O odnosu hrišćana prema homoseksualnosti

Nikola Knežević RSS / 04.08.2009. u 20:01

gay.christian.flag.gifNe postoji jednostavan način da se objasni tema koja sledi, prosto iz razloga što je i sama vrlo delikatna i kontraverzna. Između krajnje liberalnih sa jedne i izrazito konzervativnih stavova sa druge strane, teško je biti medijator i pokušati pomiriti suprostavljene stavove, kada je u pitanju odnos homoseksualnosti i hrišćanstva. Zato će nekima ovaj tekst zvučati veoma liberalno, dok će drugi u njemu videti odraz konzervativizma.

Smatram da ovaj tekst može poslužiti kao uvod u širu javnu raspravu u kojoj bi se razgovaralo o odnosu hrišćanstva prema homoseksualnosti. Uveren sam da se u našem društvu ovakvo pitanje treba dublje analizirati uzimajući u obzir i uvažavajući različite stavove i mišljenja.

Svima je dobro poznato da se organizacije koje se bore za prava seksualnih manjina pripremaju za Paradu Ponosa, koja bi trebalo da se održi 20. septembra u Beogradu. Nije do sada poznato da li će ova manifestacija imati i zvaničnu podršku vlasti, ali je sasvim izvesno da će ona proći u znaku velike medijske pažnje i verovatno incidenata koji mogu da poprime formu fizičkog nasilja.

Postoji realna mogućnost da pripadnici ekstremnih organizacija koje su 2001. godine fizičkim nasiljem sprečile održavanje do sada jedine manifestacije ovakvog tipa u zemlji opet na sličan način pokušaju da izraze svoje mišljenje. Konstantna stigmatizacija, etiketiranje pripadnika seksualnih manjina kao „moralnih nakaza", neretko pozivanje na fizičko nasilje prema pripadnicima LGBT populacije sve je intezivnije kako se bliži datum održavanja manifestacije.

Imajući u vidu najavljeni događaj i oprečne stavove koji se mogu čuti u našoj javnosti smatram da je veoma je važno zauzeti adekvatan i uravnotežen stav po pitanju odnosa hrišćana i osoba koje pripadaju seksualnim manjinama.

Pre svega, sagledavajući pitanje homosekskualnosti iz bogoslovske perspektive sasvim je jasno da svetopisamsko, pa samim tim i svetootačko - crkveno učenje karakterišu homoseksualno ponašanje, najblaže rečeno - kao nešto što je strano prirodnoj ljudskoj seksualnoj orijentaciji. Svetopisamski okviri jasno naglašavaju brak kao zajednicu muškarca i žene, te u delovima gde postoji izvesni erotski naboj, kao što je to slučaj sa Pesmom nad Pesmama, nedvosmisleno se ističe veza između suprotnih polova. Sa druge strane, na nekoliko mesta jasno i nedvosmisleno je izražen negativan stav prema homoseksualnom ponašanju.

Dakle, Svetopisamska perspektiva jasna je u vezi homoseksualnosti ali je još jasnija kada je u pitanju učenje o milosti i ljubavi. Ono što želim naglasiti jeste činjenica da Sveto Pismo na samo četiri mesta govori o homoseksualnosti, dok neuporedivo više govori o ljubavi i načinu na koji se trebamo ophoditi prema nekome kome je potrebna pomoć.

Ljubav i milost su centralna tema Novozavetne poruke i Isusovih naracija. Ovo je veoma važno naglasiti u kontekstu prema kojem se vernici trebaju odnositi prema pripadnicima seksualnih manjina. Osnovna poruka jevanđelja jeste poruka mira i ljubavi, poruka brige za bližnjega svoga, a bližnjeg predstavlja svako ko je na neki način u potrebi. Bližnji je i onaj odbačeni, prezreni i napušteni, neko koga svakodnevno srećemo a okrećemo glavu kada ga vidimo. Bližnji je i onaj je neretko žrtva etiketiranja i osuđivanja.

Važno je napomenuti da u procesu izvršenja nasilja uvek postoje četiri osnovne kategorije: žrtva, počinilac, spasilac i posmatrač. Kao vernici ne možemo biti počinioci, a legat jevanđeoskog učenja nam ne dopušta da budemo posmatrači. Zato je neophodno u javnosti istaći da je hrišćanstvo pre svega religija mira i ljubavi koje je otvoreno za sve ljude. Ono ne sme odbacivati one koji su po svojoj seksualnoj orijentaciji drugačiji a žele biti blizu svoje hrišćanske braće. Imamo li pravo da takve osobe lišavamo hrišćanske ljubavi?

Nephodno je pre svega iz ovakve vizure posmatrati pitanje homoseksualnosti, dakle i same pripadnike LBGT populacije. Homofobija koja neretko eskalira mržnjom ne može biti hrišćanski odgovor na pitanje homoseksulizma, niti može na bilo koji način doprineti tome da neko koje homoseksualne orijentacije promeni svoj stav.

Setimo se nedavnog pokušaja da se održi parada u Moskvi za vreme Evrovizije. Policija je privela između 20 i 30 aktivista a gradonačelnik Moskve potrudio se da čitavoj priči da i diaboličan tonalitet kada je okarakterisao paradu kao „satanističku". Ako je dotični gradonačelnik stao u odbranu hrišćanskih stavova postavlja se pitanje da li je represija izraz hrišćanske ljubavi ili netrpeljivosti?
Mora biti sasvim jasno da ispravan hrišćanski stav prema homoseksualnosti isključuje svaku vrstu nasilja, mržnje, netrpeljivosti ili odbacivanja. Naprotiv, on mora biti prožet pre svega strpeljenjem i jasnom porukom da osoba koja je drugačije seksualne orijentacije uvek može naći oslonac u okrilju svoje porodice i prijatelja, čak i onda kada oni ne smatraju njegovo homoseksualno ponašanje prihvatljivim.

Ovde dolazimo do momenta kada možemo zamisliti situaciju u kojoj je neko iz naše porodice homoseksualne orijentacije. Od tog momenta to više nije apstrakni karakter koji proizilazi iz negativnog stereotipa već nama veoma bliska osoba koja je po svome seksualnom opredeljenju drugačija od nas. Seksualni identitet nije jedini apsekt koji karakteriše čoveka, već je samo jedan od niza činilaca koji kreiraju socio-psihološki profil osobe.

Neophodno je šire sagledavati stvari kako bi izbegli odbacivanje i stigmatizaciju i nekritički usvajali ustaljene negativne stereotipe o homoseksualnosti. Zlatno pravilo glasi „Čini drugima ono što želiš da drugi čine tebi", iz čega proizilazi jasna konstatacija da one koji su drugačiji od nas posmatramo istim očima kakvim bi želeli da drugi vide nas.

Kao dodatak prilažem nekoliko linkova koji su  u kontekstu teme:







 



Komentari (248)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Saša Radulović Saša Radulović 22:20 04.08.2009

Prirodno / neprirodno

...kao nešto što je strano prirodnoj ljudskoj seksualnoj orijentaciji...

Mislim da bi svima koji imaju problem sa seksualnom orjentacijom ljudi koja se razlikuje od njihove, pa samim tim i homoseksualnošću, pomoglo da prvo sami sa sobom raščiste pitanje prirodnog pa i pitanje seksualnosti. Homoseksualnost je isto tolko prirodna kao i heteroseksulanost. Samo je procentualno manje zastupljena u populaciji. Isto vredi i za moj kriv nos ili nečiju veliku glavu, njene seksualne želje i apetite, i njegovu omiljenu seksualnu pozu. Kako smo svi jedinstvena kombinacija gena i okoline u kojoj smo živeli, svi smo jedinstveni, a sa druge strane svi smo slični i statistički se distribuiramo "normalno", odnosno po nekoj Gausovoj krivoj.

Uvek mi "diskusije" na ovu temu izgledaju neukusno. Šta se ikoga tiče šta se dešava u nečijoj spavaćoj sobi. Ili drugim mestima gde neko voli da upražnjava seks. Da li mu prija misionarski, oralno, u ovoj ili onoj pozi, svekodnevno ili dva puta mesečno. I da li uopšte imaju seks i koliko je to zdravo. Dok god je uz saglasnost i volju partnera. Pošto ne diskutujemo o tome šta "pravi" hrišćani rade u spavaćim sobama i da li je to "normalno", mislim da je krajnje neukusno diskutovati šta rade ljudi kojima su seksualno privlačni ljudi istog pola.

Pre bi mi ležala tema o stvarnoj bolesti: homofobiji. Npr. tema:
Odnos hrišćanstva prema homofobiji. I svim drugim fobijama.
Jer tu je problem. Ne u homoseksualnosti.

I zbog toga, držimo se zlatnog pravila:
„Čini drugima ono što želiš da drugi čine tebi"
jer to je univerzalna ljudska vrednost, bili oni hrišćani, homoseksualci, ni jedno ili oboje.

spartanka_afrodita spartanka_afrodita 23:05 04.08.2009

Re: Prirodno / neprirodno

Odnos hrišćanstva prema homofobiji. I svim drugim fobijama.
Jer tu je problem. Ne u homoseksualnosti.


filantrop filantrop 04:42 05.08.2009

Re: Prirodno / neprirodno

filantrop filantrop 22:39 04.08.2009

Koga je briga? Ozbiljno?

Ceo ovaj problem je , da se pristojno izrazim , cinican.
Pitati hriscanstvo sta misli o homoseksualnosti , a upravo je ono dovelo homoseksualce u danasnji tezak polozaj i cvrsto ga drzi u njemu, me podseca na situaciju :
zali se mucitelju na mucenje.

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 22:47 04.08.2009

Re: Koga je briga? Ozbiljno?

Pitati hriscanstvo sta misli o homoseksualnosti , a upravo je ono dovelo homoseksualce u danasnji tezak polozaj i cvrsto ga drzi u njemu, me podseca na situaciju :
zali se mucitelju na mecenje.


Kada govorimo o Evropi možda si u pravu, međutim neka druga društva su imala i imaju mnogo strože stavove i egzekucije.
filantrop filantrop 22:52 04.08.2009

Re: Koga je briga? Ozbiljno?

Vladimir Maričić
Pitati hriscanstvo sta misli o homoseksualnosti , a upravo je ono dovelo homoseksualce u danasnji tezak polozaj i cvrsto ga drzi u njemu, me podseca na situaciju :zali se mucitelju na mecenje.Kada govorimo o Evropi možda si u pravu, međutim neka druga društva su imala i imaju mnogo strože stavove i egzekucije.


I ti si 100 % u pravu, ali tema bloga je hriscanstvo i homoseksualnost a ne islam i isto.
Smatram da to sto je u nekim drugim drustvima odnos prema homosima jos gori nego u hriscanskim , nije nikakvo opravdanje ( ne smatram da si ga trazio) vec da ima zajednicki imenitelj.
angie01 angie01 22:43 04.08.2009

u 21. veku,

posle onoliko predhodnih, gde su bili zlostavljani, gejevi traze osnovna ljudska prava-a ne razumevanje i strpljenje od hrishcana-a i shto bi, prvo vera je neshto apstraktno i svachije lichno pravo, a homoseksualci mogu i da neveruju, mogu biti i vernici ne hrishcani, i kakve to veze ima sa njihovim seksualnim opredelenjem i osnovnim ljuskim pravima na normalan zivot?

I kako to vernici ne mogu biti pochinioci i pasivni posmatrachi nasilja- kada istorija pokazuje, da su naveca zverstva i zlochini bili pochinjeni u ime te vere?
Nikola Knežević Nikola Knežević 22:47 04.08.2009

Re: u 21. veku,

I kako to vernici ne mogu biti pochinioci i pasivni posmatrachi nasilja- kada istorija pokazuje, da su naveca zverstva i zlochini bili pochinjeni u ime te vere?


Prosto zato što iskreni vernik nikada tako nešto mogao učiniti. Radi se dakle, o ljudima koji koristili masku religije kako bi postigli svoje materijalističke i kojekakve druge ambicije.
angie01 angie01 22:52 04.08.2009

Re: u 21. veku,

osto zato što iskreni vernik nikada tako nešto mogao učiniti. Radi se dakle, o ljudima koji koristili masku religije kako bi postigli svoje materijalističke i kojekakve druge ambicije.


pa zar ti tvrdish da su neiskreni svi vernici, koji fanatichno vereujuci-ubijaju ?

a ako bi razradili ovo shto si ti rekao- pa zar drzava ne koristi pomoc crkve-bash u te svrhe?
alexlambros alexlambros 22:57 04.08.2009

Re: u 21. veku,

Prosto zato što iskreni vernik nikada tako nešto mogao učiniti. Radi se dakle, o ljudima koji koristili masku religije kako bi postigli svoje materijalističke i kojekakve druge ambicije.


uh, uh ....
Inner Party Inner Party 23:02 04.08.2009

Nauka

Ovaj tekst me podseca na sipanje vode u limunadu da bi napravili vise limunade.
Nema te "naucne uravnotezenosti" koja ce od hriscanstva napraviti gay-friendly religiju.

Hriscanstvo je protiv (praktikovanja) homoseksualnosti.
Iskreni hriscanin dakle ne moze biti otvoreni homoseksualac.

Ne moze se od hriscanstva uzimati ono sto nam se dopada a odbacivati ono sto nam je strano. Ili uzimas ceo paket ili nemoj ni da pokusavas da postanes hriscanin.

Nije bas tako strasno biti ateista.

alexlambros alexlambros 23:05 04.08.2009

Re: Nauka

Hriscanstvo je protiv (praktikovanja) homoseksualnosti.


ne samo, vec i seksualnosti uopste .... nije li sve krenulo od "praroditeljskog greha" ... pa zar ne mrcvare covecanstvo milenijumima histerijom da mrze na telo, culno i eroticno ... dakle zivot, pa da nam onda prodaju spasenje, nama gresnima ...

bla, bla ....

a u tisini manastira i vatikanskih palata ... te hriscanskih sirotista
Nikola Knežević Nikola Knežević 23:06 04.08.2009

Re: Nauka

Ne moze se od hriscanstva uzimati ono sto nam se dopada a odbacivati ono sto nam je strano. Ili uzimas ceo paket ili nemoj ni da pokusavas da postanes hriscanin.


Tvoji stavovi su veoma analogni sa onima koji imaju hrišćanki verski fundamentalisti. Eto vidiš i kao ateista složio si se sa stavovima određenih hrišćanskih grupacija.
vishnja92 vishnja92 10:24 05.08.2009

Re: Nauka

Iskreni hriscanin dakle ne moze biti otvoreni homoseksualac.

ovom blogu nedostaje jaril.
margos margos 10:37 05.08.2009

Re: Nauka

ovom blogu nedostaje jaril.

Pokušavam da nađem njegov blog ''Pravoslavni peder'' pa ne uspevam...i nerviram se - a onda shvatih - ko neće da čuje, jednostavno neće, te ni Jaril, ni Bog Otac ne bi pomogao...
vishnja92 vishnja92 17:22 05.08.2009

Re: Nauka

greska, izvinjavam se.
alexlambros alexlambros 23:02 04.08.2009

?

Ljubav i milost su centralna tema Novozavetne poruke i Isusovih naracija


kad bi sad krenuo da citiram bibliju ...
alexlambros alexlambros 23:13 04.08.2009

srecom

je papa Julije bio gay ... pa imadosmo onaku renesansu ...
dunja73 dunja73 00:10 05.08.2009

---

Jao , jao .. vere i vernika , nevere i nevernika...
Sve na ovom Svetu je delo Boga ..
I Sve je Njegova volja ..


topcat topcat 02:01 05.08.2009

...

Imamo li pravo da takve osobe lišavamo hrišćanske ljubavi?


Ulaskom u gay odnos (zajednicu) i koračanjem na paradi oni se te ljubavi jasno odriču.
Šta bi Kršćani sad trebali?
Žaliti ih?

Biblija je po tom pitanju bila jasna: homoseksualnost je grijeh (podsjećam, u Starom Zavjetu govorimo o smrtnoj kazni) i tko se ne odrekne svog grijeha neće baštiniti vječni život.
Možemo vjerovati ili ne, ali kompromisa nema, ma koliko razni pravci i pokreti izvrtali činjenice.
alexlambros alexlambros 02:32 05.08.2009

Re: ...

Biblija je po tom pitanju bila jasna: homoseksualnost je grijeh (podsjećam, u Starom Zavjetu govorimo o smrtnoj kazni) i tko se ne odrekne svog grijeha neće baštiniti vječni život.
Možemo vjerovati ili ne, ali kompromisa nema, ma koliko razni pravci i pokreti izvrtali činjenice.


fan sam!
filantrop filantrop 04:49 05.08.2009

Re: ...

Šta bi Kršćani sad trebali?


Nista
jer ih niko nece ni pitati za misljenje.

Npr; Britanija

http://www.guardian.co.uk/uk/2006/dec/23/religion.topstories3
margos margos 09:58 05.08.2009

Re: ...

Šta bi Kršćani sad trebali?
Žaliti ih?

A šta je sa onim 'Ne sudi da ti se ne bi sudilo'.?
topcat topcat 10:01 05.08.2009

Re: ...

margos

A šta je sa onim 'Ne sudi da ti se ne bi sudilo'.?

Što i Đavlu da oprostimo?
margos margos 10:02 05.08.2009

Re: ...

Što i Đavlu da oprostimo?

Naravno.
Božji Sin.
Pali Anđeo.
Naš Brat.
adam weisphaut adam weisphaut 10:06 05.08.2009

Delim mišljenje

he poll also reveals that non-believers outnumber believers in Britain by almost two to one. It paints a picture of a sceptical nation with massive doubts about the effect religion has on society: 82% of those questioned say they see religion as a cause of division and tension between people. Only 16% disagree.

tih 82%.
topcat topcat 10:14 05.08.2009

Re: ...

margos
Što i Đavlu da oprostimo?
Naravno.
Božji Sin.
Pali Anđeo.
Naš Brat.


Ne margos - Đavo nije božji sin i neće mu biti oprošteno, kao što neće biti oprošteno čovjeku koji ga drži za brata.
Na nama je da nešto naučimo iz tog primjera umjesto da lupamo frazetine.

(sve mi je draže što nisam išla na vjeronauk)

margos margos 10:20 05.08.2009

Re: ...

Na nama je da nešto naučimo iz tog primjera umjesto da lupamo frazetine.

Ti moj odgovor smatraš frazetinom?
Ja ti iskreno odgovorih - a ti kako hoćeš.

Ako smo po hrišćanstvu svi Božja deca, ne znam odakle je došao taj čije ti ime pišeš velikim slovom?
A kome će biti oprošteno, nemamo pojma ni ti ni ja - možemo samo da nagađamo.
Kazezoze Kazezoze 10:38 05.08.2009

Re: ...

topcat

Što i Đavlu da oprostimo?

kad skontash ko je uistinu djavo, shvaticesh da si mu celo vreme verovala, sluzhila i branila njegove teorije.
samo se bojim da su kod tebe male shanse da to ikad shvatish.
losh izbor, 'ebiga


drug.clan drug.clan 13:22 05.08.2009

Re: ...

topcat
Imamo li pravo da takve osobe lišavamo hrišćanske ljubavi?


Ulaskom u gay odnos (zajednicu) i koračanjem na paradi oni se te ljubavi jasno odriču.
Šta bi Kršćani sad trebali?
Žaliti ih?

Biblija je po tom pitanju bila jasna: homoseksualnost je grijeh (podsjećam, u Starom Zavjetu govorimo o smrtnoj kazni) i tko se ne odrekne svog grijeha neće baštiniti vječni život.
Možemo vjerovati ili ne, ali kompromisa nema, ma koliko razni pravci i pokreti izvrtali činjenice.



Ovo je tekst na kojoj bi ti pozavideli i najtvrdji teleevandjelisti (tipa Jerry Falwell-a) koji kao i ti potpuno ignorisu Novi Zavet iako se prodaju kao hriscani.
topcat topcat 16:07 05.08.2009

Re: ...

margos


Ti moj odgovor smatraš frazetinom?
Ja ti iskreno odgovorih - a ti kako hoćeš.

Ako smo po hrišćanstvu svi Božja deca, ne znam odakle je došao taj čije ti ime pišeš velikim slovom?
A kome će biti oprošteno, nemamo pojma ni ti ni ja - možemo samo da nagađamo.


Ne, ja govorim o tome što piše u Bibliji koja je za Kršćane (trebala bi bar biti) mjerodavna.
Ti govoriš ono što se jako često čuje sa oltara - što su na žalost fraze.
Nisi jedina. Na žalost, gospoda popovi nas nisu naučili osnovne stvari.

edit:
bonus pitanje:
zašto gospon Bog nije oprostio Đavlu?
topcat topcat 16:20 05.08.2009

Re: ...

Kazezoze

kad skontash ko je uistinu djavo, shvaticesh da si mu celo vreme verovala, sluzhila i branila njegove teorije.
samo se bojim da su kod tebe male shanse da to ikad shvatish.
losh izbor, 'ebiga

A tko je Bog, Kaz?
Onaj koga nema?
Ok...onda nema ni Đavla. Sve 5.

Tema je podsjećam Kršćanstvo i homoseksualnost, a ne topcat i pilule ili topcat i homoseksualci.
Kad se radi o posljednjem ima podosta simpatičnih priča, ali nemam želje ni vremena o tome raspravljati. Svoje sam rekla ovdje. i moj stav nema veze sa crkvama ni Biblijom, već sa činjenicom da ono kamo nas gay aktivizam vodi smatram moralnim padom i primitivizmom umotanim u "modernu", a ne napredkom.
Isto tako nemam nikakve želje drugima virkati u spavaću sobu, ali nemam ni želje tuđe spavaće sobe gledati na ulici.

Izvoli:



(ti mene kamenom...ja tebe kamilicom ; )) ok je za želudac)
topcat topcat 16:25 05.08.2009

Re: ...

drug.clan

Ovo je tekst na kojoj bi ti pozavideli i najtvrdji teleevandjelisti (tipa Jerry Falwell-a) koji kao i ti potpuno ignorisu Novi Zavet iako se prodaju kao hriscani.

Koji Novi Zavjet?
Onaj isti koji kaže da homoseksualci neće vidjeti Kraljevstvo nebesko? Hm.
Ili ti imaš neki drugi? Prilagođen našim željama?
antioksidant antioksidant 16:37 05.08.2009

Re: ...

Ne, ja govorim o tome što piše u Bibliji koja je za Kršćane (trebala bi bar biti) mjerodavna.

greska moja
drug.clan drug.clan 16:57 05.08.2009

Re: ...

topcat
drug.clan

Ovo je tekst na kojoj bi ti pozavideli i najtvrdji teleevandjelisti (tipa Jerry Falwell-a) koji kao i ti potpuno ignorisu Novi Zavet iako se prodaju kao hriscani.

Koji Novi Zavjet?
Onaj isti koji kaže da homoseksualci neće vidjeti Kraljevstvo nebesko? Hm.
Ili ti imaš neki drugi? Prilagođen našim željama?



Da bas taj Novi Zavet u kome inace pise da ni bogati nece nikada videti Kraljevstvo Nebesko pa ipak crkva ne proganja bogate niti siri ideje da im treba zabraniti da budu bogati, niti zabranjuje parade bogatih, naprotiv vrlo je u dobrim odnosima sa bogatima koje ima i u svojim redovima. I za razliku od homoseksualaca bogati da bi dosli do bogastva cine zlo nad siromasnima ali to je izgleda OK i za tebe i za crkve ali nije OK da dvoje homoseksualaca koji nikoga ne ugozavaju ne mogu da zive zajedno ili da se drze za ruke na ulici?

Evo kao znak dobre volje i kompromisa ja cu podrzati crkvu u njenom stavu prema homoseksualnosti ukoliko crkva bude dosledna u postovanju i rukovodjenu jevandjeljem pa se bude isto odnosila prema bogatima kao prema homoseksualcima.
margos margos 16:59 05.08.2009

Re: ...

Ni ja nisam išla na vjeronauk...Moje poimanje Boga nije ni Crkveno ni Kršćansko/Hrišćansko (ako je to opet ono ne možeš biti malo jesi, malo nisi - mada ne vidim da je problem poštovati neke postulate ili većinu), popove slabo slušam, pa nisam sigurna u odgovor - valjda što se okrenuo zlu i krenuo protiv Tvorca, nemam pojma... ali ne menja moja razmišljanja. Posmatrano prizemno i praktično - ne bih se odrekla svog brata zato što mi to tata kaže.
Bili Piton Bili Piton 09:12 05.08.2009

Iznenadjuje


i razocarava, ovakvo mnostvo u osnovi rigidnih i usancenih stavova sa svih strana, i od ateista i od vernika, iznesenih na blogu cija je (dobra) namera bila da potrazi nacin da se premosti, ako je ikako moguce, provalija izmedju hriscana i homoseksualaca.

Izgleda da je ipak malo ko zbilja pazljivo pogledao klipove koje je autor s dobrim razlogom postavio u prilog tekstu. Izgleda da je, ipak, malo ko spreman na dobronameran, sveobuhvatan i konstruktivan razgovor. Steta.
Nikola Knežević Nikola Knežević 09:23 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Nažalost to je tako. Ljudi obično ne vide dalje od onoga što imaju da kažu. Osnova konstruktivnog dijaloga je prvo poslušati sagovornika, razmisliti o onome što je rekao, pa tek onda dati adekvatan odgovor.

Npr. Gay aktivisti na blogu se još nisu pojavili, osim jednog komentara. Bilo bi interesantno čuti njihove reakcije na ovakav pristup čitavoj problematici.
topcat topcat 09:46 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Bili Piton

ako je ikako moguce, provalija izmedju hriscana i homoseksualaca.

Pa Bili, sa zlom nema kompromisa - a sa Kršćanskog stanovništva gay pokret (sodomija) tamo spada.
Dakle ili se odričeš, ili sve dublje propadaš - i provalija je sve veća.
Možemo mi o Kršćanima i crkvama misliti što hoćemo, ali to je ono što u mjerodavnim knjigama piše i što su isto tako mjerodavni širili kroz nauk. Crkve i jesu na zlu glasu jer su se tijekom stoljeća pokoravale trendovima.
Muškarac - onaj koji treba biti glava ženi...skrenuo je ka muškoj guzi...pljunuo na Boga i sad poziva čovjeka da izgladi stvar. Homoseksualci očekuju od Kršćana da crno proglase bijelim, ili bar malo sivljim...i uvedu u praksu često spominjani termin "malo trudan".
Ne ide.
Iznenađujuće je da jedna topcat (koja u crkvu ide gledati freske ili poslušati koncert) to mora objašnjavati, umjesto onih koji se krase epitetom "kršćanskog".

Reklamira se oprost, a zaboravlja se da je onoj ženi rečeno: Idi i ne griješi više.

So, kvirije - jeste li spremni odreći se svog grijeha?
a) čega???? (se to jede?)
b) čemu?
c) ............
Bili Piton Bili Piton 09:59 05.08.2009

Re: Iznenadjuje



Izvini Topcat, bez namere da te uvredim, ovo sto pises je cista bigoterija. Odlucila si da je to "zlo" i starog se zaveta drzis ko pijana plota. A i Novom je istekao rok, ono sto nam treba je Najnoviji, koji zapravo ima neke veze sa realnoscu danasnjice.

Bojim se da nikako nismo na istoj talasnoj duzini - uz to, svake se dogme grozim. Necemo se razumeti ni ako nastavimo razgovor, ionako sam vec jednom nogom napustio diskusiju koje nema....

I jos nesto - ne treba hriscani da zale one koji su se pojavivsi se na prajdu odrekli Bozije ljubavi i nece ih ni zaliti. Oni pravi medju njima (koje je autor sasvim ispravno identifikovao kao iskrene vernike) molice se za njih i za spas njihovih dusa, nece ih izopstavati i odricati ih se. Molice se tajno i tiho, da niko drugi ne cuje, te su molitve najiskrenije i najbrze stizu tamo gde treba.
topcat topcat 10:09 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Bili Piton
Oni pravi medju njima (koje je autor sasvim ispravno identifikovao kao iskrene vernike) molice se za njih i za spas njihovih dusa, nece ih izopstavati i odricati ih se. Molice se tajno i tiho, da niko drugi ne cuje, te su molitve najiskrenije i najbrze stizu tamo gde treba.

Izvini Bili, ali nisi proučio pravila:
Molit će se za one koji su spremni odbaciti svoje poroke zarad višeg cilja.
One koji su svjesno "u grijehu", ne žele ništa učiniti po tom pitanju niti nakon što su opomenuti - za njih se ne moli.
To je ono što tamo piše i čega su se Kršćani dužni držati.

Što bi sad trebao, najnoviji zavjet po mjeri naših afiniteta?
Bili Piton Bili Piton 10:11 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat

Izvini Bili, ali nisi proučio pravila


Nema pravila. Ima kompromisa.
antioksidant antioksidant 10:13 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

To je ono što tamo piše

gde tacno?svi ljudi ali svi imaju podjenako pravo na bozju milost(ako verujes). cak i oni koji su "svesno zabludeli". zar sumnjas u mogucnost njihovog pokajanja? pa kakav je bio pavle dok je bio salve?
topcat topcat 10:16 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Bili Piton

Nema pravila. Ima kompromisa.

Ima, s čovjekom.
Nema s Bogom.
topcat topcat 10:19 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

antioksidant
To je ono što tamo piše
gde tacno?svi ljudi ali svi imaju podjenako pravo na bozju milost(ako verujes). cak i oni koji su "svesno zabludeli". zar sumnjas u mogucnost njihovog pokajanja? pa kakav je bio pavle dok je bio salve?


Ne sumnjam u mogućnost pokajanja, ali nešto ne vidim da se ono događa.
To što pitaš piše u Ivanovoj poslanici.
Bili Piton Bili Piton 10:19 05.08.2009

Re: Iznenadjuje


topcat

Ima, s čovjekom. Nema s Bogom.


Bog i jeste jedini koji ce da izopsti i sudi ako treba. A ne Topcat.
antioksidant antioksidant 10:22 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

To što pitaš piše u Ivanovoj poslanici.

tu pise i

"ako kazemo da imamo zajednicu s njim a u tami hodimo, lazemo i ne tvorimo istine"

ne sudi tpocat, nije to nase. to je njegovo (ako u njega verujes)
margos margos 10:56 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

pa kakav je bio pavle dok je bio savle?

Ima dobra misao Oskara Vajlda:

''Svaki grešnik ima budućnost, svaki svetac poseduje prošlost.''
dunja73 dunja73 10:58 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

nije to nase. to je njegovo (ako u njega verujes)

Pazi antioksi , e to je taj "klik" ...
E to je ono kada se otvori tema da li je na prostorima bivse Yu
bio "verski rat"
Ne , nije bio , verni ljudi i pravi vernici sa verom u BOGA ne ratuju ..

Verovati u Boga . Boga Oca . Jednog za sve .
Ja ne ubijam ni muvu , ni komarca ( ako ne moram ) krpelja bacim u bastu ..( malo bezveze ,a...

Sve ostalo je samo suplja ..da supljija ne moze biti....


buba_truba buba_truba 11:03 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73
Ja ne ubijam ni muvu , ni komarca ( ako ne moram )....

Ne moraš - možeš da trpiš.
dunja73 dunja73 11:22 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Ne moraš - možeš da trpiš.

zasto trpeti , cemu?
Maknes ga , onako elegantno rukom -i on je vec odleprsao..
Mada - autana se boje - k´o guje ... ( nece ni na parfem , sirce..
alexlambros alexlambros 11:54 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Muškarac - onaj koji treba biti glava ženi...skrenuo je ka muškoj guzi...


sta kaze biblija kad muskarac skrene ka zenskoj guzi, jel se to racuna u sodomiju?

i, ko je vama glava, bas me zanima?
za jednu zenu ste preglasni zaista ... ne bi li trebalo da cutite i manete se greha tastine u ovolikom praznoslovlju
buba_truba buba_truba 11:56 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73
.zasto trpeti , cemu?Maknes ga , onako elegantno rukom -i on je vec odleprsao..Mada - autana se boje - k´o guje ... ( nece ni na parfem , sirce..

Alo, dunja, 'el ti ovo mene, kao, zezaš?

Nisi komarca pomenula u kontekstu - kako se štititi od insekata - pominjala si Boga Oca Jedinoga.

Verovati u Boga . Boga Oca . Jednog za sve .
Ja ne ubijam ni muvu , ni komarca ( ako ne moram )...

Učinilo mi se da si htela nešto smisleno da poručiš - mea culpa, izvini.
dunja73 dunja73 12:02 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Učinilo mi se da si htela nešto smisleno da poručiš

Pa i jesam .
buba_truba buba_truba 12:14 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73
Pa i jesam .

Aha, onda dobro.
I? Šta kažeš, kakvo je tvoje iskustvo - autan, parfem ili sirće (vinsko, alkoholno, jabukovo - koje?)...
dunja73 dunja73 13:51 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Nisi komarca pomenula u kontekstu - kako se štititi od insekata - pominjala si Boga Oca Jedinoga.

Bubo slatka , hajde da nacrtam ..

Stititi se od insekata (metodama koje sam ja navela)
znaci i
stititi sebe od greha .(da se ne bi doslo u iskusenje ubiti ili ne...)
(znamo i zasto , to sme samo ON
Ti si veliku temu otvorila , u koju ja
ne bih ni milimetar sad ulazila , a to je Trpeti
Ja sam odgovorila - NE .
Uopste - unapred gledati , misliti , ponasati se preventivno , cuvamo sebe
od greha ..(kontracepcija itd...
Sigurno , da u sve segmente , mi obicni ne mozemo da prodremo i ostanemo Cisti , ali
tamo gde mozemo
mozemo - mnogo...

ps
ja sam uvek ozbiljna , osim kad se zezam
drug.clan drug.clan 13:59 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73

Uopste - unapred gledati , misliti , ponasati se preventivno , cuvamo sebe
od greha ..(kontracepcija itd...



kazu "neki" da je i kontracepcija greh cak i kada cuva od AIDS-a
dunja73 dunja73 14:08 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

kazu "neki" da je i kontracepcija greh cak i kada cuva od AIDS-a

Pa ja sam to skontala , da je hteo da
forsira "sex u braku " i na taj nacin ..stane AIDS-u na put..
(sto je za te krajeve gde je bio u poseti , malo nesuvislo izjavljivati...
drug.clan drug.clan 14:12 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73
kazu "neki" da je i kontracepcija greh cak i kada cuva od AIDS-a

Pa ja sam to skontala , da je hteo da
forsira "sex u braku " i na taj nacin ..stane AIDS-u na put..
(sto je za te krajeve gde je bio u poseti , malo nesuvislo izjavljivati...



pa cini mi se da se AIDS prenosi seksom i kada je u braku
dunja73 dunja73 14:19 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

pa cini mi se da se AIDS prenosi seksom i kada je u braku

Druze Clan ..

Kad je ono nedavno Papa Ratzinger ili Benedikt XVI bio u poseti Kamerunu,
dao je jednu vrlo cudnu izjavu ,koja je
mora se priznati , probudila strasti na raznim stranama.Naime , Presvetli je izjavio
da resenje za AIDS u Africi i svetu ne vidi u deljenju kondoma ...Vec u
spiritualnoj i ljudskoj (čoJstvenoj) obnovi seksualiteta
Ah, Unicef je odmah reagovao ,kao i mnogi drugi...
krenule su kritike iz ABC akcije ( Abstinenz,Bleib treu(budi veran),Condoms),
neki su njegovu izjavu okarakterisali kao cinicnu ..dok su opet drugi
Presvetlog nazvali "romanticna dusa"

to ti je ono ...bio mi je prvi (prva) ..i poslednji(nja)
drug.clan drug.clan 14:25 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

dunja73
pa cini mi se da se AIDS prenosi seksom i kada je u braku

Druze Clan ..

Kad je ono nedavno Papa Ratzinger ili Benedikt XVI bio u poseti Kamerunu,
dao je jednu vrlo cudnu izjavu ,koja je
mora se priznati , probudila strasti na raznim stranama.Naime , Presvetli je izjavio
da resenje za AIDS u Africi i svetu ne vidi u deljenju kondoma ...Vec u
spiritualnoj i ljudskoj (čoJstvenoj) obnovi seksualiteta
Ah, unicef je odmah reagovao ,kao i mnogi drugi...
krenule su kritike iz ABC akcije ( Abstinenz,Bleib treu(budi veran),Condoms),
neki su njegovu izjavu okarakterisali kao cinicnu ..dok su opet drugi
Presvetlog nazvali "romanticna dusa"

to ti je ono ...bio mi je prvi (prva) ..i poslednji(nja)



Sve je to OK - bolan romanticar, ali AIDS se prenosi i seksom u braku i sa roditelja na decu pa u zemljama gde 30% stanovnika vec ima AIDS takav metod vrlo tesko moze bilo sta da resi, osim ako se on ne zalaze za brakove bez dece i iskljucivo izmedju AIDS pozitivnih. To ce biti vrlo tesko bez upotrebe kondoma jer se u bracnom seksu bez kondoma prave deca tj. siri AIDS.
dunja73 dunja73 14:51 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

gde 30% stanovnika vec ima AIDS takav metod vrlo tesko moze bilo sta da resi

Ne zaboravi da Katolicka Crkva ima svoje i lekare i bolnice ,misionare i
osoblje, i razna finansiranja na mnogim mestima toga sveta...

topcat topcat 16:45 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Bili Piton


Bog i jeste jedini koji ce da izopsti i sudi ako treba. A ne Topcat.


Točno.
Shodno tome topcat ne sudi niti ne izopćava ( osim što nisam Bog ni Isus Krist, ne mogu izopćiti ono što nikad nisam primila ) već se kao pijan plota drži teme i kaže što piše u bibliji - to je trebao reći autor bloga, ali valjda nije stigao.
Objasnila sam Kazu gore. Skrenite malo reflektor, smeta mi očima.
topcat topcat 17:06 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

antioksidant

tu pise i


Evo traženog citata (Prva Ivanova 5:16) : Karadžićev prijevod, da se i Lambros snađe:

Ako ko vidi brata svojega gdje griješi grijeh ne k smrti, neka moli, i daće mu život, onima koji griješe ne k smrti.
Ima grijeh k smrti. Za taj ne govorim da se moli.


Dakle, homoseksualci koji su opomenuti, ali i dalje "baš hoće bludničiti" - da parafraziram jedan nedavni ispad kod Pižona - za njih se ne moli.

Sasvim sporedno što ja o tome mislim i da li se i kome molim ili se ne molim.
To je ono što piše crno na bijelo i to jesu pravila za Kršćane.
Neka su data u kontekstu onog vremena, neka su data za sva vremena.
Sad se izmišljaju i izvrću citati da bi se "zakinuti" homoseksualci bolje osjećali.
Rekoh već - ne ide.
Svaki dodatni kompromis znači samo novi (dublji) kršćanski pad.

Kazezoze Kazezoze 17:29 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Evo traženog citata (Prva Ivanova 5:16) : Karadžićev prijevod, da se i Lambros snađe:

Ako ko vidi brata svojega gdje griješi grijeh ne k smrti, neka moli, i daće mu život, onima koji griješe ne k smrti.
Ima grijeh k smrti. Za taj ne govorim da se moli.

Dakle, homoseksualci koji su opomenuti, ali i dalje "baš hoće bludničiti" - da parafraziram jedan nedavni ispad kod Pižona - za njih se ne moli.

ne vidim da je ivan ovde spomenuo da je taj greh vezan za homoseksualce.
bice da je to tvoja slobodna interpetacija nekog navodnog greha.
mozhesh li mi citirari ta 4 mesta u bibliji, koja spomenu nikola u tekstu, gde se homoseksualnost smatra kao greh.
topcat topcat 17:38 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

alexlambros

sta kaze biblija kad muskarac skrene ka zenskoj guzi, jel se to racuna u sodomiju?


Ne znam zašto te to opterećuje, ali kad već pitaš, koliko ja znam to se nigdje ne spominje. Privatna stvar je što će i u kojim pozama par raditi. U to se čak ni Bog ne miješa (za razliku od institucija koje će nam uskoro pogurati kamere u kuće).

i, ko je vama glava, bas me zanima?
za jednu zenu ste preglasni zaista ... ne bi li trebalo da cutite i manete se greha tastine u ovolikom praznoslovlju


Ovo je blog, čini mi se.
Nisam u crkvi pa da ćutim.

Babo!

A da sam tašta valjda bi okrenula ploču onako kako većini ovdje paše, a ne bi se raspravljala sa dragim kolegama čija je reakcija u najmanju ruku " - jebote ", da ne kažem nešto gore.
topcat topcat 17:47 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Kazezoze

ne vidim da je ivan ovde spomenuo da je taj greh vezan za homoseksualce.

Nije govno nego se pas posrao..to?

mozhesh li mi citirari ta 4 mesta u bibliji

I sad ja valjda kao majmun trebam prevrtati po Bibliji jer ne znam kud bi sa sobom, a vama je lijeno otvoriti, ali nije vam lijeno na kraju reći "ma nije homoseksualnost sodomija...to se netko našalio..." <_<
Helou, Kaz?
Nikola Knežević Nikola Knežević 17:57 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

ne vidim da je ivan ovde spomenuo da je taj greh vezan za homoseksualce.
bice da je to tvoja slobodna interpetacija nekog navodnog greha.
mozhesh li mi citirari ta 4 mesta u bibliji, koja spomenu nikola u tekstu, gde se homoseksualnost smatra kao greh.



3 Moj 18,22, 3 Moj 20,13, 1 Kor 6,9-10, Rim 1,26-28
Kazezoze Kazezoze 18:02 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

I sad ja valjda kao majmun trebam prevrtati po Bibliji jer ne znam kud bi sa sobom, a vama je lijeno otvoriti, ali nije vam lijeno na kraju reći "ma nije homoseksualnost sodomija...to se netko našalio..." <_<
Helou, Kaz?

ma ne morash, ja bi to sam uchinio al' nemam biblije.
mozhda onaj lambrosa zna te citate napamet, stalno se hvali

ps. sodomija ne postoji, to je mit koji je chak i pogreshno interpetiran u bibliji.
slichno je i sa josh nekim biblijskim mitovima, npr: adam i eva i drvo znanja (spoznaje)
topcat topcat 18:07 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Kazezoze

ps. sodomija ne postoji, to je mit koji je chak i pogreshno interpetiran u bibliji.
slichno je i sa josh nekim biblijskim mitovima, npr: adam i eva i drvo znanja (spoznaje)


Pa ok. Razumijem tvoj stav, ali onom tko vjeruje je mjerodavno to što Biblija piše o Sodomi, a ne što drugi ljudi o tome misle. Ne može biti "krivo interpretirano" ako od tamo potječe.
drug.clan drug.clan 18:17 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

To je ono što piše crno na bijelo i to jesu pravila za Kršćane.
Neka su data u kontekstu onog vremena, neka su data za sva vremena.
Sad se izmišljaju i izvrću citati da bi se "zakinuti" homoseksualci bolje osjećali.
Rekoh već - ne ide.
Svaki dodatni kompromis znači samo novi (dublji) kršćanski pad.



Da li ovo vazi i za bogate? Nisi mi gore odgovorila.

I za njih nesto pise crno na belom cak iz usta Isusovih koliko se secam i ....?
assabah assabah 18:38 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat

Molit će se za one koji su spremni odbaciti svoje poroke zarad višeg cilja.
One koji su svjesno "u grijehu", ne žele ništa učiniti po tom pitanju niti nakon što su opomenuti - za njih se ne moli.



"boze oprosti im, ne znaju sta rade"

je cini se zaboravljena proslost......
Kazezoze Kazezoze 18:52 05.08.2009

Re: Iznenadjuje

Pa ok. Razumijem tvoj stav, ali onom tko vjeruje je mjerodavno to što Biblija piše o Sodomi, a ne što drugi ljudi o tome misle. Ne može biti "krivo interpretirano" ako od tamo potječe.

mozhe biti, zbog toga shto je onaj koji je pisao stari zavet tu verziju chuo od nekog seljana koji mu je isprichao dogadjaj onako kako ga je on video. znachi, ako je udario asteroid na to podruchje, on je video to kao bozhje munje i gromove koji kazhnjavaju njegovu interpetaciju greha na tom podruchju.
topcat topcat 01:19 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

drug.clan

Da li ovo vazi i za bogate? Nisi mi gore odgovorila.
I za njih nesto pise crno na belom cak iz usta Isusovih koliko se secam i ....?


Bogate...one koji imaju puno love (stoke uglavnom u staro vrijeme) ili?
Jer, puno je likova tamo bilo baš...baš...bogato i dobro "nagrađeno" za svoja djela.
Bit će da se odnosi na nešto drugo.

A nisam ti odgovorila ranije jer, osim što nisam 'tica, nema nikakve veze s temom, a i nemam neki fetiš na provokacije.
Drago mi je da smo prešli na Ti.
topcat topcat 01:22 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

Kazezoze
njegovu interpetaciju greha na tom podruchju.


Evo jedne interpretacije...

(btw, jesi pogledao citate koje ti je Nikola ostavio? Ha? Ima i on line. )
topcat topcat 01:31 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

assabah

"boze oprosti im, ne znaju sta rade"
.

Pitaj filantropa da li ona ekipa iz pornića zna šta radi?
ElectricDreams ElectricDreams 08:08 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

Muškarac - onaj koji treba biti glava ženi...skrenuo je ka muškoj guzi...


Vaš problem je u tome što homoseksualnost gledate isključivo kroz seks.
Seks je na petom mestu! Ljubav i pažnja je ono što je najvažnije u svakoj vezi, pa i u homoseksualnoj.

Ja sam se prvo zaljubio do ušiju u svog dečka; seks je došao mnooogo kasnije...
Hvala bogu, ušli smo u 12. godinu... da je samo seks u pitanju a ne prava i iskrena ljubav (sa mnogo uspona i padova), davno bi mi bili samo poznanici...
ElectricDreams ElectricDreams 08:09 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
Dakle, homoseksualci koji su opomenuti, ali i dalje "baš hoće bludničiti" - da parafraziram jedan nedavni ispad kod Pižona - za njih se ne moli.


A da li se moli za strejtere koji bludniče?
topcat topcat 09:19 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

ElectricDreams

Vaš problem je u tome što homoseksualnost gledate isključivo kroz seks.


Homoseksualna veza i je prvenstvenio seks (preskačem uzroke tipa nezrelost i neodgovornost) - i to fizička komponenta - jer potpuna predaja i ljubav kao u hetreroseksualnoj vezi nije moguća.
Sve vi to znate i osjećate...inače bi bili sretni u bilo kakvoj, pa i tajnoj vezi, a ne bi od društva panično i agresivno tražili potvrdu o ispravnosti svojih postupaka.

Da uzmem 200, a vi nastavite.
drug.clan drug.clan 13:21 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
drug.clan

Da li ovo vazi i za bogate? Nisi mi gore odgovorila.
I za njih nesto pise crno na belom cak iz usta Isusovih koliko se secam i ....?


Bogate...one koji imaju puno love (stoke uglavnom u staro vrijeme) ili?
Jer, puno je likova tamo bilo baš...baš...bogato i dobro "nagrađeno" za svoja djela.
Bit će da se odnosi na nešto drugo.


Vrlo je jasno na koga se odnosi, a jos je jasnije kako su danasnji bogatasi "nagradjeni" za svoje postojanje - ne za dela jer ne rade nista.
Zanimljivo mi je kako se u ovom veoma jasnom slucaju slucaju Biblija ne tumaci doslovno (crno na belom) vec se izmisljaju tumacenja koja nemaju veze sa onim sta se tumaci. U nekim drugim pak slucajevima manje precizni delovi Biblije se tumace bukvalno a jedini kriterijum je interes tumaca tj. crkve ili svestenog lica.

To se zove licemerje a postalo je nazalost stub civilizacije u kojoj zivimo.

ElectricDreams ElectricDreams 13:22 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
ElectricDreams

Vaš problem je u tome što homoseksualnost gledate isključivo kroz seks.


Homoseksualna veza i je prvenstvenio seks (preskačem uzroke tipa nezrelost i neodgovornost) - i to fizička komponenta - jer potpuna predaja i ljubav kao u hetreroseksualnoj vezi nije moguća.
Sve vi to znate i osjećate...inače bi bili sretni u bilo kakvoj, pa i tajnoj vezi, a ne bi od društva panično i agresivno tražili potvrdu o ispravnosti svojih postupaka.

Da uzmem 200, a vi nastavite.


Ma nisi vredan odgovora...
topcat topcat 16:09 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

ElectricDreams

Ma nisi vredan odgovora...


Žensko sam, ali dozvoljavam da u tvojim električnim snovima to drugačije izgleda.


2 drug.clan,
Zaista ne znam na šta točno misliš, pa da ne bi ostalo "visjeti", molim te da kad bude prilike staviš sporan citat.
Ja nisam crkva pa da ih izvrćem. Stvarno nemam ništa od toga.
Bili Piton Bili Piton 18:18 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

ElectricDreams

Ma nisi vredan odgovora...


Bas tako, a ja se dodatno pitam sta Topcat uopste trazi na ovoj temi, gde je preduslov za (konstruktivno) ucestvovanje minimum fleksibilnosti (a ja bih dodao - i minimum covecnosti i spremnosti da se stvar sagleda i iz drugih uglova), da ne kazem elementarnog znanja o materiji o kojoj je rec (bar kada je u pitanju njen homoseksualni aspekt), o cemu ona, buduci da je garden variety bible basher, naravno da nema blage veze. Najsmesnije je sto se sa svakim novim postom razotkriva sve vise i vise. Stav takvih ljudi niti koga interesuje niti treba da interesuje, oni su se sami diskvalifikovali kao relevantni diskutanti to begin with.

Have a nice bigoted life, dear, iskreno te sazaljevam

ElectricDreams ElectricDreams 20:20 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
ElectricDreams

Ma nisi vredan odgovora...


Žensko sam, ali dozvoljavam da u tvojim električnim snovima to drugačije izgleda.


Oprosti staramajko meni grešnom!
topcat topcat 20:30 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

Bili Piton


Bas tako, a ja se dodatno pitam sta Topcat uopste trazi na ovoj temi, gde je preduslov za (konstruktivno) ucestvovanje minimum fleksibilnosti (a ja bih dodao - i minimum covecnosti i spremnosti da se stvar sagleda i iz drugih uglova), da ne kazem elementarnog znanja o materiji o kojoj je rec (bar kada je u pitanju njen homoseksualni aspekt), o cemu ona, buduci da je garden variety bible basher, naravno da nema blage veze. Najsmesnije je sto se sa svakim novim postom razotkriva sve vise i vise. Stav takvih ljudi niti koga interesuje niti treba da interesuje, oni su se sami diskvalifikovali kao relevantni diskutanti to begin with.

Have a nice bigoted life, dear, iskreno te sazaljevam



Što, a gdje je tolerancija ?
Nema...
Jbg...

Topcat se nema šta razotkrivati jer se nikad nije sakrivala - nemam razumijevanja za gay pokret jer mu poznajem srž - a o konkretnoj temi ovog bloga očito znam više (dio mi je i vrlo usko vezan za struku) od vas kojima je jedini argument "topcat je glupača".
Bilo je takvih "argumentacija", vrijeđanja, pljuvanja, ismijavanja, ispada...(dopisati) i ranije.
Samo se u međuvremenu malo bolje "upoznaš" pa bude malo...tužnije.

Enjoy the dreamworld, my friend.
Bili Piton Bili Piton 20:52 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat

nemam razumijevanja za gay pokret jer mu poznajem srž


Da si se potrudila da mu upoznas srz ne bismo slusali ovu provalu - zasto ne reci i to - notornih gluposti koje uvaljujes kao konacnu i jedinu istinu. How shamelessly patronising of you. Odakle ti taj moral highground? S kojim pravom uopste??

Veruj u sta god zelis, i imaj stav, ali se ne trpaj tamo gde ti ocito nije mesto, to sam ti jednom vec rekao kada smo se prvi put sukobili na tu temu. Naprosto nisi opremljena da o tome razumno razgovaras.
drug.clan drug.clan 21:22 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

Evo da ne ostane da visi:

topcat
drug.clan

Ovo je tekst na kojoj bi ti pozavideli i najtvrdji teleevandjelisti (tipa Jerry Falwell-a) koji kao i ti potpuno ignorisu Novi Zavet iako se prodaju kao hriscani.

Koji Novi Zavjet?
Onaj isti koji kaže da homoseksualci neće vidjeti Kraljevstvo nebesko? Hm.
Ili ti imaš neki drugi? Prilagođen našim željama?



Da bas taj Novi Zavet u kome inace pise da ni bogati nece nikada videti Kraljevstvo Nebesko pa ipak crkva ne proganja bogate niti siri ideje da im treba zabraniti da budu bogati, niti zabranjuje parade bogatih, naprotiv vrlo je u dobrim odnosima sa bogatima koje ima i u svojim redovima. I za razliku od homoseksualaca bogati da bi dosli do bogastva cine zlo nad siromasnima ali to je izgleda OK i za tebe i za crkve ali nije OK da dvoje homoseksualaca koji nikoga ne ugozavaju ne mogu da zive zajedno ili da se drze za ruke na ulici?

Evo kao znak dobre volje i kompromisa ja cu podrzati crkvu u njenom stavu prema homoseksualnosti ukoliko crkva bude dosledna u postovanju i rukovodjenu jevandjeljem pa se bude isto odnosila prema bogatima kao prema homoseksualcima.


topcat

2 drug.clan,
Zaista ne znam na šta točno misliš, pa da ne bi ostalo "visjeti", molim te da kad bude prilike staviš sporan citat.
Ja nisam crkva pa da ih izvrćem. Stvarno nemam ništa od toga.


Evo citata iz Isusovih (bozijih) usta:

Matej 19,24
Lakse je kamili proci kroz iglene ushi nego li bogatome uci u Kraljevstvo Bozije.


engleski prevod:
“Verily I say unto you, It is easier for a camel to go through the eye of a needle, than for a rich man to enter into the kingdom of God.”

Original:
"πάλιν δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι εὐκοπώτερόν ἐστιν κάμηλον διὰ τρυπήματος ῥαφίδος εἰσελθεῖν ἢ πλούσιον εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν."

Da li neko tuce, ubija, zabranjuje, zatvara bogate ljude zbog ovoga? Da li im zabranjuje parade na kojima pokazuju svoje nemoralno bogatstvo? Da li im zabranjuje da se vencavaju zato sto su gresnici?

To je licemerje jer zbog slicnog natpisa u istoj knjizi sve to navedeno rade homoseksualcima.

alexlambros alexlambros 23:41 06.08.2009

Re: Iznenadjuje

Babo!


vi ste za mene poster face onoga sta religija uradi mozgu ljudi ... bio je tu i jedan mishab ranije ...

da ste pazljivo citali tu bibliju na koju se pozivate videli biste da je i te kako podlozna interpretacijama i u tome i jeste problem, to sto se necije grozomorne fantazije namecu kao referentne za moderno, prosveceno, racionalno drustvo 21. veka ... delove te zbirke fantazija zelite da doslovno tumacite one koji ne mogu da izdrze teret zdrave pameti na prvu loptu, interpterirate ... jadno ...

okrenite drugi obraz ... budite krscanka do kraja i prastajte ...
previse ste zagrejani plamenom lomace

svaki seks koji nije u svrhu produzenja vrste (a upraznjava se zadovoljstva radi, posebno ako je zensko zadovoljstvo u pitanju), gresan je po tim spisima tako dragim vasem srcu ...

ali vi verovatno vadite samo ono sto kao greh moze da se prilepi nekom drugom slobodnom bicu, dok vase sopstvene "tumacite" i modernizujete ...
greh je i onanija .... jeste li sigurni da vam ruka nikad nije zalutala u pravcu "tajnih udova"?

eto, to je krscanstvo ... cemer i intelektualna beda ... i uvek ista fanaticna volja za proganjanjem i maltretiranjem
topcat topcat 01:03 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

alexlambros
i uvek ista fanaticna volja za proganjanjem i maltretiranjem


Pogledaj malo poviše pa se sam uvjeri tko koga proganja i maltretira. Baš vas je lijepo vidjeti ovako "udružene".

Ne skrivam se iza Biblijskih citata - objasnila sam više puta, očito nedovoljno jasno - a vi o štivu pojma nemate, već ga prilagođavate unaprijed vadeći iz konteksta, da se malo za promjenu možete rugati.

Kako mislite izaći na kraj sa crkvama i institucijama kad jednoj topcat - "glupoj, ludoj & koja nema pojma" - ne umijete odgovoriti na jednu od 10? Možda mislite da je odgovor "ti si beznadežan slučaj i ne petljaj se"?

Diskusija je doduše itekako lijep pokazatelj da "tolerantni" i "moderni" gay pokret nije spreman na D od dijaloga, već samo i isključivo na vrijeđanje, dok od druge strane očekuje da pogazi najviše vrijednosti ne bi li se oni - "jadni", šmrc - bolje osjećali.
Usrana sebičnost - eto to vam je glavna karakteristika.

Najdublje izvinjenje autoru na neredu koji je moja pojava ovdje izazvala.
alexlambros alexlambros 01:30 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

Kako mislite izaći na kraj sa crkvama i institucijama kad jednoj topcat - "glupoj, ludoj & koja nema pojma" - ne umijete odgovoriti na jednu od 10? Možda mislite da je odgovor "ti si beznadežan slučaj i ne petljaj se"?

Diskusija je doduše itekako lijep pokazatelj da "tolerantni" i "moderni" gay pokret nije spreman na D od dijaloga, već samo i isključivo na vrijeđanje, dok od druge strane očekuje da pogazi najviše vrijednosti ne bi li se oni - "jadni", šmrc - bolje osjećali.
Usrana sebičnost - eto to vam je glavna karakteristika.


Nema sta da se izlazi na kraj sa crkvama ... imaju vernike u bogomoljama pa nek im ispiraju mozgove ... sto se tice drustva koje zeli da bude moderno i sekularno (valjda?) nema sta da se razgovara s bilo kakvim popovima, mulama i teolozima o stvarima kao sto su elementarna ljudska prava ... nema tu nikakvog dijaloga.
Najvise vrednosti? Jel judeohriscanske? U njih ne spadaju sexualna sloboda i pravo da te niko ne ponistava kao licnost zbog nekog nepostojeceg autoriteta koga tumace suludi likovi ala Nazinger.

Nama? Negde sam napisao da sam gay?

Moja diskusija s vama ovde se zavrsava. Bilo kakva diskusija s nekim kome su nasumicno i po potrebi izvuceni citati iz jedne mitoloske zbirke argumetni za razgovor za mene je ponizavajuca i savrseno besmislena.


topcat topcat 03:47 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

drug.clan

Matej 19,24
Lakse je kamili proci kroz iglene ushi nego li bogatome uci u Kraljevstvo Bozije.

Kome je više dano, od njega će se više i tražiti (odgovornost je veća) - o tome je citat, druže i nema mu mjesta u ovoj temi.

lambros
nema sta da se razgovara s bilo kakvim popovima, mulama i teolozima o stvarima kao sto su elementarna ljudska prava ... nema tu nikakvog dijaloga.

Elementarno ljudsko pravo je i pravo da čovjek vjeruje što hoće - prema svojoj a ne "zakonom propisanoj" savjesti.

Diskusija s tvoje strane nikad nije ni počela.
Laku noć.
ElectricDreams ElectricDreams 08:28 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
nemam razumijevanja za gay pokret jer mu poznajem srž


Gospodžo,

Statistički je nemoguće da su svi homoseksualci isti i da misle isto. U svakom žitu ima kukolja.

Ako je hrišćanski iskreno voleti, a ja mnogo volim moga miša malog za koga bi dao sve na svetu, ljubim ga u oko pametno :) živ mi bio sto godina, onda sam ja valjda hrišćanin?

Ja danas happy, a i vama želim :)
Kiss
topcat topcat 09:10 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

ElectricDreams

živ mi bio sto godina, onda sam ja valjda hrišćanin?
Ja danas happy, a i vama želim :)
Kiss


Gay i Kršćanin ne možeš biti u isto vrijeme.
Ali ti ionako živiš u svijetu snova...pa sanjaj što hoćeš.
Hvala na lijepim željama. Na isti način.
Poljubio me ne bi...nemojmo se lagati.
drug.clan drug.clan 16:06 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
drug.clan

Matej 19,24
Lakse je kamili proci kroz iglene ushi nego li bogatome uci u Kraljevstvo Bozije.

Kome je više dano, od njega će se više i tražiti (odgovornost je veća) - o tome je citat, druže i nema mu mjesta u ovoj temi.


Mesto mu je tu bez sumnje jer pokazuje tvoje licemerje i diskvalifikuje je te kao relevantnog sagovornika, U jednom slucaju se pozivas na bibliju koju tumacis bukvalno a u drugom cak jasnije napisanom slucaju istu knjigu tumacis po potrebi i na nacin koji nema veze sa napisanim.

Ne znam koji deo recenice "Lakse je kamili (brodskom uzetu) proci kroz iglene ushi nego li bogatome uci u Kraljevstvo Bozije." te asocira na "Kome je više dano, od njega će se više i tražiti".
Isus je bio veoma jasan: bogat = gresan = nema carstva nebeskog ali ti a ni vecina ostalih "vernika" ne prezate da menjate njegove reci ikao se kunete u njih.

To se zove licemerje.
topcat topcat 18:44 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

drug.clan

Isus je bio veoma jasan: bogat = gresan = nema carstva nebeskog ali ti a ni vecina ostalih "vernika" ne prezate da menjate njegove reci ikao se kunete u njih.

To se zove licemerje.


Još jasniji: svi smo grešni, a bogatom je još teže (moje lično mišljenje koje nema veze sa stavom neke crkve)
Kako inače objasniti sve one ljude iz Starog Zavjeta koji su bili itekako bogati?
Da nije Abraham propao, ili možda Jakov? Ili za njih nikad nisi čuo?
Neke su stvari tamo napisane za to određeno vrijeme ili situaciju, neke za vječnost. Moraš znati SVE da bi razumio nešto. A ti ne razumiješ baš ništa, očito.
Druže, mani se vjerskih knjiga.
Bolje ti ide demagogija vezana za dnevnu politiku - tu izvrtanje i kvazi tumačenje ima manje posljedice.
drug.clan drug.clan 18:57 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat

Još jasniji: svi smo grešni, a bogatom je još teže (moje lično mišljenje koje nema veze sa stavom neke crkve)


A da li se ovo odnosi na homoseksualce? I njima je jos teze zbog vise "greha" kao i bogatima ali njih usput tuku i proteruju a ti podrzavas.

topcat

Kako inače objasniti sve one ljude iz Starog Zavjeta koji su bili itekako bogati?
Da nije Abraham propao, ili možda Jakov? Ili za njih nikad nisi čuo?


Sto odmah nisi rekla da postujes samo Stari zavet i da ono sto pise u novom makar bilo i iz usta Isusa za tebe ne predstavlja bitne delove.

topcat

Neke su stvari tamo napisane za to određeno vrijeme ili situaciju, neke za vječnost.


Jel tako? Kada tebi ili crkvenim glavesinama odgovaraju (greh homoseksualaca) onda su zauvek a kada vam ne odgovaraju (bogatstvo=greh) onda su samo za ono vreme i danas za vas ne vaze.

Zanimljivo tumacenje dogme.
topcat topcat 19:28 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

drug.clan

Zanimljivo tumacenje dogme.


Naporan si, druže, na-po-ran.
A i malo si se zavrtio. Čas sam vjerski fanatik s krunicom, a sad evo Židovka. A da se prebacimo na neku drugu vjersku literaturu? Tko zna što li ću sve saznati.

Da bi se razumjelo štivo treba poznati i Stari i Novi zavjet.
Homoseksualnost je u Bibiliji osuđena - svjestan odlazak u grijeh (i svjestan ostanak).
Materijalno stanje je nešto drugo.
Na kraju krajeva, svatko postupa prema savjesti.
drug.clan drug.clan 20:24 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

nema to veze sa razumevanjem vec sa licemerjem. Za kamatu se pre samo 500 godina sigurno islo u pakao a danas je lud onaj ko zajmi pare bez kamate i za sve to vreme biblija se nije promenila ni za jedno slovo.

Na kraju krajeva, svatko postupa prema savjesti.

To je sustina, zato homoseksualce ostaviti na miru kao i sve ostale ljude da rade sve ono sto je dozvoljeno i drugima. Ako dvoje mladih (hetero) mogu bez osude i batina da se ljube na klupi treba li svako da ima tu opciju?
topcat topcat 21:48 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

drug.clan
nema to veze sa razumevanjem vec sa licemerjem. Za kamatu se pre samo 500 godina sigurno islo u pakao a danas je lud onaj ko zajmi pare bez kamate i za sve to vreme biblija se nije promenila ni za jedno slovo.

Pa tvrdilo se i da je zemlja ravna ploča, a to u Bibl nigdje ne piše.
Pa nećemo valjda sad vaditi one svinjarije tipa "seks u misionarskoj pozi" u mraku ili ako je svjetlo - da svećenik gleda, da prekontrolira je li tu sve "pravilno".
To jeste licemjerje.

da rade sve ono sto je dozvoljeno i drugima

Svatko je slobodan činiti što hoće dok god svojim postupcima ne ugrožava onog drugog.
Sad ćeš ti pitati - a kako tebe ugrožava...itd, itd...okreni glavu itd, itd...i ja opet stavljam link na svoj stari komentar.
drug.clan drug.clan 22:08 07.08.2009

Re: Iznenadjuje

topcat
drug.clan
nema to veze sa razumevanjem vec sa licemerjem. Za kamatu se pre samo 500 godina sigurno islo u pakao a danas je lud onaj ko zajmi pare bez kamate i za sve to vreme biblija se nije promenila ni za jedno slovo.

Pa tvrdilo se i da je zemlja ravna ploča, a to u Bibl nigdje ne piše.
Pa nećemo valjda sad vaditi one svinjarije tipa "seks u misionarskoj pozi" u mraku ili ako je svjetlo - da svećenik gleda, da prekontrolira je li tu sve "pravilno".
To jeste licemjerje.

da rade sve ono sto je dozvoljeno i drugima

Svatko je slobodan činiti što hoće dok god svojim postupcima ne ugrožava onog drugog.
Sad ćeš ti pitati - a kako tebe ugrožava...itd, itd...okreni glavu itd, itd...i ja opet stavljam link na svoj stari komentar.



Ovo za bogate pise u Bibliji i to iz usta Isusovih - vec sam citirao,

a sto se ugrozavanja 90% stanovnistva od strane manjine tice to se ne moze ni nazvati argumentom jer su i belci u alabami govorili slicno crncima (neki jos uvek govore).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana