U odbranu Zvezdarske šume

Tanja Jakobi RSS / 27.07.2009. u 17:57

Logo-kolor-5x3.jpg

VAŠ POTPIS ZA SPAS ZVEZDARSKE ŠUME

Šumka i Šumko traže zaštitu

Šumka i Šumko vas moleda svojim potpisom uzmete u zaštitu Zvezdarsku šumu.

Peticiju za zaštitu Zvezdarske šume možete potpisati u subotu, 29. avgusta, kod Cvetkove pijace (plato kod trmavajske stanice), počev od 9:30 h.

Kome to smeta Z23538559.jpgvezdarska šuma?

 Neko u gradu Beogradu smatra deo Zvezdarske šume nepotrebnim.

Novim regulacionim planom* Zvezdarske

šume predviđeno je da čitav šumski pojas iznad KBC-a Zvezdara (Gradske bolnice) bude pretvoren u zemljište namenjeno „javnim specijalizovanim objektima i kompleksima“ (rogobatnog li izraza) radi proširenja bolničkog kompleksa. Tamo gde je sada šuma trebalo bi da navodno nikne gerijatrijski centar.  Pritom je za  „proširenje“ namenjena višetruko veća površina od one koju trenutno zauzima KBC Zvezdara.

Očigledno se radi o pukom izgovoru, kako bi se lakše načela šuma. Uostalom, i u postojećem bolničkom krugu ima sasvim dovoljno neiskorištenog prostora, a dodatan prostor se, čak i da je neophodno, mogao naći i bez nasrtaja na Zvezdarsku šumu.

Na delu je lukavstvo birokratskog uma.

Zvezdarska šuma se prostire na površini od oko 137 ha, od čega je samo 21 ha uređeno kao park. Prosečna starost vegetacije iznosi oko 50 godina. Danas najveći deo šume čine čiste ili mešovite vrste drveća (bagrem, crna i kanadska topola, američki jasen, gorski javor, beli jasen, hrast, crni i beli bor, kesten, bukva, lipa, platan i dr.), kao i šumsko i ukrasno šiblje. Očuvanje Zvezdarske šume je značajno za očuvanje biodiverziteta, šumske flore i faune. 

Po orinto-fauni je od istog značaja kao Banjička šuma, koja je proglašena za prirodni rezervat.

Osnovna funkcija Zvezdarske šume je unapređenje životne sredine i optimizacija ekoloških uslova u gradu (poboljšanje mikroklimatskih uslova, prodor svežeg vazduha do centralnog gradskog tkiva, protok vazdušnih strujanja za provetravanje grada). Takođe, ova šuma štiti od erozije i prirodni je rezervoar podzemnih voda. Uloga šumskog kompleksa je i zaštita Beograda od vetra (košave). Zvezdarska šuma je svojevrsni, prirodni vetrobran.mihajlo_manji.jpg

I pored svega toga, Zvezdarska šuma još uvek nije proglašena za zaštićeno prirodno dobro.
Zvezdarska šuma je izuzetno značajna kao rekreativno područje za građane Beograda. Atraktivna je i kao poligon za sve popularniji a svima dostupan sport «orijentiring». Zimi je izuzetno dobar teren za smučarsko trčanje, veoma zdarv sport a desetostruko jeftiniji od klasičnog skijanja. Kao predeo bogatog biodiverziteta, pogodan je za otvorenu nastavu «Škola u prirodi». 

Posle Prvog svetskog rata na ovoj lokaciji su bile utrine, vinogradi i ciglane. Kada je tridesetih godina XX veka na vrhu brda sagrađena Opservatorija počelo je pošumljavanje, koje je intenzivirano u periodu posle 1945. godine, u toku dobrovoljnih radnih akcija.

Danas Zvezdara u pejzažu grada deluje kao dominantni zeleni masiv, naročito istaknut u odnosu na deo grada pored Dunava i saglediv sa raznih tačaka u gradu i mnogih viših kota na periferiji.

Šume su pluća Beograda, pri čemu je Košutnjak levo, a Zvezdarska šuma desno plućno krilo. I pored toga, ona još uvek nije proglašena za zaštićeno prirodno dobro. Zašto?

Sve su ovo dovoljni razlozi da se ne poseče ni jedno jedino drvo.

Zašto se to ipak želi?

Grupa građana Zaštitimo Zvezdarsku šumu namerava da okupi sve kojima je stalo do očuvanja prirodne sredine, da se suprotstave ovoj nameri.

Grupa građana Zaštitimo Zvezdarsku šumu, traži od SO Zvezdare, skupštine i vlade grada Beograda i nadležnih republičkih organa da se:

- smesta zaustavi svaka dalja gradnja u zvezdarskoj šumi,

- povuče ili poništi regulacioni plan koji predviđa pretvaranje delova zvezdarske šume u građevinsko zemljište ili javne objekte i komplekse,

- onemogući seča drveća i uništavanje zelenih površina, kao i bacanje smeća i staranje deponija,

- onemogući ulazak automobila u šumu i parkiranje po zelenim površinama,

- Zvezdarska šuma proglasi za zaštićeno javno dobro, kao što je već zaštićena Banjička šuma – ornitološki rezervat,

- Uspostavi redovna čuvarska služba a angažuju i dobrovoljci za ovaj posao.

 

 Pogledajte Regulacioni plan Zvezdarske šume u tekstualnom formatu:

Plan detaljne regulacije park šume Zvezdara nacrt,

Procena uticaja plana na zivotnu sredinu: Procena uticaja plana

Mape regulacionog plana:
Mape plana.

 Park šuma Zvezdara I faza

 Planovi u jpg/tiff formatu:

postojeća namena (tif) http://urbanizam.zvezdara.com/dn/Park_suma_zvezdara-postojeca_namena.tif

planirana namena (tif) http://urbanizam.zvezdara.com/dn/Park_suma_zvezdara-planirana_namena.tif

 

Planovi java.applet

postojeća namena http://urbanizam.zvezdara.com/dn/applet_pdr61.htm

planirana namena http://urbanizam.zvezdara.com/dn/applet_pdr61-plan.htm

 

Planovi na satelitskom snimku

postojeća namena zemljišta http://urbanizam.zvezdara.com/dn/Park-postojeca.kml

planirana namena zemljišta http://urbanizam.zvezdara.com/dn/Park-planirana.kml

 

 

Kontakt: zvezdarskasuma@yahoo.com

http://zvezdarskasuma.blogspot.com

http://www.facebook.com/group.php?gid=103341934230

 

 

U ime grupe građana Zaštitimo Zvezdarsku šumu

 

dr Miroslav Demajo, biolog,

Dejan Simonović,

Branislav Đorđević,

Miloš Vučković,

Vladimir Martinović

 

Kako možete da pomognete Zvezdarskoj šumi?
Neophodni ste Zvezdarskoj šumi, kako bi joj pomogli da opstane. Neophodni su joj vaše znanje, vaš talenat, vaša spremnost za akciju.
Zvezdardska šuma traži sve stručnjake koji mogu da stanu u njenu odbranu, biologe (posebno botaničare i ornitologe), geologe (posebno hidrologe), šumare, lekare i sve zdravstvene radnike, pravnike, arhitekte, sociologe, psihologe, sportiste, i sve ostale koji bi ušli u njen Stručni savet.
Zvezdarska šuma traži sve umetnički nadarene žene i muškarce, koji bi se anagažovali u osmišljavanju i izvođenju što maštoviiijih i atraktivnijih šumovanja.
Zvezdarska šuma traži sve one koji rade sa janvošću, od novnara do PR menadžera, koji ušli u njen Savet za odnose sa javnošću.
Zvezdarska šuma traži sve one koji mogu da pomognu svojim profesonalnim uslugama, kao što su štampanja i izrada promotivnog materijala (flajeri, plakati, nalepnice, bedževi, majice i ostalo) i ostalim uslugama.
I, naravno, direktnim učestvovanjem u našim šumovanjima.
Šuma nije platežna, pa nikakvu novčanu nadoknadu ne može da ponudi.
Javite se na zvezdarskasuma@yahoo.com 

Tražimo Šumku i Šumka, sa sve kostimima
Tražimo osobe koje bi u šumovanjima predstavljale Zvezdarsku šumu, kostimirane kao Šumka i Šumko. Šumka i Šumko bi učestvovali u deljenju flajera, razogovoru sa građanima, prikupljanju potpisa za peticiju, predaji zahteva nadležnim organima i, uopšte, svim šumovanjima koje budemo organizovali.
Tražimo i kostim za Šumku i Šumka.
Takođe tražimo osobe za Secka, koji hoće da poseče Šumku i Šumka. I Secko bi učestvovao u šumovanjima. I za njega nam treba kostim.
Šuma nije platežna, pa nikakvu novčanu nadoknadu ne može da ponudi.
Javite se na zvezdarskasuma@yahoo.com 

 

Šumka i Šumko protiv Secka

Politika, 13 avgust, strana 24, Beogradska hronika, članak o inicijativi za zaštitu Zvezdarske šume: "Šumka i Šumko protiv Secka"

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/index.1.sr.html

http://zvezdarskasuma.blogspot.com/2009/08/sumka-i-sumko-protiv-secka.html

 

Avgustovsko šumovanje

ruka.jpgU subotnjem šumovanju, delili smo flajere i popričali sa Zvezdarcima o tekućem i nameravanom uništavanju Zvezdarske šume. Velika većina je zgrožena i ogorčena onim što se radi i onim što se namerava. Ljudi znaju šta šuma znači, koja je šteta već naneta, i koja bi šteta tek bila počinjena ako bi se sproveo u delo regulacioni plan Park šuma Zvezdara I faza.

To je poruka nadležnima da ne seku šumu.
Šumovanja će još biti. Različitih, sve zanimljivijih.

Zaštitićemo Zvezdarsku šumu od nesavesnih pojedinaca i grupa, kao i od nesavesne vlasti.
Šuma je daleko iznadlične samovolje urbanista i političara, daleko važnija od bilo čijeg privatnog profita.

Vidimo se na sledećem šumovanju.
Punim plućima!

Pogledajte prilog http://blip.tv/file/2427453



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shumska shumska 18:10 27.07.2009

strašno

podrška šumi!
mostarac mostarac 18:29 27.07.2009

Re: strašno

shumska
podrška šumi!

pridruzujem se
mrvicak mrvicak 11:52 30.07.2009

Re: strašno

Pridružujem se - podrška šumi i vama!

Uf što me to ta tajkunsko-birokratska bratija nervira... ne znam prosto koji deo te zle pare me više iritira..
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:50 27.07.2009

Tajkuni misle da su nedodirivi...

Pa, neko je resen da Beograd potpuno razmrvi i pretvori u svoju prciju kojom ce da vlada uz satanski osmeh.

Podrska ocuvanju starih beogradskih naselja, njegovih, suma, reka, ljudi...
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 20:34 27.07.2009

Podržavam u principu

ali prvo mi je potrebno da saznam koliko hektara će biti posečeno radi bolnice i gerijatrije,
a koliko radi komercijalne upotrebe.
Proširenje bolnice i gerijatrija su takođe važne.
Živim na Zvezdari kad sam u Beogradu.
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 21:06 27.07.2009

Re: Podržavam u principu

Svakako da su važne bolnica i gerijatrija. Stvar je u tome da i u samom krugu Gradske bolnice postoji prostor koji se može iskoristiti i da navodno "proširenje" zahvata višestruko veću površinu od one koju bonica trenutno zauzima, što se vidi na regulacionom planu.
Takođe, na Zvezdari ima dovoljno prostora da se proširi bolnica, ako je bilo kome zaisto do toga ozbiljno stalo, a da se ne poseče nijedno jedino drvo. Biće da je ovde proširenje bolnice samo izgovor.
Evo još jednog podatka. Od površine, čija će namena biti promenjena, 30% treba da pripadne KBC-u Zvezdara, a 70% ide na javnu licitaciju.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:51 27.07.2009

Re: Podržavam u principu

a 70% ide na javnu licitaciju.


Ako je tako onda imate moju podršku.
Puno pozdrava.
mrvicak mrvicak 11:58 30.07.2009

Re: Podržavam u principu

Evo još jednog podatka. Od površine, čija će namena biti promenjena, 30% treba da pripadne KBC-u Zvezdara, a 70% ide na javnu licitaciju.

!!!! pa skandalozno!!!
već vidim kako sjakti neki maxi exclusive, delta outlet, fancy restoran ili slični objekti bez kojih ovaj grad prosto ne može bre - za razliku od tu neke zelenjave, ta kome ona treba, ko bi da diše nek se seli, a i te ptice samo prave buku i kake po automobilima - nije li bolje da tu drmnemo koji TC i parkinge za naše autiće kojima ćemo lako već do neke prirode (kojih 100nak km away)
niki m niki m 20:43 27.07.2009

Biro u Krunskoj

Na delu je lukavstvo birokratskog uma.


Nece biti da su bas nekakve birokrate krive zbog ovoga. Nesto iskustva i malo zdravog razuma nam govori da iza ovakvih poduhvata obicno stoje ljudi sa novcem i koji ga hoce jos, a da njihove zelje ocigledno ispunjavaju ljudi koji trenutno vladaju Beogradom.

Neko u gradu Beogradu smatra deo Zvezdarske šume nepotrebnim.


Ovo "neko" moze da oznacava i grupu nasih sugradjana koji zive ispod i u neposednoj blizini Gazele.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:37 27.07.2009

Re: Biro u Krunskoj


niki m
Nece biti da su bas nekakve birokrate krive zbog ovoga. Nesto iskustva i malo zdravog razuma nam govori da iza ovakvih poduhvata obicno stoje ljudi sa novcem i koji ga hoce jos, a da njihove zelje ocigledno ispunjavaju ljudi koji trenutno vladaju Beogradom.



mrvicak mrvicak 12:01 30.07.2009

Re: Biro u Krunskoj

Neko u gradu Beogradu smatra deo Zvezdarske šume nepotrebnim.

Ovo "neko" moze da oznacava i grupu nasih sugradjana koji zive ispod i u neposednoj blizini Gazele.


Ma ne, oni belvil smatraju nepotrebnim i stoje na putu razvoja ovog grada - kazo nam Djilas.
Naravno - ti neki jesu tajkuni i slugerajska gradska birokratija.
sentinel26 sentinel26 21:11 27.07.2009

Ovo će sve nestati

za 20 godina










ako ovi sadašnji urbanisti budu sa lokalnom "samoupravom" kovali planove i u narednom periodu.
fenster fenster 21:29 27.07.2009

Uzas

Kako su krenuli jednog dana ce zbog nekog prokletog poslovnog prostora srusiti(ok gerijatrija ,al sta sa viskom prostora) Kalemegdan,zastitni znak Zvezdare bi da uniste,strasno! Podrzavam sumu !
albicilla albicilla 10:10 28.07.2009

'tice sumske

sto se ptica sume tice, mozda najznacajniji predstavnici su detlici (bar 5 vrsta), kao i sove (5 vrsta, od cega se 4 u sumi i gnezde, a peta je posecuje)

nedopustivo je unistavanje ove i drugih zelenih povrsina grada - one pripadaju svim gradjanima podjednako i niko ne sme dobiti 'naknadnu' gradjevinsku dozvolu za zelenu povrsinu, dok vec izgradjeno mora biti uklonjeno, a pluca grada vracena u prethodno, zakonito stanje

ovo je posao za gradonacelnika, koji se vec zauzimao za neke zelene povrsine, npr. mnogo manje znacajan peti parkic, pa gradski sekretarijat za zivotnu sredinu, kao i ministra ekologije & prostornog planiranja, koji se vec dobro pokazao uklanjajuci bespravno podignute objekte oko akumulacija - evo mu posla i blize kabinetu

podrska inicijativi
mrvicak mrvicak 12:04 30.07.2009

Re: 'tice sumske

nedopustivo je unistavanje ove i drugih zelenih povrsina grada - one pripadaju svim gradjanima podjednako i niko ne sme dobiti 'naknadnu' gradjevinsku dozvolu za zelenu povrsinu, dok vec izgradjeno mora biti uklonjeno, a pluca grada vracena u prethodno, zakonito stanje

potpis!
angie01 angie01 22:26 30.07.2009

Re: 'tice sumske

nedopustivo je unistavanje ove i drugih zelenih povrsina grada - one pripadaju svim gradjanima podjednako i niko ne sme dobiti 'naknadnu' gradjevinsku dozvolu za zelenu povrsinu, dok vec izgradjeno mora biti uklonjeno, a pluca grada vracena u prethodno, zakonito stanje



e_zlatko e_zlatko 15:42 28.07.2009

Свака шума је чудесна

Подршка шуми!
Свака шума битнија је од тржних центара и шта год би ту још углавили поред "проширења клиничког центра" (што јесте сумњиво), а не још кад је реч о шуми у толиком граду са нимало чистим ваздухом.
Оставите шуму на миру, ни она вас не дира!
sybil sybil 15:51 28.07.2009

nemojte mi zameriti

naravno, svi smo mi za kiseonik i zelene povrsine, to je divno. glasam za zelenilo iz sve snage. ali, hm...svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju, tako da je suma potpuno izgubila funkciju zelene povrsine, posto tamo ne moze da se provede prijatan dan, recimo. ne znam da li je to tacno, ali moji izvori kazu da je to zapustena divljina.elem, beogradu, kao sto je u londonu, trebaju civilizovani parkovi i sume, mesta gde ce ljudi doci da setaju, uzivaju i recimo slusaju klasicnu muziku nedeljom popodne, koncert na otvorenom.ako djilas planira da napravi tako nesto zeleno, ima moju punu podrsku.
niki m niki m 17:19 28.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju, tako da je suma potpuno izgubila funkciju zelene povrsine, posto


Suma je suma, i one ne postoje da bi imale nekakve funkcije zelenih povrsina. Cak i da je prepuna pasa lutalica to ne bi bio razlog da se posece i unisti. Bolje i takva nego beton.
albicilla albicilla 19:36 28.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju, tako da je suma potpuno izgubila funkciju zelene povrsine, posto tamo ne moze da se provede prijatan dan, recimo. ne znam da li je to tacno, ali moji izvori kazu da je to zapustena divljina


nasuprot uredjenoj divljini? suma je dobro razvijena, sa vidnom spratnoscu vegetacije, a postoji i proredjeni i proseceni parkovski deo kod belog bagrema: klupe, osvetljenje, tereni za rekreaciju, restoran...

i kada su turci predali kalemegdan, a gradski oci nalozili da se na do tada goloj poljani za egzercir posadi park, trgovci beogradski su se isto tako pobunili: rekose, tamo ce 'ajduci i secikese da se skrivaju...

nije suma kriva ako se tu okupljaju psi lutalice i to nije razlog da se dopusti unistavanje sume. problem lutalica je do nadleznih (uprava za veterinu, ministarstvo poljoprivrede) i nedostajucih sistemskih resenja

zimus u engleskoj ne videh nijednu macku ili psa lutalicu. svi su udomljeni ili uspavani - kako vam se to dopada? zato sam video dosta beskucnika, mislim ljudi, njih niko nece...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:53 28.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

zato sam video dosta beskucnika, mislim ljudi, njih niko nece...


sybil sybil 05:45 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti


nasuprot uredjenoj divljini? suma je dobro razvijena, sa vidnom spratnoscu vegetacije, a postoji i proredjeni i proseceni parkovski deo kod belog bagrema: klupe, osvetljenje, tereni za rekreaciju, restoran...i kada su turci predali kalemegdan, a gradski oci nalozili da se na do tada goloj poljani za egzercir posadi park, trgovci beogradski su se isto tako pobunili: rekose, tamo ce 'ajduci i secikese da se skrivaju...

nema problema, ja samo kazem da suma treba da se izgradi i civilizuje tako da recimo buduce generacije sa zadovoljstvom kazu- idemo danas ceo dan u taj park.

nije suma kriva ako se tu okupljaju psi lutalice i to nije razlog da se dopusti unistavanje sume. problem lutalica je do nadleznih (uprava za veterinu, ministarstvo poljoprivrede) i nedostajucih sistemskih resenjazimus

tacno. opet dolazimo do uredjenja sume.
u engleskoj ne videh nijednu macku ili psa lutalicu. svi su udomljeni ili uspavani - kako vam se to dopada? zato sam video dosta beskucnika, mislim ljudi, njih niko nece

da, i koliko parkova ima u londonu, a koliko u beogradu. i ne samo to , nego i kakvih parkova. ja sam ustvari samo to htela da kazem. sumu treba preurediti.
buba_truba buba_truba 07:40 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

sybil
ali moji izvori kazu da je to zapustena divljina

Izvini, a koji su to "tvoji izvori"? Kad si ti poslednji put prošla kroz tu šumu?
albicila
suma je dobro razvijena, sa vidnom spratnoscu vegetacije, a postoji i proredjeni i proseceni parkovski deo kod belog bagrema: klupe, osvetljenje, tereni za rekreaciju, restoran...

Neki ljudi sebi baš svašta dozvoljavaju...
albicilla albicilla 08:39 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

nije suma kriva ako se tu okupljaju psi lutalice i to nije razlog da se dopusti unistavanje sume. problem lutalica je do nadleznih (uprava za veterinu, ministarstvo poljoprivrede) i nedostajucih sistemskih resenjazimus
tacno. opet dolazimo do uredjenja sume.


mozgam i mozgam, ali ne shvatam.... mozete li mi molim vas objasniti kako ste od one polazne premise izveli ovaj zakljucak? ?
sybil sybil 08:43 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

albicilla
nije suma kriva ako se tu okupljaju psi lutalice i to nije razlog da se dopusti unistavanje sume. problem lutalica je do nadleznih (uprava za veterinu, ministarstvo poljoprivrede) i nedostajucih sistemskih resenjazimus tacno. opet dolazimo do uredjenja sume.mozgam i mozgam, ali ne shvatam.... mozete li mi molim vas objasniti kako ste od one polazne premise izveli ovaj zakljucak? ?

naravno, svi smo mi za kiseonik i zelene povrsine, to je divno. glasam za zelenilo iz sve snage. ali, hm...svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju, tako da je suma potpuno izgubila funkciju zelene povrsine, posto tamo ne moze da se provede prijatan dan, recimo. ne znam da li je to tacno, ali moji izvori kazu da je to zapustena divljina.elem, beogradu, kao sto je u londonu, trebaju civilizovani parkovi i sume, mesta gde ce ljudi doci da setaju, uzivaju i recimo slusaju klasicnu muziku nedeljom popodne, koncert na otvorenom.ako djilas planira da napravi tako nesto zeleno, ima moju punu podrsku.
albicilla albicilla 08:47 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

da, i koliko parkova ima u londonu, a koliko u beogradu. i ne samo to , nego i kakvih parkova. ja sam ustvari samo to htela da kazem. sumu treba preurediti.


koliko? gotovo sam spreman ruku u vatru staviti da beograd ima vise zelene povrsine po glavi stanovnika, nego london... znate, da neki stalni posetilac te sume kaze da je mnogo posetilaca, a malo uredjenih otvorenijih parkovskih povrsina, to bih mogao da uzmem u razmatranje; ali kada neko ko nogom u sumu nije zagazio zagovara secu drveca.... nemojte mi zameriti, ali to me podseca na komunisticke cenzore koji su zabranjivali knjige i filmove, a da ih nikad nisu ni procitali/pogledali....
albicilla albicilla 08:52 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

sybil

albicillanije suma kriva ako se tu okupljaju psi lutalice i to nije razlog da se dopusti unistavanje sume. problem lutalica je do nadleznih (uprava za veterinu, ministarstvo poljoprivrede) i nedostajucih sistemskih resenjazimus tacno. opet dolazimo do uredjenja sume.mozgam i mozgam, ali ne shvatam.... mozete li mi molim vas objasniti kako ste od one polazne premise izveli ovaj zakljucak? ?naravno, svi smo mi za kiseonik i zelene povrsine, to je divno. glasam za zelenilo iz sve snage. ali, hm...svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju, tako da je suma potpuno izgubila funkciju zelene povrsine, posto tamo ne moze da se provede prijatan dan, recimo. ne znam da li je to tacno, ali moji izvori kazu da je to zapustena divljina.elem, beogradu, kao sto je u londonu, trebaju civilizovani parkovi i sume, mesta gde ce ljudi doci da setaju, uzivaju i recimo slusaju klasicnu muziku nedeljom popodne, koncert na otvorenom.ako djilas planira da napravi tako nesto zeleno, ima moju punu podrsku.



zanimljivi misaoni procesi.... da se u sumi recimo okupljaju narkomani, vi biste i tada problem sveprisutne narkomanije u gradu resavali secom drveca? ja se iz ove diskusije povlacim, a vama zelim prijatan dan
sybil sybil 08:53 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

izvinite, ali ja se prvenstveno zalazem za uredjenje zelenih oblasti u gradu beogradu.

sybil sybil 08:54 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

zanimljivi misaoni procesi.... da se u sumi recimo okupljaju narkomani, vi biste i tada problem sveprisutne narkomanije u gradu resavali secom drveca? ja se iz ove diskusije povlacim, a vama zelim prijatan dan

ne secom nego policijom.
i ja vama zelim veoma prijatan dan.

maksa83 maksa83 14:11 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

ali, hm...svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju,

Čopori pasa se, noću, verovala ili ne, okupljaju i na Trgu Nikole Pašića i krstare po Terazijama. Gled'o ovim očima i izbegav'o ovim nogama. ; )

Živim na Zvezdari, i to je otpr. najčistiji deo užeg dela grada na kome možeš da živiš baš između ostalog zahvaljujući toj Zvezdarskoj Šumi.

Ali real estate je neprejebiv biznis, a dripci vazda gladni para.
ivana23 ivana23 14:26 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

Čopori pasa se, noću, verovala ili ne, okupljaju i na Trgu Nikole Pašića i krstare po Terazijama.

I na Trgu Republike!
sybil sybil 14:49 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

maksa83
ali, hm...svasta sam cula o tim sumama na zvezdari, pune su pasa lutalica, copori se okupljaju,Čopori pasa se, noću, verovala ili ne, okupljaju i na Trgu Nikole Pašića i krstare po Terazijama. Gled'o ovim očima i izbegav'o ovim nogama. ; )Živim na Zvezdari, i to je otpr. najčistiji deo užeg dela grada na kome možeš da živiš baš između ostalog zahvaljujući toj Zvezdarskoj Šumi. Ali realestate je neprejebiv biznis, a dripci vazda gladni para.

a pa naravno da ima pasa lutalica svugde, i u knez mihajlovoj, secam se dobro. moju jednu poznanicu je 90-ih u zvezdarskoj sumi napao copor pasa, jedva je ostala ziva. naravno, ti znas vazduh bolje posto tu zivis. ja samo kazem da moze da se uredi imajuci iskustvo iz londona. u royal parku su koncerti klasicne muzike nedeljom popodne kad je lepo vreme.
maksa83 maksa83 14:52 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

ja samo kazem da moze da se uredi imajuci iskustvo iz londona. u royal parku su koncerti klasicne muzike nedeljom popodne kad je lepo vreme.

Ovde je problem malo fundamentalniji - odbraniti tu šumu od real estate mafije koja očigledno drži u šaci gradsku (i bilo koju drugu) vladu. A za pleKanu muziku ćemo lako.
sybil sybil 14:56 29.07.2009

Re: nemojte mi zameriti

maksa83
ja samo kazem da moze da se uredi imajuci iskustvo iz londona. u royal parku su koncerti klasicne muzike nedeljom popodne kad je lepo vreme.Ovde je problem malo fundamentalniji - odbraniti tu šumu od realestate mafije koja očigledno drži u šaci gradsku (i bilo koju drugu) vladu. A za pleKanu muziku ćemo lako.

e pa to je zaista onda veliki problem. izvinjavam se sto nisam razumela sustinu, ja diskutujem kao da smo mi svajcarska koja ima problem.
quqi quqi 18:34 28.07.2009

jasam za

uvek za prirodu
wukadin wukadin 10:53 29.07.2009

Kapital

Želi da iz svega izvuče profit, ili bolje reći rentu (da bi profitirao moraš kontinuirano da ulažeš, ovde bi nekima bilo dovoljno da jeftino kupe i skuplje prodaju ili rentiraju).
Eto kome smeta šuma, koje je "neproduktivna".
Moja podrška šumi!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana