Novi patriotizam

Nebojša Milenković RSS / 11.10.2007. u 22:20

Tvrdi se da nije moguć određeni tip revolucije ali, istovremeno, se shvata da postaje moguć drugi tip revolucije... (Feliks Gatari)

1179574264-220-b549c.jpgŠta su i koji su, dakle, nacionalni interesi Srbije danas i na koji način isti mogu i(li) moraju danas da se brane?!

Da li pseudopatriotizmom kilavog premijera Leg(ij)aliste, psihologijom polusveta koji još uspeva da nalazi opravdanja za ponašanje ordinarne seljačine kakav je ministar-kapitalac Veljo Ilić, ili pak mediokritetskom neodređenošću politike Demokratske stranke ─ apsolutno besvesne ordinarne činjenice po kojoj smisao političke odgovornosti jeste upravo u tome što ona nikome ne dopušta uzmak!

Navedeni opskurno-otužni galimatijas, sa sve pratećom klijentelom, kao uzročnik sindroma direktnog izliva patriotizma na mozak koji ─ poput zlokobnog virusa prenetog iz devedesetih ─ poslednjih meseci opseda vladajuće glave u Srbiji, alarm je za uzbunu svih onih koji (i pored trenutnog bezizlaza) još veruju u to da Srbija može da postane: građanska, uljuđena, pristojna, normalna i sređena zemlja.

Uprkos prividnom jedinstvu, ma kako na prvi pogled paradoksalno zvučalo, (držeći se one Kišove o tome kako je Mrak uvek najgušći pred svitanje), jasno je da interesna "patriotska" klika trči svoj oproštajni krug! Baš kao što i masovno ludilo i institucionalizovani teror prenet iz 90-ih svoju poslednju odbranu imaju upravo u Vojislavu Koštunici!

Obesmišljeni mitovi, prevaziđen vrednosni sistem, pomanjkanje osećaja za realnost ─ približavanjem poslednjeg kruga balkanskog pakla započetog na Kosovu polju 1989.godine ─ urušavaju se mnogo brže no što se, malo manje pažljivom promatraču, na prvi pogled možda čini. Toga je apsolutno svesna i vladajuća oligarhija koja bi, samo kad bi mogla, u vlastitoj nervozi i gotovo maničnom strahu, najradije ukinula izbore. Vreme u kom je džukelizam bio sinonim za patriotizam na svom je završetku i zaista samo od nas kao građana ove zemlje zavisi koliko će ono još moći da traje!

Držeći se maksime Džona Holoveja, po kojoj se mi izdižemo iznad samih sebe, egzistirajući u dve dimenzije ─ to jest živeći u nepravednom svetu, ali s permanentnom težnjom da on ne bude takav kakav jeste, u mesecima pred nama svako od nas, ponaosob, sebi mora da odgovori na sledeća pitanja:

1. Da li zemljom u kojoj živite, i da li su u njoj svi građani jednaki pred zakonom?!

2. Da li državu smatrate servisom koji je sposoban da reši probleme sa kojima se, kao građani (čitaj: poreski obveznici) suočavate?!

3. Da li je Srbija sigurna kuća za sve njena građane?!

4. Dopišite sami!

Djindjicmilioner.PNGOvo je, naprotsto, trenutak koji ne dopušta uzmak. Politička obeznađenost, idejni vakum političke scene današnje Srbije naše ideje čini svojevrsnom prolegomenom za realnost i za normalnost. Zato je neophodno svakoga dana i na svakom mestu jasno i glasno govoriti kako: pojedinac mora da bude ispred društva, građanin mora da bude ispred nacije, a ljudski život mora da bude ispred svake mitomanije!

E to je mantra koju moramo da ponavljamo sve dok je ne utuvimo u glavu svima koji po navedenom još uvek imaju nekakve dileme! To je jedini mogući patriotizam današnjice! Cena te Don-kihotovske borbe koju vodimo, kako mi ovde na blogu, tako, recimo, LDP u Skupštini Srbije, jeste velika. Put koji treba da se pređe jeste dug – na tom putu 12. marta 2003. zaustavljen je Zoran Đinđić, 29. maja 1868. na istom prosvetiteljskom putu zaustavljen je knez Mihailo Obrenović ─ obojica su ubijena zato što su Srbiju želeli da menjaju.

Ta dva ubistva nisu, međutim, razlog da se klone! Ubijeni su nosioci ideje – ideja nije. To što smo ovde i što nas, uprkos svemu, još ima, i što nas nije malo, jeste znak da ideja živi! Sedmog oktobra 2007.godine iza te ideje stali su građani Novog Sada koji su, jasno i glasno, rekli da, ukoliko Skupština Srbije, (kako tvrde poslanici SRS) jeste sigurna kuća za Ratka Mladića – Novi Sad nije sigurna kuća za neonaciste! I TA PORUKA, I TA POBEDA GRAĐANSKE VOJVODINE (ILI, TAČNIJE, GRAĐANSKOG DUHA U SRBIJI) JESTE ITEKAKO VAŽNA!

Taj novi sistem vrednosti, o kojem toliko pričamo – jeste, zapravo, prosvetiteljska misija. Misija u kojoj svakoga dana treba činiti napore da se dobrim ljudima ne dozvoljava da propadaju u lošem društvu! U jednom Peščaniku, svojevremeno, Milutn Petrović govorio je, parafraziram po sećanju, da se u suštini dobrim ljudima i domaćinima mora objasniti da to što pored Svetog Save drže i sliku Ratka Mladića nije dobro, da to jeste velika laž – i da se tom domaćinu mora objasniti da je izmanipulisan! Ja, ma kako to paradoksalno zvučalo, verujem da je ovo jedna dobra zemlja, isto tako verujem i da su ljudi u toj zemlji dobri – stoga ih se ne sme apriori odbacivati. Ma koliko zastranili.

Eto, a pitao me je pre neki dan neko, zato se zamlaćujem po blogu – i zato, umesto da pišem svoje knjige, i dalje imam vremena da kojekakvima objašnjavam nešto što oni ne mogu ili ne žele da shvate.

Ja, recimo, ulogu ovoga bloga shvatam itekako patriotskom. I to na način koji je, u poslednjem Peščaniku  snimanom upravo u Novom Sadu nedavno definisala Biljana Srbljanović:

Šta vi mislite, zašto se ja akam s onim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Parizu, gde sedim lepo, gledam u Senu, šetam kuče. Akam se sa blogom, jer tamo dolaze desetine hiljada ljudi i ti objašnjavaš, objašnjavaš, pa mic po mic, pa jedan po jedan, nešto se talasa, nešto se menja. To je moj posao, ja ne mogu da idem od vrata do vrata, ali mogu ovako od čoveka do čoveka što sedi kući iza svog kompjutera, mogu tako da skupljam glasove za promene. To je naš posao, tako se pravi revolucija, o toj revoluciji ja govorim. Moja kamenica u glavu je da pišem blog jednom nedeljno. Gnjavi ljude, gnjavi, pitaj - kolika ti je plata, jesi li siguran da si dobro razmislio kako ćeš da glasaš... Prema tome, to treba da radimo, o tome vam govorim, nema tu - gadim se, nema - nije to za mene. Ljudi mi kažu - šta te briga, je l' ti dosadno u Parizu, pa ti si pisac, to je ispod tvog nivoa. To su moji sugrađani, zašto ja to ne bih radila, zašto ja ne bih zasukala rukave i uradila nešto za svoju državu? Šta mogu da uradim - da ispiram mozak ljudima, da ponavljam dok svi ne poludimo, pa na kraju neka se promeni 5, 10 odsto, ali menja se, vi vidite da se to menja. Eto, to je neka stvar koju svi treba da radimo, svako u svom domenu.

Za kraj, pozivam u pomoć Jaspersa, Granice naše slobode, jesu granice naše odgovornosti:

Sloboda, dakle, pripada nama.

Sloboda da se bude bolji, razumniji, drugačiji...

Patriotizam = individualizam!

Volim Srbiju = govorim istinu!

Atačmenti



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

s56a s56a 22:49 11.10.2007

Posveceno BS

Šta vi mislite, zašto se ja akam s onim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Parizu, gde sedim lepo, gledam u Senu, šetam kuče.

Šta vi mislite, zašto se ja akam sa ovim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Ljubljani, gde sedim lepo, gledam u Savu, šetam kuče.

4. Svi razliciti, svi jednaki! Bez cenzure i banovanja.

U dezeli je nedavno 400 novinara protestovalo protiv umesavanja politike u slobodu pisanja.
Unfuckable Unfuckable 23:03 11.10.2007

Re: Posveceno BS

s56a
Šta vi mislite, zašto se ja akam s onim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Parizu, gde sedim lepo, gledam u Senu, šetam kuče.
Šta vi mislite, zašto se ja akam sa ovim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Ljubljani, gde sedim lepo, gledam u Savu, šetam kuče.

4. Svi razliciti, svi jednaki! Bez cenzure i banovanja.

U dezeli je nedavno 400 novinara protestovalo protiv umesavanja politike u slobodu pisanja.



...pravo osveženje i "muzika za uši " za većinu nebitnih ovde.... bliže li se to izbori...?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:52 12.10.2007

Jedna srpska vizija

Ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami. Mi smo istovremeno i problem i rešenje. I danas je zadatak isti. Pripremiti zemlju za šanse i iskušenja novog veka. Nadoknaditi zaostatak u odnosu na razvijenu Evropu.
I danas, kao i pre jednog ili dva veka potrebni su nam sveža energija i nada, samodisciplinai i strajnost.
Međutim, našem nacionalnom mentalitetu svojstvene su erupcije energije, pa potom pražnjenje i malodušnost. Mi smo veseo narod, koji istovremeno ceni i pesimizam, jer ga smatra otmenim i oslobađa od odgovornosti. Ako već unapred sumnjate u svoj uspeh, neuspeh će vam lakše pasti jer ste ga mudro predvideli. Stoga, nedostaju nam ljudi sa jaki karakterom u javnom životu. Previše je površnog mudrovanja i površnog nezadovoljstva, koji ne podstiču i ne oplemenjuju akciju, već je blokiraju. I previše je intriga i tračeva, kao u Rimskom carstvu godinu dana pre njegovog raspada.
Zbog toga naša nacionalna istorija ponekad podseća na Sizifov posao. Kamen je uz velike žrtve doguran skoro do vrha, ali onda proradi neki usud i sve se vraća na početak.

dr Zoran Đinđić (1952 - 2003)
Soylent Green Soylent Green 03:14 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Nebojša Milenković
Ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami. Mi smo istovremeno i problem i rešenje. I danas je zadatak isti. Pripremiti zemlju za šanse i iskušenja novog veka. Nadoknaditi zaostatak u odnosu na razvijenu Evropu.


Uz opasnost da uvredim dobar deo publike i postovaoca zivih i mrtvih politicara, Srbija nije nikakav singularitet, izdvojena, posebna, crna rupa. Ovo je bitno shvatiti ako se trazi neko dugotrajnije resenje. Sa stanovistva tekuceg globalnog ideoloskog trzista, Srbija je vrlo moderna i prati trendove, i desavanja u Srbiji precizno odslikavaju globalno stanje ideja.

Da ne tupim mnogo - od pada Berlinskog zida u svetu polako nastaje ideoloski vakuum koji se popunjava kako se popunjava (prilicno zalosno - *ebes imperiju kojoj su talibani neprijatelji). U istoriji su ovakvi vakuumi relativno bili retki. Polarizacija na bar dva podjednako snazna pola je, gledajuci istoriju, vec usla u DNA vrste.

U Srbiji partije jos uvek tragaju oko cega ce da se polarizuju. Imaju partijski aparat, poslanike, lidere, ali im fali ono osnovno - ideologija. U medjuvremenu se, kao privremeno resenje, sukobljavaju oko najprimitivnijih odrednica ad hoc. Kladim se da, ako se pojavi novi kandidat za objekat sukoba, niko ne moze unapred da pogodi koja ce partija koji stav da zauzme, nego de da gledaju drugoga i da paze da se greskom ne nadju na istoj strani.

Z. Djindjic je digao ulog u igri tako sto je u igru polarizacije uveo tzv. evropu na jednoj strani, pa se na drugoj strani nasla prakticno cela "politicka elita" (stavio sam navodnike), a problem je bio sto je polarizacija bila neuravnotezena (nije bilo dovoljno sile na jednoj strani), sa posledicama koje su iz toga proizasle. Ovakvo kockanje ponekad uspeva (Ataturk) a ponekad ne. Ali niukom slucaju ne predstavlja uvodjenje novih ideja, vec biranje novog pola za polarizaciju.

Mislim da je nerealno ocekivati da ce Srbija da razvije neke originalne politicke ideje, ali bi malo vise digniteta u shvatanju sopstvenog polozaja pomoglo. Kad cujem kako Srbija "ide u evropu" uvek zamislim animaciju iz M. Pythona gde se cutout Srbije odvoji od Balkana (ostavljajuci crnu rupu) i uz prigodnu muziku odgega do zapadne evrope i padne negde izmedju Francuske i Nemacke (uz prigodno vristanje onih kojima je pala na glavu.)

Nista se bitno ni novo ne desava u Srbiji, samo su politicari uspeli da naprave malo vecu dramu oko sebe, poneseni dramom omanjeg rata, ali treba predstava da se najzad zavrsi, sto uglavnom zavisi od publike koja jos sedi kao prikovana i sa fascinacijom gleda i seca se Milosevica, Djindjica, Seselja, ubica i heroja, itd. Fuck all that. Svako paljenje na politiku samo produzava predstavu i opstu bedu (kao i paljenje na religiju). Mozda je americki/zapadnoevropski sistem najsavrseniji - biraju se prema frizuri, sposobnosti da ne kolutaju ocima pred TV kamerama (ovo nije zezanje vec prva stvar koja se nauci - umesto skretanja pogleda okrece se cela glava i uvek gleda pravo) i nekoj pikanteriji, pa se svi podjednako podmite (odgovorne korporacije uvek sve potplacuju - sve drugo je samoubistvo u biznisu) i zivot ide dalje. Biti politicar bilo koje vrste je na etickoj skali je negde izmedju podvodaca, TV licnosti i prodavca polovnih automobila (izvinjavam se podvodacima) i posten svet pazi da se ne sretne sa njima na ulici.
DejanOz DejanOz 03:56 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Kad cujem kako Srbija "ide u evropu" uvek zamislim animaciju iz M. Pythona gde se cutout Srbije odvoji od Balkana (ostavljajuci crnu rupu) i uz prigodnu muziku odgega do zapadne evrope i padne negde izmedju Francuske i Nemacke (uz prigodno vristanje onih kojima je pala na glavu.)

Ahahaha... svaka cast, sjajno! :)))
Doctor Wu Doctor Wu 06:56 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Nista se bitno ni novo ne desava u Srbiji, samo su politicari uspeli da naprave malo vecu dramu oko sebe, poneseni dramom omanjeg rata, ali treba predstava da se najzad zavrsi, sto uglavnom zavisi od publike koja jos sedi kao prikovana i sa fascinacijom gleda i seca se Milosevica, Djindjica, Seselja, ubica i heroja, itd. Fuck all that. Svako paljenje na politiku samo produzava predstavu i opstu bedu (kao i paljenje na religiju). Mozda je americki/zapadnoevropski sistem najsavrseniji - biraju se prema frizuri, sposobnosti da ne kolutaju ocima pred TV kamerama (ovo nije zezanje vec prva stvar koja se nauci - umesto skretanja pogleda okrece se cela glava i uvek gleda pravo) i nekoj pikanteriji, pa se svi podjednako podmite (odgovorne korporacije uvek sve potplacuju - sve drugo je samoubistvo u biznisu) i zivot ide dalje. Biti politicar bilo koje vrste je na etickoj skali je negde izmedju podvodaca, TV licnosti i prodavca polovnih automobila (izvinjavam se podvodacima) i posten svet pazi da se ne sretne sa njima na ulici.

Preporuka čuknuta.
s56a s56a 09:58 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Lako je nama koji smo zapadnije praviti analize Srbije ali kada ce 85% tamosnjih ljudi moci izaci iz geta i videti sta su sve propustili? Djindjic je nudio bar tu viziju... Od ideologije slaba vajda!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:16 12.10.2007

Re: ју гата вижон вижон

kud bash 85 % nakupi?

getoizacija je drzhavna ideologija, dakle, ko podrzhava taj koncept i glasa, 45-50% u vr' glave.

ostatak je evropa duhom, al' ne i platama. platama smo treci svijet, neki alzhir, tunis, shta li.
s56a s56a 14:25 12.10.2007

Re: ју гата вижон вижон

Mozda je stvarno EU duh u Srbiji sa izrazenim anti-Amerikanizmom! Od 85% ljudi koji nikada nisu videli inostranstvo stvarno treba odbiti jedno 10% funkcionalno pismenih na internetu i SAT TV. Naavno i B92 VIP blogere

Juce otvorena treca Hoffer prodavnica u LJU. Mediji radosno izvestavaju da nije bilo tuce jer je elektronika i bela tehnika planula u prvom satu. Pokvareno potrosacko drustvo Ali ima i kulture: Monokomedija Ambicije mlade ženske se bo v sklopu 13. Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti - Mesto žensk ob 12. uri.
Dax Dax 14:26 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Uz opasnost da uvredim dobar deo publike i postovaoca zivih i mrtvih politicara, Srbija nije nikakav singularitet, izdvojena, posebna, crna rupa. Ovo je bitno shvatiti ako se trazi neko dugotrajnije resenje. Sa stanovistva tekuceg globalnog ideoloskog trzista, Srbija je vrlo moderna i prati trendove, i desavanja u Srbiji precizno odslikavaju globalno stanje ideja.

Cini mi se da ne zivimo u istoj drzavi?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:48 12.10.2007

Re: Jedna srpska vizija

Preporuka čuknuta

Baš kao i vi!
AlexDunja AlexDunja 22:52 11.10.2007

branko

"granice u kojima zivimo nisu
granice u kojima umiremo"
Gothsa Gothsa 23:09 11.10.2007

pojedinac mora da bude ispred društva

ja bih pre rekla da drustvo mora biti koncipirano prema meri pojedinca.
Patriotizam = individualizam!
apsolutno a dodacu: uvazavanje razlicitosti = patriotizam.
blackbox blackbox 23:22 11.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Volim Srbiju = govorim istinu!

Patriotizam je odnos prema državi a ne naciji, mada podrazumeva i to.
U svakom slučaju, patriotizam znači ponositi se ali i stideti se za ono ili one koji nisu za ponos.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:27 11.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

patriotizam znači ponositi se ali i stideti se za ono ili one koji nisu za ponos

potpisujem!
Unfuckable Unfuckable 23:33 11.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Patriotizam je odnos prema državi a ne naciji, mada podrazumeva i to


/quote]
Nekima će možda biti smešno, ali ja mislim da je patriotizam, u prvoj liniji - odnos prema samom sebi...
Ako poštujemo sebe, radimo na sebi - na svojim manama, na svom napretku...kako god - postajemo bolji i korisniji i sebi i drugima. To je početak - možemo voleti sebe i biti zadovoljni sobom, a onda to lagano preneti i na okolinu.... - priča se naravno svodi na onu dobro poznatu Premijerovu misao o "sređivanju sopstvenog dvorišta" - i mislim da je to pravi patriotizam, tj klica svega. - od najsitnijeg ka malo većem...a ne obrnuto , tipa volim državu, naciju, puna usta ljubavi, jbt....etc ...a sam ne valjam i ne vredim ništa - a time ne valjam ni toj državi ni toj naciiji
inspekcija inspekcija 23:44 11.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

- priča se naravno svodi na onu dobro poznatu Premijerovu misao o "sređivanju sopstvenog dvorišta" -

Izvinite, ali to je Volterovo.
Unfuckable Unfuckable 23:59 11.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Izvinite, ali to je Volterovo.


.
Ok Volterovo ...
Premijer je to iskoristio efektno u par navrata - nadam se da ga nećemo prozivati za plagiranje ?
antioksidant antioksidant 09:09 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

jbt....etc ...a sam ne valjam i ne vredim ništa - a time ne valjam ni toj državi ni toj naciiji

@unfuck
izvini, a da li mozes da zamislis i jednog coveka koji bi za sebe rekao da ne valja i ne vredi nista?
lepa ti teorija ali moramo da smislimo nesto primenjivo u praksi
Unfuckable Unfuckable 10:37 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

i jednog coveka koji bi za sebe rekao da ne valja i ne vredi nista?




Mogu...al to nije tema
Samokritika i samopreispitivanje samo prividno potkopavaju samopouzdanje - u stvari ga jačaju
"Suočavanje s problemom predstavlja polovinu rešenja tog problema" - nepoznati autor
antioksidant antioksidant 12:39 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Samokritika i samopreispitivanje samo prividno potkopavaju samopouzdanje - u stvari ga jačaju
"Suočavanje s problemom predstavlja polovinu rešenja tog problema" - nepoznati autor

samokritika i samopreispitivanje nisu iste stvari. samokritika je ono glupo sto su komunisti radili na svojim sastancima i to je obicno sr...
a sto se tice suocavanja sa problemom... to jeste bolje nego gurati glavu u pesak.

a ti ako znas nekog ko bi za sebe rekao da ne vredi nista i to ozbiljno mislio, ti njega/nju lepo za ruku pa po pomoc (opasno je takvo stanje duha)

covek se mora truditi da poznaje svoje granice ali ne treba preterivati ni u jednom smeru (ni uzdizati se previse ni ponizavati se previse...) preterivanje u bilo kom smeru obicno prestavlja samo masku/ulogu za mase
Unfuckable Unfuckable 12:59 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

a ti ako znas nekog ko bi za sebe rekao da ne vredi nista i to ozbiljno mislio, ti njega/nju lepo za ruku pa po pomoc (opasno je takvo stanje duha)



...već bio ...kažu : "Nema pomoći..."
antioksidant antioksidant 13:03 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Unfuckable
a ti ako znas nekog ko bi za sebe rekao da ne vredi nista i to ozbiljno mislio, ti njega/nju lepo za ruku pa po pomoc (opasno je takvo stanje duha)
...već bio ...kažu : "Nema pomoći..."

pametni ljudi.

pa onda 'ajd na pice pa nek ide zivot
Unfuckable Unfuckable 13:16 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

pametni ljudi.




..ma da, sve go pametnjaković...

Dax Dax 14:34 12.10.2007

Re: pojedinac mora da bude ispred društva

Unfuckable
Patriotizam je odnos prema državi a ne naciji, mada podrazumeva i to/quote]Nekima će možda biti smešno, ali ja mislim da je patriotizam, u prvoj liniji - odnos prema samom sebi...Ako poštujemo sebe, radimo na sebi - na svojim manama, na svom napretku...kako god - postajemo bolji i korisniji i sebi i drugima. To je početak - možemo voleti sebe i biti zadovoljni sobom, a onda to lagano preneti i na okolinu.... - priča se naravno svodi na onu dobro poznatu Premijerovu misao o "sređivanju sopstvenog dvorišta" - i mislim da je to pravi patriotizam, tj klica svega. - od najsitnijeg ka malo većem...a ne obrnuto , tipa volim državu, naciju, puna usta ljubavi, jbt....etc ...a sam ne valjam i ne vredim ništa - a time ne valjam ni toj državi ni toj naciiji


Svaka cast.Ja cesto objasnjavam prijateljima da treba 24 casa raditi na sebi a ne prepirati se kao kafanski pijanac sa neistomisljenicima.Moja devojka je rekla na pocetku zadnje godine studija da ce dati 9 ispita do kraja godine i diplomirati ako prestane da gleda politicke emisije i po ceo dan saedi samnom i nervira se oko toga.Mislio sam da preteruje ali lepo 2 po 2 i eto u julu diplomskog.Nisam mogao da verujem sta volja moze da uradi.Mislim da Srbiji treba malo vise takvog stava a malo manje Velikog Brata,Oka,Kljuca,Olje Beckovic i ostalih ljudi i emisija koje samo coveka obeshrabre ili ga drze prikovanog za TV objasnjavajuci mu da nema sanse da uspe ili da se ne mora ni truditi.Svejedno to sto je ona uradila nije je odvratilo od misli da ide "preko grane" a mozda i preko "okeana".
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:49 12.10.2007

Patriotizam = individualizam!

! ! !
gorran gorran 23:35 11.10.2007

sve prave ljubavi su tužne

Volim Srbiju = nemam sreće u ljubavi
vucko vucko 23:40 11.10.2007

Re: sve prave ljubavi su tužne

Volim Srbiju = nemam sreće u ljubavi

Srećom, kao što znamo, ljubav je slepa :)
Soylent Green Soylent Green 23:46 11.10.2007

ima i manjih krugova

... približavanjem poslednjeg kruga balkanskog pakla ...


Desavanja u Vojvodini i Sandzaku deluju ka priprema politicke elite da sebi obezbede nesto manje krugove u kojima ce trcati u narednim godinama.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:49 11.10.2007

Elite i "elite"

Soylent Green
mislite, valjda, "političke elite" ?!

Soylent Green Soylent Green 23:52 11.10.2007

Re: Elite i "elite"

Nebojša Milenković
Soylent Green
mislite, valjda, "političke elite" ?!



Svaka cast na slici, nasmejah se glasno po prvi put danas.

Gothsa Gothsa 23:57 11.10.2007

Re: Elite i "elite"

Predizborna kampanja SPS ce biti: Usto Sloba iz groba!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:08 12.10.2007

Re: Elite i "elite"

Svaka cast na slici, nasmejah se glasno po prvi put danas

Da probam ponovo:

marumi marumi 07:48 12.10.2007

Re: Elite i "elite"

Nebojša Milenković
Soylent Green mislite, valjda, "političke elite" ?!


Dobra mu frizura i odlicno mu stoji. Hahahahaha.....
marumi marumi 07:50 12.10.2007

Re: Elite i "elite"

Soylent Green

Nebojša MilenkovićSoylent Green mislite, valjda, "političke elite" ?!Svaka cast na slici, nasmejah se glasno po prvi put danas.

I meni je dan lepo poceo. Frizura je boli glava i odlicno mu stoji. Hahahahaha..... ne mogu da se zaustavim.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:52 12.10.2007

Re: Elite i "elite"

Predizborna kampanja SPS ce biti: Usto Sloba iz groba!

Ne samo SPS-a, već i DSS-a!
Urosh Urosh 23:51 11.10.2007

Potpis

Potpisujem svaku rec u blogu, Nebojsa.
Svaka cast.
I to je razlog mog bavljenja politikom.
Zelim da Srbija bude zemlja u kojoj ce ljudi ziveti srecno, ziveti srecu i ciji se gradjani i gradjanke nece sramotiti kada kazu odakle su.
Zelim da Srbija bude lepo mesto za zivot.
Zelim da su ratni zlocinci tamo gde im je mesto, jer nije svaki gradjanin Srbije zlocinac.
Zelim da Srbija bude mesto u kom ce se vrednovati rad, a ne politicke veze.
Zelim da Srbija bude centar okupljanja umetnika iz svih krajeva sveta.
Zelim da Srbija bude drzava, u kojoj ce ljudi znati po 3-4 jezika i strance ljubazno docekivati.
Zelim kosmopolitsku, gradjansku, demokratsku i evropsku Srbiju.
Zelim da svaki gradjanin i svaka gradjanka budu ravnopravni/e.
Zelim da Sat i spomenik knezu Mihailu na Trgu budu i mesta sastajalista stranaca u Beogradu, zelim da se stranci osecaju domacim u Srbiji, a gradjani i gradjanke Srbije domacim u inostranstvu.
Volim Srbiju, i zelim da bude drustvo svesnih, ravnopravnih pojedinaca, bez obzira na naciju, veru, rasu, politicko opredeljenje, seksualno opredeljenje i zdravstveno stanje.
Ja nisam patriota u smislu ljubavi prema drzavi, nego sam patriota u smislu ljubavi prema drustvu, sastavljenom od pojedinaca.

VOLIM SRBIJU-GOVORIM ISTINU!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:04 12.10.2007

corax, exit 04

Urosh Urosh 23:57 11.10.2007

P.S.

Zelim da se svaki dan budim s osmehom u Beogradu, kao sto sam se budio za vreme Djindjiceve i Zivkoviceve Vlade.
Kostunica je oblik zivota, koji ljudima oduzima osmeh sa lica.
Ja opet zelim vreme, kada necu zeleti da napustam Beograd nijednog sekunda.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:09 12.10.2007

Re: P.S.

Jerry Jerry 00:20 12.10.2007

Želim

Želim opet da vidim osmeh na licima mojih sugrađana , a ne klonirane Koštunice bez osmeha.
Želim opet da vidim probuđenu nadu ,
Želim da se ponosim svojom državom,
Želim da je manje trutova , a više radilica...
milos.urosevic milos.urosevic 03:16 12.10.2007

Re: Želim

Jerry
Želim opet da vidim osmeh na licima mojih sugrađana , a ne klonirane Koštunice bez osmeha.
Želim opet da vidim probuđenu nadu ,
Želim da se ponosim svojom državom,
Želim da je manje trutova , a više radilica...


Ako mi budemo cekali da ovi sjasu da bi ti se zelje ostvarile, isti sjahati nece.... Zelim ti da ti se zelje ostvare tako sto ce pojedinac naseg drustva da se trgne, a kad se to desi odjednom nece biti kolektivne apatike, neobavestenih, bahatih i korumpiranih jahaca...

osmeh na lice, ustajanje rano a pocinak kasno, rad, kulturno ponasanje, otvorenost i solidarnost, i oterasmo ih, GARANT!!!!
Ovaj smo recept proverili ako se ne secate...
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 02:34 12.10.2007

Сретин Парадокс ..!!


" Ту се наилазило на још једну занимљивост. Наиме, Срета је гајио одбојност према Врцанима и осталим дођошима са југа, за оне изнад Дунава је говорио да су други свет и испољавао велики зазор, Црногорци су му већ одавно ишли на нерве, код оних иза Дрине му је сметала ијекавица, за косовске Србе је ценио да и нису пуно бољи од самих Шиптара, а ни за овај најближи део националног пантеона није имао баш пуно похвала, често тврдећи да нема покваренијих људи. Кад би се све то сабрало испало би да је комплетна србијанштина нешто труло, пуно мана и њему крајње неблиско, чак и омражено. Па ипак, реч српство је на неки магичан и спектакуларан начин брисала сва та појединачна својства и збирала их у неку нову, тотално другачију целину, целину која је опречна свим својим саставним елементима. " (одломак из необјављеног...)
milos g. milos g. 03:29 12.10.2007

...ili pali andjeli

Novi patriotizam ili povratak palih andjela.Pad tih andjela,iskrenih I postenih srbijanaca I njihovih unuka zapoceo je na Gazimestanu 1989.Sticaj okolnosti je da je na tom mestu prizivanja krvi prisustvovao I pokojni premijer Zoran Djindjic,kao filozof posmatrajuci fenomenoloski taj fenomen,taj narodski nerv potrebnosti cvrste ruke,bezrezervnom podrskom,nekritickom I iskrenom.Moze se reci da je tog dana iscurela poslednja kap dobrodusnosti naseg naroda ,I domacinskog i gradjanskog,nesvesno na tanjir poklonili svoje dobro srce crnoj udovici koja je propovedala sa bine I koja je taj znak paznje svog naroda/partnera,iskoristila instiktivno kao I svaka crna udovica malo kasnije tokom devedesetih kada je verovatno 70% prisutnih(tacnije njihovih sinova ili unuka) na tom uvodu u bescasce zavrsilo u krvavi tajfun najekstremnijeg ratovanja nakon Drugog svetskog rata.Oni u bundama sa muzevima I koleginicama u kozaracko a njihovi sinovi,muzevi(ti isti) I unuci u krvavo kolo na necijoj teritoriji, nepoznatom toponimu svesni da to ne zele,da im tu nije mesto,verovatno gledajuci u plavi papiric sa ‘boldiranim’naslovom otadzbina te zove.U trenutku kada je Berlin slavio pad Zida, ujedinjenje,porodice se ponovo spajale,ponovo bez Stasi-a voleli mladi ex-istok I ex zapad berlinci I berlinke.Berlin I Nemacka u tom trenutku uveliko prociscene nazi-onalisticke krvi.Novi I zdravi krvotok,uslovljen klecanjem Wily Brandta nad zrtavama svoje drzave.Isto tako u Cehoslovackoj,Madjarskoj,Rumuniji…samo ne u tada najbogatijoj I u odnosu na ostale zemlje ‘bloka’ najslobodnijoj,Srbiji/Jugoslaviji,u kojoj su se zidovi tek dizali,dostojanstvena kultura zivljenja unistavana I unistena.Simboli tog kulturnog zivljenja bombardovani,ruseni.Pozorista,Crkve…spiskovi.
Vojnici u nedrima ispod plavog papira nose slike devojaka,supruga I sinova.Nasa granica u tom trenutku je granica druge vremenske zone.tesko je sagraditi.Lako je srusiti.Najteze ponovo izgraditi.Taj spiralni eksperiment dvadeset godina kasnije,kao sto su I tada zdrave individue upozoravale,zavrsava se tamo gde je sve I pocelo,tamo gde mora da se zavrsi.Nasa drzavna ideologija(trenutna)je da se to ne zavrsi,tj prolongira.Gazimestanska drzavna ideologija bila je da se ocisti sve sto nije srpsko.Kao sto danas Novi Milosevic ima prethodnicu u liku nekog Davidovica,tada je po ideologiji Novi(dopisite bilo kog iz SS vrha izcetres’prve),il da ublazimVodja,imao Seselja.Ne kao egzekutora vec kao portparola.Patriotizam je tada bio izmedju ostalog I devizna stednja kod Dafine I Jezde.Ako je tesko sagraditi gradjevinu a vrlo je lako srusiti.A najteze ponovo izgraditi.Ako je tesko izgraditi institucije,a lako ih razgraditi,srusiti,a najteze ponovo izgraditi.Koliko je li je tek lako ili tesko,uopste moguce,ponovo izgraditi gradjanina I seljaka,uglednog domacina I iskrenog vernika,a pre svega coveka,kada svako od njih shvati da je trenutak njihove slabosti na Gazimestanu, koja se granicila sa ljubavlju,poslao najmilije u rat da ubija druge?Dok se u Karadjordjevu sklapao dogovor o podeli plena.Kada shvati da je,zbog kobnog trenutka slabosti, opljackan.Kada shvati da je tim njegovim opljackanim novcem finansiran njegov unuk da ubije ili bude ubijen.Kako reagovati na to da se u Bihacu Fikreta Abdica akumulirao prvi krvavo-drzavno-kriminalni novac srpski.Tacnije biznis.Kojim je nastala najorganizovanija mafija u regionu I Evropi.Sa adresom na Dedinju.Da su se u tom biznisu talili I ustase I cetnici.Da se taj novac brani po cenu zivotai smrti I dan danas.Kao sto I danas Mi gradimo sve sto su oni porusili.Gradimo gradjane,seoske domacine ,gradimo institucije.Ali bez promenjenog krvotoka a la Berlin,Nemacka,Nirnberg.Nasa zdrava krv izcurela je na stepenistu Vlade Srbije.Metkom ‘zaradjenim’ u Bihacu.Ovde bi trebalo da stavim tacku.
Jel tako Bracanovicu?Jel tako Aco Tomicu?Jel tako Borislave Mikelicu?Vojislave?Kostunico?
Izvinite ali ima nas jos.Neozbiljno ste shvatili moc ideje.Ozbiljno ste shvatili moc logike sile.Neozbiljno ste shvatili MOC SILE LOGIKE.”…mene mozete ubiti ali ja nisam sistem,sistem ce ziveti…”,ja dodajem I sistem zivi.Najhrabriji I bezobrazno najlukaviji I (s)pokojno besmrtni,Jedan Covek,postavio je za sekund,mereno istorijom,ovo drustvo na ekonomski kolosek sa kog nema povratka.I Srbija napreduje tacno onako kako je pokojni Zoran Djindjic (pro)rekao.Bez obzira vodio ga V.K ili bilo ko(a sva je prilika da ih iz sazaljenja vode delovi EU-a).Pre toga dozvolio Milosevicu na posteno sudjenje,nakon sto ga je svrgao sa vlasti,nasim opozicionim trojanskim konjem Vojom Kostunicom,koga je takodje razvlastio buduci da ga je on I skovao kao trojanca,I vratio ga u filosofski klub znan I kao DSS,znajuci da Srbija nema vremena u odnosu na njegovo palanackoshvatanje pojma vremena I odgovornosti koju je V.Kostunica zadrzao do danas…znajuci da trojanac flertuje sa onima koje je trebalo pohapsiti 13-og marta 2003-e.
Nije uspeo On.Uspeli su junaci ‘Sablje’ u njegovo ime.U njegovo ime gradjanima ce stvoriti institucije vec prozvani junaci koji su obezbedili mir postenim gradjanima tokom trajanja te operacije koja nam je dala nadu da sve moze brze.Da nije postojao uzrok ‘sablje’kosovsko pitanje bi vec bilo reseno.Kosovo.Poslednja maska koja bi trebalo spreciti spoznaju da koncetraciona vlada nema konkretan plan ozdravljenja ovog drustva,svojih gradjana.Vec samo plan podele preduzeca izmedju sebe,plan punjenja budzeta tenderima I aukcijama,kako bi I dalje stvarali nerealne i ne trzisne zarade zaposlenima u drzavnom sektoru koji je procentualno zastupljeniji na trzistu u odnosu na privatnike male I velike,koje nominalno nazivaju stubom oporavka,opterecujuci te iste privatnike I preduzeca nerealnim kaznama,porezima, I kao vrhunac dokaza da ovde vlada trzisna,sta vise liberalna ekonomija,drzava uvodi poljoprivrednicima zabranu izvoza psenice,u trenutku kada su najzad docekali realnu cenu svog rada.I u tome se ogleda drzavni interes,odrzanje monopola tj prezivljavanje a ne zivot onih koji mogu da zarade.Sto je najgore,Nebojsa,pored svega tmurnog sa pocetka teksta ekonomska osnova je kljuc kojim se moze prici u sustini dobrim ljudima u dobroj zemlji I objasniti im da niceg zajednickog nema izmedju prvog srpskog diplomate u Hristu Svetog Save I gen.Ratka M.trazenog I optuzenog za najteze ratne zlocine.I pored svega mi moramo ostvariti tu moralnu misiju,vracanja zdravog krvotoka patriotizma kolektivnim klecenjem pred zrtvama ove drzave prema drugim nacijama,klecenjem pred zrtvama gradjana ove drzave.Jednom konjaniku u Aleji velikana.Drugom na Trgu.Dokle god ne bude odgovarao onaj koji je ispred konjanika na Trgu izgovorio”..porucite Djindjicu da je pred smrt I Tito imao problema sa nogom…”.Taj covek je u Skupstini Srbije,poslanik naroda.Zaista dobrog naroda.U potencijalno dobroj drzavi.Zaista “ne dozvolimo da dobri ljudi propadaju u losem drustvu”.Pokazali smo u nekoliko navrata da takvima Srbija nije sigurna kuca.Pokazacemo ponovo.Silom logike.
AcaB AcaB 04:19 12.10.2007

Na zalost

Valjda jedino sto mi smeta kod Biljane, Kusovca, tebe... jeste utopizam.
Jel' imas jedan pozitivan primer vaseg prosvetiteljskog rada? Izvini, mozda je neukusno sto se sa ovakvom iskrenoscu obrusavam na tvoj elan, ali bilo bi neiskreno da sam precutao.
U svakom slucaju vasa delatnost na blogu, a i sire, znaci ovakvima kao sto sam ja sirom sveta. Nije bas ravno podvigu menjanja narodnih masa, ali ja bih bio srecan da mogu da postignem nesto slicno.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:55 12.10.2007

Re: Na zalost

Jel' imas jedan pozitivan primer vaseg prosvetiteljskog rada?

Pa sami ste odgovorili:
U svakom slucaju vasa delatnost na blogu, a i sire, znaci ovakvima kao sto sam ja sirom sveta.

+ poz. i hvala
n.m.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:51 13.10.2007

Na zalost i na radost i na muku

AcaB
Valjda jedino sto mi smeta kod Biljane, Kusovca, tebe... jeste utopizam.
Jel' imas jedan pozitivan primer vaseg prosvetiteljskog rada? Izvini, mozda je neukusno sto se sa ovakvom iskrenoscu obrusavam na tvoj elan, ali bilo bi neiskreno da sam precutao.
U svakom slucaju vasa delatnost na blogu, a i sire, znaci ovakvima kao sto sam ja sirom sveta. Nije bas ravno podvigu menjanja narodnih masa, ali ja bih bio srecan da mogu da postignem nesto slicno.


Meni ne smeta utopizam. Navijam za utopiste. Smetaju mi ponekad metode. Koje su strašno važne. Ljudi koje možeš da pomeriš sa njihove mrtve tačke, po pravilu, ne vole agresivnost (npr. jezičku) ni brutalno rušenje njihovih idola. Evo ja imam takvih primera u mom okruženju ) Ja se, zaista, tako i ponašama kao što je BS rekla a NM citirao (...objašnjavaš, objašnjavaš, pa mic po mic, pa jedan po jedan, nešto se talasa, nešto se menja..). Samo tako i može i treba većina nas. Ne mislim na političare i javne ličnosti. Neagresivno, lagano, ličnim primerom, žrtvovanjem nekih sitnih komocija,...
marumi marumi 08:03 12.10.2007

Milosevic u fraku

Ne mogu da odolim sa primedbom da ove fotke Milosevica u fraku i Dr. Zorana Djindjica nikako ne idu zajedno. Razlika je kao Bog i sesirdzija. Fotku VK sa novom frizurom pokazujem kolegama strancima na poslu koji mi kazu; - Pazite se, tipovi poput novofriziranog su opasni perfidasi. Na vlasti opstaju u SVAKOJ situaciji i uvek nadju razloga da opstanu''.
mariopan mariopan 08:20 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku

marumi
Ne mogu da odolim sa primedbom da ove fotke Milosevica u fraku i Dr. Zorana Djindjica nikako ne idu zajedno. Razlika je kao Bog i sesirdzija. Fotku VK sa novom frizurom pokazujem kolegama strancima na poslu koji mi kazu; - Pazite se, tipovi poput novofriziranog su opasni perfidasi. Na vlasti opstaju u SVAKOJ situaciji i uvek nadju razloga da opstanu''.

Pa mozete zamisliti kako smo se mi (biraci) koji NISMO glasali za VK iznenadili kada je on svoje gubitnicke glasove sabrao sa takodje gubitnickim glasovima nekih tamo minornih stranaka i sastavio vladu? OD GUBITNIKA.??????


Pa kako da nam bude bolje? Ali evo ovde nekoliko lepih predloga...i meni je jutro lepo pocelo...osmehom i imam osecaj da je ovo igra "tri zelje " koje ce ispuniti neka zlatna ribica...a ta ribica mozemo biti samo mi ..pa evo i ja da pozelim tri zelje: da namse ispune sve gore navedene zelje, opet da se ispune sve gore navedene zelje , i opet ...eto meni bi to bilo dosta.Pozzz)))
marumi marumi 08:37 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku

Pa mozete zamisliti kako smo se mi (biraci) koji NISMO glasali za VK iznenadili kada je on svoje gubitnicke glasove sabrao sa takodje gubitnickim glasovima nekih tamo minornih stranaka i sastavio vladu? OD GUBITNIKA.??????


Pa kako da nam bude bolje? Ali evo ovde nekoliko lepih predloga...i meni je jutro lepo pocelo...osmehom i imam osecaj da je ovo igra "tri zelje " koje ce ispuniti neka zlatna ribica...a ta ribica mozemo biti samo mi ..pa evo i ja da pozelim tri zelje: da namse ispune sve gore navedene zelje, opet da se ispune sve gore navedene zelje , i opet ...eto meni bi to bilo dosta.Pozzz)))


On je tipican primer one narodne - sjasi Kurta da uzjase Murta. Sabiranje glasova je naucio od svog prethodnika SM dok bi se udruzio i sa djavolom samo da opstane na vlasti.

Bez i njega bi nam sigurno bilo bolje. Ako smo mogli NJEGA I da skinemo zasto ne bi smo mogli i NJEGA II. Stvarno je krajnje vreme da covek odmori od krmeljanja u fotelji. Moramo prvo da zaustavimo kohabitaciju. Mnogo se zahuktala.:(
pozz.:)
adam weisphaut adam weisphaut 08:49 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku


Pa mozete zamisliti kako smo se mi (biraci) koji NISMO glasali za VK iznenadili kada je on svoje gubitnicke glasove sabrao sa takodje gubitnickim glasovima nekih tamo minornih stranaka i sastavio vladu? OD GUBITNIKA.??????

Pa draga i neobavestena Mariopan, kada stranka koja je osvojila trece mesto u koaliciji sa jos tri stranke od kojih jedna nije bila na vlasti nije li prirodno da se kaze da je izgubila izbore. U Nemackoj na primer bila je dovojlna razlika od nekoliko % da Sreder ne bude premijer, no iako si znamo da ovo nije Nemacka Merkelove i da bi danasnju Srbiju trebalo prvenstveno ravmati sa Putinovom Rusijom posto sadasnji premijer bi takodje voleo da bude Putin i preduzime korake u tom pravcu vecduze vreme, kada pomislim na onaj ceo cirkus zakljucno sa emisijom 48 sati predsednik skupstine ne mogu da ne postavim pitanje: za stranku koja pretenduje da je narodna i odgovorna nisu li se pokazali em da ih za tu istu volju briga i da im je odgovornost nepoznat i cudan koncept s kojim se ne vredi zamrati.
mariopan mariopan 09:44 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku

Pa ja sam se nadala jos tada da je on IZGUBIO...pa samim tim da NECE MOCI da nam on i njegovi nesposobnjakovici vode drzavu...pa sam se razocarala...ali sta je tu je bice dana i izbora jos...nadam se..Bas i nisam obavestena da se to moze ..kako vidim moze se svasta ..ali nicija nije do zore gorela...polako eto tamo ima puno lepih zelja pa da pocnemo jednu po jednu da ostvarujemo..Pozz:-0)))))))
adam weisphaut adam weisphaut 09:56 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku

Pa ja sam se nadala jos tada da je on IZGUBIO...pa samim tim da NECE MOCI da nam on i njegovi nesposobnjakovici vode drzavu..

Pa o ti kazem, u Srbiji mozes da izgubis i to ubedljivo, pa da ostanes na vlasti. Zacudna nam drzava, zacudna
Pozz
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:57 12.10.2007

Re: Milosevic u fraku

On je tipican primer one narodne - sjasi Kurta da uzjase Murta.

Ili, možda: sjaši Kurta da uzjašu i Kurta i Murta!
audrey audrey 22:53 13.10.2007

Re: Milosevic u fraku

... sa emisijom 48 sati predsednik skupstine...


Nije to zabavna emisija, to je dokumentarni film - tako smo naučili pre koji dan.
NoSurrender NoSurrender 12:55 12.10.2007

Novi patriotizam

"Dolazi vreme elitizma i ljudskog dostojanstva, duboke rešenosti da se bude čovek, bez obzira koliko je to nepriznato u društvu, koliko problema i nerazumevanja sa sobom nosi i koliku to materijalnu i statusnu žrtvu i asketzam iziskuje.
Svaki narod duboko u sebi ima tu ogromnu energiju da se poput feniksa podigne iz pepela.Ta energija leži u običnim, malim ljudima, vrednim i poštenim, koji se sklanjaju od najezde bahatosti i prostote, sve dok dubina krize ne pređe prag izdržljivosti i ugrozi elementarni opstanak naroda.Onda se ti ljudi podižu u odbranu osnovnih postulata ljudskosti i časti. Tu ogromnu energiju samo treba pokrenuti i pravilno usmeriti, a to je posao elita.Kada narod prepozna ljude čiji je osnovni cilj da im zemlja bude normalna, obnoviće se energija 5. oktobra." Goran Marković,reditelj
mariopan mariopan 14:24 12.10.2007

Re: Novi patriotizam

NoSurrender
"Dolazi vreme elitizma i ljudskog dostojanstva, duboke rešenosti da se bude čovek, bez obzira koliko je to nepriznato u društvu, koliko problema i nerazumevanja sa sobom nosi i koliku to materijalnu i statusnu žrtvu i asketzam iziskuje.
Svaki narod duboko u sebi ima tu ogromnu energiju da se poput feniksa podigne iz pepela.Ta energija leži u običnim, malim ljudima, vrednim i poštenim, koji se sklanjaju od najezde bahatosti i prostote, sve dok dubina krize ne pređe prag izdržljivosti i ugrozi elementarni opstanak naroda.Onda se ti ljudi podižu u odbranu osnovnih postulata ljudskosti i časti. Tu ogromnu energiju samo treba pokrenuti i pravilno usmeriti, a to je posao elita.Kada narod prepozna ljude čiji je osnovni cilj da im zemlja bude normalna, obnoviće se energija 5. oktobra." Goran Marković,reditelj



Sa ovim se potpuno slazem , jer bas ja pisem sa stanovista malog coveka , varanog i ,,pljackanog i verujet, dogorelo je do nokata. Cesto se bez pardona i bez mere obrusim na SVE koji su nas do ovde doveli..i sve cekam tu elitu da nam pokaze kako i ko ce to da bude ko ce nas posteno i casno voditi, ko ce te ljudske vrednosti najzad da vrati u nas zivot pa da se jednom ko ljudi osecamo..a ne ovako ..ponizeni i uvredjeni. Ne vidim takvog na nasoj politickoj sceni , tako su kompromitovani da se ne mogu ni nazvati ljudima nego mnogim ruznim imenima za necasne i nepostene ljude.

Evo danas u novinama Verica Barac kaze da se kod nas mogu izgubiti izbori ali se VLAST ne moze izgubit jer ne postoje mehanizmi za kontolu iste.Te mehanizme treba i da donesu oni koji tu VLAST nece da ispuste...pa eto nama igranka bez prestanka....zalosno i beznadezno...osecam se kao talac losih ljudi koji nam rade sta hoce..
NoSurrender NoSurrender 14:54 12.10.2007

Re: Novi patriotizam

Ne vidim takvog na nasoj politickoj sceni , tako su kompromitovani da se ne mogu ni nazvati ljudima nego mnogim ruznim imenima za necasne i nepostene ljude.

MoŽda još i nisu na političkoj , ili javnoj sceni, ili nisu pepoznati kao vođe.Možda čak ni sami sebe ne doživljavaju tako.Često situacija krajnje nužde od običnih ljudi pravi vođe.Bar je naša istorija puna takvih primera.Ljudi najčešće nisu svesni uloge koju im je sudbina namenila, dok ih jednoga dana neočekivano ne zadesi.
Ne treba očajavati, već svakodnevno, u svom okruženju i u okviru mogućnosti raditi na propagiranju modernog sistema vrednosti, drugačije Srbije.Kad bi svako od nas u nju uzidao bar po jedan kamen, moderna Srbija bi do sada bila već izgrađena.
mariopan mariopan 16:57 12.10.2007

Re: Novi patriotizam

Nisam ja razocarana na taj nacin da ne radim nista...eto me na blogu....trazim ...osluskujem ...ucim...nadam se nadam...)))i to je jedan od nacina da se oslusne sta drugi misle..sta se negde dogadja sto nam nece reci oni koje treba da ispratimo u istoriju...pa kad naidje takav da ga vredi podrzati..onda cemo opet svi..jer bez nas to ne moze..Nadam se boljem.))) pozzzz
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:59 12.10.2007

Re: Novi patriotizam

Ne treba očajavati, već svakodnevno, u svom okruženju i u okviru mogućnosti raditi na propagiranju modernog sistema vrednosti, drugačije Srbije.Kad bi svako od nas u nju uzidao bar po jedan kamen, moderna Srbija bi do sada bila već izgrađena.

Pa o tome sve vreme (i) pričam!
poz.
n.
Dexter Dexter 22:41 12.10.2007

Ma

Ma vecina naroda razmislja na otprilike sledeci nacin:
1.Nedam da se Kosovo odvoji od Srbije iako nikad ne nameravam da odem tamo, nemam pojma sta bismo sa tolikim Albancima, a i sve da nam ga poklone bilo bi pustara kao sto je vec postalo pola Srbije , kao i ekonomski stetno za Srbiju kao tokom celog 20og veka.
2.Miroslav Miskovic je respektabilni biznismen iako je mojim roditeljima izvukao zadnju marku iz dzepa u periodu 92/93 kao jedan od implementatora Milosevicevog plana - Topcider stampa lovu za koju moji dileri kupuju devize na ulici. Sada sam srecan sto mogu da radim kod njega u megamarketu za 150-200 eura jer ,Boze moj, dosao je kapitalizam i treba zaradjivati svoj hleb.
3.Postujem SPC iako nisam procitao Bibliju. Ako Patrijarh kaze da je Kosovo nas dug prema Bogu i prema narodu onda cu i ja da to podrzim jer crkvi najvise verujem. Nikad ne postavljam pitanja zasto smo duzni. Uremio nas je Milos Obilic valjda.
4.Nikad nisam bio u inostranstvu, ali ne bi bilo lose da udjemo u EU. Onda cu mozda malo da putujem, a mozda nam i daju neki novac.
E ovakva razmisljanja su toliko tipicne za nas da nije ni cudo sto neke razvodnjene, dvolicne i besmislene politicke opcije imaju solidnu podrsku u narodu.
Sta raditi i kako se boriti?
Po mom misljanju, iskljucivo snagom argumenata.Koliko god da je jedna partija ili grupacija mala uz prave argumente i nesto medijskog prostora situacija se moze menjati.
Na svakom koraku insistirati na uvodjenju fer pleja u Srbiji. U ekonomiji, politici, biznisu.
Insistirati na zdravom razumu, razbijati glupe mitove.
Ne dozvoliti da nam bilo ko i bilo kad proda balls for kidneys.
Iskorenjivati sve recidive totalitarne svesti i poniznosti prema "autoritetima" tipa policija, vojska, crkva, drzava, megabizMismen.
Promovistati slobodu u svoj njenoj punoci i ukazati zasto je sad nemamo. Slobodu da zivimo zivote kakve hocemo , a ne kakve "moramo".
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:03 12.10.2007

smisao političke odgovornosti

smisao političke odgovornosti jeste upravo u tome što ona nikome ne dopušta uzmak!

margos margos 00:49 13.10.2007

Re: smisao političke odgovornosti

Nebojša Milenković
smisao političke odgovornosti jeste upravo u tome što ona nikome ne dopušta uzmak!

Citav dan preskacem da procitam ovaj post, u strahu da cu opet naleteti na komentare tipa 'mi najgori' i tako se prijatno iznenadim, obradujem i bas mi je puno srce!

Ovde sam procitala najoptimisticnije komentare od svih blogova dosada, u pogledu nase buducnosti!
Najvise licnog pecata i licne odgovornosti.

Nebojsa, cestitam!!!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:51 13.10.2007

Re: smisao političke odgovornosti

hvala!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:03 13.10.2007

Kao Blog i šeširdžija, Palma= kaktus

Da li je novi patriotizam i to što radi Palma u Jagodini?
Gledao sam slučajno njegovo predstavljanje onoga što je uradio u svojoj opštini u poslednje tri godine. Izgleda fascinantno.

A opet, sa druge strane, čovek mi nimalo nije simpatičan.

Ne bih uspeo da rauzuverim ni jednog Jagodinca (ni Jagodinku, podrazumeva se, valjda) da je to što on radi prazni populizam. Nije prazni, očigledno. Gde je greška? Da li su blogeri ovde samo jalove pričalice koje znaju da vode beskrajne diskusije o svemu? Da li mi preziremo svakoga ko ne zna padeže i ne zna ko je Bah?
http://www.sojagodina.org/index.php?pismo=latinica
vucko vucko 14:42 13.10.2007

Misli globalno, radi... kako ono beše?

O ovome smo malo i kod Coleta pričali pre jedno mesec dana. Osim Ješića, nešto nismo mogli da nabrojimo baš te "jake gradske igrače" na "našoj" strani. Važna je, naravno, i državna politika, republička skupština i to - ali bez lokalnog i regionalnog razvoja ona ne znači, čini mi se, baš previše. Kad jednom, kako-tako, razrešimo ovaj čvor sa Kosovom, o čemu ćemo pričati?

Neko takođe skoro pomenu problem izbornog sistema - mi glasamo za liste partija, umesto da glasamo za ljude sa imenom i prezimenom, koji onda osećaju konkretnu odgovornost prema biračima, tj. interesovanje za reizbor - i kojima možemo da se obratimo.

Evo, ja sam, recimo, glasao za LDP koaliciju na izborima. Ovde na blogu je bila prilično intenzivna kampanja, rekao bih. Masa ljudi podržava i preporučuje LDP, a osim Uroša i možda još par, niko neće ni da prizna da je član ili funkcioner partije. Zar to nije perverzno? Takođe, pogledajte izbornu listu koalicije, a pogledajte ko su poslanici. Gde je Petar Luković? Filip David? Olivera Ježina? Biljana Cincarević? Služe samo kao ikebana u izbornom procesu, ili šta?

Šta mogu da uradim - da ispiram mozak ljudima, da ponavljam dok svi ne poludimo, pa na kraju neka se promeni 5, 10 odsto, ali menja se, vi vidite da se to menja. Eto, to je neka stvar koju svi treba da radimo, svako u svom domenu.

Misleeeem... hvala na ispiranju mozga, higijena je važna stvar, ali šta dalje?

Da li ja dajem svoj glas onome ko mi najbolje iščačka frustracije, ili onome ko treba da donosi zakone i vodi i optimizuje javnu administraciju? Da li dajem moj glas ljudima koji ne smeju javno ni da priznaju da su oni za koje sam glasao? Ili da mi, kao Vinska Mušica skoro, na temi "Dve Srbije" kod Jelene Krajšić, s visine pričaju kako su moralno nadmoćni? Da li će im moj glas biti jedino što im vredi u CV, ako jednom dođu na neku administrativnu državnu funkciju?

Ako je jedino što znate - da se bavite mojim frustracijama i moralom... onda ništa.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:54 13.10.2007

Duplo dobro

Misleeeem... hvala na ispiranju mozga, higijena je važna stvar, ali šta dalje?

Da li ja dajem svoj glas onome ko mi najbolje iščačka frustracije, ili onome ko treba da donosi zakone i vodi i optimizuje javnu administraciju? Da li dajem moj glas ljudima koji ne smeju javno ni da priznaju da su oni za koje sam glasao? Ili da mi, kao Vinska Mušica skoro, na temi "Dve Srbije" kod Jelene Krajšić, s visine pričaju kako su moralno nadmoćni? Da li će im moj glas biti jedino što im vredi u CV, ako jednom dođu na neku administrativnu državnu funkciju?

Ako je jedino što znate - da se bavite mojim frustracijama i moralom... onda ništa.


Vucko, da li si samo nedeljom ovako pametan? ) Jako si lepo napisao sve to gore. Kliknuo sam oma!

Istovremeno dok ovo pišem gledam reprizu emisije Tanje Peternek o rano preminulom muzičaru Lazi Ristovskom. Knedla mi je u grlu. Bio je izuzetno fin i pošten čovek. A veliki talenat. Poznavao sam ga.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:07 13.10.2007

B U N T !

NoSurrender NoSurrender 17:14 13.10.2007

Re: B U N T !

Naravno, bunt i nepristajanje na sistem vrednosti koji nas pravi budalama i vrši kontinuiranu "normalizaciju nenormalnog ".
Ali, garđanima treba ponuditi jasnu i nedvosmislenu ALTERNATIVU.Ne formalnu (deklarativnu), već suštinsku.Ljudima je dosta lažnih obećanja i izneverenih očekivanja.Model moraju postati ljudi od integriteta,političke organizacije moraju negovati princip pozitivne selekcije (u prvi plan sposobni a ne poslušni).Tek kada stvarno "najbolji postanu lokomotiva"(Z.Đinđić) građani će poverovati da "nisu svi isti".
Btw,vidite li trenutno dovoljno takvih ljudi na našoj javnoj sceni, i bar jednu takvu stranku...Hm...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:18 13.10.2007

Re: B U N T !

Tek kada stvarno "najbolji postanu lokomotiva"(Z.Đinđić) građani će poverovati da "nisu svi isti".
Btw,vidite li trenutno dovoljno takvih ljudi na našoj javnoj sceni, i bar jednu takvu stranku...Hm


VIDIM (BAREM) JEDNU TAKVU STRANKU!
NoSurrender NoSurrender 20:32 13.10.2007

Re: B U N T !

VIDIM (BAREM) JEDNU TAKVU STRANKU!

Princip pozitivne selekcije ?Sposobni a ne poslušni? Da li se to odnosi i na situaciju u NS?Meni,iskreno, baš i ne liči.
Soylent Green Soylent Green 21:30 13.10.2007

Re: B U N T !

Nebojša Milenković

VIDIM (BAREM) JEDNU TAKVU STRANKU!


// devil's advocate

Zar nije LDP samo zakasneli DS, tj DOS talas? Napravite fascinantan eksperiment: probajte da se prisetite inicijalnog image-a DOS-s i DS-a (pre preuzimanja vlasti). U cemu se on sustinski razlikuje od sadasnjeg LDP-ovog? Sta to LDP danas verbalno podrzava sto DOS i DS inicijalno nisu verbalno podrzavali?

Mislim da se radi samo o privlacnosti underdog-a i bunta kao pojave. Ne vidim ni jedan argument zasto bi LDP doneo promene, ne racunajuci kalif-umesto-kalifa promenu. Naravno. postoji argument da kada te guze da te bar guze razni a ne uvek isti. LDP zagovara liberalni kapitalizam kao i svi ostali. U modernom kapitalizmu nema mesta ni za ideologiju ni za politicki bunt. Ali uvek ima mesta za promenu celofana ... daj sta das, ali ne treba mnogo ocekivati.

U tom smislu, tekuca pravoslano-narodnjacka-fasisticka vlast ima jednu veliku zaslugu: odrzava mit moguceg boljeg drustva (koga su, da budemo iskreni, kreirali komunisti). Ako i kada 'ispravni' DS i/ili LDP dodju na vlast, sa tim mitom je gotovo. Umesto njega, ostaje samo potpuna sloboda da se radi za otplatu kredita.

Sta u stvari hocu da kazem: vrlo je depresivno sto se razumni ljudi pale na politiku u formi u kojoj je ona sankcionisana danas.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:04 13.10.2007

Re: B U N T !

ODNOSI SE NA SVAKU "SITUACIJU"!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:07 13.10.2007

[ta je alternativa!?

Sta u stvari hocu da kazem: vrlo je depresivno sto se razumni ljudi pale na politiku u formi u kojoj je ona sankcionisana danas.

Načelno, mogu da se složim sa vama!
Ipak, (ukoliko živite u Srbiji) ne mogu a da vas i ne priupitam:
a šta bi to, po vama, razumni ljudi trebali da rade!?
Soylent Green Soylent Green 22:44 13.10.2007

Re: [ta je alternativa!?

a šta bi to, po vama, razumni ljudi trebali da rade!?


Ne mislim da ima jedna stvar koju razumni ljudi treba da rade. Razumni ljudi treba da rade sta im razumno padne napamet i da ne slusaju nikoga (ni mene :)

Princip centralizovane ideologije (5 partija, 3 nacionalizma i 2 religije na 10 miliona ljudi) vise ne funkcionise u smislu evolucije drustva, naprotiv. Kao sto se drustvo oslobodilo (uglavnom) kuge, decje paralize, sifilisa i kanibalizma, tako ce pre ili kasnije morati da se oslobodi primitivnog principa centralizovane ideologije. Nece biti lako, uz moderne medije gde par vlasnika frekvencija moze da ispere stotine miliona, genetske predispozicije za verovanje u gluposti (tj. religioznost - da, pronadjeni su geni sa korelacijom na religioznost) i mesijanstvo, ali mi se cini da vec vidim prve znake ozdravljenja, u smislu da je sve vise onih koji jednostavno ignorisu vodje. I nemojte da me pitate, nemam pojma gde to vodi.

U medjuvremenu ne citajte vise blog, ne gledajte TV. Izadjite na prozor i urliknite:

"I am as mad as hell and I'm not going to take this anymore"

(ko bez googlanja pogodi referencu dobice lilihip)
s56a s56a 23:29 13.10.2007

Re: Misli globalno, radi... kako ono beše?

Vucko, ti si vec predugo u inostranstvu pa preterano racionalno razmisljas o politici

U dezeli je slicna jalova prica sa pametnim liberalcima. Ne svidja im se niko od 7 kandidata za Predsednika.

U Jagodinu se konacno nesto dogadja sa Palmom! To nije uspeo pokrenuti DS Feman.

Kralju Majmuna, nadam se, da nisi pobegao iz JA ZOO skupa sa Banana Man ))

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:36 13.10.2007

HVALA - IPAK NE!

U Jagodinu se konacno nesto dogadja sa Palmom! To nije uspeo pokrenuti DS Feman.

Bilo bi u redu ako bi nam o tome šta se dešava u Jagodini pričao neko ko tamo živi!
Znate, mene pored asfaltiranih puteva interesuju i civilizacijske norme.
Prema tome: HVALA - IPAK NE!!!

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:37 13.10.2007

Re: HVALA - IPAK NE! part II

vucko vucko 00:15 14.10.2007

Re: [ta je alternativa!?



U medjuvremenu ne citajte vise blog, ne gledajte TV. Izadjite na prozor i urliknite:

"I am as mad as hell and I'm not going to take this anymore"

(ko bez googlanja pogodi referencu dobice lilihip)

Oni koji nisu znali, dobili su super preporuku da popune rupe u svom obrazovanju, što se tiče sedme umetnosti - hvala :)
vucko vucko 00:30 14.10.2007

The fifth discipline

Čitam upravo jedan stari hit, The fifth discipline iz 1990. godine - i citat na kraju prvog dela knjige mi je krajnje simpatičan za ovu priliku. Citat je iz stripa Pogo, i glasi:

We have met the enemy and he is us
s56a s56a 00:36 14.10.2007

Re: HVALA - IPAK NE!

Bilo bi u redu ako bi nam o tome šta se dešava u Jagodini pričao neko ko tamo živi!
Znate, mene pored asfaltiranih puteva interesuju i civilizacijske norme.

Ja svratim u Jagodinu par puta godisnje i opazim neki napredak koji je moguce realizovati u 4-godisnjem mandatu. Ne ocekujem vecu promenu civilizacijskih normi u Srbiji posle slusanja majske skupstine. Razvoj dogadjaja oko Kosova to lepo pokazuje.


Dexter Dexter 01:07 14.10.2007

Re: B U N T !

@Soylent Green
Mislim da gresite.
Vasa konstatacija o iluzornosti mita da bi sve bilo OK kada "nasi" dodju na vlast se pre odnosi na SRS.
Ovoj zemlji JESTE potrebno generalno spremanje.
U pitanju su vrlo konkretne stvari, to nema veze sa praznom ideologijom.
milos g. milos g. 04:25 14.10.2007

Re: B U N T !

razlika izmedju inicijalnog DOSaiz 2000te i sadasnje liberal alternative(za koju ne verujem da se zalazu svi ostali,ako ste mislili na Srbiju) je atentat i sve sto se desavalo nakon toga.Ako smo Zorana izvukli iz andergraunda tj sam je sebe izvukao i postao premijer,pa nam je to bilo malo neobicno,nas a na vlasti,isto ce se desiti i kada bi ta alternativa ,ne znam kada ali se nadam,dosla na vlast.Malo bi smo drugacijim ocima gledali na tu ex liberal demokrat alternativu,koju bi smo iz iskustva realno procenjivali u odnosu na period2001-2003 kada je bio kritikovan i od svojih i od tudjih,da kazem pomagacima atentata.Vec sam par puta ponovio tj citirao Zoranove reci(ali ne pratite na casu) Zoki nije bio sistem.On je samo obavio najteze sto je morao,i stradao,ali postavio sistem.A sistem smo mi gradjani i gradjanke koji rade ili ne rade(ali traze posao i naci ce ga jer u tom sistemu u koji nas je Zoki ugurao vreme se vec ubrzava).Tako da je Vasa dilema deplasirana jer se ,dosao ovaj ili onaj na vlast suocava sa procesom u jednom smeru .
milos g. milos g. 04:47 14.10.2007

Re: [ta je alternativa!?

to je iz kultnog filma...od kojeg mi je ostala samo ta scena u glavi gde covek izadje na prozor i urlikne
"I am as mad as hell and I'm not going to take this anymore"
daj pola...
PS ne ignorisu vodje vec ne znaju nista niocemu,i neinteresuje ih nista dalje od svog nosa.Kakve vodje drustvo kao pojam i procesi koji se u njemu odvijaju...ma kakvi.
Ako je tebi to ozdravljenje i tebi se crno pise.Nama se vec izpisuje.Nesto vec jeste.Nesto ce tek,ako je ceniti po generacijama koje dolaze.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:19 14.10.2007

Nebojša, Vucko, S56a i ja

s56a
Vucko, ti si vec predugo u inostranstvu pa preterano racionalno razmisljas o politici

U dezeli je slicna jalova prica sa pametnim liberalcima. Ne svidja im se niko od 7 kandidata za Predsednika.

U Jagodinu se konacno nesto dogadja sa Palmom! To nije uspeo pokrenuti DS Feman.

Kralju Majmuna, nadam se, da nisi pobegao iz JA ZOO skupa sa Banana Man ))



Možda je nekome JA ZOO duhovita primedba. Ali nema veze sa gornje pitanje::)) Ponoviću:

"Da li je novi patriotizam i to što radi Palma u Jagodini?
...Izgleda fascinantno.
A opet, sa druge strane, čovek mi nimalo nije simpatičan.

Ne bih uspeo da rauzuverim ni jednog Jagodinca (ni Jagodinku, podrazumeva se, valjda) da je to što on radi prazni populizam. Nije prazni, očigledno. Gde je greška? Da li su blogeri ovde samo jalove pričalice koje znaju da vode beskrajne diskusije o svemu? Da li mi preziremo svakoga ko ne zna padeže i ne zna ko je Bah?"
Civilizacijske norme - kaže Nebojša. Ma i ja ih volim i "trošim". Znam i ko je Arkanov kum i ko je Ceca. Ali šta sa ljudima koji se drže civilizacijskih normi i istovremeno nas kradu ili guraju u ratove, ili nas prave majmunima?
Civilizacijska norma je i put, i finansijska podrška deci, strogo kažnjavanje mita, prevoz bolesnih o trošku opštine, zabrana svake zloupotrebe službenih opštinskih vozila,...Naravno da Ceca nije. Ali mi se i srećemo u životu sa mix situacijama. Kad slika nije crno bela - šta onda?
S56a kaže: Ne ocekujem vecu promenu civilizacijskih normi u Srbiji posle slusanja majske skupstine.
To je problem. I sad opet pitanje: gde je greška i šta raditi.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:19 14.10.2007

Na obostrano zadovoljstvo

Re: Nebojša, Vucko, S56a i ja

Zaista ne bih sad da dalje otvaram ili podstičem priču o Jagodini i njenom gradonačelniku.
Posebno, imajući u viduda sam vašem odgovoru (odgovorima) uočio ne jednu zamenu teza.
Hajde da bude dovoljno ako konstatujemo kako nam se (i) po ovom pitanju mišljenja bitno razilaze.
Na obostrano zadovoljstvo, naravno!
milos g. milos g. 10:46 14.10.2007

Re: B U N T !

Soylent Green
Nebojša Milenković

VIDIM (BAREM) JEDNU TAKVU STRANKU!




Sta u stvari hocu da kazem: vrlo je depresivno sto se razumni ljudi pale na politiku u formi u kojoj je ona sankcionisana danas.


razumni ljudi se ,izmedju ostalog, pale na politiku kako bi desankcionisali formu u kojoj je ona danas.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:54 14.10.2007

Re: B U N T !

razumni ljudi se ,izmedju ostalog, pale na politiku kako bi desankcionisali formu u kojoj je ona danas.

Upravo tako!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:30 14.10.2007

Na obostrano nezadovoljstvo

Nebojša Milenković
Re: Nebojša, Vucko, S56a i ja

Zaista ne bih sad da dalje otvaram ili podstičem priču o Jagodini i njenom gradonačelniku.
Posebno, imajući u viduda sam vašem odgovoru (odgovorima) uočio ne jednu zamenu teza.
Hajde da bude dovoljno ako konstatujemo kako nam se (i) po ovom pitanju mišljenja bitno razilaze.
Na obostrano zadovoljstvo, naravno!


Prekinucu odmah posle komentara a ti me obriši ako misliš da je ovo van teme o Novom patriotizmu.

Mislim da je ovo tipičan način kontraproduktivne ironije i samozadovoljstva. Nebojša, bre! Ja idem na izložbe a ne na Cecine koncerte, ja ne kačim goblene po kući nego slike od kojih bi ti mogao da napraviš izložbu. Da li ti želiš bilo koga da ubediš da "priđe" tvojim stavovima? Oko čega se mi ne slažemo? Ja postavim pitanja na koje NE ZNAM odgovor a ti me/nas(koga nas?) zalepiš sa visine da se naša mišljenja bitno razlikuju. Ja tvoje mišljenje znam ali ti moje ne znaš. Šta je za tebe patriotizam? Sediš u svojoj zatvorenoj kuli ne daš nikome da priđe ko se za dlaku razlikuje od tebe? Život nam ode pored nas. Znaš koliko ima nas koji znamo ko je Ilija Bašičević Bosilj? 5 promila. A radi se o onih 80% koji misle da je patriotizam voleti Cecu. Kako njima prići i kako bar nekom od njih utuviti u glavu da je voleti Arkana i Maldića loše za Srbiju. I da iz toga ne treba da izlazi zaključak da treba voleti USA.
Nebojša, uočavaj koliko hoćeš zamena teza (nemoj da nam kažeš o čemu se radi, mi smo glupi da to shvatimo), budi pametan koliko hoćeš ali to samo po sebi nije dovoljno. Nije zadovoljstvo obostrano.
A sad me obriši ako želiš.
vucko vucko 11:41 14.10.2007

We have met the enemy and he is ourselves

To je problem. I sad opet pitanje: gde je greška i šta raditi.


Khm khm... moram malo još da hvalim The fifth discipline. Fenomenalni Peter Senge na samom početku izdvaja sedam standardnih pojavnih oblika nesposobnosti organizacije da uči (learning disabilities), od kojih bi ja izdvojio sledeću:

"The enemy out there."

Ovo je ljudski, naravno, zato i jeste jaka tehnika (samo)manipulacije. Ali upotreba ovoga na duži rok stvara samoizolaciju. Meni je krajnje čudno da nešto, što nas je tako skupo koštalo kao države/nacije (Milošević je bio majstor ove diverzije), postaje glavna mehanika kohezije onih koji sebe zovu "druga Srbija". Pri tome ta "druga" Srbija, kao svoj glavni uzor, takoreći krsnu slavu, stavlja Zorana Đinđića, koji je, čini mi se, bio sušta suprotnost takvom ponašanju, posebno od 2000-te na ovamo. Čovek sa snažnim sistemskim mišljenjem, integrator, otrovni optimista, a blagi cinik gde je to potrebno kao gorki lek.

Mene stvarno frustrira taj izolacionizam. Ovde na blogu, recimo, pričamo o narodnoj muzici, religiji, rusofilstvu - kao da su to naši glavni problemi. Eto, ako samo iskorenimo narodnu muziku, religiju i rusofilstvo - sve će da procveta. A to je diverzija najgore vrste. Diverzija u nerešiv problem (posebno oko muzike i religije).

Ili recimo homofobija. Pa kao što je homoseksualnost prirodna stvar, prirodna stvar je i homofobija. Strah od različitog. Taj strah je kroz istoriju naše evropske kulture možda naduvavan veštački, npr. kroz religije, ali to je i tada bio određen vid politizacije prirodnog ponašanja. Sada je civilizacijska tekovina da se takve stvari izduvavaju, jer jedostavno pokušavamo da pravimo nediskriminišuće društvo - ne samo prema homoseksualnima, nego i prema ženama, invalidima, starima...

Nebojša prikazuje dva "kapitalna dokaza" Palminog "problema": distancu prema homoseksualcima i mizernu opštu kulturu. Ali obe stvari su, u stvari, promašaj. Pogledajte kako Palma objašnjava svoju distancu prema homoseksualnosti: tako je vaspitan, tako kaže crkva, to je bolest. S obzirom na ovog Šopena i Betovena, meni ne bi bilo čudno da je Palma tada prvi put čuo da su lekari skinuli homoseksualnost sa liste bolesti (on je bio mali kad se to desilo, da ga parafraziram). Mene ne bi uopšte čudilo da, koliko sutra, Palma skine homofobiju sa svoje liste "vrlina", ako to bude politički oportuno.

Pogledajte sajt Jagodine koji je gore dalo nj.k.v. KRALJMAJMUNA. Gore desno: Pitajte predsednika opštine. Otvorite sada sajt LDP, koji je Nebojša gore ostavio. Kam gi "pitajte Čedu"? Pogledajte blog. Zar Čeda nema šta da kaže? A da li neko od pisaca bloga (Vesna, Srđa, Nenad, Pera) - odgovara na komentare?

Pogledajte dalje opis ovih stvari koje su urađene ili se rade u Jagodini. Konkretno sledeću vrstu detalja:
Олимпијски базен испуњава све услове за одржавање пливачких и ватерполо такмичења по прописима светске пливачке федерације.

ili
Sam Terzić je posle obilaska stadiona izjavio da je prezadovoljan onim što je video i da sve to prevazilazi čak i njegova očekivanja. Ceo objekat će zadovoljiti međunarodne propise za održavanje utakmica po UEFA standardima.

Eto, Palma možda ne zna da su Betoven i Šopen bili blaženopočivši kad se on rodio. Možda ne zna da se homoseksualnost već odavno ne smatra bolešću. Ali zna da, ako Jagodina uđe u prvu ligu, što je "obećao narodu", da će Jagodini možda zatrebati stadion po UEFA standardima. "Mi" ćemo da prebacujemo "njima" muzički ukus, izolacionizam i homofobiju, a oni će da nas integrišu sa svetom... lepo.

A "mi" ne smemo ni da kažemo ko smo, osim da smo "druga Srbija", puna morala. Ispod časti nam je da pričamo sa nekakvim tamo sledbenicima i simpatizerima preko zvaničnog web sajta....

We have met the enemy and he is us
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:50 14.10.2007

Re: Na obostrano nezadovoljstvo

Naravno da neću da brišem. Zašto bih!?
Evo, čak mogu da priznam da te, blog je brz medij, jelte (i tako to) možda i nisam baš najbolje razumeo.
Suština mog odgovora bila je u tome da me uopšte ne interesuje Palma i da ne želim da diskutujem o njemu - ne zato što sam protiv diskusije već jednostavno zato što ni jedan diskusija moj stav o takvim pojavama kao što je on nemože da promeni!
Eto, možda ovaj post bude mali prilog (boljem) razumevanju!
Ok. malo si me kupio i na Bosilja.
poz.
n.m.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:14 14.10.2007

Nebojša, neću Cecu.

Nebojša Milenković
Naravno da neću da brišem. Zašto bih!?
Evo, čak mogu da priznam da te, blog je brz medij, jelte (i tako to) možda i nisam baš najbolje razumeo.
Suština mog odgovora bila je u tome da me uopšte ne interesuje Palma i da ne želim da diskutujem o njemu - ne zato što sam protiv diskusije već jednostavno zato što ni jedan diskusija moj stav o takvim pojavama kao što je on nemože da promeni!
Eto, možda ovaj post bude mali prilog (boljem) razumevanju!
Ok. malo si me kupio i na Bosilja.
poz.
n.m.

Pa naravno. Blog i treba da bude prilog (boljem) razumevanju! Ali ako kažeš ni jedna diskusija moj stav o takvim pojavama kao što je on ne može da promeni! nisi mi pomogao da odgovorim ljudima koji su me pre nekoliko dana "ubacili"(van Bloga, pravi razgovor) u diskusiju o Palmi. Ako zatvorimo oči problem neće nestati.
Vucko je pokušao to da objasni, mislim bolje od mene. Ubacio si me u moju temu da ovde na Blogu ima jedne vrste autizma koja neće pomeriti Srbiju ni za mrvu. Ovo je grubo rečeno. Izvini. Ja priznajem da nisam uspeo sa tim što sam im rekao PA ON JE ARKANOV KUM i ON VOLI CECU.
'Ajde da uprostim skroz: da li želiš da Čeda dobije neki glas više? Kako to da uradiš?
Mislim da je Palma samo primer, možeš mnoge slične osobe ili pojave navesti. Ja živim život i van Bloga. Radim i živim sa ljudima koji imaju najrazličitije političke stavove, ukus, krvna zrnca (da samo znaš kako se nerviram kad neko pita A KAKOSE VI OSEĆATE ili A KAKO SE VI IZJAŠNJAVATE), koji su različitiog socijalnog statusa, glasaju i za LDP i za radikale i za demokrate,... Jedino na prebrojavanje krvnh zrnaca odgovaram sa MARŠ U PM. Na ostale teme udahnem, otvorim oči, i pažljivo krenem u razgovor.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 12:20 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Ali ako kažeš ni jedna diskusija moj stav o takvim pojavama kao što je on ne može da promeni! nisi mi pomogao da odgovorim ljudima koji su me pre nekoliko dana "ubacili"(van Bloga, pravi razgovor) u diskusiju o Palmi. Ako zatvorimo oči problem neće nestati.

Naravno da neće nestati!
Da probam i ovako - jednostavnije rečeno ovde na blogu, po svim, a i ovom pitanju, ljudi su prilično opredeljeni
samo jednostavno nemam ni vremena ni živaca da toj pojavi posvetim više pažnje nego što ona inače ne zaslužuje (to već ovim činim/o). Ništa više.
Van bloga - pošto i ja, uzgred đivim i izvan istog - stvar je nešto drugo. I tu se slažemo.

Što se odgovora na pitanja (dileme) koje imam/o tiče, plašim se da sam najveći deo njih iyneo u tekstu koji je bio povod za ovu diskusiju (kao i inače svojim aktivnostima ovde) te se plašim da ni boljih ni ubedljivijih trenutno nemam.

Eto.
Toliko.
poz.
n.m.
sentinel26 sentinel26 12:59 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Nj.V.K.M i ostalim Nj.V.

Dosta više sa tim Palmom.
Uporedite porijeklo novca i budžete opština Jagodina, Paraćin i Ćuprija, uzmite skalu sa parametrima na osnovu koje Vlada utiče i odredjuje opštinske budžete, pa ćete sve vidjeti, pa uzmite dobijene i potrošene cifre, pa kažite šta ste pronašli, pa kažite da je kojim slučajem ona eksplozija uništila kuće u Jagodini a ne u Ćupriji, da li bi Velja (iz iste "Narodne" koalicije = DSS + NS + SSJ) brže pripomogao "prvom" čovjeku opštine i ko bi se poslije hvalio.

U Jagodini su na vlasti: V.K. + V.I. + D.M.P. Treba da pohvalite svu trojicu.
Pa pošto su ta trojica na vlasti u još mnogim opštinama zašto taj genijalni recept ne primijene i tamo.
Narod Srbije će im biti "zahvalan".

One čije su ruke stalno u narodnoj kasi ne možemo hvaliti za gazdovanje ako su sami ili uz tudju pomoć "dobili" više nego što im pripada.

Arena u Bgd nije napravljena od para koje je napravio (nabavio) gradonačelnik već od narodnih para.


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:54 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

sentinel26
Nj.V.K.M i ostalim Nj.V.

Dosta više sa tim Palmom.
Uporedite porijeklo novca i budžete opština Jagodina, Paraćin i Ćuprija, uzmite skalu sa parametrima na osnovu koje Vlada utiče i odredjuje opštinske budžete, pa ćete sve vidjeti, pa uzmite dobijene i potrošene cifre, pa kažite šta ste pronašli, pa kažite da je kojim slučajem ona eksplozija uništila kuće u Jagodini a ne u Ćupriji, da li bi Velja (iz iste "Narodne" koalicije = DSS + NS + SSJ) brže pripomogao "prvom" čovjeku opštine i ko bi se poslije hvalio.

U Jagodini su na vlasti: V.K. + V.I. + D.M.P. Treba da pohvalite svu trojicu.
Pa pošto su ta trojica na vlasti u još mnogim opštinama zašto taj genijalni recept ne primijene i tamo.
Narod Srbije će im biti "zahvalan".

One čije su ruke stalno u narodnoj kasi ne možemo hvaliti za gazdovanje ako su sami ili uz tudju pomoć "dobili" više nego što im pripada.

Arena u Bgd nije napravljena od para koje je napravio (nabavio) gradonačelnik već od narodnih para.




Ne ljuti se. Rekao si sta misliš. Nisu ti pitanja bez smisla. Mada mi Jagodinci kažu upravo obrnuto: ono što druge opštine/gradonačelnici rade je isto kao u Jagodini ali narod u tim opštinama ne vidi te efekte. Slažem se da Arena nije od gradonačelnikovih para. A ni Beograd nije Jagodina. Ne znam kako je u drugim opštinam gde su isti na vlasti. Nešto nisam čuo da je kao u Jagodini. Ali ne može se reći da stvar ne zavisi u dobroj meri i od gradonačelnika. Meni nije bilo jasno šta se to dešava u Jagodini, i ja sam postavljao slična pitanja kao i ti. Ako se ti slažeš i ako se Nebojša slaže da mi završimo priču o Palmi a ostaje nam tema: ŠTA JE PATRIOTIZAM, KAKO SE MANIFESTUJE, pojedinac mora da bude ispred društva, građanin mora da bude ispred nacije, a ljudski život mora da bude ispred svake mitomanije,...

vucko vucko 13:55 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Ok, ako ignorišemo Palmu:

Evo ovde budžeta za 2006. opštine Jagodina (od 12. strane). Ne mogu a priori diskvalifikovati ove podatke - da su imali ozbiljan problem, ovako javne, valjda bi ih neko do sada javno i diskvalifikovao. Ono što sam ulovio interesantno je da je izgradnja ZOO vrta u okviru sintetike 451 (fond za zaštitu životne sredine) i da je cifra prilično mala (23 miliona dinara), ali nisam siguran da je ZOO vrt kompletno izgrađen u 2006. godini. A i pretpostavljam da negde postoji detaljnija finansijska konstrukcija izgradnje Zoo vrta nego ova struktura budžeta. Ako imate nešto o tome, bio bih zahvalan. Ja svakako mislim da takve stvari treba da budu privatne, a ne budžetske investicije.

Paraćinski i ćuprijski sajt sam pretražio, ali nemaju ništa slično ovom budžetu. Tako da, na žalost, upoređenje ja bar ne mogu da napravim sada.

Što se tiče eksplozije vojnog magacina - ne razumem tačno aluziju - da republički budžet nije pomogao Ćupričanima a pomogao bi Jagodincima? Ja se izvinjavam - ali zar to nije malo ono "šta bi bilo kad bi bilo"? Na bazi čega da gradim mišljenje o takvom what-if-u? Imate li neki drugi primer, zemljotres u Mionici, ili nešto tako?

Što se ostalog tiče: sve je to od narodnih para, niko ovde ne priča o ktitorima javne infrastrukture, nego o lokalnim/regionalnim izabranim administratorima zajedničkih para i uopšte izabranim rukovaocima našim parama i razvojem. Soylent Green negde gore pomenu stvaranje mita mogućeg boljeg društva. Da li je ovaj mit zdrava stvar? Da li je mit da je bolje moguće - otrovan - ili lekovit?
sentinel26 sentinel26 14:00 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Nebojša je otvorio temu o jednom "novom" patriotizmu a vi ste je skrenuli na jedan veoma stari i izandjali "patriJotizam".

Drago mi je da ste shvatli da treba da se vratimo pravoj, tj. otvorenoj temi.

Pa izvolite.

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:11 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Rekao si sta misliš. Nisu ti pitanja bez smisla. Mada mi Jagodinci kažu upravo obrnuto: ono što druge opštine/gradonačelnici rade je isto kao u Jagodini ali narod u tim opštinama ne vidi te efekte. Slažem se da Arena nije od gradonačelnikovih para. A ni Beograd nije Jagodina. Ne znam kako je u drugim opštinam gde su isti na vlasti. Nešto nisam čuo da je kao u Jagodini. Ali ne može se reći da stvar ne zavisi u dobroj meri i od gradonačelnika.

Sad stvarno završavam.
Prvo sam mislio da sam vas pogrešno razumeo - sada više nisam (tako) siguran.
Pojednostavljeno: čini mi se da između redova (vidi gornji citat) uporno proturate nešto sa čim se ipak ipak ne mogu saglasiti!
Toliko.
n.m.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:13 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

sentinel26

HVALA NA SHVATANJU SUŠTINE (PRIČE)!

poz.
n.m.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:24 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Nebojša Milenković
Rekao si sta misliš. Nisu ti pitanja bez smisla. Mada mi Jagodinci kažu upravo obrnuto: ono što druge opštine/gradonačelnici rade je isto kao u Jagodini ali narod u tim opštinama ne vidi te efekte. Slažem se da Arena nije od gradonačelnikovih para. A ni Beograd nije Jagodina. Ne znam kako je u drugim opštinam gde su isti na vlasti. Nešto nisam čuo da je kao u Jagodini. Ali ne može se reći da stvar ne zavisi u dobroj meri i od gradonačelnika.

Sad stvarno završavam.
Prvo sam mislio da sam vas pogrešno razumeo - sada više nisam (tako) siguran.
Pojednostavljeno: čini mi se da između redova (vidi gornji citat) uporno proturate nešto sa čim se ipak ipak ne mogu saglasiti!
Toliko.
n.m.

Nema ništa netačnije od "proturanja" i povezivanja PATRIJOTIZMA sa mnom. A prilično sam siguran ni sa Vuckom.
Ok završavam sa "proturanjem".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana