B92 Blog    Članovi    dali76    moj Kolumbo, šta da ti kažem

dali76
01:21
UTO
07
JUL

moj Kolumbo, šta da ti kažem

 

Tih osamdesetih bili smo klinci u odrastanju. Između ostalog slušali smo, mada slabo razumjeli, "Don't cry tonight"; čekali petak radi "Zakon u LA", "Miami vice", "Grizley Adams" bio nam poznat od ranije, pili prehladnu coca colu ne bismo li zvučali kao Željko Bebek. Kelija znam odkad znam za sebe. Išao je u prvo Be skupa sa mnom. I njegovog starog su zvali, i dan danas zovu po nadimku Keli zbog, priča kaže, nekog lika iz nekog američkog filma. Majice sa natpisom USA, ili sa nekim slikama u bojama crveno bijelih pruga te bijelih zvjezdica na plavoj podlozi, dal' na leđima il' ramenu, bile su normalnija stvar nego nositi jugo trobojku s petokrakom. Ne znam kako vi, al' ja se slabije sjećam da sam viđao majice sa natpisom recimo SFRJ. Šta ćeš?  SFRJ, ako je i bila zabluda nije bila komercijalni brend. Doduše, poplava komercijalizacije nacionalni domaćih simbola po majicama će nas koštati papreno.

Deceniju prije pomenutih "osamdesetih" moj stari je stigao iz svoje višegodišnje pečalbe iz dežele Slovenije. Pravo su ga zeznuli i okrenuli. Priča kaže, slike potvđuju, da je stigao sa dugom kosom i mnoštvom nekih ploča na jeziku koga slabo ko je razumio. I niko ga nije hapsio, privodio, nikom nije smetalo sem ako ne računam njegovog oca tj mog djeda. Pa i on ga nije prijavljivao narodnoj miliciji. Dobro, kasnije će uspijeti mojoj mami da učini ono što nije mogao djed. Ljubav i makaze idu nekad zajedno, zar ne? Sve u svemu, kažu da je ta Juga bila više proamerički nego recimo prosovjetski orijentisana, ono bar među ljudima. Moje iskustvo odrastanja to potvrđuje. Sem  "Ane Karenjine","Rata i mira" ne pada mi na pamet ništa rusko čega bi se sjećao. Dobro, priznajem, uvijek sam bio za Indijance, al' nekako sam opraštao tim kaubojima, mada opet žudio da vidim film gdje će i John Wayne jedared izgubiti. Dojadio mi bio i onaj crtić gdje ptica trkačica se uvijek za dlaku izvuče iz lonca suvog genija kojota a da neće filmovi gdje Indijanci, negdje i dobiju bitku al' uvijek izgube rat.

Pred kraj zadnje decenije prošlog vijeka našao sam se u podrumu beogradskom, i prvi put u ulozi i koži istih onih indijanaca koje su kauboji tako lako pobjeđivali svojim winčesterkama. I ovog puta bitka je bila neravnopravna, samo što u ovom  "filmu in live" tomahawk nije bio inferiornije oružje.

E čini mi se lakše bi mi bilo da su nas tukli Rusi. Prosto sam zavidio Jugoslavenima te davne 1948 kad su, zlobnici bi rekli uz pomoć SAD, Staljinu rekli odlučno ne. Ipak je ovo bilo ljeto gospodnje 1999, i ja sam bio ljut, šta ljut, bijesan na kauboje, na "Guns and roses", na coca cola proizvode, na NBA košarkaše sem Divca. Bio sam ljut na sve što je dolazilo sa te strane bare, pa i na one Indijance: ako ništa drugo ono zbog te riječi tomahawk. Nosio sam bedž u obliku mete il' onaj još bolji na kom je pisalo "ja sam radio lokator popušite mi antenu". S vidom, doduše boljim nego što ga je ikad imao Filip Visnjić, ali opet jedno 12 puta gorim od druga koga smo, ne bez razloga, zvali ćoro, nije mi preostalo ništa drugo nego da prkosim kaubojima na ulicama Beograda, slušajući Đoleta i Čorbu. Nisam razmišljao da mogu da nastradam. Hej presto sam se tješiti onom: neće grom u koprive otkako sam "popio granatu" 1995, al' sam koristio onu "neće grom u istu koprivu dvaput", valjda? Rat je stao. Izgubili smo. Šta sam drugo mogao i očekivati. Da sam ikad gledao crtać gdje večiti luzer kojot hvata tu pticu trkačicu, il' film gdje Indijanci napraše Engleze te oslobode svoju zemlju, možda bi nekako i povjerovao RTS-u kad su slavodobitno, uz slike povlačenja vojske sa Kosova, objavili da smo eto mi pobjedili, mada sumnjam. Doduše, David je Golijata pobjedio u starom zavjetu i, koliko ja znam, poslje samo u Vijetnamu. Svaka čast Davidu i Vijetnamcima, al' iznimke ipak potvrđuju pravilo.

Još prije bombardovanja podnjeli smo zahtjev za iseljenje u treću zemlju. Broj mojih zemljaka koji su svoju šansu potražili u trećim zemljama rastao je, dok se volja, želja i nada da može biti bolje topila već desetu godinu.

Australija je bila ta "treća zemlja" koju smo naveli u našem zahtjevu za iseljenje, a odgovor je glasio: možete, al' treća zemlja je SAD!!

Nema šanse, bila je prva reakcija. Nema teorije, glasila je druga poslje minut šutnje i razmišljanja. Sjetio sam se grafita "Kolumbo ti mater radoznalu", pa zar sam ja sad tolko rad il' radoznao da emigriram u zemlju koja nas je obasipala bombama te iste godine? Dobro de, jesam ja ćorav, al' ne i zasljepljen idejom da jedna satanska zemlja napada pravdoljubivi narod Srpski te da krivica stanuje svugdje negdje po bijelom svijetu sem ne u našem dvorištu, al' ideja da krajem 1999 idem u SAD? Neka hvala gospodo; popušite mi antenu, onu radiolokatorsku. Pa ako sad odem tamo ispast ću ništa drugo nego radiolokator.

Ili sam pak možda mogao ispasti idiot koji sam sebi reže granu na kojoj piše velikim slovima šansa? Dok na motorki, baš toj kojom sječem tu granu, jos većim, doduše ćirličnim slovima piše ponos? Roditelji su bili jasni: ako neće samo neko od nas da ide, onda ne ide niko. Hm, ponosno sam dakle imao izbora odrezati šansu za bolji život ne samo sebi. Sestre su bile za. Roditelji nakon svega preživljenog, izgubljenog te zadnje decenije prošlog vijeka bili su odlučni da prihvate rizik da sa šest putnih torbi i isto toliko novčanica od po sto dolara krenu u nepoznato za nekom novom šansom, ne za sebe već za svoju djecu. Ja rizik da zbog mene ne ide niko nisam imao hrabrosti prihvatiti. Još jedan dokaz da nekad pamet i hrabrost su u negativnoj korelaciji. Reći za nekog da je ludo hrabar ponekad je čist pleonizam. Čast izuzetnim. Za kojih pet mjeseci, kad i ovo ljeto postane lanjsko, bit će ravno decenija kako sam se usidrio i živim na obalama meksičkog zaljeva u saveznoj državi Texas. Jesam li postao manji Srbin? Il' možda veći? Jok, postao sam teži i stariji Dalibor. Nacionalnost sam stekao rođenjem, ne na papiru, pa ga na papiru ne mogu valjda ni izgubiti. Sad što srpsko državljanstvo, a ni hrvatsko mi nisu bili oduševljeni dati ni jedni ni drugi krajem tih devedesetih je sasvim druga stvar. Ebiga, iskren da budem bilo mi malo krivo što sam uveden u spisak došljaka kao osoba koja je tad imala 23 godine bez pasoša ijedne države. Dobro zvuči za tipičnu priču emigranta koji je eto šansu potražio "vamo" daleko. Kao što rekoh, Srbin nisam postao na papiru pa mi ta papirnata potvrda nije ni trebala, al' ipak...

Svoju sam šansu dobio. Dobio i ličnu kartu, i pasoš. I stipendiju za faks i postdiplomske studije.  Svoju zahvalnost prema ovoj zemlji ne izržavam slijepom podrškom svemu što čine, već kritikom i razmišljanjem. Previše sam gledao RTS da bih sve što vidim na CNN  uzimao zdravo za gotovo. Ne pljujem po svom porijeklu da bih ispao "cool and in". Niko to od mene i ne traži. Zato ne razumijem onog blogera koji se baš pošteno "prosuo" izjavom da se stidi što je Srbin te jedva čeka da dobije papire pa "zdravo đaci". Istina je da je nekad najteže biti dobar čovjek, a kad to jesi onda si i dobar Srbin, i dobar Francuz, i dobar Amerikanac.  Sve   se vrti oko ljudi.

Ovdje snjeg padne svakih trideset godina. Oblaci lete niže i piče brže. Paradajz, kolko se sjećam s početka, bio mi plastično odvratan, al' kad vam kažem ljudi ko ljudi. Svuda isti.

Dobro, dobro, iz ove američke perspektive, Knez Mihajlova odista izgleda kao modna pista sa najljepšim djevojkama na svijetu. Iznimke naravno postoje, valjda da potvrde pravilo.

Američku istoriju i politiku sam studirao, ovu moju srpsku jedva preživio. Kad su ljudi isti onda je logično da ni političari nisu baš komšije sa drugih planeta, barem što se vlasti tiče. 

Richard Nixon je pred predsjedničke izbore, putem svojih ljudi i veza učinio sve da tadašnji predsjednik Johnson ne uspije da privoli Južno Vijetnamce na neki kompromis. Učinio je sve da propadne pokušaj čovjeka iz Demokratske stranke da, zbog vlastite savjesti valjda, zaustavi agoniju smrti u Vijetnamu. Sve to kako bi on, gosn Nixon i njegova stranka dobili poen više da bi postao predsjednik na obećanju da je baš on bogomdan da donese mir. Zamišljam, pa jebote hiljade života zarad političkih poena u predizbornoj kampanji?!! Sad što je to obećanje bilo ludom radovanje koga briga. Bitno je da je Nixon dobio izbore. Pa i Johnson je par godina ranije u svojoj predsjedničkoj trci obećao da "neće američke momke slati da ginu u tamo nekom azijskom ratu", da bi par mjeseci poslje inoguracije baš upravo to učinio.

Clinton nije bio političar s druge planete. I on voli vlast i spreman je, ako je neophodno, dati i potrošiti krv drugih da bi on opstao na istoj. Razlika između sranja koga možete  napraviti je povezana sa moći koju imate. Albanci su shvatili da se istina može šminkati, te da je bitnije od onog šta se dešava na terenu - ono što se dešava na CNN-u. Skapirali su da je bolje imati lobi u Washingtonu nego ambasadora u New York-u. Predsjednik Clinton je bio pred šansom da, nakon avanture u oralnom, pardon ovalnom ofisu, sam popuši otkaz prije isteka svog mandata. E onda je odlučio da je bolje da popuši neko drugi.  O spremnosti Slobe da žrtvuje svoj narod radi svoje vlasti neću ni da pričam. Ovi iz takozvane OVK tek su štedjeli vlastite civile. Taman onoliko koliko ja štedim cigarete kad mi skoči tlak. Kad bogovi rata odluče ratovati na nama je da uzmemo puške il' šetamo sa bedževima "ja sam radio lokator, popušite mi antenu". Ja ovo prvo ,mislim te puške I  sl   ne mogu da hoću. Neću da me isključe iz udruženja za slijepe i slabovidne.  Neka hvala previše  ja dobro vidim  .

Tu sam gdje jesam.  svašta toga naučio i otkrio. E  moj Kolumbo, šta  da ti kažem....





Komentari (61)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ipsi  02:00 07.07.2009
Preporuka: 2

Nista Dali

#Link  Replika: 3
uzivaj gdje jesi i ne brini za manastir....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  05:34 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Nista Dali

“I ne pitaj za manastir “?
Tvoje je pravo da me stavis na listu otpisanih a moje pravo da poslusam savjet ili ne.
Sjecam se jedan me tip prije cetiri godine u NS pitao:
I jeste nas bombardovali?
Si sretan zbog tog?
Moja tadasnja djevojka ga je prekinula objasnjavajuci mu nesto…
Nisam se zelio objasnjavati sa njim.
Tebi ipak napisah odgovor ..doduse iz treceg puta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  07:34 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Nista Dali

Dali, nakon tog "ne pitaj za manastir" stavio sam smajli koji namiguje.

Pa da pojasnim, ako je to uopste bitno, dopao mi se tvoj tekst.

Tvoje je pravo da se smatras otpisanim ili ne, ja niti sam te otpisivao niti upisivao, niti bi tako nesto ikada pomislio da uradim.

Nadam se da je sada jasnije.

Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  07:45 07.07.2009
Preporuka: 1

Re: Nista Dali

ebiga ipsy. Dugujem ti izvinjenje ,al i sam znas da imam dobar izgovor. Covjece brisao sam i pisao ovaj moj komentar tri put i citao tvoj..da sam vidio smajlic ne bi bilo tri put pisanja..bem ti te smajlice.. moracu nesto da im ucinim..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  02:13 07.07.2009
Preporuka: 0

Od Baje Sekulica

#Link  Replika: 1
do Meksika,

to je ona druga slika.

Dali, i to je Amerika!

za borca koji je ostvario ono sto mnogi nisu. Kao i Eizo.
Bio je i ostao covek.

I ako se vrati, vratice se kao covek.


Preporuka Majstore
(sa velikim M!).

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  05:39 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Od Baje Sekulica

"preporuka Majstore"
Hvala doktore ( SAD bi trebao ici neki smajlic al ebes ga kad ne umijem crtati)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  05:26 07.07.2009
Preporuka: 1

Obicni ljudi

#Link  Replika: 6
ljudi ko ljudi. Svuda isti.

Razlika između sranja koga možete napraviti je povezana sa moći koju imate.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  05:42 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Obicni ljudi

sta da ti kazem blade ?
Procito si me!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  05:58 07.07.2009
Preporuka: 0

dali

sve je u redu. tebe je put tamo odveo, a da možda to ni u jednom trenu svog dotadašnjeg života nisi mogao ni zamisliti. dešava se, često tako...ne zna čovek ni šta bi napisao, pravo da ti kažem, a da se sačuva od opštih mesta i izrabljenih floskula. čuvaj se i piši češće (sad ovde ide smajlić, onaj najednostavniji, a sa pravim osmehom) "mi smo ljudi cigani sudbinom prokleti, uvek neko oko nas dodje pa nam preti..."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  06:18 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: dali

Hej jesi poranila?
Hvala na ovim rijecima (posebno za smajlice ), ma rekli mi mnogi za te sifre za te smajlice al zaboraviihhh.. sad idem da trazim onu ..
Nije vazno odakle si
sve dok znades kuda putujem
nosilo me sedam mora...gora
e ebiga sad preskacem ono sto nisam siguran kako du reci al zato refren super
men se duso od tebe ne rastaje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
stihoklepac  07:06 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: dali

Svako ce iz ovog teksta izvuci neku svoju pouku.Sto se mene tice mogu samo da kazem da vidim sebe u ovoj prici svuda.
"ne bi bilo ove krvi da je bilo sve po zakonu"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ines08  13:49 07.07.2009
Preporuka: 2

Re: dali

dali76
Nije vazno odakle si
sve dok znades kuda putujem
nosilo me sedam mora...gora

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  18:20 07.07.2009
Preporuka: 1

Re: dali

Komso tebi hvala na rijecima a ttebi Ines na stihovima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  08:56 07.07.2009
Preporuka: 0

Često

#Link  Replika: 1
mi padne na pamet pitanje : da li je moglo biti drugačije ? Da li sam mogao da utičem na tok stvari ? Zašto nisam pokušao, više se žrtvovao... ? U isto vreme protiču i odgovori : da je bilo drugačije, možda ne bi valjalo; uticaj jedinke malo znači - uticaj skupa jedinki je već nešto ; sama žrtva ne podrazumeva i boljitak...
Život je samo privid koji treba na najbolji način iskoristiti. Kolumbo nije znao da je otkrio Ameriku, ali Dali to dobro zna i na najbolji način koristi svoje otkriće.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  18:16 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Često

Uvijek je moglo drugacije Milorade.
Ima ona starra “ko zna zasta je to dobro”
Vjerovatno bi mi bilo teze u Srbiji da ako se uzme u obzir moje stanje da zavrsim skolu .
Ali eto mozda bi se ozenio jer ne bi imo izgovor “nase cure lijepse a u Teksasu ih nema”
Ina kraju odavde imam vise tehnicki mogucnosti da pisem blog I upoznam dobre ljude.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  09:31 07.07.2009
Preporuka: 0

America

#Link  Replika: 3
Od kad sam emigrirao, osecam se kao ponovo rodjen. Lak kao perce, casna rec. Dobra je ovo zemlja za zivot, iako sigurno ne i jedina.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:04 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: America

da nije dobra sta bi me zadrzalo. Sretao sam,vise ranije, koji su sve negativno pricali o njoj a zive ovdje.Nasa je sto put bolja tj kod nas je sto put bolje.Meni jeto hipokrizija.Svako zivi,valjda gdje mu je bolje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  18:57 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: America

dali76
da nije dobra sta bi me zadrzalo. Sretao sam,vise ranije, koji su sve negativno pricali o njoj a zive ovdje.Nasa je sto put bolja tj kod nas je sto put bolje.Meni jeto hipokrizija.Svako zivi,valjda gdje mu je bolje.


Sem ako ne moze da se ode iz ovog ili onog razloga. Voleo bih da sam otisao 5-10 godina ranije. Ali onda bih mozda i bio drugaciji, verovatno hipokrizas kao ti likovi o kojima govoris. Upoznao sam ih i ovde u mojoj vukojebini, simptomaticno je to kod onih koji su otisli malo pre nego sto je Slobino ludilo uzelo maha, ako smem da primetim. Nesto se ne druzim bas sa takvima, jer ih vrlo tesko razumem.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  01:01 09.07.2009
Preporuka: 0

Re: America

meni su "super" oni koji poslje dve godine boravka ovdje kazu :lakse mi je pricati engleski..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
cult  09:39 07.07.2009
Preporuka: 2

prijatelju,

#Link  Replika: 1
stvarno je glupo da osecas bilo kakvu krivicu sto zivis u usa.
A i jedini realan razlog na kojem mozes nama u otadzbini da "zavidis" je na zaista najlepsim u evropi zenama.
Sve ostalo je u teskom autu.
Enjoy!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  01:04 09.07.2009
Preporuka: 0

Re: prijatelju,

'"najlepsim u Evropi Zenama"
e prijatelju jednu cu morati da vam ukrademhe..
poz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
g.radicevic  10:43 07.07.2009
Preporuka: 0

ne daj bozze nikad vishe..

#Link  Replika: 1
Kad bogovi rata odluče ratovati na nama je da uzmemo puške il' šetamo sa bedževima "ja sam radio lokator, popušite mi antenu".


i nikom vishe....
dosta je bilo tri puta, i previshe
a nisam "podesan" ni za ikonostas
da shetam bedzeve
al' kad vam kažem ljudi ko ljudi. Svuda isti.

that is point

Knez Mihajlova odista izgleda kao modna pista sa najljepšim djevojkama na svijetu.

eeeeeee
tu ti zaista nema pomoci

na kraju....
sjajan text

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:09 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: ne daj bozze nikad vishe..

Hvala JR tj komsija...ljudi cesto prave predrasude o drugima..rade to svi...onda shvatis obicni ljudi ipak su samo obicni ljudi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  10:50 07.07.2009
Preporuka: 0

--

#Link  Replika: 3
Dali odlican tekst!

Pa ono kaze se tako "ljudi su svuda isti"
i jeste i nije tako ..

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:49 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: --

hvala Dunja. Dobro mi dosla poslje ,nadam se super provedenog ljeta kuci.Hm, da sta je vise "kuci"
Meni su te razlike koje postoje od mjesta do mjesta ,a da nece od kontinenta do kontinenta , postajale sve sekundarnije u odnosu na ono sto djele svi ljudi...Radost, smijeh, tuga, veselje ..
Bio sam sokiran kad sam eto radio u srednjoj ovdje.Ti klinci su e frapantno podsjetili na vreme kad sam ja bio srednjoskolac. Tauniverzalnost sto teens imaju stvarno me je iznenadila.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
omega68  23:35 08.07.2009
Preporuka: 0

Re: --

Dali odlican tekst!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  01:06 09.07.2009
Preporuka: 0

Re: --

thanks Omega tek te sad ugledah..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
49 41  11:30 07.07.2009
Preporuka: 0

Ne, placi Argentino!

#Link  Replika: 1
Kad bi nam emocije, secanja i ceznje; bili kao na dugme ( daljinskog napr.).

Bilo bi dobro, al' najverovatnije da ne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  00:58 09.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ne, placi Argentino!

Da ,ja bi uzeo dva daljinska ondak ,za svaki slucaj..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  12:48 07.07.2009
Preporuka: 0

Svako od nas je - Kolumbo

#Link  Replika: 1
Dali
Svoju sam šansu dobio. Dobio i ličnu kartu, i pasoš. I stipendiju za faks i postdiplomske studije. Svoju zahvalnost prema ovoj zemlji ne izržavam slijepom podrškom svemu što čine, već kritikom i razmišljanjem. Previše sam gledao RTS da bih sve što vidim na CNN uzimao zdravo za gotovo. Ne pljujem po svom porijeklu da bih ispao "cool and in". Niko to od mene i ne traži. Zato ne razumijem onog blogera koji se baš pošteno "prosuo" izjavom da se stidi što je Srbin te jedva čeka da dobije papire pa "zdravo đaci". Istina je da je nekad najteže biti dobar čovjek, a kad to jesi onda si i dobar Srbin, i dobar Francuz, i dobar Amerikanac. Sve se vrti oko ljudi.


Tu sam gdje jesam. svašta toga naučio i otkrio


Samo nastavi sa učenjem i otkrivanjem. Kažu da se tako mora do poslednjeg dana, ako se drži do sebe. (Svuda, u svakoj sredini, ne samo u tudjini).

Na kraju da se našalim:
Između ostalog slušali smo, mada slabo razumjeli, "Don't cry tonight";

A jel' bilo (u ovom izmedju ostalog) i "No Woman No Cry"?
I to je bila lepa pesma, he, he, he...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:32 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Svako od nas je - Kolumbo

Prije cetiri godine zapisat cu izmedju ostalog
“Znanje je divno predvorje u kom crpis snagu u kom svatas svu svoju malenkost I iz kog izlazis bolji svestan da uvijek postoji jos.”
Hehehe Vladimire I ta pjesma koju pominjes je bila hit, da, what about” American woman stay away from me”
Sjecam se LOTO (nisam igrao bila lijepa voditeljka)
I pjesme u pozadini
Should I stay should I go
If I stay will be trouble if I go will be double (or vice versa )

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ines08  13:45 07.07.2009
Preporuka: 4

Dali,

#Link  Replika: 0
Još jedna od priča koja pokazuje kakav si čovek. U pravu si, ljudi su svuda isti, ima i dobrih i loših...

Svoju si šansu debelo zaslužio.
Dobro je što si je prepoznao i iskoristio.
I što sve ovo pišeš bez imalo gorčine, besa ili ljutnje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
markonio92  13:56 07.07.2009
Preporuka: 0

People Are Alike All Over

#Link  Replika: 1
ljudi ko ljudi. Svuda isti.

To me podseti na ovo



Ti si još i dobro prošao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:34 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: People Are Alike All Over

Bogami da znas da sam jos i dobro prosao..Mars je ipak dalje.
Inace filozofija mu je super kad ti kazem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  15:38 07.07.2009
Preporuka: 0

kad smo kod Kolumba,

#Link  Replika: 1
Dali, grafit mu nije spominjao majku, vodi se ovde racuna o mamama, nego je glasio : Kolumbo, j...m te radoznalog". Pamtim, jer sam tada obozavala da slusam Ozon na radiu 202, najbolja emisija tih godina gde su se izmedju ostalog i birali najbolji grafiti nedelje, meseca i sl...Elem, sto bi rekli stari, i bolje je sto dobi Ameriku, bliza, je......
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:40 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: kad smo kod Kolumba,

godine idu slabije se pamti. Donio sam knjigu (bele korice i znam mete na sredini, sa vim vicevima ,grafitima tokom bombardovanja.Posudih je al mi ne vratise a sad vise ne znam ni ko treba da mi je vrati.
Da, Amerika jeste blize i o tome sam razmisljao. Samo eto godine prolaze , navika jeste neka cudna stvar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
topcat  16:10 07.07.2009
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 3
Ne znaš kamo će te život odvesti.
Evo ti malo šaljive Amerike.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  18:09 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: ...

Hvala top za saljivi djelic.
Hm, odista kad pogledas unazad zivot pise romane zar ne.
Sjecam se prvih mjeseci imao sam susret sa likom koji je imao dugu kosu nosio sesir.
:
Gringo you took my land.
E ebiga prijatelju nisam ja ,al sta mi vredi. objasnjavati
Sta mu reci ? Navijao sam ja za vas , al dzaba.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  18:53 07.07.2009
Preporuka: 1

Re: ...

Gringo you took my land.


A u Beogradu je, u vreme pre tvog odlaska u SAD, na tadašnjoj Američkoj čitaonici bio ispisan grafit: "Gringos go home!"

Svoju zahvalnost prema ovoj zemlji ne izržavam slijepom podrškom svemu što čine, već kritikom i razmišljanjem.


Razuman stav, u kojoj god zemlji da živiš.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:02 07.07.2009
Preporuka: 1

Re: ...

rijec gringo nastala od dvije reci green go..Zelene uniforme,Meksikanci su zeljeli da im odu sa zemlje , al eto ostadose.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  16:18 07.07.2009
Preporuka: 3

preporuka

#Link  Replika: 2
preporuka za tekst ali ne mogu u potpunosti da se slozim sa onim za knez mihajlovu

Ukusi su razliciti i o njima ne treba polemisati. Ako se po tom pitanju misli sa necim drugim cak je i nemoguce polemisati.
Najnapucanije na svetu verovatno. Najlepse - treba obici sveta pa doneti zakljucak!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:43 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: preporuka

E drug znam da si u pravu. Priznajem moju subjektivnost. Mozda ce nestati ako nam vise odobre slobodno kretanjje ,recimo na Kubu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  19:03 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: preporuka

dali76
E drug znam da si u pravu. Priznajem moju subjektivnost. Mozda ce nestati ako nam vise odobre slobodno kretanjje ,recimo na Kubu.


kuba je dobar izbor

ja bih jos preporucio rog afrike
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  18:54 07.07.2009
Preporuka: 0

Ljutnja

#Link  Replika: 6
i ja sam bio ljut, šta ljut, bijesan...na "Guns and roses"

ccc, crni Dali, pa što tako? he, he, he...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:05 07.07.2009
Preporuka: 2

Re: Ljutnja

jedino mi AC/DC bili super ,al eto njihovi me ne primise. Klokani obicni...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  19:35 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ljutnja

Klokani obicni...

Sad me podseti kada sam prvi put čuo tu reč klokan, beše neka emisija na tvu, ali nisu ih odmah pokazali tako da nisam znao na šta misle, pa sam se razbijao od radoznalosti - šta li su klokani...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:47 07.07.2009
Preporuka: 1

Re: Ljutnja

e to mora da je bilo BG vreme? before google...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  19:51 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ljutnja

dali76
e to mora da je bilo BG vreme? before google...

U stvari nije mi bilo palo na pamet da pogledam na googleu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bocvena  21:02 07.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ljutnja

dali76
jedino mi AC/DC bili super ,al eto njihovi me ne primise. Klokani obicni...

sad ide onaj smajlić što se valja od smeha
Kad god čitam tvoje tekstove zaboravim koliko si u stvari mlad. Mnogo je to preživljene muke. Uživaj!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  01:08 08.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ljutnja

e za ovo "mlad " imas pice Bocvena!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  21:37 07.07.2009
Preporuka: 1

Ovaj tekst

#Link  Replika: 1
mnogo govori o tebi kao čoveku. Moje iskreno poštovanje, Dalibore!
I nikada mi neće biti jasni oni ljudi koji loše govore o zemlji koja im je pružila šansu da nešto steknu u životu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  01:11 08.07.2009
Preporuka: 1

Re: Ovaj tekst

nezahvalnost je dio hipokrizije moj Libkonz.
Ne mozes pljuvati po tanjuru iz kog jedes , al isto ni slijepo pratiti bilo kog.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  09:54 08.07.2009
Preporuka: 1

Dalibore!

#Link  Replika: 1
Ko se seli taj se ne veseli, bar tako tvrdi moja baba,,,
Sjajan tekst, podsetio si me na neke žive rane..
Preporuka, čitamo se uskoro!
Djina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:36 08.07.2009
Preporuka: 0

Re: Dalibore!

Hvala Djina.
Ja dzezvu trazim samo da znas...Kafu ne pijem al iznimci postoje da otvrde pravilo D)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  15:08 09.07.2009
Preporuka: 0

Čovječe

#Link  Replika: 1
Pa ja sam osamdesetih u mojoj sobi držao sliku R.Regana i američku zastavu!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:18 10.07.2009
Preporuka: 0

Re: Čovječe

e tako mlad a tako konnzervativan?Ja sam imao poster Don Johnson. Jel moglo bez Pamele. nije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
strenum  23:52 09.07.2009
Preporuka: 0

pobeda?

#Link  Replika: 2
Dok sam citala tekst stalno mi se vrzmala po glavi Andriceva misao, koja mi je devedesetih pomagala da shvatim da nisam jedina koja je prolazila kroz uzas.

"Iz godine u godinu slusam urlik o pobjedi a sve je manje hljeba na svijetu i snage u ljudima dok zemljom prolazi laz o pobjedi."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:23 10.07.2009
Preporuka: 0

Re: pobeda?

pobeda, da,al uvijek nekako pirova. Bitno je valjda zvati pobjeedom.
It's all about the image..
Ako ne gresim prvi put kod mene dakle dobrodosla.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
strenum  23:16 10.07.2009
Preporuka: 0

Re: pobeda?

Hvala na dobrodoslici, zanimljivi su ti tekstovi pa ocekuj jos komentara od mene
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  22:40 10.07.2009
Preporuka: 0

Oprosti na slobodi

#Link  Replika: 1
Dali, uvek te rado čitam, to sam ti već rekao.

Sada se setih tebe (zato kažem: oprosti na slobodi), jer čitam knjigu "Zrelo doba" od Simone de Bovuar (Simone de Bauvoir: La force de l'age), pa naidjem na ove Simonine reči:

"Od svih pet osjetila vid sam stavljala daleko iznad svih ostalih. Usprkos naklonosti ka konverzaciji bijah zaprepaštena kad sam čula da su gluhi nesretniji od slijepih".

Ovo me je ponukalo da te pitam, jer i ja stavljam čulo vida ispred čula sluha.

Da li si ikada razmišljao o ovome, ili čuo mišljenje drugih?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  19:24 11.07.2009
Preporuka: 2

Re: Oprosti na slobodi

"Od svih pet osjetila vid sam stavljala daleko iznad svih ostalih. Usprkos naklonosti ka konverzaciji bijah zaprepaštena kad sam čula da su gluhi nesretniji
od slijepih".
Koliko ljudi kao Simone ,pod uslovom da dobro vide, stavljaju culo vida daleko ispred ostalih cula ?
Jesi li ikad slusao izlazak sunca?
Jesi li slusao kisu?
Zasto ljudi, bar vecina, zmure dok se ljube?

Koliko nam ta rekao bih okupacija iskljucivo vidom ne dozvoljava da svijet “gledamo” svim culima?
Simone je to svatila cim prica u proslom vremenu kad kaze
Od svih pet osjetila vid sam stavljala daleko iznad svih
Upoznao sam mnogo slepih ljudi, za koje sam ja ,kao slabovidna osoba, bio poglavica sivi soko ,a oni su me ucili gledati svijet.

Jesu li gluvi tuzniji od slepih? Slepi sretniji od gluvih?
Tesko je reci.
Vecina ljudi ako ih,hipokratski upitas, sta bi radije “izabrali”: biti gluv ili slep ce najscesce izabrati ovo prvo.

Sta je lakse tj ljepse: biti slep I slusati radio gde ti vid nije potreban ili biti gluv gledati domaci film bez titla gdje ti je potreban I vid I sluh.
Zamisli ko ce ti lijepse I bolje opisati film; gluv covjek ili pak slep?
Mozda u svemu ovom lezi odgovor ko je sretniji?
Ono sto je najvaznije,po meni Vladimire, jested a ne dopustimo da nas samo oci kroz svet vode.
Kazu,ucili nas , na casu creative writing da dobro djelo ,dobar sastav, dobra knjiga probudi u citaocu sva cula;

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA