Na Sedam Kockica

eizo RSS / 16.07.2009. u 20:56

Sledi dosadan i dug Tehnicko-informativno-narikacki tekst, namene zajebantske.

Posle poruke naseg sponzora...

 

 

Pre pocetka pljuvanja, ekonomsko propagandna poruka za jajare.

Dakle, drage moje jajare, da na vas mislim, vi sto preko subote i nedelje idete iz Beograda po selima okolo i maznjavate od sire i uze familije jaja, pilice, krave, sitnu i krupnu stoku, u principu ko jebeni Turci spartate i maznjavate sve zivo, i onda tako slozno u kolonama krenete nazad u taj Beograd, e vi.

Kao sto vam je poznato ovih dana je padala kisa, znaci nije bilo vruce, siguran sam da je ovo mnoge podsetilo na dobre stare zimske dana kad nisu morali da se kupaju, ali molim vas u ime svih zivih i nekih mrtvih koji imaju odlican njuh da se kupate jer ce uskoro opet da grane sunce. I opet cete krenuti da se vucarate po jebenim autobusima (jer ste kola pretovarili stokom i jajima), opet ce biti vruce u autobusima, a ja sam slupao kola, pa vas molim ili se kupajte ili investirajte u neki parfem jer stvarno ne mogu vise da trpim ljude koji toliko smrde da me oci od njih peku a prsti poplave.

Unapred hvala.

p.s Ko se ne okupao, a u BG dosao, dabogda mu B92 o kevi izvestavao, a na Kosovo ravno u ruzicastim rolerima isao...

 

Vojska, vojska, vojska...

U narodu poznata i kao seks, seks, seks, prejebu vas da dodjete, dodjete znajuci da cete najebati, svi ce se baviti seksom od prvog dana ali imate utisak da samo vama ulazi, posle odredjenog vremena shvatite da je ceo taj seks jedna velika zajebancija, i da se ne zna ko tu koga jebe u zdrav mozak, svi ce se ubiti od truda da vam uvale, priliku da najebete, ali generalno svaki posten jebivetar ce pre ili kasnije pronaci nacin da ga uvali nekom drugom i tako materija kruzi u prirodi.

To bi u principu bila definicija vojske, i generalno nasa tako i izgleda.

 

Nekako mi vec duze vreme u glavi ideja da na jednom mestu skupim sve ono (sto sme da se skupi) sto mislim i znam o vojsci.

Treba imati u vidu da sam neko ko nije u vojsci, tako da sva moja lupatanja treba shvatiti kao nekog ko dobacuje sa klupe, takvih je ova drzava puna, pa im generalno ne treba verovati a ni dati previse znacaja, osim naravno meni jer ja sam u pravu a svi ostali nisu.

 

 

Jao gde poceti, toliko materijala za moj novi projekat...

U svim narodima postoji neko sumanuto pravilo da se za vojsku daje sve najbolje, znaci od opreme do lekova, vojska ima prioritet, sa druge strane vojska to odradjuje/vraca time sto ide okolo i razbija lobanje svakom ko dobije fantasticnu ideju da svojom vojskom dodje nesto da pozajmi uz popust od pet prstiju.

 

Stvarno gde sad poceti...ajmo hajmo od dole, dakle cizme, koje nose vojnici u Vojsci Srbije.

Ovde imamo jednu fantasticnu osobinu Srpske vojske, naime samo u Srpskoj vojsci moze da se desi da sopstvena obuca izbaci iz akcije vise ljudi nego neprijatelj, velicanstvene Srpske/Jugoslovenske/Juznoslavenske cokule...ako vas ne ubije par miliona mudzahedina mozete biti sigurni da najgore tek sledi, sopstvene cizme.

Svako ko je odradio vojsku da ce od isith dobiti:

1. Istegnutu tetivu (to vam je bilo ono kad niste mogli da pomerate petu, od bola)

2. Krvave zuljeve (to vam je bilo ono kad ste hteli da zakoljete sami sebe kasikom na pola marsa)

3. Skuvane prste (to vam je bilo ono kad vam se prst u carapama bukvalno skuva do otvorenih rana jer su carape sedam puta manje od vase noge, i napravljene od SINTETIKE)

Covek bi pomislio da ce se mozda neko setiti da izbaci nesto takvo posle godinu dana iz upotrebe jer ocigledno u njima nije moguce ici, ali ne mi ih uspesno koristimo zadnjih sezdesetak godina. Odatle engleski izraz Foot Soldier.

Naravno svi u vojsci nose broj trideset sest, pa se iz tog razloga samo taj broj proizvodi.

Bilo kakav pokusaj da se ovo promeni se najcesce zavrsava po sistemu, nek se celice, i, u nase vreme isli smo na skijama uzbrdo, svako po minobacac u rukama.

Ostaje misterija dal Vojska Srbije danas nosi ovo sranja zato sto su partizani bili blago retardirani ljudi na skijama ili zato sto se neko ugradjuje kod svih ministara odbrane zadnjih par desetina godina.

 

Obuca (vetrovke, gace, kondomi, majce i slicno)

Kad vas pogodi bilo sta od metka do projektila iz tenka, vi ne zelite da imate bilo sta od sintetike (plastike) na sebi, iz veoma jednostavnog razloga, kad vas pogodi nesto vrelo, ono po pravilu topi plastiku a posto se vasa rana otvara najcesce tu gde ste pogodjeni (cudo a...) sva ta plastika se sliva u ranu i tu srasta u krastu ( svi koji su bacili peglu dignite dva prsta), sto pretvara ranu iz standardne u mnogo zajebaniju.

O tome da Vojska Srbije nema dve uniforme iste boje ne treba puno pricati, o kvalitetu takodje nema svrhe puno raspravljati, jedino ove nove vetrovke (m-93, verovatno lupam), se mogu pohvaliti da su super, ne mozes da ih zapalis, dobro se slazu sa bojama u prirodi i na nekih cetrdeset metara vec gube siluetu (ovo je dobro)

Nikom bas nije jasno zasto, mi smo jedina vojska na svetu koja pati od ovog problema, cak je i Rusija, koja se proteze od bog te jebo odakle do Kamcatke uspela da proizvodi uniforme iste nijanse tako da vojnici najcesce nisu u opasnosti da svoje vojnike tretiraju kao neku levu gerilu.

Ali ne i mi, mi imamo negde oko sto-dvesta varijacija jedne te iste boje, uz to par hiljada razlicitih uniformi, na to jos milion varijacija boje koje nastaju jer posle jednog pranja boja se ispere.

Kada trcite prema protivniku koji ima uniforme slicne vasim na nekih trista-cetristo metara zelite da znate koji su vasi, koji njihovi, u nasoj vojsci to najcesce nije slucaj.

Da bi skapirali ko je ko, treba vam uzorak urina...

Ostaje misterija dal je neko u tom telu logistike daltonista ili se neko ugradjuje tako sto svaki put uzima pare od druge firme da bi izabrali bas tu firmu da prozivodi uniforme te godine.

Mogucnost da su svi u ministrstvu retardirani nije iskljucena.

 

Smestaj...

Uvek sam smatrao da je dobar deo ljudi u vojsci opasno mozdano uskracen za neke funkcije.

Tipa voznja kola posto od pukovnika na gore imaju po jednog ili vise vozaca, ali evo nesto da im pojasnim.

Ovo je konj...

KONJ
KONJ
 

 

 

 

 

 

 

Ovo je vojnik...

Vojnik
Vojnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razlog iz kog vojnici spavaju u starim konjusnicama, pokriveni konjskim cebadima koja nisu oprana po dvadeset tridest godina mi je potpuno stran, verovatno jer neko gore ne razlikuje vojnike i konje ili nije obavesten da je ukinuta konjica tamo negde oko pocetka drugog svetskog rata.

Proverio sam, para za nove uniforme za sve visoke oficira ima, za po tri vozaca za svakog ima, za benzin koji trose kad ih isti sluzbenim kolima vozaju po kafanama sa zamenikom i udarnom alkoholicarskom cetom takodje ima, ali zasto nema za ove neke osnovne stvari, zaiste ne znam, verovatno su u pitanju neke vanzemaljske kosmicke sile, mali zeleni ili gremlini, u svakom slucaju siguran sam da pare koje se dobijaju za odrzavanje tog i slicnih delova ne zavrsavaju u necijem dzepu, pobogu to zvuci suludo, uostalom zadnji nacelnik koji je tvrdio da nesto nije u redu je smenjen, sigurno nije bio u pravu, dakle da zakljucim verovatno je sve ok u tom sektoru.

 

Zastita...

Zastitne maske (gas maske) su u neku ruku simbol sadasnje vojske, posto se trenutno u upotrebi nalaze m-2 (razne varijacije), ovo je veoma zanimljiva sprava, prvo sa njom vam je vidljivost uzasno suzena, sa njom NE MOZETE da naciljate metu jer vam cedilo (filter na gas masci) gura ruku, a staklo na desnoj strani vam ne dozvoljava da se naslonite i vidite nisansku tacku.

Takodje treba imati u vidu da na velikim temperaturama maska se magli cak i ako je stavljena kako treba o znoja, volumen kiseonika koji ulazi nije dovoljan ni za coveka koji sedi i ne radi nista, o tome kako se oseca neko ko trci dok mu srce lupa dvesta na sat pod vatrom ne vredi raspravljati.

Naravno opstem besmislu ove maske treba dodati i standardnu cinjenicu da ne stiti od bojnih otrova nove generacije (naravno od nervnih bojnih otrova vas stiti samo zatvoren sistem disanja) ali generalno potpuno je beskorisna.

I moj omiljeni deo, vojnik kroz nju ne moze da prica, mislim moze ali ga niko nece nista razumeti, i naravno za kraj ne moze da pije vode, iskreno ja sam zadivljen kolicinom stvari koja ova maska uspeva da izvede na stetu vojnika,

Nove maske ZM-M3 su za sad naucna fantastika, crne maske (fonetske) se mogu naci tu i tamo ali su raritet i u njima moze da se prica.

Vojska Srbije ovu masku uspesno koristi od neke 1986 kroz razne varijacije i verovatno ce nastaviti da je koristi makar svi izginuli.

 

Pancir...

Nasa slavna vojska ima brdo onih pokusaja pancira iz vremena ex-YU koji su malo reci beskorisni, prvo njihov kvalitet je veoma diskutabilan, o slemovima isto tako, cuveni primer kako slem prezivi eksploziju rucne bombe je jedna od boljih zajebancija i zabluda u nasoj vojsci, znaci video sam suprotno, a to mu naravno nije ni cilj, cilj mu je da zastiti vojnika od rikoseta i srapnela koji lete okolo, video sam suprotno.

Hvala bogu trenutno se kod nas uvodi u upotrebu slem M-97 koji je relativno bolji i ima mogucnost kacenja novih tehnologija komunikacije i slicno, kadce stari biti izbaceni iz upotrebe jos ne znamo.

Trik sa starim JNA pancirima je sto ne smete da ih nosite vise od tri sata bez pauze ili ce vam zeznuti ramena, vrat i ledja. A ako vam patrola traje 4-5-7 sati, matematika je jasna.

Novi panciri ovi sto ih pravi M.D su su super pokazali (nije mi namera da ovde sad lupam nekom reklamu, a jos manje nekom ko je muljao nesto sa ministrom), ali su oklopi stvarno izuzetno kvalitetni, laki su (u poredjenju sa Americkim Interceptorom za ostale ne znam, doduse isti stiti vecu povrsinu), savitljivi su, ne stezu kad se nakvase, a balisticke ploce su odlicno izolovane pa kad se setate na hiljadu stepeni nece vas sprziti vrucinom, kod nas ga slabo ima, posle one brljotine sa narucivanjem sto hiljada, ne znam sta je bilo.

U Iraku se koristi cesto medju placenicima, neki od njih imaju dosta sredstava tako da mislim da nije kupljen zbog cene.

U svakom slucaju mislim da je vojska kao i obicno ispusila i sad su manje vise zaglavili sa puno krsa. Ono malo opreme sto valjda je dato zandarmeriji i specijalnim jedinicama. Uglavnom ljudstvu u KZB, ja sam morao svaki put da svercujem moj jer o taj nisam imao bas puno poverenja.

 

Puska...

I ovde smo veoma, veoma specificni, proizvodimo jednu od najboljih pusaka za vojsku trenutno, pusku koja spaja izdrzljivost i cenu AKM i preciznost odnosno volumen vatre (zrno 5.56x45mm)

Jako popularno van nasih granica, u Iraku posebno, deo je oficijalno prodat Irackim snagama, zandarmerija ih koristi, a tesko da cete naci ekipu u Afganistanu ili Iraku da nemaju bas tu pusku.

Mogucnost nadogradnje sve i svaceg na na NATO sinu, od optike do sistema tacke, podcevni bacac itd...

Naravno i ovde konji udaraju glavom u zid, mi i dalje koristimo M70 B1 i M70 AB2, koje da se razumemo, su najbolji naslednici Kalasnjikova na svetu, cak su superiorniji od AK-74 po mom misljenju, ali ono sto ih ubije je vreme kad su pravljene, nocni nisan sa kojim nikad ali nikad nista nisam pogodio, da sam nebo gadjao promasio bih, sa dna jezera bi i jezero promasio verovatno.

Svaki put kad sam je koristio nocu, nisan nisam ni dizao jer mi je bilo lakse da nabadam u mraku bez njega, nego kroz onu zajebanciju od nisana, koji i dan danas ne razumem, jer kad nisanite sa obe strane imate po centimetar celika a musica zaklanja nisansku crtu, imajuci u vidu da vam je meta na 300m velicine jednog do dva milimetra tu nista ne moze da se nacilja bar u mom slucaju.

Obe puske su odlicne u pojedinacnoj paljbi, najgluplji covek moze da pogodi metu od deset centimetara na dvesta metara, najdalje sto sam ja uspeo je nekih cetristo pedeset- petsto metara, i u tom modu puska je odlicna (imajuci u vidu da je efektivni domet puske 400m)

Sa kratkim rafalima na nekih sto pedeset metara nesto mozete da pogodite. 

Sa dugim rafalima, nista cak ni na pedeset metara, nikakva kontrola rafala ne postoji, lije na sve strane, disperzija projektila ide i do jedan metar kruzno, sto je smesno.

O optici i prigusivacima nema govora, nema podcevnog bacaca ali ima onaj sumanuti tromblon koji iscese bar jednom jadniku rame jer ne slusa na obuci, pored toga sto vam treba pola sata da nabudzite granatu na vrh puske, za to vreme ste potpuno ne zasticeni pa pored vas mora neko da stoji dok se vi zajebavate sa tim cudom.

 

Tehnika...

Jel vredi pricati o tehnici od pre sto godina, o modernizaciji nema reci, preradjene NORE ja nisam docekao, o Lazaru i slicnom da ne pricamo.

 

 

Sve ovo je samo vrh ledenog brega, najgori deo tek ide.

The Oficiri...

...jedna slika govori hiljadu reci, ne znam koji je kurs sa Youtube klipovima...

Nekako bih mogao da podelim sve oficire na dobre i lose, sredina ne postoji ili su olicenje svega najgoreg sto mozete naci u coveku ili su neko ko postane deo svetla u vama dokle god postojite, obe strane nista manje i nista vise.

Jedini problem je odnos snaga, jer negde oko devedeset sedam odsto oficira u Vojsci Srbije treba da dobije otkaz i pitanje je dal treba da dobiju penziju ili treba oni da placaju odstetu za stetu koju su napravili.

Nije tajna da imamo toliko oficira da nema dovoljno vojnika da im casu vode donesu.

 

Ali jeste u kakvom stanju se nalazi Vojska Srbije zbog njih.

Naravno svi znamo da je losa, ali mislim da niko nije svestan koliko je losa i trula iznutra, mislim da nikad nije bila ovakva, cak je i devedesetih bilo neke strukture ali danas sve je propalo.

Ne postoji bilo kakva disciplina unutar vojske, ukidanjem vojnog suda dosli smo u apsolutno komicnu situaciju, vojnik moze da vam odbije direktno naredjenje za to mozete eventualno da ga posaljete na disciplinski sud koji to preda sudu, i kako onda nekog da osudite za na primer delo ne ustajanja iz kreveta.

Siguran sam da postoje neki mehanizmi kazni ali to je smesno.

Sa druge strane ako neki oficir nesto zezne on dobije cuvenih deset odsto od plate i slicna sranja, cista smejurija, o smenama ili necemu slicnom nema govora, da bi nekog smenili morate da znate ko mu cuva ledja, a da bi napredovali dovoljno je da ostanete dovoljno duga na jednom mestu, nije bitno sta niste ili jeste uradili.

Stvorio se veoma efikasan sistem drzanja sposobnih ljudi na dnu lestvice dok najlosiji idu skroz gore.

Na primer, ako ste nesposbni da komandujete, nemate postovanje ljudi pod vasom komandom, ne razumete moderan pristup taktici vas uglave veoma visoko jer kao takav vi cete samo cutati i necete doci u poziciju da svojim idejama ugrozite druge glupe i nesposobne koji su vas tu postavili.

Sa druge strane zamislimo da sad pored vas tako nesposobnih dodje neko ko ima neke nove ideje, resava probleme umesto da ih sakriva, ima ogromno postovanje ljudi naravno da ce se to odmah primetiti.

Tako danas funkcionise nasa vojska.

 

To su svi mogli da vide na primeru smene Zdravka Ponosa, odluke koja je definitivno dotukla ovu vojsku i generalno ubila bilo koji dalji smisao njenog postojanja ovakve kakve je sad, izmedju ostalog to je jedan od razloga zasto sam i ja napustio istu, jer je on nekako bio poslednja nada.

Zato sad imamo ministra odbrane koji dobije letacku znacku za razvoj avijacije a piloti ginu u neispravnim avionima i on je samo vrh ledenog brega, da samo vidite ljude koji su u toj vojsci.

Ako vam kazem da je jedan izvrsni oficir koji je ucestvovao u onom stravicnom napadu na Vukovar jos aktivan dal bi mi verovali. Covek koji je slao tenk po tenk u zasedu dok nisu pobili negde oko trista ljudi i unistili oko dvadesetak tenkova na tom sektoru bez ikakve logike ili taktike, glumi neki polni organ na biciklu u toj vojsci.

 

U pricipu sve lose oficire mozete podeliti na nove oficire i Titove oficire.

Novi oficiri su otaljali skolovanje, najcesce pojma nemaju o bilo cemu sto ima veze sa modernim ratovanjem jer se slepo drze pravila koja su im ukucana u glavu kroz skolovanje, bilo kakva licna inicijativa je potpuno strana, bilo kakvo odstupanje od predvidjene taktike naucene u knjigama koje su stare i po trideset godina, a ono najgore je potpuna i totalno nesposobnost da slusaju ili uce, od toga je velika vecina potpuno operisana.

Takodje ih odlikuje fanaticna privrzenost zapadnom nacinu razmisljanja, sve od metka kalibra 5.56 do F-16 je savrseno i fantasticno, sve sto ima veze sa Rusima automacki ne valja od taktike do kalibra 7.62mm.

U vojsci mozete naci ljude koji imaju po cetrdeset godina i koji su svasta videli neki sva ratista bivse YU i Kosovo, neki cak i Golansku visoravan, i zamislite koliko jedan oficir izgubi ako svesno odluci da ne slusa takve ljude.

U pojam me takvi ljudi ubijaju, primer lika, na gadjanju jedne cete minobacacima, sve spremno dolazi, potporucnik i proverava svaki minobacac i iza njega ide zastavnik i pita klince kako su, sta ima zajebava se sa njima trudi se da ih opusti, stize zastavnik do minobacaca koji nije stabilisan (nozice nisu nabijene na stabilnu podlogu) i ode do potporucnika tiho mu kaze da dodje do njega da mu pokaze sta je propustio jer jednom kad mu pokaze posle ce znati.

Taj zastavnik kog i ja znam je pred penzijom radio je to sto puta sa svakom generacijom.

Odjednom krece kreten da se dere na coveka koji moze otac da mu bude i to pred vojnicima sto se nikad ali nikad ne radi.

Pocinje gadjanje, decko ubaci granatu, minobacac odskoci i ispali je oko kilometar iza nas promasi decka koji je na obezbedjenju poligona i padne devet metara od njega, klinca ostao ziv, cudo, zajebo bar deset fizickih zakona.

To je kalibar idiota koji rade u vojsci.

 

A pored njih postoji i ovaj drugi, Titovi oficiri, ljudi koji konstantno bez prestanka seru o tome kako je u njihovo vreme sve bilo super i kako su bili najbolja vojska na svetu i slicno, na pitanje zasto nisu sacuvali Jugoslaviju i zasto ih je zgazila banda pijanih Slovenackih lovaca, odgovor je standardno, nismo za to obuceni.

Ono sto kvalifikuje dobar deo ovih ljudi je apsolutno ne sposobnost da se prilagode ili shvate drugacije misljenje, masa njih jos iskreno veruje u doktorinu masovnih ljudskih talasa i naravno nista sa zapada ne valjda, sve sto je Rusko je olicenje vrhunskog uspeha bile to Neve od pre sto godina ili AK-47 koji je naravno uvek bolji od bilo cega sa zapada.

Apsolutno su nesposobni da prihvate ideju moderne mikro borbe, u njihovoj glavi rat izgleda tako sto se masovne formacije tenkova sudaraju uz hiljada unistenih tenkova, naravno cuvena doktorina spaljene zemlje, naoruzanog naroda koji ne moze izgubiti svoju domovinu, ako treba da se gine, svi ginemo do posednjeg povlacenja nema, odsupanja sa ove linije, biti nece...

Glava me od njih zaboli, te ljude stvarno treba snimiti u taktickim sobama kad prevrcu po kartama i razmatraju strategije i taktike i pustiti na drzavnoj televiziji da se ljudi smeju.

 

Primer...

Devedeset deveta, ja sa mojim kapetanom i vodnikom, stariji vodnik vec na VMA, mi u zdruzenoj komandi, dolazimo sa linije, Ameri se pomeraju, i hoce tu par nekih ljudi da znaju koliko je intenzivna borba, kad bi trebalo da krenu, odakle i slicno.

Desetak visokih oficira je tu, jedan trezan, ostali rastureni kao majke, moj kapetan prica sa ovim treznim prica mu ko gde sta i tu neke gluposti, odjednom prilazi meni neki lik koji mi je jednom bio u kontroli na strazi devedeset osme, pijan kao tocak jedva stoji, flase na sve strane po onim mapama, soba zatvorena izolovana smrdi bre na rakiju i viski, uzas, kao u nekoj komediji ne moze covek da veruje.

Prilazi tip, gde si junace sto godina se nismo videli, kako li se drzite gore, al ste im se majke najebali, e lei, cim ove turke u more pobacamo idemo desno, cek cek (okrece se prema pokovniku i zove ga po nadimku), auu cek, jel Zagreb istocno il severno odavde, ebem li ga gde ga napravise (desno odgovor), lei, pa dobro ako se mora mora, sluzba je sluzba, dakle, sta sam reko', ti mali jesi zapamtio, cim pobacamo ove u more idemo odma tamo u Hrvatsku jesi cuo bre, (ja klimam glavom), e e ti, sta si, (nas vodnik odgovara), nekako se dogegao do njega taj pijani pukovnik, zagleda mu u cin, trlja oci jedno pet minuta, ja bi se smejao a ne smem, skida mu cin vodnika sa uniforme, evo za junaka da se zna, sad si vodnik bre, aloo, i ti ustaj tamo salutirajte coveku, ajde, i da se svi vratite pa da nesto popijemo, de je Rajka, Rajkaaaa, izilazi vamo, daj vamo pice za coveka jel ne vidis da je unapredjen.
 
Tako su me unapredili iz nizeg cina, verovatno sam bio najmladji vodnik u celoj vojsci, prvo sam mislio da je zajebancija u pitanju, i vratio coveku cin, i kad su nam delili dnevnice (one sto mozete za njih da kupite polovan kondom) ja skapiram da me placaju isto ko vodnika.
 
Nedelju dana svi bezali od mene, mislili da sam neka sluzba, naravno vodnik ih tovario svo vreme, da da mali ima vezu, on i sloba ko prst i dupe.
 
Sa ovim smo mi ratovali devedeset devete, i znate sta je najgori deo, ne to sto su svi ti manijaci pijani ko letve (neka kontrola iz BG koja treba da ide po svim jedinicama na frontu, naravno oni se razbili na pola putu do Kosova, i ovaj sto je tu stalno, i sto je trezan ne sme da ih pusti dalje), ali nije to najgori deo, najgori deo je sto je u sobi u kojoj se nalazi deset pijanih idiota, jedini trezan i normalan onaj radikal.
 
Place mi se od muke sad kad se setim.
 
 
Tako vam izgleda Vojska Srbije danas, komedija.
 
 
Ali ako cemo da zaobidjemo komediju, treba videti tugu koja izbija iz ove ocajne situacije, politicari gore redovno sklanjaju oficire koji nece da slusaju, nazalost bas ti sto nece da slusaju su ti retki sto valjaju, na njihova mesta dolaze ljudi koji jedino znaju da slusaju.
Poslednji pokusaj vracanja tih ljudi se zavrsio neslavno kad su Ponosa sutnuli.
 
 
Regruti...
I tu je taj glavni deo vojnici, regruti, ljudi koji i pored svega ovoga i dalje dolaze i sluze vojsku u kretenskim uslovima, slusajuci kretene bez trunke mozga, mislim znaju ti ljudi da na civilnom dobijaju dva dinara vise od njih, i da idu kuci cim se potpisu da su dosli ako i to uopste urade.
 
Ali dolaze i dalje, ima ljudi koji zele da odrade tu vaznu stvar u njihovom zivotu, iz raznih razloga, neki su tu jer to smatraju vaznom tackom svog zivota, mozda jednakom vaznom kao sto je za zene porodjaj, naravno vojska je neuporedivo laksa stvar, ali za dosta ljudi to u neku ruku, mozda cak i podsvesno znaci da su postali muskarci, nisam siguran kako to da pojasnim a da ne zvuci glupo kao sto sad zvuci.
 
Nije u pitanju neko kurcenje u uniformi, nego cinjenica da pristajete na neko zrtvovanje, vi dajete godinu, dve, sest meseci da bi bili nauceni kako da branite sebe, svoju familiju, svoju drzavu i narod u krajnjem slucaju.
I to je za pohvalu i postavanje bez obzira sta neko na to rekao, jer postalo je veoma popularno pljuvati tu instituciju, na to ima pravo svako ko je kroz nju prosao, on je to pravo posteno zaradio, ono mu po sili zakona pripada.
Ali najcesce to dolazi od ljudi koji su u vojsci bili sve osim vojnika ili vojsku nisu ni videli.
 
 
 
I tu dolazim do mog problema sa civilnim sluzenjem vojnog roka, nemam nista protiv da neko ko stvarno ima problema sa oruzjem odradi to u nekoj bolnici kako treba, da ga obuce za neke osnovne medicinske stvari da okopava neku njivu ili sta vec.
 
Ali imam ozbiljnih problema sa ovim vredjanjem vojnika jednacenjem vojne i civilne sluzbe.
 
Kad se javi neko sa prigovorom savesti  e tu mi dodje da ga drmnem plasticnom flasom preko stola, prvo tako nesto ne postoji, to je bice koje tvrdi da se ne bi borilo za svoj zivot, sto je nemoguce, bato nisi ti pacifista ti si picka, kad vam neko uperi pusku u familiju da vidim dal bi se borili, naravno da bi, znaci problem je u tome sto vi zelite da neko brani vasu familiju ali vi ne bi da branite njegovu.

 

To je moje nazadno balkansko misljenje koje je moje pa da me 'ebes naopacke.

I tu opet uskacu ti raterdirani oficiri koji temeljno i pragmaticno kasape ono sto je ostalo od morala u Vojsci Srbije i narodu jer i samo svojim postupcima unizavaju sebe i ljude pod svojom komandom.

O njima ima tako puno da se kaze da prosto ne znam sta bi sve rekao.

 

Sluzba...Vojna...

Evo bas gledam jedan tekst na temu reformu vojne sluzbe, i pored toga sto taj tekst zvuci veoma dobro realnost je malo drugacija.

Kada neko kaze reforma sluzbe (vojne ili civilne) tu se odmah postavlja pitanje koliko poznaje istu, jer sluzbu u ovoj drzavi ne mozete da menjate i reformiste, zamislite da sad rasformirate sve pripadnike svih sluzbi, i sve ih pobijete osim jednog, nek je neki skroz na dnu, mislite da je to kraj sluzbe ?

Za nedelju dana pocece da pravi prvu celiju od nekih pet ljudi, za mesec dana ta celija ce imati pet svojih celija, za godinu dana, cela sluzba ce biti obnovljena bez ikakvih problema, jaca nego sto je bila.

Ovako razmislja prosecan pripadnik vojne sluzbe (obe).

Zelite dokaz, pa ima ih dve, to je dokaz, kad su nastale cak ni Tito nije mogao da ih kontrolise, pa je stvorio dve da kontrolisu jedna drugu. Organizaciju tog tipa ne mozete da reformisete, mozete samo da napravite drugu da po potrebi unisti ovu prvu ako se ona otrgne kontroli, to nije samo slucaj kod nas.

Uzmimo USA, simbol demokratije i bratstva jedinstva, prvo je nastao FBI, kad je FBI prerastao iz organizacije ciji clanovi nisu smeli da nose oruzje u jednu od najmocnijih organizacija tog tipa, nastala je CIA da izbalansira tu ne srazmernu snagu te organizacije i da je ogranici, kad se ona polako otimala kontroli stvoren je DEA, da bi polovio sve oni fine ljude po Kolumbiji koji su promenili drzavljanstvo iz biljnih razloga, kad se ona totalno raspala u rasula na sve strane, centar paznje je prebacen na NSA koji je trebalo da je jednostavno rafinise i vrati pod svoje krilo.

Uporedite Biro za Istrage sa FBI danas pa ce vam biti jasno.

 

Ako zelite da izvrsite reformu morate da zbrisete celu sluzbu na ovaj ili onaj nacin i da krenete da pravite novu.

Oni ljudi su stvoreni da ne bi dozvolili da neko ugrozi ili promeni njihov nacin funkcionisanja a vi od njih trazite da se potcine nekom ko je slabiji od njih u svakom smislu, i uz to oni smatraju ovu vladu pro-zapadnom igrackom, uvek fanaticno sigurni da moraju opstati da bi branili ovu drzavu.

Ova organizacija se otela kontroli Titu, prezivela je sukob sa ostalim bratskim sluzbama i sa Jugoslovenskom sluzbom. I ako neko misli da ce oni da poloze oruzje opasno se vara jer neki od tih ljudi su jos uvek u ratu, tacnije oni ceo svoj zivot dobrovoljno provedu u ratu.

To je po mom misljenju problem sa svim sluzbama tog tipa, dobar deo njih misli da nije tu da stiti narod, nego ozbiljno misli da oni jesu narod, oni su ta neka iskrena zelja naroda koju oni cesto bolje razumeju i od samog naroda.

Djindjic je dao svoj zivot pokusavajuci da rasturi to leglo civilne sluzbe, cim je zagrebao po povrsini  i njenim kontaktima, sta mislite kako izgleda sluzba koja je u stanju da postoji kao protivnik takvim ljudima i na sta su oni spremni.

Licno ne bi me cudilo da gurnu sve u gradjanski rat samo da bi ostali tu gde su ako ih neko dovoljno pritisne, smeskace se okolo svima, pricati kako su pod civilnom kontrolom, cak i zrtvovati neke svoje delove, ali oni su nauceni da se ne menjaju i ne predaju bez obzira sta da se desi.

 

 

Manje vise ovako izgleda vojni spektar Srbije danas u mojim ocima.

Potpuno ne vezano sa temom, e sad posto vojska nije lepa a muzika i devojke iz Intruder-ovog spota jesu, moram malo da balansiram...

 

 

Atačmenti



Komentari (201)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 21:05 16.07.2009

Jbt

ja sam poslednja septembarksa generacija slavne JNA
a cokule su isto izbacivale dobar procenat ljudi iz stroja.
narocito ove iz gradova.
Lagali su te o proslosti.
Ta glupost koja svih godinu dana provejava tvojim zivotom
bila je ista.
eizo eizo 22:52 16.07.2009

Re: Jbt

Moze biti, nisam dugo na planeti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:02 17.07.2009

Re: Jbt

cult
ja sam poslednja septembarksa generacija slavne JNA
a cokule su isto izbacivale dobar procenat ljudi iz stroja.
narocito ove iz gradova.
Lagali su te o proslosti.
Ta glupost koja svih godinu dana provejava tvojim zivotom
bila je ista.


A drugu polovinu su izbacivale haubice od 155 mm. Pola artiljerijskog voda, paviljon do naseg, u stacionaru, zbog bruha. Nek se pola od njih folira, opet mnogo.

Neki moj ortak je u Nisu snajperom "gasio" lampe na poligonu jer mu sijaju u oci pa ne moze da spava.

A tenkisti dobiju uzbunu, dolazi patuljak kapetan i pita koliko je tenkova upalilo? Vodnik odgovara - 16, a kapetancic krene da psuje (bilo je recimo stotinak tenkova, onih sto su ucestvaralu u napadu na Berlin).

Bio neki vodnik koji se lozio na specijalne jedinice, pa otisao na testiranje u 63. padobransku. Vratio se posle dva dana i to je bilo to od njega...

Imali smo u kasarni zgradu koja se zvala Dom za Vesanje.

Neki zastavnik je drzao predavanje o radio uredjajima. Kaze: frekvencijski opseg je od toliko do toliko megaherca, sa korakom od 300 kiloherca, a kiloherc je - 100 herca.

Ja dobio 7 dana nagradnog jer sam znao napamet koje sve avione imaju "plavi Grcke".

Zamenio 7 dana nagradnog za 7 dana pritvora, jer sam opsovao majku nekom kapetancini koji je dosao nocu u svlacionicu da vidi ko nije u krevetu posle trube.

Zamalo dobio pritvor (od istog tog skota) jer sam predlozioda se u manjerke stavljaju kese za djubre, da ne moramo da ih peremo na terenu.

A sto sam se naradio domacih zadataka za oficirsku decu...

Da ne zaborvim - otrovao se na mesni narezak iz '53, 5 dana pred skidanje...

Ne znam, da nisam tamo upoznao jednog od mojih najboljih drugara, to bi bilo cisto gubljenje vremena. Dobro i cuvena prilepska punjena pljeskavica "Makedonka" je vredela truda...

Baj d vej, ova tvoja konjska cebad se verovatno pravi od sinjela koje smo mi duzili.











cult cult 08:38 17.07.2009

Re: Jbt

jbg.
ja sam bio radio-telegrafista i jedino sto je moglo nas da izbacuje iz stroja, sem tih cokula, je iscasenje zgloba od kuckanja morzeove azbuke, sto, priznacu, nije bilo bas cesto.

Ali se secam da sam tu shvatio kako je zivot nepravedan kad sam jednog novembarskog jutra, praveci pauzu od slusanja onog ritmicnog piskavog zvuka u slusalicama, gledao s prozora dole pesadince u tim konjskim sinjelima, kako puze po kisi i blatu ne bi li "osvojili" neki breg. Strasno me je grizla savest. Prosto mi doslo da im se pridruzim. Metafizicki, mislim, onako.

Drugi susret s cistom nepravdom odvijao se, u stvari, svaki dan, a to je ono izbezumljujce ustajanje u pet. Narocito kad neka zlobnija varijanta pozarnog otvori vrata od spavaonice i zaurla iz peta "ustaj, vojsko". Kasnije sam provalio varijantu da samo ono konjsko cebe povucem sa sobom i strovalim se ispod kreveta i tu na parketu sam spavao do dorucka. Jednom je dez. oficir bio neki ludak koji se lozio na americke filmove o marincima (nogama je otvarao vrata, gledao nas ko da ce da nas pobije, drzao je uvek zavrnute rukave od kosulje) , te me provalio ispod tog kreveta, rekao da dodjem dole na poligon u 16h. Dodjem, ajd skini kosulju, ajd. Onda je seo na neki moped i vozio oko kruga kasarne, a ja sam trcao pored njega. Mrzeo me jos jedno par meseci, onako, marinski kaplarski, dok mu jednom na neko naredjenje nisam rekao "sir, yes, sir!". Oči su mu bljesnule, brk mu je zaigrao. Dismissed, prošapta.
dunja73 dunja73 09:38 17.07.2009

Re: Jbt

Kasnije sam provalio varijantu da samo ono konjsko cebe povucem sa sobom i strovalim se ispod kreveta i tu na parketu sam spavao do dorucka. Jednom je dez. oficir bio neki ludak koji se lozio na americke filmove o marincima (nogama je otvarao vrata, gledao nas ko da ce da nas pobije, drzao je uvek zavrnute rukave od kosulje) , te me provalio ispod tog kreveta, rekao da dodjem dole na poligon u 16h. Dodjem, ajd skini kosulju, ajd. Onda je seo na neki moped i vozio oko kruga kasarne, a ja sam trcao pored njega. Mrzeo me jos jedno par meseci, onako, marinski kaplarsk


U zdravom telu,zdrav duh!
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:36 17.07.2009

Re: Jbt

Dunja73
U zdravom telu, zdrav duh!

Jeste, ta izreka se smatra zapadnjačkom mudrošću (Sit mens sana in corpore sano).
Medjutim, na Dalekom istoku to kažu - obrnutim redom. U zdravom duhu, zdravo telo.

Ja verujem da je to ispravnije, jer telu može biti dobro samo ako je duh zdrav.
cult cult 10:41 17.07.2009

Re: Jbt

U zdravom telu,zdrav duh!


: )
jel vidis kako nam je strasno bilo
jbt od kad nisam imao good old vojnicku pricu.
i sad mi naviru uspomene (pa stignem u svatove njene)
eto, dok si guster ne mozes veci opening shit da napravis od kasnjenja u jna.
E, sad..bilo je ljudi koji su kasnili dan dva, ali jedan lik s kosova je zakasnio celih pet.
Sta bi, covece? Digresija: ta sfrj je bila velika zemlja i imala je zapanjujuce mnogo vrlo pasivnih krajeva. Toga, u stvari, nisi svestan dok ne odes u vojsku. Prilican broj ljudi se prvi put srece s nekim stvarima.
Dakle, ovaj lik je otisao na voz u Pristinu, krenuo na sever, medjutim, mislio je da kad voz stane na neku usputnu stanicu, da ne ide dalje, da treba da sidje i saceka sledeci. I tako se do SR Hrvatske put oduzio na celih pet dana. Kad nam je to ispricao ja prvo nisam verovao, medjutim, posle mesec dana zajednickog zivota s tim covekom shvatis da se njegovo cudjenje najnormalnijim stvarima potpuno uklapa u tu pricu.
dunja73 dunja73 11:22 17.07.2009

Re: Jbt

Dakle, ovaj lik je otisao na voz u Pristinu, krenuo na sever, medjutim, mislio je da kad voz stane na neku usputnu stanicu, da ne ide dalje, da treba da sidje i saceka sledeci. I tako se do SR Hrvatske put oduzio na celih pet dana

Pa da , San Jose( crtica na e) u Kaliforniji ,
ocas posla da namagarciti "slabovide"
da se "oberu" u Costa Rica ..
dunja73 dunja73 11:33 17.07.2009

Re: Jbt

Ja verujem da je to ispravnije, jer telu može biti dobro samo ako je duh zdrav.

Hajmo se naci na sredini , cale sa zapada,
keva sa istoka...
libkonz libkonz 21:11 16.07.2009

Toliko gluposti

ali mi je najluđe bilo kada su nas vodili da bacamo bombu. Popeli smo se na neko brdo, dok nismo došli do neke betonirane rupe. Onda smo morali da izvadimo osigurač, bacimo što dalje bombu i čučnemo u rupu, dok je hrabri oficir ostao da stoji. Da napomenem da je bomba pala bar 30 metara u dubinu i bar 20 u daljinu.Čemu ? Samo oni znaju koja je korist od toga.
eizo eizo 22:57 16.07.2009

Re: Toliko gluposti

Moje prvo bacanje bombe...predavanje...

Teorija
1. Bombu ti da major
2. Bombu drzis u desnoj ruci
3. Izvuces osigurac, ne pustas mehanizam
4. Bombu bacis
Jel svima jasno...
JASNO

Praksa...
1. Major mi da bombu kojoj je vec izvucen osigurac...
2. Mozak trenutno nije u mogucnosti da vam se javi, molim vas ostavite poruku...
3. ...SRANJE SRANJE SRANJE SRANJE SRANJE...
miloradkakmar miloradkakmar 23:24 16.07.2009

Re: Toliko gluposti

eizo
Moje prvo bacanje bombe...predavanje...

Teorija
1. Bombu ti da major
2. Bombu drzis u desnoj ruci
3. Izvuces osigurac, ne pustas mehanizam
4. Bombu bacis
Jel svima jasno...
JASNO

Praksa...
1. Major mi da bombu kojoj je vec izvucen osigurac...
2. Mozak trenutno nije u mogucnosti da vam se javi, molim vas ostavite poruku...
3. ...SRANJE SRANJE SRANJE SRANJE SRANJE...


Ja sam bacao bombu na kucanje o kamen.
Bombu ti da poručnik u stojećem rovu pored tvog, a ona sija kao zlato ,. šteta je baciti, ali čim je kucneš , brojiš dokle stigneš i preko glave u kružne mete. Ti šćućuren u rovu, a zemlja se trese. Izađeš napolje a ti se i dalje treseš.
Imao sam 16 godina.
chaosinmotion chaosinmotion 06:26 17.07.2009

Re: Toliko gluposti



znam coveka
margos margos 21:31 16.07.2009

Tvoj novi projekat

je preobiman. Ko to da sažvaće za veče ili par dana. Očito, i tebi je deset godina malo da svariš - a nešto, vala teško da se i može svariti.

Uvek je lepo kad pomeneš Kapetana:
ili su neko ko postane deo svetla u vama dokle god postojite,
vishnja92 vishnja92 21:34 16.07.2009

Re: Tvoj novi projekat

ja procitala u cugu, cudo je ovaj eizo
margos margos 21:46 16.07.2009

Re: Tvoj novi projekat

vishnja92
ja procitala u cugu, cudo je ovaj eizo

Ma i ja sam... al nešto bih da kažem, pa zaboravim usput - a onda vidim da je svašta rek'o, gotovo sve.
A i ova mala obuka s jutjuba - sam' što me ne rasplaka... :(
eizo eizo 23:06 16.07.2009

Re: Tvoj novi projekat

ja procitala u cugu, cudo je ovaj eizo

jeste jeste znam ja decka...brat je riba ipo...

Ma i ja sam... al nešto bih da kažem, pa zaboravim usput - a onda vidim da je svašta rek'o, gotovo sve.

I ja mislim da mnogo sere...
margos margos 23:09 16.07.2009

Re: Tvoj novi projekat

I ja mislim da mnogo sere

Jes vala... videće on svoju Boga...
tempest_from_north tempest_from_north 22:05 16.07.2009

Zaboravio si da spomenes ishranu :))

Moj brat i dan danas spominje neke vojnicke specijalitete:

konzerve kojima je odavno istekao rok trajanja; kacamak, ako se ide na teren dobije se i jabuka-to je pojacana ishrana; i specijalitet Niskih kasarni-varivo od kiselog kupusa sa salatom od kiselog kupusa

eizo eizo 23:03 16.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

Da cuvene konzerve na kojim istice rok za par dana, a zaklinjem se cascu i zivotom da ni jednu nisam nikad ali nikad pojeo, znaci jednom sam sastavio tri dana bez klope kad nismo mogli da lovimo prasice po sumi...ali onaj odrezak ni da pogledam, ja u zivotu nisam video nesto odvratnije.

libkonz libkonz 23:12 16.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

Ja bio u vojsci za vreme one hiperinflacije. Te konzerve su bile poslastica u poređenju sa ostalom hranom.
A držali smo i onu kupus dijetu, 5 dana samo kupus, jedino za doručak bilo po jedno jaje.
fenster fenster 00:30 17.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))


Ma hrana jos kako tako,meni je najace bilo kada sam otisao na regrutaciju i sad tamo mi u sklopu onog pregleda neki vojnik vadi krv ,ja u sali prokomentarisem kako ne moze zdravstva da se okane ni u vojsci a on mi kaze da je po struci veterinarski tehnicar i da u kasarni regrutima vadi krv zato sto ume i zato sto nemaju toliko strucnog kadra da odradi tu hebenu regrutaciju.Kad sam cuo da mi veterinar vadi krv,molio sam Boga da ocni pregled ne radi ortoped!
eizo eizo 01:32 17.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

Kad sam cuo da mi veterinar vadi krv,molio sam Boga da ocni pregled ne radi ortoped!

Aj pogodi sta rade vodoinstalateri u kasarnama
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:05 17.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

tempest_from_north
Moj brat i dan danas spominje neke vojnicke specijalitete:

konzerve kojima je odavno istekao rok trajanja; kacamak, ako se ide na teren dobije se i jabuka-to je pojacana ishrana; i specijalitet Niskih kasarni-varivo od kiselog kupusa sa salatom od kiselog kupusa



Kod nas s u loncu pokusali da skuvaju kolegu Albanca, utekao je u zadnji cas.
mariopan mariopan 08:35 17.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

libkonz
Ja bio u vojsci za vreme one hiperinflacije. Te konzerve su bile poslastica u poređenju sa ostalom hranom.
A držali smo i onu kupus dijetu, 5 dana samo kupus, jedino za doručak bilo po jedno jaje.

Ajde priznaj kako smo vas mi keve spasavale

Moj sin isto sluzio za vreme hiperinflacije

Pobegne svake nedelje kuci , pokrivaju ga drugari ako mogu, ako ne mogu prete mu zatvorom ali msilim da ga nikada nisu zaista i zatvorili. Imao je debelu zastitu nekog sa mnogo zvezdica zato sto je mnogo znao o kompjuterima i raznim elektronskim spravicama sa kojima su se oni sto ne znaju borili bez uspeha a i privatno im je po kucama popravljao sta god im se pokvari, od pegle do TVa - mislim onima sa cvarcima vecim od njihove glave.

Kada krene natovaren hranom ko tovarno magare za celu cetu - ako nam se ne javi telefonom ( nema mobilni, tada nije bio nego ga vezisti puste da se javi u zamenu za kolace) onda cemo znati da je u zatvoru. I uvek nam se javio na veliku zalost moga muza koji je tvrdio da treba da ga zatvore za primer i da nauci sta je vojna disciplina a ne da se zevzeci sa vojskom.

A ja bih mesila dva dana kolace i hvatala zivinu po dvoristu da pecem za poneti. U to vreme drzala sam koke nosilje u potkrovlju, i sama gajila pilice da ne zavisim od plate koje nije bilo nekoliko godina - ko se seca.

ps. Super su ti one kletve gore , pala sam od smeha. Nemoj da te citaju one vadikalke sto kunu u skupsstini, mozda ti ponude posao da kunes strucno a ne onako osljarski ko one
ovojemojaprica ovojemojaprica 10:37 17.07.2009

Re: Zaboravio si da spomenes ishranu :))

hajkula1 hajkula1 22:05 16.07.2009

:((

Moj sin treba da odsluzi vojni rok. I nece civilno, pa nece... A znam ga, ne trpi ispiranje mozga, nebuloze, nadobudne suzenog vidnog polja i mozga, (lazne autoritete) a za coveka ce uciniti sve. I mrzi kuvani kupus
eizo eizo 23:13 16.07.2009

Re: :((

Recimu da bude sa svim drugarima ok, bez obzira koliko ga iritiraju i bice mu super, a sresce ce ljude koji ce ga ubiti u pojam svojom gluposcu. Neka istrpi i nek se smeska i do kraja roka bice mu super.

Kad bude dobijao cizme nek trazi broj vece, nek ponese svoje bokserice, i nek ne pusta vodnike A POSEBNO DESETARE da mu seru puno... i sve ce biti super.
I da ovo svi pitaju, klinci NE idu u KZB (kopnena zona bezbednosti) pa ne morate da brinete.
miloradkakmar miloradkakmar 00:17 17.07.2009

Re: :((

hajkula1
Moj sin treba da odsluzi vojni rok. I nece civilno, pa nece... A znam ga, ne trpi ispiranje mozga, nebuloze, nadobudne suzenog vidnog polja i mozga, (lazne autoritete) a za coveka ce uciniti sve. I mrzi kuvani kupus

Kao da je brat blizanac mome sinu. Moj se skinuo pre godinu dana. Prva tri meseca bio je na " nož " sa komandirom voda, savetovao sam da oladi, ali bez rezultat, naučio je gadne psovke...ali je izdržao celu zimu. U prekomadni najteži posao mu je bio što je par puta čistio blato sa puta po ulasku tenkova u kasarnu.
Ne brini brzo se oni naviknu jedni na druge. Jedino ako ne nalete na nekog kao što je domaćin ovog bloga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:07 17.07.2009

Re: :((

eizo
Recimu da bude sa svim drugarima ok, bez obzira koliko ga iritiraju i bice mu super, a sresce ce ljude koji ce ga ubiti u pojam svojom gluposcu. Neka istrpi i nek se smeska i do kraja roka bice mu super.

Kad bude dobijao cizme nek trazi broj vece, nek ponese svoje bokserice, i nek ne pusta vodnike A POSEBNO DESETARE da mu seru puno... i sve ce biti super.
I da ovo svi pitaju, klinci NE idu u KZB (kopnena zona bezbednosti) pa ne morate da brinete.


I par rezervnih pertli, to ce da muy maznu odma prvu noc. I nek nadje odma neki stek za carape, jer ce i to da mu pokradu u roku od odma!
background noise background noise 22:14 16.07.2009

Auuu!!!

Fatamorgana. Kakav blog, mange . . .
vanja.t vanja.t 22:19 16.07.2009

u armiju poslali smo tate...

regruti, ljudi koji i pored svega ovoga i dalje dolaze i sluze vojsku u kretenskim uslovima, slusajuci kretene bez trunke mozga, mislim znaju ti ljudi da na civilnom dobijaju dva dinara vise od njih, i da idu kuci cim se potpisu da su dosli ako i to uopste urade.

Ali dolaze i dalje, ima ljudi koji zele da odrade tu vaznu stvar u njihovom zivotu, iz raznih razloga, neki su tu jer to smatraju vaznom tackom svog zivota, mozda jednakom vaznom kao sto je za zene porodjaj, naravno vojska je neuporedivo laksa stvar, ali za dosta ljudi to u neku ruku, mozda cak i podsvesno znaci da su postali muskarci, nisam siguran kako to da pojasnim a da ne zvuci glupo kao sto sad zvuci.

Nije u pitanju neko kurcenje u uniformi, nego cinjenica da pristajete na neko zrtvovanje, vi dajete godinu, dve, sest meseci da bi bili nauceni kako da branite sebe, svoju familiju, svoju drzavu i narod u krajnjem slucaju.


u vojsci sam proveo jedan od najlepših perioda u mom životu. otišao sam kao potpuno formiran čovek imao sam 27 godina, završen fakultet, postdiplomske, oženjen, a najlepša sećanja me vežu za tada 2-godišnju ćerku koja je obožavala da dolazi u posetu i dan danas je ponosna na tatu i prepričava događaje iz tog perioda

nikad nisam ni pomislio da će ova pesma da mi bude prva asocijacija na vojsku



ps. manje više za sve si u pravu oko vojske
margos margos 22:23 16.07.2009

Re: u armiju poslali smo tate...

Lepo je čuti i takvo iskustvo. A pesma je prelepa :)
eizo eizo 22:51 16.07.2009

Re: u armiju poslali smo tate...

u armiju poslali smo tate...

Da k..... gloginje mlate ...

Za mene je vojska najgori i najbolji deo zivota. A zbog ljudi koje sam upoznao, vredelo je.
ipsi ipsi 22:55 16.07.2009

Re: u armiju poslali smo tate...

eizo
u armiju poslali smo tate...

Da k..... gloginje mlate ...

Za mene je vojska najgori i najbolji deo zivota. A zbog ljudi koje sam upoznao, vredelo je.


Vredelo je i zbog onoga za sta smo se borili, ne zaboravi to nikada.

Tekst ti je odlican, samo ovo imadoh da dodam.
eizo eizo 23:15 16.07.2009

Re: u armiju poslali smo tate...

Da oni eurokremici koje smo dobijali umesto municije...
Stvarno mi bre samo eurokrem dobijali sve vreme ko poremeceni...
municije ...bice...bice...
sanitet...bice...bice...
Podrska...bice...bice...
Al doneli smo vam 40kg eurokrema... WTF ?
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 23:11 16.07.2009

PU PU PU

Kao prvo preopširan si, Moje vreme je novac. Duguješ mi 200 kinti - hitno.

Pitao bih ja vas da se borite u Afganistanu kao moja ponosna britanska vojska, koja je svake nedelje sahranjuje lepe plave muškarce, da li bi se žalili na obuću. Nama su potrebni helikopteri!!! jebi cipele!

A kao drugo, atavar ti je politicki nekorektan.
eizo eizo 23:25 16.07.2009

Re: PU PU PU

Kao prvo preopširan si,

Ko drugo dosadan...


Moje vreme je novac. Duguješ mi 200 kinti - hitno.


Ko trece slabo finansiran, ali obavezno kontaktirajte ovaj telefonski broj radi daljih informacija 381 011 092, odmah se predstavite sa imenom i adreson i vrisnite u slusalicu "ALO PEDERI OCU PARE", bicete usluzeni za najkasnije 20 minuta


Pitao bih ja vas da se borite u Afganistanu kao moja ponosna britanska vojska, koja je svake nedelje sahranjuje lepe plave muškarce, da li bi se žalili na obuću. Nama su potrebni helikopteri!!! jebi cipele!

Ok , ti biras ratiste, ja biram stranu, Tekbir ?
Sta kog mog da radimo sa helikopterom, mozes da kruzis dva minuta u svakom smeru i prc, druga drzava, uostalom svaka susa moze da ga zasilji iglom ili silom koje mozes da kupid za 500E

atavar ti je politicki nekorektan.

Yes and ?
4krofnica 4krofnica 23:28 16.07.2009

najzad

priznanje!
kao sto je za zene porodjaj, naravno vojska je neuporedivo laksa stvar

mada dajem preporuku i bez toga,
odlicansipetplus
vishnja92 vishnja92 06:01 17.07.2009

Re: najzad

kao sto je za zene porodjaj, naravno vojska je neuporedivo laksa stvar

bas htedoh ovde da progundjam - sasvim, skroz i neopozivo se ne bih slozila.
eizo eizo 11:48 17.07.2009

Re: najzad

Ja nisam u stanju da uporedjujem porodjaj i vojsku na najobjektivniji nacin ali znam da me ni puskom ne bi uterali u porodjajnu salu tako da mi je to neki relativno jasan znak da su zene hrabrije u toj disciplini i da je mnogo teza od vojske, a uz to i mnogo produktivnija disciplina.
vishnja92 vishnja92 12:53 17.07.2009

Re: najzad

produktivnija jeste, al hrabrosti tu nema nikakve.

hocu da kazem - i nemas nekog izbora :)
ne mozes da resis "e ja sad malo necu da se poradjam", tu vredi samo "prociceprociceprocice" - mantra koja zvuci prilicno beznadezno kad je u pitanju vojska i tih x meseci.

porodjaj, kako god paklen moze biti (a moze veoooma) prodje brzo. sad - neko lakse podnosi intenzivna i kratka trpljenja a neko ova druga, di znam. meni to psihicko mrcvarenje gluposcu zvuci poprilicno nepodnosljivo.
4krofnica 4krofnica 16:14 17.07.2009

Re: najzad

nema hrabrosti, samo neke puknu i vriste, druge cute i pokusaju da slusaju..
to stvarno traje sat-pola dana, dan najvise, kapiram da je teze od bilo kog dana u vojsci...
ali slazem se sa visnjom da je u vojsci mentalna tortura mnogo duza....
ta prica da muskarac ne bi izdrzao porodjaj...?
pa ni mnoge zene ne bi vojsku, ne fizicki nego mentalno

dant.gwyrdd dant.gwyrdd 20:43 18.07.2009

Re: najzad

4krofnica
nema hrabrosti, samo neke puknu i vriste, druge cute i pokusaju da slusaju..
to stvarno traje sat-pola dana, dan najvise, kapiram da je teze od bilo kog dana u vojsci...
ali slazem se sa visnjom da je u vojsci mentalna tortura mnogo duza....
ta prica da muskarac ne bi izdrzao porodjaj...?
pa ni mnoge zene ne bi vojsku, ne fizicki nego mentalno


Kad ga tako postaviš, možda tu i ima onda neke višnje logike--da se muškarci u vojsci čeliče pre svega mentalno, a žene na porođaju fizički. To jest, da ti taj, kako ga neki zovu, životni ispit bude to u čemu si slabiji... u proseku bar, nit su sve žene fizički slabije, nit su svi muškarci mentalno slabiji.
4krofnica 4krofnica 21:23 18.07.2009

Re: najzad

tja,
suma sumarum
muskarci se u vojsci mentalno razapinju da bi podneli svoje zene
a zene fizicki da bi podnele svoju decu (ukljucujuci i muza)
Kazezoze Kazezoze 21:25 18.07.2009

Re: najzad

Kad ga tako postaviš, možda tu i ima onda neke višnje logike--da se muškarci u vojsci čeliče pre svega mentalno, a žene na porođaju fizički. To jest, da ti taj, kako ga neki zovu, životni ispit bude to u čemu si slabiji... u proseku bar, nit su sve žene fizički slabije, nit su svi muškarci mentalno slabiji.

u vojsci se mentalno ne chelichi, tamo se mentalno tupi.
tamo ne mozhesh nishta pametno nauchiti, jer niti ima neko pametan, niti vojska za to sluzhi.
kad idesh u vojsku bacish mozak na pashu i brojish dane do skidanja. te gluposti treba ukinuti jer nikome nishta dobro nisu donele. ove mentalno zaostale shto sad rade u vojsci kao oficiri treba zaposliti u policiju jer im je nivo inteligencije otprilike isti. tako ce im biti suzhena mogucnost da psihopatski deluju, kao shto su to radili u zadnjim ratnim aktivnostima u bosni i hrvatskoj.
mikimedic mikimedic 21:54 18.07.2009

Re: najzad

treba zaposliti u policiju


mislis u policiji?
maksa83 maksa83 23:30 16.07.2009

JNINDŽE

Eizo, razumeš se očigledno, pa mi odgovori na ovo pitanje ako ti nije gadno.

Elem, tijekom tog tzv. vojnog roka (RIP JNA, skinuo se onog dana kada su se desili Balvani u Krajini, ali na drugom kraju RIP zemlje), dakle, tokom takozvane obuke (pešak, grunt, prašinar) - imali smo obuku na nekom brdu sa tenkovskim olupinama na temu "čovek protiv tenka, bez suvišnog 'zašto?'" koja se sastojala u raznim tehnikama savlađivanja i onesposobljavanja tenka od strane pojedinca, tj. visoko obučenog vojnika JNA (tj. - nas).

Okej, bilo je tu svega - toreadorske tačke gde se zatrčavaš i nabacuješ šatorsko krilo ispod cevi preko onih rupa da oni unutra ništa ne vide (i valjda se zbog toga zakucaju u drvo i postradaju, bemliga), bacanja flaše sa benzinom (ovo je još imalo smisla, ako tenk stoji a kupola je otvorena, i trenirao si basket) pa do ... uh, ne znam kako to da nazovem. U pitanju je neko oružje (koje nisu imali da nam pokažu, pošto je JNA već bila u buli, čak su i sa manevarskom municijom kuburili), dakle - oružje koje se sastoji iz dva nečega vezanih kanapom - prema opisu to su neke, da prostiš - nunčake. Ideja tih nunčaka je da ih aktiviraš, zavrljačiš vešto kao gaučo bolu tako da to poleti i zamota se onako zvuš-zvuš-zvuš oko cevi tenka i pušta dim iz te dve stvari, pa ovi unutra opet ništa ne vide ("tras, drvo, gotov tenk, daj sledeći" ).

Elem, mi smo to bacali. U nedostatku originala dali su nam to oružje improvizovano od dva komada parketa vezanih kanapom, i onda smo mi to kao bacali da steknemo filing kako to ide, ne bi smo li jednog dana nedajbože bili spremni da tim pravim Dimnim Nunčakama savladamo tenk.

Tako da - da - ja sam u vojsci gađao tenk parketom.
Radio sam i gluplje stvari u životu, ali ova je verovatno među prvih 20.

Reci ti sad meni rode - je l' TO stvarno postoji? Razrešićeš mi misteriju staru evo 20 godina.

Zahvalan unapred,
M.
cult cult 23:34 16.07.2009

Re: JNINDŽE

do jj!
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:21 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Tako da - da - ja sam u vojsci gađao tenk parketom.

Gospode!
Makso, pazi sta priznajes, ovo je bas delikatna stvar. Moze neko da zloupotrebi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:41 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Јбт., Максо, надмашио си мог поручника Ф.А. (не смем да му напишем име, политички би било некоректно), који је, када је угледао у даљини хеликоптер који је требало да на десант покупи, паз' сад ово, нас специјалце (погле' ми на профилу слику, како ћу ја да докусурим непријатеља, да му читам наглас Пруста?), дакле поручник Ф.А. је тад повикао: "Не брините ништа; видео нас је. Ено скреће, дао је жмигавац!"
ivana23 ivana23 00:44 17.07.2009

Re: JNINDŽE

погле'ми на профилу слику, како ћу ја да докусурим непријатеља, да му читам наглас Пруста?


Gospodja Klara Gospodja Klara 01:03 17.07.2009

Re: JNINDŽE

како ћу ја да докусурим непријатеља, да му читам наглас Пруста?

libkonz libkonz 01:05 17.07.2009

Re: JNINDŽE

ovo je toliko dobro da moram i ja.

eizo eizo 01:52 17.07.2009

Re: JNINDŽE

maksa83

Stvarno je postojalo, to sa cebetom je klasicna partizanska taktika, jer su pre tenkovi imali samo dva proreza za vozaca koja kad pokrijes cebetom oni ne znaju gde idu, jos ako pokrijes i ostale oni u tenku su pukli.

Oruzje o kom ti govoris su u pincipu dve dimne bombe koje isto ko sto si i rekao zaklanjaju vidik, prednost im je sto kupola ne moze da vas prati mitraljezom, pa ako okolo nema pesadije mozete da im oduvate motor koktelom ili da zapusite izduvnu cev.

Ovo su Rusi radili u nedostatku protiv-oklopnog oruzja, posto Nemacka pesadija nije mogla da napreduje tako brzo tenkovi su u pocetku rata isli ispred, e sad kad po deset tenkova ide prema tebi jedino sto mozes je da cekas da predju preko tebe, popnes se na motor ili otvoris kupolu ekspozilom, ili postavis magnetnu minu.
Drugacijeg nacina nije bilo nego golim rukama na tenk, moji su to radili u Drvaru, nije bilo drugog oruzja.

To je imalo smisla tamo pred drugi svetski rat, i dan danas ima smisla ako je urbana borba u pitanju ali se taktika toliko promenila da pesadija ne dopusta nikom da pridje tenku, odatle rucni bacaci, problem kod nas je sto uglavnom imamo zolje koje ne mozgu da probiju oklop tenka (amrickog), RPG-7 nemamo, a ovo sto imamo neku kao verziju bazuke, to je toliko ogromno da nema teorije da te neko ne vidi sa tim.

Tako da vas nisu bas puno zezali ali nije bas imalo puno perspektive uciti ljude tako nesto tad, najbolje je zasuti motor koktelima i cekati da se upali.
maksa83 maksa83 05:00 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Eizo, hvala!
vishnja92 vishnja92 05:54 17.07.2009

Re: JNINDŽE

како ћу ја да докусурим непријатеља, да му читам наглас Пруста?

pa di si Predrage :)
mariopan mariopan 08:47 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Gospodja Klara
Tako da - da - ja sam u vojsci gađao tenk parketom.

Gospode!
Makso, pazi sta priznajes, ovo je bas delikatna stvar. Moze neko da zloupotrebi.

Jao covece pala sam od smeha , pa evo ja prva mogu to da zloupotrebim - NAORUZANA SAM DO ZUBA - samo da povadim parket

Maksooooo
dunja73 dunja73 09:35 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Tako da - da - ja sam u vojsci gađao tenk parketom.

Maksoo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:33 17.07.2009

Re: JNINDŽE

vishnja92
како ћу ја да докусурим непријатеља, да му читам наглас Пруста?

pa di si Predrage :)

Болестан, код куће...

Јбг., године, шта ћеш.

П.С.
А Будимац таман прездравио, кад сад ја!
eizo eizo 11:53 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Ako mislis da je to glupo, trebalo je da slusas predavanja kako vojnik treba da pritrci tenku i da zapusi izduvne ventile, necim, zavisno od toga sta se moze naci, zapusavanje se vrsi majcom, bluzom ili sta ja znam, nekim krompirom

Ili jos bolje kako od minobacacke vatre bezati cik cak...
vishnja92 vishnja92 12:58 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Јбг., године, шта ћеш.

a ti de polako do parkica pa na klupu, mozda se nadje neko s casom vode za deku...
a moze i kafa
u vidu piva
mimi09 mimi09 13:48 17.07.2009

Re: JNINDŽE

да му читам наглас Пруста?


ali obavezno hrvatski prevod - onaj Ujevic, Senoa
miloradkakmar miloradkakmar 16:15 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Ili jos bolje kako od minobacacke vatre bezati cik cak...

Učiti od zečeva .
caricamajka caricamajka 18:54 17.07.2009

Re: JNINDŽE

mariopan, ja ne moram ni da vadim ostalo mi par kvadrati, eno ih na tavanu, jos samo da nadjem neki kanap pa da odnesem na istu gomilu, da bude pri ruci ako navale tenkovi, da ne moram po kuci da trazim kanap.
mimi09 mimi09 19:58 17.07.2009

Re: JNINDŽE

Makso, ne moze vise preporuka, a ovo je najludje ever, pa evo ti little tenkic

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:07 17.07.2009

Re: JNINDŽE

e makso ulepsa mi ovaj crni dan!

evo ti jos jedan tenkic
antioksidant antioksidant 21:10 17.07.2009

Re: JNINDŽE

a evo ti i parket da nastavis da vezbas
antioksidant antioksidant 21:11 17.07.2009

maksina slika iz askare

mariopan mariopan 22:36 17.07.2009

Re: JNINDŽE

caricamajka
mariopan, ja ne moram ni da vadim ostalo mi par kvadrati, eno ih na tavanu, jos samo da nadjem neki kanap pa da odnesem na istu gomilu, da bude pri ruci ako navale tenkovi, da ne moram po kuci da trazim kanap.

To je najbolja ideja - naoruzan narod. I kada krenemo, ma ne treba nam vojska uopste.
Znaci zato je nastala izreka "Pomocu stapa i kanapa", eto otkrili smo vojnu tajnu pssssst.
mikimedic mikimedic 00:23 18.07.2009

Re: JNINDŽE

I mojne neko da me jos jednom pita s'o sam ja clan grupe 'stovatelji maksinih komentara'

xenonbg xenonbg 23:48 16.07.2009

citat iz teksta bloga

i da idu kuci cim se potpisu da su dosli ako i to uopste urade.


Eh, kamo sreće da je zaista tako :(
margos margos 23:50 16.07.2009

*****

E, godinama sam tragala za ovom pesmom, pa kukala i na blogu da l neko zna kako se pesma zove, jer jedino čega sam se sećala je da peva Ditka Haberl i da refren počinje sa ''Vojniče moj l(j)epi, pol jubi me....'' i nađem je pre mesec dana na jutjubu. I pre par minuta mi stiže pp jedne blogerke sa pitanjem da li sam je našlam jer i ona je godinama traži... Slučajnost - jok! :)

KafaJeGotova KafaJeGotova 00:11 17.07.2009

pička, a?

eizo
Vojska, vojska, vojska...U narodu poznata i kao seks, seks, seks, prejebu vas da dodjete, dodjete znajuci da cete najebati, svi ce se baviti seksom od prvog dana ali imate utisak da samo vama ulazi, posle odredjenog vremena shvatite da je ceo taj seks jedna velika zajebancija, i da se ne zna ko tu koga jebe u zdrav mozak, svi ce se ubiti od truda da vam uvale, priliku da najebete, ali generalno svaki posten jebivetar ce pre ili kasnije pronaci nacin da ga uvali nekom drugom i tako materija kruzi u prirodi.

seksualnost kao nasilje


moj ortak (u daljem tekstu, a sve prema klasifikaciji autora, pička), dakle pička odlučio da služi civilno vojsku i dobio rad u domu za nezbrinutu decu. naravno, tamo jad, beda, čemer i mizerija. jednog dana, kasno poppodne, pička primeti da na prozoru stoji klinac od 12,13 gpdina i gleda na asfalt. pička, kakva jeste, priđe klincu. unezveren, krene neku priču, ni sam ne zna o čemu, ali uspe da popriča sa klincem i da ga odgovori da se ubije. malo li je od jedne pičke za ovaj usrani život?
eizo
i da idu kuci cim se potpisu da su dosli ako i to uopste urade.

menjam tu pičku za 1000 vas kurčeva sa snajperima i bombetinama.

p.s. pacifizam i nenasilje
Većina ljudi najčešće uviđa samo dva izbora: pasivno prihvatanje nepravdi ili pripremanje za nasilnu odbranu prava. Nenasilje je alternativa potčinjavanju nepravdama ili nasilnom odgovoru na njih. Nenasilje predstavlja odbranu svojih prava, moralnom snagom i dostojanstvom, a ne fizičkom snagom.

Nasuprot uvreženom mišljenju da nenasilje podrazumeva slabost i pasivnost, Gandi je neprestano naglašavao da nenasilje nije za kukavice. Učestvovanje u nenasilnim akcijama zahteva hrabrost kojoj nije potrebno oružje ili štit – to je hrabrost da se dostojanstveno i bez straha prkosi nepravdi i uporno bori za istinu. Nenasilje podrazumeva rešenost da se suoči sa bolom i neprijatnim situacijama, a da ne nanese štetu drugima.
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:29 17.07.2009

Re: pička, a?

eizo
p.s Ko se ne okupao, a u BG dosao,... dabogdaa na Kosovo ravno u ruzicastim rolerima isao...

boli peđu azdeljkovića uvo, ne mora da se kupa...
eizo eizo 02:01 17.07.2009

Re: pička, a?

menjam tu pičku za 1000 vas kurčeva sa snajperima i bombetinama.

Taj tip coveka sam namerno zaobisao u dodeljivanju titule koju si mu ti dodelio.
Tu titulu cuvam za jedan drugi tip ljudi.

p.s za vas gospodin Kurac sa snajperom i bombom

boli peđu azdeljkovića uvo, ne mora da se kupa...

A?
thug_b thug_b 02:25 17.07.2009

Re: pička, a?

Taj tip coveka sam namerno zaobisao u dodeljivanju titule koju si mu ti dodelio.


A 55 second tribute to The Rock Bottom.
mariopan mariopan 08:55 17.07.2009

Re: pička, a?

da ga odgovori da se ubije. malo li je od jedne pičke za ovaj usrani život?

Kafo, ova prica se ne prica , o tome svi cute, koliko dece po tim domovima sve vreme zeli da stane na prozor - a nema nikoga da to vidi. Ne sva , ali i jedno je previse. Bilo i u moje vreme i danas.

Neka je i samo jedan Vojnik bio na pravom mestu u pravo vreme - ne moze da se zamisli orden koji bih mu ja dala.

Hvala za ovu pricu.
KafaJeGotova KafaJeGotova 12:43 17.07.2009

Re: pička, a?

naravno, mariopan. moja poenta je bila da svo to sernjanje kako je nešto 'muško' ili super kad pogledaš nekog kroz nišan snajpera, i imaš naređenje da mu/joj prosviraš glavu ili razneseš bombom, a da ne znaš ko je ni šta je, šta ga/je raduje, šta ga/je smori, od čega ispizdi, a šta ga/je rasplače a šta nasmeje. da ima nečeg do jaja u tome da negiraš nečiji život.
ja sam cenio, po nekim eizovim prethodnim blogovima, da ima tu nečega, ali zajebah se...


margos margos 13:18 17.07.2009

Re: pička, a?

ja sam cenio, po nekim eizovim prethodnim blogovima, da ima tu nečega, ali zajebah se...

Ja mislim da nisi, nego si samo sad malo oštriji - umeš ti to.

Pre neki dan mi priča poznanik kako je posle 14 godina ustopirao čoveka koga je svojevremeno ranio. I ovaj drugi mu kaže ''Jeb'ga... mog'o sam ja tebe da s' bio na mom mjestu...'' i nastave dalje. Sreli su se opet, sad se pozdravljaju kao sapatnici.
eizo eizo 13:28 17.07.2009

Re: pička, a?

moja poenta je bila da svo to sernjanje kako je nešto 'muško' ili super kad pogledaš nekog kroz nišan snajpera, i imaš naređenje da mu/joj prosviraš glavu ili razneseš bombom, a da ne znaš ko je ni šta je, šta ga/je raduje, šta ga/je smori, od čega ispizdi, a šta ga/je rasplače a šta nasmeje. da ima nečeg do jaja u tome da negiraš nečiji život.


Ja to nisam rekao, uz duzno postovanje, mislim da imas veoma pogresan koncept o tome kako izgleda vojnik.
Tek u vojsci mozes da shvatis koliko je ljudski zivot dragocen i koliko neki ljudi mogu da budu dragoceni, postajes vojnik tek kad shvatis da bi polozio svoj zivot da bi zastitio neki drugi, sve ostalo sa oruzjem i tim glupostima je potpuno sporedno.
aleks-black aleks-black 01:55 18.07.2009

neki tekst...

Tek u vojsci mozes da shvatis koliko je ljudski zivot dragocen

Jednostavno netacno....

Kad sam vec tu...

...Neka istrpi i nek se smeska i do kraja roka bice mu super

Navedes sve one stvari o malomozdanosi i nesposobnosti danasnjeg vojnog kadra, i pored svega toga i dalje savetujes kako da se neko ponasa u vojsci umesto da im kazes da beze od toga sto dalje mogu? Da trpi i da se smeska onima? Hrabro, nema sta ...
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:28 17.07.2009

Moto


menjam tu pičku za 1000 vas kurčeva sa snajperima i bombetinama.

Kafo, stilski neponovljivo! Ja bih ovo stavila kao moto svoje antiratne organizacije (da je imam).
thug_b thug_b 01:07 17.07.2009

pacific:)

Kad se javi neko sa prigovorom savesti e tu mi dodje da ga drmnem plasticnom flasom preko stola, prvo tako nesto ne postoji, to je bice koje tvrdi da se ne bi borilo za svoj zivot, sto je nemoguce, bato nisi ti pacifista ti si picka, kad vam neko uperi pusku u familiju da vidim dal bi se borili, naravno da bi, znaci problem je u tome sto vi zelite da neko brani vasu familiju ali vi ne bi da branite njegovu.

opcije su dve:
odlazak u na regularno sluzenje vojnog roka (aka ucrvljanje:) i prigovor savesti and civilno sluzenje. tako su ih nazvali i samo ih je dve.
trece nema, ni cetvrte, ni pete... ustavri, ima jos dve: odlazak u zatvor ili odlazak iz zemlje.

po tome kako si do sada opisivao tu vojsku, stekla sam utisak da mislis da se sastoji od ljudi bez savesti i hrabrosti, cak bez srca i mozga, ljudi koji su vojsci pristupili zbog svega samo ne iz ljubavi prema ... domovini:)))... i zelje da nuce sebe i druge kako da se brane od ... zla, neprijatelja:))). takodje sam stekla utisak da su sve sanse da ces u vojsci svacemu da se naucis ali ne i ... odbrani, ratovanju:))) zar nisi i ti, kad ti je, sta god da je, stiglo do glave, istupio iz vojske?
i sve to ti nije bilo clue da pomislis da... moooozda... nije ni svako ko odabere civilno kukavica i licemer, cak naprotiv? a ne mora biti ni da je pacifista. nije ti bilo clue da je mnogima i to sto je tebi sada i jos sto sta drugo sto nije jos, u glavi od kad sebe?
To je moje nazadno balkansko misljenje koje je moje pa da me 'ebes naopacke.

ne znam sta mi je, ali zaklela bih se da su tvoji prethodni postovi, kao i ovaj, uglavnom o misljenjima kojih si se tako kategoricki drzao ali si ih, eto, sad nacisto promenio. to su sada tvoja misljenja, samo tebi pripadaju (tako je!) ali su tvoja i ona prethodna, tvoja
pa da ...

mogao bi ponekad malo i u ime zivih da odcutis kad vec ne znas cemu svako od njih sluzi. ovo ti kazem i samo kazem iz ciste ljubavi prema samom tebi.
a, jeli, to sam, ustvari, htela da te pitam: gde se dede ljuuuuubaaaav, eizo? sta bi sa tim trijumfalnim konceptom, antitezom tolerancije, rata t.j.? zaturio? zaboravio? ostavio za neki drugi put kad budes odmorniji?


p.s: KAFO, sad sam te tek ugledala - nema te preporuke... pa nema ni druge nego .... huh... svi u bunkere, dole glave: here we go-
VOLIM TE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+
eizo eizo 02:43 17.07.2009

Re: pacific:)

thug_b
90% Njih da, na pogresnom mestu iz pogresnog razloga.

Ali onih 10%, treba doziveti, zbog njih i ljudi koje tamo upoznate koje ce te pamtiti ceo zivot, zbog njih sve je ovo vredno.
Zbog tih deset posto, koji sad nocu tumaraju sa tom raspadnutom opremom u tim puskama kakve su takve su po KZB, e zbog njih sto nisu otisli ko ja, je vazno napisati sta sve ne valja u ovoj vojsci, sa nekom sumanutom nadom da ce jednog dana nesto tu da se promeni.

opcije su dve:
odlazak u na regularno sluzenje vojnog roka (aka ucrvljanje:) i prigovor savesti and civilno sluzenje. tako su ih nazvali i samo ih je dve.
trece nema, ni cetvrte, ni pete... ustavri, ima jos dve: odlazak u zatvor ili odlazak iz zemlje.

Treca, odes u vojsku vidis da ne mozes da izdrzis ili ti nesto smeta, treceg dana kazes oficiru on te skine i cao.
Probao, video da ne moze i casno rekao, svaka cast.

Odes na neku zajebanciju jer imas prigovor savesti na kojoj se dva puta pojavis (cast izuzecima gore pomenutim) i onda prvom prilikom kad se potegne neka takva tema bas ti likovi krenu da lupetaju na temu, al su glupi ovi sto idu u vojsku. a mi pametni, pa je neko lud sto se zajebava sa svim tim stvarima gore navedenim i sto sluzi tu vojsku.
Ja ovde pricam o tom tipu "pacifista", vojnik kad dodje u vojsku kaze da se zaklinje da ce braniti to i to.
On tu sebe daje kao zalog da ce braniti tog lika sto nece da ide u vojsku, a ako ne daj boze dodje to situacije da mora tako nesto da uradi, otici ce taj vojnik i neko ce morati da ode umesto tog tipa sa prigovorom savesti

Pa me zanima sta ce biti ako odjednom svi dobiju prigovor savesti, eto ja bas sad odjednom dobijem prigovor savesti da necu da branim nekog ko nece da brani mene. E a vi sad sto branite moju familiju, e jebiga ko vas jebe kad ste glupavi.

Ja ne mogu da kazem da postujem nekog ko se u tri sata ujtru po kisi seta i cuva neki PTS, bogu iza nogu sest meseci isto kao i nekog ko nije spreman da cuva tog istog vojnika kao sto taj vojnik cuva njega.
Taj regrut zahteva postovanje jer sluzi vojsku u takvim bednim uslovima, i ja se iskreno divim tim klincima koji sluze tu vojsku, jer znam kako to glupo izgleda, kad ih pola drustva tretira ko kretene.

Necete naci nigde ni jednog vojnika, koji je odsluzio vojsku koji ce vam reci da je sve bilo super, niti cete naci jednog koji bi to vreme i ljude menjao za bilo sta, bar ja takvog do sad nisam sreo.


mogao bi ponekad malo i u ime zivih da odcutis kad vec ne znas cemu svako od njih sluzi. ovo ti kazem i samo kazem iz ciste ljubavi prema samom tebi.
a, jeli, to sam, ustvari, htela da te pitam: gde se dede ljuuuuubaaaav, eizo? sta bi sa tim trijumfalnim konceptom, antitezom tolerancije, rata t.j.? zaturio? zaboravio? ostavio za neki drugi put kad budes odmorniji?

Moji tekstovi nisu uputstva kako treba postupati ili misliti, oni su samo moje misljenje.
Na vama je da formirate svoje i da ako nadjete za shodno da svojim argumetnima pokusate da promenite moje ako ga smatrate pogresnim.

A ovaj tekst nije poziv da treba militarizovati celu drzavu nego pogled na trenutno stanje opsteg raspada vojske iz neke moje perspektive, naravno uspeo sam da promasim dva vaznija pitanja o zenama i gay populaciji u vojsci, ali tema je veoma opsirna.
Slobodno se moze reci da u celoj nasoj vojsci samo za regrute moze da se kaze da valjaju.

Tako da nisam siguran sta je od ovoga pro-ratno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:07 17.07.2009

Re: pacific:)

90% Njih da, na pogresnom mestu iz pogresnog razloga.

Ali onih 10%, treba doziveti, zbog njih i ljudi koje tamo upoznate koje ce te pamtiti ceo zivot, zbog njih sve je ovo vredno.

Уопште не разумем ову причу о војсци као месту за сретање ваљаних људи. Где год да си можеш срести ваљане људе, нема никакве потребе ићи у војску због тога. Па ти исти људи су били негде и пре и после војске, није их војска створила.

Necete naci nigde ni jednog vojnika, koji je odsluzio vojsku koji ce vam reci da je sve bilo super, niti cete naci jednog koji bi to vreme i ljude menjao za bilo sta, bar ja takvog do sad nisam sreo.

Ево ја бих све то одмах мењао за било шта. Ма за ништа.
eizo eizo 11:57 17.07.2009

Re: pacific:)

Iz profila to apsolutno tako deluje, i ne moze bas da se opise koliko je drugaciji odnos ljudi u kasarni i u civilu, to valjda najcesce osetis kad prvi put padnes za vreme marsa pa tri coveka u isto vreme krenu da te podignu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:19 17.07.2009

Re: pacific:)

Ја не говорим из профила. Био сам 13 месеци у војсци. Срео сам троје људи који су ми били ок. После војске их више нисам ни чуо ни видео.

Кад размислим видим да сам сваке године сретао бар троје ваљаних људи, уопште ми војска није требала за то. Ево, дефинитвно сам срео боље људе и у мом старом крају, и у основној школи, и у средњој, и на факултету, и на постдипломским, и на послу, ...

Па да човек оде у повећи супермаркет наћи ће у било ком тренутку бар једног супер човека унутра.
ivana23 ivana23 13:49 17.07.2009

Re: pacific:)

Miljenko Jergović


Avgusta 1984. moralo se u vojsku. Mene je najpre slalo na Lastovo, a nakon sedam dana na obuku u Knin, u Severnu kasarnu, u kojoj se, kako mi se činilo, naguralo pola Jugoslavije, i to one divljije, bučnije, fizički jače i izdržljivije. A ja kao da sam se nekom greškom zatekao među tim terminatorima i supermenima. Na jutarnjem trčanju oko poligona uvek sam bio zadnji, lipsao bih već nakon petsto metara, pa bi me trebalo čekati. A na isprobavanju gas-maski, kada nas je vodnik Kovačević poslao u neku vrtaču i bacio za nama dimnu bombu, mene je uhvatila panika, skinuo sam masku i krenuo bežati glavom bez obzira, da su me trojica morala loviti. Onda, kako imam poveliku glavu, šlem mi je na prvoj smotri stajao navrh glave, i kad je kapetan Vukićević, misleći da nisam skinuo kapu pre nego što sam stavio šlem, dreknuo: „Vojniče, šta ti je to ispod šlema!”, ja sam skrušeno odgovorio: „Glava, druže kapetane!”. Elem, ispalo je kako ću baš ja biti onaj na čiji će račun pričati najsmešnije šale.




Otac Sava u strašnim vremenima - procitajte ceo tekst!
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:09 17.07.2009

Re: pacific:)

Marko de.manccini
Па да човек оде у повећи супермаркет наћи ће у било ком тренутку бар једног супер човека унутра.

Ispade da u supermarket ide superčovek, a u običan market ide običan čovek, he, he, he....

A ja izbegavam supermarkete, crni ja!
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:21 17.07.2009

Re: pacific:)

та легенда о сретању људи у војсци вероватно потиче од људи који су цео живот провели на једном месту у коме се сви знају. у неком тренутку живота су отишли у војску и тамо по први и последњи пут видели нешто другачије. и то је то.

и кад понестане локалних прича за забављање друштва (јер их сви ионако знају) преостаје

варијанта А: био са мном један у војсци што је ...

варијанта Б: ал смо се налили јуче, још ме боли глава ...
antioksidant antioksidant 15:05 17.07.2009

Re: pacific:)

Кад размислим видим да сам сваке године сретао бар троје ваљаних људи, уопште ми војска није требала за то.

: )
та легенда о сретању људи у војсци вероватно потиче од људи који су цео живот провели на једном месту у коме се сви знају. у неком тренутку живота су отишли у војску и тамо по први и последњи пут видели нешто другачије. и то је то.

ElectricDreams ElectricDreams 15:07 17.07.2009

Re: pacific:)

eizo
Treca, odes u vojsku vidis da ne mozes da izdrzis ili ti nesto smeta, treceg dana kazes oficiru on te skine i cao.
Probao, video da ne moze i casno rekao, svaka cast.


Uh. Ja sam srednje feminiziran. Dakle, bliži sam tetki nego strini Na vojnike i pandure (dakle: uniformu) se baš dobro palim... Zamisli mene tih par dana u vojsci... Kapiram da bi me propisno ismejavali na 1000 načina, na prvom kolektivnom kupanju bi mi se digo najstrašnije, verovatno bih i batine dobio, javno sramoćenje pred familijom, i ko zna šta još...

Nisu svi za vojsku. Neki od nas ne smeju tamo čak ni da prismrde.

Ja sam svoje civilno odradio relativno pošteno. Ako je radni dan 100% - ja sam odradio 70%... na kraju krajeva, ako firma to dopušta i ako svi ostali zapale gajbi - što bi se ja smarao?
A da sam odradio dobar posao za tu firmu - odradio sam...

Meni je savest extra čista po pitanju vojske.
xenonbg xenonbg 15:43 17.07.2009

Re: pacific:)

Odes na neku zajebanciju jer imas prigovor savesti na kojoj se dva puta pojavis (cast izuzecima gore pomenutim)


U stvari, ovo što si opisao je izuzetak. Bar u Beogradu, gde ne zna svako svakog. Možda se ti krećeš među ljudima koji imaju ko-zna-kakve veze pa im stvarno bude takva 'ladovina, ali većina tih 9 meseci odradi prilično pošteno. Znam gomilu osoba koji su išli/idu na civilku, samo 1 (jedna) je uspela da se izvuče, i to da odlazi dva puta nedeljno.

I u životu čuo nisam da je neko rekao da su oni koji odu na redovno kreteni... po oficirima sam slušao pljuvačine svakojake, ali po regrutima, ne. Svako ima svoj izbor, i svoje razloge.

Necete naci nigde ni jednog vojnika, koji je odsluzio vojsku koji ce vam reci da je sve bilo super, niti cete naci jednog koji bi to vreme i ljude menjao za bilo sta, bar ja takvog do sad nisam sreo.


Svakako, krećemo se u različitim okruženjima. Ja znam gomilu takvih ljudi, koji tu godinu dana smatraju izgubljenim u svakom smislu. Znam ljude koji su se u vojsci i propili i/ili propušili...

Ali sjajan tekst, kao i uvek. Ne moram da se slažem sa svim u njemu da bih to mislio.
eizo eizo 16:22 17.07.2009

Re: pacific:)

та легенда о сретању људи у војсци вероватно потиче од људи који су цео живот провели на једном месту у коме се сви знају. у неком тренутку живота су отишли у војску и тамо по први и последњи пут видели нешто другачије. и то је то.

Za neke sigurno da.


ElectricDreams
Haha ali bree...

Dakle gay populacija, u vojsci se taj "problem" jednostavno ignorise, ako krenes nekom da pravis problem oko toga sto je gay obicno te bezbednjaci dovedu na razgovor da te pitaju sto siris rasnu i versku mrznju, ali svi se prave blesavi jedino to moze da ti smeta sto ignorisu postojanje gay ljudi.
Nisam sreo taj problem za vreme mog njakanja po vojsci, drugo u vojsci ako dobijes batina od nekog, taj neko je najebo, epski, meni se to nikad nije desilo.

Zajebavace te dobra dva dana i onda ce svima dosaditi, veoma brzo ce se vodnici potruditi da samo njih mrzite...nadareni su...

Naravno uvek mozes bezbednjaku da kazes da si gay i da zbog toga neces da sluzis i on ce te poslati kuci.

na prvom kolektivnom kupanju bi mi se digo najstrašnije,

Svako ko kaze da nije dobio erekciju na kupanju laze, posebno ako je bio u Nisu i video tetu koja pusta vodu...

Ja licno znam za dva tipa, lazem tri, koji su gay, jedan vodnik, tip iz Subotice koji je sa mnom bio u KZB, i nas racunovodja, potporucnik koji dolazi na posao u koznom belom mantilu i sa crnom boom. Puca mu ona stvar sto to nekom smeta.


xenonbg
U stvari, ovo što si opisao je izuzetak.

Video sam brojeve samo za Vojvodinu, bez BG, mozda si u pravu, verovatno u BG to neko bolje kontrolise.


Znam ljude koji su se u vojsci i propili i/ili propušili...

Apsolutno cinjenica.

Ne moram da se slažem sa svim u njemu da bih to mislio.

Bas to. Ja tvrdim da je ovo misljenje 100% moje, ne da je 100% ispravno.*
ElectricDreams ElectricDreams 17:46 17.07.2009

Re: pacific:)

eizo
Dakle gay populacija, u vojsci se taj "problem" jednostavno ignorise, ako krenes nekom da pravis problem oko toga sto je gay obicno te bezbednjaci dovedu na razgovor da te pitaju sto siris rasnu i versku mrznju, ali svi se prave blesavi jedino to moze da ti smeta sto ignorisu postojanje gay ljudi.
Nisam sreo taj problem za vreme mog njakanja po vojsci, drugo u vojsci ako dobijes batina od nekog, taj neko je najebo, epski, meni se to nikad nije desilo.


Fak... pa nemoj sad da mi razbijaš višegodišnje iluzije o vojsci :) Nisam imao pojma da je situacija mnogo tolerantnija nego što sam ja mislio.
Hmmm...

Tvoje blogove sam počeo da čitam posle one užasno dirljive priče o devojci koju su roditelji pustili da umre samo zato što je lezbejka. Ta priča me je duboko ganula, i mislim da bi mogao da je repostuješ pogotovu što sad imaš VIP status... oni koji su je čitali bi mogli da obnove gradivo i pročiste suzne kanale... a ovi koji nisu - mogli bi da nauče još nešto...

Rekao si da je gay tema u vojsci jedno veliko poglavlje. Voleo bih da jedan od tvojih sledećih blogova bude na tu temu.
Da se razumemo, Peđa zna da napiše dobar i zabavan blog sa jedne strane gledišta, međutim mene mnogo više zanima šta druga strana ima da kaže i koje su to stvari koje gay populacija može kod sebe da promeni da bi bila malo više prihvaćena. Ne smatram da bi samo str8teri trebalo da se menjaju i slepo prihvataju nešto. Obe strane bi trebalo da malo više učestvuju u međusobnom razumevanju.

Ugnjavih... :)
vishnja92 vishnja92 18:02 17.07.2009

Re: pacific:)

nisi
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:53 17.07.2009

Re: pacific:)

koje su to stvari koje gay populacija može kod sebe da promeni da bi bila malo više prihvaćena

сексуалну оријентацију.

то за почетак, а после видећемо, можда тражимо и неке репарације.
thug_b thug_b 19:54 17.07.2009

Re: pacific:)

97% cini mi se, kapiram da se cesto salis i preuvelicavas, ali mi se cini da se sa ovim procentom nisi salio uopste. ali dobro -90%.

Treca, odes u vojsku vidis da ne mozes da izdrzis ili ti nesto smeta, treceg dana kazes oficiru on te skine i cao.
Probao, video da ne moze i casno rekao, svaka cast.


rekoh vec, ima ljudi koji vec znaju da ce svasta da im smeta, kao sto si ti ustanovio da ti ipak smeta I da vise ne vredi. kako znaju a nisu ni probali? pa, kad me vec zajebavas, "nisu probali ni govno pa znaju da im se ne bi svidelo". iz postovanje prema cinjenici da njima, iz kojeg god razloga, nije trebalo deset godina sluzenja vojske u najkravaijim ratovima da bi se uverili da su sluzili, podrzavali, odrzavali "govno", mogao bi malo da ih zaobidjes... ali bar dok ti se ne slegnu misli.
i rekoh ti da nije svako od njih pacifista, kao sto vojska nije jedino mesto za nauciti se odbrani (a po tvom opisu, nije 90%). pa je izbor svima njima tako: civilna, regularna, zatvor, emigracija. klasika, znas to delo I taj period bolje od mene.


pa me zanima sta ce biti ako odjednom svi dobiju prigovor savesti, eto ja bas sad odjednom dobijem prigovor savesti da necu da branim nekog ko nece da brani mene. e a vi sad sto branite moju familiju, e jebiga ko vas jebe kad ste glupavi.

svi ili ti? ako svi - nece biti ratova. ako samo ti – sto me pitas, dobij pa probaj, tri dana- tri dana. u tvom slucaju ne bi bilo zgoreg da probas – ti si najgore vec probao a rezultati varenja se argumentuju I dan danas, sirom planete. o tome sta je prigovor savesti - vec sam ti rekla: ime za opciju sluzenja vojske. mozda jos malo da ti pomognem: prigovor savesti se ne dobija. dobijaju se zauske, blagovesti i pokloni za rodjendan. prigovor savesti je mogucnost da odbranis ljudska prava kad tvojoj drzavi, po sopstvenom priznanju, u tom smislu ne ide bas najbolje.

Ja ovde pricam o tom tipu "pacifista", vojnik kad dodje u vojsku kaze da se zaklinje da ce braniti to i to.
On tu sebe daje kao zalog da ce braniti tog lika sto nece da ide u vojsku, a ako ne daj boze dodje to situacije da mora tako nesto da uradi, otici ce taj vojnik i neko ce morati da ode umesto tog tipa sa prigovorom savesti.

kad neko hoce da ima vojsku da ga brani a nece da sluzi vojni rok jer “nije spreman”, to se zove licemerje, recimo. pacifizam sa tim nema ni dodirnih tacaka i pacifisti su sve samo nisu nespremni da odgovore jasno i glasno na poziv da ratuju ili da se za rat obucavaju. to sto ti i dalje gledas u upitnik vojske da bi video koliko tipova ljudi postoji i kakvo je kom tipu ime... to je tvoj problem i tvog bivseg sefa... taj da je uposlio ono sto ni u vojsci nije otkrio da ima, stavio bi na papir I opciju: necu da sluzim redovan vojni rok jer pod komandom ove i ovakve drzavne vojske oruzje ne zelim ni da pipnem.
a vojnik ako se zaklinje da ce braniti to i to – to je to, zakleo se da ce nesto raditi. nijedan posao nema izvestan ishod pa se zato ljudi obicno ne zaklinju na vernost nego potpisuju ugovor.
a ako se vojnik zaklinje da ce casno braniti to i to – onda se zaklinje da ce nesto raditi casno a ne da ce raditi posto-poto jer se u suprotnom ostaje bez casti, i to je sasvim druga prica.


A ovaj tekst nije poziv da treba militarizovati celu drzavu
... yey?!?
nego pogled na trenutno stanje opsteg raspada vojske iz neke moje perspektive

nije, jer su u tvom preseku za raspad vojske krivi:
a) 90% pripadnika;
b) pacifisti!!!
kakvi su pripadnici - to smo saznali. kako su u takvom procentu dospeli tu gde jesu - ? sta cemo sad - ne umem ni da naslutim sta bi zbrisati na ovaj ili onaj nacin u
ako zelite da izvrsite reformu morate da zbrisete celu sluzbu na ovaj ili onaj nacin i da krenete da pravite novu.

moglo da znaci. ne umem ni srcem ni razumom.
ali smo o pacifistima saznali svasta: njih, valjda, i ovih i onih zajedno, ima previse (a ako se namnoze i na drugim mestima, ode sve u tri lepe... :) oni bi da ti branis njihovu porodicu a oni tvoju nece (pacifisti???) i kao vazno si istakako da su, po tvojoj anketi, bas oni ti koji najglasnije vredjaju i ono malo dostojanstva (10%) sto je vojsci preostalo.
kazes, pricas o “pacifistima”...
ti ne dozvoljavas da ti neko vredja i tih par vrednih vojnika. ne dozvoljavas da u usta stavi rec vojnik, jer to je jedna jedina rec koju za njih imamo. pa nek je i stanje u vojsci takvo kakvo je, nije takvo uvek bilo, nije to ideja, a sam poziv zahteva toliko hrabrosti i herza da rec vojnik ne sme da se ukalja nikada i ni malo - drugu nemas. neko je vojnik ili nije. nema “vojnika” i vojnika.
sta ne razumem (nadam se) – tvoje obrazlozenje:
pacifista je licemerna picka a tolerantni ljudi su oni koji podregavuju ratove za pare. tu nema procenta, znakova navoda i sansi za reforme. malo, kroz komentare, "ne mislio sam na one pacifiste, “pacifiste”, razumete? i na one tolerantne?". pa te dve jadne reci koje na svakom zivom jeziku na svetu znace isto bez obzira na to ko se gde najcesce njima sluzi (to je zato sto moze da se sluzi ko hoce, to nije profesija nego stav, ne dobija se pa se ne moze ni oduzeti), bas te dve reci ti si pronasao da njima imenujes vicesampione u rasturanju trule vojske, te dve reci koje se (simptomaticno?) u zemlji koja je nadaleko poznata po svojoj neposrednoj ratnoj istoriji nisu primile dalje od vujaklije.
mogao si hiljadu drugih reci (cije znacenje bolje poznajes) i opisa da iskoristis. nisi. to nije slucajno. jedan u hiljadu nece biti da je slucajnost. dva puta za redom jedan u hiljadu tek nece biti. koji su ti motivi za ovako nesto... long story i ispod casti mi je da je zapocinjem bez tebe:)

Ja ne mogu da kazem da postujem nekog ko se u tri sata ujtru po kisi seta i cuva neki PTS, bogu iza nogu sest meseci isto kao i nekog ko nije spreman da cuva tog istog vojnika kao sto taj vojnik cuva njega.
Taj regrut zahteva postovanje jer sluzi vojsku u takvim bednim uslovima, i ja se iskreno divim tim klincima koji sluze tu vojsku, jer znam kako to glupo izgleda, kad ih pola drustva tretira ko kretene.

mmm, peer pressure – i feel your pain... to je ono osecanje koje smo drugari i ja osecali dok smo, u sred svog tog sranja, pravili super-antene da bi smo culi price o tome kako nas brani vojska satstavljena od hard core krimosa, narkomana i nase starije brace koja se zatekla na odsluzenju vojnog roka. 90% krimosa i narkosa od nas su zahtevali da ih sve bezrezervno postujemo jer, eto, dosao je i taj cas, i jer bas su se (po sili nekog zakona?) samo oni su zakleli pred drzavom u casnu svoju rec da ce zivot dati da nas sve do poslednjeg odbrane od drugih krimosa i narkosa. kako bih ti rekla, jos od tada mislim da je smrt daleko od najgoreg sto moze da ti se desi, i nikako to misljenje da nadgradim u neko manje samodestruktivo.
elem, mi nismo ispadali glupi u drustvu jer smo svaki dan gledali kako stariji, sposobniji i pametniji od nas zbog misljenja i strepnji koje smo sa njima delili ispadaju iz drustva sa desetog sprata, sto dobrovoljno, sto zato sto su se okliznuli na koru od banane. tako smo odmah ukapirali da treba da cutimo k'o mule. a kako se koji brat sa ratista vracao izbezumljen, gluv, sa otkazanim bubrezima ili temperaturom koja ne pada ispod 39, tako smo dobijali po dodatno naredjenje da nastavimo da cutimo osim kad naletimo na pozivare – njih pricom treba da oteramo kod strinine tetke na kraj sveta.
pa necu valjda tebe da slusam pored rodjene brace koja rec o tom ratu u mom prisustvu nisu progovorila namerno jer tako hoce nesto vazno da mi kazu.
i pored naredbe sa vrha, ja citam i tvoje postove. sta sam procitala osim jos jednog opisa stanja koje je dovelo da sramno i bescasno izgubljenog rata i ponekog potsecanja na cersku bitku i dedove ratnike – nista, jer...

Moji tekstovi nisu uputstva kako treba postupati ili misliti, oni su samo moje misljenje.
Na vama je da formirate svoje i da ako nadjete za shodno da svojim argumetnima pokusate da promenite moje ako ga smatrate pogresnim.


osecanja mi proturas kao argumente i to pred celim drustvom koje te vec obozava i vec isto misli sto i ti, samo to ne ume tako osecajno i sarmantno da sroci:)
divljenje, postovanje, glupo izgleda, nada, bilo je vredno.. nisu argumenti nego osecanja. razlikujes ih tako sto osecanja osecas a argumente izvodis: prvi izvod, drugi izvod. misljenja se zasnivaju na argumentima i ja “ne nalazim za shodno”, ni za slucajno ne nalazim da treba da ih ispravljam. ja tacno resenje problema ne znam jer volim da mislim da mi za njega trebas i ti, dobrovoljno! nije pitanje to da li ja nalazim za shodno da ti menjam misljenje, nego da li ti nalazis za shodno da posle svega, sada, kada ti niko ne drzi pistolj na slepoocnici, cujes i one koji su nekako sve znali i pre tebe, da ih pozoves da tvoje misljenje iseciraju, pa mozda nesto i ti ugledas sto nis ranije... a mozda pri tom naucis da ih razumes, a mozda ih i zavolis i gotova stvar!!! :))) tvoj shodan odgovor:
To je moje nazadno balkansko misljenje koje je moje pa da me 'ebes naopacke.

pleonazam? sestoduplo-povratni? ...?
ono sto umem da ti osporim i osporavam ti ovde je tvoje izvodjenje “argumenata”. to radim tako sto svoje argumente tvojim ne pridodajem a tvoje ne prebiram jer nema potrebe - izvodi su u pitanju.
za misljenje ti trebaju reci.. svako misljenje koje ti ne nalazis za shodno il ne umes da srocis u recenicu koju cu ja razumeti bez da tumacim tvoja osecanja je tvoje osecanje a ne tvoje misljenje - naucna fantastika. a ti reci drobis, drobis... bez milosti.

pisi ti o osecanjima, ali drzi se onih koje osecas, a ne dokazivanja military style da ona koje ne osecas mora i da ne postoje ili sluze crnom djavolu “na cast”.
koliko toj vojsci treba da se regenerise u casnu, toliko vremena sigurno imas da, dok cistis svoje dvoriste (stigao si i djindjica da oceses) od "nabadanih po mraku", slusas i cutis o ideji pacifizma, sometimes known as ...

DIG YOUR OWN HOLE!.
eizo eizo 19:57 17.07.2009

Re: pacific:)

Fak... pa nemoj sad da mi razbijaš višegodišnje iluzije o vojsci :) Nisam imao pojma da je situacija mnogo tolerantnija nego što sam ja mislio.
Hmmm...

Nije vojska tolerantna nego homoseksualnost tretira kao problem a u vojsci postoji pravilo da problem koji ne mozes da resis ne postoji odnosno il ga sam resi ili se pravi da nije tu.
Bez obzira koliko je neko homofobican od oficira ili podoficira nikad ti nista nece reci, ja nikad nisam cuo da je neko sankcionisan zbog seksualne orijentacije. A sigurana sam da ces naci homofobe tu i tamo.

Sto se kolegijuma tice, odnosno ostalih regruta, kao sto rekoh bice im cudno par dana, generalno ce svi misliti da hoces da ih silujes, pa ce im to postati smesno i onda postanes deo njih i nema vise razlike medju vama ponasate se ko copor.
Jednom sam morao da struzem neke jadnike iz pvo jer su se zakacili sa mojim klincima, neko je nekom opsovao mamu zato sto je neko gay i bum, svi su ustali da ga brane.

Rekao si da je gay tema u vojsci jedno veliko poglavlje. Voleo bih da jedan od tvojih sledećih blogova bude na tu temu.

Kako izgleda biti gay u vojsci by a str8 guy...to bi bilo zanimljivo, posle toga bih mogao da napisem nesto o tome kako je biti zena, ili radost menstruacije nekad i sad.
Mogu eventualno da se raspitam pa da nadjem nekog da odgovara na brdo pitanja ili tako nesto, nisam siguran da bih ja bas mogao da razumem i opisem sve probleme sa kojima se neko takav susrece u vojsci jer to nisam doziveo, opet na jednom mestu moze biti ok na drugom krdo homofoba sa krstom oko vrata koji davi.
Mozda jednom navatam (jako smesno) Pinkija pa prepisem.

Da se razumemo, Peđa zna da napiše dobar i zabavan blog sa jedne strane gledišta, međutim mene mnogo više zanima šta druga strana ima da kaže i koje su to stvari koje gay populacija može kod sebe da promeni da bi bila malo više prihvaćena. Ne smatram da bi samo str8teri trebalo da se menjaju i slepo prihvataju nešto. Obe strane bi trebalo da malo više učestvuju u međusobnom razumevanju.

Azdejkovic je strani placenik, pod jedan.
Pod dva, gay zajednica nema i ne sme nista da menje, jer nije problem u njoj, problem je u nekim drugim ljudima, svako ima pravo da bude ono sto jeste i niko nema pravo da nekog napadne na sred ulice jer mu se neko ne dopada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana