Gastronauti| Zabava

Imamo čvarke!

alexlambros RSS / 13.07.2009. u 20:47

AleXandar Lambros

Da li ste nekad ispraćali nekog ko se autobusom uputio na dalek put u neku od zemalja zapadne Evrope s brojnom srpskom dijasporom? Onda ste bez sumnje prisustvovali bizarnim scenama. Neupućeni posmatrači pomislili bi da autobus, natovaren humanitarnom pomoći, upravo kreće u ratom zahvaćena područja Srednjeg istoka ili u rog Afrike a ne u najbogatije zemlje najbogatijeg dela planete. Žene, domaćice, obleću oko autobusa s džakčićima paprike i šerpicama prekrivenim krpama, kumeći naizgled neumoljive vozače da prime ove neobične poslatke za rodbinu u belom svetu.

 
- "Deci sam obećala, majstore, života ti, častiću te ... "
 
A majstori, neumoljivi, pozivaju se na stroge propise EU o prometu roba i prehrambrenih proizvoda, i objašnjavaju da ne žele nevolje na graničnim prelazima. Zapravo, samo tvrde pazar, jer većina tih srpskih transevropskih autobusa ima i odvojene odeljke predviđene za takozvane "posebne pošiljke" iz otadžbine. Upornim ženama pridružuju se nešto diskretniji muževi, s flašama uvijenim u novinsku hartiju, koji "majstore" zaverenički tapšu po ramenu i rukuju se na poseban, balkanski način, gde se, sem pozdrava i dobrih namera, čvrstim stiskom ruke razmenjuju i šuške ... ali, sasvim u duhu dobrih običaja i lokalne tradicije, tako da ni najrevnosniji članovi državne komisije za borbu protiv korupcije ne bi imali primedbu. Deo folklora prosto, cultural diversity rekli bi na Discovery kanalu. A i većina putnika ima barem jednu torbu punu potrepština koje se u Evropi ne mogu naći, pa makar oni tamo imali i hiper markete s rafovima s gujinim očima i ptičjim mlekom.
 
Dakle, posmatrajući sa strane, čovek bi pomislio da u Nemačkoj, Francuskoj i Švajcarskoj, narod nema šta da jede.
 
Sem što otkrivaju nostalgiju za rodnim krajem, ove, na prvi pogled čudne porudžbine, otkrivaju i nešto mnogo zanimljivije. Bez skupih istraživanja marketinških i PR agencija radoznali posmatrač može dobiti odgovor na pitanje o najpopularnijim srpskim prehrabrenim proizvodima. Neki su već stekli status brenda a na brendiranju drugih treba ozbiljno poraditi kako nas vredniji opet ne bi pretekli.
 
Tabela top 10 srpskih prehrabrenih brendova prema rezultatima mog radoznalog posmatranja izgledala bi ovako:

Deseto, a i deveto mesto, zauzimaju dva proizvoda Soko Štarka, koji će imati još jedan entry na listi čime se ova kompanija, po zastupljenosti i popularnosti svojih proizvoda, izdvaja kao vodeća, prema rezultatima mog nezvaničnog istraživanja. Na desetom mestu nalazi se flips sa kikirikijem, u narodu poznatiji kao Smoki. Ova legendarna grickalica koja se za nekoliko decenija postojanja na raznim ekskurzijama, putovanjima, u bioskopskim dvoranama, na velikim odmorima i u privatnosti doma, izarčila u multitonskim količinama, uprkos njenoj prividnoj nekaloričnosti i lakoći, i optičkoj varki pakovanja od 50 neto grama, definitivno se pozicionirala kao jedan od vodećih srpskih prehrambrenih brendova.

Odmah za njom, na devetom mestu, što nije nimalo loš rezultat u ovako oštroj konkurenciji, dolazi čokolada Najlepše želje. Kako neobičan i originalan naziv čokolade i sugeriše, ova poslastica bila je nezaobilazan faktor u brojnim svakodnevnim situacijama građana Srbije - od darivanja komšijinog "malog", preko čašćavanja ljubazne službenice šaltera (što je ovde retkost vredna čašćavanja), do nezaobilaznih 300 grama za slave i rođendane i čašćenje kolektiva na pauzi za kafu. Pakovanje od malih uvijenih kockica ove čokolade bila je prva nota sofisticiranosti te vrste na domaćem tržištu i vremenom se nametnula kao nezaobilazan element razgovora uz kafu i privatnih ordinacija koje drže do svog ugleda. Sve više, primećuje se, po srpskim kafićima zamenjuju jeftinije ali i daleko nekvalitetnije turske čokoladice tog tipa, što je za svaku pohvalu. Sitnice, ipak, život znače. 

Oba proizvoda, dobila su i svoja savremena izdanja. Smoki je dobio i svoju čokoladnu varijantu, što je bio hrabar iskorak menadžmenta Soko Štarka, budući je većina ljubitelja Smokija njegov čokoladni parnjak doživeo kao blasfemiju. Međutim, vrlo brzo, i Čoko Smoki je postao omiljena domaća grickalica. Najlepše želje svetske trendove ispratile su novim izdanjima obogaćenim komadićima narandžine kore, višnje ili maline a i veći procenat kakaoa koji, istraživanja pokazuju, utiče na popravljanje raspoloženja, nije beznačajno poboljšanje u ova depresivna vremena.

Na osmom mestu je Medeno srce. Teško je objasniti dugovečnu popularnost ovog slatkiša u moru zaista preobilne ponude sličnih proizvoda. Moje mišljenje je da tajna leži u savršenom balansu privida "domaćeg ukusa" i lake dostupnosti fabričkog pakovanja. To je uvek dobitna kombinacija.

 

Keks Jafa, koji se nalazi na sedmom mestu liste, možda malčice narušava prethodno pomenutu ravnotežu u korist masovne proizvodnje ali kombinacija biskvita, želea od pomorandže i čokoladnog preliva, koja čini ovaj keks prečnika 54 i debljine 7 milimetara, suviše je neodoljiva. Otuda i neverovatna popularnost ovog keksa koji je kod Srba našao i šarenoliku primenu u pripremanju raznih vrsta torti i kolača. Inače, prvi "jaffa" keks proizvela je britanska kompanija Mekvitis još daleke 1830. godine a ime je dobio po vrsti pomorandži bez koštica koje se gaje u Izraelu. Crvenka ga proizvodi licencno (što isključuje mogućnost brendiranja ali nas ne sprečava da izvozimo do mile volje), prema receptu koji je tajna više od 60 godina. Izraz "jaffa" kao odrednica nalazi se i u najnovijem oksfordovom izdanju rečnika engleskog jezika.

Na šestom mestu je đakonija za koju je neoprostivo što je dopušteno da je brendiraju Slovenci. Reč je o ajvaru, kulinarskom ponosu Balkana koji se nalazi u samom vrhu ponude kada je reč o gastronomskom predstavljanju strancima. Tegla domaćeg ajvara još uvek je eksluzivan poklon za Nemca i Engleza koji ga prihvataju kao izraz posebne naklonosti i rangiraju ga barabar s pakovanjem retkog ruskog kavijara. Kad smo već kod kavijara, reč ajvar potiče od turskog havyar, što znači slana ikra. U kakvoj su vezi ime i sam proizvod ostaje nerazjašnjeno.

Pored ajvara najomiljeniji poklon s ovih prostora strancima je, bez sumnje, rakija. Šljivovice, od kojih je Žuta osa već stekla zavidnu svetsku reputaciju, najčešći su izbor, al odlično se kotiraju i sve travarice kao i kruškovače i kajsijevača. Upadljivo je da je marketing kod ovog, u svetu verovatno najpoznatijeg srpskog proizvoda, očajno loš. Krajnje je vreme da se sa gastabajterskog opisivanja rakije kao "srpkog viskija" pređe na ozbiljniji i temeljniji pristup. Uključujući i dizajn momenat koji je do te mere zanemaren da je bocu ovog eliksira ponekad teško razlikovati od flaše špiritusa ili benzina za uklanjanje fleka od boje. Primer koji treba slediti jeste lanac Rakia barova koji su u proteklih nekoliko godina nikli Beogradom i predstavljaju pravi biser njegove turističke ponude.

Četvrto mesto zauzima još jedna Soko Štarkova poslastica - čuvena čokoladna bananica. Prvi slatkiš mnogim ovdašnjim mališanima, jeftina i zgodna da brzinski "digne šećer" kad situacija to zahteva. Takođe nezaobilazan sastojak mnogih recepata za torte poteklih s ovih prostora i obavezan artikl u takozvanim "balkanskim piljarama" zapadne Evrope.

Da je Endi Vorhol bio Srbin nema nikakve sumnje da bi umesto konzerve čuvene Campbell supe ovekovečio kutiju Plazma keksa, koja zauzima treće mesto liste najpopularnijih srpskih prehrabrenih brendova. Plazma je prosto postala deo kulturnog nasleđa Srbije. Mlevena il u komadu, s mlekom, uz čaj ili sok, ili bez ičega, u kolačima ili kao dodatak proteinskom šeiku sportista ... postala je mnogo više od običnog prehrabrenog proizvoda i stekla ikoničan status.

 

 

Vicešampioni liste su čvarci ... sitni ili krupni, svejedno, poštena domaća trpeza prosto se ne da zamisliti bez dobrih čvaraka. Iako se prave od čiste svinjske masti i nemaju gotovo nikakvu nutricionističku vrednost i sasvim sigurno neće doprineti dobrom stanju vašeg kardiovaskularog sistema, čini se da ništa ne može narušiti njihovu popularnost. A ne odolevaju im ni, u odnosu na nas, znatno nutricionistički osveščeniji zapadnjaci. U Torontu i Čikagu u pojedinim mesarama možete naići na reklamu sledeće sadržine - "Imamo čvarke!". Ne malo ćete se iznenaditi kad unutra uđete i otkrijete da je vlasnik radnje Kinez ili Koreanac. Dakle, reč je o svojevrsnom gastronomsko-kulturološkom fenomenu i brendiranje čvaraka morao bi da bude jedan od prioritetnih zadataka onih koji o tome treba da brinu.

I, na prvoj poziciji je, bez konkurencije, kajmak. Mada nigde nije toliko popularan kao na Balkanu, tačnije, u ex YU republikama minus Slovenija i plus Bugarska, kajmak je deo kulinarske tradicije i Turske, Bliskog istoka, središnje Azije, pa i Indije.

Što masniji to bolji, a poznavaoci tvrde da je najbolji onaj planinski gde krave pasu najkvalitetniju mešavinu livadskog bilja. Onaj koji se pakuje i prodaje u supermarketima, za većinu je sramotna zamena za pravi domaći koji se može nabaviti samo na pijaci. Sentimentalna vezanost Srba u odnosu na kajmak može se uporediti samo sa emotivnom privrženošću Grka prema feta siru - i jedni i drugi su preživljavali na ovim mlečnim proizvodima u krizna vremena u kojima ovaj deo sveta nikada nije oskudevao.

 

U mnogim srpskim selima, bake će vam i danas kao odgovor na nizak pritisak, prepisati kajganu na kajmaku. Sa vrućom pogačom i paradajzom ili, ako prilike dopuštaju, sa ćevapima i pljeskavicom, kajmak je deo nacionalne gastronomske kulture koji parira francuskom buđavom siru. Brendiranje kajmaka je, zbog njegove specifičnosti, posebna priča. Dok bi s jedne strane valjalo poraditi na fabričkim varijantama za najširu upotrebu, s druge strane trebalo bi pronaći načina da se onom seljačkom produži svežina i vek trajanja te da se uz posebno osmišljen dizajn, u malim količinama, svetu plasira kao gastronomska ekskluziva, a bogami tako i naplati.




Atačmenti



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shunjich92 shunjich92 20:54 13.07.2009

great

produži svežina i vek trajanja te da se uz posebno osmišljen dizajn, u malim količinama, svetu plasira kao gastronomska ekskluziva, a bogami tako i naplati.


ovo je sjajna ideja...
micika92 micika92 12:58 14.07.2009

Re: great

produzavanje trajanja znachi dodavanje raznoraznih konzervanasa i E-ova... to mi se ne dojmi...
shunjich92 shunjich92 14:52 14.07.2009

Re: great

tacno, ali kako mislite da izvozite kajmak, ili tome slicno, a da se ne pokvari?
mariopan mariopan 16:44 14.07.2009

Re: great

shunjich92
tacno, ali kako mislite da izvozite kajmak, ili tome slicno, a da se ne pokvari?

Hladnjacama kao i ostale kvarljive namirnice pa avionima kao i riba ili neka druga osetljiva hrana.
shunjich92 shunjich92 16:54 14.07.2009

Re: great

da, ali i u tom slucaju mu je jako kratak rok trajanja...
micika92 micika92 21:27 14.07.2009

Re: great

znash zashto je hrana tako bljutava na zapadu? ili kako to ljudi nazivaju plastichna, vodena, bezukusna.... zato shto se biraju sorte koje mogu da izdrze dug transport (duga svezina) naustrb ukusa... probala sam kiseli kupus, nash, oplemenjen E-ovima, izvozi se u nemachku... ima razlike! shto se kajmaka tiche ja ga prva ne bi kupovala ako bi sadrzao aditive. jer, ako svemu treba da dodamo supstancu koja ce mu produziti trajanje, onda mozda neke stvari i ne treba izvoziti. nisam tehnolog, tako da ne znam da li drugi postupci kao npr. vakumiranje, mogu da produze trajanje... definitivno sam protiv aditiva...
dunja73 dunja73 22:08 14.07.2009

Re: great

znash zashto je hrana tako bljutava na zapadu? ili kako to ljudi nazivaju plastichna, vodena, bezukusna....

Ako Nemacku podvodite "pod zapad" izuzmite je ..(barem jug ,sta se gore radi pojma nemam)

Kiseli kupus jos nisam videla iz Srbije , vakumirani godinama svi prodaju iz Hr ili turski..A u Nemackoj su strogo propisana pravila po pitanju aditiva, emulgatora , dimljenog mesa ..tako da..
U Svici videh da COOP ima "soko stark" proizvode ..


micika92 micika92 22:18 14.07.2009

Re: great

ima kod turaka... ne mogu sad da se setim odakle tachno je... al' iz vojvodine definitivno, vakumiran al' uredno oplemenjen E-ovima .
porke no juzna Nemachka - zapad? :)

pointofview_gun pointofview_gun 13:46 16.07.2009

Re: great

da, ali i u tom slucaju mu je jako kratak rok trajanja...


Pa..ako ga je cekala cetvoroclana porodica, koja moze s 2 hleba da pojede kilo za dan..

Znaci, dovoljan je rok trajanja od 1 dan
Inner Party Inner Party 21:13 13.07.2009

Nije sto je nasa ...

Najlepše želje


... ali ja bolju cokoladu u zivotu nisam jeo!

Sledeci favoriti su mi kajmak (nema sanse da ga sa uspehom fabricki proizvode!), ajvar (precesto je u pitanju lutrija, ima odlicnih a ima i dosta bljutavih, bezukusnih i to bi se moralo standardizovati nekako) i cokoladna bananica (probaj da pojedes samo jednu ).

Bas se pitam kako ce proci cvarci prilikom srpskih EU integracija. Verovatno cemo morati da ih zabranimo...

margos margos 01:16 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

Bas se pitam kako ce proci cvarci prilikom srpskih EU integracija. Verovatno cemo morati da ih zabranimo...

Možda za prodaju, ali ne i za ličnu upotrebu

Meni je najluđe kad su jednom 'Lastinim' autobusom u Pariz vozili opijenog petla - treb'o nekom za svadbu živ petao iz zavičaja, zbog nekakvog običaja. :)
Goran Vučković Goran Vučković 01:23 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...


Meni je najluđe kad su jednom 'Lastinim' autobusom u Pariz vozili opijenog petla - treb'o nekom za svadbu živ petao iz zavičaja, zbog nekakvog običaja. :)

Kakav nadrealizam - nositi petla u zemlju petlova :)
margos margos 01:29 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

Kakav nadrealizam - nositi petla u zemlju petlova :)

Nije galski k'o iz Petrovac na Mlavu, cvrc...
Goran Vučković Goran Vučković 01:30 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

Nije galski k'o iz Petrovac na Mlavu, cvrc

U slici samo fali leteći balvan
margos margos 01:35 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

U slici samo fali leteći balvan

Nemoj da fali... evo ih dovoljno:

dunja73 dunja73 01:40 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

Nije galski k'o

ma domaci bre `oroz..
arianna arianna 09:31 14.07.2009

Re: Nije sto je nasa ...

margos

Meni je najluđe kad su jednom 'Lastinim' autobusom u Pariz vozili opijenog petla - treb'o nekom za svadbu živ petao iz zavičaja, zbog nekakvog običaja. :)


Ovo se i meni jednom desilo kada sam putovala za Nemačku. Zarad običaja putovao živ petao, a ceo autobus mirisao na listove kiselog kupusa ( valjda za sarmu). Eee, ne zna zapad kakav je svadbarski meni kod nas.
gbls gbls 21:18 13.07.2009

Odlicna ideja

Jos kada bi naterali nase proizvodjace da svoje tehnoloske postupke usklade sa onim u EU, gde bi nam bio kraj? U nasoj zemlji je problem sto je najplaceniji radnik u firmi neki menadzer ili direktor. U razvijenim ekonomijama, pored njih ili cak iznad njih po primanjima je tehnolog proizvodnje i kvaliteta. On unapredjuje svojstva i kvalitet proizvoda, prati trendove na trzistu, navike potrosaca... Uz njega platite dobro i jednog dizajnera ambalaze i eto vas na vrhu liste proizvodjaca.

Srdacan pozdrav!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:38 13.07.2009

Re: plazma

uh, prozvan sam brate... gastos...

naime, plazma keks je po sredi, ali to ima i opravdanje, zato shto moj bebica-dechak nije imao mira ako ne gricka neshto - dobro sada je dorastao do lizalice, tako da nismo vishe vezani za otadzbinu... ali proshle godine u ovo vreme - nije se moglo bez plazma keksa, jer je ovde neki slichan keksic samo mnogo neukusniji koshtao pet puta vishe, ono, zlochin da kupish takav keks... ovo ostalo manje vishe....

jednom sam se vracao sa mamom iz srbije, i nosim ja njene torbe kada ono teshko, strava... dodjemo mi na rentgen, zaustave nas majstori, gledamo zajedno u rentgen, a u maminoj torbi?! pechenja, chvaraka, shunkica, pekmeza, sireva, sto chuda... i vrhu svega toga... jabuke?! jabuke, brate, ponela zhena iz domovine zlatni delishes i ne znam one crvene jabuke shto mogu dugo da stoje, da pravi pite ovde.... meni bilo zhao da ih jedem, imao sam utisak da sa svakim zalogajem ja odgrizam po deo njenih uspomena na zavichaj....

jedino bih dodao ovde mrski rvacki proizvod - cedevita.
alexlambros alexlambros 21:42 13.07.2009

Re: plazma

jedino bih dodao ovde mrski rvacki proizvod - cedevita.


No way Pedro! Multivita !
alexlambros alexlambros 21:43 13.07.2009

Re: plazma

sto chuda... i vrhu svega toga... jabuke?!


Kazem ti ja! Jerbo su "tamo" plasticne i nikakve a takav im i paradajz ko stiropor da jedes!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:52 13.07.2009

Re: plazma

ej, a zemlja je srpska chudo... bacim ja povr' dunava proletos zrnevlja: bosiljka, blitve, mirodjije, pershuna.... i sve mi nikne! sve do jednog?! da li mislis da sam se ohrabrio da bachim ganju da vidim shta ce da bude? :)
alexlambros alexlambros 21:54 13.07.2009

Re: plazma

da li mislis da sam se ohrabrio da bachim ganju da vidim shta ce da bude? :)

kod mene je to sobno balkonska biljka ... propisi su propisi
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:02 13.07.2009

Re: plazma

ej, ali stvarno, znash kako sam nauchio da poshtujem rodnu grudu? pazi, ovde, pored toga shto je sve hevi bajoinzhenjering, nema choveche plodne zemlje... ono malo shto ima chuvaju artiljerija i marinci... a pazi meni shta sve raste, samo od sebe, na njivi od mozhda deset-petnes ari: treshnje, vinova loza, jabuke, leshnici, dunje, vishnje, oraj... pa ove nove vrste shto sam ja eksperimentisao... treba da idem kad se vratim s raspusta kod nekih ortaka oko jerusalima koji su se povukli iz grada i vode neku plantazhu, kao organska, vrhunski domet civilizacije, kao bez hemije (pazi njima je to revolucija shto rade, kao prirodne vrste; razmishljam, bozhe ovi momci bi suvo zlato dali za tih mojih petnes ari povr' dunava)... da ispechem zanat... kad jednom budem imao vremena, posadicu na tom svom imanju sto chuda.... i neshto ispod oraja, kada dodju trenuci odmora, undisclosed location....
mariopan mariopan 10:10 14.07.2009

Re: plazma

jednom sam se vracao sa mamom iz srbije, i nosim ja njene torbe kada ono teshko, strava... dodjemo mi na rentgen, zaustave nas majstori, gledamo zajedno u rentgen, a u maminoj torbi?! pechenja, chvaraka, shunkica, pekmeza, sireva, sto chuda... i vrhu svega toga... jabuke?! jabuke, brate, ponela zhena iz domovine zlatni delishes i ne znam one crvene jabuke shto mogu dugo da stoje, da pravi pite ovde.... meni bilo zhao da ih jedem, imao sam utisak da sa svakim zalogajem ja odgrizam po deo njenih uspomena na zavichaj....

Lici na moj ptrljag kada krenem kod dece

Dodala bih samo malo pekmeza od kajsija ( upravo skuvano 32 tegle ) i u jesen ajvara, otprilike toliko.

Imam dvoje dece a deca imaju prijatelje, pa ti ukusi su neverovatni i strancima. Taj pekmez mirise kao nijedan i zato se u turama odvlaci da svi imaju dovoljno. Ajvar se daruje samo najboljim prijateljima i to po teglu pa neka stede
Brat mi je ziveo dugo u Parizu pa jednom prosvercuje u avion teglu ajvara, srecan ko kuce. Stigne kuci, vadi je i ona mu padne na pod, cuje se "cak" - puklaaaa. Kaze, hteo je da place, stvarno.Otpakuje je pazljivo i kasikom povadi iznutra sve sta je mogao.......najezila sam se kada mi je pricao, on se smeje ko lud, kaze ne bi on bacio ajvar, makar bi jednu kasiku izvadio

Samo jedna je majka Srdjane
Goran Vučković Goran Vučković 10:21 14.07.2009

Re: plazma

Dodala bih samo malo pekmeza od kajsija ( upravo skuvano 32 tegle ) i u jesen ajvara, otprilike toliko.

Auuu a tek tegle - mama mi stalno preti nekim teglama. Dobijam tikove od tegli

U prodavnicama ne pakuju u tegle maminu ljubav, ali ima odličnog džema (samo nemojte da me ofirate kod nje)

micika92 micika92 13:01 14.07.2009

Re: plazma

a, lubenice? Nema nish' bez nashe lubenice!
micika92 micika92 13:01 14.07.2009

Re: plazma

a, lubenice? Nema nish' bez nashe lubenice!
Goran Vučković Goran Vučković 14:00 14.07.2009

Re: plazma

a, lubenice? Nema nish' bez nashe lubenice!

Teško se pakuju u frižider


micika92 micika92 21:06 14.07.2009

Re: plazma

jesu ovo neke standardne velichine, taman za rucni prtljag :)
sanja_idf sanja_idf 09:42 15.07.2009

Re: plazma

Kazem ti ja! Jerbo su "tamo" plasticne i nikakve a takav im i paradajz ko stiropor da jedes!


Za paradajz je tacno! Skoro da je nemoguce naci dobar paradajz. Sreca moja te znam lokalnog portugalca koji me uvek obavesti kada je isporuka "dobrog" paradajza. Ali nikad nije isti... mljac! paradajz salata... pretrljano... vruca pogaca... pf...

A jabuka ima dobrih, jako dobrih... ali platis malo vise... kad bih jos prestala da pusim uopste mi ne bi bilo skupo HAHAH!

mara92 mara92 21:28 13.07.2009

Добро бре,

Је л' ти 'оћеш да "поједини" овде скончају испред монитора?
...
Марина топ-листа:
Бр. 1. УЖИЧКА ПРШУТА (како си ово могао и смео да изоставиш; има италијанских да се купе, али није то то)
Бр. 2: КАЈМАК
Бр. 3. ЈАФА-КЕКС...да не настављам даље, гладна сам...
...
Тужићу те за наношење душевног бола и патње, да знаш!
alexlambros alexlambros 21:35 13.07.2009

Re: Добро бре,

како си ово могао и смео да изоставиш


Pa ovo su rezultati mog posmatranja gastarbajterskih narudzbina rodjacima u otadzbini
arianna arianna 21:42 13.07.2009

Re: Добро бре,

alexlambros


Pa ovo su rezultati mog posmatranja gastarbajterskih narudzbina rodjacima u otadzbini



dopuna gastarbajterskih narudzbina
dimnjeno meso , domaće rakije , kore za gibanicu
gbls gbls 21:43 13.07.2009

Re: Добро бре,

sreca moja da sam vecerao pre ovog bloga
dunja73 dunja73 21:44 13.07.2009

Re: Добро бре,

Da li ste nekad ispraćali nekog ko se autobusom uputio na dalek put u neku od zemalja zapadne Evrope s brojnom srpskom dijasporom?

Cuj ispracala , persOnlih bre rajzenovala ..Obogatila bih tvoj niz vencicima suhe paprike , onako nanizane u vence, pa posto to bude "lomljiv" artikal , obicno se kaci u na prozorcice ako postoji adekvatni zavrtanj "leptirova krila " ako ne , odlaze se u mrezasti deo namenjen za rucni gepek ..
Atmosferu dopunjuju ( najcesce) video zapisi sa "Renomea" i neki od filmova iz serijala Zikinih dinastija..
ispusten je nazanimljiviji i Naj pozeljniji artikal ,duHan ..
alexlambros alexlambros 21:46 13.07.2009

Re: Добро бре,

Atmosferu dopunjuju ( najcesce) video zapisi sa "Renomea" i neki od filmova iz serijala Zikinih dinastija..



pa fali stosta na listi ali je ovo samo top 10!
micika92 micika92 21:16 14.07.2009

Re: Добро бре,

jooooooj, kad me vuchesh za jezik!


1. pretop (da se pravi komplet lepinja)
2. c-zachin, bio-zachin
3. fil-bi (njami, njami)
4. ljubicaste napolitanke
5. orasi (ovde su malko uzegli uvek)
6. euro-krem (izvinjajem se obozavaocima crnog al' ja volim belo!)
7. povrce bilo koje (paprika definitivno nije kao nasha, tako da razmisljam o uvozu nashih pechenih)
8. voce izuzev treshanja i kajsija (ovde su prste da polizesh)
mmmmmmm
jes' da dolazim iz kraja rakije ali moje omiljeno pice je pelinkaja tako da
9. pelinkovac

e, otvori mi se apetit i za pojesti i za popiti prema tome napushtam! javim se sa nastavkom liste kad mi ojacha karakter :)

sanja_idf sanja_idf 09:45 15.07.2009

Re: Добро бре,

Jeste KORE ZA GIBANICU - na sta covek u tudjini spadne...

Bugarska feta i turske kore za pitu... AMA nije isto! :)))))
pointofview_gun pointofview_gun 14:35 16.07.2009

Re: Добро бре,

evo..http://balkanbuy.com/shop/
Obicno radi. Sad ima da se ceka do 1. avgusta
talicni talicni 21:30 13.07.2009

Preko bare

U Torontu postoji nekoliko "nasih" prodavnica u kojima moze da se kupi sve sa top 10 liste (osim alkohola) i jos mnogo toga. Za zutu osu je dovoljno skoknuti do najblizeg liquor store-a.

Truli zapad se lakse podnosi uz smoki i jafu.
muaddib92 muaddib92 21:39 13.07.2009

Rakia: connecting people..

Чварке ценим, кајмак конзумирам
Ал' ракиу брате - фајин преферирам.
bandina bandina 21:40 13.07.2009

....


kad su mi bili u gostima drugari iz Ceske, odusevili su se pavlakom. Tamo to zaista ne mozes da kupis, ne postoji, ja barem nisam uspela da nadjem ( a trazila sam ) Kupovali su da nose kuci da familija proba...Izgleda da je i nasa Pavlaka bend.
jucaibin jucaibin 10:51 14.07.2009

Re: ....

yes, nasa pavlaka je ukusna, a ove stranske su samo za kuvanje. ja u srbiji pavlaku na hleb i milina, ovde samo ako bas mora u jelo. ista je prica s jogurtom - jednostavno koriste drugacije mlecne bakterije i otud nama zal za "Kravicom" ...

odlicna analiza, bas onako temeljna. dosta toga je i na mojoj naj list:. svakako prvi je kajmak, a zatim ajvar neprikosnoveni.
Goran Vučković Goran Vučković 12:01 14.07.2009

Re: ....

yes, nasa pavlaka je ukusna, a ove stranske su samo za kuvanje. ja u srbiji pavlaku na hleb i milina, ovde samo ako bas mora u jelo. ista je prica s jogurtom - jednostavno koriste drugacije mlecne bakterije i otud nama zal za "Kravicom" ...

kupi kutiju na kojoj piše "Creme Fraiche", pa da vidiš čuda :)
sanja_idf sanja_idf 16:57 16.07.2009

Re: ....

kupi kutiju na kojoj piše "Creme Fraiche", pa da vidiš čuda :)


Upravo sam htela to da podelim... (doduse, probaj je i sa lososom - mislim... nije svinja, ali nije ni lose :))))

A mleko, polumasno, malo skuplje - dobro kao kravica.
jecullence jecullence 21:40 13.07.2009

:)

Ja sam jesenas bila kod rodbine u Sloveniji. Sestra mi je naručila Carnex-ove paštete, a ja sam ponela i onaj čačanski čips ( Pik Čačak mislim). Kad ga je zet ( Slovenac) ugledao oduševljenje je bilo nemerljivo: Jooj, kaže, srpski čips :)
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 21:46 13.07.2009

moj spisak

1. kore za gibanicu
2. turska kafa (vakumirana)
3. jabuke ajdare

inace - deo folklora i kulture na balkanu a i u turskoj je da se sreca susreta sa nekim iskazuje spremanjem hrane odnosno zrtvovanjem da se hrana spremi a u ovom slucaju i posalje.

to je deo folklora. to je deo drustva u kome zivimo
alexlambros alexlambros 21:48 13.07.2009

Re: moj spisak

inace - deo folklora i kulture na balkanu a i u turskoj je da se sreca susreta sa nekim iskazuje spremanjem hrane odnosno zrtvovanjem da se hrana spremi a u ovom slucaju i posalje.

zbog toga svi vole ovde da dodju ... a strance kad pitas sta im se najvise dopalo u Srbiji cesto kazu hrana ...
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 21:56 13.07.2009

Re: moj spisak

inace- citala sam nedavno neko istrazivanje na temu "zasto ljudi vole kupovinu". sustina je da ljudi zele, imaju potrebu da ima se neko ulaguje. bar tih malih par minuta na kasi kad se pakuje plen u kese.

kad vas neko ugosti i primi sa punom trpezom to znaci da se potrudi da vam pokazuje ljubaznost, da zeli da vam pokaze zrtvu za vas. narvno sve je ovde drugacije - pogotovo u drustvima gde dominira protestanski duh. ali - divno je to osecanje - zar ne?
alexlambros alexlambros 22:00 13.07.2009

Re: moj spisak

narvno sve je ovde drugacije - pogotovo u drustvima gde dominira protestanski duh. ali - divno je to osecanje - zar ne?


Protestanti su smaraci. I crkve su im tako smaracke. Kakav je to pazar bez malo trila, caskanja s prodavcima, cenjkanja, i slicno ... to u severnoj Africi i na Bliskom istoku ima razmere nacionalnog sporta
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 22:08 13.07.2009

Re: moj spisak

to i ja mislim. zelim da caskam sa njima - a oni nece...
Goran Vučković Goran Vučković 23:46 13.07.2009

Mnogo smo jaki...

zbog toga svi vole ovde da dodju ... a strance kad pitas sta im se najvise dopalo u Srbiji cesto kazu hrana ...

Pitali koleginicu Wee Wei, Kineskinju iz Singapura, posle pa dana na obuci u našem razvojnom centru u Beogradu - kako joj se svidela hrana. Kaže: "lepi su vam kolači". "A ostalo?". "Znate, vaša hrana je mnogo teška - ja to stvarno nisam mogla da jedem".

Mislim da smo malo opsednuti tom pričom o dobroj hrani i malko precenjujemo celu stvar. Naša kuhinja je u stvari dve kuhinje - turska/balkanska i austrougarska. Specifičnosti tu ima jako malo.

A tek industrijski proizvodi... savet za one koji idu u Britaniju: ne nosite Jaffa biskvite. Osim ako ne želite da ga poredite sa McVities-ovim.

Meni je neko društvo bilo u poseti u Danskoj pre nekoliko godina i donesu mi - kutiju punu krem bananica (ok doneli i neku finu rakiju, poštujem ). Gledao ih čudno, pa im doneo ono čime smo se tada davili u Aalborgu - Risi Fruti - sutlijaš sa sosom od voća, ovako izgleda kad se otvori:



Onda oni mene gledali čudno. Valjda očekivali da ću da se upiškim od nostaligije ili šta li.

Pršuta užička... probali Jamon Iberico? Kafu neću ni da pominjem. Jabuka "ajdara" pretpostavljam da je Idared.

Mislim - lepo je to - mirisi rodnog kraja, Rokeri s Moravu i slične fore - ali meni hrana u Srbiji obično teško pada. Kajmak posebno.
NNN NNN 00:09 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Odrodio se Vučko
Goran Vučković Goran Vučković 00:14 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Odrodio se Vučko

Nego šta - ne kukam, kao što su blesavi Italijani, kad sam bio u Aalborgu, što je u Danskoj italijanska hrana skupa. Kao da ne mora da se preveze preko pola Evrope da dođe tamo. Ako mislite da su naši ludi što se tiče domaće hrane, da vidite tek njih. Saškinoj kumi je mama slala svake godine džak kestenja domaćeg, kada kesten sazri.

Do duše njihove hrane uglavnom ima dosta (iako baš ne pogađaju uvoznici ukus svakome).
ipsi ipsi 00:30 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Vucko, a grci sa "svojim" gyrosom kao nisu, talijani sa svojom "pizzom", turci sa "svojom" baklavom ili svabe sa svojim "maultaschen"??

Mislim da nije u pitanju opsjednutost...vise je ono sto napisah par redova ispod...i da, to je lijepo i ljudski.
dunja73 dunja73 00:32 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Saškinoj kumi je mama slala svake godine džak kestenja domaćeg, kada kesten sazri.

Eh Gorane ,sitnice su te koje zivot znace
Tu jedna gospodja iz susedstva toliko pati za vodom iz zavicaja , izvorskom ,ove svapske ne tole zedj,
veli ..
Goran Vučković Goran Vučković 00:41 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Vucko, a grci sa "svojim" gyrosom kao nisu, talijani sa svojom "pizzom", turci sa "svojom" baklavom ili svabe sa svojim "maultaschen"??

Za italijane vidi moj komentar iznad :)

Što se tiče balkanaca - moja Saška je imala pišijadu na času danskog, kad je trebalo svako da priča o kuhinji u svojoj zemlji, pa neki nadobudni Bugarin došao i krenuo da ređa, pa upao u rafalnu paljbu jedno 3-4 druga kursista - Grka, Rumuna, Sašku itd. Nešto kao ono "čija je ovo pesma", samo ponovljeno jedno 4-5 puta za razna jela :)

Nemoj da me pogrešno shvatiš - volim ja moju mamu, ali njenu hranu sigurno ne bih uramljivao (kao ovaj sa serbiancafe-a čarape) - svaki put imam traume od suvog mesa i kajmaka, preko koga ide podvarak preko koga ide torta (pa još komentar da sam malo jeo) - a sve to iz čiste ljubavi

Posle kažu da ne može da se umre od ljubavi
ipsi ipsi 00:46 14.07.2009

Re: Mnogo smo jaki...

Ma ne razumijem ja tebe pogresno, stavise, zavidim ti.....pobjegao si od tih red ovog red onog, a vidju mene jadnoga

Ali, razumijem da ljudima nedostaje :)
Goran Vučković Goran Vučković 00:56 14.07.2009

Zavičaj

Tu jedna gospodja iz susedstva toliko pati za vodom iz zavicaja , izvorskom ,ove svapske ne tole zedj,
veli ..

A jel joj u rodu onaj Radovan? Onaj što je ptice gledao u leđa, a ne kao u zavičaju - u stomak...
sanja_idf sanja_idf 17:18 16.07.2009

Re: moj spisak

odnosno zrtvovanjem da se hrana spremi a u ovom slucaju i posalje.




Preporuka!
zilikaka zilikaka 21:45 13.07.2009

Pravi kajmak..

Sećam se priče jednog tehnologa, da ga je gotovo nemoguće napraviti u fabričkim uslovima.
Razlog je način pravljenja - razlivanjem u tanke slojeve, koji su izloženi vazduhu i raznoraznim mikroorganizmima.
U mlekarama je tačno propisano šta i u kojoj količini sme da se nađe prilikom mikrobiološke analize, a kažu da domaći kajmak ima svega previše. To ga ne čini opasnim, ali propisi su propisi.
Otuda te surogat varijante kajmaka na tržištu.
4krofnica 4krofnica 22:09 13.07.2009

ne znam gde se izgubise

ljubicaste stark napolitanke?..to se uvek pakovalo mom bratu
a moj stric u Norveskoj je godinama pokusavao da ukiseli kupus, nowayhorhe, losa klima...
pa kad dodje, prvo nam naruci sarmu,a kad ide nosi kupus...a u varijantama kad ide kolima,ne avionom...razumno...
milivojeee milivojeee 23:25 13.07.2009

M'da !

A šlivovichen !
miloradkakmar miloradkakmar 23:28 13.07.2009

Nemoj

da mi razdvajaš čvarke i kajmak uz mladi luki i paradajz!!!

Pre mnogo godina žena , ja i njena rođaka sa sadašnjim mužem odlučimo da idemo u jednu fruškogorsku banju, kao da ih ima više, za doček Nove godine. Pri odlasku otac ženine rođake priđe mi i daje papirnatu kesu - " drži , ove će da ti zatreba ". Uzeh kesu, pogledam unutra - ono čvarci , kažem " koji će nam ovo , imamo za tri dana sve plaćeno , ekstra hotelska hrana ", a on će " videčeš ". To prvo veče , pred doček, paša i ja napravimo u hotelu štimung, čašćavali sa svih strana i naravno nalijemo se ko d....ta. Ustali ujutro i odamh u bazen na plivanje da dođemo sebi. Plivali sat- dva , ne vredi. Odemo u sobu , setim se čvaraka , smazasmo sve bez hleba i povrati smo se, kao da ništa nije bilo.

Ovo sam morao da ispričam da bih istakao značaj čvaraka i opravdao njihovo visoko drugo mesto, iako bih ja spojio 1-2, na listi TOP-1o.
ipsi ipsi 23:36 13.07.2009

Ima tome X godina

jos dok je serbiancafe.com bio pionir, a i ja kao korisnik interneta takodje, jedan genijalan lik je napisao ovaj tekst koji cu da postiram. Nemam pojma da li mu je ovdje mjesto, ali citajuci ovaj blog sjetih ga se

"Ko se seli taj se ne veseli,selih se po ovoj Kanadi dovoljno da imam još barem tri zivota i svaki put se ponesto ostavi i odbaci ali neke stvari izgleda da ce nadziveti sve neprilike i ostati u najtezim trenutcima da nas osokole da je bilo i ima i valjda negde i bice još takvih...pa ova pricu, pishem tebi,ako prepoznash nešto iz svog zivota,tuzni citaoce iz tudjine.
Kod nas se u kuci ništa nije bacalo i moja majka je znala od nicega da napravi svasta, jednom je od nekog ocevog braon vunenog dzempera koji je on vec iznosio isplela neke carape,da se ne baci jer „greo'ta je...”
I tako, imao sam ja tih carapa, kod nas se nose iako su cini mi se naše zime toplije nego ovdasnje,nekad i po dvoje, ove samo kad se obuku greju
tako da nikad nema zime. Kad se odlazio u beli svet, spremila mi tri para
ovih,braon,ne znam dal'su od iste vune, iste su boje, „da mi se nadje tamo,u tim Kanadama, tamo su jake zime, nemoj da mislis da ti nece trebati, tamo ce ti sve trebati i svaki dinar je zauvar, sem toga, NEMA TAMO ISTIH...”
I nema, mada ih nikad nisam nosio. Iz kuce u auto, po najvecoj zimi ih nisam nosio, slabo se ovde hoda i do preko puta.
I svaki put kad se selih,ostavljao sam stvari,mnogo vrednije, vishe placene,davao na mesta gde ce ih dobiti beskucnici,ali ove se vukle uvek tu negde po nekim mestima tek da se slucajno ne izgube, tek da se zna, „možda ce zatrebati...”
I sve nešto mislim,možda ce mi to biti jedino sto mi je ostalo od nje, setivshi se umornih ociju i naboranih suvih ruku, kao grana, koje ne znaju za kreme i „pomade”,a ipak su mekse od najbolje svile...
Koliko su prale, šta su radile, koliko su stvari znale da naprave koje
ni ja ni moj niko nikad neæce znati, makar da ovo sto imam ostavim tu, da imam kao amajliju za neka druga vremena, da se prisetim blagosti...

Kad odlazimo i vracamo, nerado nosimo i donosimo drugima poklone,uglavnom da ne prihvatimo obaveze jer vremena je uvek malo.
Tako dobih, taman koliko je red, paket zapakovan u kutiju „multi graina”,od 32 table koji sam joj kupio ovde, da casti bratovu decu.
Dvadeset i nešto sa deset santima, šta li je tu stalo?
„Baton”, napolitanke, tri cokolade „Milka”, pismo,nevesto napisano, najdraze,knjiga o familji, da posaljem tetki u Amerike,dve malene kese
kafe (da ne reklamiramo marku),bombone „Lemon”, napisano cirilicom,Herba bombone, jedne zvake!!!6 „Nivea” sapuna iz Madjarske,od tih se posebno sushi koza, to nisam ni znao dok nisam doshao u Kanadu, u dnu zamotano u pet papira i zalepljeno sa deset lepljivih traka, novaca taman koliko za rodjendan, uz poruku...isti one novcanice koje sam joj dao kad je bila ovde prošle godine...još ponesto i tri para carapa...
Znam, stavila bi ona i srce u tu kutiju od dvadeset i nešto sa deset santima, samo je srce vece od svih paketa,kofera i aviona, ne bi stalo ni za barem tri zivota...
I lepo je osetiti se kao dete, koliko god da vam je godina, lepo je znati da ste i vi, tako odrasli nekome vazniji od realnosti da vam ništa od toga zaista ne treba.
Mada i to, sto nam se ucini da nam zaista treba,koliko god bolje i lepse da jeste,zaista, nema onu dushu kojom me gledaju ove stvarcice rasute po mom stolu. Cini mi se kao da sam se vratio u davna,topla vremena koja vishe ne postoje. Zato odlucih, da uramim carape umesto ikone i klanjam im se da ne bih zaboravio odakle sam stigao.
Jedno sigurno znam, ako andjeli nose carape, nosice jednog dana potpuno iste..."
filantrop filantrop 00:33 14.07.2009

Meni fali

burek sa sirom i jogurtom
alexlambros alexlambros 00:39 14.07.2009

Re: Meni fali

burek sa sirom i jogurtom


Kad sam ziveo na Kipru, setio se jedan Srbin da otvori buregdzinicu i da pravi jogurt jos uz to... a posto bilo mnogo Srba radio je ko lud ... ujutru posle provoda i alkohola, mi svi nagrnemo kod njega na burek i jogurt. Anyhow, posto volim taj nas tecni jogurt, (napolju ti jogurt ono sto je kod nas zapravo kiselo mleko) kupio ja jednom dve flase i stavim u frizider ... i budim se negde u pode kad njih nema u frizideru. Kad vice cimer Englez - "ej, pokvarilo ti se bilo mleko pa sam ga bacio"
filantrop filantrop 01:00 14.07.2009

Re: Meni fali

napolju ti jogurt ono sto je kod nas zapravo kiselo mleko


Pricaj mi o tome...
ima kefir, pa to pijem kao jogurt.

Kad vice cimer Englez - "ej, pokvarilo ti se bilo mleko pa sam ga bacio


Ja bi ga ubio.
mara92 mara92 02:07 14.07.2009

Re: Meni fali

Јесте, "Кефир", али овде су га тако добро направили - готово да се не разликује од нашег јогурта (приде је и "органик", а прави га нека породична фирма "на основу рецепта из Русије", тако да сам са те стране мирна (у фрижидеру увек мора да буду минимум 2 боце)
...
Бурек исто мож' да се нађе, али није то - то; кад ми тајко донесе са пијаце у Бгд-у, увијен у онај полу-картонски папир, а маст избија....МЉАЦ! (прошли пут, биле ми гладне очи, те заборавих да сам се одвикла...најела се пре полетања, па ми било мука )
arianna arianna 09:38 14.07.2009

Re: Meni fali

filantrop
burek sa sirom i jogurtom



U Americi možeš da nadješ burek i kore za pitu po nekim Turskim radnjicama,a jogurt i kefir po Ruskim. ..treba čovek pola grada da obidje da bi sastavio burek i jogurt, i doručkovao ko Srbin
mara92 mara92 03:21 15.07.2009

Re: Meni fali

U Americi možeš da nadješ burek i kore za pitu po nekim Turskim radnjicama,a jogurt i kefir po Ruskim

Да, за бурек: иде се на други крај града...међутим, кефир бре, купиш или у "Whole Foods"-у или у "Trader Joe's"... у "Whole Foods"-у кефир какав 'оћеш: ја узимам обичан ("plain", али бираш - low fat, fat free...
treba čovek pola grada da obidje da bi sastavio burek i jogurt, i doručkovao ko Srbin

хехехехехе...
sanja_idf sanja_idf 17:26 16.07.2009

Re: Meni fali

filantrop
burek sa sirom i jogurtom


i meni. trosarinski...
maricacarica maricacarica 00:39 14.07.2009

50 kg - dečje igračke

Sve su nam po spisku oni što bacaju kofere u avione... A unutra batak pršute, kobasice zbog kojih se iz Bg ide do Beške, kajmak, sir, smrznuta blitva, kore za pitu, malo ajvara, tek da se nađe, pa malko slanine... Pitali nas - pobogu, šta vam je unutra? A nas sramota, pa rekli - dečje igračke...
mara92 mara92 02:08 14.07.2009

Re: 50 kg - dečje igračke

све, све, ал:
smrznuta blitva

maricacarica maricacarica 09:01 14.07.2009

Re: 50 kg - dečje igračke

Pa nema tamo, ni blitve ni zelja, pa onda izblanširam prvo, pa zamrznem, pa tako sa sobom....
micika92 micika92 15:01 14.07.2009

Re: 50 kg - dečje igračke

carice :) njam, njam blitva! Ima kod Turaka kod nas u Nemeckoj :)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:40 14.07.2009

Moj kumi u USA

redovno dva-tri puta godisnje saljem gotove kore za gibanicu, rozen tortu, rum plocice, a obavezno komovicu, da se nadje, spakovana u dooobro opran litarski sampon i naravno merimin bebi sapun i pavlovicevu mast.
filantrop filantrop 01:03 14.07.2009

Re: Moj kumi u USA

gotove kore za gibanicu


Ima da se kupi, ne moras da joj saljes. Zove se phyllo (filo) sheets i stoji u zamrzivacu u supermarketu, dugo mi je trebalo da provalim, rekao mi jedan Grk.
Goran Vučković Goran Vučković 01:09 14.07.2009

Re: Moj kumi u USA

Ima da se kupi, ne moras da joj saljes. Zove se phyllo (filo) sheets i stoji u zamrzivacu u supermarketu, dugo mi je trebalo da provalim, rekao mi jedan Grk.

Te (standardni filo pastry) nisu za gibanicu - kore za gibanicu su debele.

Ali može odlična pita da se napravi i sa tim tankim iz zamrzivača - ja svedok i degustator a Saška chef
filantrop filantrop 01:30 14.07.2009

Re: Moj kumi u USA

dusanovaiivanovamama
redovno dva-tri puta godisnje saljem gotove kore za gibanicu, rozen tortu, rum plocice, a obavezno komovicu, da se nadje, spakovana u dooobro opran litarski sampon i naravno merimin bebi sapun i pavlovicevu mast.


Sajt za tvoju kumu, ima ponesto sa spiska (sapun i pavlovicka) ali nema kumine ljubavi i podrske

http://parthenonfoods.com/-c-8_13.html?view_all=1&sort=4a
arianna arianna 09:47 14.07.2009

Re: Moj kumi u USA

filantrop
gotove kore za gibanicu

Ima da se kupi, ne moras da joj saljes. Zove se phyllo (filo) sheets i stoji u zamrzivacu u supermarketu, dugo mi je trebalo da provalim, rekao mi jedan Grk.



Nije isto. Od tih kora iz zamrzivača, ne može da ispadne prava gužara, onako domaćinski masna, što se jede do prstiju. Za prave kore mora da obidješ Turske radnjice ili da žena stavi dušu na muku , pa da razvlači kore na astal
Strongman Strongman 01:17 14.07.2009

A ovo?

filantrop filantrop 01:22 14.07.2009

Re: A ovo?

Strongman

Patriota sam ali
vise volim nutelu.
Od eurokrema sam uvek jeo samo crno.
Goran Vučković Goran Vučković 01:27 14.07.2009

Re: A ovo?


Patriota sam ali
vise volim nutelu.

Italijanima je lako - obe stvari italijanske - Gandola protiv Ferera - možda više neki lokal-patriotizam tamo bude :)
margos margos 01:31 14.07.2009

Re: A ovo?

Od eurokrema sam uvek jeo samo crno.

I ja :) Ne znam čemu ono drapkasto služi, sem što štipa za jezik i nepce
filantrop filantrop 01:34 14.07.2009

Re: A ovo?

margos
Od eurokrema sam uvek jeo samo crno.I ja :) Ne znam čemu ono drapkasto služi, sem što štipa za jezik i nepce


Jeste
samo zauzima polovinu camceta.
margos margos 01:35 14.07.2009

Re: A ovo?

Jeste
samo zauzima polovinu camceta.

I štipa, je l da?
Goran Vučković Goran Vučković 01:37 14.07.2009

Re: A ovo?

I štipa, je l da?

Mislim da je to cipiripi
filantrop filantrop 01:38 14.07.2009

Re: A ovo?

margos
Jestesamo zauzima polovinu camceta.I štipa, je l da?


Stipa
margos margos 01:45 14.07.2009

Re: A ovo?

Mislim da je to cipiripi

Vučko, ti si to već zaboravio... ionako si se opredelio za sutlijaš:)
Goran Vučković Goran Vučković 01:52 14.07.2009

Re: A ovo?

Vučko, ti si to već zaboravio... ionako si se opredelio za sutlijaš:)

Ma sećam se da sam probao jednom cipiripi i zgrozio se. Inače moj malac voli nutelu, pa se i ja švercujem pomalo :)
mara92 mara92 02:11 14.07.2009

Re: A ovo?

А шта фали белом/кремкастом у "Еурокремићу"?
...ја сам увек јела то, а не оно тамно...
margos margos 02:15 14.07.2009

Re: A ovo?

А шта фали белом/кремкастом у "Еурокремићу"?
...ја сам увек јела то, а не оно тамно...

Maro, sestro, ako potraje SEKA - možemo da sklopimo deal, da lakše preguramo sveCku krizu.
Ja čokoladu, ti ovo drugo - valjda su lešnici :)
alexlambros alexlambros 02:19 14.07.2009

Re: A ovo?

Mislim da je to cipiripi


Ja to nikad nisam ni probao jer mi ga ogadila ona reklama s onom groznom vevericom koja je svojevremeno iskakala na svakih 7 do 10 sekundi s TVa i skicala ... grozno ... potpuna antireklama, odbio sam cak i da probam ...
inace, pamtim neku kinder ladu kao klinac ... nema je godinama vec ... mislim da je to najbolji eurokrem ikada
mara92 mara92 03:37 14.07.2009

Re: A ovo?

margos
А шта фали белом/кремкастом у "Еурокремићу"?
...ја сам увек јела то, а не оно тамно...

Maro, sestro, ako potraje SEKA - možemo da sklopimo deal, da lakše preguramo sveCku krizu.
Ja čokoladu, ti ovo drugo - valjda su lešnici :)

Да знаш да си у праву - пола теби, пола мени...бре, нема зиме за нас...дај да патентирамо решење, да се укључимо нас две у преговоре кад дође ММФ у августу...седнемо на крај стола и ћутимо - кантица испред нас и док они млате, ми заватамо и гледамо их све "бело"
...
Алексламброс,
и ти си у праву...онај веверац је стварно "искакао" из ТВ-а свако мало. Дан данас ми се у глави врти оно "Ципирипи, ипирипи, пирипи, ирипи, рипи-ипи-пи-И!"... мада, пробах то једном и никад више, нешто отужно бљаааак!

Била је Киндер Лада у теглици, а била су и нека мала паковања: скинула би се она алуминијумска фолија горе и унутра су била као два каналића: један бели, а други браон...тегла би обично "пала" у средњој Далмацији на летовању (не знам зашто, али ми је то увек прва асоцијација; сестра и ја смо то увек поштено делиле и јеле током летовања,...био нам је то неки породични ритуал: увече на балкону, после целодневног пливања, по кашичица-две за лаку ноћ)
bjes bjes 10:17 14.07.2009

Re: A ovo?

inace, pamtim neku kinder ladu kao klinac ... nema je godinama vec ... mislim da je to najbolji eurokrem ikada


е са овим се слажем :)

киндер ладу је правила подравка, ако се добро сећам, али по киндеровој лиценци...
кад је истекла лиценца, истекла је и киндер лада... нутела је слична докенке оном црном из киндер ладе, али је оно бело било најбоља ствар на свету...

елем, колико знам, сада подравка прави неку лино-ладу, има да се купи у србији чини ми се, али је то без киндерове лиценце и без киндерових адитива... није лоша, али бледа копија оне киндер ладе...
NNN NNN 10:21 14.07.2009

Re: A ovo?

pamtim neku KINDER LADU kao klinac ... nema je godinama vec ... mislim da je to NAJBOLJI eurokrem ikada

нутела је слична докенке оном црном из киндер ладе, али је оно бело било најбоља ствар на свету...
Ajde da organizujeno peticiju, demotstracije, puč, šta god...'OĆU KINDER LADU! (naročito ono belo)
arianans arianans 10:40 14.07.2009

Re: A ovo?




Била је Киндер Лада у теглици, а била су и нека мала паковања: скинула би се она алуминијумска фолија горе и унутра су била као два каналића: један бели, а други браон...[u][/u]


i nije postojala bolja kasicica da sve pokupi iz tih kanalica osim jezika
topcat topcat 13:13 14.07.2009

Re: A ovo?

TO sam ja nosila ekipi od vas kod nas, ali sad ima i kod nas za kupiti.

Vama tamo sam nosila ledene kocke.

Preko bare uvijek domaće maslinovo ulje, vino, rakiju i franck kavu.
U šemi su bile i bajadere, ali sam ih onda našla u nekom ruskom dućanu (sa podravka juhama i kraš napolitankama).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana