Bu! Inspektor!

Jelena Krajšić RSS / 15.07.2009. u 08:50

Moram nešto da priupitam - šta je to više sa tim inspekcijama? Tačnije, znam šta je. Imaju moć pa se iživljavaju. Nego, šta je to sa narodom koji ćuti? Prosto je neverovatno do koje granice ide strah od ovih službi, pa se skoro nikada ne iznose u javnost sve one priče koje ljudi prepričavaju u četiri oka dok im sa čela kaplje znoj, neprirodan i nezdrav, znoj straha i muke. Koliko puta ste čuli rečenicu "Ako hoće nešto da ti nađu gotov si"? Kakva strahota. Mene još od vremena Slobodana Miloševića užasavaju ovakve rečenice do granice da poželim da organizujem miting, vas ne?

Kao da nije dovoljno što su zakoni polupismeni, pričaju mi ljudi, pa te recimo teraju da: da bi dobio pib mora prvo inspekcija da dođe da vidi poslovni prostor, sa sve ugovorom o zakupu, koji ne možeš da sklopiš jer nemaš pib. Možda ovo i nije zakon, sva sreća pa nemam nikakve firme na svom imenu pa ne moram ni da saznam baš u detalj, možda je ovo samo još jedna igrarija inspekcijskih službi, čija predstavnica dok gleda neke papire u prodavnici u komšiluku izjede pola kutije Rafaela i pola kutije Mocarta, sve bacajući papire na pod. Na neki uvrnut način joj se divim - treba tolike slatkiše izjesti. A pojedene slatkiše plaća naravno trgovkinja koja sigurna sam nema veću platu od 200 evra. I nisu ti slatkiši najgore što sam čula o inspektorima, šta više, ali ne mogu da se ne zgadim nad idejom da se iz obesti pojede kutija slatkiša. Zgadi mi se bukvalno do povraćanja. Kad pitam - kako ih nije sramota - svi mi se smeju i govore mi da sam luda i da živim u zemlji čuda, da očekujem nemoguće i da "Naravno da se tako ponašaju".

Šta je sa svim onim pričama o inspektorima koji čim se pojave na vratima prodavnice kažu "Ja pušim ovu vrstu cigareta" što znači "Ja sada od vas prosim boks cigareta i nije me sramota iako imam platu od koje mogu da kupim sebi cigarete".

Naravno, neću ni pričati o astronomskim ciframa koje naplate iz obesti samo kako bi eto ljudima u dva poteza upropastili živote, jer oni su moćni i mogu da rade sve što požele. Ovo svi jako dobro znamo, ali ćutimo, plašimo se, zubi nam cvokoću, o ovome pričamo samo u četiri oka sve razmišljajući "Valjda nema neka nadzorna kamera".

Da li sada treba da mi bude frka? Hoće li posle ovog teksta doći inspekcija u neku prodavnicu ili firmu nekih mojih prijatelja da naplati porez na svoju cenjenu nedodirljivost?

Ne znam za vas, ali meni je muka, ne želim ove ljude ni da vidim, nadam se da neću ni morati, verovatno bi me uhapsili i oduzeli mi... hm... pa evo ovaj kompjuter, jedinu materijalnu vrednost koju posedujem. Iako ćete verovatno misliti da sam luda, samo želim da kažem, dok mi se stomak prevrće - kako ih nije sramota!



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

d_sandic d_sandic 09:02 15.07.2009

PIB

Kao da nije dovoljno što su zakoni polupismeni, pričaju mi ljudi, pa te recimo teraju da: da bi dobio pib mora prvo inspekcija da dođe da vidi poslovni prostor, sa sve ugovorom o zakupu, koji ne možeš da sklopiš jer nemaš pib.


Pa kako onda dobiju PIB? A dobiju, zar ne?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 09:04 15.07.2009

Re: PIB

Pa ne znam, majke mi, valjda se dogovore sa ljudima od kojih zakupljuju prostor. Ne znam zaista, zona sumraka, šta da vam kažem.
d_sandic d_sandic 09:07 15.07.2009

Re: PIB

Jelena Krajšić
Pa ne znam, majke mi, valjda se dogovore sa ljudima od kojih zakupljuju prostor. Ne znam zaista, zona sumraka, šta da vam kažem.


Činjenica je da ima dosta nadobudnih državnih činovnika. Ali se taj broj osetno smanjuje. Zbog prirode posla često sam u Poreskoj upravi. Ljudi su ljubazni i daju mi tačnu i jasnu informaciju kako da završim posao.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 09:09 15.07.2009

Re: PIB

Super :) to je lepo čuti, ali ja i dalje često slušam priče o maltretiranju, a nikada ne čujem priče o tome da je neko odgovarao zbog maltretiranja.
d_sandic d_sandic 09:14 15.07.2009

Re: PIB

Znaš kako, svi smo tu po malo krivi. Svi mi u poslu nešto tajimo. Preskočimo neki propis, neke tumačimo na svoj način... Pa kad se ekipa pojavi, gledamo da prođemo što bezbolnije... To su te kutije rafaela i mocarta. Jer ako sam čist ne nudim rafaelo, ako ga inspektor sam uzme kad završi posao ja mu naplatim i izdam fiskalni račun.
niccolo niccolo 09:16 15.07.2009

Re: PIB

Zbog prirode posla često sam u Poreskoj upravi. Ljudi su ljubazni i daju mi tačnu i jasnu informaciju kako da završim posao.

Veliki problem sa Poreskom upravom je u internim pravilnicima koje oni tamo donose i po kojima službenici tamo postupaju tj. nije toliko problem u samim pravilnicima već u tome što oni nisu javni, ne objavljuju se nigde i onda ljudi nemaju pojma po kojim pravilima postupaju u pu. Jedna od najneophodnijih izmena zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji jeste upravo u delu koji će da propiše obavezu PU da objavljuju te pravilnike (makar na svom sajtu) kako bi ljudi mogli da se upoznaju sa njima...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 09:47 15.07.2009

Re: PIB

Jer ako sam čist ne nudim rafaelo, ako ga inspektor sam uzme kad završi posao ja mu naplatim i izdam fiskalni račun.

Ne bih se kladila da je to toliko jednostavno. Sa druge strane mogla bih da se kladim da trgovci ćute kao zaliveni kada im inspektor traži da jede Rafaelo, bez obzira da li su nešto zgrešili ili ne, jer "Ako hoće nešto da ti nađu gotov si".
ne.nevena ne.nevena 10:39 15.07.2009

Re: PIB

ako sam čist ne nudim rafaelo, ako ga inspektor sam uzme kad završi posao ja mu naplatim i izdam fiskalni račun


Ovo je vrlo tačno. Ne komentarišem sad njihovu bahatost, nedostatak vaspitanja, nekulturu... Ali, zaista, ako je sve ispravno (što je vrlo teško u poslu, ali moguće), i svi papiri se slažu i imate sve što vam zakon traži, mogu jedino da vam oduzimaju vreme kontrolama. Ništa drugo.
sentinel26 sentinel26 12:36 16.07.2009

Re: PIB

niccolo
Veliki problem sa Poreskom upravom je u internim pravilnicima koje oni tamo donose i po kojima službenici tamo postupaju tj. nije toliko problem u samim pravilnicima već u tome što oni nisu javni, ne objavljuju se nigde i onda ljudi nemaju pojma po kojim pravilima postupaju u pu. Jedna od najneophodnijih izmena zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji jeste upravo u delu koji će da propiše obavezu PU da objavljuju te pravilnike (makar na svom sajtu) kako bi ljudi mogli da se upoznaju sa njima...
Pravniče (sa iskustvom u zadacima inspektora i "istražnog sudije" ) ovo što si napisao je predlog za nastavak bezakonja ali na malo lakši način.

Tzv. "interni pravilnici" koje navodno donose pojedine OJ poreske uprave i ne postoje, već su u pitanju obična upustva inspektorima kancelarijske kontrole kako da maltretiraju buduće (i stare ) poreske obveznike a sve u cilju sačuvanja starog softvera i broja radnih mjesta.

Problem jeste upravo u njima ("internim aktima" ) jer se na taj način mimo zakona i predvidjenog postupka, poreskim obveznicima nameću dodatne obaveze koje proizvode i dodatne troškove i dodatno vrijeme.

Takve instrukcije postoje u OJ PU Palilula, Savski venac i Zvezdara u Beogradu.
Sve do jedne (od prvog do zadnjeg slova ) su u direktnoj suprotnosti sa Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji.

Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji njima se ne mogu davati takva ovlašćenja, bez revizije cijelog poreskog sistema. Neka veća nadležnost bi se mogla dati Republičkoj upravi javnih prihoda, ali ni za to ne postoje opravdani razlozi..

Ako bi "pravilnici" (uputstva ) bili "legalizovani", to bi značilo da bi poreski postupak u Srbiji bio regulisan na onoliko načina koliko ima lokalnih OJ PU.
Starješinama lokalnih, OJ PU se ne smije davati takva nadležnost.
..............
P.S. Neistina je da niko nikada u PU nije odgovarao zbog toga. Piscu ovih redaka su poznata 4 slučaja intervencije unutrašnje kontrole, odnosno Republičke uprave, upravo zbog primjene ovakvih "internih pravila",na čiji su zahtjev i sprovedene.
meandmyself meandmyself 09:48 15.07.2009

Svi su krivi!

Svi ćute jer im tako odgovara, a ne zato što se ne znam koliko plaše tih inspektora.

Koliko puta su "zaboravili" da Vam daju fiskalni račun u radnji, frizerskom salonu i sl? Naročito ako vas znaju - prosto je nekulturno tražiti račun!

I onda naravno, bolje im je da malo potkupe inspektora, nego da rade sve po propisima.
Sve su to ljudi iz istog naroda - ne mogu jedni da budu toliko ispravni, a drugi toliko suprotni...
d_sandic d_sandic 09:49 15.07.2009

Re: Svi su krivi!

Da. To sam i ja hteo da kažem. Kada me policajac zaustavi zbog brze vožnje , a to se relativno često dešava, ja odmah nudim da platim kaznu za pojas. I čime je, ako na to pristane, policajac gori od mene? Stvar je u našem mentalitetu. Svi mi pljujemo organe zbog nesprovođenja zakona. Svi žestoko prizivamo pravnu državu u kojoj će biti ' ni po babu ni po stričevima'. Kad nas zaustavi policajac, poseti poreski inspektor - nudimo nagodbu. Posle lajemo ' ovakvi su, onakvi su...'
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 09:51 15.07.2009

Re: Svi su krivi!

Sve su to ljudi iz istog naroda - ne mogu jedni da budu toliko moralni, a drugi toliko nemoralni...

Slažem se, samo što nam se od jednih ledi krv u žilama, a drugima ipak možemo da kažemo "Molim te nemoj da se ljutiš, daj mi moj fiskalni račun", i da znamo da to sigurno neće za posledicu imati ništa više od prekornog i eventualno neprijateljskog pogleda.

edit: Razlika je i u tome što jedne možemo da prijavimo inspekciji i da im zagorčamo život, da ih, da tako kažem, naučimo pameti, a drugima ne možemo bukvalno ništa.
Davie Davie 11:10 15.07.2009

Re: Svi su krivi!

I onda naravno, bolje im je da malo potkupe inspektora, nego da rade sve po propisima.
Sve su to ljudi iz istog naroda - ne mogu jedni da budu toliko ispravni, a drugi toliko suprotni...

Ja radim sve po propisu i inspekcija mi ne moze nista... pokusavali su da mi nakace neke stvari, vrsljali po papirima ali naravno da su odustajali kad je sve na svom mestu (kompletna dokumentacija). Zato i ne razumem kad neko akze da mu se ledi krv od njih, sta je taj sve morao da uradi suprotno propisima...
meandmyself meandmyself 13:27 15.07.2009

Re: Svi su krivi!

Ja radim sve po propisu i inspekcija mi ne moze nista... pokusavali su da mi nakace neke stvari, vrsljali po papirima ali naravno da su odustajali kad je sve na svom mestu (kompletna dokumentacija). Zato i ne razumem kad neko akze da mu se ledi krv od njih, sta je taj sve morao da uradi suprotno propisima...



Upravo sam to i htela da kažem!

Na primer, moja drugarica radi u osnovnoj školi, i ima problem jer daje deci manje ocene nego što očekuju/žele/traže njihovi roditelji :)
Zbog toga joj histerične majke, kada ne uspeju da je isprepadaju, šalju inspektore. Inspektori dođu, ali joj ne mogu ništa, jer ima dokaze - u konkretnom slučaju, kontrolne, pismene itd.


angie01 angie01 11:13 15.07.2009

inspektor nagib!

ja bih vishe volela da funkcionishu inspekcije koje kontrolishu drzavne sluzbe- koje nishta ne rade, sem shto zamajavaju gradjane, od chijeg poreza primaju plate!

a najtuznije su mi situacije, kada su jedino revnosni inspektori, koji teraju ove muchene prodavce "spoljne trgovine" na kartonskim kutijama, koji stoje i po cichi i po zeze da bi prehranili porodicu, kako bi od njih oteli harach.
mrvicak mrvicak 16:12 15.07.2009

Re: inspektor nagib!

ja bih vishe volela da funkcionishu inspekcije koje kontrolishu drzavne sluzbe- koje nishta ne rade, sem shto zamajavaju gradjane, od chijeg poreza primaju plate!


E, moram da vas malo trolujem mojim iskustvom današnjim kršenja moga prava u opštini Voždovac - sutra imam zakazan sastanak kod Zaštitnika građana dotične opštine pa će baš vidim šta će bit... .

Elem, ja se hoću privenčati - građanski, pred matičarem. Iz nekih svojih em legitimnih em legalnih razloga hoću baš građansko venčanje i očekujem ga u opštini dobiti. I odem i zakažem i pitam je l može da se skine sa zida sale za venčanje (službena prostorija organa opšt.uprave) religijsko obeležje koje tamo visi.
Žena šokirana kaže da u životu tako nešto čula nije i mora da pita one iznad. Danas zovem i kaže: Ne može, ako vam se ne sviđa tražite drugu opštinu.
Ja nađem lepo sve pravne akte: od Statuta same opštine Voždovac, važećeg, do bg gradskih akata do zakona o lok.samoupravi.... i vidim u Statutu već piše da smeju isticati SAMO grb i zastavu opštine i to uz iste fele obeležja Rep.Srbije.
Ništa, sutra idem prvo do načelnika koji je navodno takvu odluku doneo, pa mi je usmeno prenela matičarka, pa ako to ne urodi plodom poštovanja sopstvenog Statuta, idem do Zaštitnika građana...

A najgrđe u svemu jeste što se ja osećam ko da sam prekršitelj neki grdni te me šalju drugde ako mi se ne sviđa kod njih - a gle čuda ne sviđa mi se što ne poštuju zakon i statut same opštine...
Tj. u ovom slučaju ne daju mi fiskalni račun - ne daju ono na šta zakonom imam pravo - i šalju me u susednu trafiku po račun tj. pravo moje
drug.clan drug.clan 17:49 15.07.2009

Re: inspektor nagib!

Elem, ja se hoću privenčati - građanski, pred matičarem. Iz nekih svojih em legitimnih em legalnih razloga hoću baš građansko venčanje i očekujem ga u opštini dobiti. I odem i zakažem i pitam je l može da se skine sa zida sale za venčanje (službena prostorija organa opšt.uprave) religijsko obeležje koje tamo visi.


Sta visi tamo? Nije valjda da su do raspeca dosli?
mrvicak mrvicak 18:52 15.07.2009

Re: inspektor nagib!

Još ne. Trenutno visi ikona opštinske slave.
U Statutu opštine samo se jedan član odnosi na slavu - clan 10 koji kaže da je opština slavi.
Članovi koji regulišu izgled službenih prostorija pak izričito kažu da se od znamenja u istim prostorijama smeju isticati samo simboli opštine i države (u prethodnom 6. članu poimence pobrojani: grb i zastava, jock ikona).
A neće baksuzi da poštuju sopstveni statut - još ja blesava ljubazno and nasmejano pitala - i dobila ljubazan odgovor da idem drugde ak mi se ne sviđa... ipak ja idem sutra tamo i nosim im njihov statut na uvid

Inače, fotke svečane sale urešene verskim obeležjem se nalaze i na sajtu opštine - kod opisa procedure za zakazivanje venčanja...http://www.vozdovac.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=131
drug.clan drug.clan 19:25 15.07.2009

Re: inspektor nagib!

mrvicak

Inače, fotke svečane sale urešene verskim obeležjem se nalaze i na sajtu opštine - kod opisa procedure za zakazivanje venčanja...http://www.vozdovac.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=131

A drzavnog grba ni u tragovima?

Treba vec jednom da uvedu da skoro svako moze da vencava: pop, maticar, sudija, opstinski sluzbenik, direktor skole, kapetan bele ladje i aviona... pa da se ljudi vise ne maltretiraju.
mrvicak mrvicak 19:40 15.07.2009

Re: inspektor nagib!

Ajd, ima u tragovima, eno se zastavica prućila na stolu, a ima i kraj stola.... al ima i čemu mesto nije:)
Ma nemam ja narafski ništa protiv nit pravoslavlja nit religija generalno - kao privatnih uverenja - koja se kače po svom stanu, verskim objektima i sličnim prigodnim mestima - al bogme u opštini imam...i jednako bih protestvovala da su mi kačnuli budu smirenog, isusa raspetog, davidovu zvezdu il šta god - ne mož bre - još je ovo sekularna država - ako hoću crkveno, pa ići ću tamo...

Treba vec jednom da uvedu da skoro svako moze da vencava: pop, maticar, sudija, opstinski sluzbenik, direktor skole, kapetan bele ladje i aviona... pa da se ljudi vise ne maltretiraju.
*novo


Pa jašta...
pa lepo izabereš šta ti srce ište... ako hoćeš crkveno ideš u crkvu i to ti važi jednako kao i opštinsko....i ako hoćeš građansko izvedeš ga - kao građansko

Ups, baš se rasskribomanisah... šta ću, još mi friške traume
d_sandic d_sandic 07:48 16.07.2009

Re: inspektor nagib!

Još ne. Trenutno visi ikona opštinske slave.
U Statutu opštine samo se jedan član odnosi na slavu - clan 10 koji kaže da je opština slavi.


Uđeš nekome u kuću i tražiš da skine ikonu!? Zbog čega tvoje venčanje ne bi bilo građansko ako u sali visi ikona na zidu? Obavlja ga sveštenik ili službenik? Upisuje se u crkvene ili matične knjige? Ovo je žestok primer netolerancije!
mrvicak mrvicak 11:45 16.07.2009

Re: inspektor nagib!

d_sandic
Još ne. Trenutno visi ikona opštinske slave. U Statutu opštine samo se jedan član odnosi na slavu - clan 10 koji kaže da je opština slavi. Uđeš nekome u kuću i tražiš da skine ikonu!? Zbog čega tvoje venčanje ne bi bilo građansko ako u sali visi ikona na zidu? Obavlja ga sveštenik ili službenik? Upisuje se u crkvene ili matične knjige? Ovo je žestok primer netolerancije!


Jock - ne ja u privatnu kuću - uđem u kuću opštinsku i državnu - sekularne države, države svih nas građana bez obzira na vernost, nevernost, pripadnost tradicionalnim ili nikakvim religijama.
I tu očekujem da država - sekularna - meni kao građanki pruži mogućnost sklapanja građanskog braka - da hoću crkveni i u crkvene knjige da se upisujem, ne bih promašila vrata već pravac u crkvu.

I pride u Statutu dotične kuće opštinske piše da se u SLUŽBENIM prostorijama SMEJU isticati SAMO državni simboli i grb i zastava opštine.

To što meni načelnik opšte uprave opštinske kaže da to SMEJU SAMO a i b, ne znači da ne smeju c,d i e - mi nešto ne zvuči tačno - živi bili pa videli - krenula ja u dalje ćeranje (svog prava garantovanog svim pravnim aktima - od opštinskih do ustava)...
To što mi kaže da se ipak zna koja je religija dominantna u kom delu zemlje mi takođe znači šipurak - pa ja da sam htela običaje, išla bi po njih drugde - ja hoću po slovu zakona građansko venčanje i držaću se zakona ko pijan plota. El on folklorista ili predstavnik države
To što kaže a šta ćemo onda ako skinem ikonu pa se pobuni druga strana!!!??? mi takođe suludo - pa kakva strana - država je van tih strana - njoj su sve jednake i ne opredeljuje se ni na jednu, pobogu!

Odnosno, moj zahtev je upravo suprotno od netolerancije - zahtevam toleranciju koja mi je garantovana ustavom i svim zakonskim i podzakonskim aktima ove SEKULARNE države.
mrvicak mrvicak 11:49 16.07.2009

a u drugoj opštini

gde danas bejah su se inače sve onako građanski krstili kad sam pitala je li imaju i oni neka verska obeležja po zidovima
i rekli mi: svašta, pa mi smo opština, nismo crkva! naravno da vise samo obeležja države i opštine - neutralna po pitanju religijskog opredeljenja.
kad im rekoh da pitanje postavljam zato što u opštini voždovačkoj pak vise verska znamenja - pade još jedan red kršćenja i levom i desnom...
angie01 angie01 18:58 16.07.2009

Re: inspektor nagib!

pravo moje


hej mravichak- ocesh telefone za prijavu(Djilasove), kada te gradske sluzbe neshto vozaju????
mrvicak mrvicak 00:12 17.07.2009

Re: inspektor nagib!

angie01
pravo moje


hej mravichak- ocesh telefone za prijavu(Djilasove), kada te gradske sluzbe neshto vozaju????


Jašta, hoću! Već podnela pritužbu zaštitniku građana dotične opštine, pa od ponedelnika idem dalje po predsednicima opštine i inima.... i zahtev da mi u pisanoj formi daju objašnjenje...blabla...
Svakako mislila i gradonačelniku pisat - al još bolje da i zovem i pišem
angie01 angie01 08:53 17.07.2009

Re: inspektor nagib!

Jašta, hoću!


ovo su telefoni za prijavu nezadovoljnih gradjana, radom gradskih sluzbi, koje je ustanovio gradonachelnik:

0800110011
011 360 5609

aj', bash da vidimo da l' funkcionishe!
mrvicak mrvicak 12:59 19.07.2009

Re: inspektor nagib!

će vidimo... ja ću se žalim gdi stignem - pa gde upali... od zaštitnika građana do gradonačelnika itd i bogme baš neću da im sjašem...
Vlasta92 Vlasta92 11:20 15.07.2009

Da, da..

a u privatnim apotekama, recimo, ljudi rade MNOGO više radnih sati nego što je to zakonom propisano, a kada dođu inspekcije, sve se nekako reši i radnica koja je zvala ostane bez posla.
Unfuckable Unfuckable 11:23 15.07.2009

"šta je sa

svim onim pričama..." mi deluje poprilično neutemeljeno, ali ok :
a šta je sa svim onim pričama da prosečan Srbin čim vidi beli mantil nosi pečeno sepra i stane mirno (sa rukom u džepu u kojoj je već spremno par stotina evrića)
tako je i u ovom slučaju pomalo reč i o našem "mentalitetu" - a on je takav, ležeran. Da, da : ležeran
Ležerni smo na propise i pravila, uvek se nekako nadamo da će grom da udari preko puta a ne u nas, da pravila važe za nekog tamo i da "neće baš mene..." - i onda su to otvorena vrata sa all inclusive aranžmanom za vaskolikog bahatog & nenajedenog inspektora, a ima ih.
Da okrenem malo stvar, kao što reče gore d sandic : zašto bi se neko plašio i podmićivao ako je sve radio po propisu ?
Onda inspektor koji "puši određenu vrstu cigareta" može samo i jedino to : da popuši određenu vrstu cigareta, o svom trošku, naravno.
Vlasta92 Vlasta92 11:35 15.07.2009

You're

simply the best, better than all the rest ...
Davie Davie 12:05 15.07.2009

Re: "šta je sa

Da okrenem malo stvar, kao što reče gore d sandic : zašto bi se neko plašio i podmićivao ako je sve radio po propisu ?

Pa najcesci razlog takvog ponasanja malih privrednika je bas iz razloga koje je Krajicka gore navela (polupismeni propisi) ali na suprotnoj strani, gradjani najcesce polupismeno tumace propise nadajuci se da eventualna inspekcija to nece primetiti i da bas njih to nece zakaciti... i to je najcesci razlog zasto inspekcije mogu tako komotno da se ponasaju, da traze flase viskija, boxove cigara ili shuskice u koverti, jer ni u inspekciji ne rade mutavci - oni vrlo dobro znaju kada nalete na maloprivrednike tipa "lako cemo".
Unfuckable Unfuckable 12:25 15.07.2009

Re: "šta je sa

hej Vlastimira !

kako je kod vas, exit, ludilo, ovo - ono ?
kobaje ?
i to ćemo jednom
drug.clan drug.clan 12:51 15.07.2009

Re: "šta je sa

Da okrenem malo stvar, kao što reče gore d sandic : zašto bi se neko plašio i podmićivao ako je sve radio po propisu ?


Zato sto su propisi tajni i/ili dvosmisleno napisani i/ili podloznu tumacenju i/ili uopste ne postoje.

Evo vam prost primer: Po zakonu, izvod iz maticne knjige, maticar - sluzbenik u drzavnoj upravi moze po sopstvenoj proceni da izda rodjaku ili prijatelju a i ne mora vec moze da trazi punomoc.

I sta mi uopste i polemisemo oko ovoga kada u drzavi srbiji vlada-izvrsni organ vlasti donosi uredbe koje se zovu "Tumacenje zakona". Gde to jos ima i po kom ustavu i zakonu vlada ima pravo na to?
Vlasta92 Vlasta92 12:55 15.07.2009

Prošo..

jedva živa, niš ne pitaj. Sad kad nisam bogu na istinu, ondak sam imuna
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:19 15.07.2009

Re: You're

Vlasta92
You're simply the best, better than all the rest ...

mora da se salis...
mrvicak mrvicak 16:20 15.07.2009

Re: "šta je sa

Zato sto su propisi tajni i/ili dvosmisleno napisani i/ili podloznu tumacenju i/ili uopste ne postoje.


To jeste tačno i apsolutno i u svakoj prigodi stoga trebamo tražiti izmenu, dopunu, ukidanje itd. istih i već jednom naterati sve te državne uprave i slične organe da shvate da rade za nas, da su oni službenici moji, da mi život lakši bude (moji i svih građana narafski, ne tajkuna i već po platnim sposobnostima)

A pride - videti moj gornji post-trolče - i kada propisi postoje treba da se upljujem dokazujući vršiocima istih da ih moraju poštovati (konkretno, upravo u slučaju službe matičarske)... u stvari videćemo još hoću li uopšte i upljuvavanjem uspeti da poštuju sopstvene propise ili jock
Goran Miletic Goran Miletic 11:31 15.07.2009

moja iskustva

Evo iskustva moje majke tj roditelja...

Dodje gdja inspektorka, upravo u onom stanju kad "mora nesto da ti nadje" i krene...

prva minimalna mandatna kazna zato sto na vratima radnje pise od RADNO VREME od 6 do 24h, a ne pise koje je radno vremen nedeljom. Keva kaze da ne pise zato sto radno vreme isto svakog dana, a ona kaze "e ne moze to tako" i kazna...

druga kazna (ista inspektorka, ista poseta) jer stoji vlasnik Miletic M. a treba da stoji puno ime. Pokusala keva da objasni da su upravo promenili i da je to M prelepljeno, ali nije vredelo

istog dana dodje i sanitarna (inace u radnji nemaju meso vec samo suhomesnate proizvode) i posto bas nista nije moglo da se nadje, greh je bio sto jedna od 6 radnica nije zavrsila neki sanitarni kurs. Keva objasnjava da je ta devojka pocela da radi nekoliko dana pre toga, kao zamena jednoj koja je na trudnickom, ali dzaba.... kazna...

Najbolje je bilo kada su jednom prilikom iz finansijske trazili fiskalnu traku na kojoj je tacno odredjeni proizvod koji je neko kupio npr. JAFFA 100gr tog i tog dana (trazili su traku staru skoro 18 meseci). Posto su mesta za skladistenje ogromni dzakovi koje moji cuvaju u podrumu (a gde bi drugo), cale je uhvatio ceo dzak u kome su bile fiskalne trake iz tog meseca i celu odneo narednog dana u inspekciju sa recima "E sad vi pregledajte svaku". Posle se sef izvinjavao itd
Davie Davie 12:10 15.07.2009

Re: moja iskustva

Najbolje je bilo kada su jednom prilikom iz finansijske trazili fiskalnu traku na kojoj je tacno odredjeni proizvod koji je neko kupio npr. JAFFA 100gr tog i tog dana (trazili su traku staru skoro 18 meseci). Posto su mesta za skladistenje ogromni dzakovi koje moji cuvaju u podrumu (a gde bi drugo), cale je uhvatio ceo dzak u kome su bile fiskalne trake iz tog meseca i celu odneo narednog dana u inspekciju sa recima "E sad vi pregledajte svaku". Posle se sef izvinjavao itd

I sta ovaj tvoj post dokazuje? Da ako nesto radis po propisu mogu da ti ga...
Unfuckable Unfuckable 12:24 15.07.2009

Re: moja iskustva

upravo tako Davie (dobro došao nazad! ) :
vidim da nije bilo okačeno radno vreme uz neko objašnjenje tipa " Keva kaze da ne pise zato sto radno vreme isto svakog dana"
ovo je malo smešno za bilo koga ko pretenduje da ozbiljno radi. I ulica ima svoj stalni smer koji svi znamo pa to ne smeta da se postavi znak.
Vidim da inspektorka ispada "sitničava" jer primenjuje propise.
drug.clan drug.clan 12:56 15.07.2009

Re: moja iskustva

Unfuckable
upravo tako Davie (dobro došao nazad! ) :
vidim da nije bilo okačeno radno vreme uz neko objašnjenje tipa " Keva kaze da ne pise zato sto radno vreme isto svakog dana"
ovo je malo smešno za bilo koga ko pretenduje da ozbiljno radi. I ulica ima svoj stalni smer koji svi znamo pa to ne smeta da se postavi znak.
Vidim da inspektorka ispada "sitničava" jer primenjuje propise.



Da li ih samo primenjuje? Da li negde u propisima pise da treba da stoji radno vreme po danima ili pise samo da mora da stoji radno vreme? To je problem propisi su skrnavi a inspektorat ih koristi kako bi izvukao mito.

Srbiju izjeda korupcija sa svih strana vec dugo vremena i nije mnogo ostalo da se izjede. Pod hitno treba spreciti korupciju na najbrutalniji nacin (staljinisticki ako treba) u protivnom ce se zemlja pretvoriti u kolumbiju i ostace bez buducnosti.
James Dean James Dean 13:01 15.07.2009

Re: moja iskustva

I pored najbolje volje nisam baš dobro razumeo ovu temu. Znači da nema inspekcije sve bi bilo u redu i svi bi apriori i podrazumevano radili ispravno, ali zloćudni inspektori dođu u kontrolu i poremete harmoniju. Svašta...
ps. Živim normalno i radim ispravno, pa kontrolisali me inspektori ili sam Bog, sve mi je jedno.
Unfuckable Unfuckable 13:11 15.07.2009

Re: moja iskustva

Srbiju izjeda korupcija sa svih strana vec dugo vremena i nije mnogo ostalo da se izjede. Pod hitno treba spreciti korupciju na najbrutalniji nacin (staljinisticki ako treba) u protivnom ce se zemlja pretvoriti u kolumbiju i ostace bez buducnosti.

ok, nemo' se žestiš.
Hajde samo malo da se zapitamo - šta rade i da li uopšte nešto rade "nevine žrtve inspektora" da im se ne dešava to što im se dešava i da mita i korupcije bude manje ?
Koliko se traži a koliko se - po inerciji ili s razlogom - nudi ?
Kako ono beše - "dok je ćurana biće i podvarka"

btw : ne znam šta piše u propisima, ali znam recimo, da se kažnjava ako se ne istakne "zatvoreno zbog godišnjeg odmora u trajanju od - do "
drug.clan drug.clan 14:11 15.07.2009

Re: moja iskustva

Unfuckable
Srbiju izjeda korupcija sa svih strana vec dugo vremena i nije mnogo ostalo da se izjede. Pod hitno treba spreciti korupciju na najbrutalniji nacin (staljinisticki ako treba) u protivnom ce se zemlja pretvoriti u kolumbiju i ostace bez buducnosti.

ok, nemo' se žestiš.
Hajde samo malo da se zapitamo - šta rade i da li uopšte nešto rade "nevine žrtve inspektora" da im se ne dešava to što im se dešava i da mita i korupcije bude manje ?
Koliko se traži a koliko se - po inerciji ili s razlogom - nudi ?
Kako ono beše - "dok je ćurana biće i podvarka"

btw : ne znam šta piše u propisima, ali znam recimo, da se kažnjava ako se ne istakne "zatvoreno zbog godišnjeg odmora u trajanju od - do "


Nisam ja protiv inspekcije, naprotiv volim ja kada se drzava mesa (kontrolise) u privatni posao, ali me nervira zlouptreba mesanja koja je namestena tako sto je neko napravio propise koji omogucuju drugim privatnicima da trpaju pare u sopstveni dzep. Ajd da te pare idu u budzet pa da se od toga skoluju deca pa i da ih zajebavaju.

Da su propisi jasni i nedvosmisleni, razumne velicine i dostupni svima bila bi sasvim druga prica. I vecina ljudi ne bi morala da podmicuje. Ovako imamo na snazi FTJP (fali ti jedan papir) i sve zlopuptrebe koje se desavaju oko toga.

Evo jedan banalan primer ako pasos podizete u Srbiji izvodi moraju biti ne stariji od 6 meseci a ako to radite u konzulatima onda izvodi moraju biti ne stariji od godinu dana! U kom zakonu tako nesto pise? Nigde - slobodna procena nekog birokrate u MUP-u (bice da je opet ona Slavica sto je izmislila tek 01.03.2009. da je samo Đ u pasosu jezicki i pravopisno ispravno)
libkonz libkonz 14:17 15.07.2009

Re: moja iskustva

šta rade i da li uopšte nešto rade "nevine žrtve inspektora" da im se ne dešava to što im se dešava i da mita i korupcije bude manje ?

Nisi u pravu Unf. Oni bar kod nas u mom gradu jednom godišnje uzimaju harač. I imamo polupano zakonodavstvo da će uvek nešto da nađu. Jednom su privatniku napisali kaznu jer je na fakturi koju je dobio pisalo otprilike:"Beogrdska", umesto "Beogradska" u imenu ulice, tj sedišta. Određena kazna je bila 100.000,00.
debora debora 14:18 15.07.2009

Re: moja iskustva

Ako se dobro secam, ako istaknes "zatvoreno zbog godišnjeg odmora u trajanju od - do ", a placas porez pausalno, mozes da trazis da u tom periodu budes oslobodjen poreza.

Odavno sam radila kod "privatnika" na Novom Bgd, a i uvek je neko od radnika ostajao da radi, pa me mozda secanje i vara...
Unfuckable Unfuckable 14:38 15.07.2009

Re: moja iskustva

ček, ček...momci - ispašće da ja ovde branim inspektore,a to mi ne pada na pamet.
Samo se pitam da li baš uvek i dovoljno uradimo sve kako treba, edabi ostali nekažnjeni, ili se tvrdi da je princip kad ti uđe inspekcija isti kao u ona vremena na vojnim sudovima - "čim uhvatiš kvaku, zaradio si bar 6 meseci" ?
Ako je predviđena kazna za slovnu grešku u fakturi tolika koliko si naveo - zašto su inspektori krivi za to ?
...i da li im se to prigovara ako se "drže zakona k'o pijani plota" ?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:10 15.07.2009

Re: moja iskustva

James Dean
I pored najbolje volje nisam baš dobro razumeo ovu temu. Znači da nema inspekcije sve bi bilo u redu i svi bi apriori i podrazumevano radili ispravno, ali zloćudni inspektori dođu u kontrolu i poremete harmoniju. Svašta...
ps. Živim normalno i radim ispravno, pa kontrolisali me inspektori ili sam Bog, sve mi je jedno.

Hm, pa nisi razumeo. Niko ne priča o tome da ne treba da bude inspekcije niti o tome kako bi svi radili ispravno da nema inspekcije ili o sličnim glupostima i besmislicama... Ja ne razumem kako je uopše moguće takve zaključke izvući iz teksta gore.

Evo pomoć - tema su korumpirani inspektori koji imaju moć i koriste je da bi se iživljavali na ljudima. Nisu svi naravno takvi, ali malo je previše priča o problemima sa korupcijom ove vrste i o bahatom ponašanju inspektora.
mrvicak mrvicak 16:30 15.07.2009

Re: moja iskustva

I pored najbolje volje nisam baš dobro razumeo ovu temu. Znači da nema inspekcije sve bi bilo u redu i svi bi apriori i podrazumevano radili ispravno, ali zloćudni inspektori dođu u kontrolu i poremete harmoniju. Svašta...
ps. Živim normalno i radim ispravno, pa kontrolisali me inspektori ili sam Bog, sve mi je jedno.


Jock, nisi stvarno.
Da inspekcije i drzavne sluzbe uopće shvate da rade za građane, ne svoj džep, partijicu, familiju, tajkune na čijem su platnom spisku (nekad sve s partijom i familijom:) i da to sto rade rade na osnovu propisa koji nisu strateski formulisani tako da ostavljaju beskraj rupa za manevrisanje i korupcionasenje - e onda bi bilo u redu.

Naravno, taj ti moto vredi i za sad, boljeg nema... ali tek onda kada bi bilo onako kako gore opisah - e onda bi bilo u redu.
James Dean James Dean 22:26 15.07.2009

Re: moja iskustva

Ja nisam shvatio temu, a pojedinci mene. Znači nisam imao iskustvo sa takvim inspektorima i nikada im ne bih dozvolio da se bahato ponašaju u kontroli moje firme. Uglavnom im to dozvoljavaju oni koji imaju i najvećih propusta u radu u svojim firmama ili objektima. Takvi uglavnom i potežu argument "Ako hoće nešto da ti nađu gotov si". Nisam potparol inspekcijske službe i baš me briga za njih, ali na konstataciju "da se ljudima ledi krv u žilama" bih se nasmejao da nije tako krvava.
miloradkakmar miloradkakmar 17:07 15.07.2009

Meni

žao mog školskog drugara. Naivno, pre 3-4 godine, kao inspektor zaglavio godinu dana zatvora zbog 1o hiljada dinara.
Ne kažem da nije trebao , nego mi ga žao, jer sam mu uvek govorio da može lepo da se živi i sa malo love.
thug_b thug_b 21:03 15.07.2009

pola trol pola nije

hajde nek stavim na stranu rasprosranjenost korupcije: cini mi se da ti inspektori ne moraju da napisu kaznu bas za svaku glupost, kao sto saobracajna policija moze da ti napise kaznu za malecno prekoracenje brzine, a moze i samo da te upozori (zena ti se poradja na zadnjem sedistu pa malo zuris u bolnicu:))).

nisam sto posto sigurna, ali meni ima smisla da inspekcije sluze i za to da se "pretresani" upozori, obavesti o stvarima koje nije uradio kako treba ili uopste. pa ako opet nije kako treba pri sledecoj inspekciji, onda pisi kaznu. ne napisati puno ime vlasnika radnje je mozda aljkavost, ali bas za kaznu nije, ne pri prvoj inspekciji i narocito ne sa pravilnicima koji su jednako aljkavi i aljkavo nedostupni. prodji sutra pa vidi jel stoji puno ime i napisi kaznu ako ne: napisi dve, i za juce i za danas.

to mi je, ustvari, najjace - napisu ti kaznu, onda odu i znas da si miran takav kakvog su te zatekli jos jedno godinu dana. a u koliko je tek slucajeva daleko jeftinije da jednom godisnje (u najgorem slucaju) platis kaznu (cesce inspekciju ili nesto sto ide pre nje:) i nastavis po starom, o tome tek necu, a znam dosta, znamo svi:)

a vi sto pricate da sve radite kako treba - 'ajde!? isto nikad niste prekoracili ogranicenje brzine ili ste pri svakom prekoracenju momentalno dobili i platili kaznu. mene u zivotu nije zaustavila s. policija i u zivotu sam nakupila citave 2 kazne za nepropisno parkiranje (i oba puta nisu bili u pravu, al' 'ajde:))). to nije slucajnost ili sreca, no, ja se ne zanosim mislju da je to zato sto sve radim kako treba: kad bi mi na jedan dan prikacili jedna kola kao pratnju, nakupila bih punu kutiju kazni, garant. e, ima pravo policija da mi ovako nesto uradi, ali ne radi jer, nazalost, ima preca posla sa "vecima" od mene kao i sa rupama u sopstvenoj organizaciji zbog kojih joj akcija ne bi ni upalila. ne samnom, ali sa nekim malko smotanijim od mene bi. kad sa precim zavrsi i postara se da sva pravila budu uvek jasno i vidljivo istaknuta, ja nemam nista protiv toga da se sasvim i bez milosti posveti pecanju mojih gresaka.
ako hoce nesto da vam nadju, nacice 100%, kao sto i vi, ako hocete nesto da "utajite", uvek mozete i to u okviru postojecih pravila (sto je veca firma to je lakse, da ne navodim sada primere).

nothing ain't perfect: gresi svako a dobra se namera ne moze uvek proceniti. ali da se ti jedino trudis da redovno i revnosno zavrces ruku sirotinji zbog neprecizno (nestandardno:))) istaknutog radnog vremena, a istovremeno par krimosa zavrcu k'o krpu i tebe i sirotinju sve u 16 - to je bas produktivno, ma revolucionarno, ohrabrujuce i od aljkavosti otreznjujuce onoliko...
Oljacat Oljacat 15:09 16.07.2009

Inspektori

Elem, sada je država u problemu. Nakon što su blago nama uspeli da za tri meseca 80.000 firmi uđe u blokadu, i istovremeno ogroman broj preduzetničkih radnji bude ugašen, nema para. Eto, nema ni za platice državne, ni za inspektore, ni za sve one koji leže tamo po stolovima i hvataju zjala za 40-50.000 MOJIH PARA . I šta će sada jadni državni činovnici? Kako će se brčakati na moru ? Pa lako. Poslaće inspekcije sa TARGETIMA - KOLIKO TREBA DA NAPLATE I GDE. Na žalost, to je tako i ne može me niko uveriti u suprotno. Obzirom da sam predsednica Udruženja preduzetnika i svaki dan slušam gomile priča, potpuno je tačno da mogu da ti nakaleme šta im padne na pamet (čast izuzecima, ima i nekih stvarno poštenih inspektora). Zadnjih nekoliko godina unazad pokušavam da organizujem sastanak inspektora i preduzetnika, da rasčistimo šta je problem, da dođemo do zajdeničke strategije , da inspekcija deluje PREVENTIVNO a ne kazneno i to samo prema onima koji neće da daju mito ili nemaju, svejedno.
Evo. Kao dokaz prilažem šta su preduzetnici pre tri godine u anketi rekli (neću navoditi ko je u pitanju da im ne dođe inspekcija)
- da svi posluju pod istim uslovima pa i oni na tezgama- plaćanje poreza
- iskorenjivanje rada na crno
- borba protiv sivog tržišta (buvljaka)
- kontrola rada inspekcija -i suzbijanje sive ekonomije
- smanjenje doprinosa na plate, zaštita od arogantnog ponašanja inspekcije
- razgovori na svim nivoima radi suzbijanja sive ekonomije
- smanjenje administracije i poreskih troškova
- manje takse, porezi, kazne koje su nerealne
- smanjiti poreze,drakonske kazne za one koji rade legalno, a sivoj ekonomiji -*ništa
- da se smanji porez, da se proteraju kinezi
- poboljšati rad inspekcija (da najave svoj dolazak)
- da spreči haranje inspekcija
- dokle će više inspektori da nas smatraju lopovima i da nas reketiraju čak i kada radimo legalno
- zaštita od inspekcijske samovolje, sive ekonomije, montiranih poslova
- bolji pristup inspektora u toku kontrola, zaštita od korumpirani inspektora
Mislim da je dosta. Ima ovog ukupno 1000 upitnika sa sve potpisima i pečatima, od viđenih i dugogodišnjih preduzetnika. I što reče jedan knjigovođa: Ove godine će ga naj.... od državu ... čim je kriza zna se ko će bude ošišan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana