Zene u crnom&Co brane osumnjicene za ratne zlocine???

Virtuelni Vasilije RSS / 09.07.2009. u 15:37
Procitah proglas koji su potpisale ZUC i nekoliko "sestrinskih" organizacija(na blogu Jasmine Tesanovic) i ne mogu da verujem ocima: protestuju protiv hapsenja coveka osumnjicenog za ratne zlocine ne nudeci bilo kakav dokaz da je nevin???!!! I to nije sve: pri tom upucuju tesku uvredu zvanicnom pravosudnom organu druge drzave nazivajuci njegovo postupanje "kriminalnim potezom" ... opet bez ikakvog dokaza! Pa onda vredjaju medjunardno priznati konstitutivni deo te iste drzave kvalifikujuci ga "na etnickom ciscenju izgradjenom etnickom tvorevinom" ... 

I last but not least, sire teske neistine tvrdeci da demokratski izabrani predstavnik Republike Srpske Milorad Dodik vodi "secesionističku i u osnovu ratnohuškačku politiku" iako svi imamo prilike da procitamo da se covek zalaze za ocuvanje Dejtonskog mirovnog sporazuma ... znaci bori se bas za suprotno od onoga sto oni tvrde: bori se za ocuvanje mira i protiv onih koji se zalazu za unitarnu BiH pa samim tim i gusenje prava manjinskih etnickih zajednica - sto je i bio jedan od glavnih razloga za izbijanje gradjanskog rata u BiH...

Posebna prica je i to da se radi o organizacijama koje inace skoro nikad ne pricaju o ratnim zlocinima nad gradjanima Srbije (i izbeglicama koji zive u njoj) pravdajuci se time da je njihov princip da ne "gledaju u tudje dvoriste". Ovoga puta su ocigledno zaboravile na njega ... sto im se redovno desava kad se taj njihov "princip" kosi sa trenutnim politickim interesima ...

I jos imam jedan predlog urednistvu bloga. Da zahtevaju od Jasmine Tesanovic da otkljuca svoj blog na kome je objavila ovaj politicko-propagandni pamflet ... ili da je banuju sa bloga. Mogu da imam razumevanje kad neki bloger u IZUZETNIM i OPRAVDANIM situacijama uradi tako nesto, ali je kod nje to postalo pravilo kad se radi o proglasima pomenutih organizacija koji su cesto vrlo kontroverzni i problematicni - kao sto je to i ovoga puta slucaj. Mislim da se time nanosi velika steta demokratskom imidzu ovog bloga. I da ga pomenute organizacije zloupotrebljavaju za svoju politicku propagandu. Ako vec zele da se bave time onda B92 sigurno moze da im pruzi placeni oglasni prostor za takve svrhe... Mada mislim da, kad se radi o ovom konkretnom tekstu kojim se vredjaju zvanicni organi druge drzave i stite osumnjiceni za ratne zlocine, njemu uopste nije mesto u bilo kom javnom glasilu u Srbiji ...



Komentari (241)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 15:43 09.07.2009

Podržavam!

Ne bih se uopšte iznenadio kada bi te ostrašćene organizacije svoje proglase završavale rečima "Srbe na vrbe". Njihova mržnja prema svemu što je srpsko je sve jasnije izražena. A JT, ako se boji komentara na njen tekst neka nađe drugi način propagiranja svoje mržnje. Rekao bih još nešto, ali sam nešto danas fin!
vracarac92 vracarac92 15:53 09.07.2009

Re: Podržavam!

Ne bih se uopšte iznenadio kada bi te ostrašćene organizacije svoje proglase završavale rečima "Srbe na vrbe".

Nije daleko od istine........jedna od tih organizacija (helsinski odbor) uveliko pravi i objavljuje spiskove nepodobnih sto meni jako lici na nacisticko obelezavanje Jevreja zutim trakama.


P.S.
Tih organizacija ima mali milion. Ima ih vise nego sto ukupno imaju clanova.
To se jasno videlo kada je 50 i kusur tih besmislenih organizacija placenih boraca za ljuCka prava organizovalo protest ispred gradske skupstine povodom preseljenja novobeogradskih roma....Vise ljudi je bilo na autobuskoj stanici kod beogradjanke nego na njihovom protestu.
Smesni su k'o cirkus "Adria"
drug.clan drug.clan 18:14 09.07.2009

Re: Podržavam!

libkonz
Ne bih se uopšte iznenadio kada bi te ostrašćene organizacije svoje proglase završavale rečima "Srbe na vrbe". Njihova mržnja prema svemu što je srpsko je sve jasnije izražena. A JT, ako se boji komentara na njen tekst neka nađe drugi način propagiranja svoje mržnje. Rekao bih još nešto, ali sam nešto danas fin!



Ma niko nista ne radi zbog mrznje prema srbima ili srpskom vec zbog ljubavi prema dolarima i evrima. Ja na sve to gledam kao na reklame tipa ovo je obican ______ ali nas super ______ je 10 puta bolji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:41 09.07.2009

Re: Srbe na Srbe!

libkonz
Ne bih se uopšte iznenadio kada bi te ostrašćene organizacije svoje proglase završavale rečima "Srbe na vrbe".


Neki njihovi proglasi imaju ubitačniju poruku od već zastarele ustaške Srbe na vrbe,
a koja glasi Srbe na Srbe.
Nadpalfi Nadpalfi 19:42 09.07.2009

Re: Podržavam!

Ja sam od strane JT vec 2 puta banovan jer sam se usudio da komentarisem njene pamflete kako se dami ne svidja. Vaso, svaka cast, najzad da neko napise pravu istinu o doticnoj i njenim organizacijama!
Supermod Supermod 20:06 09.07.2009

obaveštenje

Autorka Jasmina Tešanović, zaključavanjem svog bloga za komentarisanje koristi mogućnost koju imaju svi autori (i nije ni prva ni poslednja koja je koristi), a kako je u pitanju saopštenje organizacije čiji je član, kada svoj blog koristi da saopštenje prenese bez namere da o tome polemiše, zatvaranje opcije za komentarisanje je već mesecima uobičajeno i urednica Bloga je sa tim upoznata.

Niko od korisnika ovog Bloga nema obavezu da čita saopštenja koja autori prenose, a B92 je u vestima od 7. jula izvestila o saopštenju na osnovu agencijske vesti.

Midhat Salihović je uhapšen i pušten istog dana, o čemu je izvestio Dnevni Avaz 5. jula.

Nesporno je da ovo saopštenje može biti komentarisano, kao što je bilo komentarisano i kada je objavljena vest na sajtu B92, a tu mogućnost je autor otvorio ovim blogom, ali nemate pravo da zahtevate da autorka koja ga je prenela, zbog toga bude sankcionisana, preciznije, možete zahtevati, ali saopštenje neće biti uklonjeno, niti će od nje biti zahtevano da blog otvori za komentarisanje.

Molimo Vas da se u svojim komentarima na ovom blogu bavite temom (saopštenjem) i njegovim sadržajem, a ne gospodjom Tešanović, ad hominem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:12 09.07.2009

Re: obaveštenje

Supermod
ad hominem.


U, paz da nam ne zabranis!!!
Ja zahtevam da se Vasi uskrati pravo pisanja i objavljivanja bilo kakvih tekstova ovde na blogu, ali da se nama ostavi mogucnost komentarisana. Na blanko!

Izvini Vaso, ali kako se ti sad razlikuje od onih Obraz-tipa siledjzija koji bi da razvaljuju tudja vrata i izvlace ljude na ulicu i skidaju ih gole jer su rekli nesto sto se tebi ne svidja? Imas svoj blog, pa ga koristi kako hoces, nem'o da mi menjas ovde pravila igre!










vladimir petrovic vladimir petrovic 20:25 09.07.2009

Re: Srbe na Srbe!

Vojislav Stojković
Neki njihovi proglasi imaju ubitačniju poruku od već zastarele ustaške Srbe na vrbe,
a koja glasi Srbe na Srbe.

Podržavam.
ipsi ipsi 20:25 09.07.2009

Re: obaveštenje

Znaci, Midhad je priveden, saslusan i na kraju pusten. Tako normalna procedura za nekog ko je osumnjicen za bilo koji prekrsaj.

Doticna NVO je to znala cak i prije saslusanja pa je onda sasvim opravdano da jedan medjunarodno priznati entite kao sto Republika Srpska jeste naziva "tzv", njenog premijera ratnohuskacem koji uz to ima i kolonijalisticke pretenzije, a gradjane Srbije jos jednom pozove da se kolektivno svako jutro samobicuju i izvine i za izumiranje dinosaurusa?!

Jeste, opravdano je to sve dok drzava ne reaguje.

Ali, vi niste drzava...od vas blogeri ocekuju stav.

Izneli ste ga, ok.
Bili Piton Bili Piton 20:26 09.07.2009

Re: obaveštenje

Supermod
Autorka Jasmina Tešanović, zaključavanjem svog bloga za komentarisanje koristi mogućnost koju imaju svi autori (i nije ni prva ni poslednja koja je koristi), a kako je u pitanju saopštenje organizacije čiji je član, kada svoj blog koristi da saopštenje prenese bez namere da o tome polemiše, zatvaranje opcije za komentarisanje je već mesecima uobičajeno i urednica Bloga je sa tim upoznata.


Nadam se da ce se pravilno shvatiti ako kazem da mislim da je zakljucavanje blogova za komentare kao opcija potpuno izlisna, pa i kontraproduktivna, u atmosferi u kojoj (bi trebalo da) diskutujemo i razmenjujemo misljenja i stavove, bez obzira sto je ta praksa, kako se navodi, rasprostranjena, narocito u posebnim slucajevima (kada su u pitanju "saopstenja", koja su takodje podlozna komentarisanju).

Autor koji o necemu sto objavi nema nameru da polemise nije autor koga imam nameru da citam.

Samo prilog za razmisljanje u vezi sa mogucom buducom reinvencijom bloga, nothing else.
margos margos 20:37 09.07.2009

Re: obaveštenje

.......
Čekajte da se umijem i pročitam još par puta....
.........
Pišem brišem, al ne vredi... Ne želim da vidim tako, pa moram da pitam.

To što je vest kao saopštenje pročitana na tv-u je jedno - to je vest. No to što se autorka oglašava ovde (a čini mi se da to po disclaimeru nije dozvoljeno - proveriću) i pritom nanosi uvredu velikom broju ljudi, a vi stajete iza nje - da li to znači da ste saglasni sa njenim oglašavanjima i uvredama?
vracarac92 vracarac92 20:45 09.07.2009

Re: obaveštenje

i pritom nanosi uvredu velikom broju ljudi, a vi stajete iza nje - da li to znači da ste saglasni sa njenim oglašavanjima i uvredama?

...a neke kolege blogeri su trajno banovani zbog mnogo bezalenijih i naivnijih stvari.
Cudno?
libkonz libkonz 20:47 09.07.2009

Re: obaveštenje

...a neke kolege blogeri su trajno banovani zbog mnogo bezalenijih i naivnijih stvari.
Cudno?

Ako smem da dodam, ovaj blog nije isti bez Cons.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:47 09.07.2009

Re: obaveštenje

Supermod
Molimo Vas da se u svojim komentarima na ovom blogu bavite temom (saopštenjem) i njegovim sadržajem


Tema bloga je saopstenje ZUC-a&Co ali i PERMANENTNO zakljucavanje blogova od strane Jasmine Tesanovic kad objavljuje proglase raznih politickih organizacija kojima pripada ili koje politicki podrzava. Tacno je da svi autori imaju tu mogucnost ali je samo ova autorka, po mom licnom misljenju, zloupotrebljava. Hvala bogu da ostali autori to neuporedivo redje koriste a i kad to urade imaju (uglavnom) sasvim prihvatljivo objasnjenje/obrazlozenje. Kad bi se svi ponasali kao ona onda bi ovaj blog bio obicna oglasna tabla za saopstavanje i propagiranje razlicitih politickih pogleda ... a ne mesto za suceljavanje i razmenu razlicitih misljenja i stavova ... Kad je vec objavljena vest zasto je onda ovde jos jednom ponavljati? I sto je poseban paradoks, cak i tu vest je moguce komentarisati ...

Naravno urednistvo bloga moze imati i drugaciji stav ... ali valjda i mi imamo pravo da iznesemo svoje misljenje, predloge i kritike?
Supermod Supermod 21:53 09.07.2009

Re: obaveštenje

srdjan.pajic
Supermod
ad hominem.


U, paz da nam ne zabranis!!!





Ko je pominjao zabranu?
Supermod Supermod 21:56 09.07.2009

Re: obaveštenje

ipsi
Znaci, Midhad je priveden, saslusan i na kraju pusten. Tako normalna procedura za nekog ko je osumnjicen za bilo koji prekrsaj.

Doticna NVO je to znala cak i prije saslusanja pa je onda sasvim opravdano da jedan medjunarodno priznati entite kao sto Republika Srpska jeste naziva "tzv", njenog premijera ratnohuskacem koji uz to ima i kolonijalisticke pretenzije, a gradjane Srbije jos jednom pozove da se kolektivno svako jutro samobicuju i izvine i za izumiranje dinosaurusa?!

Jeste, opravdano je to sve dok drzava ne reaguje.

Ali, vi niste drzava...od vas blogeri ocekuju stav.

Izneli ste ga, ok.



Na koga se ovo odnosi?
Supermod Supermod 22:07 09.07.2009

Re: obaveštenje

Bili Piton
Supermod
Autorka Jasmina Tešanović, zaključavanjem svog bloga za komentarisanje koristi mogućnost koju imaju svi autori (i nije ni prva ni poslednja koja je koristi), a kako je u pitanju saopštenje organizacije čiji je član, kada svoj blog koristi da saopštenje prenese bez namere da o tome polemiše, zatvaranje opcije za komentarisanje je već mesecima uobičajeno i urednica Bloga je sa tim upoznata.


Nadam se da ce se pravilno shvatiti ako kazem da mislim da je zakljucavanje blogova za komentare kao opcija potpuno izlisna, pa i kontraproduktivna, u atmosferi u kojoj (bi trebalo da) diskutujemo i razmenjujemo misljenja i stavove, bez obzira sto je ta praksa, kako se navodi, rasprostranjena, narocito u posebnim slucajevima (kada su u pitanju "saopstenja", koja su takodje podlozna komentarisanju).

Autor koji o necemu sto objavi nema nameru da polemise nije autor koga imam nameru da citam.

Samo prilog za razmisljanje u vezi sa mogucom buducom reinvencijom bloga, nothing else.


Hvala na prilogu za razmišljanje, ali, kao što je već naglašeno, ne postoji obaveza da čitate blogove, pa ni one koji nisu otvoreni za komentarisanje.

Ne samo na sajtu B92, nego širom interneta, ima dosta blogova koji nisu komentarisani ili su komentarisani neznatnim brojem komentara, iako je komentarisanje moguće, a blogovi nisu nezanimljivi - naprotiv.

Kao što je već rečeno, saopštenje možete komentarisati, jer postoji blog na kome je ta opcija otvorena.
ipsi ipsi 23:31 09.07.2009

Re: obaveštenje

Supermod Supermod 00:37 10.07.2009

Re: obaveštenje

margos
.......
Čekajte da se umijem i pročitam još par puta....
.........
Pišem brišem, al ne vredi... Ne želim da vidim tako, pa moram da pitam.

To što je vest kao saopštenje pročitana na tv-u je jedno - to je vest. No to što se autorka oglašava ovde (a čini mi se da to po disclaimeru nije dozvoljeno - proveriću) i pritom nanosi uvredu velikom broju ljudi, a vi stajete iza nje - da li to znači da ste saglasni sa njenim oglašavanjima i uvredama?



Umili ste se?
Strpljivo smo sačekali.

Vest nije samo kao saopštenje pročitana na tv-u, nego je bila postavljena na sajt u sekciji "vesti" i čitaoci su je komentarisali.

Blog autorke nije u suprotnosti sa disclaimer-om, u pitanju je saopštenje a ukoliko smatrate da nanosi uvredu "velikom broju ljudi" i u njih se ubrajate (?), možete u skladu s tim postupiti, ne na Blogu, nego kod nadlezhnih organa.

Autorka bloga nije objavila autorski tekst, već je prenela saopštenje nevladine organizacije čiji je član, bez da je to i lično apsolvirla, a B92 iza tog bloga, nesumnivo, ne stoji manje nego iza bloga u kome ste Vi objavili da ste fan VB i da znate ko se izblamirao, izglupirao, da znate kako Čanak sprema omlet ... te da Vas zanima ko će pobediti, ko će dobiti 50.000 evra

Kako smo "stali" iza bloga koji ste Vi tada objavili, "stojimo" i iza bloga Jasmine Tešanović. Autori pishu tekstove ili neretko objavljuju copy/pasre po sopstvenom izboru, a ukoliko to nije u suprotnosti sa disclaimerom, brisani biti neće i nećemo dozvoliti da autori budu meta ličnih diskvalifikacija, ni od strane registrovanih korisnika na blogu, ni putem mejlova.

Začudjujući su dvostruki aršini koje pojedini učesnici Bloga iskazuju (kako autori, tako i komentaotri), s jedne strane, puna su im usta demokratije i kritike cenzure, a s druge, predlažu, traže, zahtevaju sankcionisanje, brisanje i banovanje neistomišljenika s čijim ili stavovovima koje prenose, nisu saglasni.

Ovo se odnosi na sve korisnike koji u tome učestvuju, a tako se oglašavaju, bez obzira kojoj društveno/političkoj opciji pripadaju ili im je bliska.
mikimedic mikimedic 00:49 10.07.2009

Re: obaveštenje

Autorka bloga nije objavila autorski tekst, već je prenela saopštenje nevladine organizacije čiji je član, bez da je to i lično apsolvirla, a B92 iza tog bloga, nesumnivo, ne stoji manje nego iza bloga u kome ste Vi objavili da ste fan VB i da znate ko se izblamirao, izglupirao, da znate kako Čanak sprema omlet ... te da Vas zanima ko će pobediti, ko će dobiti 50.000 evra


ko se izblamirao i izglupirao? ko je pobedio? dajte bre jos neki detalj. samo pocnete da zagolicate mastu a onda sipak.
margos margos 00:57 10.07.2009

Re: obaveštenje

Začudjujući su dvostruki aršini koje pojedini učesnici Bloga iskazuju (kako autori, tako i komentaotri), s jedne strane, puna su im usta demokratije i kritike cenzure, a s druge, predlažu, traže, zahtevaju sankcionisanje, brisanje i banovanje neistomišljenika s čijim ili stavovovima koje prenose, nisu saglasni.

Zadržaću se samo na ovome:
Za to je zasluga najpre Vaša jer ste Vi ti koji svojim nedoslednim brisanjima i banovanjima izazivate reakcije blogera - te je reakcija na to upravo ovakva . Zašto jedno može, a drugo ne može? Zašto bi jedan bloger gubio autorsku opciju ili VIP status, a drugi bio podržan?

Budući da imate diskreciono pravo da to činite - smatram vrlo neumesnim da me prozivate za toleranciju i demokratičnost i da izjednačavate moje interesovanje za VB-a i proglase ZuC-a u kojima se Rep. Srpska uporno pogrdno naziva genocidnom tvorevinom ili tvorevinom nastalom na etničkom čišćenju. Neuspelo poređenje.
Supermod Supermod 01:39 10.07.2009

Re: obaveštenje

mikimedic


ko se izblamirao i izglupirao? ko je pobedio? dajte bre jos neki detalj. samo pocnete da zagolicate mastu a onda sipak.



šipak?
Gde se toga seti?!



mikimedic mikimedic 01:41 10.07.2009

Re: obaveštenje

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:16 10.07.2009

Re: obaveštenje

Supermod
mikimedic


ko se izblamirao i izglupirao? ko je pobedio? dajte bre jos neki detalj. samo pocnete da zagolicate mastu a onda sipak.



šipak?
Gde se toga seti?!






A da Vi Supermode, napravite blog?
purenjak purenjak 15:11 15.07.2009

Re: Podržavam!

Nadpalfi
Ja sam od strane JT vec 2 puta banovan jer sam se usudio da komentarisem njene pamflete kako se dami ne svidja. Vaso, svaka cast, najzad da neko napise pravu istinu o doticnoj i njenim organizacijama!

Mene samo jednom i to za neku sitnicu.Klasika.Od tada ne citam sta doticna ima da napise i sve mi je jasno.Neka nje tamo sa njenima neka se lizu i podrzavaju i do bezsvesti trude da pljuju sve i svakoga ko se bar malo razlikuje od njih.Sebi dajem za pravo da biram drustvo tj blog gde cu da svratim.Kod doticne u kuci-blogu nesto zestoko smrdi ne mogu da se zadrzavam tamo.
Unfuckable Unfuckable 15:44 09.07.2009

mene zanima

otkuda se pouzdano zna da uhapšeni nije validno optužen.
Na suđenju može da dokaže svoju nevinost, koliko ja znam to se tamo radi, ili Jasmina zna nešto o svemu tome što ja ne znam ?
Kao, i kakve veze ima to što mu je porodica pobijena sa mogućnošću / sumnjom da je izvršio ratni zločin ?
Biljana 77 Biljana 77 16:47 09.07.2009

Re: mene zanima

otkuda se pouzdano zna da uhapšeni nije validno optužen.

Reče J.T. :
Ako je istina da je većina preživelih iz Srebrenice na bijeljinskom spisku osumnjičenih za ratne zločine protiv srpskog civilnog stanovništva koji su počinjeni pre masakra čija se godišnjica obeležava ovih dana, onda sledi da su u Srebrenici pobijeni sami ratni zločinci i da nema nikakvog razloga da im se odaje bilo kakva počast.


Žao mi je samo što misle da imaju tapiju na ovo mišljenje:
U ime svih građanki i građana Srbije koji nisu izgubili ljudsko dostojanstvo još jednom izražavamo našu solidarnost sa porodicama žrtava genocida u Srebrenici, kao i našu odlučnost da nikada ne zaboravimo zločine počinjene u naše ime.

Supermod Supermod 01:28 10.07.2009

Re: mene zanima

Unfuckable

otkuda se pouzdano zna da uhapšeni nije validno optužen.


Ne zna se.



Na suđenju može da dokaže svoju nevinost, koliko ja znam to se tamo radi,


Na sudjenju se ne dokazuje nevinost, nego utvrdjuje krivica. Ako se ne utvrdi ili postoji opravdana sumnja, optuženi ne može biti osudjen - po anglosaksonskom pravu - po kontinentalnom, može da prevagne "slobodno sudijsko uverenje", ali u žalbenom postupku, pred višim sudom, ukoliko ima /nema dokaza, predmet može biti vraćan, presuda može biti preinačena, ali viši sud, takodje može pod pritiskom vratiti predmet nižem sudu ili preinačiti presudu, bez da ima nesporno valiidne argumente za svoj postupak - na ovom trusnom području.

I u kontinentalnom i u anglosaksonskom pravu, medju kojima postoje razlike, teret dokazivanja krivice nalazi se kod tužioca, a okrivljeni, odnosno optuženi lično, ali u predmetima za koje je obavezno da imaju zastupnika, odnosno advokata, a u slučaju da ne mogu da ga plate, odnosno angažuju, dodeljuje im se po službenoj dužnosti, u njjihovo ime to čini advokat, se brani od optužbi koje tužilac (u ime naroda) iznosi.




ili Jasmina zna nešto o svemu tome što ja ne znam ?



Jasmina?


Kao, i kakve veze ima to što mu je porodica pobijena sa mogućnošću / sumnjom da je izvršio ratni zločin ?


To, ako mu je pobjena porodica, ukoliko se utvrdi njegova krivica, mogla da bude olakshavajuća okolost, prilikom izricanja presude. Kako u kontinentalnom, tako i u angosanksonskom pravu, olakšavajuće okolnosti mogu da se uzmu u obzir i uzimaju se u obzir (to radi sudija, priliom izricanja kazne (kod nas, u obrazloženju presude) . Olakšavajuće okolnosti mogu i znatno da utiču na visinu kazne.
mikimedic mikimedic 01:35 10.07.2009

Re: mene zanima

Verujem cenjena glavo, da si i ucio pravo,
da svakog brises posteno, jer cast je cast,

a vlast je vlast,

i za veru i za neveru....
lidiaz lidiaz 03:08 10.07.2009

Re: mene zanima

Supermod

To, ako mu je pobjena porodicai, ukoliko se utvrdi njegova krivica, mogla da bude olakshavajuća okolost, prilikom izricanja presude. Kako u kontinentalnom, tako i u angosanksonskom pravu, olakšavajuće okolnosti mogu da se uzmu u obzir i uzimaju se u obzir (to radi sudija, priliom izricanja kazne (kod nas, u obrazloženju presude) . Olakšavajuće okolnosti mogu i znatno da utiču na visinu kazne.

Iako je unapred? Osumnjicen je da je pocinio zlocine pre Srebrenice.
mara92 mara92 03:56 10.07.2009

Супермоду, са поштовањем:

Или сте давно завршили права, или сте на брзину прочитали пар општих места ... Разумем Ваше реплике које се односе на примедбе блогера због закључавања текста (памфлет/ није памфлет, дисклејмери и слично) - то је Ваше право и Ваша обавеза, но, овде сте ушли у полемику друге врсте (која ми превише делује "апологетски" односно нагиње на страну Јасмине Тешановић или групе НВО-а чије је саопштење објавила на свом блогу, што већ сматрам дискутабилним - ако дозволите да приметим).
Поменух горе да ми се чини како сте мало загребали по правничкој површини, али немојте да се играмо овде...дакле, ево пар опаски, овако - на прву руку:
Мидхат Салиховић је, приведен, па пуштен након саслушања...то је вест...Непотребно улазите у нека теоретисања, па још упоређујете континентални и англосаксонски правни систем...суштина је следећа: свуда важи ПРЕТПОСТАВКА НЕВИНОСТИ - претпостављам да сте то хтели да кажете (дакле, ту се слажемо); много је једноставније, зар не?
Друго:
Kao, i kakve veze ima to što mu je porodica pobijena sa mogućnošću / sumnjom da je izvršio ratni zločin ?

To, ako mu je pobjena porodicai, ukoliko se utvrdi njegova krivica, mogla da bude olakshavajuća okolost, prilikom izricanja presude. Kako u kontinentalnom, tako i u angosanksonskom pravu, olakšavajuće okolnosti mogu da se uzmu u obzir i uzimaju se u obzir (to radi sudija, priliom izricanja kazne (kod nas, u obrazloženju presude) . Olakšavajuće okolnosti mogu i znatno da utiču na visinu kazne.


Овде директно показујете слабо познавање суштине судског поступка или сте једноставно потпуно побркали неке појмове из кривичног права...јесте, истина је да неке "битне" околности (које председник судског већа, судија дакле, процени као такве) утичу-могу да утичу на пресуду...Међутим, коментар блогера Унфа се односио на КРИВИЦУ КАО ТАКВУ... кривично дело ратног злочина, кршења обичаја и закона рата (што масакр у Сребреници сигурно јесте) нема никакве везе са евентуалном КРИВИЧНОМ ОДГОВОРНОШЋУ Салиховића за кривично дело које је починио (ако је починио, што се доказује у судском поступку). Уколико суд утврди кривицу, Мидхат Салиховић је КРИВ по свим или по појединим тачкама оптужнице или НИЈЕ КРИВ...Уколико је крив, суд може (а не мора) да узме неке околности као олакшавајуће...Међутим, уколико већ помињете и доводите у везу са Сребреницом, суд приликом изрицања пресуде може то да узме и као отежавајућу околност, јер се онда ради о безобзирној освети (ето, да се и ја, баш као и Ви, поиграм овде судства, права и кривичног процеса, овако напамет, не познајући детаље предмета).
Нисам хтела да дискутујем са Вама, али видим да сте расположени за дискусију, а како сте дали себи слободу да полемишете и баратате правном терминологијом, правним системима - не издржах, јер можете коментаторе да доведете у заблуду да је то заиста тако а није.
niccolo niccolo 09:18 10.07.2009

Re: mene zanima

Ako se ne utvrdi ili postoji opravdana sumnja, optuženi ne može biti osudjen - po anglosaksonskom pravu - po kontinentalnom, može da prevagne "slobodno sudijsko uverenje"

Ovo je potpuno netačno. Generalno optuženi ne može da bude osuđen i u jednom i u drugom sistemu iz sličnih razloga. Oni su u našem zakonu formulisani na ovaj način:
Presudu kojom se optuženi oslobađa od optužbe sud će izreći:
1) ako delo za koje je optužen po zakonu nije krivično delo;
2) ako ima okolnosti koje isključuju krivičnu odgovornost;
3) ako nije dokazano da je optuženi učinio delo za koje je optužen.

Da li će biti ispunjen ovaj treći osnov (ako ova dva prethodna već nisu) zavisi od ocene onih koji ocenjuju dokaze - u anglosaksonskom porota, a u kontinentalnom sudija ili veće. I u jednom i u drugom pravu ocena da nije dokazano je zasnovana na uverenju onih koji ocenjuju (a oni će svoje uverenje formirati na osnovu svih prezentovanih im dokaza) s tim što će u anglosaksonskom pravu sudija dati određena uputstva poroti iz razloga što u poroti ne sede pravno obrazovana lica, dok u kontinentalnom nema takvih uputstava jer odlučuju ljudi koji poznaju pravo pa nit ima ko da im da niti je potrebno da im se daju uputstva.

Drugim rečima, ne postoji razlika između slobode sudije u kontinentalnom pravu da neke izvedene dokaze ne prihvati a da druge prihvati i na njima zasnuje odluku od istovetne slobode porote u anglosaksonskom pravu.

S toga je u oba sistema moguće da se neke oglasi krivim iako objektivno nema jasnih dokaza da je kriv, ili da se oslobodi uz gomilu dokaza koji ukazuju suprotno. Zato i postoji višestepenost sudstva i u jednom i u drugom sistemu.
wukadin wukadin 12:56 10.07.2009

Re: mene zanima

To, ako mu je pobjena porodica, ukoliko se utvrdi njegova krivica, mogla da bude olakshavajuća okolost


Pretpostavljam, samo ako je ubijena porodica RANIJE, pa je on to radio u osveti, afektu...
A s obzirom da je egzekucija u Srebrenici bila na kraju rata, to je malo verovatno. Ako je njegova porodica pobijena 10-11. 7. 1995.
Možda bi se moglo reći obrnuto - to što su on i neki drugo RANIJE izvršavali ratne zločine bi mogla biti olakšavajuća okolnost za ubice njegove porodice.
mikimedic mikimedic 15:50 09.07.2009

Nisu ni svi zlocini isti

Vaso...
Inner Party Inner Party 16:19 09.07.2009

Re: Nisu ni svi zlocini isti

mikimedic
Vaso...


Sta zelis reci?
mikimedic mikimedic 16:35 09.07.2009

Re: Nisu ni svi zlocini isti

Sta zelis reci?


naslov...
margos margos 16:14 09.07.2009

Na trenutak

se osetih jako tužnom i nemoćnom. A onda Sandić lepo reče - pobunite se, ljudi!
Jedino što sam umela je da pišem moderaciji i kažem da ga uklone, jer imajući takav blog na naslovnoj strani - svesno ili nesvesno, slučajno ili namerno - stoji iza onog što je napisano, budući da se radi o VIP autoru i temi izuzetno osetljivoj.

Hvala ti Vaso što si postavio blog!
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:26 09.07.2009

Re: Na trenutak

Margos
... se osetih jako tužnom i nemoćnom. A onda Sandić lepo reče - pobunite se, ljudi!
Jedino što sam umela je da pišem moderaciji i kažem da ga uklone, jer imajući takav blog na naslovnoj strani - svesno ili nesvesno, slučajno ili namerno - stoji iza onog što je napisano, budući da se radi o VIP autoru i temi izuzetno osetljivoj.

Hvala ti Vaso što si postavio blog!

Podržavam.
wukadin wukadin 12:59 10.07.2009

Re: Na trenutak

Ne govori li broj preporuka ipak dosta...
Sećam se da su Stošić i weishaupt dizali frku zbog toga
Blog je u kriptodepresiji, vidi se to kad je moderacija skoro jedina na braniku "vrednosti"
Inner Party Inner Party 16:17 09.07.2009

NGOs

... Тако је, пише Радојичићева (37), посредством Питера Галбрајта, тадашњег америчког амбасадора у Загребу, Соња Бисерко доставила Туђмановим властима анкетне листиће српских избеглица из Крајине са личним подацима анкетираних, иако је овима била обећана потпуна тајност анкете коју је Хелсиншки одбор за људска права у Србији спровео међу њима. Подаци са ових листића су, затим, хрватским властима послужили као основ за покретање кривичних поступака против више хиљада избеглих Срба "за ратне злочине и злочине против човечности", као и за суспензију низа њихових имовинских права на подручју Хрватске. ...



Приказ књиге Мирјане Радојичић: Историја у кривом огледалу: Невладине организације Србије и политика интерпретирања скорије јужнословенске прошлости



vracarac92 vracarac92 16:26 09.07.2009

Re: NGO's

NIKO u Srbiji i dalje ne ume da prebroji koliko tačno imamo nevladinih organizacija i koliko para se slije u ovaj sektor iz svetskih fondova. Imidž stranih plaćenika i domaćih izdajnika ostao im je još iz Miloševićevih vremena, a misterije oko finansiranja i „antisrpsko“ angažovanje samo su ga učvrstile. Zakon o udruženjima trebalo bi, konačno, da uvede red u civilni sektor, ali na njega čekamo bezmalo devet godina.

U Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu formira se novi registar NVO, u koji će sve organizacije morati da budu upisane. I sada je najveći deo pobrojan upravo u ovom ministarstvu, ali postoje spiskovi i u ministarstvima unutrašnjih i spoljnih poslova. Procene su da u Srbiji postoji oko 30.000 NVO,

- Problem je što smo razumevanje civilnog društva sveli na one NVO koje promovišu politička prava i u jednom delu javnosti ne uživaju bog-zna-kakav rejting. Oni se ne bave ključnim pitanjima, već onima za koje imaju dobit. To dovodi u pitanje rad različitih NVO - od studentskih do marginalizovanih grupa, onih koje se bave ekologijom, suzbijanjem siromaštva - smatra prof. dr Zoran Stojiljković, sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu-

Izjave i potezi najpoznatijih lidera NVO najbolje odslikavaju njihovo delovanje
SINHRONIZOVANO NA NAROD
SINHRONIZOVANO delovanje nevladinih organizacija nedavno je na koži osetio i Dobrica Ćosić. Komitet pravnika za ljudska prava Jukom i Helsinški odbor za ljudska prava podneli su Okružnom javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv književnika, u kojoj tvrde da je izvršio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti. Prema rečima predsednice Jukoma Biljane Kovačević-Vučo, krivična prijava protiv Ćosića podneta je zbog navoda u njegovoj knjizi „Vreme zmija - piščevi zapisi 1999-2000“.
Delovanje domaćih nevladinih organizacija možda najbolje odslikavaju izjave i potezi njihovih lidera(ki) u proteklih nekoliko godina, a postavlja se pitanje da li bi bilo koja država-članica EU, dozvolila u svom dvorištu ovakvo delovanje NVO:

NATAŠA KANDIĆ, direktorka Fonda za humanitarno pravo:
Prošle godine je prisustvovala proglašenju nezavisnosti ilegalne države Kosovo (kao lični gost Hašima Tačija).
Posle objavljivanja video-snimka na kojem se vidi kako predsednik Hrvatske Stjepan Mesić peva ustaške pesme, direktorka Fonda za humanitarno pravo Nataša Kandić je izjavila da „to nije ništa strašno i nikakav greh, jer je on dokazani antifašista“. Prethodno, Mesić je odlikovao Kandićevu ordenom Katarine Zrinske.

SONJA BISERKO, predsednica Helsinškog odbora:
„Srbi moraju da se suoče s tim da je Kosovo izgubljeno“. „Vojvodina je dobrovoljno ušla u Srbiju, i posle toga u Jugoslaviju. Ona ima puno pravo da se izjasni kakav položaj želi“.
U knjizi pod naslovom „Samoizolacija realnost ili cilj“, Helsinški odbor je napravio „crnu listu“ sa takozvanim neprijateljima evropskog puta Srbije. Na naslovnoj strani knjige,
Srbija je u granicama predstavljena bez Kosova i Metohije.
Nataša Kandić, Sonja Biserko i Biljana Kovačević-Vučo se slažu sa izjavom Martija Ahtisarija da su „Srbi krivi kao narod“ i da je potrebno da se Srbi, poput Nemaca, „denacifikuju“.
Sonja Biserko: „Međunarodna zajednica bi trebalo da podrži tužbu BiH protiv Srbije za genocid. To je jedan od uslova za pravilnu interpretaciju ratova na prostoru bivše Jugoslavije“.
Nepriznata crnogorska pravoslavna crkva angažovala je predsednicu Komiteta pravnika za ljudska prava Biljanu Kovačević-Vučo da je zastupa u sporu sa Srpskom pravoslavnom crkvom.

BILJANA KOVAČEVIĆ-VUČO:
„Nemam nijedno srpsko krvno zrnce, ali sam politički Srpkinja“.
U maju 2007. godine, domaće nevladine organizacije (Fond za humanitarno pravo, Helsinški komitet za ljudska prava, Fond za otvoreno društvo, Jukom...) poslale su pismo na adrese 27 zemalja članica Evropske unije, tražeći od Brisela da pojača pritisak i prekine odnose sa Beogradom dok svi haški optuženici ne budu izručeni Tribunalu.

Zmago Jelinčič, član Evropskog parlamenta, o pogubnom uticaju NVO:
RAZBIJAJU DRŽAVE

ULOGA nevladinih organizacija u Srbiji, ali i ostalim državama bivše Jugoslavije, već dugo je tema žestokih rasprava. I dok su napadi na njih uglavnom pripisivani „antievropskom“ lobiju, kritike na račun nevladinih organizacija (NVO) dobijaju sasvim novu težinu kada ih iznese jedan od članova Parlamentarne skupštine Evropske unije. I to iz Slovenije.
- Trebalo bi razgraničiti prave nevladine organizacije, koje svojim delovanjem doprinose demokratskom društvu i one politički aktivne organizacije, kontrolisane od stranih vlada, tajnih službi ili interesnih grupa - ističe Zmago Jelinčič, predsednik Slovenačke nacionalne stranke i član Odbora za odbranu i bezbednost Evropskog parlamenta.
U Sloveniji ne postoji poseban zakon o nevladinim organizacijama, ali kako objašnjava Jelinčič, nema ni organizacija koje za cilj imaju da destabilizuju državu.
- Doduše, imali smo Nevu Miklavčič iz Helsinškog odbora, koja je, po mom mišljenju, bila toliko nenormalna da su je i njeni mentori iz engleske obaveštajne službe „škartirali“. Strašno je i to što su mnoge nevladine organizacije na državnom budžetu, a rade protiv države. Znači, dobijaju novac od građana koji plaćaju porez, a u isto vreme podržavaju nelegitimnu nezavisnost Kosova i Metohije, kao što je to slučaj u Srbiji.
Jelinčič smatra da takvim nevladinim organizacijama nema mesta u demokratskom društvu.
- Ne razumem kako Sonja Biserko i ostali lideri nevladinih organizacija u Srbiji mogu nesmetano da rade protiv srpske države i da se zalažu za secesiju Vojvodine? Zašto država Srbija ne reaguje, zašto to dozvoljava? U Sloveniji, mi bismo sigurno reagovali - kategoričan je predstavnik Slovenije u Parlamentarnoj skupštini Evropske unije.
Na koji način funkcionišu nevladine organizacije na teritoriji bivše Jugoslavije, Jelinčič dočarava na primeru nacističkih „kulturnih društava“!
- Ove nemačke organizacije su pre i uoči Drugog svetskog rata radile po identičnom scenariju kao danas određene nevladine organizacije. Znači, prodavali su laži u korist svojih stranih gospodara.
Iako je na teritoriji bivše Jugoslavije aktivno nekoliko desetina hiljada nevladinih organizacija, samo mali deo njih zaista raspolaže velikom količinom novca, a radi se upravo o politički aktivnim NVO.
- Od svih bivših jugoslovenskih republika, političke NVO su najaktivnije u Srbiji. One dobijaju novac iz svojih baza, a trenutno im je glavni zadatak „projekat Vojvodina“. Takođe tu su i hrvatski apetiti. Varate se ako mislite da je Zagreb odustao od namere da proširi svoje granice i na Srem, do Zemuna - otkriva Jelinčič.
Prema mišljenju našeg sagovornika, strane vlade ili službe za predstavnike nevladinih organizacija vrbuju uglavnom osobe nestabilnog karaktera.
- Psihičko zdravlje tih ljudi nije baš najbolje i to strani faktor koristi. Osobe koje vode nevladine organizacije su impulsivne, nekorektno se ponašaju i često su spremne da za svoje gospodare urade i više nego što se od njih očekuje - konstatuje Zmago Jelinčič.



PUTIN - NOĆNA MORA
VLADIMIR Putin je noćna mora za nevladine organizacije u Rusiji. Premijer Rusije pronašao je način kako da ograniči delovanje NVO u toj zemlji. Putin je potpisao rezoluciju kojom je broj nevladinih organizacija sa pravom primanja donacija iz inostranstva bez plaćanja poreza smanjio sa preko stotinu na svega 12! Sa spiska su izostavljene neke od najvećih fondacija, poput Fordove. Zbog toga, veliki broj NVO su odlučile da se povuku iz Rusije, jer ne mogu da 25 posto svojih prihoda (kolika je poreska stopa) stavljaju u džep Putinovog ministra finansija.
I za vreme Putinovog predsedničkog mandata, NVO su bile na posebnom udaru ruskih vlasti. Još 2005. godine javno je kritikovao „međunarodni pritisak“ na mnoge evropske zemlje.
- Takav pritisak na reforme u zemljama na prostoru SSSR-a dovodi do stvaranja haotičnih banana-republika. Mislim da su SAD i zapadne zemlje pogrešile u podržavanju nevladinih organizacija i organizovanju mnogih drugih misija u zemljama kao što je Ukrajina - rekao je Putin.


-NVO prave same sebi posao.

Ako nemas ugrozena ljudska prava, niko nece da ti ispovraca lovu iz inostranih fondova.

Dakle, moras ili da iskarikiras problem da se izdramatizuje utisak o krsenju ljudskih porava ili cak da izmislis i napravis problem gde ga nema.

Onda neki glupi programi i kruzoci, sto je jeftiniji moguci, cisto da se opravda punjenje dzepova.

To kad NVO-i nisu politicki motivisani, a kad postoji politicka pozadina njihove aktivnosti, e, onda je to tek zahebancija na nivou.
mikimedic mikimedic 16:37 09.07.2009

Re: NGO's

NGO's


ljudi -- najdobronamernije. uobicajena je greska da se pise NGO's -- sto je prisvojni pridev koji bi trebalo da oznacava nesto sto pripada nekoj NGO (npr. NGO's staff, NGO's car, NGO's book).

ako govorite o endzioovima u mnozini pisite iskljucivo NGOs.

Bili Piton Bili Piton 16:48 09.07.2009

Re: NGO's



To se zove saksonski genitiv ali ako je za utehu, tu masovno grese i Englezi.
Inner Party Inner Party 16:48 09.07.2009

Re: NGO's

mikimedic
NGO's


ljudi -- najdobronamernije. uobicajena je greska da se pise NGO's -- sto je prisvojni pridev koji bi trebalo da oznacava nesto sto pripada nekoj NGO (npr. NGO's staff, NGO's car, NGO's book).

ako govorite o endzioovima u mnozini pisite iskljucivo NGOs.



Da.
Napisao sam prisvojni pridev NGO's umesto mnozine NGOs.
Glupa greska. Znam, ali ponavljam.
Ispravih.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:30 09.07.2009

Podrška VV

Podrška!
vracarac92 vracarac92 16:42 09.07.2009

Kazes zene u crnom?



mikimedic mikimedic 16:46 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

vracarac92





koja je staska?
vracarac92 vracarac92 16:49 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

koja je staska?

Nemam pojma, verovatno ona sa najve... nemam pojma, ali vec vidim da cu se prijaviti da volontiram u toj NVO.
Kada moze silna omladina da volontira na univerzijadi, mogu valjda i ja kod zena odevenih u crno.......samo da moja zena ne sazna!
d_sandic d_sandic 17:04 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

vracarac92


E, nemoj tako! Oćeš da i ja pristupim pokretu?
vracarac92 vracarac92 17:08 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

E, nemoj tako! Oćeš da i ja pristupim pokretu?


Na kraju ce zenske u crnom erotskom imati vise volontera nego organizatori univerzijade!
d_sandic d_sandic 17:10 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

Na kraju ce zenske u crnom erotskom imati vise volontera nego organizatori univerzijade!


Ajde budi pošten, ko bi im odoleo? Peđu izuzimam!
vracarac92 vracarac92 17:12 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

Ajde budi pošten, ko bi im odoleo?

Priznajem........neodoljive su!
mikimedic mikimedic 17:13 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

zenske


zenke.
vracarac92 vracarac92 17:14 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

Odoh da se prijavim,
Vidimo se nesto kasnije.
d_sandic d_sandic 17:15 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

mikimedic
zenske zenke.


Stop. Sad ću ja da se igram moderatora. Tema je mnogo ozbiljnija. Fokusirajmo se na nju. Mislimo glavom, a ne kao vracarac, miki, sandic...
mikimedic mikimedic 17:28 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

vracarac, miki, sandic...

gagonini gagonini 21:25 09.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

prijavite i mene,
ajde da se zrtvujemo ravnopravno, ne samo vi...
wukadin wukadin 13:34 10.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

Protiv ovih ŽUC nemam ništa protiv
purenjak purenjak 15:15 15.07.2009

Re: Kazes zene u crnom?

vracarac92
Ajde budi pošten, ko bi im odoleo?Priznajem........neodoljive su!

Ako treba pomoc oko ovih u crnom........Tu sam.
maricacarica maricacarica 16:52 09.07.2009

Posle

osećaja mučnine, kad god pročitam/čujem neki proglas neke NVO, (svaka čast izuzecima), jedino mogu da ti dam podršku Vaso..
d_sandic d_sandic 16:53 09.07.2009

Predlog

Ja pisao Moderatoru da se tekst skine.

Razlozi:

1. Vređanje RS i njenih izabranih predstavnika
2. Relatizovanje ratnih zločina
3. Onemogućavanje pravosudnih organa susedne države da rade posao iz svog delokruga
4. Navođenje Predsednika Srbije da se meša u unutrašnje probleme susedne države

Treba li još?

Pišite moderatoru

Veza: Disclaimer
vracarac92 vracarac92 20:46 09.07.2009

Re: Predlog

Disclaimer

Izgleda da ne vazi jednako za sve.
wukadin wukadin 13:04 10.07.2009

Re: Predlog

Potpisujem predlog!
blau.punkt blau.punkt 17:00 09.07.2009

Vasilije

skočili ste u moje oči

baš kao i što je razlog vašeg pisanja nastavio da padaaaaa.
ne znam dokle samo može..
margos margos 17:36 09.07.2009

Re: Vasilije

Meni JT a ni ZUC nisu iznenađenje - pišu žene ono što misle da treba i za šta su plaćene.
No iznenađenje mi je (ipak) b92 koji im ustupa prostor i na ovaj način podržava budalaštine i stavlja potpis. :(
Bili Piton Bili Piton 17:51 09.07.2009

Re: Vasilije

Ja mogu da razumem proteste i apele upucene moderaciji (sasvim legitimno i nevezano za ovaj konkretan slucaj), ali, pozivati na to da se tekst obrise i, narocito, na banovanje autorke mi je malo too much. Na kraju krajeva, nisam toliko zaljubljen u ovaj Blog pa da mi je toliko stalo da na naslovnici budu samo oni tekstovi s kojima se slazem i koje preporucujem.

Moze se, medjutim, do mile volje diskutovati o tome koje su bile autorkine pobude da tekst zakljuca za komentare, sto je po meni uvek ono sto se u engleskom zove "cop-out" a na srpskom "nemati muda da se istrpi moguca kritika". To je ono sto mi principijelno uvek smeta. Ako neces da cujes sta o tvom tekstu misle drugi nemoj ni da ga objavljujes.

Odnosni tekst sam naprosto preskocio, jer mi se u startu ucinio (da se ogranicim na literarni stil) prilicno smornim.
margos margos 19:41 09.07.2009

Re: Vasilije

Odnosni tekst sam naprosto preskocio, jer mi se u startu ucinio (da se ogranicim na literarni stil) prilicno smornim.

To baš napisah - najveći broj ljudi i ne zna da još postoje te Žene u crnom... za njih su one deo devedesetih. Većina ne zna ni da nam smornim i upornim saopštenjima rade o glavi i ne uzima ih za ozbiljno.
Na žalost, one to sve vrlo ozbiljno rade.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:34 09.07.2009

Re: Vasilije

Bili Piton
pozivati na to da se tekst obrise i, narocito, na banovanje autorke mi je malo too much


Hm, Bili ovako (pre)formulisano bi bilo i za mene too much ... Ako sam bio nejasan, rado cu objasniti: moj predlog urednistvu je bio samo da se zahteva "otkljucavanje" bloga ... a banovanje sam pomenuo samo kao mogucnost u slucaju da ona to ne prihvata i nastavi sa praksom zakljucavanja blogova kad objavljuje politicko-propagandne poruke ZUC-a. Kao sto vidimo urednistvo bloga ima drugacije misljenje ...

I ono moje da mislim da ovakvom tekstu nije mesto u sredstvima inofrmisanja nije bio predlog da se objavljeni tekst brise. Nego da bih imao razumevanja da neko sredstvo inofrmisanja odbije da ga objavi i kao placeni oglas posto iznosi uvrede na racun druge drzave ...

pozz
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:19 09.07.2009

Re: Vasilije

Odnosni tekst sam naprosto preskocio, jer mi se u startu ucinio (da se ogranicim na literarni stil) prilicno smornim.

Iz sopstvenih iskustava, takvim ljudima je duhovna hrana kad neko razgovara o njihovim potezima, dobrim ili lošim. Štaviše - mnogo više vole kada se napadaju njihovi loši potezi.

Lek je jednostavan: ko vas tera da čitate?

Pas laje, karavani prolaze
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:36 09.07.2009

Nova vest

[url=http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/aktuelno/midhat-salihovic-pusten-na-slobodu][/url]

Neće da mi linkuje ne razumem zašto...
d_sandic d_sandic 17:39 09.07.2009

Re: Nova vest

http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/aktuelno/midhat-salihovic-pusten-na-slobodu


Sad hoće.

Klasičan primer pritiska na pravosuđe. Čovek je bio instruktor kod Nasera. Nevin ko francuska sobarica...
ivana23 ivana23 17:40 09.07.2009

Re: Nova vest

http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/aktuelno/midhat-salihovic-pusten-na-slobodu


http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/aktuelno/midhat-salihovic-pusten-na-slobodu
Spiridon Spiridon 08:41 10.07.2009

Re: Nova vest

Neće da mi linkuje ne razumem zašto...


da nije ono najgore?
ivana23 ivana23 17:36 09.07.2009

***

Minuti kao sati, trepce ona crtica u prozoru za komentare, a ja ne znam sta da napisem.

Mucno mi je od tog proglasa... Ne dozvoljavam da bilo ko govori u moje ime! Pogotovo da napise da su i zlocini cinjeni u moje ime, ime moje dece, porodice, bliznjih.
Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gledajuci neke ljude oko sebe, ja se pitam kako se ne zamore
da stalno budu u pravu, uvek i u svemu na casnoj, jedino ispravnoj
strani. Kako im se ne dosadi da sve oko sebe guraju na onu drugu
stranu? Kako ne pomisle da ce, radeci neprestano tako, morati
ostati u manjini, mozda cak i potputno sami? Pa sta im onda vredi
sto su cisti, casni, nepogresni i na pravoj strani? I gledajuci
ih sve duze i jos bolje, morao sam doci do cudne pomisli. Mozda
to: biti u pravu, pripadati dobroj strani, itd, i nije kod njih
nista drugo do jedan finiji, posredan i maskiran nacin animalne
borbe za bolje mesto, veci zalogaj, bezbednije potomstvo; ukratko,
jedan nacin borbe za prevlast, i iskoriscavanje svega oko sebe.


Ivo Andrić
vracarac92 vracarac92 17:42 09.07.2009

Re: ***

Mucno mi je od tog proglasa... Ne dozvoljavam da bilo ko govori u moje ime! Pogotovo da napise da su i zlocini cinjeni u moje ime, ime moje dece, porodice, bliznjih.
Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.

BRAVO!!!!
To je poenta.
Kolektivna krivica ne postoji.
Neka oni koji su zlocine cinili odgovaraju, neka se kaju, izvinjavaju - ja necu!
Jelena Milić Jelena Milić 17:53 09.07.2009

Re: ***

Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.


un

stalnim sudom

koji se izjasnio

i rekao da smo odgovorni

a mi smo clanovi un

i cuvamo ga i od un samog


zivite u demokratiji i globalnom svetu

ako ste za eu tek se solidno odricete dela suvereniteta




d_sandic d_sandic 17:56 09.07.2009

Re: ***

Jelena Milić
Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.unstalnim sudomkoji se izjasnioi rekao da smo odgovornia mi smo clanovi un i cuvamo ga i od un samog zivite u demokratiji i globalnom svetuako ste za eu tek se solidno odricete dela suvereniteta


Da li se baš sva sranja mogu opravdati rečenicom:

zivite u demokratiji i globalnom svetu



A ova mi je prilično nejasna. I semantički i logički:

zivite u demokratiji i globalnom svetu


A tek ova:

ako ste za eu tek se solidno odricete dela suvereniteta




Jelena Milić Jelena Milić 18:02 09.07.2009

za ivanu i sandica

GLOSAR
Deliberacija. Deliebracija je dijalog, rasprava, razložno preispitavenje i sagledavanje određenog pitanja iz različitih uglova i donošenje kvalitetne odlukezajedničke odluke. Proces deliberacije pretpostavlja da se odluka donosi na osnovu iznetih argumenata i logičkog mišljenja, a ne na osnovu odnosa moći, prinude ili afektivnih elemenata.
Predstavnička (reprezentativna) demokratija. Oblik demokratije koji pretpostavlja da se kolektivne odluke donose putem izjašnjavanja ograničenog broja predstavnika naroda, bez direktnog učešća predstavljenih.
Transnacionalne institucije. Institucije i organizacije čije aktivnosti i članstvo prevazilazi granice nacionalnih država, ali nije vezano za pripadanje određenoj državi.
Nadnacionalne organizacije. Međunarodne organizacije čije su članice države i koje donose određene obavezujuće odluke koje se primenjuju direktno, nezavisno od mehanizama implementacije nacionalnih država. Osnovna odlika nadnacionalne organizacije je da poseduje određeni nivou delegirane suverenosti koju joj prenose države članice.

d_sandic d_sandic 18:04 09.07.2009

Re: za ivanu i sandica

A uuuuu! A ja sam stao kod onog, kako beše, kvadrat nad hipotenuzom....
mikimedic mikimedic 18:15 09.07.2009

Re: ***

Mucno mi je od tog proglasa... Ne dozvoljavam da bilo ko govori u moje ime! Pogotovo da napise da su i zlocini cinjeni u moje ime, ime moje dece, porodice, bliznjih.
Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.


tacno Ivana.

Rekoh Jeli malopre isto to ali ostadoh bez odgovora:


naravno da nemaju legitimitet.

pogotovo kad rade nesto, pazi molim te, u moje ime...

kao sto ne moze da se kaze da su onih 200 sto su ubijali to cinili u moje ime, ne moze ni ovih 300 da pise nesto u... moje ime.

pazi formulaciju: 'u ime svih onih gradjana i gradjanki koji nisu izgubili dostojanstvo'.

sorry, ali ja nisam izgubio nikakvo dostojanstvo.

pogotovo to nece da odredjuje vas 300. kao ni onih 200 od malopre.

mikimedic mikimedic 18:16 09.07.2009

Re: ***

ako ste za eu tek se solidno odricete dela suvereniteta


ko kaze da smo za eu?
d_sandic d_sandic 18:18 09.07.2009

Re: ***

ko kaze da smo za eu?


Ma mi , uglavnom, jesmo. Pitanje je : Ko kaže da je EU ( Merkelova) za nas?
buba_truba buba_truba 18:28 09.07.2009

Re: ***

Jelena Milić
un

I Republiku Srpsku je priznao Svet... i Alija... i Franjo... pa je potpisnici ovog proglasa ipak nazivaju tzv tvorevinom na etničkom čišćenju izgrađenom.

Dvostruki standardi. Bode oči.
d_sandic d_sandic 18:31 09.07.2009

Re: ***

I Republiku Srpsku je priznao Svet... i Alija... i Franjo... pa je potpisnici ovog proglasa ipak nazivaju tzv tvorevinom na etničkom čišćenju izgrađenom.


E, ali lobiranje za Republiku Srpsku nije profitabilno. Zbog toga, uglavnom, imaš probleme. Veruj mi.
margos margos 18:43 09.07.2009

Re: ***

Bode oči.

To im je i cilj. Na žalost, mi im svojom reakcijom opravdavamo postojanje i istrajavanje u radu. Na osnovu naših reakcija one/i grade imidž 'naprednih', na osnovu emocija izazvanih uvredom - nazivaju nas divljacima, na osnovu dobro plasiranih a neodbranjivih (te stoga i nema komentara) informacija dovode nas u situaciju da reagujemo na drugom mestu - pa će nas još nazvati jadnima jer im se nismo 'u lice' obratili.

Jelena Milić Jelena Milić 18:51 09.07.2009

Re: ***

ako ste za eu


procitajte prvo sta napisah
mikimedic mikimedic 18:52 09.07.2009

Re: ***

Ma mi , uglavnom, jesmo. Pitanje je : Ko kaže da je EU ( Merkelova) za nas?


pa sad, ako je vecina za eu, fine. hajmo na referendum.

ja, iskreno, nisam.
margos margos 19:05 09.07.2009

Re: ***

Ivana23
Sta oni znaju o meni, nama? Ko im je dao pravo da se oglasavaju na takav nacin i da procenjuju ko jeste ili nije izgubio dostojanstvo.


JM
un

stalnim sudom

koji se izjasnio

i rekao da smo odgovorni

a mi smo clanovi un

i cuvamo ga i od un samog

Ako sam dobro shvatila, Ivanino pitanje je ko je ŽUC ovlastio da procenjuje njeno dostojanstvo?
Nije valjda UN?
d_sandic d_sandic 19:13 09.07.2009

Re: ***

Ako sam dobro shvatila, Ivanino pitanje je ko je ŽUC ovlastio da procenjuje njeno dostojanstvo?
Nije valjda UN?


Ko ih je ovlastio da ono za šta smo se srcem borili ( i izborili) proglašavaju genocidnom tvorevinom?
Ko ih je ovlastio da se zalažu za dizanje spomenika u Beogradu onim koji su palili i klali u Kravici, Skelanima, Kamenici,...
Ko ih je ovlastio da pljuju po nama svima?

MI.
Ja , ti , svi koji ćutimo! Svi koji ne pitamo ko su te žene? Ko ih finansira? Ko im plaća performanse, vreme na medijima? Skupa putovanja? Čitam danas nas prosvećuju iz Evrope, sutra iz Amerike! Ko im plaća treninge i zašto?

Dok ne pritisnemo našu državu da nam odgovori na ova pitanja MI SMO IH OVLASTILI! NAŠIM KUKAVIČLUKOM!
margos margos 19:23 09.07.2009

Re: ***

Ko ih je ovlastio da se zalažu za dizanje spomenika u Beogradu onim koji su palili i klali u Kravici, Skelanima, Kamenici,...

Izgleda da nikada nisu čule za dešavanja 92-e... Božić 93-će... užase u tom kraju. I sve druge užase.:(

Nije samo ni kukavičluk - najveći broj ljudi, zabavljen svojim jadom, i ne zna da one postoje. Ne zna da su tako aktivne i utrenirane i da posao obavljaju predano, temeljito, godinama. Zaređaj, pitaj ljude - niko ih za ozbiljno ne shvata. Naš problem je što oni/one ozbiljne stvari odrađuju u korist naše štete.
d_sandic d_sandic 19:25 09.07.2009

Re: ***

Naš problem je što oni/one ozbiljne stvari odrađuju u korist naše štete


Naš problem je što ne vidimo pored očiju. Ne čujemo pored ušiju. I puštamo svakome da nam krv sisa na slamčicu. Kad skontamo, preteramo. Kao u Srebrenici!
Unfuckable Unfuckable 20:01 09.07.2009

Re: ***

Ko ih je ovlastio da se zalažu za dizanje spomenika u Beogradu onim koji su palili i klali u Kravici, Skelanima, Kamenici,...

mislim da ovom rečenicom direktno ideš "na vodenicu" tvrdnje mnogospominjane JT
Ako je istina da je većina preživelih iz Srebrenice na bijeljinskom spisku osumnjičenih za ratne zločine protiv srpskog civilnog stanovništva koji su počinjeni pre masakra čija se godišnjica obeležava ovih dana, onda sledi da su u Srebrenici pobijeni sami ratni zločinci i da nema nikakvog razloga da im se odaje bilo kakva počast. To je smisao bijeljinske optužnice.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:03 09.07.2009

Re: ***

Jelena Milić
un

stalnim sudom

koji se izjasnio

i rekao da smo odgovorni

a mi smo clanovi un


Ovde si ti pobrkala loncice Jelena ... NIKO nije i ne moze da da pravo ZUC&Co da napisu:

U ime svih građanki i građana Srbije koji nisu izgubili ljudsko dostojanstvo još jednom izražavamo našu solidarnost sa porodicama žrtava genocida u Srebrenici, kao i našu odlučnost da nikada ne zaboravimo zločine počinjene u naše ime.

To mozemo samo mi gradjani na nekim izborima ... ovako oni mogu da govore samo u svoje licno ime ili u ime organizacije kojoj pripadaju... A oni ne samo da sebi uzimaju pravo da govore u ime gradjana koji im to pravo nisu dali, nego cak i vredjaju sve ostale koji ne prihvataju da ih oni predstavljaju tvrdeci da su "izgubili ljudsko dostojanstvo". Samo demokratski izabrani predstavnici gradjana imaju pravo da izjave tako nesto ...
miloradkakmar miloradkakmar 21:47 09.07.2009

Re: ***


Jelena Milić

un

Član 5.
Niko ne sme biti podvrgnut mučenju ili svirepom, nečovečnom ili ponižavajućem postupku ili kazni.

/ Deklaracija o pravima čoveka UN /

Moj sin je u aprilu 1999. trebao da putuje ,pod orkiljem UN, u Švajcarsku, Francusku i Italiju, ali nije . Bombardovan je. Putovao je , tek posle prevaspitavanja bombama, iako je bio pod okriljem UN?!?
I Vi se pozivate na UN ?!
Unfuckable Unfuckable 21:55 09.07.2009

Re: ***

moguće je da grešim pa neka me neko koriguje ako bude potrebe :
nešto se ne sećam da se "Merciful angel" odvijao pod patronatom UN
ivana23 ivana23 22:10 09.07.2009

Re: ***

Unfuckable
moguće je da grešim pa neka me neko koriguje ako bude potrebe : nešto se ne sećam da se "Merciful angel" odvijao pod patronatom UN

Mislim da milorad misli na sina koji je ocigledno nesto radio pod okriljem UN.
Mozda se varam, ali sam tako nekako protumacila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 09.07.2009

Re: ***

Kolektivna krivica ne postoji.

Da, ali na žalost postoji kolektivna kazna.
libkonz libkonz 22:38 09.07.2009

Re: ***

Kolektivna krivica ne postoji.

Da, ali na žalost postoji kolektivna kazna.

jesen92 jesen92 23:10 09.07.2009

Re: ***

Samo demokratski izabrani predstavnici gradjana imaju pravo da izjave tako nesto ...
...nemaju ni oni....
miloradkakmar miloradkakmar 23:20 09.07.2009

Re: ***

ivana23
Unfuckable
moguće je da grešim pa neka me neko koriguje ako bude potrebe : nešto se ne sećam da se "Merciful angel" odvijao pod patronatom UN

Mislim da milorad misli na sina koji je ocigledno nesto radio pod okriljem UN.
Mozda se varam, ali sam tako nekako protumacila.

Moj sin je išao u sedmi razred osnovne škole i sa 3o-ak drugara, pod okriljem UN, išli su na edukativnu ekskurziju u Francusku, Švajcarsku i Italiju. Smatram da su time trebali da budu zaštićeni i od bombardovanja , ali izgleda da je to " okrilje " bilo deklarativno kao i navedeni član 5. iz Deklaracije o pravima čoveka. UN, odnosno SB, iako nisu odobrile NATO-bombardovanju , nisu imale snagu da sprovedu član 5. Deklaracije o pravima čoveka, pa ni da zaštite mog sina i njegove drugare kojima su u tom trenutku garantovale sigurnost, iako SRJ nije bila članica UN.

PS Nisam želeo ovim da trolujem., ali se uvek setim toga i pogađa me kada se počesto poziva na UN

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana