HAOS: Deset godina od ubistva Dušana Jovanovića

Tamara Kaliterna RSS / 16.10.2007. u 13:12

Hitan antifašistički otpor Srbije (HAOS) poziva građanke i građane da 18. oktobra u 11,55 h dođu u Beogradsku ulicu broj 33, na mesto gde je pred deset godina u centru Beograda ubijen dvanaestogodišnji dečak Dušan Jovanović.

Predsednik Srbije Boris Tadić će u podne otkriti spomen ploču koju ubijenom dečaku podiže Unija Roma Srbije. Građanke i građani ne dolaze da budu publika Tadiću, koji ovim skuplja političke poene, već da na svoj način podsete da se fašizam ustoličio u Srbiji. 

Jovanović je predveče otišao u prodavnicu. Četvorica nešto starijih maloletnika su ga oborila na pločnik, šutirala i tukla gvozdenim cevima. Samo dvojica su osuđena na po deset godina zatvora u valjevskom KPZ. Priča se da su kao slobodnjaci nastavili da maltretiraju valjevsku decu tamnije puti.

U januaru ove godine, dok je Srbijom predsednikovao Tadić, ubijen je sedamnaestogodišnji Branko Nikolić, takođe Rom iz sela Boljevci nadomak Beograda. Ubili su ga po istom herojskom receptu „četvorica na jednoga“ i istim metodom drvene, a potom metalne šipke. Fašizam je bio nus produkt crveno-crne koalicije, a danas je konstanta režima Tadić-Koštunica.   

Pozivamo vas da se okupite u 11,55 da bi Tadiću pokazali da je zakasnio. Da nije, bio bi, zajedno sa svojom DS, građankama i građanima 7. oktobra u Novom Sadu i pokazao antifašističko lice evropske Srbije.

Članice HAOS-a su Liga socijaldemokrata Vojvodine, Socijaldemokratska unija, Žene u crnom, Beogradski centar za ljudska prava, Inicijativa mladih za ljudska prava, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Antifašistička akcija Novi Sad, Damad iz Novog Pazara.  

HAOS



Komentari (15)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lun Lun 13:34 16.10.2007

Trut #2

Licemerno je do neba (koje vrishti) da taj lutak otkriva spomenik malom romskom dechaku, a da istovremeno puni budjelar "radeci" sa teoreticharima "Ciganskog mentaliteta".

I ne radi se o tome da je zakasnio. Rech je o tome da nigde nije zeleo ni da krene.
sentinel26 sentinel26 14:03 16.10.2007

Re: Trut #2

Lun
Licemerno je do neba (koje vrishti) da taj lutak otkriva spomenik malom romskom dechaku, a da istovremeno puni budjelar "radeci" sa teoreticharima "Ciganskog mentaliteta".

I ne radi se o tome da je zakasnio. Rech je o tome da nigde nije zeleo ni da krene.


Potpisujem !

Teoretičar "Ciganskog mentaliteta" je bio visoki funkcioner kohalicione stranke, bio i sada je (nažalost) poslanik, bio i sada je (nažalost) član državnog pregovaračkog tima od najvećeg značaja za državu Srbiju.

U vojvodjanskim odborima DS-a ima antifašista i pristalica gradjanske opcije ali oni su gurnuti u stranu i marginalizovani i to svesno. Vidi se i zašto.

Pošto ne bih mogao da se uzdržim a da mu nešto ne kažem, bolje je da ne dolazim.



Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:35 16.10.2007

Nedopustivo!


Građanke i građani ne dolaze da budu publika Tadiću, koji ovim skuplja političke poene ... U januaru ove godine, dok je Srbijom predsednikovao Tadić, ubijen je sedamnaestogodišnji Branko Nikolić ... Fašizam je bio nus produkt crveno-crne koalicije, a danas je konstanta režima Tadić-Koštunica...Pozivamo vas da se okupite u 11,55 da bi Tadiću pokazali da je zakasnio


Moram reci da nisam odavno citao politicki pamflet ovako nedopustivog sadrzaja (mislim pre svega na delove koje sam citirao). Da se razumemo nemam nista protiv da se argumentovano kritikuje svaki politicar ukljucujuci i predsednika Srbije.

Ali ovo je najtezi oblik zloupotrebe jednog tragicnog dogadjaja u politicke svrhe!.

Prosto neverovatno, coveku koji otkriva spomen plocu prebacuju "skupljanje politickih poena" oni ciji je politicki vodja Nenad Canak pre nekoliko dana sam pruzio primere zloupotrebe borbe protiv fasizma da bi neargumenotvano prozivao svoje politicke protivnike. Da se njegova partija pojavljuje kao vodeca u ovom "haos-u" je za ocektivati. ZUC se vec istakao ovde na blogu svojim pristrasnim politickim delovanjem na strane te opcije. Za ostale od organizacija nisam cuo ali me iznenadjuje "drustvo novinara" medju potpisnicima. Prosto ne mogu da verujem da neki novinar moze da potpise ovakav politicki pamflet. I takvima posle neko moze da veruje da objektivno i nepristrasno izvestavaju o stanju u Srbiji???

Predlazem moderatorima, odnosno urednicima bloga, da brisu ovaj proglas posto poziva gradjane "da pokazu Tadicu da je zakasnio" - odnosno poziva na skrnavljenje jedne izuzetno pozitivne akcije. Umesto da iskazu svoj najdublj pijetet zrtvi neki bi hteli "da pokazuju politicikim protivnicima"!!! Zar je moguce toliko daleko otici u prljavoj politickoj borbi? Ako je u NS pre nekoliko dana, pored vecine iskrenih gradjana-antifasista, bio prisutan i jedan broj ekstremista-letvasa - OVDE NE BI SMEO DA SE DOZVOLI NIKAKAV INCIDENT. Ako ni zbog cega drugog, onda iz postovanja prema zrtvi i njegovoj porodici
Spadalo Spadalo 04:47 17.10.2007

Re: Nedopustivo!

Ali ovo je najtezi oblik zloupotrebe jednog tragicnog dogadjaja u politicke svrhe!.


U pravu si! Mislim da otkrivanje biste treba odloziti za posle izbora. Hm...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 08:34 17.10.2007

Re: Nedopustivo!

Spadalo
U pravu si! Mislim da otkrivanje biste treba odloziti za posle izbora. Hm...


U pravu si i ti. Trebalo bi odloziti i svako pojavljivanje predsednika Srbije u javnosti za posle izbora. Jedino Ceda i Canak bi trebalo da se pojavljuju na raznim antifastickim protestima na kojima ce optuzivati sve koji nisu sa njima za fasizam. Hm, Hm ...
Lezilebovich Lezilebovich 14:38 16.10.2007

Da li baš morate sve da ispolitizujete?

"..Pozivamo vas da se okupite u 11,55 da bi Tadiću pokazali da je zakasnio...."

Mislim da bi bilo lepo, da ne koristite ovu priliku za promociju i političke obračuna. Malo obzira bi bilo dobrodošlo.
sentinel26 sentinel26 16:36 16.10.2007

Re: Da li baš morate sve da ispolitizujete

Lezilebovich
"..Pozivamo vas da se okupite u 11,55 da bi Tadiću pokazali da je zakasnio...."
Mislim da bi bilo lepo, da ne koristite ovu priliku za promociju i političke obračuna. Malo obzira bi bilo dobrodošlo.

Baš je lijepo da gospodin Tadić (neće da) koristi ovaj dogadjaj za političku promociju (popravni).
Treba li da dodje i onaj teoretičar "Ciganskog mentaliteta".

Ako misli da mu nije bilo mjesto u N.Sadu, onda mu nije ni u Beogradskoj.

Tu ploču treba da otkrije predsjednik te Unije Roma.
Šta je uradio taj BT da se prestane sa šikaniranjem i ubijanjem Romske populacije.

Malo je reći da je zakasnio.

Virtuelni Vasilije
....Nenad Canak pre nekoliko dana sam pruzio primere zloupotrebe borbe protiv fasizma

Ovo je virtuelno pravo priče o "zloupotrebama". Aferim! A to bi moglo da znači da :

- Čanak (zloupotrebom) lažno borio protiv fašista, ili

- Čanak (zloupotrebom) borio protiv "fašista" jer oni protiv kojih se borio nijesu fašiti, ili

- Čanak nije ni trebalo da se bori protiv fašista jer se zna ko na to ima pravo a on još nije odlučio kada će, ili

- Čanak je trebalo da nosi masku na licu, da ga ne prepoznaju i da se ne uvrijede neki koji ne žele da budu u njegovoj blizini.

Treba li da raspišemo referendum da saznamo ko ima pravo i kojim sredstvima da se bori protiv fašizma.
Ako država to ne radi i ne koristi sva sredstva koja ima na raspolaganju onda gradjanima ne preostaje mnogo šta na raspolaganju.


Dax Dax 16:47 16.10.2007

Da li baš morate sve da ispolitizujete

Jos jedna mala cinjenica.Boris Tadic je predsednik drzave,koji se nije pojavio u Novom Sadu da se bori protiv stroja,a sada pali svece.Jel' to neko spomenuo licemerje?
Canak je bio i u N.S.-u a bice i u Beogradu.Ekstremista?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:19 16.10.2007

Re: Da li baš morate sve da ispolitizujete

Sentinel
Ovo je virtuelno pravo priče o "zloupotrebama". Aferim! A to bi moglo da znači da


Sentinel,

pitam se kako samo neko moze da dodje na ideju da presece moju recenicu na pola i onda razvija svoju teroiju mogucih "zloupotrebe borbe protiv fasizma", kao sto ste vi to uradili gore. Pa ste izostavili deo gde ja tacno kazem na sta sam mislio: "da bi neargumenotvano prozivao svoje politicke protivnike".

A ne mogu da verujem da niste culi da je Canak NEARGUMENTOVANO optuzio Kostunisu i DSS da stoje iza ovih neonacista. To mu nekako dodje kao da ja ustanem da se bunim protiv nacista i kazem da iza njih stoji Sentinel(zato sto imam nesto protiv vas i bez ikakvih dokaza). Zar to onda ne bi bilo zloupotrebljavanje jedne osetljive teme za neke moje privatne (ili politicke) ciljeve???
adam weisphaut adam weisphaut 22:28 16.10.2007

Re: Da li baš morate sve da ispolitizujete

A ne mogu da verujem da niste culi da je Canak NEARGUMENTOVANO optuzio Kostunisu i DSS da stoje iza ovih neonacista.

Pa Vaso ti znas da je sve to i DSS i Obraz i NStroj izraslo iz onog ubudjalog jogurta iz 88. Tako da je Canak sustinski u pravu, to su sve ( metaforicki) varijacije jedne bakterije, koja je izrasla u jednom medijumu (tom jogurtu) i u kojoj je razlika sto je jedna manje ilii.vise stetna po zdravlje.
sentinel26 sentinel26 23:02 16.10.2007

Re: Da li baš morate sve da ispolitizujete

Virtuelni Vasilije
Sentinel
Ovo je virtuelno pravo priče o "zloupotrebama". Aferim! A to bi moglo da znači da
Sentinel,
pitam se kako samo neko moze da dodje na ideju da presece moju recenicu na pola i onda razvija svoju teroiju mogucih "zloupotrebe borbe protiv fasizma", kao sto ste vi to uradili gore. Pa ste izostavili deo gde ja tacno kazem na sta sam mislio: "da bi neargumenotvano prozivao svoje politicke protivnike".

A ne mogu da verujem da niste culi da je Canak NEARGUMENTOVANO optuzio Kostunisu i DSS da stoje iza ovih neonacista. To mu nekako dodje kao da ja ustanem da se bunim protiv nacista i kazem da iza njih stoji Sentinel(zato sto imam nesto protiv vas i bez ikakvih dokaza). Zar to onda ne bi bilo zloupotrebljavanje jedne osetljive teme za neke moje privatne (ili politicke) ciljeve???

Gos'n Virtuelni Vasilije,
Ne vjerujem da ne razumijete šta je "zloupotreba".
Ne znam od koga je trebalo "da čujem" to za Čanka.

Ja svoje stavove o fašizmu i nacizmu nijesam gradio na osnovu izjava gospodina Čanka.
Ja sam stariji od njega.

Pročitajte ponovo moj posljednji pasus pa ćete shvatiti da ste upravo vi počinili zloupotrebu, a priznali ste da postoje neke nacističke grupe. Onda nema zloupotrebe od strane Nenada..

Da je ovo blog o nečem drugom, mogao bih da vam prezentiram i da vam kažem gde se nalaze dokazi o tome ko je osnivač "Obraza" i ko je isti finansijski pomagao.

Ako ste antifašista uključite se i budite bolji od Čanka, ako nijeste, sjedite gdi ste, jer .... ... .. .. ..... ..... !

Ene i vi ste moj tekst isjekli...
Nego, je li se slažete da je dobra vijest što BT neće zlouporabiti taj dogadjaj za svoju promociju i polaganje popravnog?


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 08:18 17.10.2007

Re: Da li baš morate sve da ispolitizujete

Sentinel
Ene i vi ste moj tekst isjekli...
Nego, je li se slažete da je dobra vijest što BT neće zlouporabiti taj dogadjaj za svoju promociju i polaganje popravnog?


Pa citiranje je skoro uvek "isjecanje" teksta ... ja vama nisam takvu stvar zamerio generalno, nego zato sto ste isekli recenicu na pola i jedan njen BITAN deo izostavili...

A nisam ni pisao o svim aspektima vaseg posta ... najmanje o vasim stavovima o fasizmu. Nego samo o tome u cemu je bila Cankova zloupotreba ...

Licno mislim da je izuzetno pohvalno sto ce predsednik Srbije otkriti ovu plocu ... Bilo bi naravno vrlo lose ako on takvo mesto i situaciju iskoristi da napadne svoje politicke protivnike (kao sto je to uradio recimo Nenad Canak prilikom svojih "antifastickih" istupa). U tom slucaju bih bio spreman i njega da kritikujem. Ali licno sam ubedjen da on tako nesto ne bi NIKAD uradio.

Kao sto vidimo iz ovog proglasa na takve stvari se spremaju neke marginalne organizacije ... pa ih zato ja ovde i kritikujem ...
jananderson jananderson 19:05 16.10.2007

da potsetim

Predsednik Tadic je prisustvovao otkrivanju spomen ploce glumcu Draganu Maksimovicu stradalom na isti nacin kao i Dusan, trudeci se da izgleda kao da za to ima zasluge DS, a samo mlobrojni su tada znali da zaluge pripadaju iskljucivo gospodinu Goranu Markovicu i nekolicini komentatora nekadasnjeg bloga b92. To je bilo na dan kada je trebalo da se pojavi u Srebrenici, ali se izgovorio navodnom prezauzetoscu!?! Ako se zna da je u to vreme vec pocela predizborna kampanja onda je jasno koji su tada Tadicevi prioriteti bili i da mu je lakse bilo da drugi nesto odrade za njega nego da rizikuje sa Srebrenicom i povuce neki hrabar potez.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:28 17.10.2007

politizacija haosa

ili haotizacija politike?
pa dobro, jeste li se konacno dogovorili ko ima monopol na obelezavanje desetogodisnjice ubistva malog Dusana?
ja od srca podrzavam sve anti-fasisticke inicijative, ali koristiti ovako tuzan povod za politicki obracun mi izgleda neozbiljno i neukusno.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:39 18.10.2007

Bio na otkrivanju spomen ploče...

Bilo nedopustivo malo ljudi...mnogo manje nego sam očekivao...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana