B92 Blog    Članovi    dali76    AMA dokle više?

dali76
03:18
PET
31
JUL

AMA dokle više?

Vrelo je ovo ljeto i sušno. Dobro vreme za one koji vjeruju u problem globalnog zagrijavanja te ne mogu vjerovati kako uopšte postoje i takvi koji u pomenuti problem baš i ne vjeruju.
Prilično se zagrijala američka politička scena- Predsednik Obama pokušava nekako izgurati glasačima obećanu reformu zdravstvenog sistema. Neće ići lako. Usudio bih se kazati "Mission impossible". Tako je to kad ispred sebe imate najjaču političku organizaciju koja ulaže na desetine miliona dolara u sve moguće pore američkog zakonodavnog sistema.
Čitao sam nedavno u lokalnim novinama "Houston Chronicle" da deset vodećih senatora (kako Republikanaca tako i Demokrata) "za svojim vratom" imaju najjače lobiste najjače gorepomenute političke organizacije iliti "American Medical Asociation".
Zašto najjače lobiste? Zato što je AMA najmoćnija lobistička grupa u kongresu?
Ne baš. Zato što su lobisti najmoćnije političke organizacije ustvari supružnici pomenutim senatorima.
Zamislite da ste senator i da vam supruga radi kao vaš lični lobista za najmoćniju lobističku grupu. Pun pogodak, zar ne?
Od 2000. godine do sad AMA je potrošila 205 miliona dolara "ubjedjujući" američke kongresmene da je interes ove lobističke grupe ustvari identičan interesu glasača koji glasaju za te iste kongresmene. Ovakva količina novca, utrošena na ubjedjivanje, govori il' da su kongresmeni prlično nerazumni pa ne vide bez zelenoopipljivih dokaza šta je interes njihovih glasača, il' da je ipak interes doktora jedna stvar a interes gradjana neka druga- pa se ovakav jaz može premostiti milionima dolara. Medju onima koji vjeruju u ovu drugu varijantu je David Donnelly, inače predsednik neprofitne organizacije "Public Campaign Action Fund", koja se bavi, danas izgleda prlično nemogućom misijom- da narodni tribuni budu odgovorni onima koji za njih glasaju, a ne onima koji im plaćaju basloslovno skupe kampanje.
Da bi ste postali izabrani predstavnik u kongresu, treba vam podosta novčanica. Bez donatora, vaša karijera je neizvjesna. Donatori kao što je AMA su više nego susretljivi da ulažu novac u vašu kampanju.
Vi ste izabrani predstavnik ali i dužnik onima koji su vam pomogli. Onda vam AMA lijepo zavrbuje vašu ljepšu polovinu, koju lijepo i plati, i vaša draga žena ima em motivaciju em dugogodišnje iskustvo kako da vas ubjedi da je sasvim očigledan znak jednakosti izmedju interesa vaših glasača i njenog poslodavca.
I tako vi zavrbovani u privatnosti kuhinje il' spavaće sobe usljed toplotnih vrućina i dalje tvrdite da globalnog zagrijavanja ustvari nema. Tvrdite da je sasvim u redu da se bolnički tretman za iščašen zglob na ruci košta 12000 dolara. Da je sasvim normalno da jedan učitelj koji eto može da uzme povoljno zdravstveno osiguranje jer sreća njegova ima državni posao, pa ga isto košta samo 580 dolara mjesečno. Ništa loše u tome što vam šofer kamiona ispriča kako je mislio da mu srce čudnije lupa pa tek poslije detaljnog pregleda dobio naknadni infarkt kad mu je za dvosatni sveobuhvatni pregled stigla "čestitka " od 3000 dolara. Može i na rate brate!!! Ne dotakne vas priča jednog oca, bivšeg radnika GM kompanije koji ne može objasniti sebi, a kamoli svojoj ćerki, zašto joj ne može obezbediti operaciju od koje joj ovisi budućnost. I priča medicinske sestre na jedno uvo vam udje- na drugo izadje iako vam priča kako je spasavala preživjele iz ruševina i dima u New York-u tog nesretnog 11. septembra. Te kako je prvo izgubila zdravlje pa onda posao i sad nema da plati za astronomske preglede.

I sad džaba što je medju vašim glasačima i učitelj, i medicinska sestra i šofer kamiona- vi se ponašate i glasate kao da je vaše cjelokupno biračko tijelo doktorsko osoblje nekog medicinskog centra. Nekad se znalo da AMA ogromnim dijelom finansira Republikanske kandidate. Od 2006. (kad su Republikanci počeli gubiti kontrolu u kongresu) sredstva su počela ići i kandidatima Demokratske stranke. Je l' onda treba nekog da čudi da današnja Obamina administracija ima problema sa kongresmenima iz vlastite (čitaj- Demokratske stranke)?
AMA, koliko je politički moćna, ne bi me čudilo da iz mrtvih vaskrsnu Majkla Džeksona lično, samo na onoliko koliko je potrebno da se isti pojavi kod Larija Kinga na CNN-u, te da bezuslovno podrži zahtjev AMA da se limitiraju mogućnosti da ljudi, ne dao bog, tuže doktore zbog njihovih grešaka koje eto mogu biti kobne.
Postala je samo fraza nekadašnja uzrečica "svi putevi vode u Rim". Odavno oni Rim zaobilaze. Pitanje je sad ima li snage američko društvo da spreči da mu država ne nastavi putem tog istog Rimskog carstva.
Kad politika postane business- demokratija postane dekoracija a lobista te čeka u spavaćoj sobi.





Komentari (29)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Pavlović  05:33 31.07.2009
Preporuka: 0

ja sam za

#Link  Replika: 2
Dolar vrti gde burgija nece. Kad se pomene socijalizovana medicina, odmah se podizu obrve, na lice nabacuje cudan osmeh sa stisnutim usnama i zubima koji se ne vide, a koji po malo skrgucu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  10:32 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: ja sam za

Dolar vrti gde burgija nece.
Nije loše uz $ imati i evrosava.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  15:47 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: ja sam za

Fasciniraju me te izjave o socijaliziranoj medicinn.
Valjda bi to trebalo znaciti da ce doktori ,ako se smanje troskovi lecennja, postati socijalni slucajevi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  05:42 31.07.2009
Preporuka: 3

Demokratija je dobra

#Link  Replika: 1
ali lobiranje se vise isplati. Narocito ako su u pitanju AMA i slicni. U vecini slucajeva lobiranje nije nista drugo do institucijalizovana i ozakonjena korupcija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  15:48 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Demokratija je dobra

well said.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  07:31 31.07.2009
Preporuka: 1

Pa da

#Link  Replika: 1
il' da je ipak interes doktora jedna stvar a interes gradjana neka druga- pa se ovakav jaz može premostiti milionima dolara

Međutim glavno pitanje je šta je interes društva kao celine. Kako se ono lepo kaže što ne platiš na mostu platićeš na ćupriji...Sad tu treba biti pametan pa naći pravu meru između jedne i druge opcije...Problem je što se lobisti veoma trude da ne nalažiš pravu meru već da tvrdiš da je prava mera ona koja odgovara njihovim nalogodavcima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  15:53 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Pa da

grupe kao sto e AMA spadaju u tkzv special interest groups. znaci one maju svoj legitimni interes i to e sasvim OK. Sa druge strane trebalo bi da su neki drugi ljudi koji stite interes ostaliih gradjana i drustva. Njih slabo ima il su ih "kupili"ovi prvi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  08:20 31.07.2009
Preporuka: 1

AMA

#Link  Replika: 5
u redu je, sve ostaje u kurugu porodice, još ako je po Zakonu....
Lobiranje shvatam kao umeće ubeđivanja , uticanja, ne birajući sredstva , na tok stvari.
Evo, i kod nas hoće da donesu Zakon o lobiranju , da se legalizuje ono što sada ide "ispod žita".
Ko može da plati neka plati i država će nešto zadržati, a ko ne
Može i na rate brate!!!

Lobiranjem se u politici gubi smisao " interes građana ". Hoće li političari u predizbornim kampanjama početi da se pozivaju na lobističke krugove i da oni budu garancija ostvarivanja njihovih obećanja ? Koji će nam onda političari , glasaćemo za lobiste !?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
uros_vozdovac  09:11 31.07.2009
Preporuka: 2

Re: AMA

Koji će nam onda političari , glasaćemo za lobiste !?!


A onda će političari, brže bolje da postanu - lobisti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  09:17 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: AMA

uros_vozdovac
Koji će nam onda političari , glasaćemo za lobiste !?!


A onda će političari, brže bolje da postanu - lobisti.

U pravu si. Ako već nisu i jedno i drugo . Spremni su za sve uloge.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  15:56 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: AMA

e sad zavisi koji bolje zaradjuju lobisti il politicari?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  01:32 01.08.2009
Preporuka: 2

Re: AMA

dali76
e sad zavisi koji bolje zaradjuju lobisti il politicari?



kako god, dali76, briga me i za jedne i za druge, kao i uvek nahebe narod,da prostis, sve ovo sto se sad kod tebe, desava, desice se i vec se desava kod nas. Mrzim sve u vezi politike, lobista, ljudi iz senke, sa drveta, iz prikrajka, iza krivine, sa strane, nije bitno. Izvini na ogorcenosti, krecenje u toku, i tu ima lobista
P.S. Ti u USA i znas ko je za koga lobirao, i za koga nece, a ovde se lobira za sve pa ko pobedi. A kad pomislim kako sam naivno verovala da me od tog petog, desetog, politika nece interesovati.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  05:39 01.08.2009
Preporuka: 1

Re: AMA

Ja razumijem svu razocaranost I politikom I politicarima.
Demokratija je, izmedju ostalog, I kontrola onih koji sun a vlasti.
Demokratija pocinje glasanjem ali se tu I ne zavrsava.
Tako da ni peti ni sesti oktobar koji jesu pocetci sami po sebi nisu mogli donjeti ama bas nista.


Politicari zele ljudima zgaditi politiku.
Uspesno to rade.
Gledam CNN.
Muka mi je vise slusati ; Michael Jackson ovo ono.
Obama zove policajca I profesora na pivo.
Osvemu se prica,o svemu se govori a naslovnice su pune zanimljivih I trivijalnij stvari.
Hleba I igara je glavni moto.
A pitajte jednog obicnog Amerikanca o ko printa pare u ovoj drzavi e to ne zna.
Pitajte ga sta se desava u Iranu e pa to zna.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  11:07 31.07.2009
Preporuka: 0

Ja bih samo rekao

#Link  Replika: 1
ŽIVELA EVROPA !
I Kanada
I Australija
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  16:06 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Ja bih samo rekao

e sad....sta bi sa zemljom di ja zivim?Zivio Texas..
Salu na stranu. Cuo sam da je zdravstvena usluga u Australiji prilicno losa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  11:39 31.07.2009
Preporuka: 0

Dali...

#Link  Replika: 1
Ja i na ovu temu pala sa kruške na jabuku, tj, nemam pojma...
Ali voooleeem da čitam tekstove unuka djeda Rada lugara iz Ličke Jesenice, pa ma koja tema da je u pitanju...
Od mene preporuka!

Djina
unuka jedne babe
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  16:16 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Dali...

E unuka unuka pa sa kruske na jabuku?
Nikako na zelene grane.
Ne zamjeram sto ne razumijes nit voles politiku. Meni je uvalise na kvarno pa se bakcem I sa njom.
Poz unuk za unuku
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eizo  14:37 31.07.2009
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 3
Kapitalizam batooo....
Od WW2 Amere uce da je besplatna zdravstvena usluga put u komunizam...ako ovo izgura svaka mu cast.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  16:33 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: ...

Komunizam je super igracka. To najbolje je znao senator “Jozo” McCarthy koji je svoju popularnost stekao loveci ,vecinom izmisljenje komunisticke likove, po americkoj vladi.
Obama ne zeli besplatnu zdrastvenu uslugu , on cak ne smije otvoreno reci da su ovakvi troskovi lecenja nenormalno visoki.
I to sto zeli uvesti drzavno osiguranje za one koji si ne mogu priustiti drugacije je problem.
Predsednik Johnson se svojevremeno pravo namucio sa AMA. Pobjedio je .
Ali LBJ je imao visedecenijsko iskustvo u kongresu I znao je o svim senatorima sve pa je bilo lakse.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  18:41 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: ...

dali76
Komunizam je super igracka. To najbolje je znao senator “Jozo” McCarthy koji je svoju popularnost stekao loveci ,vecinom izmisljenje komunisticke likove, po americkoj vladi.

Pa mnogo je njih stradalo od Joze a stvarni su ljudi.

dali76

Obama ne zeli besplatnu zdrastvenu uslugu , on cak ne smije otvoreno reci da su ovakvi troskovi lecenja nenormalno visoki.

I on je slusao ovo kao mali:


dali76

I to sto zeli uvesti drzavno osiguranje za one koji si ne mogu priustiti drugacije je problem.


Posle ove reforme profitirace samo oni koji su i do sada zgrtali lovu. Sa jedne strane svi bolesni koji su skupi osiguravajucim kompanijama jer koriste usluge preci ce na drzavne jasle a sa druge strane naterace one neosigurane da postanu nove musterije osiguravajucih kuca.

Predsednik Johnson se svojevremeno pravo namucio sa AMA. Pobjedio je .
Ali LBJ je imao visedecenijsko iskustvo u kongresu I znao je o svim senatorima sve pa je bilo lakse.


LBJ je igrao prljavo i nije morao da slusa gospodare jer nije na vlast iznenada dosao iz podruma voljom nekih gospodara.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:05 01.08.2009
Preporuka: 0

Re: ...

U pravu si drug clan. Mnogim familijama je zagorcan zivot tih pedesetih u lovu na crvene vjestice.
Bilo je dovoljno, kako je jedan moj professor rekao, da ti komsija ima crvene zastore pa da ga prijavis kao skrivenog komunistu.
Ti bi drug vjerovatno da je tad bilo bloga s tim nickom bio optuzen medju prvima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  14:40 31.07.2009
Preporuka: 0

Demokratija

#Link  Replika: 3
Da bi ste postali izabrani predstavnik u kongresu, treba vam podosta novčanica. Bez donatora, vaša karijera je neizvjesna. Donatori kao što je AMA su više nego susretljivi da ulažu novac u vašu kampanju.



To je zato sto na izborima uvek pobedjuje onaj ko ima vise novca.
Glasanje treba da ukinu, cemu to - lakse je pogledati stanje na racunu i proglasiti pobednika.

Lobiranje je legalizovana korupcija koja ce demokratiju i USA izjesti iznutra, sve do potpune smrti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  16:06 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Lobiranje je legalizovana korupcija koja ce demokratiju i USA izjesti iznutra, sve do potpune smrti.


kapitalizmus
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  16:46 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Ja ne mislim da je lobiranje samo americki problem.
Ovdje je to legalizirano I javno.
Nadam se d ace se to promjeniti.
Drzava Arizona prva je uvela tkzv Clean Eelection gdje se strogo limitira donacija I troskovi onih koji su birani za funkcije.
Nacina ima samo ima li volje I snage.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  18:46 31.07.2009
Preporuka: 0

Re: Demokratija

dali76
Ja ne mislim da je lobiranje samo americki problem.
Ovdje je to legalizirano I javno.
Nadam se d ace se to promjeniti.


Naravno da nije samo americki ali je trenutno ponajvise americki problem mada Evropa pristize.

Legalno je i u EU i javno : link (pogledati pretposlednju stranu)

Nece se promeniti bez znacajne promene celokupnog drzavnog sistema a to je vec poseban problem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ruzzo_dusho  01:56 02.08.2009
Preporuka: 1

SiCKO...

#Link  Replika: 2
..je naziv filma Majkla Mura (Michael Moore) iz 2007. godine. Malo je okrpio zdravstveni sistem u jAmeriKi. Vredi ga pogledati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  16:33 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: SiCKO...

NAZALOST pomenuti dokumentarac se nije vrtio na CNN kao sto se vrti prica o Majklu Dzeksonu.
Nije valjda dovoljno zanimljiv.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  16:37 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: SiCKO...

dali76
NAZALOST pomenuti dokumentarac se nije vrtio na CNN kao sto se vrti prica o Majklu Dzeksonu.
Nije valjda dovoljno zanimljiv.



Da. Na zalost.

A ovaj tvoj tekst treba da se vrti i da ga sto vise ljudi cita. Da nam na pamet ne padne ugledanje na americko zdravstvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
strenum  20:50 05.08.2009
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
Njima treba jedna Krugolina da pokrene stvari
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA