Region

Sanaderov manevar i njegov mogući odraz u Srbiji..

Drago Kovacevic RSS / 05.07.2009. u 00:17

Ostavka Ive Sanadera imala je krupan odjek. Čovek koji je držao sve dizgine vlasti u Hrvatskoj, zaspao je zadnjeg junskoga dana ove godine kao premijer, zaspali su građani sa kojima je suvereno upravljao, zaspali bankari, politička klasa i tajkuni,svi snom bezbrižnoga pravednika, a onda se premijer probudio prvoga jula, u danu kad započinje najintezivniji deo turističke sezone, dana kad se već decenijama u Hrvatskoj dešava najintezivnija "žetva novca", od koga država i njena potrošnja u dobrom delu žive, i rekao - a sad adio. I kako je to rekao...Rekao je..evo, odoh, a vi radite što znate.

Čudo, neverica, loš vic....na to su ličile prve reakcije u Hrvatskoj. Kad se istorijski pogleda, a tu se Hrvati ni malo ne razlikuju od Srba,pa ni od drugih naroda diljem sveta, sa vlasti se nikada ne odlazi dobrovoljno i iz svesti da to radiš za opšte dobro. Poslednji kojeg se mogu setiti da je to uradio na "ovom našem prostoru" ali u potpuno drugim civilizacijskim i istorijskim uslovima je rimski car Dioklecijan.

Nema potrebe, što bi rekla braća Hrvati "dvojiti", odnosno imati dilemu oko ovoga što je Sanader uradio.  On je načinio politički manevar sračunat da nastavi vladavinu u malo drugačijoj formi, vladavinu gde će ga zamoliti da je ponovo preuzme, kao predsednik države a ne više kao premijer. Da bude neka hrvatska varijanta Borisa Tadića gde bi on imao svoga Cvetkovića u Jadranki Kosor i gde bi moć potpuno preselila ka njemu, mada ne i odgovornost.

Da ovo malo pojasnim. U Srbiji se često pogrešno tvrdi kako bi Toma Nikolić trebao postati "srpski Sanader", a njegova stranka pandan "evropeiziranom HDZ-u". Od toga nema ništa jer je potpuno krivo postavljeno. U Srbiji se "sanaderizacija" dogodila pre Sanadera i njegove vlasti u Hrvatskoj i to tako što je procesom regresije Đinđićev DS pod vođstvom Borisa Tadića postao pandan tom "evropeiziranom HDZ-u"a Tadić postao ono što će malo kasnije postati Sanader. Doduše, Sanader i njegova stranka su napravile koji korak napred što je bio uslov da se sretnu sa svojim srpskim pandamom, Tadićem i njegovim DS-om u njihovom hodu koji korak unazad. Kao što su svojevremeno potpuno lojalni partneri u "regionalnoj politici" bili Milošević i Tuđman, tako su ovih godina to apsolutno Tadić i Sanader. Razlika je samo u tome što potonja dvojica ne vode dogovoreni rat nego dogovoreni mir. Za dogovoreni rat više nema uslova, jer nema uslova za podelu BIH. Ako pogledamo političke tehnike kojima se služe ova dva lidera "malih - velikih" balkanskih država onda je to kao kopirano preko indigo papira. Isti populizam, ista upotreba tzv. "patriotske retorike", isti odnos prema "državnoj crkvi". Oni imaju potpunu vlast u svojim državama, njihove stranke personalno imaju samo njih, a ostali koji se pojavaljuju tek su pusti sateliti koje oni žrtvuju i troše. Uzmimo primer buduće hrvatske premijerke Jadranke Kosor i Bože Đelića koga je Tadić isticao kao svoga kandidata za premijera iako je sa Koštunicom već bio dogovorio da će on biti premijer. E, to isto je Sanader radio sa Jadrankom Kosor ističući je kao protukandidata Mesiću u predsedničkoj izbornoj trci.Slično zapravo, mada ne potpuno isto.

Pored toga, stranke ove dvojica lidera su paradigma za korupciju u svojim državama. Odnos prema tajkunima je identičan. Odnos prema susjedima, potpuno isti, naročito politika prema BIH. Hajde, neka neko nađe razliku u odnosu koji ima Tadić prema Dodiku u onome koji Sanader ima prema hercegovačkim prvacima.To liči kao kuruz, kuruzu, što bi se reklo u mom kraju.

E, sad se udaljih sa ovim, pa da se vratim na Sanaderovu ostavku, a kopče ćemo praviti naknadno.

Dakle, Sanader je u principu jedan šarmantan, obrazovan čovek. I najvećim "čistuncima" bi bio problem da recimo, danas - sutra odbiju da sa njim popiju kafu. Kao i sa Tadićem, u ostalom. Čovek je doktor književnosti, studirao i doktorirao u svetu ( Italija i Austrija), govori besprekorno više jezika, bio upravnik kazališta, približio Hrvatsku Evropskoj Uniji, isporučio Hagu sve koje su sa te strane traženi, u regionu se konstruktivno ponašao, uveo Hrvatsku u NATO pakt, dva puta za redom dobio izbore, eliminisao značajne jastrebove iz HDZ-a, sudio Glavaša za zločine nad Srbima u Osjeku, i da ne nabrajam.

Međutim, pod Sanaderovom vladavinom Hrvatska je zemlja pred bankrotom. Oko 40 milijardi evra stranoga duga, sa ogromnom državnom potrošnjom ( ima recimo šestotina hiljada branitelja iz ratova devdesetih godina koji uživaju razne vrste privilegija, da drugo ne pominjem), sa nepovoljnom privrednom strukturom, sa privatizacijom koja je slična onoj u Srbiji, sa potpunom izvesnošću da joj u roku od mesec - dva dođe MMF i naredi kresanje državnih troškova, što populistička vlast ne može podneti, sa zastojem sa integracijom u EU zbog nerešenih pitanja sa Slovenijom koja je direktno blokira, sa padom BDP od skoro 7 posto što je najviše u regionu, i sličnih stvari.

Znajući sve ovo, a po mom mišljenju, želeći da nastavi vladavinu, Sanader je došao do zaključka da treba restatovati celu priču dok je još na vreme. Odlučio se otići da bi ga oni koji bi ga za koji mesec, ili najkasnije negde u novembru terali, baš tada, u novembru, tražili kao spasioca. Jer, ako dobrovoljno i naoko bez neke velike nevolje ode sa vlasti, a tu vlast ostavi mnogo gorim od sebe, koji će za nekoliko meseci doći do grdnih problema, šta je prirodnije nego da se odazove brojnim vapajima za to da se vrati. Jer, jun će u odnosu na novembar izgledati idilično.  Zato Sanader u javnosti ne obrazlaže ništa vezano za svoj odlazak osim što upire prst u Sloveniju koja blokira završetak pregovora sa EU. A za završetak tih pregovora potrebno je još mnogo toga, još mnoga poglavlja nisu otvorena, a kamo li zatvorena.

Ove godine će u Hrvatskoj predsednički izbori. Nema u HDZ-u kandidata koji bi na tim izborima mogao pobediti a da to nije Ivo Sanader. Prosto, on je tako vodio tu stranku da je sav njen kapacitet

koncentrisan u njenu personu. ( Hajde, upitajte se ima li neko u DS-u da bi mogao dobiti kakve izbore osim Tadića, pa da dopunim paralelu)....

Sanader će biti izabran na stranačkom kongresu, 4. jula, a možda već jeste, za počasnog predsednikastranke Zamoliće ga, nakon izvesnoga vremana, dok je tobož pasivan, da se kandiduje za predsednika države, odnosno vršiće tobož na njega velike pritiske kojima on opet neće kao odoleti i onda će se on nakon "podužeg" femkanja pojaviti kao kandidat - spasioc. Biće izabran. I tad, na krilima toga uspeha, sa nekom novvom pričom, HDZ može ući u parlamentarne izbore sa izgledom da ih dobije. Drugačije, nikakvih izglesda nema.

No, ima jedna stvar koja mene izneđuje. Pokazalo se da hrvatski mediji i hrvatska javnost reaguju onako kako nije predviđao Ivo Sanader. Kontrolisao je medije, ali ispalo je da je ključni odraz "bežanje" i "kukavičluk". Osnovni kometnari su, evo, beži sad kad je frka. Ako opozicija bude umela držati ovu temu u centru pažnje, mislim da se Sanader preraćunao. Videćemo. Ako oceni da se preračunao, on ima mogućnost da ne pristane odmah nego da pričeka sledeću priliku.Neće dugo čekati, ostaje mu da se nada poznajući prilike.

U Srbiji je jedino DSS video u Sanaderovoj ostavci "neke znakove pokraj puta". Zatražili su da Cvetković podnese ostavku...hahahaha...Kao da je Cvetković pandam Sanaderu? Za to vreme je Toma Nikolić po preporuci Borisa Tadića boravio u Briselu. Kad se vratio hvalio se kako je video Rena i Solanu. Nije pomenuo da je to sve posledica Bajdenovog boravka u Beogradu. I da će Tom, potencijalno, kao drugi ćovek Srbije, a ne kao "srpski Sanader" učestovati aktivno u tri stvari. Ulazak Srbije u NATO, omekšavanje srpskih gledišta oko Kosova naročito nakon presude međunarog suda i konačno eliminacije Rusa sa u meri u kojoj su previše u Srbiji. Da sam Bajden i ja bih to tražio. Nakon toga može slobodno u penziju, zajedno sa Vučićem. Mada, istorija će mu zabeležiti ono što je ranije radio. I rekoh ja pre više od godinu i po dana - nema razlike između Tadića i Tome. S tim, što je Toma "pomoćni igrač", a šta bi kao bivši grobar i mogao drugo biti, a glavni kradljivac našega vremena, toga neobnovljivoga resursa, Boris Tadić.Šteta, jer Tadić je dobio priliku kakva se ne ukazuje. I umesto da nešto uradi odmah, trebaće mu čitava tri mandata. Toliko će trebati i Sanaderu, što nije uteha nego konstatacija....

 



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 00:36 05.07.2009

ma bre

el će mi sad da se graničimo sa aljsku ili ne
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:39 05.07.2009

Re: ma bre

dragoljub92
el će mi sad da se graničimo sa aljsku ili ne

Ma, ne be...
Bili Piton Bili Piton 00:40 05.07.2009

Re: ma bre


loooooooooool Draguljce
dragoljub92 dragoljub92 00:46 05.07.2009

Re: ma bre

Drago Kovacevic
dragoljub92
el će mi sad da se graničimo sa aljsku ili ne

Ma, ne be...

pa čekaj el to provala da se spanđao sa onu ex senatorku nečega
miloradkakmar miloradkakmar 00:43 05.07.2009

Šta

kažeš na " čvrstu žensku ruku " Jadranke Kosor , kao predsednice HDZ-a i premijerke ?
libkonz libkonz 00:43 05.07.2009

Slatka vlast

Baš danas ceo dan razmišljam, ne ulazeći u Sanaderove razloge, da li znam za nekog vlastodršca koji se dobrovoljno odrekao vlasti. Setio sam se samo jednog engleskog kralja pred drugi svetski rat, koji je abdicirao kako bi mogao da oženi ženu koju voli. Sem njega, niko. Ipak je vlast najveći porok, kome kocka i droga nisu ni primirisati. Zato da ovde sigurno postoji neka matematika.
dragoljub92 dragoljub92 00:47 05.07.2009

Re: Slatka vlast

libkonz
Baš danas ceo dan razmišljam, ne ulazeći u Sanaderove razloge, da li znam za nekog vlastodršca koji se dobrovoljno odrekao vlasti. Setio sam se samo jednog engleskog kralja pred drugi svetski rat, koji je abdicirao kako bi mogao da oženi ženu koju voli. Sem njega, niko. Ipak je vlast najveći porok, kome kocka i droga nisu ni primirisati. Zato da ovde sigurno postoji neka matematika.

a lucije anej sula(nisam siguran za ovo anej)
Dr M Dr M 00:52 05.07.2009

Re: Slatka vlast

lucije anej sula(nisam siguran za ovo anej)


Lucije Kornelije Sula..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:56 05.07.2009

Re: Slatka vlast

a lucije anej sula(nisam siguran za ovo anej)

Rekoh bre, car Dioklecijan....Njegova poveznica sa Sanaderom je Split...Mada jbi Sanader mogao pre biti iz Solina (Salona)...
libkonz libkonz 00:56 05.07.2009

Re: Slatka vlast

Znači jedan u 2000 godina. Malo li je?
edit:
Rekoh bre, car Dioklecijan

Izvinjavam se, znači 2 u 2.000 godina.
Pa možda onaj engleski kralj i Sanader? Možda... Eventualno...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:00 05.07.2009

Re: Slatka vlast

libkonz
Znači jedan u 2000 godina. Malo li je?

Nije malo..Pre bih rekao da je ono kako iznimka potvrđuje pravilo...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:01 05.07.2009

Re: Slatka vlast

Pa možda onaj engleski kralj i Sanader? Možda... Eventualno...

Nije Sanader..Pa rekoh li da je ovo manevar..Ide da bi se vratio...Riznično, ali lukavo..
mimi09 mimi09 01:03 05.07.2009

Re: Slatka vlast

a kraljica Kristina?

dragoljub92 dragoljub92 01:07 05.07.2009

Re: Slatka vlast

Dr M
lucije anej sula(nisam siguran za ovo anej)


Lucije Kornelije Sula..

hvala,hebiga sitan sat pa se lupa
libkonz libkonz 01:08 05.07.2009

Re: Slatka vlast

Nije Sanader..Pa rekoh li da je ovo manevar..Ide da bi se vratio...Riznično, ali lukavo..

A iz kog benda su njegovi savetnici?
Uglavnom, najčitaniji portal u Hrvatskoj malopre je objavio sledeće:
WASHINGTON TIMES već je mnogo puta kritizirao Sanaderovu Vladu pa je tako i ostavci bivšeg premijera Jeffrey T. Kuhner posvetio opsežan tekst u kojem se pita je li era korupcije u Hrvatskoj napokon došla do kraja. Timesov novinar piše kako je Sanader "pretvorio bivšu jugoslavensku republiku u gangstersku državu, te zajedno s HDZ-om postupno raspustio demokratske institucije koje su ionako tek bile u nastajanju".

"Sanaderov režim kontrolirao je većinu medija, među kojima su državna televizija i vodeće hrvatske tiskovine, a rijetki su glasovi nezavisnog novinarstva sustavno zastrašivani ili ubijani", stoji u Timesovom tekstu u kojem je Sanader uspoređen s Vladimirom Putinom kao paradigmom modernog diktatora koji prijeti novinarima ili naređuje njihova ubojstva kad mu se ne sviđaju kritike zbog korupcije kojoj se ne nazire kraj.

HDZ ukrao 500 milijuna dolara?!

"Najvažnije i najkatastrofičnije Sanaderovo naslijeđe je masivna korupcija koja je osakatila hrvatsku ekonomiju. On i HDZ-ova elita opljačkali su državna sredstva, obogatili se mutnim privatizacijskim dogovorima, pronevjerom sredstava iz proračuna i podmićivanjem. HDZ u bankama u Austriji ima više od 80 tajnih računa na kojima krije 500 milijuna dolara ukradenog novca. Za vrijeme svoje vladavine Sanader je skupio ogromno bogatstvo koje uključuje ilegalno stečene nekretnine, raskošnu vilu i luksuznu kolekciju satova koja vrijedi više od 200.000 dolara", piše Timesov novinar i ističe da, što se više novca slilo u Sanaderove džepove, manje je ostajalo za škole, bolnice i ceste.

"Korupcija je hrvatska građane koštala milijardu dolara"

"Korupcija je hrvatske građane koštala najmanje jednu milijardu dolara", rekla je za Washington Times Nataša Srdoč, predsjednica Adriatic Instituta, koja je zbog otvorene kritike Sanaderove vlasti, kako kaže, često bila meta prijetnji i maltretiranja iz HDZ-a. "Milijardu dolara nije malo u zemlji čiji BDP iznosi tek 23 milijarde", piše Times i ne propušta podsjetiti kako je HDZ-ova nesposobnost dovela do ogromnog deficita, još većeg javnog duga, nedostatka stranih investicija, mizernog rasta BDP-a i lopovskih poreza koji obeshrabruju poduzetništvo i stvaranje poslova.

"Moramo se pod hitno početi baviti neobjašnjivim bogatstvom državnih čelnika i to na način da ćemo uvesti suce i tužitelje iz zemalja koje imaju snažnu vladavinu zakona kako bi radili sa hrvatskim sucima i reformatorima", smatra Srdoč koja tvrdi da zbog HDZ-ovih kadrova kojima nije bilo u interesu reformirati državu u Hrvatskoj danas cvjeta organizirani kriminal.

"Sanaderu i njegovim suradnicima mjesto je u zatvoru"

Osvrćući se na Sanaderovu ostavku, Kuhner proglašava bivšeg hrvatskog premijera kukavicom koja je napustila brod koji tone. "Tašt, potkupljiv i zloban, Sanader iskoristio svoj položaj za nemilosrdnu potjeru za moći, bogatstvom i vlastitim interesima. Iscijedio je iz Hrvatske zadnju kap krvi i sada napušta ured premijera prije nego truplo može biti proglašeno mrtvim. To nije vodstvo, to je kukavičluk".

Novinar Washington Timesa u tekstu ističe podužu listu Sanaderovih grijeha i promašaja, afera i neuspjeha da bi poentirao rečenicom: "Neke države imaju mafiju; hrvatska mafija ima državu". Pod Sanaderovom vlašću, smatra Kuhner, učvrstila se veza s "mračnim balkanskim podzemljem organiziranog kriminala, zlokobnih poduzetnika i sjenovitih tajnih službi i bivše komunističke nomenklature". "Rezultat je država zločinačkog kapitalizma koji dopušta vladajućoj eliti da iskorištava i ponižava većinu Hrvata", ističe Kuhner i jasno daje do znanja da vjeruje kako bi Sanader morao završiti iza rešetaka.

"U SAD-u je Bernard Madoff osuđen na 150 godina zatvora zbog financijske prijevare nad svojim investitorima. Sanader je prevario hrvatske građane koji plaćaju porez. On - i svi njegovi suradnici - također bi trebali biti poslani u zatvor. To bi bio prikladan kraj katastrofalne vladavine", zaključuje se u Timesovom tekstu.

izvor: index.hr
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:16 05.07.2009

Re: Slatka vlast

izvor: index.hr

A šta bi se, moj zemljače moglo u ovomn kontekstu napisati o Srbiji...
Tačno je ovo....nemam neke direktne zamjerke, ali Srbija recimo radi auto put do Novog Sada 40 godina....Hrvatska svoje završi za 5 godina, sve auto - putove..
libkonz libkonz 01:21 05.07.2009

Re: Slatka vlast

A šta bi se, moj zemljače moglo u ovomn kontekstu napisati o Srbiji...

tamo piše da nam Rusi šalju milijardu evra pomoći, isto sveža vest. Sad Mišković može mirno da spava, država mu odmah prosledi pare, on plati doprinose i može da overi svoju zdravstvenu knjižicu.
auto put do Novog Sada 40 godina

Koliko se puta taj auto put otvarao. Tadić, Sloba i ko zna ko sve pre njih.
Sad ozbiljno: Nismo mi u stanju ni zakon o saobraćaju da donesemo, a ljudi ginu kao muve. Izgradnja puteva je daleka budućnost za nas.
loader loader 01:03 05.07.2009

Reputacija

Hrvatska je, komentariše se to odavno, u ogromnim problemima. Pre svega ekonomskim, naravno. Uprkos nekim svojim ne malim prednostima u odnosu na Srbiju, ona stoji lošije. Ako ima kritika na račun vođenja države u Srbiji, koliko je tek neuspešna hrvatska vlast. A nema izgleda da će biti bolje, već gore. Uostalom, svetska ekonomska kriza tek nailazi svom silinom na ovaj, balkanski arhipelag država. Sanader nije baš neuk, niti nerazborit. Videvši kakva situacija pristiže, rešio je da ode sa što manje negativnih poena. Mislim da je to osnovni motiv. A da je sve drugo otvoreno, od mogućeg povratka, do mirnog promatranja sa strane i još boljeg uverenja da nije pogrešio što se izvukao na vreme.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:11 05.07.2009

Re: Reputacija

loader
Hrvatska je, komentariše se to odavno, u ogromnim problemima. Pre svega ekonomskim, naravno. Uprkos nekim svojim ne malim prednostima u odnosu na Srbiju, ona stoji lošije. Ako ima kritika na račun vođenja države u Srbiji, koliko je tek neuspešna hrvatska vlast. A nema izgleda da će biti bolje, već gore. Uostalom, svetska ekonomska kriza tek nailazi svom silinom na ovaj, balkanski arhipelag država. Sanader nije baš neuk, niti nerazborit. Videvši kakva situacija ide, rešio je da ode sa što manje negativnih poena. Mislim da je to osnovni motiv. A da je sve drugo otvoreno, od mogućeg povratka, do mirnog promatranja sa strane i još boljeg uverenja da nije pogrešio što se izvukao na vreme.

Pa to je otprilike duh moga teksta..,.Iako,osnovna stvar je ovde kako se vratiti a ne kako otići...
Inače, Hrvatska je trenutno u većim problemima samo onoliko koliko je više u globalnom procesu, no to bi moglo značiti da će se i brže izvući iz problema....Srbija, na žalkost nema vidljivoga plana za ništa...
Šta kažeš na to da je Afrika najmanje pod dejstvom SEKE....najmanje jeste, ali ne znači da nije u najvećim problemima...
Bili Piton Bili Piton 01:12 05.07.2009

Re: Reputacija


Znaci nista od onog seks tejpa, to je bila patka?

Sto se ostalog tice, ako je tacno da su po Hrvatskoj izgradili piste a ne autoputeve (ko sto neko rece), i da se do Splita stigne za sedam sati komotne voznje iz BG, onda sam ljubomoran, da.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:18 05.07.2009

Re: Reputacija

to se ostalog tice, ako je tacno da su po Hrvatskoj izgradili piste a ne autoputeve (ko sto neko rece), i da se do Splita stigne za sedam sati komotne voznje iz BG, onda sam ljubomoran, da.

Tačno je...ja nisam ljubomoran jer su obe države moje, ali voleo bih da Srbija ima ceste bar slične hrvatskim...
loader loader 01:31 05.07.2009

Re: Reputacija

Pa to je otprilike duh moga teksta..,.Iako,osnovna stvar je ovde kako se vratiti a ne kako otići...
Inače, Hrvatska je trenutno u većim problemima samo onoliko koliko je više u globalnom procesu, no to bi moglo značiti da će se i brže izvući iz problema....Srbija, na žalkost nema vidljivoga plana za ništa...
Šta kažeš na to da je Afrika najmanje pod dejstvom SEKE....najmanje jeste, ali ne znači da nije u najvećim problemima...
Da, nije sporno. Ja sam samo hteo da kažem o tom motivu za odlazak, i merkanju povratka. Ima ono što mu je sigurno, i ima ono što može da bude, ali neće biti nesrećan i ako ne bude. Naime, čini mi se da odlazak treba posmatrati kao čuvanje lične reputacije, zbog shvatanja da će biti još lošije. Dakle, to je ono što je sigurno. Dalje, što se odluke o budućim potezima tiče, poprilično sam uveren da je trezveno odlučio da sada nema konkretan plan. Sačuvana lična reputacija mu ostavlja pre svega samozadovoljstvo. Za takvog čoveka to je izuzetno važno. Dobra slika o sebi i projekcija, kako mu se svi dive, ima istu snagu koliko i osećaj svedržanja vlasti. Dakle, ima najmanje taj osećaj. A može da ima i ponovnu vlast ukoliko se u narednom periodu pokaže da su okolnosti takve da sigurno može da pobedi i da nakon pobede stvori dovoljno uspeha. Dakle, skoro sam siguran da mu moguća ponovna vlast nije primarna. Primarna mu je neokrznuta slika o sebi.

A kriza... Svakako. Kriza postoji. Postoje i problemi koji nastaju bez obzira na krizu. Ako se kritikuje sa zacrtanim ciljevima, onda je kriza prilika da se u svemu napadne neka vlada, a simpatizerima vlade da sve njene eventualne propuste prikazuju postojanjem krize. Tako se u oba slučaja čini loše. Što se mene tiče, cenim jedino pokušaje objektivnog merenja, koliko zaista jeste u pitanju kriza, a koliko zaista promašaji vlade. Samo to je put korisnog razgovora. Sve drugo je infantilno isticanje simpatije i antipatije.
Dr M Dr M 01:37 05.07.2009

Re: Reputacija

osnovna stvar je ovde kako se vratiti a ne kako otići...


Ne, osnovna stvar je ostati na vlasti, bez obzira u kom zvanju, kao i u Srbiji, uostalom.

U obe drzave, vladajuce partije su ogrezle u korupciji i moraju, na bilo koji nacin, da ostanu na vlasti jer ce, u protivnom, stvar da se obelodani.

Razlika je samo u nacinu ostajanja, u Hrvatskoj se glavni prividno povlaci sa idejom da se vrati kao spasilac.
U Srbiji, glavni pravi deal sa oponentom koji je svestan da nece moci sam da vlada u pat poziciji pa su se slozili da je bolji mrsav dogovor nego debela parnica.

Ukratko, Sanader igra "va bank" a Tadic do poslednje "zute banke" u nasem dzepu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:55 05.07.2009

Re: Reputacija

Primarna mu je neokrznuta slika o sebi.

Moguće...Narcističe predstave se nikada ne mogu zanemariti..Ali, narcizam bi se do kraja mogao izvlačiti i u trajanju..
Ja ipak mislim da se radi o pragmatičnom koraku sračunatom da se ostane na vlasti, a da neki mali formalni prekid bude tek sredstvo....Bio bih silno iznenađen da je drugčije, mada razvoj događaja može biti loš glede Sanadera. Nije, kao što napisah računao na rekacije da će i u njegovim medija osnova biti to da beži kad je gusto...Sad zavisi sve od toga koliko je hrvatska opozicija sposobna da nešto uradi i koliko je istinski zaintersovana da ove okolnosti materijalizuje...
loader loader 02:25 05.07.2009

Re: Reputacija

Da bismo se bolje razumeli... On je narcis, ali ta narcisoidnost ne isključuje vlast. Naprotiv. Idealno je da bude vladalac još solidan broj godina. Ali, on neće rizikovati da se laća vlasti u kojoj će biti ugrožena njegova umivena slika. Ako bude - bude. Ako ne - nema veze. Ostaće pamćen po onom što je ... Veći deo motiva je tu u funkciji lične sujete.

Ne verujem da jedan ipak inteligentan čovek nije mogao da pretpostavi da će ga u ovakvoj situaciji u kakvoj je danas Hrvatska kuditi što je, eto, u zao čas okrenuo leđa. Mediji jesu pod njegovom kontrolom - ali uslovno. Sve je uslovno. Deo lošeg ljudskog razumevanja mnogih fenomena uslovljeno je i sklonošću da se definicije prihvataju pojednostavljeno i bezuslovno. Tada je pogreška u proceni prilično verovatna, jer brojne nijanse kreiraju kretanje situacije.

Tako i prilikom ove zgode u Kroatiji. Ostavka na malo neobičniji način i - totalni haos zaključaka. Ali, opet se svi slivaju na ono uprošćeno - Ma, svi vole vlast! Ko je još napustio vlast ako može da bude u njoj. Gospodština Sanaderova i nadmenost njegova idu iznad klasične, uvreženo prepoznatljive ljubavi za vlašću. Stoga je ostavio on pitanje svog eventualnog ponovnog povratka otvorenim. Opušteno. Sad ne misli o tome ( ne bukvalno). "Primiće se dužnosti", možda, nekad, samo ako se tako namesti da vladavina bude jaka, a da mu ne budu ugrožene ulickanost i gospodština. To mu je na prvom mestu.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:51 05.07.2009

Re: Reputacija

Ostavka na malo neobičniji način i - totalni haos zaključaka.

Da....pa ovde smo da vidimo to onoliko koliko je to moguće..Inače zvuči dobro ovo što si obrazložio, ali opet vrata su na sve strane otvorena i nigde zatvorena...zar ne..
loader loader 20:48 05.07.2009

Re: Reputacija

Potpuno se slažem. Samo želim da uvedem još neke kategorije u razmatranje celog ovog pitanja. Što više aspekata gledanja... to jasnije viđenje.

A dopunska "komplikacija" je i u sledećem: ako znamo da nisu svi ljudi baš isti, onda lako pretpostavljamo da nisu isti ni oni ljudi koji se bave politikom.

Ono DB-ovsko, "ma, svi su ti isti", potureno radi mućenja vode i lakšeg prljavog lova (u takvom sistemu vrednosti gde su navodno svi jednako umrljani prljavštinom), potpuno se ukorenilo u shvatanja ogromne većine ljudi. Misle klišeizirano, predvidljivo... Na kraju krajeva, ako tako misle, odnosno ako su predvidljivi, onda njima lakše vladaju predstavnici koje su sami izabrali. Potrebno je ljude buditi iz tih klišea razmišljanja. Tako će lakše shvatiti ovaj Sanaderov više nego gaf :)

arrakis.hr arrakis.hr 23:10 05.07.2009

Re: Reputacija

loader
Hrvatska je, komentariše se to odavno, u ogromnim problemima. Pre svega ekonomskim, naravno. Uprkos nekim svojim ne malim prednostima u odnosu na Srbiju, ona stoji lošije. Ako ima kritika na račun vođenja države u Srbiji, koliko je tek neuspešna hrvatska vlast. A nema izgleda da će biti bolje, već gore. Uostalom, svetska ekonomska kriza tek nailazi svom silinom na ovaj, balkanski arhipelag država. Sanader nije baš neuk, niti nerazborit. Videvši kakva situacija pristiže, rešio je da ode sa što manje negativnih poena. Mislim da je to osnovni motiv. A da je sve drugo otvoreno, od mogućeg povratka, do mirnog promatranja sa strane i još boljeg uverenja da nije pogrešio što se izvukao na vreme.


Hrvatska s obzirom na okolnosti i nije u nekim posebnim problemima. Samo ilustracije radi, nismo još pozvali MMF da nas vadi iz govana. Hrvatske firme i banke u prvom su kvartalu ove godine ostvarile veće dobitke nego lani. Dugovi su veliki, ali većina toga otpada na građane a ne na državu. Kihnula je javna potrošnja pa se proračun malo sporije puni, ali daleko je to od bankrota države. Država samo da malo skreše npr. poticaje brodogradnji, željeznicama, poljoprivredi i opet je debelo u plusu. Nije dobro nasjedati kojekakvoj zlogukoj propagandi.

Nema tog korupcijskog skandala koji bi Sanadera mogao prisiliti na povlačenje, u igri su politička trgovina, ucjena i bolest. Ne vjerujem u ucjenu niti mi se Sanader čini kao tip koji bi dozvolio da ga se ucjenjuje. Ili je dogovorio s EU nekakve ustupke u zamjenu za svoj odlazak, ili je zbilja on ili netko iz njegove obitelji ozbiljno bolestan.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:13 06.07.2009

Re: Reputacija

Država samo da malo skreše npr. poticaje brodogradnji, željeznicama, poljoprivredi i opet je debelo u plusu. Nije dobro nasjedati kojekakvoj zlogukoj propagandi.

U principu, ima nešto u ovome što tvrdiš. MMF ipak nije tu, Hrvatska ima značajne prihode od turizma i značajne prihode od spoljnih doznaka. No, državnu potrošnju će sigurno morati kresati jer je ta potrošnja ogromna. A kresanje prava budžetskih korisnika je za svaku vlast "velika žaba" koju ona ne želi progutati. Ne treba zaboraviti koliko je velik broj ljudi u Hrvatskoj vezan za budžet i budžetska davanja.To za vlast znači nezadovoljstvo, pad popularnosti i na kraju gubljenje vlasti. O tome se radi...
loader loader 01:34 07.07.2009

Re: Reputacija

O tome se radi...
O tome se radi :)
miki21g miki21g 01:52 05.07.2009

Dobar je Sander

Kad je odvalio onu glupost o tome da Slovenci teritoriju treba da traze od Berluskonija , videvsi sta je napravio a kakv je odgovoran , lepo covek skapirao da ce sve za EU upropastiti i jednostavno se povukao, a ne ko Sloba koji je podrzao ruske generale u pucu na parlament , jeljcina i gorbacova, avugsta 91, Dmitry Yazov , Kryuchkov, i ostali ( # Gennady Yanayev # Valentin Pavlov # Vladimir Kryuchkov # Dmitriy Yazov # Boris Pugo # Oleg Baklanov) pre nego sto je puc uspeo i kad su stigle sankcije Jeljcin nije stavi veto
angie01 angie01 10:05 05.07.2009

?

Čovek koji je držao sve dizgine vlasti u Hrvatskoj, zaspao je zadnjeg junskoga dana ove godine kao premijer, zaspali su građani sa kojima je suvereno upravljao, zaspali bankari, politička klasa i tajkuni,svi snom bezbrižnoga pravednika, a onda se premijer probudio prvoga jula,

shta, poljubio ga princ na belom konju?
loader loader 10:44 05.07.2009

Re: ?

Pozvao ga Toma N. rano ujutro i kazao mu - " Ej, znaš šta? Sad sam i ja evropejac..! "
Sanader se brecne, pa kaže u sebi: "Ako on jeste, ja mora da nisam ! "
Pa ode i još ošamućen da ostavku.
Jelena Milić Jelena Milić 11:04 05.07.2009

Re: ?

e sad sam ja za sanaderizaciju tome

mislim prati ga i dalje, povuci se iz politike

kad vec pikado turnir nismo uspeli i tebi da obezbedimo a trebali smo
dragan7557 dragan7557 11:33 05.07.2009

Re: ESNAF

politička klasa

treba da stoji : politička KASTA.
dragan7557
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:48 05.07.2009

Re: ?

shta, poljubio ga princ na belom konju?

i o tome se šuška da jerazlog za ostavku.
angie01 angie01 15:31 05.07.2009

Re: ?

Srđan Mitrović
shta, poljubio ga princ na belom konju?i o tome se šuška da jerazlog za ostavku.


pa i meni neshto "smrdi" na bracu Grim!
mayo1 mayo1 13:35 05.07.2009

Sanaderova matematika

Sanaderov potez jest iznenađenje, ali zapravo nije toliko važan.
Hrvatska je poteze koji su je gurali naprijed uvijek vukla isključivo pod pritiskom.
EU, Haag, Sjedinjene Države... sada je to kriza, ne toliko ova svjetska, nego domaća, kriza prazne blagajne.
Bio premijer Sanader, Kosorica ili netko treći, morat će drastično mijenjati neke stvari. Prvenstveno rezati razne beneficije, potpore, poticaje, dodatke, kojekakva "prava" koja omogućuju život na državnim jaslama. Tu je naravno i raščišćavanje sa državnim tvrtkama koja su burad bez dna (brodogradnja npr), o državnoj i lokalnoj administraciji da ne govorim.
Htjeli ne htjeli, to će se učiniti.
Da li je Jadranka Kosor nekakvo žrtveno janje koje će ovo provoditi (i jasno navući bijes na sebe), pa će onda Ivo doći kao spasitelj ... ne znam baš. Možda je to Sanaderova matematika, ali takav jedan "come back" podrazumijeva i potporu desetak milijardi eura (pa tako nekoliko puta) da bi bio uspješan.
S druge strane, povratak ne smije biti ni tako brz, jer se gubi na vjerodostojnosti.

Koliko Jadranka Kosor kotira na stranačkoj burzi govori i način na koji je izabrana.
Dosadašnja praksa izbora hadezeovskog predsjednika je podrazumijevala tajno glasanje. Ovog puta je predsjedavajući Jarnjak predložio Jadranku, upitao dvoranu ima li tko protiv, nema...? - i proglasio predsjednicu.
Službeno objašnjenje za ovakvo postupanje je bio "nedostatak vremena za organiziranje tajnog glasanja".
Istina je vjerojatno drugačija: strah od reakcije članstva. Ne treba zaboraviti da je na prošlim državnim predsjedničkim izborima Jadranka Kosor katastrofalno prošla.

Zli jezici govore da bez obzira na sve, neće biti izbora do početka iduće godine.
Naime, onda nastupaju dvije godine saborskim zastupnicima u ovom mandatu, pa imaju pravo na saborsku mirovinu. Ako bi sada došlo do izbora, svi bi izvisili.
Nije puno, al' čovjeka veseli.
(oko desetak tisuća kuna ili po naški oko 1300 eura)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:54 05.07.2009

Re: Sanaderova matematika

Nije puno, al' čovjeka veseli.
(oko desetak tisuća kuna ili po naški oko 1300 eura)

Bogami ovo je jak argumenat koji može miriti sve ideološke prijepore..
Nego, kako ocenjuješ ponašanje opozicije u Hrvatskoj....kao da nemaju suvisloga političkoga odgovora..
mayo1 mayo1 21:47 05.07.2009

Re: Sanaderova matematika

Nego, kako ocenjuješ ponašanje opozicije u Hrvatskoj....kao da nemaju suvisloga političkoga odgovora


Kao redovni navijač SDP/HNS moram priznati da sam debelo razočaran, posebno dečkom koji je obećavao, Milanovićem. Znam da opozicija mora kritizirati one na vlasti, ali ovdje je to klasična pljuvačina velikih razmjera, tako da se i ono što treba "pljuvati" izgubi u moru i zapravo gube vjerodostojnost.
Milanović kao da još nije shvatio da je izgubio izbore (zbog vlastite sujete i neželjenja koalicije, ali to je druga priča) i ovo njegovo svakodnevno nabacivanje da je on pravi momak za premijera mi je prilično degutantno.
Zapravo nema nekog suvislog i konkretnog odgovora - kako, tko, što - nego se sve svodi na :
vi ste lopovi, nemate pojma, mi smo dobri i pošteni i mi to bolje. Što i nije baš neki program.

U slučaju izbora tzv "lijevi" bi možda i dobili, ali samo zato što se još uvijek glasa "protiv", a ne "za".

U ovome svemu mi se Pupovac čini da jedini zapravo zna što hoće i kako to istjerati. Uvijek je bio odmjeren i pragmatičan, ali sada još ima i određenu dozu (pozitivne) čvrstine i odlučnosti.
adam weisphaut adam weisphaut 16:09 06.07.2009

Ako se ovo boldovano desi,

Za to vreme je Toma Nikolić po preporuci Borisa Tadića boravio u Briselu. Kad se vratio hvalio se kako je video Rena i Solanu. Nije pomenuo da je to sve posledica Bajdenovog boravka u Beogradu. I da će Tom, potencijalno, kao drugi ćovek Srbije, a ne kao "srpski Sanader" učestovati aktivno u tri stvari. Ulazak Srbije u NATO, omekšavanje srpskih gledišta oko Kosova naročito nakon presude međunarog suda i konačno eliminacije Rusa sa u meri u kojoj su previše u Srbiji. Da sam Bajden i ja bih to tražio.

a iskustvo nam kaže da je TN čovek sklon političkoj akrobatici, Rusi će imati mnogo razloga da budu ljuti posle vremena (verujem i resursa) koje su potrošili na podršku njemu. Zasad daje signale da je spreman, ostaje da vidimo d ali će imati snage da izađe iz "medveđeg zagrljaja"...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana