je to penušavo vino koje se proizvodi naknadnim vrenjem vina u boci u kojoj se oslobađa ugljen dioksid, a naziv je dobilo po francuskoj pokrajini Šampanji (Champagne). Mnogi tvrde da "Njegovo veličanstvo šampanjac" nije samo piće, već i način života. (Zato je - skupo, jer su dobre stvri obično skupe).

Sećam se da sam nedavno video u nekom filmu jednu glamuroznu glumicu koja, sa božanstvenim osmehom (a la pokojna Fara Fosit), izjavljuje ni manje ni više nego ovo: "My only regret in life is that I didn't drink enough champagne". Tako dakle, jedino joj je žao što u životu nije pila dovoljno šampanjca. Ne znam zašto (mada potajno znam, he, he, he), ali ove reči su mi, umesto da udju na jedno uvo i izadju na drugo, ostale u sećanju. Najviše se pamti ono što se voli, zar ne?

Šampanjac obično reklamiraju izuzetno lepe žene. Jedna od njih je bila i stara, dobra Grejs Keli (Grace Kelly, 1929-1982), sa njenom nezaboravnom reklamom za poznati francuski šampanjac "Tetenže" (Taittinger). Slika elegantne Kelijeve, u crnoj dugačkoj haljini i dugačkim crnim rukavicama, što se verovatno smatralo naj-šik u to vreme, iza kristalne čaše za šampanjac, datira iz vremena pre nego što se ona bila udala za princa od Monaka; ta slika se dugo prodavala kao lep poster.

U moru dobrih šampanjaca, jedan od najpoznatijih danas jeste "Moet i Šandon" (Moët et Chandon), ustanovljen još daleke 1743. godine. Bije ga glas da ga (redovno) pije britanska kraljica Elizabeta II. I još poneke veoma poznate ličnosti, mada pomalo uvrnute.

Šampanjac se obavezno pije hladan (idealna temperatura je šest stepeni); kad se otvori flaša, stavlja se u posudu sa ledom. (Jedna trivijalnost: Mnogi smatraju da je bučni efekat koji proizvodi čep šampanjca pri otvaranju -  dobar znak. Poznavaoci tvrde da to nije tačno, da je slab zvuk prilikom otvaranja  znak da je šampanjac svež, to jest da nije izvetrio). Boja šampanjca varira od svetlozlatne  do tamnoružičaste - uglavnom u zavisnosti od toga koliko je šampanjac "odležao". Kad je reč o ukusu, oznaka "brut nature" znači da je vrlo sladak, "simple brut" da nije sladak, a negde u sredini je "doux". Francuzi tvrde da lagani šampanjac ide uz predjelo i fine vrste sireva, srednji uz ribu i neka pečenja, a jak uz guščiju paštetu, šunku i jela snažnog ukusa.

3. Da se vratim "običnim" vinima. Naravno, postoji mnoštvo, zaista veliko mnoštvo, dobrih vina, kako belih tako i crnih, pa i onih rozikavih. Najpoznatija su ona iz mediteranskih zemalja - da pomenem Francusku, Italiju, Španiju i Grčku (Cabernet, Sauvignon, Chardonnay, Pinot Noir, Sauvignon, Beaujolais, Bourgogne, Muscat, Chablis, Merlot, Chianti, Barbaresco, Bardolino, Sangiovese, Frascati, Orvieto, Prosecco, Classy Rioja, Crianza Tinta de Toro, Torres Gran Coronas Reserva, Palomino, Verdejo, Cambas Retsina, Boutari Moschofilero, Corinth Agiorgitiko, Hatzidakis Voudomato Red,  itd. itd. itd.  Vina sa naših prostora da ne nabrajam.

Vino ima, naravno, i lekovito dejstvo na bolesne. Mnoga istraživanja pokazuju da čaša crnog vina dnevno pomaže u prevenciji srčanih bolesti, snižavanju krvnog pritiska, dijabetesa, nastajanja kamena u žučnoj kesi, nekih vrsta kancera, itd. Navodno kombinacija čaše vina dnevno sa mediteranskom ishranom, u kojoj dominiraju povrće, riba i voće, omogućava da čovek duže i zdravije živi. Neki stručnjaci tvrde da se blagotvorno dejstvo vina može pripisati antioksidantima. Naučnici veruju "da antioksidanti, koji se prirodno nalaze u voću i povrću, štite stanice od hemijskih oštećenja izazvanih normalnim metabolizmom i starenjem".

U novinama povremeno piše i ovo - da su vino i čokolada zdravi, ali samo ako se konzumiraju umereno. Naime, i vino i čokolada sadrže polifenole, biljne supstance koje imaju jaka antioksidativna svojstva, pa sprečavaju bolesti i usporavaju starenje. Crno vino sadrži četiri puta više polifenola nego belo. Na isti način deluje i čokolada s velikim procentom kakaoa. (Zrna kakaoa su najbolji pripodni izvor antioksidanata procijanidina, koji su podgrupa polifenola; zato treba jesti tamnu čokoladu koja sadrži minimum 70 odsto kakaoa).

Vina služe i kao dodatak pri kuvanju mnogih jela. Da pomenem da se, recimo, u jelovnicima mnogih finih restorana širom sveta služi «petao u vinu» (Coq au vin) kao francuski specijalitet.

Takodje, kao što sam pomenuo za šampanjac, kažu da postoji kunst kombinovanja vina sa jelima. Ne ide svako vino uz svako jelo (premda ima onih koji se tog pravila ne drže). Zna se koja jela zahtevaju koja vina (ispada da laka jela uglavnom zahtevaju belo vino, dok teži obroci crvena vina).

Prednost belog vina je u tome što se može piti razblaženo sa Sodom, pa čak is a vodom. Crno vino (srećom) ne dozvoljava razblaživanje. Ili jesi ili nisi. Zato radije pijem crno.  

Francuzi (ah, ti Francuzi!) se smatraju velikim ljubiteljima i znancima vina (nekada su bili i najveći proizvodjači i potrošači vina, ali je moguće da su ih u poslednje vreme drugi prestigli, kao što su nekada Švajcarci bili najveći i najbolji proizvodjači satova, a više nisu, jer ih drugi  prestigli). Od Francuza smo dobili neke specifične izraze kada je vino u pitanju, kao što su "buke"(bouquet), somelije (sommelier), stono vino (vin de table) i drugi, koje svi ljubitelji vina znaju.

Primetno je da danas proizvodjači u Srbiji prave dobra vina, jer se trude da naprave dobra vina, koja više nisu jeftina kao nekada. Zato je već pomalo démodé popiti "pola litra špricera od smederevke i sode", kao ranije, od čega je verovatno pomalo bolela glava. Sada poznavaoci vina popiju jednu ili dve čaše dobrog vina i - to je to.

4. Neki smatraju da vino ima danas ozbiljnog konkurenta u - pivu. Ja smatram da je lažna dilema: vino ili pivo? Meni je sasvim u redu da neki nesporno vole osvežavajući ukus piva, ali neki drugi istinski vole da osete (i osećaju) taj čuveni "vinski buke"! S druge strane, postoje situacije u kojima se (obavezno) pije vino, a postoje i situacije koje traže - pivo.

Ipak, stalna začikivanja vinopija i pivopija se nastavljaju. «Ako je vino 'dar bogova i piće plemstva', pivo dolazi kao ‘napitak plebsa'» - kažu vinopije. «Ne, pivo je pravo ekološko piće, pivo je hrana, pivo je 'tečni hleb'» - uzvraćaju ljubitelji ovog napitka.

Vinopije dalje ukazuju: «Pivo se može popiti na eks - što nije slučaj sa vinom. Vino se pije polako i sa uživanjem. Žeđ se gasi vodom, a 'Bahusov napitak' se pije lagano, u gutljajima, uz vinske pesme».

Ljubitelji vina još dodaju: «Za razliku od piva, vino ima svoju himnu - čuvena arija 'Vinska pesma' iz Verdijeve opere 'Travijata'».

«Takodje», podsećaju, «u  srpskoj narodnoj poeziji, kako epskoj tako i lirskoj, vino je čest motiv. Počev od Marka Kraljevića (Pa on sjede piti mrko vino; /Ne pije ga čim se vino pije, /već ledjenom od dvanaest oka, /Pola pije, pola Šarcu daje...») i Kosovke devojke koja, tražeći svog dragog na bojištu, ranjene junake je 'zalagala ljebom bijelijem i pojila vinom crvenijem", u popularnim narodnim i drugim pesmama vino se, takodje, često ističe. («Krčmarice još vina natoči...», «Vino točim, a vino ne pijem...», «Dajte mi vina, vino nek' se toči...», «Vino piju age Sarajlije...», «Mi smo bili na početku istim vinom opijeni...", «Vino i gitare...», itd.). Tu pivopije obično ćute, jer pesama o pivu (još uvek) skoro da nema. 

Na ukazivanje vinopija da je vino i lekovito, pivopije najčešće odgovaraju: «Pivo je i hrana i piće koje osvežava, utoljava žeđ, opušta živce jer sadrži hranljive materije - proteine, aminokiseline i kompleks B vitamina». Dodaju «da se priča da u češkim bolnicama, nedeljom i praznicima, uz ručak serviraju bolesnicima po čašu «Plzena», zdravlja radi»...

5. Da završim: sve, sve - ali bez vina ne valja. Mislim i na šampanjac, he, he, he...

Atačmenti



Komentari (262)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 05:49 02.07.2009

Re: Chianti classico

sigurno lazes da si skorpija. pivo ti bolje od vina, a skorpija?

ne paziš a bila u Petnici, qq ovaj svet je propao !
redosled je :
zeleni čaj, voda, pivo
vishnja92 vishnja92 07:29 02.07.2009

Re: Chianti classico

ako možeš malo više detalja, na radost blogera ?

nema detalja
spicim se pravo onim duuugoklizecim. bogtemazo, ne umem vise ni da skrenem kako treba.

ne smem da pomislim kako bi skijanje izgledalo posle svih ovih godina. a tek...

i da ostanem u temi: na skijanju smo pili kako kad: jedne godine bladi meri, druge pivo, trece stolicnaju, pa onda podmornice razne... a bilo je i kuvanog vina.
kuvano vino i caj s rumom su super za planinu :)

a i bolje da ne skijam, pocecu da pijem...

vladimir petrovic vladimir petrovic 08:18 02.07.2009

Re: Chianti classico

Unf
I ...neka Dobrota koju smo mi deca, drugog dana prozvali Lošota, iz nekoliko bitnih razloga

Promućurna deca često imaju prave ideje... Lošota!!!
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:22 02.07.2009

Re: Chianti classico

Sybil
... sigurno lazes da si skorpija. pivo ti bolje od vina, a skorpija?


Slažem se da je tu nešto čudno.
topcat topcat 08:53 02.07.2009

Re: Chianti classico

vishnja92

kuvano vino i caj s rumom su super za planinu :)


da, da...sa klinčićima.
vishnja92 vishnja92 09:03 02.07.2009

Re: Chianti classico

tko zna - zna :)))
pnbb pnbb 18:03 02.07.2009

Re: Chianti classico

jer dobro vino nije kiselo.

ahhh... kakva zabluda...
ti mora da volis one sokice iz australije, cilea...
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:09 03.07.2009

Re: Chianti classico

Višnja
a i bolje da ne skijam, pocecu da pijem...


Pravilno.
Jer, tačna je ona izreka (naredba): "Kad se vozi - ne pije se". Dakle, pije se pre... odnosno posle.
vishnja92 vishnja92 10:01 03.07.2009

Re: Chianti classico

verovao ili ne - svojim ocima sam videla kako covek odvrce poklopac na skijaskom stapu i pije iz njega. nekakvu rakiju valjda...
Colin_bgd Colin_bgd 10:58 01.07.2009

Argentinski siraz

Argentinski siraz...

Ne tako napadan kao australijski ili juzno africki sirazi. Mistican kao argentinski tango, buke slobode kao usamljeni jahac kroz pampu sa pogledom na Ande...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:35 01.07.2009

Re: Argentinski siraz

Colin_bgd
Mističan kao argentinski tango, buke slobode kao usamljeni jahač kroz pampu sa pogledom na Ande...

Nisam probao, ali sam čuo pohvale za argentinska vina. Takodje, kažu da dobrih vina ima u Čileu

Kada već pominjemo Argentinu, da kažem i to da je Horhe Luis Borhes (Jorge Luis Borges) napisao simpatičan "Sonet vinu":

Soneto al vino

¿En qué reino, en qué siglo, bajo qué silenciosa
conjunción de los astros, en qué secreto día
que el mármol no ha salvado, surgió la valerosa
y singular idea de inventar la alegría?
Con otoños de oro la inventaron. El vino
fluye rojo a lo largo de las generaciones /como el río del tiempo y en el arduo camino
nos prodiga su música, su fuego y sus leones…

pape92 pape92 11:18 01.07.2009

:)

Neko pojede super kikiriki, neko gucne malo vina...

jasnaz jasnaz 11:43 01.07.2009

Filozofija vina

Na brdu Šomlo čuo sam: jedan mađarski grof je otputovao u lov u Indiju. Bio je radžin gost i kad je odlazio, pozvao je svog domaćina da dođe u Mađarsku. Radža ga je posetio još iste godine, a onda je, jedne zimske večeri, uz prijateljsko pijenje vina, otvorio svoje srce. Tek što se bio oženio, uzeo je lepu i mladu ženu, ali je on, mada nije imao ni trideset pet godina, izgubio svoju muškost. Zalud je odlazio u sanatorijume. Zalud je pozivao lekare svetskog glasa. Zalud pastile, kure, injekcije, izgubljena muškost nije se povratila. Jadna žena je pala u melanholiju, jadni radža na ivicu ludila. Grof mu nije rekao ni jednu jedinu reč, samo je pozvao ključara i naredio da se iznese vino iz Šomloa. Zatim je naredio da u radžinoj sobi uvek bude tog vina, a kad je gost iz Indije pošao svojoj kući, poklonio mu je sanduk vina iz Šomloa. Posle samo nekoliko sedmica, stigao je iz Indije telegram. Poruka je glasila: „Hvala ti, prijatelju. Molim još deset sanduka vina iz Šomloa."

Bela Hamvaš
mimi09 mimi09 11:58 01.07.2009

Re: Filozofija vina

A sve pocinje berbom



Francuska tapiserija iz petnaestog veka (Musee de Cluny)
***
Hvala na tekstu - caroban kao i uvek.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:05 01.07.2009

Re: Filozofija vina

Hvala, Jasnaz, što si se setila Hamvaša. Kao što si stavila u naslovu, on, koji je pisac i filozof, napisao je knjigu pod tim nazivom, 1945. godine, za vreme letnjeg odmora na Balatonu, madjarskom moru...

„The Philosophy of wine is an apology for the rare, solemn instants of life, of ease, play and self-forgetting serenity. This is the world of dionysian, mediterranian intoxication, the bee-master’s half-awake, half-dreaming meditation on an August afternoon, under the nut tree, the pure, glittering serenity of Orpheus: some of the rare, idyllic moments lived by Hamvas. It is precisely a glass of fiery Szekszárdi of green-golden Somlói that could make us aware of them"....

u kome se pominje famozno vino iz Šomloa.

Tačno je da i Madjari imaju dobra vina.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:20 01.07.2009

Re: Filozofija vina

Mimi09
A sve pocinje berbom... Francuska tapiserija iz petnaestog veka (Musee de Cluny)

Gde me nadje? Veoma volim francuske tapiserije. Ths.
myredneckself myredneckself 14:49 01.07.2009

Re: Filozofija vina

Tačno je da i Madjari imaju dobra vina.

а добра је и черешња
maki100 maki100 12:08 01.07.2009

Dalmacija


Za 2 nedelje sam na moru u Dalmaciji. A tamo su Hvar i Korcula i svi oni plavci, posipi, rukatci i Dingaci koje treba popiti. Vec mi se vrti u glavi od miline.
rapunzel rapunzel 12:12 01.07.2009

Re: Dalmacija

maki, kako ti zavidim što ćeš piti dingač (Pelješac).
reanimator reanimator 12:16 01.07.2009

Re: Dalmacija

rapunzel
maki, kako ti zavidim što ćeš piti dingač (Pelješac).

E...samo da znaš da si ceo dan pod prismotorm na blogu i zaključak je da si takav alkos, da nemam reči
rapunzel rapunzel 12:20 01.07.2009

Re: Dalmacija

Re za ovo imaš pivo il ako dobijem
domaće vino, da probaš
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:23 01.07.2009

Re: Dalmacija

Reanimator
E...samo da znaš da si ceo dan pod prismotorm na blogu i zaključak je da si takav alkos, da nemam reči

Znam da se šališ... Umesto reči "alkos" treba da stoji francuska reč "connoisseur"

(Evo kako Merriam Webster definiše tu reč: Etymology: obsolete French (now connaisseur), from Old French connoisseor, from connoistre to know, from Latin cognoscere — more at cognition
1 : expert; especially : one who understands the details, technique, or principles of an art and is competent to act as a critical judge
2 : one who enjoys with discrimination and appreciation of subtleties <a connoisseur of fine wines>).

vladimir petrovic vladimir petrovic 12:30 01.07.2009

Re: Dalmacija

Maki100
Za 2 nedelje sam na moru u Dalmaciji. A tamo su Hvar i Korcula i svi oni plavci, posipi, rukatci i Dingaci koje treba popiti. Vec mi se vrti u glavi od miline.


Uživaj!

P. S. I u Istri ima dobrih vina.
topcat topcat 13:01 01.07.2009

Re: Dalmacija

vladimir petrovic


P. S. I u Istri ima dobrih vina.


da, da...
Ima i vinska cesta. Primijetit ćeš da je tamo gdje sam vas vodila - gužva.
maricacarica maricacarica 12:30 01.07.2009

Vino je ljubav

jer, bez ljubavi - nema dobrog vina... Šampanjac je umetnost. Brut na pr.Krug, obožavam. Vino je uživanje, pivo samo gasi žeđ.... Ipak, jedete na pr. nekog lepog jastoga, ili stejk, nije baš pivo ono što ide uz to. Već vino. Ali i njega treba izabrati. Da li uz ribu i morske plodove, jedan na pr lepi šardone, maslinasto zelene boje, po ukusu, sa izraženim notama voća, a suv, ili na na pr neki pinot griggio, ili na pr uz meso, jednu opet, na pr., Karmineru ili Kaberne ili Merlo, čak i Vranac (a da nije crnogorski), izrazite rubinove boje, malo oporog ukusa, sa notama šumskog voća i bibera, uz blagi miris kože i duvana.... Eh, ili iz nevezanog jedan roze, opet, ja ih preferiram suve, pa čak i bevanda, celodnevna....
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:35 01.07.2009

Re: Vino je ljubav

maricacarica
jer, bez ljubavi - nema dobrog vina

Tačno. Premda neki kažu da je tačno i - obrnuto! (Dakle: vino je ljubav i ljubav je vino)
Vino je uživanje, pivo samo gasi žeđ.... Ipak, jedete na pr. nekog lepog jastoga, ili stejk, nije baš pivo ono što ide uz to. Već vino.

Nadam se da će Unfuckable pročitati ovo... Neka se ne ljuti na mene što ovako drastično ukazujem, uvek mi je žao onih koji su u manjini - bilo šta da je u pitanju, he, he, he...
maricacarica maricacarica 12:40 01.07.2009

Re: Vino je ljubav

Vino traži da malo izoštriš svoja čula. Ni kod piva nije baš svejedno, da li je pšenično, nefiltrovano, (po srpski vajcen) ili je lager, ili je ale, ili crno... Ali vino je - hedonizam. I kad ga praviš, traži da mu se posvetiš, kao ljubavnica, da izvučeš maksimum - iz onog grozda koje je dobilo najviše sunca....
die hard die hard 23:08 01.07.2009

Re: Vino je ljubav

a da nije crnogorski


Ja kao nepoznavalac da pitam a sto ne crnogorski?Je l toliko bezveze?
maricacarica maricacarica 15:13 02.07.2009

Re: Vino je ljubav

Ako te put nanese u Wine Bar u Nebojšinoj, probaj neke druge.... Prednost je što možeš piti vino na čašu, tako da ih možeš probati nekolicinu
niccolo niccolo 12:37 01.07.2009

Sad kada sam pročitao ceo tekst

da se ne složim sa ovim
2. A vino svih vina jeste - šampanjac

Ta penušava vina se meni uopšte ne dopadaju, čak naprotiv, po pravilu ih ne pijem (kao što nikada ne pijem ni razblaženo belo vino koje spominješ pod 3).
maricacarica maricacarica 12:47 01.07.2009

Re: Sad kada sam pročitao ceo tekst

Pod 3 su domaća, mlada vina, koja nisu odležala u buretu, (po srpski barik), pa samim tim mogu da imaju nedovoljno izražene note, a u usporedbi s pivom - stoje špricer i bevanda. A kolio tek znanja i umešnosti treba da se napravi suvi Muskat...
shumska shumska 12:56 01.07.2009

ne bih

da kvarim ugodjaj...ali valjda zato što navikoh na tekstove o religiji, ovde mi fali i spominjanje vina u kontextu krvi Hristove, njegovog liturgijskog korišćenja u toku evharistije (i zašto se uopšte koristi)ali i bez toga, tekst je za preporuku!
edit: ups, videh sad
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:06 01.07.2009

Re: Sad kada sam pročitao ceo tekst

Niccolo
...da se ne složim sa ovim

Nemoj da se ne složiš.

Znam da ima ljudi koji, generalno govoreći, ne vole penušava vina.
Medjutim, to ne umanjuje značaj šampanjca, tel-quel (takvog kakav jeste). Pritom se mora voditi računa da šampanjac (uglavnom) traži posebne prilike, to nije STONO vino, koje čovek pije dok ručka, bez obzira šta ručka...

Makoliko to izgledalo snobovština, postoje prilike koje nisu PRAVE ako nema šampanjca. (A bolje je što ih nema često, jer se ne bi moglo izdržati).

P. S. Niccolo, počni da učiš francuski! Znaš ono: francuska škola, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:10 01.07.2009

Re: ne bih

Shumska
Ne bih da kvarim ugodjaj...ali valjda zato što navikoh na tekstove o religiji, ovde mi fali i spominjanje vina u kontextu krvi Hristove, njegovog liturgijskog korišćenja u toku evharistije (i zašto se uopšte koristi)ali i bez toga, tekst je za preporuku!
edit: ups, videh sad

Jeste, pomenuo sam, ali nekako stidljivo.
Svaka dopuna biće dobrodošla.
maricacarica maricacarica 13:27 01.07.2009

Re: ne bih

Kako si me našao s temom... Satima bih mogla pričati, njuškati, pijuckati.... Sa nekih naših prostora, na pr Rebula i Sivi Pinot Baggieri
niccolo niccolo 14:26 01.07.2009

Re: Sad kada sam pročitao ceo tekst

Nemoj da se ne složiš

Pa dobro, jesi ti u pravu, zaista se smatra od najboljih vina, ali se meni i dalje ne dopada...

Niccolo, počni da učiš francuski!

Moraću
ivana23 ivana23 19:10 01.07.2009

***

th.d th.d 13:29 01.07.2009

Vino je lepo pice..

..ali ipak mislim da je "overrated" nekada. Ljubitelj sam konjaka i armanjaka, koji su takodje vinski proizvodi, ali mislim da se nekada odlazi u duboku perverziju sa vinima i konjacima koji kostaju do nekoliko hiljada eurona. Pretpostavljam da nisam dovoljno "classy" da bih razumeo i cenio i da nemam bas toliko istancan ukus. Ako je neko ikada probao ta preskupa pica, neka mi odgovori, jel zaista vredno? Imao sam prilike da probam samo komercijalna XO izdanja, nikada nesto "posebno" tj. neki special ili rare.

..uf valjda nisam otisao u off-topic.. :)
maricacarica maricacarica 13:38 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Veruj mi, jeste vredno.... Ako budeš u prilici da probaš.... Inače, najvći uvoznik grožđa na svetu je - Francuska....
Čak sam razmišljala da u Srba ptvprim školu za
The principal work of a sommelier is in the area of wine procurement, storage, wine cellar rotation, and to provide expert advice to customers.[1]

A sommelier may also be responsible for the development of wine lists,[1] and for the delivery of wine service and training for the other restaurant staff. Working along with the culinary team, they pair and suggest wines that will best complement each particular food menu item. This entails the necessity for a deep knowledge of how food and wine, beer, spirits and other beverages work in harmony. It could be argued that the role of a sommelier in fine dining today is strategically on par with that of the executive chef or chef de cuisine. A professional sommelier also works on the floor of the restaurant and is in direct contact with restaurant patrons. The sommelier has a responsibility to work within the taste preference and budget parameters of the patron.

In modern times, a sommelier's role may be considered broader than working only with wines, and may encompass all aspects of the restaurant's service, with an enhanced focus on wines, beers, spirits, soft-drinks, cocktails, mineral waters, and tobaccos.

th.d th.d 13:48 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Pa, bio sam u prilici da probam u odredjenim restoranima, ali za novac naravno, pa sam uglavnom zbog cene odustajao, jer sam bio skeptican da necu dobiti to sto sam platio. Nisam cicija, cak obrnuto, ali sam uvek prezao od toga misleci da je to samo preskupo dokazivanje. Ali, probacu sledecom prilikom. Makar cu zadovoljiti radoznalost.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:55 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

th.d
...uf valjda nisam otisao u off-topic.. :)

Nisi, naravno. Onaj ko ume da stavi naslov "Vino je lepo piće" je na dobrom putu da pravilno shvati stvari.. i meni je to dovoljno, čak i ako posle toga stoje nekakve tačkice...

Malo se šalim, ali ostajem pri svome, da je vino lepo piće i milo mi je kad se neko sa mnom složi, makoliko to izgledalo nekako... malogradjanski, he, he, he...

Kaže se: Lepota će spasti svet. Neka vino bude deo (makar - delić) te lepote.
th.d th.d 14:02 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

vladimir petrovic


Malo se šalim, ali ostajem pri svome, da je vino lepo piće i milo mi je kad se neko sa mnom složi, makoliko to izgledalo nekako... malogradjanski, he, he, he...



Nazalost, bas zbog toga sto nemam istancan ukus, verovatno iz razloga sto sam jos uvek prozdirac cigareta, ponekad se osecam "malogradjanski" zbog nepoznavanja vina i kulture ispijanja istih. Ali, kao sto kazes, na dobrom sam putu, pa ce se i to promeniti sa iskustvom.
mimi09 mimi09 14:04 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Evo lepo pice sa holandske slike upotrebljeno za reklamnu kampanju - za Louboutin cipele.


jasnaz jasnaz 14:34 01.07.2009

еvo lepo piće + još malo Hamvaša

........ Postoji jedan jedini lek: živeti neposredno. Zaljubiti se u prvu lepu ženu, i to još hitno, mnogo jesti, šetati po cveću, preseliti se i stanovati u četinarskoj šumi, slušati muziku, diviti se slikama i piti, piti vino, vino, vino, vino. Naime, dobra religija je takav dar koji živi samo u zdravom čoveku, razrešava se u nečistoti i isparava. Rekao je to naš veliki i mudri savremenik, u naročito svetlom trenutku. Ova nečistota je uzrok nerazumne i uzburkane strke današnjih ateista, razorene, bezoblične, prazne, bedne delatnosti. Verujte, ova bolest ima jedan jedini lek, vino. ........
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:49 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

maricacarica
.. Čak sam razmišljala da u Srba otvorim školu za...


Podrška dobroj ideji. To je profesionalni izazov par excellence.

Biti dobar somalije za mene je važnije nego biti dobar - fudbalski trener, makoliko je uporedjenje neprimereno...
dragoljub92 dragoljub92 19:14 01.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

..ali ipak mislim da je "overrated" nekada.

ja mislim da ima nešto u tome.nisam pio nikakave preskupe konjake ,ustvari od izvikanih sam pio samo henessy(valjda se ovako piše) i remy martin ,henesi mi se nešto ne sviđa ali mi je remi ostao u lepoj uspomeni tako da to što sam ga platio pet puta skuplje od običnog domaćeg(tamo de sam bio) konjaka se ipak isplatilo.

elem o temi moj recepat za dobro vino je sledeći -odešsi u bakalnicu kupiš vino koje ti se sviđa i to nnekoliko buteljki poviše ondak lepo ne svaku napišeš datum kad si ga kupio i datum kad da ga otvoriš,razlika da bide bar tri(3) godine i zaboraviš na njuma do zakazanog datuma.ovo saznanje je proizvod slučaja jer sam jednu buteljku tako izgubio iz oka pa je uspela da preživi tih kritičnih 3 godine i to u nikakvim uslovima gore na visećem elementu od kukinje,znači toplota i svetlo kolko nećeš pa ipak je vino bilo neverovatno ukusno i to je bilo ako se ne varam kruševački vranac koji istotakodže ne pretstavlja nešto posebno.sad treba puknuti kintu i ispoštovati ovaj period pa se lepo učukaš ki čovek da posle dok boluješ nee te žal.
ovako direktno iz bakalnicu na astal pa u grlo,sva su mi nekako il nakisela il opora nije to to.
a i i pivo nije nešto više,zbog proboja u žemski vilajet su prestali da proizvode ona stvarno gorka piva ovo je većinom smuti pa prospi-mada mi je u pondeljak jedan jelen lego samo tako,nikako da ukapiram kako preave bre to pivo odi jelen?!?
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:34 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

th.d
ali ipak mislim da je "overrated" nekada.


Ja mislim da vino nije precenjeno. Zapravo, to je relativna stvar.

Sećam se da sam pre nekog vremena imao ovde, na ovom blogu, post pod nazivom "Lepota, čemu?" i da mi je tom prilikom jedan promućuran ex-bloger (Jaril) argumentovano tvrdio da je pojam lepote - overrated! Drugim rečima, neki i u ružnom, ili bar u običnom (dakle u nečemu što nije obavezno lepo), nalaze zadovoljstvo.

Takodje, ima ljudi koji veruju da je pojam "ljubavi" itekako overrated, he, he, he...

Dakle, da li je nešto precenjeno ili nije, često je stvar subjektivnog mišljenja.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:35 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Svako ima svoj nacin da sebi ugadja. Ipak, sa ovim se ne mogu sloziti
Dragoljub92
ovako direktno iz bakalnicu na astal pa u grlo,sva su mi nekako il nakisela il opora nije to to.

Ima dobrih vina u bakalnicama, samo treba znati, potraziti, a ponekad i malo vise platiti.
a i i pivo nije nešto više,zbog proboja u žemski vilajet su prestali da proizvode ona stvarno gorka piva ovo je većinom smuti pa prospi-mada mi je u pondeljak jedan jelen lego samo tako,nikako da ukapiram kako preave bre to pivo odi jelen?!?

Izgleda da nista vise nije kao sto je nekad bilo... Ispade da piva vise nisu gorka kako bi ugodila zenskom svetu.
Pa fini zenski svet radije pije casu belog vina umesto piva, he, he, he... to sam vec ranije rekao...
topcat topcat 13:53 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

vladimir petrovic

Pa fini zenski svet radije pije casu belog vina umesto piva, he, he, he... to sam vec ranije rekao...


Pižone, toliko autogolova u tako kratko vrijeme.

vishnja92 vishnja92 14:12 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

cassiopeia cassiopeia 14:48 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

vladimir petrovic
Pa fini zenski svet radije pije casu belog vina umesto piva, he, he, he... to sam vec ranije rekao...




Danas sam baš osetljiva i ti ovako nešto da izjaviš...ccc
dragoljub92 dragoljub92 14:54 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Izgleda da nista vise nije kao sto je nekad bilo... Ispade da piva vise nisu gorka kako bi ugodila zenskom svetu.
Pa fini zenski svet radije pije casu belog vina umesto piva, he, he, he... to sam vec ranije rekao.

е,синко видиш ја сам амце маторији од тебе па сам својеврмено,почетком осамдесетих,ћитао како пивска индустрија има намеру да уложи силни долари у промоцију пива међу жњемскињама јербо тада ,у праисторији ,ниакве жемскиње нису пиле пиво,ни фине ни нефине ни делфине
a ponekad i malo vise platiti.

е ту важи правило спрам коња и самар(samar,кад би овако написао шта би помислили)
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:32 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Topcat
Pižone, toliko autogolova u tako kratko vrijeme


Nešto me mnogo čitaš sa tamnim naočarima?!

Ili je tačno da onaj ko i piše o vinu i inim pićima ne može dugo ostati trezan?

Moraću da odem na spavanje.
topcat topcat 17:49 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

vladimir petrovic

Nešto me mnogo čitaš sa tamnim naočarima?!


Ništa, ništa...samo eto, povremeno...kad radije pijem pivo (jer "situacija traži" ), ili možda crno vino (opet, jer "situacija traži" ) nisam tako fina.
Ili nisam svet.
vishnja92 vishnja92 18:08 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

ja u svom slucaju najvise sumnjam na ovo "zenski". reklo mi na onom testu da imam muski mozak

al Pizone, svejedno nije lepo... sad ce unf da ti objasni (kad se skine sa fb-a, nemam drugog objasnjenja za njegovo odsustvo)
topcat topcat 23:33 02.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

vishnja92
reklo mi na onom testu da imam muski )

pa ja nemam mozak, tako da ...test, čemu?
vishnja92 vishnja92 07:35 03.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

imas, imas, samo je pitanje kog je pola...
mileni i meni je muskog, a znam neke muske blogere kojima je zenskog. sve poremecaj do poremecaja...
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:38 03.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Topcat,
danas sam pročitao ponovo ovo od juče
Pa fini zenski svet radije pije casu belog vina umesto piva, he, he, he...


i ne vidim da tu nešto baš i nije u redu. Stojim iza rečenog. U pitanju je jedan trenutni stav (nije za ceo život!), o kome se može diskutovati.

Možda si ti, Topcat, imala juče loš bioritam.
Dogadja se to... Tada se, pored ostalog, kod čoveka pojave neki svadjalački impulsi, za koje nije uglavnom ni svestan da postoje... he, he, he..

Preterujem li?

P. S. Vidim da se i Cassiopeia nešto čudila. Ona se bar ogradila "da je tog trenutka bila posebno osetljiva", a ja to razumem kao "one trenutke" kada smo baš to - previše osetljivi. That happens.
Unfuckable Unfuckable 08:38 03.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

koji mozak?
koji test?
jesam li ja to radio?
koliko sam poremećen ?
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:47 03.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Šta je sad pa ovo
Višnja
mileni i meni je muskog, a znam neke muske blogere kojima je zenskog. sve poremecaj do poremecaja...


Nisam znao da ima razlike.
Ako ima, onda ima žena koje imaju muške mozgove (misle kao muškarci) i ima muškaraca koji imaju ženske mozgove (misle kao žene). A ne vidim ko je tu u prednosti... Is there anyone to enlighten me?

Jer znam mnogo umnih žena. Već sam pisao o Isidori Sekulić, a nameravam da uskoro pišem o još dvema izuzetnim ženama (Simon de Bovuar, Margerit Jursenar), što će meni lično činiti zadovoljstvo, jer volim da se bavim njima, to me odmara i ... produhovljuje, ako mogu tako da kažem.

Izvinjavam se što često ozbiljne stvari (kad se pominju mozgovi, to je valjda ozbiljna stvar?) okrećem na - literaturu!

A ovo mi se ekstra svidja
Višnja
sve poremecaj do poremecaja...

jer u literaturi su takvi slučajevi (poremećeni) - najzanimljiviji!
vishnja92 vishnja92 09:59 03.07.2009

Re: Vino je lepo pice..

Unfuckable
koji mozak?
koji test?
jesam li ja to radio?
koliko sam poremećen ?

:))))))))))
koliko ja znam, nisi. evo ga ovde.
maricacarica maricacarica 14:26 01.07.2009

Au mog užasa

dobila ja na poklon bocu Chateu de Yqem sauternes iz 1950, ljudi, imajući u vidu, da sam ženskog pola, podarili na rođendan.... A ja MRZIM slatka vina.....Al šta ću, probala, kao i svako vino, pa ostatak utrošila u spremanju patke... Mislim da je ta patka bila jedno od najskupljih jela koje sam u životu spremila...
vracarac92 vracarac92 15:05 01.07.2009

Re: Au mog užasa

Al šta ću, probala, kao i svako vino, pa ostatak utrošila u spremanju patke... Mislim da je ta patka bila jedno od najskupljih jela koje sam u životu spremila...

Joj sto volim pacetinu, obozavam....jel ti ostalo nesto?
vracarac92 vracarac92 14:51 01.07.2009

uvek...

...glasam za

Mada volim da popijem i lep spricer ako i dobar Traminac i dobar mlad Rizling ( na zalost ne mogu se naci u Srbiji...sta cu, Juzna Afrika me razmazila)



Crveno ne volim.

maricacarica maricacarica 15:13 01.07.2009

Re: uvek...

Ma di ostalo... upropastili se od klope i suvih vina....
mimi09 mimi09 15:42 01.07.2009

Re: uvek...


zmajske case za vino


a ovo za Unfa, da ne kuka.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:02 01.07.2009

Re: uvek...

Vračarac92...glasam za... pivo

Znao sam od ranije da si ljubitelj piva, pa mi je drago da si se javio da to potvrdiš.

Čini mi se da ima ljudi koji su pivoljupci, ali umeju da popiju i - dobro vino.

Ali, ti si me malo razočarao na kraju (nemoj da se ljutiš što sam nekako preslobodan) kada si rekao
Crveno ne volim.

Uh, to ne valja.
Bez crnog (crvenog) vina čovek ne može da istinski spozna vino. Svaka čast svim drugim vrstama, ali bez crnog nema -pravog vina. Onog što se pretvara u krv Hristovu! Jer, ako se veruje da je vino piće za bogove, onda se misli na - crno vino, he, he, he...
vracarac92 vracarac92 17:07 01.07.2009

Re: uvek...

Uh, to ne valja.
Bez crnog (crvenog) vina čovek ne može da istinski spozna vino. Svaka čast svim drugim vrstama, ali bez crnog nema -pravog vina. Onog što se pretvara u krv Hristovu! Jer, ako se veruje da je vino piće za bogove, onda se misli na - crno vino, he, he, he...

Sta cu...........volim belo!
ivana23 ivana23 19:18 01.07.2009

***

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:14 01.07.2009

Re: Dame: Belo vino versus pivo

Ima, naravno, dobrih belih vina.

Ali, ako zaboravimo onu čestu izjavu "Vino pijem zimi, pivo pijem leti", pade mi u oči činjenica da mnoge dame više vole da leti (dakle, kada se nekako normalno naginje ohladjenim pićima) popiju čašu belog vina nego čašu -piva. Grešim li?

Ili će ispasti da muškarci više vole da piju pivo (zaboravljajući pritom da s pravom postoji termin "pivski stomak")?
pnbb pnbb 18:17 02.07.2009

Re: uvek...

Svaka čast svim drugim vrstama, ali bez crnog nema -pravog vina.

kazu da prave vinopije na kraju svi zavrse na belom...
valjda jer mozes vise da popijes
vishnja92 vishnja92 18:25 02.07.2009

Re: uvek...

nista lepse od zvuka priblizavanja lake konjice u poslednjem trenutku - klopiti-klop-klopiti-klop....

je li, pnbb, a gde si bio dok je trajala ona opsta tuca?
pnbb pnbb 19:44 02.07.2009

Re: uvek...

zvuka priblizavanja lake konjice

?
gde si bio

po datumu sudeci - u beogradu

a i slabo sam pratio novotarije po blogu
vishnja92 vishnja92 20:46 02.07.2009

Re: uvek...

aha, zbun. ucinilo mi se da si na pivskoj strani, pa sam mislila - ako pocne totalni rat... eto nama tebe :)
pnbb pnbb 21:37 02.07.2009

Re: uvek...

eto nama tebe

hoces da kazes da sam ja konjica?
znaci ne konj, nego ovaplocenje vise konja u jednom?
vishnja92 vishnja92 07:36 03.07.2009

Re: uvek...

da.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:16 03.07.2009

Re: uvek...

pnbb
kazu da prave vinopije na kraju svi zavrse na belom...
valjda jer mozes vise da popijes


Hm. Ovo dosad nisam čuo, ali deluje razumno, odnosno posve moguće.
Samo - kraj je još dalek, he, he, he...
mara92 mara92 15:38 01.07.2009

Диван текст Владимире!

Све је лепо речено и срочено...нећу да понављам.
...хе, хе, хе... радује ме ова "ода вину" (лепо сам рекла на Оном Блогу "ћераћемо се још" )...само да зовнемо Гоцу, мора да прочита ово!
..
Да, за лето је идеалан Прошек, или лагани коктел Прошека и сока од кајсије...Поменуо си "Moet", "Taittinger" (мени омиљени), добар је "Brut".... Дом Перињон је класика (међутим, због оних који би у себе налили све, само да је "екстра скупо", глупо је помињати ). Скоро сам у једном ресторану пробала њихов шампањ (шампањ "куће" ) и био је феноменалан, на жалост, немам појма назив (наслов, како год).
...
Морам да поменем Роберт Мондави (Robert Mondavi), Fumé Blanc. Роберт Мондави је винарија у Калифорнији (Napa Valley) и вина су им одлична.
topcat topcat 15:44 01.07.2009

Re: Диван текст Владимире!

mara92

Морам да поменем Роберт Мондави (Robert Mondavi), Fumé Blanc. Роберт Мондави је винарија у Калифорнији (Napa Valley) и вина су им одлична.


Apsolutno, točno, sve potpisujem & jako volim.
topcat topcat 15:58 01.07.2009

Protest!

Ovo mi je promaklo:

Prednost belog vina je u tome što se može piti razblaženo sa Sodom, pa čak is a vodom. Crno vino (srećom) ne dozvoljava razblaživanje. Ili jesi ili nisi. Zato radije pijem crno.


Loše vino ne valja piti,
dobro vino ne valja vrijeđati vodom


Valjda se špriceri, gemišti i ine smicalice ne računaju u "vino".
Crno se u Dalmaciji razblažuje vodom - bevanda - no to kvazi vino se u startu radi tako da je bez vode potpuno nepitko.
mirelarado mirelarado 16:21 01.07.2009

Re: Protest!

topcat
Valjda se špriceri, gemišti i ine smicalice ne računaju u "vino".


Тачно! Ту вода нема шта да тражи.


topcat topcat 18:41 01.07.2009

Re: Protest!

mirelarado

Тачно! Ту вода нема шта да тражи.


He, he, he

Mislim, popijem ja i bevandu na moru i gemišt u zagorju, ali onu zlatnastu tekućinu od koje ispadaju oči (da ne kažem da zasljepljuje nakon duže konzumacije) ne nazivam vinom.

Prijedlog za Pižona, pošto je i jedan i drugi izraz u upotrebi, da ponegdje upotrijebi naslov "pojam, he, he, he"


vladimir petrovic vladimir petrovic 08:43 02.07.2009

Re: Диван текст Владимире!

Mara92Морам да поменем Роберт Мондави (Robert Mondavi), Fumé Blanc. Роберт Мондави је винарија у Калифорнији (Napa Valley) и вина су им одлична.


Ja sam pomalo skeptik prema američkim vinima, premda znalci kažu da su im u poslednje vreme sve bolja i bolja. Šta ću, verovatno je to predrasuda, jer nekako smatram da su vina iz šireg mediteranskog regiona najbolja.

U medjuvremenu, shvatam da Argentina i Čile imaju dobra vina, kao i Južna Afrika. Pa i Kalifornija...

P. S. Hvala na lepim rečima.
mara92 mara92 01:29 04.07.2009

Re: Диван текст Владимире!

Ja sam pomalo skeptik prema američkim vinima, premda znalci kažu da su im u poslednje vreme sve bolja i bolja. Šta ću, verovatno je to predrasuda, jer nekako smatram da su vina iz šireg mediteranskog regiona najbolja.

Исто мишљење сам имала и ја када сам дошла овде, а онда, 'ајде - нема смисла, ред је да се макар проба (као и сваки нормални скептик, хтела сам да пробам калифорнијско вино у нади да ћу моћи "основано" да критикујем)...пријатно сам се изненадила, заиста су све бољи: не штеде новац да доведу најбоље сручњаке за винограде и уопште, све оне који учествују у стварању "божанске текућине"...

Можда нисам била јасна, то јест, не види се из мог малог прилога: медитеранска вина су , ипак, најбоља

пс. успут, не знам зашто горе написах Прошек, обично изговарам Просеко (Prosecco)...ено га, 'лади се у фрижидеру....хехехехехехехехе....
bauer. bauer. 15:59 01.07.2009

...

Samo cu citirati jednog filozofa sa vasih prostora, a vi pogadjajte o kome je rec...

Bolja je jedna vruca piva nego dvije hladne
niccolo niccolo 16:02 01.07.2009

Re: ...

Bolja je jedna vruca piva nego dvije hladne

Zar nije četiri ladne?
bauer. bauer. 16:07 01.07.2009

Re: ...

Zar nije četiri ladne?

Eh, sad cetiri? Nije nego dve, koliko me pamcenje sluzi. A ne znam ima li pisanih dokumenata o ovome. Ipak je to vise kao narodno predanje.
niccolo niccolo 16:15 01.07.2009

Re: ...

Ipak je to vise kao narodno predanje.

A, pa možda ne govorimo onda o istom. Ja mislio na ovo
bauer. bauer. 16:39 01.07.2009

Re: ...

A, pa možda ne govorimo onda o istom. Ja mislio na ovo

Izgleda da je to to, ne daju mi filteri trenutacno da pristupim linku, ali... izgleda da da.
mimi09 mimi09 17:38 01.07.2009

Re: ...

“Beer is proof that God loves us and wants us to be happy.”
Benjamin Franklin
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:49 02.07.2009

Re: ...

Mimi09
“Beer is proof that God loves us and wants us to be happy.” Benjamin Franklin

Malo me to čudi za Franklina.

Ipak, više verujem Ernestu Hemingveju (književnici su nekada pametniji od političara i filozofa) kada je rekao da je vino najcivilizovanije piće na svetu (to sam stavio na početku ovog posta, sa drugim dobrim izrekama).
dali76 dali76 16:36 01.07.2009

moja slova bez naslova

U daljini pesma svira
Neko pije crno vino
Eto tamo Vladimira
Pravo mu je lepo fino

Ugutljaju vina crnog
On bas ume da uziva
Ovinu je napiso blog.
I kome je sad do piva?

Teku reci u tom blogu
Ko gutljaji dobrog vina
Izdrzati ja ne mogu
Vec nazdravljam blogerima!!
Crno vino, tamburice
Bas uzivam ja u svemu
Obozavam pitalice
Al ne pitam
Vino,cemu ?




vladimir petrovic vladimir petrovic 17:21 01.07.2009

Re: moja slova bez naslova

Dali76Obozavam pitalice
Al ne pitam
Vino,cemu ?


Treba se pitati - čemu?

Zapravo, ja se pitam ČEMU? samo kod onoga što me - živo zanima. Što zavredjuje moju pažnju. Što me tera da mislim (a to mi se ne dogadja baš prečesto, he, he, he). Uostalom, Alber Kami (Albert Camus) je rekao (parafraziram) da se čovek prvo nauči da živi pa tek onda da - razmišlja.

Iskreno govoreći, moja inicijalna ideja je bila da napišem post o vinu kako ga ja vidim i doživljavam kroz umetničko stvaralaštvo - pesme, knjige, filmovi, slike (mnogi slikari su bili odlični poznavaoci vina). A onda sam shvatio da je to pretežak posao za ove letnje dane, pa sam napravio ovu jednostavnu formu kako bih podsetio ljubitelje vina da vole pravu stvar, a ljubitelje piva da im nešto manjka ako su isključivi u svojoj ljubavi za pivo... kao i one koji ne voli ni jedno ni drugo... jer volim konstruktivne kritike.

N. B. Dali, ne bih ovom prilikom pominjao vezu vina i umetničkog stvaranja (o tome sam već govorio u samom postu) da se ti nisi potrudio da tvoj komentar izraziš u slobodnim stihovima... Ths.


mimi09 mimi09 17:30 01.07.2009

Re: moja slova bez naslova

Vladimire, kad smo kod knjizevnosti, ovo sam izvukla iz najzabacenijeg kutka memorije:

Baudlaire
...enivrez-vous, enivrez-vous sans cesse de vin, de poésie, de vertu, à votre guise.
(pesme u prozi)

opijajte se, opijajte se bez prestanka vinom, poezijom, vrlinom, po svojoj volji
(sorry, moj prevod, vrlo slobodan)
dali76 dali76 17:56 01.07.2009

Re: moja slova bez naslova

Uskladu sa laganim temama ljetnim I ja napisah ove rime..
Naravno da se covjek treba pitati “cemu”, dok se pita dobro je…
ivana23 ivana23 19:21 01.07.2009

***

myredneckself myredneckself 20:32 01.07.2009

Serviranje vina


ne moramo biti neki eksperti za vino, ali ovo bi jednostavno svi morali da znamo

* "White wine with fish and red wine with meat" is more customary than culinary.
* Red wines are served at room temperature, while white wines, roses, and champagnes are served chilled.
* The stronger the food, the stronger the wine. The lighter the food, the lighter the wine.
* Wine loves air, which revives its sleeping flavors. It is recommended to open the bottle about an hour before consumption and let the wine "breathe". This ages it a year or so, and allows its flavors to mellow.
* A bottle of wine has to be handled carefully, with the minimum movement possible. Remember, wine likes to sleep, only to awaken in your mouth.
* Red wine bottles do not need to be cleaned or dusted before opening. They are opened on a hard surface. White wines, rose, and Champagne bottles are opened in ice buckets.
* Red wines corks are sniffed to make sure the wine has not spoiled, which gives the cork an unpleasant smell. It is not necessary to smell white and rose wine corks since the wine was refrigerated and the cork will not smell.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:22 01.07.2009

Re: Serviranje vina

myredneckself
Red wines are served at room temperature, while white wines, roses, and champagnes are served chilled.


Ovde bih hteo nešto da dodam. Tačno je da se crno vino ne hladi, već se drži "na sobnoj temperaturi", samo to se ne bi smelo bukvalno shvatiti.

Zapravo, crno vino bi trebalo držati na "podrumskoj temperaturi", a to je negde izmedju frižidera i sobne temperature. Mislim, ni crno vino ne bi smelo da bude mlako, odnosno vruće, a u našim sobama, takve kakve leti jesu, često voda biva mlaka, pa onda i vino, he, he, he...

Čeznimo za vinom iz podruma!
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:28 01.07.2009

Re: moja slova bez naslova

Mimi09
...ovo sam izvukla iz najzabacenijeg kutka memorije:

Baudelaire
...enivrez-vous, enivrez-vous sans cesse de vin, de poésie, de vertu, à votre guise.
(pesme u prozi)

opijajte se, opijajte se bez prestanka vinom, poezijom, vrlinom, po svojoj volji
(sorry, moj prevod, vrlo slobodan)

Dobru memoriju imaš, čim si se setila Bodlera.

Evo početka njegove poznate pesme "Duša vina":

L'Ame du Vin, par Charles Baudelaire

Un soir, l'âme du vin chantait dans les bouteilles:
Homme, vers toi je pousse, ô cher déshérité,
Sous ma prison de verre et mes cires vermeilles,
Un chant plein de lumière et de fraternité!...
mimi09 mimi09 22:10 01.07.2009

Re: moja slova bez naslova

Ostala sam bez teksta, potpuno zadivljena. Hvala.

A i nista lepše od ovoga o duši vina ne može da se kaže. (Un chant plein de lumière et de fraternité!)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana