Boze pomozi!

angie RSS / 08.06.2007. u 15:20

Pripadam onoj kategoriji ljudi, koji su podrzavali teoriju, da pare izdvajane za zdrastvenu zashtitu, nisu trebale da se automatski odvajaju od plate, nego da svakom budu ispalcivane i da se time omoguci, da u momentu kada vam je pomoc takve vrste potrebna, svako sam odabere kod kog lekara ce da reshava svoj problem i time izbegne chekanje, usmeravanje kod nekog u koga nemate poverenja, a pripadate mu teritorijalno, budete bolje tretirani i sl.

Kad, ono medjutim, pri nedavnoj poseti domovini, mom starijem sinu su se pojavile neke smetnje u vidu i ja ga normalno odvedem ochnom lekaru,(preko preporuke) i zena mu uradi neku kolichinu osnovnih pregleda i ustanovi, da ona ne zna shta je u pitanju, jer su testovi pokazali da je sve ok.

Da ne bi sluchaj ostao tek tako, preporuchi sad ona , drugu kliniku, kod uvazenog profesora, da vidimo i to mishljenje. Tu mog sina, na zakakzani termin, a kod uvazenog, docheka njegova cerka, koja je isto oftamolog i uradi neke slichne testove, uredno naplati i napishe neshto krajnje bespolno-ono shto moze u svim situacijama da bude, a ne mora, a ne shkodi i preporuchi mu test vidnog polja.

Javimo se mi prvoj doktorki, a ona kaze da je taj test nepotreban, jer bi eventualni pronadjeni uzroci, bili usmerivachi na takav pregled i poshalje ga kod neurologa u Beomedik kliniku, gde kao rade najbolji stuchnjaci. Sa tog pregleda se moje dete pre vratilo, nego je otishlo, uredno plativshi mishljenje, koje se koristi u sluchajevima gde mishljenje i nepostoji. To sam ustanovila, poshto sam vec vidno iznervirana, otishla kod drugarice, moje drugarice, a koju znam sa zurki, koja je takodje neurolog, poznaje ovu iz Beomedk-a, a radi na univerzitetskoj klinici u dr Subotica. Ne mogu da vam opishem kako tamo izgleda i shta sam sve videla, sluchajno promashivshi hodnik i ushavshi na odelenje. Elem, dodjem ja do drugaricine drugarice i ona mi sve potanko izreciklira, mislim shta josh mogu da uchinim i shta bi ona preporuchila i onda mi ljubazno istelefonira cene pojedinih pregleda po gradu i sama se zgrane.

 Setim se, da nash prijatelj doca ima neke od tih aparata, pozovem ga i on nam zakaze jedan od pregleda, a za drugi mi preporuchi tatu u toj oblasti. I na ovom testu bi sve u raedu i chovek sa prvom suvislom idejom poshalje moje dete kod ochnog neurologa, doktorke, koja se jedina, pored pomenutog prijatelja, koji mog sina zna od rodjenja, ozbiljnije pozabavila sluchajem. Njena ideja je bila da treba da se popravi ishrana, a ja potpuno iznenadjena, jer se kvalitetnom ishranom bavim i pre nego je postala popularna. Takodje kaze, da misli da dalji pregledi nisu porebni i da je sve u redu, da ce sve nestati uz pomoc vishe vitamina.

Ja se opet konsultujem sa prijateljem i on kaze, da bi on ipak , za svaki sluchaj obavio EEG. Nadjem ja vezu i za to i zakazemo u Euromedic klinici, opet kod nekog, kao najveceg struchnjaka. Ode dete, vrati se, gde su rezultati-bice popodne. Ja tu vec u potpunoj shizi, odem umesto njega da ih uzmem, a i da popricham s lekarom , ako treba. Tamo sve cakum-pakum, glanc, guzva, lepa sestra zakazuje i naplacuje. Kazem zashto sam doshla i ona mi izvadi parche papira, na kome bi otkucano neshto, za mene ne potpuno razumljivo, ali ochigledno zloslutno. Pochnem da se tresem i trazim lekara, a ona kaze, ma mi samo dajemo ovo mishljenje, ja vec pochinjem da pravim frku i u tom momentu izadje neki mladi chovek, kaze evo on je kolega i protumachi mi ona dva reda, da to znachi da postoji, najverovatnije veliki fizichki pritisak na mozgu. Jao Boze, jao Svi Sveti, jao zivote, sve, sve , samo ne decu!

Potpuno obamrla, a sa onim gadnim pulsiranjem na slepooshnicama, zakazem magnetnu odmah za sutra. Kako sam stigla kuci i nekako se primirila da ne prestravim dete, to ni sada ne umem da objasnim. No ume i on da chita i da prepozna dramatiku. Zovem muza, sachekavshi da sin izadje, plachemo oboje, razmenjujemo ideje i utehe. Celu noc ne spavam, prevrcem  stranice i sekvence,padam u ochajanje, pa se nekako vratim u pozitivu. Muchi me samo detalj, zashto je ovaj iznenadni kolega-doktor, to  bez neke narochte rezerve i nekako odmah rekao tako.

Odemo mi sutradan, olovnih misli, dusha i nogu, opet Euromedic, samo druga lokacija, opet cakum-pakum, lepa sestra za pultom , a u guzvi zakazuje i naplacuje. Prodjoshe nekako tih pola sata uzasa i prozvashe mi dete. On s knedlom udje, ja bez daha ostadoh, izadje brzo, pa sad josh da se srede snimci i pozove nas doktor. Bum, Bum, Bum, po glavi bubnjevi ochjnih ratnika. Udjosmo, sekunde bez disanja i pogleda koji neshto belezi. Sve je u redu, kaze doktor!!!! (HVALA, HVALA TI BOZE!).

Kada sam doshla k sebi, beskrajno srecna, zapljusne me talas besa i odem da nadjem onog struchnjaka, da razjasnimo, zashto smo kroz ovako neshto morali da prodjemo. Najavim se lepoj sestri, udjem, kad tamo neki namrgodjeni mladi baja, kazem koga trazim, on meni-ja sam. Pa gde stize da postanesh tako trazen po svojoj struchnosti, kada je ochigledno da si tek skoro specijaliziro, pomislih. Trazim snimak, on kaze nemaju, ja pojacham intonaciju, on, aaa, evo sluchjano se zadrzao, onaj kolega shto vam je tumachio nije znao anamnezu, je l' vi znate, pa ja samo dajem mishljenje na snimak, a ne znam na shta se zalio vash sin, sve ukazuje na glavobolje, evo vam preporuka za...., ali mog sina ne boli glava, e pa ne mogu ja sve da znam. I tako ja odoh.

Shta da kazem, Boze pomozi, ako te ima!



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Sveznajuci Sveznajuci 15:46 08.06.2007

uhh

jel'si to dobila blog da bi nam ispricala da i privatni lekari znaju da vacare ?kako svi tako i mi...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:58 08.06.2007

Re: uhh

"Kako svi tako i mi" - rece jedan sto je tapsao bez prestanka. Dok nije ogluveo. Gle, cuda ! Onaj sto sve zna i dalje tapse....
Sveznajuci Sveznajuci 16:07 08.06.2007

Re: uhh

ko tapse vrijedi..
angie angie 17:03 08.06.2007

Re: uhh

Zar se ti ne osecach slobodnim, (sposobnim), da izaberesh shta ti ( vishe ) odgovara?
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 20:53 08.06.2007

Re: uhh

Sveznajuci
jel'si to dobila blog da bi nam ispricala da i privatni lekari znaju da vacare ?kako svi tako i mi...

a šta ti misliš sveznajući čemu služi Blog!?

da se ostavljaju doktorske disertacije, da se rešavaju kvadrature kruga, ili možda očekuješ Hemijske opite i oglede sa svim elementima iz MENDELJEJEVOG sistema!?

angie angie 20:58 08.06.2007

Re: uhh

E milutine, samo da si ti meni pristigao:))
dracena dracena 16:36 08.06.2007

Draga Angie

Mi smo komplikatori nad komplikatorima. Mi sebi podmećemo prepreke o koje se posle dugo spoplićemo. Nikako da shvatimo da preskakanje posla nije rešenje, da ćemo svaki posao kad tad morati da završimo, a dotle ćemo se sve vreme spoplitati o njega. Veliku ulogu igra i neznanje. Nekad usko stručno, a nekad prateće (često znanje o radnim procesima).
angie angie 17:10 08.06.2007

Re: Draga Angie

neshto me plashi, da se tosve-sa ne znanjem i ostalim paketom, suvishe dugo provlachi bez posledica, pa je josh postalo, kao normalno, samo treba naci prav vrata,(vezu), pa kako svi-tako mi, kao shto kaze sveznajuci, shta je tu sad problem?

Drugo, taj etichki momenat u ovoj profesiji, mi je malo dramatichniji, nego kod automehanichara npr, kad moze da mi kaze shta hoce, doda koliko mu treba-a mene zanima samo da mi ato krene, a to shto mi pricha i onako ne razumem.
dracena dracena 17:29 08.06.2007

Re: Draga Angie

Slažem se da je ovo sve već dosadilo i Bogu i ljudima, ali još uvek svi traže veze. Moj način borbe je da ni za šta ne tražim vezu, nego sve na mišiće (redovni put + svadja). Osim što smatram da je jako štetno, to traženje veze mi je užasno ponižavajuće, pa sam spremna da nikad ne obavim posao ako ne može da se obavi bez veza.

Jedina sreća je što nas sve u kući zdravlje dobro služi, pa nam lekari ne trebaju. Ne znam kako bih sa njima na mišiće.
angie angie 18:17 08.06.2007

Re: Draga Angie

Nisam ja trazila vezu zbog protekcije, nego shto nemamo zdravstveno osiguranje u Srbiji, pa kad vec placam, da barem platim nekom ko ima te famozne preporuke kao potvrdu kvaliteta, a i o detetu se radi- znachi najbolje shto je u mojoj moci da uradim.
dracena dracena 19:02 08.06.2007

Re: Draga Angie

Da, da, to i kažem. Ne znam šta bih da sam u situaciji da moram da tražim pomoć od lekara, jer neam ni jedan metod osim "mišića".
Ne pada mi na pamet da nekom nešto prebacujem, a pogotovu da mu savetujem da radi kao ja. To što ja radim je moja stvar, a očigledno da i nije mnogo efikasno...:)
pufna pufna 19:56 08.06.2007

Re: Draga Angie

Dracena,
mi nismo komplikovani mi smo korumpirani. Oni se ne saplicu o prepreke, naprotiv zaobidju ih , dok mi pacijenti ostanemo pred njima.
angie angie 20:02 08.06.2007

Re: Draga Angie

Pa da, potpuno su u paralelnom sistemu, samo shto smo mi zavisni od te njihove konstrukcije.
I josh, sada se sve te privatne klinike utrkuju, koja ce da ima savremenije aparate, a da li neko ume da ih pravilno koristi i dijagnosticira bolest, pa prepishe adekvatnu terapiju, to kao da nije vazno. Ti, kao pacijent, samo plati savremenu tehnologiju.
zaga m zaga m 21:08 08.06.2007

Re: Draga Angie

angie
Nisam ja trazila vezu zbog protekcije, nego shto nemamo zdravstveno osiguranje u Srbiji, pa kad vec placam, da barem platim nekom ko ima te famozne preporuke kao potvrdu kvaliteta, a i o detetu se radi- znachi najbolje shto je u mojoj moci da uradim.


Pa ne bih bas rekla. Mogli ste da odete u N'jamenu ili u Mbabane
tamo sam cula da postoje najjeftinije oftalmoloske klinike.

Nije mi jasno kao majci, kako ste mogli dete koje ima zdravstveno osiguranje u drzavi u kojoj zivite da vodite u Srbiju zemlju treceg sveta na preglede
Svasta
Vi ko s Marsa da ste pali.
angie angie 21:22 08.06.2007

Re: Draga Angie

O zago i vi pristigli!

Prvo prochitajte, pa onda polako iz pochetka.

Nisam ja dete vodila u Srbiju na pregled, nego se, dok smo boravili tamo ukazala potreba da ode doktoru.
zaga m zaga m 22:21 08.06.2007

Re: Prvo procitajte

angie
O zago i vi pristigli!
Prvo prochitajte, pa onda polako iz pochetka.
Nisam ja dete vodila u Srbiju na pregled, nego se, dok smo boravili tamo ukazala potreba da ode doktoru.

Zaista sam pogresno shvatila
Priznajem
Izvinite
zaga sa malim z.
andjelija andjelija 16:52 08.06.2007

lekarima

nista ne verujem.
ni nasim ni stranim. po potrebi radim nekad mri i svake godine idem na generalni pregled. nekad mi uvale pilule koje samo zalepim za kantu.
a to kod nas...nemaju dushu. nemaju dushu.
ovi u americi nemaju pamet ali imaju dushu. a oni kod nas nit imaju pamet nit dushu. a sve strucnjak do strucnjaka.
vma jedino sto valja.


angie ne bih nikada volela da prolazim kroz stvari koje si ti sa klincem.
ubila bih nekog samo ako bi mi pogresno trepnuo.
angie angie 17:13 08.06.2007

Re: lekarima

U Americi se barem boje od eventualne tuzbe, da ne bi izgubili praksu.

Sveznajuci Sveznajuci 17:16 08.06.2007

Re: lekarima

ovo je tipican sindrom 'automedikacije'u srbiji.
JJ Beba JJ Beba 17:29 08.06.2007

Lekari

ja sam bila svedok toga kroz shta je Angie u Beogradu proshla i znam kako joj je bilo. Jedino shto se sada broji je to shto lepo mamino oko na miru moze da uzme taj blok i te bojce i da ode kud ga noge nose... Za Angie :))
angie angie 18:15 08.06.2007

Re: Lekari

pa da :))))
pufna pufna 19:59 08.06.2007

Re: lekarima

nemoj samo da ides na vma. tamo tek sto ima sljama! Mozda kao klinika vecito dotirana ima materijala,ali ko ce dijagnozu postaviti...
Aniram Aniram 17:34 08.06.2007

dear Angie,

kakva je situacija, treba da budes srecna sto su ti NA KRAJU ipak rekli da je sve ok!!!

slusaj ovu svezu pricu> bivsa pacijentkinja moje majke (majka u penziji) dodje izbezumljena jer su joj radili analize (sto je isto tako trajalo i trajalo) i NA KRAJU zakljucili da ce je samo transplatacija srca spasiti. zena vise nije znala sta ce, izbunari broj tel. moje mame i ona joj kaze da donese rezultate, samo da vidi, posto se ona time ne bavi. na papircetu pise da jadna zena ima 800 ne-znam-cega, a normala recimo 5. mama je pita jel ima bolove, jel se zamara - ova kaze ne. mama posle minut razgovora zakljuci da je laboratorijska greska i posalje je da ponovi analizu, sto se ispostavilo kao tacno. mozes li verovati da to nijednom stucnjaku, profesoru, doktorskom detetu nije palo na pamet!!! pitanje je da li iko od lekara u opste POGLEDA pacijenta, a kamoli saslusa sta ovaj prica!

angie angie 18:14 08.06.2007

Re: dear Angie,

Pa naravno da sam srecna, to je malo reci za situciju u kojoj moze sve da je moguce.
Izbegla sam da opishem taj deo zamishljaja pre i pisle tog pregleda, suvishe je josh sve sveze.

A evo, znam i devojku godihsta moga sina, koja je, takodje zbog neznanja o chemu se radi, a da se to ne pokaze, bila tretirana kao da ima veoma ozbiljnu bolest. Pa posle kada se ustanovilo da nije tako-opet Hvala Bogu i naravno da su ona i roditelji i svi zainteresovani zadovoljni-opet nikom nishta. A posledice od pogreshnog lechenja, a traume???
Aniram Aniram 22:10 08.06.2007

posledice

posledice, posledice svuda oko nas, u nama, a najviše pod zemljom. reakcija na glupost i neodgovornost gotovo da ne postoji. izgleda da su na ovim prostorima samo negativci solidarni. akko eventualno neko i snosi posledice, to se najčešće desi zbog njihovog međusobnog razračunavanja.

posledice znači osećaju samo žrtve, a zašto ne reaguju, ili to rade neadekvatno, nedovoljno i sl. ne znam. ranije sam mislila da je u pitanju Historijska uslovljenost, ali vremenom sve manje smisla vidim u razmišljanju)

ps. u vezi sa ovom temom i lekarima tamo i vamo - majka mi je takođe pominjala česte slučajeve pogrešnog lečenja, gotovo experimentisanja na našim ljudima u inostranstvu, sećam se da je najčešće pominjala Švajcarsku i Englesku, i to u 'eminentnim' klinikama.

pps. veoma mali broj ljudi studira medicinu iz ljubavi, uglavnom su motivi soc. status, novac i sve što ide uz to
aleksandrija aleksandrija 18:48 08.06.2007

Bilo je tako oduvek!

Pričala mi mama da je jedna doktorka mom bratu koji sada ima 45 otkrila tuberkulozu kad je imao samo upalu krajnika negde sa 5 godina. Izvadili krajnike nikom ništa. Ponekad mislim da je to zato što takva moć koju imaju lekari da upravljaju ljudskim sudbinama čini ih često totalno bezdušnim, a i nagledaju se svega i svačega. I ja sam svašta prošla, uglavnom, hvala bogu imajući posla sa ginekolozima. Naslušala sam se svih mogućih dijagnoza, sećam se da se samo jedan pošteno zabrinuo kad mi stvarno nije bilo dobro. Eto čovek zapamti kad je lekar zabrinut, zapamtila sam ga po dobrom. Konačno na kraju posle dvadeset godina pogrešnih dijagnoza i još gorih terapija naidjem na pravog liječnika...Tako da mi sada ni ne treba...Ni ovde u Sloveniji nije bolje, dapače, tu sam sa povređenim detetom čekala 5 sati na urgenci, dete od 5 godina konstatovalo "kakva je ovo hitna pomoć to je spora pomoć"... Najbolje je sa njima imati što manje posla ako ne moraš. Retko sam srela među njima duševne ljude, e da jedan mi prognozirao upalu srčanog mišića kako bi morala da ostanem u bplnici preko noći ne bi li me muvao...
angie angie 19:15 08.06.2007

Re: Bilo je tako oduvek!

U celoj toj stvari s lekarima je sve nekako tumbe, oni izabrali da se bave humanim zanimanjem, polozili zakletvu, a posle , kao da rade sa stvarima i kao da su veoma specijalna bica, koja ne podlezu sankcijama. Nashe drushtvo je oduvek imalo taj nad-odnos prema doktorima, koji je bio razvijen u oba pravca, oni kao nadredjeni i pacijenti kao podredjeni.
aleksandrija aleksandrija 20:00 08.06.2007

Re: Bilo je tako oduvek!

pa znaš kako to je kod našeg seljačkog naroda zvanje koje je uvek izazivalo strahopoštovanje i skrušenost, a kako je dugo bilo malo školovanog sveta onda je to dugo i trajalo pa se ukorenilo. A u našem je mentalitetu pobogu da se pravimo važni, pa tako i doktori odmah se pokondire čim obuku mantil. Naš narod im gura mito i kad niko ne pita kafa, bombonjere, viski...razne vrste usluga i to je jedna interakcija ...tako ih taj naš svet odmah nauči da budu osorni. Ja lično nikada nisam htela da častim lekare ni zašta, kad su samo radili svoj posao.
angie angie 20:15 08.06.2007

Re: Bilo je tako oduvek!

meni je oduvek bilo najsmeshnije, (a u stvari zalosno), ono kada nedaj Boze lezish u bolnici, pa ujutro ide vizita, pa se prvo uznemire sve dezurne sestre, pa onda ona glavna obidje sve sobe i utera pacijente, pa da uputstva za ponashanje,(da se rskrche ormarici, zatvore prozori i sl). A onda se desi taj glamurozni trenutak, kada nachelnik odelenja, sa svojom svitom, k'o dvorjanima, ponosno, uzdignute glave i pogleda uprtog u neshto
nikom dostupno, (jer bozemoj, on je jedinstven), ovlash, ali vidno arogantnih pokreta i sa nekakvim gadjenjem pregleda liste i neshto promrmlja, a posilni okolo se, servilno u polunaklonu, kako vec dolikuje prema njegovom visochanstvu, utrkuju, ko ce brze i glasnije da se slozi s divljenjem. A pacijenti, k'o uzorci-rekviziti, neophodni samo zbog ove scene. Jedino chistacice ne obracaju paznju i onom prljavom krpom mazu bez pardona-njih i onako ne cheka napredovanje.
Gothsa Gothsa 20:22 08.06.2007

DJavoli su to!

Mom detetu je jedna pametna doktorica, specijalista, konstatovala nagluvost i kako bi trebala da joj se u oba uveta ugrade cevcice, na godinu dana i da se povade svi krajnici. Da vam ne pricam kako i u kojoj atmosferi je to ona meni saopstila-bilo bi preopsirno. Kad mi je to rekla, vilica mi se donja otkacila i jedino suvislo sto sam joj rekla je da to nije moguce jer dete peva u horu i izgovara z, s i c. Ona je odgovorila povisenim tonom da valjda ona bolje zna. Po dete se sve zavrsilo kako treba ali samo zato sto sam ja o usima, krajnicima i bubnoj opni sve naucila kao i o vrstama timpanometra, opsirno popricala sa vaspitacima u vrticu, pa sam donela ispravnu odluku sta da uradimo.
Medjutim najveci sok sam dozivela u porodilistu na dan izlaska iz bolnice. Nasa soba je licila na doktorsku promenadu koji su ulazili sa vizit-kartama i svakoj mami govorili da beba ima neku manu-pocev od krivih stopala do srcanih problema! Ni jedna rodjena beba nije bila bez neke mane! Nisam mogla da verujem sta mi se desava pred ocima: uteruju strah izgovarajuci lazi i stavljajuti vizit kartu u ruke! Jos uvek me prolazi jeza od tih djavola.
angie angie 20:29 08.06.2007

Re: DJavoli su to!

U beogradskom porodilishti Narodni Front, postoji jedna takva patoloshka neuroticharka i zove se dr Nikolic, koja porodiljama sadistichki govori neke strahote o njihovim bebama, narochito na dan izlaska.O tome zna cela bolnica, ali umesto da je smene, svi samo chekaju da prodje njena smena. kada sam je jednom prepoznala u mojoj samopozluzi, dobila sam zelju da se izvichem na nju i kazem o kakvom se monstrumu radi, a onda je samo nadvladala ona razumnija? strana. I danas se kajem shto to nisam uradila.
aleksandrija aleksandrija 21:33 08.06.2007

Re: DJavoli su to!

Joj Angie, đe me nađe. Mene je moja pedijatrica podsetila u toj viziti na Mengelea u Aušvicu, sa ekipom ono sastavljenom delom od drugih naci lekara a delom od sirotih lekara Jevreja... Moja se derala na mene da mi je dete bledo, ali da, " znate nije malokrvno i kako to, ništa ne jede", kaže "samo spava"...što uopše nije bilo čudno jer se rodio veliki i krupan i jer je bio nakljukan lekovima tokom porođaja pošto sam ja morala na indukciju i primala baralgin za opuštanje mišića. Ludača se drala na sve žene ,a bilo nas dvanaest u sobi. Bila sam fascninirana time, nisam mogla ni da besnim jer tako je to bilo nadrealno. Kao u, ne znam, filmu Almodovara ili tako šta...Eto to nikada neću zaboraviti, a bio u toj bolnici jedan fini lekar koji je uveo u bolnicu prvi u Srbi ono "baby friendly", valjda se tako piše, i šta bi... oterali ga monstrumi iz porodilišta, pa posle u svim medijima se hvalisali njegovim projektom, kao, vidite kako smo mi sve to lepo napravili...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:05 08.06.2007

Re: DJavoli su to!

e a taj bebi frendli, ja bih ga tuzila! pa gde se SME u srbiji takvo sto?! pa nek dodje da vidi kako 'radi' taj frendli fazon u novosadskom porodilistu.
aleksandrina aleksandrina 20:32 08.06.2007

zdravstvene usluge

evo ja sam npr lekar. radila sam i ovde a radicu i tamo. tamo , zato sto verujem da treba jos toga da naucim.
htela bih da vas pitam, sta vi ocekujete od zdravstvene zastite i zdravstvenih usluga?
kako biste voleli da taj sistem funkcionise?
angie angie 20:43 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Ja ochekujem humanost, struchnost i posvecenost.
Znachi dobra dijagnoza, adekvatna terapija i civilizovani tretman.
Gothsa Gothsa 20:51 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Zalazem se za finansiranje onakvo kakvo je Angie napomenula u prvom pasusu. Doktori moraju biti pod unutrasnjom kontrolom(unutar institucije u kojoj rade, ambulanta, bolnica, ordinacija...) ali i eksternom-od strane komore i naravno drzave. Npr. vi odete u privatnu ordinaciju -zubarsku ili neku drugu i od lekara ne dobijete ni racun a da ne govorim o nekoj vrsti izjave u kojoj bi bile naznacene koja su moja prava kao pacijenta a koje su obaveze od strane doktora. Pre nekoliko dana sam vodila dete kod privatnog stomatologa, za sada nema primedbi na njegov rad, ali taj covek mi nije izdao ni racun niti bilo kakvu garanciju za uradjen posao. Nisam u tim vodama ali kao korisnik lekarskih usluga nisam zadovoljna.
aleksandrina aleksandrina 21:06 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

verujem da bi ste bili zadovoljni samo strucnoscu lekara i nekim opstim konvencijama o pristojnosti u ophodjenju.
mislim da humanost nije nuzno vezivati za zdravstveno osoblje, lepo je ako je zastupljena ali je idealisticki ocekivati je od svih. cesto pozivanje na "polozenu zakletvu" misiim da je smesno. imajuci u vidu u kakvom svetu zivimo...
medicina kao grana privlaci razne ljudske profile uglavnom zbog predrasuda o moci, promeni ugleda na socijalnoj lestvici i finansijskoj satisfakciji. to ukljucuje veliki broj raznik frikova i bojim se da je taj deo veoma tesko kontrolisati. ponajvise zato sto , after all, nije bas tako tesko postati lekar.
posvecenost bih podvela pod strucnost.
cime cete garantovati strucnost velike populacije lekara?
time sto cete im ponuditi kvalitetno skolovanje, da kazem, redovnu kontrolu njihovog znanja i time sto cete ustanoviti neke standarde u medicinskoj praksi i insistirati da oni budu opste prihvaceni.
mislim da je izluzorno ocekivati vise od toga.
za dobru dijagnozu treba vam ponekad mnogo toga. u velikom broju slucajeva nije tesko ali... nije uvek sve kao sto pise u knjigama, ne boli svako slepo crevo na istom mestu. jos uvek 1% pacijenata sa upalom slepog creva umire u razvijenim zemljama. nije mnogo, 1% ali ako sam ja u pitanju meni je 100%.
adekvatna terapija opet zavisi od mnogo faktora a i promenljiva je kategorija. jedne godine guidelines preporucuju jedan tretman, oonda izadje nova studija pa se to promeni. da ne pominjem da vam "adekvatna terapija" moze finansijski biti nedostupna.
cuvajte zdravlje i ne precenjujte medicinu. ona se bori za napredak koliko moze. koliko i sve drugo na ovom svetu. nema garancija. kao i po bilo koju drugu uslugu, udjete u sistem i nadate se da cete dobro proci i dobiti ono sto vam je potrebno. nista vise od toga.
a nekad, kurioziteta radi, preko veze, udjite kod doktorke u ambulantu i posedite sa njom u radno vreme.
Gothsa Gothsa 21:28 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Slazem se sa Vama u konstatciji da je dijagnozu tesko postaviti i da uvek ima pacijenata sa drugacijim simptomima koji su van statisticki znacajnih utvrdjenih granica. Moj posao je 10 godina bio takav da kad pogresis uvek mozes da se izvadis na klimu isl. To mi lici na slucaj doktorske profesije. Doktori uvek mogu da se izvade iz bule. U Srbiji je problem sto gradjani nisu zasticeni od masovne zloupotrebe lekara, namernom zloupotrebom. A, da ne zaboravim i polozaj starih ljudi u Srbiji koji se tretiraju kao hodajuci lesevi te im lekari postavljaju dijagnozu ' godina proizvodnje'.
Ovde je prilicno jadno stanje koje ide dotle da su se dva hirurga potukli usred operacije u jednoj beogradskoj bolnici(bio clanak pre par meseci na B92)!
aleksandrija aleksandrija 21:39 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

To je lepo ali moram da priznam da bolesnike sve ovo uopšte ne interesuje, oni bi da dođu u ordinaciju i da budu tretirani kao normalni ljudi, a ne kao zaostali u razvoju i po mogućnosti da se prema njima bude pristojan. Naravno, da niko ne želi da lekar na njemu pogreši, ali i to je moguće i lekari su ljudi. Međutim najgore je kad te istretiraju grozno...mislim to je stvarno gadno. Pa i prodavačice u radnji su ljubazne zar ne, većinom? Uostalom svi mi ceo radni vek obavezno izdvajamo pare za zdravstveno osiguranje koje najčešće retko iskoristimo, ako imamo sreće, a većini je, ipak tako.
angie angie 21:43 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Pa zdrastvene usluge nekako spadaju u humanu oblast, pa bi oni koji se njome bave, ipak bazichno trebalo da su humani. Sada to u kakvom svetu zivimo, pa nije to opravdanje, zar ne mislite da treba da to promenimo i da se stavri poboljshaju koliko je to moguce- ipak je samo ljudski faktor u pitanju, a ne interlanetarne sile, i da barem u ovim stavrima, gde se radi o ljudskim zivotima, uchinimo taj neophodni korak napred.
To da li ce i kada izaci novi model automobila sa neznamnijakakvim shpecijama, to nije toliko bitno, a napredak medicina jeste. Pa bi mozda trebalo, da se ne postaje lekar tako lako, kako i vi sami kazete, a ja se slazem, nego da se ipak, kako bi i ta dijagnoza bila preciznija, stavri dovedu na nivo veceg kvaliteta, iskustva i odgovornosti i shta god josh tu treba.
aleksandrina aleksandrina 22:26 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

pa, pravo da kazem, cini mi se da su ove interplanetarne sile predvidljivije i ispoljavaju barem nekakvu pravilnost u odnosu na "ljudski faktor". za mene to nije "samo ljudski faktor", to je onaj faktor koji ce naposletku srgati i ovu divnu planetu. a sto se humanosti tice, verujem da ona podrazumeva odgovornost u postupcima svakog od nas prema svim ljudima. u tom smislu, ne bih je vezivala za zdravstvo vec za sve profesije.
napredak medicine ne zavisi samo od lekara. u mnogome zavisi i od bazicne nauke a to je vec sasvim druga stvar.
a sta pacijente interesuje?
ne biste verovali... salim se. nekako bi valjalo podici nivo zdravstvene prosvecenosti u ovoj nesretnoj srbiji. najveci broj ljudi ne zna gde su im vitalni organi a imaju magijsku predstavu o lekarima i lekovima. i uvek neka fantasticna prica... dezodoransi koji uzrokuju rak dojke, zracenje (i ko zna sta jos uz njega posle nato bombardovanja) koje uzrokuju porast umiranja od raka grlica materice (dok mali broj zena ide na redovne kontrole ginekologa), fama o prenosenju polnih bradavica always uloscima... i nece da cuju nista drugo, ne odgovara im pa to ti je. poneki imaju sasvim konkretne ideje kako treba da izgleda njihovo lecenje i mnogo cete vremena utrositi u pokusaju da im bilo sta objasnite. ako su jos platili pregled u privatnoj ordinaciji nista vas nece spasti njihove bahatosti.
i lekar i pacijent treba civilizovano da se ponasaju , zar ne?
opet, silnog javasluka ima u beogradskoj medicini. bice mnogo otpora sprovodjenu bilo kakvih reformi i uvodjenju standarda. onaj protest crvenih beretki ce biti mala maca... ta percepcija moci jos je jedino sto je toj smesnoj kamarili ostalo i oni ce je cvrsto braniti.
srela sam i divnih ljudi koji praktikuju savremenu medicinu. ima i takvih.
u americi je cini mi se bolje ali kvalitet usluge moze znatno varirati a ni u najuglednijim klinikama nije savrsen. cak ni proporcionalno bolji novcu koji platite. malo me to razocaralo ali tako je. treba ici otvorenih ociju.
mozda bi bilo interesantno napisati nesto o tome kako da prepoznate dobrog lekara? ja licno verujem da su mnogi pacijenti zavedeni "laznim vrednostima".
angie angie 22:46 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Mozda sam se nespretno izrazila, s onim delom o kolima,( jer mi je nestao, mnogo adekvatniji komentar).

Savakako da svi treba da smo humani, ali lekarima je to OSNOVNO polazishte-da pomogne choveku da ostane ziv i zdrav, shto kod bravara, tesara, ....nije bash primaran pristup.

A ja kao pacijen, mogu da sam i najgluplja i najneobrazovanija, pa kad dodjem kod doce i imam problem, valjda je on tu da mi pomogne, ne treba ja da imam predznanje ili kratak kurs, da bih ga shvatila i li znala da se chuvam i prepoznam vacarenje. Zar ne treba sistem da je tako postavljen, da postoji veca odgovornost u tako vaznoj oblasti?
aleksandrina aleksandrina 23:09 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

istina, moze se biti neobrazovan i zatucan ali mnogo je pozeljnije informisati se i saznati. tako cete bolje izabrati u ponudi opcija koje vam lekar predlozi. jer pacijent ima pravo i da se ne leci, ili samo palijativno da se leci. da primi krv ili ne, sta god mu padne napamet. ima pravo i za dete da donosi odluke, po cenu njegovog zivota npr u srbiji (iz nenzanja ili lose procene). ako niste odgovorni prema sebi nema tog lekara koji ce to moci da nadomesti.
mozda bi prosvecivanje pomoglo "odumiranju" manipulanata medju doktorima.
ne branim, lepo je da sistem bude komforan po pacijenta ali nesto ne vidjam u praksi takve sisteme. sistemi su po pravilu glomazni, imaju puno birokratije, gutaju mnogo vremena dragocenog za pacijenta i neko se potrudio da budu veoma skupi. sa moje tacke gledista takva je stvarnost.
aleksandrija aleksandrija 23:11 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Da znaš Angie opet si u pravu. Nisu pacijenti tu zbog lekara nego obratno. I nije tačno da su svi pacijenti isti i primitivni. Evo ja, nije da ne znam gde su mi organi, ne padam na teorije zavere, mama bi je bila medicinska sestra, a tata je diplomirao biologiju, kao i ja u srednjoj školi, pa opet su me tretirali ko idiota...Nisu svi ali dobar deo, uglavnom sam ja njima prepričavala dijagnoze, od hroničnih problema od kojih patim...itd bolje sam često poznavala svoj problem i rešenje od njih...Doduše nije uvek bilo to nešto ozbiljno hvala bogu...Ne znam kako bi se završilo sa nečim ozbiljnijim. Ponavljam nisu svi neki su bili dobri dijagnostičari, drugi ljubazni, treći spremni da pomognu...Ali veliki broj ništa od ovog...
aleksandrina aleksandrina 23:11 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

i jos nesto.
na kakvu odgovornost mislite?
na odgovornost kad vam kao odstetu za gresku u lecenju nekog voljenog isplate odredjenu svotu novca?
uh... meni to nije dovoljno dobro.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

mislim da humanost nije nuzno vezivati za zdravstveno osoblje

na ovo moram da reagujem.
SVAKA CAST!
Tako logicno a tako se retko cuje, i to od lekara. Bravo majstor(ice)
Kada god sam o tome pricao rekli su mi "ma daj, lece ljude"

poz. za angie
angie angie 23:29 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ma ne, naravno da ne, nego u smislu, kada bi se pochelo sa tim, da neko odgovara za takav javashluk, onda bi se verovatno drugachije ponashali, ako vec ovako dobrovoljne nece.
aleksandrina aleksandrina 23:31 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

potpuno sam raskrinkana i diskreditovana...
milo mi da ima ko da se olaksa na meni.
aleksandrina aleksandrina 23:34 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

koliko je meni poznato, za sada nema nikakve kontrole u medicinskim krugovima. sve je ostavljeno savesti pojedinca, eventualno nekog nacelnika ili nadredjenog, i to je to.
ne znam kako ide sa uvodjenjem standarda u drugim profesijama ali verujem da je slicno.
angie angie 23:40 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

huchi kuchi, hvala na pozdravu, nisam vas vidjala do sada:)
angie angie 23:45 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Ne zamerite- ako ste mislili na komentar mena, pa vi ste jedini iz branshe ovde u iskrenom razgovoru s nama i hvala vam na tome. Veoma cenim shto ste istupili i shto ste zainteresovani.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:49 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ma citam redovno, ali evo obecavam, pisacu cesce (ako mi ista kol'ko-tol'ko normalno padne na pamet)
aleksandrina aleksandrina 23:51 08.06.2007

Re: zdravstvene usluge

bez brige, to sam poletela da odgovorim huchi-kuchi, sta god to bilo :)
mnogo ljudi ima neprijatna iskustva sa lekarima i s pravom se ljute i reaguju. nije bas najprijatnije biti izlozen tom gnevu. a ja shvatam odgovornost al' ne osecam krivicu, sta cu...
srdacni pozdrav
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:01 09.06.2007

aleksandrina

Jesam li ja ovo nesto pogresio?
Ako jesam oprostite.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:23 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Strasno mi je zao zbog ovo nesporazuma pa moram da pojasnim.
Nemam nikakva neprijatna iskustva sa lekarima, naprotiv. Ni na koga nism besan, posebno ne na lekare
Moj komentar je trebao da bude u smislu da niko ne moze polagati pravo na humanost samo zato sto je zavrsio odredjeni fakultet, za to je potrebno i jos nesto.
U svom okruzenju cesto pricam na tu temu, pa kad sam nesto slicno procitao ovde obradovah se da nisam jedini koji tako misli, te reagovah ovako.
Zao mi je sto sam pogresno shvacen.
Oprostite.
angie angie 00:41 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

da samo shto je humanost jedan od osnovnih principa medicine, a nije na primer toliko bitna za mehaniku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:56 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Sad se slazem, pa sta god da se kaze.
Trebali bismo da razmotrimo da li je humanost ako neko radi svoj posao i za to, naravno, uzima novac, pa ma koji posao da je u pitanju, ili je humanost kategorija koja podrazumeva iskreno saosecanje sa ljudima i zelju da se pomogne. Verujem da postoje lakari kojima ovo nije osobina, sto ne znaci da su losi profesionalci. Ovo je cini mi se jedan od stereotipa o kojima se uglavnom ne razmislja vec se prihvata "kao takvo". Svestan sam da to i nije od neke vaznosti, mozda je i bolje da tako i ostane.
angie angie 01:05 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ma ne, ne, ne morate da se slazete-pa razmenjujemo mishljenja.

Hocu samo da kazem da je za ovu profesiju humanost, jedna od esencijalnih stvari, a da za neke jednostavno nije.A kada bi svi bili pristojni i humani generalno, pa sve bi nekako lakshe i reshili i uradili, zar ne?
aleksandrina aleksandrina 01:29 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ups! ja mislila da ste ironicni , sto je ok takodje, ali bolje ovako:)
dop'o mi se vas profil...
eto
aleksandrina aleksandrina 01:31 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ovo sam sapnula hochie cochie-ju
nije htelo da se pojavi ispod njegovog posta
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:34 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Uh, bas me izazivate!
Prvo, da li se slazemo da humanosti nema bez iskrene ljudske zelje da se drugom coveku pomogne ili da se sa njim bar saoseca?
Ako se tu slazemo, da li je moguce da postoji lekar, koji u pacijentu vidi objekat recimo neke operacije, i da mu je prvenstveni cilj da tu operaciju izvrsi sto je moguce preciznije, a da ga pacijent kao kompletno ljudsko bice ne interesuje? Tu se, cini mi se, gube odrednice humanosti, zelja za pomoc i saosecanje, i vise se vidi profesionalan odnos prema radu.
Drugi i drasticniji slucajevi (arogancija, korupcija, nadmenost,uobrazenost) naravno kod pojedinih i manje brojnih lekara, iskljucuju i svaku pomisao da se prica o humanosti.
Dakle, moze se biti dobar lekar a da u osnovi (esnciji) ne lezi humanost vec profesionalizam ili ko zna sta ,sto nije po sebi lose (zelja za usavrsavanjem npr)
Hocu reci, samim cinom sticanja diplome na med. fakultetu, ne stice se pravo da nekoga proglasimo za humanog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:48 09.06.2007

Aleksandrina

Sad smo zbrku napravili oko ovih komentara na pogresnim mestima . Ali drago mi je da smo se razumeli . Odo' da spavam.
angie angie 01:55 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

ali uci u opercionu sali u spustiti se u kanal ispod automobila, svakako ima razlichite posledice, prvi sluchaj ima veze sa ljudskim zivotom i trebalo bi da podrazumeva i humanost, u drugome je ta osobina nebitna.
Ja ne kazem da ona uvek postoji kod lekara, ali da bi trebalo-da, jer je pri otvaranju ljudskog tela, nekako normalno, ako vam je taj zivot u rukama, da ste zainteresovani za to ljudsko bice.
aleksandrina aleksandrina 03:08 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

kako da vam kazem...
ne mora vas neko voleti niti vas razumeti da bi umeo da vam pomogne. zvuci cudno ali nije kontradiktorno.
radi covek odredjenu hirursku intervenciju. voli da mu pacijenti zive. zbog statistike. zbog publikacija. i bas se trudi.
sta fali da budete pacijent takvom lekaru? hoce li vam zaista smetati sto on nije human u konvencionalnom smislu? sto vam se ne smesi i ne drzi vas za ruku?
lepo je kad su i humani, to je kao tresnja na kolacu.
mozda je pitanje, moze li lekar biti dobar ako voli svoju profesiju a ne voli ljude?
hoochie coochie man hoochie coochie man 06:04 09.06.2007

Re: zdravstvene usluge

Moze! On tada samo nije human, ali je i dalje dobar lekar.
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 21:05 08.06.2007

HUMANITARNI doprinosi,

za ZDRAVSTVO, to je poenta našeg poreskog obaveznog sistema...

mi koji gotovo nikada nismo bili u bolnici, gotovo nikada nismo nešto kupili u apoteci, ja lično u životu nikada nisam popio nikakav lek za glavu recimo, bogami niti za bilo šta drugo, e mi takvi plaćamo zdravstvene doprinose za sve bolešljive, kljakave, za sve anemične, za sve osetljive na prvi vetar povetarac tako reći.

zato ja mislim da je naš zakonodavac to tako napravio, da zdravi plaćaju lečenje bolesnima...

zato sam ga i nazvao humanitarnim doprinosom za zdravstveno osiguranje, jer lično nisam od svih para koje sam izdvojio potrošio ni 0, 1 % od ukupnog doprinosa kojeg sam do sada uplaćivao, to jest koji mi je uziman ili ti otiman.

a ima bolesnika, koji za života potroše tolika materijalna sredstva iz ZDRAVSTVENOG fodna , to bi se mogla meriti čak doprinosima koliko je izdvojilo najmanje sto zdravih ljudi.
aleksandrina aleksandrina 21:08 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

a jel imate vi milutine mladjenovicu npr zivotno osiguranje?
i uopste sta podrazumevate pod pojmom "osiguranje"?
JJ Beba JJ Beba 21:25 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

Milutine, kuco stara, naravno da si zdrav ko dren kad vodish besporochan zivot . Sem shto si Nelson Mendela i saharplaninac bloga ti si i himanitarni radnik zato shto
placash zdravstvene doprinose za sve bolešljive, kljakave, za sve anemične, za sve osetljive na prvi vetar povetarac tako reći.
Zato predlazem da te odlikujemo, da te javno pohvalimo i da te proglasimo zashtitnikom svih kekeljavih, slabih i na prvi vetar savijenih ljudi...




ima ti stoji ko saliveno na tvom zmijskom telu..:)
angie angie 21:25 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

Chetkaj bre milutine i ti cesh doci na red-za koji ne treba zuriti.
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 21:41 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

angie
Chetkaj bre milutine i ti cesh doci na red-za koji ne treba zuriti.



znaš šta, ako me udari tramvaj, ili udari grom u moje koprive, ili mi večeras padne MESEC na glavu, bogami mogu ja ladno da zaglavim u ambulancu ili ti urgentni.

poznato je da ja ne volim redove, zato i ne dolazim na red drugarice ANGIE.
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 21:44 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

JJ Beba
Milutine, kuco stara, naravno da si zdrav ko dren kad vodish besporochan zivot . Sem shto si Nelson Mendela i saharplaninac bloga ti si i himanitarni radnik zato shto
placash zdravstvene doprinose za sve bolešljive, kljakave, za sve anemične, za sve osetljive na prvi vetar povetarac tako reći. Zato predlazem da te odlikujemo, da te javno pohvalimo i da te proglasimo zashtitnikom svih kekeljavih, slabih i na prvi vetar savijenih ljudi...ima ti stoji ko saliveno na tvom zmijskom telu..:)

JJ Beba
Milutine, kuco stara, naravno da si zdrav ko dren kad vodish besporochan zivot . Sem shto si Nelson Mendela i saharplaninac bloga ti si i himanitarni radnik zato shto
placash zdravstvene doprinose za sve bolešljive, kljakave, za sve anemične, za sve osetljive na prvi vetar povetarac tako reći. Zato predlazem da te odlikujemo, da te javno pohvalimo i da te proglasimo zashtitnikom svih kekeljavih, slabih i na prvi vetar savijenih ljudi...ima ti stoji ko saliveno na tvom zmijskom telu..:)



' fala ti Bebo, osećam se sa tom medaljom ko ANDREJ GROMIKO i LEONID BREŽNJEV zajedno.
angie angie 21:45 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

Izvini milutine, ja zaboravila na trenutak, koliko si ti specijalan.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:06 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

e, bez ovog milutina nema bloga! jbshmisve! ))))
angie angie 22:11 08.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

Pazi kad mi je odmah razbuc'o kon(tra)cepciju i dao smisao, pa milutine ekspertu!
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 10:08 09.06.2007

Re: HUMANITARNI doprinosi,

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:44 08.06.2007

uh, poznata tema

u nasoj zemlji se ne plasim politicara ili policije jer na njih Uvek mogu da racunam, akomerazumes. sve je moguce ocekivati i sve moze da se desi. ali lekari?! e tu nemas pojma sta moze da te snadje. tako je jedan prijatelj mojih rodjaka operisan od raka u gradskoj bolnici...samo sto taj rak koji su kao videli na snimku nikako nisu mogli da mu pronadju u stomaku. otvarali coveka tek tako, sportski.
meni je davno pricala jedna devojka sa kojom sam putovala u vozu bgd-bar, kako polazu ispite na medicini deca 'cuvenih' lekara! skandalozno! e sad ti koji su tako polagali a tata imao 'pocetni kapital', e oni sad imaju privatne klinike...kod nas ako se razbolis, bolje da se ubijes.
ja sam ko klinka lezala 3 meseca u bolnici na Avali radi 'ispitivanja'. uh, na kraju, posle 3 meseca, odlazimo kod 'cuvenog' profesora jakovljeva koji saopstava studentima a pred mojom majkom da sam ja Tajna za medicinu...sta reci?

ps. drago mi je da je sa detetom sve ok
angie angie 21:47 08.06.2007

Re: uh, poznata tema

Babily, pa znala sam ja , da neshto nije uobichajeno:)))

Sh'a i ti si kandidat za teglu sa salicilom na medicinskom?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:09 08.06.2007

Angie

ko razume, shvatiće. samo za tebe...
angie angie 22:15 08.06.2007

Re: Angie

Sunce moje, jeste da sam iznudila, al' hvala ti puno:)))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:16 08.06.2007

Re: Angie

bila je to slatka iznuda
a i te ridjokose.... no comment
jaksa scekic jaksa scekic 23:43 08.06.2007

iz Blica

BEOGRAD - Trogodišnja devojčica A.G. umrla je posle operacije oka u privatnoj bolnici „Perfekta“ u Zemunu.

Nezvanično saznajemo da je devojčica lečena od katarakte u privatnoj ordinaciji koja je iznajmila operacionu salu „Perfekte“. U toku operacije došlo je do komplikacija i dete se nije probudilo iz anestezije.
Devojčica je potom, prema onome što smo uspeli da saznamo, u komi prebačena u Institut za majku i dete, gde je posle nekoliko dana preminula. Rezultati obdukcije trebalo bi da ukažu na to šta je uzrok smrti.


J
angie angie 23:52 08.06.2007

Re: iz Blica

Strashno-nedaj Boze nikome! Tome se jednom mora stati na put. I da imamo svest o tome shta su prioriteti i da se ozbiljno pozabavimo njima.
MMMila MMMila 00:25 09.06.2007

Ponekad je bolje...

...neke stvari uraditi jednostavnije.
Tako sam nedavno morala da menjam licnu kartu koja je istekla, znaci ja sam zabrljala (neka sila papirologije treba, kao za novu).
Ponudi se poznanica da to sredi preko veze, da mi nista ne treba, kaze, za nedelju dana dobijam licnu kartu!
Ipak resim da, kako to obicno radim, budem regularna! I, uz osmeh, normalno ponasanje i bez ikakvih dodatnih papira i prolema, dobijem licnu kartu u roku od pola sata.
Znaci, preko veze za nedelju dana, regularno pola sata!!!
Naravno da je prica sa zdravljem drasticnija, ali dilema postoji!
angie angie 00:32 09.06.2007

Re: Ponekad je bolje...

ovde nije rech o dilemi, ( znachi-to preko veze je vishe u funciji: ne kod bilo koga), nego o tome kako nashe zdravstvo (ne) funkcionishe.

Za sve drugo se slazem, ja uvek biram regularnu varijantu i to skoro uvek ispadne bolje, nego da nekog potezem.

Dobrodoshla (i tebe nisam vidjala ranije).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:24 09.06.2007

Re: Ponekad je bolje...

ovo za ovu devojcicu je heavy ((((

ima i svetlih primera: moj mali bratanac Vuk, petipogodinica, isao na operaciju sva tri krajnika i oba uha (stavljali mu neke cevcice da mu se cedi gnoj...ko zna o cemu pricam nek bolje objasni). elem, usao je u salu, samo sto nije barjak poneo, sto je bilo jako simpaticno glavnoj lekarki. operacija je trajala nesto 2-3 sata(!?) bez ikakvih komplikacija. klinja je bio heroj, nije plakao posle i javljaju mi da svaka kontrola prolazi jako dobro i svi se cude kako je Dobro uspela operacija...kao da to ne treba da bude pravilo?!

secam se dve medecinske sestre, jedna na institutu u sr. kamenici a druga u domu zdravlja vracar u beogradu. prva je pokusavala da mi ugura iglu u venu i pripusti infuziju, tako nezno da mi je ista pukla. onda sam se ja rasplakala a ona mi kaze 'e nemoj sad da mi slinis!'...ja pogledam drugu bolesnicu pored i kazem 'zovite drugu sestru'. posle toga je ta grobarka i dalje radila ali su meni Uvek slali drugu sestru da me bocka a ova sa vracara? dolazim ja na red da mi se vadi krv sa onim brojem a Nju cujem jer urla na sve redom, slatkica. kazem joj da moze da se desi da se onesvestim jer imam nizak pritisak i da su mi slabe vene...ona kao i ova druga 'jao, samo nemoj da mi kukas!'...dobro me ubode, i meni krene da se manta ali ne toliko koliko ona misli ;-) i ja kao moram da legnem...i tako je dodatno angazujem da mi donosi seces i vodu, da mi stavlja hladne obloge, da mi 'prica' kako vec mora da se prica u tim situacijama ))) a jednom sam prijavila medicinsku sestru koja nije ostala do kraja radnog vremena (7pm) - nije je bilo vec oko pola 5pm, te nisam dobila antibiotik. i taxistu sam prijavila jer nije hteo da me vozi kratko...

postoji jedan stari post dejana restaka ali sad vidim da su obrisani svi komentari (nazalost). tamo je obecao da ce taj post da pretvori u nedeljnik kako bi tema bila stalno na tapetu. mislim da bi bilo dobro i da dovedu na blog nekog medicinskog radnika da nam razjasni Mnooooge dileme.
MMMila MMMila 14:40 11.06.2007

Re: Ponekad je bolje...

Bolje vas nasla!

Stigoh, pesice... Pokvasih noge po ovoj kisi!

:)
kapi kapi 05:27 09.06.2007

kakva drzava

takvo i zdravstvo. nista cudno! ako imate korupciju na fakultetetima koja se tolerise, kakve onda mozemo ocekivati strucnjake ?
moj vam je savet da, ako ste u situaciji da mozete da birate kod kojeg cete lekara , uvek izaberite primarijusa. pretpostavljam da to zvanje josh uvek postoji u srbiji. i naravno, da cuvate svoje zdravlje.
angie, sin je sada dobro ?
angie angie 12:17 09.06.2007

Re: kakva drzava

da, dobro je, hvala na pitanju.
Zli Zli 11:31 09.06.2007

Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Pripadam onoj kategoriji ljudi, koji su podrzavali teoriju, da pare izdvajane za zdrastvenu zashtitu, nisu trebale da se automatski odvajaju od plate, nego da svakom budu ispalcivane i da se time omoguci, da u momentu kada vam je pomoc takve vrste potrebna, svako sam odabere kod kog lekara ce da reshava svoj problem i time izbegne chekanje, usmeravanje kod nekog u koga nemate poverenja, a pripadate mu teritorijalno, budete bolje tretirani i sl.


...koji je veoma, veoma pogrešan. Možda će zvučati čudno, ali sistem zdravstvenog osiguranja koji postoji u Srbiji, dakle obavezno državno, isto za sve, je jedan od boljih. Poenta je da ljudi od 20-50 godina, znači, koji najviše zarađuju i koji su uglavnom zdravi, izdvajaju od plate kako bi se plaćalo lečenje starijima i hronično obolelim, uz veliku verovatnoću da će i oni jednog dana preći u bar jednu od ove dve kategorije.

Možda ćete to više ceniti ako razumete šta se dešava u Americi, sa potpuno drugačijom vrstom osiguranja - dobrovoljnim privatnim. Privatnim zdravstvenim osiguravajućim društvima cilj je, naravno, da imaju što više korisnika, ali i da najveći broj njih bude poptuno zdrav. Zato su u jednom trenutku počela da se takmiče među sobom u smanjivanju premija zdravima, dok su drastično povećala premije onima koji su hronično bolesni, nadajući se da će se takvi nakačiti nekom od konkurenata. Uz to su uvedeni različiti nivoi osiguranja, tako da većina onih zdravih koji plaćaju niske premije nisu ni osigurani u slučaju da dobiju neku hroničnu bolest. Neke za to nije briga, ali većina i ne zna da nisu osigurani jer je to pokrivneno gomilom pravničkih frazetina... Novi film Majkla Mura, Sicko, bavi se baš američkim zdravstvom i ovim problemima.

Ono što mislim da bi moglo da se promeni u našem sistemu je taj glupi princip teritorijalne pokrivenosti, što će se u Srbiji verovatno rešiti tek za par vekova, kad se sve potpuno digitalizuje. Druga stvar je, i ubiću se što pišem ovu reč ali odgovarajuću zamenu još nisam čuo, transparentnost. Dakle, ono što je neko pomenuo - izdavanje računa i uvid u troškove, čak i ako su potpuno pokriveni osiguranjem, a naročito ako su pokriveni samo delimično. Još kada bi i privatne ordinacije bile pokrivene...

Što se humanosti tiče... Ovako, sad sam baš odslušao petu godinu medicine, i kao budući lekar verovatno bi trebalo da podržim hoochie coochie man-a i buduću koleginicu. I da je sada sedamdeset i neka, kada se nije znalo ništa o neurohumoralnoj regulaciji imunskog sistema, verovatno bih i ja pričao kako humanost, makar i lažna, nije bitna. Ali sada se zna ono što se nekad naslućivalo, da je odnos prema pacijentu deo terapije jednako bitan kao i lekovi i hirurške procedure. Čak i u hirurgiji, jer hirurg ne vidi pacijenta samo u sali, već i mnogo dana/nedelja pre i posle operacije.

I to je nešto što se čak i na nekim našim institutima sprovodi - vid'o svojim očima. Na žalost, video sam i megaprepotentnog mladog hirurga na urgentnom kako dovikuje sestri da zatvori vrata "da ga ne gleda stoka"... Sad, ja sam kukavica pa ništa nisam rekao, al' kako sam jednu šamarčinu hteo da mu zavalim...
angie angie 12:16 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Onaj prvi pasus je " imao ideju " usmerenu na mogucnost izbora i konkurencije, koji kao kategorija uvek poboljshaju kvalitet.

A ovo o humanosti mogu da uporedim sa uchiteljicom koja zna teoriju, ali nije pedagog, situacija koja se deshava, znachi funkcionishe, deca nauche da chitaju i pishu, ali bez esencijalnog sastojka, s tim shto su posledice u medicini
gore.
kapi kapi 17:51 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

odmah da vam kazem da to kod nas funkcionise samo na papiru . bilo je izvodljivo dok smo dobijali nepovratne kredite od zapada , pa se dzekirali, ovo mislim na period tita. naime, pogledajte kolika je danas nezaposlenost u srbiji i koliko ljudi radi na crno , od cega onda da se izdvaja? zatim , pogledajte kvalitet zdravstvenih usluga kod nas. recimo , ako je potrebna da se uradi mamografija, na nju se ceka mesecima, ili za analizu hormona, prinudjeni smo da odemo kod privatnika i naravno platimo iz svog dzepa.onda ,brojni lekari , pored redovnog posla na klinikama , rade i privatno (na primer oni sto daju svoje strucno misljenje i za to dobijaju velike pare ), a da njihov rad nije prijavljen (ovo je na zapadu nezamislivo) . znaci, porez na zaradu ne placaju , niti njihov rad moze da se kontrolise jer oni fakticki tu ne rade. koga da prijavite? i naravno, kada odete na kliniku da se pregledate , neretko vam kazu da mora dugo da se ceka, ili da nemaju odgovarajuce aparate , ili da aparati ne rade, ali zato mozete otici u privatnu ordinaciju , pa padne spisak privatnika . isto je i sa lekovima. hocu reci, kako god okrenete , bez obzira da li vam se izdvaja iz licnog dohotka za zdravsetveno osiguranje, vi ipak placate iz svog dzepa dodatno. a sta cemo sa onima koji nemaju da plate? a njih je vishe od pola stanovnistva. i ne samo to, neplacanjem poreza, drzava dodatno siromashi . a kada je siromasna drzava , onda je i sve u njoj jadno i bedno ( zdravstva , prosveta ,socijala i td).
angie angie 18:15 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

pa evo, ja sam chekala svoje drugo dete, posle bombardovanja, 2000., i onda je bio fazon, da ti posle polovine trudnoce, idesh na pregled kod nekog lekara privatno, a da taj radi i u bolnici gde ti hocesh da se porodish.
I ja shta cu, raspitam se gde-kako i krenem kod Mime Fazlagic, ona sve lepo ljubazno, al' ne uradi skoro nishta, samo ultra zvuk i mene, iako sam super izgledala, vec u godinama, koje nisu za to, i josh sam odrzavala trudnocu, ubedjuvala, kako treba da se porodim prirodnim putem. Posle mi se pojave neke simtomi, koje ja pomocu dobre literature definishem i obavestim je, a ona opet, sve je u redu. Dok joj nisam javila koliki mi je pritisak-koji sam sama izmerila, (ona mi to nije rdila, iako je neophodno), pa me je hito poslala u bolnicu, gde cu cele noci neshto muckali sa mnom. Ujutro odmah hitan konzilijum, nachelnik u frasu, brzo ovaj pregled, onaj, ja stignem samo da kazem muzu da odmah dodje i vec sam bila na kolicima za hitnu operaciju, josh me sestra, koja me je vozila u salu pita, da li sam sve kupila-konce i shta treba. Mimu sam videla tek u operacionoj sali, iako je rekla da ce odmah da dodje, i to zato jer ju je shef naterao da ona operishe, jer je ona i zasr..a.

Probudim se ja posle dan ipo, vidim oko mene neke stare zene, ma totalan shok-kao shto to i jeste u takvoj sobi.I ja tu najgori sluchaj, za bebu mi niko nishta ne govori, a ja prikljuchena na gomilu cevchica i da ne duljim,
jedva sam izbegla preeklamsiju, ulazk u komu, dete jedva prezivelo.

kada su me vratili na odelenje, jednog jutra, posle desetak dana, udje Mima slucajno, trazeci nekog drugog, (do tada nije doshla ni da vidi kako sam, iako je moj lekar), i poshto nije mogla da me izbegne, procedi neshto kao kako sam. Na moj odgovor -strashno, ona ce meni- pa nemojte da hulite na Boga, ostali ste zivi i vi i dete!?

Vidim da sada ta ista doktorka daje savete u nekim novinama.
aleksandrija aleksandrija 18:24 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Vi ćete dakle biti human i dobar lekar jer ste razumeli poentu da je deo lečenja i uspeha terapije u odnosu lekara prema pacijentu, bravo, jer ovo ni ja još nikada nisam čula da je neko izgovorio, samo sam probala da mi je uvek bilo bolje ako me je neko lečio s ljudskom simpatijom i osećajem, da se neko brinuo za mene...kad sam bila bolesna
aleksandrija aleksandrija 18:27 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Što se humanosti tiče... Ovako, sad sam baš odslušao petu godinu medicine, i kao budući lekar verovatno bi trebalo da podržim hoochie coochie man-a i buduću koleginicu. I da je sada sedamdeset i neka, kada se nije znalo ništa o neurohumoralnoj regulaciji imunskog sistema, verovatno bih i ja pričao kako humanost, makar i lažna, nije bitna. Ali sada se zna ono što se nekad naslućivalo, da je odnos prema pacijentu deo terapije jednako bitan kao i lekovi i hirurške procedure. Čak i u hirurgiji, jer hirurg ne vidi pacijenta samo u sali, već i mnogo dana/nedelja pre i posle operacije.I to je nešto što se čak i na nekim našim institutima sprovodi - vid'o svojim očima. Na žalost, video sam i megaprepotentnog mladog hirurga na urgentnom kako dovikuje sestri da zatvori vrata "da ga ne gleda stoka"... Sad, ja sam kukavica pa ništa nisam rekao, al' kako sam jednu šamarčinu hteo da mu zavalim...


Vi ćete dakle biti human i dobar lekar jer ste razumeli poentu da je deo lečenja i uspeha terapije u odnosu lekara prema pacijentu, bravo, jer ovo ni ja još nikada nisam čula da je neko izgovorio, samo sam probala da mi je uvek bilo bolje ako me je neko lečio s ljudskom simpatijom i osećajem, da se neko brinuo za mene...kad sam bila bolesna
angie angie 18:29 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Poznata je varijanta, da kada vam je dete bolesno, a vi mu kupite neshto shto voli, da je njemu odmah bolje, a kada se lekar adekvatno ponasha, ono bolje saradjuje i normalno da se bolje i oseca.Taj vajb jednostavno treba da je obavezan.
Zli Zli 18:38 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Kapi,
Može sistem funkcionisati ponovo, ako se sredi privreda. Ali, to nije ništa novo... Poenta je da ni najbolji sistem neće raditi na nivou koji mi očekujemo (EU, a ne Afrika), ako nema dovoljno novca da se to izfinansira.

Angie,
Takve situacije se jednostavno rešavaju. Prvo - treba da postoji lekarska komora koja zaista funkcioniše. Drugo, ta lekarska komora treba da objavi "vodilje" (guidelines) za što je više moguće različitih situacija, od ujeda krpelja do infarkta miokarda. One, naravno, ne bi bili udžbenici, čak ni neka obavezna uputstva, već pokriće lekaru u slučaju da nešto krene naopako, i argument pacijentu u slučaju da nepridržavanje lekara dovede do nekih posledica.

Problem sa lekarima koji sede na dve stolice je ogroman, ali se neće srediti dokle god je ministar zdravlja jedan od kolega (pa još profesor...). A rešio bi se jednostavno, makazama. Kao one tri banke pre 5 godina...
Zli Zli 18:55 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

Eh, kako se sve pomeša kad nema normalnog gnježđenja (je l' se tako kaže?) komentara... Mogao bi to neko da napomene odgovornim licima :)

Nego, Angie, nije to ni samo pitanje saradnje. Radili su istraživanje kod pacijenata sa osteoartritisom (ovo piše u Harisonu, 16. izdanje, ako neko od kolega čita) i najefikasnija terapija protiv bolova bila je, nećete verovatni, pozivi telefonom jednom nedeljno od strane doktora. Bolje od aspirina, bolje od injektovanja glikokortikoida u zglobove...
angie angie 19:01 09.06.2007

Re: Čudno da niko nije prokomentarisao prvi pasus...

pa TO ti kazem!!!

A ovo za komentare se slazem, sve lepo izgleda, al' je nepregledno, a drugo, mnogo je bilo dinamichnije
dok su bili vidljivi novi komentari sa leve srane, nekako si mogao da uchestvujesh, a da ne otvarash samo ono shto te zanima. Funkcija je zakon u dizajnu, a izglednost je samo u sluzbi te funkcije!!!, (ovo je vec moja oblast:))
Olga Medenica Olga Medenica 22:00 09.06.2007

E,, dobrodosla,

kao prvo.
U stvari, to na kraju.
A kao prvo, znam o cemu govoris
evo cimala ovde po Londonu do prosle nedelje blisku mi dusu po lekarima,
sada smo umireni ali je frka bila MEGA.
Svi iz BG kazu, dovedi ga, ovde su super strucnjaci i skanovi dzeftini.
Mislim se, pali bre i BG i visoke strucnjake i jeftine (shatro) skanove, znam ja tu ekipu.
Malo su neosecajni i morbidni.
Osim toga, koliko znam ni za sta ne mogu ozbiljno da odgovaraju. Vrlo tesko mogu da popiju neku ozbiljniju konsekvencu za pogresnu dijagnozu, nedostatak koncentracije.
I u UK je s***e, ali mozes da se zalis. Ne kao u US, ali bar nesto malo moze. Pa se vise trude, valjda.
Preporucujem Svajcarsku, Nemacku, Francusku. I tome slicno.
Ozbiljni ljudi.
angie angie 22:23 09.06.2007

Re: E,, dobrodosla,

Hvala ti puno!

Ono shto je najludje u celoj situaciji, shto ti svi pregledi nisu bili povezani nekom logichnom hronologijom i shto su ona pisanija shto izdaju krajnje sramotna, ato im je kao shatro ono shto si platio, i kada postavim neko suvislo pitanje, da mi se tu neshto poveze i objasni, nikoga nije blam da mi kaze, e ja nisam za taj deo, to ne znam,
ba jbte, samo su povezani da se preporuchuju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana