KOSOVO ili ENTUZIJAZMOM PROTIV CINIZMA - predvorje borbe

Ninoslav Randjelovic RSS / 08.06.2007. u 13:08
Dakle, moja licna pricica o tragediji Srbije na Kosovu i Metohiji pocinje sa 3 "otkrovenja" koja sam doziveo.
Znate, ja i sada, kao i uvek, ukoliko imam mogucnosti za to, volim da lezim na krevetu ili da sedim u stolici i gledam u plafon ili kroz prozor. Razmisljam o onom sto je bilo, gledam ono sto tu jeste i zamisljam ono sto ce biti. Stvari se same namecu. Teme koje me okupiraju ne biram. Tu su, bas kao i bradavice, zuljevi, reuma, roditelji, prijatelji, sunarodnici, ma svi ljudi i zivotinje  i insekti i biljke i kamenje. Sve zivo i nezivo. Hocu da kazem, te teme su opipljive, bliske, znacajne. 

Stoga, evo i tih otkrovenja sto me dovedose na Kosovo i Metohiju :

DA LI BOG ZNA MOJE MISLI PRE MENE  ?

U prvim razredima osnovne skole, popodneva sam uglavnom provodio lezeci na krevetu u maloj sobi pored kuhinje - tu smo sobu zvali “devojacka soba” - i razmisljao o onom sto su mi rekli o Bogu. O tome da On zna, pre nas samih, sve sta cemo mi uciniti. Apsolutno sve. Lezao sam na ledjima, zatvorenih ociju i pitao se kako da proverim istinitost tih reci. Poceo sam polako da pomeram ruku ili nogu shvatajuci da ako mislim gde cu sa rukom ili nogom onda Bog, po tome kako su Ga opisali, zaista, moze lako da zna u koju cu se ja stranu pomeriti. Onda sam poceo nasumice da se bacakam po krevetu, sve brze i brze, razumevajuci postepeno i sa radoscu da time i sam eksperiment gubi smisao i da je upravo ta nemogucnost da utvrdim da li Bog zna moje misli pre mene, istovremeno i garancija jedne takodje tajanstvene stvari -  moje licne slobode.


KO SAM JA ?

U autobusu za Beograd iz Smedereva, odakle sam se kao dete vracao iz posete rodbini mog skolskog druga i komsije, poceo sam da ponavljam, tiho, jedva cujno, moje ime i prezime. Vrlo ubrzo, sto sam ih brze izgovarao, te su reci sve vise postajale samo zvuci bez jasnijeg znacenja. U strahu, tacnije, u stravi, osecao sam svoju golotinju pred svetom. Ko sam ja uopste? Tog popodneva, u autobusu, osecao sam, po prvi put, lepotu i tajanstvenost jedne nesumnjive dileme i saznavao da me samo osecanje nje menja, da i sam postajem podjednako lep i tajanstven; i da ne menja samo  mene, nego i moga druga u susednom sedistu i njegovu majku i sestru, taj citav autobus, sve i svakog. Moje ime me, dakle, ne odredjuje, razmisljao sam, ono nije nikakva garancija da postojim. Ime je nesto sto dolazi tek posle mene, znaci, zanemarljivo je i mozda suvisno. Bas kao i reci koje nisu mogle sasvim da opisu svet oko mene - Danilo, Olivera, Margareta, sediste, mreza na naslonu, vozac, radio, prozor, pas, trava, prasina...
Sa uverenoscu deteta, konstatovao sam tako da je sav taj napor da se nauce nazivi, da se govori, nepovratno  narusio nekakav nemusti poredak stvari u svetu koji sam tada, kao dete,  jos jedva mogao i da naslutim.

Trece otkrovenje koje mi se daruje vise od 18 godina je u "atachmentu" ovog posta. Moje dete.



Atačmenti



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 13:20 08.06.2007

Otkrovenje br. 2

Ako dovoljan broj puta ponavljaš bilo koju reč (uzastopno), ona nekako gubi svoj smisao... ne samo to, zvuči potpuno strano kao da je na klingonskom jeziku... ako je ponavljaš uzastopce bez pauze, nakon nekog vremena nisi u stanju da odrediš gde je početak a gde kraj reči...

Za otkrovenje br. 3 - šta reći :) You are a happy man :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:23 08.06.2007

Re: Otkrovenje br. 2

To ti i kazem - svet oko tebe i sve u njemu. Ja sam samo krenuo od sopstvenog imena. Onda sam video i to drugo. Sve. Hocu reci i Kosovo sam tako video. I shvatio. Bez reci. Zahvaljujuci trecem otkrovenju.
Sve poklon do poklona.
angie angie 13:46 08.06.2007

ne otvara mi se

atachment.
Atomski mrav Atomski mrav 13:51 08.06.2007

Re: ne otvara mi se

Evo je:

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:52 08.06.2007

Re: ne otvara mi se

Pa, ne znam.
Vidis, atomski mrav je to mogao.
Mozda nesto sa kompom ili vezom ?
Pozdrav !
:)
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:36 08.06.2007

Otkrovenja

Cestitke za sva tri. A sad malo ja:

Sto se Kosova tice(i to bez namere da umanjujem problem ljudi koji zive na KiM, njima zelim svetlu, bezbednu i srecnu buducnost, koju ce ocigledno imati samo van Majke ), skontao sam jednog prohladnog prepodneva da mi u zivotu treba taman ovoliko prijatelja, malo vise razumevanja i samopouzdanja, jos nekoliko onako bas masovnih izlazaka, pa da zaokruzim jedan ciklus u zivotu i odredim se, jos jednom i opet, prema sebi i prema drugima.

U nekom trenutku skontas da te vesele druge stvari, lepse price, sveziji ljudi i misli. I ono sto je najvaznije, skontas da ti je uzasno potreban neko da je volis i da te voli, bez obzira na buduci status Kosova. Od tog prepodneva, do danas - proslo je godinu dana.

Prikljucio sam se blog zajednici (u julu bice moj prvi rodjendan ovde), veseliji sam nego inace, sto zbog novih ljudi sto zbog novih ideja koje kuljaju iz glave, upoznao sam Jelenu, ali i dalje lajem. Valjda nesto mora da ostane po starom.

Otvaranje prema sebi i prema drugima, razumevanje drugih i sebe sama :) biti srecan, dobar, ziveti normalno i imati mogucnost da za 20ak godina imas attachement kao autor ovog posta - valjda je to vazno, kazem bez obzira na buduci status Kosova.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:48 08.06.2007

Re: Otkrovenja

Pravo kazes !
To je zaista, najvaznije. To otvaranje.
A, ja se nadam da ce bas takav i biti
buduci status Kosova. Otvoren.
E, onda je i za mene ciklus zavrsen.
I ako ne budem tu.
Hvala za pohvalu attachment-u.
:)
Sveznajuci Sveznajuci 15:10 08.06.2007

Re: Otkrovenja

ko smo mi da iz udobnosti naseg doma,uz to se slikajuci s osmehom sa nasom decom zelimo nekom dole dobru buducnost sa preporukom da je za njih najbolja nezavisnost kosova?kakva nebuloza!pa to su ljudi koji su rodjeni u jednom delu svoje republike,drzave,i sad oni treba da su srecni sto im vi zelite svako dobro,ali daleko od maticne drzave?e pa nece moci!da se takvi pitaju odavno bi sve bilo zavrsena stvar.a ovako,bogami nezavisnost ce samo ostati san.kao sto vidimo po najnovijim vestima..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:43 08.06.2007

Re: Otkrovenja

Nezavisnost ?!
Rec je bila o otkrivenosti.
Otkrivenosti za ljude.
Bas sve ljude.
Sveznajuci Sveznajuci 15:53 08.06.2007

Re: Otkrovenja

ne znam ja nekoj otkrivenosti,ali'napominjem.bio sam dole da preuzmem neku robu,pre neki dan,i stvarno ljudima je ograniceno kretanje!u 21.veku!osecaju se kao da su lovina u nekom rezervatu,nvo cute,helsinski cuti..uzas,pa covek ne moze da pusti svoje dete da ide u skolu,plaseci se da li ce se zivo ili silovano vratiti kuci..ej,o cemu mi pricamo..ljudi probudite se,bez obzira na afinitete i licne empatije..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:01 08.06.2007

Re: Otkrovenja

Kazes cute.... A, Srbija ? O cemu ona prica ? Ako prica.
Sveznajuci Sveznajuci 16:10 08.06.2007

Re: Otkrovenja

mora se priznati da je ne-cutanje dalo odredjeni rezultat.sad odlaganje,za par meseci portoriko,a posle pod okrilje srbije..tako to ide.druga je prica sa nekim pojedincima srpskog roda koji ostaju gluvi na krike majke koja ne moze da mirno doceka kcerku,koja se vraca iz skole.i sve to sto su druge nacije.u 21.veku u sred evrope..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:38 08.06.2007

Re: Otkrovenja

Bila jedna majka sto je pod svojim okriljem
drzala svu decu, bez obzira cija su...
Interesantno, ova majka nikad ne ostade sama....

Bila jedna druga majka sto je samo
svoju decu grabila pod okrilje i to
kad joj se prohte.
Onu tudju nije ni gledala.

Tu majku prestadose da
gledaju
sva deca.
I tudja
i njena.

I ostade sama.
AlexDunja AlexDunja 16:51 08.06.2007

ova prva majka

se zvala Fir
Sveznajuci Sveznajuci 17:19 08.06.2007

Re: Otkrovenja

ovo nema veze s vezom...
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:14 09.06.2007

Re: Otkrovenja / sveznajuci

ti iz komentara u komentar pokazujes koliko veze nemas... nego, kako napreduje razmisljanje da je ubiti nekog zato sto je albanac ok, a razlog je sbbkbb?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:14 08.06.2007

Najlepše je

treće otkrovenje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:46 08.06.2007

Re: Najlepše je

Da.
I jedino od ta tri koje
me bez prestanka
poducava.
Svemu sto
je potrebno
da znam.
angie angie 17:15 08.06.2007

Re: Najlepše je

pa onda si provalio jednu od najvecih istina, da treba prepoznati trenutak, kada ti kao roditelj pochinjesh da uchish od svoje dece.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:20 08.06.2007

Re: Najlepše je

Ko tu tajnu ne provali
o glavu mu se odvali.
Na zalost tajne i deteta.

JJ Beba JJ Beba 17:21 08.06.2007

Re: Najlepše je

Ma meni neshto nije jasno u vezi sa tim otkrovenjima. Mislim o tome danima. Evo tek smo na novom softveru, a najvishe blogova ima o deci - o onima koji su tek dosli medu nas, o onima koji tek treba da nas obraduju svojim postojanjem i bivanjem, pa sad ovim otkrovenem u vidu dece...Alo bre ljudi, pa na blogu ima i onih koji nemaju decu, koja ne mogu da imaju decu, koja ne zele da imaju decu....Mnogo me to uznemirava....
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:22 08.06.2007

Re: Najlepše je

Ali, svi na blogu smo NECIJE dete, zar ne ?
Sveznajuci Sveznajuci 17:37 08.06.2007

Re: Najlepše je

po meni 'deca'ne moraju da predstavljaju neminovnost ljudskog roda..neko zove detetom i svoj pc na primer..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:45 08.06.2007

Re: Najlepše je

Sveznajuci,
kada deca ne bi bila "neminovnost" ljudskog roda, da li bi tog roda uopste bilo ? Ili je vazno kako sta zovemo ?
Ali, ovde je rec o necem drugom.
Ti si govorio o majkama, okrilju, deci, kricima... To me je nagnalo da te zamolim da razmislis o Srbiji koja na Kosovu zeli da zastiti SVU decu i SVE MAJKE, ali i da UME i da ZELI da SVEDOCI stradanje i svoje sopstvene, dece, bas kao i tudje.
Sveznajuci Sveznajuci 18:01 08.06.2007

Re: Najlepše je

niposto ne dozvolite sebi floskulu,dole su ubijali albance pa nek sad ubijaju srbe..to je strasno,ali evo dole poziv na razum i objasnjenje..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:03 08.06.2007

Re: Najlepše je

Ovo vas nisam razumeo.
Koja floskula ?
Ko da je ne dozvoli sebi ?
Atomski mrav Atomski mrav 18:33 08.06.2007

Re: Najlepše je

Živela deca naših roditelja! :)
AlexDunja AlexDunja 18:35 08.06.2007

Zivela deca nasih roditelja

narocito ona koja su jos uvek deca
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:39 08.06.2007

Re: Zivela deca nasih roditelja

Ma, da uprostimo :
ZIVELA DECA !!!!
(to vec ukljucuje i roditelje i sve druge)
AlexDunja AlexDunja 18:50 08.06.2007

Re: Zivela deca nasih roditelja

vidis kako je jasno,kad je jednostavno
a ti zapeo da komplikujes....:)))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:57 08.06.2007

Re: Zivela deca nasih roditelja

Jedan covek, sto se sav napeo,
najednom je zapeo....
i stao bi sasvim,
da neko drugi njegov problem
nije ucinio
jasnim.
I covek se opustio
i lepo se spustio.
Bez problema.
Majanski.
bravar bravar 21:30 08.06.2007

Re: Najlepše je

:)))
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:47 08.06.2007

imam li pravo?

Imam li prvo da pricam o Kosovu? Mislim da da ,prvo zato sto se trudim da budem objektivan a i zbog cinjenice da sam (srecom, nesrecom?) obisao dobar deo Kosova 2000. god dakle, odmah posle rata, i to srpske delove, V. Hoca, Gorazdevac, K. Kamenica.........
Utisak je bio -zlo, ocaj, tuga i za cudo sasvim pogresno (po meni) vidjenje ljudi sa kojima sam pricao, onoga sto se desilo, sto je trebalo da se desi i onoga sto je izlaz iz te tuge i ocaja.
Otvaranje je resenje, ali otvaranje svih, otvaranje prema svemu, prema ISTINI i stvarnosti prvenstveno.

*cestitke na atacmentu, i da se phvalim, ja imam dva takva.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:52 08.06.2007

Re: imam li pravo?

U tom slucaju, imas DUPLO vise prava od mene da o Kosovu govoris !!!!
A, s obzirom kako si lepo rekao, to sto si rekao, imas na to prava i vise od duplo.
Pozdrav !
:))))
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:19 08.06.2007

hvala, ali nisam toliko pametan

Juce sam rekao da mi se cini da se bas i ne slazemo.
Naime, utisak mi je da smatras da su ljudi dole u strasnij nesreci i da smo prvenstveno kao moralni ljudi, pa mozda i kao sunarodnici u ljudskoj i moralnoj obavezi da svugde i svima bar pricamo o tome i da pokazemo svakom sav uzas zivota tamo, i da nesto konkretno cinimo da se to menja Ako me utisak ne vara onda se do sada slazemo.
Ali, cini mi se da ne trazis od njih (tih ljudi) da i oni moraju tome da doprinesu time sto ce se OTVORITI za istinu i stvarnost, a one su malo razlicite od onoga sto je vecinsko misljenje medju Srbima na Kosovu.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:30 08.06.2007

Re: hvala, ali nisam toliko pametan

I u ovom drugom smo saglasni milijardu posto.
Ali, za to postoji jedan uslov - da vecinsko misljenje medju Srbima VAN Kosova bude otreznjujuce i svesno sopstvenih propusta i greski. To ce pomoci ne samo da medju Srbima na Kosovu dodje do OTVARANJA za istinu i stvarnost, vec ce pomoci i Srbiji da kvalitetnije i istinitije PROGOVORI o propustima i greskama Sveta i Albanaca na Kosovu i Metohiji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:17 08.06.2007

uuuu, pa ja se pres'o

Mi se izgleda slazemo. Evo da se malo izvadim, rekao sam "cini mi se,... ali ajd' da vidimo"
Tacno, taj uslov stoji, medjutim, ako bismo krenuli da to komentarisemo, bojim se da bi usli u nabrajanje gresaka i propusta, koje su bar ovom skupu (blog), cini mi se, jasne pa ne znam da li ima svrhe.
Mada, da bi neko stekao pravo da prica o gresima drugog (i svet i Albanci ih imaju isuvise), mora sebe ozbiljno preispitati.
I nije ovo nikakva mudrost sve je to bas Srpski narod odavno rekao: "u tudjem oku vidi trun a u svome ni balvan ne vidi" i ona prica o tudjem i svom dvoristu...
Steta sto su ovi skoro uspeli da iskompromituju sve sto je srpsko i sto valja i sto nije dobro, tako da pristojan covek uvek mora da pripazi da li da pohvali bilo sta sto je srpsko, plaseci se da ga ne proglase za velikosrbina, cetnika ili ko zna sta
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:34 08.06.2007

Re: uuuu, pa ja se pres'o

Slazemo se non-stop. Sta je, tu je.
Nema nam kud.
Slazem se i da ne moramo MI na ovom blogu mnogo ni da komentarisemo srpske greske i propuste na Kosovu.
O tome MORAJU da progovore oni koji su izabrani da GOVORE u ime srpskog naroda.
MI (narod/skupina naroda) to od njih MORAMO da trazimo.
Ovako ili onako.
Pisem ovaj post kao MOJ pokusaj da od NJIH to trazim i na ovaj nacin.
Uz vasu pomoc.
Na kojoj hvala tebi i drugima ovde.
Naravno, ako prihvatite tu moju
licnu perspektivu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 08.06.2007

jedna finesa

hajde da i ovo proverimo.
Sto uvek kazes Kosovo i Metohija?Znam da je to zvanican ("srbijanski" naziv ali ima u njemu i malo teranja inata.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:01 08.06.2007

Re: jedna finesa

E, sad se ne slazemo. Nije rec o finesi. Ili o inatu. Nego o imenu regiona. Srbi ga zovu tako. Albanci ga zovu drugacije. A, rekosmo, nije toliko vazno kako nesto zovemo, nego da ga ne unistavamo.
Kako bese ona poslovica - Ma, zovi me kako hoces, samo nemoj da me razbijes....
Sveznajuci Sveznajuci 18:03 08.06.2007

Jedna poruka

Zelim na kraju da porucim nesto,vama koji uporno ne vidite,ne zelite da vidite ili vidite ali vas briga.Btw,i to ce biti vidjeno.

Kad zagrlite veceras vase dete,znajte da na nekoliko stotina km od vas,postoji isto tako dete,koje roditelji grle,al'sa zebnjom sta ce biti sutra.To su pripadnici vaseg naroda,vasi Srbi,Crnogorci,mozda i rodjaci nekog od vas ili nekog vaseg.

Koliko god da ste zabludeli u vasoj antipatiji prema tom delu naseg naroda,iz razloga vaseg komunistickog,jugoslovenskog porekla,fiks ideje da to utice na vas komformisticki i hedonisticki status,vi gresite.Grdno gresite.

Ja ubrajam sebe u gradjane sveta,mundijaliste,ali svestan sam da postoji jedan deo Evrope,gde su ugrozena ljudska prava,decija prava.Ljudi se smatraju lovinom u nekim delovima juzno od Ibra,i to sve u 21.veku!

Od svega je gore,vase nerazumevanje i bezosecajnost.Naravno,vi ste jedna minorna skupina,jedan mali deo naseg naroda(bez obzira na nacionalnost,opredeljenje).Ali je zalosno,i da postoji tako nesto.Ja znam brojne razloge,naucne cinjenice,zasto neki tamo Milutin Milutinovic iz Nemanjine,kad se pomene ugrozena srbadija s Kosova,kaze u sebi,ma treba vas sve pobiti!Znam razloge za to ludilo!Ali probajte da se preispitate,jos jednom,gde vas vodi takva jedna misao..Nikad nije kasno,pravda mora pobediti.Trijumf istine je kosmicka konstanta.I da se zna.Neljudskost nece biti merilo kvaliteta.Privremeno su pomerene zakoniitosti dobra i zla,svetlosti i tame,ali brzo,sve ce doci na svoje mesto.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:09 08.06.2007

Re: Jedna poruka

Sveznajuci,
nisam siguran da Vi shvatate koja je tema ovog posta.
Izgleda mi ka da ste se pred put u Saharu, opskrbili sa dosta peska.
Srecno Vam putovanje !
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:21 08.06.2007

Re: Jedna poruka

Pogresno shvacen post, komentari ljudi, sve.
Mozda upravo zbog preokupljenosti oko KiM. Svi vec sve ovo sto ste napisali znamo,medjutim - nije lepo oslovljavati 'nas' minornom skupinom, nekako ne ide uz Vas ton.
Sve najbolje
Sveznajuci Sveznajuci 23:30 08.06.2007

Re: Jedna poruka

minornim sam nazvao one koji su neosetljivi i zlonamerni prema nasem narodu tamo.pa i jesu.ne verujem da ima takvih vise od dva tri posto birackog tela.iz ovog gore ne vidim da spadate u tu grupu.druga je prica sa ovim sto su za otcepljenje kosova,i za to da zarad nesto konformizma budemo ponizeni i za sva vremena pred potomcima ponesemo zig izdajnika i bednih fufica.ja to ne zelim.eto im kosova nek upravljaju,drzava ne moze.a iz najnovijih dogadjanja vidimo da je i nece nikad dobiti..
Lun Lun 19:27 08.06.2007

Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

U kakvoj su korelaciji naslov i tekst, bash bih voleo da mi neko objasni?
Ili je ovo neshto vrlo vazno, dubokoumno ali u nastavcima?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:39 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Ovo je nesto vrlo licno, mojeumno, mozda i maloumno i u nastavcima.
Ako ne zameras ?
Tu je i ta korelacija.
U borbi.
Entuzijazma protiv Cinizma.
Kada je rec o prici o Kosovu.
Koju se, eto, usudjujem da ispricam.
Lun Lun 20:24 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Boze sachuvaj da zameram, mada korelaciju i dalje ne vidim.
Pominjesh nekakvu borbu. O kakvoj borbi je zapravo rech?
Pishesh i o nekakvom usudjivanju. Implicira li to neke zabrane i i tvoju hrabrost da im se suprotstavish?
Proklamujesh i nekakav Entuzijazam sprocu Cinizma, uveren da si na pravoj strani.
Ok, ako je tebi tako lakshe.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:37 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Usudjivanje da o ovome pisem implicira da mi je bilo neprijatno da o ovakvoj temi pisem iz licne perspektive. Do sada sam o tome samo govorio i gnjavio koga god da sam stigao. Pitao sam blogere i rekose mi da probam.
Da, proklamujem borbu E. protiv C.
Zapoceh je od malena, a posle stize i ucitelj te borbe. O tome je bio danasnji post. I jucerasnji.
I korelacija.
Sto se strane tice, nisam svrstan. Entuzijasta sam. Sa mnogim mrljama cinizma na sebi.
Cistim se polako. Valjda.
Cak i ovako.
Hvala sto ne zameras da ovo radim.
Lun Lun 21:14 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Ninoslav Randjelovic
...

Sve je to lepo em krasno ali nikako da razumem ovu prichu o entuzijastima i cinicima.
To je, moze biti, shto slabo razumem metafore i shto ne vidim potrebu za njihovom upotrebom ako prichamo o Kosovu.
Koliko uspevam da shvatim tvoja podela govori o entuzijastima koji bi da brane Kosovo (kako?) i cinicima koji bi da ga prodaju, predaju ili izdaju (kako?).

Moje je mishljenje, ako se tema vec tiche Kosova, da o tome treba prichati bez uvijanja, skrivenih znachenja, parabolama, efeima i ostalim felshevima.

U tom smislu evo ti hinta - ja mislim da bi Srbija prva trebalo da prizna nezavisnost Kosova. Ne zbog Srbije, ne zbog teritorije, ne zbog suvereniteta, ne zbog integriteta, vec radi ljudi koji "dole" pate zbog raznih mimikrija koje dolaze iz matice.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:40 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Ne mislim da bi Srbija prva trebalo da prizna nezavisnost Kosova.
Srbija bi trebalo da stiti ljudska bica na Kosovu i Metohiji.
Srbija je to slabo radila.
Otud problemi.
Prava tragedija je sto Srbija kao da iskljucivo govori o teritoriji i medjunarodnom pravu, ali ne i o ljudima. Konkretnim.

Takodje, ne mislim da bi nezavisnost Kosova pomogla Albancima da shvate da se zlocinima i terorom ne sme sluziti u dostizanju bilo kakvog legitimiteta. To je tek utopija. I bolest. Sa strasnim simptomima.

Nezavisnost Kosova, takodje ne bi pomogla ni medjunarodnoj zajednici da shvati losu stranu globalizacije i ispravi ono sto moze i mora da bi njena misija na Kosovu i Metohiji bila zaista CIVILIZACIJSKI uspesna.

Sto se onih termina tice - Entuzijazma i Cinizma, slazem se da takve metafore nisu jasne niti bas preko potrebne.

U ovom kontekstu, kontekstu Kosova i Metohije, ove pojmove koristim da izrazim ovo moje uverenje - Entuzijazam na Kosovu stiti ljude, Cinizam stiti teritorije i politike.
ceda_urosevic ceda_urosevic 21:59 08.06.2007

Kosovo

I couldn't agree more.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Ako smem ovde da se umesam.
Mozda se priznanjem nece sve ovo postici (skoro sam siguran da nece) ali nije li to ipak malo odmaklo u pravcu priznavanja, da bi insistiranjem na necem drugom (Kosovo deo Srbije) paznja opet otisla na formu, teritoriju (cinizam?) a sustina, ljudi konkretni (entuzijazam?)morali da budu odlozeni ili ignorisani?
Ili, nije li bolje priznati tu nezavisnost (cena gresaka u proslosti) i obezbediti poziciju za ostvarivanje sustine?
Ubedjen sam da se sa dovoljno pameti, zelje i ENTUZIJAZMA sustina tj. normalan zivot konkretnih ljudi moze obezbediti i na nezavisnom Kosovu i Metohiji,
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:18 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Hvala ti sto se mesas.
Pogledajmo to i ovako - u slucaju da status Kosova bude odredjen od strane medjunarodne zajednice kao "nezavistan" od Srbije, to jos uvek nece uciniti Srbiju "nezavisnom" od Kosova. Bilo time sto ce ovde nastati opsta pometnja i spor medju politickim liderima Srbije ko je MANJE, a ko VISE kriv za tako nesto. Bilo time sto ce se optuziti neko treci ili cetvrti. O ljudima se nece mnogo govoriti u toj opstoj buci koju predvidjam. U takvim okolnostima. Na taj nacin Srbija definitivno GUBI Kosovo, jer o ljudima ce morati da govori i brine neko drugi.
Ipak, ako se u Srbiji DANAS pocne govoriti o ljudima i traziti stvarno resavanje NJIHOVIH problema kao preduslov svih preduslova, onda ce govor Srbije imati smisla i nece liciti na puke parole. Cak i da je bez uspeha, takav govor ce liciti na ljudski govor. Naravno, ukoliko se u ISTO VREME (danas) pocne govoriti i o sopstvenim (srpskim) greskama i propustima na Kosovu i Metohiji. Za sada, nasi politicki lideri to nisu u stanju da urade i bas zbog toga i NEMA takvog govora danas, niti ga je bilo juce. Ali, ako ga ne bude sutra, bojim se da ce politicki lideri u Srbiji morati da pronadju neku drugu temu i da se na njoj oprobaju da postanu drzavnici, a mi da opstanemo kao narod. Samo, sumnjam da ce i tu biti nekog uspeha.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 08.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

ipak se mi slazemo.
Samo pricamo o dve teme. Ako pricamo o tome kakva nam je politika jasno je da bi po priznanju nezavisnosti ovi nasi trazili krivca a ne resenje i to ih iskljucuje kao politicare koji mogu obezbediti da LJUDI SADA NORMALNO ZIVE.
Ali uzmimo sebi za pravo da predlozimo resenje. Srbija i ne treba da bude nezavisna od Kosova i Metohije ni u slucaju da ovo dobije formalno priznanje, previse je njenih interesa dole. U normalnim odnosima sa svetom apsolutno bi bilo moguce reci " dobro, nadgledana nezavisnost, a ko ce da nadgleda , ima li iko vise interesa da tu (na KIM) bude sve kako treba od Srbije, hajde da i mi budemo deo tima koji nadgleda, da se i nasa cuje i uvazava, pa ako nije u redu nema nezavisnosti" Siguran sam da uz predhodne uslove (koje ovi ne mogu ili nece da ispune) Mladic, Srebrenica, priznanje sopstvenih gresaka na KIM..... Srbija moze doci u poziciju da se njeni mnogo jaki argumenti uvaze.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:00 09.06.2007

Re: Kosovo, najobesmishljenija srpska rech

Da, da, da....
Slazem se sasvim da je takva ne-nezavisnost Srbije od Kosova i Metohije sasvim pozeljna i moguca.
Hajde da se nadamo da ce biti i stvarna.
Dakle, Kosovo sa ljudima, a ne ljudi bez Kosova.


JJ Beba JJ Beba 04:02 09.06.2007

Re: prave Kurve

Ninoslave shto izbrisa sve ono? Prvi si na blogu pribegao cenzuri? Not good, not god. A demokratija u koju se zaklinjesh. Dzaba revolucije, Otpori..... Izgleda da tvoj blog ipak treba izbegavati. Foliranje samo tako...Shta li ce na sve to reci Boban ?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 06:12 09.06.2007

Re: prave Kurve

Nemoj da se ljutis sto izbrisah malu prepisku sa tobom i Sonjom K.
Uskoro cu mozda da postavim post i na tu temu koja tebe i nju interesuje.
Tu ces moci do mile volje da se raspitujes oko svacega i da tumacis sta pozelis.
Ako te to i dalje bude zanimalo.
Sada mozete u tu svrhu da koristite i privatne poruke. To je demokratski. Zar ne ?
Ovaj post ima neku drugu temu.
Pozdrav !
dunjica dunjica 00:29 09.06.2007

jako lijepa slika!

A tek kćerka!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:56 09.06.2007

Re: jako lijepa slika!

Hvala !!!
Geronimo Geronimo 00:35 09.06.2007

Otkrovenje?

Ninoslave, priznajem da sam glup k'o noc i da uopste ne razumem sta je to za sta se zalazete (borite). Kao kad gledam japanski film bez prevoda. Vidim sta se dogadja ali nema sanse da shvatim zasto i cemu ide. Iz vasih ranijih tekstova kapiram da pravite video zapise u kojima vam jedna strana svedoci o nepravdama koje im se cine (cinile se). Druga strana o nepravdama koje se cine (cinile se) protiv njih nece da ih ispoveda vama. Ima svoje videozapisnicare. I jedna i druga strana lelece i kukumavce o nepravdama koje trpe a ni jednima ni drugima ni na kraj pameti ne pada da progovore i o nepravdama koje cine (cinile su) prema drugoj strani. Sto bih sada ja trebalo jednu milisekundu svojih razmisljanja da posvecujem bilo jednima bilo drugima? Da li su i jedni i drugi ikada uradili bilo sta da medjusobno olaksaju i pomognu, sto bi valjda trebalo da bude normalno ako vec zajedno zive? Imate li jedan primer u svojoj videoteci? U istoriji znam za vesele Boru i Ramiza ako su stvarno postojali. To su ona dvojica sto i jednima i drugima sluze za sprdanje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:58 09.06.2007

Re: Otkrovenje?

"Sto bih sada ja trebalo jednu milisekundu svojih razmisljanja da posvecujem bilo jednima bilo drugima?"

Ja mislim da ne morate da posvecujete Vase razmisljanje ni jednim ni drugim. Ako to ne zelite.
Geronimo Geronimo 02:52 09.06.2007

Re: Otkrovenje?

Ocigledno da ne zelim i napisao sam zasto ne zelim. Vi svojim postovima upucujete na to da treba da zelimo a svo vreme ponavljate da brinete o LJUDIMA. Mozete to LJUDIMA da ponovite hiljadu puta, point je u tome sto vi ne govorite o ljudima nego o JEDNOJ od vise grupa ljudi koji zive tu gde zive. I koji ne zele da probaju da zive zajedno. I izgleda nikad to nisu pokusali makar jedan jdini dan. Ako vas ne interesuju SVI ljudi, ako hocete da se bavim nepravdama koje trpi samo jedan deo tih ljudi, pa da ponovim, naravno da necu. Nisam siguran da postoji matematika kojom bi dokazali da sam u krivu u krivu. Ja sam od onoh naivnih koji ne zele drugima nista sto ne bih sebi pozeleo.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 06:25 09.06.2007

Re: Otkrovenje?

Ne. Ne govorim o JEDNOJ grupi ljudi. Procitajte malo pazljivije post i komentare.
Lun Lun 10:28 09.06.2007

Mestimichna humanost

Ninoslav Randjelovic
Ne. Ne govorim o JEDNOJ grupi ljudi. Procitajte malo pazljivije post i komentare.

I pored upucivanja na paznju, slozio bih se sa ovim shto pishe Geronimo. Bojim se da je ovde rech o parcijalnom "humanizmu" tj. o onom istom pristupu koji drzava Srbija praktikuje vec 20 i vishe godina.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:02 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

Nemojte se bojati. Samo procitajte pazljivije o cemu je ovde rec.
AlexDunja AlexDunja 11:24 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

ael ti Lun znas nesto sto mi ne znamo?
AlexDunja AlexDunja 11:29 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

da pojasnim,iz ove price ovde i iz posta a jos vise iz komentara,meni se cini da se neprekidno insistira na obicnom ,onom na jprostijem humanizmu. Kome ne verujes, Ninoslavu ?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:50 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

Humanizam je humanizam.
Mora biti univerzalan.
Mora ukljucivati sva ljudska bica.
Da bi bio humanizam.
To je POCETNA postavka ove teme.
I njen cilj.
Lun Lun 12:33 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

AlexDunja
da pojasnim,iz ove price ovde i iz posta a jos vise iz komentara,meni se cini da se neprekidno insistira na obicnom ,onom na jprostijem humanizmu. Kome ne verujes, Ninoslavu ?

Geronimo je gore sve lepo kazao.
Ne mogu verovati u humanost koja tretira samo jednu grupu.
Autor, valjda uzdajuci se u nashu lenjost, poziva da prochitamo delove koji govore u prilog njegove tvrdnje.
Te delove moja malenkost nigde nije nashla pa ne bi bilo loshe da ih autor potrazi i sam i potom nam ih entuzijastichki shljune u lice.
AlexDunja AlexDunja 13:05 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

ok, Lun, Geronimo kaze da ta grupa ljudi(srbi) ne zeli da zivi sa drugima,niti je ikada zelela.
da li se to odnosi na sve srbe ili samo na one tamo?
i da li na kosovu bilo ko hoce da zivi sa bilo kim?
mislim da bi,za promenu mogli da popricamo o tome da li je moguce da neko zivi sa nekim,i kako do tog epohalnog otkrica doci
ili ,da kazemo nece niko ni sa kim,koga ima vise njegovo,kraj price
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:00 09.06.2007

Re: Mestimichna humanost

Radije cu Vas entuzijasticki opet zamoliti da sami ponovo procitate post i komentare.
Takodje, entuzijasticki Vas nakon ovog puta (treceg) vise to necu zamoliti. Jer, entuzijasticki cu zakljuciti da nije problem u Vasem nerazumevanju teme ovog posta, vec u necem drugom za sta ja ne znam lek.
Brana Brana 17:16 09.06.2007

Re: Otkrovenje?

Ja sam šetao Prištinom sa mojim drugom. Dečko umetnik, urban, sećam se jednom, kaže mi: "Znaš šta je najgluplje u svemu ovome? Da nas skineš gole i poteraš ovde po Prištini, ne bi znao ko je Srbin, a ko Albanac. Da nam gasiš pikavce po koži, ne bi umeli da, u proseku, izgovorimo jednu gramatički ispravnu rečenicu ni na Srpskom ni na Albanskom, ma koji nam jezik bio maternji". I posle, kad su mu izveli oca na streljanje, zato što je posedovao sačmaru, iako je čovek bio predsednik lovačkog društva već 30 godina i bio sudija u lokalnom sudu još i duže, više nije bio tako tolerantan. Ne individualno prema meni, ali prema svemu što dolazi iz Srbije, pa time i prema meni. Dok se to ticalo njega, odnosno dok je tovario cement da preživi, iako je van tadašnje SR Jugoslavije bio priznat i nagrađivan, mogao je da pređe preko svega i svačega, uključujući i cement. Uključijući i policijski čas, uključujući i udarce kundacima zato što se nekome nije svideo njegov izraz lica, uključujući i činjenicu da su njegovog cimera, iz istog prozaičnog razloga, okačili nogama za kuku pa igrali fudbal njegovom glavom i uradali ga bejzbol palicama po jajima, pa posle pustili jer u suštini nikakvog razloga za hapšenje i nije bilo...
Ali, kad su mu to uradili sa ćaletom koji je starac bio, te pored tog starca ubili par ljudi, a na njega pucali ćorcima na "streljanju" i umrli od smeha, a onda ga šutirali u dupe i oterali kući, pucajući mu iz te njegove trofejne puške u to njegovo matoro dupe solju, nešto je u sinu kvrcnulo.
On nije izabrao da mu kvrcne. On nije izabrao da se sučeli sa događajima na kakve niko nije spreman, protiv kakvih niko nema odbranu, za kakve nema racionalnih rešenja. Idite ljudi na ratišta. Videćete da niste to što ste mislili da ste, viećete da je tamo svaki treći događaj veći od vas ili bilo čega što ste mislili da je vrednost sveta, toliko unižavajući, toliko strašan da sve što je ljudskost, duh, intelekt, nestaje, postaje ništa, nešto po čemu te granate hodaju, ne primećujući da svakim korakom ubijaju osobe sa detinjstvom, decom, majkama, idejama. Neću ni da pišem koliko jadno tamo zveči u glavi ideja o naciji, viseći u svemu tome o nekakvom krvavom končiću kao najjadniji izgovor za tu klanicu, koji se može smisliti. Jednako je bezvredna ideja o razumu koji, primenjen na stravično sveden broj činjenica pretenduje da razume, recimo, Kosovo i njegove stanovnike.
Skoro svi su na Kosovu pre ili kasnije doživeli ovako nešto. Tako da priče o majkama koje ne znaju da li će dete da im se vrati, jer silovatelji vrebaju iz žbunja, imaju tamo težinu opšte okolnosti koja, sa prekidima, traje više vekova.
I zašto ovo ja kucam, osim da pustim to iz sebe? Pa zato što hoću ponovo da kažem - možemo da pokušavamo da upakujemo situaciju na Kosovu u shvatljive, za raspravu upotrebljive "definicije" ovoga i onoga, ali ako ljudsku iracionalnost u to ne uračunamo, ništa nismo shvatili. A na istu matematika ne samo da nije primenljiva, nego je verovatno najpogrešnija nauka koja se u tom kontesktu pomenuti može. Da li vi očekujete takve rečenice? Pa, nema ih. Žao mi je. Ne postoje.
O, da, ima puno primera ljudi koji su uradili puno jedni za druge uprkos svemu dole. Bio sam s njima. Ima mnogo više ovih drugih primera. Možemo ih prepričavati danima i noćima. Ali, nemojte da pretendujete da ste u stanju da razumete sve zato što se vaš zdrav razum, inteligencija i razumevanje ljudi oko vas, barem vama, pokazuju efikasnima u većini slučajeva, pa želite da vam neko ispriča ukratko nešto prihvatljivo, da bi tome dali vrednosni sud. Vi ne možete razumeti mnogo toga što ne znate da postoji, vrlo je to jednostavno. Ili pripadate onoj grupi srećnih ljudi, koji misle da sve ono što ne znaju, ne postoji.
Kako je Ninoslav rekao, niko vas ne tera da poklanjate bilo šta, pa ni dragocene sekunde svog postojanja bilo kome ili čemu. Ali, ako to već činite, činite to sa malo skromnosti.
Ne postoji matematika koja će pokazati da ste u krivu. Jer, matematika, rekoh, s tim nikakve veze nema. Matematika je odveć jednostavna.
"Nisu odabrali da pokušaju da žive zajedno..." Šta je tamo iko izabrao? Ko tamo ima izbora? Ko bira da ga siluju, streljaju, ubiju mu porodicu, proteraju...? Što se događa celu istoriju, a oni se zateknu tamo rođenjem. Šta su sad oni, u obavezi da budu svi zen mudraci sa planine, čitaju egzistencijalne filozofe i reaguju na to sa distancom i dubokim razumevanjem istorijskog konteksta ljudske nesavršenosti? Koliko smo mi arogantni...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:35 09.06.2007

Re: Otkrovenje?

Brano,
tek sada, nakon ovog tvog komentara, pocinju da mi jenjavaju sumnje da sam pogresio sto sam na ovu temu uopste zapoceo post. Upravo zbog mogucnosti da se na blogu pojave i ovakve misli, ljudske misli, kao sto su tvoje - zavoleo sam blog.
Hvala ti.
Molim te, ostani ovde i pomozi mi da ova tema bude ljudskije ispricana.
Pozdrav !!!!
Brana Brana 09:16 10.06.2007

Re: Otkrovenje?

Hvala tebi što si se upustio u to. To je hrabro i vrlo ljudski od tebe, na mnogo načina.
Ja ću pratiti blog koliko god mi vreme dozvoljava i pisati kad imam šta da kažem. Ali ako i ne budem baš uspevao da budem redovan, neću prestati da ti budem zahvalan za priliku da ponešto skinem s duše. Ovde je tema Kosovo i bliska mi je. Ali je ovo i poligon za isti problem koji se ponavlja stalno - svet je komplikovan onoliko koliko si sposoban, spreman i voljan da u tu složenost uđeš. Ne kažem da sam ja taj koji je u stanju da se nosi sa tom složenošću, malo je takvih. Ali je neću poricati zato što bi tako bilo lakše. Valjda i to vredi nešto.
Ja više ne radim za medije. Sada učim malo druge onome što znam o tome. Ali toliko toga je ostalo u meni i postoji veoma mali broj ljudi sa kojima se, uglavnom pogledima, razumem.
Ovo je ipak korisnije. Ljudskije je. A i poštenije. Jer, ne bih da glumim tipa koji, eto, kapira te stvari, ali zna da ima malo drugih koji mogu da skapiraju jer nisu bili "tamo", gde god to bilo, ili su bili ali nisu dovoljno pametni, humani itd.
To bi bilo jednako bedasto i eskapistički. Osim toga, to je daleko iza mene, bilo bi idiotski da bilo ko pomisli kako ja sad živim u senci svega toga što sam po tim strašnim mestima doživeo. Ili, da neko pomisli da sam ja bio retni reporter koji se samo time bavio. Ma jok. To je samo jedan deo mene, ja se svaki dan provodim sa svojom decom i ženom, padam na glavu od posla, ali posla koji volim i u koji verujem... Dakle, nisam ja nesrećan i opsednut razlozima svoje nesreće. Ali nisam ni jednostavan, niko nije. Ko god da sam bio, od trenutka kada sam prvi put video porodicu civila zahvaćenu artiljerijskim napadom kako se stiska iza metar visokog zida, dok roditelji guraju decu pod sebe da ih zaštite, sa izrazima lica ljudi svedenih na lovljene životinje, a bio u stanju da ih malkice shvatim jer sam i sam u istom sranju... To bi postalo deo moje ličnosti i imam veliki zadatak da to smestim u sebe i dam tom neshvatljivom događaju (na žalost, bilo ih je kasnije još mnogo) neko mesto u svom viđenju sveta, na kojem to neće biti potpuni prekid sa svim ostalim mojim mislima, iskustvima i osećajima. E, to je zadatak na kojem ću bez prestanka biti, do smrti. Jer, takav događaj uleti u čovekovu mrežu misli i vrednosti kao tornado i sve razbuca, pa se vratiš kući sa tog strašnog mesta i hodaš okolo kao jurodiv, ni ne shvatajući na početku ni koliko te je to razvalilo. Treba vremena i misaonog rada da uopšte profunkcionišeš, a kamo li da smestiš sve to gde spada, izgradiš ponovo sistem koji prihvata i takvu realnost. Ako imaš sreće da ti kuća nije tu gde to praktično ne prestaje, kao što je nemaju ljudi s Kosova. A ja je imam. Onda sam ja dobio prvo dete, pa bio jedno šest meseci srećan kao ptica ali baš u to vreme išao baš na Kosovo i baš tamo ponovo sanjao onu porodicu... Momentalno sam bio primoran da revidiram sve iz početka, jer ja nisam baš sasvim dobro mogao da shvatim oca koji pokriva decu telom, do tada. Pa sam morao da prihvatim da to što sam uspeo da smislim nije konačno, jer ko zna kako će se to sve menjati nadalje, da od užasa koji sam uspeo, ne da pojmim, nego mu dodam racionalno gledište, ima veći... Teško je pomiriti se sa idejom da tome nema kraja dok ti korteks provodi struju, još teže da je sve to lepo spakovano u podsvest i da ispuzi kad se najmanje nadaš i da je u stanju da te otera u Lazu, ako nisi spreman.
Hvala ti za priliku da pomognem sebi u svemu tome. Uopšte to nije malo. Meni barem.
Dakle tu sam, ovi pametni ljudi čitaće šta imaš da napišeš, već pišu jako bitne i stvari i mislim da razumeju mnogo toga što ja bez njih nikada ne bi i meni to stvarno znači. Svima im hvala, uključujući i one sa kojima se ne slažem. Tebi pre svih drugih.
zeljudina1 zeljudina1 12:54 09.06.2007

Evo mene opet...

Kao sto vec rekoh: Kad vidim rec 'Kosovo' nakostresim se k'o pit bul.

Istu rec bas i ne povezujem sa ostatkom teksta, tako da se sad osecam cak i prevarenim sto sam tekst uopste i procitao (ok, drago mi je zbog tvojih otkrovenja/spoznaje i sve to...)

Ideju 'brojim' tek kad postane nesto realno i opipljivo, tek kad postane akcija...

A akcija je, slozicemo se, neophodna kad je u pitanju Kosovo (obzirom da svi znamo da na Kosovu postoji problem, podrazumeva se da i samim spomenom termina 'Kosovo', zapravo trazimo, ili nudimo, resenje problema).

Eto, ostao bih vrlo 'prizeman' u ovoj prici...








Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:05 09.06.2007

Re: Evo mene opet...

U pravu ste. Treba ostati "prizeman" u ovoj prici. Ideje traze akciju. Slazem se i sa ovim.
Elem, ovaj post je bio zamisljen samo kao uvod u ono sto bi trebalo da usledi - u pricu o konkretnim ljudima, akcijama i desavanjima koja sam doziveo baveci se dokumentovanjem i medijskim svedocenjem stradanja ljudi na Kosovu i Metohiji.
Zaista se nadam da se necete osecati prevarenim ukoliko te tekstove budete citali.
Pozdrav !
Sveznajuci Sveznajuci 17:30 09.06.2007

EVO VAM ISTINA O KOSOVU

neko je trazio matematiku,evo vam,jasno i jednostavno.

1.Zadnjih 70 godina(ja znam,preko prica a i sam sam video)Albanci su terorisali i proterivali Srbe(postoji dokumentacija

2.Uspeli su i da ozvanice,svoj pir,ustavom iz 1974.i superiornim natalitetom(+pritisak)

3.Njihov neostvareni san je uvek bio otcepljenje od Srbije(to nisu uspeli u tom trenutku)

4.Napacenim Srbima Milosevic se ucinio kao spasilac(ustvari Crnogorac je samo hteo da ocuva komunizam,potpomazuci se nacionalizmom,briga njega za Srbe)

5.Da je olaksao patnje Srbima I Crnogorcima jeste,i to na taj nacin sto je jednoj uglavnom agresivnoj nacionalnoj manjini uskratio dobar deo prava,ali ispalo je da je ne znam kakav teror zaveo,ustvari to je bila maska

6.g.Rugova je zapoceo borbu za (satro)povracaj prava,ustvari za otcepljenje,ali ipak napominjem,demokratskim putem,kao i manipulacijama(setimo se jednonacionalnog trovanja,ZIV SAM SVEDOK)

7.Nekome(Americi?)se to ucinilo presporo,pa je organizovao oruzanu pobunu.UCK

8.Slede pregovori,neiskoriscene prilike,bombing,vojska i policija uz nadljusku borbu cine i mnogobrojne zlocine(ziv sam svedok)

9.Uzimaju nam Kosovo,Albanci cine mnogobrojne zlocine.

10.Pregovori +teror nad Srbima I Crnogorcima

11. Na kraju sta ce biti,dobice vlast ali drzavnost nikad.U suprotnom,ruinirao bi se poredak na planeti zemlji.

12.Ovo je susta istina,svako ko drugacije veruje,nije u pravu,zlonameran je,i misli da je laz istina a istina laz.Ukratko deformacija realnosti.


copyright by S
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:08 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU


Na kraju sta ce biti,dobice vlast ali drzavnost nikad.U suprotnom,ruinirao bi se poredak na planeti zemlji.
Ovo je susta istina,svako ko drugacije veruje,nije u pravu,zlonameran je

iliti "ko drukcije kaze klevece i laze"
sveznajuci, procitaj svoj komentar jos jednom, ali pazljivo, ipak ti ne mislis ovako.
Mislim, ne verujem da to iko moze.
AlexDunja AlexDunja 20:52 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Matematika je sveznajuci filozofska disciplina,i nije nimalo lako uci u njene tajne.avaj,nemoguce je cak ni tako superiornom naucnom discipinom doci do istine koju mi trazimo.
ovo sto ti nudis je RACUN.daleko od matematike.....ali meni se i cini da se ti bavis trgovinom
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:02 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Ne samo da je to RACUN i TRGOVINA, to je i SUSTA ISTINA na koju srecom "copyright" ima samo Sveznajuci.
johnny011 johnny011 21:18 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

kako nadobudno.
blago tebi sto znas "istinu o kosovu".
i sto nam je tako siroke ruke poklanjas.
Sveznajuci Sveznajuci 22:09 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Pa jel'sam nesto pogresio?Nije bitno ko je kopirajtovao,vazno je da se svi slazete..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:19 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Bio jedan simpatican covek na plazi. Cudio se malo zasto tamo nikog nema, osim njega. A, to je zato sto je bila noc. Onda je zatvorio oci i zaspao. Sanjao je da je plaza prepuna ljudi koji su iz nekog razloga svi prilazili bas njemu i nesto mu cestitali. Onda se probudio i otisao kuci. Da nastavi da spava. Bio je bas dobro raspolozen.
Sveznajuci Sveznajuci 22:28 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

I sta je tu lose?Vazno je dobro raspolozenje...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:45 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Tu nista nije lose.
Dobro raspolozenje je vazno.
Da li bi ste mogli da u tom,
dobrom raspolozenju,
razmisljate i dalje.
Imam utisak da ce te tako
bolje razumeti temu
ovog posta i komentara
Hvala.
Sveznajuci Sveznajuci 22:58 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

pa ja sam vam i napravio promet.anyway,razmisljajte i vi..pozz
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:04 09.06.2007

Re: EVO VAM ISTINA O KOSOVU

Cilj nije promet.
Nego domet.
U svakom slucaju, hvala na ucestvovanju.
Pozdrav !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana