Ljubav| Politika| Region

Trojka Episkopa bačkog Irineja u poslednjoj sekundi?

marco_de.manccini RSS / 02.08.2009. u 07:01

 

Šut izgleda odlično. Jeste upućen dve sekunde pre kraja napada, ali izbačaj iz ruke izgleda perfektno, putanja je visoka i dobra, i sada se lopta vrti oko obruča i možda upadne gde treba, a možda i ne. Da li će upasti zavisi od toga da li će neko sa strane mučki zadrmati koš ili čak javno i bezobrazno skinuti loptu sa obruča.    

7dd.jpg 

* * *  

Два дана пред највећи празник у Македонији, Илиндан, Српска Православна Црква је издала саопштење за јавност, потписано од стране Епископа бачког Иринеја, у којем се јавност обавештава да ће ове године посета званичне македонске делегације манастиру Прохору Пчињском бити дозвољена. 

Да подсетимо. На Илиндан 1903. је подигнут устанак против Отоманске Империје у неким областима данашње Републике Македоније и на северу Грчке. Овај устанак је брзо угушен, али не пре ослобођења неколико омањих градића и проглашења Крушевске Републике, која је трајала свега 8 дана (4.-12. август). На Илиндан 1944. је у манастиру Прохор Пчињски, одржана прва седница Антифашистичког Већа Народног Ослобођења Македоније (Антифашистичко Собрание на Народното Ослободување на Македонија - АСНОМ) и тиме утемељена модерна македонска држава у границама у којима и данас, после 65 година, опстојава. У част ова два догађаја Илиндан је Дан Републике у Македонији. 

Централна прослава Дана Републике се увек одржава у Крушеву, између осталог и зато што је манастир Прохор Пчињски на територији Србије, па масовна посета и прослава у и око манастира не би била ни могућа, а вероватно ни примерена. Оно што је свакако могуће и примерено је посета званичне делегације Републике Македоније манастиру, с циљем да се и ту, на самом месту, бар некако обележи празник и историјски догађај. 

За овакву посету, наравно, потребна је обострана добра воља, договор, и екплицитна сагласност Српске Православне Цркве. Напоменимо само да је у последњих седам година (а чини ми се и дуже) македонска делегација ушла у манастир и пригодно обележила празник само у 2004. Како год се тумачили прави разлози за ово, не може се одрећи да је свакако један од фактора и несугласица између Српске и Македонске Православне Цркве и око имена потоње цркве и око њене самосталности.  

Управо због свих ових околности веома радује саопштење СПЦ којим се посета ове године дозвољава, а оно што посебно радује је и тон овог саопштења. Исто се састоји од три пасуса, која овде цитирам и коментаришем посебно. 

Део Први

Саопштење за јавност 
31. јул 2009 - 15:05 

Српска Православна Црква, као домаћин и власник велике православне светиње, манастира Светог Прохора Пчињског, одлучила је, како на нивоу подручне Епархије врањске тако и на нивоу Светог Архијерејског Синода - на предлог Његовог Преосвештенства Епископа бачког др Иринеја, члана Светог Синода и овлашћеног заступника Епархије врањске по питању прославе Илиндана у манастиру Светог Прохора Пчињског - да искрено, срдачно, братски, без задршке и било какве задње мисли, пружи у манастиру гостопримство и више од тога, братски пријем, високој делегацији Собрања Републике Македоније за 65. годишњицу АСНОМА-а за Илиндан ове године. 

* * * 

Паметном и добронамерном човеку би ово било сасвим довољно. Не могу да замислим бољи начин за пружање руке. Да поновим. Искрено, срдачно, братски, без задршке. И не само гостомпримство, већ и више од тога, братски пријем. Ово, наравно, не решава ниједан проблем између две цркве, али у околностима у којима је отворен улог добре воље већ предуго недостајао, представља огроман корак.   

Део Други 

Ту делегацију ће у манастиру најпре, као надлежни епископ, добродошлицом поздравити надлежни епархијски архијереј, Његово Преосвештенство Епископ врањски г. Пахомије, а затим и изасланик Његове Светости Патријарха српског г. Павла, Патријарховог заменика Његовог Високопреосвештенства Митрополита црногорско-приморског г. др Амфилохија и Светог Архијерејског Синода, Његово Преосвештенство Епископ бачки г. др Иринеј. 

* * * 

Овај део је, на први поглед, сувопаран и јавности непотребан протоколарни детаљ. Али овај детаљ представља још један огроман корак напред. Подсетимо да је, када је 2004. последњи пут македонска делегација на челу са тадашњим Председником Македоније Црвенковским ушла у манастир, иста била дочекана од тадашњег Премијера Србије Коштунице, Епископа Иринеја и Епископа Пахомија, али и изненађена присуством некадашњег Епископа МПЦ, Јована, световно име Зоран Вранишковки, који је само око годину дана пре тога рашчињен од стране МПЦ (он је прихватио црковно и канонско јединство са СПЦ и духовну јурисдикцију Партијарха Павла над територијом Републике Македоније, а од стране СПЦ био проглашен егзархом Православне Охриске Архиепископије). 

Дакле, чини се да је са овом наизглед неважном протоколарном забелешком Епископ бачки Иринеј јавно обећао да неће доводити македонску делегацију предвођену Председником Скупштине Вељановским и Министром за Спољашње Послове Милошовским у неугодне ситуације. Тиме оно ”без било какве задње мисли” из првог дела добија у овом другом делу и мало конкретне тежине.  

Део Трећи

Све друге или другачије приче јесу или недобронамерне или незналачке спекулације. У првом реду, није истина да висока државна делегација из Скопља долази на основу договора са државним властима Србије. Она долази само и искључиво на основу одлуке, добре воље и љубави Српске Православне Цркве. Држава Србија, са своје стране, признаје слободу и ингеренције Српске Православне Цркве, као и верску слободу уопште, а Српска Православна Црква искрено уважава увиђавност и потпуно демократско држање српске државе у питањима вере и савести. 

Епископ бачки др Иринеј

* * * 

Овај део је једини који ме збуњује. Први део је имао очигледну поруку, упућену и разумљиву свима с обе стране границе. Други је додао мали слој, додатни залог, за оне упућеније. Коме је намењен овај трећи део? Које је његово значење? Наравно да македонска делегација не може доћи у манастир само на основу договора са српском владом. Коме се ово посебно објашњава? Некима унутар или око СПЦ, или унутар или око државних власти Србије, да не би непотребно таласали и устали у одбрану ”угрожених” ингеренција и интереса СПЦ и тиме потпуно упропастили учињен гест? 

И ту негде ћу прећи на спортске метафоре. Коме се поручује да не тресе обруч? 

Саопштење Епископа бачког Иринеја је шут за тројку. Не није меч између добра и зла, није дотле дошло, ради се само о мечу између добре и зле воље да се проблем годишње посете македонске делегације манастиру одвоји од свих осталих проблема, обостраног и једностраног условљавања и окривљавања, и сведе на оно што јесте. 

Прилика за малу свечану церемонију, обележавање историје, и демонстрацију људскости. И то је све. 

Проблем у овом политичко-државно-црквеном натезању између добре и зле воље је што, за разлику од световне кошарке, играчи нису јасно подељени у два тима, већ су сви играчи измешани, носе исте дресове и тврде да играју за исти тим. А није тако, јер да је тако меча не би ни било.  

На шут се, као и увек до сада, непотребно чекало и време за напад је скоро истекло. Уопште није јасно зашто се одлука увек, амам баш увек, доноси пар дана пре празника. На крају, сваки пут, добра воља мора да избрза ствари и у последњем тренутку буде грубо одгурнута лактом, направи грешку у корацима, или једноставно промаши из неизграђене позиције. 

Али овај шут изгледа одлично. Јесте упућен две секунде пре краја напада, али избачај из руке изгледа перфектно (први део саопштења), путања је висока и добра (други део сапштења), и сада се лопта врти око обруча и можда упадне где треба, а можда и не (трећи део). Да ли ће упасти зависи од тога да ли ће неко са стране мучки задрмати кош или чак јавно и безобразно скинути лопту са обруча. 

Видећемо данас. На Илиндан. Славу мог деде. 

Ако све буде у реду моћиће сви да дигну три прста. Тројка, човече.   

 

 



Komentari (206)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 08:12 03.08.2009

Re: Драгу, с поштовањем,

Велика шизма се догодила 1054


...kada je papa anatemisao pravoslavce a patrijarh katolike...i tako su svi hriscani skoro 1000 godina bili prokleti.

Raj je, tako, postao prilicno pusto mesto...
bauer. bauer. 08:50 03.08.2009

Re: Драгу, с поштовањем,

Raj je, tako, postao prilicno pusto mesto...

samo mi ateisti ako se nekako uguramo :))

pozz Dr M
Dr M Dr M 09:24 03.08.2009

Re: Драгу, с поштовањем,

samo mi ateisti ako se nekako uguramo :))



Utešno, al` ne bi` da zurim...

Pozz bauer
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:21 03.08.2009

Re: Драгу, с поштовањем,

bauer.
Raj je, tako, postao prilicno pusto mesto...

samo mi ateisti ako se nekako uguramo :))

pozz Dr M

Dr M
samo mi ateisti ako se nekako uguramo :))



Utešno, al` ne bi` da zurim...

Pozz bauer



Bravo majstori.

poz. bauer i poz. Dr M
mara92 mara92 17:52 03.08.2009

Re: Драгу, с поштовањем,

...кад би могла да вам излупам још коју препоруку - смејем се цело јутро!!!!
omega68 omega68 14:43 02.08.2009

Domaćine

На Илиндан. Славу мог деде.

Marko, srećna slava i čestitka za veliki praznik.

Pošto znaš da porodice koje slave istu slavu imaju zajedničko poreklo , verujem da si rođak mog dobrog prijatelja kod koga svake godine idem da obeležimo Gromovnika.
Želim Vam da u miru i ljubavi obeležite ovaj dan


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:15 02.08.2009

Re: Domaćine

Хвала, Омега. Мир и љубав још ником нису нашкодили.
dragoljub92 dragoljub92 23:42 02.08.2009

Re: Domaćine

Pošto znaš da porodice koje slave istu slavu imaju zajedničko poreklo ,

znači pošto u srbiji ima tri najveće slave sveti nikola,sveti ranđel i sveti jovan u srbiji postoje samo tri porodice i svi smo opet znači rođaci,jebote koji incest vlada u srbiji to bi i za kviriju bilo previše
ivana23 ivana23 23:53 02.08.2009

Re: Domaćine

dragoljub92
Pošto znaš da porodice koje slave istu slavu imaju zajedničko poreklo
, znači pošto u srbiji ima tri najveće slave sveti nikola,sveti ranđel i sveti jovan u srbiji postoje samo tri porodice i svi smo opet znači rođaci,jebote koji incest vlada u srbiji to bi i za kviriju bilo previše

A Djurdjevdan...
omega68 omega68 00:04 03.08.2009

Re: Domaćine

dragoljub92
Pošto znaš da porodice koje slave istu slavu imaju zajedničko poreklo ,

znači pošto u srbiji ima tri najveće slave sveti nikola,sveti ranđel i sveti jovan u srbiji postoje samo tri porodice i svi smo opet znači rođaci,jebote koji incest vlada u srbiji to bi i za kviriju bilo previše

Drakče stvarno sam mislio da si ozbiljniji čovek.
Ako nisi znao postoji mnogo slava pa nema samo tri porodice.
Sem toga u narodu je postojala zabrana da se ljudi uzimaju iz familije.To zabranjuje i vera.
Ako mrziš sve što ima veze sa religijom to je tvoje pravo, samo te molim ( zbog tebe ) da se ne sprdaš sa onim sa čime se ne slažeš.Postoji nešto gore što gleda...
dragoljub92 dragoljub92 00:13 03.08.2009

Re: Domaćine

Ako mrziš sve što ima veze sa religijom to je tvoje pravo, samo te molim ( zbog tebe ) da se ne sprdaš sa onim sa čime se ne slažeš.Postoji nešto gore što gleda...

po čemu ti izvodiš da ja mrzim sve što ima veze sa religijom.ja samo iz onoga što ti pišeš o religiji vidim da nemaš pojma o istoj.evo i to što kažeš da u srbiji ima više slava i uzimaš kao argument a uopšte ne pobijaš moju tvrdnju da u su one gore navedene tri najveće slave,najveće u smislu da najveći broj srba upravo slavi te tri slave a da ostale inisu ni prinete njima po zastupljenosti.
ja ničim nisam ismevao crkvu ni slavu nego tvoj nonsens da ako slavimo istu slavu pa onda citiram sad tebe
Pošto znaš da porodice koje slave istu slavu imaju zajedničko poreklo ,

e to je nonsens kao kad bi ja sad tvrdio da su svi dragoljubi ista familija.
po tvojoj logici ispada da pošto nisam zadrti nacionalista nisam ni srbin.skini bate te crne nacionalističke naočare i pogledaj kako su divne boje u svetu a ne samo crno belo kako ga ti vidiš sa njima.
margos margos 00:19 03.08.2009

Re: Domaćine

Ali je činjenica da se raseljene familije po Slavi poznaju. Kad naletim na nekog s mojim sadašnjim ili devojačkim prezimenom, odmah pitam koja im je Slava - jer onda postoji mogućnost da smo rod - pa se pitamo dalje...

edit: a raseljavamo se vekovima:)

+ Drakče, drago mi je da si ovde:)
dragoljub92 dragoljub92 00:35 03.08.2009

Re: Domaćine

margos
Ali je činjenica da se raseljene familije po Slavi poznaju. Kad naletim na nekog s mojim sadašnjim ili devojačkim prezimenom, odmah pitam koja im je Slava - jer onda postoji mogućnost da smo rod - pa se pitamo dalje...

edit: a raseljavamo se vekovima:)

+ Drakče, drago mi je da si ovde:)

znači svi smo rod,znači svi dragoljubi su braća,svi kovačevići ,petrovići jovanovići su rođaci zato što su po neki od njih stvarno rođaci a oni koji nisu rođaci ustvari jesu rođaci jer nose isto prezime i ja sam znači rođak svima na blogu i šire kojima je slava sveti nikola i još trećini srbije.
nije li to ona takozvana logička greška kojom je počinjao udžbenik logike za gimnaziju.
omega68 omega68 00:38 03.08.2009

Re: Domaćine

evo i to što kažeš da u srbiji ima više slava i uzimaš kao argument a uopšte ne pobijaš moju tvrdnju da u su one gore navedene tri najveće slave,najveće u smislu da najveći broj srba upravo slavi te tri slave a da ostale inisu ni prinete njima po zastupljenosti.

Nema šta to da se pobija, naveo si tačno koje su najveće , ali tačno je da oni koji slave istu slavu negde u prošlosti imaju isto poreklo.Moj deda je istraživao poreklo ''Lukinaca'' ( svoju slavu ) i došao do saznanja koje je pleme i gde primalo hrišćanstvo i koje svece su počeli da slave.Da li ja pojma nemam to je moja stvar kao i tvoja da li ćeš nešto da pišeš spojeno ili razdvojeno.Zbog toga ti nikad neću reći da nemaš pojma da pišeš
po tvojoj logici ispada da pošto nisam zadrti nacionalista nisam ni srbin.skini bate te crne nacionalističke naočare

Gde sam išta od toga spominjao ili insinuirao?
Nisam nacionalista ....takav
shumska shumska 00:51 03.08.2009

Re: Domaćine

po nekim izvorima slava predstavlja onaj dan kada su naši preci primili hrišćanstvo, nema veze sa familijarnim odnosima u smislu srodstva
margos margos 00:53 03.08.2009

Re: Domaćine

znači svi smo rod,

Naravno da jesmo, zar si sumnjao?
Moja baba i tvoja baba grejale dupe na istom suncu. Dovoljno.

Marko izvini za reč - izreka tako glasi.
mara92 mara92 00:55 03.08.2009

Re: Domaćine

Moja baba i tvoja baba grejale dupe na istom suncu

dunja73 dunja73 00:57 03.08.2009

Re: Domaćine

Moja baba i tvoja baba grejale dupe na istom suncu. Dovoljno.

Marko izvini za reč - izreka tako glasi

nije vec "susile gace" ovo je vec umerenije ..
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:02 03.08.2009

Re: Domaćine

шахисти имају оно

"gens una sumus"

што му дође ”једнa смо породица".

Па и јесмо. Сви смо глупи ко точкови и личимо као браћа баш кад смо најпаметнији.
margos margos 01:03 03.08.2009

Re: Domaćine

nije vec "susile gace" ovo je vec umerenije ..

Umerenije, ali i distanciranije.... nekako onda ispade da Drakče i ja nismo rod.
margos margos 01:06 03.08.2009

Re: Domaćine

Па и јесмо. Сви смо глупи ко точкови и личимо као браћа баш кад смо најпаметнији.

Kaže jedan od mojih omiljenih autora, brate Marko, da ćemo konačno biti srećni (i prirodni) kad ono 'ja sam ok ti si ok' zamenimo sa 'ja sam magarac ti si magarac'
hajkula1 hajkula1 16:15 03.08.2009

Re: Domaćine

margos
Ali je činjenica da se raseljene familije po Slavi poznaju. Kad naletim na nekog s mojim sadašnjim ili devojačkim prezimenom, odmah pitam koja im je Slava - jer onda postoji mogućnost da smo rod - pa se pitamo dalje...

edit: a raseljavamo se vekovima:)

+ Drakče, drago mi je da si ovde:)


Srecna Slava i u zdravlju jos dugo slavio.



Zanima me raskol izmedju dve crkve, jer tamo gde je problem, tu je i resenje.

Mi pravoslavni dozivljavamo Boga kao tro-jedno bice dok je kod katolika drugacije. To ostavljam da nam neko iz prve ruke, napise, najbolje katolik.
Inace, koliko imam informacija, pravoslavlje je slicnije staroj hriscanskoj crkvi, koptima.

Napominjem da postujem sve ljude bez razlike (koje su nacije, vere, boje koze, kog su pola...).

Izdvajanje, odvajanje je bolno, pa tako i odvajanje MPC i CPC od SPC. Razlika nema u dogmi, kanonima. Samo u nazivu. Svaka bliskost raduje.

Koji svetac je trazio da umre razapet na krstu okrenutom naopako?





gorran2 gorran2 16:23 03.08.2009

Re: Domaćine

Koji svetac je trazio da umre razapet na krstu okrenutom naopako?
Sv. apostol Petar - zašto?
Mi pravoslavni dozivljavamo Boga kao tro-jedno bice dok je kod katolika drugacije.
Nema razlike u tome, u pogledu trojstva, i njegovog jedinstva. Nema razlike ni u doživljaju, ni u predstavi, nego učeni "fariseji" cepaju dlaku i unose razdor...
dragoljub92 dragoljub92 17:41 03.08.2009

Re: Domaćine

Sv. apostol Petar - zašto?

nije bio dostojan da umre na isti način ,a tko je umro istog dana kad i sveti petar i kako je umro.
ne vidim nešto da se zadrti tradicionalisti javljadu,tko zna tzašto
Mi pravoslavni dozivljavamo Boga kao tro-jedno bice dok je kod katolika drugacije.

sam to?siguno?
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:50 03.08.2009

Re: Domaćine

ne vidim nešto da se zadrti tradicionalisti javljadu

ту сам драгољубе, ту сам.

него, драго ми је да си и ти ту. само да знаш.
dragoljub92 dragoljub92 18:26 03.08.2009

Re: Domaćine

marco_de.manccini
ne vidim nešto da se zadrti tradicionalisti javljadu

ту сам драгољубе, ту сам.

него, драго ми је да си и ти ту. само да знаш.

xe
napravimoti kviz odslavu,al mora i naslavu odnešto dase priča.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:24 03.08.2009

Re: Domaćine

Сам сам крив. Ја сам почео с питањима. Јесте тројка, није тројка, ... а људи воле питања, па ето, ... добијемо квиз. Мало бројимо мртве, мало непостојеће, ...

А од својих питања људи једино више воле своје одговоре.
omega68 omega68 23:30 03.08.2009

Re: Domaćine

al mora i naslavu odnešto dase priča.

Naravno, to je više stvar folklora
Evo mi večeras na slavi - ništa
A kako smo se nekad dobro fajtali
omatorilo se
dragoljub92 dragoljub92 23:49 03.08.2009

Re: Domaćine

Naravno, to je više stvar folklora

па нисмо ми инглишмани да причамо о ведеру и тако то
gorio92 gorio92 14:48 02.08.2009

Zašto?

[quoteЦентрална прослава Дана Републике се увек одржава у Крушеву, између осталог и зато што је манастир Прохор Пчињски на територији Србије, па масовна посета и прослава у и око манастира не би била ни могућа, а вероватно ни примерена.]

Zašto?
shumska shumska 15:01 02.08.2009

nedoumice

Marco, imam par nedoumica.
Ne znam da li se možda potkrala greška u kucanju, ali vladiku Jovana pamtimo valjda kao vladiku spc , i to kao arhiepiskopa ohridskog kog je makedonska policija odvela u zatvor jer je služio liturgiju u stanu, sa vernicima, što se navodno nije dopalo državnim funkcionerima (makedonskim) te je čovek u zatvoru Idrizovo proveo dosta vremena ni kriv ni dužan.
evo šta kaže b92 26. jula 2006.
(cela vest)

Vladika Jovan

Vladika Jovan je oko 15 sati i 30 minuta ušao u skopski zatvor Idrizovo, gde će izdržavati kaznu od jedne ipo godine zatvora.

Na kaznu ga je osudio bitoljski sud zbog izazivanja nacionalne i verske mržnje i netrpeljivosti.. Iako je bilo najavljeno da ce vladika Jovan pre ulaska u zatvor održati konferenciju za novinare, on je u zatvor ušao u automobilu uz policisku pratnju.

"Mi smo rekli da ćemo dobrovoljno da odemo na izdržavabnje kazne. Nema potrebe da nas privode. Poštujemo zakone bez obzira što smatramo da je presuda bespravna i protiustavna" rekao je jutros vladika Jovan u sedištu autonomne Ohridske arhiepiskopije u Nižepolju, naglasivši da ova presuda pokazuje da se Makedonija još ponaša
totalitaristički, pre svega u sudovima.

Vladika Jovan je jutros služio jutarnju službu a zatim nekoliko časova proveo u društvu najbliže rodbine. Vranisskovski bi mogao u zatvoru da provede ukupno 2,5 godina ukoliko Apelacioni sud u Bitolju odbije njegovu žalbu na odluku bitoljskog suda da mu uslovnu zatvorsku kaznu od jedne godine, pretvori u efektivnu.

Monasi: Policija otela Jovana

Sledbenici egzarha patrijarha srpskog u Makedoniji i arhiepiskopa ohridskog Jovana Vraniškovskog su optužili makedonsku policiju da je otela njihovog starešenu.

Oni su, takodje, rekli da im je policija onemogućila da se pozdrave s arhiepiskopom Jovanom ispred skopskog zatvora Idrizovao u koji je danas stigao na izdržavanje kazne od dve i po godine zatvora, na koju je osudjen zbog širenja verske i nacionalne mržnje.


shumska shumska 15:05 02.08.2009

Re: nedoumice

izvini ako je tekst vesti dug, moja poenta je da vladika Jovan ne pripada MPC.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:53 02.08.2009

Re: nedoumice

Дуга, комплликована и тужна историја. Званично јесте био владика у МПЦ, али је рашчињен после признавања духовне јурисдикције СПЦ над територијом Македоније. СПЦ му је доделила титулу егзарха Охридске Архиепископије (у саставу СПЦ) и он је организовао службе у свом стану и слично, покушао и да изгради цркву у околини Битоља, ... Можда је у међувремену добио и другу титулу од СПЦ, не знам и не пратим. Било је и хапшења, суђења (са разним оптужбама, укључујући ширење верке нетрпељивости, али и проневере новца), затвора (не сећам се по ком основу), ...

У сваком случају, он није разлог за несугласице између две цркве, он је тужна последица истих.

За промену, знаци добре воље са обе стране су добродошли. Мени се учинило да видим такав покушај и пробао сам рећи нешто о томе.

И још, пробао сам рећи да би посета македонске државне делегације једном годишње требала бити схваћена у неком сасвим другом контексту, свечаном и независном од осталих проблема.
shumska shumska 15:57 02.08.2009

Re: nedoumice

razumeli smo se, sve ok, meni se samo učinilo da je u jednom trenutku došlo ili do materijalne greške ili previda u kucanju
srećan ti današnji praznik, koje ti je u nasledje ostavio deda
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:29 02.08.2009

Re: Zašto?

Zašto?

Ех, зашто. Логистика по страни (а и то је проблем), видиш да је догађај и по и кад се дозволи малој делегацији да положи цвеће, а не нешто друго. У сваком случају, Македонци су изградили музеј у част АСНОМа са своје стране границе и тамо лако могу да славе мало масовније (што и чине). Чини се као добро решење (нарочито ако делегација има несметан приступ и, како рече Епископ Иринеј, братски пријем, сваке године).
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 20:16 02.08.2009

Re: nedoumice

али и проневере новца

mali komentar, pronevere možda nije ni bilo, ali je postojala optužba
na osnovu koje je proganjan. crkve ionako rukuju sa gotovinom tj. donacijama.
srećna slava!
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:31 02.08.2009

Re: nedoumice

Па мој коментар ”(са разним оптужбама, укључујући ширење верке нетрпељивости, али и проневере новца)” је значио да су проневере биле део оптужби.
sentinel26 sentinel26 16:44 02.08.2009

Илинден

Домаћинe сретна слава и крсно име !

Да славиш у здрављу и весељу још стотине љета !

Македонији и свим грађанима Македоније сретан празник и свако благостање желим.

Komplikovane medjuvjerske i medjucrkvene odnose, bez kojih se tu izgleda ne može, ne bih komentarisao.
Račun (ovaj zemaljski ) uvijek dodje na naplatu.

Preporuka za tekst i pozdrav.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:23 02.08.2009

Re: Илинден

Рачун дође, то је тачно. А онда дође и кукање.
background noise background noise 17:22 02.08.2009

Pošro mi je majka Makedonka

I draža polovina rodbine u Skoplju, pristrasan sam i voleo bih da sve vec jednom prestane.

Makedonci bi vise voleli da su super sa nama nego sa Bugarima, ja licno da budemo super i sa Bugarima.

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:53 02.08.2009

Re: Pošro mi je majka Makedonka

background noise
I draža polovina rodbine u Skoplju, pristrasan sam i voleo bih da sve vec jednom prestane.

Makedonci bi vise voleli da su super sa nama nego sa Bugarima, ja licno da budemo super i sa Bugarima.


Па не знам. Генерализације су незахвалне. Ја бих рекао да, као и у Србији, неко више воли ово, неко оно. А они паметнији, нешто сасвим треће, ...
libkonz libkonz 18:57 02.08.2009

Srećan praznik

Nadam se da dozvola SPC delegaciji Makedonije u narednim godinama neće biti vest, već će postati nešto što se podrazumeva.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:08 02.08.2009

Re: Srećan praznik

Па о томе и ја причам. О подразумевању и разумевању.

И помало о поштовању историјских чињеница. Десило се. Ето баш ту. Ваља обележити.

dunja73 dunja73 20:07 02.08.2009

--

ee , nista vama bez Cincara , i onda i sad...

Cestitam Slavu !
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:18 02.08.2009

Re: --

Имао сам једног друга, влашко-грчка комбинација, стара угледна породица. На некој прослави код њега била Њања с неким другарицама и служи се јело и пиће у неким антиквитетним тањирима. И испадне једној другарици тањир и разбије се. Она почне да рида од муке, а друг ће ”ма не брини ништа, био је стар”.
mara92 mara92 21:19 02.08.2009

Re: --

”ма не брини ништа, био је стар”.

МАЈСТОР!
mara92 mara92 20:25 02.08.2009

Марко,

Срећна ти слава! Даће Бог да је славиш још дуго, дуго у срећи и здрављу!!!
....
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:13 02.08.2009

Re: Марко,

Хвала теби, Маро, поготову за онај додатак горе.
omega68 omega68 21:56 02.08.2009

Gromovnik

Evo morao je da pusti nekoliko munja večeras, iz vedra neba , a bogami ošimu i poneki grom.
Koliko god da se klima menja to ostaje isto.

Ime mu na jevrejskom znači snaga Gospodnja.

Svetog Iliju ili Gromovnika, narod smatra najsilovitijim među ognjenim svecima, pa ga svetkuje s ogromnim strahopoštovanjem.

Srbi su, prelazeći u hrišćanstvo, mnoge osobine starog boga Peruna preneli na svetog Iliju, koji, kao gromovnik Perun, upravlja munjama i gromovima. Veruje se da bi sveti Ilija sve popalio i pobio samo kada bi znao da je njegov dan, ali mu sestra, Ognjena Marija, ne dopušta da to dozna.

Sveti Ilija se, po predanju, uvek vozi u ognjenim kolima u koja su upregnuta četiri konja iz čijih nozdrva suklja plamen. Grmljavina nije ništa drugo do tutnjava kola svetoga Ilije kojima se svetac vozi po nebu i oblacima. Tri dana pre i tri po svetom Iliji, u narodu se zovu kresovi i tada žene ne peru košulje da se ne bi iskrzale. Na svetog Iliju ne ulazi se u vinograde. Veruje se da tih dana ni orlovi vodu ne piju nego pište u vazduhu.

Na svetog Iliju se ne radi u polju da usevi ne bi sagoreli od sunca. Običaj je da se o svetom Iliji za žrtvu prinosi najstariji petao. Po verovanju, do ovoga dana petao peva domaćinu "Poješćeš me" a od ovoga dana "Čeprkaću te" jer predviđa smrt domaćinu. Svetoga Iliju svetkuju i islamizirani Srbi.
margos margos 23:39 02.08.2009

Re: Gromovnik

Mama mi se baš pohvalila da smo dobro prošli - u Pocerini nije bilo ni kiše ni groma - nada se dobrom grožđu.
Dr M Dr M 22:03 02.08.2009

Trojka



1. Srecna slava . manccinijevima

2. Zahvalnost marcu_de. na blogu dobre volje

3. Pohvala vl.Artemiju&co. na pravo(m)slavnom gestu
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:58 03.08.2009

Re: Trojka

Мени све више личи на блог зловоље. Биће мамурлука сутра, од сујете најгоре боли глава.

(а теби велико хвала. ставио бих цветић али не бих да се схвати погрешно.)
sentinel26 sentinel26 22:16 02.08.2009

Илинден

је двоструки празник Македоније.

02.августа 1903.године подигнут је устанак против Отоманске империје и створена Крушевска република која је била прва република на Балкану и живјела 13 дана и у крви угушена.
Устанак је подигла: - Внатрешна македонска револуционерна организација - ВМРО.

У Крушевској републици је била успостављена прва вишенационална влада, три министра су били Власи.

02. августа 1944. године, из безбедносних разлога и журбе (за формирањем нове власти ) јер је устанак у Македонији каснио због опструкције про-бугарске струје у КП, затим доласка и делегата (партизанских бораца и чланова КП са терена изван Македоније ) одржан је у манастиру Прохор Пчињски.

Тадашњи борци против фашизма, против окупатора, нијесу размишљали о Македонији изван Југославије, па им није било много важно гдје ће се заседање АСНОМ-а одржати.

Зато је Македонија, која баштини тековине антифашизма жељела да 60 годишњицу слободе 2004. године обиљежи у том манастиру где је и одржано то заседање.

Не бих данас лицитирао са разлозима који су све били евидентни приликом забране одржавања прославе на томе мјесту.

Тек Македонија је у селу Пелинце код Куманова ( 2004. ) подигла меморијални центар АСНОМ-а.





( 60 years independent Macedonia www.rferl.org )

Посипање пепелом може да буде и незгодно ако падне киша.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:48 03.08.2009

Re: Илинден

Да, Крушевска Република, иако веома кратког века, јесте прва република на Балкану (у модерном добу, да не дискутујемо античке мешавине робовласништва и демократије) и имала је вишенационалну владу. Македонија ето и данас има вишенационалну владу. Тако кренуло.

Наравно, веза између Крушевске Републике и данашње Републике Македоније није баш праволинијска и једноставна, али шта јесте?

А онај меморијал је изграђен управо да би се Дан Републике могао пригодно прославити са македонске стране границе у близини манастира. Још кад се дозволи приступ званичној делегацији самом манастиру, као ове године, све је у најбољем реду.
sentinel26 sentinel26 22:20 02.08.2009

Пророк Илија




Sveti Prorok Ilija. owner Macedonian Orthodox Church, St Ilijah - Cincinnati, USA.

sentinel26 sentinel26 22:26 02.08.2009

Пророк Илија ..



"MOSTARSKO - DUVANJSKA BISKUPIJA"
Župa Marije Mаjke Crkve – Katedrala


И у Израелу



אליהו, Eliyahu
omega68 omega68 22:45 02.08.2009

Re: Пророк Илија ..

sentinel26

O Bože opameti ga i izvedi ga na pravi put.
Molim te
sentinel26 sentinel26 23:22 02.08.2009

Re: Пророк Илија ..

omega68
sentinel26
O Bože opameti ga i izvedi ga na pravi put.
Molim te
Ovako nešto može da liči samo na tebe i tvoje shvatanje vjere.

Gospod još nije stigao do mene, jer je potrošio silno pametovanje i izvedbu na tebe, najmanje za trojicu, pa se u njegovo ime zalažeš za povrat i izvršenje smrtne kazne i to bez zakona i suda.

Zaboravio je da ti usadi petlju, koja ti nedostaje, da konačno kažeš da li ti više smetam ja lično ili neki moj tekst, ili prilog na koji takodje nemaš petlju a ni znanja da odgovoriš.

On ti nije uslišio ni one silne molbe za tebe što se moliš a kamo li za nekoga drugog.
omega68 omega68 23:45 02.08.2009

Re: Пророк Илија ..

pa se u njegovo ime zalažeš za povrat i izvršenje smrtne kazne i to bez zakona i suda.

Podmećeš, lažeš i izvrćeš - neka ti je na čast kako predstavljaš taj viteški narod kome pripadaš
"MOSTARSKO - DUVANJSKA BISKUPIJA"
Župa Marije Mаjke Crkve – Katedrala

Šta ti je ovo trebalo ?
Je l to nazivaš petljom?
Zašto bezočno provociraš gde nije mesto?
Jadniče
crossover crossover 23:50 02.08.2009

Re: Пророк Илија ..

Није те мрзело, Југославе, да куцаш оволико бесмислица само да би увредио Омегу.
Ето колико је лековита искрена и простодушна Омегина молитва, чим се толико трудиш значи да ти је стало. Како онда човек да не верује у Бога.
sentinel26 sentinel26 00:12 03.08.2009

Re: Пророк Илија ..

omega68
Jadniče

SVETI ILIJA – STAROZAVJETNI SVETAC SUVREMENI PROROK / ŽUPA MARIJE MAJKE CRKVA - KATEDRALA

Nadbiskupa Čule bb., pp. 54 88 000 Mostar Bosna i Hercegovina Tel.: +38736/331-353 Fax: +38736/329-306 Web: katedrala-mostar.info e-mail: katedrala@tel.net.ba

http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=sveti+ilija&d=76477901182009&mkt=en-US&setlang=en-US&w=54484646,59cdc61b

Slika (ikone Sv. Ilije ) :

http://katedrala-mostar.info/wp-content/uploads/2008/07/sv_prorok_ilija-241x300.jpg

"MOSTARSKO - DUVANJSKA BISKUPIJA"
Župa Marije Majke Crkve – Katedrala
...................................................................

Sv. Ilija nije samo pravoslavni svetac.

Nijesam ja ovo postavljao tamo, a tebi je krajnje vrijeme da se meni skineš s vrata, jer nijesam ti ja kriv što ti se nešto ne svidja i što ne umiješ da čitaš jer si nepismen.
Kazezoze Kazezoze 18:06 03.08.2009

Re: Пророк Илија ..



zna li mozhda neko shta simbolishe ova ptica (gavran) sa suncem na ovoj slici ?
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:11 03.08.2009

Саопштење за јавност

Моле се, сасвим уљудно, сви коментатори да остану што ближе теми блога, а што даље од личних анимозитета које очигледно гаје једни према другима.

Дакле бесмислени его меч Драгец - Врачарац, као и меч Омега - Сентинел, требају бити прекинути одмах овог тренутка.

Да вас подсетим, цитирајући речи Епископа бачког Иринеја, тема је о пружању руке

”искрено, срдачно, братски, без задршке и било какве задње мисли.”

Који део вам је свима нејасан?
dragoljub92 dragoljub92 00:17 03.08.2009

Re: Саопштење за јавност

Који део вам је свима нејасан?

ovaj
”искрено, срдачно, братски, без задршке и било какве задње мисли.”

sentinel26 sentinel26 00:23 03.08.2009

Re: Саопштење за јавност

Nije ovdje nikakav meč u pitanju već nešto drugo ako si dobro pročitao navodnu molitvu "velečasnog" Omege68, koji je zbog mojeg isticanje da se prorok Ilija obeležava (slavi ) i kod katolika prosuo bisere po tvojem blogu.

Ili možda i ti misliš da sam ja to izmislio ?

Ako je isticanje slika Sv. Ilije provokacija za tebe domaćine obriši ih slobodno.

Lupanje "šamara" u stilu Josipa Broza domaćine nije više korisno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:33 03.08.2009

Re: Саопштење за јавност

Јосип Броз? Шамари? Немам ни времена ни дара за закукуљене и замумуљене радње. Ако имаш нешто мени да пребациш, напиши читко и јасно.

Као деца сте нека, нисам ја први почео, а како он сме ово, а како он може ово.
vishnja92 vishnja92 00:41 03.08.2009

Re: Саопштење за јавност

jel smem ja za kraj trola da citiram nesto iz prethodnih diskusija, pre nego sto se vratimo na temu? hvala.
kao kad bi ja sad tvrdio da su svi dragoljubi ista familija.

samo sam to htela :)


ps - meni su svi delovi jasni, sela, pet.

tema bloga: zamisli, "bez zadrske". koliko poverenja treba da imas u sebe ili u svet ili u oba da bi bilo sta uradio bez zadrske? veoma jaka poruka.

(jedva smislih ovo i nemoj da bi neko trolovao sada ispod. upropastiste ovakav tekst)
mara92 mara92 01:01 03.08.2009

ПОВРАТАК ТЕМИ

Заборавила сам, па молим некога да ме подсети за спомен плочу коју је црвени војвода од Хага разбио. Поменуо је неко горе и занима ме, а нешто се не сећам када се то десило...
...
gordanac gordanac 01:11 03.08.2009

ПОВРАТАК ТЕМИ

IZVOR VESTI - Arhiva 25.07.2003.

Zavod za zastitu spomenika kulture Srbije

Nalozio vracanje ploce na manastir Prohor Pcinjski

"Zavod za zastitu spomenika kulture Srbije nalozio je bratstvu manastira Prohor Pcinjski da na konak vrate spomen ploce koje oznacavaju da je tu 1944. godine odrzano zasedanje ASNOM-a.
U dopisu, koji je potpisao direktor Republickog zavoda u Beogradu Marko Omcikus, navodi se da je manastir 1979. godine utvrdjen za nepokretno kulturno dobro od izuzetnog znacaja za republiku Srbiju.
Bratstvu je, stoga, nalozeno da u roku od osam dana objekat vrati u prvobitno stanje, odnosno vrati tri spomen ploce na konak manastira.
Nadzor nad vracanjem spomen ploca izvrsice teritorijalno nadlezni zavod za zastitu spomenika kulture Nis, koji bratstvo treba da obavesti o vremenu "pocetka vracanja objekta u prvobitno stanje", navodi se u zahtevu, koji je Beta dobila na uvid
U pregovore sa predstavnicima SPC o vracanju spomen ploce i omogucavanju proslave makedonskog nacionalnog praznika Ilindena u Prohoru Pcinjskom proteklih dana bili su ukljuceni najvisi drzavni zvanicnici - Zoran Zivkovic, Zarko Korac i Vojislav Mihajlovic, a, prema najavama iz vlade, ukljucice se i Goran Svilanovic i Dragoljub Micunovic.
Vladika niski Irinej izjavio je Beti u sredu da Srpska pravoslavna crkva nece dozovoliti proslavu Ilindena u Prohoru Pcinjskom, kao ni vracanje spomen ploca koje oznacavaju da je u tom manastiru 2. avgusta 1944. godine odrzano zasedanje ASNOMA, na kome su postavljeni temelji makedonske drzavnosti.
Te ploce je 1998. godine nasilno uklonio lider radikala Vojislav Seselj.
SPC, prema recima episkopa niskog, nece promeniti odluku sve dok Makedonska crkva ne promeni svoj stav o zabrani kretanja predstavnika SPC kroz Makedoniju.
Vracanje spomen ploce u manastir Prohor Pcinjski i izgradnju spomenika palim srpskim borcima iz Prvog svetskog rata na brdu Zebrnjak, kod Kumanova, dogovorili su srpski premijer Zoran Zivkovic i sefica makedonske diplomatije Ilinka Mitreva za vreme njene posete Beogradu, pre nedelju dana."
mara92 mara92 01:15 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

Хвала Гоцо, сад се сетих....
AlexDunja AlexDunja 01:16 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

gordanac

bolno.
margos margos 01:22 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

Goran Svilanovic

Sećam se da je u to vreme G.Svilanović bio u zvaničnoj poseti u Makedoniji, i njihov ministar spoljnih poslova je po inerciji progovorio na srpskom - što nije bilo po protokolu. Da bi neutralisao 'grešku' - Svilanović se obratio novinarima na makedonskom, rekavši da mu je majka iz Egejske Makedonije - što je tada izazvalo ogromne simpatije i medija i ljudi.
gordanac gordanac 01:25 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

mara92
Хвала Гоцо, сад се сетих....


...i mislila sam da ćeš se setiti...

Karaula

...i zato je vest o kojoj marco_de.manccini piše - mnogo dobra vest...
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:46 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

Ћао, Горданац, па ти била тамо, на караули!

Изгледа да је ове године било лепше.
gordanac gordanac 01:53 03.08.2009

Re: ПОВРАТАК ТЕМИ

marco_de.manccini
Ћао, Горданац, па ти била тамо, на караули!

Изгледа да је ове године било лепше.


:))
Bila.
I mnogo mi drago da je ove godine - lepše...i da će biti još lepše...

Davno me naučilo:
- nije problem i nije strašno što sve i svašta s lakoćom može biti gore nego što jeste, pravi problem i izazov i prepreka ljudima je što uvek može - bolje nego što jeste...
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:20 03.08.2009

Иначе, кога још занима,

посета македонске делегације манастиру је прошла у најбољем реду.

Гости су почашћени и поставили су венац пред поново постављену спомен плочу (нисам сигуран да ли се ради о старој која је враћена или о новој, али мислим да није ни важно). Владике су дочекале делегацију, поразговарале, и повукле се без изјава за штампу.

Е па ето. Мени личи на тројку.

А следећи напад, видећемо. Опет се надам се најбољем. Код свих.
Unfuckable Unfuckable 06:01 03.08.2009

Re: Иначе, кога још занима,

посета македонске делегације манастиру је прошла у најбољем реду.

sreća pa nije išla delegacija blogera
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:31 03.08.2009

Re: Иначе, кога још занима,

unfe samo da ti javnem da sam stigla na poso i naletela na ovaj tvoj biser.
ulepasao si mi dan, sad samo nek mi daju zadatke - ima da ih razbucam dok si reko Prohor Pcinjski!
mara92 mara92 17:54 03.08.2009

Re: Иначе, кога још занима,

Unfuckable
посета македонске делегације манастиру је прошла у најбољем реду.sreća pa nije išla delegacija blogera


Замисли бус пун блогера!!!
хахахахахахаха....туча већ тамо око Трошарине...

Ко би возио?
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:00 03.08.2009

Re: Иначе, кога још занима,

онај ко и онако већ одавно воза све.

вози, мишко.
Blade Runner Blade Runner 01:21 03.08.2009

I? Jel neko zadrmao koš danas?

Nigde ne mogu da nadjem vest.
Edit: vidim sad. odgovor stigao dok sam pitao
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:14 03.08.2009

Re: I? Jel neko zadrmao koš danas?

Једна од бесмислица коју дрмаџије воле да окаче о овај веома једноставан проблем (мислим на посету, а не на статус МПЦ; овај потоњи проблем је дефинитивно озбиљнији и решавање ће ићи теже) је да ако се такве посете дозволе, то онда значи да је СПЦ аутоматски признала македонску државу, па самим тим и МПЦ, и не знам шта још. Накалеме још понешто онако успут, да се не баци.
Bili Piton Bili Piton 01:25 03.08.2009

Samo da



sa zakasnjenjem pozdravim lep blog i ohrabrujucu vest s kojom je u vezi.

PS Deo Treci je taaaaako tipican za ovaj nas mentalitet, zarad Dela Prvog i Drugog valjalo bi mu progledati kroz prste.

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:40 03.08.2009

Re: Samo da

Ја прогледао кроз прсте. Рекао сам да ми се тон саопштења допада. Очигледно, ово сам морао рећи упркос том делу. Дакле, била је нога близу линије, али ипак мало иза.
Bili Piton Bili Piton 01:46 03.08.2009

Re: Samo da


Ne, ne, besprekoran ti je pristup. A bez Dela Treceg se ocito nije moglo, pale bi zabe s neba. Tako da da, i ja sam zadovoljan. :)
bauer. bauer. 05:24 03.08.2009

...

E, Dragoljube evo ti , pa neka priča ko šta hoće.
antioksidant antioksidant 10:47 03.08.2009

Re: ...

E, Dragoljube evo ti , pa neka priča ko šta hoće.
vala bas

dragoljub92 dragoljub92 11:13 03.08.2009

Re: ...

bauer.
E, Dragoljube evo ti , pa neka priča ko šta hoće.

antioksidant
E, Dragoljube evo ti , pa neka priča ko šta hoće.
vala bas


margos margos 11:31 03.08.2009

Re: ...

Momci, za vas trojicu - tri preporuke.
Kazezoze Kazezoze 11:41 03.08.2009

dragoljube,

vidim da ti dolazi, izmedju ostalih, richard galliano u nish sad u avgustu.
shteta bi to bilo propustiti.

dragoljub92 dragoljub92 11:52 03.08.2009

Re: ...

margos
Momci, za vas trojicu - tri preporuke.

ево и теби
dragoljub92 dragoljub92 11:56 03.08.2009

Re: dragoljube,

Kazezoze
vidim da ti dolazi, izmedju ostalih, richard galliano u nish sad u avgustu.
shteta bi to bilo propustiti.


долазу,долазу разни, и оној холанско рипче ал мождаги одслушам са овуј страну зид.тешко да ћуси униђем не летњну позорницу.
мораоби да се униформишем кад почињу ти концерати ,синоћ сибеа у тврђаву и немашеги свирачи
а код тебе киша а?
Kazezoze Kazezoze 12:09 03.08.2009

Re: dragoljube,

а код тебе киша а?

aha kisha, al' chim zavrshim ovaj posao shto sam zapocheo brishem u toplije krajeve, najverovatnije tenerife.
dragoljub92 dragoljub92 12:26 03.08.2009

Re: dragoljube,

Kazezoze
а код тебе киша а?

aha kisha, al' chim zavrshim ovaj posao shto sam zapocheo brishem u toplije krajeve, najverovatnije tenerife.

ех,и тата би ...........
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:00 03.08.2009

Наш клинац од 5 година ме пита јуче

”знаш ли како је најбоље стећи пријатеља?”

кажем, не знам, а он ће

”истуриш руку и кажеш здраво”.

А ја слушам и не могу да верујем, откуд он зна о чему ми је блог?
reanimator reanimator 15:12 03.08.2009

Re: Наш клинац од 5 година ме пита јуче

marco_de.manccini
”знаш ли како је најбоље стећи пријатеља?”кажем, не знам, а он ће ”истуриш руку и кажеш здраво”. А ја слушам и не могу да верујем, откуд он зна о чему ми је блог?

Garant ima insajdera! Sumnjam na njanju
crossover crossover 15:33 03.08.2009

Re: Наш клинац од 5 година ме пита јуче

marco_de.manccini
”знаш ли како је најбоље стећи пријатеља?”

кажем, не знам, а он ће

”истуриш руку и кажеш здраво”.

Јел’ може овако?
vishnja92 vishnja92 18:17 03.08.2009

Re: Наш клинац од 5 година ме пита јуче

”знаш ли како је најбоље стећи пријатеља?”

postanes nekome tetka :))))))))))

nema da omane, to je zauvek.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:39 03.08.2009

Re: Наш клинац од 5 година ме пита јуче

gotovo? tetka?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:31 03.08.2009

Re: Наш клинац од 5 година ме пита јуче

(А зато је неко скоро летео преко океана. Док ја сконтам ...)

Нек је живо и здраво. И нек пружи руку много пута.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana