Zasto su danas devojke ljute?

World News RSS / 17.10.2007. u 15:07

Kako  nedavno pise New Tork Times prema nekim najnovijim istrazivanjima zene pokazuju znacajno manji stepen zadovoljstva svojim zivotima nego stoje to bio slucaj sa prethodnom generacijom.. Iscrpno istrazivanje na University of Pennsylvania pokazalo je da su tokom 70tih zene bile za nijansu srecnije nego muskarci. “ Danasnji rezultati pokazuju da je doslo do promene raspolozenja.i da muskarci pokazuju znatno veci stepen zadovoljstva i srece. Ekonomista na Princeton univerzitetu, Alan Krueger smatra da je moguci uzrok “ zenskog nezadovoljstva” cinjenica da zene i dalje nedeljno provode u proseku 90 minuta duze nego muskarci obavljajuci neprijatne obaveze kao sto su pranje vesa i placanje racuna.U isto vreme dok se bave ovim banalnim dnevnim  poslovima zene moraju da  grade karijeru i da brinu da li su jos uvek dovoljno” seksi i privlacne”.

 

Zene provode sve vise vremena  radeci van kuce i sve manje vremena obavljajuci zamorne poslove kao sto su kuvanje i odrzavanje kuce. Njihovi uslovi zivota su znacajno bolji nego pre 30 godina, sa vise mogucnosti zivotnih  izbora, vise sredstava i vise materijalnih dobara..Pa ipak, zene su ogorcene, nezadovoljne, ljute i nesrecne.

 

Kriticari feminizma se zlobno smeskaju i pitaju “ Dakle, drage nase feministkinje, kako ste zadovoljne statusom Super Zene za koji ste se tako ljuto borile?

Vasa teznja da sve imate i sve postignete dovela vas je na ivicu nervnog sloma. Da se feminizam zadovoljio samo borbom za jednaka prava umesto sto je pokusao da ubedi zene da mogu progutati celu curku a da se ne zadave, to jest da mogu  odjednom imati sve sto zele, mozda bi zene danas bile srecnije, kazu ovi zlobnici…”

 

Gluposti,  kazu zagovornici zenskih prava na srecu…Zene su nesrecne zato sto process izjednacavanja sa muskarcima nije sproveden do kraja. Zene su dokazale da su  jednako pametne i sposobne pa ipak i dalje  tesko prodiru u vrhove politicke ili korporativne lestvice.. osim toga, kod kuce i dalje moraju da budu glavni menadzeri porodicnog reda.. Cak i kad imaju dovoljno novca da kucne i porodicne obaveze “ outsource-iraju’ dadiljama i kucnim pomocnicama, ipak moraju da organizuju, regrutuju, kontrolisu i nadgledaju besprekorno funkcionisanje svojih kucnih asistenata.

 

Glupost! Kazu treci. Zene su same krive za bes koji ih je spopao.Zato sto ne umeju da se opuste.Zato sto su manijaci kontrole…zato sto neprekidno imaju svoje beskonacne liste obaveza, zato sto ne umeju da sve ostave, da otvore pivo i da se izvale kao sto muskarci znaju..

 

Glupost kazu zene…Mozda to muskarci znaju ali samo  zato sto je neko vec stavio pivo u frizider…

 

Pa zasto stavljate pivo u frizider ? Niko to od vas nije trazio …

 

Zato.. zasto??? Stvarno zasto???Ima li odgovora na to pitanje? Da li zene stvarno veruju da bi svet kolabirao u opstem haosu ako bi one malo predahnule?



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 15:32 17.10.2007

Dobra tema...

Zato.. zasto??? Stvarno zasto???Ima li odgovora na to pitanje? Da li zene stvarno veruju da bi svet kolabirao u opstem haosu ako bi one malo predahnule?
DA. Mnoge žene koje ja znam upravo to misle!
I što je još gore, mnogi muškarci koje znam, daju im dovoljno osnovanih razloga da tako misle.

eli eli 16:39 17.10.2007

Re: Dobra tema...

DA. Mnoge žene koje ja znam upravo to misle!
I što je još gore, mnogi muškarci koje znam, daju im dovoljno osnovanih razloga da tako misle.

Eto,ja nikako da naucim da predahnem.Najsigurnija sam kada sve zavrsim sama.Kasnije trpim posledice premora.
oort oort 11:53 18.10.2007

Re: Dobra tema...

eli
I što je još gore, mnogi muškarci koje znam, daju im dovoljno osnovanih razloga da tako misle.

sve na svetu je pitanje vežbe. siguran sam da 90% muškaraca nemaju nikakav problem da operu, skuvaju, obrišu, ispeglaju. problem je što pre zajedničkog života sa ženom to nisu morali da rade. pa i nisu. i zato nisu navežbali šta treba gledati, šta brisati. šta kupovati, šta se na koji program pere.
Žene, edukujte nas, za vaše dobro!
margos margos 14:22 18.10.2007

Re: Dobra tema...

oort

sve na svetu je pitanje vežbe. siguran sam da 90% muškaraca nemaju nikakav problem da operu, skuvaju, obrišu, ispeglaju. problem je što pre zajedničkog života sa ženom to nisu morali da rade. pa i nisu. i zato nisu navežbali šta treba gledati, šta brisati. šta kupovati, šta se na koji program pere. Žene, edukujte nas, za vaše dobro!

Bravo! Slažem se s tobom. Samo moraš malo da popričekaš da (neke) žene shvate da ne moraju sve same i da je ''model mučenice'' izašao iz mode. Drugim rečima da reedukuju same sebe, pa onda da se upuste u edukaciju muškaraca.
eli eli 15:27 18.10.2007

Re: Dobra tema...

siguran sam da 90% muškaraca nemaju nikakav problem da operu, skuvaju, obrišu, ispeglaju.

Volim sve sama da uradim,poslovno i privatno.Ne mislim da je u redu da svoje obaveze prebacujem na druge,kao sto ne mislim da je u redu da sa svojih 28 god imam kucnu pomocnicu.Znam da muskarci nemaju problem da obave kucne poslove,moj suprug i te kako pomaze.Stvar je u tome,zasto ocekivati pomoc u kuci od coveka koji radi 12 sati dnevno?
Gonzo Gonzo 18:29 18.10.2007

Re: Dobra tema...

ne mislim da je u redu da sa svojih 28 god imam kucnu pomocnicu


Sto ne bi bilo u redu, ako mozete da je platite? I ne vidim kakve veze imaju vase godine sa tim.
eli eli 20:09 18.10.2007

Re: Dobra tema...

Sto ne bi bilo u redu, ako mozete da je platite? I ne vidim kakve veze imaju vase godine sa tim.

Pa,jednostavno nisam takav tip coveka.Ne mogu mirno da gledam zenu dok mi cisti i da ne radim nista.Vidite to kao savest,sramotu,malogradjanstinu ili eto naviku.
Gonzo Gonzo 20:39 18.10.2007

Re: Dobra tema...

opet, ne vidim sta savest ima sa tim. Ako vam neko sredjuje kucu za pare, onda to radi dobrovoljno i srecan/na je sto ima takvu priliku.
eli eli 21:41 18.10.2007

Re: Dobra tema...

opet, ne vidim sta savest ima sa tim. Ako vam neko sredjuje kucu za pare, onda to radi dobrovoljno i srecan/na je sto ima takvu priliku.

Imate pravo i ja se slazem sa vama,sve dok nije moja kuca u pitanju.Uspela sam da vodim kucu posle majcine smrti kada nisam imala pojma ni kako se ukljucuje masina za ves ili kuva ili kako se sve ostalo radi,sada, toliko godina kasnije,ne znam, ne bi imalo smisla prepustiti to nekom drugom.Valjda se o tome radi.
Unfuckable Unfuckable 23:52 19.10.2007

Re: Dobra tema...

.Stvar je u tome,zasto ocekivati pomoc u kuci od coveka koji radi 12 sati dnevno?



/quote]

izvinjavam se što pitam ovako direktno ....a, jesi li ti nezaposlena ?
eli eli 00:02 20.10.2007

Re: Dobra tema...

izvinjavam se što pitam ovako direktno ....a, jesi li ti nezaposlena ?

Zaposlena sam ali radim 8 sati.Zasto?
Unfuckable Unfuckable 00:43 20.10.2007

Re: Dobra tema...

....zato što i tvojih 8 sati koje radiš troše neku energiju.. ako me kapiraš ....ok, možda nešto manju nego nečijih 12 sati ...ali troše
Da okrenem point : zajedno radite 20 sati, ali imate 48 sati, jel ? Spavate po 7-8 (x2) ...ostaje ..48-20-16 =12
Dakle 12 sati čisto ...da ne sitničarimo ...
Eto malo vremena za kolektivne sportove
eli eli 00:58 20.10.2007

Re: Dobra tema...

Eto malo vremena za kolektivne sportove

Hm!Pa,vreme za kolektivne sportove se uvek nadje!Mora!Jedino kada sam radila nocu.Ajde probajte to da izracunate?
Unfuckable Unfuckable 01:08 20.10.2007

Re: Dobra tema...

bez persiranja, plz...
Hteo sam da kažem da je i spremanje po kući i svi oni "beskorisni" poslovi - kolektivan sport koji se može uraditi u paru - a time i duplo brže---što ostavlja vremena za mnogo zabavnije kolektivne sportove..
ali point je bio da ničiji rad nije manje vredan ili više vredan...kao ni umor
eli eli 01:22 20.10.2007

Re: Dobra tema...

ali point je bio da ničiji rad nije manje vredan ili više vredan...kao ni umor

To sam shvatila ovih dana i resila da promenim firmu,konacno.Beskorisne poslove ne mozemo da zavrsavamo u paru jer nismo uvek u isto vreme kuci,ali zato uvek nadjemo vremena za setnju,voznju brodicem ili eto za obican razgovor.
Unfuckable Unfuckable 01:33 20.10.2007

Re: Dobra tema...

u to nisam ni sumnjao ...ali probajte da nadjete vremena i za zajednicko pranje sudova / kacenje vesa / whatever od dosadnih stvari .... - bez pretenzija da solim pamet il da se pravim mudar ... svakako imponuje da neko sa 28 godina razmišlja i poštuje vreme i umor onog drugog...
za zabavne stvari uvek se nađe društvo....to je lakši deo priče
ako ne veruješ da bilo ko drugi koga voliš, ceniš, poštuješ i poznaješ može da završi posao koji ti inače završavaš ...to znači da tu osobu ne ceniš ili sumnjaš u njene sposobnosti..
..testiraj sebe : ili je neko nesposoban..... ili neko drugi misli da je nezamenljiv ( i plaši se da će izgubiti kontrolu nad životom ako postane zamenljiv...)
eli eli 01:52 20.10.2007

Re: Dobra tema...

ako ne veruješ da bilo ko drugi koga voliš, ceniš, poštuješ i poznaješ može da završi posao koji ti inače završavaš ...to znači da tu osobu ne ceniš ili sumnjaš u njene sposobnosti

Ama ima toga,pogotovo dok sam radila nocu i spavala kada suprug zavrsi sa poslom,od spremanje vecere,pranje sudja i td.Ja ne sumnjam da on moze da zavrsi moj posao vec ,vise volim da ga ja zavrsim.Sto se tice kontrole nad zivotom...E,tu nisam bas pametna.Toliko cesto je nisam imala da zaista nisam kompetentna ni da iznesem misljenje.
Unfuckable Unfuckable 01:55 20.10.2007

Re: Dobra tema...

ok - vratismo se na početak ...odakle onda ona izjava :
Stvar je u tome,zasto ocekivati pomoc u kuci od coveka koji radi 12 sati dnevno?

povodom toga je išla cela ova priča....
eli eli 02:19 20.10.2007

Re: Dobra tema...

ok - vratismo se na početak ...odakle onda ona izjava :
Stvar je u tome,zasto ocekivati pomoc u kuci od coveka koji radi 12 sati dnevno?

povodom toga je išla cela ova priča....

Neko je pomenuo "model mucenice"!Ja ne smatram da se uklapam tamo samo zato sto sam sigurna da je nesto uradjeno kada ga ja uradim ili zato sto necu da maltretiram supruga da mi uvek i po svaku cenu pomaze cak i posle tih 12 sati.Znate,ponekad jutarnja{ili vecernja} kafa u krevetu znaci mnogo vise nego bilo koja pomoc oko pranja,peglanja ili kuvanja,koju kao sto vec rekoh i onako imam.
Unfuckable Unfuckable 02:26 20.10.2007

Re: Dobra tema...

opet neposredno pitanje ...jel ti rodjendan negde s jeseni ..avg - sept ?
btw ..ja nisam pomenuo model mučenice ...možda pomenem "control freak" bez uvrede...al kažem...možda
eli eli 02:31 20.10.2007

Re: Dobra tema...

btw ..ja nisam pomenuo model mučenice ...možda pomenem "control freak" bez uvrede...al

Neko na pocetku.Margos ili tako nesto?Mozda i budes u pravo za control freak-a,ali opet sa veeeelikim upitnikom.U Aprilu,zasto?
Unfuckable Unfuckable 02:58 20.10.2007

Re: Dobra tema...

mislio sam da si virgo - stereotip i predrasude ...sorry ...obično sam sretao virgos kao control freakove ...moja greška
ali razmisli o tome da control freak bazično ne veruje ljudima okolo ...i da stoga veruje da samo on ...i jedino on može dovršiti posao kako valja....iza toga je popriličan strah ...ili razočaranje - koji ga gone da samo on dovršava posao kako treba (forma - suština)
eli eli 03:07 20.10.2007

Re: Dobra tema...

ali razmisli o tome da control freak bazično ne veruje ljudima okolo ...i da stoga veruje da samo on ...i jedino on može dovršiti posao kako valja....iza toga je popriličan strah ...ili razočaranje - koji ga gone da samo on dovršava posao kako treba (forma - suština)

U pitanju je upornost i tvrdoglavost i naravno doslednost.Eto,velike greske,zao mi je,ali ja verujem ljudima i to bezrezervno sve dok se ne dokaze suprotno,sto se pre ili kasnije desi ali...takav je zivot.A,zasto mislis da je sve to potreba za kontrolom?Jel ne moze da bude cista odgovornost ili navika,emocija,umesto straha i razocarenja?
Unfuckable Unfuckable 03:21 20.10.2007

Re: Dobra tema...

sto se pre ili kasnije desi ali...takav je zivot.

jeste ...al - zajebemo li i mi ponekad...ili baš nikada ? Sruši li se nebo zbog toga ?

...aj da razdvojimo samo po "vrednosti" : upornost, tvrdoglavost, doslednost...pa će se kasti samo...ubaci i odgovornost

navika se rađa iz određenih proživljenih situacija ...ne postoji sama ....navika se stiče - nekim iskustvom.
Čovek se ne rađa sa navikama, nego sa instinktima...navike - dobre i loše - stiče.
Mislim da je to najobičniji strah od nepredviđenog i nepoverenje (..."verujem ljudima sve dok se ne pokaže suprotno, što se pre ili kasnije desi"..) - pošto, by default - mora da se desi ...ljudi moraju da zajebu, a na toj kapiji čekaš ti sa pobedničkim osmehom ...što nas opet vraća na početak ovog komentara ....i pitanje ..a da li smo i mi ljudi ?

eli eli 03:30 20.10.2007

Re: Dobra tema...

i pitanje ..a da li smo i mi ljudi ?

A,sta bi drugo bili?
eli eli 03:31 20.10.2007

Re: Dobra tema...

....i pitanje ..a da li smo i mi ljudi ?

A,sta bi drugo bili?
Unfuckable Unfuckable 03:36 20.10.2007

Re: Dobra tema...

pa...ljudski je grešiti ...ako dopuštaš sebi - dopusti i drugima. ... i da greše, i da svojom sivom masom reše neku situaciju...a ne samo tvojom ...
that s point
Pozdrav., vraćam se danas oko podne...dok se reinkarniram ....

eli eli 03:40 20.10.2007

Re: Dobra tema...

Pozdrav., vraćam se danas oko podne...dok se reinkarniram

Pozdrav.Svako dobro.
Icotaki Icotaki 15:32 17.10.2007

?

Ovaj tekst je toliko pun tipicnih stereotipa da je to neverovatno... ja nemam pojma gde se takve zenske osobe srecu koje su opisane u tekstu...A i sama sam pripadnica zenskog pola. A da li ovaj tekst malo nije suprotan nekom napisanom pre neki dan, o "novim usedelicama"?
Tekst je idealan za tipicnu holivudsku komediju gde su svi likovi svedeni na jednodimenzionalne karikature.
Obozavam da se izvalim na terasi uz pivo... nemam zelju da "regrutuje, kontrolisem"...
kad se vratim sa posla, prvo sebi sipam casu vinca i udahnem duboko.
a nisam jedina
tako da me mani stereotipa
Queeria Queeria 15:44 17.10.2007

Re: ?

Da, previše stereotipa, ali to nije ništa novo na World News blogovima.
oldtajmer oldtajmer 15:47 17.10.2007

Re: ?

kad se vratim sa posla, prvo sebi sipam casu vinca i udahnem duboko.
a nisam jedina


Tu je mali problem ako ti je prva stanica na putu s posla obdaniste, kao mnogim zenama
margos margos 18:45 17.10.2007

Re: ?

Queeria
Da, previše stereotipa, ali to nije ništa novo na World News blogovima.

Naravno da je prepuno stereotipa, kao i naše okruženje - biću slobodna da kažem, pa i mi sami, vrlo često.

Tome i služe razni tekstovi i razmena (nekada i otrovnih) mišljenja. Upravo tome: razbijanju stereotipa, promenama u razmišljanju, promenama u načinu ophođenja prema različitima itd itd itd.

Gde god komentarišemo o nečemu što nas mnogo ne pogađa, u stanju smo da budemo fini, tolerantni, da razumemo da je 'sve proces'... 'da je učenje proces'... 'da je promena dugotrajna... korak po korak'.
No, gde god nam se probudi emocija, onda prestaje razumevanje, onda smo odsečni, oštri, gađamo iz svih mogućih oružja.

Znam, reći ćete 'ovo je zabava'... 'blog nije mesto za edukaciju'... 'nije moje da nekog učim'... 'imam pravo da biram koga ću da učim'.... i slično - i potpuno ste u pravu.

Ja sam možda malo staromodna, u moje vreme je bio jedan TV program i tada je ovo što se danas zove 'javni servis' zaista imao javnu funkciju da edukuje - od pismenosti i ispravnog govora i izgovora do zemalja i gradova sveta. Naravno, nit' je tadašnja TV bila savršena, nit' je svet ikad bio savršen!

Kao što Pedja (čini mi se, izvini ako grešim) reče da ga od fašizma više nervira površni antifašizam, ja ću parafrazirati i reći da me više od iskrenog i prirodnog govora punog stereotipa, više nervira sterilan politički korektan govor, čak i u vicevima ('reče Rom Romu')!

blue blue 16:18 17.10.2007

ni devojke vise nisu ono sto su bile...

Gonzo Gonzo 17:50 17.10.2007

Sta je sa 70-im?

Ekonomista na Princeton univerzitetu, Alan Krueger smatra da je moguci uzrok “ zenskog nezadovoljstva” cinjenica da zene i dalje nedeljno provode u proseku 90 minuta duze nego muskarci obavljajuci neprijatne obaveze kao sto su pranje vesa i placanje racuna.U isto vreme dok se bave ovim banalnim dnevnim poslovima zene moraju da grade karijeru i da brinu da li su jos uvek dovoljno” seksi i privlacne”.


S obzirom da su 70-ih bile srecnije, znaci li to da su tada zene manje radile po kuci, manje brinule o karijeri ili im nije bilo bitno da budu lepe?
mariopan mariopan 18:35 17.10.2007

Re: Sta je sa 70-im?

Pa ne secam se da su sedamdesete bile takve a ja sam tada bila mlada....mislim da je osecaj srece tesko tako svesti na neke stvari kao spremanje kuce ...rad na poslu...premor i td.Naravno da je srecniji muskarac koga je zena pustila da lezi dok se ona ubija od posla a da ona ne bude zbog istoga srecna ali ne svodi se osecaj srece samo na to.

Mislim da se tako pojednostavljeno ne moze gledati i da sreca zavisi od mnogo vise cinilaca. Zaljubljena devojka moze ceo dan da sprema kucu pevajuci...ne smeta joj sta god da radi ili ne radi njen dragi.Mozda on radi nesto drugo sto nju cini izuzetno srecnom. Ako ste bili zaljubljeni ili nekoga voleli ne mozete ni da se setite da li ste nesto vise ili manje tada radili,kod kuce ili na poslu...osecaj srece je sve to obrisao.

Ako je istina (?) da su devojke nezadovoljnije svojim zivotom to moze da ima i drugacije uzroke. Nekome je lepo samo da proseta prirodom i da oseti srecu a nekome nije dovoljno i da ga obasipaju paznjom i poklonima jer uvek zeli jos....valjda je to individualno i zavisi od osobe.
sun_to_rock sun_to_rock 18:56 17.10.2007

the truth

Zato.. zasto??? Stvarno zasto???Ima li odgovora na to pitanje? Da li zene stvarno veruju da bi svet kolabirao u opstem haosu ako bi one malo predahnule?

Evo, prvi put da se ne slozim sa Pedjom, ali ovo je stvarno istina. Potpuni smo control freak manijaci.
Gonzo Gonzo 20:04 17.10.2007

Re: Sta je sa 70-im?

ne razumem bas potpuno vas odgovor.
Moje pitanje je jasno, s obzirom da je navedeno nekoliko razloga zasto su zene danas manje srecne nego 70-ih, pitam se koji od gore pomenutih problema nije postojao ili je bio manje izrazen 70-ih godina.
Kratko i jasno, nista zaljubljenost i cvrkutanje dok se riba WC solja, kolaps sveta ako zene predahnu itd.
Marija Z. Marija Z. 20:56 17.10.2007

Re: Sta je sa 70-im?

70tih je mnogo manje zena u Americi bilo zaposleno pa su tako verovatno i frustracije oko karijere bile manje izrazene. Ne kazem da je to jedini razlog danasnjeg povecanog nezadovoljstva zena u Americi, ali sigurno je doprineo.
deki_swe deki_swe 13:00 18.10.2007

Re: Sta je sa 70-im?

mariopan
Naravno da je srecniji muskarac koga je zena pustila da lezi dok se ona ubija od posla a da ona ne bude zbog istoga srecna ali ne svodi se osecaj srece samo na to.


To bi onda trabelo da znači da za sreču postoji konkurencija među polovima - kad jedan dobija, drugi gubi. Zar je to sreća - koliko takvih (strećnih) muškaraca lično poznaješ?

Zar je sreća uopšte vezana za pol? Tražeči po goglu naišao sam na dosta artikala o sreći. Recimo u istraživanju sreće po različitim državama, u najsrećnije spadaju Kanada, skandinavske zemlje, Australija i neke zemlje južne amerike. Balkan je negdje u sredini a dio afrike na dnu. Kao največi razlozi sreče se usvari spominju zdravlje, "wellfare" (društveni razvoj) i mogučnost obrazovanja. Kapitalizam dobija negativnu ocjenu - za razliku od para možda je sreća beskonačan resurs.



Dexter Dexter 19:57 17.10.2007

70s - 00s

Jedno skorasnje istrazivanje sprovedeno u SAD kaze da je 70ih vecina amerikanaca smatrala da je u zivotu najvaznije pronaci neki svrsishodan smisao vlastitog postojanja dok danas vecina smatra da je najvaznije biti dobro materijalno obezbedjen.
Ja ne znam da li su zene danas nezadovoljnije nego sto su bile 70ih, ali je moguce da je emancipacija povecala subjektivni osecaj nezadovoljstva.Ako su vase zivotne opcije skucene onda necete biti posebno zadovoljni ali ni posebno nezadovoljni.Sa druge strane kada se broj potencijalnih mogucnosti poveca rastu i apetiti, pa ako neko sebi zacrta "previsoke ciljeve" ne gine mu nezadovoljstvo.
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:39 18.10.2007

vece sanse.......

istrazivanja pokazuju
da su ljudi najnezadovoljniji
u najproduktivnijim godinama zivota
(srednji deo zivnotnog veka),
jer uvek zele vishe.
Mozda se moze povuci analogija
i sa zenama kroz vreme.
Kako su postale radno produktivnije
(mogu da ostvare svoju kreativnost itd......)
zene postaju manje zadovoljne.
Unfuckable Unfuckable 23:25 19.10.2007

Devojke su danas ljute zato

što ih muškarci ceo život uveravaju da je ovoliko



...20 cm .....
Unfuckable Unfuckable 23:23 20.10.2007

Re: Devojke su danas ljute zato

u stvari...ovoliko :

Srki Srki 06:03 11.01.2008

proba

slika



slika

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana